abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 april 2017 @ 23:43:06 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169986910
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

*ahum* volgens mij had ik die uitgetypt :+
Ohw, excuses, ik dacht Leandra. Hoe dan ook, iedereen die helpt om Marcs poëtische volzinnen te reconstrueren is goud waard. Elke zondagavond zet ik weer zuchtend en helemaal geïnspireerd de TV uit.
pi_169987321
Anke vind ik zo'n type dat nu wel leuk en lekker probeert over te komen, maar zodra ze een kerel heeft zwanger is en alleen nog maar voor de kinderen leeft.
pi_169989198
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:43 schreef Idisrom het volgende:
Waarom zoekt Riks eigenlijk een Nederlandse vrouw? Hij geeft zelf af op het kleinschalige Nederland, en ook zijn kinderen spreken geen Nederlands.

Waarschijnlijk omdat geen Canadese vrouw het daar uithoudt.
Een Canadese heeft ie al geprobeerd :+
pi_169989216
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 08:49 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Een Canadese heeft ie al geprobeerd :+
Maar aan de enthousiaste reactie van de dominee te zien als hij een vrouw ziet, denk ik dat daar weinig Canadese vrouwen het uithouden.
pi_169990387
Hoe oud zijn Annekim en Anke? Marc is 37 toch?
pi_169990561
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Anke vind ik zo'n type dat nu wel leuk en lekker probeert over te komen, maar zodra ze een kerel heeft zwanger is en alleen nog maar voor de kinderen leeft.
En Annekim vind ik een type dat nu wel leuk en lekker probeert over te komen, maar zodra ze een kerel heeft, ze er op uitgekeken is.

Denk daarom dat beide meiden geen blijvertjes zijn.
Somebody that I used to know
pi_169991383
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En Annekim vind ik een type dat nu wel leuk en lekker probeert over te komen, maar zodra ze een kerel heeft, ze er op uitgekeken is hem wil veranderen.

Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_170002062
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:32 schreef trui het volgende: [..]

Ik zou denken dat je verhalen uit de bijbel voorleest ter illustratie van bepaalde thema's, het kunnen hebben over wat je belangrijk vindt in 't leven etc. Als 't nou van zichzelf een mooie tekst of verhaal is, allez, maar zeker dit soort droge versies van een verhaal, of bij jonge kinderen die zo'n tekst misschien nog niet helemaal begrijpen lijkt het me juist de gelegenheid bij uitstek om ze de waarden die erin meegegeven worden bij te brengen (of er het gesprek over aan te gaan, maar Riks lijkt me niet zo´n filosofisch type). Dat sec teksten lezen heb ik zelf ook nooit meegekregen hoor, dus ik kan me er weinig bij voorstellen.
Het gaat om gewone ouders, niet om theologen of pedagogen of mensen met literaire ambities. Gewoon mensen thuis die dagelijks de bijbel lezen, in dit geval een kinderbijbel. Zo is het indertijd opgezet en zo gebeurt het nog steeds: erin gieten voor ze überhaupt ergens over nadenken kunnen. Zo wordt het diep ingebakken en krijg je mensen van alle leeftijden die bloedserieus zeggen dat de bijbel waar is omdat dat zo in de bijbel staat.

Jouw idee raakt kant nog wal.
Wéét je eigenlijk wel wat bijbel en religie zijn? Het is met bijbel lezen zoals met kindertjes opvoeden. Eerst de regels erin heien met globale aanduiding waarom het zo moet en als ze zo ver zijn dat ze verbanden kunnen leggen, gericht de uitleg geven over het hoe en waarom. En dat is dan nog lang: omdat we het nu eenmaal zo leren/opgelegd krijgen. Dus broksgewijs komt de uitleg en die komt vooral van professionele zijde: kerk, zondagschool, christelijke school, christelijke verenigingen.

quote:
0s.gif Op
maandag 3 april 2017 12:41
schreef Lkw het volgende:
[..]

Daar zit wat in.

Olke bijvoorbeeld vindt het eigenlijk ondenkbaar om een vegetariër op zijn boerderij te hebben rondlopen, en zijn vader was daar al helemaal resoluut over: dat ging niet!
Riks zoekt - net als Olke - ook iemand die ongeveer hetzelfde in het leven staat als hij, zodat hij samen met haar verder kan. Daarin verschilt hij dus niet van de andere boeren, maar omdat hij ook die klik zoekt op het gebied van zijn levensovertuiging, is hij opeens 'eng'.

Dat is raar. Ik vind het logisch dat hij iemand zoekt die ook gelovig is, want anders haal je op voorhand inderdaad een hoop wrijving in je gezin, zoals hij zelf ook al aangaf.
Inderdaad, dat laatste. Met de secularisatie lijkt religie wel iets engs geworden te zijn. Niet omdat het eng is, maar omdat zoveel mensen er niets van weten en dan wild gaan interpreteren. Geloven in een of meer goden is niet enger dan vergroeid zijn aan je mobieltje, dat de hedendaagse god is. Riks heeft hier helemaal gelijk. Hij wil dat de kinderen actief opgevoed worden naar de daar geldende regels, die op de kerk daar gebaseerd zijn. Zijn vrouw moet daarin bijdragen, dus actief begeleiden op de christelijke paden en mag niet een eigen wereldje scheppen voor haarzelf en haar eigen kind(eren).

Ik vind het een zegen dat we geen staatskerk (meer) hebben en dat er ook binnen de kerk veel gemoderniseerd zijn. Met mildere varianten zou ik geen probleem hebben. Dus wel naar de kerk brengen, zelf de kerk ingaan en zo, maar openlijk niet zelf gelovig zijn zonder dat nadrukkelijk aan iedereen kenbaar maken. Met een christelijke houding als van Riks zou ik niet kunnen samen leven en die orthodoxe kleding maakt me ook niet blij. Maar hij staat niet alleen. Lang geleden las ik al op vragen over emigreren naar Amerika, dat je daar lid zou moeten worden van een kerkgenootschap. Je hoeft niet gelovig te zijn, maar doet er goed aan te participeren en jezelf niet uit te sluiten. Toen begreep ik de tenenkrommende collectieve truttigheid daar. Dat is inclusief bij elkaar naar binnen lopen om wat te doen. Meestal is dat gewoon positief: je hebt grote problemen, sleept je naar je werk en als uitgeteld thuis komt, blijkt het hele huis blinkend gepoetst te zijn of de keuken staat vol eten, dat soort dingen. Het is een versie van nabuurplicht. Daardoor is Riks na de scheidingsperikelen dieper in de kerkgemeenschap gegroeid en waarschijnlijk om eenzelfde reden is de ex wel binnen kinderafstand gaan wonen en niet terug naar haar eigen omgeving.

Als ik de reacties zo bekijk, dan lijkt me dat scholen weer meer aandacht moeten besteden aan kennis van het geestelijke leven en daarmee alle grote religieën en ideologiën toelichten, zodat er minder agressie op basis van onwetendheid is.
pi_170002149
quote:
1s.gif Op
maandag 3 april 2017 15:22
schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug, aan het einde van de dag zeiden ze zelfs tegen elkaar dat het voelde

alsof ze elkaar de hele dag niet hadden gezien. En daarna probeerde Eline op 20
verschillende manieren te zeggen dat ze dat eigenlijk fijner vond dan wanneer ze elkaar
wel zagen, en probeerde Riks op 20 verschillende manieren te zeggen dat hij liever haar
kiest dan Marit.
Bij de montage deinzen ze er niet voor terug om zinnen & beelden uit verschillende gesprekken tot ogenschijnlijk één gesprek samen te voegen.
.
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 18:06 schreef Soury het volgende: [..]

Jammer verder is het een leuke man, ik vraag me ook af waarom hij in de kerkgemeenschap niet een leuke dame kon vinden.
Hij heeft toch aangegeven dat hij vanwege de moedertaal liever een Nederlandse vrouw heeft? Waarschijnlijk omdat de gemeente te klein is om voor iedereen een geschikte partner te kunnen leveren, inclusief partners met dezelfde taalachtergrond. Bovendien moet je ook rekening houden met het gevaar van inteelt, wat voor Riks natuurlijk nog niet telt.

quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Anke vind ik zo'n type dat nu wel leuk en lekker probeert over te komen, maar zodra ze een kerel heeft zwanger is en alleen nog maar voor de kinderen leeft.
Dan heeft hij zijn relaties om zich heen zonder dat ze hem met van alles lastig vallen. Maar inderdaad is de kans op willen veranderen wel groot.
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:19:16 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170002263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:10 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het gaat om gewone ouders, niet om theologen of pedagogen of mensen met literaire ambities. Gewoon mensen thuis die dagelijks de bijbel lezen, in dit geval een kinderbijbel. Zo is het indertijd opgezet en zo gebeurt het nog steeds: erin gieten voor ze überhaupt ergens over nadenken kunnen. Zo wordt het diep ingebakken en krijg je mensen van alle leeftijden die bloedserieus zeggen dat de bijbel waar is omdat dat zo in de bijbel staat.

Jouw idee raakt kant nog wal.
Wéét je eigenlijk wel wat bijbel en religie zijn? Het is met bijbel lezen zoals met kindertjes opvoeden. Eerst de regels erin heien met globale aanduiding waarom het zo moet en als ze zo ver zijn dat ze verbanden kunnen leggen, gericht de uitleg geven over het hoe en waarom. En dat is dan nog lang: omdat we het nu eenmaal zo leren/opgelegd krijgen. Dus broksgewijs komt de uitleg en die komt vooral van professionele zijde: kerk, zondagschool, christelijke school, christelijke verenigingen.
tut tut, ik ben ook opgevoed met verhalen uit de bijbel, maar dan wel veel meer in ruimere zin. En ja, dat is ook een vorm van een religieuze opvoeding. Ook door heel gewone mensen overigens, niks hoogdravends. Dat ik daarin later zelf andere keuzes gemaakt heb dan mijn ouders vinden ze wel eens wat jammer, maar wordt wel gerespecteerd.
in de haak.
pi_170005388
ik zag de meneer een verhaaltje opdreunen zonder enige intonatie, zonder ook maar een moment te kijken naar zijn kinderen, vroeg mij af of hijzelf wel begreep wat hij las, vervolgens sloeg hij met zijn vuist op tafel, wat een feestje :{w
...
pi_170005430
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:14 schreef sacha het volgende:
ik zag de meneer een verhaaltje opdreunen zonder enige intonatie, zonder ook maar een moment te kijken naar zijn kinderen, vroeg mij af of hijzelf wel begreep wat hij las, vervolgens sloeg hij met zijn vuist op tafel, wat een feestje :{w
Dit, ken leukere en begrijpelijker kinderbijbels.
pi_170005892
"Please God give me a new stephmom, I need a new stephmom. Thank you for this food and make one of these women my new stephmom"
pi_170006196
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:10 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het gaat om gewone ouders, niet om theologen of pedagogen of mensen met literaire ambities.
.....
Goed pleidooi. In ieder geval al beter dan dat van Jan Terlouw. Hoop dat Sander Dekker hier meeleest. Er moet meer aandacht zijn voor zinbeleving en waarden ook in het openbare onderwijs. We leven in een steeds religieuzer wordende wereld, maar de Westerse wereld gaat een hele andere kant op. En mensen begrijpen elkaar niet meer. De religieuze mens is voor velen een curiosum gewonnen waar men angstig naar kijkt. De lage stand van kennis hierover bij het bredere Nederlandse publiek is stuitend zoals ook hier weer duidelijk wordt.
pi_170006306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:29 schreef JayHovah het volgende:
"Please God give me a new stephmom, I need a new stephmom. Thank you for this food and make one of these women my new stephmom"
zei JayHovah! :+
...
pi_170006378
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:41 schreef sacha het volgende:

[..]

zei JayHovah! :+
Don't blame the nickname, blame the religion!
pi_170007276
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:14 schreef sacha het volgende:
ik zag de meneer een verhaaltje opdreunen zonder enige intonatie, zonder ook maar een moment te kijken naar zijn kinderen, vroeg mij af of hijzelf wel begreep wat hij las, vervolgens sloeg hij met zijn vuist op tafel, wat een feestje :{w
Als ik terugdenk aan de schooltijd en de prestaties van veel klasgenoten, dan is monotoon oplezen helemaal zo slecht niet.
Riks las niet voor aan jullie of in de kinderbibliotheek in een stimuleringsprogramma, maar in eigen huis volgens de gangbare gebruiken. Waarschijnlijk is hij sowieso geen lezer.

Ik zal nooit begrijpen waarom de deelnemers aan BZV langs de lat der volmaaktheid gelegd worden om ze fijn af te kunnen katten en tegelijkertijd vooral de middenmoot moeten zijn, want alles wat afwijkt is gek. Die vuist zal een soort ritueel als "amen" zeggen zijn, in dit geval verwijzing naar Gods Macht en Taak Volbracht.
pi_170007446
ik leg niemand langs een lat, ik vertel wat ik gezien heb :D
...
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:38:55 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170008397
Nou, wat heb jij de wijsheid in pacht vandaag, Teslynd.
in de haak.
pi_170011905
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:14 schreef Teslynd het volgende:

Hij heeft toch aangegeven dat hij vanwege de moedertaal liever een Nederlandse vrouw heeft? Waarschijnlijk omdat de gemeente te klein is om voor iedereen een geschikte partner te kunnen leveren, inclusief partners met dezelfde taalachtergrond.Bovendien moet je ook rekening houden met het gevaar van inteelt, wat voor Riks natuurlijk nog niet telt.
Ik had al veel aan te merken op je kwalificaties van opvoeden, religie en geloof, maar hier verslikte ik me bijna in een pinda. Man, man, man.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 5 april 2017 @ 03:03:29 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170012289
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:38 schreef trui het volgende:
Nou, wat heb jij de wijsheid in pacht vandaag, Teslynd.
Beperkte zich dat maar tot vandaag...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 april 2017 @ 09:16:32 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170013410
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 03:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Beperkte zich dat maar tot vandaag...
oh. :D ik heb er nooit zo op gelet.
in de haak.
pi_170013710
In het voorstukje zie je David in de auto. Zit hij nou met zijn hand op haar been? Het gesprek bij de kliko's leek bijna een afscheid van Mara, maar Mara wrijft later troostend over de rug van Susanne. Alsof zij al weet dat David voor haar kiest..Ik hoop overigens dat hij voor Susanne kiest, maar dat is een ander verhaal.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_170013794
Susanne is echt zo'n teringsaai wijf.
pi_170013885
Nee, die Mara scoort punten. Die is gewoon te jong voor hem.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')