twitter:MercedesF1news1 twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 08:07:11BREAKING NEWS : ALONSO SIGN TO MERCEDES FOR 3 YEARS ! HE GOING TO START AT BARCELONA GRAND PRIX ! #Alonsoisback #Yes https://t.co/8td5WE04Vp reageer retweet
Hamilton stopt ermee?quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:42 schreef ondeugend het volgende:
twitter:MercedesF1news1 twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 08:07:11BREAKING NEWS : ALONSO SIGN TO MERCEDES FOR 3 YEARS ! HE GOING TO START AT BARCELONA GRAND PRIX ! #Alonsoisback #Yes https://t.co/8td5WE04Vp reageer retweet
Hmmm... zouden ze Barcelona expres gekozen hebben?quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:42 schreef ondeugend het volgende:
twitter:MercedesF1news1 twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 08:07:11BREAKING NEWS : ALONSO SIGN TO MERCEDES FOR 3 YEARS ! HE GOING TO START AT BARCELONA GRAND PRIX ! #Alonsoisback #Yes https://t.co/8td5WE04Vp reageer retweet
twitter:F1 twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 09:45:33That time when @SChecoPerez found out @SauberF1Team are pretty good at pranks too 😜#AprilFoolsDay https://t.co/2eBr2iClwn reageer retweet
quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:42 schreef ondeugend het volgende:
twitter:MercedesF1news1 twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 08:07:11BREAKING NEWS : ALONSO SIGN TO MERCEDES FOR 3 YEARS ! HE GOING TO START AT BARCELONA GRAND PRIX ! #Alonsoisback #Yes https://t.co/8td5WE04Vp reageer retweet
quote:Op zaterdag 1 april 2017 13:14 schreef KingRadler het volgende:
stopt Hamilton?
ze hadden beter Max kunnen pakken...
Dit is de enige waarvan ik durf te twijfelen of deze echt is. Ik word wat simpel van die 1 april grappen maar begin nu aan elk bericht te twijfelen. Op FB wordt toch druk gedebateerd dat dit nieuws bevestigd zou zijn.quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
F1 wil nieuwe weg inslaan: goedkopere motoren met meer geluid
Het klopt wel hoor, ze praten hier al een tijdje over... alleen denk ik dat bijtanken een discutabel punt blijft mbt de veiligheid van het team en dan krijg je ook weer die eindeloze discussie over inhalen door strategiequote:Op zaterdag 1 april 2017 17:47 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dit is de enige waarvan ik durf te twijfelen of deze echt is. Ik word wat simpel van die 1 april grappen maar begin nu aan elk bericht te twijfelen. Op FB wordt toch druk gedebateerd dat dit nieuws bevestigd zou zijn.
Is echt dat gesprek heeft iig gister plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:47 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dit is de enige waarvan ik durf te twijfelen of deze echt is. Ik word wat simpel van die 1 april grappen maar begin nu aan elk bericht te twijfelen. Op FB wordt toch druk gedebateerd dat dit nieuws bevestigd zou zijn.
Strategie is mooi. Tanken is goed.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het klopt wel hoor, ze praten hier al een tijdje over... alleen denk ik dat bijtanken een discutabel punt blijft mbt de veiligheid van het team en dan krijg je ook weer die eindeloze discussie over inhalen door strategie
geloof er niks vanquote:Op zaterdag 1 april 2017 17:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
F1 wil nieuwe weg inslaan: goedkopere motoren met meer geluid
Dat weet ik, bedoel meer de inhoud van dat bericht dat men zo radicaal zou willen veranderen. Zo'n plan is niet op een dag rond en er spelen veel sponsorbelangen die zomaar niet terug in de tijd willen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is echt dat gesprek heeft iig gister plaatsgevonden.
Ik lees nergens iets over bijtanken. Alleen dat de limiet op brandstof wordt opgeheven.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het klopt wel hoor, ze praten hier al een tijdje over... alleen denk ik dat bijtanken een discutabel punt blijft mbt de veiligheid van het team en dan krijg je ook weer die eindeloze discussie over inhalen door strategie
Nee. Bijtanken zorgt voor minder actie op de baan. Dat was in 2010 wel duidelijk toen er met als enige verandering het verbod op bijtanken 2x zoveel werd ingehaald.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Strategie is mooi. Tanken is goed.
Ow maar het is ook nog lang niet rond toch. Dit zijn pas de eerste gesprekken met de merken.quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat weet ik, bedoel meer de inhoud van dat bericht dat men zo radicaal zou willen veranderen. Zo'n plan is niet op een dag rond en er spelen veel sponsorbelangen die zomaar niet terug in de tijd willen.
Oftewel, het lijkt me sterk. Heerlijk dat oude geluid terug maar ik zie de technisch leidende sport ter wereld geen koers naar het verleden zetten.
Ik denk dat voor bijna alle kijkers de menselijke component toch wel heel belangrijk is. Het lijkt me slechts een kwestie van tijd voordat je een F1 wagen met een automatische piloot beter presteert dan menselijke coureurs, maar het zal een vrij klinisch geheel worden. De strijd, rivaliteit en emotie bij de coureurs is toch wel een integraal onderdeel van wat sport sport maakt (ja sport ja).quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:17 schreef Sjemmert het volgende:
Ik denk dat ze in de toekomst toch wel een keer een knoop moeten gaan doorhakken of ze nou voor entertainment of voor technologische innovatie willen gaan.
Als in de toekomst alles op elektriciteit of waterstof ofzoiets rijdt en de technologie zo ver is dat er geen eens meer een bestuurder aan te pas komt kun je je af gaan vragen of dat wel interessant is voor de F1 en motorsport in het algemeen.
Voorlopig zijn we nog niet zo ver maar het geeft wel stof tot nadenken.
Ik ook niet.quote:
Kan mij die actie op de baan nou boeien, ik wil een goede race zien.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Bijtanken zorgt voor minder actie op de baan. Dat was in 2010 wel duidelijk toen er met als enige verandering het verbod op bijtanken 2x zoveel werd ingehaald.
Ik wil beide.quote:Op zondag 2 april 2017 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan mij die actie op de baan nou boeien, ik wil een goede race zien.
1001 inhaalacties maakt geen goede race. Schumacher die aan het eind van de GP van San Marino 2006 de complete eindfase vlak achter Alonso reed, dat was geweldig. 0 inhaalacties voor nodig geweest.quote:
Niet kunnen inhalen ook niet.quote:Op zondag 2 april 2017 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1001 inhaalacties maakt geen goede race. Schumacher die aan het eind van de GP van San Marino 2006 de complete eindfase vlak achter Alonso reed, dat was geweldig. 0 inhaalacties voor nodig geweest.
Er werd gewoon ingehaald. Inhaalacties moeten weer mooi, gedurfd en speciaal zijn. Nu is het versere bandjes of drs.quote:
Hier ben ik het dan ook volledig mee eens.quote:Op zondag 2 april 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er werd gewoon ingehaald. Inhaalacties moeten weer mooi, gedurfd en speciaal zijn. Nu is het verder bandjes of drs.
100% dit. Neem ik zelfs een v6 zonder herrie voor lief.quote:Op zondag 2 april 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er werd gewoon ingehaald. Inhaalacties moeten weer mooi, gedurfd en speciaal zijn. Nu is het versere bandjes of drs.
Zou de beste beslissing in jaren zijn als dat er komt.quote:Op zondag 2 april 2017 13:55 schreef Beach het volgende:
En dan komen we weer op het punt van groundeffect en minder aero.
Dat er niet wordt ingehaald op de baan.quote:Op zondag 2 april 2017 14:51 schreef Rossdale het volgende:
Wat is er mis met inhalen in de pits? Ook dat is spannend als je een race lang moet gissen of iemand nog naar binnen moet of niet.
Ik vond dat altijd wel wat hebben eigenlijk
Op een gegeven moment was het vrij standaard. De achterligger spaart banden en brandstof, trapt er net voor de stop een paar snelle rondjes uit en daarna als p1 de pits uit.quote:Op zondag 2 april 2017 14:51 schreef Rossdale het volgende:
Wat is er mis met inhalen in de pits? Ook dat is spannend als je een race lang moet gissen of iemand nog naar binnen moet of niet.
Ik vond dat altijd wel wat hebben eigenlijk
Ik zag niet veel anders afgelopen race... dat brandstof sparen is nu ook nog steeds, iedereen haalt zo ongeveer opgelucht adem als er een Safety car komt.quote:Op zondag 2 april 2017 15:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Op een gegeven moment was het vrij standaard. De achterligger spaart banden en brandstof, trapt er net voor de stop een paar snelle rondjes uit en daarna als p1 de pits uit.
A deer?quote:Op zondag 2 april 2017 14:24 schreef Fer het volgende:
Met tanken wordt hert ingehaald in de pits. Zonder tanken worden de bandjes gespaard.
Dat komt omdat je met de nieuwe wagens bijna niet kan inhalen.quote:Op zondag 2 april 2017 15:39 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zag niet veel anders afgelopen race... dat brandstof sparen is nu ook nog steeds, iedereen haalt zo ongeveer opgelucht adem als er een Safety car komt.
Hebben ze ooit nog bijtanken gehad op dit type banden/bandenreglement?
Net als nu. Dat maakt geen verschil.quote:Op zondag 2 april 2017 14:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je wilt beide hebben. Met bijtanken is het vooral via de pits en nauwelijks meer op de baan.
Kan heel simpel. Gewoon de banden compleet vrij geven. Geen restricties meer, iedereen maar zelf kiezen waar men op rijdt.quote:Op zondag 2 april 2017 16:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat komt omdat je met de nieuwe wagens bijna niet kan inhalen.
Sinds 2007 heb je de verplichte bandenstop met wisselen van compound met bijtanken. Daarvoor waren er twee bandenleveranciers die voor de spanning en verschillende strategieen zorgden. De banden waren toen beter maar toen zorgde het bijtanken voor de pitstops. Banden wisselen was meer een gevolg daarvan.
Dat wil je nu eigenlijk ook maar imho dan zonder bijtanken en betere aero zodat inhalen op de baan mogelijk is. Krijg je ook meerdere strategieën dat mensen geen stop foen en anderen wel.
MGU-H verwijderen betekent echt geen meer geluid hoor. Het zorgt er alleen voor dat de motoren weer een turbo gat krijgen. Het geluid wordt gedempt door de turbo, niet de MGU-H.quote:Op zondag 2 april 2017 09:56 schreef Fer het volgende:
Goedkoper = flow limit weghalen, waardoor er niet zoveel ontwikkeld hoeft worden kwa exotische verbrandingstechnieken. Alhoewel het technisch gezien reuzeinteresant is. Je kan je echter afvragen of er ooit een straatauto met Turbulent Jet Ignition zal rijden.
Meer lawaai = mgu-h weghalen. Zelfs met een gewone turbo zal er meer lawaai zijn en opnieuw, gaan we ooit een straatauto ermee zien. Audi heeft al een tijdje een testmodel Tdi met hybride turbo, maar lijkt niet echt in productie te gaan.
Ik kan mij voorstellen met een electrische toekomst, dat iedere ontwikkeling in verbrandingsmotoren onzinnig is na 2020. Dan kun je net zo goed weer terug naar oude techniek.
Als ik een gok mag doen. Methanol V6 turbo met 200Kw KERS.
Zeker nog nooit een BMW 335i gehoord?quote:Op zondag 2 april 2017 16:57 schreef Waffle het volgende:
[..]
MGU-H verwijderen betekent echt geen meer geluid hoor. Het zorgt er alleen voor dat de motoren weer een turbo gat krijgen. Het geluid wordt gedempt door de turbo, niet de MGU-H.
Enige manier om meer geluid te krijgen is hogere rpm of complete turbo weghalen. Hogere rpm is alleen haalbaar met een hogere fuel flow. Ik vraag me persoonlijk ook best wel af of wisselen naar simpelere motoren kosten gaat drukken. Het geluid zal wel terug komen, maar de extreme technieken zijn nu bekend bij de teams en zullen dit ook bij simpelere motoren proberen toe te passen.
Vergeet de motorregel niet. Ook al vinden ze een manier om zuiniger te rijden, ze moeten nog steeds 4/5 races met 1 blok doen. Het is een combi van beiden. Fuel flow de deur uit en motor reglement anders.quote:Op zondag 2 april 2017 16:57 schreef Waffle het volgende:
[..]
MGU-H verwijderen betekent echt geen meer geluid hoor. Het zorgt er alleen voor dat de motoren weer een turbo gat krijgen. Het geluid wordt gedempt door de turbo, niet de MGU-H.
Enige manier om meer geluid te krijgen is hogere rpm of complete turbo weghalen. Hogere rpm is alleen haalbaar met een hogere fuel flow. Ik vraag me persoonlijk ook best wel af of wisselen naar simpelere motoren kosten gaat drukken. Het geluid zal wel terug komen, maar de extreme technieken zijn nu bekend bij de teams en zullen dit ook bij simpelere motoren proberen toe te passen.
Een jaar of 10-15 geleden was het al bijna zover. Die Williams-BMW's zaten boordevol hulpmiddelen, maar die tijd wordt nu weer geromantiseerd als het echte racen. Niemand wilde toen dat het zoveel mogelijk op de coureur aankwam want dan was Schumacher niet bij te houden.quote:Op zondag 2 april 2017 01:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat voor bijna alle kijkers de menselijke component toch wel heel belangrijk is. Het lijkt me slechts een kwestie van tijd voordat je een F1 wagen met een automatische piloot beter presteert dan menselijke coureurs, maar het zal een vrij klinisch geheel worden. De strijd, rivaliteit en emotie bij de coureurs is toch wel een integraal onderdeel van wat sport sport maakt (ja sport ja).
Was dat niet die race waarin hij Button op magnifieke wijze voorbij ging?quote:Op zondag 2 april 2017 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1001 inhaalacties maakt geen goede race. Schumacher die aan het eind van de GP van San Marino 2006 de complete eindfase vlak achter Alonso reed, dat was geweldig. 0 inhaalacties voor nodig geweest.
Ik vind het ook wel leuk hoe extreem F1 is, in principe maken ze zo weinig geluid omdat zoveel energie wordt gebruikt om hard te gaan ipv voor het maken van kabaal. Dat is een technische triomf.quote:Op zondag 2 april 2017 16:57 schreef Waffle het volgende:
Enige manier om meer geluid te krijgen is hogere rpm of complete turbo weghalen. Hogere rpm is alleen haalbaar met een hogere fuel flow. Ik vraag me persoonlijk ook best wel af of wisselen naar simpelere motoren kosten gaat drukken. Het geluid zal wel terug komen, maar de extreme technieken zijn nu bekend bij de teams en zullen dit ook bij simpelere motoren proberen toe te passen.
Daarom dus meerdere bandenleveranciers die zorgen voor betere banden en geen restricties over welke compound je moet gebruikenquote:Op zondag 2 april 2017 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Net als nu. Dat maakt geen verschil.
Inhalen is leuk maar als de ingehaalde persoon kansloos is omdat zijn banden op zijn heb je er niets aan.
Nonsens, normaal opent een turbo vanaf een bepaalt moment de wastegate en dumpt de herrie rechtstreeks in de uitlaat. Nu wordt deze functie grotendeels overgenomen door de mgu-h.quote:Op zondag 2 april 2017 17:28 schreef Waffle het volgende:
Het punt is dat de luchtstroom wordt tegengehouden door de turbo. Alleen bij hoge snelheden remt de MGU-H de turbo een beetje extra. Het gebrek aan geluid is over het hele spectrum aan snelheden. Daarom geloof ik niet dat het verwijderen van de MGU-H het volume terug brengt. Het gaat om het complete concept. De turbine is tegenwoordig veel efficiënter, de uitlaat is efficiënter ontworpen en de verbranding is ook stukken efficiënter. Daarom denk ik dat één schakeling hier uithalen vrij weinig verschil maakt.
Bekijk vooral het filmpje in de tweet eenstwitter:SilverstoneUK twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 08:55:03*ANNOUNCEMENT* There's a big change coming for the 2017 #F1 #BritishGP! BRDC's @jasonplato @JolyonPalmer… https://t.co/ikCAC52EBc reageer retweet
Nekkebrekerquote:Op zondag 2 april 2017 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
Bekijk vooral het filmpje in de tweet eenstwitter:SilverstoneUK twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 08:55:03*ANNOUNCEMENT* There's a big change coming for the 2017 #F1 #BritishGP! BRDC's @jasonplato @JolyonPalmer… https://t.co/ikCAC52EBc reageer retweet
quote:Op zondag 2 april 2017 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
Bekijk vooral het filmpje in de tweet eenstwitter:SilverstoneUK twitterde op zaterdag 01-04-2017 om 08:55:03*ANNOUNCEMENT* There's a big change coming for the 2017 #F1 #BritishGP! BRDC's @jasonplato @JolyonPalmer… https://t.co/ikCAC52EBc reageer retweet
http://www.telegraaf.nl/b(...)os_Verstappen__.htmlquote:Jos Verstappen toegetakeld na ruzie bij beachclub
ROERMOND - UPDATE - Voormalig Formule 1-coureur Jos Verstappen heeft zondagmiddag bij een ruzie op het terras van een beachclub in Roermond een paar flinke tikken gekregen. Verstappen heeft verwondingen aan zijn gezicht overgehouden aan het akkefietje, bevestigt de politie tegenover De Telegraaf.
Jos Verstappen kreeg het bij Beachclub Koers Zuid aan de stok met een andere man.
Volgens de politie vond het voorval rond 18.00 uur plaats en hebben agenten Jos Verstappen gevraagd de beachclub te verlaten. Toen „een man met flinke verwondingen aan zijn gezicht” dit weigerde, is hij meegenomen naar het bureau. Het gaat volgens de politie inderdaad om Jos Verstappen.
Of de ex-Formule 1-coureur en vader van Max Verstappen zelf ook geweld heeft gebruikt, is niet duidelijk.
Het management van Jos Verstappen is zondagavond niet bereikbaar voor commentaar.
http://nos.nl/artikel/216(...)appen-op-terras.htmlquote:Jos Verstappen krijgt rake klappen op terras
Voormalig Formule 1-coureur Jos Verstappen heeft vanmiddag bij een ruzie op een terras in Roermond meerdere rake klappen gekregen. Dat meldt 1Limburg.
Jos Verstappen was volgens getuigen aan de praat geraakt met een man op het terras van beachclub Koers Zuid. Toen een vriend zich ermee bemoeide, sloeg volgens een omstander de vlam in pan. De oud-coureur zou meerdere klappen gekregen hebben.
De politie bevestigt het handgemeen tegenover regionale omroep L1. "Rond 18.00 uur kregen wij een melding van het conflict", zo laat een woordvoerder weten.
Agenten ter plaatse hadden de betrokkenen verzocht de beachclub te verlaten. "Een man met flinke verwondingen aan zijn gezicht weigerde dit. Hij is daarop meegenomen naar het politiebureau." Volgens de politie gaat het om de 45-jarige Jos Verstappen.
Verstappen had een blauw oog en een snee in zijn gezicht.
Telegraaf maakt ervan dat Jos gevraagd is te vertrekken. Andere media zeggen dit:quote:Op zondag 2 april 2017 21:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)os_Verstappen__.html
Dat is wel een klein verschilletje.quote:Agenten ter plaatse hebben de betrokkenen verzocht de beachclub te verlaten.
Dan gaat de Opa géén aangifte doen.quote:Op zondag 2 april 2017 21:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Telegraaf maakt ervan dat Jos gevraagd is te vertrekken. Andere media zeggen dit:
[..]
Dat is wel een klein verschilletje.
NOS zegt:quote:Op zondag 2 april 2017 21:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Telegraaf maakt ervan dat Jos gevraagd is te vertrekken. Andere media zeggen dit:
[..]
Dat is wel een klein verschilletje.
quote:Agenten ter plaatse hadden de betrokkenen verzocht de beachclub te verlaten. "Een man met flinke verwondingen aan zijn gezicht weigerde dit. Hij is daarop meegenomen naar het politiebureau." Volgens de politie gaat het om de 45-jarige Jos Verstappen.
Ja een iemand weigerde om te vertrekken ja, dat is duidelijk, maar dat is niet hetgeen waarop ik doel.quote:
Ik snap je punt niet. Recap nav bericht NOS en Telegraaf (Telegraaf heeft hier alleen een weekendstagiair op gezet die nog moet leren verwoorden):quote:Op zondag 2 april 2017 21:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja een iemand weigerde om te vertrekken ja, dat is duidelijk, maar dat is niet hetgeen waarop ik doel.
De telegraaf zegt dat Jos verzocht is te vetrekken, de overige media zeggen dat de betrokkenen gevraagd is om te vertrekken.
Dat is het verschil waar ik het over heb.
Dat er nogal een verschil is tussen roepen dat Jos weg moet en roepen dat de betrokkenen weg moesten. Daarmee impliceer je al dat Jos de aanstichter zou zijn van dit debacle en dat de "dader" onschuldig is en mocht blijven.quote:
Ja, mee eens. Telegraaf hè. L1 lijkt me de bron van het verhaal, en die hebben het over "betrokkenen". Laten we dat dan maar aanhouden.quote:Op zondag 2 april 2017 21:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat er nogal een verschil is tussen roepen dat Jos weg moet en roepen dat de betrokkenen weg moesten. Daarmee impliceer je al dat Jos de aanstichter zou zijn van dit debacle en dat de "dader" onschuldig is en mocht blijven.
Alle betrokkenen zijn gevraagd te vertrekken. Dat Jos dan weigerde doet daar niets aan af. Ik vind het nogal gekleurde berichten om te zeggen dat Jos gevraagd is te vertrekken.
quote:Op zondag 2 april 2017 21:38 schreef Max23 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/216(...)appen-op-terras.html
quote:Op zondag 2 april 2017 21:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Jos klapte er wel vaker op vroeger, hi ha ho.
Irvinequote:Op zondag 2 april 2017 21:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Jos klapte er wel vaker op vroeger, hi ha ho.
Whoop whoopquote:
Ah, gelukkig, ik kwam hier om het te zeggen en was al bang dat niemand 't gezegd hadquote:Op maandag 3 april 2017 08:28 schreef franklop het volgende:
Zal ik het dan maar als eerste zeggen?
RACEWEEK!
Genoeg leuks te beleven daar aan al die plassen/aftakkingen van de Maas hoor.quote:Op zondag 2 april 2017 23:16 schreef marcodej het volgende:
Het enige opvallende aan het artikel is dat er blijkbaar een beachclub is in Roermond.
tja, mercs en ferrari sneller en de rest flink langzamer, als hij iets ambitieuzer had geweest had ie plek 5 gezegd of misschien zelfs 4 als hij ook 1 van de mercs of ferraris kan pakken.quote:Op maandag 3 april 2017 09:36 schreef aesop het volgende:
Waarom nu al weer genoegen nemen met plek vijf of zes?
Moet ie voortaan ontkennen dat 't z'n vader is? Of hoe moet ik dat voor me zien?quote:Op zondag 2 april 2017 21:57 schreef Mani89 het volgende:
Max Verstappen moet zich zo snel mogelijk distancieren van Jos Verstappen, altijd een PR nachtmerrie die man.
Z'n moeders achternaam gebruikenquote:Op maandag 3 april 2017 13:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Moet ie voortaan ontkennen dat 't z'n vader is? Of hoe moet ik dat voor me zien?
KUM op P5.....quote:Op maandag 3 april 2017 15:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Z'n moeders achternaam gebruiken> Max Kumpen
Stel je voor dat Button nog had gereden. En Perez zat tussen hen in. KUM PER BUT, geen idee wat het is, maar het klinkt erg platvloersquote:
Nee. Gewoon, nee.quote:Op maandag 3 april 2017 09:36 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Genoeg leuks te beleven daar aan al die plassen/aftakkingen van de Maas hoor.
quote:Wehrlein to miss Chinese GP as well
Antonio Giovinazzi will continue driving for the Sauber Formula 1 team in the Chinese Grand Prix in place of Pascal Wehrlein, the Swiss squad announced on Monday.
The Italian made his grand prix debut in the first race of 2017 in Australia as regular-season driver Wehrlein decided to withdraw from the event.
Wehrlein had missed the first pre-season test at Barcelona following a big accident in the Race of Champions earlier this year.
The German driver had injured his back in the crash and withdrew from the Melbourne event amid fears that he would struggle to complete the race due to not being physically ready.
He insisted, however, decision was down to his fitness and had nothing to do with the injury recurring.
Giovinazzi took over Wehrlein from FP3, qualified right behind teammate Marcus Ericsson and finished 12th in the race.
"For me the most important is that I can train intensively to ensure a 100 percent performance from my side as soon as possible," said Wehrlein in a team preview on Monday.
"I will then be well-prepared for my first complete Grand Prix weekend for the Sauber F1 Team. Hopefully this can be in Bahrain but, if not, then we will take the time it needs until Russia to make sure I am completely ready."
Niet zo negatief. Hij is waarschijnlijk gewoon prima op sterkte, maar loopt achter met de training. Dan kan je wel eigenwijs doen en toch rijden, maar als je een race niet vol kan maken...quote:Op maandag 3 april 2017 18:41 schreef Meike26 het volgende:
Heb het al eerder gezegd, maar ik vermoed echt dat Wehrleins F1 carriere over is voordat het echt begonnen is. Jammer als dat zo is, ook al is het een hork, dit gun je niemand
Red Bull geeft je vleugels.quote:Kleinzoon Red Bull-baas negeert rechter na doodrijden politieagent
De kleinzoon van de mede-oprichter van Red Bull moet in Thailand voor de rechter komen omdat hij een politieagent heeft doodgereden maar hij komt telkens niet opdagen bij de zittingen. Nu is opnieuw een aanklacht tegen hem ingediend maar veel Thai gaan er van uit dat het niet tot een veroordeling zal komen.
De nu 30-jarige Vorayud Yoovidhya botste in september 2012 in de hoofdstad Bangkok met zijn Ferrari tegen een motoragent en reed daarna door. Agent Wichian Klanprasert was opgeroepen voor een overval toen hij werd gegrepen door de bolide van Yoovidhya. Klanprasert vloog op de motorkap en werd daarna ruim honderd meter meegesleurd. De 47-jarige man was op slag dood.
Na de crash reed Yoovidhyad snel weg. De politie had weinig moeite om hem te vinden. Een spoor van remvloeistof leidde naar het landgoed van de familie, een kilometer verderop. Agenten zagen de Ferrari staan met gedeukte motorkap en kapotte voorruit.
Yoovidhya bekende betrokken te zijn geweest bij het ongeluk maar beweerde dat de politieagent hem had afgesneden. Een alcoholtest wees uit dat hij teveel had gedronken maar volgens Yoovidhya had hij pas toen hij was thuisgekomen een fles opengetrokken.
Bedrog
Het ongeluk deed in Thailand veel stof opwaaien, ook omdat een politieofficier probeerde om de schuld in de schoenen van een andere chauffeur te schuiven. Hij kocht een man om die zich bij de politie meldde als 'dader'. Het bedrog kwam aan het licht, de officier werd geschorst.
Yoovidhya is roekeloos rijden met een dodelijk ongeval tot gevolg en doorrijden na een ongeluk ten laste gelegd. Justitie in Thailand had de aanklacht tegen hem snel rond maar de verdachte heeft nu al zeven keer verzuimd om voor de rechter te verschijnen. Volgens zijn advocaten zat hij óf in het buitenland óf hij voelde zich niet lekker.
De politie kreeg uiteindelijk het bevel om de Red Bull-erfgenaam te arresteren maar dat gebeurde niet. Tot grote ergernis van het openbaar ministerie. ,,Er is een politieagent gestorven, dat kunnen we niet zo laten. Het kan ons niet schelen hoe machtig de Red Bull-clan is. De verantwoordelijke voor dit ongeval zal moeten boeten.''
Beelden
De politie maakt uit beelden van beveiligingscamera's en de verwondingen waaraan agent Klanprasert is overleden op dat Yoovidhya zeker 170 kilometer per uur moet hebben gereden op een weg waar 80 is toegestaan.
Yoovidhya's opa Chaleo Yovidhya bracht Red Bull in de jaren tachtig op de markt. Hij verdiende er miljarden mee. De energiedrank is wereldwijd vertegenwoordigd, vooral als sponsor van spectaculaire stunts en sportevenementen. Met een geschat vermogen van 18 miljard euro behoren de Yoovidhya's tot de rijkste families van Thailand.
Chaleo Yoovidhya heeft de publiciteit altijd gemeden. Hij had nog nooit een interview gegeven toen hij in maart 2012 overleed. Zijn kleinzoon verdween na het ongeluk uit het publieke leven. Wel liet hij op sociale media zien dat hij met zijn jet-set vrienden vaak de wereld over reisde, in luxeressorts verbleef en motorsportevenementen bezocht.
Vergetelheid
Het ongeluk dat hij heeft veroorzaakt raakte in de vergetelheid. De Thai vroegen zich pas weer af hoe het er voor stond met Yoovidhya toen een andere vermogende man in zijn dure auto met hoge snelheid tegen een andere auto botste en de inzittenden, twee studenten, het ongeluk niet overleefden.
Inmiddels is Yoovidhya opnieuw aangeklaagd. Maar het is onduidelijk of het nu wel tot een veroordeling komt.
Dat laatste, mee eens.quote:Op maandag 3 april 2017 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet zo negatief. Hij is waarschijnlijk gewoon prima op sterkte, maar loopt achter met de training. Dan kan je wel eigenwijs doen en toch rijden, maar als je een race niet vol kan maken...
En positief: Meer Giovinazzi
Had Jos niet de rest van zijn carriere nekklachten als gevolg van zijn zijwaartse schuiver in de footwork ik weet niet meer waar? Meen me te herinneren dat hij volgens hemzelf daardoor nooit meer op zijn oude niveau is gekomen.quote:Op maandag 3 april 2017 19:20 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat laatste, mee eens.![]()
Het is niet zozeer negatief, maar realistisch. Hij heeft een vervelend ongeval meegemaakt met zijn nek/rug. Deze plek zal nog lange tijd een zorgfactor voor hem zijn, net als dat bijvoorbeeld Schumi in 99 had met zijn voet en been, maar de nek is nog kwetsbaarder. Één crash of schuiver tegen de muur of zijdelingse impact en het kan zo weer van voren af aan weer het zelfde probleem worden. Zeker nu ook met de verhoogde bochtsnelheid en dus g-krachten. Het word voor hem echt een jaar om met gekruisde vingertjes te rijden.
Dan ben je er nog nooit geweest dus. Maar laten we ophouden met al die Josje V. randzaken want dit boeit echt niemand.quote:
Wat een verhaal.quote:Op maandag 3 april 2017 22:46 schreef marcodej het volgende:
http://www.rtlxl.nl/?&_ga(...)00-bb29-47ce3d7e52e3
Jos is een klapmongool.
Ik wist dat Jos een lul is. Maar dat het zo'n ongelofelijke eikel is, dat nog niet. Die mag toch echt eens een cursusje 'omgaan met boosheid' gaan volgen wil hij niet in de cel belanden.quote:Op maandag 3 april 2017 22:46 schreef marcodej het volgende:
http://www.rtlxl.nl/?&_ga(...)00-bb29-47ce3d7e52e3
Jos is een klapmongool.
Zou hem niet missenquote:Op maandag 3 april 2017 18:41 schreef Meike26 het volgende:
Heb het al eerder gezegd, maar ik vermoed echt dat Wehrleins F1 carriere over is voordat het echt begonnen is. Jammer als dat zo is, ook al is het een hork, dit gun je niemand
Inderdaad als je zo weet te crashen in Miami.quote:
Onzin!quote:Op dinsdag 4 april 2017 06:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Inderdaad als je zo weet te crashen in Miami.
Ik heb het tot nu toe 17x bekeken en nog steeds ben ik van overtuigd dat ie dat moedwillig deed.
Hoezo denk je dat? Heeft Briatore hem opgebeld?quote:Op dinsdag 4 april 2017 06:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Inderdaad als je zo weet te crashen in Miami.
Ik heb het tot nu toe 17x bekeken en nog steeds ben ik van overtuigd dat ie dat moedwillig deed.
niet gekekenquote:Op maandag 3 april 2017 22:46 schreef marcodej het volgende:
http://www.rtlxl.nl/?&_ga(...)00-bb29-47ce3d7e52e3
Jos is een klapmongool.
De race is niet gefinisht, op het moment dat hij de barrière raakt.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:00 schreef nils7 het volgende:
De race is al gefinished als hij die barriere raakt. En daarna stuurt ie richting Felipe. Ik laat even in het midden of dat expres is of dat de 3-wieler onbestuurbaar werd door de zooi.
Maar hij hoeft die barriere niet te raken... er zit letterlijk2 seconden tussen het over de finish gaan en die barriere raken.
Sorry maar een coureur die de DTM gewonnen heeft en in de F1 mag rondtuffen, mij maak je niet wijs dat dit een fout is. Of hij moet een waas voor zn ogen hebben gekregen.
De finish ligt halverwege de barriere die hij raakt. Niet na het uitkomen van de bocht. Viel me tijdens de uitzending al op dat de commentatoren ook die fout maakten.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:00 schreef nils7 het volgende:
De race is al gefinished als hij die barriere raakt. En daarna stuurt ie richting Felipe. Ik laat even in het midden of dat expres is of dat de 3-wieler onbestuurbaar werd door de zooi.
Maar hij hoeft die barriere niet te raken... er zit letterlijk2 seconden tussen het over de finish gaan en die barriere raken.
Sorry maar een coureur die de DTM gewonnen heeft en in de F1 mag rondtuffen, mij maak je niet wijs dat dit een fout is. Of hij moet een waas voor zn ogen hebben gekregen.
Wat een onzin, natuurlijk doet hij dat niet expres.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:00 schreef nils7 het volgende:
De race is al gefinished als hij die barriere raakt. En daarna stuurt ie richting Felipe. Ik laat even in het midden of dat expres is of dat de 3-wieler onbestuurbaar werd door de zooi.
Maar hij hoeft die barriere niet te raken... er zit letterlijk2 seconden tussen het over de finish gaan en die barriere raken.
Sorry maar een coureur die de DTM gewonnen heeft en in de F1 mag rondtuffen, mij maak je niet wijs dat dit een fout is. Of hij moet een waas voor zn ogen hebben gekregen.
Terugdenkende aan Brazilie, kunnen ze er beide niet zo heel veel van.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:09 schreef potjecreme het volgende:
Wie is de betere regenrijder bij Ferrari. Vettel of Raikkonen?
Normaal gesproken komen dit soort 'hoopvolle' verwachtingen 2 weken vóór de GP, nu slechts 4 dagen, dus qua luchtvochtigheid/regen kansen zal er toch iets van waarheid in zitten ?!quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:40 schreef pmponer het volgende:
Weer voorspellen kunnen ze nog niet voor de volgende dag, laat staan voor zondag.
2 Nederlands sprekende coureurs bij persco 1.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:13 schreef ondeugend het volgende:
Persco morgenvroeg om 9 uur Nederlandse tijd;
Part 1: Nico Hulkenberg, Max Verstappen & Sebastian Vettel
Part 2: Antonio Giovinazzi, Kimi Raikkonen & Carlos Sainz
Spreekt Vettel Nederlands dan?quote:Op woensdag 5 april 2017 11:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
2 Nederlands sprekende coureurs bij persco 1.
*werpt knuppel in hoenderhokquote:Op woensdag 5 april 2017 11:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
2 Nederlands sprekende coureurs bij persco 1.
Kimi is persco 2quote:
-ban-quote:Op woensdag 5 april 2017 11:44 schreef Beach het volgende:
Ik stel voor dat degene die nog begint over Hülkenberg en Nederlands spreken een ban krijgt.
Agreedquote:Op woensdag 5 april 2017 11:44 schreef Beach het volgende:
Ik stel voor dat degene die nog begint over Hülkenberg en Nederlands spreken een ban krijgt.
Ontluisterend. Wat een monster.quote:Op maandag 3 april 2017 22:46 schreef marcodej het volgende:
http://www.rtlxl.nl/?&_ga(...)00-bb29-47ce3d7e52e3
Jos is een klapmongool.
Wat een slechte televisie!quote:Op maandag 3 april 2017 22:46 schreef marcodej het volgende:
http://www.rtlxl.nl/?&_ga(...)00-bb29-47ce3d7e52e3
Jos is een klapmongool.
Wat een hoop gedoe wat weinig met F1 te maken heeft maar vooral met familie aangelegenheden.quote:
Vettel is een uitstekende regenrijder, alleen Verstappen zou kunnen claimen beter te zijn. Raikkonen kan wel op de baan blijven en afhankelijk van de omstandigheden ook nog wel aardige tijden neerzetten, maar dat is het dan wel.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:09 schreef potjecreme het volgende:
Wie is de betere regenrijder bij Ferrari. Vettel of Raikkonen?
Maar de beroemde grindbak ligt er nogquote:Op woensdag 5 april 2017 12:47 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Het hobbeltje op de straight voor de pits is weg inmiddels.
Die ligt achter het muurtje.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:20 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Maar de beroemde grindbak ligt er nog.
Dat doe ik al. OP komt vanavond.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:47 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Wat een hoop gedoe wat weinig met F1 te maken heeft maar vooral met familie aangelegenheden.
Huidige weervoorspelling:
Vrijdag: Droog 20-21 graden
Zaterdag: Droog 22-26 graden (snachts lichte regen)
Zondag: lichte regen 15 graden
Dus de kans op regen is aanwezig tijdens de race, maar het is niet heel nat.
Het hobbeltje op de straight voor de pits is weg inmiddels.
[ afbeelding ]
En de tijden () zijn lokale tijd shanghai
vr 07 Apr
Free Practice 1: 04:00 (10:00)
Free Practice 2: 08:00 (14:00)
za 08 Mrt
Free Practice 3: 06:00 (12:00)
Quali: 09:00 (15:00)
zo 09 apr
Race: 08:00 (14:00)
Nee, ik maak er wel eentje vanavond. Heb van WEST wat afbeeldingen gekregenquote:
Siverstone 08 "kuch"quote:Op woensdag 5 april 2017 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn tijden geweest dat de Ferrari al zo ongeveer achterste voren stond als er een drup regen viel
Ik heb hem al klaar staan. Moest alleen nog 1 linkje in die er gister nog niet was, maar vandaag wel.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik maak er wel eentje vanavond. Heb van WEST wat afbeeldingen gekregen
Mgu-k is een van de onderdelen waar ze er maar 4 van mogen gebruiken. De 5de is dus straf. Is het het eerste onderdeel dan 10 plaatsen. Is het al het volgende onderdeel wat de 5de is, is het 5 plekken straf.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:08 schreef SnowOokami het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)eteringen-aan-motor/
Mag Renault op alle motoren de MGU-K vervangen zonder "straf"? Of vervalt dan de 1e motor en moeten ze met de 2e gaan rijden?
kan ook jaquote:Op woensdag 5 april 2017 15:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb hem al klaar staan. Moest alleen nog 1 linkje in die er gister nog niet was, maar vandaag wel.
Edit: Maar kan jou ook vanavond mijn versie sturen. Kun je kijken wat je ermee doet.
Okay, zelfde als vorig jaar dus alleen van alles maar 4 stuks?quote:Op woensdag 5 april 2017 15:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mgu-k is een van de onderdelen waar ze er maar 4 van mogen gebruiken. De 5de is dus straf. Is het het eerste onderdeel dan 10 plaatsen. Is het al het volgende onderdeel wat de 5de is, is het 5 plekken straf.
klopt, omdat er maar 20 races zijn, tegenover 21 races vorig jaarquote:Op woensdag 5 april 2017 15:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Okay, zelfde als vorig jaar dus alleen van alles maar 4 stuks?
Volgens mij geldt dat alleen maar als je meer dan eenmaal een onderdeel per race wisselt. Dus twee motoren wisselen betekent 2x10 plekken straf. Maar van alles 1 keer wisselen (max 25 plekken) betekent achteraan starten en wordt niet meegenomen naar de volgende race.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:36 schreef Yashaaaaa het volgende:
En dit jaar nemen ze de straffen ook mee naar de volgende races toch? Dus niet van je krijgt 40 plaatsen straf maar dat boeit toch geen fuck.
Vechten jullie dat samen uit :pquote:Op woensdag 5 april 2017 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik maak er wel eentje vanavond. Heb van WEST wat afbeeldingen gekregen
Correctquote:Op woensdag 5 april 2017 15:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat alleen maar als je meer dan eenmaal een onderdeel per race wisselt. Dus twee motoren wisselen betekent 2x10 plekken straf. Maar van alles 1 keer wisselen (max 25 plekken) betekent achteraan starten en wordt niet meegenomen naar de volgende race.
Volgens mij is het zo:quote:Op woensdag 5 april 2017 15:39 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Vechten jullie dat samen uit :p
[..]
Correct
1 motor wisselen +10 plekken
2de motor wisselen volgende race +5 plekken (als je hem niet volledig hebt kunnen inwisselen.
Je hebt PM.quote:
quote:Op woensdag 5 april 2017 17:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo:
Als er meer dan 1 van hetzelfde PU element in 1 weekend wordt vervangen, dan krijg je daar straf voor, en mag alleen de laatst vervangen versie gebruikt worden in elk volgend weekend zonder extra straf.
Dus stel: Ik gebruik mijn 5e en 6e MGU-K in het 5e weekend, dan krijg ik daar 20 plekken straf voor. Ik mag dan voor de rest van het seizoen alleen van de 6e MGU-K gebruik maken zonder extra gridstraffen. Gebruik ik de 5e opnieuw dan krijg ik daar straf voor. De regels stellen echter niet welke straf ik daarvoor krijg. Voor de 5e en 6e krijg ik 10 plekken straf, maar alleen de eerste keer dat ik ze gebruik. De 5 plekken straf zijn voor elk ander element van de PU die ik vervolgens vervang.
Althans, zo lees ik Art 22.3e van de sporting regulations.
Volgens mij wat jij zegt. Dus niet meer zoals Hamilton deed in Belgie, omdat je toch een gridstraf gaat krijgen, maar gelijk 3 complete nieuwe powerunits monteren, zodat ze de volgende races weer voldoende in de pool hebt zitten.quote:A rule change has been made to prevent drivers stockpiling spare power unit elements. During any single event, if a driver introduces more than one of a power unit element that is subject to a grid penalty, only the last element fitted may be used at subsequent events without further penalty.
Dat kon bij mijn uitleg ook niet. Maar TagForce uitleg klopt met zoals het in de regels staat.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:53 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wat jij zegt. Dus niet meer zoals Hamilton deed in Belgie, omdat je toch een gridstraf gaat krijgen, maar gelijk 3 complete nieuwe powerunits monteren, zodat ze de volgende races weer voldoende in de pool hebt zitten.
en terecht dat ze het zo geregeld hebben. McLaren had er ook een handje van om zulke dingen te doen. Maar ja, dat was omdat ze niet anders konden met die grasmaaier die ze achterin hebben liggen.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:53 schreef Fer het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij wat jij zegt. Dus niet meer zoals Hamilton deed in Belgie, omdat je toch een gridstraf gaat krijgen, maar gelijk 3 complete nieuwe powerunits monteren, zodat ze de volgende races weer voldoende in de pool hebt zitten.
2015: belachelijk dat die gridstraffen mee gaan naar de volgende race als je ze niet kunt inlossen.quote:Op woensdag 5 april 2017 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en terecht dat ze het zo geregeld hebben. McLaren had er ook een handje van om zulke dingen te doen. Maar ja, dat was omdat ze niet anders konden met die grasmaaier die ze achterin hebben liggen.
Mee eens, en ik ben ook benieuwd of ze de regel waarin een stop en go penalty niet ingelast kan worden omgezet wordt in een gridstraf de volgende race toegepast gaat worden.quote:Op woensdag 5 april 2017 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Van de oplossingen die ze bedacht hebben is dit denk ik de beste
Dit klopt.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:48 schreef Geralt het volgende:
Volgens mij brak de ophanging rechtsvoor af bij het eerste tikje tegen de barrier. Vanaf daar staat dat wiel niet meer recht en daarom raakt ie de tweede barrier.
Leesvoer van James Allen.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit klopt.
Wel vreemd dat Wehrlein, die lachend wegloopt bij die crash, nu 3 maanden later, ineens zo geblesseerd is dat hij niet kan racen, maar in Barcelona wel kon testen.
Ik denk dat er meer aan de hand is
Wehrlein heeft niet getest.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit klopt.
Wel vreemd dat Wehrlein, die lachend wegloopt bij die crash, nu 3 maanden later, ineens zo geblesseerd is dat hij niet kan racen, maar in Barcelona wel kon testen.
Ik denk dat er meer aan de hand is
Maar er is wel meer aan de hand. Men had het er over dat hij terug in de auto komt als hij fit is, in Bahrein of Rusland. WTF manquote:
Hij is niet meer geblesseerd maar heeft door zijn blessure niet genoeg kunnen trainen waardoor hij niet fit genoeg is (vindt hij zelf).quote:Op woensdag 5 april 2017 22:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit klopt.
Wel vreemd dat Wehrlein, die lachend wegloopt bij die crash, nu 3 maanden later, ineens zo geblesseerd is dat hij niet kan racen, maar in Barcelona wel kon testen.
Ik denk dat er meer aan de hand is
Wel in de tweede week. Halve dagen.quote:
Volgens mij heeft hij de 2e week volledig programma gedraaid, 1e week gemist idd.quote:
192 rondjes in Barcaquote:20. Pascal Wehrlein GER Sauber - Ferrari 1m 22.347s (192) **
Wat heeft het 1 met het ander te maken?quote:Op donderdag 6 april 2017 07:37 schreef aesop het volgende:
Frans Verstappen mogen ze onderhand ook opnemen, die beweert nu in december bij Marko langs geweest te zijn om Max' carriere te redden, want Jos. Aldus de Telegraaf.
quote:Op donderdag 6 april 2017 08:47 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat heeft het 1 met het ander te maken?
quote:Frans Verstappen gaat de loopbaan van zijn kleinzoon Max (op het affiche) zeer aan het hart.
De grootvader wilde met dit, tot vandaag stilgehouden, bliksembezoek de carrière van zijn kleinzoon redden door de leiding van het kapitale Formule-1 team te waarschuwen voor de escapades van zijn zoon Jos Verstappen.
Hij heeft daarbij naar eigen zeggen de leiding van Red Bull Racing dringend verzocht om Max uit de buurt van zijn vader te houden. „Ik heb deze noodzakelijke stap gezet in het belang van Max omdat ik vrees dat anders zijn carrière zou stuklopen”, vertelt hij.
„Het was geen wanhoopsdaad en niemand wist dat die ontmoeting zou plaatsvinden. Het enige wat ik wilde bereiken was dat Red Bull Racing zou ingrijpen en Max zou beschermen tegen de ellende die zijn vader continu veroorzaakt, zoals vechtpartijen.”
Frans Verstappen toont een vliegticket waaruit blijkt dat hij op 1 december 2016 in alle vroegte met Austrian Airlines, vlucht OS202, vanaf Düsseldorf rechtstreeks naar het Oostenrijkse Graz vloog. Daar had hij, zo zegt opa Verstappen, een ontmoeting met Dr. Helmut Marko, de ontdekker van Max. „Het gesprek vond plaats op het kantoor van Red Bull Racing”, aldus de Limburger.
„Ik heb in die ontmoeting, die ruim drie uur duurde, mijn grote zorgen geuit over de perikelen binnen onze familie. Daarbij heb ik ook aangegeven dat mijn zoon Jos Verstappen de carrière van het F1-talent Max kapotmaakt en mijn kleinzoon door zijn agressieve gedrag in diskrediet brengt”, vertelt Frans Verstappen.
Spijt
Afgelopen zomer mishandelde Jos Verstappen zijn eigen vader na afloop van de Grand Prix van Hongarije. „Ik heb de aangifte destijds in het belang van Max ingetrokken omdat het hem zou schaden. Achteraf heb ik daar spijt van”, zegt Frans.
Toen De Telegraaf dit nieuws in juli wereldkundig maakte, ontkende Frans vervolgens via Radio 538 dat hij was mishandeld. De krant zou onzin hebben geschreven. „Ik wilde niet dat het incident zou uitlekken in het belang van Max. Het werd me allemaal teveel. ”
De relatie met zijn zoon is intussen tot een dieptepunt gezakt. „Jos terroriseert iedereen en noemde mij onlangs nog ’kankerkop’ omdat ik aan een goedaardig gezwel op mijn hoofd geholpen werd.”
Oud F1-coureur Jos Verstappen kwam afgelopen zondag opnieuw in aanraking met de politie vanwege een vechtpartij in het centrum van Roermond. Hij beweerde zelf te zijn belaagd, maar volgens Frans Verstappen klopt dat niet. De politie onderzoekt de zaak.
Of het uiten van de grote zorgen aan de topman van Red Bull ertoe heeft geleid dat Jos Verstappen intussen meer afstand heeft genomen van zijn zoon Max, is voor Frans Verstappen gissen. „Ik hoop dat de boodschap in Oostenrijk is overgekomen. De afgelopen tijd heb ik tevergeefs geprobeerd Dr. Helmut Marko aan de lijn te krijgen. Ik ben bang dat Jos hem intussen heeft gemanipuleerd om mij niet meer te bellen”, vertelt Frans.
„Sinds november vorig jaar heb ik ook geen contact meer gehad met Max. Ik heb daar enorm veel verdriet om. Ik slaap nauwelijks meer, want ik wil door het gedrag van Jos mijn kleinzoon niet kwijtraken.”
Marcel Heuvelmans, de advocaat van Jos Verstappen, wilde niet reageren op de geheime ontmoeting die opa Verstappen met de leiding van Red Bull Racing had. Red Bull Racing wil niet op de kwestie ingaan omdat het een privé-aangelegenheid betreft. „Mogelijk komt Dr. Helmut Marko later nog met een reactie. Hij is nu vanwege de komende Grand Prix in Shanghai onderweg en onbereikbaar”, aldus een zegsman.
quote:Op donderdag 6 april 2017 08:43 schreef Geralt het volgende:
Ik weet niet of dat soort acties en die dan vervolgens uitgebreid in de media slingeren niet minstens net zo veel schade toe brengen.
Dát je het doet prima, maar hou dat dan gewoon onder de pet zou ik zeggen.
Ik denk dat Opa niet in de gaten heeft dat ie met dit soort taferelen min of meer Max dwingt om te kiezen tussen zijn vader en zijn opa. Dat is geen makkelijke keuze als 19 jarige. Ook niet als 25 of 40 jarige overigens.quote:Op donderdag 6 april 2017 09:02 schreef aesop het volgende:
En dan krokodillentranen huilen omdat hij geen contact meer heeft met Max.
Max lijkt de nuchterheid zelve, maar dat bezoek aan Marko zal hij niet prettig gevonden hebben.
Overigens : ik denk ook dat Max beter geen contact kan hebben met zn vader momenteel , bezorgt hem behoorlijk gezeik.quote:Op donderdag 6 april 2017 07:37 schreef aesop het volgende:
Frans Verstappen mogen ze onderhand ook opnemen, die beweert nu in december bij Marko langs geweest te zijn om Max' carriere te redden, want Jos. Aldus de Telegraaf.
Dat zou, op Max na, die hele familie moeten doen.quote:Op donderdag 6 april 2017 09:00 schreef Sjemmert het volgende:
Frans zou inderdaad wat minder met de media moeten lullen.
Stel gekken allemaal ja, opbokken met die lui.quote:Op donderdag 6 april 2017 09:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou, op Max na, die hele familie moeten doen.
Dat ontkent niemandquote:Op donderdag 6 april 2017 09:17 schreef MaGNeT het volgende:
Zonder Jos was Max nooit de racer geweest die hij nu is.
Precies en daarom is het beter om niets te zeggen. Van andere ouders van coureurs hoor je weinig negatiefs, op de ruzie enkele jaren geleden tussen Hamilton en zijn pa na dan.quote:Neemt niet weg dat beide voorvaderen van Max een stel klapJosties zijn.
De papa van stroll speelt ook een rol!quote:Op donderdag 6 april 2017 09:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ontkent niemand
[..]
Precies en daarom is het beter om niets te zeggen. Van andere ouders van coureurs hoor je weinig negatiefs, op de ruzie enkele jaren geleden tussen Hamilton en zijn pa na dan.
Als ik Max was zou ik er geeneens opin gaan, hij kan er verder ook weinig mee en alles wat hij erover zegt maakt het waarschijnlijk erger.quote:Op donderdag 6 april 2017 09:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop dat dit hele familie gebeuren in iedergeval buiten de F1 persco's blijft. Maar het zal wel ene Dekker van de NOS zijn die er vragen over gaat stellen
Als je een goeie klapper maakt kun je daar nog tot jaren later last van hebben. Tot aan cognitieve problemen aan toe.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Maar er is wel meer aan de hand. Men had het er over dat hij terug in de auto komt als hij fit is, in Bahrein of Rusland. WTF man
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die passagier? Daar hoor je niks meer van wel?quote:Op donderdag 6 april 2017 10:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je een goeie klapper maakt kun je daar nog tot jaren later last van hebben. Tot aan cognitieve problemen aan toe.
quote:Op donderdag 6 april 2017 10:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
FIA persconferentie, is die ergens terug te kijken?
Dat kan je niet zo makkelijk oordelen. Opa heeft ook nogal een grote bek en dat Jos zo agressief of heet gebakerd kan reageren, is misschien ook wel een gevolg van een moeilijke jeugd bij Jos? Het is slechts giswerk, maar ergens denk ik dat opa iets meer op zijn kerfstok heeft dan Jos.quote:
Sowieso een vader die over zijn eigen zoon zegt: "van mij part hangt hij zich op" is niet echt netjesquote:Op donderdag 6 april 2017 10:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat kan je niet zo makkelijk oordelen. Opa heeft ook nogal een grote bek en dat Jos zo agressief of heet gebakerd kan reageren, is misschien ook wel een gevolg van een moeilijke jeugd bij Jos? Het is slechts giswerk, maar ergens denk ik dat opa iets meer op zijn kerfstok heeft dan Jos.
Een zoon die tegen zn pa kankerkop zegt als ie een goedaardig gezwel moet laten weg halen is dat ook niet.quote:Op donderdag 6 april 2017 10:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sowieso een vader die over zijn eigen zoon zegt: "van mij part hangt hij zich op" is niet echt netjes
Maar ik zeg dan ook niet dat Jos een verstandige man is.quote:Op donderdag 6 april 2017 10:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zoon die tegen zn pa kankerkop zegt als ie een goedaardig gezwel moet laten weg halen is dat ook niet.
Als Red Bull een beetje slim is dan denk ik dat ze van te voren tegen die journalisten gezegd hebben geen vragen over dit onderwerp. En anders de FIA wel.quote:Op donderdag 6 april 2017 09:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop dat dit hele familie gebeuren in iedergeval buiten de F1 persco's blijft. Maar het zal wel ene Dekker van de NOS zijn die er vragen over gaat stellen
Eerder had Jos al over zijn vader gezegd dat die voor hem niet meer bestaat. Gezellig hoor, bij de Verstappentjes. Frans moet vanaf nu gewoon zijn mond houden, Jos moet zijn agressie onder controle krijgen.quote:Op donderdag 6 april 2017 10:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar ik zeg dan ook niet dat Jos een verstandige man is.
Ik zeg alleen dat je als normale ouder, nooit je kind dood wenst.
Tuurlijk wel, maar als de vrragen gewoon niet gesteld worden is altijd beter hequote:Op donderdag 6 april 2017 11:08 schreef Gezicht het volgende:
Alsof Max ook niet geïnstrueerd is om daar niet op in te gaan, als hij dat zelf al niet heeft bedacht...
Dat lukt hem al z'n hele leven nietquote:Op donderdag 6 april 2017 11:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eerder had Jos al over zijn vader gezegd dat die voor hem niet meer bestaat. Gezellig hoor, bij de Verstappentjes. Frans moet vanaf nu gewoon zijn mond houden, Jos moet zijn agressie onder controle krijgen.
Journalisten vragen om sommige vragen niet te stellen...quote:Op donderdag 6 april 2017 11:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar als de vrragen gewoon niet gesteld worden is altijd beter he
Die kans acht ik groter dan dat McLaren een punt gaat scoren. Trieste bedoening daarquote:Op donderdag 6 april 2017 11:21 schreef Beach het volgende:
En ot dan maar: gaat Sauber een punt scoren dit weekend?
Het zit denk ik allemaal veel dieper. De opvoeding van Jos toen hij nog een klein josje was was mogelijk ook veel harder.quote:Op donderdag 6 april 2017 10:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar ik zeg dan ook niet dat Jos een verstandige man is.
Ik zeg alleen dat je als normale ouder, nooit je kind dood wenst.
Catfish, really ?quote:Op donderdag 6 april 2017 11:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het zit denk ik allemaal veel dieper. De opvoeding van Jos toen hij nog een klein josje was was mogelijk ook veel harder.
kijk je naar een serie als Catfish dan zie je ook de meest trieste verhalen. Eerst denk je wat een eerst denk je wat een eerst denk je Wat een l**, maar later is het opeens heel begrijpelijk wat er is gebeurd in zijn hoofd. Het perspectief is eenzijdig en wij kennen de andere kant niet. Frans lijkt me niet de makkelijkste vader, misschien is Jos op jonge leeftijd al in aanraking gekomen met agressie en grof taalgebruik, dan is Max daarentegen in een gespreid bedje gekomen.
Werd Jos vroeger gepest? Dat weten we niet. Heeft Frans Jos geslagen dan? Dat weten we ook niet. Er was nog geen media geïnteresseerd in de familie Verstappen maar heeft Jos een vertekend beeld gekregen van de wereld door zijn jeugd en in de media kennen we Jos als de man met de losse handjes.
Nee, ik neem het niet op of praat goed wat Jos in prive allemaal gedaan heeft noch dat ik Frans van een slechte opvoeding beschuldig (vroeger werden er sowieso meer tikjes door ouders uitgedeeld), het hele gedoe om de familie Verstappen is te zwart wit om als buitenstaander over te oordelen en moet zo snel mogelijk uit de media gehaald worden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Meike26 op 06-04-2017 12:06:00 ]
Feit is dat Jos te vaak bij opstootjes betrokken is en Frans zich niet in kan houden richting media. Wat er dan ook verder speelt.quote:Op donderdag 6 april 2017 11:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie wel, maar ik ken geen ander programma/voorbeeld waar de tegenpartij een eerlijke kans krijgt zijn/haar verhaal te doen, zonder dat er suggestief partij word gekozen. Ja, het mierzoete scripted televisie, maar het is qua editing/regie wel neutraal en objectief. Daarom dit voorbeeld. Er is veel meer aan de hand dan we nu weten en dan weten we al te veel.
Volgens mij lukt Max dat aardig. En gelukkig is ie al jong in de grote mensenwereld terechtgekomen. Denk dat dat heel louterend werkt voor hem.quote:Op donderdag 6 april 2017 12:00 schreef Schnitzels het volgende:
Voordat we de Verstappen familie gaan analyseren, bedenk je wel dat Jos en Frans gewoon kampers zijn he. Die zijn sowieso wat harder en agressiever. Max zou best volwassen mogen zijn en ze beiden niet te serieus te nemen op sommige momenten.
Enigszinsquote:Op donderdag 6 april 2017 11:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Alsof het de internationale pers uberhaupt interesseert wat er in familie Verstappen gebeurt
Ferrari art dan maarquote:Op donderdag 6 april 2017 12:37 schreef Gezicht het volgende:
Kunnen we stoppen met deze familiestruggles en het gewoon over F1 hebben?
twitter:ScuderiaFerrari twitterde op donderdag 06-04-2017 om 09:53:47Cover art by Marco Mastrazzo - #ChineseGP https://t.co/73bMxMvmG6 reageer retweet
Ze kunnen beter zo veel mogelijk vleugel van die auto slopen, om nog een beetje topsnelheid te hebben, in plaats van nog meer weerstand toe te voegen.quote:Op donderdag 6 april 2017 14:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren heeft ook een T-Wing
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op donderdag 6 april 2017 12:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ferrari art dan maar
[ afbeelding ]twitter:ScuderiaFerrari twitterde op donderdag 06-04-2017 om 09:53:47Cover art by Marco Mastrazzo - #ChineseGP https://t.co/73bMxMvmG6 reageer retweet
En met alle tekst troep er even uitgesloopt (mooie plaat, gare tekst)
Iemand een haarspeldje kwijt?quote:Op donderdag 6 april 2017 14:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren heeft ook een T-Wing
[ afbeelding ]
ik denk dat Jos aan de steroïden zit, altijd een rooie kop door de hoge bloeddruk en altijd licht ontvlambaar.quote:
Iets eerder was beter geweest inderdaad, maar dit is ook prima te doen.quote:
Ja, precies 07:00 in Melbourne was ideaal. 06:00 zou nog wel mogen, heb je nog wat aan je zondag!quote:Op donderdag 6 april 2017 16:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iets eerder was beter geweest inderdaad, maar dit is ook prima te doen.
Daaromquote:Op donderdag 6 april 2017 17:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, precies 07:00 in Melbourne was ideaal. 06:00 zou nog wel mogen, heb je nog wat aan je zondag!
Nicequote:Op donderdag 6 april 2017 12:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ferrari art dan maar
[ afbeelding ]twitter:ScuderiaFerrari twitterde op donderdag 06-04-2017 om 09:53:47Cover art by Marco Mastrazzo - #ChineseGP https://t.co/73bMxMvmG6 reageer retweet
En met alle tekst troep er even uitgesloopt (mooie plaat, gare tekst)
ik vraag me soms af of je genoeg slaapt, met al dat sport kijken?quote:Op donderdag 6 april 2017 16:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iets eerder was beter geweest inderdaad, maar dit is ook prima te doen.
Ik zit klaar met popcorn.quote:Op donderdag 6 april 2017 18:41 schreef F1gamer het volgende:
straks bij rtl boulevaard iets over jos, fran en max verstappen.
geen idee nog of het bekijken waard is
Wat denk je zelf. RTL Boulevard is sowieso niet het bekijken waardquote:Op donderdag 6 april 2017 18:41 schreef F1gamer het volgende:
straks bij rtl boulevaard iets over jos, fran en max verstappen.
geen idee nog of het bekijken waard is
Gewoon hoe het is.quote:
F1 is geen sport.quote:
allard moet kamphues vervangenquote:
Kan beter Jack vervangenquote:
quote:
Maak je geen zorgenquote:Op donderdag 6 april 2017 18:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vraag me soms af of je genoeg slaapt, met al dat sport kijken?
Dat kan morgen met vrije trainingen (Helaas, moet ik morgen werken)quote:Op donderdag 6 april 2017 19:47 schreef potjecreme het volgende:
Op naar het volgende en meer serieuze F1 topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |