En als de ouders van die dief de moord op hun zoon niet in verhouding vinden staan tot het misdrijf mogen ze op hun beurt die eigenaar weer vermoorden?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik ben geen opmerking of vraag tegengekomen over een kind dat ijs jat? Als dat zonder wapens gebeurde dan ligt het verder aan de situatie, misschien hadden de ouders het kind moeten leren niet te jatten? Lijkt me een beter plan dan afvragen wat er kan gebeuren nadat je iets gestolen hebt.
De dief loopt het risico aangepakt te worden door de eigenaar, als de dief dat overleefd en is overhandigd aan de politie, als zij niet als eerste de dief pakken, mag een rechter erover gaan oordelen.
Is er al een BNW-onderzoeksteam onder leiding van El_Matador ter plaatse?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Klopt geen reet van:
Wie zet er nu een horloge van ¤ 30000, op paupermarktplaats?
En besteld vervolgens tijdens een deal een pizza?
Wie koopt er zo´n duur horloge op marktplaats?
Er zijn imo wel wat meer scenario's mogelijk dan een uit de hand gelopen woningoverval.
Voor hetzelfde geld hebben de bewoners geprobeerd de koper te misleiden.
Mata is nog steeds vermist... kun jij ff gaan dan?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:41 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Is er al een BNW-onderzoeksteam onder leiding van El_Matador ter plaatse?
Inderdaad dat mogen ze niet, een moord vanwege een overvaller wat zijn actie met de dood heeft moeten bekopen? Zo achterlijk zijn ze niet eens in Amerika.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En als de ouders van die dief de moord op hun zoon niet in verhouding vinden staan tot het misdrijf mogen ze op hun beurt die eigenaar weer vermoorden?
Of mag dat dan weer niet van jou?
Wel lastig handhaven aangezien iedereen zelf mag bepalen of hem iets is misdaan en wat daar een gepaste straf voor is.
Blij dat mensen als jij hier de regels niet maken. Misschien gedij je beter in landen die de sharia als rechtsstaat hebben.
Alles kan.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Klopt geen reet van:
Er zijn imo wel wat meer scenario's mogelijk dan een uit de hand gelopen woningoverval.
Ik ken een geronommeerde horloge verkoper die voornamelijk online actief is. Horloges in deze prijsklasse en nog veel hoger. Als je met hem afspreekt gebeurt dat gewoon in een horeca gelegenheid die ook van hem is. Dus zo heel raar is het niet vind ik. Al zou ik zelf ook niet MP uitkiezen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Klopt geen reet van:
Ik zal even voor je samenvatten wat jij beweerd.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Inderdaad dat mogen ze niet, een moord vanwege een overvaller wat zijn actie met de dood heeft moeten bekopen? Zo achterlijk zijn ze niet eens in Amerika.
Nee, nergens zeg ik dat je iemand ZOMAAR mag doden, het is ook sterk afhankelijk van de situatie.. achterlijke.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:03 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik zal even voor je samenvatten wat jij beweerd.
Een kind mag geen ijsje jatten
Als ie dat wel doet mag je dat kind vermoorden
Als de ouders van dat kind dan wraak nemen maag dat weer niet.
Hoeveel verder ga je jezelf nog vastpraten? Ben je al op zoek naar een hulpverlener?
Opsluiten mag prima, mits proportioneel. Wat me hier redelijk snel het geval lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:19 schreef qajariaq het volgende:
Het achtervolgen mag, zelfs overmeesteren mag, opsluiten of letsel aandoen weer niet.
Nu verzin je er feiten bij. Er werd geschoten; daarna kwamen ze in botsing.quote:Als je beschoten wordt is juist er naar toe rijden niet bepaald zelfverdediging.
Nee.quote:Dat schieten kan je ook als zelfverdediging uitleggen
Dan zou ik nog even heel goed je eigen reacties terug lezen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee, nergens zeg ik dat je iemand ZOMAAR mag doden, het is ook sterk afhankelijk van de situatie.. achterlijke.
Was je erbij? Geen idee hoeveel tijd er tussen het schieten en het platrijden zat. Een verkeersongeluk zou kunnen maar hoe waarschijnlijk acht je dat?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Opsluiten mag prima, mits proportioneel. Wat me hier redelijk snel het geval lijkt te zijn.
[..]
Nu verzin je er feiten bij. Er werd geschoten; daarna kwamen ze in botsing.
[..]
Nee.
Als je een gewapende overval pleegt dan is dat inderdaad een risico van het vak dat je zeker verdient als overvaller.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:03 schreef ems. het volgende:
Klinkt vooralsnog alsof de gewapende overvaller het verdiende.
Heee Yasminetjequote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat de normale burger na een overval nooit in een busje stapt om er achter aan te gaan terwijl er wordt geschoten
Definieer de normale burger?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat de normale burger na een overval nooit in een busje stapt om er achter aan te gaan terwijl er wordt geschoten
100% eens met de laatste alinea, daders van ernstige misdrijven zijn hun rechten kwijt.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 01:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou niet te voorbarig zijn met je blijdschap. Het blijft natuurlijk wel Nederland waar dit is gebeurd en het zou de eerste keer niet zijn dat de slachtoffers tot dader worden gemaakt en omgekeerd. Voor je het weet krijgen ze een moord in de schoenen geschoven en mogen zij zich voor de rechter verantwoorden.
Ik heb het al eens eerder gezegd en ik herhaal het nog eens. De wet in dit land moet zodanig worden aangepast dat criminelen aanzienlijk minder rechten hebben op het moment dat ze een ernstig delict plegen. Slachtoffers moeten zich met geweld mogen verweren.
Maar jouw ethiek en moraal is dus leidend? Wat als iemand anders in het leven staat? Volgens wiens ethiek mag diegene dan straffen (inclusief doodstraf) uitdelen? Of alleen volgens de jouwe? En hoe weten we wat dat dan is?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Inderdaad dat mogen ze niet, een moord vanwege een overvaller wat zijn actie met de dood heeft moeten bekopen? Zo achterlijk zijn ze niet eens in Amerika.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |