abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:26:31 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_169902453
ik denk dat er nog ergens een onderste steen boven moet komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_169902660
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik ben geen opmerking of vraag tegengekomen over een kind dat ijs jat? Als dat zonder wapens gebeurde dan ligt het verder aan de situatie, misschien hadden de ouders het kind moeten leren niet te jatten? Lijkt me een beter plan dan afvragen wat er kan gebeuren nadat je iets gestolen hebt.

De dief loopt het risico aangepakt te worden door de eigenaar, als de dief dat overleefd en is overhandigd aan de politie, als zij niet als eerste de dief pakken, mag een rechter erover gaan oordelen.
En als de ouders van die dief de moord op hun zoon niet in verhouding vinden staan tot het misdrijf mogen ze op hun beurt die eigenaar weer vermoorden?
Of mag dat dan weer niet van jou?

Wel lastig handhaven aangezien iedereen zelf mag bepalen of hem iets is misdaan en wat daar een gepaste straf voor is.

Blij dat mensen als jij hier de regels niet maken. Misschien gedij je beter in landen die de sharia als rechtsstaat hebben.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:40:29 #103
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_169902661
Klopt geen reet van:

Wie zet er nu een horloge van ¤ 30000, op paupermarktplaats?
En besteld vervolgens tijdens een deal een pizza?
Wie koopt er zo´n duur horloge op marktplaats?

Er zijn imo wel wat meer scenario's mogelijk dan een uit de hand gelopen woningoverval.
Voor hetzelfde geld hebben de bewoners geprobeerd de koper te misleiden.
pi_169902680
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Klopt geen reet van:

Er zijn imo wel wat meer scenario's mogelijk dan een uit de hand gelopen woningoverval.
Is er al een BNW-onderzoeksteam onder leiding van El_Matador ter plaatse?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:43:33 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_169902711
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:41 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Is er al een BNW-onderzoeksteam onder leiding van El_Matador ter plaatse?
Mata is nog steeds vermist... kun jij ff gaan dan?
pi_169902743
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En als de ouders van die dief de moord op hun zoon niet in verhouding vinden staan tot het misdrijf mogen ze op hun beurt die eigenaar weer vermoorden?
Of mag dat dan weer niet van jou?

Wel lastig handhaven aangezien iedereen zelf mag bepalen of hem iets is misdaan en wat daar een gepaste straf voor is.

Blij dat mensen als jij hier de regels niet maken. Misschien gedij je beter in landen die de sharia als rechtsstaat hebben.
Inderdaad dat mogen ze niet, een moord vanwege een overvaller wat zijn actie met de dood heeft moeten bekopen? Zo achterlijk zijn ze niet eens in Amerika.
pi_169902762
quote:
Klopt geen reet van:

Alles kan.

Maar gelukkig hebben we politie die het uit mag zoeken en een rechter die over de consequenties na mag denken.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:49:16 #108
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_169902786
Het is ook een hele louche woning. 12 camera's aan de gevel (voor een rijtjeshuis),vaak dikke Mercedessen en BMW M's voor de deur. Maargoed dat zegt niks, de bewoners hebben een tabakszaak en een zonnestudio. Een klokje van 30K op MP aanbieden is wel echt ;') natuurlijk
pi_169902814
quote:
Klopt geen reet van:

Ik ken een geronommeerde horloge verkoper die voornamelijk online actief is. Horloges in deze prijsklasse en nog veel hoger. Als je met hem afspreekt gebeurt dat gewoon in een horeca gelegenheid die ook van hem is. Dus zo heel raar is het niet vind ik. Al zou ik zelf ook niet MP uitkiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2017 12:11:41 ]
pi_169903009
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Inderdaad dat mogen ze niet, een moord vanwege een overvaller wat zijn actie met de dood heeft moeten bekopen? Zo achterlijk zijn ze niet eens in Amerika.
Ik zal even voor je samenvatten wat jij beweerd.
Een kind mag geen ijsje jatten
Als ie dat wel doet mag je dat kind vermoorden
Als de ouders van dat kind dan wraak nemen maag dat weer niet.

Hoeveel verder ga je jezelf nog vastpraten? Ben je al op zoek naar een hulpverlener?

edit: Ik wil je stamboom ook nog even zien want zo dom zijnde meeste hollanders niet.
pi_169903016
Klinkt vooralsnog alsof de gewapende overvaller het verdiende.
Conscience do cost.
pi_169903105
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik zal even voor je samenvatten wat jij beweerd.
Een kind mag geen ijsje jatten
Als ie dat wel doet mag je dat kind vermoorden
Als de ouders van dat kind dan wraak nemen maag dat weer niet.

Hoeveel verder ga je jezelf nog vastpraten? Ben je al op zoek naar een hulpverlener?
Nee, nergens zeg ik dat je iemand ZOMAAR mag doden, het is ook sterk afhankelijk van de situatie.. achterlijke.

Een kind (of wie dan ook) mag geen ijsje jatten, of wat anders dat maakt niet uit, dat klopt helemaal.
Een ijsje jatten vergelijken met een (gewapende) overval waar je ook nog eens iets ter waarde van 30.000 mee rooft onder dwang van een vuurwapen.. ja heeeel vergelijkbaar. :')

Ik zie alweer dat ik duidelijke voorbeelden moet geven voor de jostieband hier.

Je breekt in / overvalt iemand met een mes - jij hebt als wooneigenaar / winkeleigenaar een vuurwapen.
Overvaller rent weg en/of geeft zich over, schiet je hem dan dood? Ja dat zou ik ook als moord zien.

Valt die overvaller dan alsnog aan met het mes? En jij schiet hem dood? zelfverdediging.

Tweede voorbeeld : jij loopt een winkel met een vuurwapen binnen (of woning), dan is het om het even, dat wil zeggen als jij diegene dan doodschiet is dat zelfverdediging. (iemand loopt met een vuurwapen je huis / winkel binnen immers, geen risico nemen. (alleen dode domme mensen op het kerkhof namen dat risico)

Je jat als kind een ijsje zonder enige vorm van geweld - mag je diegene dan doodschieten? Nee natuurlijk niet mongool.
Dat ik voorstander ben van wapens mogen bezitten ter verdediging van je spullen/je leven, betekent niet dat ik voorstander ben van willekeur of zwaar overdreven reacties.

Fucking hell dat ik dit moet uitleggen, mongolen hier.
pi_169903136
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:19 schreef qajariaq het volgende:
Het achtervolgen mag, zelfs overmeesteren mag, opsluiten of letsel aandoen weer niet.
Opsluiten mag prima, mits proportioneel. Wat me hier redelijk snel het geval lijkt te zijn.

quote:
Als je beschoten wordt is juist er naar toe rijden niet bepaald zelfverdediging.
Nu verzin je er feiten bij. Er werd geschoten; daarna kwamen ze in botsing.

quote:
Dat schieten kan je ook als zelfverdediging uitleggen
Nee. :')
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_169903159
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee, nergens zeg ik dat je iemand ZOMAAR mag doden, het is ook sterk afhankelijk van de situatie.. achterlijke.

Dan zou ik nog even heel goed je eigen reacties terug lezen.

En eh, mij voor een mongool uitmaken. Bedoel je dat etnisch of denk je dat ik een aangeboren afwijking heb?

Eneh, wat was jou stamboom?
pi_169903184
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Opsluiten mag prima, mits proportioneel. Wat me hier redelijk snel het geval lijkt te zijn.

[..]

Nu verzin je er feiten bij. Er werd geschoten; daarna kwamen ze in botsing.

[..]

Nee. :')
Was je erbij? Geen idee hoeveel tijd er tussen het schieten en het platrijden zat. Een verkeersongeluk zou kunnen maar hoe waarschijnlijk acht je dat?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:14:35 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169903189
Een lintje voor degenen die overvallen werden, is wel op zijn plek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_169903194
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:03 schreef ems. het volgende:
Klinkt vooralsnog alsof de gewapende overvaller het verdiende.
Als je een gewapende overval pleegt dan is dat inderdaad een risico van het vak dat je zeker verdient als overvaller.

Maar ik vind het aanbieden van een horloge ter waarde van 30.000 euro ook wel op zijn minst extreem dom. Daarnaast ook erg verdacht. Het doet erg denken aan een gestolen horloge of een oplichtingstruc.

Normaal lijkt het me in elke geval niet om dergelijke horloges via MP te verkopen. Dat doe je volgens mij beter via andere kanalen. Maar het zal me ook niks verbazen als het de eigenaar was van een horloge dat is gestolen die zijn horloge terug kwam halen, of wellicht iemand die opgelicht is en verhaal kwam halen!

Vind het een verhaal waar volgens mij meer achter zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rikkert-de-Kikkert op 31-03-2017 12:22:03 ]
pi_169903219
Denk dat de normale burger na een overval nooit in een busje stapt om er achter aan te gaan terwijl er wordt geschoten :P
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:18:48 #119
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_169903257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Denk dat de normale burger na een overval nooit in een busje stapt om er achter aan te gaan terwijl er wordt geschoten :P
Heee Yasminetje
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 31 maart 2017 @ 12:20:07 #120
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_169903278
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Definieer de normale burger?
pi_169903287
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:20 schreef Voszje het volgende:
Niet in busjes stappende burger denk ik.
pi_169903288
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 01:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou niet te voorbarig zijn met je blijdschap. Het blijft natuurlijk wel Nederland waar dit is gebeurd en het zou de eerste keer niet zijn dat de slachtoffers tot dader worden gemaakt en omgekeerd. Voor je het weet krijgen ze een moord in de schoenen geschoven en mogen zij zich voor de rechter verantwoorden.

Ik heb het al eens eerder gezegd en ik herhaal het nog eens. De wet in dit land moet zodanig worden aangepast dat criminelen aanzienlijk minder rechten hebben op het moment dat ze een ernstig delict plegen. Slachtoffers moeten zich met geweld mogen verweren.
100% eens met de laatste alinea, daders van ernstige misdrijven zijn hun rechten kwijt.
Wetten KUNNEN worden aangepast, wordt helaas door de linkse kliek tegengehouden, en schijnbaar zijn veel stemmers het daar mee eens, gezien het aantal zetels voor D'66, GL en toch ook nog PvdA.
pi_169903308
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar jouw ethiek en moraal is dus leidend? Wat als iemand anders in het leven staat? Volgens wiens ethiek mag diegene dan straffen (inclusief doodstraf) uitdelen? Of alleen volgens de jouwe? En hoe weten we wat dat dan is?

[ Bericht 0% gewijzigd door NewHorizon op 31-03-2017 12:44:10 ]
pi_169903509
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:20 schreef Voszje het volgende:

[..]

Nja bedoelde eigenlijk de niet criminele :P
pi_169903517
Heb het idee dat deze mensen die er achter aan gingen ook niet helemaal pluis zijn,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')