Sherlock!!!quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=8
Deze?
FLORIS ????
8½ jaar actief op Marktplaats
Bekijk meer advertenties
Arnhem, GE ---> !
Wat jou betreft...quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is de omgekeerde wereld.
Jij jat, dan loop je het risico dat de eigenaar z'n spullen probeert terug te krijgen, jij schiet? Dan loop je het risico overhoop gereden te worden.
Sowieso als je een overval pleegt, inbreekt, met of zonder wapens (maar het is vaker met..) dan ben je wat mij betreft vogelvrij verklaard totdat de spullen terug zijn en/of je bent aangehouden.. het liefst zonder dodelijke afloop maar goed dat kan ook een prima conclusie zijn.
Ik weet dat de wet de crimineel ook beschermd.. maar dat moet maar eens afgelopen zijn.
De idioterie van politie met het geweldsmonopolie is achterhaald en was leuk in de jaren 50 en 60, maar daarna is het gewoon te lijp voor woorden.
Als mens heb je het universele recht je zooi te verdedigen incl. je leven.
Als crimineel behoor je op dat moment geen rechten meer te hebben tot, zoals ik al zei, het is opgelost.
Dat zou mijn verdediging ook zijn.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:11 schreef maily het volgende:
[..]
Ze trapten per ongeluk op het gaspedaal in plaats van op de rem
Ik denk ik ben behulpzaamquote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:50 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Sherlock!!!
GEWELDIG!
Ik kon hem niet vinden...
Ah als je niets weet speel je het op de man, of poog je, door maar iets als "zolderkamer" er in te gooien.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:51 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Wat jou betreft...
Gelukkig is de wetgeving niet gebaseerd op oprispingen van een niet terzake kundige zolderkamer Fokker.
Bij die vrouw van de juwelier werd het wapen bezit niet heel erg aangerekend. Toch was ook dat wel degelijk aangeschaft voor wat er mee gedaan werd. Moet hier dan ook de aanschaf van het wapen heel zwaar gestraft worden?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je al met een wapen aan komt zetten, ben je al van plan dat wapen te gebruiken.
Anders neem je geen wapen mee. (al is het maar bedreiging met de dood)
Ja, het is in praktijkvoorbeeld de VS echt helemaal prima wat dit betreft!quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ah als je niets weet speel je het op de man, of poog je, door maar iets als "zolderkamer" er in te gooien.
Knap hoor knulletje, ren maar gauw naar mama toe.
De tijd dat criminelen evenveel rechten hebben als de fucking slachtoffers, is afgelopen.
Wat ik wil doet er (eigenlijk) niet eens toe, we gaan langzaam die kant op als maatschappij naar mate de overvallen stijgen etc.
Maw ik krijg vanzelf mijn zin.
Wapens in huis en in de winkel, afknallen dat tuig.
Het werd niet zwaar aangerekend omdat het doel van de aanschaf heel anders lag.. zelfverdediging.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:58 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bij die vrouw van de juwelier werd het wapen bezit niet heel erg aangerekend. Toch was ook dat wel degelijk aangeschaft wat er mee gedaan werd. Moet hier dan ook de aanschaf van het wapen heel zwaar gestraft worden?
inb4: in vind dat wapenbezit best heel zwaar bestraft mag worden maar het is geen vrijbrief voor anderen om dan de doodstraf toe te kennen en uit te voeren.
Ah de volgende one liner, de VS!!!quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:59 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ja, het is in praktijkvoorbeeld de VS echt helemaal prima wat dit betreft!
En hier is het de cultuur niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ah de volgende one liner, de VS!!!
Totaal ander volk, totaal andere mentaliteit op het gebied van wapens.
Valt niet te vergelijken.
Ga eens naar Zwitserland of Finland, welk land dan ook waar burgers wapens mogen hebben.
Gaat prima, ja uiteraard met uitzonderingen, maar valt niet te vergelijken met Murica, dat is echt een land apart op dit gebied en dat is altijd al zo geweest. "is cultuur".
Zo kan ie wel weer.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het werd niet zwaar aangerekend omdat het doel van de aanschaf heel anders lag.. zelfverdediging.
Een crimineel met een ongeregistreerd wapen neemt het mee om minimaal met de dood te dreigen zodat ze jouw spullen (of leven) kunnen nemen..
Echt, ga weg man, volgens mij ben je zelf een criminele wannabe. (allochtoon, afgaand op je fok naam)
Je probeert het goed te praten.. dan weet ik wel genoeg.
Je meet wel heel erg met twee maten.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het werd niet zwaar aangerekend omdat het doel van de aanschaf heel anders lag.. zelfverdediging.
Een crimineel met een ongeregistreerd wapen neemt het mee om minimaal met de dood te dreigen zodat ze jouw spullen (of leven) kunnen nemen..
Echt, ga weg man, volgens mij ben je zelf een criminele wannabe. (allochtoon, afgaand op je fok naam)
Je probeert het goed te praten.. dan weet ik wel genoeg.
Nee, dus kan men beter omgaan met wapens.quote:
Ook zonder wapens gaat het hier best goed, ookal ben je misschien anders geïndoctrineerd.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee, dus kan men beter omgaan met wapens.![]()
Zoals in vergelijkbare landen als Zwitserland en Finland, ook wel aparte mensen natuurlijk maar zijn niet totaal anders in vergelijking met Nederlanders.
Zie geen enkele reden waarom het tot "amerikaanse toestanden" zou leiden.
Uiteindelijk is het een must om wapens te mogen bezitten om je leven en bezittingen te kunnen verdedigen.
Het is niet meer van deze tijd om te hopen dat de politie je komt helpen, die kunnen immers (en dat is geen beschuldiging over verwijt) alleen maar achter de feiten aanrennen.
Ik voel aan dat jij bang bent dat de wetgeving plots of langzaam zal gaan verschuiven, weg van de crimineel en meer rechten voor de slachtoffers.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je meet wel heel erg met twee maten.
Daarnaast doe je aannames over mij die je op geen enkele manier niet kan waarmaken vrees ik. En al zou ik wel allochtoon zijn, tellen mijn argumenten dan minder opeens?
Tot slot ben ik niet degene die een misdaad probeert goed te praten, dat probeer jij juist!
In een posting hierboven beschuldig je iemand van op de persoon spelen. Ooit gehoord van die pot en die ketel?
Het lijkt er vooral op dat jij daar zelf bang voor bent.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik voel aan dat jij bang bent dat de wetgeving plots of langzaam zal gaan verschuiven, weg van de crimineel en meer rechten voor de slachtoffers.
Het is niet aan jou om te bepalen welke straf een (vermeende!) crimineel moet krijgen.quote:Jij verdedigt de crimineel met je houding als dat het verkeerd was dat zij het uitschot aanreden.
En dit is niet aan jou om te bepalen!quote:Ik verdedig het slachtoffer(s) dat ze "alles" mogen doen om hun bezittingen veilig te stellen.
quote:Het is een ander verhaal als je door blijft schoppen als iemand bijv. al uitgeschakeld is. (zulke verhalen komen ook weleens voorbij)
Dus ja er blijft een grens, maar die grens kan pas worden gepasseerd als je door blijft gaan als de overvaller (in dit geval) al zou zijn uitgeschakeld of onder bedwang is.
Ik had al aangegeven dat het niet uitmaakt wat ik wil of zou willen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:10 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op dat jij daar zelf bang voor bent.
[..]
Het is niet aan jou om te bepalen welke straf een (vermeende!) crimineel moet krijgen.
[..]
En dit is niet aan jou om te bepalen!
[..]
Waar komt je angst vandaan???quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik had al aangegeven dat het niet uitmaakt wat ik wil of zou willen.
Dus is inderdaad alles wat ik zeg mijn mening, bangerik met je "dat is niet aan jou om te bepalen1!1einz!"
We gaan vanzelf wel die kant op met honderden overvallen per jaar.
Ik heb nog geen antwoord van je of je een kind het ziekenhuis in mag slaan als die een ijsje jat?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik voel aan dat jij bang bent dat de wetgeving plots of langzaam zal gaan verschuiven, weg van de crimineel en meer rechten voor de slachtoffers.
Jij verdedigt de crimineel met je houding als dat het verkeerd was dat zij het uitschot aanreden.
Ik verdedig het slachtoffer(s) dat ze "alles" mogen doen om hun bezittingen veilig te stellen.
Het is een ander verhaal als je door blijft schoppen als iemand bijv. al uitgeschakeld is. (zulke verhalen komen ook weleens voorbij)
Dus ja er blijft een grens, maar die grens kan pas worden gepasseerd als je door blijft gaan met geweldpleging, als de overvaller (in dit geval) al zou zijn uitgeschakeld of onder bedwang is.
Ik ben geen opmerking of vraag tegengekomen over een kind dat ijs jat? Als dat zonder wapens gebeurde dan ligt het verder aan de situatie, misschien hadden de ouders het kind moeten leren niet te jatten? Lijkt me een beter plan dan afvragen wat er kan gebeuren nadat je iets gestolen hebt.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik heb nog geen antwoord van je of je een kind het ziekenhuis in mag slaan als die een ijsje jat?
Ik doe mn best om de wet juist niet af te laten glijden maar dat iedereen recht heeft om veilig te leven. Als iedereen het recht in eigen hand gaat nemen dan kan je beter in een bananen republiek gaan wonen.
Jijj bent de gene die een crimineel verdedigd. Niet ik. De dief behoort ook gestraft te worden maar dan wel door een rechter en niet door zijn slachtoffer. In jou redenatie mogen de nabestaanden van de dief de moordenaar bestraffen. In zo een maatschappij wil ik juist niet leven. Dat is mijn cultuur niet en die wil ik op geen enkele manier ondersteunen ook. Jij propageerd dat wel in dit topic.
quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:45 schreef qajariaq het volgende:
Als een kind een ijsje jat mag je dan die jeugdcrimineel hersenletsel toebrengen? Een beetje in proportie blijven.
Nee die mogen niet klagen want wat jij bewaard in je eigen huis moet je zelf weten.quote:
Je reageerd op het stukje wat ik er later uit geknipt heb omdat het niet relevant is.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee die mogen niet klagen want wat jij bewaard in je eigen huis moet je zelf weten.
Dat anderen dat willen ontnemen van je ligt aan de overvallers.. Je probeert het weer om te draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |