quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken. Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.
Dankzij Klépierre is hier juist veel welvaart.quote:Op woensdag 29 maart 2017 19:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Een Frans kutbedrijf wat onze stad gegijzeld houdt.
Uit de volkskrant.quote:Hoe gentrificatie het straatbeeld in Utrechtse wijk Lombok kentert
Komst van de yup zet eensgezindheid in volkswijk onder druk
Lombok is van oudsher het meest exotische stukje Utrecht. Maar van veel hoogopgeleide blanke bewoners die er recentelijk zijn komen wonen, mag het wel wat minder. Dat zet de eensgezindheid in de volkswijk onder druk. De gemeente zoekt intussen naar een oplossing: Lombok 2032.
Door: Charlotte Huisman 30 maart 2017, 02:00
De kratten met tomaten, paprika's en granaatappels staan uitnodigend op de stoep gestald, in het Turkse eethuis Yunak zijn de meeste tafeltjes bezet. Het Moskeeplein stroomt vol na het middaggebed in de grote, nieuwe Turkse moskee. Voor de Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Afghaanse, Iraanse, Somalische en Nederlandse winkels staat her en der een auto dubbelgeparkeerd midden op straat, soms voor een lege parkeerplaats. Een fietser manoeuvreert eromheen. Er klinkt getoeter.
Een vrijdagmiddag als alle andere, kortom, in de Kanaalstraat, de bekendste multiculturele straat van Utrecht. Een straat die als een ontmoetingsplek wordt gezien, door mensen van allerlei komaf. En die ze tot in Turkije van naam kennen.
Sinds de tweede helft van de jaren negentig kopen hoogopgeleide overwegend blanke twintigers en dertigers de (destijds nog betaalbare) arbeidershuisjes
Maar hoe lang nog?
Lombok, eens een beruchte achterstandswijk, zit al twee decennia in de lift. Sinds de tweede helft van de jaren negentig kopen hoogopgeleide overwegend blanke twintigers en dertigers de (destijds nog betaalbare) arbeidershuisjes uit het begin van de vorige eeuw, in het knusse buurtje vlak achter het Centraal Station. Met hun komst verandert de wijk van sfeer. Een proces dat zich in meer volkswijken in Nederland voltrekt.
Toekomstvisie
Terwijl het percentage 'bewoners met een migratieachtergrond' in de rest van Utrecht gemiddeld is toegenomen, daalt dat juist in Lombok, tot inmiddels iets meer dan eenderde van de bewoners - nauwelijks meer dan het stadsgemiddelde. De vraag van de gemeente aan de nieuwe én aan de oude bewoners hoe de wijk er in de toekomst moet uitzien, levert dan ook geen eenduidig antwoord op. Hoewel er begin april een gezamenlijke toekomstvisie moet liggen, blijken de meningen sterk te verschillen.
Op een discussieavond in de wijk over 'gentrificatie' wordt de botsing zichtbaar. Blijft Lombok een buurt voor iedereen?, luidt de centrale vraag. 'Gentrificatie betekent dat mensen met hogere inkomens instromen in een wijk waar eerst voornamelijk inwoners met lagere inkomens wonen, die dan vertrekken', legt gastspreker Brian Doucet uit, universitair docent stedelijke ontwikkeling aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en 'gentrificatiedeskundige'.
Het fenomeen speelt in alle grote steden. Gentrificatie roept bij de zaal gemengde associaties op, met bakfietsen en stijgende huizenprijzen. Sigarenboer Ronnie Stomp, sinds 1960 een vaste waarde in de wijk, heeft het allemaal zien gebeuren. De rustige Nederlandse volkswijk met fabrieksarbeiders verkleurde vanaf eind jaren zestig met de komst van de gastarbeiders en in de jaren zeventig met hun gezinshereniging. 'Toen woonden er opeens drie keer meer mensen in de wijk, met al die grote Turkse gezinnen in die huisjes. En nu verandert het weer.'
De eerste lichting hoogopgeleide nieuwkomers was gecharmeerd van de exotische sfeer van de Kanaalstraat; onder de nieuwe bewoners van de pas gebouwde appartementencomplexen in de wijk zijn er steeds meer die weinig op hebben met die on-Nederlands aandoende sfeer. Die bewoners vinden de Kanaalstraat maar een zootje. Onveilig bovendien, door de hangjongeren en drugsdealers op straat. Met name 's nachts is de weg een racebaan. Sommigen willen er het liefst de auto's weren. Wat het eind zou betekenen van de multiculturele winkelstraat, betogen de ondernemers. De nieuwe bewoners klagen op hun beurt dat de ondernemers niet bereid zijn zich aan te passen.
Eigenaar Ramazan Ergün van het Turkse eethuis Yunak spreekt er namens de ruim honderd ondernemers in de wijk. 'Ik hou van deze straat', zegt hij. 'De Kanaalstraat is de Knalstraat, de straat waar je moet zijn, de levendigste van Utrecht. Het is een merk. In Utrecht ga je naar de Dom en naar de Kanaalstraat.'
Dat ziet bewoner Laurens anders. Sinds tweeënhalf jaar woont de dertiger in Buenos Aires, een nieuw grijs appartementencomplex vlak naast de grote nieuwe Turkse moskee. Laurens, werkzaam in de financiële sector, spreekt op de inspraakavond namens de bewoners van zijn complex; maar zijn achternaam wil hij niet terugzien in de krant. Omdat het zo dicht bij het station ligt, heeft Laurens het appartement gekocht, hij is vanaf daar bovendien zo op de snelweg naar Amsterdam, vertelt hij. Zijn boodschappen doet hij voornamelijk in de Albert Heijn. 'Op de Kanaalstraat zitten niet meteen etablissementen die bij mijn smaak passen', zegt hij. 'Dat mag wat mij betreft wat gevarieerder.'
'Het is ook onze wijk'
Van ons mag het een beetje chaos blijven. Maar geen asociale chaos zoals het nu is
bewoner Laurens
Bewoners als Laurens zien de gentrificatie als een kans om de buurt meer naar hun smaak te maken. Dat er terrasjes komen voor zijn doelgroep 'waar je een biertje kan drinken'. 'Nu wij hier zijn komen wonen, is het ook onze wijk. Ik wil heus niet dat het hier wordt als de Twijnstraat, met alleen chique delicatessenzaken', zegt een stel, hij (34), zzp'er in de muziek, zij (40) psychologe, dat een huis heeft gekocht in een zijstraat van de Kanaalstraat. 'Alles lijkt hier nu te mogen, met dat dubbelparkeren, de drugsdealers en dat gehang op straat. Van ons mag het een beetje chaos blijven. Maar geen asociale chaos zoals het nu is.'
Ondernemer Ergün vraag zich hardop af wat de komst van die nieuwe bewoners betekent voor de Turkse ondernemers en de andere met wortels buiten Nederland. 'Veel van die nieuwe bewoners kopen niet bij ons. Ik moest integreren in Nederland. Als je als Nederlander in een wijk komt wonen met veel buitenlanders, zou je toch ook een beetje moeten integreren?' Hij nodigt de aanwezigen uit. 'Voor 10 euro kun je bij mij zo veel eten als je wilt.'
De botsing van culturen in de buurt is het zichtbaarst als het gaat over het plan om de Kanaalstraat autoluw te maken. Bewoner Iwan Zwanenbeek (34), die ruim tien jaar geleden een huis kocht in een van de zijstraten ervan, lanceerde dit plan vorig jaar in een opiniestuk in een lokale krant. Daarin beschrijft hij hoe hij bij het oversteken van de Kanaalstraat bijna ondersteboven werd gereden door een auto die veel te hard rijdt. De enige oplossing om 'de lijpe met lachgas gevulde verkeerscowboys aan te pakken' is de auto te weren en de fiets ruim baan te geven, luidt zijn conclusie.
Maar in Lombok bewegen 'mensen met een migratieachtergrond' zich aanmerkelijk minder vaak op de fiets voort dan de hoogopgeleide bewoners met Nederlandse wortels. Met name deze groep zegt vaker dat ze graag met de auto naar de Kanaalstraat komen. 'Wij hebben veel klanten van buiten de stad', zegt eigenaar Ismael Akbulut van Helal Shoarma. 'Als mensen te ver hiervandaan moeten parkeren, kunnen we de winkels sluiten. Iemand die rust wil, moet niet zo vlak bij het centrum komen wonen.'
Het blijkt een bekend fenomeen. Gentrificatiedeskundige Brian Doucet haalt tijdens de discussieavond een citaat aan van een Amerikaanse vakgenoot: 'Bike lanes are white lanes.'
'Hoezo wordt fietsen gezien als iets voor de upper class, een fiets is toch voor iedereen bereikbaar?', reageert Zwanenbeek. Hij beklemtoont dat hij onder modaal verdient; hij is kortom geen 'yup' die af wil van het multiculturele karakter van de Kanaalstraat. 'De auto neemt hier gewoon te veel ruimte in. De luchtkwaliteit is hier beroerd.'
Fietskalifaat
De vrees is dat een deel van de huidige doelgroep zich minder welkom voelt als de Kanaalstraat een fietsstraat wordt. 'Lombok moet geen fietskalifaat worden', zegt kunstenares Else Huisman, een actieve bewoonster van het laatste grote complex met sociale woningbouw in de wijk. Zij organiseert er onder meer huiswerklessen en ontmoetingsgroepen voor Turkse ouderen. 'Mensen komen in een multiculturele wijk wonen, dan moet die groep hier wel kunnen komen.'
Dat de gemeente meer moet handhaven om de euvels van de Kanaalstraat te bestrijden, als het dubbelparkeren en de telkens opduikende dealers, daar is iedereen het over eens. Het aantal meldingen van overlast van dealers en hangjongeren in Lombok is sinds 2014 toegenomen (zie kader). Bijna de helft van de bewoners voelt zich weleens onveilig, meer dan het stedelijke gemiddelde.
Een man verleent een hondje voorrang, ook dat is Lombok
Een man verleent een hondje voorrang, ook dat is Lombok © Marcel van den Bergh
Ook de ondernemers willen dat de politie meer optreedt als mensen te hard rijden of hun auto midden op straat zetten. Maar ze vinden meer cameratoezicht een betere oplossing dan de auto verbannen. Sinds dit jaar zijn er meer gemeentelijke handhavers en politiemensen in de wijk die strenger optreden. Ook is er meer cameratoezicht.
Maar Lombok moet niet helemaal worden schoongeveegd, betogen sommige bewoners, die het rommelige van de straat juist gezellig vinden. Ze vrezen dat de unieke sfeer van de Kanaalstraat daarmee verloren kan gaan.
Overlast studenten
Ik heb nu trouwens meer last van de studenten dan ik ooit van de Turkse families heb gehad
sigarenboer Stomp
Bewoner van het eerste uur sigarenboer Stomp windt zich op na afloop van de avond. 'Als je hier komt wonen, ga je toch eerst kijken hoe het hier is? Dan kan je niet, als je hier eenmaal woont, gaan klagen dat het hier zo druk is en zeggen dat de Kanaalstraat een puinhoop is. Het is altijd zo geweest. Ik heb nu trouwens meer last van de studenten dan ik ooit van de Turkse families heb gehad.'
Vanuit hun zaak Vlaai & Ko op de hoek van de Kanaalstraat kijken John Regter (50) en zijn vrouw Natasja (46) deze vrijdagmiddag naar de uitloop van de moskee aan de overkant van de straat. In de lunchroom kan je zowel Marokkaanse thee als een tosti ham-kaas bestellen of een broodje Utrechtse vockingworst. Ook hun klandizie is van allerlei afkomst. Vraag deze in Lombok geboren ondernemers niet naar de nieuwe bewoners die in het appartementencomplex naast de moskee zijn neergestreken. 'We hebben bij de oplevering briefjes in hun bus gedaan om een gratis kopje koffie te komen drinken', zegt John. Twee van de negentig nieuwe bewoners kwamen opdagen. John: 'Misschien dat ze niet tussen de buitenlandse mensen willen zitten. Die nieuwe bewoners willen dat het hier net wordt als in het chique Utrecht-Oost. Laat ze daar gaan wonen.'
Natasja: 'Maar dat kunnen ze niet betalen.'
Nee, die stomme trappen mogen van mij wegblijven, dat wandeltuig loopt nu al continue op mn fietspad. En de trap aan de centrumzijde is nu al te druk. Veel te smal ook.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:33 schreef Nielsch het volgende:
Hey Q. wil jij eigenlijk wel al die perronwisselaars op je brug hebben? Die gaan natuurlijk allemaal op het fietspad lopen sjokken met hun rolkoffers.
Kan ik er maandag overheen als ik mijn zoontje naar school heb gevraagd. Hij zit op de Montessori-school die eronder zit.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:27 schreef Q. het volgende:
Maandag gaat de Dafne Schippersbrug open. Kunnen de inwoners van Leidsche Rijn nog sneller naar de echte stad toe.
Woensdag gaat het eerste deel van de nieuwbouw van HC open. En wordt de aloude traverse gesloten. Het einde van een tijdperk.
https://www.duic.nl/algem(...)les-anders-dan-oude/
RIP aan je nabestaanden.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen, dan ben ik in Leidsche Rijn... *gruwel*
Er is wel bijzonder slecht nagedacht over een brug waar zo lang over gesteggeld is - althans zo komt het op mij over.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, die stomme trappen mogen van mij wegblijven, dat wandeltuig loopt nu al continue op mn fietspad. En de trap aan de centrumzijde is nu al te druk. Veel te smal ook.
Ik kom daar niet vaak, maar mensen die er komen wonen en dan gaan zitten klagen over die buurt, wat een sukkels. Het is ook een lastige buurt ja, daarom kost je huis ook geen kut. Zeikerds.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Uit de volkskrant.
Enerzijds snap ik de veryupping, maar ik zou het erg jammer vinden als Utrecht de komende jaren zijn ziel kwijtraakt op deze wijze...
De brug is dan ook bedacht als verbinding tussen oost en west, de trappen zijn er later pas bij bedacht. Er is aan de oostkant wel een ruimtereservering voor een 2e lift, die moet er ook echt wel komen zodra er perrontrappen zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er is wel bijzonder slecht nagedacht over een brug waar zo lang over gesteggeld is - althans zo komt het op mij over.
Of een gevalletje vorm over functie - want het ziet er aardig uit.
Ik woon er...quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik kom daar niet vaak, maar mensen die er komen wonen en dan gaan zitten klagen over die buurt, wat een sukkels. Het is ook een lastige buurt ja, daarom kost je huis ook geen kut. Zeikerds.
Hoewel ik overigens ook vind dat die straat niet per se bij de ziel van Utrecht hoort. Maar ja, ik ben zo'n yup uit Oost.
Nou, je hoopt dat je niet doodgereden wordt op de Kanaalstraat of Damstraat maar iedereen die er ooit eens geweest is weet dat dat ijdele hoop is.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ongelooflijk Echt wat verwacht je dan?
Ohja, dat restaurantje is nieuw (geloof ik). Moet ik ook eens heen. In Stock in Lombok aan de vleutenseweg is ook erg leuk, lekker en duurzaam (elke dag veranderend menu dat ze maken van anders weg te gooien voedsel).quote:Op woensdag 29 maart 2017 19:30 schreef MaJo het volgende:
Nog helemaal niet gemeld dat ik laatst weer bij een leuk restaurantje ben geweest zit in lombok en heet Van de Straat. Met allemaal street food van over de hele wereld. Is ons goed bevallen leuk ook in combinatie met een bezoekje aan Cinemec, zit 3km verderop. Al met al een goed avondje uit
De meeste mensen die er bijna doodgereden worden zijn absurde fietsers die niet opletten. Alleen mensen met kinderen hebben recht van spreken. Je weet toch dat je hier moet opletten? En ik vind het bovendien wel meevallen. En anders neem je eens een andere route (via de vleutenseweg of via de Leidestraat) langs/door Lombok.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou, je hoopt dat je niet doodgereden wordt op de Kanaalstraat of Damstraat maar iedereen die er ooit eens geweest is weet dat dat ijdele hoop is.
Wat voor megalift is dat als het Utrecht centraal-voetgangersstromen moet kunnen verwerken? Wellicht is het gewoon niet mogelijk hoor, te weinig ruimte voor te veel mensen - maar dan lijkt het me laakbaar dat die schijn dat het kon wel steeds is opgehouden.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:53 schreef Q. het volgende:
[..]
De brug is dan ook bedacht als verbinding tussen oost en west, de trappen zijn er later pas bij bedacht. Er is aan de oostkant wel een ruimtereservering voor een 2e lift, die moet er ook echt wel komen zodra er perrontrappen zijn.
Op de ASW komt waarschijnlijk een 30km zone (al is er een grote verscheidenheid aan plannen de revue gepasseerd), ben benieuwd wat voor impact dat heeft. Is iig een stuk haalbaarder.quote:Op donderdag 30 maart 2017 11:02 schreef Marsenal het volgende:
Als ik over de Kanaalstraat fiets verklaar ik mijzelf vogelvrij, en is het gewoon prijsschieten voor de automobilist. Dat is iets wat je van tevoren aangaat.
Maar goed, dat is wel iets waar de hele buurt last van heeft, lijkt mij. Ik weet niet of het haalbaar is om het autovrij te maken...?
Nou ja als fietser met twee kinderen op mijn fiets (ik ben een semi-yup uit net-niet oost (tuinwijk) en haal iedere week mijn kinderen bij mijn schoonouders op in Oog en Al) fiets ik graag door de kanaalstraat. Wetende wat de regels zijn daar (geen) is het alleen maar leuk om de bedrijvigheid mee te maken. En ongeacht de zogenaamde chaos die er heerst let iedereen wel een beetje op elkaar, ik heb nog geen bijna ongeluk meegemaakt daar.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
De meeste mensen die er bijna doodgereden worden zijn absurde fietsers die niet opletten. Alleen mensen met kinderen hebben recht van spreken. Je weet toch dat je hier moet opletten? En ik vind het bovendien wel meevallen. En anders neem je eens een andere route (via de vleutenseweg of via de Leidestraat) langs/door Lombok.
Er komt één dezer dagen nog belijning op het fietspad van de brug. Als het goed is. Nu staat er alleen een bord aan beide zijden, wat veel mensen dus niet zien.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat voor megalift is dat als het Utrecht centraal-voetgangersstromen moet kunnen verwerken? Wellicht is het gewoon niet mogelijk hoor, te weinig ruimte voor te veel mensen - maar dan lijkt het me laakbaar dat die schijn dat het kon wel steeds is opgehouden.
En ik doel bijvoorbeeld ook op de onduidelijkheid van fietspad versus voetpad.
Een stad verandert constant. Je kan niet blijven vasthouden aan het verleden. Dus ik vind het een beetje krokodillentranen, over de 'veryupping'.quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Uit de volkskrant.
Enerzijds snap ik de veryupping, maar ik zou het erg jammer vinden als Utrecht de komende jaren zijn ziel kwijtraakt op deze wijze...
True maar dat argument geldt voor twee kanten natuurlijk. Je moet elkaar kunnen vinden maar uit het artikel haal ik dat de Turkse ondernemers hun best hebben gedaan om de nieuwe bewoners te betrekken bij de buurt maar dat de geïnterviewde "yup" daar niets mee heeft gedaan, daar woont om zo snel mogelijk in Amsterdam te komen maar wel klaagt.quote:Op donderdag 30 maart 2017 11:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Een stad verandert constant. Je kan niet blijven vasthouden aan het verleden. Dus ik vind het een beetje krokodillentranen, over de 'veryupping'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:50 schreef d4v1d het volgende:
Hey joh! Half De Meern staat niet op je plaatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dus als we Leidsche Rijn en de Meern afscheiden, krijgen we een nóg progressievere gemeenteraad . Helaas moet Nielsch dan wel verhuizen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:42 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Denk vs PVV in Overvecht, GL vs D66 in Utrecht ten Oosten van de A1 en VDD vs D66/GL met als scheidslijn de A1, frappant of te wel auto vs fiets?
als je de A1 en de A2 door elkaar haalt neem ik aan dat jij in het groene deel woont.... klopt dat?quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:42 schreef bork het volgende:
Denk vs PVV in Overvecht, GL vs D66 in Utrecht ten Oosten van de A1 en VDD vs D66/GL met als scheidslijn de A1, frappant of te wel auto vs fiets?
Raar volkquote:Op donderdag 30 maart 2017 23:17 schreef zatoichi het volgende:
wow! Leidsche rijn laat echt zien dat ze 'anders' zijn.
Behalve mijn wijkjequote:Op donderdag 30 maart 2017 23:17 schreef zatoichi het volgende:
wow! Leidsche rijn laat echt zien dat ze 'anders' zijn.
Is ook lastig, zo'n weg waar je niet met je bakfiets mag komen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:06 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als je de A1 en de A2 door elkaar haalt neem ik aan dat jij in het groene deel woont.... klopt dat?
Hoezo gruwel, wat is er mis met deze wijk? [serieus]quote:Alleen, dan ben ik in Leidsche Rijn... *gruwel*
Jaren geleden waren ook andere wijken een puinhoop, toen gebeurde er daar dingen wat men nu asociaal vindt. Zo verandert de straatbeeld, niet alleen in Utrecht maar overal. Wat is er mis mee als men wil dat de buurt iets meer fatsoeneert?quote:Op donderdag 30 maart 2017 10:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik woon er...
Dit soort mensen zijn echt triest inderdaad. Ongelooflijk Echt wat verwacht je dan?
Grappig, de enige wijk in Leidsche Rijn die "groen" is, is de wijk direct tegen de Dafne Schippersbrug aan. Die denken nu dat ze met de fiets snel genoeg kunnen overstekenquote:Op donderdag 30 maart 2017 21:42 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Denk vs PVV in Overvecht, GL vs D66 in Utrecht ten Oosten van de A1 en VDD vs D66/GL met als scheidslijn de A1, frappant of te wel auto vs fiets?
yupquote:Op donderdag 30 maart 2017 23:06 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als je de A1 en de A2 door elkaar haalt neem ik aan dat jij in het groene deel woont.... klopt dat?
tja, en in de favelas wordt je afgeknald voor je telefoon. Daar moet men gewoon maar aan toe geven.quote:Op donderdag 30 maart 2017 11:02 schreef Marsenal het volgende:
Als ik over de Kanaalstraat fiets verklaar ik mijzelf vogelvrij, en is het gewoon prijsschieten voor de automobilist. Dat is iets wat je van tevoren aangaat.
Maar goed, dat is wel iets waar de hele buurt last van heeft, lijkt mij. Ik weet niet of het haalbaar is om het autovrij te maken...?
Jawel want dat is authentiek!quote:Op vrijdag 31 maart 2017 08:52 schreef haraldstoll het volgende:
[..]
Jaren geleden waren ook andere wijken een puinhoop, toen gebeurde er daar dingen wat men nu asociaal vindt. Zo verandert de straatbeeld, niet alleen in Utrecht maar overal. Wat is er mis mee als men wil dat de buurt iets meer fatsoeneert?
Chaos op straat, vast staand verkeer en gevaarlijke verkeer situaties wil toch niemand?
wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:17 schreef zatoichi het volgende:
wow! Leidsche rijn laat echt zien dat ze 'anders' zijn.
Je bedoelt natuurlijk de Spar op de Kanaalstraat.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:55 schreef Oceanonix het volgende:
Fietsen op de Kanaalstraat Door dat artikel had ik zin om ff heen en weer te fietsen. Woon tegenwoordig in Soesterberg maar heb tijden op de Halve Maan gewoond en mocht dan over de Kanaalstraat. De beste plek voor je boodschappen en dan bedoel ik niet de AH.
Nee, jarenlang meerdere keren per dag over die straat gereden. In die tijd ging het er zelfs gevaarlijker aan toe. Ja het is soms lichtelijk chaotisch, maar als er een stuur en een rem op je fiets zit kom je nooit in gevaarlijke situaties. Tenminste ik niet in de 1000 keer dat ik over die straat gereden heb.quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:57 schreef d4v1d het volgende:
Ben ik trouwens de enige die veilig over de Kanaalstraat kan fietsen? Ik ben in m'n achterhoofd wel iets alerter. Maar overall valt het wel mee.
Ik heb niet het idee dat er meer idioten rond rijden dan op andere wegen in Utrecht.. Ik kom nooit echt in gevaarlijke situaties
Weer een argument erbij waarom leidsche Rijn geen deel van Utrecht is. Totaal andere cultuur daar. Waar noemen we de woonkern niet gewoon Leidsche Rijn. Gewoon een aparte stad, met daarin op zichzelf staande wijken als Parkwijk, langeral, de Wetering?quote:Op donderdag 30 maart 2017 21:42 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Denk vs PVV in Overvecht, GL vs D66 in Utrecht ten Oosten van de A1 en VDD vs D66/GL met als scheidslijn de A1, frappant of te wel auto vs fiets?
Jaquote:Op vrijdag 31 maart 2017 09:49 schreef Coppi het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk de Spar op de Kanaalstraat.
Zeker niet, maar als je er voor een prikkie gaat wonen moet je ook niet verbaasd zijn dat het stroef gaat als je iets aankaart. Er heerst daar een bepaalde cultuur, met goede en minder goede eigenschappen, die veranderen niet zomaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 08:55 schreef haraldstoll het volgende:
[..]
tja, en in de favelas wordt je afgeknald voor je telefoon. Daar moet men gewoon maar aan toe geven.
Wat een rare redenatie heb jij, moet men zich nou overal bij neer leggen?
Dit is hetzelfde als gaan wonen bij Schiphol en klagen dat er vliegtuigen overkomen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zeker niet, maar als je er voor een prikkie gaat wonen moet je ook niet verbaasd zijn dat het stroef gaat als je iets aankaart. Er heerst daar een bepaalde cultuur, met goede en minder goede eigenschappen, die veranderen niet zomaar natuurlijk.
Daar komt toch geen antwoord opquote:Op vrijdag 31 maart 2017 08:48 schreef haraldstoll het volgende:
[..]
Hoezo gruwel, wat is er mis met deze wijk? [serieus]
Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken. Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar komt toch geen antwoord op
Veel Utrechters vinden LR niks, maar kunnen niet uitleggen waarom.
quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken. Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.
Ik heb er gewoond en vond het er echt niet leuk. Zelfs zonder al het criminele gezeik in mijn blok was er al niet veel aan. Misschien als je wat kinderen hebt dat het anders is, maar ik had er ook niets te zoeken verder. Toen ik er woonde, was het winkelcentrum er ook niet En zowel de bus als de trein gingen maar twee keer per uur en de laatste ging om tien voor 12 's avonds ofzo, en het was echt geen leuke route om als vrouw in het donker te fietsen. Misschien dat het nu anders is, ik heb ook verhalen gehoord van mensen die het er juist heerlijk vinden.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar komt toch geen antwoord op
Veel Utrechters vinden LR niks, maar kunnen niet uitleggen waarom.
Een woonwijk bij een grote stad, het is niet waarquote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken.
Er zit een park tussen, en over het kanaal liggen 3 bruggen. Das bijna net zo veel verbindingen als tussen de oost en west kan van Centraal. Ik ben net zo snel in het centrum als iemand uit Lunetten of Overvecht.quote:Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.
Crimineel gezeik heb je in elke wijk in Utrecht.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond en vond het er echt niet leuk. Zelfs zonder al het criminele gezeik in mijn blok was er al niet veel aan. Misschien als je wat kinderen hebt dat het anders is, maar ik had er ook niets te zoeken verder. Toen ik er woonde, was het winkelcentrum er ook niet En zowel de bus als de trein gingen maar twee keer per uur en de laatste ging om tien voor 12 's avonds ofzo, en het was echt geen leuke route om als vrouw in het donker te fietsen. Misschien dat het nu anders is, ik heb ook verhalen gehoord van mensen die het er juist heerlijk vinden.
Zie je mij die mensen het leven zuur maken dan? Als zeggen dat je er van gruwelt al is dat je mensen het leven zuur maakt... Ik heb er gewoon helemaal niks mee, enige plekje waar ik in Leidsche Rijn zou kunnen wonen is Park Zuid, en dat is dan puur vanwege de woningen, niet vanwege de omgeving.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:22 schreef Piles het volgende:
Dan nog, wat is het probleem dat het Utrecht heet? Je kan het ook gewoon accepteren en die mensen lekker laten wonen.
Ik ben geboren in Noord-Brabant en ben via Oudwijk, Pijlsweerd en Watervogelbuurt nu beland in Leidsche Rijn. De reden: een dochtertje. Wij wilden haar meer geven dan de 2 kamer benedenwoning die we op dat moment hadden. En we waren nog niet van plan om te gaan kopen. Het enige betaalbare (huis) vonden we in Leidsche Rijn.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Crimineel gezeik heb je in elke wijk in Utrecht.
En LR heeft wel een bepaalde doelgroep ja (m.n. jonge gezinnen). Als jij om 23.50 nog weg/terug wil, dan behoor je denk ik nog niet helemaal tot de doelgroep
quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken. Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.
Dat je er zo emotioneel op kan reageren zegt anders ook iets, let it go...quote:Op vrijdag 31 maart 2017 12:39 schreef Piles het volgende:
Altijd maar het afgeven op LR wordt gewoon een beetje vermoeiend op den duur.
Net als het nieuwsbericht over die plattegronden. De 'echte' Utrechters weten niet hoe snel ze moeten reageren met "LR hoort ook niet bij Utrecht". Het hoort er al jaren bij en er wonen tienduizenden mensen. Accepteer het een keer als je zo progressief en ruimdenkend bent
En een Opel.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 13:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ach, ik kan me voorstellen dat het daar prima wonen is wanneer je een kantoorslaafje bent en 2 kinderen en een labrador hebt.
... .
Hoho mijn roti-boer uit het centrum heeft ook een Fiat Multiplaquote:
Dan zal die Roti ook wel niet al te best zijn als je zo'n auto rijdt.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 13:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoho mijn roti-boer uit het centrum heeft ook een Fiat Multipla
En maar klagen dat je zo moeilijk met je Opel de echte stad in komt terwijl je lekker VVD stemt.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
En dan 's avonds gezellig boer zoekt vrouw kijken op je 56" tv.
Prima rotiquote:Op vrijdag 31 maart 2017 14:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dan zal die Roti ook wel niet al te best zijn als je zo'n auto rijdt.
Turk bij de Rokade, boer op de Gageldijk of AHquote:Op vrijdag 31 maart 2017 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik woon al zo'n 7,5 jaar in Utrecht, maar ben voor groente, fruit en vlees eigenlijk nooit verder gekomen dan de AH of de markt op het Vredenburg. Bij de AH vind ik alles zo duur, en bij de markt op het Vredenburg vind ik het eigenlijk nog steeds vrij duur en is het fruit en de groente ook steeds vrij snel niet goed meer.
Dus, waar halen jullie je groente en fruit? En bv een stukje lamsvlees of biefstuk? Ik weet dat er op de Kanaalstraat veel fruit en groente winkels zitten, maar zijn die allemaal even goed of hebben jullie nog tips bij welke je juist wel of juist niet moet zijn?
Ik ging altijd naar Persepolis op de Kanaalstraat. Goede kwaliteit en een goed assortiment.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik woon al zo'n 7,5 jaar in Utrecht, maar ben voor groente, fruit en vlees eigenlijk nooit verder gekomen dan de AH of de markt op het Vredenburg. Bij de AH vind ik alles zo duur, en bij de markt op het Vredenburg vind ik het eigenlijk nog steeds vrij duur en is het fruit en de groente ook steeds vrij snel niet goed meer.
Dus, waar halen jullie je groente en fruit? En bv een stukje lamsvlees of biefstuk? Ik weet dat er op de Kanaalstraat veel fruit en groente winkels zitten, maar zijn die allemaal even goed of hebben jullie nog tips bij welke je juist wel of juist niet moet zijn?
Helemaal correct. Het is niet dat wij Utrechters een hekel hebben aan Leidsche Rijn. Het ligt gewoon separaat van Utrecht en heeft qua karakter van de bebouwing en cultuur van de bewoners weinig met onze stad te maken. Ik heb weinig tegen Leidsche Rijn, net zo min als ik iets tegen Nieuwegein, Groenekan of Maarssen heb. Het ligt in de buurt van Utrecht, maar is gewoon een andere plaats met een andere mentaliteit.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is gewoon een karakterloze woonwijk, het noemt zich Utrecht, maar heeft niks met Utrecht te maken. Er zit zelfs een 10-baans snelweg en een kanaal tussen.
Persepolis is ook mijn favoriet. Wel mooi hoe die zich de afgelopen jaren ontwikkeld hebben. Was vroeger gewoon 1 van de velen en nu toch een stukje beter en aantrekkelijker dan de rest.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:00 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik ging altijd naar Persepolis op de Kanaalstraat. Goede kwaliteit en een goed assortiment.
Nadeel de olijvenbar probeer daar maar eens langs te komen zonder wat mee naar huis te nemen.
Eerst heel klein en toen dat pand erbij. Hij stalde het zeker in het begin al direct duidelijker uit dan de anderen. En vanaf het begin een goed assortiment.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:38 schreef Coppi het volgende:
[..]
Persepolis is ook mijn favoriet. Wel mooi hoe die zich de afgelopen jaren ontwikkeld hebben. Was vroeger gewoon 1 van de velen en nu toch een stukje beter en aantrekkelijker dan de rest.
quote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:33 schreef Coppi het volgende:
[..]
Helemaal correct. Het is niet dat wij Utrechters een hekel hebben aan Leidsche Rijn. Het ligt gewoon separaat van Utrecht en heeft qua karakter van de bebouwing en cultuur van de bewoners weinig met onze stad te maken. Ik heb weinig tegen Leidsche Rijn, net zo min als ik iets tegen Nieuwegein, Groenekan of Maarssen heb. Het ligt in de buurt van Utrecht, maar is gewoon een andere plaats met een andere mentaliteit.
Persepolis is top ja! Is (was?) in mijn beleving sowieso de enige met een duidelijke naam op de gevel, hahaquote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:00 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik ging altijd naar Persepolis op de Kanaalstraat. Goede kwaliteit en een goed assortiment.
Nadeel de olijvenbar probeer daar maar eens langs te komen zonder wat mee naar huis te nemen.
vergis je niet in de sociale omgang in sommige straten in LR...... in de straat waar mijn broer heeft gewoond was er zeer veel intieme sociale omgang tussen verschillende bewoners die helemaal niet onder hetzelfde dak wonen! en zo weet ik ook enkele andere straten.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 15:59 schreef zatoichi het volgende:
Het verschil is de sociale omgang met elkaar
Vreemdgaan zal idd ook wel in LR gebeurenquote:Op zaterdag 1 april 2017 17:24 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
vergis je niet in de sociale omgang in sommige straten in LR...... in de straat waar mijn broer heeft gewoond was er zeer veel intieme sociale omgang tussen verschillende bewoners die helemaal niet onder hetzelfde dak wonen! en zo weet ik ook enkele andere straten.
Veel meer kan je er dan ook niet doen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 17:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Vreemdgaan zal idd ook wel in LR gebeuren
Als het al arrogantie is, is het zeker niet misplaatst.quote:Op zaterdag 1 april 2017 18:06 schreef Andromache het volgende:
Wat een misplaatste arrogantie van de oostkant van het kanaal.
Ik snap echt niet dat ze die brug vernoemd hebben naar dat kind.quote:Op maandag 3 april 2017 17:52 schreef Q. het volgende:
De Dafne Schippersbrug is open.
[ afbeelding ]
Bij gebrek aan beter.quote:Op maandag 3 april 2017 17:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat ze die brug vernoemd hebben naar dat kind.
Er was vast wel iets beter...quote:
"De Brug".quote:
Zeg, blijf eens aan je eigen kant.quote:Op maandag 3 april 2017 17:52 schreef Q. het volgende:
De Dafne Schippersbrug is open.
[ afbeelding ]
Eens, al is wel toepasselijk voor iemand uit Oog in Al, die naar school ging in LR.quote:Op maandag 3 april 2017 17:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat ze die brug vernoemd hebben naar dat kind.
Het fietst een stuk relaxter, niet naast zo'n drukke weg fietsen. Maar ligt natuurlijk wel aan je bestemming en je vertrekpunt. Voor mensen uit Parkwijk zal het een prima alternatief zijn en aardig wat tijd schelen. Route is ook veel aangenamer dan de kale en sociaal onveilige route via de Meernbrug.quote:Op maandag 3 april 2017 19:42 schreef Piles het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd of de fietsroute naar de stad fijner / sneller is dan via de Vleutenseweg.
Snap jij waarom de VVD er zo groot is? Zou het kunnen begrijpen van huizenbezitters, maar zijn toch vooral huurders?quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar komt toch geen antwoord op
Veel Utrechters vinden LR niks, maar kunnen niet uitleggen waarom.
Volgens mij vooral koop toch? Hier in Hoge Weide is bijna alles koop.quote:Op maandag 3 april 2017 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Snap jij waarom de VVD er zo groot is? Zou het kunnen begrijpen van huizenbezitters, maar zijn toch vooral huurders?
Nee, kom er vaak langs maar zou echt niet weten waarom ik daar naar binnen zou gaan...quote:Op maandag 3 april 2017 20:01 schreef GM78 het volgende:
Even wat anders.
Zijn hier nog mensen die wel eens een kippetje eten bij Mister Shi? Was vroeger de Poort van Lunetten
Die kip is berucht en beroemt in Utrecht en omstreken
Sinds die Chinezen het overgenomen hebben, is het inderdaad een grote pauperbende geworden. Maar de kip..quote:Op maandag 3 april 2017 21:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, kom er vaak langs maar zou echt niet weten waarom ik daar naar binnen zou gaan...
Qua winkels? Weinig interessants. Maar wel het Entreegebouw, Stadskamer, Poortgebouw en Bruggebouw.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:11 schreef Nielsch het volgende:
Wat gaat er morgen allemaal open? Ik ben vrij, misschien ga ik even kijken.
Toch wel veel uit mijn jeugd dat nu ineens weg is.quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Qua winkels? Weinig interessants. Maar wel het Entreegebouw, Stadskamer, Poortgebouw en Bruggebouw.
Dus oa dit:
[ afbeelding ]
En dit:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit hoor.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:06 schreef Q. het volgende:
Beter:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer maar begrijpelijk.quote:Op woensdag 5 april 2017 14:12 schreef Q. het volgende:
Die ruimte is daar al voor andere doelen bestemd. De grond in het stationsgebied is nogal duur, dan was de brug veel duurder geworden.
Daar worden zowel Utrecht als Leidsche Rijn mooier van.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:26 schreef d4v1d het volgende:
Kunnen we HC niet optillen en ergens in Leidsche Rijn neerpleuren?
Historische bebouwing ga je er nooit meer krijgen, dan maar iets moderns.quote:
Genoeg. Gaat in fases.quote:Op woensdag 5 april 2017 19:05 schreef Bluezz het volgende:
Licht en ruim!
Ga er snel een kijkje nemen.
Is er nog wat over van oude gedeeltes van HC
Die foto's zien er idd mooi uit! Ik ben wel benieuwd, het oogt best sjiek! Internationaal zelfsquote:Op donderdag 6 april 2017 21:08 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag geweest, ik vond het mooi! Licht, ruim, modern, mooie materialen... En dan is het nog niet eens af! Dit is geen winkelcentrum dat je in Nieuwegein of Almere vindt.
De foodcourt gaat denk ik wel echt heel mooi worden, nu is die plek nog vrij desolaat. Zeker als je straks vanaf daar richting het Vredenburg of het Moreelsepark kan is het een prima aanwinst!
Op het station zelf bij Bar Centraal of Bistrot Centraal.quote:Op zaterdag 8 april 2017 13:53 schreef Blik het volgende:
Ik ga vanavond een biertje drinken met een vriend, waar kun je een beetje op loopafstand van het station een lekker biertje drinken? Cafe Olivier is bekend, maar altijd loeidruk. Van Velzen al geweest, nog andere suggesties?
Thanks, ga niet op centraal station zitten, maar ik ga Jozef eens checkenquote:Op zaterdag 8 april 2017 13:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op het station zelf bij Bar Centraal of Bistrot Centraal.
Jozef op de Mariaplaats, 't College of Boslust in de Mariastraat.
De Rechtbank, of Goedheyd zijn wel 2 goede optiesquote:Op woensdag 12 april 2017 16:15 schreef Neelix het volgende:
Ik ben al even niet meer in het centrum uit eten geweest, en toen ging ik meestal voor romantische gezellige diners, of voor kindvriendelijke dingen.
Maar nu ben ik een keer op zoek naar een goeie plek voor een wat meer zakelijk diner. Het hoeft niet meteen hoog culinair en superduur te zijn, maar een beetje rustig zou fijn zijn. Iemand suggesties?
Ik vind het mooi; grootschalig denken zijn we aan toe en dit zou een enorme impuls zijn voor die kant van de stad.quote:Utrecht kiest voor veel hoogbouw en groen in nieuw centrum
Utrecht heeft voor het nieuwe centrum gekozen voor hoogbouw, groen en duurzaamheid. Op het toekomstige Beurskwartier, Lombokplein en Jaarbeursterrein komen 3.600 woningen. Hiervoor gaan wel veel woningen aan de Croeselaan gesloopt worden.
Dat heeft wethouder Victor Everhardt gisteravond bekendgemaakt met de zogeheten ‘Conceptomgevingsvisie’. In 2030 ziet de stad er compleet anders uit. Om deze ontwikkeling in gang te zetten is er al een aantal knopen doorgehakt.
Zo gaan veel bewoners van de Croeselaan uitgekocht worden, wordt er een ‘stadsstraat’ (dat het verkeer van en naar het centrum regelt) aangelegd om het NH-hotel richting de Daalsetunnel, komt er een stadspark tussen de flats en wordt de Leidsche Rijn doorgetrokken. De invulling van het nieuwe Jaarbeurstterrein is nog in ontwikkeling.
Beurskwartier
In het Beurskwartier komt vooral veel woningbouw in hoge gebouwen. De gemeente wil hier een gemengd stedelijk gebied van maken. Dat wil zeggen dat er veel werkruimtes komen en ‘andere stedelijke functies’. In het Beurskwartier varieert de bouwhoogte tussen 12, 25, 45, 70 en 90 meter en het moet rond 2023 af zijn. Ter vergelijking: het stadskantoor is 90 meter hoog en de domtoren 112 meter.
“Trefwoorden voor het Beurskwartier zijn: hoogstedelijk met menselijke maat, groen, duurzaam, stedelijke mix, contrastrijk en kleurrijk, innovatief met lef, en Utrechts”, aldus de gemeente.
Lombokplein
Het doortrekken van de Leidse Rijn wordt de grootste verandering voor dit gebied. De gemeente wil veel bouwen langs het water om van het gebied, dat nu het Westplein is, een levendige plek te maken. Ook komt er een groot plein langs het water. De gemeente vergelijkt de toekomstige Stadsstraat door deze buurt met ‘t Goylaan West, met 2 x 1 rijbaan en 30 km/uur. Dit deel van de stad moet in 2030 af zijn.
“Trefwoorden voor het Lombokplein zijn Lomboks, ontmoeten, en relaxed.”
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1613943/quote:UTRECHT - Snackbar Broodje Ploff in Utrecht gaat per 1 mei dicht. De zaak aan de Ganzenmarkt is overgenomen door de bedrijfsleider van het naastgelegen grandcafé Ubica.
Broodje Ploff is al meer dan dertig jaar een begrip in de stad, vooral onder het uitgaanspubliek. Melissa Ma was de laatste 10,5 jaar eigenaresse van de zaak. Voor haar was de tijd rijp om te stoppen. "Het is lichamelijk zwaar werk. Ik kies nu voor mijn gezin", zegt ze tegen RTV Utrecht.
Toch valt het afscheid haar niet makkelijk. "Het is een soort kindje. Ik heb hier dag en nacht gewerkt. Dus het doet me best wel veel."
Volgens David Lambers, bedrijfsleider van Ubica, komt er in Ploff "een kwaliteits-eetcafé met speciaalbieren en spannende wijnen". Het streven is om op 1 augustus de deuren te openen.
Op 30 april is Ploff voor het laatst open. De snacks gaan dan tegen een lagere prijs over de toonbank.
quote:
quote:Op woensdag 19 april 2017 21:39 schreef pokkerdepok het volgende:
mag je toch hopen dat het ploff publiek nog jaren binnen komt vallen, snachts. doet mijn effe een spannent wijngie, mongool!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
Dank voor de tip, De Goedheyd is heel erg goed bevallen.quote:Op woensdag 12 april 2017 16:22 schreef Blik het volgende:
[..]
De Rechtbank, of Goedheyd zijn wel 2 goede opties
Geen treinen van en naar Gouda wegens werkzaamheden, misschien verwachten ze chaos?quote:Op zaterdag 22 april 2017 09:06 schreef d4v1d het volgende:
Waarom stikt het van de rode kruis mensen op centraal station??
quote:Op zaterdag 22 april 2017 09:32 schreef Nielsch het volgende:Ga lekker in een dorp wonenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was vrij rustig op station. En 20+ rode kruis mensen voor een trein(en) die niet rijdt?quote:Op zaterdag 22 april 2017 12:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen treinen van en naar Gouda wegens werkzaamheden, misschien verwachten ze chaos?
Goed om te horen!quote:Op zaterdag 22 april 2017 11:10 schreef Neelix het volgende:
[..]
Dank voor de tip, De Goedheyd is heel erg goed bevallen.
quote:Op zaterdag 22 april 2017 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik had gisteren gewoon collega's die gingen lunchen bij Ploff "nu het er nog zit". Terwijl het dik omlopen is en er tig andere frietzaken op de route liggen. Zegt toch wel iets over die zaak...Boven de rivieren is het patat frietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
FTFYquote:
quote:Op zaterdag 22 april 2017 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik had gisteren gewoon collega's die gingen lunchen bij Ploff "nu het er nog zit". Terwijl het dik omlopen is en er tig andere frietzaken op de route liggen. Zegt toch wel iets over die zaak...Nee dat zijn gewoon gekkies die de andere gekkies nadoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
Moet sowieso in de buurt liggen, ga geen km's rijden voor een frietje. Mijn meest recente ervaring is bij cafetaria Dennis. Prima frietje, maar ook niks bijzondersquote:Op zaterdag 22 april 2017 21:53 schreef MaJo het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de beste patatzaak van Utrecht? Ik ben wel tevreden over Chao
traditioneel utregse patat. niks mis mee.quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:24 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb Ploff altijd maar matig gevonden, zelfs met een lamme harses. die kwak saus bovenop die friet (steevast in oud vet gebakken!) staat me ook niet aan
El grecco is tien meter ervandaan en duizend keer lekkerder
Met Hazes op de achtergrond.quote:Op zaterdag 22 april 2017 22:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
traditioneel utregse patat. niks mis mee.
bovenquote:Op maandag 24 april 2017 10:42 schreef CherryLips het volgende:
Ik kom amper nog op CS, maar waar zitten de kluisjes tegenwoordig?
Aan de Jaarbeurszijde boven inderdaad, naast Bar Beton.quote:
quote:
Dank je, dat scheelt een hoop gezoekquote:Op maandag 24 april 2017 11:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Aan de Jaarbeurszijde boven inderdaad, naast Bar Beton.
Die is lekker ja!quote:Op maandag 24 april 2017 17:37 schreef elplato het volgende:
Ik weet niet wat een patatzaak is. Maar bij de frietwinkel in de stad hebben ze wel goede hipsterfriet.
ik vond er daar werkelijk niets bijzonders aan, behalve de achterlijke vormgeving van het patatzakje.quote:Op maandag 24 april 2017 17:37 schreef elplato het volgende:
Ik weet niet wat een patatzaak is. Maar bij de frietwinkel in de stad hebben ze wel goede hipsterfriet.
WT Urban Kitchen (ook wel de Watertoren genaamd), maar daar is op korte termijn nooit plek.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:52 schreef Trashcanman het volgende:
Heya, wat zijn volgens jullie de leukste restaurantjes in Utrecht die goed met de auto te bereiken zijn? Ik zou kom ik even niet verder dan LEEN en zinnia.
Waar?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:35 schreef TARDIS. het volgende:
15 mei de sleutel voor een appartement in Utrecht ik kom eraan.
Is het inmiddels een Fok enclave daar?quote:
Ik probeer ze allemaal weg te pesten maar het lukt nog niet.quote:Op woensdag 26 april 2017 14:51 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Is het inmiddels een Fok enclave daar?
Satriales is een goede pizzeria en daar in de omgeving (zelfs op de parkeerplaats van de plantage zelf) kan je gratis parkeren.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:52 schreef Trashcanman het volgende:
Heya, wat zijn volgens jullie de leukste restaurantjes in Utrecht die goed met de auto te bereiken zijn? Ik zou kom ik even niet verder dan LEEN en zinnia.
De Baron, altijd lachen.quote:Op donderdag 27 april 2017 01:10 schreef zatoichi het volgende:
Toch maar even langs ploff gegaan voor een laatste patat speciaal. Niet mijn favoriete plek om op koningsnacht te zijn, maar nadat ik de nodige agressieve marrokaantjes had weten te ontwijken smaakte hij toch weet heerlijk.
Nou maar bedenken waar anders naar toe te gaan na het bier drinken...
!quote:Op donderdag 27 april 2017 01:10 schreef zatoichi het volgende:
Toch maar even langs ploff gegaan voor een laatste patat speciaal. Niet mijn favoriete plek om op koningsnacht te zijn, maar nadat ik de nodige agressieve marrokaantjes had weten te ontwijken smaakte hij toch weet heerlijk.
Nou maar bedenken waar anders naar toe te gaan na het bier drinken...
Dat is toch geen snackbar?quote:Op donderdag 4 mei 2017 01:28 schreef 111210 het volgende:
[..]
Boothill ook wel leuk als je een foute tent zoekt
hij had het over een tent na het bier drinken, na een terassje met een biertje of wijntje ben ik daar wel eens terecht gekomenquote:
Ik doelde op een snackbar maar zoiets kan ook gebeuren natuurlijkquote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
hij had het over een tent na het bier drinken, na een terassje met een biertje of wijntje ben ik daar wel eens terecht gekomen
Ik heb zelf geen ervaring met wijnproeverijen maar ik weet dat ze het bij proeflokaal rubens doen. Fijne intieme plek waar ze uitgebreid tijd voor je nemen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 13:00 schreef WD.40 het volgende:
Ik wil iemand graag een wijnproeverij voor 2pers kado doen. Iemand suggesties voor eentje in Utrecht of omgeving?
Kwestie van Smaak op Rotsoord.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 13:00 schreef WD.40 het volgende:
Ik wil iemand graag een wijnproeverij voor 2pers kado doen. Iemand suggesties voor eentje in Utrecht of omgeving?
Misschien dat ding naast die andere mac aan de Lange Vie straat?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:40 schreef habitue het volgende:
Weet iemand een goede pizzeria waar je gezellig buiten kunt zitten? Dat ding aan de oude gracht tegenover de mac vind ik niks.
Bleke lui in donkere kleding.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:53 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik doelde op een snackbar maar zoiets kan ook gebeuren natuurlijk
Ik kwam een lange tijd geleden wel eens een enkele keer in de boothill... maar dat was nog in vorige eeuw. Toen was het vooral een beetje vage alto tent. Wat is daar tegenwoordig te vinden?
Tegenover Ozebi zit een hele fijne masr daar kun je alleen binnen zitten.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:40 schreef habitue het volgende:
Weet iemand een goede pizzeria waar je gezellig buiten kunt zitten? Dat ding aan de oude gracht tegenover de mac vind ik niks.
Bastacosiquote:Op maandag 8 mei 2017 23:12 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Tegenover Ozebi zit een hele fijne masr daar kun je alleen binnen zitten.
Italia aan de A. van Ostadelaan. Is tevens een ijssalon dus heerlijk ijs toe.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:40 schreef habitue het volgende:
Weet iemand een goede pizzeria waar je gezellig buiten kunt zitten? Dat ding aan de oude gracht tegenover de mac vind ik niks.
Sowieso leuke straatquote:Op dinsdag 9 mei 2017 13:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Italia aan de A. van Ostadelaan. Is tevens een ijssalon dus heerlijk ijs toe.
Ik ben daar ook wel eens in de ochtend geweest, inderdaad een levensgevaarlijk punt. Het middenstuk wat daar zit is ook nog eens supersmal dus je kunt bijna alleen oversteken als er geen verkeer is vanuit beide kanten. Dat gebeurt maar weinig in de ochtendquote:Op woensdag 10 mei 2017 11:06 schreef Neelix het volgende:
[ afbeelding ]
Fantastische redenering: Er is ¤5 miljoen nodig voor een fietstunnel, want infrastructuur kost geld.
Maar zonder gekheid: als daar straks die vierbaansweg komt is het verdomd irritant om daar over te steken. En ze zullen er vast geen stoplichten neerzetten.
Sowieso idioot dat zelfs bij de originele zesbaansweg plannen er geen fietstunnel/viaduct bedacht is daar.
quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:20 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets daar regelmatig langs. Oortjes in en druk aan het snapchatten.
Gek genoeg hoor ik altijd getoeter van auto's om me heen. Voortaan mn muziek maar wat harder zetten.
Oogplekken op helpt ook wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:20 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets daar regelmatig langs. Oortjes in en druk aan het snapchatten.
Gek genoeg hoor ik altijd getoeter van auto's om me heen. Voortaan mn muziek maar wat harder zetten.
En dan woon je in de meernquote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:12 schreef Blik het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rechtse_villa__.html
1100 man voor 18 woningen
Begrijp het overigens wel, 6 ton is geen verkeerde prijs
Ja, dat wel... Maja, als je ziet wat in je in Oog in Al koopt voor 6 ton in vergelijking met wat je in de Meern krijgt. Dan is daar best wel wat voor te zeggen natuurlijk.quote:
Een levendige buurt ten opzichte van een dode?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat wel... Maja, als je ziet wat in je in Oog in Al koopt voor 6 ton in vergelijking met wat je in de Meern krijgt. Dan is daar best wel wat voor te zeggen natuurlijk.
Maar blijkbaar zijn een heleboel mensen tevreden met een locatie als de Meern, anders waren er geen 1100 gegadigden. Ze hadden 2 ton bovenop ieder huis kunnen en dan was alsnog alles verkocht.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 14:06 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Een levendige buurt ten opzichte van een dode?
Nee ik ken de discussie, maar ik vind dat zo'n dooddoener. Ten eerste geldt dat natuurlijk voor alles, dus als je dat belangrijk vindt kun je het beste in noord-oost Groningen gaan wonen want daar koop je voor 6 ton nog veel meer. Ten tweede, of in het verlengde daarvan, de drie belangrijkste regels bij huizenkopen zijn niet voor niets "location, location en location".
Je koopt geen huis alleen, je koopt een belangrijk deel van je leven, dus ook het soort mensen in de buurt, de winkels, de samenhang/omgang met elkaar, de opvoeding van je, eventuele kinderen, de politieke kleur... alles. De prijs per vierkante meter zit hem met name daarin.
Het is nog steeds niet zoals het was voor de oude situatie. Ook lijkt de situatie op rotonde goyplein niet meegenomen in evaluatie, daar is het vaak nog het recht van de sterkste.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef d4v1d het volgende:
https://www.utrecht.nl/wo(...)projecten/t-goylaan/
Niks aan t handje, alles gaat prima. Helemaal geslaagd.
Gekken.
De aanrijroute over de W.A. Vultostraat en Socrateslaan (en de wegen die daar weer op aansluiten) lijkt ook niet meegenomen te zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet zoals het was voor de oude situatie. Ook lijkt de situatie op rotonde goyplein niet meegenomen in evaluatie, daar is het vaak nog het recht van de sterkste.
Ben ook niet gevraagd om mening on te vullen terwijl ik me wel omwonende en goylaangebruiker voel.
Maar had jij een realistische weergave verwacht? Ik niet hoor.
Leuk die trechter bij Beneluxlaan / 't Goylaan. Normaliter was het al erg druk met spits, maar vorige week donderdag was het echt geen doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef d4v1d het volgende:
https://www.utrecht.nl/wo(...)projecten/t-goylaan/
Niks aan t handje, alles gaat prima. Helemaal geslaagd.
Gekken.
Toen ik de UIT liep heette zij ons welkom in het Beatrix Theater.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:22 schreef Paul het volgende:
Oud-burgemeester Brouwer van Utrecht overleden
Bizar dat ze die tweede rijstrook hebben weggehaald om er een stoep van te maken maar vervolgens wel allerlei parkeervakken op die stoep maken. Nu staan er nog steeds allemaal auto's.quote:Op donderdag 18 mei 2017 22:54 schreef d4v1d het volgende:
Wat wordt er met tips en feedback gedaan?
De 2e rijstrook komt heus niet terug.
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:40 schreef Neelix het volgende:
Dat hele project op 't Goylaan is ingezet om minder auto's daar te krijgen. Het wordt gebruikt als sluiproute door veel mensen, maar dat is helaas niet afgenomen. En ja, dan verbetert de situatie niet, dat was van tevoren al bekend.
Maar, het is wel een stuk makkelijker om over te steken nu, met de fiets of met de auto. Dat was in de vorige situatie echt een stuk moeilijker. Dat is wel echt een verbetering voor de wijk.
Mensen binnen de ring hebben geen auto, alleen een bakfiets.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?
Er zijn voor het hele plan metingen geweest en een heel groot deel van het verkeer, zeker in de spits, rijdt van Socrateslaan tot 't Goyplein over 't Goylaan en vice versa. Je omzeilt daarmee een stuk A12/Waterlinieweg en vice versa. En daar is die weg niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?
het is qua route ook wel heel logisch om zo te rijden als je richting Arnhem wil of uit die richting komt, toch? of zeg ik nou wat geks? 'omzeilen' lijkt me nou niet de juiste termquote:Op vrijdag 19 mei 2017 10:05 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er zijn voor het hele plan metingen geweest en een heel groot deel van het verkeer, zeker in de spits, rijdt van Socrateslaan tot 't Goyplein over 't Goylaan en vice versa. Je omzeilt daarmee een stuk A12/Waterlinieweg en vice versa. En daar is die weg niet voor bedoeld.
Fixedquote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:11 schreef d4v1d het volgende:
Laten we de appartementen daar plat gooien en een snelweg langs door het winkelcentrum leggen.
Gewoon de hele stad platgooien en één grote snelwegparkeerplaats van maken. Dat is veel beter voor de stad.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:11 schreef d4v1d het volgende:
Laten we de appartementen daar plat gooien en een snelweg langs het winkelcentrum leggen.
Blij dat ik die route niet meer hoef te rijden Dat gaat als 1-baans weg echt niet werken lijkt me.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 22:26 schreef d4v1d het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)-naar-twee-rijbanen/
Pleurt op Lot.
Ik rij die route 2-3 keer per week, mijn jongste zit bij het Fantaziehuis en mijn oudste op school in Oog in Al, indien mogelijk doe ik het al op de fiets, maar dat is niet altijd mogelijk in combi met werk. Denken ze in de politiek dat ik voor mijn plezier ga rijden in die chaos?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:51 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Blij dat ik die route niet meer hoef te rijden Dat gaat als 1-baans weg echt niet werken lijkt me.
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/quote:Een discussie op een besloten Facebook-pagina over de herinrichting van de Westelijke Stadsboulevard in Utrecht is gestopt na een doodsverwensing aan het adres van de wethouder. Op de besloten pagina Je bent Utrechter (geweest) als… is de betreffende tekst inmiddels verwijderd door de beheerders. Dat meldt het AD.
Wethouder Lot van Hooijdonk van Verkeer presenteerde vorige week de plannen voor de herinrichting en dat schoot bij een aantal leden van de groep in het verkeerde keelgat. Welke uitspraak precies is gedaan is niet bekend gemaakt. De beheerders sloten de discussie nadat de tekst was verwijderd. Er werden ook twee beledigende reacties weggehaald.
Een woordvoerder van de gemeente zei tegen het dagblad geen aangifte te doen omdat niet precies duidelijk was ‘wat de uitspraken zijn geweest’. De groepsbeheerder Trudie de Jong zegt dat de volgende keer mogelijk aangifte volgt bij de politie.
De pagina Je bent Utrechter (geweest) als… telt bijna 30.000 leden.
Nope, snap sowieso niet dat je je zo kwaad kan maken over zoiets.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/
Oké jongens wie van jullie was het?
Mijn overbuurman heeft een redelijk hoge functie in de gemeente, en die vertelde me dat ze aan het toewerken zijn om in de toekomst alleen nog maar zelfrijdende/elektrische auto's toe te staan in het gebied van de stadsring. Natuurlijk een lange-termijn visie, maar daar werken ze naartoe.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Alle autobezitters weg uit Utrecht lijkt jet doel wel.
Zelfs zonder GL in de gemeenteraad kan de gemeente niet anders. Met de huidige uitstootregels is het voor Utrecht onmogelijk om dat te halen zonder drastische maatregelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn overbuurman heeft een redelijk hoge functie in de gemeente, en die vertelde me dat ze aan het toewerken zijn om in de toekomst alleen nog maar zelfrijdende/elektrische auto's toe te staan in het gebied van de stadsring. Natuurlijk een lange-termijn visie, maar daar werken ze naartoe.
o.a. met dank aan Groenlinks in de gemeenteraad
Dat ga je niet halen door verkeersluwe zones te creëren die langs industrie-terreinen en richting de belangrijkste uitvalswegen gaan. Het stuk waar we het nu over hebben is tegelijkertijd een uitvalsweg richting de A12, de A2 en de A27. Enige wat je hiermee krijgt is meer files en dus meer vervuiling.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:03 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zelfs zonder GL in de gemeenteraad kan de gemeente niet anders. Met de huidige uitstootregels is het voor Utrecht onmogelijk om dat te halen zonder drastische maatregelen.
Die regels worden nu al niet gehaald en ze worden alleen maar strenger.
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie dat wel zitten, nog meer auto's weren
Sja, files op de snelwegen zijn geen probleem van de gemeente, maar van de provincie...quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat ga je niet halen door verkeersluwe zones te creëren die langs industrie-terreinen en richting de belangrijkste uitvalswegen gaan. Het stuk waar we het nu over hebben is tegelijkertijd een uitvalsweg richting de A12, de A2 en de A27. Enige wat je hiermee krijgt is meer files en dus meer vervuiling.
Nee dat werkt niet met mensen. Je ziet ook dat mensen in de stad willen gaan wonen en vervolgens gaan klagen over cafe's en geluidsoverlast...quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.
Niet eens. Ik zou niet in het centrum wonen, want ik heb nou eenmaal bereikbaarheidsdiensten. Buiten het centrum kan je ook in Utrecht wonen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 06:09 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet met mensen. Je ziet ook dat mensen in de stad willen gaan wonen en vervolgens gaan klagen over cafe's en geluidsoverlast...
Of in een Groenlinks stad gaan wonen en klagen over dat je minder en minder mag autorijden
De "stad" als in het centrum bedoel ik natuurlijk...quote:Op woensdag 24 mei 2017 06:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Niet eens. Ik zou niet in het centrum wonen, want ik heb nou eenmaal bereikbaarheidsdiensten. Buiten het centrum kan je ook in Utrecht wonen.
Utrecht heeft parkeerplekken, als ze die allemaal gaan verwijderen, heb je gelijk.
Ik niet, maar ik snap het wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie dat wel zitten, nog meer auto's weren
Bovendien is het OV ondermaats in Utrecht; het liefst bouw je een enorm tram- (of beter, maar minder haalbaar metro- ) netwerk zodat er geen auto meer nodig is.quote:Op woensdag 24 mei 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik snap het wel.
Probleem is alleen dat de gemeente het verkeer in de stad wil weren, maar vervolgens niet de parkeernorm bij nieuwbouw in het centrum aanpast, zelfs duizenden parkeerplaatsen bij bouwt in het centrum en de uitbreiding van de ring tegenwerkt.
Auto's tover je niet van de ene op de andere dag weg, zeker niet op deze manier.
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.
quote:Most of Vauban's residential streets are described as stellplatzfrei – literally "free from parking spaces". Vehicles are allowed down these streets at walking pace to pick up and deliver but not to park, although there are some infractions as the system depends essentially on social consensus – there are few official controls. Each year, households are required to sign a declaration stating either that they do not own a car, or that they do, in which case they must buy a space in one of the multi-storey car parks on the periphery, at a one-off cost of 17,500¤ plus a monthly service fee (in 2006). The city-wide car club has the greatest concentration of its 2,500 members in Vauban – at least ten of its cars are stationed around the district.[9]
Dit klinkt inderdaad heel tof. Maar zo is het niet.quote:Op woensdag 24 mei 2017 08:45 schreef bork het volgende:
[..]
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vauban,_Freiburg
[..]
Klinkt een klein beetje als de nederlandse woonerven eigenlijk. Het zou best kunnen werken, maar dan heb je dus A. een goede aanvoer nodig en B. goede doorvoer binnen de wijk. Binnen een bestaand gebied lijkt me die heel lastig te realiseren.quote:Op woensdag 24 mei 2017 08:45 schreef bork het volgende:
[..]
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vauban,_Freiburg
[..]
museumpleinquote:Op woensdag 24 mei 2017 09:10 schreef Paul het volgende:
Welk plein kunnen we vanavond Ajax op groot scherm zien hee
quote:Op woensdag 24 mei 2017 08:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad heel tof. En dat is ook zo!
Zit dat bij de Neude?quote:
Redelijk in de buurt ja:quote:
Ik bedoel dus niet dat de files op de snelwegen, maar juist in de stad zelf. De randweg waar we het nu over hebben loopt langs verschillende wijken waar in totaal grofweg 100.000 mensen wonen. Deze mensen moeten naar hun werk toe, over het algemeen via deze randweg richting de snelweg. Door het te gaan knijpen creëer je dus alleen maar meer files en vervuilingquote:Op woensdag 24 mei 2017 02:04 schreef Neelix het volgende:
[..]
Sja, files op de snelwegen zijn geen probleem van de gemeente, maar van de provincie...
Je kan beter naar Zuid of Amstel en vanaf daar de tram nemen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Redelijk in de buurt ja:
Als je op de Neude, dan loop je langs het postkantoor, steek je de oude gracht over en passeer je aan je linkerhand het vredenburg. Loop door en ga hoog Catharijne in tot aan het centraal station. Daar koop je een enkeltje naar Amsterdam CS en stap je in de trein om de meute te volgen.
yep, de 5 vanaf Zuid en de 12 vanaf Amstel.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan beter naar Zuid of Amstel en vanaf daar de tram nemen.
En hier nog meer plekken:quote:Café Brun – Lange Jansstraat 28
Bij Café Brun kijk je de finale live op een groot scherm. Kom je in een FC Utrecht shirt, dan krijg je je eerste biertje gratis.
Ja dat is precies wat ik bedoel. Ik zou zelf graag in zo'n wijk wonen. Jammer dat ze Leidsche Rijn niet zo opgezet hebben, was het niet zo'n grafwijk geweest en had je ook nog eens minder VVD'ers gehadquote:Op woensdag 24 mei 2017 08:45 schreef bork het volgende:
[..]
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vauban,_Freiburg
[..]
Stathe wellicht. Of Hoffman (vind ik zelf niks, maar smaken verschillen). Je hebt ook verschillende vrijdagmiddagborrels, die in de Rechtbank is ook een groot yuppenfeest met dansen op hitjes.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:28 schreef Andromache het volgende:
Waar kun je nou leuk dansen op de hitjes, een leuk danskroegje met dertigers? Ekko en menig avondje in TivoliVredenburg ken ik nu wel. Derrick vind ik mwah. Wie helpt?
Nieuwe Dikke Dries, ook wel twintigers maar ook veel dertigers.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:28 schreef Andromache het volgende:
Waar kun je nou leuk dansen op de hitjes, een leuk danskroegje met dertigers? Ekko en menig avondje in TivoliVredenburg ken ik nu wel. Derrick vind ik mwah. Wie helpt?
Ik had te snel gemod daar, we weten haar naam niet meerquote:Op maandag 22 mei 2017 22:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/
Oké jongens wie van jullie was het?
Het lijkt een beetje op een wat extremere versie van bloemkoolwijken, dus wat er in Lunetten en Houten gedaan is. Een toegangsweg, een ringweg, met woonerven en kringelende wegen waar je sneller en makkelijker met de fiets doorheen kunt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja dat is precies wat ik bedoel. Ik zou zelf graag in zo'n wijk wonen. Jammer dat ze Leidsche Rijn niet zo opgezet hebben, was het niet zo'n grafwijk geweest en had je ook nog eens minder VVD'ers gehad
Daar werkt het wel, er zijn lange wachtlijsten en de prijzen zijn belachelijk hoog. Er is zelfs een Tatort-aflevering over gemaakt, moord i.v.m. een te hoge hypotheek in Vaubanquote:Op woensdag 24 mei 2017 19:07 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op een wat extremere versie van bloemkoolwijken, dus wat er in Lunetten en Houten gedaan is. Een toegangsweg, een ringweg, met woonerven en kringelende wegen waar je sneller en makkelijker met de fiets doorheen kunt.
Werkt op zich best aardig, maar niet iedereen waardeert dat.
In opdracht van Napoleon aangelegd als doorvoer van het leger zoals je weet. Wegen waarin in die tijd meestal 'onbestraat', maar deze weg was bestraat richting Amsterdam dus een 'bestraatte weg' of 'straatweg'!quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:10 schreef Vladimir.Oeljanov het volgende:
Mede Fok!kers, ik richt me in radeloosheid tot jullie. Na een tijd aan de Amsterdamsestraatweg gewoond te hebben, vraag ik mij af waarom hier een dubbele benaming in zit. Straat en weg, waarom deze benaming?
Ik heb me wat ingelezen over de straat en gezien dat deze door Napoleons besluit tot stand is gekomen. Maar ik kan nergens het antwoord vinden op de vraag waarom straat en weg. Wie weet helpen jullie me tot het vinden van het antwoord.
enquote:Bestrate openbare weg, inzonderheid: groote weg die verschillende plaatsen verbindt.
quote:verharde weg, m.n. in namen van bep. wegen
Inschrijven bij Domica is een optie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:55 schreef PlukvdP. het volgende:
Hoi allemaal, ik wil graag naar jullie mooie stad verhuizen op zeer korte termijn omdat ik in de buurt een baan heb gevonden. Hoe kom ik nu als starter het snelst aan woonruimte, zoiets als een studio oid? Er staat bijv wel iets op woningnet maar daar heb ik me nooit voor ingeschreven...
Eens, vooral een moeilijke keuze vanwege de niet-pakkende kunstwerken. Vind die van Lucas Lenglet het meest passend, maar zo'n strak metaal ontwerp is ook wel echt de mode nu wat juist niet ideaal is bij zo'n keuze.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:54 schreef Nielsch het volgende:
er mag gestemd worden op het kunstwerk dat op het Vredenburg gaat komen... persoonlijk vind ik alle opties maar matig... of nouja matig, ik bedoel eigenlijk heel erg treurig...
https://www.duic.nl/cultu(...)plein-bekendgemaakt/
zelf toch maar gestemd op het ontwerp van Inti Hernandez...
Zelfde stem hier. Dat is m.i. de enige die echt uitnodigt om te gebruiken.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:54 schreef Nielsch het volgende:
er mag gestemd worden op het kunstwerk dat op het Vredenburg gaat komen... persoonlijk vind ik alle opties maar matig... of nouja matig, ik bedoel eigenlijk heel erg treurig...
https://www.duic.nl/cultu(...)plein-bekendgemaakt/
zelf toch maar gestemd op het ontwerp van Inti Hernandez...
Hier ook. En ik woon niet eens meer in Utrechtquote:Op maandag 5 juni 2017 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zelfde stem hier. Dat is m.i. de enige die echt uitnodigt om te gebruiken.
hahaha nee tuurlijk kan dat niet, want alle inwoners van Utrecht willen daar een fontein dus dan kan de gemeente niet zomaar gaan luisteren natuurlijk...quote:Op maandag 5 juni 2017 19:05 schreef Marsenal het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een paar rijen bankjes met een mooie fontein ofzo doen? Dit is weer drie keer niks. Ik snap dat de markt ook ruimte nodig heeft, maar dit is gewoon ongeinspireerd half werk.
Overigens die van Hernandez gekozen ja.
Die willen zo'n politiekcorrecte verbindingskunstwerk natuurlijk, hebben expres vier slechte alternatieven gezocht zodat ze de inwoners de schuld kunnen geven.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hahaha nee tuurlijk kan dat niet, want alle inwoners van Utrecht willen daar een fontein dus dan kan de gemeente niet zomaar gaan luisteren natuurlijk...
Ik ook niet meerquote:Op maandag 5 juni 2017 18:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier ook. En ik woon niet eens meer in Utrecht
Maar Vredenburgplein moeten ze wel wat moois van maken.
omdat ze lekker doen wat ze zelf willen. utrechtse traditie.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:52 schreef Blik het volgende:
De mening op Duic is ook duidelijk, waarom geen fontein?
Marcel Gieling stelde voor om het Gouden Kalf bovenop een fontein te zetten, dat vind ik nog geen slecht ideequote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:48 schreef Vanyel het volgende:
Eerlijk gezegd zie ik de meerwaarde van een fontein ook niet echt. Dan is een ding waar je drinkwater kunt pakken zinniger.
Het ontwerp zelf is nog niet eens zo slecht, maar het gaat zo klein uitgevoerd worden dat het straks compleet wegvalt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:15 schreef larry_flynt het volgende:
Gestemd op Jan Rafman. Ziet er wel leuk uit. Rest is erg treurig. Een prei? Like serieus....
Gewoon even bij de buurvrouw aanbellen?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:47 schreef d4v1d het volgende:
Zijn er ergens publiek toegankelijke bagage / personen weegschalen?
Ik ga met t vliegtuig, maar ik heb t vermoeden dat ik over de 20 kilo zit
Heb het al in de straat-whatsappgroep( _ ) gezet maar niemand reageertquote:Op woensdag 7 juni 2017 20:49 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Gewoon even bij de buurvrouw aanbellen?
Oh, raar.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Heb het al in de straat-whatsappgroep( _ ) gezet maar niemand reageert
quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:54 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat je het gewoon moet proberen zo en als bij het inchecken blijkt dat het te veel is moet je gewoon je koffer daar ter plekke uitpakken en opnieuw inrichten en dan je overtollige bagage in een plastic zak doen en die al zwetend en vloekend de hele tijd onder je arm houden terwijl je vrouw probeert te doen alsof jullie elkaar niet kennen.
Ongehuwd vliegen gaat ook het snelstquote:Op woensdag 7 juni 2017 20:57 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Behalve dat stuk van die vrouw dan.. Ik ben pas 20
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |