Ik ben daar ook wel eens in de ochtend geweest, inderdaad een levensgevaarlijk punt. Het middenstuk wat daar zit is ook nog eens supersmal dus je kunt bijna alleen oversteken als er geen verkeer is vanuit beide kanten. Dat gebeurt maar weinig in de ochtendquote:Op woensdag 10 mei 2017 11:06 schreef Neelix het volgende:
[ afbeelding ]
Fantastische redenering: Er is ¤5 miljoen nodig voor een fietstunnel, want infrastructuur kost geld.
Maar zonder gekheid: als daar straks die vierbaansweg komt is het verdomd irritant om daar over te steken. En ze zullen er vast geen stoplichten neerzetten.
Sowieso idioot dat zelfs bij de originele zesbaansweg plannen er geen fietstunnel/viaduct bedacht is daar.
quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:20 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets daar regelmatig langs. Oortjes in en druk aan het snapchatten.
Gek genoeg hoor ik altijd getoeter van auto's om me heen. Voortaan mn muziek maar wat harder zetten.
Oogplekken op helpt ook wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:20 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets daar regelmatig langs. Oortjes in en druk aan het snapchatten.
Gek genoeg hoor ik altijd getoeter van auto's om me heen. Voortaan mn muziek maar wat harder zetten.
En dan woon je in de meernquote:Op vrijdag 12 mei 2017 10:12 schreef Blik het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rechtse_villa__.html
1100 man voor 18 woningen
Begrijp het overigens wel, 6 ton is geen verkeerde prijs
Ja, dat wel... Maja, als je ziet wat in je in Oog in Al koopt voor 6 ton in vergelijking met wat je in de Meern krijgt. Dan is daar best wel wat voor te zeggen natuurlijk.quote:
Een levendige buurt ten opzichte van een dode?quote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat wel... Maja, als je ziet wat in je in Oog in Al koopt voor 6 ton in vergelijking met wat je in de Meern krijgt. Dan is daar best wel wat voor te zeggen natuurlijk.
Maar blijkbaar zijn een heleboel mensen tevreden met een locatie als de Meern, anders waren er geen 1100 gegadigden. Ze hadden 2 ton bovenop ieder huis kunnen en dan was alsnog alles verkocht.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 14:06 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Een levendige buurt ten opzichte van een dode?
Nee ik ken de discussie, maar ik vind dat zo'n dooddoener. Ten eerste geldt dat natuurlijk voor alles, dus als je dat belangrijk vindt kun je het beste in noord-oost Groningen gaan wonen want daar koop je voor 6 ton nog veel meer. Ten tweede, of in het verlengde daarvan, de drie belangrijkste regels bij huizenkopen zijn niet voor niets "location, location en location".
Je koopt geen huis alleen, je koopt een belangrijk deel van je leven, dus ook het soort mensen in de buurt, de winkels, de samenhang/omgang met elkaar, de opvoeding van je, eventuele kinderen, de politieke kleur... alles. De prijs per vierkante meter zit hem met name daarin.
Het is nog steeds niet zoals het was voor de oude situatie. Ook lijkt de situatie op rotonde goyplein niet meegenomen in evaluatie, daar is het vaak nog het recht van de sterkste.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef d4v1d het volgende:
https://www.utrecht.nl/wo(...)projecten/t-goylaan/
Niks aan t handje, alles gaat prima. Helemaal geslaagd.![]()
Gekken.
De aanrijroute over de W.A. Vultostraat en Socrateslaan (en de wegen die daar weer op aansluiten) lijkt ook niet meegenomen te zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet zoals het was voor de oude situatie. Ook lijkt de situatie op rotonde goyplein niet meegenomen in evaluatie, daar is het vaak nog het recht van de sterkste.
Ben ook niet gevraagd om mening on te vullen terwijl ik me wel omwonende en goylaangebruiker voel.
Maar had jij een realistische weergave verwacht? Ik niet hoor.
Leuk die trechter bij Beneluxlaan / 't Goylaan. Normaliter was het al erg druk met spits, maar vorige week donderdag was het echt geen doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:25 schreef d4v1d het volgende:
https://www.utrecht.nl/wo(...)projecten/t-goylaan/
Niks aan t handje, alles gaat prima. Helemaal geslaagd.![]()
Gekken.
Toen ik de UIT liep heette zij ons welkom in het Beatrix Theater.quote:Op donderdag 18 mei 2017 11:22 schreef Paul het volgende:
Oud-burgemeester Brouwer van Utrecht overleden
Bizar dat ze die tweede rijstrook hebben weggehaald om er een stoep van te maken maar vervolgens wel allerlei parkeervakken op die stoep maken. Nu staan er nog steeds allemaal auto's.quote:Op donderdag 18 mei 2017 22:54 schreef d4v1d het volgende:
Wat wordt er met tips en feedback gedaan?
De 2e rijstrook komt heus niet terug.
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:40 schreef Neelix het volgende:
Dat hele project op 't Goylaan is ingezet om minder auto's daar te krijgen. Het wordt gebruikt als sluiproute door veel mensen, maar dat is helaas niet afgenomen. En ja, dan verbetert de situatie niet, dat was van tevoren al bekend.
Maar, het is wel een stuk makkelijker om over te steken nu, met de fiets of met de auto. Dat was in de vorige situatie echt een stuk moeilijker. Dat is wel echt een verbetering voor de wijk.
Mensen binnen de ring hebben geen auto, alleen een bakfiets.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?
Er zijn voor het hele plan metingen geweest en een heel groot deel van het verkeer, zeker in de spits, rijdt van Socrateslaan tot 't Goyplein over 't Goylaan en vice versa. Je omzeilt daarmee een stuk A12/Waterlinieweg en vice versa. En daar is die weg niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo is het een sluiproute als het voor heel Hoograven gewoon de ader naar de snelweg is?
het is qua route ook wel heel logisch om zo te rijden als je richting Arnhem wil of uit die richting komt, toch? of zeg ik nou wat geks? 'omzeilen' lijkt me nou niet de juiste termquote:Op vrijdag 19 mei 2017 10:05 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er zijn voor het hele plan metingen geweest en een heel groot deel van het verkeer, zeker in de spits, rijdt van Socrateslaan tot 't Goyplein over 't Goylaan en vice versa. Je omzeilt daarmee een stuk A12/Waterlinieweg en vice versa. En daar is die weg niet voor bedoeld.
Fixedquote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:11 schreef d4v1d het volgende:
Laten we de appartementen daar plat gooien en een snelweg langs door het winkelcentrum leggen.
Gewoon de hele stad platgooien en één grote snelwegparkeerplaats van maken. Dat is veel beter voor de stad.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 11:11 schreef d4v1d het volgende:
Laten we de appartementen daar plat gooien en een snelweg langs het winkelcentrum leggen.
Blij dat ik die route niet meer hoef te rijdenquote:Op vrijdag 19 mei 2017 22:26 schreef d4v1d het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)-naar-twee-rijbanen/
Pleurt op Lot.
Ik rij die route 2-3 keer per week, mijn jongste zit bij het Fantaziehuis en mijn oudste op school in Oog in Al, indien mogelijk doe ik het al op de fiets, maar dat is niet altijd mogelijk in combi met werk. Denken ze in de politiek dat ik voor mijn plezier ga rijden in die chaos?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:51 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Blij dat ik die route niet meer hoef te rijdenDat gaat als 1-baans weg echt niet werken lijkt me.
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/quote:Een discussie op een besloten Facebook-pagina over de herinrichting van de Westelijke Stadsboulevard in Utrecht is gestopt na een doodsverwensing aan het adres van de wethouder. Op de besloten pagina Je bent Utrechter (geweest) als… is de betreffende tekst inmiddels verwijderd door de beheerders. Dat meldt het AD.
Wethouder Lot van Hooijdonk van Verkeer presenteerde vorige week de plannen voor de herinrichting en dat schoot bij een aantal leden van de groep in het verkeerde keelgat. Welke uitspraak precies is gedaan is niet bekend gemaakt. De beheerders sloten de discussie nadat de tekst was verwijderd. Er werden ook twee beledigende reacties weggehaald.
Een woordvoerder van de gemeente zei tegen het dagblad geen aangifte te doen omdat niet precies duidelijk was ‘wat de uitspraken zijn geweest’. De groepsbeheerder Trudie de Jong zegt dat de volgende keer mogelijk aangifte volgt bij de politie.
De pagina Je bent Utrechter (geweest) als… telt bijna 30.000 leden.
Nope, snap sowieso niet dat je je zo kwaad kan maken over zoiets.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/
Oké jongens wie van jullie was het?
Mijn overbuurman heeft een redelijk hoge functie in de gemeente, en die vertelde me dat ze aan het toewerken zijn om in de toekomst alleen nog maar zelfrijdende/elektrische auto's toe te staan in het gebied van de stadsring. Natuurlijk een lange-termijn visie, maar daar werken ze naartoe.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 09:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Alle autobezitters weg uit Utrecht lijkt jet doel wel.
Zelfs zonder GL in de gemeenteraad kan de gemeente niet anders. Met de huidige uitstootregels is het voor Utrecht onmogelijk om dat te halen zonder drastische maatregelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 10:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn overbuurman heeft een redelijk hoge functie in de gemeente, en die vertelde me dat ze aan het toewerken zijn om in de toekomst alleen nog maar zelfrijdende/elektrische auto's toe te staan in het gebied van de stadsring. Natuurlijk een lange-termijn visie, maar daar werken ze naartoe.
o.a. met dank aan Groenlinks in de gemeenteraad
Dat ga je niet halen door verkeersluwe zones te creëren die langs industrie-terreinen en richting de belangrijkste uitvalswegen gaan. Het stuk waar we het nu over hebben is tegelijkertijd een uitvalsweg richting de A12, de A2 en de A27. Enige wat je hiermee krijgt is meer files en dus meer vervuiling.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:03 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zelfs zonder GL in de gemeenteraad kan de gemeente niet anders. Met de huidige uitstootregels is het voor Utrecht onmogelijk om dat te halen zonder drastische maatregelen.
Die regels worden nu al niet gehaald en ze worden alleen maar strenger.
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie dat wel zitten, nog meer auto's weren
Sja, files op de snelwegen zijn geen probleem van de gemeente, maar van de provincie...quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat ga je niet halen door verkeersluwe zones te creëren die langs industrie-terreinen en richting de belangrijkste uitvalswegen gaan. Het stuk waar we het nu over hebben is tegelijkertijd een uitvalsweg richting de A12, de A2 en de A27. Enige wat je hiermee krijgt is meer files en dus meer vervuiling.
Nee dat werkt niet met mensen. Je ziet ook dat mensen in de stad willen gaan wonen en vervolgens gaan klagen over cafe's en geluidsoverlast...quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.
Niet eens. Ik zou niet in het centrum wonen, want ik heb nou eenmaal bereikbaarheidsdiensten. Buiten het centrum kan je ook in Utrecht wonen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 06:09 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet met mensen. Je ziet ook dat mensen in de stad willen gaan wonen en vervolgens gaan klagen over cafe's en geluidsoverlast...
Of in een Groenlinks stad gaan wonen en klagen over dat je minder en minder mag autorijden
De "stad" als in het centrum bedoel ik natuurlijk...quote:Op woensdag 24 mei 2017 06:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Niet eens. Ik zou niet in het centrum wonen, want ik heb nou eenmaal bereikbaarheidsdiensten. Buiten het centrum kan je ook in Utrecht wonen.
Utrecht heeft parkeerplekken, als ze die allemaal gaan verwijderen, heb je gelijk.
Ik niet, maar ik snap het wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:49 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie dat wel zitten, nog meer auto's weren
Bovendien is het OV ondermaats in Utrecht; het liefst bouw je een enorm tram- (of beter, maar minder haalbaar metro- ) netwerk zodat er geen auto meer nodig is.quote:Op woensdag 24 mei 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik snap het wel.
Probleem is alleen dat de gemeente het verkeer in de stad wil weren, maar vervolgens niet de parkeernorm bij nieuwbouw in het centrum aanpast, zelfs duizenden parkeerplaatsen bij bouwt in het centrum en de uitbreiding van de ring tegenwerkt.
Auto's tover je niet van de ene op de andere dag weg, zeker niet op deze manier.
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een nieuwe autoloze stad zou fantastisch zijn, dat zou automatisch een van de meest leefbare steden op aarde worden. Probleem is dat ze het met een bestaande stad doen, dus snap wel dat mensen die gewend zijn aan een auto zich soms genaaid voelen. Misschien moeten ze zeggen: vanaf nu geen enkele auto meer erbij. Dan weten nieuwe bewoners waar ze voor kiezen, en worden huidige auto's langzaam uitgefaseerd.
quote:Most of Vauban's residential streets are described as stellplatzfrei – literally "free from parking spaces". Vehicles are allowed down these streets at walking pace to pick up and deliver but not to park, although there are some infractions as the system depends essentially on social consensus – there are few official controls. Each year, households are required to sign a declaration stating either that they do not own a car, or that they do, in which case they must buy a space in one of the multi-storey car parks on the periphery, at a one-off cost of 17,500¤ plus a monthly service fee (in 2006). The city-wide car club has the greatest concentration of its 2,500 members in Vauban – at least ten of its cars are stationed around the district.[9]
Dit klinkt inderdaad heel tof. Maar zo is het niet.quote:Op woensdag 24 mei 2017 08:45 schreef bork het volgende:
[..]
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vauban,_Freiburg
[..]
Klinkt een klein beetje als de nederlandse woonerven eigenlijk. Het zou best kunnen werken, maar dan heb je dus A. een goede aanvoer nodig en B. goede doorvoer binnen de wijk. Binnen een bestaand gebied lijkt me die heel lastig te realiseren.quote:Op woensdag 24 mei 2017 08:45 schreef bork het volgende:
[..]
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vauban,_Freiburg
[..]
museumpleinquote:Op woensdag 24 mei 2017 09:10 schreef Paul het volgende:
Welk plein kunnen we vanavond Ajax op groot scherm zien hee
quote:Op woensdag 24 mei 2017 08:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dit klinkt inderdaad heel tof. En dat is ook zo!
Redelijk in de buurt ja:quote:
Ik bedoel dus niet dat de files op de snelwegen, maar juist in de stad zelf. De randweg waar we het nu over hebben loopt langs verschillende wijken waar in totaal grofweg 100.000 mensen wonen. Deze mensen moeten naar hun werk toe, over het algemeen via deze randweg richting de snelweg. Door het te gaan knijpen creëer je dus alleen maar meer files en vervuilingquote:Op woensdag 24 mei 2017 02:04 schreef Neelix het volgende:
[..]
Sja, files op de snelwegen zijn geen probleem van de gemeente, maar van de provincie...
Je kan beter naar Zuid of Amstel en vanaf daar de tram nemen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Redelijk in de buurt ja:
Als je op de Neude, dan loop je langs het postkantoor, steek je de oude gracht over en passeer je aan je linkerhand het vredenburg. Loop door en ga hoog Catharijne in tot aan het centraal station. Daar koop je een enkeltje naar Amsterdam CS en stap je in de trein om de meute te volgen.
yep, de 5 vanaf Zuid en de 12 vanaf Amstel.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan beter naar Zuid of Amstel en vanaf daar de tram nemen.
En hier nog meer plekken:quote:Café Brun – Lange Jansstraat 28
Bij Café Brun kijk je de finale live op een groot scherm. Kom je in een FC Utrecht shirt, dan krijg je je eerste biertje gratis.
Ja dat is precies wat ik bedoel. Ik zou zelf graag in zo'n wijk wonen. Jammer dat ze Leidsche Rijn niet zo opgezet hebben, was het niet zo'n grafwijk geweest en had je ook nog eens minder VVD'ers gehadquote:Op woensdag 24 mei 2017 08:45 schreef bork het volgende:
[..]
Het kan wel, je moet er wel achter staan om voldoende draagvlak te creeeren. In Freiburg heb je een wijk Vauban die bijna autovrij is, aan de rand staan 2 parkeergarages en er staan deelauto's in de wijk, verder wordt de wijk ontsloten door een tramlijn. De bewoners hebben zelf deze wijk opgezet en ingevuld en voor deze opzet gekozen. Als je daar met een auto de wijk in komt staat er binnen mum van tijd iemand bij je auto om je erop te wijzen dat je er niet zomaar mag komen, alleen voor laden/lossen. De wijk is zo opgezet dat het er niet aantrekkelijk is om te rijden met een auto.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vauban,_Freiburg
[..]
Stathe wellicht. Of Hoffman (vind ik zelf niks, maar smaken verschillen). Je hebt ook verschillende vrijdagmiddagborrels, die in de Rechtbank is ook een groot yuppenfeest met dansen op hitjes.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:28 schreef Andromache het volgende:
Waar kun je nou leuk dansen op de hitjes, een leuk danskroegje met dertigers? Ekko en menig avondje in TivoliVredenburg ken ik nu wel. Derrick vind ik mwah. Wie helpt?
Nieuwe Dikke Dries, ook wel twintigers maar ook veel dertigers.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:28 schreef Andromache het volgende:
Waar kun je nou leuk dansen op de hitjes, een leuk danskroegje met dertigers? Ekko en menig avondje in TivoliVredenburg ken ik nu wel. Derrick vind ik mwah. Wie helpt?
Ik had te snel gemod daar, we weten haar naam niet meerquote:Op maandag 22 mei 2017 22:49 schreef zatoichi het volgende:
[..]
https://www.duic.nl/algem(...)oijdonk-op-facebook/
Oké jongens wie van jullie was het?
Het lijkt een beetje op een wat extremere versie van bloemkoolwijken, dus wat er in Lunetten en Houten gedaan is. Een toegangsweg, een ringweg, met woonerven en kringelende wegen waar je sneller en makkelijker met de fiets doorheen kunt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja dat is precies wat ik bedoel. Ik zou zelf graag in zo'n wijk wonen. Jammer dat ze Leidsche Rijn niet zo opgezet hebben, was het niet zo'n grafwijk geweest en had je ook nog eens minder VVD'ers gehad
Daar werkt het wel, er zijn lange wachtlijsten en de prijzen zijn belachelijk hoog. Er is zelfs een Tatort-aflevering over gemaakt, moord i.v.m. een te hoge hypotheek in Vaubanquote:Op woensdag 24 mei 2017 19:07 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op een wat extremere versie van bloemkoolwijken, dus wat er in Lunetten en Houten gedaan is. Een toegangsweg, een ringweg, met woonerven en kringelende wegen waar je sneller en makkelijker met de fiets doorheen kunt.
Werkt op zich best aardig, maar niet iedereen waardeert dat.
In opdracht van Napoleon aangelegd als doorvoer van het leger zoals je weet. Wegen waarin in die tijd meestal 'onbestraat', maar deze weg was bestraat richting Amsterdam dus een 'bestraatte weg' of 'straatweg'!quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:10 schreef Vladimir.Oeljanov het volgende:
Mede Fok!kers, ik richt me in radeloosheid tot jullie. Na een tijd aan de Amsterdamsestraatweg gewoond te hebben, vraag ik mij af waarom hier een dubbele benaming in zit. Straat en weg, waarom deze benaming?
Ik heb me wat ingelezen over de straat en gezien dat deze door Napoleons besluit tot stand is gekomen. Maar ik kan nergens het antwoord vinden op de vraag waarom straat en weg. Wie weet helpen jullie me tot het vinden van het antwoord.
enquote:Bestrate openbare weg, inzonderheid: groote weg die verschillende plaatsen verbindt.
quote:verharde weg, m.n. in namen van bep. wegen
Inschrijven bij Domica is een optie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:55 schreef PlukvdP. het volgende:
Hoi allemaal, ik wil graag naar jullie mooie stad verhuizen op zeer korte termijn omdat ik in de buurt een baan heb gevonden. Hoe kom ik nu als starter het snelst aan woonruimte, zoiets als een studio oid? Er staat bijv wel iets op woningnet maar daar heb ik me nooit voor ingeschreven...
Eens, vooral een moeilijke keuze vanwege de niet-pakkende kunstwerken. Vind die van Lucas Lenglet het meest passend, maar zo'n strak metaal ontwerp is ook wel echt de mode nu wat juist niet ideaal is bij zo'n keuze.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:54 schreef Nielsch het volgende:
er mag gestemd worden op het kunstwerk dat op het Vredenburg gaat komen... persoonlijk vind ik alle opties maar matig... of nouja matig, ik bedoel eigenlijk heel erg treurig...
https://www.duic.nl/cultu(...)plein-bekendgemaakt/
zelf toch maar gestemd op het ontwerp van Inti Hernandez...
Zelfde stem hier. Dat is m.i. de enige die echt uitnodigt om te gebruiken.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:54 schreef Nielsch het volgende:
er mag gestemd worden op het kunstwerk dat op het Vredenburg gaat komen... persoonlijk vind ik alle opties maar matig... of nouja matig, ik bedoel eigenlijk heel erg treurig...
https://www.duic.nl/cultu(...)plein-bekendgemaakt/
zelf toch maar gestemd op het ontwerp van Inti Hernandez...
Hier ook. En ik woon niet eens meer in Utrechtquote:Op maandag 5 juni 2017 18:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zelfde stem hier. Dat is m.i. de enige die echt uitnodigt om te gebruiken.
hahaha nee tuurlijk kan dat niet, want alle inwoners van Utrecht willen daar een fontein dus dan kan de gemeente niet zomaar gaan luisteren natuurlijk...quote:Op maandag 5 juni 2017 19:05 schreef Marsenal het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een paar rijen bankjes met een mooie fontein ofzo doen? Dit is weer drie keer niks. Ik snap dat de markt ook ruimte nodig heeft, maar dit is gewoon ongeinspireerd half werk.
Overigens die van Hernandez gekozen ja.
Die willen zo'n politiekcorrecte verbindingskunstwerk natuurlijk, hebben expres vier slechte alternatieven gezocht zodat ze de inwoners de schuld kunnen geven.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hahaha nee tuurlijk kan dat niet, want alle inwoners van Utrecht willen daar een fontein dus dan kan de gemeente niet zomaar gaan luisteren natuurlijk...
Ik ook niet meerquote:Op maandag 5 juni 2017 18:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier ook. En ik woon niet eens meer in Utrecht![]()
Maar Vredenburgplein moeten ze wel wat moois van maken.
omdat ze lekker doen wat ze zelf willen. utrechtse traditie.quote:Op maandag 5 juni 2017 21:52 schreef Blik het volgende:
De mening op Duic is ook duidelijk, waarom geen fontein?
Marcel Gieling stelde voor om het Gouden Kalf bovenop een fontein te zetten, dat vind ik nog geen slecht ideequote:Op dinsdag 6 juni 2017 06:48 schreef Vanyel het volgende:
Eerlijk gezegd zie ik de meerwaarde van een fontein ook niet echt. Dan is een ding waar je drinkwater kunt pakken zinniger.
Het ontwerp zelf is nog niet eens zo slecht, maar het gaat zo klein uitgevoerd worden dat het straks compleet wegvalt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:15 schreef larry_flynt het volgende:
Gestemd op Jan Rafman. Ziet er wel leuk uit. Rest is erg treurig. Een prei? Like serieus....
Gewoon even bij de buurvrouw aanbellen?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:47 schreef d4v1d het volgende:
Zijn er ergens publiek toegankelijke bagage / personen weegschalen?
Ik ga met t vliegtuig, maar ik heb t vermoeden dat ik over de 20 kilo zit
Heb het al in de straat-whatsappgroep(quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:49 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Gewoon even bij de buurvrouw aanbellen?
Oh, raar.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Heb het al in de straat-whatsappgroep(_ ) gezet maar niemand reageert
quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:54 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat je het gewoon moet proberen zo en als bij het inchecken blijkt dat het te veel is moet je gewoon je koffer daar ter plekke uitpakken en opnieuw inrichten en dan je overtollige bagage in een plastic zak doen en die al zwetend en vloekend de hele tijd onder je arm houden terwijl je vrouw probeert te doen alsof jullie elkaar niet kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |