abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169833652

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)

Baudet/Hiddema is Batman/Alfred
(she/her)
pi_169833671
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is het beeld wat je hier neerzet van de FvD'er
Dan zijn die mensen heel dom als ze hun beeld over FVD'ers baseren op één user van een internetforum.
(she/her)
pi_169833677
Ik ken twee hoogopgeleide mensen die op FvD hebben gestemd en best normaal zijn. Het valt dus mee gelukkig. :{
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 12:29:22 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169833680
Fylax, je bent in je eentje het complete beeld van de FvD'er aan het verkloten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 12:30:18 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169833701
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:29 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ik ken twee hoogopgeleide mensen die op FvD hebben gestemd en best normaal zijn. Het valt dus mee gelukkig. :{
Het niveau hier op verkiezingsavond was geweldig. Zat mensen die echt goede redenen hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:30:55 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:28 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dan zijn die mensen heel dom als ze hun beeld over FVD'ers baseren op één user van een internetforum.
Klopt. Net als het heel dom is zoals jij je profileert. Inderdaad als een onzeker puberjongetje wat blind achter zijn 'held' aanhobbelt.

Dat postte ik net dacht ik al, dat Kaas- daar te snelle conclusies trok. Heb je vast overheen gelezen in je drang de lapo te pakken
Laffe huichelaar
pi_169833717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:29 schreef Nattekat het volgende:
Nou, het beeld dat jij daar van hebt denk ik.
pi_169833732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Net als het heel dom is zoals jij je profileert. Inderdaad als een onzeker puberjongetje wat blind achter zijn 'held' aanhobbelt.
Dat mag jij vinden.
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 12:32:35 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169833736
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:32 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.
Het is zo, dat is geen mening. Figuren als Kaas- zijn mooie voorbeelden daarvan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169833777
Niet heel slim als je je eigen mening als feit gaat zien, maargoed.
(she/her)
pi_169833784
Geven jullie Fylax nou de schuld? Dat is te makkelijk, zeker gezien jullie eigen berichten hier. :P
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:35:05 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833788
Maar goed, nu hebben we het weer over fylax in plaats van over het onderwerp. Ik stel voor dat we hem gewoon een beetje links laten liggen ten bate van de discussie.

99.999 ging ons net vertellen hoe Baudet over de verdunning van volkeren denkt, waar hij zich daar over heeft uitgesproken. Ik word er overigens een beetje moe van dat de 'tegen'-users hier soms zo flauw zijn dat ik steeds die kutpartij moet verdedigen. In de discussie over de vermenging van cultuur toch volkeren even noemen omdat het erger lijkt en al die overdrijvingen erbij. Hou op met me.

Hou je bij de feiten. De echte uitspraken en de echte standpunten. Die zijn dom genoeg
Laffe huichelaar
pi_169833801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:29 schreef Nattekat het volgende:
Kom op jongens hij is 17, kunnen jullie hem af en toe niet gewoon een beetje ontzien ? Laten we het jeugdige onbezonnenheid noemen :7 .
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169833809
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:35 schreef timmmmm het volgende:
Maar goed, nu hebben we het weer over fylax in plaats van over het onderwerp.
Dat doen jullie toch echt zelf door persoonlijk te worden, hoor. _O-
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 12:38:18 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169833837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kom op jongens hij is 17, kunnen jullie hem af en toe niet gewoon een beetje ontzien ? Laten we het jeugdige onbezonnenheid noemen :7 .
Graag, helaas zijn de tegenstanders daar niet zo goed in en daar zijn alle voorstanders slachtoffers van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:39:35 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169833860
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:36 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat doen jullie toch echt zelf door persoonlijk te worden, hoor. _O-
Dat geef ik toch ook aan? Jij komt weer iets genants posten met je verafgoding en dan wordt er door vriend en vijand natuurlijk tegen geageerd, omdat beide kanten van de discussie het eens zijn dat het genant is. Dus men reageert daarop. Vandaar mijn voorstel je maar een beetje links te laten liggen. Het 'laat maar lullen'-idee. Niet teveel aandacht aan geven zodat we het over inhoudelijke dingen kunnen hebben in plaats van meegaan in het genante niveau
Laffe huichelaar
pi_169833953
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:35 schreef timmmmm het volgende:
Maar goed, nu hebben we het weer over fylax in plaats van over het onderwerp. Ik stel voor dat we hem gewoon een beetje links laten liggen ten bate van de discussie.

99.999 ging ons net vertellen hoe Baudet over de verdunning van volkeren denkt, waar hij zich daar over heeft uitgesproken. Ik word er overigens een beetje moe van dat de 'tegen'-users hier soms zo flauw zijn dat ik steeds die kutpartij moet verdedigen. In de discussie over de vermenging van cultuur toch volkeren even noemen omdat het erger lijkt en al die overdrijvingen erbij. Hou op met me.

Hou je bij de feiten. De echte uitspraken en de echte standpunten. Die zijn dom genoeg
Van NOS.nl
quote:
lijsttrekker Thierry Baudet van Forum en Democratie stevig onder vuur te liggen door zijn uitspraak dat Nederlanders hun "fundamentele gebrek aan zelfvertrouwen" proberen te ontstijgen "door de bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld (...) Dat er nooit meer een Nederlander zal bestaan".
Dat Baudet later probeerde de nuance aan te brengen dat hij culturen bedoelde is leuk maar wat mij betreft niet geheel geloofwaardig.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 12:49:25 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169834005
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van NOS.nl

[..]

Dat Baudet later probeerde de nuance aan te brengen dat hij culturen bedoelde is leuk maar wat mij betreft niet geheel geloofwaardig.
:o

Ik hoor het nu terug. had dat fragment bij Pauw gezien toen en ik kon zweren dat hij het daar al over cultuur had. Zal door de cultuur van zelfhaat die daarna komt wezen.

Dan is dit mijn Sylvanamomentje
Laffe huichelaar
pi_169834032
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

:o

Ik hoor het nu terug. had dat fragment bij Pauw gezien toen en ik kon zweren dat hij het daar al over cultuur had. Zal door de cultuur van zelfhaat die daarna komt wezen.

Dan is dit mijn Sylvanamomentje
Dan snap je nu denk ik ook waarom opperracist Custers van de NVU zo'n fan is van Baudet.
pi_169834041
Je kunt het natuurlijk interpreteren zoals je zelf wilt en zelf wenselijk vindt hé.
(she/her)
pi_169834065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:51 schreef Fylax het volgende:
Je kunt het natuurlijk interpreteren zoals je zelf wilt en zelf wenselijk vindt hé.
Dat gebeurt ook volop door FvD-wegkijkers, ondanks dat Baudet het werkelijk zei.
pi_169834086
Omdat die uitspraak op meerdere manieren te interpreteren is, zal het voor-kamp altijd zeggen dat het over cultuur ging en het tegen-kamp dat het over ras ging.

Feit is dat Thierry daarna opheldering heeft gegeven over wat hij ermee bedoelde, dus dat is dan vervolgens de enige juiste interpretatie, het komt namelijk uit zijn mond.
(she/her)
pi_169834126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:54 schreef Fylax het volgende:
Feit is dat Thierry daarna opheldering heeft gegeven over wat hij ermee bedoelde, dus dat is dan vervolgens de enige juiste interpretatie, het komt namelijk uit zijn mond.
Hier past echt maar 1 reactie op:
:')
pi_169834142
Lekker boeiend als hij ras bedoelt. :') Hij valt vanzelf door de mand.
pi_169834156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hier pas echt maar 1 reactie op:
:')
Ja goed, dat mag jij vinden.

Ieder persoon kan uitspraken van iemand anders op een andere manier zien. Alleen de persoon zelf die het gezegd heeft kan echt duidelijkheid geven over hoe hij of zij zijn of haar woorden heeft bedoeld.

Je kunt namelijk niet in andermans hoofd kijken.
(she/her)
pi_169834163
Doen alsof Baudets mening anders is omdat hij het over cultuur heeft is mijn ogen nogal naïef ook. Het woord cultuur heeft veel minder lading dan het woord volk maar wat hij gewoon bedoelt is dat wij Hollanders overvallen, verdund worden door een andere groep met gemeenschappelijke kenmerken en een gezamenlijke afkomst.

Meestal gebruikt Baudet andere woorden dan ras en volk, soms doet hij dat niet. Het idee verandert niet: de Romeinen zijn verdund tot er geen etnische Romeinen meer waren en dat gaat ons ook overkomen als we niet ingrijpen.
pi_169834174
Baudet is zelf niet eens een etnische Nederlander.
(she/her)
pi_169834181
YasmineLaurine twitterde op dinsdag 28-03-2017 om 12:00:52 Kijk, @thierrybaudet. Toetsvragen die ertoe doen. Geïnitieerd door ondergetekende. Uitgevoerd door docent. https://t.co/prJ4nWEljr reageer retweet
(she/her)
pi_169834189
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:59 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ja goed, dat mag jij vinden.

Ieder persoon kan uitspraken van iemand anders op een andere manier zien. Alleen de persoon zelf die het gezegd heeft kan echt duidelijkheid geven over hoe hij of zij zijn of haar woorden heeft bedoeld.

Je kunt namelijk niet in andermans hoofd kijken.
Dus als ik nu roep "Wat die Hitler deed, was echt grote klasse" en ik leg later uit dat ik daarmee doelde op Volkswagen, dan is dat voortaan de enige juiste interpretatie?
Hou iemand anders voor de gek...
pi_169834202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:00 schreef Fylax het volgende:
YasmineLaurine twitterde op dinsdag 28-03-2017 om 12:00:52 Kijk, @thierrybaudet. Toetsvragen die ertoe doen. Geïnitieerd door ondergetekende. Uitgevoerd door docent. https://t.co/prJ4nWEljr reageer retweet
Wat een gênante vertoning. Wat voor toets is dit? Zelfs Schippers' naam is verkeerd geschreven.
pi_169834207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een gênante vertoning. Wat voor toets is dit? Zelfs Schippers' naam is verkeerd geschreven.
Geen idee. :o Denk iets van maatschappijleer ofzo?
(she/her)
pi_169834213
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:00 schreef Fylax het volgende:
Baudet is zelf niet eens een etnische Nederlander.
In mijn ogen bestaat de etnische Nederlander helemaal niet, dat is meer iets voor partijen als FvD.
pi_169834231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

In mijn ogen bestaat de etnische Nederlander helemaal niet, dat is meer iets voor partijen als FvD.
Er bestaat geen etnische Nederlander? :')
pi_169834248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:59 schreef Tchock het volgende:
Doen alsof Baudets mening anders is omdat hij het over cultuur heeft is mijn ogen nogal naïef ook. Het woord cultuur heeft veel minder lading dan het woord volk maar wat hij gewoon bedoelt is dat wij Hollanders overvallen, verdund worden door een andere groep met gemeenschappelijke kenmerken en een gezamenlijke afkomst.

Meestal gebruikt Baudet andere woorden dan ras en volk, soms doet hij dat niet. Het idee verandert niet: de Romeinen zijn verdund tot er geen etnische Romeinen meer waren en dat gaat ons ook overkomen als we niet ingrijpen.
Op zich was dat natuurlijk ook de gedachte achter het idee van natiestaten, waarbij de staat feitelijk eerst kwam, om daarna een verenigde natie te scheppen met een driekleur, volkslied, herschrijving van de geschiedenis, enz.
Eigenlijk precies ook wat de EU aan het doen is, of zal moeten doen om te blijven bestaan, in ieder geval volgens Baudet.
En dus verzet hij zich daartegen, omdat de geschiedenis aantoont dat het creëren van een (super)natie toch weldegelijk een actieve inmenging van bovenaf nodig heeft.
pi_169834260
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:04 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Er bestaat geen etnische Nederlander? :')
Als je die lijnen zo strak gaat trekken dat Baudet, een in Nederland geboren man wiens beide ouders en grootouders eveneens in Nederland geboren zijn niet "etnisch Nederlands" is, dan niet nee. Er zijn maar weinig Nederlanders zonder buitenlandse overgrootouder(s).
pi_169834280
Het gaat daarom dan ook niet over ras, maar over cultuur.
(she/her)
pi_169834298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:07 schreef Fylax het volgende:
Het gaat daarom dan ook niet over ras, maar over cultuur.
Gewoon lekker herhalen zonder er verder op in te gaan ja.
pi_169834307
Natie building is wat er moet gebeuren.
pi_169834332
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je die lijnen zo strak gaat trekken dat Baudet, een in Nederland geboren man wiens beide ouders en grootouders eveneens in Nederland geboren zijn niet "etnisch Nederlands" is, dan niet nee. Er zijn maar weinig Nederlanders zonder buitenlandse overgrootouder(s).
Er zijn veel Nederlanders zonder buitenlandse overgrootouders. Dat kan je zien aan de achternamen en stambomen van mensen.
pi_169834351
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:10 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Er zijn veel Nederlanders zonder buitenlandse overgrootouders. Dat kan je zien aan de achternamen en stambomen van mensen.
Aha. Sterk hoor. Ik kan Henk Janssen heten en vier indische overgrootmoeders hebben gehad, maar goed.
pi_169834352
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:10 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Klopt. Maxima van Oranje heeft bijvoorbeeld geen buitenlandse ouders, dat zie je aan haar achternaam. Waterdicht.
pi_169834358
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Klopt. Maxima van Oranje heeft bijvoorbeeld geen buitenlandse ouders, dat zie je aan haar achternaam. Waterdicht.
Ik zeg dan ook dat je de stamboom er ook bij moet bekijken.
pi_169834462
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:13 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook dat je de stamboom er ook bij moet bekijken.
En hoe precies moet ik de stambomen van "veel Nederlanders" bekijken?
pi_169834530
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

En hoe precies moet ik de stambomen van "veel Nederlanders" bekijken?
Je concludeert dat er geen etnische Nederlanders bestaan. Dit is gewoon volstrekt onzin.

Als je het echt wil weten kan je naar een archief gaan en alle stambomen bekijken. Dan kom je vanzelf tot dezelfde conclusie.
pi_169834559
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Je concludeert dat er geen etnische Nederlanders bestaan. Dit is gewoon volstrekt onzin.

Als je het echt wil weten kan je naar een archief gaan en alle stambomen bekijken. Dan kom je vanzelf tot dezelfde conclusie.
Ik zeg dat DE etnische Nederlander niet bestaat. Ik zeg natuurlijk niet dat er geen Nederlanders bestaan die geen enkele buitenlandse voorouder hebben, dat zou een onzinnige opmerking zijn.

Wel zei ik dat de meeste Nederlanders wel een buitenlandse voorouder hebben. Dat is niet meer dan logisch gezien het feit dat je aantal voorouders, als je geen complete incestfamilie hebt, exponentieel toeneemt per generatie en Nederland in de historie nogal wat immigranten heeft gekend.
pi_169834600
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg dat DE etnische Nederlander niet bestaat. Ik zeg natuurlijk niet dat er geen Nederlanders bestaan die geen enkele buitenlandse voorouder hebben, dat zou een onzinnige opmerking zijn.

Wel zei ik dat de meeste Nederlanders wel een buitenlandse voorouder hebben. Dat is niet meer dan logisch gezien het feit dat je aantal voorouders, als je geen complete incestfamilie hebt, exponentieel toeneemt per generatie en Nederland in de historie nogal wat immigranten heeft gekend.
Dat is maar een klein percentage. Veel mensen uit de provincie hebben geen buitenlandse voorouders.

We kunnen nu beter zeggen dat de etnische Nederlander niet meer bestaat. Maar vroeger bestond hij wel dergelijk.
Met vroeger bedoel ik zo 50 jaar geleden.
pi_169834636
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:27 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dat is maar een klein percentage. Veel mensen uit de provincie hebben geen buitenlandse voorouders.

We kunnen nu beter zeggen dat de etnische Nederlander niet meer bestaat. Maar vroeger bestond hij wel dergelijk.
Ik denk dat je dat eerste schromelijk overschat. Veel "oer"hollandse families zijn buiten Nederland afkomstig, zij het als Franse, Portugese, Duitse, Belgische migrant of nog verder weg. Nederland is al honderden jaren een land van immigranten.
pi_169834666
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:51 schreef Fylax het volgende:
Correct, de wegkijkers geloven iedere smoes die Baudet of Hiddema ze voorhoudt. Dat zijn uitspraken het erg goed doen bij de NVU is ook eenvoudig te negeren. Dat snap ik vanuit je positie als fan ook wel.
pi_169834678
Toch vreemd dat je er niets van terug ziet in het partijprogramma dan, zelfs het CDA is op gebied van immigratie rechtser dan FvD. Je zou toch zeggen dat als die homeopatische vermenging van de bevolking zo belangrijk is voor Baudet je dat ook terug ziet in het programma van FvD.
pi_169834693
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:54 schreef Fylax het volgende:
Omdat die uitspraak op meerdere manieren te interpreteren is, zal het voor-kamp altijd zeggen dat het over cultuur ging en het tegen-kamp dat het over ras ging.

Het kan niet zo zijn dat hij achteraf schrok van de commotie en het daarom recht probeert te lullen?
pi_169834738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:30 schreef Sylv3se het volgende:
Toch vreemd dat je er niets van terug ziet in het partijprogramma dan, zelfs het CDA is op gebied van immigratie rechtser dan FvD. Je zou toch zeggen dat als die homeopatische vermenging van de bevolking zo belangrijk is voor Baudet je dat ook terug ziet in het programma van FvD.
Gaf Hiddema in de Telegraaf niet aan dat de FvD wat betreft buitenlanders gewoon op één lijn met de PVV zit?
pi_169834787
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaf Hiddema in de Telegraaf niet aan dat de FvD wat betreft buitenlanders gewoon op één lijn met de PVV zit?
Ze zijn tegen de massa immigratie inderdaad, maar is dat erg?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:37:32 #53
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169834790
quote:

Ik zou het niet etnisch noemen. Iemand die zelf geïmmigreerd is of geïmmigreerde ouders heeft en compleet geassimileerd is in de samenleving, is wat mij betreft evengoed Nederlander als iemand die een stamboom heeft die terugloopt tot de Germanen. Het gaat er meer over dat er erg veel immigratie in een korte tijd is, terwijl echte integratie en assimilatie best een tijd duurt. Als er dan de mogelijkheid voordoet dat er grote groepen uit een andere cultuur tegelijkertijd binnenkomen, die allemaal op dezelfde plek gaan wonen en allemaal naar dezelfde winkels, gebedshuizen en scholen gaan, wordt integratie en assimilatie niet bevordert. Dat heeft een enorme impact op de Nederlandse cultuur.

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zo sterk durven stellen. Ik weet van mijn overgrootouders dat ze in Nederland geboren en getogen zijn, net als hun ouders.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:39:13 #54
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169834816
quote:
Volgens mij staat het er vrij duidelijk in dat ze immigranten zonder visum willen weigeren en vluchtelingen alleen in de regio willen helpen.
pi_169834840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:37 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ze zijn tegen de massa immigratie inderdaad, maar is dat erg?
Hun haat gaat ietsjes verder.
Voor massa-immigratie is geen partij, dus dat zegt niet zoveel.
pi_169834856
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:37 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Ik zou het niet etnisch noemen. Iemand die zelf geïmmigreerd is of geïmmigreerde ouders heeft en compleet geassimileerd is in de samenleving, is wat mij betreft evengoed Nederlander als iemand die een stamboom heeft die terugloopt tot de Germanen. Het gaat er meer over dat er erg veel immigratie in een korte tijd is, terwijl echte integratie en assimilatie best een tijd duurt. Als er dan de mogelijkheid voordoet dat er grote groepen uit een andere cultuur tegelijkertijd binnenkomen, die allemaal op dezelfde plek gaan wonen en allemaal naar dezelfde winkels, gebedshuizen en scholen gaan, wordt integratie en assimilatie niet bevordert. Dat heeft een enorme impact op de Nederlandse cultuur.
Zo ziet ik het ook het liefst, maar dat bots weer met ons beeld als vrije samenleving.

Je weet dat het naar de klote gaat en niet loopt, maar toch willen ze er niets aan doen, want vrijheid etc...
pi_169834869
quote:
Ik denk dat Baudet de vermenging vooral beschouwt als een symptoom/middel dat in dienst staat van een almaar sterkere EU die het voor haar bestaansrecht nodig heeft dat natiestaten uiteindelijk dermate 'verdund' zijn dat er geen weg terug meer is. De EU werkt toe naar afschaffing van interne grenzen, volledige openheid voor (arbeids)migratie enz. Baudet trekt die lijn (ver) door, en dan zou je in de toekomst een scenario kunnen krijgen waarbij elke 'staat' een even groot percentage Nederlanders, Duitsers, Fransen, Polen, als Bulgaren bevat. Mocht het zover komen, dan zal geen enkele staat meer uit de EU willen stappen omdat de natiestaat niet meer bestaat, dus waar moet je dan naar terug? Om het op de spits te drijven: als alle interne grenzen weg zijn en als alle European vermengd zijn, dan bestaat Nederland niet meer en dan is er geen enkele reden om 'Nederland' weer nieuw leven in te blazen.
pi_169834874
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:39 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Volgens mij staat het er vrij duidelijk in dat ze immigranten zonder visum willen weigeren en vluchtelingen alleen in de regio willen helpen.
Het is inderdaad veel en veel rechtser dan het programma van het CDA.
pi_169834908
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

quote:
Het CDA vindt dat het huidige vluchtelingenverdrag moet worden aangepast, om meer opvang in de regio en tijdelijke opvang elders mogelijk te maken. Het CDA pleit verder voor het creëren van meer safe havens in de regio en hulp aan landen als Libanon.
pi_169834942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:44 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[..]

Het CDA wil meer opvang in de regio. FvD wil alle vluchtelingen kunnen weigeren. Nogal een fundamenteel verschil.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:47:03 #61
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169834957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het CDA wil meer opvang in de regio. FvD wil alle vluchtelingen opvangen in de regio. Nogal een fundamenteel verschil.
FTFY
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:47:47 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169834968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:44 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[..]

Dat is toch heel wat anders dan iedereen zonder visum weigeren? Dat is wat extremer lijkt me
Laffe huichelaar
pi_169835001
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:47 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

FTFY
Ja, waar het voor het CDA meer een holle frase is om lekker weinig te hoeven doen heeft het FvD echt schijt aan vluchtelingen. Een Australisch model, die openen opvangkampen op verre eilanden waar ze de vluchtelingen kunnen laten wegrotten zonder er zelf last van te hebben. En dat voor een van de minst dichtbevolkte landen ter wereld. Maar goed. :P
pi_169835032
quote:

[..]

Wat ik overigens prima vind.

Alhoewel men allemaal schreeuwt dat we ze of allemaal moeten weigeren, of juist niet, hoor ik niemand in de Politiek de hand in eigen boezem leggen door te evalueren. De afgelopen tijd natuurlijk een haast onvoorziene stroom migranten gehad, iets dat het COA net aan kon. Maar over integratie hoor je niemand en blijft het een laf kutbeleid.
pi_169835048
quote:

Goeie reactie ouwe reus
pi_169835060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, waar het voor het CDA meer een holle frase is om lekker weinig te hoeven doen heeft het FvD echt schijt aan vluchtelingen. Een Australisch model, die openen opvangkampen op verre eilanden waar ze de vluchtelingen kunnen laten wegrotten zonder er zelf last van te hebben. En dat voor een van de minst dichtbevolkte landen ter wereld. Maar goed. :P
Los van wat wij er van vinden, in Australie roemt men de overheid daar voor.
pi_169835133
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is toch heel wat anders dan iedereen zonder visum weigeren? Dat is wat extremer lijkt me
Dat is zo maar dat staat niet in het partijprogramma.
pi_169835159
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het CDA wil meer opvang in de regio. FvD wil alle vluchtelingen kunnen weigeren. Nogal een fundamenteel verschil.
Dat staat ook niet in het partijprogramma.
pi_169835191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Misschien, misschien niet. Het 'opvang in de regio' argument lijkt inderdaad vaak op een verkapte manier om maar niets te hoeven doen. Maar als het wel echt van de grond komt is het gewoon wel een betere optie dan de huidige situatie. Ik heb het wel eens eerder in deze reeks genoemd, de vluchtelingen die nu arriveren zijn niet per se de zwaarst getroffenen, maar vooral degenen die ondanks oorlog/crisis nog middelen hadden om hier te arriveren (of gelukszoekers die meeliften op de smokkelroutes die zijn ontstaan, of kwaadaardige types).
Een eerlijk vluchtelingenbeleid begint mijns inziens juist bij dichte grenzen. Het vluchtelingenverdrag is grotendeels gestoeld op het idee dat vluchtelingen op een fietsje uitwijken naar een naastgelegen land omdat ze anders hun leven niet zeker waren. Voor vluchtelingen van Syrië naar Turkije/Libanon/Jordanië geldt dat nog steeds, voor vluchtelingen die hier arriveren geldt dat zij tot de lucky few met een flinke spaarrekening behoren.

Eerlijke opvang is mensen opvangen die onze hulp het meest nodig hebben. Daarbij denk ik vooral aan (het uitnodigen van) vrouwen en kinderen, de armere vluchtelingen (m/v/meerderheid/minderheid), eventuele minderheden die extra kwetsbaar zijn, of personen ('rebellen') die doelbewust getarget worden door kwaadaardige regimes. Zoals het nu gaat zien we vooral een braindrain tot stand komen, of dus de opname van gelukszoekers/rijken/bad-guys.
pi_169835252
Waar het om gaat is het terugkrijgen van de controle over het immigratiebeleid. Dat je uberhaupt vluchtelingen kunt weigeren als we dat willen of kunt zeggen welke paspoorten wel en welke paspoorten geen visum nodig hebben. Niet zoals nu dat dat vanuit de EU wordt bepaald. Dus eerst controle terug, en dan het immigratiebeleid voeren dat we willen/denken nodig te hebben en afgestemd is op Nederland specifiek i.p.v. one size fits all/none. Het Australische model en het Amerikaanse green card systeem zijn daarbij voorbeelden die aantonen dat je wel grip kunt houden op je immigratiebeleid en een tussenweg mogelijk is tussen volledig open en volledig gesloten grenzen, voorbeelden die je geheel of gedeeltelijk kunt kopiëren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_169835330
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:51 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wat ik overigens prima vind.

Alhoewel men allemaal schreeuwt dat we ze of allemaal moeten weigeren, of juist niet, hoor ik niemand in de Politiek de hand in eigen boezem leggen door te evalueren. De afgelopen tijd natuurlijk een haast onvoorziene stroom migranten gehad, iets dat het COA net aan kon. Maar over integratie hoor je niemand en blijft het een laf kutbeleid.
Is dat niet vooral je eigen perceptie?
pi_169835348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waar het om gaat is het terugkrijgen van de controle over het immigratiebeleid. Dat je uberhaupt vluchtelingen kunt weigeren als we dat willen of kunt zeggen welke paspoorten wel en welke paspoorten geen visum nodig hebben. Niet zoals nu dat dat vanuit de EU wordt bepaald. Dus eerst controle terug, en dan het immigratiebeleid voeren dat we willen/denken nodig te hebben en afgestemd is op Nederland specifiek i.p.v. one size fits all/none. Het Australische model en het Amerikaanse green card systeem zijn daarbij voorbeelden die aantonen dat je wel grip kunt houden op je immigratiebeleid en een tussenweg mogelijk is tussen volledig open en volledig gesloten grenzen, voorbeelden die je geheel of gedeeltelijk kunt kopiëren.
We hebben hier ook geen volledig open grenzen. Zeker niet voor vluchtelingen.

En waar wil de FvD de benodigde strenge grenscontroles van gaan betalen?
pi_169835386
quote:
Daar staat niet dat het FvD alle vluchtelingen wil kunnen weigeren. Er staat wel e.e.a. over tijdelijke verblijfsvergunningen in plaats van permanente (/naturalisatie?). Het is niet helemaal duidelijk hoe het geblaat over dat immigranten moeten passen in de Nederlandse cultuur betrekking heeft op asielzoekers. Bij gebrek aan directe koppeling kan je niet stellen dat het FvD zomaar alle of bepaalde vluchtelingen weigert.
pi_169835415
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:00 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat staat ook niet in het partijprogramma.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/immigratie-remigratie
"Nederland beslist zélf wie hier wordt opgevangen."
"Asielaanvraag leidt [..](hooguit) tot tijdelijke opvang."

Lijkt me duidelijk toch. Als Nederland zelf beslist wie en asielzoekers niet permanent mogen blijven heb je de mogelijkheid om iedereen te weigeren.
pi_169835450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk toch. Als Nederland zelf beslist wie en asielzoekers niet permanent mogen blijven heb je de mogelijkheid om iedereen te weigeren.
Dat is mogelijk ja.
(she/her)
pi_169835476
quote:

[..]

Dat het mogelijk moet kunnen zijn betekent niet dat ze alle vluchtelingen willen gaan weigeren, alleen dat Nederland zelf alle controle heeft.
pi_169835477
quote:

[..]

Je verdraait hier een cruciaal woord.
In de bullet staat "Nederland beslist zelf wie wordt toegelaten". Toegelaten heeft betrekking op immigratie als ik de uitleg lees. Asielzoekers krijgen hooguit een (of meerdere?) tijdelijke verblijfsvergunningen.

Point being: immigratie is iets anders dan asiel.
pi_169835503
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat niet vooral je eigen perceptie?
Ik hoop van harte dat dit zo is. Dat ik het over het hoofd heb gezien.
pi_169835522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:20 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat het mogelijk moet kunnen zijn betekent niet dat ze alle vluchtelingen willen gaan weigeren, alleen dat Nederland zelf alle controle heeft.
Nederland alle controle geven, dubbele paspoorten afpakken (Waarmee je mensen dus ook uit kunt zetten), geen permanent asiel, een Australisch model (Een land dat bekend staat om het opnemen van zeer weinig vluchtelingen) en een Amerikaans greencardmodel (een land dat bekend staat als zeer moeilijk om permanent te verblijven als buitenlanders), in combinatie met de opmerking dat FvD gelijkstaat aan de PVV wat integratie betreft en dan als klap op de vuurpijl nog de homeopatische verdunning van onze cultuur.

Wat Baudet wil is kraakhelder, hij pakt het alleen in in allerlei mooie termen en veilig klinkende plannen. Dit zien jullie toch ook? Als hij zou opschrijven "Geen enkele buitenlander d'r meer in behalve misschien West-Europeanen en blanke Amerikanen" dan was het extreem controversieel geweest. Maar alle bepalingen zijn er op gericht om Nederland "zuiver" te houden en sommige zelfs om extra te "zuiveren".
pi_169835582
Wat is er nu weer mis met het afpakken van een dubbel paspoort? Of met het Australie model. De mensen hebben het daar goed.
pi_169835592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:26 schreef hafcfan het volgende:
Wat is er nu weer mis met het afpakken van een dubbel paspoort? Of met het Australie model. De mensen hebben het daar goed.
De Australiërs hebben het goed ja. De vluchtelingen wat minder.
pi_169835602
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nederland alle controle geven, dubbele paspoorten afpakken (Waarmee je mensen dus ook uit kunt zetten), geen permanent asiel, een Australisch model (Een land dat bekend staat om het opnemen van zeer weinig vluchtelingen) en een Amerikaans greencardmodel (een land dat bekend staat als zeer moeilijk om permanent te verblijven als buitenlanders), in combinatie met de opmerking dat FvD gelijkstaat aan de PVV wat integratie betreft en dan als klap op de vuurpijl nog de homeopatische verdunning van onze cultuur.

Wat Baudet wil is kraakhelder, hij pakt het alleen in in allerlei mooie termen en veilig klinkende plannen. Dit zien jullie toch ook? Als hij zou opschrijven "Geen enkele buitenlander d'r meer in behalve misschien West-Europeanen en blanke Amerikanen" dan was het extreem controversieel geweest. Maar alle bepalingen zijn er op gericht om Nederland "zuiver" te houden en sommige zelfs om extra te "zuiveren".
pi_169835625
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:26 schreef hafcfan het volgende:
Ik heb liever dat Nederland bepaalt wie er een Nederlands paspoort krijgt, dan dat buitenlandse staatshoofden dat voor ons bepalen (want dat is natuurlijk wat je krijgt als je het Nederlanderschap afpakt van Nederlanders die tevens een papiertje van een ander land hebben gekregen).
pi_169835638
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het land heet dan ook Australie. Die zijn er voor hun mensen.
pi_169835679
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:28 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Het land heet dan ook Australie. Die zijn er voor hun mensen.
Dan verschillen wij fundamenteel van mening over de vraag of een land zich zou moeten bekommeren om mensen die de pech hebben gehad niet in dat land geboren te zijn.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:32:30 #87
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169835710
quote:

[..]

Dat is jouw perceptie. Gezien naturalisatie ook gewoon voorkomt in het programma kan ik het onmogelijk met je eens zijn wat betreft "zuiver" en "zuiveren". Dat je van blijvende immigranten mag eisen dat ze volledig Nederlander worden, lijkt mij volstrekt logisch.
pi_169835715
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan verschillen wij fundamenteel van mening over de vraag of een land zich zou moeten bekommeren om mensen die de pech hebben gehad niet in dat land geboren te zijn.
Denk je dat Afrikaanse en Arabische landen ons zal opvangen als wij het moeilijk krijgen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:33:16 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835720
Het is echt zo triest dat je meteen voor nazi wordt uitgemaakt als je niet massaal immigranten wil opnemen :')

Multicultie werkt niet, punt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169835729
quote:

[..]

Criminelen achter tralies zetten is in zeker opzicht ook een vorm van zuiveren. Er is niks mis met het buitenhouden van kwade invloeden en het welkom heten van positieve invloeden of (en dat ontbreekt inderdaad bij de FvD) van vluchtelingen die onze hulp het meest nodig hebben. Als de selectie gebaseerd wordt op ras of afkomst dan is het inderdaad eng, maar dat stukje interpreteer je.
pi_169835732
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:32 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Denk je dat Afrikaanse en Arabische landen ons zal opvangen als wij het moeilijk krijgen?
Nee, dat denk ik zeker niet. Zijn dat de landen waar wij ons naar moeten spiegel als Nederland? Zullen we ook maar handen van winkeldieven gaan afhakken omdat ze dat in Saudi-Arabië doen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt zo triest dat je meteen voor nazi wordt uitgemaakt als je niet massaal immigranten wil opnemen :')
Ik maak niemand voor Nazi uit. Godwins helpen een discussie alleen maar de afgrond in en verder niets.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:35:14 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik zeker niet. Zijn dat de landen waar wij ons naar moeten spiegel als Nederland? Zullen we ook maar handen van winkeldieven gaan afhakken omdat ze dat in Saudi-Arabië doen?

[..]

Ik maak niemand voor Nazi uit. Godwins helpen een discussie alleen maar de afgrond in en verder niets.
Wat scheelt het? Je gaf een prima omschrijving.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:35:36 #93
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169835751
quote:

[..]

Wat jij hier doet is precies dezelfde karaktermoord waar Frits Wester zich onlangs schuldig aan maakte.

Hoe kom je van ''homeopathische verdunning van onze cultuur'' (CULTUUR. LEES HET NOG EEN KEER) bij die onzin over ''Met Nederland zuiver houden bedoelt Baudet: ''alle negers oprotten?'' Baudet kijkt helemaal niet naar huidskleur, dat is gewoon een vuile leugen. Hij wil wel kijken of je cultuur enigszins aansluit op de Nederlandse, of er een kans is dat die cultuur kan samenleven met de heersende cultuur hier.

Dit is geen misverstand, het is geen onbegrip, het is puur het verdraaien van de woorden van die man en hem gelijkstellen met ordinaire racisten. Walgelijk type dat je bent.
pi_169835758
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat scheelt het? Je gaf een prima omschrijving.
Nee hoor. En ik zet het woord zuiveren (dat uiteraard een zeer negatieve connotatie heeft) nog tussen aanhalingstekens ook.

Wat een zwakke slachtofferrol is dit hey. Ik ben het niet met je eens dus vind ik je meteen een nazi, agossie :')
pi_169835764
quote:

[..]

We moeten ze daar helpen. Je kan ze hier nog wel tijdelijk heen halen, maar daar houd het op.
pi_169835767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou je een volk met deze waarden hiernaartoe​ halen? Je zegt het zelf al zij zijn zulke dingen gewend.
pi_169835777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat jij hier doet is precies dezelfde karaktermoord waar Frits Wester zich onlangs schuldig aan maakte.

Hoe kom je van ''homeopathische verdunning van onze cultuur'' (CULTUUR. LEES HET NOG EEN KEER) bij die onzin over ''Met Nederland zuiver houden bedoelt Baudet: ''alle negers oprotten?'' Baudet kijkt helemaal niet naar huidskleur, dat is gewoon een vuile leugen. Hij wil wel kijken of je cultuur enigszins aansluit op de Nederlandse, of er een kans is dat die cultuur kan samenleven met de heersende cultuur hier.
Moet ik het nog een keer lezen? Omdat Baudet eerst iets anders zei, omdat hij in zijn werken vaak over etniciteit praat, omdat hij wetenschappers aanhaalt en waardeert die expliciet over rassenleer schrijven? :P

Die trieste persoonlijke aanval negeer ik maar.
pi_169835793
quote:

Dat er een verdunning plaatsvind, dat kan niemand ontkennen.
Of het erg is, dat is weer een ander verhaal ;)
quote:
Je zou het ook realistischer kunnen noemen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:47 schreef timmmmm het volgende:
Wat is daar zo raar aan ? Die visums zijn niet voor de flauwekul bedacht ?
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:26 schreef Tchock het volgende:
Er zijn dan nog genoeg andere landen waar die vluchtelingen emigranten naartoe kunnen.
Het is niet alsof Australie nu het 1e land is wat op de route lag.
quote:
Als jij dat een nobel doel vind, dan staat het je natuurlijk vrij om die mensen te helpen.
Maar daarvoor hoef je niet je land op kosten te jagen en je landgenoten er mee op te zadelen.
pi_169835806
Ik vind het wel frappant dat mensen die waarschuwen voor de gevolgen van het binnenhalen van vreemde culturen altijd als groot voorbeeld van hoe het wel moet een land noemen waar een vreemde cultuur de inheemse cultuur vrijwel volledig heeft verdreven.
pi_169835807
En nog maar even duidelijk: ik maak niemand uit voor nazi. Ik verwijt Baudet niet een nazi te zijn, ik verwijt jullie niet een nazi te zijn. Het in mijn schoenen schuiven van Godwins, wat nu meerdere users proberen, laat ik niet gebeuren.
pi_169835822
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:39 schreef Tchock het volgende:
En nog maar even duidelijk: ik maak niemand uit voor nazi. Ik verwijt Baudet niet een nazi te zijn, ik verwijt jullie niet een nazi te zijn. Het in mijn schoenen schuiven van Godwins, wat nu meerdere users proberen, laat ik niet gebeuren.
Reageer dan eens inhoudelijk op een van mijn reacties op je.
pi_169835823
In hoeverre is zijn praat over etniciteit en andere zaken omtrent cultuur daadwerkelijk een voorteken dat hij een Nazist is?

Een intellectueel moet toch juist ook de pijnlijke en on-ethische onderwerpen aansnijden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:46:08 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835913
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Reageer dan eens inhoudelijk op een van mijn reacties op je.
Links is vaak inhoudelijk niet te verdedigen. Klimaatverandering tegenaan is in principe ook lastig te verdedigen, maar is iets wat iedereen treft.

Wat dan wel triest is, is dat de persoon Baudet zo gigantisch gedemoniseerd wordt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169835918
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:34 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Criminelen achter tralies zetten is in zeker opzicht ook een vorm van zuiveren. Er is niks mis met het buitenhouden van kwade invloeden en het welkom heten van positieve invloeden of (en dat ontbreekt inderdaad bij de FvD) van vluchtelingen die onze hulp het meest nodig hebben. Als de selectie gebaseerd wordt op ras of afkomst dan is het inderdaad eng, maar dat stukje interpreteer je.
Het probleem met Baudet en het partijprogramma van het FvD is dat het allemaal zo opgeschreven wordt dat je het er haast niet mee oneens kunt zijn op het eerste gezicht maar dat is niet werkelijk wat er staat.

Het selecteren op "cultuur" is feitelijk niets anders dan het selecteren op afkomst als je doet alsof de gehele Arabische wereld eenzelfde cultuur heeft en ook over ze praat als een homogene groep. "Zelf beslissen over wie je toelaat" is natuurlijk mooi maar daarmee is niets gezegd over wíe het FvD dan wil toelaten. Dus moet ik inderdaad interpreteren en invullen.

Maar wat wel duidelijk is en wat mij zeer tegenstaat is dat de vrijheid om in Nederland, binnen de wet, te geloven en leven zoals je zelf wil afgebroken wordt. Integratie wordt gelijkgesteld met assimilatie, oftewel het overnemen van de Nederlandse cultuur. In een samenleving en zeker in de Nederlandse hoeft niet iedereen dezelfde cultuur te hebben. En extreme politieke ideeën zijn hier toegestaan!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:47:20 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835939
Je doet alsof er tussen de regels in één grote ellende staat. Ga toch weg man _O-
Je hebt nul feiten om die uitspraak op te baseren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169835947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Je doet alsof er tussen de regels in één grote ellende staat. Ga toch weg man _O-
Je reageert nergens inhoudelijk op, alleen maar huilen dat je voor nazi wordt uitgemaakt of dat Baudet gedemoniseerd wordt. Mag ik het niet oneens zijn met de man? Wat een laag niveau.
pi_169835955
Ah, de fans sturen weer een niet-fan uit het topic weg want dat kan niet de bedoeling zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Je hebt nul feiten om die uitspraak op te basseren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:48:37 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je reageert nergens inhoudelijk op, alleen maar huilen dat je voor nazi wordt uitgemaakt of dat Baudet gedemoniseerd wordt. Mag ik het niet oneens zijn met de man? Wat een laag niveau.
Ja, maar ga niet met al die onzin strooien. Daar ben ik zwaar allergisch voor.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169835991
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Je hebt nul feiten om die uitspraak op te baseren.
Beetje een Fylax-post dit wel hoor, en dan zeg je dat ik in mijn eentje het beeld van de FVD'er verpest. ;(
(she/her)
pi_169836005
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
Wie doet dat dan?
quote:
Multicultie werkt niet, punt.
Is dat zo? Kan je dat ook onderbouwen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:52:31 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836030
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie doet dat dan?

[..]

Het feit dat er zwarte en witte wijken zijn. Het feit dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, etc.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836036
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie doet dat dan?

[..]

Wat doe je moeilijk? De onderbouwing staat er gewoon:
quote:
, punt.
Dat lijkt me wel afdoende inhoudelijk op zo'n bijeenkomst.
pi_169836050
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:03 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Eerlijke opvang is mensen opvangen die onze hulp het meest nodig hebben. Daarbij denk ik vooral aan (het uitnodigen van) vrouwen en kinderen, de armere vluchtelingen (m/v/meerderheid/minderheid), eventuele minderheden die extra kwetsbaar zijn, of personen ('rebellen') die doelbewust getarget worden door kwaadaardige regimes. Zoals het nu gaat zien we vooral een braindrain tot stand komen, of dus de opname van gelukszoekers/rijken/bad-guys.
Denk je niet dat het beleid zoals FvD voorstaat - minder opnemen (neem ik aan, want ook dat staat niet in het programma) met een GreenCardsysteem zoals in de VS (waar je eerder een green card krijgt als je hoger opgeleid bent) juist nog sterker voor dit effect zorgt?

Als je voorstaat dat we meer kwetsbare groepen moeten opvangen, en als dat dan ook echt daadwerkelijk zou gebeuren, zou ik betere grensbewaking helemaal geen slecht idee vinden. Het gaat me uiteraard niet over de status van de grenzen an sich maar om de humanitaire steun die we - in mijn ogen - moreel verplicht zijn om te leveren aan mensen in nood.

Dat de huidige toestroom vooral bestaat uit rijkeren deel ik wel. Ten slotte kost de overtocht zelf ook een kapitaal. Maar de conclusie daaraan verbinden dat het dus gelukszoekers zijn die geen hulp nodig hebben vind ik te ver gaan.
pi_169836064
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit dat er zwarte en witte wijken zijn. Het feit dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, etc.
Mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het zou toch raar zijn om te zeggen dat "multiseksie" niet werkt?
pi_169836076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind het wel frappant dat mensen die waarschuwen voor de gevolgen van het binnenhalen van vreemde culturen altijd als groot voorbeeld van hoe het wel moet een land noemen waar een vreemde cultuur de inheemse cultuur vrijwel volledig heeft verdreven.
Nou laten we het over Japan hebben. Daar werkt het goed en niemand wordt er kwaad over. We kunnen hetzelfde systeem hier ook implanteren.
pi_169836079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het probleem met Baudet en het partijprogramma van het FvD is dat het allemaal zo opgeschreven wordt dat je het er haast niet mee oneens kunt zijn op het eerste gezicht maar dat is niet werkelijk wat er staat.

Het selecteren op "cultuur" is feitelijk niets anders dan het selecteren op afkomst als je doet alsof de gehele Arabische wereld eenzelfde cultuur heeft en ook over ze praat als een homogene groep. "Zelf beslissen over wie je toelaat" is natuurlijk mooi maar daarmee is niets gezegd over wíe het FvD dan wil toelaten. Dus moet ik inderdaad interpreteren en invullen.

Maar wat wel duidelijk is en wat mij zeer tegenstaat is dat de vrijheid om in Nederland, binnen de wet, te geloven en leven zoals je zelf wil afgebroken wordt. Integratie wordt gelijkgesteld met assimilatie, oftewel het overnemen van de Nederlandse cultuur. In een samenleving en zeker in de Nederlandse hoeft niet iedereen dezelfde cultuur te hebben. En extreme politieke ideeën zijn hier toegestaan!
Dat jij geen idee hebt waarop geselecteerd kan worden betekent niet dat je het dan maar in mag vullen met een of ander racistisch doemscenario. Selectie vindt ook nu al plaats met visa, werkvisa, studievisa, enz.

Overigens wordt niet zozeer geselecteerd op cultuur, danwel afgekeurd op (hopelijk) volstrekt onpassende anti-democratische ideeën. Dat is dan weer mijn (optimistische) interpretatie. Maar het toont aan dat je doembeeld ook maar een van de mogelijke invullingen is. Het moet idd niet zo zijn dat moslims per definitie als niet passende cultuur worden aangemerkt, ik hoop dus op een individuele toetsing van iemands 'cultuur', al wordt niet helemaal duidelijk of en hoe FvD dat wil.

Qua laatste paragraaf ben ik het grotendeels met je eens. Maar wat versta je omder "extreme ideeën"?
pi_169836089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:55 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Nou laten we het over Japan hebben. Daar werkt het goed en niemand wordt er kwaad over. We kunnen hetzelfde systeem hier ook implanteren.
Implanteren. Hulde.
pi_169836097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het zou toch raar zijn om te zeggen dat "multiseksie" niet werkt?
Mannen zijn niet binnengekomen en door diverse politieke partijen en instanties gedompeld in een inburgeringssausje. Het feit is dat de inburgering zoals voorgesteld jaren terug, enorm heeft gefaald. Niemand die daar de verantwoording voor neemt overigens.
pi_169836111
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Implanteren. Hulde.
Ja hulde.
pi_169836125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:46 schreef Tchock het volgende:
Dus wat er werkelijk geschreven staat dat klopt niet, maar jouw interpretatie is dus de juiste ?
8)7
Verder alles goed met je ?
Komt er ook een ander duivelse boodschap als je hun verkiezingsspotjes achterstevoren beluisterd ?
pi_169836134
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:55 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Overigens wordt niet zozeer geselecteerd op cultuur, danwel afgekeurd op (hopelijk) volstrekt onpassende anti-democratische ideeën. Dat is dan weer mijn (optimistische) interpretatie. Maar het toont aan dat je doembeeld ook maar een van de mogelijke invullingen is. Het moet idd niet zo zijn dat moslims per definitie als niet passende cultuur worden aangemerkt, ik hoop dus op een individuele toetsing van iemands 'cultuur', al wordt niet helemaal duidelijk of en hoe FvD dat wil.
Het idee wat ik krijg van veel FvD-stemmers in de media, op facebook en hier, is dat de islam per definitie onverenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Uiteraard staat ook dat niet in het partijprogramma en als dat ook oprecht niet gevonden wordt vind ik dat een goed teken.
quote:
Qua laatste paragraaf ben ik het grotendeels met je eens. Maar wat versta je omder "extreme ideeën"?
In mijn ogen zouden zo min mogelijk ideeën verboden moeten zijn. De grens ligt idealiter bij aanzetten tot geweld of discriminatie, maar niet dichterbij. Geloven dat vrouwen minderwaardig zijn mag in Nederland, of zou moeten mogen in elk geval.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:59:16 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836137
quote:

[..]

Mannen en vrouwen leven gewoon samen, kan niet gezegd worden van halve Turken en Nederlanders.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836151
quote:

[..]

Denk je niet dat het beleid zoals FvD voorstaat - minder opnemen (neem ik aan, want ook dat staat niet in het programma) met een GreenCardsysteem zoals in de VS (waar je eerder een green card krijgt als je hoger opgeleid bent) juist nog sterker voor dit effect zorgt?

Als je voorstaat dat we meer kwetsbare groepen moeten opvangen, en als dat dan ook echt daadwerkelijk zou gebeuren, zou ik betere grensbewaking helemaal geen slecht idee vinden. Het gaat me uiteraard niet over de status van de grenzen an sich maar om de humanitaire steun die we - in mijn ogen - moreel verplicht zijn om te leveren aan mensen in nood.

Dat de huidige toestroom vooral bestaat uit rijkeren deel ik wel. Ten slotte kost de overtocht zelf ook een kapitaal. Maar de conclusie daaraan verbinden dat het dus gelukszoekers zijn die geen hulp nodig hebben vind ik te ver gaan.
Die conclusie trek ik niet, en de nuance is weldegelijk in mijn post aanwezig. Ik sta oprecht een goed asielsysteem voor, maar dan wel een waarin beter wordt gekeken naar de nood. FvD heeft voor nu mijn stem gekregen omdat ik 'grenzen' zie als primaire noodzaak om juist vluchtelingen goed te kunnen helpen. Als die grenzen er eenmaal zijn stem ik misschien wel links om er voor te zorgen dat het niet domweg blijft bij het opwerpen van hekken.
pi_169836154
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja hulde.
Implementeren.
pi_169836161
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mannen zijn niet binnengekomen en door diverse politieke partijen en instanties gedompeld in een inburgeringssausje. Het feit is dat de inburgering zoals voorgesteld jaren terug, enorm heeft gefaald. Niemand die daar de verantwoording voor neemt overigens.
Nou, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik denk dat integratie is voorgesteld als een proces dat heel gemakkelijk gaat en geen offers vergt van beide zijden en dat is niet waar. Maar als je naar Nederland kijkt met een beetje objectieve blik kun je ook niet zeggen dat het een totale rampstaat is.

Zelfs die zwarte wijken - ik woon er zelf in eentje - is eigenlijk maar weinig mis mee.
pi_169836247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dus wat er werkelijk geschreven staat dat klopt niet, maar jouw interpretatie is dus de juiste ?
8)7
Wat er werkelijk geschreven staat is geen volledige uitleg van de doelen en ideeën van FvD, nee. Zou ook triest zijn als dat wel zo is want we hebben het over een stukje van nog geen twintig regels. En ik claim niet dat mijn interpretatie per definitie de juiste is maar het zou ook raar zijn als ik het a priori oneens ben met wat ik zelf vind.
pi_169836336
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik denk dat integratie is voorgesteld als een proces dat heel gemakkelijk gaat en geen offers vergt van beide zijden en dat is niet waar. Maar als je naar Nederland kijkt met een beetje objectieve blik kun je ook niet zeggen dat het een totale rampstaat is.

Zelfs die zwarte wijken - ik woon er zelf in eentje - is eigenlijk maar weinig mis mee.
We zijn geen bananenrepubliek, dat klopt.
Op persoonlijke mening vind ik dat de Politiek daadwerkelijk daar goed naar moet kijken en met een fatsoenlijke oplossing komen. Echter, niemand die toe wilt geven.
pi_169836373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het idee wat ik krijg van veel FvD-stemmers in de media, op facebook en hier, is dat de islam per definitie onverenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Uiteraard staat ook dat niet in het partijprogramma en als dat ook oprecht niet gevonden wordt vind ik dat een goed teken.

[..]

In mijn ogen zouden zo min mogelijk ideeën verboden moeten zijn. De grens ligt idealiter bij aanzetten tot geweld of discriminatie, maar niet dichterbij. Geloven dat vrouwen minderwaardig zijn mag in Nederland, of zou moeten mogen in elk geval.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik zie islam niet per definitie als onverenigbaar. Neemt niet weg dat er grote problemen zijn, en als het grootste deel van de FvD-achterban inderdaad anti-islam is, dan lijkt me dat vooral een reactie op de problematiek. Een overtrokken reactie natuurlijk, maar ik neem aan dat niemand een inherent probleem heeft met tot welke god een ander bidt of dat een ander elk jaar gaat vasten zolang de zon schijnt. In mijn optimistische invulling van de witruimte zie ik dat FvD daar ook geen echte problemen mee heeft, alhoewel ik me wel iets van een minarettenstandpunt meen te herinneren? Tja, wat minaretten betreft draait het toch ook vooral om de interpretatie: is het een teken van komende islamitische dominantie, of is het niet meer dan een torentje naast de moskee?

Kan zo snel niets vinden over FvD en minaretten, iemand?

[ Bericht 1% gewijzigd door gekkewiebel op 28-03-2017 15:20:21 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:14:18 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836442
Het FvD heeft ook nooit specifieke groepen genoemd. Ze hebben het over mensen die totaal dwars op de Nederlandse cultuur staan en de steeds groter wordende druk op de Nederlandse cultuur. Ik kan me niet voorstellen dat je hier op tegen kan zijn (of je het gelooft is een tweede).
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:14 schreef Nattekat het volgende:
Het FvD heeft ook nooit specifieke groepen genoemd. Ze hebben het over mensen die totaal dwars op de Nederlandse cultuur staan en de steeds groter wordende druk op de Nederlandse cultuur. Ik kan me niet voorstellen dat je hier op tegen kan zijn (of je het gelooft is een tweede).
Ik kan er vooral niet zo veel mee. Want zonder duidelijk te maken wat in deze context dan precies wordt verstaand onder "de Nederlandse cultuur" en wanneer sprake is van "totaal dwars hier tegenover staan" is het net zo nietszeggend als "Normaal. Doen."
pi_169836587
De druk op de Nederlandse cultuur.
pi_169836596
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:14 schreef Nattekat het volgende:
Het probleem is dat het vooral holle retoriek betreft. Leuk dat ze dat vinden, maar welke mensen of groepen bedoelen ze dan concreet? Met het uitblijven van het concretiseren van dat soort standpunten lijkt het vooral een kreet te zijn om stemmen te winnen van mensen die "dat gevoel in het algemeen ook hebben".
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:22:07 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836641
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het probleem is dat het vooral holle retoriek betreft. Leuk dat ze dat vinden, maar welke mensen of groepen bedoelen ze dan concreet? Met het uitblijven van het concretiseren van dat soort standpunten lijkt het vooral een kreet te zijn om stemmen te winnen van mensen die "dat gevoel in het algemeen ook hebben".
Waarom zou je in godsnaam hele groepen over één hokje plaatsen? Ze benoemen de exacte problemen en komen met een mogelijke oplossing. Het is uiteraard meer dan duidelijk dat dit gaat over zaken als de extreme islam die schijt heeft aan Nederlandse normen en waarde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836678
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik kan er vooral niet zo veel mee. Want zonder duidelijk te maken wat in deze context dan precies wordt verstaand onder "de Nederlandse cultuur" en wanneer sprake is van "totaal dwars hier tegenover staan" is het net zo nietszeggend als "Normaal. Doen."
Inderdaad. Het is zo algemeen geformuleerd dat zelfs de SP het er waarschijnlijk mee eens kan zijn. Maar: the devil is in the details, natuurlijk. Hoe je de Nederlandse cultuur invult en wat hier mee in strijd is bepalen in dit geval alles aan het standpunt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:24:53 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur is de cultuur die hier al millennia is ontwikkeld. De cultuur van het homohuwelijk, gelijke rechten voor iedereen en vrijheid van godsdienst. Sterk geïnspireerd door het Christendom.

De Islam... neem even een kijkje in Turkije en Syrië wat voor iets dat precies is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836699
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:19 schreef Kaas- het volgende:
De druk op de Nederlandse cultuur.
Als je jezelf wijsmaakt dat de term 'Kerst' en 'Pasen' overal in ons land in de ban worden gedaan en je nergens meer veilig verkleed als Zwarte Piet over straat kunt, dan ga je dat ongetwijfeld denken.

Hoewel je je kunt afvragen in hoeverre deze feesten verweven zijn met onze cultuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_169836703
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam hele groepen over één hokje plaatsen? Ze benoemen de exacte problemen en komen met een mogelijke oplossing. Het is uiteraard meer dan duidelijk dat dit gaat over zaken als de extreme islam die schijt heeft aan Nederlandse normen en waarde.
Kijk, daar is de invulling die ik niet mocht doen.
pi_169836704
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat hele groepen in een hokje plaatsen is juist een gevolg van de benadering van FvD, blijkens de voorliefde van Baudet voor 'de Nederlandse cultuur', spreken over oikofobie en de 'homeopathische verdunning'. En nu roep jij weer iets anders.

Dus met "zaken die dwars op de Nederlandse cultuur staan" bedoel je eigenlijk de extremistische islam? Welke moslims bedoel je dan precies en wat wil je of wat wil het FvD daar tegen doen?
pi_169836724
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur is de cultuur die hier al millennia is ontwikkeld. De cultuur van het homohuwelijk, gelijke rechten voor iedereen en vrijheid van godsdienst. Sterk geïnspireerd door het Christendom.
En hoe staan die zaken precies onder druk? Dat een homostel een keer slaag krijgt in de Randstad, maakt nog niet dat het homohuwelijk onder druk staat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:27:27 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je jezelf wijsmaakt dat de term 'Kerst' en 'Pasen' overal in ons land in de ban worden gedaan en je nergens meer veilig verkleed als Zwarte Piet over straat kunt, dan ga je dat ongetwijfeld denken.

Hoewel je je kunt afvragen in hoeverre deze feesten verweven zijn met onze cultuur.
En dat zijn heel toevalig zaken die steeds verder onder druk komen te staan. Zwarte Piet is al aan het verdwijnen, en dat heeft niks met de autochtone Nederlanders te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836758
quote:

[..]

De Islam... neem even een kijkje in Turkije en Syrië wat voor iets dat precies is.
Maar moet je dat alles ook zelf vinden? Is de SGP onnederlands omdat ze vinden dat man en vrouw niet gelijk zijn? Mag ik als Hollander homo's haten?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:28:09 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe staan die zaken precies onder druk? Dat een homostel een keer slaag krijgt in de Randstad, maakt nog niet dat het homohuwelijk onder druk staat.
Vraag een gemiddelde Moslim naar hoe hij denkt over het homobeleid en je hebt een antwoord.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836765
quote:

[..]

Ik vind het lastig om de SGP een plaatsje te geven in de beschrijving hierboven, maar om ze nou on-Nederlands te noemen vind ik nogal een vergaande uitspraak.
pi_169836773
Verder vind ik het homohuwelijk en gelijkheid claimen als Christelijke waarde echt bespottend en hilarisch. Buma nababbelen zonder enig historisch besef.
pi_169836777
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hele groepen in een hokje plaatsen is juist een gevolg van de benadering van FvD, blijkens de voorliefde van Baudet voor 'de Nederlandse cultuur', spreken over oikofobie en de 'homeopathische verdunning'. En nu roep jij weer iets anders.

Dus met "zaken die dwars op de Nederlandse cultuur staan" bedoel je eigenlijk de extremistische islam? Welke moslims bedoel je dan precies en wat wil je of wat wil het FvD daar tegen doen?
Haatpredikers lijkt me een evidente, waar toch echt wel wat meer tegen mag worden ondernomen wat mij betreft. Dat is ook in het belang van de Nederlandse moslims, omdat sites als geenstijl vol staan met dat soort onderwerpen en dus bijdragen aan een algehele teneur van 'er zal wel iets mis zijn met de islam'. FvD stelt voor dat soort gasten uit te zetten, te weigeren, of het Nederlandse paspoort af te pakken.
pi_169836793
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat zijn heel toevalig zaken die steeds verder onder druk komen te staan. Zwarte Piet is al aan het verdwijnen, en dat heeft niks met de autochtone Nederlanders te maken.
Zwarte Piet is vrijwel nergens aan het verdwijnen. Nederland is groter dan de Randstad, knul.
pi_169836801
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vraag een gemiddelde Moslim naar hoe hij denkt over het homobeleid en je hebt een antwoord.
Dus het homohuwelijk is wél een Nederlandse waarde maar vrijheid van gedachte niet? Daar ben ik het echt totaal mee oneens.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:30:11 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836802
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar moet je dat alles ook zelf vinden? Is de SGP onnederlands omdat ze vinden dat man en vrouw niet gelijk zijn? Mag ik als Hollander homo's haten?
De SGP is overdreven conservatief. De Nederlandse cultuur heeft zich ook ontwikkeld tot wat het nu is. En ook die aanhangers zijn het daar niet meer mee eens.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:30:30 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836806
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus het homohuwelijk is wél een Nederlandse waarde maar vrijheid van gedachte niet? Daar ben ik het echt totaal mee oneens.
Vrijheid van gedachte ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836807
quote:

[..]

Dat christendom dat alleen maar dwars ligt wanneer de politiek iets voor homo's wil doen?
pi_169836811
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat een gematigde versie van de Islam prima verenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Maar dat word nogal lastig als je per jaar 10.000-en moslims binnen laat die over het algemeen een ietwat verouderde versie aanhangen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169836817
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tsja, in de biblebelt zijn ze ook niet dol op homo's. Nooit geweest ook. Maar dat betekent niet dat het homohuwelijk onder druk staat.
pi_169836821
Hier jagen ze je met pek en veren het dorp uit als je al voor de grap zegt waarom er geen roetveeg of regenboogpieten staan. Lekker naar Zeeland toe dus NatteKat.
pi_169836822
quote:

[..]

Dit ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:32:03 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet is vrijwel nergens aan het verdwijnen. Nederland is groter dan de Randstad, knul.
Dus omdat jij er niks van merkt, is het geen probleem?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169836875
Over enkele posts begint Nattekat over die enorme grap die de Hemafolderdiscussie heet.
pi_169836878
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vrijheid van gedachte ook.
Maar een moslim mag niet tegen het homohuwelijk zijn van jou. En een christen mag het wel.

Zie je waarom het wringt voor sommige mensen? Je probeert de Nederlandse cultuur zo te formuleren dat mensen die je niet aanstaan er buiten vallen maar dat blijkt schier onmogelijk. Ook allerlei debiele en verouderde denkbeelden horen namelijk bij de Nederlandse cultuur.
pi_169836884
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus omdat jij er niks van merkt, is het geen probleem?
Afgelopen december bleek uit een onderzoekje van het AD dat 99 procent van de intochten niets heeft veranderd aan het uiterlijk van Zwarte Piet.

Ik ben overduidelijk dus niet de enige die (op straat) niets merkt van die halfbakken Randstad-discussie.
pi_169836928
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:33 schreef Kaas- het volgende:
Over enkele posts begint Nattekat over die enorme grap die de Hemafolderdiscussie heet.
Het is weer die tijd van het jaar inderdaad. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169836943
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:29 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Haatpredikers lijkt me een evidente, waar toch echt wel wat meer tegen mag worden ondernomen wat mij betreft. Dat is ook in het belang van de Nederlandse moslims, omdat sites als geenstijl vol staan met dat soort onderwerpen en dus bijdragen aan een algehele teneur van 'er zal wel iets mis zijn met de islam'. FvD stelt voor dat soort gasten uit te zetten, te weigeren, of het Nederlandse paspoort af te pakken.
Ja, dat is wel de meest voordehandliggende maar het is niet bepaald een standpunt wat nieuw is of waar alleen dergelijke partijen op in zetten. Waar FvD wel relatief nieuw in is, naast de PVV, is de expliciete benoeming van het "behoud van de Nederlandse cultuur". Ja, leuk, maar wat bedoelen ze daar dan in godsnaam concreet mee?
pi_169836946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Afgelopen december bleek uit een onderzoekje van het AD dat 99 procent van de intochten niets heeft veranderd aan het uiterlijk van Zwarte Piet.

Ik ben overduidelijk dus niet de enige die (op straat) niets merkt van die halfbakken Randstad-discussie.
Maar 100% van de sinterklaasjournaal-kijkers heeft er wel wat van meegekregen, en zoals je zelf aangeeft hebben ook andere media zich niet onthouden van de discussie, dus de redenatie dat vrijwel niemand er iets van mee heeft gekregen is niet terecht.
pi_169836962
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik denk dat een gematigde versie van de Islam prima verenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Maar dat word nogal lastig als je per jaar 10.000-en moslims binnen laat die over het algemeen een ietwat verouderde versie aanhangen.
Valt wel mee, die verschuiving is allang zichtbaar.
pi_169836967
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:37 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar 100% van de sinterklaasjournaal-kijkers heeft er wel wat van meegekregen, en zoals je zelf aangeeft hebben ook andere media zich niet onthouden van de discussie, dus de redenatie dat vrijwel niemand er iets van mee heeft gekregen is niet terecht.
Vandaar de toevoeging 'op straat' ofwel in de praktijk.
pi_169836976
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat is wel de meest voordehandliggende maar het is niet bepaald een standpunt wat nieuw is of waar alleen dergelijke partijen op in zetten. Waar FvD wel relatief nieuw in is, naast de PVV, is de expliciete benoeming van het "behoud van de Nederlandse cultuur". Ja, leuk, maar wat bedoelen ze daar dan in godsnaam concreet mee?
Met hun zeer originele 'wet Nederlandse waarden' waar vervolgens enkel zaken staan die we al geregeld hebben. Heerlijk toch.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:41:10 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837012
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar een moslim mag niet tegen het homohuwelijk zijn van jou. En een christen mag het wel.

Zie je waarom het wringt voor sommige mensen? Je probeert de Nederlandse cultuur zo te formuleren dat mensen die je niet aanstaan er buiten vallen maar dat blijkt schier onmogelijk. Ook allerlei debiele en verouderde denkbeelden horen namelijk bij de Nederlandse cultuur.
Ik zeg nergens dat ze dat niet mogen vinden. Ik noem punten van de Nederlandse cultuur en dat mensen er tegen zijn mogen ze zelf uitzoeken. Het wordt een probleem zodra het verder gaat dan alleen denken, haatimams zijn daar een prima voorbeeld van. Zij prediken zelfs tegen de grondwet, en daar moet absoluut iets aan gedaan worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaar de toevoeging 'op straat' ofwel in de praktijk.
Je stelde eerder dat zwarte piet vrijwel nergens verdwijnt en dat Nederland groter is dan de Randstad. Het klopt dat veel fysieke intochten (nog?) niets veranderd hebben aan de eigenlijke piet, maar de discussie is overal, en de virtuele piet is weldegelijk veranderd. Bovendien zien mensen veel vaker virtuele pieten dan fysieke pieten. Je redenatie dat het allemaal gebakken lucht is klopt dus niet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:41:23 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837018
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Met hun zeer originele 'wet Nederlandse waarden' waar vervolgens enkel zaken staan die we al geregeld hebben. Heerlijk toch.
Onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837022
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het gaat er om dat ze nageleefd worden.
pi_169837046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:41 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Je stelde eerder dat zwarte piet vrijwel nergens verdwijnt en dat Nederland groter is dan de Randstad. Het klopt dat veel fysieke intochten (nog?) niets veranderd hebben aan de eigenlijke piet, maar de discussie is overal, en de virtuele piet is weldegelijk veranderd. Bovendien zien mensen veel vaker virtuele pieten dan fysieke pieten. Je redenatie dat het allemaal gebakken lucht is klopt dus niet.
De discussie wordt organisatiecomités opgedrongen, maar in werkelijkheid haalt men buiten de Randstad zijn schouders op.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:44:05 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De discussie wordt organisatiecomités opgedrongen, maar in werkelijkheid haalt men buiten de Randstad zijn schouders op.
Dus is het geen probleem? Nou, gooi de gaskraan maar weer open, we hebben er hier toch geen last van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837072
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze mogen van mij beide tegen het homo huwelijk zijn. Ik zou alleen voorzichtig zijn met het importeren van mensen die er dit soort gedachten(en extremer) op nahouden. Of dat nou Moslims, Christenen of wat dan ook zijn.

Daarnaast denk ik dat we naar een systeem moeten waarin we de immigratie min of meer stopzetten en gaan toewerken naar grootschalige opvang in de eigen regio. Daar is iedereen bij gebaat. Immigranten die dan we nog toelaten zou eventueel op uitnodiging kunnen.
pi_169837074
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En hoe wil je je daar precies tegen wapenen? Neem een willekeurige basisschool in de Randstad. De ouderraad komt bij elkaar, ze hebben als agendapuntje de invulling van Pasen en een aantal ouders geven aan dat ze graag op de nieuwsbrief "Vrolijk Pasen" veranderd zien worden in "Vrolijk voorjaar" want lang niet iedereen is meer christelijk en dat Pasen is ook in steeds mindere mate van toepassing.

Volgens Baudet en dat soort figuren is dat een probleem. Leuk, maar wat wil je daar precies tegen doen? Wil je de ouderraden van scholen bij wet minder autonomie en zeggenschap in besluitvorming geven? Gaat een of ander overheidsorgaan zich daarover buigen en voorschriften opstellen voor nieuwsbrieven en dergelijke? Wordt het verboden om voortaan "vrolijk" en "voorjaar" in 1 zin te noemen?
pi_169837095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van tijd, de Randstad loopt altijd wat voor.
pi_169837104
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ze dat niet mogen vinden. Ik noem punten van de Nederlandse cultuur en dat mensen er tegen zijn mogen ze zelf uitzoeken. Het wordt een probleem zodra het verder gaat dan alleen denken, haatimams zijn daar een prima voorbeeld van. Zij prediken zelfs tegen de grondwet, en daar moet absoluut iets aan gedaan worden.
Bij weigerambtenaren gaat het ook verder dan alleen denken, maar dat is oudhollandsche gristelijke cultuur, dus dan is het wel goed?
pi_169837135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:41 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Het gaat er om dat ze nageleefd worden.
Wie zich niet aan de wet houdt heeft gewoon een probleem hoor. Dat is al zo en dat is met naïeve symboolwetgeving van Baudet dan nog steeds zo.
pi_169837139
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Valt wel mee, die verschuiving is allang zichtbaar.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens in de zin dat ik inderdaad meer als genoeg moslims ken die een veel modernere interpretatie hebben van de Koran. Maar ik ken er ook genoeg waarbij dat niet zo is. Die modernisering loopt ook vanzelf door, het word naar mijn mening alleen ontzettend vertraagd als je daar een hoop conservatieve moslims per jaar bij duwt.
pi_169837170
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus is het geen probleem? Nou, gooi de gaskraan maar weer open, we hebben er hier toch geen last van.
Waarom zou het überhaupt een probleem zijn als ergens een discussie over wordt gevoerd? Ik heb er geen moeite mee dat bepaalde groepen ageren tegen het uiterlijk van Zwarte Piet. Ook dat is Nederland.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:50:20 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837194
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hoe wil je je daar precies tegen wapenen? Neem een willekeurige basisschool in de Randstad. De ouderraad komt bij elkaar, ze hebben als agendapuntje de invulling van Pasen en een aantal ouders geven aan dat ze graag op de nieuwsbrief "Vrolijk Pasen" veranderd zien worden in "Vrolijk voorjaar" want lang niet iedereen is meer christelijk en dat Pasen is ook in steeds mindere mate van toepassing.

Volgens Baudet en dat soort figuren is dat een probleem. Leuk, maar wat wil je daar precies tegen doen? Wil je de ouderraden van scholen bij wet minder autonomie en zeggenschap in besluitvorming geven? Gaat een of ander overheidsorgaan zich daarover buigen en voorschriften opstellen voor nieuwsbrieven en dergelijke? Wordt het verboden om voortaan "vrolijk" en "voorjaar" in 1 zin te noemen?
Dat is niet zozeer het probleem waar het FvD het over heeft maar meer een belichaming/gevolg ervan. Dat is wel een mooi voorbeeld van niet gedwongen evolutie van de cultuur, in plaats van complete vervanging. Al geloof ik er geen biet van dat dit zomaar geaccepteerd wordt op iedere school.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou het überhaupt een probleem zijn als ergens een discussie over wordt gevoerd? Ik heb er geen moeite mee dat bepaalde groepen ageren tegen het uiterlijk van Zwarte Piet. Ook dat is Nederland.
Ik vind dat ook zo'n non issue. Boeiend. Het is een fictief persoon en iedereen kan sinterklaas vieren zoals hij of zij dat wil vieren. Met of zonder zwarte piet, zolang je kinderen maar een leuk sinterklaas feest hebben toch ?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:51:22 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837219
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat sommigen verder gaan dan discussiëren. Zij willen hun opinie er onder dwang doorheen prikken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837241
Pasen en kerst verdwijnen mensen!!1!
pi_169837256
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat sommigen verder gaan dan discussiëren. Zij willen hun opinie er onder dwang doorheen prikken.
Dat doe jij nu toch ook? Jij eist immers dat er geen discussie plaatsvindt over Zwarte Piet.
pi_169837260
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Doel je dan op die partij die de RGB-waarde van de pieten in de wet wil opnemen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:53:37 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Doel je dan op die partij die de RGB-waarde van de pieten in de wet wil opnemen?
Ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837274
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is niet zozeer het probleem waar het FvD het over heeft maar meer een belichaming/gevolg ervan. Dat is wel een mooi voorbeeld van niet gedwongen evolutie van de cultuur, in plaats van complete vervanging. Al geloof ik er geen biet van dat dit zomaar geaccepteerd wordt op iedere school.
Als het al ergens een gevolg van is dan is dat van het gegeven dat mensen graag met elkaar samenwerken en niet graag mensen buitensluiten.

Maar je geeft geen antwoord op de vraag, of dat nu een gevolg of oorzaak of probleem is, wat gaat FvD daar dan precies tegen doen? En welke problemen bedoelen ze dan in godsnaam?
pi_169837285
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:52 schreef Kaas- het volgende:
Pasen en kerst verdwijnen mensen!!1!
Krantenredacties schijnen deze termen ook bewust te vermijden, zo las ik her en der.

Jammer alleen dat dat gewoon gelul is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:56:34 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837322
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het al ergens een gevolg van is dan is dat van het gegeven dat mensen graag met elkaar samenwerken en niet graag mensen buitensluiten.

Maar je geeft geen antwoord op de vraag, of dat nu een gevolg of oorzaak of probleem is, wat gaat FvD daar dan precies tegen doen? En welke problemen bedoelen ze dan in godsnaam?
Iets wat al tig keer is gezegd in dit topic...

Er zijn organisaties die de grondwet niet opvolgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:58:08 #188
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169837343
thierrybaudet twitterde op maandag 04-07-2016 om 20:00:09 Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad. reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169837365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:58 schreef Klopkoek het volgende:
thierrybaudet twitterde op maandag 04-07-2016 om 20:00:09 Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad. reageer retweet
'Grootse misdaad' nog wel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:59:44 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837368
quote:
Ja, klopt. Wat nu? Gaan we massa-immigratie goedpraten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837377
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iets wat al tig keer is gezegd in dit topic...

Er zijn organisaties die de grondwet niet opvolgen.
Weer zo'n algemeen en allesbehalve concreet verhaal. Als organisaties handelen in strijd met de wet dan is dat een probleem wat je aan kunt pakken lijkt me. Dus wat is dan precies het punt wat de FvD wil maken of welke problemen zien ze waar niet tegen wordt opgetreden of niet wordt gesignaleerd door andere partijen?
pi_169837385
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Massa-immigratie blijft ook zo'n leuke frame.
pi_169837390
quote:
Klopt als een bus!
pi_169837394
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jurist blijkbaar al net zo waardeloos als als politicus.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 16:01:49 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837406
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weer zo'n algemeen en allesbehalve concreet verhaal. Als organisaties handelen in strijd met de wet dan is dat een probleem wat je aan kunt pakken lijkt me. Dus wat is dan precies het punt wat de FvD wil maken of welke problemen zien ze waar niet tegen wordt opgetreden of niet wordt gesignaleerd door andere partijen?
Zij willen er echt concreet iets aan doen ja. Kan van de gevestigde partijen niet gezegd worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837430
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zij willen er echt concreet iets aan doen ja. Kan van de gevestigde partijen niet gezegd worden.
Voor de zoveelste keer: tegen welke concrete problemen willen ze dan iets doen en wat gaan ze er tegen doen?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 16:03:20 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169837433
Het is in zekere zin jammer dat men bij het woord fascisme direct aan de massa-bewegingen met dito tierelantijnen zoals de NSDAP en NSB denkt.

Dan ziet men over het hoofd al die andere partijtjes en organisaties die in de jaren 30 en jaren 50 (ten tijde van de Indië kwestie) de kop op doken, met inderdaad een potentieel van niet meer dan 5/100 zetels. Deze waren veel burgerlijker en adellijker, geleidt door jonkheren, in plaats van olijke apenpakjes. De befaamde (nationalistische) brochure "Indie verloren, rampspoed geboren" is door een man van adel geschreven en geredigeerd.

Boer Koekoek en de Boerenpartij kwam uit één van die clubs voort.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Oppositie_Unie

Het zijn er teveel om op te noemen maar mocht iemand (zonder scheldkanonnades) geïnteresseerd zijn dan wil ik best een lijst maken van dergelijke stichtingen destijds.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 16:04:42 #198
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837450
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: tegen welke concrete problemen willen ze dan iets doen en wat gaan ze er tegen doen?
:|W

Ik begin in een loop te raken. Lees mijn vorige post.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 16:05:12 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837459
Lees ook het partijprogramma even, want dat heb je duidelijk niet gedaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 16:05:25 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169837463
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Witte en zwarte scholen, segregatie enzo gaan ze juist enkel verergeren. Integratie wordt er juist alles behalve beter op, en dat is al ruim 15 jaar aan de gang sinds de neo-conservatieve wind de kop op stak.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169837469
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weer zo'n algemeen en allesbehalve concreet verhaal. Als organisaties handelen in strijd met de wet dan is dat een probleem wat je aan kunt pakken lijkt me.
Zou je wel denken ja, maar blijkt helaas niet het geval. Wanneer is iets discriminatie, aanzetten tot haat, aanzetten tot geweld? Zie proces Wilders. De scheidslijn wettig-onwetting blijkt in de praktijk toch wat vaagjes. FvD lost het op met een vrij rigoreus middel, iets met Westerse cultuur waarbij het inderdaad onduidelijk is wat er wel/niet onder valt. Niet het sterkste middel tegen vermeende maar niet bewezen excessen, maar het toont in ieder geval een stevigere houding tegen de excessen die vooralsnog niet voldoende worden bestraft / kort gehouden.

Omdat je vraagt om voorbeelden en om maar m'n vorige voorbeeld te herhalen: als het huidige wetsysteem in de praktijk al onvoldoende blijkt om haatpredikers fatsoenlijk te kunnen weren, dan snap ik dat er gezocht wordt naar iets nieuws. Dat de methode FvD jou niet bevalt, soit. Wat heb je zelf dan in de aanbieding?
pi_169837491
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik begin in een loop te raken. Lees mijn vorige post.
Organisaties die in strijd handelen met de grondwet heb je genoemd. Dat is niet bepaald concreet en als iemand in strijd handelt met de wet dan kun je daar over het algemeen al tegen optreden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 16:08:57 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837517
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Organisaties die in strijd handelen met de grondwet heb je genoemd. Dat is niet bepaald concreet en als iemand in strijd handelt met de wet dan kun je daar over het algemeen al tegen optreden.
MAAR DAT GEBEURT NIET. Lees nou eens wat ik zeg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837591
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

MAAR DAT GEBEURT NIET. Lees nou eens wat ik zeg.
Welke organisaties bedoel je dan precies? En is dat dan echt het enige probleem?
pi_169837641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:05 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Zou je wel denken ja, maar blijkt helaas niet het geval. Wanneer is iets discriminatie, aanzetten tot haat, aanzetten tot geweld? Zie proces Wilders. De scheidslijn wettig-onwetting blijkt in de praktijk toch wat vaagjes. FvD lost het op met een vrij rigoreus middel, iets met Westerse cultuur waarbij het inderdaad onduidelijk is wat er wel/niet onder valt. Niet het sterkste middel tegen vermeende maar niet bewezen excessen, maar het toont in ieder geval een stevigere houding tegen de excessen die vooralsnog niet voldoende worden bestraft / kort gehouden.
Als de scheidslijn niet altijd even duidelijk en het probleem is ga je dat niet oplossen door een nog veel vreemder en vager containerbegrip als "de Westerse cultuur" te introduceren.

quote:
Omdat je vraagt om voorbeelden en om maar m'n vorige voorbeeld te herhalen: als het huidige wetsysteem in de praktijk al onvoldoende blijkt om haatpredikers fatsoenlijk te kunnen weren, dan snap ik dat er gezocht wordt naar iets nieuws. Dat de methode FvD jou niet bevalt, soit. Wat heb je zelf dan in de aanbieding?
Ik was vooral benieuwd naar de problemen die de FvD als zo'n beetje enige partij ziet. Tegen haatpredikers wordt al door andere partijen het e.e.a. ondernomen en het is dus zeker niet zo dat andere partijen daar geen of minder problemen mee hebben.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 16:17:26 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169837698
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke organisaties bedoel je dan precies? En is dat dan echt het enige probleem?
Ik heb nu meer het idee dat je aan het trollen bent dan serieus discusie voeren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169837718
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fietsendiefstal is in strijd met de wet, maar het blijkt verdraaid lastig daar tegen op te treden. Je snapt prima dat mijn haatpredikers-voorbeeld ook een ongewenste zaak is, maar dat blijkt dan dubbel lastig te zijn om iets aan te doen omdat het toch blijkt dat de wetten niet toereikend zijn, of niet worden nageleefd. Meer blauw op straat werkt daar niet tegen, meer camera's ook niet, en je loopt hoe dan ook achter de feiten aan.
pi_169837783
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb nu meer het idee dat je aan het trollen bent dan serieus discusie voeren.
Nou, nee. Ik ben oprecht benieuwd waar het FvD dan problemen mee heeft en waar ze dan zo uniek in zijn. Tot nu toe heb ik niet een enkel concreet probleem voorbij zien komen waar andere partijen niets tegen ondernemen of niet eens signaleren.
pi_169837931
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, nee. Ik ben oprecht benieuwd waar het FvD dan problemen mee heeft en waar ze dan zo uniek in zijn. Tot nu toe heb ik niet een enkel concreet probleem voorbij zien komen waar andere partijen niets tegen ondernemen of niet eens signaleren.
Gelukkig, dan is FvD dus toch geen hokjes-plaatsend clubje neofascisten
pi_169837976
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:27 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Gelukkig, dan is FvD dus toch geen hokjes-plaatsend clubje neofascisten
Het lijkt meer een PVV vermomd als quasi-intellectueel clubje te zijn inderdaad.
pi_169838017
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het lijkt meer een PVV vermomd als quasi-intellectueel clubje te zijn inderdaad.
Surprise!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 16:46:10 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169838278
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:32 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Surprise!
[ afbeelding ]
Precies.

http://nos.nl/artikel/216(...)t-geert-wilders.html

Als je dat zegt krijg je doodsbedreigingen.

Overigens is de D66 goegemeente geen haar beter. Of de VVD staatsterreur
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169838426
quote:
Jij probeert het te overdrijven, en dan vooral door de woorden "overal" en "nergens meer" te gebruiken.
Maar beide zaken gebeuren gewoon, dat kan ook jij niet ontkennen.
pi_169838427
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, tot nu toe heb je je niet kunnen vinden in één van de aangekaarte problemen of oplossingen. FvD is sowieso uniek op punten als partijkartel, belastinghervormingen en bindende referenda (D66 heeft dat punt flink laten varen). FvD en PVV tezamen vertolken als enige een snoeihard anti-EU sentiment. FvD en PVV zijn misschien de enige partijen waarbij stemmers ook geloven dat de standpunten omtrent immigratie gehandhaafd worden / leiden tot minder of andere immigratie.

Dat jij die problemen zelf niet beschouwt als probleem, of dat jij de oplossingen niet overtuigend vindt, dat doet niets af aan het feit dat het FvD zich weldegelijk onderscheidt van andere partijen. Overigens, en dat heb ik hier regelmatig kenbaar gemaakt, kan ook ik mij in best wat standpunten niet vinden. Maar zeggen dat het FvD niet uniek is, dat is gewoon onjuist.
pi_169838944
Thierry start gewoon ff in het Latijns. :D
(she/her)
pi_169838946
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op basis van welke standpunten zeg jij dit? :)
pi_169838951
Baudet _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 17:22:47 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169838955
omg :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169838982
Klaverjessen :')
pi_169838997
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:22 schreef Fylax het volgende:
pi_169839007
Klaverjessen _O_
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:25:36 #222
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169839010
What the fuck, Thierry. Dat kan ik niet verstaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 17:25:53 #223
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169839018
hoofdelijke stemming :')
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169839021
Was wat hij daarna zei niet meteen de vertal8ng?
(she/her)
pi_169839033
Wat een God. _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 17:26:38 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169839034
per onderwerp dus coalitietje vormen, dat lijkt me enorm omslachtig en onhandig.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169839047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:26 schreef rubbereend het volgende:
per onderwerp dus coalitietje vormen, dat lijkt me enorm omslachtig en onhandig.
:P Werkt alleen als het budget oneindig is.
pi_169839081
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:27 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Werkt alleen als het budget oneindig is.
Daarom Nexit en Florijnen persen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 17:29:55 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839092
Ik mis wat, en ik heb geen idee wat :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169839106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:29 schreef Nattekat het volgende:
https://www.tweedekamer.n(...)edebat/plenaire-zaal

Maar je bent al te laat voor Boodeh
pi_169839108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:29 schreef Nattekat het volgende:
Thierry die Latijn sprak
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 17:32:03 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839131
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:30 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)edebat/plenaire-zaal

Maar je bent al te laat voor Boodeh
Godverdomme :{

Konden jullie niet waarschuwen _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169839173
Klaver :')
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:42:09 #234
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169839300
Florijnen _O_
Penetrair geagiteerd.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:45:12 #235
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169839360
Waar is Anne Fleur eigenlijk? :')
Penetrair geagiteerd.
pi_169839391
Halbe en Jesse zijn dikke vriendjes. :+
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:46:53 #237
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169839405
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:22 schreef Fylax het volgende:
Hahaha _O- ik wil dit terugzien.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169839456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:45 schreef PenetrairDebat het volgende:
Waar is Anne Fleur eigenlijk? :')
Ondergedoken in de Führerbunker, Wilders zal haar spoedig vergezellen.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:51:08 #239
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169839504
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:49 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ondergedoken in de Führerbunker, Wilders zal haar spoedig vergezellen.
Gezellig! Ik miste haar al met haar Joodse leugens.
Penetrair geagiteerd.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:52:29 #240
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169839525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:46 schreef 6star6lord6 het volgende:
Halbe en Jesse zijn dikke vriendjes. :+
Ik gok een mediamomentje. Camera's stonden op hun hoofd. Beetje lachen en wat praten. Is goed voor het publiek.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 17:55:53 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839594
Wel weer prachtig dat Baudet gewoon gelijk krijgt. VVD voert keihard anti-GL campagne en andersom. Ik heb zelfs een uitsluiting voorbij horen komen. En wie zijn er plots dikke vrienden? _O-

Ik zou me als stemmer op één van de twee dik genaaid voelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:57:31 #242
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169839633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:55 schreef Nattekat het volgende:
Wel weer prachtig dat Baudet gewoon gelijk krijgt. VVD voert keihard anti-GL campagne en andersom. Ik heb zelfs een uitsluiting voorbij horen komen. En wie zijn er plots dikke vrienden? _O-

Daarom ben je ook een dwaas als je op VVD stemt.
Penetrair geagiteerd.
pi_169839644
quote:

Heb je terug bekeken. Zo ja, waar?
pi_169839651
quote:
Jij zou je als stemmer genaaid voelen enkel om het feit dat de partij waarop je gestemd heeft de gesprekken aangaat om te proberen of de, op basis van de uitslag, meest voor de hand liggende coalitie mogelijk is? Dan kun je inderdaad maar beter stemmen op een partij die niet wil regeren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 17:58:09 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:57 schreef PenetrairDebat het volgende:

[..]

Daarom ben je ook een dwaas als je op VVD stemt.
En dan ook al die strategische stemmers :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 17:59:39 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij zou je als stemmer genaaid voelen enkel om het feit dat de partij waarop je gestemd heeft de gesprekken aangaat om te proberen of de, op basis van de uitslag, meest voor de hand liggende coalitie mogelijk is? Dan kun je inderdaad maar beter stemmen op een partij die niet wil regeren.
Als ik voor rechts ga en een partij zegt dat links is uitgesloten, dan is het wel een hele aantrekkelijke keus.

CU had ik veel logischer gevonden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169839703
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik voor rechts ga en een partij zegt dat links is uitgesloten, dan is het wel een hele aantrekkelijke keus.
Ik kan me niet herinneren dat ik Rutte heb horen zeggen dat hij GroenLinks uitsloot, maar jij bent vast wel zo vriendelijk om mijn geheugen even op te frissen met wat bronnen ter onderbouwing.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:00:46 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:57 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Heb je terug bekeken. Zo ja, waar?
https://debatgemist.tweedekamer.nl/
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 18:01:12 #249
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169839721
quote:

vertel, waar heb je gehoord dat de VVD GroenLinks wilde uitsluiten
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169839739
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
CU had ik veel logischer gevonden.
Dikke kans dat het er ook op uitkomt, maar dat is alleen geloofwaardig na eerst (op zijn minst de schijn te hebben gewekt een serieuze poging te doen om) gepraat te hebben met GroenLinks.
pi_169839743
http://www.geenstijl.nl/m(...)erino_nog_komen.html

Hier de Latijnse maidenspeech van Baudet.
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:05:04 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vertel, waar heb je gehoord dat de VVD GroenLinks wilde uitsluiten
Andersom is het gebeurd: Als de VVD niet haar rechtse standpunt laat vallen, zou Klaver het niet eens proberen.
Met andere woorden: als de VVD haar achterban gaat bedriegen, komt GL er bij.

Sowieso was het wel meer dan duidelijk dat die twee zonder bedrog niet samen gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:05:16 #253
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169839814
Gewoon prachtig gesproken van Baudet. Klasse.
Penetrair geagiteerd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 18:06:02 #254
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169839831
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Andersom is het gebeurd: Als de VVD niet haar rechtse standpunt laat vallen, zou Klaver het niet eens proberen.

heb je een linkje, en het is logisch dat beide uitersten vragen aan de ander de meest heftige punten te matigen. Zo werken coalities
DeLuna vindt me dik ;(
pi_169839862
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sowieso was het wel meer dan duidelijk dat die twee zonder bedrog niet samen gaan.
Wat een zware woorden, doe je dat om de aandacht af te leiden van de onjuistheid van je vorige bewering?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:08:00 #256
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169839874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:01 schreef Fylax het volgende:

_O- _O-
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:08:23 #257
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169839884
Overigens weer een laffe poging van nota bene de voorzitter van de Kamer om Baudet te kakken te zetten.
"U mag weer gaan zitten", met zo'n pesterige Jodengrijns.

Des te meer een teken dat FvD de vinger op de zere plek legt. Ga zo door Baudet! _O_
Penetrair geagiteerd.
pi_169839906
quote:

:') _O-
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:11:13 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169839956
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:06 schreef rubbereend het volgende:

[..]

heb je een linkje, en het is logisch dat beide uitersten vragen aan de ander de meest heftige punten te matigen. Zo werken coalities
quote:
Klaver zei dat de kans klein is dat hij met de VVD gaat formeren. 'Als de VVD niet eerlijk wil delen en blijft bezuinigen op zorgtoeslag. Geen haar op mijn hoofd. Dan heb ik liever nieuwe verkiezingen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)luiten-vvd~a4467592/
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169839962
quote:

Wel wat jammer van de verkeerde uitspraak...
pi_169840009
quote:

Moest grinniken :)

Haters gonna hate, maar Baudet's oproep om gewoon politiek te bedrijven via democratische meerderheden op basis van partijstandpunten klonk mij als muziek in de oren.
pi_169840017
quote:
Waarin dus letterlijk staat hij dat de VVD niet uitsluit, pas als ze samen een regeerakkoord sluiten zonder enige vorm van nivellering, waarin wordt bezuinigd op de zorgtoeslag heb je een punt.
pi_169840047
Met dit soort grappen van Baudet krijgt u gewoon extra stemmen in de toekomst hoor.

Nee je hoort niet te stemmem op een persoon, en ondanks dat hij veel goede punten heeft, heb ik in een afkeer van dit soort elitaire grappen.

Je kan gewoon ook normaal doen.

Voorlopig hoef ik nog helemaal niet na te denken wat ik ga stemmen, maar nog een paar keer zulk gedrag en ik kijk niet eens naar zijn partijprogramma

my2cents
Hell To The Liars
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:16:38 #264
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169840064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:15 schreef Droopie het volgende:
Met dit soort grappen van Baudet krijgt u gewoon extra stemmen in de toekomst hoor.

Nee je hoort niet te stemmem op een persoon, en ondanks dat hij veel goede punten heeft, heb ik in een afkeer van dit soort elitaire grappen.

Voorlopig hoef ik nog helemaal niet na te denken wat ik ga stemmen, maar nog een paar keer zulk gedrag en ik kijk niet eens naar zijn partijprogramma

my2cents
Kies zoals je wilt. Ondanks dat we hier mensen kunnen uitlachen of bewieroken, het is uw eigen keuze. De grondslag daar aan is iets wat wij juist niet kunnen beïnvloeden. Houdt dat vooral vast.
Penetrair geagiteerd.
pi_169840073
:?

Wat een warrig verhaal. Ik snap die ophef ook niet zo, het is uniek en ludiek, even een beetje ontregelen, af van de standaard. Wat is daar mis mee? :D
(she/her)
pi_169840087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:16 schreef PenetrairDebat het volgende:

[..]

Kies zoals je wilt. Ondanks dat we hier mensen kunnen uitlachen of bewieroken, het is uw eigen keuze. De grondslag daar aan is iets wat wij juist niet kunnen beïnvloeden. Houdt dat vooral vast.
Wow.
Wat een nette post.

Zo is het inderdaad..
Maar nogmaals, in 4 jaar kan er een hoop veranderen en mocht Omtzigt onverhoops komen, dan ga ik persoonlijk het centrum in om te flyeren voor hem

Want Omtzigt is een echte held.
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:20:35 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:15 schreef Droopie het volgende:

my2cents
Het feit dat we het er nu over hebben, betekent dat zijn actie geslaagd is. Heel veel mensen zullen nu dat specifieke fragment opzoeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:17 schreef Fylax het volgende:
:?

Wat een warrig verhaal. Ik snap die ophef ook niet zo, het is uniek en ludiek, even een beetje ontregelen, af van de standaard. Wat is daar mis mee? :D
Ik kan mij niet identificeren met mensen die niet normaal doen.

Ontregelen en ludiek doet ie maar in de kroeg.
Mensen die latijns gaan praten vind ik ver weg staan van mijn realiteit :)
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:21:25 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarin dus letterlijk staat hij dat de VVD niet uitsluit, pas als ze samen een regeerakkoord sluiten zonder enige vorm van nivellering, waarin wordt bezuinigd op de zorgtoeslag heb je een punt.
Zonder enige vorm van nivellering = bedrog van de kiezer.

Die twee zijn tegenpolen en hebben ook zo campagne gevoerd. Het gaat niet werken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:23:06 #270
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169840167
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wow.
Wat een nette post.

Zo is het inderdaad..
Maar nogmaals, in 4 jaar kan er een hoop veranderen en mocht Omtzigt onverhoops komen, dan ga ik persoonlijk het centrum in om te flyeren voor hem

Want Omtzigt is een echte held.
Omtzigt :Y Degelijke man.
Penetrair geagiteerd.
pi_169840179
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:22 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Op basis van welke standpunten zeg jij dit? :)
Hun eigen uitspraken dat ze rondom buitenlanders gewoon op 1 lijn zitten met de PVV. Het is toch allemaal geen geheim dat het gewoon een PVV-variant is? Ze doen het echter slimmer dan de PVV-afsplitsingen door gelijk al een iets andere route te kiezen.
pi_169840185
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit dat we het er nu over hebben, betekent dat zijn actie geslaagd is. Heel veel mensen zullen nu dat specifieke fragment opzoeken.
Ik vind dat hij gelijk aandacht had kunnen trekken door te beginnen over MH17, Erdogan of desnoods het land uitzetten van Drake ;)

Hij vervreemd zich van de normale hardwerkende blanke man. En dat zijn potentiele stemmen in de toekomst.

Ik stem niet meer op partijen die geen zetels hebben, maar kleine bestaande partijen kunnen best mijn stem verdienen.
Hell To The Liars
pi_169840189
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zonder enige vorm van nivellering = bedrog van de kiezer.

Die twee zijn tegenpolen en hebben ook zo campagne gevoerd. Het gaat niet werken.
Jij hebt het regeerakkoord al gelezen? Snel sturen naar Frits Wester dan, misschien krijg je er een paar centen voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:24:30 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840190
Laten we afspreken dat personen die de PVV vergelijking trekken voortaan genegeerd gaan worden...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840194

IN HET LATIJN OMG ZO'N EINDBAAS genot
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:24:56 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij hebt het regeerakkoord al gelezen? Snel sturen naar Frits Wester dan, misschien krijg je er een paar centen voor.
Waar haal je dat in godsnaam vandaan :?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840224
quote:
Kleine kans, dat is heel wat anders dan uitsluiten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:26:35 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840231
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik vind dat hij gelijk aandacht had kunnen trekken door te beginnen over MH17, Erdogan of desnoods het land uitzetten van Drake ;)
Ehm... nee. Ik kijk terug omdat hij iets ongewoons en verrassend doet, niet als hij gewoon zo'n blabla verhaal aanhaalt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840232
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar haal je dat in godsnaam vandaan :?
Klaver zegt letterlijk dat hij Rutte niet uitsluit maar dat hij alleen zal samenwerken onder bepaalde voorwaarden.
Rutte heeft nooit gezegd dat hij Klaver uitsluit.
Jij spreekt over kiezersbedrog nog voordat er ook maar iets duidelijk is over OF ze samen gaan regeren en WAT ze dan gaan doen. Ik zou er bijna Louis van Gaal van gaan citeren...
pi_169840239
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kleine kans, dat is heel wat anders dan uitsluiten.
Zorgvuldig gekozen woorden, inderdaad.
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:27:37 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Klaver zegt letterlijk dat hij Rutte niet uitsluit maar dat hij alleen zal samenwerken onder bepaalde voorwaarden.
Rutte heeft nooit gezegd dat hij Klaver uitsluit.
Jij spreekt over kiezersbedrog nog voordat er ook maar iets duidelijk is over OF ze samen gaan regeren en WAT ze dan gaan doen. Ik zou er bijna Louis van Gaal van gaan citeren...
Die twee kunnen niet samen zonder verkiezingsbedrog te plegen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:24 schreef Nattekat het volgende:
Laten we afspreken dat personen die de PVV vergelijking trekken voortaan genegeerd gaan worden...
De waarheid is te vervelend voor je? Dat je na moet denken over iets wat Baudet niet voor je heeft voorgekauwd?
pi_169840266
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hun eigen uitspraken dat ze rondom buitenlanders gewoon op 1 lijn zitten met de PVV. Het is toch allemaal geen geheim dat het gewoon een PVV-variant is? Ze doen het echter slimmer dan de PVV-afsplitsingen door gelijk al een iets andere route te kiezen.
Zonder een bron is jouw uitspraak hol. Kom eens met bronnen waaruit uit naam van de partij blijkt dat de standpunten van de PVV en die van FVD vrijwel identiek zijn.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:28:38 #284
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169840270
D
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit. Ik gun ze absoluut het voordeel van de twijfel, maar dat gaat toch niet gebeuren.
Penetrair geagiteerd.
pi_169840275
Klaverjessen _O-
pi_169840281
quote:

[..]

Dan kan dus geen enkele coalitie ooit nog gevormd worden. Immers alle programma's verschillen.
Ook weer geen erg sterk verhaal dus, na je miskleun over elkaar uitsluiten.
pi_169840294
quote:

[..]

Ik snap nu waarom zijn achterban Baudet zo slim vindt, in het land der blinden is eenoog koning...
pi_169840302
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:28 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Zonder een bron is jouw uitspraak hol. Kom eens met bronnen waaruit uit naam van de partij blijkt dat de standpunten van de PVV en die van FVD vrijwel identiek zijn.
Hiddema in de Telegraaf vorige week. Overigens had ik het over op één lijn zitten. Dat is iets anders dan vrijwel identiek ;).
pi_169840305
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens die redenering is FvD ook een GL-variant: FvD is voor een energietransitie. En FvD is volgens jou dan ook een SP-variant op het gebied van zorg. En een VVD-variant omdat ze iets met minder belasting willen. En een Denk-variant omdat de zeteltjes hun niet bevallen.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:31:02 #290
466552 PenetrairDebat
Debatteer dan!
pi_169840317
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik snap nu waarom zijn achterban Baudet zo slim vindt, in het land der blinden is eenoog koning...

Ha ha donders wat een goede he! Zelf bedacht? :D Knap hoor!
Penetrair geagiteerd.
pi_169840323
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ehm... nee. Ik kijk terug omdat hij iets ongewoons en verrassend doet, niet als hij gewoon zo'n blabla verhaal aanhaalt.
Ja maar met alle respect.
Bij jou kan ie al heel weinig meer fout doen, in de politiek moet hij over 4 jaar stemmen weghalen bij andere partijen.

Dus ik als PVV stemmer zie in FvD een alternatief.
En als hij minder schreeuwt als Wilders geef ik hem daar kans voor.

Doet hij zich verheven boven mij (dat vind ik zo overkomen met zijn latijn en Henk en Ingrid ook) dan stoot dat weer af :)
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:31:25 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840329
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jaja, de argumenten zijn op en we maken het weer persoonlijk. Wat een prachtige persoonlijkheden lopen er hier toch rond.

Blij dat je me gelijk heeft :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840342
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:30 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Volgens die redenering is FvD ook een GL-variant: FvD is voor een energietransitie. En FvD is volgens jou dan ook een SP-variant op het gebied van zorg. En een VVD-variant omdat ze iets met minder belasting willen. En een Denk-variant omdat de zeteltjes hun niet bevallen.
Als ze zich op die punten zo prominent zouden manifesteren, dan zou je wellicht een punt kunnen hebben.
pi_169840360
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jaja, de argumenten zijn op en we maken het weer persoonlijk. Wat een prachtige persoonlijkheden lopen er hier toch rond.

Blij dat je me gelijk heeft :)
Ik heb het geprobeerd met argumenten, maar die werken niet tegen een muur die alleen maar "Kiezersbedrog" kan roeptoeteren met zijn glazen bol als onderbouwing.
pi_169840364
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als ze zich op die punten zo prominent zouden manifesteren, dan zou je wellicht een punt kunnen hebben.
Je hebt dus eigenlijk op FvD gestemd ipv GL. Logisch dat je een obsessie hebt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:33:58 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840384
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja maar met alle respect.
Bij jou kan ie al heel weinig meer fout doen, in de politiek moet hij over 4 jaar stemmen weghalen bij andere partijen.
Ik had ook even een wtf :')-momentje toen ik het keek, maar toen ik er over na ging denken kwam ik toch tot die conclusie. Dit is precies waar iedereen het over gaat hebben, punten voor Thierry dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840396
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:33 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Je hebt dus eigenlijk op FvD gestemd ipv GL. Logisch dat je een obsessie hebt.
Jaja, goed verhaal wel.
Doet overigens niks af aan het feit dat de FvD gewoon een variant op de PVV is en daar zelf ook niet moeilijk over doet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:36:05 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd met argumenten, maar die werken niet tegen een muur die alleen maar "Kiezersbedrog" kan roeptoeteren met zijn glazen bol als onderbouwing.
Ik doe een stelling op basis van wat ik eerder gezegd heb, aan jou om het te ontkrachten. Als je het persoonlijk maakt, weet ik dat je dat niet kan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169840447
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hiddema in de Telegraaf vorige week. Overigens had ik het over op één lijn zitten. Dat is iets anders dan vrijwel identiek ;).
Op een lijn zitten qua buitenlanders had je benoemd dat is één punt, wat nog meer?
Daarnaast zijn er partijen buiten de PVV die veel hardere maatregelen hebben opgenomen in hun verkiezingsprogramma omtrent immigratie wat vind jij daar dan van. Ik vind hun topics namelijk niet terug in jouw postgeschiedenis.

Dus kom je nou hier om serieus te discussiëren of heb je verder niets te doen en vind je een beetje slap lullen gewoon leuk?
pi_169840449
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jaja, goed verhaal wel.
Doet overigens niks af aan het feit dat de FvD gewoon een variant op de PVV is en daar zelf ook niet moeilijk over doet.
Is FvD dan ook niet een D66? Met dezelfde wiet standpunten en willen allebei een bindend referendum​ en zelfgekozen burgermeesters. Dat zijn al drie standpunten die hetzelfde zijn.
pi_169840456
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jaja, goed verhaal wel.
Maar waarom is het CDA dan niet ook een PVV-variant, en de VVD, en de SGP?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')