Alleen jammer dat bepaalde users ons dat pleziertje ontnemen door zichzelf continu al onsterfelijk belachelijk te maken.quote:
Wat een jammergeklaag. Als je het pleziertje niet leuk vind dan blijf je toch gewoon lekker weg?quote:Op maandag 27 maart 2017 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alleen jammer dat bepaalde users ons dat pleziertje ontnemen door zichzelf continu al onsterfelijk belachelijk te maken.
Die kan in elke OP!quote:
Klopt, want een peiling is een momentopname van een klein deel van de kiezers en geen echte voorspelling zoals een weerbericht. Maar waar ik me vooral aan stoor is dat als de PVV in december op 40 zetels staat en in februari op 30, mensen doen alsof de steun voor de PVV enorm is afgenomen. Peiling geven een algemene trend weer hoogstens maar geen actuele stand van zaken, maar soms wordt er gedaan alsof een verlies in de peilingen belangrijker is dan échte zetelwinst of andersom.quote:Op maandag 27 maart 2017 11:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is ook wat te sterk uitgedrukt. In de peilingen stond PvdA op groot verlies en dat bleek bij de stembus ook te kloppen. Ook politici kijken naar peilingen om te zien hoe de vlag er bij hangt.
Snap niet zo goed hoe dit een reactie is op mijn post waarbij ik het heb over het peilingengelul op de treurbuisquote:Op maandag 27 maart 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, wat moeten ze dan? De nummer 12 op de lijst naar een debat sturen?
Ik weet niet wat ik erger vind, CU, GL of SP in het kabinet.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:08 schreef Webschip het volgende:
Zet nu ineens Roemer de deur op kier voor de VVD?
Die werd toch uitgesloten voor de verkiezingen?
Ben je pro-EU?quote:Op maandag 27 maart 2017 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, GL of SP in het kabinet.
Ik weet het ook niet. Ik sluit niet uit dat er nieuwe verkiezingen komen.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, GL of SP in het kabinet.
Er zijn meer zaken dan alleen de EUquote:Op maandag 27 maart 2017 12:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben je pro-EU?
Ja -> SP is erger
Nee -> GL is erger
Je meent 't.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn meer zaken dan alleen de EU
Mogge.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Krijg je met al die onzekere kutpubers.
Zijn mensen nu echt zo dom datzelfde terugkerende patroon niet te herkennen?quote:Op maandag 27 maart 2017 12:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, want een peiling is een momentopname van een klein deel van de kiezers en geen echte voorspelling zoals een weerbericht. Maar waar ik me vooral aan stoor is dat als de PVV in december op 40 zetels staat en in februari op 30, mensen doen alsof de steun voor de PVV enorm is afgenomen. Peiling geven een algemene trend weer hoogstens maar geen actuele stand van zaken.
Dat politici er naar kijken zal vast een wisselwerking zijn met de media die er constant naar vragen.
Oprecht waar trouwens.quote:
Yup, daaromquote:
Als het gaat om virtuele zetels die ze verloren hebben, ze virtueel van 35 naar 25 gezakt zijn, dan mogen ze IRL wel van 14 naar 20 gestegen zijn, maar dat is nog steeds niet de enorme winst die in eerste instantie voorgespiegeld werd.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zijn mensen nu echt zo dom datzelfde terugkerende patroon niet te herkennen?
Dat de media bij iedere verkiezing bewust dezelfde partij heel groot maakt (niet conform de waarheid) en dan vlak voor de verkiezingsdag diezelfde partij op miraculeuze wijze te laten zakken in de peilingen zodat het lijkt alsof die partij ineens veel 'zetels' heeft verloren? Terwijl de praktijk gewoon zes zetels winst laat zien?
Het is inderdaad een complot van de media, het partijkartel en alle peilbureaus om de SP zwart te maken. Of had je het over een andere partij?quote:Op maandag 27 maart 2017 12:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zijn mensen nu echt zo dom datzelfde terugkerende patroon niet te herkennen?
Dat de media bij iedere verkiezing bewust dezelfde partij heel groot maakt (niet conform de waarheid) en dan vlak voor de verkiezingsdag diezelfde partij op miraculeuze wijze te laten zakken in de peilingen zodat het lijkt alsof die partij ineens veel 'zetels' heeft verloren? Terwijl de praktijk gewoon zes zetels winst laat zien?
Dat is geen complot, dat is waan van de dagquote:Op maandag 27 maart 2017 12:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is inderdaad een complot van de media, het partijkartel en alle peilbureaus om de SP zwart te maken. Of had je het over een andere partij?
Je gebruikt hier het juiste woord, voorspiegelen.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het gaat om virtuele zetels die ze verloren hebben, ze virtueel van 35 naar 25 gezakt zijn, dan mogen ze IRL wel van 14 naar 20 gestegen zijn, maar dat is nog steeds niet de enorme winst die in eerste instantie voorgespiegeld werd.
Maar ik begrijp dat je eigenlijke klacht nu is dat de virtuele zetels die de PVV eerst had gewoon een verzinsel van de media waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |