Dat viel reuze mee.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:16 schreef fathank het volgende:
Ze moeten kappen met die aero en grondeffect weer toestaan. Dit gaat een seizoen worden dat beslist wordt met pitstops. Lekker optochten kijken.
Straks maar MotoGP dan.
Enige wat ze daarvoor hadden hoeven doen was dat tokensysteem afschaffen.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar is wel genoeg voor gewaarschuwd maar het is ook een poging om de hegemonie van Mercedes te doorbreken
Kijk bijv naar Hamilton die achter Verstappen komt. Die zit gewoon af te wachten totdat Verstappen naar binnen gaat. Ze zijn te bang om te dichtbij te komen tenzij het een zekerheidje is. Geen speldenprikjes uitdelen, even zichzelf laten zien. Ik vrees voor een saai seizoen met weinig gevechten op de baan.quote:
Toto Wolff says Red Bull have 'seen ghosts' if they think Mercedes engine is breaking the rules over oil burn claimquote:Op zondag 26 maart 2017 13:23 schreef trein2000 het volgende:
Kan ik terouwens ergens iets lezen over die vermeende illegal engine?
Kijk eens verder dan alleen de kop. Onderandere die geweldige actie van Ocon.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Kijk bijv naar Hamilton die achter Verstappen komt. Die zit gewoon af te wachten totdat Verstappen naar binnen gaat. Ze zijn te bang om te dichtbij te komen tenzij het een zekerheidje is. Geen speldenprikjes uitdelen, even zichzelf laten zien. Ik vrees voor een saai seizoen met weinig gevechten op de baan.
Dit circuit was dat nog lastig, in China gaat dat anders zijn, dan gaat Lewis er met zijn topsnelheid en DRS voorbij.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Kijk bijv naar Hamilton die achter Verstappen komt. Die zit gewoon af te wachten totdat Verstappen naar binnen gaat. Ze zijn te bang om te dichtbij te komen tenzij het een zekerheidje is. Geen speldenprikjes uitdelen, even zichzelf laten zien. Ik vrees voor een saai seizoen met weinig gevechten op de baan.
Bedankt!quote:
Op reddit staan wel een paar interessante topics. Waaronder (niet perse het beste topic):quote:Op zondag 26 maart 2017 13:23 schreef trein2000 het volgende:
Kan ik terouwens ergens iets lezen over die vermeende illegal engine?
Olav mol zei tijdens de race dat hij er 1000% zeker van is dat Mercedes dat gedaan heeft. Mensen die dit de afgelopen tijd bij Mercedes zijn weggegaan zouden het bevestigen.quote:
Dit vind ik eigenlijk het meest jammer. Red Bull kan misschien weinig druk zetten bij Mercedes & Ferrari, maar er is werkelijk niemand die druk bij Red Bull kan zetten. Het zijn bijna twee racesquote:Op zondag 26 maart 2017 13:04 schreef VacaLoca het volgende:
-Verschil topteams met rest nog groter geworden, iedereen op 1 rondje of meer.
Ik heb de start niet gezien. Helaas moet ik zo naar mijn werk.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je gaat de race twee keer zien?
Dat heb ik gehoord, ik was juist op zoek naar meer info.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:45 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Olav mol zei tijdens de race dat hij er 1000% zeker van is dat Mercedes dat gedaan heeft. Mensen die dit de afgelopen tijd bij Mercedes zijn weggegaan zouden het bevestigen.
Hij zei daarbij ook dat toto het technisch gezien niet hoeft te weten om het plaats te laten vinden, en dan zou toto in dat artikel ook niet liegen.
Als ik mij niet vergis was het voorgaande jaren ook de Mercedes en met name Hamilton die het meest last had van de vuile lucht, dat verschilt natuurlijk per aerodynamisch ontwerp, balans in de auto en hoe erg de coureur het vindt. Hamilton de goede inhaler vind ik sowieso een mythe en als het tegenzit dan hoor ik in zijn stem ook heel weinig vastbeslotenheid om er voorbij te gaan.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed punt. In deze context begrijp ik pas het geklaag van HAM.
Waarom heeft men de regels voor dit seizoen aangepast? Want het is tof dat de auto's sneller zijn, het racen fysieker is geworden dus dat de rol van de coureur wat dat betreft meer invloed zal hebben.
Maar we willen vooral spektakel en inhaalacties, en zoals we nu praten was vooraf al duidelijk dat de nieuwe auto's wat dit betreft geen verbetering zouden worden
Sky had het over 16 tegenover 24 geloof ik.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:26 schreef tja77 het volgende:
Hoeveel inhaalacties (om posities) zijn er eigenlijk geweest vandaag? En hoe was dat vorig jaar op dit circuit?
Als er vorig seizoen veel gridpenalties zijn geweest, waardoor snellere coureurs naar achteren moesten, dan zou dat wel iets kunnen betekenen.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sky had het over 16 tegenover 24 geloof ik.
idem werd ook pas om half 12 weer wakkerquote:Op zondag 26 maart 2017 15:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Pfff omdat ik nog geslapen heb na de race heb ik alweer het gevoel alsof het gisteren was
Zin in de volgende!
De Ferrari is een goeie auto met een balans die Vettel bevalt.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:47 schreef Nober het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom Räikkönen zoveel tijd verloor ten opzichte van Vettel?
Die mislukte actie op Alonso? Of toen hij de al kapotte Alonso voorbij ging?quote:Op zondag 26 maart 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk eens verder dan alleen de kop. Onderandere die geweldige actie van Ocon.
Ik kijk niet voor de inhaalacties, ik vond er ook bijna niks aan toen er amper opbouwende spanning was. Gewoon drs en klaar.
Ik om half twee ofzoquote:Op zondag 26 maart 2017 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
idem werd ook pas om half 12 weer wakker
Mijn half 12 was jouw half 1 natuurlijk, maar man man man, wat was die wekker vroeg om kwart voor 6 die eigenlijk stiekem kwart voor 5 was het was zelfs nog donker. Ik kon nog net mijn ogen openhouden voor de eerste nabespreking, maar daarna was 't einde verhaalquote:
Ik wil mezelf terug zien hahaquote:Op zondag 26 maart 2017 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je gaat de race twee keer zien?
Zeker als de GP's erna de DRS zone verlengd gaat worden omdat er anders niet genoeg ingehaald wordt. Iets waar Horner vorig jaar al voor waarschuwde.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:35 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Dit circuit was dat nog lastig, in China gaat dat anders zijn, dan gaat Lewis er met zijn topsnelheid en DRS voorbij.
Vind hem wel goed eigenlijk.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:07 schreef MakkieR het volgende:
Wat vinden jullie van deze nickname voor Max Verstappen
Max "that gay" Verstappen
Wordt dit niet meer binnen 5 minuten verwijderd?quote:
Ik kwam zelfs een (verborgen) Youtube livestream tegen van de racequote:Op zondag 26 maart 2017 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wordt dit niet meer binnen 5 minuten verwijderd?
Nee. De huidige eigenaren zijn wat soepeler.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wordt dit niet meer binnen 5 minuten verwijderd?
Ik denk het nietquote:
Ik heb nog niet geslapenquote:
Plausible deniabilityquote:Op zondag 26 maart 2017 13:45 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Olav mol zei tijdens de race dat hij er 1000% zeker van is dat Mercedes dat gedaan heeft. Mensen die dit de afgelopen tijd bij Mercedes zijn weggegaan zouden het bevestigen.
Hij zei daarbij ook dat toto het technisch gezien niet hoeft te weten om het plaats te laten vinden, en dan zou toto in dat artikel ook niet liegen.
quote:Op zondag 26 maart 2017 17:24 schreef Gezicht het volgende:
Hulkenberg: de eerste ronde was gewoon kut
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op zondag 26 maart 2017 18:36 schreef motorbloempje het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee Moblo. gewoon nee.
Krijg nou wat, hij spreekt Nederlands...quote:
quote:Op zondag 26 maart 2017 18:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee. gewoon nee.[ afbeelding ]
Daar geloof ik echt niet in.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:51 schreef Bluurgh het volgende:
Geruchten dat Sauber met de Honda motor gaat rijden tot Honda z'n zaakjes op orde heeft en dat McLaren ondertussen met Mercedes motoren gaat rijden. Ook schijnen er nogal wat vage tweets rond te gaan over het niet rijden van Wehrlein, wat er eventueel mee te maken kan hebben. En als beide partijen een gerucht niet ontkennen of bevestigen ..
http://www.racer.com/f1/i(...)over-mercedes-rumors
quote:Op zondag 26 maart 2017 18:36 schreef motorbloempje het volgende:Spoilers in een F1-topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2017 19:07:41 ]
Bleek uiteindelijk stoom te zijn, volgens Ted. Vreemd, want het zag eruit als rook.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:05 schreef habitue het volgende:
Rookman Grosjean [ afbeelding ]
Beetje tamme Grand Prix wel. Net terug gezien.
Dat was dit weekend zeker het geval, echter verwacht ik wel dat RBR langzaam maar zeker aan gaat sluiten bij de topteams.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:07 schreef habitue het volgende:
Beetje bang dat RBR tussen de top en alles daaronder zweeft en dat Max weinig spannende dingen zal kunnen gaan doen daardoor.
Ik ben eigenlijk best wel hoopvol gestemd na dit weekend. Oke Max heeft niet de snelste auto, maar ondanks dat, kun je er wel leuke dingen mee doen. Sterker nog, hij had zelfs een cruciale rol door Hamilton zijn winst te ontnemen, puur omdat Max een type racer is van "over my dead body" Ik heb me kostelijk vermaakt, hoe Hamilton niet Max kon passeren door het goede defensieve werk, waardoor het ineens een stuk spannender werd tussen Ferrari en Mercedes.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat was dit weekend zeker het geval, echter verwacht ik wel dat RBR langzaam maar zeker aan gaat sluiten bij de topteams.
Daarnaast heb je altijd nog de kans dat Max zijn Q verkloot, of dat hij vanwege technische malleur naar achter wordt geplaatst op de grid. Ook dan kun je nog leuke acties verwachten.
Als RBR die domme switch naar intermediates niet had gemaakt in Brazilie, had je never die epische acties van Max gehad.
In de ziggo uitzending hoorde je een van de pitcrew bij het stoppen van Grosjean roepen dat het water was.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bleek uiteindelijk stoom te zijn, volgens Ted. Vreemd, want het zag eruit als rook.
Ergens verbaast het me dat Honda na twee seizoenen nog steeds geen krachtbronnen levert aan meerdere teams.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:12 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens de geruchten zou Sauber volgend jaar met de Honda gaan rijden. Een jaartje eerder zou natuurlijk kunnen maar dit lijkt me vergezocht.
Het was spannend omdat ze ongeveer even snel waren, Verstappen haalde eigenlijk de spanning eruit.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel hoopvol gestemd na dit weekend. Oke Max heeft niet de snelste auto, maar ondanks dat, kun je er wel leuke dingen mee doen. Sterker nog, hij had zelfs een cruciale rol door Hamilton zijn winst te ontnemen, puur omdat Max een type racer is van "over my dead body" Ik heb me kostelijk vermaakt, hoe Hamilton niet Max kon passeren door het goede defensieve werk, waardoor het ineens een stuk spannender werd tussen Ferrari en Mercedes.
Ron Dennis had exclusiviteit bedongen voor McLarenquote:Op zondag 26 maart 2017 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ergens verbaast het me dat Honda na twee seizoenen nog steeds geen krachtbronnen levert aan meerdere teams.
Tenzij dat natuurlijk ergens in het contract staat met McLaren.
Maar vanuit het oogpunt van Honda kunnen ze beter 2/3 teams leveren, want 2/3 keer zoveel data en bovendien een maatstaaf om McLaren mee te toetsen.
Dat vermoeden had ik al ja...quote:Op zondag 26 maart 2017 20:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Ron Dennis had exclusiviteit bedongen voor McLaren
Mwa....quote:Op zondag 26 maart 2017 20:41 schreef Jester65 het volgende:
Interessante opmerking van Ted dat Ferrari het altijd goed doet in Australië, dat dit niet per sé iets zegt over hun seizoen. Over twee weken weten we meer.
Het is meer dat ze vorig jaar ook sterk begonnen, daarna maakten ze strategische fouten en had Vettel ook nog eens veel pech, en na Canada ging Red Bull ze definiet voorbij en kwam de klad erin. Dat was een uitzonderlijk seizoensverloop, geen reden om te verwachten dat iets dergelijks zich herhaalt.quote:
Zo doet geen enkel team het ooit goed want van beide coureurs kan er maar één winnenquote:Op zondag 26 maart 2017 20:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mwa....
[ afbeelding ]
Typisch gevalletje Ted denk ik.
Inderdaad viel het mij ook mee in de race. Heb er nog wel vetrouwen in dat RBR kan aanhaken over een paar races. Als ze een 2017 MGU-K erin steken en kwa aero/set up nog wat vinden komen ze al in de buurt denk ik kwa race pace.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel hoopvol gestemd na dit weekend. Oke Max heeft niet de snelste auto, maar ondanks dat, kun je er wel leuke dingen mee doen. Sterker nog, hij had zelfs een cruciale rol door Hamilton zijn winst te ontnemen, puur omdat Max een type racer is van "over my dead body" Ik heb me kostelijk vermaakt, hoe Hamilton niet Max kon passeren door het goede defensieve werk, waardoor het ineens een stuk spannender werd tussen Ferrari en Mercedes.
Leg daar nog bovenop de foutjes die gaan komen tussen Vettel en Hamilton want de druk is enorm en het seizoen is nog lang. Dan zou Max zomaar voorbij de Ferrari of de Mercedes auto's kunnen schieten. In Barcelona waren we daar getuige van.
elke andere coureur had Hamilton er ook niet zomaar doorgelaten hoor. De RB was snel genoeg om hem erachter te houdenquote:Op zondag 26 maart 2017 19:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel hoopvol gestemd na dit weekend. Oke Max heeft niet de snelste auto, maar ondanks dat, kun je er wel leuke dingen mee doen. Sterker nog, hij had zelfs een cruciale rol door Hamilton zijn winst te ontnemen, puur omdat Max een type racer is van "over my dead body" Ik heb me kostelijk vermaakt, hoe Hamilton niet Max kon passeren door het goede defensieve werk, waardoor het ineens een stuk spannender werd tussen Ferrari en Mercedes.
Leg daar nog bovenop de foutjes die gaan komen tussen Vettel en Hamilton want de druk is enorm en het seizoen is nog lang. Dan zou Max zomaar voorbij de Ferrari of de Mercedes auto's kunnen schieten. In Barcelona waren we daar getuige van.
Klopt max hoefde ook niet echt te verdedigen, gewoon geen foutjes maken was voldoende om HAM achter hem te houden.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:33 schreef franklop het volgende:
[..]
elke andere coureur had Hamilton er ook niet zomaar doorgelaten hoor. De RB was snel genoeg om hem erachter te houden
Net terug van Zeeland; even kijken, thanksquote:Op zondag 26 maart 2017 20:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al ja...
Anyway.. tijd voor een beetje duiding na de race met Ted's cringebook en Buxton:
Dat denk ik ook wel. Met de full 2017-spec zie ik ze wel met enige regelmaat een P3 pakken op eigen kracht. Verder is het vooral kansen pakken op het moment dat Mercedes/Ferrari een steekje laten vallen.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Inderdaad viel het mij ook mee in de race. Heb er nog wel vetrouwen in dat RBR kan aanhaken over een paar races. Als ze een 2017 MGU-K erin steken en kwa aero/set up nog wat vinden komen ze al in de buurt denk ik kwa race pace.
Je gaat er dus vanuit dat Vettel en Hamilton duidelijk sneller blijven dan Raikonnen en Bottas en RedBull de Ferrari's en Mercs hooguit kan splitten?quote:Op zondag 26 maart 2017 22:34 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Met de full 2017-spec zie ik ze wel met enige regelmaat een P3 pakken op eigen kracht. Verder is het vooral kansen pakken op het moment dat Mercedes/Ferrari een steekje laten vallen.
'16 barcelona nieuwkomersquote:Op zondag 26 maart 2017 21:33 schreef franklop het volgende:
[..]
elke andere coureur had Hamilton er ook niet zomaar doorgelaten hoor. De RB was snel genoeg om hem erachter te houden
quote:Op zondag 26 maart 2017 21:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo doet geen enkel team het ooit goed want van beide coureurs kan er maar één winnen
Het was ook een beetje een gevalletje scorebord journalistiek van mijn kant.quote:
Ik heb sowieso wel het gevoel dat deze auto's de verschillen tussen coureurs beter blootstelt.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:10 schreef aesop het volgende:
[..]
Je gaat er dus vanuit dat Vettel en Hamilton duidelijk sneller blijven dan Raikonnen en Bottas en RedBull de Ferrari's en Mercs hooguit kan splitten?
Wat een ziek motor geluid ( en niet de goede ziek)quote:
Zou alleen maar toe te juichen zijn, want het was natuurlijk best idioot hoe makkelijk coureurs de limiet vonden afgelopen seizoenen, gezien de kleine onderlinge verschillen.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb sowieso wel het gevoel dat deze auto's de verschillen tussen coureurs beter blootstelt.
Magnussen die zwaar door de mand valt, Stroll die nog geen deuk in een pakkie boter rijd, Palmer die het hele weekend geen snelle rondes heeft gereden. En dan een Giovinazzi die ik wel hoog heb zitten die rijd er wel weer zo mee weg.
Geen idee of dit echt het geval is of dat het meer met andere zaken te maken had, maar het valt wel op.
Daar doe je Max "that guy" Verstappen echt mee te kort. Het is niet voor niks dat de grote Hamilton hem elke keer "that guy" noemt. met andere woorden hij heeft een gruwelijke hekel aan de manier hoe agressief Max verdedigt.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:33 schreef franklop het volgende:
[..]
elke andere coureur had Hamilton er ook niet zomaar doorgelaten hoor. De RB was snel genoeg om hem erachter te houden
Als dit de conclusie is zijn de nieuwe regels ruk dus...quote:Op zondag 26 maart 2017 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. Komt doordat de toegenomen downforce zorgt voor meer turbulentie en de vleugels groter zijn. Dus is het nog moeilijker om in iemands slipstream te rijden.
Is wat Max ook zei na de race. Binnen twee seconden van Kimi verloor hij alle grip en heeft niet meer echt aangedrongen maar gewoon naar huis gereden.
Uhh Hamilton is niet een keer dichtbij genoeg geweest om een aanval te kunnen plaatsen en Max heeft 0,0 verdedigende acties hoeven te ondernemen. Komt puur door de 2017 auto's waardoor je niet dicht achter een andere auto kunt rijden en niet omdat Max zulke speciale dingen deed of dat Hamilton bang voor hem zou zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:35 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar doe je Max "that guy" Verstappen echt mee te kort. Het is niet voor niks dat de grote Hamilton hem elke keer "that guy" noemt. met andere woorden hij heeft een gruwelijke hekel aan de manier hoe agressief Max verdedigt.
Oke je hebt gelijk dat Max in deze race niet veel hoefde te doen om Hamilton achter zich te houden, maar dat heeft denk ik ook te maken dat Max inmiddels al een naam heeft verdiend als een zeer lastige jongen, waar je niet al te lichtzinnig over moet denken. Daarbij laten de andere jongens de deur achter zich, veel te vaak en veel te wijd open. Terwijl Max keer op keer de deur dichtslaat voor hun neus.
In seizoen 2016 waren we daar met regelmaat getuigen van geweest. Rosberg die te laat de bocht in remt en de bocht uitschiet door Max.
Vettel en Raikkonen die zitten te jammeren om de gevaarlijke verdedigende acties van Max.
En Hamilton heeft hij ook al eens een poos achter zich gehouden.
Hoe je het ook went of keert, dit soort frustraties hopen op. Altijd achter de feiten aanlopen met Renault terwijl chassis, organisatie en rijders top zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:43 schreef Montelly het volgende:
De Renault-motor komt nog altijd flink vermogen tekort. De eerste update wordt op z’n vroegst pas half mei voor de Grand Prix van Barcelona verwacht. Verstappen: „Of het frustrerend is zo lang te moeten wachten? Ik weet dat het zo is. En ook dat ik er niets aan kan veranderen.”
Als Hamilton niet een keer dichtbij is geweest, waarom klaagde Hamilton dan tegen zijn team, dat hij problemen heeft met passeren van "that guy". We hebben het allemaal gehoord over de radio.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Uhh Hamilton is niet een keer dichtbij genoeg geweest om een aanval te kunnen plaatsen en Max heeft 0,0 verdedigende acties hoeven te ondernemen. Komt puur door de 2017 auto's waardoor je niet dicht achter een andere auto kunt rijden.
Het slaat nergens op wat je zegt.
Hamilton kon hem niet passeren omdat hij überhaupt niet dichtbij genoeg kon komen om een aanval te kunnen plaatsen. En dat op nieuwe banden, DRS en met Mercedes motor. Komt door de 2017 aerodynamica en niet door Max. Je hebt zelf toch ook kunnen zien dat Hamilton geen aanval heeft kunnen plaatsen of niet?quote:Op maandag 27 maart 2017 09:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als Hamilton niet een keer dichtbij is geweest, waarom klaagde Hamilton dan tegen zijn team, dat hij problemen heeft met passeren van "that guy". We hebben het allemaal gehoord over de radio.
Vettel kon Hamilton ook alleen volgen en nul keer aanvallen voor de pitstop, terwijl erna direct duidelijk was dat hij veel sneller kon. Die zat dus gewoon brandstof en banden te sparen en te wachten...quote:Op maandag 27 maart 2017 09:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hamilton kon hem niet passeren omdat hij überhaupt niet dichtbij genoeg kon komen om een aanval te kunnen plaatsen. En dat op nieuwe banden, DRS en met Mercedes motor. Komt door de 2017 aerodynamica en niet door Max. Je hebt zelf toch ook kunnen zien dat Hamilton geen aanval heeft kunnen plaatsen of niet?
Mooi dom van Max dat hij met Hamilton achter zich opeens wel >1 seconde sneller per rondje (het verschil tussen Hamilton en Verstappen) kon rijden. Waren betere momenten om dat te doen.quote:Op maandag 27 maart 2017 09:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als Hamilton niet een keer dichtbij is geweest, waarom klaagde Hamilton dan tegen zijn team, dat hij problemen heeft met passeren van "that guy". We hebben het allemaal gehoord over de radio.
Het chassis is ook wel wat op aan te merken als ik het goed begrijp, dus ze hebben hun zaakjes ook op dat gebied niet in orde of iig niet zo goed voor elkaar als Ferrari en Mercedes terwijl juist de verwachting was dat RBR het meeste voordeel zou hebben van de nieuwe regels.quote:Op maandag 27 maart 2017 09:00 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert, dit soort frustraties hopen op. Altijd achter de feiten aanlopen met Renault terwijl chassis, organisatie en rijders top zijn.
Mercedes voelt dat ook aan en zal er alles aan doen om hem los te weken van het team. Enige waar Max voor moet waken is dat hij goed timed qua overstap. Niet dat de RB tegen die tijd de mercedes voorbij is gegaan qua ontwikkeling (denk ik niet, te afhankelijk van Renault).
Maar goed, eerst dit seizoen uitrijden, op miskleunen wachten van mercedes en Ferrari, hopen dat Renault eindelijk de update gereed heeft en vooral geduld hebben.
Maar het valt me tegen dat ze toch zo achter lopen en weer 3 gp's nodig hebben om de boel op orde te krijgen. De Max hype heeft de verwachting wat teveel gekleurd.. althans bij mij toch.
Dat laatste natuurlijk alleen omdat Newey bij RBR zit. Tja, de man heeft de plank wel eens eerder misgeslagen.quote:Op maandag 27 maart 2017 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het chassis is ook wel wat op aan te merken als ik het goed begrijp, dus ze hebben hun zaakjes ook op dat gebied niet in orde of iig niet zo goed voor elkaar als Ferrari en Mercedes terwijl juist de verwachting was dat RBR het meeste voordeel zou hebben van de nieuwe regels.
Wat ik heb gelezen die MGK in Spanje pas maar of dat losstaat van die ICE update die ze al gepland hadden weet ik niet.quote:Op maandag 27 maart 2017 10:29 schreef Swetsenegger het volgende:
De update van de renault motor in Spanje of misschien zelfs pas Spanje, gaat dat dan over de ICE of is dat de 2017 MGU-K?
Als het de ICE is hebben ze misschien al eerder voordeel van de 2017 MGU-K, want dat scheelt sowieso al 5KG.
Dat maakt toch niet uit omdat je van elk onderdeel 4 mag gebruiken? Dus als ze in China de MGU-K vervangen heeft dat geen invloed op aantal ICE's die ze nog kunnen gebruiken.quote:Op maandag 27 maart 2017 10:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen die MGK in Spanje pas maar of dat losstaat van die ICE update die ze al gepland hadden weet ik niet.
Ik weet wel dat ze dan een nieuwe Power Unit in kunnen zetten dus ze de MGK dan pas doen om die reden.
Ga eens terug naar je cave en daar moto gp kijken.quote:
Als er iemand voor je rijdt kan je hem toch gewoon 'die gast' noemen? Die gast voor je...quote:Op maandag 27 maart 2017 09:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als Hamilton niet een keer dichtbij is geweest, waarom klaagde Hamilton dan tegen zijn team, dat hij problemen heeft met passeren van "that guy". We hebben het allemaal gehoord over de radio.
quote:Op maandag 27 maart 2017 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nuance
https://racingnews365.nl/column-wereld-vergaat-max-verstappen/
In principe zou t kunnen maar misschien is het beter te doen met een motor die op beide is aangepast.quote:Op maandag 27 maart 2017 10:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit omdat je van elk onderdeel 4 mag gebruiken? Dus als ze in China de MGU-K vervangen heeft dat geen invloed op aantal ICE's die ze nog kunnen gebruiken.
Roerond met dit stuk eens. Als we De Telegraaf mogen geloven is RBR een doodlopende straat en moet Max zsm vertrekken. Max heeft nog alle tijd van de wereld en alle teams hebben nu eenmaal te maken met ups en downs. Gewoon rustig een paar jaar bij RBR blijven zitten. Renault heeft de afgelopen 30 jaar zoveel titels gepakt met zoveel verschillende teams, die krijgen de boel wel weer aan de praat. Het lijkt me ook niet verstandig om naast Lil' Lewis in de tweede Mercedes te gaan zitten. Mercedes GP blijft toch een brits team en Lewis is hun boy. Die interne strijd ga je niet zo makkelijk winnen.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nuance
https://racingnews365.nl/column-wereld-vergaat-max-verstappen/
Ik las eerder dat ze verwachten dat het fixen van de MGU-K wel 5 of 6 races op zich kan laten wachtenquote:Op maandag 27 maart 2017 10:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Als het de ICE is hebben ze misschien al eerder voordeel van de 2017 MGU-K, want dat scheelt sowieso al 5KG.
quote:Op maandag 27 maart 2017 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
er is weer een groot Formule 1-onderzoek gaande:
https://f1survey.motorsport.com/
Ingevuldquote:Hartelijk dank voor het afronden van dit fanonderzoek.
Namens Motorsport Networks hartelijk bedankt voor je deelname aan het onderzoek.
Wij garanderen je drie dingen:
We nemen je antwoorden mee in ons onderzoek en laten ze onafhankelijk analyseren door één van ’s werelds beste sportonderzoekbureau’s Nielsen Sport.
We maken een samenvatting van de belangrijkste bevindingen en stellen deze beschikbaar aan de fans, geheel gratis via onze wereldwijde websites.
We presenteren de volledige resultaten van de antwoorden aan de belanghebbenden van de Formule 1: de teams, rijders, circuits, het overkoepelend orgaan (de FIA) en de nieuwe houder van de commerciële rechten Liberty Media.
Hartelijke groet,
Charles Bradley, Hoofdredacteur,
Motorsport.com
Matig stukje tekst..quote:Op maandag 27 maart 2017 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nuance
https://racingnews365.nl/column-wereld-vergaat-max-verstappen/
Volgens mij kwam het temperen van de verwachtingen pas na de wintertests.quote:Al sinds februari roepen Red Bull en Max Verstappen dat ze een matig begin van het seizoen verwachten.
quote:Ja het was Red Bull zelf die tijdens de winter de hoop uitsprak en de verwachting dat het voor de titel kon strijden. Het was ook Renault dat zei er klaar voor te zijn met de nieuwe motor. Maar de hoop was tijdens de eerste testweek al vervlogen. Dat is de harde realiteit van de Formule 1.
Logisch toch? Max doet het toch goed? Alleen het team heeft een zwakke winterperiode gehad. Maar dan mag je niet kritisch zijn?quote:Kortom: Niet zo dramatisch! Het is bijna stemmingmakerij wat er momenteel gebeurt. Eerst wordt Max de hemel in geprezen, om vervolgens het team neer te sabelen
Nu gaan ze de fans proberen dingen voor te schrijven. Genieten, en je niet gek laten maken? WTF?quote:Voor de fans: Ga gewoon lekker genieten van de F1 en van Max. Laat je niet gek maken door bepaalde blogjes die alleen maar bezig zijn met het opzetten van de Nederlandse fans tegen Vettel of Hamilton. Dat hoort niet bij de Formule 1 en ook niet bij het respect dat de coureurs voor elkaar hebben. Max kan het prima vinden met Lewis en ook met Sebastian
Vandaar dat andere coureurs wel konden inhalen, zoals Ocon en Hulkenberg bij Alonso.quote:Op maandag 27 maart 2017 11:33 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Als er iemand voor je rijdt kan je hem toch gewoon 'die gast' noemen? Die gast voor je...
Max zelf zegt het ook in de paddocks pass (wat betreft HAM achter zich houden, maar ook over zijn inhalen van RAI). Je kan een stuk sneller zijn maar zo gauw je op 2 sec zit kom je gewoon niet dichterbij.
Tuurlijk is Max een toprijder, maar soms zijn het ook gewoon 'randzaken' waardoor dingen gebeuren. Niet alles is automatisch puur de magische hand van max
Een kapotte McLaren inhalen lukt nog wel ja.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandaar dat andere coureurs wel konden inhalen, zoals Ocon en Hulkenberg bij Alonso.
In totaal zouden er zo'n 16 inhaalacties geweest zijn.
2 races in een weekend in plaats van 1 hell yeah!!quote:Op maandag 27 maart 2017 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
er is weer een groot Formule 1-onderzoek gaande:
https://f1survey.motorsport.com/
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:06 schreef MakkieR het volgende:
[..]
2 races in een weekend in plaats van 1 hell yeah!!
Eensquote:Op maandag 27 maart 2017 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.
Ditquote:Op maandag 27 maart 2017 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.
De McLaren ging pas kapot door de aanraking met Ocon. Niet ervoor.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Een kapotte McLaren inhalen lukt nog wel ja.
De overige 'inhaalacties' zullen wel in de eerste ronde plaats hebben gevonden, of de regie heeft zitten slapen.
Als Bahrain ook een optocht wordt dan werken de 2017 reglementen denk ik niet want dat is normaal gesproken een spectaculaire race met veel inhaalacties.
Die aanraking was toch vlak voordat ze rechte stuk op gingen? (uitkomen voorlaatste bocht). Radiobericht van Alonso kwam ook vlak na eerste bocht en die berichten worden altijd eerst gecontroleerd voordat ze de ether in worden geschotenquote:Op maandag 27 maart 2017 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De McLaren ging pas kapot door de aanraking met Ocon. Niet ervoor.
Ja, maar überhaupt de hele actie geeft aan dat er wel ingehaald kon worden. Ze zaten bochten lang vlak achter elkaar en ook zonder die botsing zouden Ocon en Hulkenberg Alonso op het rechte stuk ingehaald hebben (met DRS). Dat lag niet aan de botsing.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Die aanraking was toch vlak voordat ze rechte stuk op gingen? (uitkomen voorlaatste bocht). Radiobericht van Alonso kwam ook vlak na eerste bocht en die berichten worden altijd eerst gecontroleerd voordat ze de ether in worden geschoten
Volgens Alonso was het geen gevecht omdat zijn auto kapot was. Maar misschien was dat een self serving bias.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, maar überhaupt de hele actie geeft aan dat er wel ingehaald kon worden. Ze zaten bochten lang vlak achter elkaar en ook zonder die botsing zouden Ocon en Hulkenberg Alonso op het rechte stuk ingehaald hebben (met DRS). Dat lag niet aan de botsing.
Alonso verloor er vlak voor 0,7 seconden (lag 1 sec voor), kan best wat aan de hand zijn geweest eerst.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens Alonso was het geen gevecht omdat zijn auto kapot was. Maar misschien was dat een self serving bias.
dat niet alleen, maar er waren belabberd weinig graphics in beeld, waardoor je niet wist wie waar lag bijvoorbeeldquote:Op maandag 27 maart 2017 14:54 schreef BroesWillems het volgende:
Wie heeft zicht trouwens ook zo geërgerd aan de regie? Er waren regelmatig gele vlaggen e.d. waarvan nooit is gebleken wat er nu gebeurde. Ik snap dat niet alles in beeld kan worden gebracht, maar met een race zoals gisteren waarin er niet continu wat gebeurde, mag daar best wel wat meer aandacht aan worden besteed.
Dat kwam doordat de FOM hele weekend er problemen mee had gehad..quote:Op maandag 27 maart 2017 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat niet alleen, maar er waren belabberd weinig graphics in beeld, waardoor je niet wist wie waar lag bijvoorbeeld
Klopt, ik miste veel ronde/sectortijden. Erg irritant.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat niet alleen, maar er waren belabberd weinig graphics in beeld, waardoor je niet wist wie waar lag bijvoorbeeld
Zelfs Max kreeg problemenquote:,,Met deze wagens, en de vele dirty air, is inhalen vrijwel onmogelijk. Ik had bijna een seconde sneller gekund, maar het zit er gewoon niet in", aldus de coureur van Renault tegenover Motorsport.
Ook Esteban Ocon kon niet dichterbij komen aan zijn voorganger, Fernando Alonso, en profiteerde van een zeldzaam foutje van de Spanjaard. ,,Nico en ik waren veel sneller dan Fernando, maar we kwamen gewoon niet in de buurt. Na zijn foutje kon dat wel en konden we erlangs."
Hülkenberg noemt de spectaculaire inhaalactie het hoogtepunt van zijn race. Met drie wagens naast elkaar raasden de mannen over het rechte stuk. ,,Ik zat bij Ocon en Alonso op het sleeptouw, zette DRS én het volledige motorvermogen open. Het was echt 'aahhhh'", vertelt Hülkenberg.
Waar veel coureurs voorafgaand aan het seizoen al voor vreesden, lijkt dus uit te komen. Het inhalen wordt door de nieuwe aerodynamicaregels vrijwel onmogelijk gemaakt. Lewis Hamilton noemt het inhalen 'moeilijker dan ooit' en Verstappen gaf al aan dat hij snel naar Kimi Räikkönen kon rijden, maar toen hij binnen twee seconden kwam problemen kreeg."
Even een paar jaar geduld hebben? Wat denk je zelf? Die mannen hebben een carriere van jaar of 15, hebben om elke seconde gevochten en gestreden. Max gaat echt niet even 'afwachten'. Ik denk dat er meermaals per jaar een strategische afweging plaats vind of team en rijder toekomst hebben samen. Dat zijn geen impulsieve beslissingen maar degelijke carriereplanning. Elke rijder grijpt zn kansen en als Renault het niet brengt zijn er weer andere teams. Over een paar jaar, wie dan leeft wie dan zorgt.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Roerond met dit stuk eens. Als we De Telegraaf mogen geloven is RBR een doodlopende straat en moet Max zsm vertrekken. Max heeft nog alle tijd van de wereld en alle teams hebben nu eenmaal te maken met ups en downs. Gewoon rustig een paar jaar bij RBR blijven zitten. Renault heeft de afgelopen 30 jaar zoveel titels gepakt met zoveel verschillende teams, die krijgen de boel wel weer aan de praat. Het lijkt me ook niet verstandig om naast Lil' Lewis in de tweede Mercedes te gaan zitten. Mercedes GP blijft toch een brits team en Lewis is hun boy. Die interne strijd ga je niet zo makkelijk winnen.
Je doet net alsof Max in een uitzichtloze situatie zit zoals Alonso en nog maar een paar jaar F1 te gaan zou hebben.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:55 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Even een paar jaar geduld hebben? Wat denk je zelf? Die mannen hebben een carriere van jaar of 15, hebben om elke seconde gevochten en gestreden. Max gaat echt niet even 'afwachten'. Ik denk dat er meermaals per jaar een strategische afweging plaats vind of team en rijder toekomst hebben samen. Dat zijn geen impulsieve beslissingen maar degelijke carriereplanning. Elke rijder grijpt zn kansen en als Renault het niet brengt zijn er weer andere teams. Over een paar jaar, wie dan leeft wie dan zorgt.
Uiteindelijk is een rijder ook een merk en een product dat moet renderen onafhankelijk welk team ze rijden.
Die motor klinkt echt slecht zo... maar hij heeft het gehouden (beide zelfs )quote:
Hoop alleen dat ze die sector tijden blokjes weglaten, ik irriteerde me maar mateloos aan die vele blokjes onderin beeld haha, leidde me te veel afquote:Op maandag 27 maart 2017 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Klopt, ik miste veel ronde/sectortijden. Erg irritant.
Ik dacht dat ze proberen de nieuwe MGU-K voor Spanje nog af te krijgen en de nieuwe ICE voor Canada (aangezien de ICE niet een enorm voordeel oplevert in Monaco).quote:Op maandag 27 maart 2017 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las eerder dat ze verwachten dat het fixen van de MGU-K wel 5 of 6 races op zich kan laten wachten
IK!quote:Op maandag 27 maart 2017 14:54 schreef BroesWillems het volgende:
Wie heeft zicht trouwens ook zo geërgerd aan de regie? Er waren regelmatig gele vlaggen e.d. waarvan nooit is gebleken wat er nu gebeurde. Ik snap dat niet alles in beeld kan worden gebracht, maar met een race zoals gisteren waarin er niet continu wat gebeurde, mag daar best wel wat meer aandacht aan worden besteed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was er toch alleen tijdens de kwalificatie? Dat vond ik wel een meerwaarde hebben. Je ziet TIJDENS de vliegende ronde dan ook of ie sneller gaat zijn, in plaats van achteraf.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:38 schreef SnowOokami het volgende:
Hoop alleen dat ze die sector tijden blokjes weglaten, ik irriteerde me maar mateloos aan die vele blokjes onderin beeld haha, leidde me te veel af
De helft van de stats deed het niet tijdens de race, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Maar misschien kunnen ze het gewoon op de 3 sectoren houden ipv elke 250 meter?quote:Op maandag 27 maart 2017 17:18 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dat was er toch alleen tijdens de kwalificatie? Dat vond ik wel een meerwaarde hebben. Je ziet TIJDENS de vliegende ronde dan ook of ie sneller gaat zijn, in plaats van achteraf.
Dat viel mij dus ook op. Kwalificatie ging ook al niet soepel.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat kwam doordat de FOM hele weekend er problemen mee had gehad..
Wauw.quote:
Waarom? Vond dit juist wel gaaf, prima toevoeging. Als het werktquote:Op maandag 27 maart 2017 17:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De helft van de stats deed het niet tijdens de race, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Maar misschien kunnen ze het gewoon op de 3 sectoren houden ipv elke 250 meter?
Te veel afleiding vind ik persoonlijk blijf maar kijken naar de blokjes...quote:Op maandag 27 maart 2017 17:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom? Vond dit juist wel gaaf, prima toevoeging. Als het werkt
Het voegt ook een stukje spanning toe. Tot op zekere hoogte vind ik dat meer informatie beter is.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Te veel afleiding vind ik persoonlijk blijf maar kijken naar de blokjes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |