lang leve de turk, maar bok is daar ook geen gemeengoedquote:Op zondag 26 maart 2017 11:27 schreef RobinOok het volgende:
Nederlandse slagers en supermarkten verkopen al amper tot geen lamsvlees. Veel mensen eten dat al niet, laat staan geit.
ja maar hier is de slager erin wel leuk ook, altijd ook wel bavette en varkenspoten, picanha, procureur gewoon nog niet gehakt en in stukken van kilo of anderhalf, etcquote:Op zondag 26 maart 2017 11:32 schreef RobinOok het volgende:
Bij mijn appie ligt maar heeeeel soms lam. En dan een rack of karbonaadjes met een kiloprijs van minstends 30 euro. Vroeger hadden ze lamsgehakt in het halalvak, toen at ik regelmatig lamsgehaktballen. Nu nooit meer.
Ross baalt daar behoorlijk van. In de UK is lamsvlees net zo normaal als rundvlees en hier amper (en heel duur!) te krijgen.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:27 schreef RobinOok het volgende:
Nederlandse slagers en supermarkten verkopen al amper tot geen lamsvlees. Veel mensen eten dat al niet, laat staan geit.
dan woon je niet goed, want kan het hier prima krijgen en gangbare prijs is ongeveer 8 euro de kiloquote:Op zondag 26 maart 2017 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ross baalt daar behoorlijk van. In de UK is lamsvlees net zo normaal als rundvlees en hier amper (en heel duur!) te krijgen.
Behalve bij Turkse slagers dan. Herkomst en diervriendelijkheid ervan even daargelaten - het kost echt geen reet. Koteletten, gehakt, bout - veel lam voor bijna niks.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ross baalt daar behoorlijk van. In de UK is lamsvlees net zo normaal als rundvlees en hier amper (en heel duur!) te krijgen.
ja en de kwaliteit is om te huilen gewoon, vind het vlees daar vies en altijd raar gesneden, lang leve veel slagers hier en altijd keuzequote:Op zondag 26 maart 2017 11:41 schreef RobinOok het volgende:
Tegenwoordig probeert Appie wel mee te doen met hypes. Chateaubriand (?!!) met kerst, pulled pork, Côte de Boeuf, van die dingen. Waar hipsters over bloggen en volgers bij de appie naar vragen. Ach ja.
Hebben jullie echt geen Turken daarzo dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Drenthe hèquote:Op zondag 26 maart 2017 11:41 schreef liedetector het volgende:
dan woon je niet goed, want kan het hier prima krijgen en gangbare prijs is ongeveer 8 euro de kilo
Noorden, mini, noordenquote:Op zondag 26 maart 2017 11:42 schreef minilot het volgende:
Maar die slagers zijn in de oostelijke helfst van het land mogelijk wat dunner gezaaid.
Zoek even zo'n hobbyist met wat schapenquote:Op zondag 26 maart 2017 11:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het 'speciale' vlees dat Lidl met kerst en pasen heeft een stuk beter van kwaliteit dan dat van de AH.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:42 schreef liedetector het volgende:
[..]
ja en de kwaliteit is om te huilen gewoon, vind het vlees daar vies en altijd raar gesneden, lang leve veel slagers hier en altijd keuze
Ja, bij de schaapskooi in Ruinen kan je elk jaar een heel lam kopen. Dat is me wat te veel van het goedequote:Op zondag 26 maart 2017 11:43 schreef derLudolf het volgende:
Zoek even zo'n hobbyist met wat schapenIs vaak wel wat mee te regelen.
Lidl heeft fijn spulquote:Op zondag 26 maart 2017 11:43 schreef minilot het volgende:
Ik vind het 'speciale' vlees dat Lidl met kerst en pasen heeft een stuk beter van kwaliteit dan dat van de AH.
Assen heeft toch wel een paar Turkse slagers zeker?quote:Op zondag 26 maart 2017 11:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, bij de schaapskooi in Ruinen kan je elk jaar een heel lam kopen. Dat is me wat te veel van het goedeIk weet ook wel een slager (niet in mijn eigen woonplaats) waar je lam kan kopen, maar ik vind het best prijzig.
Ik ga niet steeds naar Assen om vlees te kopenquote:Op zondag 26 maart 2017 11:45 schreef minilot het volgende:
Assen heeft toch wel een paar Turkse slagers zeker?
*googlet*
Inderdaad!
Of woon je daar een eind vandaan?
Inderdaad.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lidl heeft fijn spulEn als ik ergens geitenvlees zou verwachten, dan is het eerder daar dan in de A-merk supermarkten.
Duidelijk!quote:Op zondag 26 maart 2017 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga niet steeds naar Assen om vlees te kopenDat is echt te ver ja, dan is het bij de AH zelfs goedkoper zonder de reiskosten
![]()
Maar dan heb je kut kwaliteit. Als voor meer dan één maaltijd meeneemt kan het al snel uit dunkt me.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga niet steeds naar Assen om vlees te kopenDat is echt te ver ja, dan is het bij de AH zelfs goedkoper zonder de reiskosten
![]()
En dan invriezen en ontdooien zodat je er zelf kutkwaliteit van maakt.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dan heb je kut kwaliteit. Als voor meer dan één maaltijd meeneemt kan het al snel uit dunkt me.
nog best veel, dat zijn hier de supermarktprijzen, gemiddelde is 8 tot 10 eu de kilo (behalve biefstuk ofzo)quote:Op zondag 26 maart 2017 11:42 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hebben jullie echt geen Turken daarzo dan?
Lam kost bij mijn Turk een tientje de kilo. Bout iets duurder, wel 12 euro de kilo.
goeie tip, maar ik kom nog steeds nietquote:Op zondag 26 maart 2017 11:55 schreef Memento-Mori het volgende:
Voor de efteling meet mensen de Duitse Groupon heeft 'n aanbieding: https://www.groupon.de/deals/bda-freizeitpark-efteling
27,50 Inc parkerendus als je met de auto komt voordeliger dan de ah actie. (heb al vaker 'n efteling ticket bij de Duitse Groupon gehaald)
Noorden is bijna per definitie ook Oostelijk van de randstad, op die gekke kop van Noord Holland naquote:
Met die redenering noem je Limburg ook het oostenquote:Op zondag 26 maart 2017 12:04 schreef kwakz0r het volgende:
Noorden is bijna per definitie ook Oostelijk van de randstad, op die gekke kop van Noord Holland na
Vind ik het eigenlijk ook welquote:Op zondag 26 maart 2017 12:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met die redenering noem je Limburg ook het oosten
Ja.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met die redenering noem je Limburg ook het oosten
Ik vind het een prima prijs. :-)quote:Op zondag 26 maart 2017 11:54 schreef liedetector het volgende:
[..]
nog best veel, dat zijn hier de supermarktprijzen, gemiddelde is 8 tot 10 eu de kilo (behalve biefstuk ofzo)
En lelijk bovendien, wat een vieze kleuren zeg.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:01 schreef minilot het volgende:
Truttig maar cute spul groeit er in de voortuin momenteel!
[ afbeelding ]
1500g gratis, staat er! Nou, dat wil ik wel.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:06 schreef kwakz0r het volgende:
http://www.sausages.nl/nl/joints-of-meat hier, leg of lamb. wel duurder dan bij de turk.
Eens, en tóch vind ik ze lollig, deze vossendruifjes!quote:Op zondag 26 maart 2017 12:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En lelijk bovendien, wat een vieze kleuren zeg.
dan is het geen goeie, heb ik eigenlijk nooit gelukkigquote:Op zondag 26 maart 2017 12:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Noorden is bijna per definitie ook Oostelijk van de randstad, op die gekke kop van Noord Holland na
Maarreh, mijn ouders bestellen weleens via http://www.sausages.nl/nl/ die bezorgt in verschillende weken in verschillende delen van het land. Vaak ook wel lamsschouder enzo.
Ik vind bij de Turk vaak dat het lam al te schapig is, ook van smaak...
schouder onder de kilo heb ik nog nooit gevonden idd en meestal voor een hele schouder ben ik rond de 12 eu kwijt (in verhouding nog duur want helft is bot ofzo....)quote:Op zondag 26 maart 2017 12:10 schreef RobinOok het volgende:
[..]
1500g gratis, staat er! Nou, dat wil ik wel.
Oh, dat was de pork.
Lam is ¤ 27,00 en ¤ 30,00 de kilo.
En het zijn nooit kleine lapjes die je koopt. Zo'n schouder weegt gauw 1,5 kilo of meer. Dat vind ik dus niet leuk meer....![]()
is t ook, ik koop zelf ook liever bij de turk.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:10 schreef RobinOok het volgende:
[..]
1500g gratis, staat er! Nou, dat wil ik wel.
Oh, dat was de pork.
Lam is ¤ 27,00 en ¤ 30,00 de kilo.
En het zijn nooit kleine lapjes die je koopt. Zo'n schouder weegt gauw 1,5 kilo of meer. Dat vind ik dus niet leuk meer....![]()
Ook nu keek ik wèèr fout. Lamsbout is er ¤ 18,00 de kilo. Zo'n ¤ 27,00 voor een hele.
Nog steeds veel geld voor zijn tweetjes.
Hoeveel had je eraan verwacht dan?quote:Op zondag 26 maart 2017 12:20 schreef Myraela het volgende:
Ik heb één keer een schouder gehaald, maar ik vond er ook echt wat weinig vlees aan zitten. Maar misschien ligt dat aan mij.
nee het is 18 de kilo, joint is meestal 1,5, de totale prijs weet hij als hij het weegt voor hij komt bezorgen.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:13 schreef liedetector het volgende:
[..]
schouder onder de kilo heb ik nog nooit gevonden idd en meestal voor een hele schouder ben ik rond de 12 eu kwijt (in verhouding nog duur want helft is bot ofzo....)
agree...samen krijg je dat never op!!!! zelfs als je er niks bij maakt, hele kip krijgen we altijd wel weg, schouder nog nimmer geluktquote:Op zondag 26 maart 2017 12:22 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hoeveel had je eraan verwacht dan?
Ik denk dat van een kleine schouder makkelijk 4 mensen hun buik rond kunnen eten. En 6 als het geen grote eters zijn.
Ik ook niet! Sterker nog, ik zou vaker schaap willen eten.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef minilot het volgende:
Ik vind het niet erg als lamsvlees wat sterker smaakt.
Schattig!quote:Op zondag 26 maart 2017 12:01 schreef minilot het volgende:
Truttig maar cute spul groeit er in de voortuin momenteel!
[ afbeelding ]
denk dat je dan karbonades als koteletten hebt gekregen,das wezenlijk iets anders.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee het is 18 de kilo, joint is meestal 1,5, de totale prijs weet hij als hij het weegt voor hij komt bezorgen.
maar goed, de turk in den haag was prima vlees. die bij mijn ouders verkoopt helaas gewoon schaap en dat is zo muffig en sterk. hele grote megakoteletten ook.
Eet tip in deze: rudimentair eethok in de voet van de zuidelijke vuurtoren op Oland.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:23 schreef minilot het volgende:
Ik vind het niet erg als lamsvlees wat sterker smaakt.
Ik zal proberen het te onthouden voor als ik eens een keer door Zweden hobbel.quote:
Met 4 was het echt karig. Een kip heeft meer vlees.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:22 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Hoeveel had je eraan verwacht dan?
Ik denk dat van een kleine schouder makkelijk 4 mensen hun buik rond kunnen eten. En 6 als het geen grote eters zijn.
niet met je eensquote:Op zondag 26 maart 2017 12:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met 4 was het echt karig. Een kip heeft meer vlees.
Sowieso een aanrader; heerlijk rustig.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zal proberen het te onthouden voor als ik eens een keer door Zweden hobbel.
Eerst naar Denemarken in juni.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sowieso een aanrader; heerlijk rustig.
Dit is het eerste wat ik lees op fokquote:Op zondag 26 maart 2017 01:49 schreef AnneX het volgende:
Zwager zit beneden te zwammen met mn.X.
Sodemieter toch op man.![]()
quote:Op zondag 26 maart 2017 11:52 schreef RobinOok het volgende:
Oh, voor ik het vergeet, nog een bedankje voor Mjan en Kaatje voor het meedenken.
Ik heb inmiddels gereserveerd bij De Nieuwe Winkel.
Oh die ken ik niet. Zo eens kijken.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:29 schreef minilot het volgende:
Jeuj, vanavond SF in de bios.![]()
Wat een verwennerij toch, zoveel science fiction in de bioscoop de laatste tijd.
Kun je me wegwijs maken?quote:Op zondag 26 maart 2017 12:36 schreef liedetector het volgende:
en ik maar denken dat je al jaren hier rondzwierf
op soms een belgische docu na kan ik hun tv echt niet kijken.... ik sla over ..quote:Op zondag 26 maart 2017 12:40 schreef fietsie het volgende:
"Mag ik u kussen" van de Belg is echt een lachen-tot-het-traant programma
Ze hebben door hun taaltje echt leuke comedyquote:Op zondag 26 maart 2017 12:41 schreef liedetector het volgende:
[..]
op soms een belgische docu na kan ik hun tv echt niet kijken.... ik sla over ..
sja denk dat het komt omdat je zo'n nieuwe user bent, kreeg een database time out en probeer het nog eens meldingquote:Op zondag 26 maart 2017 12:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zit je nou met je ogen dicht? 2 knipogen
Mac van Dinther van De Volkskrant had gisteren (een best behoorlijke) een recensie van een restaurant in Arnhem:quote:Op zondag 26 maart 2017 11:52 schreef RobinOok het volgende:
Oh, voor ik het vergeet, nog een bedankje voor Mjan en Kaatje voor het meedenken.
Ik heb inmiddels gereserveerd bij De Nieuwe Winkel.
sja smaken verschillen zullen we maar zeggenquote:Op zondag 26 maart 2017 12:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze hebben door hun taaltje echt leuke comedy
quote:Op zondag 26 maart 2017 12:41 schreef liedetector het volgende:
[..]
idd aan de prijs ja.... liet het altijd terplekke draaien en afhankelijk wat ik uitzocht rond 10 de kilo ongeveerquote:Op zondag 26 maart 2017 12:49 schreef golfer het volgende:
Gisteren bij de Turkse Supermarkt in Haarlem lamsgehakt voor de moussaka gekocht. Was niet goedkoop: 5,95 per pond.
quote:Op zondag 26 maart 2017 12:51 schreef liedetector het volgende:
[..]
BRRRRRRRRRRR x 1000 die hele studio 100 meuk mag van mij dood
Alle wielrenwedstrijden op de belgquote:Op zondag 26 maart 2017 12:41 schreef liedetector het volgende:
[..]
Alles is toch op Eurosport tegenwoordig?quote:Op zondag 26 maart 2017 12:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alle wielrenwedstrijden op de belgverder kijk ik er niet naar
Veel wel jaquote:Op zondag 26 maart 2017 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alles is toch op Eurosport tegenwoordig?
Ach ja, blijven weinig kijkers over zo, kan Sportza ze voor een prikkie weer terug kopenquote:
Dus...quote:Op zondag 26 maart 2017 10:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Restaurant hier in de buurt heeft (nog even, nieuwe kaart komt er bijna aan) bok op de kaart staan. Ze halen het hier vandaan las ik.
Tja, zie tijdstip en ik moest het even kwijt.quote:
Jup, de NOS mag alleen nog maar samenvattingen uitzenden en van een aantal sporten iets meer.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Echt waar? Dan zal ik er niet veel van gaan zien...
Oh, hier niet. Net als Lie krijgen wij hier een lamsschouder nooit op met zijn tweeen en een kip altijd.quote:Op zondag 26 maart 2017 12:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met 4 was het echt karig. Een kip heeft meer vlees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |