ligt aan je budgetquote:Op vrijdag 24 maart 2017 16:36 schreef CoExist het volgende:
Iemand ervaringen en/of tips met betrekking tot een goede Bluetooth set met de volgende opties:
- Telefoneren
- Muziek luisteren
- GPS aanwijzingen
- Intercom functie voor passagier en mede rijders
Om en nabij de ¤150,- (max).quote:
onee he niet dat lelijke hok weerquote:Op vrijdag 24 maart 2017 19:12 schreef mjan het volgende:
Wie was het ook alweer die een Aprilia moto 6.5 had? Toevallig op de VU vandaag?
Hij is in ieder geval niet te missenquote:
Ik heb de Motó 6.5 en was vandaag wel ff er mee weg. Heb geen idee wat de VU is.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 19:12 schreef mjan het volgende:
Wie was het ook alweer die een Aprilia moto 6.5 had? Toevallig op de VU vandaag?
Zelf gebruik ik deze:quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:33 schreef CoExist het volgende:
[..]
Om en nabij de ¤150,- (max).
Ik zit al te kijken om samen met een motor vrind een duo set te kopen omdat het circa scheelt qua prijs aanzienlijk met een single set.
Het liefst wil ik ook geen microfoon boom in mijn helm (Roof Boxer V8) daar is die net wat te krap voor.
Meeste van mijn kornuiten hebben een Shark helm, dus die kijken naar de Sharktooth omdat het erg makkelijk plaatsen is.
Kijk nu bij de UClear HBC200 Force. Maar ik ben totaal niet thuis in de wereld en heb ook wel kennissen die headset via eBay of Aliexpress bestellen voor minder dan ¤75,-
Ik heb zelf ook de Boxer helm en heb hierin de scala rider q3 laten monteren.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:33 schreef CoExist het volgende:
[..]
Om en nabij de ¤150,- (max).
Ik zit al te kijken om samen met een motor vrind een duo set te kopen omdat het circa scheelt qua prijs aanzienlijk met een single set.
Het liefst wil ik ook geen microfoon boom in mijn helm (Roof Boxer V8) daar is die net wat te krap voor.
Meeste van mijn kornuiten hebben een Shark helm, dus die kijken naar de Sharktooth omdat het erg makkelijk plaatsen is.
Kijk nu bij de UClear HBC200 Force. Maar ik ben totaal niet thuis in de wereld en heb ook wel kennissen die headset via eBay of Aliexpress bestellen voor minder dan ¤75,-
Ik denk dat het aan de hocuspocus ligt.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 07:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het valt me op dat mijn achterrem minder goed werkt. Ik voel minder tegendruk als ik hem indruk.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Daarnaast heeft ie ook problemen met starten in de kou (ofja, hij start gewoon niet), terwijl ie hem in de middag meteen pakt. Weten jullie waar dit aan kan liggen? Tijd voor een nieuwe accu?
Zomertijd!quote:Op zondag 26 maart 2017 16:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan de hocuspocus ligt.
Zou kunnen, maar wel vreemd dat het ineens is gekomen nadat ie uit de winterstalling is gekomen.quote:Op zondag 26 maart 2017 16:14 schreef Elegy het volgende:
Misschien veermechanisme dat een beetje lam is? Geen idee of dat kan
Heb je de accu al eens een nachtje aan de lader gehangen en dan nogmaals geprobeerd?
Je bent man, maar je profiel zegt vrouw.quote:Op maandag 27 maart 2017 11:26 schreef ._HAAK_. het volgende:
Als jullie een keer in Gelderland/Overijssel rijden ga ik wel een keer mee. Ik ben 27(man) en heb een MT07.
Ja dat klopt.quote:Op maandag 27 maart 2017 11:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je bent man, maar je profiel zegt vrouw.
Onze jaarlijkse Friesland rit is where the magic happens!quote:Op maandag 27 maart 2017 11:26 schreef ._HAAK_. het volgende:
Als jullie een keer in Gelderland/Overijssel rijden ga ik wel een keer mee. Ik ben 27(man) en heb een MT07.
10,11,24 & 25 kan ik de andere weekenden moet ik werkenquote:Op maandag 27 maart 2017 13:10 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Onze jaarlijkse Friesland rit is where the magic happens!
Deze zal ergens in Juni plaatsvinden.
Als zij zich prettig daarbij voeltquote:Op maandag 27 maart 2017 11:36 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je bent man, maar je profiel zegt vrouw.
Zou ik snel naar Duitsland gaanquote:Op maandag 27 maart 2017 11:26 schreef ._HAAK_. het volgende:
Als jullie een keer in Gelderland/Overijssel rijden ga ik wel een keer mee. Ik ben 27(man) en heb een MT07.
Jij woont zeker in de randstad Niet heel Gelderland ligt direct aan de landsgrens met Duitsland. Bielefeld isvoor mij twee-en-een-half uur snelweg.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:55 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zou ik snel naar Duitsland gaan
Bielefeld kreeg ik laatst aangewezen door een Duister in Ibbenburen.
Politie is daar mild en veel mooie bochten.
sowieso! net nog gedaan.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:07 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als teun uit het raam spuugt raakt hij Merkel..
Of naar de Ducati Live Experience, op 15 april bij Star Twin in Loenen, 17 april Moto Puro in Nuenen. Of één van de andere dagen bij een andere dealerquote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:31 schreef Salatrel het volgende:
Voor diegene die met Pasen nog iets te doen zoeken en geen zin hebben in de meubelboulevard:
Yamaha MT tryout in Hillegom za & ma 15 & 17 april
Vet maar een foto is het niet echt meer natuurlijkquote:Op donderdag 30 maart 2017 21:10 schreef CoExist het volgende:
Was afgelopen week effe bij mijn oom die fotograaf is.
Hij heeft een paar foto's van mij gemaakt in mijn motor kleding.
Het resultaat is erg Daft Punk achtig.
[ afbeelding ]
Beetje dreftquote:Op donderdag 30 maart 2017 20:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Rechter voorvork lekte een beetje.
Dingetje gemaakt van melkpak (plastic ) om het schoon te maken en na een proefritje nog niets te zien.
Hopen dat het zo blijft.
/lief dagboek.
Het origineelquote:Op vrijdag 31 maart 2017 00:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vet maar een foto is het niet echt meer natuurlijk
Maar zeker heel erg tof gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door CoExist op 31-03-2017 04:39:37 ]You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
quote:Op vrijdag 31 maart 2017 03:06 schreef CoExist het volgende:
[..]
Het origineelTof. Ik snap ook wel waarom die het geshopped heeft, dat doet de afbeelding echt wat extra's nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'s avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
ja, zag ik ook net. Maar denk dat ik het eerst bij de clubraces ga proberen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 08:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
17 juni is die Ducati Live Experience bij Motoport Assen, is dat niet in de buurt voor jou?
Naah gewoon nieuwe keringen erin, en kapjes op de potenquote:Op donderdag 30 maart 2017 20:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Rechter voorvork lekte een beetje.
Dingetje gemaakt van melkpak (plastic ) om het schoon te maken en na een proefritje nog niets te zien.
Hopen dat het zo blijft.
/lief dagboek.
Datum prikker voor juni komt eraan.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:11 schreef whY... het volgende:
Stond er nog een rit op de planning eigenlijk? Ik heb al een tijdje niks meer gezien, maar dat kan ook aan mij liggen ☺
Leuk ik ben geïnteresseerdquote:Op zaterdag 1 april 2017 19:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Datum prikker voor juni komt eraan.
Alles op zn tijd.quote:Op zaterdag 1 april 2017 16:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Naah gewoon nieuwe keringen erin, en kapjes op de poten
het staat iedereen vrij wat te organiseren hoor de maand juni is al gereserveerdquote:Op zaterdag 1 april 2017 19:11 schreef whY... het volgende:
Stond er nog een rit op de planning eigenlijk? Ik heb al een tijdje niks meer gezien, maar dat kan ook aan mij liggen ☺
Datumprikker komt vanavond!quote:Op zondag 2 april 2017 11:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het staat iedereen vrij wat te organiseren hoor de maand juni is al gereserveerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Route kan nog wijzigen en dat wij hem na suggesties hier bijvoorbeeld iets inkorten. Ik kan mij herinneren van de vorige keer dat mensen hem iets te lang vonden.
Tijdstip van vertrek zal 10/11u zijn. Ik hou niet van vroege ochtenden en sommige mensen komen van ver natuurlijk.
Tempo ligt als ik de recensies van voorgaande jaren mag geloven redelijk hoog. Als je een nieuwe rijder bent kan je gerust meegaan want daar wordt uiteraard rekening mee gehouden. Het gaat uiteindelijk natuurlijk om de ervaring en fun.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vragen? Vragen!YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
duurt wel lang hoor... komt ie per trekschuit ofzo?quote:
Gewoon te lui nogquote:Op maandag 3 april 2017 10:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
duurt wel lang hoor... komt ie per trekschuit ofzo?
quote:Op maandag 3 april 2017 09:35 schreef Geelman het volgende:
Is dat de Elf Stedentocht?!
Die heb ik vorig jaar ook gereden, alleen dan met 2.000 andere motorrijders. Was wel leuk, maar veel vaart zat er niet is. Maar met een kleinere club kan je natuurlijk lekker doorgassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
de 2e keer was redelijk schadeloos meen ikquote:Op maandag 3 april 2017 13:51 schreef KneusTeun het volgende:
Door gassen-friesland-fok dat was al een keer een leuk ritje met een flitspaal toch?
Die eerste was in totaal bijna een jaarsalaris toch?quote:Op maandag 3 april 2017 14:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de 2e keer was redelijk schadeloos meen ik
weet ik niet ik was op vakantiequote:Op maandag 3 april 2017 14:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Die eerste was in totaal bijna een jaarsalaris toch?
De eerste keer reden 13 motorrijders mee waarvan er 10 bekeurd waren met boetes variërend van 251 tot 600+ euro inclusief verzoek tot voorkomen (correct me if I'm mistaken).quote:Op maandag 3 april 2017 14:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Die eerste was in totaal bijna een jaarsalaris toch?
Rijd zo lastig op de motor.quote:Op maandag 3 april 2017 15:33 schreef Maegrim het volgende:
wist niet dat philippe starck ook in het bluetooth headsets wereldje zat
snap alleen niet waarom dit nog verkocht wordt.quote:Op maandag 3 april 2017 15:30 schreef CoExist het volgende:
Vorige week de Interphone Sport Twinpack (¤280,-) van Cellularline gekocht en afgelopen weekend getest.
Intercom van rijder naar rijder en van rijder naar passagier werkt naadloos.
Ook het telefoneren en muziek luisteren was perfect.
FM radio had wat ruis maar ik zat op de grens Fryslân - Drenthe
Installatie in mijn Roof Boxer V8 was paar minuten werk.
Enige nadeel is dat er weinig bass in de speakers zit. Maar ik denk dat inherent is aan alle helm headsets.
[ afbeelding ]
Wie een beetje goed zoekt op het web vind hem voor een fijn prijsje.
Ik heb er al 2,5 versleten, door niet snel genoeg opbergen als het begon te regenen. Als een duurdere versie wel waterdicht is, heb ik er met alle liefde meer geld voor over.quote:Op maandag 3 april 2017 18:02 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ben ik oprecht nieuwsgierig naar, want ik ben er flink op aan het zoeken maar kan weinig slechts vinden over die chinese dingen.
Ik heb zelf deze:quote:Op maandag 3 april 2017 18:02 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
snap alleen niet waarom dit nog verkocht wordt.
Het lijkt erop met al die reviews van de china varianten dat die het net zo goed doen voor een fractie van de prijs.
Ben ik oprecht nieuwsgierig naar, want ik ben er flink op aan het zoeken maar kan weinig slechts vinden over die chinese dingen.
Ik zat op 202 euro, volgens mij de laagstequote:Op maandag 3 april 2017 15:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
De eerste keer reden 13 motorrijders mee waarvan er 10 bekeurd waren met boetes variërend van 251 tot 600+ euro inclusief verzoek tot voorkomen (correct me if I'm mistaken).
De tweede keer heeft niemand volgens mij een bekeuring gekregen, maar lag het tempo ook lager en de datum verder van de oorspronkelijke motor elfstedentocht af. Het was niet zo mooi weer die dag ook. Allerlei factoren die mee hebben gespeeld dus.
Ik heb weinig tot geen ervaring met Chinese Aliexpress tech apparatuur. Houd ik ook zo denk ik.quote:Op maandag 3 april 2017 18:02 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
snap alleen niet waarom dit nog verkocht wordt.
Het lijkt erop met al die reviews van de china varianten dat die het net zo goed doen voor een fractie van de prijs.
Ben ik oprecht nieuwsgierig naar, want ik ben er flink op aan het zoeken maar kan weinig slechts vinden over die chinese dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
quote:Op maandag 3 april 2017 19:08 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik heb weinig tot geen ervaring met Chinese Aliexpress tech apparatuur. Houd ik ook zo denk ik.
De Interphone headset zijn IP67 gecertificeerd en dus bestand tegen regen en vocht.
Mijn ervaring is: goedkoop = duurkoop.
Het Italiaanse Cellularline gaat al een poosje mee in de intercom/bluetooth wereld en dat schept bij mij meer vertrouwen dan een obscuur Chinees ding op eBay voor ¤ 79,-
Plus deze Interphone was behoorlijk in de aanbieding. Normaal betaal je:
Interphone Sport Single: ¤ 229,- (nu ¤ 160,-)
Interphone Sport Twin ¤ 400,- (nu ¤ 280,-)Dat setje is in elke winkel online zo'n beetje 280.... bikeinn en converterman zijn de eerste twee hits en die zijn beide 280.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn verschillende vloggers die ik volg die behoorlijk zijn te spreken over de BT-S2
http://www.dx.com/p/bt-s2(...)-418882#.WOKPAIiLSky's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
Dat was ik. Gelukkig heeft justitie het een beetje druk dus is het ondertussen verjaardquote:Op maandag 3 april 2017 15:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
De eerste keer reden 13 motorrijders mee waarvan er 10 bekeurd waren met boetes variërend van 251 tot 600+ euro inclusief verzoek tot voorkomen (correct me if I'm mistaken).
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Geef je nu op middels onderstaande link!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op maandag 3 april 2017 18:31 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Is het niet handiger om het bespreken van het ritje in het daarvoor bestemde topic te doen PTA / De 20e Motorrijders New/Oldbierit! Aanmelden! #35 ?
Crosspost gemaakt.quote:
Dat was omdat je in beroep ging toch? De jackpot was destijds voor mij: 47km/u, 600 euroquote:Op maandag 3 april 2017 21:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat was ik. Gelukkig heeft justitie het een beetje druk dus is het ondertussen verjaard
quote:Op dinsdag 4 april 2017 08:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Geef je nu op middels onderstaande link!worden de oldbies niet meer uitgenodigdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen wonder dat fok naar de knoppen gaatDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
quote:Op maandag 3 april 2017 19:08 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik heb weinig tot geen ervaring met Chinese Aliexpress tech apparatuur. Houd ik ook zo denk ik.
De Interphone headset zijn IP67 gecertificeerd en dus bestand tegen regen en vocht.
Mijn ervaring is: goedkoop = duurkoop.
Het Italiaanse Cellularline gaat al een poosje mee in de intercom/bluetooth wereld en dat schept bij mij meer vertrouwen dan een obscuur Chinees ding op eBay voor ¤ 79,-
Plus deze Interphone was behoorlijk in de aanbieding. Normaal betaal je:
Interphone Sport Single: ¤ 229,- (nu ¤ 160,-)
Interphone Sport Twin ¤ 400,- (nu ¤ 280,-)Het is twee stuks voor die prijs hea ;-).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zaterdag nog in de stromende regen gereden, en ze werken nog perfect!
Zelf was ik ook nooit zo van de Chinese kwaliteit, maar inmiddels weet ik wel beter.Linkje werkt nietquote:Op maandag 3 april 2017 20:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat setje is in elke winkel online zo'n beetje 280.... bikeinn en converterman zijn de eerste twee hits en die zijn beide 280.
Zijn verschillende vloggers die ik volg die behoorlijk zijn te spreken over de BT-S2
http://www.dx.com/p/bt-s2(...)-418882#.WOKPAIiLSkyquote:Op maandag 3 april 2017 21:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat was ik. Gelukkig heeft justitie het een beetje druk dus is het ondertussen verjaardDit zijn mensen die al eerder mee hebben gereden, vandaar ;-).quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
worden de oldbies niet meer uitgenodigd
Geen wonder dat fok naar de knoppen gaatYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
He ouwe, stukje rijden?quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
worden de oldbies niet meer uitgenodigd
o dat was het. Ik heb nog nooit meegeredenquote:Op dinsdag 4 april 2017 10:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Het is twee stuks voor die prijs hea ;-).
Zaterdag nog in de stromende regen gereden, en ze werken nog perfect!
Zelf was ik ook nooit zo van de Chinese kwaliteit, maar inmiddels weet ik wel beter.
[..]
Linkje werkt niet
[..]
[..]
Dit zijn mensen die al eerder mee hebben gereden, vandaar ;-).
die eet ik altijd zelf opquote:Op dinsdag 4 april 2017 10:46 schreef Salatrel het volgende:
Doe lief tegen stinkie hij neemt koekjes mee
Tijd om nu wel mee te gaan danquote:Op dinsdag 4 april 2017 11:22 schreef stinkie het volgende:
[..]
o dat was het. Ik heb nog nooit meegereden
quote:Op dinsdag 4 april 2017 08:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Geef je nu op middels onderstaande link!Ik ga de agende ernaast leggen en dan vul ik hem inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
Wanneer ben je eigenlijk oldbie?quote:
Zodra je dat onderscheid gaat maken op een imaginaire zuchtende toon.quote:
Dan ben ik nog Newbie die gewoon al jaren rijdquote:Op dinsdag 4 april 2017 11:50 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Zodra je dat onderscheid gaat maken op een imaginaire zuchtende toon.
Daarom ben ik blij dat ik een nieuwe motor heb met nog garantie. Dat betekent niet dat er iets niet stuk kan gaan, maar de kans is kleiner dan bij een oude motor.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:19 schreef KneusTeun het volgende:
Dit weekend nog allroad ritje ergens rond de veluwe, is kijken hoe het oude beest het doet.
Toch merk je als je eenmaal gezeik hebt gehad dat je dan in je achterhoofd rekening houdt met herhaling.
7 vreemden die het wel zien maar jij niet. Lekker voorbereid op pad wel.quote:Op dinsdag 4 april 2017 09:18 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat was omdat je in beroep ging toch? De jackpot was destijds voor mij: 47km/u, 600 euro
Afgelopen weekend een rit gedaan in Groningen/Friesland/Drenthe. We stopten even in Appelscha, komt een kerel op me af, of me iets opviel aan mijn motor. Bleek dat mijn ketting erbij hing als aan hangbuikzwijn Heb die vent bedankt voor het even onder de aandacht brengen, de volgende dag laten spannen, maar tijdens die stop kwamen er nog 7 andere kerels op me af dat mijn ketting zo slap hing. Ja lul, dat weet ik inmiddels wel. Nee, dat was me tot dat moment nog niet opgevallen, en ja, ga maar vooral voor me rijden als je zo bang bent dat 'ie knalt.
Vervolgens al die lui met 30 door mooie bochtjes in wegen waar je 60 mocht.
Oh kijk, we hebben er nog eenquote:Op dinsdag 4 april 2017 13:34 schreef fathank het volgende:
[..]
7 vreemden die het wel zien maar jij niet. Lekker voorbereid op pad wel.
Niet om te bashen, uit eigen ervaring, als je zo kort na elkaar een slappe ketting hebt dan gaat hij knappen, wellicht is het goed om na te denken deze te vervangen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:42 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Oh kijk, we hebben er nog een
Ik zie die motor letterlijk nooit van de zijkant, kom altijd op de voor- of achterkant aanlopen en zie die ketting derhalve niet. Was bij een bezoek aan de garage vorige maand ook nog weer aangespannen, en de tijd tussen de keer daarvoor was langer dan dat er nu tussen zat, evenals de afstand die ik er sindsdien mee heb gereden. Ik verwachtte simpelweg niet dat er nu al zoveel meer speling op zou zitten en heb er dus niet zo naar gekeken.
Had ik het alsnog moeten zien? Tuurlijk, en zodra die vent me er op wees zag ik het ook direct. Ik merkte ook al wel dat 'ie wat slapper hing, maar niet dat het al zo ver was.
Klopt, ik vraag me af in welke staat die ketting nu nog is. Misschien klinkt het alsof ik het allemaal af doe met een 'pfuh, zeur toch allen niet zo, er is toch niks gebeurd?', maar dat is niet hoe ik erover denk. Later deze week ga ik nog een keer langs om er langer naar te laten kijken, en dan hoor ik wel wat men er van vindt.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:46 schreef whY... het volgende:
[..]
Niet om te bashen, uit eigen ervaring, als je zo kort na elkaar een slappe ketting hebt dan gaat hij knappen, wellicht is het goed om na te denken deze te vervangen.
goed argument wel om niet even 2 seconden naar beneden te kijken alvorens je opstapt. 'ik kom altijd van voor of achter aanlopen dus ik kan de ketting niet bekijken'.quote:Op dinsdag 4 april 2017 13:42 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Oh kijk, we hebben er nog een
Ik zie die motor letterlijk nooit van de zijkant, kom altijd op de voor- of achterkant aanlopen en zie die ketting derhalve niet. Was bij een bezoek aan de garage vorige maand ook nog weer aangespannen, en de tijd tussen de keer daarvoor was langer dan dat er nu tussen zat, evenals de afstand die ik er sindsdien mee heb gereden. Ik verwachtte simpelweg niet dat er nu al zoveel meer speling op zou zitten en heb er dus niet zo naar gekeken.
Had ik het alsnog moeten zien? Tuurlijk, en zodra die vent me er op wees zag ik het ook direct. Ik merkte ook al wel dat 'ie wat slapper hing, maar niet dat het al zo ver was.
Zo had ik laatst een maat.quote:Op dinsdag 4 april 2017 14:19 schreef Salatrel het volgende:
Ach er reed wel eens iemand mee met 0,9 bar in zijn achterband. Dat vond ik ook best een prestatie
Sarasidialect. En dat was dus niet het geval bij mij, m'n ketting was wel over de helft van z'n leven, maar nog geen vaste schakels ofzo. Onderdelen liggen al klaar, dus straks gaat de hele bups er nieuw op.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:03 schreef whY... het volgende:
Is een kettingwiel dialect voor tandwiel?
Meestal gaan ketting en tandwiel qua slijtage hand in hand.
Veel plezier met kettingprutsen, ik was er twee dagen meebezig omdat ik een vaste ketting had besteld. Bij mijn motor loopt de ketting tussen de achterbrug door, en alles moest uit elkaar, waar ik uiteraard niet opgerekend had... Volgende keer koop ik er 1 met een link en een knijpertje erbij.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Sarasidialect. En dat was dus niet het geval bij mij, m'n ketting was wel over de helft van z'n leven, maar nog geen vaste schakels ofzo. Onderdelen liggen al klaar, dus straks gaat de hele bups er nieuw op.
Ik heb een link en een knijpertje ja. Ik trek er alsnog wel minstens een weekend voor uit, want ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:12 schreef whY... het volgende:
[..]
Veel plezier met kettingprutsen, ik was er twee dagen meebezig omdat ik een vaste ketting had besteld. Bij mijn motor loopt de ketting tussen de achterbrug door, en alles moest uit elkaar, waar ik uiteraard niet opgerekend had... Volgende keer koop ik er 1 met een link en een knijpertje erbij.
Je zou zeggen van wel, maar mijn motor heeft er een handje van me te naaien met onderhoud omdat de vorige eigenaar volgens mij echt nooit iets gedaan heeft. Dus ik kom altijd weer shit tegen. En de progressieve veren moeten nog in de voorvork, de voorrem moet eigenlijk nog even gereviseerd en hij is ook wel weer toe aan schone olie. Dus ik heb voorlopig nog wel wat te doen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:18 schreef whY... het volgende:
Het is eigenlijk best simpel, het tandwiel bij je achterwiel is zo los, het kleintje voor is iets moeilijker omdat deze ook kan draaien/bewegen dus je moet hem subtiel blokkeren.
Nieuwe tandwielen erop, achterwiel er weer op in de voorste stand, ketting erom en vast klinken (als je geen schakels hoeft te verwijderen) en je ketting spannen met je achterwiel. Piece of cake toch
Ik hoor een BL'tje aankomen Als dit eraf ligt kan ik ook makkelijk hierbij, en meteen even dat meenemen, en dan toch ook even zus... Voor je het weet heb je een volledig nieuwe motorquote:Op dinsdag 4 april 2017 15:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel, maar mijn motor heeft er een handje van me te naaien met onderhoud omdat de vorige eigenaar volgens mij echt nooit iets gedaan heeft. Dus ik kom altijd weer shit tegen. En de progressieve veren moeten nog in de voorvork, de voorrem moet eigenlijk nog even gereviseerd en hij is ook wel weer toe aan schone olie. Dus ik heb voorlopig nog wel wat te doen.
Welke typo?
Ik gaf je zo'n mooie uitweg.quote:
Met een beetje geluk (en de belofte van voer en bier) staat BL er ook bij om me te helpen, dus dan is het wel aanzienlijk minder erg. Maar eh ja, ik herken de invloed zelf ook wel ja.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:32 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik hoor een BL'tje aankomen Als dit eraf ligt kan ik ook makkelijk hierbij, en meteen even dat meenemen, en dan toch ook even zus... Voor je het weet heb je een volledig nieuwe motor
12.8 US fluid ounces =quote:Op dinsdag 4 april 2017 16:17 schreef whY... het volgende:
Gelijk maar even door met een onderhoudsvraagje, ik moet mijn seal vervangen van mijn voorvork(poot) dat is de vorige keer (andere motor) compleet misgegaan want ik had a. veel te veel olie erin gedaan en b. ik kreeg de seal niet goed omdat ik geen gereedschap had om het de poot goed te klemmen. Uiteindelijk dus met hangende pootjes uitbesteed aan de motorboer... rip uit mijn lijf.
Nu wil ik nog een poging wagen, in het handboek staat het volgende:
FORK OIL (EACH)
Capacity:
379 m3 (13.3 lmp oz, 12.8 US oz)
Grade:
FORK OIL 10W or equivelant.
Hoeveel ml moet er in die poot aan vorkolie?
Nogmaals bij mijn laatste poging was dat ding zo stijf als een hark en bij elke hobbel schoten mijn polsen door mijn schouders (figure of speech)
Top, ik denk dat ik het vorige keer compleet verkeerd heb berekend, ik vemoed dat ik de kubeke inhoud heb genomenquote:
Ik denk dat daar een omrekenfoutje staat. 379 kuub olie?quote:Op dinsdag 4 april 2017 16:17 schreef whY... het volgende:
Gelijk maar even door met een onderhoudsvraagje, ik moet mijn seal vervangen van mijn voorvork(poot) dat is de vorige keer (andere motor) compleet misgegaan want ik had a. veel te veel olie erin gedaan en b. ik kreeg de seal niet goed omdat ik geen gereedschap had om het de poot goed te klemmen. Uiteindelijk dus met hangende pootjes uitbesteed aan de motorboer... rip uit mijn lijf.
Nu wil ik nog een poging wagen, in het handboek staat het volgende:
FORK OIL (EACH)
Capacity:
379 m3 (13.3 lmp oz, 12.8 US oz)
Grade:
FORK OIL 10W or equivelant.
Hoeveel ml moet er in die poot aan vorkolie?
Nogmaals bij mijn laatste poging was dat ding zo stijf als een hark en bij elke hobbel schoten mijn polsen door mijn schouders (figure of speech)
Je leest verkeerdquote:Op dinsdag 4 april 2017 16:26 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een omrekenfoutje staat. 379 kuub olie?
Maar hopen dat het de juiste waarde is en niet de max. Want dan is het alsnog stuiteren geblazenquote:
Lekker bezig vandaag.quote:
Deze rit is het waard, mooi langs de kust van Frieslandquote:Op dinsdag 4 april 2017 14:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waarom gaan jullie altijd daar rijden? Achterlijk ver.
alleen jammer dat er zoveel Friezen wonen. Voor de rest helemaal eens(zegt deze Groninger... )quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:17 schreef CoExist het volgende:
Fryslân is sowieso de mooiste provincie van Nederland.
quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb een link en een knijpertje ja. Ik trek er alsnog wel minstens een weekend voor uit, want ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.
Nee hoor, het is een fabrieks af probleem wat niks te maken heeft met onderhoud of dergelijke.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij dat ik een nieuwe motor heb met nog garantie. Dat betekent niet dat er iets niet stuk kan gaan, maar de kans is kleiner dan bij een oude motor.
Ik klop wel alvast af.quote:
valt mee, had mijn 690 smc-r in 2013 nieuw gekocht, als ik hem nu verkoop schrijf ik er zo'n 2000 op af.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een fabrieks af probleem wat niks te maken heeft met onderhoud of dergelijke.
Elk model heeft wel iets.
Voordeel van 2e hands is dat je minder afschrijving hebt rij eens een nieuwe motor naar buiten en bam je bent al een rug kwijt.
Terwijl ik mijn motor straks weer voor exact dezelfde prijs van de hand kan doen, heb mijn super tenere zelfs met winst verkocht! en nooit iets aan gedaan behalve een setje banden.
goede kettingpons ja, met die crappy poepdingen is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ketting verwisselen, blijft een leuk klusje het lijkt moeilijker dan het is eigenlijk. Kettingpons erbij, en dan kan het bijna niet misgaan
Kettingwiel is correct in deze context. Op een kettingwiel loopt een ketting, op een tandwiel loopt een tandwiel (of ander getand oppervlak).quote:
I stand corrected.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kettingwiel is correct in deze context. Op een kettingwiel loopt een ketting, op een tandwiel loopt een tandwiel (of ander getand oppervlak).
Dat iedereen het een tandwiel noemt, betekent niet dat het klopt.
quote:Op woensdag 5 april 2017 10:04 schreef whY... het volgende:
Groen grijze draden en paddestoelen in je helm?
Welke helm heb je aangeschaft?quote:Op woensdag 5 april 2017 09:53 schreef stinkie het volgende:
Net voor ik mijn helm opzette erachter komen waarom je ze niet vochtig moet opbergen
Net maar een nieuwe gekocht
weet ik veel. De eerste die paste. Had haast. Volgens mij is het een snoei. Ligt in auto nu. Kijk straks wel even als ik naar huis rijd.quote:Op woensdag 5 april 2017 10:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Welke helm heb je aangeschaft?
zeker als je het zo doet:quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:50 schreef KneusTeun het volgende:
Voordeel van 2e hands is dat je minder afschrijving hebt rij eens een nieuwe motor naar buiten en bam je bent al een rug kwijt.
Wat zat er op die banden ?quote:
Eens, mijn eerste motor kocht ik voor minder dan wat ik er voor inruil aan terug kreeg.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Voordeel van 2e hands is dat je minder afschrijving hebt
Ik mijzelf ook hoor, nog maar 3 jaar het rijbewijs en maar max 10.000 km gereden gok ik. Vorig jaar maar 1000 meen ikquote:Op woensdag 5 april 2017 12:06 schreef KneusTeun het volgende:
Ja ik ga ook wel een keer een nieuwe halen bij een dealer, maar beschouw me zelf nog steeds als beginnend bestuurder.
Ben tot nu toe nog steeds niet op mijn muil gegaan dus ik wacht nog ff tot ik dat heb gehad
Ben nu eerst naar een auto aan het zoeken....
Raar argument.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:06 schreef KneusTeun het volgende:
Ben tot nu toe nog steeds niet op mijn muil gegaan dus ik wacht nog ff tot ik dat heb gehad
Ja auto is voor mij opzich minder boeiend, loop naar me werk.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik mijzelf ook hoor, nog maar 3 jaar het rijbewijs en maar max 10.000 km gereden gok ik. Vorig jaar maar 1000 meen ik
Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit of je wel of geen student bent, wel of geen (goed betaalde) baan etc. Wat je er voor over hebt etc.
Voor mij is de auto bijvoorbeeld veel belangrijker dan de motor, aangezien ik daar veel meer kilometers mee maak (al is mijn motor duurder dan mijn auto )
Ja misschien, maar wil eerst een keer de fout ingaan met een niet glimmende nieuwe motor.quote:
Tenenkrommend om te zienquote:
Ik ben al 5 uur bezig om op en neer te gaan naar Friesland. Gaat mij net wat te ver.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Deze rit is het waard, mooi langs de kust van Friesland
NIeuwe banden zitten een laagje ja wat is het ? Om de band goed te houden en niet uit te drogen.quote:
Op het eind praten ze beetje door elkaar zegt tie filmert nou be careful ?quote:Op woensdag 5 april 2017 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
Gewoon rustig doen in het begin en dan steeds wat schuiner.. rustig 't gas opbouwen en na 50km kan je vol los.
Toch wel beetje lullig het is ook niet zo dat die volgas geeft ofzoquote:
behalve teringveel controles richting het noorden.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:20 schreef Nero22 het volgende:
Ingeschreven voor ritje in Fryslan. Argument TT Assen gaat niet op, want dan is het des te rustiger op alle andere wegen.
eigenlijk juist andersom.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:03 schreef whY... het volgende:
Is een kettingwiel dialect voor tandwiel?
Meestal gaan ketting en tandwiel qua slijtage hand in hand.
bronquote:Kettingwiel of tandwiel
Vaak wordt de term tandwiel gebruikt waar men kettingwiel bedoelt. Bij een tandwiel grijpen de tandwielen echter direct in elkaar en is er geen ketting aanwezig voor vermogens- of krachtoverdracht. Een groot verschil tussen een tand- en kettingwieloverbrenging is het omkeren van draairichting bij tandwielen, dit gebeurt bij kettingwielen niet.
Jup, er is een campagne bezig op de a7. Die blijft wel een tijdje duren. Vooral bij de rotonde bij Joure waar je 90 en dan 70 mag worden rijbewijzen ingenomen.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:25 schreef stinkie het volgende:
[..]
behalve teringveel controles richting het noorden.
Op banden wordt vaak een goedje gedaan om ze te laten glimmen in de showroom. Dit is ook één van de redenen dat je met nieuwe banden moet uitkijken.quote:
what happened?quote:Op woensdag 5 april 2017 21:40 schreef Pinkdwarf het volgende:
Ben allang blij dat Nero en ik die boete nooit ontvangen heb Was toch een beetje jammer geweest.
Maar lieverds, ik heb geen motor op het moment.. dus dan wordt mee rijden ook lastig. Ben hard aan het sparen! Net een nieuwe baan, dus binnenkort ga ik cashen
Je mag ook nog steeds achterop meerijden, als je wil en kan wanneer er een ritje isquote:Op woensdag 5 april 2017 21:40 schreef Pinkdwarf het volgende:
Ben allang blij dat Nero en ik die boete nooit ontvangen heb Was toch een beetje jammer geweest.
Maar lieverds, ik heb geen motor op het moment.. dus dan wordt mee rijden ook lastig. Ben hard aan het sparen! Net een nieuwe baan, dus binnenkort ga ik cashen
ik heb een weekendkaart voor een van de tribunes, dus dat gaat voor mij echt wel op, dat argument.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:20 schreef Nero22 het volgende:
Ingeschreven voor ritje in Fryslan. Argument TT Assen gaat niet op, want dan is het des te rustiger op alle andere wegen.
Nee na het eerste telefonisch verhoor om te bevestigen dat ik het was op de motor niks meer van gehoordquote:Op dinsdag 4 april 2017 09:18 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat was omdat je in beroep ging toch? De jackpot was destijds voor mij: 47km/u, 600 euro
Moto Guzziquote:Op vrijdag 7 april 2017 21:05 schreef davedavy het volgende:
Onbekend terrein hier voor mij op Fok! Maar hier leek me de meest geschikte plek om dit te vragen :
Wat voor soort motor is dit:
[ afbeelding ]
Ik wil opgaan voor mijn A2 rijbewijs en dit lijkt me een geweldig soort motor om op te starten. Ik kan nu heel dom overkomen maar dit lijkt me een naked bike soort achtig iets met een chopper look. Ik heb MP al eens liggen afspeuren maar kom alleen maar naked bikes tegen met een sporty look (ook leuk!) en anderzijds weer modellen die wat te zeer richting een chopper look aan zitten.
Ben erg benieuwd naar die 950! Ik hoop volgende week een rondje op de 950 te kunnen doen, wanneer ze bij Star Twin zijn. Als het weer tenminste een beetje goed is danquote:Op zondag 9 april 2017 12:56 schreef Nero22 het volgende:
Zojuist ook een Multi 950 gereden. Dat vind ik dan weer een stuk leuker rijden. En verbazingwekkend genoeg klonk hij standaard ook beter.
zat je ook steeds per ongeluk dat rijmodi scherm te openen? wat een ondingquote:Op zondag 9 april 2017 11:11 schreef Nero22 het volgende:
Zojuist een Monster 1200S gereden tijdens Desmo Tour van Ducati Zaltbommel. Man man man.
Heul, heul veel vermogen. Door de versnellingsbak rammen tot de 6en en dan gas geven vond ie toch niet zo leuk geloof ik want kwam in een false neutral uit. En zo'n QS moet ik ook aan wennen, want je moet echt geen gas loslaten zoals een clutchless upshift.
Nieuwe Honda Rebel. In dezelfde lijn heb je ook nog de Triumph Bobber, Kawasaki Vulcan en Yamaha XRV.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:05 schreef davedavy het volgende:
Onbekend terrein hier voor mij op Fok! Maar hier leek me de meest geschikte plek om dit te vragen :
Wat voor soort motor is dit:
[ afbeelding ]
Ik wil opgaan voor mijn A2 rijbewijs en dit lijkt me een geweldig soort motor om op te starten. Ik kan nu heel dom overkomen maar dit lijkt me een naked bike soort achtig iets met een chopper look. Ik heb MP al eens liggen afspeuren maar kom alleen maar naked bikes tegen met een sporty look (ook leuk!) en anderzijds weer modellen die wat te zeer richting een chopper look aan zitten.
Eenmaal. Ik wist dat 'ie onder de knipperlichtknop zat, dus ik spamde hem maar niet.quote:Op zondag 9 april 2017 17:44 schreef Maegrim het volgende:
[..]
zat je ook steeds per ongeluk dat rijmodi scherm te openen? wat een onding
Praat je in de derde persoon en wil je er meer over kwijt?quote:Op maandag 10 april 2017 09:07 schreef stinkie het volgende:
Zo, de herintreder heeft het ook overleefd. Nèt
whehehehquote:Op maandag 10 april 2017 09:59 schreef whY... het volgende:
[..]
Praat je in de derde persoon en wil je er meer over kwijt?
Wel knap, in een jaar tijd nog geen last van gehad.quote:Op maandag 10 april 2017 11:04 schreef whY... het volgende:
Ik ben vandaag ook drie keer ondergesprayed
Als ze het rijdend doen dan signaleer ik, maar dit was in de file kan het ze niet kwalijk nemen.
Deed ik eerder ook altijd zelf, je morst altijd wel een paar druppels en je zit weer met liters oude olie.quote:Op maandag 17 april 2017 11:30 schreef KneusTeun het volgende:
Olie doe je toch zelf ff in 15min?
Daarvoor is grote beurt beetje overkill.
Grote beurt prijs vragen is ook lastig, tussen de 3 en 400 voor start.
Als er issues komen loopt het snel op.
beurt heeft een standaardprijs, maar het is voornamelijk zaken controleren. Afhankelijk van welke onderdelen op zijn blijft het daarbij of loop je leegquote:Op zondag 16 april 2017 13:33 schreef Geelman het volgende:
Niet mooi, maar wel vet gedaan! De toekomst van het motorrijden.
Wat zou een grote beurt voor een Bandit 600 ongeveer kosten? Hij moet nodig nieuwe olie e.d. hebben...
Kleppen moeten ook nog wel gesteld worden, evenals de carburateurs.quote:Op maandag 17 april 2017 11:30 schreef KneusTeun het volgende:
Olie doe je toch zelf ff in 15min?
Daarvoor is grote beurt beetje overkill.
Grote beurt prijs vragen is ook lastig, tussen de 3 en 400 voor start.
Als er issues komen loopt het snel op.
Dat is dus een grote beurt.quote:Op maandag 17 april 2017 19:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Kleppen moeten ook nog wel gesteld worden, evenals de carburateurs.
Kan met kleppen en carbs ook wel eenvoudig oplopen tot 800+ ligt er ook beetje aan welke fiets etc. en wat er voor eventuele problemen er boven komen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 09:48 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is dus een grote beurt.
Ongeveer 600 euro.
Dat is serieus echt veel te veel geld Waar woon je ergens? Iemand hier weet vast wel een goedekope beunhaas die jou kan helpen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:50 schreef whY... het volgende:
Nou ja ze vragen toch 80 euro (vind ik verder prima) waarvan ze 10 euro niet kunnen bezuinigen en dat is de verwijderingsbijdrage. Dan is 40 euro arbeid en 30 euro materiaalkosten toch gewoon verdienen?
misschien moeten ze geen 230 vragen om een achterhand te monteren 'dan rekenen we geen montagekosten'quote:
Bandit 600, redelijk simpel dus.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Kan met kleppen en carbs ook wel eenvoudig oplopen tot 800+ ligt er ook beetje aan welke fiets etc. en wat er voor eventuele problemen er boven komen.
Materiaalkosten?quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:50 schreef whY... het volgende:
Nou ja ze vragen toch 80 euro (vind ik verder prima) waarvan ze 10 euro niet kunnen bezuinigen en dat is de verwijderingsbijdrage. Dan is 40 euro arbeid en 30 euro materiaalkosten toch gewoon verdienen?
Degene die weigerden verdienen nu in ieder geval helemaal niks aan mij
(nadat ik me een keer bedonderd voelde met nieuwe banden heb ik ze nu zelf eens een keer gekocht, maar ben ook verhuisd dus zoek nu een nieuwe motorzaak)
Ja snap ik ook wel. Moet ook nog een setje wisselen bedenk ik me nuquote:Op dinsdag 18 april 2017 19:04 schreef stinkie het volgende:
[..]
misschien moeten ze geen 230 vragen om een achterhand te monteren 'dan rekenen we geen montagekosten'
Ik snap dat mensen alternatieven zoeken
Balanceren met goudquote:
Hoppa, toch weer 45 euro bespaard.quote:Op woensdag 19 april 2017 14:40 schreef whY... het volgende:
Eentje doet 17,50 per band! Dat is waar ik ook mijn motor gekocht heb
KMS Motoren in Poeldijk misschien?quote:Op dinsdag 18 april 2017 21:12 schreef whY... het volgende:
Ik woon nu het Westland, iemand een adresje? Heb de banden toch nog niet binnen (in DE rijden geen vrachtwagens blijkbaar met Pasen).
Waarom zou je een grote beurt doen? Gewoon olie vervangen (of bijvullen?) en gas erop.quote:Op zondag 16 april 2017 13:33 schreef Geelman het volgende:
Niet mooi, maar wel vet gedaan! De toekomst van het motorrijden.
Wat zou een grote beurt voor een Bandit 600 ongeveer kosten? Hij moet nodig nieuwe olie e.d. hebben...
Ik heb het bij AMT Motoren gedaan vanmorgen, staan wisselende reviews op internet echter ben ik altijd goed geholpen twee motoren gekocht en een oude ingeruild. De werkplaats is eigenlijk niet op de juiste tijden open voor mij in combinatie met werk, ben ze daarom uit het oog verloren. Nu dus weer even klant geweest en 45 euro in mijn zak gehoudenquote:Op vrijdag 21 april 2017 11:15 schreef Elegy het volgende:
[..]
KMS Motoren in Poeldijk misschien?
http://kmsmotoren.nl/
Ben er wel eens langsgereden maar toen waren ze net dicht helaas. Daarna emt de ANWB weer thuisgekomen maar dat is een heel ander verhaal
Hoe kom je erachter dat dat nodig is? Heb ik nog nooit gedaanquote:Op maandag 17 april 2017 19:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Kleppen moeten ook nog wel gesteld worden, evenals de carburateurs.
Onderhoudsschema.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe kom je erachter dat dat nodig is? Heb ik nog nooit gedaan
Dank. Gevondenquote:
Die van mij mag voor de 12/18k inspectie...quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank. Gevonden
[ afbeelding ]
Toch maar eens een keer doorlopen. Ik heb alleen ketting vervangen en keer Voorvorkrubbers + olie.
Alleen omdat ik het merkte tijdens het rijden dat er iets mis was.
Inderdaad een valide afweging. Mijne was 1400. Weinig zin in onderhoud van 800 euro. Dan kan ik hem net zo goed afrijden tot het een keer klaar is.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:39 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die van mij mag voor de 12/18k inspectie...
Aan de andere kant: het is een hok van 1.100 euro. Kan ook gewoon de olie verversen en de ketting stellen en kijken waar het schip strandt.
Eens. Het blijft een Bandit 600 / twintig jaar oud hok. Maar ik vind het verder wel een fijne motor.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad een valide afweging. Mijne was 1400. Weinig zin in onderhoud van 800 euro. Dan kan ik hem net zo goed afrijden tot het een keer klaar is.
Kan inderdaad, maar niet zonder de juiste gereedschappen, werkplek, kennis, enz.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:45 schreef Sarasi het volgende:
Je kunt het ook zelf doen. Leer je ook nog eens wat van.
Ha. Ik heb zelfs nog nooit iets anders gedaan dan een IKEA kast in elkaar zetten en toch heb ik inmiddels al best veel aan m'n motor gedaan. Wel de eerste keer met hulp, maar die kun jij vast ook wel hier of op motor-forum vinden voor bier en pizza. Het enige wat je verder nodig hebt is wat action gereedschap en een momentsleutel. Elke garage (van je ouders bijvoorbeeld) is prima.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:49 schreef Geelman het volgende:
[..]
Eens. Het blijft een Bandit 600 / twintig jaar oud hok. Maar ik vind het verder wel een fijne motor.
[..]
Kan inderdaad, maar niet zonder de juiste gereedschappen, werkplek, kennis, enz.
Heb heel wat geprutst aan m'n scootertjes en m'n vorige auto. Soms is dat leuk, maar meestal niet. Moeren / bouten die niet loskomen, spullen die net niet goed passen, gereedschap dat net niet goed is, en er beroerd voorliggen omdat je geen brug hebt. Dat is gewoon klote.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ha. Ik heb zelfs nog nooit iets anders gedaan dan een IKEA kast in elkaar zetten en toch heb ik inmiddels al best veel aan m'n motor gedaan. Wel de eerste keer met hulp, maar die kun jij vast ook wel hier of op motor-forum vinden voor bier en pizza. Het enige wat je verder nodig hebt is wat action gereedschap en een momentsleutel. Elke garage (van je ouders bijvoorbeeld) is prima.
Ik zou persoonlijk niet al het onderhoud kunnen laten liggen en er daarna nog met een gerust hart de snelweg mee op kunnen knallen. Maar dat ben ik.
Arme banditjes. Ik zou ze graag adopteren.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom zou je een grote beurt doen? Gewoon olie vervangen (of bijvullen?) en gas erop.
Bandits gaan toch niet stuk!quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Arme banditjes. Ik zou ze graag adopteren.
Ik heb gewoon niet de kennis en tijd om er goed werk van te maken.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Arme banditjes. Ik zou ze graag adopteren.
In principe mag je het aanschafbedrag natuurlijk niet meenemen in je afweging. Als deze motor voor 800 euro weer helemaal tiptop is, ben je spekkoper. Als je toch al iets anders wilde of je motor in de basis slecht is, kan je je geld beter anders besteden.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niet de kennis en tijd om er goed werk van te maken.
Twijfel ook voor een beurt, maar weinig zin in 800 euro kosten op een motor van 1400.
Maar ik zal het onderhoudsschema binnenkort eens nalopen om te kijken hoe erg het allemaal is.
Ik heb ook 600 euro in de twin gestopt, motor van '95 maar is het mij waard omdat als ik nu iets anders zou halen heb ik weer een 2e hands misschien en kan ik er dus naast aanschaf ook wel weer een beurt tegenaan gooien.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niet de kennis en tijd om er goed werk van te maken.
Twijfel ook voor een beurt, maar weinig zin in 800 euro kosten op een motor van 1400.
Maar ik zal het onderhoudsschema binnenkort eens nalopen om te kijken hoe erg het allemaal is.
Zelfde met de VFR, heb er nu een spanningsregelaar met mosfets inquote:Op vrijdag 21 april 2017 14:59 schreef KneusTeun het volgende:
XRV750 issue is warm worden van spanningsregelaar.
Oplossing:
[ afbeelding ]
Ja die ga ik ook nog ff bestellen.quote:Op vrijdag 21 april 2017 15:55 schreef Maegrim het volgende:
de VFR, heb er nu een spanningsregelaar met mosfets in
heb je een MF sticker?quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:55 schreef Nero22 het volgende:
Hi,zegt de naam Lola Taxi jullie iets? Beste meneer begon te toeteren als een malle toen ik hem voorbij reed bij Vianen en ik ben wel benieuwd naar zijn verhaal. Hij nam ook een foto van me.
Kenteken HK-331-S
Telefoon iets met 078...
Eikel
Misschien wilde hij alleen zeggen dat hij me gespot had?quote:
Binnen of buiten de bebouwde kom? Want binnen zijn ze dacht ik behoorlijk hoog. Terecht trouwens.quote:Op zondag 23 april 2017 14:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net een boete binnen uit Duitsland. 9 na correctie te hard. 10 euro.
En mooie foto's erbij. Duitsland.
Inderdaad buiten de bebouwde kom. Je mocht er 50.quote:Op zondag 23 april 2017 16:17 schreef Elegy het volgende:
[..]
Binnen of buiten de bebouwde kom? Want binnen zijn ze dacht ik behoorlijk hoog. Terecht trouwens.
Zo is dat me ooit door iemand uitgelegd maar geen idee of dat nog zo is.
Ah, nuja, een tientje is nog te overzienquote:Op zondag 23 april 2017 17:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad buiten de bebouwde kom. Je mocht er 50.
Daarom helmcameraquote:Op zaterdag 22 april 2017 15:55 schreef Nero22 het volgende:
Hi,zegt de naam Lola Taxi jullie iets? Beste meneer begon te toeteren als een malle toen ik hem voorbij reed bij Vianen en ik ben wel benieuwd naar zijn verhaal. Hij nam ook een foto van me.
Kenteken HK-331-S
Telefoon iets met 078...
Eikel
Komen op de blauwe plaatjes nog heatsinks?quote:Op vrijdag 21 april 2017 14:59 schreef KneusTeun het volgende:
XRV750 issue is warm worden van spanningsregelaar.
Oplossing:
[ afbeelding ]
Ik wacht even af of ik dan in NL ben en of m'n lader het eindelijk doet.quote:Op zondag 30 april 2017 18:57 schreef Salatrel het volgende:
sjop sjop mensen doe eens even opgeven
PTA / De 20e Motorrijders New/Oldbierit! Aanmelden! #35
Die blauwe plaatjes zijn de fan. Dus daar kan ik niks opzetten.quote:Op zondag 30 april 2017 16:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Daarom helmcamera
[..]
Komen op de blauwe plaatjes nog heatsinks?
dat vergeten is onmogelijk bij een duc. Dan start ie in z'n geheel nietquote:Op maandag 1 mei 2017 10:52 schreef Vinniiee het volgende:
Ben je niet vergeten je standaard in te klappen?
Dat wist ik niet. Springt hij naar voren als je hem in de versnelling zet? Anders denk ik eerder dat het een vervuilde sensor is.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat vergeten is onmogelijk bij een duc. Dan start ie in z'n geheel niet
ja. En met koppeling ingeknepen kan ik ook niet wegrollen, daarom vermoed ik ook plakkende platen. 2 weken geleden ook nog zonder problemen gereden. Open koppelingshuis trekt vuil en meuk aan waar je bij staatquote:Op maandag 1 mei 2017 11:14 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Springt hij naar voren als je hem in de versnelling zet? Anders denk ik eerder dat het een vervuilde sensor is.
Top die spacerts zijn irritant, inderdaad.quote:Op zondag 30 april 2017 12:58 schreef Salatrel het volgende:
Na 19k km doorrijden werd het weer eens tijd voor een verse kettingset. (ik heb wel geleerd van de vorige keer toen die van het achtertandwiel afgelopen is )
Vorige keer nog met behulp van medeglobetrotter Dekatria vanwege het niet hebben van de juiste tool en het toch altijd makkelijker is om te leren van iemand die het zelf al eens gedaan heeft
Paar keer vloeken en tieren en zat het achterwiel weer op zijn plek (tyfus spacers)
Geniet van deze foto zo schoon zie je de ketting niet weer
[ afbeelding ]
Dat klinkt inderdaad als plakkende platen. Wel een voordeel dat het een droge koppeling isquote:Op maandag 1 mei 2017 11:17 schreef stinkie het volgende:
[..]
ja. En met koppeling ingeknepen kan ik ook niet wegrollen, daarom vermoed ik ook plakkende platen. 2 weken geleden ook nog zonder problemen gereden. Open koppelingshuis trekt vuil en meuk aan waar je bij staat
chaintool uiteindelijk 2 weken terug besteldquote:Op maandag 1 mei 2017 11:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Top die spacerts zijn irritant, inderdaad.
Ik ben een GS500 rijder! Maar ik heb geen behoefte aan een velg helaas.quote:Op maandag 1 mei 2017 20:29 schreef wd200 het volgende:
Rijdt er hier iemand een oude gs500 ?
Ik heb nog een achterwiel over welke ik graag weg doe ipv weg gooi.
Gewoon een vieze velg met een uitgedroogde achterband zonder tandwiel.
daar zijn toch van die RAM mount ballen voor?quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:53 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga morgen ook even de Duc klaarmaken voor een tripje naar de Vogezen. Gaskabels doorsmeren, nieuwe olie, olifilter en bougies.
Verder nog telefoonhouder erop zetten voor navi. Iemand een goed idee om dat op je kroonplaat te maken? En dat asje van mijn mechanische RPM meter is ingesleten..
quote:
Hoe werkt dat? ben je dan met je mascara bezig en dan pak je ineens een steeksleutel 10?quote:Beide tegen gekomen tijdens het opmaken, wellicht kan ik er nog iemand blij mee maken ?
Watvoor banden ga je eronder hangen?quote:
k60'squote:Op donderdag 4 mei 2017 15:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Watvoor banden ga je eronder hangen?
nu je hier toch bent vul gelijk ff de datumprikkert in.quote:
Ja heb ik even naar zitten kijken. Voordeel is dat ze wat doen aan de vibraties van die V2 maar ze hebben geen (dichte) case voor een S7 edge dus iets compleets kopen zit er niet bij denk ik.quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daar zijn toch van die RAM mount ballen voor?
Presentquote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:30 schreef Tankiej het volgende:
Komende zondag 7 mei is de KTM Orange day bij Premium Motors in Apeldoorn. Zijn er nog mensen van hier die daarheen gaan?
Ik ga sowieso, eens kijken of ik een proefritje kan doen op een 1090 of 1290 adventure
Ik heb de 690 gedaan omdat ik hoopte dat er dan geen drukte zou zijn want iedereen kiest de 1290 natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:30 schreef Tankiej het volgende:
Komende zondag 7 mei is de KTM Orange day bij Premium Motors in Apeldoorn. Zijn er nog mensen van hier die daarheen gaan?
Ik ga sowieso, eens kijken of ik een proefritje kan doen op een 1090 of 1290 adventure
Op tijd aanwezig?quote:
Als het net zo is als vorig jaar dan rijd je gewoon in groepjes met een voor en achterrijder een vaste route. Dan kan je dus niet in je eentje met een medewerker even een uur gaan rijden..quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:47 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik heb de 690 gedaan omdat ik hoopte dat er dan geen drukte zou zijn want iedereen kiest de 1290 natuurlijk.
En dat bleek een goede keuze, want ik was de enigste dus heb ik met een medewerker van KTM gewoon een uur (ipv 30 min) gereden (lees scheuren).
Wat een lol was dat, gewoon wegrijden en meteen voorwiel de lucht in, en die kerel zag dat als MAKAN JAGEN! en die ging me daar een partij lomp hard en plat waardoor ik echt als een bezetene achter hem aan heb mogen knallen!!!
Heb me echt goed vermaakt met 690, ding weegt geen kont en heeft heerlijke koppel. Sturen was wel even wennen omdat hij echt de bochten invalt, maar dan pas vanaf een bepaald punt. Weet niet helemaal hoe ik dat uit moet leggen.
ik heb gopro bevestiging op mijn kroonplaat geplakquote:Op woensdag 3 mei 2017 13:53 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga morgen ook even de Duc klaarmaken voor een tripje naar de Vogezen. Gaskabels doorsmeren, nieuwe olie, olifilter en bougies.
Verder nog telefoonhouder erop zetten voor navi. Iemand een goed idee om dat op je kroonplaat te maken? En dat asje van mijn mechanische RPM meter is ingesleten..
Dit was dezelfde dag, alleen hier in de buurt.....quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Op tijd aanwezig?
Ik ga proberen er gelijk om half 11 te zijn als de inschrijving open gaat. Vorig jaar was ik er rond 12 uur en was bijna alles voor de rest van de dag al vol
[..]
Als het net zo is als vorig jaar dan rijd je gewoon in groepjes met een voor en achterrijder een vaste route. Dan kan je dus niet in je eentje met een medewerker even een uur gaan rijden..
Bij een gewone proefrit kan dat wel natuurlijk, in je eentje een uur rijden, maar bij deze dag wordt dat lastig.
Al ingeschreven, dat begon stiekem al om 10 uurquote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Op tijd aanwezig?
Ik ga proberen er gelijk om half 11 te zijn als de inschrijving open gaat. Vorig jaar was ik er rond 12 uur en was bijna alles voor de rest van de dag al vol
heeft ktm ook motorscooters?quote:Op zondag 7 mei 2017 10:15 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Al ingeschreven, dat begon stiekem al om 10 uur
Wat een eikelsquote:Op zondag 7 mei 2017 10:15 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Al ingeschreven, dat begon stiekem al om 10 uur
Is niet zo heel gek ook. het is namelijk geen 4 cilinder, dus daar zit het grootste verschil al.quote:Op zondag 7 mei 2017 11:22 schreef Maegrim het volgende:
Die 1290 superduke gt trekt nog harder dan m'n CB
Een paarquote:
Deze vent ligt inmiddels in het ziekenhuis omdat hij als een mongool rijdt op de openbare weg .quote:
en toch is het alsof je algemeen sectie van MF zit te lezenquote:Op zondag 7 mei 2017 21:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Deze vent ligt inmiddels in het ziekenhuis omdat hij als een mongool rijdt op de openbare weg .
Kansloze vent.
14+ is toch niet perse te hoog?! bij de AT moet ie ook tussen de 14 en 14,7 zijn. Of verschilt dit gigantisch per fiets?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is de spanning als hij loopt?
Als de spanningsregelaar kapot is, is hij veel te hoog (14+) en gaat alles wat elektrisch is kapot..
Accupolen goed vast? heb je de dikke stekker onder de hoofdzekering gecheckt? die smelten nogal eens bij Honda.. al 2 keer gehad..
Normaal gesproken niet, een accu is minimaal 12V, op zijn best zo rond de 13 V. Om op te laden heb je een hogere spanning nodig om de stroom naar de accu te doen vloeien; 13,8 V is een standaard waarde voor opgewekte spanning volgens mij.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 22:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
14+ is toch niet perse te hoog?! bij de AT moet ie ook tussen de 14 en 14,7 zijn. Of verschilt dit gigantisch per fiets?
haynes geeft aan tussen 14 en 15 volt. Neem aan dat dit klopt.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, een accu is minimaal 12V, op zijn best zo rond de 13 V. Om op te laden heb je een hogere spanning nodig om de stroom naar de accu te doen vloeien; 13,8 V is een standaard waarde voor opgewekte spanning volgens mij.
Dat is prima idd.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
haynes geeft aan tussen 14 en 15 volt. Neem aan dat dit klopt.
Ik heb een voltmeter direct op de accu en die geeft met de nieuwe regelaar mooi 14.1 en stationair 14.2 aan.
leuke fiets idd heb er ook een keer een rondje op gereden toen ik moest wachten bij de motorzaakquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:17 schreef Maegrim het volgende:
2 uur op een Tracer 900 rondgekacheld, goed bevallen
te laat, ik ga morgen al tm maandagquote:Op woensdag 10 mei 2017 22:26 schreef Salatrel het volgende:
Beetje last minute misschien maar iemand interesse in een paar dagen Eifel? Ik dacht zelf aan zaterdagmiddag heen, zondag en maandag toeren en dinsdag na het ontbijt terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |