Ik heb een link en een knijpertje ja. Ik trek er alsnog wel minstens een weekend voor uit, want ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:12 schreef whY... het volgende:
[..]
Veel plezier met kettingprutsen, ik was er twee dagen meebezig omdat ik een vaste ketting had besteld. Bij mijn motor loopt de ketting tussen de achterbrug door, en alles moest uit elkaar, waar ik uiteraard niet opgerekend had... Volgende keer koop ik er 1 met een link en een knijpertje erbij.
Je zou zeggen van wel, maar mijn motor heeft er een handje van me te naaien met onderhoud omdat de vorige eigenaar volgens mij echt nooit iets gedaan heeft. Dus ik kom altijd weer shit tegen. En de progressieve veren moeten nog in de voorvork, de voorrem moet eigenlijk nog even gereviseerd en hij is ook wel weer toe aan schone olie. Dus ik heb voorlopig nog wel wat te doen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:18 schreef whY... het volgende:
Het is eigenlijk best simpel, het tandwiel bij je achterwiel is zo los, het kleintje voor is iets moeilijker omdat deze ook kan draaien/bewegen dus je moet hem subtiel blokkeren.
Nieuwe tandwielen erop, achterwiel er weer op in de voorste stand, ketting erom en vast klinken (als je geen schakels hoeft te verwijderen) en je ketting spannen met je achterwiel. Piece of cake toch
Ik hoor een BL'tje aankomen Als dit eraf ligt kan ik ook makkelijk hierbij, en meteen even dat meenemen, en dan toch ook even zus... Voor je het weet heb je een volledig nieuwe motorquote:Op dinsdag 4 april 2017 15:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel, maar mijn motor heeft er een handje van me te naaien met onderhoud omdat de vorige eigenaar volgens mij echt nooit iets gedaan heeft. Dus ik kom altijd weer shit tegen. En de progressieve veren moeten nog in de voorvork, de voorrem moet eigenlijk nog even gereviseerd en hij is ook wel weer toe aan schone olie. Dus ik heb voorlopig nog wel wat te doen.
Welke typo?
Ik gaf je zo'n mooie uitweg.quote:
Met een beetje geluk (en de belofte van voer en bier) staat BL er ook bij om me te helpen, dus dan is het wel aanzienlijk minder erg. Maar eh ja, ik herken de invloed zelf ook wel ja.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:32 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik hoor een BL'tje aankomen Als dit eraf ligt kan ik ook makkelijk hierbij, en meteen even dat meenemen, en dan toch ook even zus... Voor je het weet heb je een volledig nieuwe motor
12.8 US fluid ounces =quote:Op dinsdag 4 april 2017 16:17 schreef whY... het volgende:
Gelijk maar even door met een onderhoudsvraagje, ik moet mijn seal vervangen van mijn voorvork(poot) dat is de vorige keer (andere motor) compleet misgegaan want ik had a. veel te veel olie erin gedaan en b. ik kreeg de seal niet goed omdat ik geen gereedschap had om het de poot goed te klemmen. Uiteindelijk dus met hangende pootjes uitbesteed aan de motorboer... rip uit mijn lijf.
Nu wil ik nog een poging wagen, in het handboek staat het volgende:
FORK OIL (EACH)
Capacity:
379 m3 (13.3 lmp oz, 12.8 US oz)
Grade:
FORK OIL 10W or equivelant.
Hoeveel ml moet er in die poot aan vorkolie?
Nogmaals bij mijn laatste poging was dat ding zo stijf als een hark en bij elke hobbel schoten mijn polsen door mijn schouders (figure of speech)
Top, ik denk dat ik het vorige keer compleet verkeerd heb berekend, ik vemoed dat ik de kubeke inhoud heb genomenquote:
Ik denk dat daar een omrekenfoutje staat. 379 kuub olie?quote:Op dinsdag 4 april 2017 16:17 schreef whY... het volgende:
Gelijk maar even door met een onderhoudsvraagje, ik moet mijn seal vervangen van mijn voorvork(poot) dat is de vorige keer (andere motor) compleet misgegaan want ik had a. veel te veel olie erin gedaan en b. ik kreeg de seal niet goed omdat ik geen gereedschap had om het de poot goed te klemmen. Uiteindelijk dus met hangende pootjes uitbesteed aan de motorboer... rip uit mijn lijf.
Nu wil ik nog een poging wagen, in het handboek staat het volgende:
FORK OIL (EACH)
Capacity:
379 m3 (13.3 lmp oz, 12.8 US oz)
Grade:
FORK OIL 10W or equivelant.
Hoeveel ml moet er in die poot aan vorkolie?
Nogmaals bij mijn laatste poging was dat ding zo stijf als een hark en bij elke hobbel schoten mijn polsen door mijn schouders (figure of speech)
Je leest verkeerdquote:Op dinsdag 4 april 2017 16:26 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik denk dat daar een omrekenfoutje staat. 379 kuub olie?
Maar hopen dat het de juiste waarde is en niet de max. Want dan is het alsnog stuiteren geblazenquote:
Lekker bezig vandaag.quote:
Deze rit is het waard, mooi langs de kust van Frieslandquote:Op dinsdag 4 april 2017 14:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waarom gaan jullie altijd daar rijden? Achterlijk ver.
alleen jammer dat er zoveel Friezen wonen. Voor de rest helemaal eens(zegt deze Groninger... )quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:17 schreef CoExist het volgende:
Fryslân is sowieso de mooiste provincie van Nederland.
quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:13 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb een link en een knijpertje ja. Ik trek er alsnog wel minstens een weekend voor uit, want ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.
Nee hoor, het is een fabrieks af probleem wat niks te maken heeft met onderhoud of dergelijke.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:45 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij dat ik een nieuwe motor heb met nog garantie. Dat betekent niet dat er iets niet stuk kan gaan, maar de kans is kleiner dan bij een oude motor.
Ik klop wel alvast af.quote:
valt mee, had mijn 690 smc-r in 2013 nieuw gekocht, als ik hem nu verkoop schrijf ik er zo'n 2000 op af.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een fabrieks af probleem wat niks te maken heeft met onderhoud of dergelijke.
Elk model heeft wel iets.
Voordeel van 2e hands is dat je minder afschrijving hebt rij eens een nieuwe motor naar buiten en bam je bent al een rug kwijt.
Terwijl ik mijn motor straks weer voor exact dezelfde prijs van de hand kan doen, heb mijn super tenere zelfs met winst verkocht! en nooit iets aan gedaan behalve een setje banden.
goede kettingpons ja, met die crappy poepdingen is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ketting verwisselen, blijft een leuk klusje het lijkt moeilijker dan het is eigenlijk. Kettingpons erbij, en dan kan het bijna niet misgaan
Kettingwiel is correct in deze context. Op een kettingwiel loopt een ketting, op een tandwiel loopt een tandwiel (of ander getand oppervlak).quote:
I stand corrected.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kettingwiel is correct in deze context. Op een kettingwiel loopt een ketting, op een tandwiel loopt een tandwiel (of ander getand oppervlak).
Dat iedereen het een tandwiel noemt, betekent niet dat het klopt.
quote:Op woensdag 5 april 2017 10:04 schreef whY... het volgende:
Groen grijze draden en paddestoelen in je helm?
Welke helm heb je aangeschaft?quote:Op woensdag 5 april 2017 09:53 schreef stinkie het volgende:
Net voor ik mijn helm opzette erachter komen waarom je ze niet vochtig moet opbergen
Net maar een nieuwe gekocht
weet ik veel. De eerste die paste. Had haast. Volgens mij is het een snoei. Ligt in auto nu. Kijk straks wel even als ik naar huis rijd.quote:Op woensdag 5 april 2017 10:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Welke helm heb je aangeschaft?
zeker als je het zo doet:quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:50 schreef KneusTeun het volgende:
Voordeel van 2e hands is dat je minder afschrijving hebt rij eens een nieuwe motor naar buiten en bam je bent al een rug kwijt.
Wat zat er op die banden ?quote:
Eens, mijn eerste motor kocht ik voor minder dan wat ik er voor inruil aan terug kreeg.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Voordeel van 2e hands is dat je minder afschrijving hebt
Ik mijzelf ook hoor, nog maar 3 jaar het rijbewijs en maar max 10.000 km gereden gok ik. Vorig jaar maar 1000 meen ikquote:Op woensdag 5 april 2017 12:06 schreef KneusTeun het volgende:
Ja ik ga ook wel een keer een nieuwe halen bij een dealer, maar beschouw me zelf nog steeds als beginnend bestuurder.
Ben tot nu toe nog steeds niet op mijn muil gegaan dus ik wacht nog ff tot ik dat heb gehad
Ben nu eerst naar een auto aan het zoeken....
Raar argument.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:06 schreef KneusTeun het volgende:
Ben tot nu toe nog steeds niet op mijn muil gegaan dus ik wacht nog ff tot ik dat heb gehad
Ja auto is voor mij opzich minder boeiend, loop naar me werk.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik mijzelf ook hoor, nog maar 3 jaar het rijbewijs en maar max 10.000 km gereden gok ik. Vorig jaar maar 1000 meen ik
Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit of je wel of geen student bent, wel of geen (goed betaalde) baan etc. Wat je er voor over hebt etc.
Voor mij is de auto bijvoorbeeld veel belangrijker dan de motor, aangezien ik daar veel meer kilometers mee maak (al is mijn motor duurder dan mijn auto )
Ja misschien, maar wil eerst een keer de fout ingaan met een niet glimmende nieuwe motor.quote:
Tenenkrommend om te zienquote:
Ik ben al 5 uur bezig om op en neer te gaan naar Friesland. Gaat mij net wat te ver.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Deze rit is het waard, mooi langs de kust van Friesland
NIeuwe banden zitten een laagje ja wat is het ? Om de band goed te houden en niet uit te drogen.quote:
Op het eind praten ze beetje door elkaar zegt tie filmert nou be careful ?quote:Op woensdag 5 april 2017 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
Gewoon rustig doen in het begin en dan steeds wat schuiner.. rustig 't gas opbouwen en na 50km kan je vol los.
Toch wel beetje lullig het is ook niet zo dat die volgas geeft ofzoquote:
behalve teringveel controles richting het noorden.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:20 schreef Nero22 het volgende:
Ingeschreven voor ritje in Fryslan. Argument TT Assen gaat niet op, want dan is het des te rustiger op alle andere wegen.
eigenlijk juist andersom.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:03 schreef whY... het volgende:
Is een kettingwiel dialect voor tandwiel?
Meestal gaan ketting en tandwiel qua slijtage hand in hand.
bronquote:Kettingwiel of tandwiel
Vaak wordt de term tandwiel gebruikt waar men kettingwiel bedoelt. Bij een tandwiel grijpen de tandwielen echter direct in elkaar en is er geen ketting aanwezig voor vermogens- of krachtoverdracht. Een groot verschil tussen een tand- en kettingwieloverbrenging is het omkeren van draairichting bij tandwielen, dit gebeurt bij kettingwielen niet.
Jup, er is een campagne bezig op de a7. Die blijft wel een tijdje duren. Vooral bij de rotonde bij Joure waar je 90 en dan 70 mag worden rijbewijzen ingenomen.quote:Op woensdag 5 april 2017 18:25 schreef stinkie het volgende:
[..]
behalve teringveel controles richting het noorden.
Op banden wordt vaak een goedje gedaan om ze te laten glimmen in de showroom. Dit is ook één van de redenen dat je met nieuwe banden moet uitkijken.quote:
what happened?quote:Op woensdag 5 april 2017 21:40 schreef Pinkdwarf het volgende:
Ben allang blij dat Nero en ik die boete nooit ontvangen heb Was toch een beetje jammer geweest.
Maar lieverds, ik heb geen motor op het moment.. dus dan wordt mee rijden ook lastig. Ben hard aan het sparen! Net een nieuwe baan, dus binnenkort ga ik cashen
Je mag ook nog steeds achterop meerijden, als je wil en kan wanneer er een ritje isquote:Op woensdag 5 april 2017 21:40 schreef Pinkdwarf het volgende:
Ben allang blij dat Nero en ik die boete nooit ontvangen heb Was toch een beetje jammer geweest.
Maar lieverds, ik heb geen motor op het moment.. dus dan wordt mee rijden ook lastig. Ben hard aan het sparen! Net een nieuwe baan, dus binnenkort ga ik cashen
ik heb een weekendkaart voor een van de tribunes, dus dat gaat voor mij echt wel op, dat argument.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:20 schreef Nero22 het volgende:
Ingeschreven voor ritje in Fryslan. Argument TT Assen gaat niet op, want dan is het des te rustiger op alle andere wegen.
Nee na het eerste telefonisch verhoor om te bevestigen dat ik het was op de motor niks meer van gehoordquote:Op dinsdag 4 april 2017 09:18 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat was omdat je in beroep ging toch? De jackpot was destijds voor mij: 47km/u, 600 euro
Moto Guzziquote:Op vrijdag 7 april 2017 21:05 schreef davedavy het volgende:
Onbekend terrein hier voor mij op Fok! Maar hier leek me de meest geschikte plek om dit te vragen :
Wat voor soort motor is dit:
[ afbeelding ]
Ik wil opgaan voor mijn A2 rijbewijs en dit lijkt me een geweldig soort motor om op te starten. Ik kan nu heel dom overkomen maar dit lijkt me een naked bike soort achtig iets met een chopper look. Ik heb MP al eens liggen afspeuren maar kom alleen maar naked bikes tegen met een sporty look (ook leuk!) en anderzijds weer modellen die wat te zeer richting een chopper look aan zitten.
Ben erg benieuwd naar die 950! Ik hoop volgende week een rondje op de 950 te kunnen doen, wanneer ze bij Star Twin zijn. Als het weer tenminste een beetje goed is danquote:Op zondag 9 april 2017 12:56 schreef Nero22 het volgende:
Zojuist ook een Multi 950 gereden. Dat vind ik dan weer een stuk leuker rijden. En verbazingwekkend genoeg klonk hij standaard ook beter.
zat je ook steeds per ongeluk dat rijmodi scherm te openen? wat een ondingquote:Op zondag 9 april 2017 11:11 schreef Nero22 het volgende:
Zojuist een Monster 1200S gereden tijdens Desmo Tour van Ducati Zaltbommel. Man man man.
Heul, heul veel vermogen. Door de versnellingsbak rammen tot de 6en en dan gas geven vond ie toch niet zo leuk geloof ik want kwam in een false neutral uit. En zo'n QS moet ik ook aan wennen, want je moet echt geen gas loslaten zoals een clutchless upshift.
Nieuwe Honda Rebel. In dezelfde lijn heb je ook nog de Triumph Bobber, Kawasaki Vulcan en Yamaha XRV.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:05 schreef davedavy het volgende:
Onbekend terrein hier voor mij op Fok! Maar hier leek me de meest geschikte plek om dit te vragen :
Wat voor soort motor is dit:
[ afbeelding ]
Ik wil opgaan voor mijn A2 rijbewijs en dit lijkt me een geweldig soort motor om op te starten. Ik kan nu heel dom overkomen maar dit lijkt me een naked bike soort achtig iets met een chopper look. Ik heb MP al eens liggen afspeuren maar kom alleen maar naked bikes tegen met een sporty look (ook leuk!) en anderzijds weer modellen die wat te zeer richting een chopper look aan zitten.
Eenmaal. Ik wist dat 'ie onder de knipperlichtknop zat, dus ik spamde hem maar niet.quote:Op zondag 9 april 2017 17:44 schreef Maegrim het volgende:
[..]
zat je ook steeds per ongeluk dat rijmodi scherm te openen? wat een onding
Praat je in de derde persoon en wil je er meer over kwijt?quote:Op maandag 10 april 2017 09:07 schreef stinkie het volgende:
Zo, de herintreder heeft het ook overleefd. Nèt
whehehehquote:Op maandag 10 april 2017 09:59 schreef whY... het volgende:
[..]
Praat je in de derde persoon en wil je er meer over kwijt?
Wel knap, in een jaar tijd nog geen last van gehad.quote:Op maandag 10 april 2017 11:04 schreef whY... het volgende:
Ik ben vandaag ook drie keer ondergesprayed
Als ze het rijdend doen dan signaleer ik, maar dit was in de file kan het ze niet kwalijk nemen.
Deed ik eerder ook altijd zelf, je morst altijd wel een paar druppels en je zit weer met liters oude olie.quote:Op maandag 17 april 2017 11:30 schreef KneusTeun het volgende:
Olie doe je toch zelf ff in 15min?
Daarvoor is grote beurt beetje overkill.
Grote beurt prijs vragen is ook lastig, tussen de 3 en 400 voor start.
Als er issues komen loopt het snel op.
beurt heeft een standaardprijs, maar het is voornamelijk zaken controleren. Afhankelijk van welke onderdelen op zijn blijft het daarbij of loop je leegquote:Op zondag 16 april 2017 13:33 schreef Geelman het volgende:
Niet mooi, maar wel vet gedaan! De toekomst van het motorrijden.
Wat zou een grote beurt voor een Bandit 600 ongeveer kosten? Hij moet nodig nieuwe olie e.d. hebben...
Kleppen moeten ook nog wel gesteld worden, evenals de carburateurs.quote:Op maandag 17 april 2017 11:30 schreef KneusTeun het volgende:
Olie doe je toch zelf ff in 15min?
Daarvoor is grote beurt beetje overkill.
Grote beurt prijs vragen is ook lastig, tussen de 3 en 400 voor start.
Als er issues komen loopt het snel op.
Dat is dus een grote beurt.quote:Op maandag 17 april 2017 19:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Kleppen moeten ook nog wel gesteld worden, evenals de carburateurs.
Kan met kleppen en carbs ook wel eenvoudig oplopen tot 800+ ligt er ook beetje aan welke fiets etc. en wat er voor eventuele problemen er boven komen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 09:48 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is dus een grote beurt.
Ongeveer 600 euro.
Dat is serieus echt veel te veel geld Waar woon je ergens? Iemand hier weet vast wel een goedekope beunhaas die jou kan helpen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:50 schreef whY... het volgende:
Nou ja ze vragen toch 80 euro (vind ik verder prima) waarvan ze 10 euro niet kunnen bezuinigen en dat is de verwijderingsbijdrage. Dan is 40 euro arbeid en 30 euro materiaalkosten toch gewoon verdienen?
misschien moeten ze geen 230 vragen om een achterhand te monteren 'dan rekenen we geen montagekosten'quote:
Bandit 600, redelijk simpel dus.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Kan met kleppen en carbs ook wel eenvoudig oplopen tot 800+ ligt er ook beetje aan welke fiets etc. en wat er voor eventuele problemen er boven komen.
Materiaalkosten?quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:50 schreef whY... het volgende:
Nou ja ze vragen toch 80 euro (vind ik verder prima) waarvan ze 10 euro niet kunnen bezuinigen en dat is de verwijderingsbijdrage. Dan is 40 euro arbeid en 30 euro materiaalkosten toch gewoon verdienen?
Degene die weigerden verdienen nu in ieder geval helemaal niks aan mij
(nadat ik me een keer bedonderd voelde met nieuwe banden heb ik ze nu zelf eens een keer gekocht, maar ben ook verhuisd dus zoek nu een nieuwe motorzaak)
Ja snap ik ook wel. Moet ook nog een setje wisselen bedenk ik me nuquote:Op dinsdag 18 april 2017 19:04 schreef stinkie het volgende:
[..]
misschien moeten ze geen 230 vragen om een achterhand te monteren 'dan rekenen we geen montagekosten'
Ik snap dat mensen alternatieven zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |