abonnement Unibet Coolblue
pi_169572153

Alweer een nieuw deel *O*

Waar de LAPO weer geen nieuw deel opende :p

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:10 schreef Roschambo het volgende:
Na al bijna een jaar bezig zijn met verbouwen toch maar eens een niet lekke bouwstofzuiger gekocht. Een Fein dustex 25L uit duitsland. Ik vind het best een fijn apparaat.
Ik heb ook een Chinese nep dust deputy besteld, en ontvangen alleen moet ik deze nog even aansluiten

En omdat ik wat plekjes moest zagen waar ik niet bij kon toch maar een Fein Multi Talent FMT 250Q gekocht bij toolstation. Was drie straten verderop afgeleverd door Postnl zonder briefje achter te laten o|O , gelukkig is die man het komen brengen!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En ik heb een wagner airless verfspuit gekocht. Het is wel nodig de verf wat te verdunnen zodat hij niet spettert en banen achterlaat. Maar het helpt waarschijnlijk ook niet dat het koud is. En ik het nog nooit eerder gedaan had.

[ link | afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:51 schreef bleiblei het volgende:
Toch maar een keertje een adereindhulstang gekocht:
[ afbeelding ]

Wat ik mij alleen afvraag is hoe die dingen nu werken :') .
Kwestie van zo een ding:
[ afbeelding ]
over de draad heen schuiven en aanknijpen?

Ik heb namelijk in het verleden dit type kabelschoenen:
[ afbeelding ]
Aangeknepen met zo een tang:
[ afbeelding ]
En dat werd eigenlijk altijd een gammel zooitje...
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]

¤8,50 dat kon ik niet laten liggen :@
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:54 schreef Atmoz het volgende:
Handige/mooie tangen hierboven ^O^

[..]

Fijn ding!

[..]

Gezien dat Jupke wat ernaast staat lijkt me deze wel een stuk(je) groter dan die wat jij bij je had. Ik heb dezelfde gekocht, en die is inderdaad echt super handig 8-)

Vandaag een pakketje uit Haarlem *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Profielen meteen vandaag gebruikt, de Glübot eens uittesten binnenkort. Schijnt zeer goed te werken. Het filmpje heeft me in ieder geval overtuigd :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:01 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Excuses! Maar 't is inmiddels al geregeld ^O^

[..]

Hehe :D

Deze ziet er trouwens wél leuk/lief uit O+

[ontopic]

[ afbeelding ]

+

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:33 schreef Redcoon het volgende:
Vochtmeter voor hout nu tijdelijk te koop bij de Aldi voor maar 10 euro. Kan je geen buil aan vallen!

Werkt ook voor mortel, gips, beton, etc.


[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:39 schreef bouwkloon het volgende:
4 mooie WoodPeckers Box Clamps (Thanks Atmoz voor de Clamps en Vonkenboer voor het gedogen van de V&A voor deze keer)

[ afbeelding ]

(op de achtergrond ook een nieuwe aanschaf voor een 'bouwproject' maar dat hoort niet in dit topic)
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:15 schreef terrastegel het volgende:
Zaterdag deze Makita set gekocht en nog een Makita DMR107 werfradio. Ben er blij mee, gelijk al mee aan de slag gegaan.
Op m'n werk gebruik ik dagelijks deze accumachines en over het algemeen zijn we er zeer tevreden over, vandaar de keuze.

Verder staat er op m'n verlanglijstje nog minstens 1 extra lader, en nog 3 batterijen van 18V 3.0A of 5.0 A. Ook hoop ik nog een decoupeerzaag,schuurmachine,verstekzaag en werklamp aan deze set toe te kunnen voegen. Maar dat is voor later, nu eerst ff wat sparen :D


[ afbeelding ]
Ik was de laatste niet gezien dus een vertraagd nieuw topic, mijn excuses!
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 17:18:36 #2
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  donderdag 16 maart 2017 @ 17:52:37 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169572740
Dit deel is logischerwijs het goede deel want gereekst, dus weer open c_/
pi_169572854
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:19 schreef PasopA het volgende:
Hier ook weer wat spul binnen gekomen afgelopen week. :)
[ afbeelding ]
Momentsleutel met 1/4" opname, alleen nog even een (los) verloop van 4-kant naar 6-kant zien te krijgen zodat ik normale bitjes kan gebruiken. :7
3x set met boren, om in ieder geval veel maten te hebben, deze worden ter zijdetijd wel aangevuld met kwalitatief betere boren.
En nog zo'n mooie L-boxx koffer. O+
Wel een gebruikt tweedehandsje met wat gebruikersporen, maar dat mag de pret niet drukken.

Ben eigenlijk nog wel opzoek naar een normale l-boxx of I-Rack en een gereedschap houder voor op/in een l-boxx. Via onze mooie buurlanden is hier redelijk goedkoop aan te komen, door er een machine bij te bestellen. Alleen welke... :X
12v Flexclick boormachine, iemand al een goede site kunnen vinden voor losse toebehoren? Gaat mij nu voornamelijk om de haakse kop. En heeft iemand al ervaring met deze (nieuwe) machine?
GSR 10,8v met accu en lader
Of vanuit de andere buren een GSB 18V met accu en lader
En voor los gereedschap ben ik ook nog aan het nadenken, deze of toch eentje die er boven geklikt kan worden. :?
Blijft toch bijzonder, ik heb in december nog dezelfde GSR 10,8v set gekocht bij Toolnation voor net geen ¤65 met een 2Ah accu en in I-boxx. Setje lijkt nu nergens meer te krijgen voor dat bedrag.

Absoluut een aanrader trouwens! Heb er nu 2 van en zelfs dat lijkt nog weleens te weinig. :P
  donderdag 16 maart 2017 @ 18:09:38 #5
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169573076
Vanmiddag weer een doos mogen open maken.



Schroevendraaiers (torx en "gewoon"), en ik heb een setje lasmagneten (klein, groot, afwijkend) erbij gedaan omdat de verzendkosten toch gratis waren. En een ontbrekende 24x26 Gedore steeksleutel.



Wat het belang nou is van waar het designed is... Anyway, morgen eens een plekje geven op de wand!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169573635
Lasmagneten? Om 2 stukken staal mooi recht aan elkaar te houden zodat je het goed aan elkaar kunt lassen?

Dat is eigenlijk best wel handig ja.
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:18:54 #7
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169575798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:40 schreef Glider76 het volgende:
Lasmagneten? Om 2 stukken staal mooi recht aan elkaar te houden zodat je het goed aan elkaar kunt lassen?

Dat is eigenlijk best wel handig ja.
Ja, in allerlei verschillende hoeken. Ik gebruik ze bijna altijd wel, maar had ze thuis nog niet.

Trouwens alleen gebruiken om te punten en daarna weghalen, anders gaat je las gek doen.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 20:25:18 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169575967
quote:
3s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:09 schreef R2cksson het volgende:
Vanmiddag weer een doos mogen open maken.


[ afbeelding ]

Wat het belang nou is van waar het designed is... Anyway, morgen eens een plekje geven op de wand!
Made in Slovenia betekent hoogstwaarschijnlijk dat het gemaakt is in de Unior fabriek. Zo groot is Slovenië niet, dat er meerdere gereedschapsfabrieken zijn lijkt me sterk ;)

Niets mis met Unior overigens, is geen slecht spul.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169577597
quote:
3s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:18 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Ja, in allerlei verschillende hoeken. Ik gebruik ze bijna altijd wel, maar had ze thuis nog niet.

Trouwens alleen gebruiken om te punten en daarna weghalen, anders gaat je las gek doen.
Ja ik ken dat. Met 1 hand het vasthouden en daarom je laskap niet vast kunnen houden. Of stellages maken om het ergens tegenaan te zetten en dan blijf de electrode weer vastplakken enz enz. Retehandig die dingen.
pi_169580371
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Blijft toch bijzonder, ik heb in december nog dezelfde GSR 10,8v set gekocht bij Toolnation voor net geen ¤65 met een 2Ah accu en in I-boxx. Setje lijkt nu nergens meer te krijgen voor dat bedrag.

Absoluut een aanrader trouwens! Heb er nu 2 van en zelfs dat lijkt nog weleens te weinig. :P
Ja het zijn zeker fijne machines, heb de box al met gsr, gdr, multitool, recipro en ledlamp. En daarbij ook al een gsr 18 ve-2-li. Dus echte noodzaak is er niet om een extra schroefmachine te kopen.. Maar het werkt zo fijn. O+
¤65, da's inderdaad geen geld daarvoor.. Had ik die aanbieding maar eerder gezien. :{
pi_169580642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:15 schreef Glider76 het volgende:
Ja ik ken dat. Met 1 hand het vasthouden en daarom je laskap niet vast kunnen houden.
Die laskap moet je gelijk wegflikkeren, een lashelm is veel makkelijker.
Dan heb je je handen vrij.
pi_169586602
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die laskap moet je gelijk wegflikkeren, een lashelm is veel makkelijker.
Dan heb je je handen vrij.
Ik praat over 10-15 jaar geleden. Toen laste ik nog regelmatig. Laatste 10 jaar geen lasapparaat meer aangeraakt.
Op het laatst ook nog die automatisch dimmende lashelmen nog meegemaakt. Ideaal spul.
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 09:20:26 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169604748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen week twee opbergkastjes met laadjes gescoord bij de aldi *O*

[ afbeelding ]
Is het wat? Ik overwoog ze zelf ook te halen maar haakte af omdat ze van kunststof zijn. Ik was bang voor een zwak geheel.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:08:15 #15
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169604783
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:04 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Is het wat? Ik overwoog ze zelf ook te halen maar haakte af omdat ze van kunststof zijn. Ik was bang voor een zwak geheel.
Ik heb ze een tijd geleden eens gekocht, niks mis mee.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169606256
eindelijk een fatsoenlijke krik *O*

  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:36:39 #17
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169606415
Mooi laag! *O* Ga je veel plezier van hebben :Y

Mijn garagekrik is één van die tools die onderschat veel waarde heeft :Y
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 12:39:13 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169606450
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:04 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Is het wat? Ik overwoog ze zelf ook te halen maar haakte af omdat ze van kunststof zijn. Ik was bang voor een zwak geheel.
Ik heb ze nog niet in gebruik (chronisch tijdgebrek) maar het geheel oogt en voelt wel stevig ^O^
pi_169606469
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:36 schreef IrishBastard het volgende:
Mooi laag! *O* Ga je veel plezier van hebben :Y

Mijn garagekrik is één van die tools die onderschat veel waarde heeft :Y
Klopt! maar 7 cm hoog.

Inderdaad... ik deed t nu elke keer met de krik die bij de auto zit, dat is echt niks waard. Zeker niet als je 4 wielen moet wisselen oid.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 12:54:09 #20
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_169606653
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Klopt! maar 7 cm hoog.

Inderdaad... ik deed t nu elke keer met de krik die bij de auto zit, dat is echt niks waard. Zeker niet als je 4 wielen moet wisselen oid.
Nee, dan is dit echt zo veel beter :7

Die standaard dingen gaan op een gegeven moment ook altijd ombuigen en zo :') Troep :')

Dan haast liever zo'n 20 euro Halfords ding, alhoewel ik daar altijd bang van was dat hij opeens door zou zakken :P
  zaterdag 18 maart 2017 @ 13:25:27 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169606975
Mezelf even getrakteerd op wat nieuws :P

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169609122
must resist.......

argh.....

lukt niet .......



Nieuwe striptang is onderweg , daarnaast nog een knipex kabelschaar (tot 5x6mm2 x of y mvk ) , die ik nu gebruik is wat grofstoffelijk :P



[ Bericht 46% gewijzigd door Cybersijp op 18-03-2017 15:58:26 (kwam nog een tang bij :P) ]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_169610344
Makita DTW190 inclusief gratis accu
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 18 maart 2017 @ 17:19:44 #24
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169610827
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:55 schreef Cybersijp het volgende:
must resist.......

argh.....

lukt niet .......

[ afbeelding ]

Nieuwe striptang is onderweg , daarnaast nog een knipex kabelschaar (tot 5x6mm2 x of y mvk ) , die ik nu gebruik is wat grofstoffelijk :P

[ afbeelding ]
die Stripax is een zeer goede keuze ^O^

En kleine pro-tip voor die Knipex: het schroefje wilt daar bij veelvuldig gebruik van loskomen. Als je op het punt waar de schroef aan de andere zijde uit de tegenmoer komt een kleine centerpunt klopt op de rand van beide, dan kan die niet meer losdraaien door de braam die ontstaat.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169614907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:59 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Blijft toch bijzonder, ik heb in december nog dezelfde GSR 10,8v set gekocht bij Toolnation voor net geen ¤65 met een 2Ah accu en in I-boxx. Setje lijkt nu nergens meer te krijgen voor dat bedrag.

Absoluut een aanrader trouwens! Heb er nu 2 van en zelfs dat lijkt nog weleens te weinig. :P
Misschien deze aanbieding geweest?
¤65 excl btw, in i-boxx. Kwam hem toevallig tegen tijdens mijn zoektocht voor een verloop bithouder van 1/4" - 1/4".
Nog maar niet besteld, dacht dat het om een L-boxx zou gaan. En incl btw.
Vandaag wel een bestelling gedaan bij Werkzeugstore. O+ Voor nu eerst alleen een accu van 4 ah gekocht, en geen machine. Volgende keer maar verder kijken voor de Flex click, als er meer hulpstukken voor te krijgen zijn. :+
pi_169617248
Na een lange periode van meelezen toch maar een account aangemaakt om zelf ook af en toe wat te kunnen plaatsen.

Ik heb tot op heden eigenlijk altijd het standaard bouwmarkt en supermarkt (Aldi en Lidl) gereedschap gebruikt tijdens verbouwingen en projecten.

Onlangs ben ik, naast mijn werk als bootverhuurder, zelf begonnen met onderhoud en renovatie van sloepen en motorboten. In het verleden besteedde we dit uit maar heb er zelf meer tijd voor en vindt het leuk om te doen.
Op het moment ben ik naast het weer vaarklaar maken van de bestaande vloot, begonnen met de 'refit' van een oud polyester motorjachtje. Mogelijk dat ik hierover binnenkort een eigen topic start.

Het werd dus hoog tijd om wat serieuzer gereedschap aan te schaffen.
Het is nog niet veel maar ik probeer langzaam uit te breiden en het oude black & Decker en Parkside materiaal te vervangen.

Sinds kort in bezit:

Begonnen met de aanschaf van een goede stofafzuiging.


Daarna kwam deze;

Supermachine!! Dat er zoveel verschil tussen schuurmachines kan zitten heb ik tot voor kort nooit geweten. Wat een genot om mee te werken! Ik gebruik hem voor het schuren van de gehele boot, zoals dek, romp en onderwaterschip.

Vervolgens op MP voor weinig onderstaande gevulde koffer kunnen kopen en deze zelf met wat klein spul aangevuld en een poetsmachine aangeschaft.



En voorlopig nu als laatste vanuit Duitsland is nu onderweg

Deze had vandaag geleverd zullen worden maar de bekende rood/gele bezorgdienst kwam vandaag helaas niet opdagen.

Zoals je ziet ben ik nog niet echt merkentrouw. Eenheid in opslagboxen (M of L of iets dergelijks) hoef ik (nog) niet want heb een ruime werkbank met voor ieder apparaat een eigen grote lade tot mijn beschikking.

Het volgende wat op de planning staat is een nieuwe handcirkelzaag + geleiderail.
Welke en welk merk dit gaan worden is maar net afhankelijk van de beste deal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Purbo op 18-03-2017 22:48:01 ]
  Knikkerking zaterdag 18 maart 2017 @ 22:35:42 #27
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169617348
Cool!
Mooi spul allemaal 8-) (ook de rest hierboven)

Er wordt weer goed gekocht in dit topic. Mooi :D :P
  Knikkerking zaterdag 18 maart 2017 @ 22:38:15 #28
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169617410
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:55 schreef Cybersijp het volgende:
must resist.......

argh.....

lukt niet .......

[ afbeelding ]

Nieuwe striptang is onderweg , daarnaast nog een knipex kabelschaar (tot 5x6mm2 x of y mvk ) , die ik nu gebruik is wat grofstoffelijk :P

[ afbeelding ]
Trouwens....
Vind je die tang niet op een Dino lijken?

Had gisteravond nog effe iets in Paint gemaakt >:)

  zaterdag 18 maart 2017 @ 22:55:06 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169617866
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 22:38 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Trouwens....
Vind je die tang niet op een Dino lijken?

Had gisteravond nog effe iets in Paint gemaakt >:)

[ afbeelding ]
Heeft je dat nu een krat bier gekost? :D
Ik weet het trouwens niet met dat soort striptangen,
Die trekken toch de isolatie uit elkaar? Of wordt het isolatiemateriaal wel eerst "ingesneden"?
  Knikkerking zaterdag 18 maart 2017 @ 23:05:45 #30
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169618190
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 22:55 schreef bleiblei het volgende:

Heeft je dat nu een krat bier gekost? :D
Lol :+
Nee nee, ik ben zelf de Paint-master O-)

quote:
Ik weet het trouwens niet met dat soort striptangen,
Die trekken toch de isolatie uit elkaar? Of wordt het isolatiemateriaal wel eerst "ingesneden"?
Jazeker, eerst wordt het met zeer scherpe mesjes ingesneden, en dan uit elkaar getrokken.
Er zitten nog best wat mogelijkheden op die tang. Best leuk, gister effe mee gepruts...
  zaterdag 18 maart 2017 @ 23:17:03 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169618527
En stelt ie dan automatisch de dikte van de draad in, bij het insnijden?

Dat insnijden scheelt iig. al een hoop :) .
  zaterdag 18 maart 2017 @ 23:25:40 #32
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169618767
Dikte van de isolatie kan je met zijn oog instellen. Bij dunne draadjes snijdt hij de mantel dus ook minder ver in als je hem goed instelt.
pi_169628047
Van een paar rolmaten bij IKEA (die trouwens nog verrassend nauwkeurig zijn)



Naar een nieuwe schuurmachine!!! *O*



Heb er even op moeten wachten (moest eerst nog wat bijsparen), maar volgens mij is dit helemaal-je-van-het. Fijn ook om een hele enthousiaste gebruiker hierboven te zien :s)

Iedereen die een hele tijd geleden tips heeft gegevens: voor zover ik dat nog niet gedaan had, enorm bedankt! Ik ben er blij mee (mocht dat nog niet duidelijk zijn *) )
  Knikkerking zondag 19 maart 2017 @ 18:17:54 #34
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169633078
Nice, mooi schuurapparaat 8-) ^O^

Ik heb de afgelopen dagen schroeven, pluggen, hoekjes, lijm + heel wat spullen (teveel klein grut om op te noemen) van Ebay gekocht.

Verder vandaag wat ander "gereedschap" gekocht:



:)
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 18:43:04 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169633573
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:17 schreef Atmoz het volgende:
Nice, mooi schuurapparaat 8-) ^O^

Ik heb de afgelopen dagen schroeven, pluggen, hoekjes, lijm + heel wat spullen (teveel klein grut om op te noemen) van Ebay gekocht.

Verder vandaag wat ander "gereedschap" gekocht:

[ afbeelding ]

:)
En waar gebruik je zoiets voor ? :@
  zondag 19 maart 2017 @ 18:45:05 #36
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169633600
Om te kleien boetseren _O-
  Knikkerking zondag 19 maart 2017 @ 18:50:06 #37
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169633691
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:

En waar gebruik je zoiets voor ? :@
Nooit handenarbeid op school gehad dan?
Daar heb ik die dingen volgens mij ook gebruikt...

quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:45 schreef Woelwater het volgende:
Om te kleien boetseren _O-
Precies ^O^
Om te boetseren, niet perse alleen met klei. (maar ligt wel voor de hand natuurlijk).
  zondag 19 maart 2017 @ 18:58:30 #38
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169633835
Die spatels en haakjes om sleuven te trekken herken ik nog uit de DAS Pronto periode :)
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 19:03:32 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169633947
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:50 schreef Atmoz het volgende:
Nooit handenarbeid op school gehad dan?
Daar heb ik die dingen volgens mij ook gebruikt...
Nooit gezien, nou was mijn school ook een school waar vrijwel nergens geld voor was.
Alles was bijna oud en of bijna versleten ;)
  zondag 19 maart 2017 @ 22:50:32 #40
405076 m-t
wie anders
pi_169641231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen week twee opbergkastjes met laadjes gescoord bij de aldi *O*

[ afbeelding ]
ik heb er 11 gehaald past mooi bij de andere 3 die ik al 5 jaar hebt
op het moment dat je dit leest besef je je dat je net 5 seconden van je leven hebt verspild
pi_169642339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:49 schreef PasopA het volgende:

[..]

Misschien deze aanbieding geweest?
¤65 excl btw, in i-boxx. Kwam hem toevallig tegen tijdens mijn zoektocht voor een verloop bithouder van 1/4" - 1/4".
Nog maar niet besteld, dacht dat het om een L-boxx zou gaan. En incl btw.
Vandaag wel een bestelling gedaan bij Werkzeugstore. O+ Voor nu eerst alleen een accu van 4 ah gekocht, en geen machine. Volgende keer maar verder kijken voor de Flex click, als er meer hulpstukken voor te krijgen zijn. :+
Ja je hebt helemaal gelijk, het was diezelfde set. Excl BTW dus.

Volgens mij was dat setje nog goedkoper dan ik hem in Duitsland kon vinden, erg tevreden mee iig. :)
  maandag 20 maart 2017 @ 01:16:13 #42
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169643783
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:50 schreef m-t het volgende:

[..]

ik heb er 11 gehaald past mooi bij de andere 3 die ik al 5 jaar hebt
[ afbeelding ]
Heeft je vrouw zo veel oorbellen of wat is de planning? Tering hey... Hoe houd je dat overzichtelijk?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Knikkerking maandag 20 maart 2017 @ 07:38:54 #43
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169644365
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:50 schreef m-t het volgende:

[..]

ik heb er 11 gehaald past mooi bij de andere 3 die ik al 5 jaar hebt
[ afbeelding ]
Nice :7
Wat ga je er allemaal in doen?
pi_169644824
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:50 schreef m-t het volgende:

[..]

ik heb er 11 gehaald past mooi bij de andere 3 die ik al 5 jaar hebt
[ afbeelding ]
hahaha, hoeveel Aldi's heb je daarvoor af moeten rijden? Vorige keer dat dit in de actie was had ik er al 3 nodig om uberhaupt 1 doosje te pakken te krijgen _O-
pi_169645235
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:17 schreef Atmoz het volgende:
Nice, mooi schuurapparaat 8-) ^O^

Ik heb de afgelopen dagen schroeven, pluggen, hoekjes, lijm + heel wat spullen (teveel klein grut om op te noemen) van Ebay gekocht.

Heb je goeie adresjes om schroeven en pluggen te kopen op ebay? Deel je deze even?
  Knikkerking maandag 20 maart 2017 @ 09:31:25 #46
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169645660
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:06 schreef ridsel het volgende:

Heb je goeie adresjes om schroeven en pluggen te kopen op ebay? Deel je deze even?
Nee, op Ebay koop ik vrijwel geen schroeven.

De laatste paar keer koop ik die bij https://www.gyzs.nl/
RVS schroeven heb ik 2 weken geleden gekocht bij https://www.rvspaleis.nl/
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 12:15:08 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169648963
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:50 schreef m-t het volgende:

[..]

ik heb er 11 gehaald past mooi bij de andere 3 die ik al 5 jaar hebt
[ afbeelding ]
Haha ! Daar heb je heel wat moeite voor moeten doen denk ik ! Of je hebt connecties achter de schermen ;)

Waar ga jij ze voor gebruiken ?
  maandag 20 maart 2017 @ 12:47:20 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169649779
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nee, op Ebay koop ik vrijwel geen schroeven.

De laatste paar keer koop ik die bij https://www.gyzs.nl/
RVS schroeven heb ik 2 weken geleden gekocht bij https://www.rvspaleis.nl/
Je koopt geen woodies meer?
Bevielen ze niet? Of vond je ze te duur?
  Knikkerking maandag 20 maart 2017 @ 12:57:23 #49
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169649995
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:47 schreef bleiblei het volgende:

Je koopt geen woodies meer?
Bevielen ze niet? Of vond je ze te duur?
Jawel, ik gebruik bijna alleen maar Woodies.
Mijn reactie was meer gebaseerd op bouten + moeren.

Woodies koop ik bij http://bnvtools.nl/
  maandag 20 maart 2017 @ 16:23:02 #50
405076 m-t
wie anders
pi_169654960
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Haha ! Daar heb je heel wat moeite voor moeten doen denk ik ! Of je hebt connecties achter de schermen ;)

Waar ga jij ze voor gebruiken ?
Ik ben maar bij 3 winkels geweest, 5 minuten na openingstijd ging ik bij de eerste al naar binnen.

ik ga ze voor elektronica componenten gebruiken want de bakjes zijn precies breed genoeg voor de weerstanden en diodes.
alleen voor mijn voorraad leds kan ik al 2 kasten vullen.
op het moment dat je dit leest besef je je dat je net 5 seconden van je leven hebt verspild
pi_169656015
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:35 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

hahaha, hoeveel Aldi's heb je daarvoor af moeten rijden? Vorige keer dat dit in de actie was had ik er al 3 nodig om uberhaupt 1 doosje te pakken te krijgen _O-
Ik speciaal naar de Aldi voor zo'n schroevenbak, niks meer natuurlijk. Voorlopig nog even de groentjepotjes gebruiken dus.
pi_169667714
Mijn aankopen van vorige week; Een aluminium wandrei van 1m om zelf kleine stukken muur glad te trekken. Geleverd in een doos waar er wel 30 in konden:


En serieus grote-mensen-gereedschap, een slagschroevendraaier en schroefmachine van Makita:

Jullie kicken op afkortingen en codes dus even opgezocht: Dit zijn de Makita DLX2131JX1 18V Li-Ion accu klopboor-/schroefmachine (DHP482) & slagschroevendraaier (DTD152) combiset (3x 3.0Ah accu) in Mbox
Afgelopen zaterdag voor het eerst gewerkt met die slagschroevendraaier en daar werd ik best wel blij van :)
Dank voor al jullie meedenken en tips in het gereedschap-adviestopic.
pi_169680981
Vorige week afscheid genomen van het 14,4 spul van Makita en overgestapt op wat handzame schroefmachines:

Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  Knikkerking dinsdag 21 maart 2017 @ 18:51:42 #54
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169681181
Goed gevulde L-boxx zo...
Erg nice :7
pi_169681294
ondanks dat ik eigenlijk nooit "mijn nieuwe gereedschap" plaats kan ik na het bosch geweld nu even niet laten..
https://www.toolmax.nl/fe(...)achine-quadrive.html
pi_169681365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:56 schreef akatar het volgende:
ondanks dat ik eigenlijk nooit "mijn nieuwe gereedschap" plaats kan ik na het bosch geweld nu even niet laten..
https://www.toolmax.nl/fe(...)achine-quadrive.html
Wat een mooi ding! En ook 3x 5,2a accu erbij, mooie deal

Stiekem is dat Festool toch het mooiste he......
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_169681436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:59 schreef bouwkloon het volgende:

[..]

Wat een mooi ding! En ook 3x 5,2a accu erbij, mooie deal

Stiekem is dat Festool toch het mooiste he......
klopt,
dat is inderdaad zo, ik had inmiddels al een bosch gsr 18 vec gekocht maar pak toch iedere keer weer mijn 6 jaar oude Festool. dus nieuwe Festool erbij en de bosch op marktplaats *O*

is gewoon wat langer over nagedacht, ik heb ook een bosch multitool op accu maar als je dan naar de festool os kijkt, beter over nagedacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2017 19:04:06 ]
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:14:23 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169683598
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:56 schreef akatar het volgende:
ondanks dat ik eigenlijk nooit "mijn nieuwe gereedschap" plaats kan ik na het bosch geweld nu even niet laten..
https://www.toolmax.nl/fe(...)achine-quadrive.html
Nice :9~ .
Ik heb hard getwijfeld tussen deze en een 18v 2-li-moeilijk Bosch (ah gevonden, de GSB 18-2-LI). Bosch heeft gewonnen vanwege de prijs. Maar damn... Wat is die Festool drc een mooie machine.
Aannemer die hier bezig was had er één en echt... Wat een bazenapparaat :Y .
Al ben ik ook erg tevreden met de Bosch :Y .
pi_169684161
Mooi? Kijken jullie over die lelijke lompe vierkante accu heen ofzo?
pi_169684444
Idd, misschien goed maar mooi zeker niet.
pi_169684807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:32 schreef Makrolon het volgende:
Mooi? Kijken jullie over die lelijke lompe vierkante accu heen ofzo?


hij is minder vierkant dan de bosch :)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:43:44 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169686874
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:32 schreef Makrolon het volgende:
Mooi? Kijken jullie over die lelijke lompe vierkante accu heen ofzo?
kom op, het is gereedschap, who gives a shit about looks. Ik bedoel natuurlijk mooi door de kracht, functies en ergonomie van het ding.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:50:59 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169687160
Jullie doen mij trouwens wel denken aan die McDonald's reclame van jaren geleden. Dat die kerel zit te emmeren over dat de ribbeltjes in de rubber laarzen die hij aan het passen is, toch net niet zijn 8)7 .

pi_169687453
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

kom op, het is gereedschap, who gives a shit about looks. Ik bedoel natuurlijk mooi door de kracht, functies en ergonomie van het ding.
Wat kan ie meer dan een ander merk dan? :P
pi_169687489
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Jullie doen mij trouwens wel denken aan die McDonald's reclame van jaren geleden. Dat die kerel zit te emmeren over dat de ribbeltjes in de rubber laarzen die hij aan het passen is, toch net niet zijn 8)7 .

Hahaha mooie reclame ja
pi_169687649
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:01 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Wat kan ie meer dan een ander merk dan? :P
niets, kan hetzelfde als de aldi eigen merk accu machine
linksom/rechtsom draaien en verder niets :)
  Knikkerking woensdag 22 maart 2017 @ 07:45:02 #67
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169692957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:56 schreef akatar het volgende:
ondanks dat ik eigenlijk nooit "mijn nieuwe gereedschap" plaats kan ik na het bosch geweld nu even niet laten..
https://www.toolmax.nl/fe(...)achine-quadrive.html
Nice 8-)
Dat kan niet anders dan een super apparaat zijn :7

[offtopic] (ik zal het dadelijk goedmaken met een leuke gereeschapsaanschaf :P)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:43 schreef bleiblei het volgende:

kom op, het is gereedschap, who gives a shit about looks.
Ik ben het normaliter wel eens met je, maar hierover verschillen onze meningen dan blijkbaar >:)

Misschien ben ik weer iets té veel van "het oog wilt ook wat", maar je kunt me niet vertellen dat je liever ook mooi gereedschap hebt (als je kon kiezen en de prijs/kwaliteit was hetzelfde).

Zelf sta ik hier natuurlijk te boek als Bosch Blauw fan, maar als ik heel eerlijk ben (en goed kijkende naar de concurrentie) vind ik dat ze ook wel de mooiste powertools maken. Het ziet er stuk voor stuk echt wel (super) goed uit :Y

[/offtopic]

Zo, en nu moet Sander van GereedschapPro snel mijn mail beantwoorden :P
  Knikkerking woensdag 22 maart 2017 @ 10:18:13 #68
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169694721
Na wat ergeren en vloeken was ik er gisteren even helemaal klaar mee })
Met al dat mooie gereedschap in huis kon ik niet eens SNEL en GOEDE "finger joints" maken.
Het had ook nog haast, dus dat is sowieso geen goede combinatie. Echt frustrerend soms, maarja dat heb je wel eens he >:)

Tijd voor een goede oplossing dus: De Incra I-boxx



Meteen ook het scharniersjabloon en de frezenset (mijn god wat zijn die duur!! }:| ) erbij besteld:





Hiermee moet 't wel lukken :)
pi_169694882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:18 schreef Atmoz het volgende:
Na wat ergeren en vloeken was ik er gisteren even helemaal klaar mee })
Met al dat mooie gereedschap in huis kon ik niet eens SNEL en GOEDE "finger joints" maken.
Het had ook nog haast, dus dat is sowieso geen goede combinatie. Echt frustrerend soms, maarja dat heb je wel eens he >:)

Tijd voor een goede oplossing dus: De Incra I-boxx

[ afbeelding ]

Meteen ook het scharniersjabloon en de frezenset (mijn god wat zijn die duur!! }:| ) erbij besteld:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hiermee moet 't wel lukken :)
200 ballen voor een set freesjes, man man man het kan ook niet op he _O-
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:30:02 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169694968
Dat wordt een duur kistje zo :P .
  Knikkerking woensdag 22 maart 2017 @ 10:36:50 #71
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169695097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:25 schreef Sjoerdfoto het volgende:

200 ballen voor een set freesjes, man man man het kan ook niet op he _O-
265 8)7

Het is inderdaad een vreselijk bedrag :X
Maarja, zonder die frezen kun je dit niet:


En dat is toch wel héél cool al zeg ik 't zelf 8-)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:30 schreef bleiblei het volgende:
Dat wordt een duur kistje zo :P .
Klopt. Maar gedurende m'n leven maak ik meer kistjes, dus uiteindelijk daalt de gemiddelde prijs >:)

En het is niet zomaar voor iets... ik vertel snel (in m'n eigen topic) waarmee ik bezig ben ^O^
pi_169706978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:18 schreef Atmoz het volgende:
Na wat ergeren en vloeken was ik er gisteren even helemaal klaar mee })
Met al dat mooie gereedschap in huis kon ik niet eens SNEL en GOEDE "finger joints" maken.
Het had ook nog haast, dus dat is sowieso geen goede combinatie. Echt frustrerend soms, maarja dat heb je wel eens he >:)

Tijd voor een goede oplossing dus: De Incra I-boxx

[ afbeelding ]

Meteen ook het scharniersjabloon en de frezenset (mijn god wat zijn die duur!! }:| ) erbij besteld:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hiermee moet 't wel lukken :)
ziet er veel te cool uit, gelukkig heb je er geen lijk bijgezet, anders had ik ze direct besteld....

laat nu maar eens wat van je werk zien :)
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:10:52 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169709177
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:07 schreef akatar het volgende:

[..]

ziet er veel te cool uit, gelukkig heb je er geen lijk bijgezet, anders had ik ze direct besteld....

laat nu maar eens wat van je werk zien :)
Hier heb je het lijkje }> :P :
http://www.gereedschappro(...)on-i-box-frezen/1661
pi_169709601
quote:
waaah
hier mag ik eerst wel een studie van maken
misschien geeft atmoz binnenkort thuis les?
pi_169710461

Vandaag ook weer pakketjes mogen ontvangen. O+ Links werkzeugstore, rechts Zamro.
En net bevestiging gekregen van Zamro dat de rest van de bestelling klaar staat voor DHL om opgehaald te worden, alleen waarom dit in 4 pakketen word bezorgd. (gisteren besteld :') )
  woensdag 22 maart 2017 @ 22:08:25 #76
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169711247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:44 schreef PasopA het volgende:
En net bevestiging gekregen van Zamro dat de rest van de bestelling klaar staat voor DHL om opgehaald te worden, alleen waarom dit in 4 pakketen word bezorgd. (gisteren besteld :') )
Verschillende magazijnen, doen wat grotere webshops (Conrad e.d.) vaker.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Knikkerking woensdag 22 maart 2017 @ 22:31:59 #77
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169711976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:07 schreef akatar het volgende:

laat nu maar eens wat van je werk zien :)
Er lopen meerdere projecten, en ik kan helaas nog niet alles vertellen. Hopelijk wel van eentje deze week :) (daarvoor heb ik deze i-Boxx nodig)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:22 schreef akatar het volgende:

waaah
hier mag ik eerst wel een studie van maken
misschien geeft atmoz binnenkort thuis les?
lol :D
Misschien binnenkort eens een BBQ hier met wat K&W'ers 8-)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:44 schreef PasopA het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag ook weer pakketjes mogen ontvangen. O+ Links werkzeugstore, rechts Zamro.
En net bevestiging gekregen van Zamro dat de rest van de bestelling klaar staat voor DHL om opgehaald te worden, alleen waarom dit in 4 pakketen word bezorgd. (gisteren besteld :') )
Nice!
Dat Zamro kom ik steeds vaker tegen. Is redelijk nieuw toch? (of ze adverteren in ieder geval nog niet zo lang). Wel tevreden over?

Ik ben wel blij met Gereedschappro: vanmorgen besteld, nu in huis *O*




Sorry voor de k*t foto's. Ik heb de lenscover van m'n frontcamera kapot, dus deze zijn met de selfie-camera gemaakt })

Maar wat een frezen zeg. Wel serieus werk :7 Ze zitten allemaal in een soort harde gel/plastic verpakt. Heel apart. Nog nooit gezien in ieder geval...
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 22:38:18 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169712159
Zamro, is dat die van zaag, aandrijfriem, manometer remreiniger en o-ring?

Hoor ik laatste tijd vaak adverteren op de radio. :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169712610
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:31 schreef Atmoz het volgende:

Nice!
Dat Zamro kom ik steeds vaker tegen. Is redelijk nieuw toch? (of ze adverteren in ieder geval nog niet zo lang). Wel tevreden over?

Ik ben wel blij met Gereedschappro: vanmorgen besteld, nu in huis *O*

Door zulke snelle bezorgtijden wil ik al weer op zoek gaan naar leuke dingen. 8)7
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Zamro, is dat die van zaag, aandrijfriem, manometer remreiniger en o-ring?

Hoor ik laatste tijd vaak adverteren op de radio. :Y
Jup dat is de site. En ja die reclame tekst word er de laatste tijd wel ingebrand, wat komt die er vaak op. :X
Daardoor ben ik alleen niet terecht gekomen op de site, dat kwam door mijn zoektocht op Google van 1/4 vierkant naar 1/4 zeskant verloopbit. :+ Geen slechte ervaring gekregen, met deze eerste bestelling.
pi_169717192
Net bij onze engelse vrienden een nieuwe decoupeerzaag besteld voor mijn zwager: http://www.axminster.co.u(...)saw-body-grip-952306

En als je dan toch besteld, gaat er altijd iets voor jezelf mee. Heb het bescheiden gehouden. Een Makita SDS+ boorset:


en een boorhouder SDS adapter chuck ding


En gisteren een mooi opknapprojectje gescoord, een Ferm FM-13 kolomboortje.


Opknap proces is hierrrrrrr te volgen.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:54:11 #81
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169718268
Mijn trouwe accutolletje is helaas heengegaan. Nu op zoek naar een goede nieuwe. Iemand tips?
Hij moet klein zijn, veel vermogen hebben, bij voorkeur een klein lampje (geen noodzaak) en vooral goed degelijk. Ik ga hem dagelijks gebruiken.
Uiteraard wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 12:27:43 #82
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169719947
quote:
3s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef goed_volk het volgende:
Mijn trouwe accutolletje is helaas heengegaan. Nu op zoek naar een goede nieuwe. Iemand tips?
Hij moet klein zijn, veel vermogen hebben, bij voorkeur een klein lampje (geen noodzaak) en vooral goed degelijk. Ik ga hem dagelijks gebruiken.
Uiteraard wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij ;)
Hier heeft men goede ervaringen met de 10v/12v serie van Bosch blauw.

Wat voor schroefwerk wil je er mee kunnen gaan doen ?
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:14:09 #83
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_169720675
quote:
3s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef goed_volk het volgende:
Mijn trouwe accutolletje is helaas heengegaan. Nu op zoek naar een goede nieuwe. Iemand tips?
Hij moet klein zijn, veel vermogen hebben, bij voorkeur een klein lampje (geen noodzaak) en vooral goed degelijk. Ik ga hem dagelijks gebruiken.
Uiteraard wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij ;)
Klein sterk en goedkoop: bosch gsr/gsb 10,8
Deze serie verandert van naam naar gsr/gsb 12v, maar blijft verder hetzelfde
pi_169721573
quote:
3s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef goed_volk het volgende:
Mijn trouwe accutolletje is helaas heengegaan. Nu op zoek naar een goede nieuwe. Iemand tips?
Hij moet klein zijn, veel vermogen hebben, bij voorkeur een klein lampje (geen noodzaak) en vooral goed degelijk. Ik ga hem dagelijks gebruiken.
Uiteraard wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij ;)
Wat Vonkenboer en ErkendFokker zeggen, heb zelf de gsb 10.8-2-li. Echt heerlijk ding, iedere keer weer fijn om mee te werken en blij dat ik van m'n Black en Decker prul af ben. Deze lijkt half zo zwaar maar heeft meer dan 2x het koppel.
pi_169721838
En als je puur wilt schroeven ook de GDR eens overwegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gieliovd op 24-03-2017 06:46:13 ]
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking donderdag 23 maart 2017 @ 19:41:50 #86
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169727849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:52 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Net bij onze engelse vrienden een nieuwe decoupeerzaag besteld voor mijn zwager: http://www.axminster.co.u(...)saw-body-grip-952306

En als je dan toch besteld, gaat er altijd iets voor jezelf mee. Heb het bescheiden gehouden. Een Makita SDS+ boorset:
[ afbeelding ]

en een boorhouder SDS adapter chuck ding
[ afbeelding ]

En gisteren een mooi opknapprojectje gescoord, een Ferm FM-13 kolomboortje.
[ afbeelding ]

Opknap proces is hierrrrrrr te volgen.
Veel succes met opknappen ^O^
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hier is vandaag ook weer een leuk pakket(je) binnen gekomen:





Gisteren ben ik bij een houthandel geweest voor wat mooie stukjes hout. Deze gaan morgenvroeg meteen door 't nieuwe apparaat :D
  donderdag 23 maart 2017 @ 20:02:53 #87
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169728328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Veel succes met opknappen ^O^
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hier is vandaag ook weer een leuk pakket(je) binnen gekomen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gisteren ben ik bij een houthandel geweest voor wat mooie stukjes hout. Deze gaan morgenvroeg meteen door 't nieuwe apparaat :D
Mooi spul weer _O_
Hoe bevalt die draaibank eigenlijk?
pi_169728465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Veel succes met opknappen ^O^
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hier is vandaag ook weer een leuk pakket(je) binnen gekomen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gisteren ben ik bij een houthandel geweest voor wat mooie stukjes hout. Deze gaan morgenvroeg meteen door 't nieuwe apparaat :D
Heb je bewust voor zo`n kleintje gekozen ? Nu al ruimtegebrek ? ;)
Zo goedkoop is deze ook niet, dan had je ook een grotere kunnen nemen.
  Knikkerking donderdag 23 maart 2017 @ 20:20:35 #89
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169728873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:02 schreef Woelwater het volgende:

Mooi spul weer _O_
Hoe bevalt die draaibank eigenlijk?
Goed, is een mooi apparaatje.
Zodra ik wat meer "gesetteld" ben in de garage (en ik wat meer tijd heb) ga er een mooi plekje voor bedenken. Sowieso alles op een handige plaat/open bak gemaakt zodat e.e.a. makkelijk te verplaatsen is, en alles netjes bij elkaar blijft. Heb er nog niet veel mee gedaan, eigenlijk alleen wat dingen getest. Het project waarvoor ik 'm eigenlijk (zo snel al) gekocht had heeft wat vertraging opgelopen door een stel sukkelige Chinezen (en Fransman) })

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:07 schreef bluemoon23 het volgende:

Heb je bewust voor zo`n kleintje gekozen ? Nu al ruimtegebrek ? ;)
Zo goedkoop is deze ook niet, dan had je ook een grotere kunnen nemen.
Ja, bewust een "draagbaar" model (en wat al langer naar deze aan het kijken). Zo'n Hammer is natuurlijk mooi (en gaat er ooit ook komen) maar daar is nu geen plaats voor. En om een beetje ermee te leren omgaan is dit een fijn model :Y)
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 20:29:57 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169729208
Grote stukken hout kun je natuurlijk altijd nog uitbesteden :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169729542
quote:
3s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef goed_volk het volgende:
Mijn trouwe accutolletje is helaas heengegaan. Nu op zoek naar een goede nieuwe. Iemand tips?
Hij moet klein zijn, veel vermogen hebben, bij voorkeur een klein lampje (geen noodzaak) en vooral goed degelijk. Ik ga hem dagelijks gebruiken.
Uiteraard wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij ;)
Heb ooit een Bosch (groen) geërfd zonder erfbelasting te betalen. Met Li ion batterijen ingebouwd. Vooral het LED lampje vind ik een verbetering t.o.v. de oude Bosch en m'n 14,4 V NiCad Metabo.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 23 maart 2017 @ 21:58:33 #92
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_169732164
quote:
3s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef goed_volk het volgende:
Mijn trouwe accutolletje is helaas heengegaan. Nu op zoek naar een goede nieuwe. Iemand tips?
Hij moet klein zijn, veel vermogen hebben, bij voorkeur een klein lampje (geen noodzaak) en vooral goed degelijk. Ik ga hem dagelijks gebruiken.
Uiteraard wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij ;)
Kijk ook eens naar de metabo 10 volt. Heeft volgens mij 34nm voor het schroeven. gewicht van metabo en bosch is volgens mij gelijk, metabo heeft nog handig broekriempje dingetje eraan :P en licht maar dat hbben ze denk ik allebei. Ik ga in iedergeval voor de metabo :)
  donderdag 23 maart 2017 @ 23:04:02 #93
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169734594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:38 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb ooit een Bosch (groen) geërfd zonder erfbelasting te betalen. Met Li ion batterijen ingebouwd. Vooral het LED lampje vind ik een verbetering t.o.v. de oude Bosch en m'n 14,4 V NiCad Metabo.
Ja, die had ik ook. 14,4V Li-Ion accu. Met lampje! Lekker licht ding, lag goed in de hand. Maar helaas toch einde verhaal. Zoek nu iets wat toch een beetje degelijker is. Ik zal ook niet de enige zijn die ermee werkt; niet iedereen is er even zuinig mee ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:58 schreef Maquez het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar de metabo 10 volt. Heeft volgens mij 34nm voor het schroeven. gewicht van metabo en bosch is volgens mij gelijk, metabo heeft nog handig broekriempje dingetje eraan :P en licht maar dat hbben ze denk ik allebei. Ik ga in iedergeval voor de metabo :)
Heb meer Metabo, is toch degelijker dan Bosch groen, is mijn ervaring. Heb wel een interessante aanbieding gezien.
Heb ook Bosch blauw, maar die is meer voor zware werk. BB is nu ook iets boven huidig budget...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169739537
Dan nog even officieel:

Ferm FM-13 restauratie by SjoerdvReenen, on Flickr

Voor een tientje, flink gepoetst en ontroest met azijn, van dit:
Ferm FM-13 kolomboor opknapper by SjoerdvReenen, on Flickr

naar dit:
Ferm FM-13 restauratie by SjoerdvReenen, on Flickr

Gisteren een testje gedaan: boortje van 4,93mm maakte een gat van 4,92mm. Ik ben tevreden voor mijn hobby-gebruik. Binnenkort even een LED lampje eraan knutselen.
  Knikkerking vrijdag 24 maart 2017 @ 09:02:18 #95
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169739604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:55 schreef Sjoerdfoto het volgende:

Gisteren een testje gedaan: boortje van 4,93mm maakte een gat van 4,92mm.
Knap :P
pi_169739885
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:02 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Knap :P
Ja, daarom! Tel er een rekenfoutje bij en hij is spot on.
Boortje:


Gat:
pi_169740265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:04 schreef goed_volk het volgende:
Ja, die had ik ook. 14,4V Li-Ion accu. Met lampje! Lekker licht ding, lag goed in de hand. Maar helaas toch einde verhaal.
De batterijen of een mechanisch defect??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:04:28 #98
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_169740394
Mooi speelgoed weer! ^O^

Wat voor formaten hout kan je door die vandikteschaaf jassen? Koop je er ook nog een vlakbank bij? *lamaar, is een combimachine toch? Hhad ik over 't hoofd gezien.

[ Bericht 23% gewijzigd door Redcoon op 24-03-2017 10:34:35 ]
pi_169741614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:59 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Wat Vonkenboer en ErkendFokker zeggen, heb zelf de gsb 10.8-2-li. Echt heerlijk ding, iedere keer weer fijn om mee te werken en blij dat ik van m'n Black en Decker prul af ben. Deze lijkt half zo zwaar maar heeft meer dan 2x het koppel.
http://home-living-nl-nl.(...)oorschroevendraaier/
Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
pi_169744211
quote:
Goede tip, mooi setje voor mooie prijs. Even gekeken bij de oosterburen maar kan 'm daar zo snel niet vinden voor die prijs.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:44:44 #101
3751 Hubo
FR 1908
pi_169744271
even alvast een vooraankondiging. Morgenochtend vroeg naar Welkoop om wat tuingereedschap te halen.
We hebben nu wel de tuin, maar nog niet het gereedschap.. :@
Rotterdam is de wereldstad
  Knikkerking vrijdag 24 maart 2017 @ 14:22:58 #102
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169744861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:28 schreef Sjoerdfoto het volgende:

Ja, daarom! Tel er een rekenfoutje bij en hij is spot on.
Boortje:
[ afbeelding ]

Gat:
[ afbeelding ]
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het knap vind dat je een gat maakt dat smaller is dan de boor zelf ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:04 schreef Redcoon het volgende:
Mooi speelgoed weer! ^O^

Wat voor formaten hout kan je door die vandikteschaaf jassen? Koop je er ook nog een vlakbank bij? *lamaar, is een combimachine toch? Hhad ik over 't hoofd gezien.
Nee, het is geen combinatie. Hoe gek ook, want op de Metabo-website wordt die wel zo aangegeven 8)7

https://www.metabo.com/nl(...)en-vandiktebank.html

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:40 schreef kingjotte het volgende:

Goede tip, mooi setje voor mooie prijs. Even gekeken bij de oosterburen maar kan 'm daar zo snel niet vinden voor die prijs.
Hier nog iets goedkoper, alleen met verzendkosten niet handig: http://www.ebay.de/itm/Bo(...)b:g:XY4AAOSw4CFYwYTB

Maar inderdaad: niet veel geld voor zo'n mooie set ^O^
pi_169746171
Mooie aankopen weer. Het is goed dat je het zelf al aangegeven hebt, want iedereen weet dat er later een professionele versie van die Metabo komt ;)

Vandaag deze besteld, 1100mm. Nu heb ik alleen de 1600mm, maar die is soms wat te onhandig. Misschien koop ik later nog een 800mm.

Lange benen koud hoofd.
pi_169757129
Vaak getwijfeld maar nu toch de knoop doorgehakt en op iBood de GDR 12V-105 en GSB 12V-15 besteld. Inclusief 2x 2.0 Ah accu's voor de redelijke prijs van 180 euro.
pi_169758918
Ik heb ze ook besteld, oude Makita van pak-m-beet 2007 werd wel erg slecht...
Weet alleen nog niet waar het verschil in functionaliteit tussen de 2 machines in zit. Iemand?
(Domme vragen bestaan niet he, alleen domme antwoorden)
pi_169761679
2 totaal verschillende machines.

De gdr is een slagschroevendraaier. De gsb is een boor-schroefmachine met klopfunctie.

Bedoeld voor andere doelen dus.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 09:47:23 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169762107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:44 schreef Hubo het volgende:
even alvast een vooraankondiging. Morgenochtend vroeg naar Welkoop om wat tuingereedschap te halen.
We hebben nu wel de tuin, maar nog niet het gereedschap.. :@
Een minikraan is leuk gereedschap voor in de tuin :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zaterdag 25 maart 2017 @ 09:50:02 #108
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169762146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:44 schreef Hubo het volgende:
even alvast een vooraankondiging. Morgenochtend vroeg naar Welkoop om wat tuingereedschap te halen.
We hebben nu wel de tuin, maar nog niet het gereedschap.. :@
Succes ^O^
Doe maar veel kopen, en erna foto's plaatsen :9
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 09:50:44 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169762154
Wel raar trouwens, als Hubo bij de concurrent gaan shoppen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zaterdag 25 maart 2017 @ 09:53:33 #110
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169762194
Whahahaha _O-
  zondag 26 maart 2017 @ 13:07:31 #111
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169788874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:57 schreef blomke het volgende:

[..]

De batterijen of een mechanisch defect??
Mechanisch. Koppeling van de boorkop kaduuk.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169801438

Vandaag een handtacker bij de bouwmarkt gekocht. Liep al aan te kloten om de folie strak te trekken en ondertussen met een spijker het zooitje vast te zetten, dus maar mee opgehouden en meteen zo'n ding gekocht. Hoop alleen dat het nooit meer los hoeft, want nu het zo makkelijk gaat was ik nogal enthousiast aan het tacken. :P

Werkt opzich goed, alleen schoot het magazijn al 3x open in de eerste 5 minuten met alle nieten over de vloer heen. Meteen het vergrendelingspalletje wat scherper afgevijld en nu werkt het prima. :)
pi_169801718
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:53 schreef Ralphmeister het volgende:
Vaak getwijfeld maar nu toch de knoop doorgehakt en op iBood de GDR 12V-105 en GSB 12V-15 besteld. Inclusief 2x 2.0 Ah accu's voor de redelijke prijs van 180 euro.
Ik ook O-)
  maandag 27 maart 2017 @ 13:45:50 #114
3751 Hubo
FR 1908
pi_169812459
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:50 schreef derLudolf het volgende:
Wel raar trouwens, als Hubo bij de concurrent gaan shoppen :+
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:47 schreef derLudolf het volgende:
Een minikraan is leuk gereedschap voor in de tuin :P
Helaas geen minikraan gekocht. die leen ik wel als ik hem nodig heb.
Nu alleen een handzaag en een schop. Een Fiskar SW73 en Spear and Jackson 1043GL
Plus nog wat planten, bemeste tuinaarde, kalk en gazonmest.

Rotterdam is de wereldstad
  dinsdag 28 maart 2017 @ 00:26:50 #115
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169828395
Mijn griptang kon niet diep genoeg deepthroaten.

Daarom twee met een lange bek gekocht, eentje van 10 inch en eentje van 7 inch.



Een goede Gedore griptang maakt me wel geil hoor! :9!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169828465
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 00:26 schreef R2cksson het volgende:
Mijn griptang kon niet diep genoeg deepthroaten.

Daarom twee met een lange bek gekocht, eentje van 10 inch en eentje van 7 inch.

[ afbeelding ]

Een goede Gedore griptang maakt me wel geil hoor! :9!
eh.... ik kan oprecht genieten van een mooi stukje gereedschap. Maar de lust laat ik wel over voor de Mrs :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 28 maart 2017 @ 00:46:24 #117
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169828601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 00:33 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

eh.... ik kan oprecht genieten van een mooi stukje gereedschap. Maar de lust laat ik wel over voor de Mrs :P
Closed minded!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169841082
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:56 schreef Tom_ het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag een handtacker bij de bouwmarkt gekocht. Liep al aan te kloten om de folie strak te trekken en ondertussen met een spijker het zooitje vast te zetten, dus maar mee opgehouden en meteen zo'n ding gekocht. Hoop alleen dat het nooit meer los hoeft, want nu het zo makkelijk gaat was ik nogal enthousiast aan het tacken. :P

Werkt opzich goed, alleen schoot het magazijn al 3x open in de eerste 5 minuten met alle nieten over de vloer heen. Meteen het vergrendelingspalletje wat scherper afgevijld en nu werkt het prima. :)
Waar heb je dit setje vandaan?
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 19:32:42 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169841805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 00:33 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

eh.... ik kan oprecht genieten van een mooi stukje gereedschap. Maar de lust laat ik wel over voor de Mrs :P
Waar zet je die griptangen op dan? >:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169850057
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:05 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Waar heb je dit setje vandaan?
Van de Formido
pi_169852015
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar zet je die griptangen op dan? >:)
nee, dat doen we niet scheelt me tien jaar van mijn leven .... +5 jaar en - 5 jaar .... :P

zie: http://prankster.nl/manne(...)dereen-op-de-hoogte/
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 29 maart 2017 @ 20:54:56 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169870561
Goed, na dit soort verhalen doe ik maar even niet aan griptangen.
Maar wel aan winkelhaken :P .
Ik had er laatst 1 bij Baptist besteld, hou ik em hier thuis tegen een Woodpecker Precision Clamping Square, zie ik dat ie op die 15cm dik een mm wijkt -O- .

Dus via een tip op woodworking.nl een paar DIN875/1 winkelhaken besteld:

En alle drie als ik ze tegen elkaar houd, strak tegen elkaar.
En dat voor max 3 tientjes per haak O+ .
pi_169870800
Ja dat soort winkelhaken zoek ik ook nog. Heb een hele collectie van die goedkope dingen, maar allemaal zijn ze natuurlijk niet echt echt haaks.

Waar heb je die gekocht?
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:21:07 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169871463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:02 schreef Glider76 het volgende:
Ja dat soort winkelhaken zoek ik ook nog. Heb een hele collectie van die goedkope dingen, maar allemaal zijn ze natuurlijk niet echt echt haaks.

Waar heb je die gekocht?
Bij De Bruin techniek :) .
pi_169882183


Via Ibood besteld vandaag
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_169889479


En ook meteen maar de snoeischaar uit dezelfde lijn besteld :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_169889656
Foto?

Waar is het lek? Wellicht is de koppeling aandraaien voldoende?
Laat die handjes wapperen!
pi_169891136
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Bij De Bruin techniek :) .
Mooi winkeltje hoor. En niet duur. Ook maar eens een echte winkelhaak bestellen.
En gelijk de mand vullen want genoeg mooi spul om van de smullen daar.
pi_169892610
Recent gekregen: een echte rolmaat van 5 m merk: Bahco.

RVS lint met nylon coating.


En handig magneetje aan het eind. Plus: als je de knop niet indrukt, blijft het lint geblokkeerd staan. Veel praktischer dan andersom.

[ Bericht 16% gewijzigd door blomke op 30-03-2017 21:11:55 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:36:10 #130
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169902596
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169904470
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:36 schreef R2cksson het volgende:
[ afbeelding ]
Een momentsleutel aan de Nm te zien?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 13:58:14 #133
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169905021
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Een momentsleutel aan de Nm te zien?
Oh ik dacht dat dit soort dingen wel gekend waren hier. Anyway, niet zomaar een momentsleutel, maar een Stahlwille Manoskop. Die hoef je niet terug te stellen naar 0. Bij de gewone moet dat wel altijd (doe je dat een nachtje niet, dan kun je hem eigenlijk wel bij het oud ijzer gooien).

Nieuwprijs 269,95 excl. insteekratelkop. Ik heb hem voor 150 incl. insteekratelkop.

6-50 Nm is een goede aanvulling naast de 30-150 Nm die ik al heb. Vooral handig voor het aandraaien van bougies.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:00:23 #134
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169905068
Is dat een beetje kwaliteit? Stahlwille?
Ik had het zelf altijd in de hoek van de chinese meuk met een duitslijkende naam geplaatst :P .
pi_169905112
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:58 schreef R2cksson het volgende:6-50 Nm is een goede aanvulling naast de 30-150 Nm die ik al heb. Vooral handig voor het aandraaien van bougies.
dat is niet duur, waar heb je die weg ?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:07:23 #136
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169905195
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:00 schreef bleiblei het volgende:
Is dat een beetje kwaliteit? Stahlwille?
Ik had het zelf altijd in de hoek van de chinese meuk met een duitslijkende naam geplaatst :P .
Dude... Volgens mij hebben die zelfs een betere kwaliteit dan de heilige Gedore...

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

dat is niet duur, waar heb je die weg ?
Marktplaats.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_169905271
Marktplaats he ? Tja beetje geluk moet je hebben
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:00 schreef bleiblei het volgende:
Is dat een beetje kwaliteit? Stahlwille?
Ik had het zelf altijd in de hoek van de chinese meuk met een duitslijkende naam geplaatst :P .
:D ga je mond spoelen :(

Een van de beste handgereedschapmerken die er is, en dat is ook te zien aan de prijs.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:12:07 #138
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169905276
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:07 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Dude... Volgens mij hebben die zelfs een betere kwaliteit dan de heilige Gedore...

[..]

Marktplaats.
Weer wat geleerd O-) .
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:20:12 #139
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169905391
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Marktplaats he ? Tja beetje geluk moet je hebben

Hij stond er toch al een hele tijd op. Op een gegeven moment jeukt dat zo erg dat ik het dan zelf maar moet kopen :P. En ik moest bougies met 18 Nm vastzetten, dus dan mag ik nieuw speelgoed kopen vind ik zelf.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Knikkerking vrijdag 31 maart 2017 @ 14:24:20 #140
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169905452
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:20 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Hij stond er toch al een hele tijd op. Op een gegeven moment jeukt dat zo erg dat ik het dan zelf maar moet kopen :P. En ik moest bougies met 18 Nm vastzetten, dus dan mag ik nieuw speelgoed kopen vind ik zelf.
Haha, zekers ^O^ :7
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:43:24 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169905783
Die Stahlwille gebruik ik dagelijks op mijn werk, machtige momentsleutel _O_ beter als de Facom van mijn collega :P
Enige minpuntje: niet nauwkeurig in te stellen. Door het schuifsysteem zit je meestal 1 á 2nM van het moment af wat je zou willen....

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 31-03-2017 17:26:53 (Typo) ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:52:30 #142
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_169905944
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Die Stahlwille gebruik ik dagelijks op mijn werk, machtige momentsleutel _O_ beter als de Facom van mijn collega :P
Enige minpuntje: niet nauwkeurig in te stellen. Door het schijfsysteem zit je meest wel 1 á 2nM van het moment af wat je zou willen....
Die afwijking heb je met een draaier met een veer ook omdat iemand vast wel een keer dat ding is vergeten terug te draaien. ;).

Stahlwille heeft ze ook digitaal, maar ik ben niet zo'n fan van dingen waar batterijen in moeten, dus ik heb bewust gekozen voor de gouwe ouwe.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Knikkerking vrijdag 31 maart 2017 @ 16:04:30 #143
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169907145
Eerder deze week een aantal gatenzagen ontvangen:



Van bij Ecotools. MDF gaat er in ieder geval zéér goed mee. Had ik niet gedacht zo goed zelfs ^O^

En zojuist een leuk kadootje van GereedschapPro ontvangen:



Leuk, want ik wilde altijd al weten of zoiets nou goed zou werken. Er staat op dat'ie 135KG aan kan, dus das best netjes voor zo'n klein/licht ding :D
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:26:17 #144
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_169907523
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:04 schreef Atmoz het volgende:

En zojuist een leuk kadootje van GereedschapPro ontvangen:

[ afbeelding ]

Leuk, want ik wilde altijd al weten of zoiets nou goed zou werken. Er staat op dat'ie 135KG aan kan, dus das best netjes voor zo'n klein/licht ding :D
Grappig, nog nooit in het klein gezien, maar een gekend principe. Toen ik nog klein was hadden we er een om de Land Rover op te krikken door zo'n zak aan de uitlaat te hangen. Briljant eenvoudig idee.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:25:26 #145
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169908389
Toch maar 2 van deze gehaald ipv 2 Pihers die me toch wat te duur waren :@ Gamma thuis merk :P

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 31 maart 2017 @ 19:10:13 #146
64781 bonke
pipo koeie
pi_169909984
quote:
[ afbeelding ]

Leuk, want ik wilde altijd al weten of zoiets nou goed zou werken. Er staat op dat'ie 135KG aan kan, dus das best netjes voor zo'n klein/licht ding :D
ga maar eens op een doodnormale ballon zitten :) daar kunnen ook heel wat kilootjes op :)
pies on joe toe
  Knikkerking zaterdag 1 april 2017 @ 19:14:45 #147
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169930976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:10 schreef bonke het volgende:

ga maar eens op een doodnormale ballon zitten :) daar kunnen ook heel wat kilootjes op :)
Klopt, maar het blijft voor je gevoel natuurlijk "apart" dat je zoiets zwaars kunt optillen met een klein beetje lucht :)

==========================================================

Ik wist het natuurlijk al, maar ene beetje goed zoeken op internet werpt nog steeds zijn vruchten af :Y

De lijmklemmen wat ik zocht (Bessey met lange bek) kosten zo rond de ¤ 82,- p/stuk tenzij je goed zoekt, dan krijg je ze voor nog een stúk minder dan de helft :7

Dus ook maar 4 van deze jongens gekocht:



Wel wat langere levertijd, maar dat maakt in dit geval toch niet zoveel uit...
  zaterdag 1 april 2017 @ 19:18:44 #148
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169931048
En waar waren ze een flink stuk goedkoper? :P
  Knikkerking zaterdag 1 april 2017 @ 19:21:21 #149
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169931119
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:18 schreef bleiblei het volgende:
En waar waren ze een flink stuk goedkoper? :P
Hier, maar uiteindelijk heb ik ze hier vandaan gehaald omdat ze niet naar NL versturen. Scheelt in ieder geval ENORM met andere prijzen... (kwam vanmorgen > ¤ 100,- p/stuk tegen 8)7)
  Moderator zaterdag 1 april 2017 @ 19:30:55 #150
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169931353
Gisteren een Bosch GWS 1000 binnen gekregen, om vanavond cadeau te geven :)
Met het nodige advies van mensen hier gekocht. ^O^

pi_169932409
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Gisteren een Bosch GWS 1000 binnen gekregen, om vanavond cadeau te geven :)
Met het nodige advies van mensen hier gekocht. ^O^

[ afbeelding ]
Ik wist niet dat je langs kwam :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 1 april 2017 @ 21:14:22 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169933513
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:21 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hier, maar uiteindelijk heb ik ze hier vandaan gehaald omdat ze niet naar NL versturen. Scheelt in ieder geval ENORM met andere prijzen... (kwam vanmorgen > ¤ 100,- p/stuk tegen 8)7)
Dat Mercateo ziet er niet heel bereikbaar uit voor de particulier :') -O- .
  Knikkerking zondag 2 april 2017 @ 07:09:10 #153
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169940079
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 21:14 schreef bleiblei het volgende:

Dat Mercateo ziet er niet heel bereikbaar uit voor de particulier :') -O- .
Ik heb alleen m'n KvK-nummer ingevuld, maarja ik denk dat als je een mail stuurt met de vraag of je ook zonder mag kopen, dat ze dat wel doen toch?

[edit]

Ik vind het in ieder geval ZEER apart dat er zulke grote prijsverschillen in deze lijmklemmen zitten. Belachelijk eigenlijk :X Je zou d'r maar een paar gekocht hebben van ¤ 100 p/stuk... :r
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 10:10:08 #154
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 10:43:28 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169941393
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Gisteren een Bosch GWS 1000 binnen gekregen, om vanavond cadeau te geven :)
Met het nodige advies van mensen hier gekocht. ^O^

[ afbeelding ]
Zonde om weg te geven :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 11:38:44 #156
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169942308
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 10:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zonde om weg te geven :P
Mwah, deels eigen belang.
Heb hem aan mijn eigen vader gegeven. :P
  zondag 2 april 2017 @ 12:10:00 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_169942912
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, deels eigen belang.
Heb hem aan mijn eigen vader gegeven. :P
Onder de voorwaarde dat je hem t.a.t mag lenen :?
pi_169943034
waarschijnlijk blijft hij voor de "handigheid" gewoon bij Vonkenboer thuis liggen
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 12:27:25 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169943225
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Onder de voorwaarde dat je hem t.a.t mag lenen :?
Zo werkt het in de praktijk vaak wel. We lopen elkaars schuur soms in en uit :)
  Knikkerking zondag 2 april 2017 @ 12:31:17 #160
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_169943289
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 12:27 schreef Vonkenboer het volgende:

Zo werkt het in de praktijk vaak wel. We lopen elkaars schuur soms in en uit :)
Gezellig toch ^O^

Mijn pa woont een dorp verderop en is ook geregeld hier om te te helpen in de garage.
Met name met het elektra aansluiten. Dat vind hij volgens mij super om te doen, dus dan mag dat van mij he :P
  zondag 2 april 2017 @ 13:00:27 #161
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169943735
Ik had altijd hevige menings verschillen met mijn pa als hij me kwam helpen bij mijn eerste verbouwing (of ik hem bij diverse klusjes) omdat we allebei verschillende ideeën hadden :@ tegenwoordig al heel wat minder, wegens invaliditeit kan hij niet tot nauwelijks nog klussen en daardoor zijn moderne technieken en gereedschappen ook aan hem voorbij gegaan :{ als ie dan nog wel eens langskomt op onze huidige nieuwbouw dan weet ie wel weer vanalles beter en geef ik hem maar gelijk :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169948585

Weer een paar kleine dingen binnen gekomen. :+
Heller boren set, boor spray, kruipolie, poets doeken (papier), schuur papier, sjorbanden, pur pistool, wonder bar van Stanley (geloof dat die hier wel vaker voorkomt). En nog wat ophang haken en profielen. :)
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 16:28:26 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169949559
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 16:01 schreef PasopA het volgende:
schuur papier
Ik vind het meer keuken papier
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 2 april 2017 @ 19:42:43 #164
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169954638
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 16:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind het meer keuken papier
ik daag je uit om dat nog eens te zeggen als je je gat hebt afgeveegd met dat rode "keukenpapier".
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169956747
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 19:42 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik daag je uit om dat nog eens te zeggen als je je gat hebt afgeveegd met dat rode "keukenpapier".
Wij gebruiken hier daarvoor toiletpapier :P
pi_169965380
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 19:42 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik daag je uit om dat nog eens te zeggen als je je gat hebt afgeveegd met dat rode "keukenpapier".
Meer omdat het niet in de schuur staat maar in de keuken gok ik 8)7
  maandag 3 april 2017 @ 10:16:56 #167
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169965509
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:10 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Meer omdat het niet in de schuur staat maar in de keuken gok ik 8)7
U ziet de rollen (keuken)papier niet staan bovenin de foto :?
pi_169966594
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

U ziet de rollen (keuken)papier niet staan bovenin de foto :?
Jawel. Maar het gaat hier over schuur papier en schuurpapier
  maandag 3 april 2017 @ 12:41:54 #169
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169968999
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:04 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Jawel. Maar het gaat hier over schuur papier en schuurpapier
Oh ja -O-
pi_169981648
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2017 16:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind het meer keuken papier
Haha, oeps. |:(
Maar het is niet in de keuken hoor.. Een droger hoort niet in de keuken. :6
Dit is in de 'bijkeuken' aansluitend aan het werkhok. :+ En daar is te weinig plaats om alles even bij elkaar uit te stallen :X
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 21:38:25 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169982032
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:29 schreef PasopA het volgende:

[..]

Een droger hoort niet in de keuken. :6

Eensch. Ook niet in de badkamer
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:12:26 #172
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170002096
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Toch maar 2 van deze gehaald ipv 2 Pihers die me toch wat te duur waren :@ Gamma thuis merk :P

[ afbeelding ]
om hier even op terug te komen. Niet doen, bucht. Dat was het :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even serieus: tis gewoon niets, nauwelijks beter dan de "3de hand" stuts die 15kg aankunnen. ik heb serieus twijfels of ze wel de beloofde 50kg aankunnen, schuiven gewoon terug in bij wat druk. En de 1 hands bediening is niets van waar :N of ik ben te lomp om het door te hebben. Misschien dat ik ze terug breng eind van de week.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:01:26 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_170003216
Voor nog geen tientje :D
Kon hem niet laten liggen :P



Productbeschrijving
Handzame accu-soldeerbout met krachtige, geïntegreerde lithium-ion accu
De solderbout heeft een ergonomisch design met greepzone met rubbercoating en LED-werklamp
Met laadstation met handige poort waarin de soldeerbout in zijn geheel rust
Technische specificaties
Vaste, geïntegreerde accu: Lithium-ion 3,6V (1,5 Ah)
Maximum temperatuur: 470 °C
Opwarmtijd: 25 - 35 seconden
Werktijd: 60 minuten
Aansluiting(en)
Accu
Toebehoren
Inclusief laadstation met soldeerboutpoort Inclusief 10 gram soldeertin Ø1 mm, 10 gram soldeertin Ø1,5 mm

9.99 euri :P *O*

https://www.lidl-shop.nl/(...)ampaign=doe-het-zelf
pi_170004456


Onlangs 2 bomen gekregen in een aantal stukken, hoop het met de x27 te kunnen kloven.

En een kabelmesje

  dinsdag 4 april 2017 @ 21:03:19 #175
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170005049
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:12 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

om hier even op terug te komen. Niet doen, bucht. Dat was het :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even serieus: tis gewoon niets, nauwelijks beter dan de "3de hand" stuts die 15kg aankunnen. ik heb serieus twijfels of ze wel de beloofde 50kg aankunnen, schuiven gewoon terug in bij wat druk. En de 1 hands bediening is niets van waar :N of ik ben te lomp om het door te hebben. Misschien dat ik ze terug breng eind van de week.
Die Pihers kan je trouwens ook niet met 1 hand klemmen. Voordat je ze alsnog koopt en tot die conclusie komt :P . 50kg drukken ze wel makkelijk :Y . Als je niet oplet heb je de afdruk van de voet in je plafond staan :') .
pi_170035323
Vorige week bestelling gedaan bij ecotools.





Allerhande houtboren, vijzen en pluggen.
Ook enkele lijmklemmen en bits. Klaar voor enkele klusjes in huis binnenkort. Altijd leuk om bij ecotools te bestellen.
  Knikkerking donderdag 6 april 2017 @ 10:49:59 #177
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170037052
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:44 schreef markje1 het volgende:
[ afbeelding ]

Onlangs 2 bomen gekregen in een aantal stukken, hoop het met de x27 te kunnen kloven.

En een kabelmesje

[ afbeelding ]
Fijn die x27 :Y (en scherp 8-) ik heb er papier mee gesneden ^O^)

quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:00 schreef ridsel het volgende:
Vorige week bestelling gedaan bij ecotools.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Allerhande houtboren, vijzen en pluggen.
Ook enkele lijmklemmen en bits. Klaar voor enkele klusjes in huis binnenkort. Altijd leuk om bij ecotools te bestellen.
Kleine foto's :P Toch wel een fijne winkel dat Ecotools!

Over lijmklemmen gesproken....
Ik kreeg zojuist een pakket. Loodzwaar, en dus geen idee wat erin zat. (ik had niets besteld wat zó zwaar was }))

Snel open maken dan maar:



WTF? 8)7 meeeega grote en ontiegelijk zware klemmen



Tjonge, jonge... ik wilde gewoon klemmen met een (iets) langere bek... Dit had ik echter niet verwacht :X Waarom maken ze die (fijne, lichte) snelspanners niet gewoon met een langere bek. Die wegen letterlijk 20x minder dan deze...Pfeew, hier zie ik mezelf nog niet echt fijn houtwerk mee klemmen.
pi_170038760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:49 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Fijn die x27 :Y (en scherp 8-) ik heb er papier mee gesneden ^O^)

[..]

Kleine foto's :P Toch wel een fijne winkel dat Ecotools!

Over lijmklemmen gesproken....
Ik kreeg zojuist een pakket. Loodzwaar, en dus geen idee wat erin zat. (ik had niets besteld wat zó zwaar was }))

Snel open maken dan maar:

[ afbeelding ]

WTF? 8)7 meeeega grote en ontiegelijk zware klemmen

[ afbeelding ]

Tjonge, jonge... ik wilde gewoon klemmen met een (iets) langere bek... Dit had ik echter niet verwacht :X Waarom maken ze die (fijne, lichte) snelspanners niet gewoon met een langere bek. Die wegen letterlijk 20x minder dan deze...Pfeew, hier zie ik mezelf nog niet echt fijn houtwerk mee klemmen.
gast, wat had je dan verwacht :')

De gewichten staan er hier gewoon bij:

https://www.kruis.nl/hand(...)en/diepspanlijmklem/
  Knikkerking donderdag 6 april 2017 @ 12:19:14 #179
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170038994
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:06 schreef Sjoerdfoto het volgende:

gast, wat had je dan verwacht :')

De gewichten staan er hier gewoon bij:

https://www.kruis.nl/hand(...)en/diepspanlijmklem/
Ik heb niet bij Kruis besteld...
En als ik het erbij zou zien staan zou ik er toch niet bij nadenken.
Of denken dat het niet klopt (zoals dat vaker het geval is).

Komt er dus gewoon op neer dat er GEEN fijne, lichte, kleinere klemmen bestaan met een iets langere bek. Een gat in de markt dus, want er is wel vraag naar :D
pi_170039248
Op zich is het ook wel logisch natuurlijk.
Hoe langer die bek is, hoe meer kracht er op komt, dat wil dan wel doorbuigen natuurlijk.
pi_170039614
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:19 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb niet bij Kruis besteld...
En als ik het erbij zou zien staan zou ik er toch niet bij nadenken.
Of denken dat het niet klopt (zoals dat vaker het geval is).

Komt er dus gewoon op neer dat er GEEN fijne, lichte, kleinere klemmen bestaan met een iets langere bek. Een gat in de markt dus, want er is wel vraag naar :D
zin / tijd om te ontwikkelen :) ? :7
Echte mannen eten geen honing...
die kauwen op bijen!
  Knikkerking donderdag 6 april 2017 @ 13:02:13 #182
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170039748
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Op zich is het ook wel logisch natuurlijk.
Hoe langer die bek is, hoe meer kracht er op komt, dat wil dan wel doorbuigen natuurlijk.
Uiteraard, maar je kunt over overdrijven :)
Dit zijn gewoon asociaal sterke/zware klemmen.
Een houten werkstuk(je) klem je helemaal naar de tering hiermee >:)

Ze kunnen -ondanks de véél langere bek- evenveel kracht uitoefenen als de Bessey corpus-klemmen lees ik zojuist :P

quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:56 schreef PTScribble het volgende:

zin / tijd om te ontwikkelen :) ? :7
Zin altijd, tijd nooit :+
pi_170041191
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:02 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je kunt over overdrijven :)
Dit zijn gewoon asociaal sterke/zware klemmen.
Een houten werkstuk(je) klem je helemaal naar de tering hiermee >:)

Ze kunnen -ondanks de véél langere bek- evenveel kracht uitoefenen als de Bessey corpus-klemmen lees ik zojuist :P

[..]

Zin altijd, tijd nooit :+
Ik heb daarvan de lange versie van 80cm lengte, nog onhandelbaarder ;)

Waar heb je deze kortere vandaan?
Denk dat ik ook maar een setje bestel.
  Knikkerking donderdag 6 april 2017 @ 14:33:01 #184
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170041525
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:13 schreef jdel het volgende:

Ik heb daarvan de lange versie van 80cm lengte, nog onhandelbaarder ;)
Bijna niet te tillen zo zwaar :P

quote:
Waar heb je deze kortere vandaan?
Denk dat ik ook maar een setje bestel.
Ze komen van bij http://www.mercateo.nl/
pi_170041878
Maar die lichtere versie is dan toch de eigenbouw versie zoals door Matthias gemaakt?
Anders een glasvezel/composiet oplossing bedenken.
pi_170048166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Bijna niet te tillen zo zwaar :P

[..]

Ze komen van bij http://www.mercateo.nl/
Ja precies!

Straks eens even wat shoppen daar dan.
  donderdag 6 april 2017 @ 20:35:47 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170049618
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:49 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Fijn die x27 :Y (en scherp 8-) ik heb er papier mee gesneden ^O^)

[..]

Kleine foto's :P Toch wel een fijne winkel dat Ecotools!

Over lijmklemmen gesproken....
Ik kreeg zojuist een pakket. Loodzwaar, en dus geen idee wat erin zat. (ik had niets besteld wat zó zwaar was }))

Snel open maken dan maar:

[ afbeelding ]

WTF? 8)7 meeeega grote en ontiegelijk zware klemmen

[ afbeelding ]

Tjonge, jonge... ik wilde gewoon klemmen met een (iets) langere bek... Dit had ik echter niet verwacht :X Waarom maken ze die (fijne, lichte) snelspanners niet gewoon met een langere bek. Die wegen letterlijk 20x minder dan deze...Pfeew, hier zie ik mezelf nog niet echt fijn houtwerk mee klemmen.
:D .
Ik dacht dat je dat wel wist dat die dingen zo zwaar zijn :D .
  Moderator donderdag 6 april 2017 @ 21:00:39 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170050713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:19 schreef Atmoz het volgende:

Komt er dus gewoon op neer dat er GEEN fijne, lichte, kleinere klemmen bestaan met een iets langere bek. Een gat in de markt dus, want er is wel vraag naar :D
Kracht maal arm...
Als je het dunner maakt buigen ze zo om.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 6 april 2017 @ 21:21:23 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170051491
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 21:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kracht maal arm...
Als je het dunner maakt buigen ze zo om.
Of ze worden heel erg duur.
pi_170053214
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 21:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kracht maal arm...
Als je het dunner maakt buigen ze zo om.
Hangt van je materiaal en constructie af. Ben aan het afstuderen naar praktische composiet toepassingen maar alles is mogelijk...
pi_170064894
Telt dit ook?
Hier bouw je niet veel mee op, maar wel mee af :D
pi_170067515
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:19 schreef Legwieh het volgende:
Telt dit ook?
Hier bouw je niet veel mee op, maar wel mee af :D
[ afbeelding ]
Denk het wel. Mooi ding maar zal niet lang mooi blijven ;)
pi_170069446
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:09 schreef Harveo het volgende:

[..]

Denk het wel. Mooi ding maar zal niet lang mooi blijven ;)
Jawel joh, gereedschap is toch om naar te kijken?
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 19:14:23 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170070313
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 22:14 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Hangt van je materiaal en constructie af. Ben aan het afstuderen naar praktische composiet toepassingen maar alles is mogelijk...
Alles is natuurlijk mogelijk, maar in het geval van simpel gietijzer waarvan een lijmklem is gemaakt betekend meer ijzer een grotere oppervlaktetraagheidsmoment (jaja, ik heb er ook nog soort van verstand van)

[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 07-04-2017 19:30:14 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking vrijdag 7 april 2017 @ 19:25:53 #195
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170070573
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:14 schreef derLudolf het volgende:

Alles is natuurlijk mogelijk, maar in het geval van simpel gietijzer waarvan een lijmklem is gemaakt betekend meer ijzer een grotere massatraagheid (jaja, ik heb er ook nog soort van verstand van)
Ik weet niet precies wat "massatraagheid" in dit hele verhaal (of ook maar iéts met een lijmklem) van doen heeft...?
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 19:28:22 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170070633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:25 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat "massatraagheid" in dit hele verhaal (of ook maar iéts met een lijmklem) van doen heeft...?
Oh, wacht, ik bedoel oppervlaktetraagheidsmoment, met de eenheid mm4 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170072215
weerstandsmoment tegen buiging in mm3 is ook wel een handig ;)
pi_170072682
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die Pihers kan je trouwens ook niet met 1 hand klemmen. Voordat je ze alsnog koopt en tot die conclusie komt :P . 50kg drukken ze wel makkelijk :Y . Als je niet oplet heb je de afdruk van de voet in je plafond staan :') .
die kan je wel met 1 hand bedienen, met 1 hand uitschuiven is gewoon voet op de "onderplaat" van de piher en met je hand omhoogschuiven.

ik heb ze zelf ook :)
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 20:53:54 #199
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170073016
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 15:19 schreef Legwieh het volgende:
Telt dit ook?
Hier bouw je niet veel mee op, maar wel mee af :D
[ afbeelding ]
Je moet eerst iets slopen, voordat je iets kunt opbouwen ;) ^O^
  Knikkerking vrijdag 7 april 2017 @ 21:01:49 #200
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170073228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:42 schreef akatar het volgende:

die kan je wel met 1 hand bedienen, met 1 hand uitschuiven is gewoon voet op de "onderplaat" van de piher en met je hand omhoogschuiven.

ik heb ze zelf ook :)
Ik probeer het me voor te stellen, maar volgens mij werkt dat niet toch?
Je moet dat zwarte "ding" bovenaan in het handvat indrukken, en tegelijk de stang omhoog duwen. Dat doe ik altijd met 2 handen, ik zou niet weten hoe ik dat anders moet doen...
pi_170075486
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:01 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik probeer het me voor te stellen, maar volgens mij werkt dat niet toch?
Je moet dat zwarte "ding" bovenaan in het handvat indrukken, en tegelijk de stang omhoog duwen. Dat doe ik altijd met 2 handen, ik zou niet weten hoe ik dat anders moet doen...
nope, je kan de stang omhoog trekken/duwen zonder de zwarte knop in te drukken, die heb je alleen nodig voor het ontgrendelen
pi_170075668
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Alles is natuurlijk mogelijk, maar in het geval van simpel gietijzer waarvan een lijmklem is gemaakt betekend meer ijzer een grotere oppervlaktetraagheidsmoment (jaja, ik heb er ook nog soort van verstand van)
Sorry, maar het ijzer heeft een grotere elasticiteitsmodulus. Oppervlaktetraagheidsmoment hangt af van je vorm.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 22:36:22 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170076023
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:20 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Oppervlaktetraagheidsmoment hangt af van je vorm.
Vorm en materiaal toch. Maar ook de maat
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170076313
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vorm en materiaal toch. Maar ook de maat
Ik wil het kort even uiteenzetten. Puur om kennis te delen, nergens persoonlijk of betweterig bedoeld!
[offtopic]

Nee, puur de vorm.

Neem als voorbeeld een rechthoek:
I=bh^3/12

Breedte*hoogte^3 /12

De hoogte is tot de derde macht. Je ziet dus dat hoe hoger een profiel, hoe groter het traagheidsmoment en dus hoe meer weerstand tegen doorbuiging. De hoogte is hier erg belangrijk.

Elasticiteitsmodulus E van staal is 210GPa. Van composiet zo'n 20-35GPa, een stuk kleiner. Om een gelijke doorbuiging van staal te hebben zal je dus het profiel flink groter moeten maken (en dus de I omhoog krikken).

De buigstijfheid van een profiel is E*I. Formule voor de doorbuiging is dan ook (bij een driepuntsbuiging in het midden belast):
FL^3/48EI

Kracht * lengte^3 / Buigstijfheid.

De sterkte van een composiet vs staal is ook heel anders. Treksterkte van een composiet ligt vele male hoger als die van staal bij een veel lager soortelijk gewicht. Glasvezel kan tot ongeveer 1000MPa hebben, carbon tot 2000. Hangt allemaal af van de soort uiteraard. Staal gaat tot 235, 355, 420, 690 etc etc.

Constructies die puur op trek of druk worden belast kunnen dus absoluut lichter worden uitgevoerd met composiet.

Voor een lijmklem gaat het om doorbuiging dus daar zal er niet veel voordeel te behalen zijn.

[/offtopic]
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 00:39:05 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170078926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:47 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Nee, puur de vorm.

Zonder bijdehand te willen doen, de maat/oppervlakte van de dwarsdoorsnede telt mee. Een IPE 300 kan meer belast worden/buigt minder door dan een IPE 100. Of bedoel jij iets anders?

Heb de berekening zelf ook uitgevoerd, allicht niet zo uitvoerig als jij dat hebt gedaan maar weet wel waar je het over hebt :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170081176
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 00:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zonder bijdehand te willen doen, de maat/oppervlakte van de dwarsdoorsnede telt mee. Een IPE 300 kan meer belast worden/buigt minder door dan een IPE 100. Of bedoel jij iets anders?

Heb de berekening zelf ook uitgevoerd, allicht niet zo uitvoerig als jij dat hebt gedaan maar weet wel waar je het over hebt :)
Uiteraard telt de maat/oppervlakte mee. Maar dat is alleen in de I van het traagheidsmoment verwerkt. Breedte/hoogte verhoudingen.
In de formule voor maximale spanning, Mc/I komt die weer terug. M is het grootste moment, c is de grootste afstand tot de neutrale lijn (uiterste vezelafstand).
Maximaal optredende spanning is onafhankelijk van het gebruikte materiaal, maar wordt getoetst aan het gebruikte materiaal om te zien of het voldoet.
pi_170087979
Genoeg over mechanica, tijd voor nieuw klusspul!

Ondanks dat het geen gereedschap is vinden de meesten het toch leuk om te zien. Gisteren met een rit van 5 uur een lading eiken vloerdelen opgehaald bij user Sorella gehaald in Den Helder, super blij mee!
Vandaag alle messen en groeven eraf gezaagd, nu ligt het geduldig te wachten tot de vlakbank en het proces naar een tafel toe!

Eikenhout gehaald! by SjoerdvReenen, on Flickr

Eikenhout gehaald! by SjoerdvReenen, on Flickr
Berg zaagsel 8-) :P

Eikenhout gehaald! by SjoerdvReenen, on Flickr

Ongeveer 10m^2 maar wel bijna 200 kg (schatting). *O* :D ^O^
  Knikkerking zaterdag 8 april 2017 @ 19:14:58 #208
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170089728
Cool, ben benieuwd naar het eindresultaat ^O^

Hier vandaag ook weer een pakketje mogen ontvangen:



polyester giethars en spul om mallen te maken. Lekker knoeien dus :D

En eindelijk eens een weegschaal voor in de garage zodat ik die dure Joseph & Joseph van in de keuken niet nog erger hoef te vernaggelen }) (ik had 'm letterlijk één dag, zaten er al epoxy resten op die nooit eraf heb gekregen :X)
pi_170093000
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 19:14 schreef Atmoz het volgende:
(ik had 'm letterlijk één dag, zaten er al epoxy resten op die nooit eraf heb gekregen :X)
Speciale tip voor jou:
http://www.tested.com/art(...)igital-scales-clean/
  Knikkerking zaterdag 8 april 2017 @ 21:23:55 #210
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170093266
quote:
^O^
Simpel, en toch zeer doeltreffend.
Is toevallig ook nog bijna dezelfde weegschaal :)
  zondag 9 april 2017 @ 15:24:12 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170106937
Kon het niet laten :@ na al een tijdje te hebben gekeken naar een invalzaag toch maar de Makita gehaald, en dan maar direct de bijbehorende decoupeerzaag.







D Hornbach had nagenoeg dezelfde prijs als elders online.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_170107139
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 15:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Kon het niet laten :@ na al een tijdje te hebben gekeken naar een invalzaag toch maar de Makita gehaald, en dan maar direct de bijbehorende decoupeerzaag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

D Hornbach had nagenoeg dezelfde prijs als elders online.....
Toevallig bij hornbach Nieuwerk besteld? Had daar van de week dezelfde invalzaag in handen.

Maar mooie set, veel klusplezier er mee.
  zondag 9 april 2017 @ 15:49:23 #213
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170107476
Geleen :) ik ben van het diepe der diepste zuiden :P


Edit: hoe stil is me dat machine wel niet _O_ heel iets anders dan wat ik gewend ben van andere zagen :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_170107711
Het had puur toeval geweest als ik hem in me handen had gehad.
  maandag 10 april 2017 @ 20:56:31 #215
101809 BObNL
Je bent top!
pi_170134850
Ik heb hem ook heerlijk apparaat _O_
Leuter mee!!
  maandag 10 april 2017 @ 21:17:49 #216
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170135569
Vandaag terug kunnen rijden na een telefoontje, waren ze vergeten de beschermhoes van de rail mee te geven :') dacht dat die in de doos van de rail erbij zou zitten, blijkbaar niet dus :{ maar denk je dat ik een tegoedbon of kortingsbon krijg }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 10-04-2017 21:37:32 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 10 april 2017 @ 21:22:19 #217
101809 BObNL
Je bent top!
pi_170135732
Ik heb niet eens een hoes :{
Leuter mee!!
  Moderator donderdag 13 april 2017 @ 22:07:00 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170201923
Danny heeft de onkostenvergoeding voor het modden weer overgemaakt, dus het kon er weer vanaf.

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170202536
Het is lang stil geweest in dit topic.. :N
Zat het topic al te zoeken ergens onder aan de lijst, staat die opeens weer helemaal bovenaan. :X
Ook hier zijn afgelopen week leuke speeltjes binnen gekomen.

Jullie ook al eens gemerkt dat de mini L-boxen+ zijbakken niet in een hoge koffer passen, of 2 mini boxen onder elkaar. :')

L-boxen maar een anders ingepakt zodat ik de kofferbak sneller leeg kan pakken.

Eindelijk zit bijna alles in koffers en niet meer los in de kofferbak. :+
  vrijdag 14 april 2017 @ 08:17:15 #220
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170208404
quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Danny heeft de onkostenvergoeding voor het modden weer overgemaakt, dus het kon er weer vanaf.

[ afbeelding ]
Is dat nou een los wisselbare voet met spanenvanger ingebouwd? Werkt dat een beetje (zowel voet wisselen als die spanenvanger)? :s)
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 09:09:27 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170208808
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:17 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Is dat nou een los wisselbare voet met spanenvanger ingebouwd? Werkt dat een beetje (zowel voet wisselen als die spanenvanger)? :s)
Geen idee, hij is besteld en betaald maar heb hem nog niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 09:09:47 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170208811
Maar zal vast een mooi ding zijn 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 09:22:32 #223
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170208971
quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Danny heeft de onkostenvergoeding voor het modden weer overgemaakt, dus het kon er weer vanaf.

[ afbeelding ]
*op bankrekening kijkt*

;(
  vrijdag 14 april 2017 @ 12:28:05 #224
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170212139
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:17 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Is dat nou een los wisselbare voet met spanenvanger ingebouwd? Werkt dat een beetje (zowel voet wisselen als die spanenvanger)? :s)
Met die losse voet kan je er een kantenfrees van maken. :)
pi_170214815
Hier ook nog iets binnengekomen waar ik tot vorige week nog nooit van had gehoord.

Metabo LF 724 S (lakfrees)



Ik hoop dat hierna nooit meer verf hoef te krabben.

Wel een prijzig apparaat voor een slijptol met een andere voet :{
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 15:56:30 #226
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170216417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 14:36 schreef japjapie het volgende:
Hier ook nog iets binnengekomen waar ik tot vorige week nog nooit van had gehoord.

Metabo LF 724 S (lakfrees)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik hoop dat hierna nooit meer verf hoef te krabben.

Wel een prijzig apparaat voor een slijptol met een andere voet :{
Voor grootte rechte oppervlakken lijkt het mij wel een oplossing.
Had er ook nog nooit van gehoord :)

Mijn aanschaf van vandaag is een simpele handmatige desoldeer pomp.



Soms schieten mijn soldeer skills best wat te kort ;)
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:56:38 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_170217561
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:22 schreef Vonkenboer het volgende:
*op bankrekening kijkt*
;(
:* Sta je rood :? Of zit je krap :?
Zet de kachel aan dan zit je er iig warmpjes bij :+
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:57:44 #228
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170217580
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 12:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Met die losse voet kan je er een kantenfrees van maken. :)
Dat snap ik niet uit dat plaatje? Is toch gewoon dezelfde voet naar bijna dicht? :?
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 17:00:33 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170217646
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:56 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:* Sta je rood :? Of zit je krap :?
Zet de kachel aan dan zit je er iig warmpjes bij :+
Slaat op die opmerking over onkostenvergoeding ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170218464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 15:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Voor grootte rechte oppervlakken lijkt het mij wel een oplossing.
Had er ook nog nooit van gehoord :)

Mijn aanschaf van vandaag is een simpele handmatige desoldeer pomp.

[ afbeelding ]

Soms schieten mijn soldeer skills best wat te kort ;)
Probeer ook een keertje desoldeerdraad, werkt in mijn beleving voor een aantal solderingen een stuk fijner.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:47:16 #231
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170218471
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:57 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat snap ik niet uit dat plaatje? Is toch gewoon dezelfde voet naar bijna dicht? :?
Ehm, nee.
De bovenfrees voet kan je naar beneden duwen, de kantfrees voet niet.
Dat hoeft namelijk niet bij kantfrezen, en het voordeel is een lichtere compacter geheel wat makkelijker te hanteren is.
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:48:08 #232
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170218478
Efkes een gebruiksfilmpje opzoeken :9
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:52:26 #233
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170218551
En ik snap 'm, mooie uitbreiding zo :Y
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:58:44 #234
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_170218671
quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Danny heeft de onkostenvergoeding voor het modden weer overgemaakt, dus het kon er weer vanaf.

[ afbeelding ]
Mooie aanschaf! Waar heb je die set vandaan? Kan 'm op de site van Powertoolworld.co.uk (waar het plaatje op staat) niet terugvinden..
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 18:54:14 #235
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170219918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Probeer ook een keertje desoldeerdraad, werkt in mijn beleving voor een aantal solderingen een stuk fijner.
Ik wist niet eens dat dat bestond ! :D
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 19:43:17 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170221195
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:58 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Mooie aanschaf! Waar heb je die set vandaan? Kan 'm op de site van Powertoolworld.co.uk (waar het plaatje op staat) niet terugvinden..
Werkzeugalarm
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 19:45:00 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170221243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat dat bestond ! :D
Het klinkt als iets uit deze webshop :P

http://shop.draemel.de/shop/werkzeug/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:54:51 #238
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170221525
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het klinkt als iets uit deze webshop :P

http://shop.draemel.de/shop/werkzeug/
Welnee joh, standaard tools voor elektronica :7

pi_170221748
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat dat bestond ! :D
Je kunt ook een stukje fijnaderig draad strippen, aders even in elkaar draaien, heb je hetzelfde effect, tin vloeit in de draad, vooral handig als je niet ruwweg alles wilt verwijderen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Knikkerking vrijdag 14 april 2017 @ 21:02:00 #240
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170223510
Veel mooi spul weer gekocht hier ^O^
Jammer dat ik de laatste tijd wat minder mee doe... (ik mis de postbode ook zo erg nu O-))

Die bovenfrees is trouwens echt een beest van een machine. Man, daar ga je veel plezier mee beleven :7
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:10:39 #241
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170223824
Dat ding is 900w toch?
Is dat niet wat licht?
Mijn OF1010 kan namelijk geen hele profielen in 1 keer frezen uit bijv. eikenhout.

Hoe verhoud de Bosch bijv. met je Triton, Atmoz?
  Knikkerking vrijdag 14 april 2017 @ 21:19:24 #242
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170224124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:10 schreef bleiblei het volgende:
Dat ding is 900w toch?
Is dat niet wat licht?

1600 watt.
Meer dan voldoende power. Absoluut een beest :Y
Ik ging er zo mee door m'n dik beukenhout (voor de werkbank).

quote:
Mijn OF1010 kan namelijk geen hele profielen in 1 keer frezen uit bijv. eikenhout.
Dat is ook een stuk minder vermogen ja.

quote:
Hoe verhoud de Bosch bijv. met je Triton, Atmoz?
Geen idee. Ik heb de Trition alleen onder de tafel gebruikt.
En nog maar in een paar soorten hout. Te weinig om er iets concreets over te zeggen.

Beide machines zijn goed, maar de Bosch oogt en voelt absoluut top!
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:19:49 #243
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170224138
Is die 1600w ja? Dat is wel fors inderdaad!
pi_170224347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:22 schreef Vonkenboer het volgende:
*op bankrekening kijkt*

;(
derLudolf is dan ook mod van 2 subforums, hogere vergoeding dan jou natuurlijk ;)
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 22:22:36 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170226349
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 21:02 schreef Atmoz het volgende:
Veel mooi spul weer gekocht hier ^O^
Jammer dat ik de laatste tijd wat minder mee doe... (ik mis de postbode ook zo erg nu O-))

Die bovenfrees is trouwens echt een beest van een machine. Man, daar ga je veel plezier mee beleven :7
Ik hoop het. De eerlijkheid gebied mee te zeggen dat ik nog nooit een bovenfrees vast heb gehouden :@ Maar het lijkt me gewoon een super handig ding en had nu de mogelijkheid aan een te komen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170243348
Metabo rechte slijper GE 710 plus, toerental regelbaar van 10000 - 30500 /min, 710W
Het grotere broertje van een Dremel zeg maar ~O>
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 19:36:22 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170244075
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Metabo rechte slijper GE 710 plus, toerental regelbaar van 10000 - 30500 /min, 710W
Het grotere broertje van een Dremel zeg maar ~O>
[ link | afbeelding ]
Wordt veel gebruikt voor voorbereiden en nabewerking van lasnaden toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170244367
Ja, maar je kunt er ook lamellenschuurborstels in doen https://www.gereedschappe(...)l-30x20x6mm-k60.html
of hardmetalen freesjes https://www.phantom.eu/nl-nl/hardmetaal-stiftfrezen/
of slijpstenen https://www.debruintechni(...)psteen-op-stift.html
of Scotchbrite borstels voor polijsten https://www.klium.nl/3m-f(...)borstel-pf-zs-236005
  maandag 17 april 2017 @ 07:22:27 #249
64781 bonke
pipo koeie
pi_170278455
doe voor die scotchbrite borstels wel een mondkappie voor en een goeie dichte bril want er komt veel fijnstof vanaf wat in de rondte word geslingerd :)
maar ze zijn wel ideaal
je hebt ze ook nog met schuurlinnnen ertussen, die gebruik ik altijd eerst en daarna de vol scotchbrite borstels
en moet het dan nog mooier dan pak ik het polijstvilt erbij
je kan je dan zelfs in aluminium spiegelen als je het goed doet :)
pies on joe toe
pi_170278504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 14:36 schreef japjapie het volgende:
Hier ook nog iets binnengekomen waar ik tot vorige week nog nooit van had gehoord.

Metabo LF 724 S (lakfrees)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik hoop dat hierna nooit meer verf hoef te krabben.

Wel een prijzig apparaat voor een slijptol met een andere voet :{
Nice! Zit ik al n hele tijd naar te kijken... Al uitgeprobeerd toevallig?
pi_170300274
Kreeg iets met geen mogelijkheid uit elkaar, waterpomptangen, bankschroef etc mochten allemaal niet baten....

Dus toch maar de Knipex griptang met ronde bek (250mm) gekocht en daar ging het natuurlijk in één keer goed mee.

Nu alleen nog meer klusjes voor dit ding verzinnen anders ligt in de rest van zijn levensduur in een la.

Als je het als klusser even niet wi't, Tape, Pur of Kit!
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 08:37:29 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170300315
Als ik iets niet los krijg pak ik meestal een pijptang maatje XL :+ (extra lomp)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 18 april 2017 @ 08:37:51 #253
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170300317
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:33 schreef bouwkloon het volgende:
Kreeg iets met geen mogelijkheid uit elkaar, waterpomptangen, bankschroef etc mochten allemaal niet baten....

Dus toch maar de Knipex griptang met ronde bek (250mm) gekocht en daar ging het natuurlijk in één keer goed mee.

Nu alleen nog meer klusjes voor dit ding verzinnen anders ligt in de rest van zijn levensduur in een la.

[ afbeelding ]
Dat zijn inderdaad van die tangen wat je niet heel vaak gebruikt, maar (zoals je ziet) soms wel handig zijn.... Ik heb er ook een paar. Vooral gekocht voor bij het lassen als 3e (of 4e, 5e :D) handje.

[edit]

En volgens mij kun je er ook iets ontzettend stevig (sterker dan Bessey klemmen?) mee klemmen!
pi_170309073
net terug van vakantie, maar snel even langs de hornbach.
Aangezien we morgen naar ons nieuwe klusstulpje gaan om te meten.


In de toekomst ook een stuk handiger, zeker als je grootte lengtes in je eentje moet meten.
pi_170313425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Metabo rechte slijper GE 710 plus, toerental regelbaar van 10000 - 30500 /min, 710W
Het grotere broertje van een Dremel zeg maar ~O>
[ link | afbeelding ]
Die heb ik van Makita op accu, samen met mijn accu slijptol al heel veel gebruikt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 19 april 2017 @ 23:51:10 #256
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_170344922


Ik had mijn 3/8" Gedore ratel gaar. Heb deze set toen maar op de kop getikt voor 85 incl. verzendkosten... Heel mooi spul!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Moderator donderdag 20 april 2017 @ 04:41:56 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170346347
quote:
3s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:51 schreef R2cksson het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had mijn 3/8" Gedore ratel gaar. Heb deze set toen maar op de kop getikt voor 85 incl. verzendkosten... Heel mooi spul!
Geen verkeerde prijs voor Stahlwille volgens mij, is normaliter toch een van de duurdere (duurder dan bv Gedore) merken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 20 april 2017 @ 23:24:54 #258
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_170370425
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 04:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen verkeerde prijs voor Stahlwille volgens mij, is normaliter toch een van de duurdere (duurder dan bv Gedore) merken?
Ik denk dat je tussen de 60 en 80 euro per stuk moet denken als je ze nieuw moet kopen. Deze zijn ook nieuw, maar denk dat hij (Marktplaats) ze uit een faillissement heeft.

-edit-

https://www.stahlshop.nl/c-1147978/ratels-per-stuk/

1/4", 74
3/8", 53
1/2", 62,50
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  Knikkerking vrijdag 21 april 2017 @ 16:02:35 #259
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170384000
7 stuks CMT freesjes. Een rip uit m'n lijf weer }:|
Maarja, ik heb laatst in levende lijve ondervonden hoe goed ze zijn, dus toch maar gedaan ^O^
pi_170385757
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:02 schreef Atmoz het volgende:
7 stuks CMT freesjes. Een rip uit m'n lijf weer }:|
Maarja, ik heb laatst in levende lijve ondervonden hoe goed ze zijn, dus toch maar gedaan ^O^
moet je eens kijken naar freesjes van ENT, zijn wat in prijs gunstiger . En echt reuze goedspul.

http://www.ent-werkzeuge.de/index.php?lang=de
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Knikkerking vrijdag 21 april 2017 @ 17:56:52 #261
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170385822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:52 schreef Cybersijp het volgende:

moet je eens kijken naar freesjes van ENT, zijn wat in prijs gunstiger . En echt reuze goedspul.

http://www.ent-werkzeuge.de/index.php?lang=de
Thanks!
ENT ja, daar heb ik wel eens van gehoord inderdaad.

"Probleem" is dat ik nu al zoveel van CMT heb, dat ik nu ook maar door zet...
Vind het wel fijn en mooi om alles een beetje van hetzelfde merk te hebben :)

[edit]

En zoveel goedkoper zijn ze niet... of kijk ik verkeerd?

http://www.mzsgereedschap(...)=17136881&quantity=1

[ Bericht 13% gewijzigd door Atmoz op 21-04-2017 18:25:33 ]
  Knikkerking vrijdag 21 april 2017 @ 20:27:57 #262
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170389215
Zebra Delguard 0.5mm



Schijnbaar onbreekbaar. Wel zo handig ^O^

pi_170389731
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:27 schreef Atmoz het volgende:
Zebra Delguard 0.5mm

[ afbeelding ]

Schijnbaar onbreekbaar. Wel zo handig ^O^

kijk, dat is een wat met noemt een uitvinding.
  Knikkerking vrijdag 21 april 2017 @ 20:48:20 #264
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170389879
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:43 schreef Glider76 het volgende:

kijk, dat is een wat met noemt een uitvinding.
Best wel inderdaad :) Want bij mij breken regelmatig de potloodjes.
Zal natuurlijk ook wel liggen aan het feit dat ik vrij zachte stiftjes kocht, maar goed dan nog...

Hopelijk is dat nu allemaal verleden tijd!
pi_170389930
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:48 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Best wel inderdaad :) Want bij mij breken regelmatig de potloodjes.
Zal natuurlijk ook wel liggen aan het feit dat ik vrij zachte stiftjes kocht, maar goed dan nog...

Hopelijk is dat nu allemaal verleden tijd!
laat je weten of het echt goed werkt. Ziet er namelijk goed. Jammer dan van die Picadry met voorraad stiftjes die ik net gekocht hebt.
  Knikkerking vrijdag 21 april 2017 @ 20:51:28 #266
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170389969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:50 schreef Glider76 het volgende:

laat je weten of het echt goed werkt. Ziet er namelijk goed.
Zekers ^O^

quote:
Jammer dan van die Picadry met voorraad stiftjes die ik net gekocht hebt.
Hier hetzelfde :P
  vrijdag 21 april 2017 @ 21:18:06 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170390780
Ik heb nog nooit een picadry potlood stift laten breken eigenlijk.
Enige nadeel van de picadry potloden vind ik dat die puntenslijper op de punt na een jaar gebruiken, zo goed als op is.
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 21:41:57 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170391541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:50 schreef Glider76 het volgende:

[..]

laat je weten of het echt goed werkt. Ziet er namelijk goed. Jammer dan van die Picadry met voorraad stiftjes die ik net gekocht hebt.
Stuur maar op :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170392176
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Stuur maar op :P
Ruilen tegen een zebra?
pi_170392691
Picadry? Fancy potloodjes? Wat is er mis met een kraspen of een dik timmermanspotlood. Gebruik ook vaak een balpen :+
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 22:46:20 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170393119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:04 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ruilen tegen een zebra?
Het is hier geen Veemarkt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170393187
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:25 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Picadry? Fancy potloodjes? Wat is er mis met een kraspen of een dik timmermanspotlood. Gebruik ook vaak een balpen :+
Waarom geen dikke permenant marker om mee te schrijven?

Een kraspen maakt een onherstelbare kras, een timmermanspotlood geeft geen mooi dun precies lijntje. Een balpen is evenmin uitwisbaar.

Maar een balpen gebruik ik ook wel eens.

En een picadry kun je echt overal op gebruiken. hout, steen,glas,metaal enz.

Verder is zo'n picadry ook nog eens fancy.
pi_170398503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:49 schreef Glider76 het volgende:
een timmermanspotlood geeft geen mooi dun precies lijntje.
Zeker wel, kwestie van goed slijpen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:34:29 #274
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170398648
Als ik de mijne niet zo veelvuldig zou kwijtraken ( :@ ) gebruik ik gewoon cheapass vulpotloden, meestal promotie materiaal van bedrijven die ik met een kleine hand meeneem :+
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:52:15 #275
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_170407560
Ik zag op ebay een prachtige Record nummer 3 handschaaf dus die heb ik gelijk gekocht. De nummer 3 is mijn favoriete schaaf aller tijden vanwege de smallere schaafbeitel en het lagere gewicht. Er zit geen plekje roest op en alle verf zit er nog op. De tungsten vanadium schaafbeitel heeft ook nog de volle lengte dus daar kan ik heel wat jaren mee toe. Dit staal is ook zeer goed en zelfs van betere kwaliteit dan modern A2 staal wat tegenwoordig veel wordt gebruikt. De sticker op het handvat plaatst deze schaaf in de periode 1954-1958. Zo worden ze niet meer gemaakt.


"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:11:19 #276
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170407994
Dat is meer iets voor in de vitrine in de huiskamer te zetten dan effectief te gebruiken :+ mooi hoor :Y
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 22 april 2017 @ 18:24:38 #277
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_170408271
Nee man, da's zonde. Deze gaat goed gebruikt worden.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_170410570
Vandaag 'eindelijk' mijn haakse boor kop voor de GSR 12V (FC) gekregen. O+
En (uitschuifbare, 75cm) metalen antenne voor mijn perfectpro radio.
En een rondje gelopen in de nieuwe Bauhaus (Hengelo ov) goddome, dat is een fijne winkel. ^O^
Wel een beetje mijn ogen laten vallen op de Bosch afdeling, en eigenlijk ziet zo'n 12v stofzuiger/ decoupeerzaag er best wel fijn uit. :+ De endoscoop geeft zeer goede beelden, jammer van de hoge prijs en de korte camera.. :{

Afgelopen week ook veel gebruik gemaakt van de Makita radio/zaklamp die ik hier vorige week heb laten zien, en dat is eigenlijk ook wel een erg fijn ding. :@
Met een 5Ah accu nu toch al zeker 30 uur gedraaid, met een wisselend volume tussen de 25-35 (max 40) en de accu heeft nog halve capaciteit. Ondertussen heeft de zaklamp een uur brandtijd gehad.
En de Milwaukee magnetische rolmaat van de zelfde bestelling is ook zeer fijn, goede dunne haak (makkelijk voor aftekenen op de haak) alleen hij is wel een beetje lomp/dik. (bouw) Schaal verdeling op de achterkant en zeer duidelijke grote cijfers (bedrukt aan beide zijden).

Kortom, ik ben een tevreden mens voor de komende tijd. :Y
pi_170413707
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:24 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Zeker wel, kwestie van goed slijpen.
Dat zal vast zo zijn, maar dat lukt mij nooit. De picadry heeft een ingebouwde puntenslijper in de dop. Wel zo makkelijk, raak je nooit kwijt.
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 10:48:44 #280
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170421292
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 22:49 schreef Glider76 het volgende:
een timmermanspotlood geeft geen mooi dun precies lijntje
Ben geen ster in het mooi scherp aanslijpen van zo'n potlood :+
pi_170428846
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ben geen ster in het mooi scherp aanslijpen van zo'n potlood :+
Met een vlijmscherpe beitel is dat niet zo moeilijk.
pi_170429007
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ben geen ster in het mooi scherp aanslijpen van zo'n potlood :+
kost je 4 euro
http://www.gereedschappro(...)n-en-krijt-9496/1587
  Moderator zondag 23 april 2017 @ 16:29:56 #283
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170430424
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:40 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Met een vlijmscherpe beitel is dat niet zo moeilijk.
Als elektricien heb je vaak wel een timmermanspotlood; maar geen beitel :+

quote:
excl. verzenden :{
  zondag 23 april 2017 @ 17:01:24 #284
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170431342
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als elektricien heb je vaak wel een timmermanspotlood;

nee joh, deze bedoel je _O_


Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 23 april 2017 @ 21:55:08 #285
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_170441963
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als elektricien heb je vaak wel een timmermanspotlood; maar geen beitel :+

[..]

excl. verzenden :{
Bij de action zit er ook een puntenslijper bij de potloden. Is nog goedkoper ook dacht ik
  Knikkerking dinsdag 25 april 2017 @ 12:18:53 #286
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170474120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:02 schreef Atmoz het volgende:
7 stuks CMT freesjes. Een rip uit m'n lijf weer }:|
Maarja, ik heb laatst in levende lijve ondervonden hoe goed ze zijn, dus toch maar gedaan ^O^
Foto bij het woord O-)



Mooie doosjes ook, nogal logisch dat men zoiets gaat "sparen" :P :P
  dinsdag 25 april 2017 @ 12:47:57 #287
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170474620
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 21:55 schreef NotToBe het volgende:

[..]

Bij de action zit er ook een puntenslijper bij de potloden. Is nog goedkoper ook dacht ik
daarvan is al de helft volledig gebarsten van binnen, en die slijper is bagger omdat de potloden niet goed passen. Want ja, Action :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_170474676

Ook een soort van klusgereedschap toch, aangeschaft omdat transportmateriaal altijd handig is bij een groot klusproject.

Nu nog een auto met trekhaak.
  Knikkerking dinsdag 25 april 2017 @ 13:03:38 #289
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170474953
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:51 schreef Legwieh het volgende:
[ afbeelding ]
Ook een soort van klusgereedschap toch, aangeschaft omdat transportmateriaal altijd handig is bij een groot klusproject.

Nu nog een auto met trekhaak.
Zeer handig. Als ik plaats had wilde ik ook wel een kar :D
*ooit* O-)
pi_170482159
Had ik nou maar een mooie van dikte bank.

44 m2 eiken vloerdelen gekocht om de keuken en de kast in de badkamer van te maken.



De auto heeft het zwaar met mij >:)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:18 schreef Atmoz het volgende:

Tijd voor een goede oplossing dus: De Incra I-boxx

[ afbeelding ]

Beetje laat maar... Moet je die jigs niet zelf maken?

En heeft iemand een idee waar ik goedkoop een vlaktandzaagblad kan kopen ongeveer 10" voor mijn tafelzaag? (edit: voor hout)

[ Bericht 0% gewijzigd door Roschambo op 25-04-2017 20:04:08 ]
  dinsdag 25 april 2017 @ 19:50:10 #291
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170483515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:56 schreef Roschambo het volgende:
Had ik nou maar een mooie van dikte bank.

44 m2 eiken vloerdelen gekocht om de keuken en de kast in de badkamer van te maken.

[ link | afbeelding ]

De auto heeft het zwaar met mij >:)

[..]

Beetje laat maar... Moet je die jigs niet zelf maken?

En heeft iemand een idee waar ik goedkoop een vlaktandzaagblad kan kopen ongeveer 10" voor mijn tafelzaag?
Ecotools.nl :Y
pi_170483797
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:50 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ecotools.nl :Y
O ik had specifieker moeten zijn, een vlaktandzaagblad voor hout die van ecotools zijn voor aluminium.
  dinsdag 25 april 2017 @ 23:45:49 #293
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_170490464
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:03 schreef Roschambo het volgende:

[..]

O ik had specifieker moeten zijn, een vlaktandzaagblad voor hout die van ecotools zijn voor aluminium.
Wat is goedkoop?
https://rs-tools.nl/hm-zaag-250-z-18-spijkervast.html?
pi_170493907
quote:
Goedkoop zat maar het is voor het maken van boxjoints dus die schuine hoekjes zijn niet echt gewenst, dan krijg je de boxjoints niet strak in elkaar. Eigenlijk zijn dit daktand zaagbladen. Gewone zaagbladen zijn wisseltand waardoor je het hout weg zaagt als een M. Dus houd je kleine ruimtes over en wordt het dus minder strak dan als je een valktandzaagblad gebruikt.

Maar ik heb de chat van rs-tools gebruikt en ik heb gevonden wat ik zoek! thanks
  Knikkerking woensdag 26 april 2017 @ 13:33:01 #295
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_170498346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:56 schreef Roschambo het volgende:

Beetje laat maar... Moet je die jigs niet zelf maken?

Klopt, als ik ooit tijd over heb ga ik dat soort dingen zeker doen ^O^
pi_170506417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:11 schreef Roschambo het volgende:
...

Maar ik heb de chat van rs-tools gebruikt en ik heb gevonden wat ik zoek! thanks
Welk zaagblad heb je nu gekocht dan?
  woensdag 26 april 2017 @ 20:30:41 #297
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_170507053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Klopt, als ik ooit tijd over heb ga ik dat soort dingen zeker doen ^O^
Ik vind jigs en mallen maken altijd zo een zonde van mijn tijd :@ :P
pi_170508598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 12:51 schreef Legwieh het volgende:
[ afbeelding ]
Ook een soort van klusgereedschap toch, aangeschaft omdat transportmateriaal altijd handig is bij een groot klusproject.

Nu nog een auto met trekhaak.
Netjes, ben ook al enige tijd op zoek naar een 2ehands aanhanger. Altijd handig en je bent nooit afhankelijk van andere!
pi_170509617
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:04 schreef Sosart het volgende:

[..]

Welk zaagblad heb je nu gekocht dan?
Nog niks maar ik ben er achter hoe ze heten. En ga denk ik een Groefzaag kopen alleen jammer dat die dingen dan wel weer relatief prijzig zijn. Misschien slijp ik eerst bij een van mijn sloeber zaagbladen de tanden vlak. :X
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:30 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik vind jigs en mallen maken altijd zo een zonde van mijn tijd :@ :P
:{w dat is juist het proces :o
  zondag 30 april 2017 @ 22:22:32 #300
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_170597571
Heuj, tafelboormachine gehaald via Marktplaats. 26 hele euro's, en dat terwijl er een nette Röhm boorkop op zit die tot 13mm op kan nemen. Alleen even nieuwe diepteaanslag meetlat opplakken want die mist.

Mooi stevig model, ouderwetsche (1988) kwaliteit, klaarblijkelijk uit Roemenië :P



  maandag 1 mei 2017 @ 08:47:02 #301
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_170601435
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 22:22 schreef IrishBastard het volgende:
Heuj, tafelboormachine gehaald via Marktplaats. 26 hele euro's, en dat terwijl er een nette Röhm boorkop op zit die tot 13mm op kan nemen. Alleen even nieuwe diepteaanslag meetlat opplakken want die mist.

Mooi stevig model, ouderwetsche (1988) kwaliteit, klaarblijkelijk uit Roemenië :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
zoiets ben ik ook al een tijdje naar op zoek. Hoeft niet nieuw te zijn, enkel recht en goedkoop :P likje verf en wat leidde doet dan wonderen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')