Bron: http://www.nhnieuws.nl/ni(...)zus-met-61-messtekenquote:Zaanse lijsttrekker VDP vermoordde ex-schoonzus met 61 messteken
Burhan Gökalp, oprichter en leider van Vrije Democratische Partij (VDP), blijkt in 1989 zijn ex-schoonzus te hebben vermoord. Hij werd daar in 1990 voor veroordeeld.
Gökalp bracht zijn slachtoffer met 61 messteken om het leven nadat deze zijn broer had verlaten, meldt het Noordhollands Dagblad. Omdat hij 'enigszins ontoerekeningsvatbaar' werd verklaard, werd hem een gevangenisstraf van zes jaar opgelegd.
Geschikt
De Zaanse politicus ontkent zijn veroordeling niet, schrijft de krant. "Ik heb hier helemaal geen reactie op. Ik ben geschikt als politicus", stelt hij. Volgens hem zijn blanke mensen er gewoon 'happig' op om hem te veroordelen. "Niemand is perfect", besluit hij het stuk in het dagblad.
Burhan Gökalp kwam eerder in het nieuws wegens discriminerende uitspraken jegens homo's en Joden.
De leider van de Vrije Democratische Partij werd na de controverse gearresteerd na veel klachten over de discriminerende teksten in het programma van de partij.
Daar heeft ie een punt natuurlijk.quote:"Niemand is perfect", besluit hij het stuk in het dagblad.
Ach kom een beetje inlevingsvermogen mag best wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
MAAR DE NORMALE MENS VERMOORDT NIET EEN ANDER, GEITENNEUKER DIE JE BENT.
Of zo.
Volgens mij durfde al niemand lid te worden. Meneer is lijsttrekker en tevens enig verkiesbaar lid.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:48 schreef schommelstoel het volgende:
Ik denk dat niemand zijn partij durft te verlaten...
61 keer is niet niks.
Omdat het vergrijp moord ernstig genoeg is om nooit een bestuurlijke of volksvertegenwoordigende functie te mogen vervullen?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Het is toch wel prachtig dat het in onze democratie mogelijk is voor zulke partijen en mensen om met verkiezingen mee te doen. Ik zou ook niet weten waarom deze man zijn kiesrecht kwijt moet raken.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Voor het eerst dat ik van deze partij hoor maar hun programma is wel om van te genieten:
https://deverkiezingswijz(...)-A4-Afmeting-002.pdf
Het is toch wel prachtig dat het in onze democratie mogelijk is voor zulke partijen en mensen om met verkiezingen mee te doen. Ik zou ook niet weten waarom deze man zijn kiesrecht kwijt moet raken.
Ik weet al op wie ik ga stemmenquote:36. Bescherming van rechten Poolse en Bulgaarse burgers in Nederland.
Je stelt een vraag als antwoord, maar ik zou niet weten waarom dat zo zou zijn. Kiezers moeten dat zelf maar beoordelen daar zijn verkiezingen voor.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat het vergrijp moord ernstig genoeg is om nooit een bestuurlijke of volksvertegenwoordigende functie te mogen vervullen?
Op wie dan?quote:
Verlaging pensioenleeftijd naar 56 (punt 63) is ook wel aardig. Punt 20 en punt 35 is in tegenspraak met elkaar. Punt 56 verplichte belasting inning van sociale media is wel erg vreemd.quote:
Hij heeft normaliter zijn kiesrecht al eens verloren en ook weer herwonnen. Maar het is duidelijk dat de extremistjes, weinig verrassend, meer dan dat willen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Voor het eerst dat ik van deze partij hoor maar hun programma is wel om van te genieten:
De aanwezige schrijf- en stijlfouten maken het vervolgens volledig afquote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Verlaging pensioenleeftijd naar 56 (punt 63) is ook wel aardig. Punt 20 en punt 35 is in tegenspraak met elkaar. Punt 56 verplichte belasting inning van sociale media is wel erg vreemd.
Ja die is ook leuk, ik ben benieuwd welke dokter het gaat voorschrijven.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:16 schreef Chewie het volgende:
Met soft drugs in basispakket zorg zou ik wel snel door mijn eigen risico heen zijn.
bulgaarse burgers in nederland, niet nederlandse burgers in bulgarijequote:
Ja maar dankzij alle Bulgaren die ik naar NL stuur om toeslagen aan te vragen kan ik hier mijn riante villa betalen. Hoe meer zij beschermd worden, hoe beter voor mij.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
bulgaarse burgers in nederland, niet nederlandse burgers in bulgarije
Godver, zin in burgers gelijk.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Gaat dit over zijn eigen Hypotheek?quote:14. Verlaging van de hypotheek.
Welke rente? Die op de spaarrekening?quote:16. verlaging van de rente
Zijn dit oude zorghuizen die toe zijn aan een renovatie?quote:31. Meer geld voor zorg bejaarden zorghuizen
????quote:43. Geen verbod alle Nederlandse producten in het buitenland
Wat maakt een Nederlandse burger dan Nederlands?quote:50. Stem recht aan alle Nederlandse Nederlandse burgers zonder Nederlandse Nationaliteit
Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.quote:
Niet volledig toerekeningsvatbaar maar dan wel lijsttrekker van een politieke partijquote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.
Het gaat hier om principes die we als democratische rechtsstaat moeten hebben. Het lijkt me een heel gezond en verstandig principe dat veroordeelde moordenaars niet kunnen opgaan voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer, Provinciale Staten of de gemeenteraad.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een gejank hier allemaal om niks.
Wel heel veel eer voor die man om hiervoor de wetgeving aan te passen. Of gaat het om al die schuimbekken te pleasen die hier over elkaar heen tuimelen om schande te spreken?
De kiezer kan prima zelf de keuze maken.
Het passieve kiesrecht (het recht om jezelf verkiesbaar te stellen), niet het actieve kiesrecht. Ik vind dat de democratie juist afbrokkelt als we zulke mensen toelaten op kieslijsten en als we nergens ethische grenzen stellen aan kandidaat-politici.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:18 schreef Dven het volgende:
Een moordenaar voor altijd het kiesrecht willen ontnemen maar vervolgens wel janken over de afbrokkelende democratie. Classic![]()
Ik vind het principe dat hij zijn straf heeft uitgezeten en iedereen een kans moet krijgen in een democratie belangrijker.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat hier om principes die we als democratische rechtsstaat moeten hebben. Het lijkt me een heel gezond en verstandig principe dat veroordeelde moordenaars niet kunnen opgaan voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer, Provinciale Staten of de gemeenteraad.
In tal van beroepen kom je niet aan de bak zonder verklaring van goed gedrag. Waarom zou dat voor de politiek anders moeten zijn?
Omdat dat gekozen beroepen zijn. Als er een heleboel mensen op een moordenaar willen stemmen moeten ze in principe vrij zijn dat te doen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In tal van beroepen kom je niet aan de bak zonder verklaring van goed gedrag. Waarom zou dat voor de politiek anders moeten zijn?
Dat is de kern van het verhaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
De kiezer kan prima zelf de keuze maken.
Krijgen we straks van die Amerikaanse toestanden, waarin het privé-leven van kandidaten meer uitgemeten wordt dan de politiek die de kandidaat voordraagt. Brrquote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zouden we die man zijn kiesrecht afpakken? Is het niet aan de kiezer om te beslissen of deze figuur nog geschikt is voor om een politiek ambt te bekleden?
In welk land was het dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.
Krijgen we straks Noord-Koreaanse praktijken, waar partijen eerst even goedgekeurd moeten woorden door het volk (lees: het PVV-politbureau) voordat ze mee mogen doen aan verkiezingen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Krijgen we straks van die Amerikaanse toestanden, waarin het privé-leven van kandidaten meer uitgemeten wordt dan de politiek die de kandidaat voordraagt. Brr
De kern van het topic wordt door die reactie heel mooie blootgelegd. Het gaat niet zo zeer om het feit dat het een moordenaar is. Het gaat om het feit dat het een moordenaar van Turkse komaf is.quote:
Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zouden we die man zijn kiesrecht afpakken? Is het niet aan de kiezer om te beslissen of deze figuur nog geschikt is voor om een politiek ambt te bekleden?
Een strafblad hebben is van een andere orde dan een moordenaar zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:49 schreef nostra het volgende:
Het lijkt me nogal een goede zaak dat mensen niet hun passief stemrecht ontnomen kan worden omwille van een strafblad.
Waar ben je bang voor?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een strafblad hebben is van een andere orde dan een moordenaar zijn.
Mogelijk zit er nu een moordenaar in de kamer die nog niet gepakt is, het beleid wordt er niet anders van.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die veroordeling in Turkije was, maar dat is niet juist. Het blijkt in Nederland te zijn. Verbaast me nog steeds niks, gezien de naïviteit in onze rechtsspraak. Een gruwelmoord plegen en dan wegkomen met 6 jaar cel.... - ronduit verbijsterend.quote:
Omdat we mensen niet nog een straf geven nadat ze al gestraft zijn voor hun misdaad.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?
Het gaat er helemaal niet om dat die man van Turkse komaf is. Als was gebleken dat - weet ik veel - lijsttrekker Ad Vlems van De Burger Beweging een veroordeeld moordenaar was, was ik net zo verontwaardigd geweest.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:54 schreef Dven het volgende:
De kern van het topic wordt door die reactie heel mooie blootgelegd. Het gaat niet zo zeer om het feit dat het een moordenaar is. Het gaat om het feit dat het een moordenaar van Turkse komaf is.
Ik ben nergens bang voor; deze man heeft geen schijn van kans op een zetel. Het gaat hier om het principe.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor?
Onze media weten zo'n vent prima uit te lichten. De kiezer mag vervolgens een keus maken.
Ik zou er een warm voorstander van zijn dat we veroordeelde criminelen (vanaf een bepaalde strafmaat) niet in de Tweede Kamer toelaten. En dat geldt zeker voor veroordeelde moordenaars. Onder geen beding moet zo'n iemand in de Tweede Kamer kunnen terechtkomen. En wanneer dit pas aan het licht komt terwijl het Kamerlid er al zit, dan moet deze persoon onmiddellijk uit de Tweede Kamer worden gezet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mogelijk zit er nu een moordenaar in de kamer die nog niet gepakt is, het beleid wordt er niet anders van.
Levenslange afname van het passief kiesrecht moet gewoon onderdeel zijn van de straf die wordt opgelegd aan moordenaars, heel simpel. Dat zou net zo vanzelfsprekend moeten zijn als een blinde die niet kan gaan autorijden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat we mensen niet nog een straf geven nadat ze al gestraft zijn voor hun misdaad.
Betere vraag: waarom stellen we een VOG verplicht voor bepaalde beroepen? Waarom laten we werkgevers niet zelf bepalen of ze iemand in dienst willen nemen, ongeacht diens verleden? Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat ze wel en niet oké moeten vinden?
Een blinde kan niets zien, nogal onhandig bij het autorijden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Levenslange afname van het passief kiesrecht moet gewoon onderdeel zijn van de straf die wordt opgelegd aan moordenaars, heel simpel. Dat zou net zo vanzelfsprekend moeten zijn als een blinde die niet kan gaan autorijden.
Ja, ik ken je standpunt. Geef nu eens een argument voor je standpunt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Levenslange afname van het passief kiesrecht moet gewoon onderdeel zijn van de straf die wordt opgelegd aan moordenaars, heel simpel. Dat zou net zo vanzelfsprekend moeten zijn als een blinde die niet kan gaan autorijden.
In andere beroepen worden ook eisen gesteld aan het gedrag van mensen. Voor het imago van de politiek is het van groot belang dat er geen veroordeelde criminelen rondlopen. Volksvertegenwoordiger is een belangrijk en eervol ambt. Dat hoort niet te worden bekleed door iemand die in staat is gebleken om het ergst denkbare misdrijf te plegen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, ik ken je standpunt. Geef nu eens een argument voor je standpunt.
Eisen die gesteld worden door de werkgever. In dit geval het volk. Hoe kan die beter bepalen of iemand aan hun eisen voldoet, dan door te stemmen?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In andere beroepen worden ook eisen gesteld aan het gedrag van mensen.
Dat vind jij. Laat mensen zelf bepalen of ze dat ook vinden. Bijvoorbeeld door niet hun stem uit te brengen op zo'n persoon.quote:Voor het imago van de politiek is het van groot belang dat er geen veroordeelde criminelen rondlopen. Volksvertegenwoordiger is een belangrijk en eervol ambt. Dat hoort niet te worden bekleed door iemand die in staat is gebleken om het ergst denkbare misdrijf te plegen.
Als je als bevolking vindt dat veroordeelde moordenaars niet in de Tweede Kamer moeten kunnen komen, dan zorg je gewoon dat politici wetgeving maken die dat verhindert.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Eisen die gesteld worden door de werkgever. In dit geval het volk. Hoe kan die beter bepalen of iemand aan hun eisen voldoet, dan door te stemmen?
Het heeft niks te maken met wel of niet geschikt zijn, het heeft te maken met het beschermen van de functie en de bijbehorende statuur. En het is ook gewoon een principekwestie; moordenaars horen niet in de Tweede Kamer thuis. Voeg daar nog bij wat ik zei over eisen die in andere beroepsgroepen worden gesteld.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat vind jij. Laat mensen zelf bepalen of ze dat ook vinden. Bijvoorbeeld door niet hun stem uit te brengen op zo'n persoon.
Je hele argumentatie komt neer op: "Ik vind dat deze persoon niet geschikt is voor de politiek, dus moet het voor hem verboden worden." Als we iedereen moeten gaan weren die door een ander niet geschikt wordt bevonden voor de politiek, wordt het erg rustig op het Binnenhof.
Met dit ben ik het eens, niet dat zo iemand zich niet verkiesbaar zou mogen stellen. Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, dat deze straf te laag was en dat die man wat mij betreft ook nog wel TBS had mogen krijgen doet er voor deze discussie niet zoveel toe.quote:
Waarom zou je? Dan ontneem je een boel mensen hun democratische vrijheid, alleen omdat jij iets niet vindt kunnen. Opnieuw: kijk nou eens verder dan je eigen mening.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je als bevolking vindt dat veroordeelde moordenaars niet in de Tweede Kamer moeten kunnen komen, dan zorg je gewoon dat politici wetgeving maken die dat verhindert.
Dat vind jij. Waarom zouden mensen hun democratisch recht moeten inleveren omdat jij iets ongepast vindt?quote:[..]
Het heeft niks te maken met wel of niet geschikt zijn, het heeft te maken met het beschermen van de functie en de bijbehorende statuur. En het is ook gewoon een principekwestie; moordenaars horen niet in de Tweede Kamer thuis.
Waarom moeten leraren, agenten en postbodes wel een VOG overleggen en politici niet? Zou dat iets te maken hebben met controle over wie er wel en niet aangenomen wordt?quote:Voeg daar nog bij wat ik zei over eisen die in andere beroepsgroepen worden gesteld.
Ik moest zelfs een Verklaring Omtrent Gedrag inleveren toen ik ooit een bijbaantje als postbode kreeg. Aan een postbode worden eisen gesteld en dan zou een moordenaar zomaar de Tweede Kamer in kunnen? Ik ben er echt fel op tegen.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Gaat dit over zijn eigen Hypotheek?
[..]
Welke rente? Die op de spaarrekening?
[..]
Zijn dit oude zorghuizen die toe zijn aan een renovatie?
[..]
????
[..]
Wat maakt een Nederlandse burger dan Nederlands?
Zo maar een selectie. #vragenvragenvragen...
Daarnaast lijkt de partij ook tegen het gebruik van lidwoorden en voor het onnodig gebruik van spaties te zijn.
Niet? Ik wel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Niet helemaal vergelijkbaar met moord? Niet helemaal???? 61 messteken is niet eens zomaar een moord, het is een duidelijk teken dat het een zware psychopaat is, een die het daglicht nooit meer zou mogen zien. Maar ga vooral verder neuzelen over valsheid in geschrifte en soortgelijke "zware vergrijpen".quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met dit ben ik het eens, niet dat zo iemand zich niet verkiesbaar zou mogen stellen. Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, dat deze straf te laag was en dat die man wat mij betreft ook nog wel TBS had mogen krijgen doet er voor deze discussie niet zoveel toe.
Zou Wilders gezien jouw standpunt hierover wel mee mogen doen?
In 2010 zaten er trouwens ook al 7 personen in de tweede kamer met een veroordeling, 5x PVV, 1x SP en 1 x VVD (van rijden onder invloed tot valsheid in geschrifte), ok niet helemaal vergelijkbaar met moord maar het gaat wel om veroordelingen.
Kun je lezen of is dat weer teveel gevraagd?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar met moord? Niet helemaal???? 61 messteken is niet eens zomaar een moord, het is een duidelijk teken dat het een zware psychopaat is, een die het daglicht nooit meer zou mogen zien. Maar ga vooral verder neuzelen over valsheid in geschrifte en soortgelijke "zware vergrijpen".
Mooie inderdaad.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Gaat dit over zijn eigen Hypotheek?
[..]
Welke rente? Die op de spaarrekening?
[..]
Zijn dit oude zorghuizen die toe zijn aan een renovatie?
[..]
????
[..]
Wat maakt een Nederlandse burger dan Nederlands?
Zo maar een selectie. #vragenvragenvragen...
Daarnaast lijkt de partij ook tegen het gebruik van lidwoorden en voor het onnodig gebruik van spaties te zijn.
quote:A. lnvoeren van racisme politie
Ik heb hem door, eerst racisme invoeren en vervolgens goede sier maken door het aan te pakken.quote:D. Aanpakken racistische politie (korpsen).
Zou eens tijd worden dat het bank- en verzekeringswezen aangepakt wordt!quote:19. Aanpakken van bank- en verzekeringswezen.
De sociale huurwoningen zijn prima, alleen altijd van die lage gebouwen!quote:38. Meer hogere gebouwen als sociale huur
woningen.
Ik ook niet, ze hadden na het uitzitten van zijn straf meteen zijn verblijfsvergunning/NL paspoort moeten intrekken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zou ook niet weten waarom deze man zijn kiesrecht kwijt moet raken.
Ik vraag me af of je wel beter af bent met iemand die bewezen valsheid in geschrifte heeft gepleegd. De kans op herhaling is bij zo iemand veel groter namelijk en potentieel ook nog eens heel erg schadelijk voor het land.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar met moord? Niet helemaal???? 61 messteken is niet eens zomaar een moord, het is een duidelijk teken dat het een zware psychopaat is, een die het daglicht nooit meer zou mogen zien. Maar ga vooral verder neuzelen over valsheid in geschrifte en soortgelijke "zware vergrijpen".
Dan houden vvd cda pvv en pvda geen mensen meer over.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:10 schreef timmmmm het volgende:
Niet alleen moordenaars. Wat mij betreft ben je bij elk misdrijf gewoon minimaal 5 jaar en maximaal levenslang niet meer te verkiezen
Ik vind wel dat een politicus van onbesproken gedrag moet zijn. Met dien verstande dat een gescheiden of samenwonende man of vrouw net zoveel kans moet maken als een keurig getrouwd persoon.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een blinde kan niets zien, nogal onhandig bij het autorijden.
Een moordenaar, zou prima verstandige dingen kunnen doen. Dus een goed politicus kunnen zijn. Dat is aan de kiezer om te beoordelen.
Blanke dit blanke dat...quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:13 schreef Elfletterig het volgende:
Tom Staal zocht de hoofdpersoon even op. De uitkomst is een zeer merkwaardig interview...
Juist.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Blanke dit blanke dat...
Volgensmij is de man zelf een groot voorstander van het in stand houden van racisme en discriminatie.
Mafkees.
Je snapt het verschil tussen gekozen volksvertegenwoordiger en een werknemer echt niet?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik moest zelfs een Verklaring Omtrent Gedrag inleveren toen ik ooit een bijbaantje als postbode kreeg. Aan een postbode worden eisen gesteld en dan zou een moordenaar zomaar de Tweede Kamer in kunnen? Ik ben er echt fel op tegen.
Ik snap niet waarom we aan een volksvertegenwoordiger mindere eisen zouden stellen dan aan een postbode, wat gedrag betreft.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen gekozen volksvertegenwoordiger en een werknemer echt niet?
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het wachten is op Volkert die samen met Mohammed Bouyeri een politieke partij begint.
quote:
Een moordenaar als premier is voor jou geen probleem?quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen gekozen volksvertegenwoordiger en een werknemer echt niet?
Dus je snapt niet eens wie er waarom de eisen stelt. Misschien moeten ze wat hogere eisen stellen aan postbodes zodat de post beter bezorgd wordt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom we aan een volksvertegenwoordiger mindere eisen zouden stellen dan aan een postbode, wat gedrag betreft.
Ik zal daar niet op stemmen. Ik zal evenmin stemmen op mensen die voor mij willen bepalen op wie ik wel en niet mag stemmen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een moordenaar als premier is voor jou geen probleem?
Geen enkel weldenkend mens zal op een moordenaar stemmen. Dat zo'n figuur zich toch verkiesbaar kan stellen, vind ik een van de dieptepunten van een democratie.quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus je snapt niet eens wie er waarom de eisen stelt. Misschien moeten ze wat hogere eisen stellen aan postbodes zodat de post beter bezorgd wordt.
[..]
Ik zal daar niet op stemmen. Ik zal evenmin stemmen op mensen die voor mij willen bepalen op wie ik wel en niet mag stemmen.
Ja, maar als je hier gaat zeggen dat niemand met een strafblad in de tweede kamer mag zitten dan breekt hier binnenkort de pleuris uit. Ergens moet een grens zijn en die altijd subjectief. Voor zover ik weet mag je niet stemmen (actief stemrecht) als je in de gevangenis zit,of je dan wel gekozen mag worden (passief stemrecht) weet ik eigenlijk niet.quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen enkel weldenkend mens zal op een moordenaar stemmen. Dat zo'n figuur zich toch verkiesbaar kan stellen, vind ik een van de dieptepunten van een democratie.
Hoezo? Je vertrouwt de kiezers in hun oordeel, wat het democratisch uitgangspunt is, de kiezer bewijst dat dat vertrouwen terecht was door massaal niet op die man te stemmen, en dan is dat een dieptepunt van de democratie?quote:Op woensdag 8 maart 2017 21:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen enkel weldenkend mens zal op een moordenaar stemmen. Dat zo'n figuur zich toch verkiesbaar kan stellen, vind ik een van de dieptepunten van een democratie.
Bizar dit. Veroordeeld voor moord en dan zeggen dat het wordt geschreven door de blanke media omdat hij een allochtoon is.quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Blanke dit blanke dat...
Volgensmij is de man zelf een groot voorstander van het in stand houden van racisme en discriminatie.
Mafkees.
Nee, dat heb ik nergens beweerd. Dat in ons democratisch Nederland elke malloot en pipofiguur zich verkiesbaar kan stellen, is nog tot daaraan toe, maar dat moordenaars en pedofielen ook het 'recht' hebben om zich verkiesbaar te stellen, is ontzettend bedenkelijk. Dit soort figuren voegen helemaal niks toe aan de belangen van het Nederlandse volk.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Je vertrouwt de kiezers in hun oordeel, wat het democratisch uitgangspunt is, de kiezer bewijst dat dat vertrouwen terecht was door massaal niet op die man te stemmen, en dan is dat een dieptepunt van de democratie?
Jij weet niet te onderbouwen waarom we wél eisen stellen aan het beroep postbode (en tal van andere beroepen) omtrent onberispelijk gedrag, maar dat het geen probleem is dat een veroordeeld moordenaar lijsttrekker is van een politieke partij.quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus je snapt niet eens wie er waarom de eisen stelt. Misschien moeten ze wat hogere eisen stellen aan postbodes zodat de post beter bezorgd wordt.
Zeer ernstige misdrijven hebben zeer ernstige consequenties. In Duitsland zijn onlangs twee straatracers die iemand doodreden (onder meer) veroordeeld tot levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid. Actie > gevolg.quote:Op woensdag 8 maart 2017 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zal daar niet op stemmen. Ik zal evenmin stemmen op mensen die voor mij willen bepalen op wie ik wel en niet mag stemmen.
Dus de grens ligt bij veroordeelde moordenaars en pedofielen of is dat later alsnog uit te breiden?quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik nergens beweerd. Dat in ons democratisch Nederland elke malloot en pipofiguur zich verkiesbaar kan stellen, is nog tot daaraan toe, maar dat moordenaars en pedofielen ook het 'recht' hebben om zich verkiesbaar te stellen, is ontzettend bedenkelijk. Dit soort figuren voegen helemaal niks toe aan de belangen van het Nederlandse volk.
Oh, dus jij bent daar verantwoordelijk voor. Nu snap ik dat jij zo vaak op visvakantie kunt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja maar dankzij alle Bulgaren die ik naar NL stuur om toeslagen aan te vragen kan ik hier mijn riante villa betalen. Hoe meer zij beschermd worden, hoe beter voor mij.
+1 voor burgers
Hoequote:9. Verbod op coffeeshops.
10. Invoeren van softdrugs in zorg basispakket.
quote:5. Invoering militaire dienstplicht.
20. Minder investering in militaire defensie.
33. Geen militairen meer naar buitenland.
34. Terugtrekking eigen militairen uit buitenland midden oosten.
35. Geen investeringen meer in defensie.
Dhr. Staal is ook niet bepaald sterk met zijn vragen. Het boeit niet dat er over hem geschreven wordt door journalisten. Hij is gewoon door een rechtbank veroordeeld.quote:Op donderdag 9 maart 2017 08:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bizar dit. Veroordeeld voor moord en dan zeggen dat het wordt geschreven door de blanke media omdat hij een allochtoon is.
Maakt niet uit moordenaar blijf hij voor de rest van zijn leven. Moord is onherstelbaar en definitief, het slachtoffer is voor altijd dood en de dader is voor altijd een moordenaar.quote:
Daar ga ik zeker op stemmen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het wachten is op Volkert die samen met Mohammed Bouyeri een politieke partij begint.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |