abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169354540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:54 schreef Dven het volgende:
De kern van het topic wordt door die reactie heel mooie blootgelegd. Het gaat niet zo zeer om het feit dat het een moordenaar is. Het gaat om het feit dat het een moordenaar van Turkse komaf is.
Het gaat er helemaal niet om dat die man van Turkse komaf is. Als was gebleken dat - weet ik veel - lijsttrekker Ad Vlems van De Burger Beweging een veroordeeld moordenaar was, was ik net zo verontwaardigd geweest.

Het verschil is hooguit nog deze dat Gökalp ook nog eens anderen de maat neemt en discriminerende taal uitkraamt. Hij heeft over alles en iedereen een mening, terwijl hij zelf een gruwelijke moord heeft gepleegd. Dan moet je gewoon echt heel dringend een paar toontjes lager gaan zingen.

Stuk stront dat het is.
pi_169354555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar ben je bang voor?

Onze media weten zo'n vent prima uit te lichten. De kiezer mag vervolgens een keus maken.
Ik ben nergens bang voor; deze man heeft geen schijn van kans op een zetel. Het gaat hier om het principe.
pi_169354597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mogelijk zit er nu een moordenaar in de kamer die nog niet gepakt is, het beleid wordt er niet anders van.
Ik zou er een warm voorstander van zijn dat we veroordeelde criminelen (vanaf een bepaalde strafmaat) niet in de Tweede Kamer toelaten. En dat geldt zeker voor veroordeelde moordenaars. Onder geen beding moet zo'n iemand in de Tweede Kamer kunnen terechtkomen. En wanneer dit pas aan het licht komt terwijl het Kamerlid er al zit, dan moet deze persoon onmiddellijk uit de Tweede Kamer worden gezet.
pi_169354619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat we mensen niet nog een straf geven nadat ze al gestraft zijn voor hun misdaad.

Betere vraag: waarom stellen we een VOG verplicht voor bepaalde beroepen? Waarom laten we werkgevers niet zelf bepalen of ze iemand in dienst willen nemen, ongeacht diens verleden? Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat ze wel en niet oké moeten vinden?
Levenslange afname van het passief kiesrecht moet gewoon onderdeel zijn van de straf die wordt opgelegd aan moordenaars, heel simpel. Dat zou net zo vanzelfsprekend moeten zijn als een blinde die niet kan gaan autorijden.
pi_169354720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Levenslange afname van het passief kiesrecht moet gewoon onderdeel zijn van de straf die wordt opgelegd aan moordenaars, heel simpel. Dat zou net zo vanzelfsprekend moeten zijn als een blinde die niet kan gaan autorijden.
Een blinde kan niets zien, nogal onhandig bij het autorijden.

Een moordenaar, zou prima verstandige dingen kunnen doen. Dus een goed politicus kunnen zijn. Dat is aan de kiezer om te beoordelen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:25:58 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169354735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, ik ken je standpunt. Geef nu eens een argument voor je standpunt.
pi_169354791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, ik ken je standpunt. Geef nu eens een argument voor je standpunt.
In andere beroepen worden ook eisen gesteld aan het gedrag van mensen. Voor het imago van de politiek is het van groot belang dat er geen veroordeelde criminelen rondlopen. Volksvertegenwoordiger is een belangrijk en eervol ambt. Dat hoort niet te worden bekleed door iemand die in staat is gebleken om het ergst denkbare misdrijf te plegen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:33:42 #58
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_169354854
Is al bekend of de dader een lichtgetinte moslim is?
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:35:25 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169354884
Tijd om dit draadje te ontvolgen. Verder dan roepen dat iemand die het ergste soort misdaad begaan heeft geen politiek zou mogen bedrijven komen we immers niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:42:11 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169354996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In andere beroepen worden ook eisen gesteld aan het gedrag van mensen.
Eisen die gesteld worden door de werkgever. In dit geval het volk. Hoe kan die beter bepalen of iemand aan hun eisen voldoet, dan door te stemmen?
quote:
Voor het imago van de politiek is het van groot belang dat er geen veroordeelde criminelen rondlopen. Volksvertegenwoordiger is een belangrijk en eervol ambt. Dat hoort niet te worden bekleed door iemand die in staat is gebleken om het ergst denkbare misdrijf te plegen.
Dat vind jij. Laat mensen zelf bepalen of ze dat ook vinden. Bijvoorbeeld door niet hun stem uit te brengen op zo'n persoon.

Je hele argumentatie komt neer op: "Ik vind dat deze persoon niet geschikt is voor de politiek, dus moet het voor hem verboden worden." Als we iedereen moeten gaan weren die door een ander niet geschikt wordt bevonden voor de politiek, wordt het erg rustig op het Binnenhof.
pi_169355032
Lekker man, beetje eerwraak plegen en toeteren in je Mercedes.
Je voelt bijna hoe hij onderdrukt wordt door de blanke overheerser.
pi_169355198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Eisen die gesteld worden door de werkgever. In dit geval het volk. Hoe kan die beter bepalen of iemand aan hun eisen voldoet, dan door te stemmen?
Als je als bevolking vindt dat veroordeelde moordenaars niet in de Tweede Kamer moeten kunnen komen, dan zorg je gewoon dat politici wetgeving maken die dat verhindert.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat vind jij. Laat mensen zelf bepalen of ze dat ook vinden. Bijvoorbeeld door niet hun stem uit te brengen op zo'n persoon.

Je hele argumentatie komt neer op: "Ik vind dat deze persoon niet geschikt is voor de politiek, dus moet het voor hem verboden worden." Als we iedereen moeten gaan weren die door een ander niet geschikt wordt bevonden voor de politiek, wordt het erg rustig op het Binnenhof.
Het heeft niks te maken met wel of niet geschikt zijn, het heeft te maken met het beschermen van de functie en de bijbehorende statuur. En het is ook gewoon een principekwestie; moordenaars horen niet in de Tweede Kamer thuis. Voeg daar nog bij wat ik zei over eisen die in andere beroepsgroepen worden gesteld.

Ik moest zelfs een Verklaring Omtrent Gedrag inleveren toen ik ooit een bijbaantje als postbode kreeg. Aan een postbode worden eisen gesteld en dan zou een moordenaar zomaar de Tweede Kamer in kunnen? Ik ben er echt fel op tegen.
pi_169355234
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:14 schreef Elfletterig het volgende:

Stuk stront dat het is.
Met dit ben ik het eens, niet dat zo iemand zich niet verkiesbaar zou mogen stellen. Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, dat deze straf te laag was en dat die man wat mij betreft ook nog wel TBS had mogen krijgen doet er voor deze discussie niet zoveel toe.

Zou Wilders gezien jouw standpunt hierover wel mee mogen doen?

In 2010 zaten er trouwens ook al 7 personen in de tweede kamer met een veroordeling, 5x PVV, 1x SP en 1 x VVD (van rijden onder invloed tot valsheid in geschrifte), ok niet helemaal vergelijkbaar met moord maar het gaat wel om veroordelingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2017 17:59:10 ]
pi_169355245
Vrij lage straf heeft-ie gekregen destijds dan.
61 messteken en dan hup na wat is het 4 jaar met aftrek weer evenzo gezellig buiten de poort? Geen TBS of iets?
I´m back.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:03:14 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169355300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je als bevolking vindt dat veroordeelde moordenaars niet in de Tweede Kamer moeten kunnen komen, dan zorg je gewoon dat politici wetgeving maken die dat verhindert.
Waarom zou je? Dan ontneem je een boel mensen hun democratische vrijheid, alleen omdat jij iets niet vindt kunnen. Opnieuw: kijk nou eens verder dan je eigen mening.
quote:
[..]

Het heeft niks te maken met wel of niet geschikt zijn, het heeft te maken met het beschermen van de functie en de bijbehorende statuur. En het is ook gewoon een principekwestie; moordenaars horen niet in de Tweede Kamer thuis.
Dat vind jij. Waarom zouden mensen hun democratisch recht moeten inleveren omdat jij iets ongepast vindt?
quote:
Voeg daar nog bij wat ik zei over eisen die in andere beroepsgroepen worden gesteld.

Ik moest zelfs een Verklaring Omtrent Gedrag inleveren toen ik ooit een bijbaantje als postbode kreeg. Aan een postbode worden eisen gesteld en dan zou een moordenaar zomaar de Tweede Kamer in kunnen? Ik ben er echt fel op tegen.
Waarom moeten leraren, agenten en postbodes wel een VOG overleggen en politici niet? Zou dat iets te maken hebben met controle over wie er wel en niet aangenomen wordt?
pi_169355434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:21 schreef maan_man het volgende:

[..]

[..]

Gaat dit over zijn eigen Hypotheek?

[..]

Welke rente? Die op de spaarrekening?

[..]

Zijn dit oude zorghuizen die toe zijn aan een renovatie?

[..]

????

[..]

Wat maakt een Nederlandse burger dan Nederlands?

Zo maar een selectie. #vragenvragenvragen...

Daarnaast lijkt de partij ook tegen het gebruik van lidwoorden en voor het onnodig gebruik van spaties te zijn.
_O-
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:22:26 #67
117098 Hathor
Effe niet
pi_169355561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Voor het eerst dat ik van deze partij hoor maar hun programma is wel om van te genieten:
https://deverkiezingswijz(...)-A4-Afmeting-002.pdf

Het is toch wel prachtig dat het in onze democratie mogelijk is voor zulke partijen en mensen om met verkiezingen mee te doen. Ik zou ook niet weten waarom deze man zijn kiesrecht kwijt moet raken.
Niet? Ik wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:28:53 #68
117098 Hathor
Effe niet
pi_169355645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met dit ben ik het eens, niet dat zo iemand zich niet verkiesbaar zou mogen stellen. Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, dat deze straf te laag was en dat die man wat mij betreft ook nog wel TBS had mogen krijgen doet er voor deze discussie niet zoveel toe.

Zou Wilders gezien jouw standpunt hierover wel mee mogen doen?

In 2010 zaten er trouwens ook al 7 personen in de tweede kamer met een veroordeling, 5x PVV, 1x SP en 1 x VVD (van rijden onder invloed tot valsheid in geschrifte), ok niet helemaal vergelijkbaar met moord maar het gaat wel om veroordelingen.
Niet helemaal vergelijkbaar met moord? Niet helemaal???? 61 messteken is niet eens zomaar een moord, het is een duidelijk teken dat het een zware psychopaat is, een die het daglicht nooit meer zou mogen zien. Maar ga vooral verder neuzelen over valsheid in geschrifte en soortgelijke "zware vergrijpen".
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_169355962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet helemaal vergelijkbaar met moord? Niet helemaal???? 61 messteken is niet eens zomaar een moord, het is een duidelijk teken dat het een zware psychopaat is, een die het daglicht nooit meer zou mogen zien. Maar ga vooral verder neuzelen over valsheid in geschrifte en soortgelijke "zware vergrijpen".
Kun je lezen of is dat weer teveel gevraagd?

Tip: het gaat om veroordelingen
pi_169356067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:21 schreef maan_man het volgende:

[..]

[..]

Gaat dit over zijn eigen Hypotheek?

[..]

Welke rente? Die op de spaarrekening?

[..]

Zijn dit oude zorghuizen die toe zijn aan een renovatie?

[..]

????

[..]

Wat maakt een Nederlandse burger dan Nederlands?

Zo maar een selectie. #vragenvragenvragen...

Daarnaast lijkt de partij ook tegen het gebruik van lidwoorden en voor het onnodig gebruik van spaties te zijn.
Mooie inderdaad.

quote:
A. lnvoeren van racisme politie
quote:
D. Aanpakken racistische politie (korpsen).
Ik heb hem door, eerst racisme invoeren en vervolgens goede sier maken door het aan te pakken.

quote:
19. Aanpakken van bank- en verzekeringswezen.
Zou eens tijd worden dat het bank- en verzekeringswezen aangepakt wordt!

quote:
38. Meer hogere gebouwen als sociale huur
woningen.
De sociale huurwoningen zijn prima, alleen altijd van die lage gebouwen!
pi_169356295
Weer zo'n PVDA/GL pareltje

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zou ook niet weten waarom deze man zijn kiesrecht kwijt moet raken.
Ik ook niet, ze hadden na het uitzitten van zijn straf meteen zijn verblijfsvergunning/NL paspoort moeten intrekken.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_169358987
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je wel beter af bent met iemand die bewezen valsheid in geschrifte heeft gepleegd. De kans op herhaling is bij zo iemand veel groter namelijk en potentieel ook nog eens heel erg schadelijk voor het land.

Nee, als je dan toch een grens wilt stellen doe dan wel of geen strafblad. Ik had vroeger ook alle vertrouwen dat iemand met een strafblad nooit een kans zou hebben in de kamer gekozen zou worden. Normen en waarden vervagen kennelijk.
pi_169359956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:10 schreef timmmmm het volgende:
Niet alleen moordenaars. Wat mij betreft ben je bij elk misdrijf gewoon minimaal 5 jaar en maximaal levenslang niet meer te verkiezen
Dan houden vvd cda pvv en pvda geen mensen meer over.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_169374729
Tom Staal zocht de hoofdpersoon even op. De uitkomst is een zeer merkwaardig interview...

pi_169375111
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een blinde kan niets zien, nogal onhandig bij het autorijden.

Een moordenaar, zou prima verstandige dingen kunnen doen. Dus een goed politicus kunnen zijn. Dat is aan de kiezer om te beoordelen.
Ik vind wel dat een politicus van onbesproken gedrag moet zijn. Met dien verstande dat een gescheiden of samenwonende man of vrouw net zoveel kans moet maken als een keurig getrouwd persoon.
Deze griezel is een veroordeelde moordenaar. Dat zegt eigenlijk al alles over zijn geestelijke toestand.
Trouwens, dat laatste kan je ook opmaken als je het programma leest.
Het slaat echt helemaal nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')