abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169353460
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:09 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Ik weet al op wie ik ga stemmen _O_
bulgaarse burgers in nederland, niet nederlandse burgers in bulgarije ;)
Godver, zin in burgers gelijk.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:18:42 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169353471
Een moordenaar voor altijd het kiesrecht willen ontnemen maar vervolgens wel janken over de afbrokkelende democratie. Classic :D _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:19:41 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169353496
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

bulgaarse burgers in nederland, niet nederlandse burgers in bulgarije ;)
Godver, zin in burgers gelijk.
Ja maar dankzij alle Bulgaren die ik naar NL stuur om toeslagen aan te vragen kan ik hier mijn riante villa betalen. Hoe meer zij beschermd worden, hoe beter voor mij.

+1 voor burgers
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169353521
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Voor het eerst dat ik van deze partij hoor maar hun programma is wel om van te genieten:
https://deverkiezingswijz(...)-A4-Afmeting-002.pdf

Het is toch wel prachtig dat het in onze democratie mogelijk is voor zulke partijen en mensen om met verkiezingen mee te doen. Ik zou ook niet weten waarom deze man zijn kiesrecht kwijt moet raken.
quote:
14. Verlaging van de hypotheek.
Gaat dit over zijn eigen Hypotheek?

quote:
16. verlaging van de rente
Welke rente? Die op de spaarrekening?

quote:
31. Meer geld voor zorg bejaarden zorghuizen
Zijn dit oude zorghuizen die toe zijn aan een renovatie?

quote:
43. Geen verbod alle Nederlandse producten in het buitenland
????

quote:
50. Stem recht aan alle Nederlandse Nederlandse burgers zonder Nederlandse Nationaliteit
Wat maakt een Nederlandse burger dan Nederlands?

Zo maar een selectie. #vragenvragenvragen...

Daarnaast lijkt de partij ook tegen het gebruik van lidwoorden en voor het onnodig gebruik van spaties te zijn.
pi_169353750
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Na 6 jaar weer vrij?
Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.
pi_169353767
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.
Niet volledig toerekeningsvatbaar maar dan wel lijsttrekker van een politieke partij :P
pi_169353788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een gejank hier allemaal om niks.

Wel heel veel eer voor die man om hiervoor de wetgeving aan te passen. Of gaat het om al die schuimbekken te pleasen die hier over elkaar heen tuimelen om schande te spreken?

De kiezer kan prima zelf de keuze maken.
Het gaat hier om principes die we als democratische rechtsstaat moeten hebben. Het lijkt me een heel gezond en verstandig principe dat veroordeelde moordenaars niet kunnen opgaan voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer, Provinciale Staten of de gemeenteraad.

In tal van beroepen kom je niet aan de bak zonder verklaring van goed gedrag. Waarom zou dat voor de politiek anders moeten zijn?
pi_169353820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:18 schreef Dven het volgende:
Een moordenaar voor altijd het kiesrecht willen ontnemen maar vervolgens wel janken over de afbrokkelende democratie. Classic :D _O_
Het passieve kiesrecht (het recht om jezelf verkiesbaar te stellen), niet het actieve kiesrecht. Ik vind dat de democratie juist afbrokkelt als we zulke mensen toelaten op kieslijsten en als we nergens ethische grenzen stellen aan kandidaat-politici.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:40:35 #34
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_169353847
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat hier om principes die we als democratische rechtsstaat moeten hebben. Het lijkt me een heel gezond en verstandig principe dat veroordeelde moordenaars niet kunnen opgaan voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer, Provinciale Staten of de gemeenteraad.

In tal van beroepen kom je niet aan de bak zonder verklaring van goed gedrag. Waarom zou dat voor de politiek anders moeten zijn?
Ik vind het principe dat hij zijn straf heeft uitgezeten en iedereen een kans moet krijgen in een democratie belangrijker.
En los daarvan, waar gaat het nou eigenlijk over? Het is niet zo dat dit elke verkiezingen aan de orde van de dag is. Ik vind het allemaal maar hijgerig en bovenal een bijzaak.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:45:00 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169353908
Waarom zouden we die man zijn kiesrecht afpakken? Is het niet aan de kiezer om te beslissen of deze figuur nog geschikt is voor om een politiek ambt te bekleden?
pi_169353923
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Omdat dat gekozen beroepen zijn. Als er een heleboel mensen op een moordenaar willen stemmen moeten ze in principe vrij zijn dat te doen.

Disclaimer: ik verwacht niet dat deze man veel stemmen gaat scoren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169353941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
De kiezer kan prima zelf de keuze maken.
Dat is de kern van het verhaal.

Of je bent als land democratisch, of je bent het niet.

Op voorhand allemaal mensen/partijen uitsluiten is uiterst ondemocratisch.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:48:23 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169353970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zouden we die man zijn kiesrecht afpakken? Is het niet aan de kiezer om te beslissen of deze figuur nog geschikt is voor om een politiek ambt te bekleden?
Krijgen we straks van die Amerikaanse toestanden, waarin het privé-leven van kandidaten meer uitgemeten wordt dan de politiek die de kandidaat voordraagt. Brr :{
pi_169353989
Het lijkt me nogal een goede zaak dat mensen niet hun passief stemrecht ontnomen kan worden omwille van een strafblad.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_169353996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In welk land was het dan?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:50:49 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169354022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Krijgen we straks van die Amerikaanse toestanden, waarin het privé-leven van kandidaten meer uitgemeten wordt dan de politiek die de kandidaat voordraagt. Brr :{
Krijgen we straks Noord-Koreaanse praktijken, waar partijen eerst even goedgekeurd moeten woorden door het volk (lees: het PVV-politbureau) voordat ze mee mogen doen aan verkiezingen.
pi_169354056
Hij moet gewoon in zijn verkiezingsprogramma zetten dat moord met terugwerkende kracht legaal moet worden. Is dat probleem ook weer opgelost ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:54:50 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169354114
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De kern van het topic wordt door die reactie heel mooie blootgelegd. Het gaat niet zo zeer om het feit dat het een moordenaar is. Het gaat om het feit dat het een moordenaar van Turkse komaf is.

Yasmin geeft als reactie op de op 'na 6 jaar vrij?' en TS begint te roeptoeteren over ' die landen'.

Ehhh???? Het gaat hier enkel over Nederland toch?!?
pi_169354276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?
pi_169354295
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:49 schreef nostra het volgende:
Het lijkt me nogal een goede zaak dat mensen niet hun passief stemrecht ontnomen kan worden omwille van een strafblad.
Een strafblad hebben is van een andere orde dan een moordenaar zijn.
pi_169354317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een strafblad hebben is van een andere orde dan een moordenaar zijn.
Waar ben je bang voor?

Onze media weten zo'n vent prima uit te lichten. De kiezer mag vervolgens een keus maken.
pi_169354454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?
Mogelijk zit er nu een moordenaar in de kamer die nog niet gepakt is, het beleid wordt er niet anders van.
pi_169354456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die veroordeling in Turkije was, maar dat is niet juist. Het blijkt in Nederland te zijn. Verbaast me nog steeds niks, gezien de naïviteit in onze rechtsspraak. Een gruwelmoord plegen en dan wegkomen met 6 jaar cel.... - ronduit verbijsterend.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:11:46 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169354461
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat we mensen niet nog een straf geven nadat ze al gestraft zijn voor hun misdaad.

Betere vraag: waarom stellen we een VOG verplicht voor bepaalde beroepen? Waarom laten we werkgevers niet zelf bepalen of ze iemand in dienst willen nemen, ongeacht diens verleden? Wie ben jij om voor anderen te bepalen wat ze wel en niet oké moeten vinden?
  dinsdag 7 maart 2017 @ 17:12:24 #50
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169354487
Als hij al zijn tegenstanders 61 keer steekt komt hij uiteindelijk wel in de Tweede Kamer.
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')