bulgaarse burgers in nederland, niet nederlandse burgers in bulgarijequote:
Ja maar dankzij alle Bulgaren die ik naar NL stuur om toeslagen aan te vragen kan ik hier mijn riante villa betalen. Hoe meer zij beschermd worden, hoe beter voor mij.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
bulgaarse burgers in nederland, niet nederlandse burgers in bulgarije
Godver, zin in burgers gelijk.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
Voor het eerst dat ik van deze partij hoor maar hun programma is wel om van te genieten:
https://deverkiezingswijz(...)-A4-Afmeting-002.pdf
Het is toch wel prachtig dat het in onze democratie mogelijk is voor zulke partijen en mensen om met verkiezingen mee te doen. Ik zou ook niet weten waarom deze man zijn kiesrecht kwijt moet raken.
Gaat dit over zijn eigen Hypotheek?quote:14. Verlaging van de hypotheek.
Welke rente? Die op de spaarrekening?quote:16. verlaging van de rente
Zijn dit oude zorghuizen die toe zijn aan een renovatie?quote:31. Meer geld voor zorg bejaarden zorghuizen
????quote:43. Geen verbod alle Nederlandse producten in het buitenland
Wat maakt een Nederlandse burger dan Nederlands?quote:50. Stem recht aan alle Nederlandse Nederlandse burgers zonder Nederlandse Nationaliteit
Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.quote:
Niet volledig toerekeningsvatbaar maar dan wel lijsttrekker van een politieke partijquote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.
Het gaat hier om principes die we als democratische rechtsstaat moeten hebben. Het lijkt me een heel gezond en verstandig principe dat veroordeelde moordenaars niet kunnen opgaan voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer, Provinciale Staten of de gemeenteraad.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een gejank hier allemaal om niks.
Wel heel veel eer voor die man om hiervoor de wetgeving aan te passen. Of gaat het om al die schuimbekken te pleasen die hier over elkaar heen tuimelen om schande te spreken?
De kiezer kan prima zelf de keuze maken.
Het passieve kiesrecht (het recht om jezelf verkiesbaar te stellen), niet het actieve kiesrecht. Ik vind dat de democratie juist afbrokkelt als we zulke mensen toelaten op kieslijsten en als we nergens ethische grenzen stellen aan kandidaat-politici.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:18 schreef Dven het volgende:
Een moordenaar voor altijd het kiesrecht willen ontnemen maar vervolgens wel janken over de afbrokkelende democratie. Classic![]()
Ik vind het principe dat hij zijn straf heeft uitgezeten en iedereen een kans moet krijgen in een democratie belangrijker.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat hier om principes die we als democratische rechtsstaat moeten hebben. Het lijkt me een heel gezond en verstandig principe dat veroordeelde moordenaars niet kunnen opgaan voor het lidmaatschap van de Tweede Kamer, Provinciale Staten of de gemeenteraad.
In tal van beroepen kom je niet aan de bak zonder verklaring van goed gedrag. Waarom zou dat voor de politiek anders moeten zijn?
Omdat dat gekozen beroepen zijn. Als er een heleboel mensen op een moordenaar willen stemmen moeten ze in principe vrij zijn dat te doen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In tal van beroepen kom je niet aan de bak zonder verklaring van goed gedrag. Waarom zou dat voor de politiek anders moeten zijn?
Dat is de kern van het verhaal.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
De kiezer kan prima zelf de keuze maken.
Krijgen we straks van die Amerikaanse toestanden, waarin het privé-leven van kandidaten meer uitgemeten wordt dan de politiek die de kandidaat voordraagt. Brrquote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zouden we die man zijn kiesrecht afpakken? Is het niet aan de kiezer om te beslissen of deze figuur nog geschikt is voor om een politiek ambt te bekleden?
In welk land was het dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het een vrouw was geweest die een man had vermoord, had ze zonder pardon 20 jaar of langer vastgezeten. Zo werkt dat daar in die landen.
Krijgen we straks Noord-Koreaanse praktijken, waar partijen eerst even goedgekeurd moeten woorden door het volk (lees: het PVV-politbureau) voordat ze mee mogen doen aan verkiezingen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Krijgen we straks van die Amerikaanse toestanden, waarin het privé-leven van kandidaten meer uitgemeten wordt dan de politiek die de kandidaat voordraagt. Brr
De kern van het topic wordt door die reactie heel mooie blootgelegd. Het gaat niet zo zeer om het feit dat het een moordenaar is. Het gaat om het feit dat het een moordenaar van Turkse komaf is.quote:
Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Waarom zouden we die man zijn kiesrecht afpakken? Is het niet aan de kiezer om te beslissen of deze figuur nog geschikt is voor om een politiek ambt te bekleden?
Een strafblad hebben is van een andere orde dan een moordenaar zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:49 schreef nostra het volgende:
Het lijkt me nogal een goede zaak dat mensen niet hun passief stemrecht ontnomen kan worden omwille van een strafblad.
Waar ben je bang voor?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een strafblad hebben is van een andere orde dan een moordenaar zijn.
Mogelijk zit er nu een moordenaar in de kamer die nog niet gepakt is, het beleid wordt er niet anders van.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die veroordeling in Turkije was, maar dat is niet juist. Het blijkt in Nederland te zijn. Verbaast me nog steeds niks, gezien de naïviteit in onze rechtsspraak. Een gruwelmoord plegen en dan wegkomen met 6 jaar cel.... - ronduit verbijsterend.quote:
Omdat we mensen niet nog een straf geven nadat ze al gestraft zijn voor hun misdaad.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het had in principe ook onopgemerkt kunnen blijven. Ik verwijs naar wat ik heb gezegd over beroepen waarvoor een Verklaring omtrent Goed Gedrag voor nodig is. We regelen ook wettelijk dat veroordeelde pedofielen niet als begeleider in een kinderdagverblijf mogen werken. En we regelen zelfs dat een advocaat die zich niet aan de regels van de beroepsgroep houdt een beroepsverbod krijgt (Moszcowicz). Waarom zouden we dan wél toestaan dat veroordeelde moordenaars in de Tweede Kamer belanden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |