Waarschijnlijk beiden, plus het volledige Midden-Oosten.quote:Op donderdag 20 april 2017 12:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie wens je nu precies dood? Macron of die twitteraar?
Ik wens hem niet dood maar Macron bedoel ik. Enge man. Le Pen is nog beter.quote:Op donderdag 20 april 2017 12:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie wens je nu precies dood? Macron of die twitteraar?
Dat de hoefijzertheorie volledig op jou van toepassing is, dat lijkt me niet bepaald een schokkende conclusie. Jij hebt wel vaker gekke escapades naar extreemrechts.quote:Op donderdag 20 april 2017 12:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wens hem niet dood maar Macron bedoel ik. Enge man. Le Pen is nog beter.
Macron is geen centrum kandidaat maar extreem rechts.quote:Op donderdag 20 april 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat de hoefijzertheorie volledig op jou van toepassing is, dat lijkt me niet bepaald een schokkende conclusie. Jij hebt wel vaker gekke escapades naar extreemrechts.
quote:Op donderdag 20 april 2017 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Macron is geen centrum kandidaat maar extreem rechts.
Dat krijg je met 30 jaar neoliberale dominantie.
M.i. is het zoquote:Op donderdag 20 april 2017 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Als het er op aankomt loopt Klopkoek altijd de ultrarechtse kandidaat te promoten, whats new?
Dat zeg ik, je bent een prototype van het hoefijzermodel. Extreemlinks en extreemrechts liggen steeds dichter bij elkaar.quote:Op donderdag 20 april 2017 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
M.i. is het zo
Melenchon > Hamon
Melenchon > Le Pen
Melenchon > Macron
Melenchon > Fillon
Le Pen > Macron
Le Pen > Hamon
Le Pen = Fillon (beiden even racistisch)
Macron > Hamon
Macron = Fillon
Hamon > Fillon
Zoiets. De bezwaren tegen Macron zijn politiestaat, open poorten beleid en crony kapitalisme staan in het prima artikel hierboven.
Het is meer een drietandsmodel met drie extremen waarvan één afgestompt (Melenchon).quote:Op donderdag 20 april 2017 16:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je bent een prototype van het hoefijzermodel. Extreemlinks en extreemrechts liggen steeds dichter bij elkaar.
Je voorkeuren schenden de axiom of transitivity en zijn derhalve niet in orde.quote:Op donderdag 20 april 2017 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
M.i. is het zo
Melenchon > Hamon
Melenchon > Le Pen
Melenchon > Macron
Melenchon > Fillon
Le Pen > Macron
Le Pen > Hamon
Le Pen = Fillon (beiden even racistisch)
Macron > Hamon
Macron = Fillon
Hamon > Fillon
Zoiets. De bezwaren tegen Macron zijn politiestaat, open poorten beleid en crony kapitalisme staan in het prima artikel hierboven.
Ja, je bent creatief in het goedpraten van je voorkeur voor extreme, totalitaire figuren.quote:Op donderdag 20 april 2017 16:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is meer een drietandsmodel met drie extremen waarvan één afgestompt (Melenchon).
Maarja, de politiestaat noemen ze het 'radicale midden' ofzo.
Le Pen = Macron = Hamonquote:Op donderdag 20 april 2017 17:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je voorkeuren schenden de axiom of transitivity en zijn derhalve niet in orde.
Tikje zot is het wel...quote:Op donderdag 20 april 2017 17:08 schreef Euribob het volgende:
Liever Le Pen dan Hamon.. Dat is nogal wat Klopkoek. Je weet dat Hamon aan de linkerkant van de PS zit hé?
Dat is een goed punt - dat hij tot de centrum of linkervleugel van de partij hoort - maar de PS heeft het natuurlijk net als de PvdA en Democraten deels aan henzelf te danken met hun ondoorzichtige 'lesser of two evils' beleid. Hun repressie en kleptocraten fetisjisme.quote:Op donderdag 20 april 2017 17:08 schreef Euribob het volgende:
Liever Le Pen dan Hamon.. Dat is nogal wat Klopkoek. Je weet dat Hamon aan de linkerkant van de PS zit hé?
Melkert is niet zo slecht maar Le Pen, de extreemrechtse kandidaat, is beter. Goed verhaal.quote:Op donderdag 20 april 2017 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is een goed punt - dat hij tot de centrum of linkervleugel van de partij hoort - maar de PS heeft het natuurlijk net als de PvdA en Democraten deels aan henzelf te danken met hun ondoorzichtige 'lesser of two evils' beleid. Hun repressie en kleptocraten fetisjisme.
Misschien snap je mijn gedachtegang beter als ik zeg 'Le Pen > Ad Melkert' (ik vond Melkert trouwens helemaal niet zo slecht). Dat is een beetje mijn gedachte bij de PS/Hollande en deze afweging.
Als ik eens een gokje mag doen wat er in zo'n hoofd dan rond moet gaan:quote:Op donderdag 20 april 2017 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Melkert is niet zo slecht maar Le Pen, de extreemrechtse kandidaat, is beter. Goed verhaal.
Macron is een internationalistisch ingesteld, pro EU, geen xenofoob zoals Le Pen die islamitische Fransen wil achterstellen omdat hun godsdienst niet bij Frankrijk zou passenquote:Op donderdag 20 april 2017 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Macron is geen centrum kandidaat maar extreem rechts.
Dat krijg je met 30 jaar neoliberale dominantie.
Nee.quote:Op donderdag 20 april 2017 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Melkert is niet zo slecht maar Le Pen, de extreemrechtse kandidaat, is beter. Goed verhaal.
Bij 1Vandaag werd net betoogd dat de plannen van Le Pen vooral tent orde komen aan de bovenlaag. Hoe match je dat met je voorkeur voor haar?quote:Op donderdag 20 april 2017 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee.
Wat velen voor beeld hebben van Melkert, heb ik bij de PS en Hollande. Zijn opvolger ken ik niet goed genoeg maar de afgelopen 10 à 20 jaar (sinds Mitterand) zeggen genoeg wmb.
Ikzelf vond Melkert niet zo slecht. Macron is met zijn politiestaat en omgekeerde robin hood politiek een stuk slechter.
Lichtelijk offtopic, maar houdt jouw username verband met de bijnaam l'Hexagone voor Europees Frankrijk?quote:Op donderdag 20 april 2017 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie dat die Arthaud de werkloosheid wil bestrijden door het te verbieden om mensen te ontslaan![]()
Hoe ver van de wereld kunnen sommige mensen zijn
Nee, eerder de stap na Pentagonquote:Op donderdag 20 april 2017 19:48 schreef freako het volgende:
[..]
Lichtelijk offtopic, maar houdt jouw username verband met de bijnaam l'Hexagone voor Europees Frankrijk?
Waar lees je dat over Natalie Arthaud?quote:Op donderdag 20 april 2017 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie dat die Arthaud de werkloosheid wil bestrijden door het te verbieden om mensen te ontslaan![]()
Hoe ver van de wereld kunnen sommige mensen zijn
twitter:BraddJaffy twitterde op donderdag 20-04-2017 om 18:29:31Interesting. Obama called Emmanuel Macron, centrist candidate for President of France. He's not endorsing — but jus… https://t.co/hEHZ9LHcqf reageer retweet
http://politicalminds.nl/(...)entskandidaten-2017/quote:Op donderdag 20 april 2017 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar lees je dat over Natalie Arthaud?
Hadden wij Marcus Bakker nog maar....
Klinkt beter dan categorisch stakingen willen verbieden.quote:Op donderdag 20 april 2017 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
http://politicalminds.nl/(...)entskandidaten-2017/
Leuk altijd die domme valse dilemma'squote:Op donderdag 20 april 2017 22:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Klinkt beter dan categorisch stakingen willen verbieden.
Owja
https://mobile.twitter.com/dewaremerijn/status/855099783366803457
Ik bedoel dat het de tegenhanger is van stakingswetgeving :pquote:Op donderdag 20 april 2017 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Leuk altijd die domme valse dilemma's
Ja, het is natuurlijk alleen een totaal bezopen voorstel.quote:Op donderdag 20 april 2017 22:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het de tegenhanger is van stakingswetgeving :p
Het is debiel idd maar een nuttig tegengewicht tegen de stroming in.quote:Op donderdag 20 april 2017 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk alleen een totaal bezopen voorstel.
Helemaal niet want je zet jezelf compleet buitenspel met dat soort debiele plannen.quote:Op donderdag 20 april 2017 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is debiel idd maar een nuttig tegengewicht tegen de stroming in.
Klopt. Je bent binnenspel wanneer je de ECJ agenda blindelings volgt vwb stakingswetgeving.quote:Op donderdag 20 april 2017 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helemaal niet want je zet jezelf compleet buitenspel met dat soort debiele plannen.
Is er nog een specifieke reden waarom de campagne van Madame zo matig was?quote:Op donderdag 20 april 2017 23:15 schreef L3gend het volgende:
Aanslag in Parijs op agenten, kan de verkiezingen nog eventueel beinvloeden, zeker als de verschillen zeer klein zijn. Dit kan eens de redding voor Le Pen zijn, die een slecht campagne heeft gevoerd en vandaag in aantal polls Fillon zeer dicht bij haar heeft zien naderen. In 2015 hadden de aanslagen in Partij echter nauwelijks invloed op de verkiezingen
Verder heeft De Villepin, vroegere premier onder president Chirac, bekend gemaakt Macron te steunen
Ze heeft lopen stuntelen met haar standpunt over de EU en euro. Eerst wou ze compleet van af, maar zag dat de meerderheid van de Fransen tegen zijn. Nu heeft ze een vaag plan om de franc als parallel munt te gebruiken naast de euro en wil ze de EU een kans geven door eerst mee te onderhandelen, voordat ze wil besluiten om uit te gaan. Daarnaast was ze zwak in de debatten, die gedomineerd werden door Melenchon en kreeg ze rake klappen van hem. Een groot deel van de jongeren is ook overgestapt naar Melenchonquote:Op donderdag 20 april 2017 23:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Is er nog een specifieke reden waarom de campagne van Madame zo matig was?
80 procent.quote:
Heeft op het moment ook de grootste kans om te winnen, das al een tidje bekend.quote:Op donderdag 20 april 2017 23:33 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik zie dat Macron boven Le Pen wordt gezet volgens betfair.
Is daar een reden voor? Ik dacht dat Le Pen razend populair is in Frankrijkquote:Op donderdag 20 april 2017 23:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heeft op het moment ook de grootste kans om te winnen, das al een tidje bekend.
In de tweede ronde gaat de rest zich verenigen achter de tegenstander van Le Pen. Buiten haar achterban is ze weinig geliefdquote:Op donderdag 20 april 2017 23:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Is daar een reden voor? Ik dacht dat Le Pen razend populair is in FrankrijkBlijkbaar niet
Le Pen en Fillon kunnen er licht van profiteren, maar het effect zou klein zijn, omdat Frankrijk (helaas) wat gewend is en het een relatief kleine aanslag is. Le Pen en Fillon moeten in hun reactie ook niet te gretig zijn en niet teveel poliltiseren, wat tegen kan werken.quote:Op vrijdag 21 april 2017 15:09 schreef Puddington het volgende:
Wat hebben de aanslagen van gisteren voor invloed op de kansen van kandidaten?
Wat zijn die gepeilde percentages bizar stabiel. Scheelt per keer in het algemeen hoogstens een procentpuntje. Dat is praktisch onmogelijk, dus ik pas voorlopig een gezond wantrouwen toe.quote:Op vrijdag 21 april 2017 19:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Le Pen en Fillon kunnen er licht van profiteren, maar het effect zou klein zijn, omdat Frankrijk (helaas) wat gewend is en het een relatief kleine aanslag is. Le Pen en Fillon moeten in hun reactie ook niet te gretig zijn en niet teveel poliltiseren, wat tegen kan werken.
https://www.thelocal.fr/2(...)-the-french-election
Odoxa heeft als enige (voorlopig) gepeild na de aanslag en die laat weinig veranderingen zien
Macron 24.5%
Le Pen 23%
Fillon 19%
Melenchon 19%
Je bent niet de enige. Nate Silver (538) vindt de polls ook verdacht erg stabiel en vreest voor herding. Ik heb ook gecheckt hoe het was in 2012 en die was ook vrij stabiel wat uiteindelijk klopte met de uitslag. Maar we weten het zeker of ze kloppen op zondagquote:Op vrijdag 21 april 2017 19:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat zijn die gepeilde percentages bizar stabiel. Scheelt per keer in het algemeen hoogstens een procentpuntje. Dat is praktisch onmogelijk, dus ik pas voorlopig een gezond wantrouwen toe.
twitter:NateSilver538 twitterde op maandag 17-04-2017 om 17:48:28I continue to worry about the lack of variation in French election polls. Polls shouldn't be this consistent unless… https://t.co/VhxvTpqqWu reageer retweet
Ah.quote:Op vrijdag 21 april 2017 20:03 schreef L3gend het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Nate Silver (538) vindt de polls ook verdacht erg stabiel en vreest voor herding. Ik heb ook gecheckt hoe het was in 2012 en die was ook vrij stabiel wat uiteindelijk klopte met de uitslag. Maar we weten het zeker of ze kloppen op zondagtwitter:NateSilver538 twitterde op maandag 17-04-2017 om 17:48:28I continue to worry about the lack of variation in French election polls. Polls shouldn't be this consistent unless… https://t.co/VhxvTpqqWu reageer retweet
Herding, mooi woord. Opiniepeilersjargon dat ik nog niet kende. Blijkbaar is dat het overmatig masseren van je peildata zodat het weer netjes aansluit bij andere peilingen.quote:Op vrijdag 21 april 2017 20:03 schreef L3gend het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Nate Silver (538) vindt de polls ook verdacht erg stabiel en vreest voor herding. Ik heb ook gecheckt hoe het was in 2012 en die was ook vrij stabiel wat uiteindelijk klopte met de uitslag. Maar we weten het zeker of ze kloppen op zondagtwitter:NateSilver538 twitterde op maandag 17-04-2017 om 17:48:28I continue to worry about the lack of variation in French election polls. Polls shouldn't be this consistent unless… https://t.co/VhxvTpqqWu reageer retweet
In de reacties staat nog wel het één en ander uitgelegd over hoe er gepeild wordt.quote:Op vrijdag 21 april 2017 20:03 schreef L3gend het volgende:
[..]
Klopt ja, polls worden streng gereguleerd wat een rede is waarom ze op elkaar lijken. Pollsters maken gebruik van quota samplingquote:Op vrijdag 21 april 2017 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de reacties staat nog wel het één en ander uitgelegd over hoe er gepeild wordt.
Dat was Huffington Post. 538 had het op 70-30quote:Op vrijdag 21 april 2017 23:40 schreef Kaas- het volgende:
538 ga ik niet eens meer lezen, met hun 98% Clinton vs 2% Trump.
Front National barst anders ook van de corrupte politici: een kaaskop die zomaar politicus voor Front National kan wordenquote:Op donderdag 20 april 2017 20:20 schreef Klopkoek het volgende:
Goed item op NOS journaal over de voormalige PSA fabrieken in Aurney. Daarom Le Pen > PS maffia.
Net als Clinton?quote:Op zaterdag 22 april 2017 09:35 schreef Arcee het volgende:
Ze doen er heel spannend over, maar het lijkt me eigenlijk vrij voor de hand liggend dat Macron de nieuwe president wordt.
Amerikaans kiessysteem verschilt enorm van het Franse. De enige manier waarop Trump president kon worden was als hij het electoral college won - Clinton had altijd de absolute meerderheid van de stemmen. En dat is ook gebeurd.quote:
Het punt hier is dat de peilingen allemaal binnen de foutmarges zitten en dat er zwevende kiezers zijn, dus zo uit de losse pols posten dat Macron president gaat worden is veel te makkelijk.quote:Op zaterdag 22 april 2017 13:32 schreef Puddington het volgende:
[..]
Amerikaans kiessysteem verschilt enorm van het Franse. De enige manier waarop Trump president kon worden was als hij het electoral college won - Clinton had altijd de absolute meerderheid van de stemmen. En dat is ook gebeurd.
Ja, dat denk ik ook idd, maar ja ik dacht ook dat Clinton het zou worden.quote:Op zaterdag 22 april 2017 09:35 schreef Arcee het volgende:
Ze doen er heel spannend over, maar het lijkt me eigenlijk vrij voor de hand liggend dat Macron de nieuwe president wordt.
Op Netflix staat een interessante documentaire. Het lijkt over voetbal te gaan maar dat is slechts schijn. Het eindigt iets te cheesy, zo van 'laten we met hoop eindigen' maar wel boeiend om te zien.quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
Macron is pro-EU, in Dld haalt straks AfD sws niet eens meer de kiesdrempel nu Petry is opgestapt en ze verder gaan radicaliseren, dus CDU/CSU-SPD coalitie weer, in NL mogelijk een VVD-CDA-D66-GL coalitie, dus ook pro-EU: kortom nergens hebben de zogenaamde populisten voet aan de grond gekregen... EU bazen kunnen gewoon doorgaan met federaliseren.
twitter:L0gg0l twitterde op zondag 23-04-2017 om 00:00:05Shock poll by La Libre: Le Pen 26, Fillon 22, Macron 22, Melenchon 17 https://t.co/GlP44g4nWL reageer retweet
Die maakt toch geen kans in de tweede ronde.quote:
Tegen Macron hoop ik van wel.quote:Op zondag 23 april 2017 00:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Die maakt toch geen kans in de tweede ronde.
quote:LaLibre.be est en mesure de vous dévoiler les chiffres du dernier sondage réalisé à la demande de l'équipe d'un candidat(e) à un institut de sondage réputé.
Jouw wrok tegen hipsters is kennelijk zo groot dat je nog liever een Thatcher aanhanger laat winnen dan een middenkandidaat.quote:Op zondag 23 april 2017 00:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Tegen Macron hoop ik van wel.
Tegen Fillon of Melenchon hopelijk niet.
Macron is de Franse Clinton.
Flikker op man. Moet ik zometeen bij Lille een half uur in de file staan voor paspoortcontrolequote:
Een hek om de banlieues zetten wat door de banlieuxenaren zelf betaald gaat wordenquote:Op zondag 23 april 2017 11:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Flikker op man. Moet ik zometeen bij Lille een half uur in de file staan voor paspoortcontrole
Niet haten op The Iron Ladyquote:Op zondag 23 april 2017 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jouw wrok tegen hipsters is kennelijk zo groot dat je nog liever een Thatcher aanhanger laat winnen dan een middenkandidaat.
Voor Klopkoek is ze de personificatie van het kwaadquote:Op zondag 23 april 2017 12:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Niet haten op The Iron Lady
Succcessssquote:Op zondag 23 april 2017 10:53 schreef Sunst0rm het volgende:
Go Melenchon!
Vind het spannend om dadelijk voor het eerst te stemmen
.quote:Op zondag 23 april 2017 12:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor Klopkoek is ze de personificatie van het kwaad
Doe net zo volslagen achterlijkquote:Op zondag 23 april 2017 13:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Dit is wel zo'n beetje de laatste kans voor de Fransen om de islamisering een halt toe te roepen. Als het geen Fillon of Le Pen wordt is Frankrijk hoogstwaarschijnlijk het eerste land waar de islam het land onderdompelt in een burgeroorlog.
Je hoopt gewoon iets te hard op een burgeroorlogquote:Op zondag 23 april 2017 13:23 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat is precies achterlijk? Heb je enig idee hoe groot de moslimhaat is in sommige streken?
wut.quote:Op zondag 23 april 2017 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hoopt gewoon iets te hard op een burgeroorlog.
Hoe precies?quote:Overigens zou juist een Le Pen eerder oorlog of harde confrontatie uitlokken.
Dan is FR al failliet voor de 2de ronde is begonnen. XDquote:Op zondag 23 april 2017 12:45 schreef hollandia02 het volgende:
Melenchon en Le Pen in 2de ronde, dat zou mooi zijn.
Dan is het Dag EU!
Als niemand de 50% haalt, gaan de nummer 1 en 2 door naar de tweede rond.quote:Op zondag 23 april 2017 13:30 schreef Cubs het volgende:
Wat houdt de tweede ronde in? Wordt er weer gestemd?
Is de opkomst dan even hoog als ronde 1? Kan me voorstellen dat je niet weer gaat stemmen als je kandidaat is afgevallen.quote:Op zondag 23 april 2017 13:33 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Als niemand de 50% haalt, gaan de nummer 1 en 2 door naar de tweede rond.
Veel succes, is een andere ervaring dan in Nederlandquote:Op zondag 23 april 2017 12:45 schreef hollandia02 het volgende:
Melenchon en Le Pen in 2de ronde, dat zou mooi zijn.
Dan is het Dag EU!
Ga het voor je opzoeken.quote:Op zondag 23 april 2017 13:36 schreef Cubs het volgende:
[..]
Is de opkomst dan even hoog als ronde 1? Kan me voorstellen dat je niet weer gaat stemmen als je kandidaat is afgevallen.
Meestal iets lager maar niet veel. Sowieso meer blanco stemmen. Enige uitzondering was 2002, toen men massaal tegen Le Pen stemdequote:Op zondag 23 april 2017 13:36 schreef Cubs het volgende:
[..]
Is de opkomst dan even hoog als ronde 1? Kan me voorstellen dat je niet weer gaat stemmen als je kandidaat is afgevallen.
Lees even een berichtje omhoogquote:Op zondag 23 april 2017 13:51 schreef L3gend het volgende:
[..]
Meestal iets lager maar niet veel. Sowieso meer blanco stemmen. Enige uitzondering was 2002, toen men massaal tegen Le Pen stemde
Dat zogenaamde keiharde aanpakken levert altijd een tegenreactie op. Extreemrechts staat nu eenmaal geen erg werkbare oplossing voor.quote:
Zag het niet, maar verrassend iets hoger. 2002 duidelijk veel hoger zoals ik beschreef. Ook tijdens de regionale verkiezingen van 2015 was de opkomst in de tweede ronde veel hoger toen Le Pen dreigde te winnenquote:
De islamisering werkt ook een tegenreactie op, dat schijnen veel mensen nog wel eens te vergeten.quote:Op zondag 23 april 2017 13:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zogenaamde keiharde aanpakken levert altijd een tegenreactie op. Extreemrechts staat nu eenmaal geen erg werkbare oplossing voor.
niksquote:Op zondag 23 april 2017 13:57 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De islamisering werkt ook een tegenreactie op, dat schijnen veel mensen nog wel eens te vergeten.
En wat is er extreemrechts aan Fillon of Le Pen?
Zonder de olie en casinokapitalisme geen economisch wonder.quote:Op zondag 23 april 2017 12:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor Klopkoek is ze de personificatie van het kwaad
Tja, als je zelf al zo geradicaliseerd bent dat je niet meer ziet dat het Front National extreemrechts is, zal je ook niet erg vatbaar meer zijn voor rationele argumenten.quote:Op zondag 23 april 2017 13:57 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
De islamisering werkt ook een tegenreactie op, dat schijnen veel mensen nog wel eens te vergeten.
En wat is er extreemrechts aan Fillon of Le Pen?
Welke punten concreet zijn extreemrechts van het Front National?quote:Op zondag 23 april 2017 14:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je zelf al zo geradicaliseerd bent dat je niet meer ziet dat het Front National extreemrechts is, zal je ook niet erg vatbaar meer zijn voor rationele argumenten.
Voorrang geven van werk aan autochtonenquote:Op zondag 23 april 2017 14:23 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Welke punten concreet zijn extreemrechts van het Front National?
Enig idee waar die dan naar neigen? Ik zit zelf te denken aan Macron, omdat ze zo internationaal ingesteld zijn.quote:Op zondag 23 april 2017 14:33 schreef L3gend het volgende:
Opkomst in het buitenland is erg hoog. Lange tijen in London, Hong Kong en Montreal. Mensen hebben gister bijv in Montreal 3 uur moeten wachten om te stemmen.
5 jaar geleden stemde meer dan half miljoen Fransen in het buitenland wat toch bijna 2 procent van de stemmen is
Wat ik hierover kan vinden in de Engelstalige media is dit:quote:Op zondag 23 april 2017 14:26 schreef L3gend het volgende:
[..]
Voorrang geven van werk aan autochtonen
Dit is extreemrechts tegenwoordig? Franse publieke voorzieningen voor Fransen?quote:Putting 'native French' first
Treatment of immigrants in France is probably the standout, far-right policy of Marine Le Pen's FN. And it is central to the party's platform.
Jobs, welfare, housing, schools, or any area of public provision should go to French nationals before they get to "foreigners".
The centre of gravity of French politics may have shifted to the right. But no other party has adopted favouritism across the social services - and it could breach the law.
Meestal zijn ze rechts, sarkozy won ze vijf jaar geleden. Denk dat Fillon en Macron goed scoortquote:Op zondag 23 april 2017 14:34 schreef Puddington het volgende:
[..]
Enig idee waar die dan naar neigen? Ik zit zelf te denken aan Macron, omdat ze zo internationaal ingesteld zijn.
Ja, heb toevallig ook de franse nationaliteit. Maar in haar programma wil ze autochtone werknemers voorrang geven boven allochtonen of buitenlanders (met name EU). Dat is gewoon discrimenerend en extreem rechts. Zover gaan Wilders of Trump niet eensquote:Op zondag 23 april 2017 14:38 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat ik hierover kan vinden in de Engelstalige media is dit:
[..]
Dit is extreemrechts tegenwoordig? Franse publieke voorzieningen voor Fransen?
Moet een willekeurige Duitser net zoveel recht hebben op Nederlandse publieke voorzieningen als jij en ik? Een willekeurige Chinees?
Franse publieke voorzieningen voor Fransen is hartstikke discriminerend jegens willekeurige Afrikanen, ja. En terecht natuurlijk.quote:Op zondag 23 april 2017 14:43 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ja, heb toevallig ook de franse nationaliteit. Maar in haar programma wil ze autochtone werknemers voorrang geven boven allochtonen of buitenlanders (met name EU). Dat is gewoon discrimenerend en extreem rechts. Zover gaan Wilders of Trump niet eens
Die al jaren wonen. Le Pen wil juist verder gaan door ook onderscheid te maken tussen autochtonen en allochtonen.quote:Op zondag 23 april 2017 14:45 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Franse publieke voorzieningen voor Fransen is hartstikke discriminerend jegens willekeurige Afrikanen, ja. En terecht natuurlijk.
Asscher hekelde tijdens de verkiezingen meerdere keren het vrije verkeer van werknemers in de interne markt van de EU en was daarmee discriminerend bezig volgens jou, immers geeft hij daarmee voorrang aan Nederlanders. Was dat ook extreemrechts?
Discrminatie goedkeurenquote:Op zondag 23 april 2017 14:45 schreef KrappeAuto het volgende:
Franse publieke voorzieningen voor Fransen is hartstikke discriminerend jegens willekeurige Afrikanen, ja. En terecht natuurlijk.
Heb je hier een bron voor? Ben wel benieuwd naar de precieze bewoordingen.quote:Op zondag 23 april 2017 14:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Die al jaren wonen. Le Pen wil juist verder gaan door ook onderscheid te maken tussen autochtonen en allochtonen.
Is dit een grap? Jouw positie is dat een willekeurige persoon in India net zoveel recht heeft op Nederlandse publieke voorzieningen als een Nederlander?quote:Op zondag 23 april 2017 14:47 schreef Puddington het volgende:
[..]
Discrminatie goedkeuren__!
Op dit soort momenten ben ik echt blij dat we een grondwet hebben.
Ja. Zoiets heet mensenrechten.quote:Op zondag 23 april 2017 15:00 schreef KrappeAuto het volgende:
Is dit een grap? Jouw positie is dat een willekeurige persoon in India net zoveel recht heeft op Nederlandse publieke voorzieningen als een Nederlander?
Ik zou het geven wanneer ik thuis ben, maar is wel in het frans. Maar je kan ook google of programma van Le Pen op google translate vertalenquote:Op zondag 23 april 2017 15:00 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Ben wel benieuwd naar de precieze bewoordingen.
In zekere zin is dit al Europees beleid. Als je verhuist naar een ander EU-land zijn er strengere eisen om in aanmerking te komen voor sociale voorzieningen, oftewel er wordt al onderscheid gemaakt op allochtoon/autochtoon.
[..]
Is dit een grap? Jouw positie is dat een willekeurige persoon in India net zoveel recht heeft op Nederlandse publieke voorzieningen als een Nederlander?
Oh ja? Welke mensenrechtencatalogus bevat dan een mensenrecht dat inhoudt dat werkloze mensen in Zimbabwe recht hebben op een Nederlandse WW-uitkering?quote:
Je snapt ook best wel dat als een Indiër hier gewoon komt en hier Nederlands staatsburger is, dat die gewoon net zo'n recht heeft op Nederlandse publieke voorzieningen als jij en ik. Le Pen wilt dat niet, ondanks dat ze Frans staatsburger zijn.quote:Op zondag 23 april 2017 15:08 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Oh ja? Welke mensenrechtencatalogus bevat dan een mensenrecht dat inhoudt dat werkloze mensen in Zimbabwe recht hebben op een Nederlandse WW-uitkering?
Of andersom, als ik werkloos ben kan ik volgens jou dus gewoon een WW-uitkering aanvragen in het land met de hoogste uitkering daar voor. Slim.
Opkomst in tweede ronde is normaal gezien hoger en deze keer vermoedelijk ook het geval.quote:Op zondag 23 april 2017 13:36 schreef Cubs het volgende:
[..]
Hij zei 'een willekeurige Indiër', niet; 'een Nederlands staatsburger'.quote:Op zondag 23 april 2017 15:35 schreef Puddington het volgende:
[..]
Je snapt ook best wel dat als een Indiër hier gewoon komt en hier Nederlands staatsburger is, dat die gewoon net zo'n recht heeft op Nederlandse publieke voorzieningen als jij en ik. Le Pen wilt dat niet, ondanks dat ze Frans staatsburger zijn.
Dan is diegene ook Nederlander, niet ''een willekeurig persoon in India''.quote:Op zondag 23 april 2017 15:35 schreef Puddington het volgende:
[..]
Je snapt ook best wel dat als een Indiër hier gewoon komt en hier Nederlands staatsburger is, dat die gewoon net zo'n recht heeft op Nederlandse publieke voorzieningen als jij en ik. Le Pen wilt dat niet, ondanks dat ze Frans staatsburger zijn.
Le Pen maar 6 procent, auwquote:Op zondag 23 april 2017 16:11 schreef L3gend het volgende:
Wat uitgelekte uitslagen, deze zeggen echter niets wat et in het vastenland wordt en aantal niet indrukweekend
Fransen in Noord Amerika (excelusief Montreal)
Macron 45%
Fillon 25%
Melenchon 14%
Le Pen 6%
Hamon 6%
Guadeloupe
Macron 30%
Melenchon 24%
Fillon 15%
Le Pen 13%
Hamon 10%
Hebben ze goed bekeken.quote:Op zondag 23 april 2017 16:11 schreef L3gend het volgende:
Wat uitgelekte uitslagen, deze zeggen echter niets wat et in het vastenland wordt en aantal niet indrukweekend
Fransen in Noord Amerika (excelusief Montreal)
Macron 45%
Fillon 25%
Melenchon 14%
Le Pen 6%
Hamon 6%
Guadeloupe
Macron 30%
Melenchon 24%
Fillon 15%
Le Pen 13%
Hamon 10%
quote:Op zondag 23 april 2017 16:49 schreef L3gend het volgende:
Wtf exit poll van 12:00 uitgelekt. Echt schandalig dat het gebeurt. Ga ze ook niet posten
Hopelijk is die niet echt
twitter:mvanhulten twitterde op zondag 23-04-2017 om 17:04:30Belgian public radio says publishing French exit poll news without source is justified as French law forbids publishing exit polls. Great logic. reageer retweet
quote:Un sondage effectué à la sortie des urnes, obtenu par la RTBF, donne les résultats suivants :
Macron 24%
Le Pen 22%
Fillon 20,5%
Mélenchon 18%
Waarom was dat de verwachting?quote:Op zondag 23 april 2017 17:15 schreef L3gend het volgende:
Opkomst 69% om 17:00, 1% lager dan 2013 maar stembussen zijn dit jaar 1 uur langer open. Verwachte opkomst is gelijk aan 2012 of hoger. Toch onverwacht, omdat de verwachting was dat de opkomst lager zou zijn
Apathie, weinig vertrouwen in de kandidaten en de politiek in het algemeen. Zelfde verwachting als in NL toen de hogere opkomst onverwacht was. Ben benieuwd wie er profiteert van een hogere verwachte opkomst. Dit kan slecht nieuws zijn voor Le Pen en Fillonquote:
Dat is niet vreemd voor stemmen van mensen die in het buitenland verblijven. In Nederland doet de PVV het ook slecht bij die groep mensen.quote:
twitter:EuropeElects twitterde op zondag 23-04-2017 om 16:03:26France, preliminary exit poll (La Libre):Macron 24%Le Pen 22%Fillon 20,5%Melenchon 18%#jevote reageer retweet
Als Macron zelfs in ronde 1 meer stemmen haalt dan Le Pen, dan wordt het in ronde 2 een monsterzege.quote:Op zondag 23 april 2017 17:39 schreef martijnde3de het volgende:
twitter:EuropeElects twitterde op zondag 23-04-2017 om 16:03:26France, preliminary exit poll (La Libre):Macron 24%Le Pen 22%Fillon 20,5%Melenchon 18%#jevote reageer retweet
Stream is dood.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |