abonnement Unibet Coolblue
pi_170302295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:01 schreef Klopkoek het volgende:
POLITICOEurope twitterde op vrijdag 14-04-2017 om 07:33:04 If the choice is Macron or Le Pen, many leftist supporters would rather not vote at all https://t.co/X8fh7dXdrv https://t.co/J82rvAkvqI reageer retweet
Werkte in de VS ook fantastisch
Dat gaat voor veel gematigde kiezers ook op voor een keuze tussen Melanchon of Le Pen...
pi_170310307
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:33 schreef Kaas- het volgende:
Ik moest hardop lachen om "Venezuela zonder olie", die ga ik in het dagelijkse leven eens gebruiken.
:D

Vind het wel mooi om te lezen dat er een levende beweging is tegen de status quo in Frankrijk.
pi_170310603
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 10:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)ential-race#comments

Dan liever Melenchon dan een Wilders die én het meest pro Rusland is in stemgedrag én in de praktijk met de VVD mee stemt. Met een Zijlstra die dezelfde racistische bagger uit kraamt.
Een willekeurig commentaar als bron aanhalen vind ik niet zo sterk. Dan is de column zelf beter.
pi_170311789
De Franse overheid heeft een aanslag verijdeld die gepland was vlak voor de Eerste ronde. Volgens geruchten was Fillon het doel van de aanslag. Fillon heeft de laatste tijd extra beveiliging gekregen. Een eventuele aanslag vlak voor de eerste ronde zou de verkiezingen op z'n kop zetten.

https://www.thelocal.fr/2(...)e-foiled-terror-plot
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:26:45 #130
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170311938
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:22 schreef L3gend het volgende:
De Franse overheid heeft een aanslag verijdeld die gepland was vlak voor de Eerste ronde. Volgens geruchten was Fillon het doel van de aanslag. Fillon heeft de laatste tijd extra beveiliging gekregen. Een eventuele aanslag vlak voor de eerste ronde zou de verkiezingen op z'n kop zetten.

https://www.thelocal.fr/2(...)e-foiled-terror-plot
Is er een reden dat Fillon het doelwit is? Want Le Pen zou op zich logischer zijn met haar anti-immigranten retoriek (lijkt mij). Gelukkig dat de boel verijdeld is trouwens.
pi_170312086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is er een reden dat Fillon het doelwit is? Want Le Pen zou op zich logischer zijn met haar anti-immigranten retoriek (lijkt mij). Gelukkig dat de boel verijdeld is trouwens.
Fillon is zeer rechts en kruipt zeer dicht bij het FN om die kiezers over te halen. Hij heeft veel kritiek over de islam en wil ook het 'islamitisch totalitarisme' aanpakken om de Franse identiteit te beschermen
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:33:39 #132
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170312140
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:31 schreef L3gend het volgende:

[..]

Fillon is zeer rechts en kruipt zeer dicht bij het FN om die kiezers over te halen. Hij heeft veel kritiek over de islam en wil ook het 'islamitisch totalitarisme' aanpakken om de Franse identiteit te beschermen
Ah de Rutte/Buma-techniek. Dank je voor de uitleg. :)
pi_170312143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is er een reden dat Fillon het doelwit is? Want Le Pen zou op zich logischer zijn met haar anti-immigranten retoriek (lijkt mij). Gelukkig dat de boel verijdeld is trouwens.
Het hangt er natuurlijk van af uit welke hoek de daders komen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:35:16 #134
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170312184
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:33 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het hangt er natuurlijk van af uit welke hoek de daders komen.
Ik deed inderdaad een gokje. :P

quote:
According to the latest reports police have searched an apartment in Marseille where guns and an Isis flag were found, as well as a quantity of TATP explosives, the chemicals used to make the bomb belts in the Paris attacks.
pi_170312241
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik deed inderdaad een gokje. :P

[..]

Ook niet heel verbazingwekkend :P In dat geval zou het ook kunnen dat ze gedacht hebben dat Fillon makkelijker te raken was dan Le Pen.
pi_170312289
De trend van de afgelopen week zet zich door: Melenchon en Fillon komen steeds dichter bij Macron en Le Pen in de peilingen. Alle kandidaten zitten in de margin of error ondertussen. Met name Le Pen zou zenuwachtig worden van de trend, die haar kiezers ziet weggaan naar Melenchon en Fillon. Le Pen was populair onder jongeren, maar heeft volgens de peilingen veel jongeren verloren aan Melenchon die nu het populairst is onder jongeren. Er blijven nog interessante vragen vlak voor de verkiezingen.

-Wat gaan de kiezers van Hamon doen, blijven die Hamon steunen of gaan ze een strategische stem uitbrengen op Melenchon of Macron
- Hetzelfde geldt voor Dupont Aignan die op 4% zit en ideologisch tussen Fillon en Le Pen zit.
- Is er een 'shy' FIllon vote zoals er door sommigen wordt gespeculeerd
- 1/3 van de kiezers heeft zijn keuze nog niet bepaald en die kunnen bepalend zijn voor de uitslag

pi_170312347
Maakt Fillon meer kans op de gordijntjesbonus dan Le Pen?
pi_170312542
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:41 schreef westwoodblvd het volgende:
Maakt Fillon meer kans op de gordijntjesbonus dan Le Pen?
Ik acht die kans groter voor FIllon dan Le Pen. Fillon als persoon is minder populair dan Le Pen nu door corruptieschandalen. En voor rechts Frankrijk zijn er nauwelijks alternatieven voor Fillon. Macron vertrouwen ze niet en vinden ze te links en te soft, terwijl Le Pen te extreem (en economisch links en anti EU/NATO) is onder republikeinse kiezers. Die houden zich stil en gaan met tegenzin op Fillon stemmen en die stemmen altijd. Ik hoor dat ook van mijn familie uit Frankrijk

Mensen in Frankrijk durven zich gewoon uit te spreken voor Le Pen nu, die haar partij heeft genormaliseerd. Le Pen is (of was) redelijk populair onder jongeren. Tijdens de regionale verkeizingen in 2015, hadden de peilingen het juist voor Le Pen, of overschatte ze haar een beetje.

Maar dit is slechts speculeren, op zondag weten we het
  dinsdag 18 april 2017 @ 18:59:47 #139
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_170312741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:38 schreef L3gend het volgende:
De trend van de afgelopen week zet zich door: Melenchon en Fillon komen steeds dichter bij Macron en Le Pen in de peilingen.
In 2012 deed Melenchon het in de laatste weken ook goed in de peilingen (14-15%), om uiteindelijk op 11% uit te komen in de eerste ronde. In hoeverre zou dat nu weer kunnen gebeuren?
pi_170313025
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:59 schreef freako het volgende:

[..]

In 2012 deed Melenchon het in de laatste weken ook goed in de peilingen (14-15%), om uiteindelijk op 11% uit te komen in de eerste ronde. In hoeverre zou dat nu weer kunnen gebeuren?
Klopt, in 2012 schatten de peilers Le Pen iets te laag, terwijl ze Melenchon iets te hoog peilden. Ik weet niet waarom dat was, maar waarschijnlijk verkeerde corrigeringsfactoren , omdat hun electoraat niet zo veel verschillen van elkaar en omdat extreem links met Melenchon sinds lange tijd weer een factor was in presidentsverkiezingen. Ik heb geen zicht of dat weer goed gecorrigeerd is, omdat extreem links nauwelijks een rol speelde tijdens de regionale verkiezingen.

Ik acht het nog steeds onwaarschijnlijk dat Melenchon de tweede ronde haalt. 20% lijkt me de grens voor Melenchon. Melenchon haalt in mijn ogen alleen de tweede ronde als hij strategische stemmen krijgt van Hamon en Le Pen teleur gaat stellen.
  Redactie Games dinsdag 18 april 2017 @ 19:44:02 #141
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170313923
En nu de million dollar question: hoe groot is de kans dat Le Pen president wordt?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:45:43 #142
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170313966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:44 schreef Puddington het volgende:
En nu de million dollar question: hoe groot is de kans dat Le Pen president wordt?
Volgens Betfair 20%
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 18 april 2017 @ 19:46:19 #143
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170313982
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170314034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:44 schreef Puddington het volgende:
En nu de million dollar question: hoe groot is de kans dat Le Pen president wordt?
Zeer klein, ze legt het af tegen elke kandidaat in de 2de ronde

quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Volgens Betfair 20%
Goksites overschatten extreem rechts sinds Brexit en Trump. Ze overschatten ook Wilders
  Redactie Games dinsdag 18 april 2017 @ 19:55:18 #145
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170314212
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:47 schreef L3gend het volgende:

[..]

Zeer klein, ze legt het af tegen elke kandidaat in de 2de ronde

[..]

Goksites overschatten extreem rechts sinds Brexit en Trump. Ze overschatten ook Wilders
Aangezien jij familie hebt in Frankrijk L3gend: hoe ervaren de Fransen over het algemeen de verkiezingen? Kijken ze er naar uit, staan ze er onverschillig over, zijn ze bang voor de uitslag?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170315228
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:55 schreef Puddington het volgende:

[..]

Aangezien jij familie hebt in Frankrijk L3gend: hoe ervaren de Fransen over het algemeen de verkiezingen? Kijken ze er naar uit, staan ze er onverschillig over, zijn ze bang voor de uitslag?
Wat ik van mijn familie hoor (wel voorzichtig omdat ze mogelijk in een bubbel zitten) en lees is er veel ontevredenheid in het land. Economie gaat voor geen meter, werkloosheid is torenhoog, vooral de jeugdwerkloosheid is erg groot. Immigratie en Islam is een groot probleem, in sommige wijken is het helemaal uit de hand gelopen en durft de politie niet meer te komen en het is elke keer wachten op een volgende aanslag (Noodtoestand heerst er nog). Mensen klagen verder over de bureaucratie. Verder zijn er een ook sociale tegenstellingen, in conservatief Frankrijk is er nog veel woede over het goedkeuren van het homohuwelijk die zien dat als aanval op de conservatieve waarden van het land. De mensen geven Hollande en de establishment partjien (PS en LR) de schuld van alles die het land afwisselend jarenlang hebben geregeerd en de politiek gecorrumpeerd (Fillon bijvoorbeeld) hebben.Het land is op de bot verdeeld. De helft (vooral Macron en Fillon aanhangers) van het land wil het land moderniseren en liberaliseren (vind dat Hollande te weinig heeft gedaan), terwijl de andere helft (vooral Le Pen en Melenchon) meer proctionisme wil en tegen het neoliberalisme ageert (vind dat Hollande teveel heeft hervormd). Echter wil een duidelijk meerderheid niet dat het land uit de EU gaat, maar vindt wel dat die moet veranderen

Het land is verdeelder dan ooit. Er is veel behoefte aan verandering, maar apathie heerst, omdat ze er niet meer in geloven. De verwachting is dan ook dat de opkomst zeer laag wordt komende zondag. Macron, Melenchon en Le Pen profiteren van de ontevredenheid, doordat ze allen voor verandering zijn en de establishment partijen willen afstraffen. En deze kandidaten trekken ook veel jonge kiezers, omdat ze echt verandering willen. Kiezers willen in deze verkiezingen voor duidelijke keuzes kiezen en geen gematigden kiezen, hebben de voorverkeizingen bewzen (Hamon en Fillon waren de keuzes van de vleugels en niet de gematigden zoals Juppe en Valls waren). Macron om het land te moderniseren, Melenchon tegen het neoliberalisme, Le Pen voor de identiteit van Frankrijk en Fillon voor behouden van conservatieve waardes.

Maar zijn ook zeer onzeker over hun keuze, omdat geen van de kandidaten hen helemaal vertegenwoordigd en er grote onzekerheid is. Mijn indruk is dat ze bereid risico's te nemen in de verkiezingen en minder happig zijn om bijvoorbeeld een republikeinse front (zoals in 2002) te houden om bijvoorbeeld Le Pen of elke ander kandidaat tegen te houden als het moet (meerderheid is nog wel zeer tegen president Le Pen, maar minder dan vroeger). Abstention in de tweede ronde zou hoog zijn. Hoewel ik de laatste tijd signalen hoor dat ze uiteindelijk richting de establishment of Macron gaan, omdat ze Le Pen en Melenchon een te grote risico vinden met name over de EU. Ik hoor dat een deel van mijn familie en andere toch met tegenzin op FIllon gaat stemmen, omdat ze ook ontevreden zijn over de alternatieven (met name Rechts Frankrijk).

[ Bericht 2% gewijzigd door L3gend op 18-04-2017 20:52:02 ]
  woensdag 19 april 2017 @ 12:37:53 #147
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170328215
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170349714


Deze zondag eindelijk eerste ronde!

[ Bericht 18% gewijzigd door Kaas- op 20-04-2017 11:14:58 ]
  donderdag 20 april 2017 @ 12:13:12 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170351231
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170351252
quote:
Wie wens je nu precies dood? Macron of die twitteraar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')