quote:Op zondag 5 maart 2017 23:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij valt natuurlijk enkel op oude wijven in zo'n bekakte jurk met een parelketting om hun dikke hangnek.
quote:pearl necklace
the glorious culmination of tit-fucking, in which you blow your nuts out all over a girl's tits, shoulders, neck, and, with any luck, chin. one of the highest expressions of love and affection bestowable upon a woman by a man.
Dashing Gent: Hey, I bet you'd look good in a "pearl necklace."
Big-Titted Dreamboat: Why, yes, I supposed you're right. Why don't you come on over to my place and baste my torpedo tits and elegant neck with your steaming hot man goo?
quote:Op zondag 5 maart 2017 23:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, mijn vrouw is 5 jaar jonger dan Thieme, lieverd
Een situatie waarin multinationals veel te weinig belasting betalen terwijl ze wel gewoon gebruik maken van alle infrastructuur en voorzieningen die we met zijn allen betalen is onwenselijk. Komt nog eens bij dat het ook onwenselijk is dat multinationals te veel macht krijgen.quote:
Een kille mevrouw hoor.quote:
Haha, mooi geschreven ook.quote:Op maandag 6 maart 2017 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
Kijk, dit is nou nog eens vooruitgang, gewoon verplicht meeposten op je Tinder of Grindr profiel, waar de techniek al niet goed voor is!
https://www.theguardian.c(...)ven-share-your-stats
Onwenselijk is subjectief. Te weinig ook.quote:Op zondag 5 maart 2017 23:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een situatie waarin multinationals veel te weinig belasting betalen terwijl ze wel gewoon gebruik maken van alle infrastructuur en voorzieningen die we met zijn allen betalen is onwenselijk. Komt nog eens bij dat het ook onwenselijk is dat multinationals te veel macht krijgen.
Maar die dingen weet jezelf ook wel.
quote:23:25
Team Factcheck
We komen nog even terug op de 80 duizend ouderen onder de armoedegrens, een aantal dat Jesse Klaver eerder noemde. Dat zijn mensen die naar de voedselbank gaan, voegde de GroenLinks-voorman daaraan toe en wij zeiden dat dat ongeveer klopte.
Uit cijfers van Voedselbanken Nederland zelf blijkt echter dat dat nogal sterk is uitgedrukt: in 2015 gingen er in totaal 88 duizend mensen naar de voedselbank – de helft van hen is tussen de 30 en de 50 jaar oud, en 40 procent is jonger dan 18. Het aantal ouderen bij de Voedselbank kan in dat jaar dus niet hoger zijn geweest dan zo’n 7000 personen. Een retorisch moment van Klaver, zo lijkt het. En wij waren iets te gul voor hem met onze credits. Waarmee we niets afdoen aan het eigenlijke probleem uiteraard: de arme ouderen. (Maarten Keulemans)
Door welke de Oostenrijkse of de Duitse of de Franse?quote:Op maandag 6 maart 2017 00:50 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat de NAVO voor ons beter vervangen kan worden door EU-strijdkrachten, zeker nu de belangen van de VS en de EU steeds verder uit elkaar gaan lopen.
Goh....je kan je afvragen waar dat dan aan ligt, zal wel weer iets met technocraten te maken hebben.quote:Interessant is dat Thieme en de Partij voor de Dieren hun programma ook niet laten doorlichten door het Planbureau voor de Leefomgeving, dat milieueffecten van de programma’s weegt.
Even laten doordringen dus, in 2017 betalen de laagste inkomens minder aan gezondheidszorg dan in 2005.quote:Een globale en noodgedwongen snelle blik op het beschikbare materiaal lijkt de bedragen die de VVD noemt te bevestigen, maar dat komt door iets dat er in 2005 nog niet was en nu volop: de zorgtoeslag. Mensen met een laag inkomen krijgen die tegemoetkoming in de zorgkosten, zodat de zorgpremie niet zo zwaar drukt op het huishoudbudget. De VVD erkent ook dat het door de zorgtoeslag komt dat de zorguitgaven nu lager zijn dan in ‘ziekenfondsjaar’ 2005. Dat de VVD de zorgtoeslag nodig heeft om een bewering te staven is opmerkelijk. Want geen partij is feller tegen toeslagen dan de VVD. Tweede Kamerfractievoorzitter Halbe Zijlstra zegt bij herhaling dat het ‘toeslagencircus’ zo snel mogelijk moet worden opgedoekt.De VVD vindt het misschien fijn om hier gelijk te hebben, maar is tegen de basis van dat gelijk. (Robert Giebels)
Dat gaan ze helemaal niet. De NAVO is een internationale samenwerking die ontzettend belangrijk is voor nog een ontzettend lange periode. Je doet nu een beetje melodramatisch over Trump, maar het zou natuurlijk van de gekke zijn als je stopt met internationale samenwerking vanwege kortetermijndenken.quote:Op maandag 6 maart 2017 00:50 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat de NAVO voor ons beter vervangen kan worden door EU-strijdkrachten, zeker nu de belangen van de VS en de EU steeds verder uit elkaar gaan lopen.
Nee hoor, deze mening ben ik al zeker 10 jaar toegedaan en heeft niets met Trump te maken.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat gaan ze helemaal niet. De NAVO is een internationale samenwerking die ontzettend belangrijk is voor nog een ontzettend lange periode. Je doet nu een beetje melodramatisch over Trump, maar het zou natuurlijk van de gekke zijn als je stopt met internationale samenwerking vanwege kortetermijndenken.
Hoe komt dat zijde gij van Duitse bloed?quote:Op maandag 6 maart 2017 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, deze mening ben ik al zeker 10 jaar toegedaan en heeft niets met Trump te maken.
Ik ben meer Europeaan dan Atlanticus.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe komt dat zijde gij van Duitse bloed?
Moet de EU even haar defensiebudget vervijfvoudigen, zo zonder de VS.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, deze mening ben ik al zeker 10 jaar toegedaan en heeft niets met Trump te maken.
Ik zie mij toch echt niet samen met een D of F strijden, dan heb ik ogen op mijn rug nodig denk ik?quote:
Dat maken we dan zelf wel uit.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Moet de EU even haar defensiebudget vervijfvoudigen, zo zonder de VS.
Ik denk dat je vooral geestelijke beperkingen hebt.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zie mij toch echt niet samen met een D of F strijden, dan heb ik ogen op mijn rug nodig denk ik?
Nouja, het is dat, of flink inleveren in slagkracht.quote:
Waar Nederland zo goed als niks te melden had, een land wat zonder de EU niks voor zou stellen?quote:
Uiteraard en dat is prima, want die nukes op Volkel hebben we nu ook niets over te zeggen.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, het is dat, of flink inleveren in slagkracht.
Bovendien hebben we dan slechts Frankrijk als kernmacht. Neem aan dat de VS haar bommetjes dan ook terug wil hebben van Volkel.
Weet jij wat ik denk, eerst ik en als er iets overblijven doet de rest, wanneer denk jij dat ik tevreden ben, en er iets overblijven doet.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland de EU/EF daar erg goed bij kan helpen.
Ben benieuwd of dergelijke plannen politiek te verkopen zijn. We hebben het nu vooral over hoe we geld naar windmolentjes en bejaardenwassers kunnen krijgen. Om daar dan te gaan staan en roepen dat we kernwapens moeten gaan produceren en het defensiebudget minstens moeten verdubbelen zal in ieder geval wennen zijn, om het even zacht uit te drukken.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Uiteraard en dat is prima, want die nukes op Volkel hebben we nu ook niets over te zeggen.
En dan hebben we om te beginnen inderdaad alleen de Force de Frappe, maar die kernmacht moeten we verder gaan ontwikkelen. Ik denk dat Duitsland de EU/EF daar erg goed bij kan helpen.
Sterker nog Duitsland mocht jaren lang niks beslissen zonder de NAVO of ze dan nu al mogen weet ik niet.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dergelijke plannen politiek te verkopen zijn. We hebben het nu vooral over hoe we geld naar windmolentjes en bejaardenwassers kunnen krijgen. Om daar dan te gaan staan en roepen dat we kernwapens moeten gaan produceren en het defensiebudget minstens moeten verdubbelen zal in ieder geval wennen zijn, om het even zacht uit te drukken.
Voordeel aan de NAVO is toch wel dat de VS de kar trekt en wij ons daarom, als freeridende hippies, lekker kunnen concentreren op windmolentjes en bejaardenwassers.
Onder druk wordt alles vloeibaar en dat zal volgens mij dan ook gaan gebeuren vroeg of laat.quote:Op maandag 6 maart 2017 01:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dergelijke plannen politiek te verkopen zijn. We hebben het nu vooral over hoe we geld naar windmolentjes en bejaardenwassers kunnen krijgen. Om daar dan te gaan staan en roepen dat we kernwapens moeten gaan produceren en het defensiebudget minstens moeten verdubbelen zal in ieder geval wennen zijn, om het even zacht uit te drukken.
Voordeel aan de NAVO is toch wel dat de VS de kar trekt en wij ons daarom, als freeridende hippies, lekker kunnen concentreren op windmolentjes en bejaardenwassers.
https://conservo.wordpres(...)eder-krieg-ausgehen/quote:Op maandag 6 maart 2017 01:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat Duitsland de EU/EF daar erg goed bij kan helpen.
Maar het zou voor de EU dan toch, als je spannende tijden verwacht, behoorlijk onverstandig zijn om het NAVO-verband aan te tasten? Roerige tijden kun je beter onder de paraplu van de VS doorkomen.quote:Op maandag 6 maart 2017 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar en dat zal volgens mij dan ook gaan gebeuren vroeg of laat.
Geen WO3 of andere oorlog, maar wel genoeg druk. Om duke even te deënthousiasmeren.
Die spannende tijden zouden juist wel eens kunnen voortkomen uit toenemende transatlantische irritaties. Denk niet dat je dan veel aan de NAVO hebt.quote:Op maandag 6 maart 2017 02:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar het zou voor de EU dan toch, als je spannende tijden verwacht, behoorlijk onverstandig zijn om het NAVO-verband aan te tasten? Roerige tijden kun je beter onder de paraplu van de VS doorkomen.
Wie dan wel nogmaals wie dan wel, wat krijgt dat (stelletje ongeregeld) dan geregeld?quote:Op maandag 6 maart 2017 02:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Die spannende tijden zouden juist wel eens kunnen voortkomen uit toenemende transatlatische irritaties. Denk niet dat je dan veel aan de NAVO hebt.
Meh, ik denk niet dat Trump nu zo gek lang blijft. Zie hem in ieder geval geen tweede termijn krijgen. En deze moet hij eerst maar eens door zien te komen.quote:Op maandag 6 maart 2017 02:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Die spannende tijden zouden juist wel eens kunnen voortkomen uit toenemende transatlantische irritaties. Denk niet dat je dan veel aan de NAVO hebt.
Morgen. De onrendabelen draaien zich nogmaals om op dit tijdstip. Voor de gewone werkman is de dag al begonnen.quote:
Goed UI.quote:Op maandag 6 maart 2017 07:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Morgen. De onrendabelen draaien zich nogmaals om op dit tijdstip. Voor de gewone werkman is de dag al begonnen.
Ook goedemorgen.quote:Op maandag 6 maart 2017 07:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Morgen. De onrendabelen draaien zich nogmaals om op dit tijdstip. Voor de gewone werkman is de dag al begonnen.
Ja, campagnetijd hè?quote:
Zie de PI.quote:
Rutte was gisteren ook weer goed bezig.quote:Op maandag 6 maart 2017 07:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, campagnetijd hè?
Hoewel het bij mijn persoontje eerder als antireclame zal werken.
Buma ging voor het harde rechtse geluid. Dan hoeft Rutte slechts de inclusieve staatsman te spelen.quote:
quote:
Goedemorgen.quote:Op maandag 6 maart 2017 07:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen controle over de afstandsbediening?quote:Op maandag 6 maart 2017 08:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Jessias![]()
Ik heb trouwens geen bal van dat debat gezien (alleen de eerste 15 minuten). Hier in huis ging de voorkeur uit naar Lubach en Nieuwsuur.
Please log in or register.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:29 schreef Monolith het volgende:
Wilders en Washington:
http://buff.ly/2n3ZUrc
Ik kan het wel lezen zonder registratie.quote:
Niet echt nieuwe onthullingen. Meer een introductie voor de VS wie die rare blonde man nu eigenlijk is die zo vaak bij malle rechtse groepjes op de koffie komt. En het is duidelijk dat Wilders heel veel geld ontvangt van alt-right in de VS. Als je het hebt over buitenlandse inmenging.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:29 schreef Monolith het volgende:
Wilders en Washington:
Nope, moest verplicht Lubach kijken.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen controle over de afstandsbediening?
Boeiender dan het debat ook.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nope, moest verplicht Lubach kijken.
No worries, Henk zelf waarschijnlijk ook, hem kennende.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat hoopte ik al. Ik heb alleen nu het hoogtepunt in het bestaan van Henk Krol gemist.
Wilders schrijft dus voor Breitbart, go figure.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:29 schreef Monolith het volgende:
Wilders en Washington:
Daar worden we niet vrolijk van.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:29 schreef Mystikvm het volgende:
Ik kan nu al niet wachten op het interview van Rob Geus met Wilders.
Goeie samenvatting, wel.quote:De kiezer is door het lijsttrekkersdebat van zondag "geen steek wijzer" geworden. Dat zegt Dirk Jan Wolffram, hoogleraar geschiedenis van bestuur en politiek in Groningen. Het debat was volgens hem "historisch nietszeggend."
De partijprogramma's werden "gereduceerd tot het niveau van de aanbieding van telecomproviders: ze bieden allemaal net iets anders waardoor je slecht kan vergelijken, maar uiteindelijk maakt het allemaal bar weinig uit."
De vraag is alleen wel of je dit niet had kunnen weten. Met acht mensen in zo'n strak regisseerde opzet kan het ook bijna niet anders dat iedereen steeds maar drie zinnen kan zeggen. Het wordt nog eens versterkt doordat dit jaar de meeste lijsttrekkers niet erg sterke debaters zijn.quote:
Sowieso een beetje een sof, deze campagne.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De vraag is alleen wel of je dit niet had kunnen weten. Met acht mensen in zo'n strak regisseerde opzet kan het ook bijna niet anders dat iedereen steeds maar drie zinnen kan zeggen. Het wordt nog eens versterkt doordat dit jaar de meeste lijsttrekkers niet erg sterke debaters zijn.
Deze campagne hebben we dankzij Nieuwsuur en Buitenhof gelukkig wel interessante momenten met de lijsttrekkers, want van de debatten moeten zwevende kiezers het niet hebben.
Er is gewoon veel te veel voorgekookt. De vragen zie je van een kilometer afstand aankomen, dus de antwoorden ook. Ze kunnen dit net zo goed schriftelijk afdoen.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De vraag is alleen wel of je dit niet had kunnen weten. Met acht mensen in zo'n strak regisseerde opzet kan het ook bijna niet anders dat iedereen steeds maar drie zinnen kan zeggen. Het wordt nog eens versterkt doordat dit jaar de meeste lijsttrekkers niet erg sterke debaters zijn.
Deze campagne hebben we dankzij Nieuwsuur en Buitenhof gelukkig wel interessante momenten met de lijsttrekkers, want van de debatten moeten zwevende kiezers het niet hebben.
Daar ben ik het niet mee eens. Misschien is het omdat Wilders tot nu toe op de achtergrond blijft, maar ik vind het redelijk inhoudelijk tot nu toe. En zoals ik al zei, ik ben heel blij met Nieuwsuur en Buitenhof.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Sowieso een beetje een sof, deze campagne.
Dat scheelt sowieso. Nu hoor je af en toe nog wel eens iemand over wat ie zelf vindt, in plaats van reacties op de laatste tweets van Geertje of het uitgelokte op de man spelen.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Misschien is het omdat Wilders tot nu toe op de achtergrond blijft, maar ik vind het redelijk inhoudelijk tot nu toe. En zoals ik al zei, ik ben heel blij met Nieuwsuur en Buitenhof.
het uitblijven van een tweestrijd vind ik ook niet erg. Nu hebben we ten minste kans dat de meesten op hun eerste voorkeur gaan stemmen.
De lijsttrekkers weten toch al wat de vragen gaan zijn? Dan krijg je dat. Aan de andere kant willen campagneteams dit ook. Dus het kan niet heel veel anders. Vorige campagne was er dat programma met Sven Kockelman (Oog in Oog?) en daar durfde alleen Jolande Sap te gaan zitten geloof ik.quote:Op maandag 6 maart 2017 09:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is gewoon veel te veel voorgekookt. De vragen zie je van een kilometer afstand aankomen, dus de antwoorden ook. Ze kunnen dit net zo goed schriftelijk afdoen.
De stelling over de Nederlandse cultuur kwam daar nog het dichtste bij in de buurt.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De lijsttrekkers weten toch al wat de vragen gaan zijn? Dan krijg je dat. Aan de andere kant willen campagneteams dit ook. Dus het kan niet heel veel anders. Vorige campagne was er dat programma met Sven Kockelman (Oog in Oog?) en daar durfde alleen Jolande Sap te gaan zitten geloof ik.
Misschien moeten ze eens over ander soort vragen gaan nadenken. Niet gebrabbel over doorrekeningen en geneuzel over 'de Nederlanse cultuur'. Maar meer filosofische dilemma's zodat we meer leren over de ideologie van de partijen en minder over hun huidige plannen voor de AOW.
Het probleem met de huidige discussie over de Nederlandse cultuur is dat het zo oppervlakkig is. Het gaat voortdurend over Zwarte Piet, het Wilhelmus en het niet bestaande probleem van het afschaffen van kerstmis. Als het wat dieper zou gaan en over echte waarden, dan was het een stuk interessanter geweest.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De stelling over de Nederlandse cultuur kwam daar nog het dichtste bij in de buurt.
Praten over de AOW=65 of ER=0 voegt niet zoveel toe, we weten al precies wie daar hoe over denkt. Vooral als Thieme dan ook nog wordt afgekapt als ze wil vertellen hoe ze een alternatief wil financieren
Als je er dieper op in wil gaan dan kan dat niet binnen de ingeplande negen minuten en veertig seconden tussen twee reclameblokken in. Dus dat is voor een debat als dit ook niet echt een kansrijke optie.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het probleem met de huidige discussie over de Nederlandse cultuur is dat het zo oppervlakkig is. Het gaat voortdurend over Zwarte Piet, het Wilhelmus en het niet bestaande probleem van het afschaffen van kerstmis. Als het wat dieper zou gaan en over echte waarden, dan was het een stuk interessanter geweest.
Nou nee hoor. Onwenselijk is een situatie die niet gunstig is voor 95% van de bevolking. Te weinig is minder dat ze zouden moeten betalen waardoor het dus belasting ontwijking wordt.quote:Op maandag 6 maart 2017 00:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onwenselijk is subjectief. Te weinig ook.
Het Radio 1 debat (steeds een half uur per drie lijsttrekkers) was wel goed te doen op zich. Nog niet erg diepgaand, maar het was wel inhoudelijk en rustig. Ook waren de gespreksleiders niet hinderlijk aanwezig.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je er dieper op in wil gaan dan kan dat niet binnen de ingeplande negen minuten en veertig seconden tussen twee reclameblokken in. Dus dat is voor een debat als dit ook niet echt een kansrijke optie.
Je hebt er inderdaad veel meer aan om lijsttrekkers individueel of in twee- of drietallen uit te nodigen en gesprekken aan te gaan, dan dit gedoe met drukknoppen, stellingen en een of andere muts die lijsttrekkers gaat affakkelen. Nieuwsuur, Jinek, dat soort dingen. En als Geert dan bij de Duitse en de Canadese tv wil gaan zitten, dan moet ie dat doen.
Daar komt hij mee weg, in elk geval bij zijn vaste electoraat. Die mensen hechten geen waarde aan een inhoudelijk debat. Die weten ook helemaal niet hoe een debat werkt. Die mensen zien politiek als een sportwedstrijd. Je steunt een winnaar en de rest zijn per definitie losers waar je vooral tegen moet zijn, die ga je niet aan het woord laten.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het Radio 1 debat (steeds een half uur per drie lijsttrekkers) was wel goed te doen op zich. Nog niet erg diepgaand, maar het was wel inhoudelijk en rustig. Ook waren de gespreksleiders niet hinderlijk aanwezig.
Dat Wilders niet wil aanschuiven bij Nieuwsuur, Jinek en (ik verwacht ook) Buitenhof vind ik wel een enorm zwaktebod en hopelijk wordt dit geen trend. Straks komt hij hier mee weg en gaan meer lijsttrekkers dat volgende keer doen.
Ontwijking is prima, elke Nederlander is tussen nu en mei belasting aan het ontwijken in z'n belastingaangifte. Daarnaast hebben 40% van de Nederlandse werknemers een baan bij een multinational, dus ik vraag me af of het voor 95% van de bevolking ongunstig is.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Onwenselijk is een situatie die niet gunstig is voor 95% van de bevolking. Te weinig is minder dat ze zouden moeten betalen waardoor het dus belasting ontwijking wordt.
Als die superrijke Kenianen en multinationals er niet waren, was huishoudster Jane werkloze Jane.quote:Als huishoudster in Kenia maakte Jane extreem lange en zware dagen. Ze verdiende veel minder dan het minimumloon. Om zich heen zag ze ongekende welvaart. In handen van superrijke Kenianen en multinationals die nauwelijks belasting betalen in Kenia.
Correctie; waar armoede toeneemt, groeien misdaadcijfers. Waar armoede toeneemt, maken mensen geen schijn van kans zich uit armoede te werken. Als de welvaart groeit, of dat nu voor rijken meer is dan voor armen maakt niet zoveel uit, dan ontstaan daar juist de kansen om je te ontworstelen aan de armoede.quote:Door extreme ongelijkheid maken mensen geen schijn van kans om zich uit armoede te werken. Waar ongelijkheid toeneemt, groeien misdaadcijfers en verdampt hoop op een betere toekomst.
Maar de meeste anderen hebben daar geen belang bij, dat lijkt me nu net het verschil. Geert speculeert juist op de kiezer die de inhoud of de haalbaarheid niet van belang vindt, en dat doet hij op een hele slimme manier. Maar die doelgroep is en blijft eindig. De rek is daar een heel eind uit.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Straks komt hij hier mee weg en gaan meer lijsttrekkers dat volgende keer doen.
Dan rest de vraag hoe groot dat electoraat is in Nederland. We weten dat de stemmers van DENK en 50Plus ook wel een beetje zo denken. SP heeft ook een soortgelijke groep in de gelederen en de kleine christelijke partijen hebben een stabiele groep die sowieso op hen stemt. Je ziet ook dat die twee heren rustig weg kunnen blijven bij Buitenhof en de RTL debatten.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daar komt hij mee weg, in elk geval bij zijn vaste electoraat. Die mensen hechten geen waarde aan een inhoudelijk debat. Die weten ook helemaal niet hoe een debat werkt. Die mensen zien politiek als een sportwedstrijd. Je steunt een winnaar en de rest zijn per definitie losers waar je vooral tegen moet zijn, die ga je niet aan het woord laten.
Als dat je publiek is, dan ga je die zoveel mogelijk tegemoet komen. Vanuit die optiek is het goed dat hij wegblijft. Het hoort bij het antagoniseren van de rest van de politiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |