Welke gevolgen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er overgebleven van de mogelijkheid om terechte kritiek te leveren? En te proberen te discussiėren over de politieke uitingen van artiesten en eventuele gevolgen daarvan? Om maar wat te noemen.
Maar nee, men leest Trump dus meteen gaan de oogkleppen op en wordt er niet meer nagedacht.
Je kunt niets bedenken?quote:
Gelul. Iets anders kan ik er niet van maken. Er is niemand hier die je de mogelijkheid ontneemt om kritiek te leveren. Maar jij discussieert niet over de politieke uitingen van artiesten; je klaagt alleen over dat ze die uitingen doen. Dat is waar dit topic compleet de verkeerde kant op gaat: het is frustratie van concertbezoekers vermomd als politieke discussie. Dat vrijwel iedereen hier stelt dat je maar gewoon niet moet gaan heb je helemaal aan jezelf te wijten.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er overgebleven van de mogelijkheid om terechte kritiek te leveren? En te proberen te discussiėren over de politieke uitingen van artiesten en eventuele gevolgen daarvan? Om maar wat te noemen.
Maar nee, men leest Trump dus meteen gaan de oogkleppen op en wordt er niet meer nagedacht.
Het in elkaar meppen van een Trump supporter omdat de mepper het idee heeft dat duizenden mensen om hem heen achter hem staan... Ik bedenk maar wat hoor.quote:
Juist het feit dat Wilders een volksvertegenwoordiger is en daarom moest worden nagegaan of zijn uitspraak past binnen de vrijheid die hij moet hebben om zijn taak te vervullen maakte dat het in zijn geval nog niet zo clear cut was. Dat er in dit geval geen sprake is van een discriminerend component is inderdaad van belang daarin geef ik je gelijk. Laat ik zeggen dat hij in ieder geval de grens flink opgezocht heeft inderdaad.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:38 schreef keste010 het volgende:
[..]
Welnee. Waarom de minder Marrokanen-uitspraak terecht strafbaar gesteld werd is de combinatie dat mensen geronseld werden om dit te scanderen, dat de oproep door een volksvertegenwoordiger gedaan werd richting een specifieke bevolkingsgroep en dat er een belofte aan gekoppeld werd "dat gaan we regelen". Dat is oproepen tot haat en onverdraagzaamheid.
Als een artiest Trump wil uitschelden tijdens zn concert is dat zn goed recht. Als hij het publiek een beetje opjut om hetzelfde te doen is op de grens, maar valt daar wel binnen. Zolang er niet sprake is van intimidatie, discriminatie van specifieke bevolkingsgroepen of actief oproepen tot geweld richting deze persoon is er niets aan de hand. Je lijkt ook even te vergeten dat Trump en Marrokanen als target group niet op dezelfde voet staan; de vrijheid om woede te uiten tegenover een politiek leider is veel groter dan tegenover een bevolkingsgroep.
Niet alleen is dat zeer ongepast, het is ook bijzonder treurig. Er is weinig minder zielig dan volwassen mensen die een oprechte hekel hebben aan tienersterren.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens bij concerten gestaan waar teksten in de trant van 'Fuck Justin Bieber' werden gescandeerd op verzoek van de band. Is dat ook ongepast?
Het is daarbij ook niet zo dat ze onder schot worden gehouden. Mensen hebben toch echt de keuze om iets wel of niet te scanderen. Vaak genoeg meegemaakt dat oproepen tot het scanderen van stupide teksten leidden tot pijnlijke stiltes.
Een dergelijke uiting heeft ook weinig van doen met de wetsartikelen waaronder 'fuck Joden' of de minder Marokkanen uitspraak mogelijk strafbaar zijn of waren.
Jawel. De enige reactie is 'dan ga je toch niet'. Er zijn zoveel meer interessante dingen om over te praten maar verder dan dat gaat het niet. Enkel en alleen omdat het om Trump gaat.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:17 schreef keste010 het volgende:
[..]
Gelul. Iets anders kan ik er niet van maken. Er is niemand hier die je de mogelijkheid ontneemt om kritiek te leveren.
Als een artiest oproept tot haat danwel geweld jegens Trump of zijn aanhang dan gaat de artiest een grens over. Zo niet, dan is het toch echt honderd procent de schuld van de mepper in dit geval en die zal daar dan ook zeker voor opgepakt en berecht worden (bij de meeste concerten is er gewoon goede beveiliging). Hoe groot acht jij eigenlijk de kans dat als jij bij zo'n oproep van een artiest je mond houdt en niet meedoet met het geschreeuw, je linea recta in elkaar geslagen wordt?quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:21 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het in elkaar meppen van een Trump supporter omdat de mepper het idee heeft dat duizenden mensen om hem heen achter hem staan... Ik bedenk maar wat hoor.
Misschien moet je dan eindelijk voor de verandering eens duidelijk maken wat je wel wilt. Vrijwel al je posts staan alleen maar vol met sneren richting anderen zonder dat je zelf ook maar op enige manier concreet wordt. Wat zijn die interessante dingen waar je over zou willen praten die ook nog enige relevantie hebben voor dit topic?quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. De enige reactie is 'dan ga je toch niet'. Er zijn zoveel meer interessante dingen om over te praten maar verder dan dat gaat het niet. Enkel en alleen omdat het om Trump gaat.
Zie ook jouw reactie nu weer. Ik wil het helemaal niet over Trump hebben. Hij is totaal oninteressant.
Lijkt me vooral in Nederland ook een enorm gevaarquote:Op woensdag 1 maart 2017 14:29 schreef keste010 het volgende:
[..]
Als een artiest oproept tot haat danwel geweld jegens Trump of zijn aanhang dan gaat de artiest een grens over. Zo niet, dan is het toch echt honderd procent de schuld van de mepper in dit geval en die zal daar dan ook zeker voor opgepakt en berecht worden (bij de meeste concerten is er gewoon goede beveiliging). Hoe groot acht jij eigenlijk de kans dat als jij bij zo'n oproep van een artiest je mond houdt en niet meedoet met het geschreeuw, je linea recta in elkaar geslagen wordt?
Dat laatste is denk ik iedereen hier met je eens. De reacties zouden dan ook exact hetzelfde zijn als het niet over Trump ging: als het je niet bevalt, dan ga je toch niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jawel. De enige reactie is 'dan ga je toch niet'. Er zijn zoveel meer interessante dingen om over te praten maar verder dan dat gaat het niet. Enkel en alleen omdat het om Trump gaat.
Zie ook jouw reactie nu weer. Ik wil het helemaal niet over Trump hebben. Hij is totaal oninteressant.
Je vroeg om een voorbeeldje, dus gaf ik er één aangezien jij niks kon bedenken. En ik acht die kans 100 keer groter dan een situatie waarin het publiek niet wordt opgeroepen om zich grof politiek te uiten.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:29 schreef keste010 het volgende:
[..]
Als een artiest oproept tot haat danwel geweld jegens Trump of zijn aanhang dan gaat de artiest een grens over. Zo niet, dan is het toch echt honderd procent de schuld van de mepper in dit geval en die zal daar dan ook zeker voor opgepakt en berecht worden (bij de meeste concerten is er gewoon goede beveiliging). Hoe groot acht jij eigenlijk de kans dat als jij bij zo'n oproep van een artiest je mond houdt en niet meedoet met het geschreeuw, je linea recta in elkaar geslagen wordt?
Dat is al sinds de jaren '60 - toen het nog wel controversieel was - een normale gang van zaken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Maar ik heb inmiddels geleerd dat men doorgaans naar een concert gaat om zich politiek te uiten dus het hoort er allemaal bij.
Het heeft niet zoveel met een discriminerende component te maken. Haatzaaien heeft in Nederland in wettelijke zin betrekking op groepen mensen, niet op individuen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:28 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Niet alleen is dat zeer ongepast, het is ook bijzonder treurig. Er is weinig minder zielig dan volwassen mensen die een oprechte hekel hebben aan tienersterren.
Overigens maakt het voor haatzaaien natuurlijk geen ruk uit of de mensen gedwongen worden of alleen aangemoedigd. Maar vanwege het ontbreken van een discriminerend component erken ik dat het daar niet onder valt.
Allereerst vroeg ik niet om een voorbeeld, ik reageerde alleen op het voorbeeld dat jij gaf. Ik hoef namelijk geen voorbeelden te geven voor een argument waar ik niet achter sta.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je vroeg om een voorbeeldje, dus gaf ik er één aangezien jij niks kon bedenken.
Wat een drama-argument. Ik schat de kans dat er iemand in de Droomvlucht slachtoffer wordt van een misdrijf ook 100 keer kleiner dan bij een wedstrijd Ajax-Feyenoord, maar dat is voor mij nog geen reden om de laatste niet door te laten gaan.quote:En ik acht die kans 100 keer groter dan een situatie waarin het publiek niet wordt opgeroepen om zich grof politiek te uiten.
Prima. Zijn we daar ook weer klaar mee.quote:Maar ik heb inmiddels geleerd dat men doorgaans naar een concert gaat om zich politiek te uiten dus het hoort er allemaal bij.
Ik heb er nog wel wat moeite mee hoor. Want ik dacht echt dat men naar een concert ging voor vermaak, dom van mij natuurlijk. Ik zal mn best doen om het te accepteren, de verpolitieking van verschillende aspecten van de samenleving, staat mij wat tegen. Maar ik zal morgen even een anti Trump poster in het kinderdag verblijf ophangen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is al sinds de jaren '60 - toen het nog wel controversieel was - een normale gang van zaken.
Als je naar een concert van een band gaat dan ga ik er wel vanuit dat je *iets* weet over hoe die shows eruit zien. Heel veel bands hebben een zeer uitgesproken politieke mening die ze, zeker tijdens hun optredens, niet onder stoelen of banken steken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel wat moeite mee hoor. Want ik dacht echt dat men naar een concert ging voor vermaak, dom van mij natuurlijk. Ik zal mn best doen om het te accepteren, de verpolitieking van verschillende aspecten van de samenleving, staat mij wat tegen. Maar ik zal morgen even een anti Trump poster in het kinderdag verblijf ophangen.
Nee hoor, zolang het gaat om het ras, de geaardheid, de godsdienst etc. is het haat zaaien.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel met een discriminerende component te maken. Haatzaaien heeft in Nederland in wettelijke zin betrekking op groepen mensen, niet op individuen.
Ja, en wat zijn 'ras', 'geaardheid', 'godsdienst', etcetera? Groepskenmerken. Mensen opjutten om met z'n allen 'Gordon is een lul' scanderen is niet strafbaar, mensen opjutten om 'Homo's zijn inferieure mensen' te scanderen is dat wel.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:48 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Nee hoor, zolang het gaat om het ras, de geaardheid, de godsdienst etc. is het haat zaaien.
Dat zijn inderdaad groepskenmerken (en ook discriminatoire componenten), maar daarmee kun je ze nog wel specifiek op een persoon richten.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, en wat zijn 'ras', 'geaardheid', 'godsdienst', etcetera? Groepskenmerken. Mensen opjutten om met z'n allen 'Gordon is een lul' scanderen is niet strafbaar, mensen opjutten om 'Homo's zijn inferieure mensen' te scanderen is dat wel.
Je bedoelt als je "Homo's zoals Gordon zijn inferieure mensen" schreeuwt? Ja, dan is het inderdaad nog steeds haatzaaien want je primaire target group is de homo's. Als je "Gordon is een lul, want homo" schreeuwt, dan niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:53 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad groepskenmerken (en ook discriminatoire componenten), maar daarmee kun je ze nog wel specifiek op een persoon richten.
Prima, moet jij eens zien hoe snel die poster daar weggehaald wordt. Kennelijk ken je het verschil in grenzen van een concertruimte en een kinderdagverblijf niet. Zal een wijs lesje voor je worden..quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik heb er nog wel wat moeite mee hoor. Want ik dacht echt dat men naar een concert ging voor vermaak, dom van mij natuurlijk. Ik zal mn best doen om het te accepteren, de verpolitieking van verschillende aspecten van de samenleving, staat mij wat tegen. Maar ik zal morgen even een anti Trump poster in het kinderdag verblijf ophangen.
Nee, als de zanger bijvoorbeeld had opgeroepen om te schreeuwen "Fuck Trump, dirty christian bastard". Dan viel het er al onder en dan is Trump nog steeds de target group.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:56 schreef keste010 het volgende:
[..]
Je bedoelt als je "Homo's zoals Gordon zijn inferieure mensen" schreeuwt? Ja, dan is het inderdaad nog steeds haatzaaien want je primaire target group is de homo's. Als je "Gordon is een lul, want homo" schreeuwt, dan niet.
Met die uitspraak denk jij dat je aangeklaagd kan worden voor haatzaaien tegen Christenen? Ik waag het sterk te betwijfelen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:59 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Nee, als de zanger bijvoorbeeld had opgeroepen om te schreeuwen "Fuck Trump, dirty christian bastard". Dan viel het er al onder en dan is Trump nog steeds de target group.
Dit slaat echt als een lul op een drumstel. Ik hoop dat je geen juridische carričre nastreeft.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:53 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad groepskenmerken (en ook discriminatoire componenten), maar daarmee kun je ze nog wel specifiek op een persoon richten.
Uiteraard. Dat moet je denken anders stort je wereldbeeld in.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar ik zal bekennen dat ik wel het vermoeden heb dat *jouw* reactie anders zou zijn als dit niet over Trump ging.
Al heel vaak gedaan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:30 schreef keste010 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eindelijk voor de verandering eens duidelijk maken wat je wel wilt.
Ok prima, wat jij wil joh. Maar als het je alleen om kritiek op een optreden te doen is kan je beter een andere plek zoeken, dat heeft namelijk niets met de OP te maken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Al heel vaak gedaan.
Kritiek leveren op een optreden mag zonder meteen verteld te worden dat je dan maar niet had moeten gaan.
Ik kan echt niet wakker liggen van wat jij ergens van vindt. je doet maar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Uiteraard. Dat moet je denken anders stort je wereldbeeld in.
Eh, wat?quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ok prima, wat jij wil joh. Maar als het je alleen om kritiek op een optreden te doen is kan je beter een andere plek zoeken, dat heeft namelijk niets met de OP te maken.
Dat blijkt, je hebt er geen enkel antwoord op.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan echt niet wakker liggen van wat jij ergens van vindt. je doet maar.
In dit geval is het niet "ik vond het wel matig dat hij over Trump begon, voor de rest was het wel leuk". Er werd gezegd dat de zanger niet over Trump zou mogen beginnen omdat hij het podium misbruikt voor een mening die TS niet zo lekker ligt. In dat geval is het enig juiste antwoord dat je niet meer moet gaan als je niet geconfronteerd wil worden met meningen die niet in jouw wereldbeeld passen. Net zoals je niet naar DWDD moet kijken als de eigengeilerij van de incrowd van de VARA je stoort, dat je niet naar SBS6 moet kijken als je je niet wenst te storen aan aso's en dat je niet de Telegraaf moet lezen als je niet gediend bent van een sensationeel toontje.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Al heel vaak gedaan.
Kritiek leveren op een optreden mag zonder meteen verteld te worden dat je dan maar niet had moeten gaan.
Wat is dit nou weer voor belachelijke redenering? Alsof er daar ook maar iemand voor pleit? Bizar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de meeste mensen prima in staat om te leven in een maatschappij waarin ze meningen te horen krijgen die niet overeenstemmen met hun eigen overtuigingen en leven we niet in een land waarin er voor iedereen maar safe spaces gemaakt moeten worden waarin ze niet langer geconfronteerd worden met een tegengeluid.
Niemand hier heeft ook maar een houtsnijdend punt van je kunnen ontdekken wat te maken zou hebben met de OP. Ga jij maar lekker door met gefrustreerd zijn, dan blijf ik lekker genieten van optredens als deze.quote:
Het is geen dooddoener, het is het libertarische argument tegen zaken die je onwelgevallig zijn. Boycot het met je portomonnee. Dat jij het een dooddoener vindt moet je zelf weten, maar dat is het natuurlijk niet. Het is een gewoon een valide standpunt, namelijk dat artiesten zelf mogen weten wat ze roepen op een podium zolang dat valt binnen de grenzen van de wet en dat indien het publiek daar aanstoot aanneemt zij betreffende artiest maar moeten boycotten. Je hebt alleen nog maar geroepen dat het een dooddoener is, je hebt er geen argumenten tegenin gebracht.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor belachelijke redenering? Alsof er daar ook maar iemand voor pleit? Bizar.
Nogmaals: 'dan moet je maar niet kijken' is een leuke dooddoener maar jij bent al de zoveelste die daar mee komt.
Het is een artiest, geen volksvertegenwoordiger. In de kroeg kom ik zoveel populistisch gezwets tegen. So what?quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:55 schreef WodanIsGroot het volgende:
Natuurlijk zou iedereen mogen roepen wat hij wil. Zodoende kan men ook zien met wie ze te maken hebben.
Maar om het een beetje los te halen van Bob Dylan en andere tijdgenoten, wat zij deden valt onder strijdcultuur. Maar "Fuck Trump" zonder verdere onderbouwing lijkt populisme.
Ik vond de eerder gemaakte bewering van dat zo'n statement gedaan wordt vanuit populisme wel wat hebben.
Een artiest die zijn ziel verkoopt aan de populaire mening is gewoon wat sneu. Een artiest moet het toch meer hebben van zijn creativiteit, ...vind ik :pquote:Op woensdag 1 maart 2017 15:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het is een artiest, geen volksvertegenwoordiger. In de kroeg kom ik zoveel populistisch gezwets tegen. So what?
Eh, jawel. Als men iets niet aan staat moet men maar niet gaan. Oftewel, men moet geen kritiek hebben.quote:
Het is net als met het overgevoelige gejank op Amerikaanse campussen. Mensen gaan naar een universiteit of college voor een opleiding. Daar vinden echter ook allerhande nevenactiviteiten plaats zoals optredens van comedians of sprekers die mensen mogelijk aanstootgevend vinden. Stond dat in de brochure van de Uni? vast niet. Het leven is echter geen bubbel waarin je enkel geconfronteerd wordt met zaken die jou welgevallig zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:55 schreef WodanIsGroot het volgende:
Natuurlijk zou iedereen mogen roepen wat hij wil. Zodoende kan men ook zien met wie ze te maken hebben, alleen jammer dat het politieke schreeuw momentje niet op de poster vermeld stond, dat had TS een kaartje en ergenis bespaard.
Maar om het een beetje los te halen van Bob Dylan en andere tijdgenoten, wat zij deden valt onder strijdcultuur. Maar "Fuck Trump" zonder verdere onderbouwing lijkt populisme.
Ik vond de eerder gemaakte bewering van dat zo'n statement gedaan wordt vanuit populisme wel wat hebben.
Omdat mensen niet lezen. Zodoende krijg je een aantal drogredenen naar je hoofd geslingerd en daar blijft het bij.quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:33 schreef keste010 het volgende:
[..]
Niemand hier heeft ook maar een houtsnijdend punt van je kunnen ontdekken wat te maken zou hebben met de OP.
Nee, dat maak jij er elke keer van. Het is natuurlijk lastig discussiėren als je enkel andere mensen beticht van zaken die het omgekeerde zijn van wat mensen daadwerkelijk zeggen. Jij legt mensen die woorden in de mond. Ik geef elke keer aan dat die vrijheid er is en gebruik mag worden ongeacht de inhouden behoudens zaken die strijdig zijn met de wet. Maar laten we het omdraaien, waar zijn de topics van die users waarin ze janken over het kritisch bejegenen van politici die hun welgevallig zouden zijn door bekende personen? Leuk en aardig om mensen van hypocrisie te betichten, maar concrete argumenten daarvoor draag je niet aan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, jawel. Als men iets niet aan staat moet men maar niet gaan. Oftewel, men moet geen kritiek hebben.
Er zijn hier opvallend veel posters die vinden dat TS de bek maar moet houden omdat gezeik over Trump een goede zaak is.
Houd nou eens met je gezoek naar bubbels, safe spaces, sneeuwvlokjes en weet ik wat nog wel niet meer.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is net als met het overgevoelige gejank op Amerikaanse campussen. Mensen gaan naar een universiteit of college voor een opleiding. Daar vinden echter ook allerhande nevenactiviteiten plaats zoals optredens van comedians of sprekers die mensen mogelijk aanstootgevend vinden. Stond dat in de brochure van de Uni? vast niet. Het leven is echter geen bubbel waarin je enkel geconfronteerd wordt met zaken die jou welgevallig zijn.
Nee, dat wordt letterlijk gezegd. 'Dan ga je toch niet'.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij er elke keer van.
Je kunt wel boos worden, maar ik maak gewoon een terechte vergelijking. Juist ook omdat er sprake is van veel 'ja maar alleen omdat het Trump is waaaaah'-reacties. Ik geef gewoon aan dat het wat mij betreft een algemeen geldend principe is. Of het nou een artiest is die 'fuck Trump' of 'Fuck Lodewijk Asscher' wil laten scanderen of een comedian die ongevraagd op je campus optreedt en harde grappen over vrouwen, gehandicapten of minderheden maakt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:06 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Houd nou eens met je gezoek naar bubbels, safe spaces, sneeuwvlokjes en weet ik wat nog wel niet meer.
Door zovaak deze termen te gebruiken lijkt het wel alsof je ergens mee zit en aan projectie doet.
Een normaal mens vindt wel eens wat niet oke, vervelend of ongewenst. Dat betekend niet dat diegene gelijk een safe space nodig heeft.
Ik mag hopen dat je het verschil tussen die twee fenomenen inziet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of het nou een artiest is die 'fuck Trump' of 'Fuck Lodewijk Asscher' wil laten scanderen of een comedian die ongevraagd op je campus optreedt en harde grappen over vrouwen, gehandicapten of minderheden maakt.
Voor de zoveelste keer: kritiek hebben is prima. Wie heeft je ooit verteld dat je geen kritiek mag hebben? Maar waarom zouden we hier in moeten gaan op politieke boodschappen van individuele artiesten?quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat mensen niet lezen. Zodoende krijg je een aantal drogredenen naar je hoofd geslingerd en daar blijft het bij.
Voor de zoveelste keer: waarom is het ineens niet mogelijk om kritiek te hebben?
Hoho Diederik Drogreden, wel even je eigen post eerlijk citeren. Je laat heel slinks het relevante stukje weg. Je stelt namelijk dit:quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat wordt letterlijk gezegd. 'Dan ga je toch niet'.
Vetgedrukte is de insinuatie die relevant is. Je stelt namelijk dat de inhoud van de uitspraak is waarom mensen deze goedkeuren en niet een algemeen geldend principe.quote:Er zijn hier opvallend veel posters die vinden dat TS de bek maar moet houden omdat gezeik over Trump een goede zaak is.
Prima. Vind jij inderdaad. Mag je lekker met je vrienden na het concert over napraten. Voor de discussie hier is het alleen weinig relevant.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:01 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Een artiest die zijn ziel verkoopt aan de populaire mening is gewoon wat sneu. Een artiest moet het toch meer hebben van zijn creativiteit, ...vind ik :p
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |