SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Strandjutweerquote:
Ik ben jaloers op de mensen die op Texel op vakantie zijn deze weekquote:Op dinsdag 21 februari 2017 09:20 schreef aloa het volgende:
De windstoten in het noorden boven de 120 km. Ben benieuwd wat de korte termijn modellen laten zien.
[ afbeelding ]
Oosterburen zijn d'r ook bang voorquote:Op dinsdag 21 februari 2017 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Ook relatief veel win in het binnenland/oosten
Opbokken met die kutwind.quote:Am Donnerstag zeichnet sich eine brisante Wetterlage in Deutschland ab. Schwerer Sturm und unwetterartige Regenmengen sind in Teilen von Deutschland zu erwarten.
Die größte Sturmgefahr/Orkangefahr besteht momentan über dem Münsterland und dem südlichen Niedersachsen bis in den Raum Hannover-Harz, sowie von Sachsen-Anhalt bis Berlin am Donnerstagabend. In diesen Bereichen werden aktuell Spitzenböen bis 120 km/h von den Modellen berechnet.
Da wir mitten im Karneval sind und bekanntlich am Donnerstag in den Hochburgen Weiberfasching/ Weiberfastnacht gefeiert wird und somit automatisch mehr Menschen auf den Straßen unterwegs sind, kann die Sache noch gefährlicher werden.
Also aufgepasst und Vorsicht, unnötige Fahrten und Aufenthalte im Freien am Donnerstag in diesen Regionen vermeiden ! Bäume können entwurzelt werden, Dachziegel können herabfallen und Menschen dabei schwer verletzen.
De hele dag 9 graden.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat is er precies spannend?
Dan gaan wij er ook aan. Wij ZIJN zowat onze Oosterburenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Oosterburen zijn d'r ook bang voor
[ afbeelding ]
[..]
Opbokken met die kutwind.
Ik gooi d'r ff een apart topic in voor de storm en mogelijke gevolgen daarvan.
WKN / Natte week voor de boeg, donderdag storm
Volgende keer vastlijmenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:03 schreef aloa het volgende:
Daar gaan mijn dakpannen weer![]()
[ afbeelding ]
Waar?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:10 schreef Anthonie24 het volgende:
ik heb vandaag een vliegende schotel gezien.
Pics?quote:
Een selfie is ook prima!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:28 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
je wilt graag een foto zien zeg maar?
Met foto van de ufo kom je op de fpquote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:28 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
je wilt graag een foto zien zeg maar?
Huurhuis, ze worden er weer netjes opgelegdquote:
Kan de laatste keer niet echt opnoemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:52 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Lang geleden dat het goed heeft gestormd in het zuidwesten.
Storm Kyrill van 18 januari 2007 herinner ik me wel.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kan de laatste keer niet echt opnoemen.
Oktober 2013 (28e) staat nog goed in mijn geheugen!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:52 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Lang geleden dat het goed heeft gestormd in het zuidwesten.
*popcorn inslaat*quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:14 schreef aloa het volgende:
Zwaarste gedeelte lijkt nu voor de Noordzeekust. Zeg maar gedeelte Scheveningen - Den Helder.
Ben ik even blij dat ik in duitsland zit en niet thuisquote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:14 schreef aloa het volgende:
Zwaarste gedeelte lijkt nu voor de Noordzeekust. Zeg maar gedeelte Scheveningen - Den Helder.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
Met foto van de ufo kom je op de fp
Duitsland krijgt ook last van deze storm...quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik in duitsland zit en niet thuis
Ik zal de achterban even op de hoogte stellen dat ze m'n tuinstoelen in de schuur zetten .. *visioenen heeft
Shapiro-Keyset?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
Las dit net:
Set-up voor #donderdag en #storm neigt naar Shapiro-Keyser. Warme kern binnen #lagedrukgebied en mogelijk #stingjet over noorden van NED
Weet niet exact wat dat betekent...
Komt van noodweer.be:quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
Las dit net:
Set-up voor #donderdag en #storm neigt naar Shapiro-Keyser. Warme kern binnen #lagedrukgebied en mogelijk #stingjet over noorden van NED
Volgens mij was dat ook het geval met de storm van 2013.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
Las dit net:
Warme kern = instabiele kernquote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
Las dit net:
Dat is heel ver terug.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:19 schreef barthol het volgende:
Over weerclassics en storm gesproken.
Ik kan me nog goed die twee opvolgende stormen van 13 nov 1972 en 2 apr 1973 herinneren.
Al die bomen die overal om je heen omwaaiden, en de chaos in de bossen van de Veluwe toen. Hele percelen bos platgewaaid.
( zomaar wat nostalgie)
Ja die van 1990 was wel heel erg zwaar, en in 2013 was ik blij dat ik niet mijn auto op die ene vrije parkeerplek had gezet waar wat later een boom viel. Maar toen in 1972 was ik 20, en pas een jaartje op kamers. Was een tijd waar alle gebeurtenissen wat intenser in mijn herinnering zijn gebleven.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is heel ver terug.
Die van 1990 is voor mij nog steeds de meest heftige...al komt die van 2013 ook dicht in de buurt.
Die van 2013 was wel heel indrukwekkend omdat er hier zoveel bomen omgingen. En dan echt geknakt...blijkbaar zaten ze wel stevig in de grond
Jaren 70 was sowieso stormachtig. Ergens in de jaren 70 kan ik me vaag een storm herinneren dat de afsluitdijk was afgesloten voor verkeer. Moet ergens in 1975/1976 geweest zijn. Ik was toen met mijn ouders in Amsterdam, maar kon niet terug naar Friesland.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:00 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja die van 1990 was wel heel erg zwaar, en in 2013 was ik blij dat ik niet mijn auto op die ene vrije parkeerplek had gezet waar wat later een boom viel. Maar toen in 1972 was ik 20, en pas een jaartje op kamers. Was een tijd waar alle gebeurtenissen wat intenser in mijn herinnering zijn gebleven.
Komt wel vaker voor. In 2015 nog, vaak omdat vrachtwagens kantelen en de boel blokkeren.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Jaren 70 was sowieso stormachtig. Ergens in de jaren 70 kan ik me vaag een storm herinneren dat de afsluitdijk was afgesloten voor verkeer. Moet ergens in 1975/1976 geweest zijn. Ik was toen met mijn ouders in Amsterdam, maar kon niet terug naar Friesland.
Eind van de middag.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:16 schreef Adrie072 het volgende:
Tijdstip hoogtepunt iets van te zeggen?
1990 heb ik niet meegemaakt, 2013 was een ravage, hier waren 400 bomen om. Kan me nog een storm herinneren in 2002, toen kon ik als 9-jarige niet blijven staan op de zeedijkquote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is heel ver terug.
Die van 1990 is voor mij nog steeds de meest heftige...al komt die van 2013 ook dicht in de buurt.
Die van 2013 was wel heel indrukwekkend omdat er hier zoveel bomen omgingen. En dan echt geknakt...blijkbaar zaten ze wel stevig in de grond
De duurste: http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2015-09-21-st?part=singlequote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
1990 heb ik niet meegemaakt, 2013 was een ravage, hier waren 400 bomen om. Kan me nog een storm herinneren in 2002, toen kon ik als 9-jarige niet blijven staan op de zeedijk
Goed weer om je drone een rondje te laten vliegenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*insert popcorn gif*
Ik ga zeker even buurten langs het strand
Die vind je vervolgens ergens in Duitsland terugquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:36 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Goed weer om je drone een rondje te laten vliegen
Of Oekrainequote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Die vind je vervolgens ergens in Duitsland terug
Of via Duitsland --> Rusland --> China --> VS --> NL weer terug met fantastische beelden.quote:
Wat weet jij er nou vanquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat ie ergens in de Noordzee zou eindigen
Ik was thuis gebleven.quote:Op woensdag 22 februari 2017 08:10 schreef bondage het volgende:
Gaat hier in het noorden nu al flink tekeer wat wind betreft. Ben benieuwd naar morgen, moet dan naar Den Haag met de trein en heb geen zin om daar te stranden als er weer ergens een boom op het spoort is gewaaid.
Ik heb tot 16:00 overleg en de reis duurt 2,5 uur. Als ik de voorspelling mag geloven dan is dat juist het moment dat het behoorlijk tekeer gaat.quote:Op woensdag 22 februari 2017 08:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik was thuis gebleven.
Ligt er wel aan hoe laat je weer naar huis gaat uiteraard.
klopt. Op de terugweg heb je wel wind meequote:Op woensdag 22 februari 2017 08:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik heb tot 16:00 overleg en de reis duurt 2,5 uur. Als ik de voorspelling mag geloven dan is dat juist het moment dat het behoorlijk tekeer gaat.
Mijn buienapp zegt zondag droog hier, net als de carnavalsoptocht isquote:Op woensdag 22 februari 2017 09:06 schreef Greys het volgende:
M'n buien-app zegt regen voor de komende TWAALF dagen.
Ik ga voor het KNMI.quote:Vooruitzichten lange termijn
woensdag 01 maart tot en met woensdag 08 maart
Afnemende neerslagkansen en waarschijnlijk temperaturen boven normaal.
Misschien ben ik dan wat eerder thuisquote:Op woensdag 22 februari 2017 08:58 schreef aloa het volgende:
[..]
klopt. Op de terugweg heb je wel wind mee![]()
[ afbeelding ]
Ik ga om 17u met de fiets naar huis... kindje voorop en eentje achterop....quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan wat eerder thuis
Net geregeld dat het overleg wordt verplaatst naar begin middag, ik kan daarna met collega terug in de auto dus hopelijk valt het allemaal mee.
Bijna kortebroekenweer.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:04 schreef Pisces29 het volgende:
De temperatuur vind ik dan wel weer lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |