abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168997799
Het valt me op dat er bij elke Jinek uitzending - wat ik op tv kan zien. Soms kijk ik wel eens gemiste fragmenten terug op het internet - altijd een moment is waar zij het over trump heeft. Als je kritiek hebt op trump's zijn politieke besluiten, en je kunt het goed verwoorden, zonder dat je hem persoonlijk aanvalt - ongeacht het feit dat een ander persoon er niet mee eens kan zijn - dan heb je als persoon zijnde het recht om 'free speech' te uiten. Het is meer objectief dan subjectief in dat geval.

Maar wat mij opvalt bij de uitzendingen van Jinek, is dat er niet alleen gesproken wordt over over zijn politieke statements maar meer een aanval wordt ingezet op op de 'randzaken'. Een aantal weken terug ging het over zijn jongste zoon. Triest om je frustratie te uiten op de zoon van een president die democratisch gekozen is. Alleen maar omdat je trump niet mag, betekent niet dat je je kinderachtig op gaat stellen over zijn familie. Dat heet pesten...- waar trump altijd van beschuldigt wordt... Maar goed, daar blijft het niet bij.

Het gaat vervolgens maar door en door. nu gaat het over zijn manier van kijken, lachen, handen schudden, lopen, luisteren, schrijven, etc, etc. Afgelopen vrijdag zat Lammers trump aan te vallen op zijn persoonlijkheid, en iedereen meelachen... Is dat niet pesten?

Doet Jinek dit omdat ze meer kijkers wil - aangezien een groot deel van de Nederlandse bevolking op een democraat had gekozen? Of is haar 'sjw-ego' zo gekrenkt, dat niet een vrouw maar opnieuw een man als president is gekozen?

Lange vraag, excuses.
  zondag 19 februari 2017 @ 11:56:53 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168997854
Hetzelfde gebeurt als ze het over Wilders hebben.
Dit is niet alleen bij Jinek zo, maar ook bij Pauw, DWDD, etc.

De publieke omroepen zijn geen fan van Trump.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_168997862
of die man kraamt gewoon veel nieuwswaardige bs uit :)
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_168997933
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:56 schreef Harvest89 het volgende:
Hetzelfde gebeurt als ze het over Wilders hebben.
Dit is niet alleen bij Jinek zo, maar ook bij Pauw, DWDD, etc.

De publieke omroepen zijn geen fan van Trump.
Bij pauw gebeurt dat iets minder, omdat er ook tegengeluid komt vanuit rechts. Pauw nodigt weleens jan roos uit, dat terwijl Jinek roos geen zendtijd wil gunnen. En natuurlijk niet vergeten, Theo Hiddema.

Dwdd wordt al tijden niet meer serieus genomen. Ook op het feit dat Van Nieuwkerk er geen zin meer heeft na het vertrek van zijn collega.

Rtl late night is toch maar kijkers aan het kwijtraken, dus dat programma heeft een verfrissing nodig..

[ Bericht 3% gewijzigd door GeenProfiel op 19-02-2017 12:07:34 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 12:08:02 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168998023
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:01 schreef GeenProfiel het volgende:
Bij pauw gebeurt dat iets minder, omdat er ook tegengeluid komt vanuit rechts. Pauw nodigt weleens jan roos uit, dat terwijl Jinek roos geen zendtijd wil gunnen.
Vind ik wel een goede zaak, Jan Roos is namelijk een idioot.

Maar even serieus, ze zal er vast haar redenen voor hebben. Ik vind dat ze vaak erg raar doet, en ze is best onbekwaam als presentatrice. Ik kan niet wachten tot Pauw weer begint.
pi_168998104
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 11:52 schreef GeenProfiel het volgende:
Als je kritiek hebt op trump's zijn politieke besluiten, en je kunt het goed verwoorden, zonder dat je hem persoonlijk aanvalt - ongeacht het feit dat een ander persoon er niet mee eens kan zijn - dan heb je als persoon zijnde het recht om 'free speech' te uiten.
Ik vind het heel eng als mensen (zoals jij nu) menen de Grondwet en EVRM-regelgeving opzij te mogen zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 12:13:43 ]
pi_169011108
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:08 schreef Harvest89 het volgende:

Ik vind dat ze vaak erg raar doet, en ze is best onbekwaam als presentatrice. Ik kan niet wachten tot Pauw weer begint.
Pauw is goed, maar Jinek is minstens zo goed. Misschien vind je haar stijl niet leuk, maar dat zegt niets over haar bekwaamheid als presentratrice.

En de reden dat Trump zo vaak voorbij komt is omdat hij 'big news' is.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169012241
quote:
Eva Jinek (Tulsa (Oklahoma), 13 juli 1978) is een Amerikaans-Nederlands journaliste en presentatrice.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eva_Jinek

Mogelijk is het feit dat ze in de VS is geboren reden om iets meer bezig te zijn dan anderen met wat daar gebeurd?
pi_169013481
Pauw en Jinek zijn voor gemaakt voor de gemiddelde (domme) burger: makkelijk te sturen/dienen dmv doorzichtige retoriek. Aan het einde van elke aflevering klopt men zich op de eigen schouder opdat men weer lekker kan slapen zonder ook maar iets opgestoken te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2017 21:51:54 ]
  zondag 19 februari 2017 @ 22:04:04 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169013850
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:50 schreef Tango5Romeo het volgende:
Pauw is goed, maar Jinek is minstens zo goed.
Het kan inderdaad misschien door haar stijl komen ofzo. Het trekt mij totaal niet. Ik kan haar niet zo goed uitstaan.

Pauw blijft nummer 1.
pi_169014094
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het kan inderdaad misschien door haar stijl komen ofzo. Het trekt mij totaal niet. Ik kan haar niet zo goed uitstaan.

Pauw blijft nummer 1.
Ik moest ook aan haar wennen, maar nu zie ik ze allebei even graag. Is gekomen na haar serie 'De Verenigde Staten van EVA'.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
  maandag 20 februari 2017 @ 13:15:17 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169023109
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:50 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Pauw is goed, maar Jinek is minstens zo goed. Misschien vind je haar stijl niet leuk, maar dat zegt niets over haar bekwaamheid als presentratrice.

En de reden dat Trump zo vaak voorbij komt is omdat hij 'big news' is.
No shit, maar de OP had het meer over het feit dat de berichtgeving zo langzamerhand ronduit ridicuul wordt. Ze zijn bijna op het punt dat de manier waarop Trump zijn wenkbrauwen en neushaar bijknipt wordt geanalyseerd.

''Zo deed Pinochet het ook, met de rechterhand pakt hij de bovenkant van de wenkbrauw, vervolgens...''

De media moet gewoon eens een beetje normaal doen over die man. Hij is nu een maand bezig en nog steeds staat overal dagelijks weer een nieuwe Trump-headline bovenaan. Nu zei Trump weer iets over Zweden. Nu loog Trump weer tegen de pers. Nu sprak Trump over Noord-Korea op een terras. Nu is er een boycot tegen het parfummerk van zijn dochter. Nu zegt Trump iets beledigends tegen een joodse journalist.

Dat is geen nieuws meer, dat is gewoon sensatie-onzin. Gaat dat echt nog 4-8 jaar zo door?
pi_169023228
Ik vind die Amerika obsessie sneu. Vooral die obsessie met die prodent glimlachende komieken.

Het is bovendien ook nog een extreem-rechts mormel en ex trophy wife van de maffia.

Veel van de zgn. linkse deskundigen zijn nep-linksen, zoals Peter Verhaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169023240
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

No shit, maar de OP had het meer over het feit dat de berichtgeving zo langzamerhand ronduit ridicuul wordt. Ze zijn bijna op het punt dat de manier waarop Trump zijn wenkbrauwen en neushaar bijknipt wordt geanalyseerd.

''Zo deed Pinochet het ook, met de rechterhand pakt hij de bovenkant van de wenkbrauw, vervolgens...''

De media moet gewoon eens een beetje normaal doen over die man. Hij is nu een maand bezig en nog steeds staat overal dagelijks weer een nieuwe Trump-headline bovenaan. Nu zei Trump weer iets over Zweden. Nu loog Trump weer tegen de pers. Nu sprak Trump over Noord-Korea op een terras. Nu is er een boycot tegen het parfummerk van zijn dochter. Nu zegt Trump iets beledigends tegen een joodse journalist.

Dat is geen nieuws meer, dat is gewoon sensatie-onzin. Gaat dat echt nog 4-8 jaar zo door?
Maar het zijn ook dingen die gebeuren. Moet de media het dan laten omdat er al zoveel nieuws over Trump is, dat zou toch ook raar zijn? Ja, in de tijd naar de verkiezingen toe werd er meer over Trump geschreven dan over Clinton, maar dat is ook te wijten aan hoe Trump zich elke dag uit.
  maandag 20 februari 2017 @ 13:36:04 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169023385
Het is de president van Amerika. Zijn leven ligt sowieso helemaal op straat. Wie daarover jankt moet er niet aan beginnen.
pi_169023877
Jinek had gewoon nog jaren het middagjournaal moeten oplezen om daarna koffietijd of zo te gaan doen, maar toen begon ze over haar tieten en ging het helemaal mis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169025471
Laat ik voorop stellen dat Trump een idioot is. Is geen nieuws; bij de voorverkiezing noemde ik m al een clown, die het niet ver zou schoppen. Ik hield er echter geen rekening mee wat meer dan een miljard aan gratis publiciteit met een kandidaat kan doen.

Maar...

Toen Obama nog president was, toen zagen we filmpjes van Michelle Obama die een dansje deed. Of van Obama die een grap vertelde. De boodschap: wat een sympathieke mensen. Op Facebook werd ik er mee doodgegooid.

Drone attacks op Amerikaanse staatsburgers? De IRS op burgers afsturen, omdat ze een andere politieke mening hebben?

Flynn wordt ontslagen, en de kranten staan er bol van. Zoek eens op hoeveel mensen die door Obama zijn voorgedragen, het onderspit hebben moeten delven.

Trump is een ramp. Media die hun werk verdommen te doen, en burgers die de bagger kritiekloos oppeuzelen, maken het niet beter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169025552
Obama maakte inderdaad regelmatig grappen over vrouwen en geestelijk gehandicapten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169028040
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:24 schreef Klopkoek het volgende:

Het is bovendien ook nog een extreem-rechts mormel

Is dat een tokkie-mening?

[ Bericht 40% gewijzigd door Tango5Romeo op 20-02-2017 21:15:19 ]
pi_169031651
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:30 schreef Lyrebird het volgende:
Laat ik voorop stellen dat Trump een idioot is. Is geen nieuws; bij de voorverkiezing noemde ik m al een clown, die het niet ver zou schoppen. Ik hield er echter geen rekening mee wat meer dan een miljard aan gratis publiciteit met een kandidaat kan doen.

Maar...

Toen Obama nog president was, toen zagen we filmpjes van Michelle Obama die een dansje deed. Of van Obama die een grap vertelde. De boodschap: wat een sympathieke mensen. Op Facebook werd ik er mee doodgegooid.

Drone attacks op Amerikaanse staatsburgers? De IRS op burgers afsturen, omdat ze een andere politieke mening hebben?

Flynn wordt ontslagen, en de kranten staan er bol van. Zoek eens op hoeveel mensen die door Obama zijn voorgedragen, het onderspit hebben moeten delven.

Trump is een ramp. Media die hun werk verdommen te doen, en burgers die de bagger kritiekloos oppeuzelen, maken het niet beter.
whoah ik ben het hier met je eens. Obama zou inderdaad moeten worden beoordeeld op zijn daden, niet hij zo goed kan zingen dansen grappen en grollen weet ik allemaal wel niet.
pi_169069498
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2017 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
Het is bovendien ook nog een extreem-rechts mormel en ex trophy wife van de maffia.
Ze is nooit rechts geweest of misdaad vriendinnetje. Ik denk dat jij doelt op haar relatie met Moskowicz. Sommige van die nu bekende Nederlanders hebben een 'ingang' gevonden om in die bovenlaag van welgestelden, BNers en media wereld te komen. Jinek heeft zich omhoog geneukt via Moskowicz. Dat was haar 'ingang'. Oftopic maar wel leuk feitje: Alfred Heineken was de ingang van Karin bloemen. Zij wist zich eind jaren "70 als 19 jarige student omhoog te neuken via Heineken.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_169069896
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:28 schreef skrn het volgende:

[..]

whoah ik ben het hier met je eens. Obama zou inderdaad moeten worden beoordeeld op zijn daden, niet hij zo goed kan zingen dansen grappen en grollen weet ik allemaal wel niet.
Slechts gedeeltelijk mee eens. Uiteindelijk is de macht van een president beperkt, en is een onderdeel van zijn daden ook in hoeverre hij andere krachten in beweging kan zetten. In dat opzicht was Obama een genie. Ik zal niet zijn buitenlands beleid goedpraten, maar de man heeft wel degelijk tot de eenheid en hoop geleid waar het Amerikaanse volk naar snakte.

Trump is iemand die puur en alleen verdeeldheid zaait en mensen tegen elkaar uitzaait. Of je het nu eens bent met z'n standpunten of niet, dat is gewoon een dikke min voor een president. En kan dan ook niet vaak genoeg benoemd worden. Een president ben je voor alle inwoners van het land, dat lijken Trump en Wilders nogal eens te vergeten.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 22 februari 2017 @ 15:23:29 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169069987
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:19 schreef keste010 het volgende:

maar de man heeft wel degelijk tot de eenheid en hoop geleid waar het Amerikaanse volk naar snakte.

Als dat werkelijk waar was, was een Trump natuurlijk nooit in het Witte Huis gekomen.
And so is the past
pi_169070142
Ze zoent haar gasten ook erg selectief aan het einde van de uitzending. Moet je maar eens goed opletten: mensen als Peter R. de Vries, linkse glibbers die in de discussie op haar lijn liggen, lebbert ze altijd helemaal af. Maar als ze het inhoudelijk niet met iemand eens is, bijvoorbeeld iemand die iets positiefs zegt over Trump, dan geeft ze die persoon alleen een stijf handje en haar welbekende ijskoude blik.

Is altijd mooi om te zien hoe selectief ze daarin is. Wellicht doet ze het onbewust en heeft ze het zelf niet eens door. :D
pi_169070264
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als dat werkelijk waar was, was een Trump natuurlijk nooit in het Witte Huis gekomen.
Eens.

Onder Obama hebben de Dems in het congres, maar ook in de staten (gouverneurs, volksvertegenwoordigers) zwaar verloren.

Maar denk ook Brexit en de Spelen in Chicago, waar hij tegen/voor lobbyde. De man is een begenadigd spreker, maar een verlosser of verbroeder? Als je in sprookjes gelooft misschien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169070266
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Lekker makkelijk natuurlijk. Iedereen is boos want Obama heeft het verkloot. Dat je als president alleen bar weinig te zeggen hebt vergeet je daarmee even.

Obama is een zegen voor het land geweest, tussen 2 van de kwalijkste leiders die Amerika heeft gehad in.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_169070327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk natuurlijk. Iedereen is boos want Obama heeft het verkloot. Dat je als president alleen bar weinig te zeggen hebt vergeet je daarmee even.

Obama is een zegen voor het land geweest, tussen 2 van de kwalijkste leiders die Amerika heeft gehad in.
Een zegen voor het land zonder bar veel te zeggen te hebben? Hoe werkt dat?
pi_169071763
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een zegen voor het land zonder bar veel te zeggen te hebben? Hoe werkt dat?
Binnen de beperkte ruimte die een democratische president in het duale stelsel heeft, en gezien de achterstand waar Amerika vandaan moest komen, heeft hij veel bereikt. Dat Trump er nu zit heeft niet zozeer te maken met het wanpresteren van Obama, maar met de tegenstand en achterstand waar hij op gestuit heeft, en de klaarblijkelijke frustratie daarover.

En of je het nu vindt of niet: het feit is dat hij een president voor alle Amerikanen was, terwijl Trump zich heel bewust beperkt tot bepaalde groepen. Dat laatste alleen als is een reden om hem meer door het slijk te halen..
pi_169072547
Ik zal Jinek vragen of ze in het vervolg trigger warnings wil gebruiken voor de snowflake Trumpfans.
pi_169083762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:49 schreef keste010 het volgende:

[..]

Binnen de beperkte ruimte die een democratische president in het duale stelsel heeft, en gezien de achterstand waar Amerika vandaan moest komen, heeft hij veel bereikt. Dat Trump er nu zit heeft niet zozeer te maken met het wanpresteren van Obama, maar met de tegenstand en achterstand waar hij op gestuit heeft, en de klaarblijkelijke frustratie daarover.

En of je het nu vindt of niet: het feit is dat hij een president voor alle Amerikanen was, terwijl Trump zich heel bewust beperkt tot bepaalde groepen. Dat laatste alleen als is een reden om hem meer door het slijk te halen..
Nee. Ik ben regelmatig in de VS, en Obama wordt zeker niet gezien als een "president voor alle Amerikanen". Obama was een trol die zijn getrol (overseas contigency operations a.k.a. war, workplace violence a.k.a. terrrosim) met een charmante glimlach wist te verkopen. Dat heeft enorm veel kwaad bloed gezet bij een groot deel van de Amerikanen.

Maar goed, blijf vooral geloven in je eigen gelijk. Het is lang geleden dat de Democraten zo weinig invloed hadden.
pi_169084291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 04:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee. Ik ben regelmatig in de VS, en Obama wordt zeker niet gezien als een "president voor alle Amerikanen". Obama was een trol die zijn getrol (overseas contigency operations a.k.a. war, workplace violence a.k.a. terrrosim) met een charmante glimlach wist te verkopen. Dat heeft enorm veel kwaad bloed gezet bij een groot deel van de Amerikanen.

Maar goed, blijf vooral geloven in je eigen gelijk. Het is lang geleden dat de Democraten zo weinig invloed hadden.
Als jij 'een president voor alle Amerikanen' gelijkstelt aan 'een president waar alle Amerikanen blij mee waren' dan heb je de boodschap gewoon niet begrepen.
pi_169084315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:20 schreef keste010 het volgende:

[..]

Als jij 'een president voor alle Amerikanen' gelijkstelt aan 'een president waar alle Amerikanen blij mee waren' dan heb je de boodschap gewoon niet begrepen.
Hmm. Ik lees toch echt iets anders in mijn eigen stukjes. Hoe jij er bij komt dat iemand "een president waar alle Amerikanen blij mee waren" is me een raadsel.
pi_169084332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hmm. Ik lees toch echt iets anders in mijn eigen stukjes. Hoe jij er bij komt dat iemand "een president waar alle Amerikanen blij mee waren" is me een raadsel.
Dat laatste wil jij kennelijk opmaken uit mijn antwoorden en is een verkeerde interpretatie.

Verder ben ik ook niet zo onder de indruk van iemand die aankomt zetten met "ik ben daar en daar geweest.." als legitimering van argumentatie.
pi_169088632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:19 schreef keste010 het volgende:

Trump is iemand die puur en alleen verdeeldheid zaait en mensen tegen elkaar uitzaait.
Dit kun je pas concluderen aan het einde van zijn periode.

Over Obama kun je dit wel zeggen. Het land is in decennia niet zo verdeeld geweest.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_169090378
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:31 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Over Obama kun je dit wel zeggen. Het land is in decennia niet zo verdeeld geweest.
De polarisatie is onder zijn bewind inderdaad erg toegenomen, en ik denk wel dat hij daar een aandeel in heeft gehad.

Het begint trouwens zorgwekkend te worden, die polarisatie. Zo zie je in de academische wereld dat een conservatieve mening niet meer getolereerd wordt (denk UC Berkeley), en is het voor onderzoekers en professoren met een bloedgroep anders dan Democraat lastig om een positie te bemachtigen. Voor de media en de overheid geldt iets soortgelijks.
pi_169090865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De polarisatie is onder zijn bewind inderdaad erg toegenomen, en ik denk wel dat hij daar een aandeel in heeft gehad.

Het begint trouwens zorgwekkend te worden, die polarisatie. Zo zie je in de academische wereld dat een conservatieve mening niet meer getolereerd wordt (denk UC Berkeley), en is het voor onderzoekers en professoren met een bloedgroep anders dan Democraat lastig om een positie te bemachtigen. Voor de media en de overheid geldt iets soortgelijks.
Beetje zoals FoxNews die redacteuren ontslaat als ze niet bij elke klimaatberichtgeving erbij vermelden 'contested' en 'klimaatindustrie'.

Goede zet van UC Berkeley. Ervaren de racisten ook eens wat apartheid in houdt. Lijkt erop dat het door conservatieven gewraakte cultuurrelativisme zijn grenzen heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169090955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik begrijp nooit hoe extreemlinkse mensen als jij zoveel respect kunnen hebben voor een extreemrechtse president als Obama.
pi_169091113
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik begrijp nooit hoe extreemlinkse mensen als jij zoveel respect kunnen hebben voor een extreemrechtse president als Obama.
Omdat je de ballen verstand hebt van zowel mij als Obama waarschijnlijk.
pi_169091136
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:31 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Nee, dat kun je nu al prima concluderen. Een president die beleid uitvoert waar bepaalde bevolkingsgroepen minderwaardig zijn ten opzichte van anderen is per definitie polariserend. Trump heeft in zijn eerste 2 maanden het land al fundamenteler weten te verdelen dan Obama in 8 jaar.
pi_169091161
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

Omdat je de ballen verstand hebt van zowel mij als Obama waarschijnlijk.
Bewonder je Obama of zie je hem als the lesser of two evils? Als het het laatste is dan kan ik het nog wel een beetje begrijpen.
pi_169091268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Bewonder je Obama of zie je hem als the lesser of two evils? Als het het laatste is dan kan ik het nog wel een beetje begrijpen.
Ik bewonder Obama om wat hij voor elkaar heeft gekregen binnen een oerconservatief systeem. Ik ben vrij kritisch over met name zijn buitenlands beleid, maar als je kijkt naar de speelruimte heeft hij er veel uit gehaald. Het invoeren van Obamacare is, wat je ook van de uitvoering moge vinden, revolutionair. Idem dito voor het legaliseren van het homohuwelijk en het aansluiten bij een internationale coalitie als het gaat om klimaatverandering.

Begin jij maar eens uit te leggen wat er zo extreemrechts aan Obama zou zijn. En dan graag even precies wat er extreemrechts aan Obama zijn persoonlijke keuzes zou zijn; niet alleen maar wijzen naar Amerika, het gaat hier om de persoon.
pi_169091386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:14 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik bewonder Obama om wat hij voor elkaar heeft gekregen binnen een oerconservatief systeem. Ik ben vrij kritisch over met name zijn buitenlands beleid, maar als je kijkt naar de speelruimte heeft hij er veel uit gehaald. Het invoeren van Obamacare is, wat je ook van de uitvoering moge vinden, revolutionair. Idem dito voor het legaliseren van het homohuwelijk en het aansluiten bij een internationale coalitie als het gaat om klimaatverandering.

Begin jij maar eens uit te leggen wat er zo extreemrechts aan Obama zou zijn.
Moet ik dat nog uitleggen? Over een Nederlandse politicus die net als Obama voor de doodstraf is, geregeld speeches houdt voor een Nederlandse vlag, tijdens de verkiezingscampagne tegen het homohuwelijk is, voor wapenbezit is, oorlog wil voeren in 7 landen, zou jij kunnen denken: "Toffe peer, progressief, links, daar zie ik wel wat in"?
pi_169091486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Moet ik dat nog uitleggen? Over een Nederlandse politicus die net als Obama voor de doodstraf is, geregeld speeches houdt voor een Nederlandse vlag, tijdens de verkiezingscampagne tegen het homohuwelijk is, voor wapenbezit is, oorlog wil voeren in 7 landen, zou jij kunnen denken: "Toffe peer, progressief, links, daar zie ik wel wat in"?
Wat een gigantisch gelul. Ik vraag je niet voor niets om zijn persoonlijke daden te beoordelen, en daarbij het oerconservatieve systeem in het achterhoofd te houden. Jij schijnt nog in het naïeve wereldbeeld te blijven hangen dat een Amerikaans president vrij spel heeft. Diezelfde waan heeft Trump ook; die in zijn narcistische megalomania er vanuit ging dat als hij eenmaal gekozen was hij kon doen wat hij wilde. En dan heeft Trump ook nog eens het voordeel dat alle politieke instituten op dit moment Republikeins gekleurd zijn.

Nee, vertel mij maar even waar jij vandaan haalt dat hij persoonlijk vóór wapenbezit en tegen het homohuwelijk is, dan praten we wel verder. Als je je afvraagt waarom wapenbezit nog toegestaan is moet je eens kijken wie daar meer invloed op heeft: de NRA of Obama. Je hebt het nota bene over de eerste democratische president die de ballen heeft om tegen de NRA in te gaan. Kom volgende keer met wat beters aan alsjeblieft..
pi_169091657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:25 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wat een gigantisch gelul. Ik vraag je niet voor niets om zijn persoonlijke daden te beoordelen, en daarbij het oerconservatieve systeem in het achterhoofd te houden. Jij schijnt nog in het naïeve wereldbeeld te blijven hangen dat een Amerikaans president vrij spel heeft. Diezelfde waan heeft Trump ook; die in zijn narcistische megalomania er vanuit ging dat als hij eenmaal gekozen was hij kon doen wat hij wilde. En dan heeft Trump ook nog eens het voordeel dat alle politieke instituten op dit moment Republikeins gekleurd zijn.

Nee, vertel mij maar even waar jij vandaan haalt dat hij persoonlijk vóór wapenbezit en tegen het homohuwelijk is, dan praten we wel verder. Als je je afvraagt waarom wapenbezit nog toegestaan is moet je eens kijken wie daar meer invloed op heeft: de NRA of Obama.
Tijdens zijn eerste verkiezingscampagne heeft hij zich uitgesproken tegen het homohuwelijk en ik heb hem nog nooit horen vertellen dat hij wapenbezit wil verbieden.
Het feit dat hij sommige dingen misschien niet voor elkaar kan krijgen weerhoudt hem niet om zich erover uit te spreken. Maar goed, ik begrijp dus dat jij het accepteert dat hij wat "leugentjes om eigen bestwil" vertelt, dat hij eigenlijk veel verder wil gaan maar dat zijn dan wel een flink aantal "leugentjes om eigen bestwil" wat jij accepteert.
pi_169091759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tijdens zijn eerste verkiezingscampagne heeft hij zich uitgesproken tegen het homohuwelijk en ik heb hem nog nooit horen vertellen dat hij wapenbezit wil verbieden.
Het feit dat hij sommige dingen misschien niet voor elkaar kan krijgen weerhoudt hem niet om zich erover uit te spreken. Maar goed, ik begrijp dus dat jij het accepteert dat hij wat "leugentjes om eigen bestwil" vertelt, dat hij eigenlijk veel verder wil gaan maar dat zijn dan wel een flink aantal "leugentjes om eigen bestwil" wat jij accepteert.
Niets zo sterk als een president die tijdens zijn termijn zijn standpunt durft te veranderen.

Obama voor homohuwelijk, na het zelf gelegaliseerd te hebben
Obama tegen wapenbezit

Je lult dus maar naïef wat in het rond. Dat hij zich nooit tegen wapenbezit zou hebben uitgesproken is gewoon je reinste onzin.
pi_169091943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:38 schreef keste010 het volgende:

[..]

Niets zo sterk als een president die tijdens zijn termijn zijn standpunt durft te veranderen.

Obama voor homohuwelijk, na het zelf gelegaliseerd te hebben
Obama tegen wapenbezit

Je lult dus maar naïef wat in het rond. Dat hij zich nooit tegen wapenbezit zou hebben uitgesproken is gewoon je reinste onzin.

pi_169092023
quote:
Je kan niet alleen niet lezen, je shopt ook maar gewoon wat op het Internet rond naar informatie dat jouw standpunt goed uitkomt. Wat aan de twee bronnen die ik aanhaalde was niet duidelijk genoeg voor je?
pi_169092244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:47 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je kan niet alleen niet lezen, je shopt ook maar gewoon wat op het Internet rond naar informatie dat jouw standpunt goed uitkomt. Wat aan de twee bronnen die ik aanhaalde was niet duidelijk genoeg voor je?
Ik zei ook dat hij dat hij tegen het homohuwelijk was tijdens zijn verkiezingscampagne.Beetje laf dat hij pas na zijn verkiezing voor was.

De titel van dat linkje over wapenbezit van jou komt niet overeen met de inhoud. Hij wil meer regeltjes voor wapenbezit maar hij is niet keihard tegen.

En verder? Het feit dat hij bommen gooide op vrouwen en kinderen? Een kleinigheidje? Zie je door de vingers?
pi_169092359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zei ook dat hij dat hij tegen het homohuwelijk was tijdens zijn verkiezingscampagne.Beetje laf dat hij pas na zijn verkiezing voor was.

De titel van dat linkje over wapenbezit van jou komt niet overeen met de inhoud. Hij wil meer regeltjes voor wapenbezit maar hij is niet keihard tegen.

En verder? Het feit dat hij bommen gooide op vrouwen en kinderen? Een kleinigheidje? Zie je door de vingers?
Jij vindt het laf dat iemand van standpunt verandert? Ik zie dat compleet tegenovergesteld. Niets is zo normaal voor een mens als van mening veranderen door de tijd heen.

Feit blijft dus in ieder geval dat je er naast zat, en dat Obama het homohuwelijk mogelijk heeft gemaakt en gepoogd heeft het wapenbezit in te perken. En inderdaad, Obama is zeker niet in z'n geheel tegen wapenbezit, maar dat zijn we hier in Nederland ook niet. Het gaat om het veel meer aanscherpen van de regels op het bezit. Een belangrijke stap voor Amerika, die door republikeinen en NRA actief tegengehouden wordt.

Op je laatste punt kom ik terug zodra je erkend dat Obama dus juist niet extreemrechts, maar gewoon links was op bovenstaande punten. Over het feit dat Obama als eerste Amerikaanse president internationale samenwerking op klimaatverandering zocht, en veel meer Amerikanen aan een zorgverzekering hielp heb ik je niet gehoord. Maar je staat sowieso aardig op knikkende knieën. Geef nou maar gewoon toe dat je eerdere opmerking nergens op sloeg, dan kunnen we tenminste verder..
pi_169094948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:07 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee, dat kun je nu al prima concluderen. Een president die beleid uitvoert waar bepaalde bevolkingsgroepen minderwaardig zijn ten opzichte van anderen is per definitie polariserend.
Daar heb je vast een goed voorbeeld bij.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_169095637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:08 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Daar heb je vast een goed voorbeeld bij.
Meerdere. Het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen (in buitenland maar ook in eigen land) door een inreisverbod uit bepaalde landen in te stellen betekent dat je het gelijkwaardigheidsprincipe van je eigen bevolking schaadt. Ergo: Trump is geen president voor de Amerikanen die een afkomst hebben uit de 7 landen van zijn inreisverbod. Net zoals Trump geen president is voor Amerikanen met een Mexicaanse komaf, etc.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:45:04 #52
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169095851
Grappig dat hier een topic over wordt gemaakt, want ik dacht al ongeveer hetzelfde, terwijl ik de meeste mensen juist altijd vol lof over het programma hoor praten. Jinek is een agressieve tafelvrouw die het vaak speelt op emoties. De onderwerpen die ze aankaart in haar programma's zijn prima, maar de manier waarop ze daarmee omgaat is beneden peil.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169098755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:36 schreef keste010 het volgende:

[..]

Meerdere. Het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen (in buitenland maar ook in eigen land) door een inreisverbod uit bepaalde landen in te stellen betekent dat je het gelijkwaardigheidsprincipe van je eigen bevolking schaadt. Ergo: Trump is geen president voor de Amerikanen die een afkomst hebben uit de 7 landen van zijn inreisverbod.
Als men vanuit een land probeert in te reizen waarvan niet te achterhalen is of de overheid of de lokale slager paspoorten drukt lijkt het mij voor de hand liggend die mensen te weigeren tot je een procedure hebt ontwikkelt die deze problemen ondervangt. Dat zou ieder verstandig land moeten doen.

Dat Trump hiervoor het lijstje van Obama heeft gebruikt lijkt mij een goed begin.

quote:
Net zoals Trump geen president is voor Amerikanen met een Mexicaanse komaf, etc.
Dat bepalen zij zelf wel; veel legale Mexicanen zijn Trump stemmers.

Het handhaven van de wet en kunnen checken van inreizende individuen lijkt mij essentieel voor het bewaken van veiligheid en vrijheden van burgers. Dat jij beide voorbeelden als stigmatisering interpreteert zegt vooral iets over jouw politieke agenda en/of diepgewortelde verlangens om Trump te kunnen bashen.
pi_169104654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:38 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Als men vanuit een land probeert in te reizen waarvan niet te achterhalen is of de overheid of de lokale slager paspoorten drukt lijkt het mij voor de hand liggend die mensen te weigeren tot je een procedure hebt ontwikkelt die deze problemen ondervangt. Dat zou ieder verstandig land moeten doen.

Dat Trump hiervoor het lijstje van Obama heeft gebruikt lijkt mij een goed begin.

[..]

Dat bepalen zij zelf wel; veel legale Mexicanen zijn Trump stemmers.

Het handhaven van de wet en kunnen checken van inreizende individuen lijkt mij essentieel voor het bewaken van veiligheid en vrijheden van burgers. Dat jij beide voorbeelden als stigmatisering interpreteert zegt vooral iets over jouw politieke agenda en/of diepgewortelde verlangens om Trump te kunnen bashen.
Nee, het zegt vooral iets over dat voor jou het doel alle middelen heiligt. Het middel is in dit geval namelijk gewoon discriminatie. Het is een bekende fascistische truc: uit oogpunt van veiligheid ingrijpende maatregelen tevoorschijn toveren die tegen de fundamentele rechten van de mens in gaan (kijk Naomi Klein's 'Shock Doctrine' eens, dan weet je voor welk karretje je je laat spannen).

En dan kan je urenlang gaan discussieren of het wel of niet een goede maatregel is. Je zal vast een x aantal drogredenen bedenken om dit beleid goed te praten en iedereen die het er niet mee eens is naïef of een landverrader te vinden. Prima, dat soort kul heb ik al vaak genoeg gehoord. Feit is in ieder geval wel dat Trump een president is die bepaalde bevolkingsgroepen als minderwaardig behandelt. Daarmee is hij dus geen president voor alle Amerikanen. Of er nu af en toe een Mexicaan of Iraniër wel op hem stemt doet daar niets aan af.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 23:35:50 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_169127818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:53 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nee, het zegt vooral iets over dat voor jou het doel alle middelen heiligt. Het middel is in dit geval namelijk gewoon discriminatie. Het is een bekende fascistische truc: uit oogpunt van veiligheid ingrijpende maatregelen tevoorschijn toveren die tegen de fundamentele rechten van de mens in gaan (kijk Naomi Klein's 'Shock Doctrine' eens, dan weet je voor welk karretje je je laat spannen).

En dan kan je urenlang gaan discussieren of het wel of niet een goede maatregel is. Je zal vast een x aantal drogredenen bedenken om dit beleid goed te praten en iedereen die het er niet mee eens is naïef of een landverrader te vinden. Prima, dat soort kul heb ik al vaak genoeg gehoord. Feit is in ieder geval wel dat Trump een president is die bepaalde bevolkingsgroepen als minderwaardig behandelt. Daarmee is hij dus geen president voor alle Amerikanen. Of er nu af en toe een Mexicaan of Iraniër wel op hem stemt doet daar niets aan af.
idd, het is manipulatie van de eerste orde. Mensen net zo lang angst aanjagen totdat ze in totale paniek zelfs de tanden van de bloedhond gaan kussen.
Naomi Klein verwoord dit uitstekend en verklaart tot op detail hoe het (shocktherapie) feitelijk (uit)werkt.

Probleem met dit soort dingen is voor mij niet zozeer of iets compleet (on)waar of (on)redelijk is maar dat dat de feitelijke gedraging en drijfveren niet worden besproken.
Het is meer een soort 101-psychologie die bijna altijd werkt. Maak mensen bang, bedreig ze met onzekerheid, beroof ze van hun eigenwaarde, geef ze een nieuwe "god" en je hebt er een meer dan fanatieke medestander bij.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_169130866
quote:

[..]
(kijk Naomi Klein's 'Shock Doctrine' eens, dan weet je voor welk karretje je je laat spannen).
Dat lijkt me duidelijk. Het karretje van Naomi Klein.
pi_169131066
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Jinek had gewoon nog jaren het middagjournaal moeten oplezen om daarna koffietijd of zo te gaan doen, maar toen begon ze over haar tieten en ging het helemaal mis.
Dat was een sluwe truc ja.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169152757
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Sterke reactie weer. Trumpachtige boodschappen die met Trump-retoriek verdedigd worden.
pi_169152817
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

idd, het is manipulatie van de eerste orde. Mensen net zo lang angst aanjagen totdat ze in totale paniek zelfs de tanden van de bloedhond gaan kussen.
Naomi Klein verwoord dit uitstekend en verklaart tot op detail hoe het (shocktherapie) feitelijk (uit)werkt.

Probleem met dit soort dingen is voor mij niet zozeer of iets compleet (on)waar of (on)redelijk is maar dat dat de feitelijke gedraging en drijfveren niet worden besproken.
Het is meer een soort 101-psychologie die bijna altijd werkt. Maak mensen bang, bedreig ze met onzekerheid, beroof ze van hun eigenwaarde, geef ze een nieuwe "god" en je hebt er een meer dan fanatieke medestander bij.
Absoluut. En vergeet niet het doodslaan van elke inhoudelijke discussie erover. Mensen als Lyrebird komen niet verder dan zeggen dat iets simpelweg niet zo is. Omdat dat op langere termijn geen houdbare strategie is snoeren ze media zoals de CNN de mond. Met Wilders staat ons niets anders te wachten.
pi_169154540
quote:

Feit is in ieder geval wel dat Trump een president is die bepaalde bevolkingsgroepen als minderwaardig behandelt.
Niet-Amerikanen hebben minder rechten dan Amerikanen. Hoe was dat onder Obama anders?
  zondag 26 februari 2017 @ 15:07:56 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169154607
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

Absoluut. En vergeet niet het doodslaan van elke inhoudelijke discussie erover. Mensen als Lyrebird komen niet verder dan zeggen dat iets simpelweg niet zo is. Omdat dat op langere termijn geen houdbare strategie is snoeren ze media zoals de CNN de mond. Met Wilders staat ons niets anders te wachten.
De VVD doet dit al jaren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169155393
quote:

[..]

Er bestaat geen fundamenteel mensenrecht om in de VS te verblijven als je daar niet woont
  zondag 26 februari 2017 @ 21:44:22 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_169165897
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat je duidelijk is ?
Ik zou meer zeggen de fr(e)ightlorry waar Naomi imho uiterst helder verwoord hoe de schijnwereld haar kritische burgers doldraait.

Denk je dat Naomi Klein er - zo - ver vandaan zit met haar schets hoe de wereld qua macht(suiting) feitelijk uitziet ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_169171464
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:05 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Niet-Amerikanen hebben minder rechten dan Amerikanen. Hoe was dat onder Obama anders?
Welke demografische groep sloot Obama precies buiten? En nogmaals: dan geldt het criterium welk beleid hij precies ingevoerd heeft (in plaats van het oerconservatieve beleid dat al jaren door republikeinen in stand gehouden werd)?

Oftewel: in hoeverre ben je het echt oneens met wat Obama wilde, of in hoeverre baal je van wat hij niet voor elkaar kreeg?
pi_169171472
quote:
12s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat je duidelijk is ?
Ik zou meer zeggen de fr(e)ightlorry waar Naomi imho uiterst helder verwoord hoe de schijnwereld haar kritische burgers doldraait.

Denk je dat Naomi Klein er - zo - ver vandaan zit met haar schets hoe de wereld qua macht(suiting) feitelijk uitziet ?
Nee. Sommige mensen willen alleen elke discussie doodslaan met de houding vermeend kritisch te zijn. Zo van: als ik maar elke bron die mij gepresenteerd wordt weiger dan ben ik geen naïef persoon. Ik had vroeger nog enig respect voor Lyrebird; tegenwoordig is het alleen maar rechts-populistisch zijn om het rechts-populistisch zijn...
pi_169171620
Volgens mij is het vooral Trump die er allerlei randzaken bijhaalt en een echte inhoudelijke discussie vermijdt. Niet zo vreemd dat die randzaken dan vervolgens uitgebreid ter sprake komen in de media.
pi_169175126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:45 schreef KetchupFTW het volgende:
Grappig dat hier een topic over wordt gemaakt, want ik dacht al ongeveer hetzelfde, terwijl ik de meeste mensen juist altijd vol lof over het programma hoor praten. Jinek is een agressieve tafelvrouw die het vaak speelt op emoties. De onderwerpen die ze aankaart in haar programma's zijn prima, maar de manier waarop ze daarmee omgaat is beneden peil.
Jinek is net altijd die irritante oom op het verjaardagsfeest altijd over elke onderwerp zijn eigen mening luid wil ventileren.
pi_169193397
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 01:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Welke demografische groep sloot Obama precies buiten? En nogmaals: dan geldt het criterium welk beleid hij precies ingevoerd heeft (in plaats van het oerconservatieve beleid dat al jaren door republikeinen in stand gehouden werd)?

Oftewel: in hoeverre ben je het echt oneens met wat Obama wilde, of in hoeverre baal je van wat hij niet voor elkaar kreeg?
Google eens op Lois Lerner and IRS.

Lees en huiver.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:03:45 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169193411
quote:
Het merkwaardige is dat Trump voldoende munitie geeft voor inhoudelijke kritiek, maar dat zo'n Jinek zich blijkbaar laat verleiden tot dat belachelijk maken op niet-inhoudelijke elementen, wat je van zo'n journaliste niet verwacht.
Immers, elke keer dat het gaat over z'n handjes of z'n kapper of een verspreking en dat soort trivia, gaat het niet over zijn beleid of zaken die er echt toe doen. Dat kan gevaarlijk zijn: als hij maar clown genoeg blijft, blijven we om hem lachen en horen we niks van zijn maatregelen die toch best wat meer impact kunnen hebben dan een meewarige glimlach.
Je zou bijna denken dat hij het er om doet... en Jinek c.s. trapt er volop in.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:16:09 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169193424
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 02:41 schreef Leitmotiv het volgende:
Volgens mij is het vooral Trump die er allerlei randzaken bijhaalt en een echte inhoudelijke discussie vermijdt. Niet zo vreemd dat die randzaken dan vervolgens uitgebreid ter sprake komen in de media.
Denk groter. Trump heeft een heel team om zich heen staan, vol met communicatie-adviseurs en dergelijke. Hij spreekt namens een partij. Waarom grijpt er niemand in? Het begint er sterk op te lijken dat het gedoe met de randzaken geregisseerd is, net als het gedoe om de hilarische onmogelijke zaken. Waarom? Vermoedelijk om de aandacht van het beleid af te leiden.
pi_169193449
Politiek bevooroordeelde Jinek doet het nu samen met leugenaar Pauw

Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_169194715
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 05:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lees en huiver.
Bekend. Ik hoor nog geen antwoord op mijn vragen.
pi_169194780
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 05:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lees en huiver.
Zeer terecht dat dit haat- en verdeling zaaiende groepen geen belastingvrijstelling kregen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169197533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zeer terecht dat dit haat- en verdeling zaaiende groepen geen belastingvrijstelling kregen.
De aanpak van de IRS ging verder dan groepen uitsluiten van belastingvrijstelling.
pi_169197539
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 06:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Denk groter. Trump heeft een heel team om zich heen staan, vol met communicatie-adviseurs en dergelijke. Hij spreekt namens een partij. Waarom grijpt er niemand in? Het begint er sterk op te lijken dat het gedoe met de randzaken geregisseerd is, net als het gedoe om de hilarische onmogelijke zaken. Waarom? Vermoedelijk om de aandacht van het beleid af te leiden.
Ah, een complot!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:01:19 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169201805
quote:
Grappig.....bijna alle afleveringen gezien, maar niet wat jij omschrijft. Ik zou zelf ook absoluut geen moeite hebben met Jinek als tafeldame. Misschien een kwestie van zelfvertrouwen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:03:38 #77
Why is all the rum gone?
pi_169201853
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:18 schreef Idisrom het volgende:

Jinek is net altijd die irritante oom op het verjaardagsfeest altijd over elke onderwerp zijn eigen mening luid wil ventileren.
Duh! Het is haar eigen programma.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 februari 2017 @ 23:59:01 #78
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169212094
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Pauw blijft nummer 1.
Nee joh er zijn veel betere interviewers. Paus is een halfbakken interviewer. Vraagt nooit door, heeft vaak weinig verstand van het onderwerp etc.
Feyenoord!
pi_169212388
Jan Roos werd flink aangepakt vanavond. Leek op een opzetje, met die oude filmpjes van hem en vervolgens Jinek en Pechtold die erboven doken. Pechtold kreeg veel meer spreektijd en werd nauwelijks onderbroken. Ook een bekende truc door een toevallige prima geintegreerde asielzoekster even het woord te geven. Op een of andere manier nodigen ze nooit een kansloze Somalische bijstand trekker uit.

Het is allemaal framing, met z'n allen tegen 1, maar Jan Roos deed het ook niet erg goed.
  woensdag 1 maart 2017 @ 07:49:13 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169213677
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:24 schreef Homey het volgende:
Jan Roos werd flink aangepakt vanavond. Leek op een opzetje, met die oude filmpjes van hem en vervolgens Jinek en Pechtold die erboven doken. Pechtold kreeg veel meer spreektijd en werd nauwelijks onderbroken. Ook een bekende truc door een toevallige prima geintegreerde asielzoekster even het woord te geven. Op een of andere manier nodigen ze nooit een kansloze Somalische bijstand trekker uit.

Het is allemaal framing, met z'n allen tegen 1, maar Jan Roos deed het ook niet erg goed.
Bij EenVandaag kreeg hij gewoon gratis reclame.

Sowieso krijgen zowel vnl als fvd aantoonbaar veel meer aandacht en positieve aandacht dan andere partijen zonder zetels.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:23:02 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169213894
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ah, een complot!
Nee, eerder een vorm van propaganda. Zoals eerder in dit topic al werd gesuggereerd dat het extreemrechtse beleid van Obama werd gecamoufleerd door de warme glimlach van die man en de policor gedachte dat zwarten niet de bad guy kunnen zijn.
Het is een goochelaarstruc: leidt het publiek af zodat het niet ziet wat er echt gebeurt. Ze doen het allemaal als ze de media in hun zak hebben: Putin, Erdogan, de Saudi's, etc.
Jinek trapt er met open ogen in.
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:24:16 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169213904
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Duh! Het is haar eigen programma.
Dan moet ze geen gasten uitnodigen.
pi_169214124
quote:

Jan Roos is een typische populistische politicus: wel uitdelen maar niet kunnen incasseren.
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:08:56 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169214311
Ja roos kan na gisterenavond wel ophouden met campagne voeren.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:05:21 #85
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_169215050
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:49 schreef skrn het volgende:

[..]

Jan Roos is een typische populistische politicus: wel uitdelen maar niet kunnen incasseren.
Klopt. Deze verkoper van ingestraald water heeft wel een grote bek over anderen maar doet zelf heel erg verongelijkt als er wat neutrale vragen over zijn (vroegere) handelswijze zijn. Roos is een opportunistische charlatan. Ik hoop dat wij hem na de verkiezingen nooit meer zien.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_169215202
quote:

Tja, het is natuurlijk even wennen als je opeens zelf de maat wordt genomen in plaats van dat je enkel mag uitdelen. Daar kan men in die hoek maar heel matig mee omgaan, wat dan weer leidt tot gejammer over die vreselijke media.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_169215377
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:05 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopt. Deze verkoper van ingestraald water heeft wel een grote bek over anderen maar doet zelf heel erg verongelijkt als er wat neutrale vragen over zijn (vroegere) handelswijze zijn. Roos is een opportunistische charlatan. Ik hoop dat wij hem na de verkiezingen nooit meer zien.
Wellicht, maar er is wel behoefte aan een echt rechts liberaal geluid, dus ik hoop dat VNL wel de kamer in komt. I.t.t anderen willen ze wel daadwerkelijk breed inzetten op belastingverlagingen, volledige legalisatie van softdrugs en minder kansloze massa-immigratie. Hele goede punten in mijn ogen. Ik denk dat ze 2 zetels gaan scoren, maar zo'n optreden als gisteren zal niet helpen nee.

Off the record verder, ik heb wel het idee dat ze bij de NPO heel hard tegen kleine nieuwkomers ingaan. Het is goed dat ze aandacht krijgen, maar het wordt wel erg persoonlijk zoals bij Jan Roos en Henk Krol. Bij gevestigde figuren als Pechtold is dat duidelijk minder het geval, die krijgen veel spreektijd zonder onderbroken te worden of kritische vragen te krijgen.
pi_169215400
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 07:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij EenVandaag kreeg hij gewoon gratis reclame.

Sowieso krijgen zowel vnl als fvd aantoonbaar veel meer aandacht en positieve aandacht dan andere partijen zonder zetels.
Voor de een is het reclame, voor de ander is het een kritische blik. Maar zeker, de kleine partijen mogen over aandacht niet klagen. Gezegd mag worden dat VNL en FvD een rechts liberaal geluid horen, wat andere partijen niet laten horen, dus ergens is het erg logisch dat ze wel aandacht krijgen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:30:57 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:28 schreef Homey het volgende:

[..]

Wellicht, maar er is wel behoefte aan een echt rechts liberaal geluid, dus ik hoop dat VNL wel de kamer in komt. I.t.t anderen willen ze wel daadwerkelijk breed inzetten op belastingverlagingen, volledige legalisatie van softdrugs en minder kansloze massa-immigratie. Hele goede punten in mijn ogen. Ik denk dat ze 2 zetels gaan scoren, maar zo'n optreden als gisteren zal niet helpen nee.

Off the record verder, ik heb wel het idee dat ze bij de NPO heel hard tegen kleine nieuwkomers ingaan. Het is goed dat ze aandacht krijgen, maar het wordt wel erg persoonlijk zoals bij Jan Roos en Henk Krol. Bij gevestigde figuren als Pechtold is dat duidelijk minder het geval, die krijgen veel spreektijd zonder onderbroken te worden of kritische vragen te krijgen.
De massa immigratie komt altijd van rechts...
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:31:01 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169215420
Zou het wellicht komen omdat Jan Roos en Henk Krol beide heel erg hypocriete figuren zijn?
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:31:56 #91
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215434
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:29 schreef Homey het volgende:

[..]

Voor de een is het reclame, voor de ander is het een kritische blik. Maar zeker, de kleine partijen mogen over aandacht niet klagen. Gezegd mag worden dat VNL en FvD een rechts liberaal geluid horen, wat andere partijen niet laten horen, dus ergens is het erg logisch dat ze wel aandacht krijgen.
... en de anderen niet.

Tot zover de mythe van de socialistische NPO (benoemd door vvders trouwens)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169215449
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, het is natuurlijk even wennen als je opeens zelf de maat wordt genomen in plaats van dat je enkel mag uitdelen. Daar kan men in die hoek maar heel matig mee omgaan, wat dan weer leidt tot gejammer over die vreselijke media.
Ik vind de communicatie van VNL ook niet altijd jofel. Ze zijn hard tegen anderen, dan moet je ook incasseren.

By the way, vergis je niet hoeveel hits rechtse sites als TPO en Dagelijkse Standaard krijgen. Die hebben echt wel bereik hoor. De oneerlijkheid echter is, dat linkse media gesubsidieerd worden met belastinggeld, terwijl dat met rechtse media nauwelijks het geval is. Alleen WNL en Pownews krijgen een beetje steun van de overheid, maar genoemde sites en Geenstijl moeten hun eigen broek ophouden. Een extreem-linkse blog als Joop.nl wordt daarentegen met gemeenschapsgeld in de lucht gehouden. Een echte level playing field is het niet.
pi_169215475
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De massa immigratie komt altijd van rechts...
Zweden bewijst wel anders. Het is extreem-links wat de poorten wagenwijd open zet zonder controles. Extreem-rechtse landen als Saoedi-Arabie en Kuweit hebben dichte grenzen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:35:03 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:32 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik vind de communicatie van VNL ook niet altijd jofel. Ze zijn hard tegen anderen, dan moet je ook incasseren.

By the way, vergis je niet hoeveel hits rechtse sites als TPO en Dagelijkse Standaard krijgen. Die hebben echt wel bereik hoor. De oneerlijkheid echter is, dat linkse media gesubsidieerd worden met belastinggeld, terwijl dat met rechtse media nauwelijks het geval is. Alleen WNL en Pownews krijgen een beetje steun van de overheid, maar genoemde sites en Geenstijl moeten hun eigen broek ophouden. Een extreem-linkse blog als Joop.nl wordt daarentegen met gemeenschapsgeld in de lucht gehouden. Een echte level playing field is het niet.
Joop.nl wordt betaald door het ledengeld van de VARA. Niet door de Nederlandse of Russische belastingbetaler. Of de gratis flappentap van de ECB.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169215503
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:31 schreef Hexagon het volgende:
Zou het wellicht komen omdat Jan Roos en Henk Krol beide heel erg hypocriete figuren zijn?
Is elke politicus niet hypocriet? Dat is een politicus eigen. Ik vind zelf dat het teveel op de persoon wordt gespeeld (ook door VNL hoor daar niet van), en te weinig op het programma.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:38:13 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215537
quote:

[..]

Overigens hebben sites zoals Jalta een ANBI status, wat betekent dat de belastingbetaler ze rechtsom betaalt. Geld aan DDS of GeenStijl is aftrekbaar van de belasting.

Niet iedereen krijgt zo een status. Ravage digitaal bijvoorbeeld niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:39:32 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:34 schreef Homey het volgende:

[..]

Zweden bewijst wel anders. Het is extreem-links wat de poorten wagenwijd open zet zonder controles. Extreem-rechtse landen als Saoedi-Arabie en Kuweit hebben dichte grenzen.
Minister president Reinfeldt was van een andere partij hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169215588
quote:

[..]

Mwoah, Joop is van de VARA. Die claimen het te financieren met contributiegelden. Ik heb geen inzicht in de financiën. Joop is bovendien een vrij marginaal verschijnsel. Online zijn er nu.nl, een stuk of 5-10 grotere kranten, allerhande weblogs, enzovoort. "Linkse subsidie" speelt niet echt een rol in het online verkeer.
Bij de PO heb je omroepen die een pluriform scala aan meningen vertegenwoordigen. WNL en Pownews krijgen niet 'een beetje steun', dat zijn gewoon omroepen net als de VARA. Ze hebben alleen een vrij marginaal ledenaantal. Samen net iets meer dan 100k, terwijl de VARA/BNN combi er pakweg 750k heeft.
pi_169215593
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 21:51 schreef LelijKnap het volgende:
Pauw en Jinek zijn voor gemaakt voor de gemiddelde (domme) burger: makkelijk te sturen/dienen dmv doorzichtige retoriek. Aan het einde van elke aflevering klopt men zich op de eigen schouder opdat men weer lekker kan slapen zonder ook maar iets opgestoken te hebben.
Vertel, welke educatieve en tevens elitaire programma's kijk jij zoal?
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:50:45 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169215721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:35 schreef Homey het volgende:

[..]

Is elke politicus niet hypocriet? Dat is een politicus eigen. Ik vind zelf dat het teveel op de persoon wordt gespeeld (ook door VNL hoor daar niet van), en te weinig op het programma.
Henk Krol zegt op te komen voor pensioenen en heeft zelf de pensioenen van zijn medewerkers vernaggeld

Jan Roos zegt voor normen en waarden op te komen en gedraagt zich zelf als een respectloze proleet

Dan verdien je het om eens flink aangepakt te worden
pi_169215738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, Joop is van de VARA. Die claimen het te financieren met contributiegelden. Ik heb geen inzicht in de financiën. Joop is bovendien een vrij marginaal verschijnsel. Online zijn er nu.nl, een stuk of 5-10 grotere kranten, allerhande weblogs, enzovoort. "Linkse subsidie" speelt niet echt een rol in het online verkeer.
Bij de PO heb je omroepen die een pluriform scala aan meningen vertegenwoordigen. WNL en Pownews krijgen niet 'een beetje steun', dat zijn gewoon omroepen net als de VARA. Ze hebben alleen een vrij marginaal ledenaantal. Samen net iets meer dan 100k, terwijl de VARA/BNN combi er pakweg 750k heeft.
Een goede zaak dat subsidie-vrije online media in opkomst is.
pi_169215942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:51 schreef Homey het volgende:

[..]

Niets nieuws hoor, dat gebeurde al eeuwenlang met kranten en opinietijdschriften. De hele obsessie met de Nederlandse publieke omroep is wat overdreven.
pi_169216034
quote:

[..]

Het mooie bij de aantijgingen vanuit rechts naar de publieke omroep is dat het altijd niet-onderbouwd gelul blijft. Vaak met een verwijzing naar een uitspraak van een journalist, die dan kritisch op Wilders zou zijn geweest. Ja duuhh, als je leider van het land wil worden word je altijd kritisch aangepakt. Bovendien wil hij een revolutionair programma invoeren; kijk dan niet verbaasd op als dat grondig geanalyseerd wordt.

Het hele 'demoniseer'-verhaal blijft vooralsnog puur op de onderbuik gebaseerd. Onderzoeken zoals deze (naar kranten) laten juist zien dat de balans eerder naar rechts slaat. Ik herinner me ook nog een onderzoek van Ipsos waaruit bleek dat een overgroot deel van de Nederlanders de publieke omroep 'noch links noch rechts' beschouwde. Zowel op basis van constateringen als percepties is er dus geen reden om media links te noemen.

Dat staat dan schrijnend tegenover quasi-onderzoek zoals dit flutstuk, waar een auteur meent op basis van eigen observaties over het wel of niet vermelden van het woord 'islam' in een nieuwsitem te kunnen concluderen dat een omroep links is

Of je het nu gevoelsmatig wel of niet eens bent met de stelling dat de media te links zouden zijn, er is gewoonweg geen sluitend bewijs voor. En je moet ook gewoon eens in de spiegel durven kijken en te concluderen dat Roos en Wilders gewoonweg zoveel schandalige baggeruitspraken doen dat ieder zichzelf respecterend journalist dat uitpluist. Dat de media zoveel tegen Wilders zouden zijn komt niet doordat ze links zijn, maar doordat ze hun vak goed doen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:52:00 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169218950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niets nieuws hoor, dat gebeurde al eeuwenlang met kranten en opinietijdschriften. De hele obsessie met de Nederlandse publieke omroep is wat overdreven.
Ik breng naast de ANBI status ook graag dit in herinnering

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dagbladzegel

In de hoogtijdagen van de krant c.q. journalistiek was er bovendien indirecte subsidie via een persfonds. Indirect, omdat de democratische overheid garant stond.

Verder is de NPO ook gewoon relatief klein. Per hoofd van de bevolking staat Nederland vrij laag. Er wordt ook veel geklaagd over hoe ouderwets ze zijn (ook ivm buitenlandse po), maar veel is gewoon vanuit de politiek geblokkeerd. Daar kun je best argumenten voor bedenken, maar de kritiek verdient in veel gevallen het predikaat leugenachtig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169219814
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik breng naast de ANBI status ook graag dit in herinnering

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dagbladzegel

In de hoogtijdagen van de krant c.q. journalistiek was er bovendien indirecte subsidie via een persfonds. Indirect, omdat de democratische overheid garant stond.

Verder is de NPO ook gewoon relatief klein. Per hoofd van de bevolking staat Nederland vrij laag. Er wordt ook veel geklaagd over hoe ouderwets ze zijn (ook ivm buitenlandse po), maar veel is gewoon vanuit de politiek geblokkeerd. Daar kun je best argumenten voor bedenken, maar de kritiek verdient in veel gevallen het predikaat leugenachtig.
Tegenwoordig doet bijvoorbeeld Google aan subsidieverstrekking voor de pers.
  woensdag 1 maart 2017 @ 18:29:04 #106
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169224001
Hee, nog een verontwaardigde Trump fan. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 2 maart 2017 @ 08:29:00 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169236096
Bij wnl geven ze zelfs expliciet stemadvies :')
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169242436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 08:29 schreef Klopkoek het volgende:
Bij wnl geven ze zelfs expliciet stemadvies :')
In welk programma?
  donderdag 2 maart 2017 @ 16:40:51 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169244449
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

In welk programma?
Goedemorgen Nederland. De persoon die dat advies gaf was "financieel deskundige" Janneke Willemse. De "portemonnee" werd tot norm verheven, en immigratie werd er ook even bij gesleept (alsof de VVD zo consequent tegen laaggeschoolde migratie is...). Ze bevool de PVV en VVD aan "voor je portemonnee". Naast haar zat die Mark Koster van TPO, die foutief zei dat MKBers voor "30 procent" op de VVD stemmen.

http://servicemanagement.(...)dernemers-kiest-pvv/

Ik vond dat verspreiden van 'meningen verpakt als feiten' en dan ook nog foutief zeggen wat MKBers stemmen vrij schokkend.

Ik heb een linkse omroep nog nooit een expliciet stemadvies horen geven. Dat deden ze zelfs in de tijd van de verzuiling niet (itt KRO). De AVRO en (in iets minder mate) TROS deden dat trouwens ook nooit.

http://www.npo.nl/goedemorgen-nederland/02-03-2017/POW_03436964
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169246746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Goedemorgen Nederland. De persoon die dat advies gaf was "financieel deskundige" Janneke Willemse. De "portemonnee" werd tot norm verheven, en immigratie werd er ook even bij gesleept (alsof de VVD zo consequent tegen laaggeschoolde migratie is...). Ze bevool de PVV en VVD aan "voor je portemonnee". Naast haar zat die Mark Koster van TPO, die foutief zei dat MKBers voor "30 procent" op de VVD stemmen.

http://servicemanagement.(...)dernemers-kiest-pvv/

Ik vond dat verspreiden van 'meningen verpakt als feiten' en dan ook nog foutief zeggen wat MKBers stemmen vrij schokkend.

Ik heb een linkse omroep nog nooit een expliciet stemadvies horen geven. Dat deden ze zelfs in de tijd van de verzuiling niet (itt KRO). De AVRO en (in iets minder mate) TROS deden dat trouwens ook nooit.

http://www.npo.nl/goedemorgen-nederland/02-03-2017/POW_03436964
Oja, Willemse. Wederom zo'n voorbeeld waar fiscalisten, economen en bedrijfskundigen te veel op 1 hoop gegooid worden door media als het gaat om economisch advies. Dat een belegger VVD stemt zou ik nog in kunnen komen, maar het advies voor het MKB slaat gewoon nergens op. Het is inderdaad vrij stuitend dat een (voormalig) presentatrice het er zo dik bovenop legt.

Het enige voordeel is nog dat ze de VVD en PVV in 1 adem noemt. Wie weet dat het de achterban van Wilders helpt te beseffen dat ze met hem niets anders dan een extreem xenofobe VVD'er binnenhalen.
  donderdag 2 maart 2017 @ 19:19:34 #111
Why is all the rum gone?
pi_169247084
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:24 schreef Lunatiek het volgende:

Dan moet ze geen gasten uitnodigen.
Die gasten kunnen de uitnodiging weigeren. Maar blijkbaar besluiten ze toch echt zelf dat ze willen komen?
pi_169256543
Ik vind haar vooral niet objectief overkomen. en vooral heel erg nep.Vooral dat neppe Amerikaanse-Nederlands accentje van haar.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 07:19:58 #113
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169257907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 19:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die gasten kunnen de uitnodiging weigeren. Maar blijkbaar besluiten ze toch echt zelf dat ze willen komen?
Maakt niet uit. Als Jinek in haar programma haar mening wil geven, iedere keer weer, heeft ze geen gasten nodig. Behalve om kijkers te trekken, want ik denk dat het de meeste mensen niet boeit wat Jineks mening is.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 15:25:43 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169284279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:12 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het mooie bij de aantijgingen vanuit rechts naar de publieke omroep is dat het altijd niet-onderbouwd gelul blijft. Vaak met een verwijzing naar een uitspraak van een journalist, die dan kritisch op Wilders zou zijn geweest. Ja duuhh, als je leider van het land wil worden word je altijd kritisch aangepakt. Bovendien wil hij een revolutionair programma invoeren; kijk dan niet verbaasd op als dat grondig geanalyseerd wordt.

Het hele 'demoniseer'-verhaal blijft vooralsnog puur op de onderbuik gebaseerd. Onderzoeken zoals deze (naar kranten) laten juist zien dat de balans eerder naar rechts slaat. Ik herinner me ook nog een onderzoek van Ipsos waaruit bleek dat een overgroot deel van de Nederlanders de publieke omroep 'noch links noch rechts' beschouwde. Zowel op basis van constateringen als percepties is er dus geen reden om media links te noemen.

Dat staat dan schrijnend tegenover quasi-onderzoek zoals dit flutstuk, waar een auteur meent op basis van eigen observaties over het wel of niet vermelden van het woord 'islam' in een nieuwsitem te kunnen concluderen dat een omroep links is

Of je het nu gevoelsmatig wel of niet eens bent met de stelling dat de media te links zouden zijn, er is gewoonweg geen sluitend bewijs voor. En je moet ook gewoon eens in de spiegel durven kijken en te concluderen dat Roos en Wilders gewoonweg zoveel schandalige baggeruitspraken doen dat ieder zichzelf respecterend journalist dat uitpluist. Dat de media zoveel tegen Wilders zouden zijn komt niet doordat ze links zijn, maar doordat ze hun vak goed doen.
Zie ook dit soort stukken in de zogenaamd linkse Volkskrant.

https://twitter.com/chrisrutenfrans/status/837931363315683328
https://twitter.com/Wegaandiep/status/838006759524560898

Chris Rutenfrans is een zelfverklaard rechts-conservatief en was jarenlang de chef van de opinieredactie daar.

Op bovenstaand stuk - en het creatieve gebruik van feiten - valt meer dan genoeg af te dingen, maar de 'media is links' roepers zullen dit wel onder common sense scharen ofzo.

https://merijnoudenampsen(...)dubbele-perspectief/
https://www.groene.nl/artikel/de-ruk-naar-rechts
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:40:08 #115
Why is all the rum gone?
pi_169285580
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 07:19 schreef Lunatiek het volgende:

Maakt niet uit. Als Jinek in haar programma haar mening wil geven, iedere keer weer, heeft ze geen gasten nodig. Behalve om kijkers te trekken, want ik denk dat het de meeste mensen niet boeit wat Jineks mening is.
Ze trekt gemiddeld tussen de 800.000 en 1.1 miljoen kijkers. Dat is binnen het Nederlandse bestel gewoon goed. Jij mag dan moeite hebben met haar, maar het heeft er alle schijn van dat jij niet representatief bent.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 17:20:55 #116
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169286312
quote:

[..]

Inderdaad. Sites als WeAreChange, Corbett Report en FTM zijn fijne aanvullingen voor de media. Die doen wat veel media tegenwoordig niet meer doen. Op een objectieve wijze de luis in de pels zijn van de macht.
Feyenoord!
  zaterdag 4 maart 2017 @ 17:23:04 #117
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_169286354
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 15:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zie ook dit soort stukken in de zogenaamd linkse Volkskrant.

https://twitter.com/chrisrutenfrans/status/837931363315683328
https://twitter.com/Wegaandiep/status/838006759524560898

Chris Rutenfrans is een zelfverklaard rechts-conservatief en was jarenlang de chef van de opinieredactie daar.

Op bovenstaand stuk - en het creatieve gebruik van feiten - valt meer dan genoeg af te dingen, maar de 'media is links' roepers zullen dit wel onder common sense scharen ofzo.

https://merijnoudenampsen(...)dubbele-perspectief/
https://www.groene.nl/artikel/de-ruk-naar-rechts
Veel van de huidige media zijn gewoon pro Status Quo. Dat ze dan een ietsiepietsie links (Volkskrant) of een ietsiepietsie rechts (Telegraaf) zijn maakt weinig uit. Ze zijn niet objectief en zullen vrij weinig kritiek op huidige systemen leveren.
Feyenoord!
  zaterdag 4 maart 2017 @ 21:45:46 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169292084
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Veel van de huidige media zijn gewoon pro Status Quo. Dat ze dan een ietsiepietsie links (Volkskrant) of een ietsiepietsie rechts (Telegraaf) zijn maakt weinig uit. Ze zijn niet objectief en zullen vrij weinig kritiek op huidige systemen leveren.
Ik zal voor de volledigheid even zeggen wat - voor een vermeend linkse krant - de twee merkwaardigste punten zijn (zijn er meer maar laten we dit draadje niet teveel vervuilen).

Allereerst is het vreemd dat ze totaal niet vermelden dat hetzelfde SCP in hun 'profijt van de overheid' onderzoek (en dat al ruim anderhalf decennia) al jaren concludeert dat juist de vijf en tien procent hoogste inkomens het meest profiteren én dat de mobiliteit bovendien af neemt. Voor een vermeend dogmatisch linkse krant is het raar dat ze dit niet zeggen. De Telegraaf zou geen kans onbenut laten. Een linkse krant zou zelfs een stap verder kunnen gaan en benoemen wat het SCP allemaal terzijde laat liggen (bijv. graai-oorlogen en centrale banken beleid).

Tweede merkwaardige punt: een hoop gepraat over bedragen en herverdeling, maar het één betekent niet altijd het ander. Als je 1000 euro aan de zorg uit geeft, dan komt niet alle 1000 euro bij de patiënt terecht. Sterker nog, er zijn politieke partijen die expres de boel saboteren. 1000 euro aan zorg betekent zeker niet 'gelijk aan' 1000 euro herverdeling. Kijk je daar doorheen, en kijk je naar de GINI-reductie (om maar wat te noemen) dan scoort Nederland al een tijdje redelijk laag.

(er zijn recentere cijfers die OESO onder enig voorbehoud heeft vrijgegeven, en daar is Nederland zéker niet opgeklommen)

Waarom doet een zogenaamd linkse krant (op dezelfde manier dat De Telegraaf rechts is) dat niet? Waarom al die ruis eromheen? Kijk naar de daadwerkelijke effecten ipv tovenarij met bedragen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169292246
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zal voor de volledigheid even zeggen wat - voor een vermeend linkse krant - de twee merkwaardigste punten zijn (zijn er meer maar laten we dit draadje niet teveel vervuilen).

Allereerst is het vreemd dat ze totaal niet vermelden dat hetzelfde SCP in hun 'profijt van de overheid' onderzoek (en dat al ruim anderhalf decennia) al jaren concludeert dat juist de vijf en tien procent hoogste inkomens het meest profiteren én dat de mobiliteit bovendien af neemt. Voor een vermeend dogmatisch linkse krant is het raar dat ze dit niet zeggen. De Telegraaf zou geen kans onbenut laten. Een linkse krant zou zelfs een stap verder kunnen gaan en benoemen wat het SCP allemaal terzijde laat liggen (bijv. graai-oorlogen en centrale banken beleid).

Tweede merkwaardige punt: een hoop gepraat over bedragen en herverdeling, maar het één betekent niet altijd het ander. Als je 1000 euro aan de zorg uit geeft, dan komt niet alle 1000 euro bij de patiënt terecht. Sterker nog, er zijn politieke partijen die expres de boel saboteren. 1000 euro aan zorg betekent zeker niet 'gelijk aan' 1000 euro herverdeling. Kijk je daar doorheen, en kijk je naar de GINI-reductie (om maar wat te noemen) dan scoort Nederland al een tijdje redelijk laag.

[ afbeelding ]

(er zijn recentere cijfers die OESO onder enig voorbehoud heeft vrijgegeven, en daar is Nederland zéker niet opgeklommen)

Waarom doet een zogenaamd linkse krant (op dezelfde manier dat De Telegraaf rechts is) dat niet? Waarom al die ruis eromheen? Kijk naar de daadwerkelijke effecten ipv tovenarij met bedragen.
Solliciteer dan bij de Volkskrant. Mooi werk hoor. Ik klooi zelf ook wat aan bij een krantje. Niet als dis bedoeld of zo.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 22:10:25 #120
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_169292687
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 21:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Solliciteer dan bij de Volkskrant. Mooi werk hoor. Ik klooi zelf ook wat aan bij een krantje. Niet als dis bedoeld of zo.
Volkskrant 90% opinie en 10% gekleurd nieuws. Veel geld betalen om de mening van linkse journalisten opgedrongen te krijgen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 6 maart 2017 @ 08:39:00 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169324802
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het NRC schijnt consequent dubieus bezig te zijn met hun factchecks. Zie de discussie hier.

ewaldeng twitterde op maandag 06-03-2017 om 08:03:54 #NRC zit er wel vaker naast: wie checkt de fact checkers ... https://t.co/W7qaIsUC3L reageer retweet
https://georgeknightlang.(...)zijn-ze-zijn-rechts/
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')