Doe dan. Beetje lafjes dit.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hier schieten wat reacties te binnen die ik niet post.
Zo'n kneiterharde pompzwengel waar je de vrouw per ongeluk wel eens een hersenschudding mee hebt geslagen. Dat inderdaad.quote:
Nee, daarom maar even naar buiten met de luchtbuks op wat zooi schieten ter vervanging. Ik roep "tec-9 b-rush, one lower", maar niemand komt...quote:Op zondag 12 februari 2017 14:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een PC om CS GO op te spelen zeker.
Nee, het is een snotterige bende.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wel romantisch zo in de sneeuw. Als die er nog is tenminste. Open haard. Whiskytje. Een goede sigaartje. Geruite pantoffeltjes aan. Dito plaid over de beentjes. Beetje mijmeren over dingen die nooit meer komen.
BF 1 al eens geprobeerd trouwens?quote:Op zondag 12 februari 2017 14:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, daarom maar even naar buiten met de luchtbuks op wat zooi schieten ter vervanging. Ik roep "tec-9 b-rush, one lower", maar niemand komt...
Z'n rechtenbundeltje is hij natuurlijk "vergeten".quote:Op zondag 12 februari 2017 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Wat nou verveling Pokkelmans? Er is genoeg te doen. Hup hup, aan de bachelor jongeman.
Zondag is de dag des Heren, dan zult gij geen rechtenbundels tot u nemenquote:Op zondag 12 februari 2017 14:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Z'n rechtenbundeltje is hij natuurlijk "vergeten".
De Bijbel is ook gewoon een rechtenbundeltje.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:00 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Zondag is de dag des Heren, dan zult gij geen rechtenbundels tot u nemen
Schijnt vrij stoffig te zijn bij rechten.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Wat nou verveling Pokkelmans? Er is genoeg te doen. Hup hup, aan de bachelor jongeman.
En ik heb netjes zoals het zich behoord de quote ervan verwijderd, we zijn toch geen kleuters of wel, echter als het zijn moet ben ik van meerdere markten thuis.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:54 schreef Tijger_nootje het volgende:
Zo, opgelost, even mijn posts geedit
Dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:01 schreef john2406 het volgende:
echter als het zijn moet ben ik van meerder markten thuis
Begin heel langzaam maar zeker Statakoning te worden. Tak tak tak en boem, scriptie.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Schijnt vrij stoffig te zijn bij rechten.
Heb ik geen weet van, mijn academische ervaring ging niet verder dan maquettes in elkaar flansen en slacken in groepswerk zodat anderen hun Stata-skills gebruiken en ik slechts hoef te presenteren.
Het konings paar is toch in de oorlog naar Canada gegaan dacht ik?quote:Op zondag 12 februari 2017 13:45 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
En zo niet dan is er altijd nog Nieuw Zeeland als toevluchtsoord
Ja, wij hadden ook ooit zo'n individuele opdracht waarmee je wel moest.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Begin heel langzaam maar zeker Statakoning te worden. Tak tak tak en boem, scriptie.
Dat is...eigenlijk gewoon waarquote:Op zondag 12 februari 2017 15:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
De Bijbel is ook gewoon een rechtenbundeltje.
Presenteren is ook een vak, natuurlijk.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, wij hadden ook ooit zo'n individuele opdracht waarmee je wel moest.
Maar goed, veel verder dan time series regressietje draaien kom ik nog steeds niet.
Hoeveel dragen de burgers bij in Burundi if you pay peanuts you get ?quote:Op zondag 12 februari 2017 13:55 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Japie begrijpt ook niet goed wat we in Nederland onder armoede verstaan, lijkt het. Het is iig geen armoede zoals men die kent in, zeg, Burundi.
Uiteindelijk heb je daar meer aan dan wat technische skills.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:04 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Presenteren is ook een vak, natuurlijk.
Racisme, note.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel dragen de burgers bij in Burundi if you pay peanuts you get ?
Ik zie de sneeuw op de daken idd langzaam verdwijnen, zo met het zonnetje erop.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:59 schreef Tijger_nootje het volgende:
Sneeuw? Die is weg hier. Zon hebben we wel.
Vaak is het ook veel lastiger om de data goed te ordenen in dat programma en om alle assumpties te testen dan het daadwerkelijk doen van je regressies.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, wij hadden ook ooit zo'n individuele opdracht waarmee je wel moest.
Maar goed, veel verder dan time series regressietje draaien kom ik nog steeds niet.
Klopt. Vaak gaf ik het op om te mergen/joinby en kieperde alles maar in een Excel-file.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vaak is het ook veel lastiger om de data goed te ordenen in dat programma en om alle assumpties te testen dan het daadwerkelijk doen van je regressies.
Tien keer zo kwalijk? Dat ik iemand bv een sneukees noemt is dus erger dan iemand meerdere keren vertellen dat hij zijn pilletjes moet nemen. Ok duidelijk dan.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Niet zo hypocriet doen. Wat jij hier zegt is vaak tien keer zo kwalijk en wordt ook niet altijd direct aangepast. Daarnaast is het kenbaar gemaakt dat we het niet op prijs stellen dus om nu autistisch over een aanpassing te gaan zitten meuten in een sc vind ik maar matig.
Deze discussie is afgelopen, beste Jaap.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tien keer zo kwalijk? Dat ik iemand bv een sneukees noemt is dus erger dan iemand meerdere keren vertellen dat hij zijn pilletjes moet nemen. Ok duidelijk dan.
Whehe, Excel is veel fijner ja. Helaas moet ik de do file ook inleveren, dus zou hij erachter komen. Moest deze week op een gegeven moment in die database van miljoenen dagelijkse aandelenprijzendata van duizenden verschillende bedrijven om een bepaalde analyse uit te kunnen voeren eerst een variabele creëren die achter elke observatie noteerde wat op die dag de gemiddelde verandering van de market-to-book ratio is van bedrijven uit dezelfde industrie waar dan ook in die database op exact diezelfde dag, ten opzichte van de vorige beursdag (dus excl weekenden en feestdagen en zo). Was door dat op het oog kleine obstakeltje zo weer ruim vier uur verder.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Vaak gaf ik het op om te mergen/joinby en kieperde alles maar in een Excel-file.
vlookup is uiteindelijk betrouwbaarder dan zo'n gaar stata-commando.
Dus eigenlijk volg je een studie Excel?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Whehe, Excel is veel fijner ja. Helaas moet ik de do file ook inleveren, dus zou hij erachter komen. Moest deze week op een gegeven moment in die database van miljoenen dagelijkse aandelenprijzendata van duizenden verschillende bedrijven om een bepaalde analyse uit te kunnen voeren eerst een variabele creëren die achter elke observatie noteerde wat op die dag de gemiddelde verandering van de market-to-book ratio is van bedrijven uit dezelfde industrie waar dan ook in die database op exact diezelfde dag, ten opzichte van de vorige beursdag (dus excl weekenden en feestdagen en zo). Was door dat op het oog kleine opstakeltje zo weer ruim vier uur verder.
Valt me nog mee. Uiteindelijk levert het vaak wel aardige resultaten op als je een beetje een robuuste analyse uitvoert, maar dan ben je dus wel tig uur verder met een dikke kans op endogeniteit.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Whehe, Excel is veel fijner ja. Helaas moet ik de do file ook inleveren, dus zou hij erachter komen. Moest deze week op een gegeven moment in die database van miljoenen dagelijkse aandelenprijzendata van duizenden verschillende bedrijven om een bepaalde analyse uit te kunnen voeren eerst een variabele creëren die achter elke observatie noteerde wat op die dag de gemiddelde verandering van de market-to-book ratio is van bedrijven uit dezelfde industrie waar dan ook in die database op exact diezelfde dag, ten opzichte van de vorige beursdag (dus excl weekenden en feestdagen en zo). Was voor dat kleine opstakeltje zo weer ruim vier uur verder.
Obstakeltje.quote:
Een studie STATA. Excel mag niet. Maar verder lijkt het nu wel zo ja.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:14 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk volg je een studie Excel?
Gelukkig heb je later nooit meer Stata nodig.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een studie STATA. Excel mag niet. Maar verder lijkt het nu wel zo ja.
Alle P-waardes zijn .000 in zo een grote database, maar daar kan je je eenvoudig door laten misleiden ja.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Valt me nog mee. Uiteindelijk levert het vaak wel aardige resultaten op als je een beetje een robuuste analyse uitvoert, maar dan ben je dus wel tig uur verder met een dikke kans op endogeniteit.
Ik heb STATA voor de grap wel op m'n werk gebruikt om via een dummy die 1 aanneemt op het moment dat ik daar werk aan m'n baas te tonen dat onze website siginificant meer viewers heeft wanneer ik ermee bezig ben.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig heb je later nooit meer Stata nodig.
Beetje idioot wel, zoiets als STATA moet een tool zijn, geen doel op zich of ben ik nou gek?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig heb je later nooit meer Stata nodig.
Als dikke stroop door een trechter.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:18 schreef remlof het volgende:
Zo, done. MySQL blijkt telkens steeds krachtiger dan ik vermoed.
Is het ook, maar volg toevallig een seminar empirical blablabla en dan is het even belangrijk om die tool goed onder de knie te krijgen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:19 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Beetje idioot wel, zoiets als STATA moet een tool zijn, geen doel op zich of ben ik nou gek?
Gewoon postgres gebruiken.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:18 schreef remlof het volgende:
Zo, done. MySQL blijkt telkens steeds krachtiger dan ik vermoed.
Dan laat dit ook achterwege dan, of kom jij ergens in je dakpan iets tekort?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:08 schreef Tijger_nootje het volgende:
Voor de poster waar ik niet op reageer
Ik was vergeten dat je gewoon dingen alsquote:Op zondag 12 februari 2017 15:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als dikke stroop door een trechter.
*significantquote:Op zondag 12 februari 2017 15:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb STATA voor de grap wel op m'n werk gebruikt om via een dummy die 1 aanneemt op het moment dat ik daar werk aan m'n baas te tonen dat onze website siginificant meer viewers heeft wanneer ik ermee bezig ben.
Hey, hey, wat is dit, Nerds on Sunday?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
*significant
En vervolgens om aan te tonen dat je significant meer produceert als je salaris stijgt met x?
Voor elke x stijging neemt je productie toe met 5%. Vind ik altijd zo'n mooie stelling, helemaal omdat je eigenlijk met een ECM terug zou gaan naar een zeker equilibrium als de stijging van x voor de afhankelijke variabele te groot wordt.
Maak er een .dll van.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik was vergeten dat je gewoon dingen als
CREATE TABLE test_a SELECT * FROM a ORDER BY RAND() LIMIT 100
CREATE TABLE test_b SELECT * FROM b WHERE 1=0
kan doen.
Ach, als Pokkel en erik hier samen zijn gaat het ook over allerlei gare arresten.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:23 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Hey, hey, wat is dit, Nerds on Sunday?
Dat vind ik een sympathiek trekje.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik blijf met m'n tengels verre van alles dat met Microsoft te maken heeft.
Helaas is er geen variantie in mijn salaris, waardoor ik dat niet aan kan tonen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
*significant
En vervolgens om aan te tonen dat je significant meer produceert als je salaris stijgt met x?
Voor elke x stijging neemt je productie toe met 5%. Vind ik altijd zo'n mooie stelling, helemaal omdat je eigenlijk met een ECM terug zou gaan naar een zeker equilibrium als de stijging van x voor de afhankelijke variabele te groot wordt.
Neem er eens een kijkje in anders, is gewoon commodore 64 matriaal.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik blijf met m'n tengels verre van alles dat met Microsoft te maken heeft.
Er zijn allicht meer werknemers binnen dezelfde schaal.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Helaas is er geen variantie in mijn salaris, waardoor ik dat niet aan kan tonen.
Maar die hebben eveneens een andere unobserved ability en ik vind het maar lastig om panel data regressies te doen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er zijn allicht meer werknemers binnen dezelfde schaal.
Dan heb je gewoon meer observaties. Wel uitkijken dat het teken niet negatief wordt.
Vooral een autistentrekje. Net een project met Azure gedaan, mooi spul. Microsoft is prima bezig de laatste tijd.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik een sympathiek trekje.
Een stage met Microsoft C, een jaarte ASP voor werk ooit en wat gehobby met VisualBasic heeft me volledig genezen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik een sympathiek trekje.
Is ook lastig.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar die hebben eveneens een andere unobserved ability en ik vind het maar lastig om panel data regressies te doen.
Militaire geschiedenis aan de KMA en IT aan de Hogeschool Rotterdamquote:Op zondag 12 februari 2017 15:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, als Pokkel en erik hier samen zijn gaat het ook over allerlei gare arresten.
Wat heb jij gestudeerd toen je nog een klein nootje was?
Ah, mooi. Dus Sun Tzu heeft geen geheimen meer voor je?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:27 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Militaire geschiedenis aan de KMA en IT aan de Hogeschool RotterdamWel met ruim 15 jaar ertussen.
Is het in de IT niet belangrijk om bij te blijven in plaats van voor altijd je mening te baseren op wat ooit lang geleden het geval was?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Een stage met Microsoft C, een jaarte ASP voor werk ooit en wat gehobby met VisualBasic heeft me volledig genezen.
Dat leek me dus een geweldig boek, maar wat is dat verschrikkelijke kost om te moeten lezen zeg. Kwam er enkel doorheen doordat het vrij kort is.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, mooi. Dus Sun Tzu heeft geen geheimen meer voor je?
Gewoon de beste tool voor de toepassing gebruiken, als dat MS is dan is dat MS, als dat Linux is of OSS ook prima. Al dat geneuzel over ideologie zit alleen maar in de weg.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral een autistentrekje. Net een project met Azure gedaan, mooi spul. Microsoft is prima bezig de laatste tijd.
Tenzij je natuurlijk vooral wordt ingezet voor het draaiende houden van allerlei achterhaalde programma's uit de technologische steentijd. Als je baas geen geld heeft voor nieuw spul, is het ook wel fijn als je werknemers er niet om lopen te bedelen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is het in de IT niet belangrijk om bij te blijven in plaats van voor altijd je mening te baseren op wat ooit lang geleden het geval was?
Bredaquote:Op zondag 12 februari 2017 15:27 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Militaire geschiedenis aan de KMA en IT aan de Hogeschool RotterdamWel met ruim 15 jaar ertussen.
Heeft die aan de Grebbeberg gevochten?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, mooi. Dus Sun Tzu heeft geen geheimen meer voor je?
Gewoon de filmpjes van Fight Mediocrity kijken:quote:Op zondag 12 februari 2017 15:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat leek me dus een geweldig boek, maar wat is dat verschrikkelijke kost om te moeten lezen zeg. Kwam er enkel doorheen doordat het vrij kort is.
Hangt er vanaf wat je doet. Je hebt universele "waarheden" en competenties en je hebt de waan van de dag.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is het in de IT niet belangrijk om bij te blijven in plaats van voor altijd je mening te baseren op wat ooit lang geleden het geval was?
In Batavia tegen de orangsquote:Op zondag 12 februari 2017 15:30 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Heeft die aan de Grebbeberg gevochten?
Dat is een optie?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:27 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Militaire geschiedenis aan de KMA
Lijkt me hetzelfde met andere van die cult boeken, klinken episch en mensen die interessant willen doen halen de mooie quotes eruit, maar totaal niet te lezen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat leek me dus een geweldig boek, maar wat is dat verschrikkelijke kost om te moeten lezen zeg. Kwam er enkel doorheen doordat het vrij kort is.
Mijn hekel aan Microsoft komt vooral voort uit dat ze jarenlang de ontwikkeling van het web remden door totaal waardeloze webbrowsers bij onwetende Windows-gebruikers door de strot te duwen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toendertijd wel ja. 2 jarige opleiding, zat natuurlijk wel meer in maar je moest een afstudeer vak kiezen en ik zag logistiek niet zo erg zitten dus voor geschiedenis gekozen. En dan ironisch genoeg het leger verlaten en in de logistiek terecht komen. Zal je altijd zien.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |