Klopt. Vaak gaf ik het op om te mergen/joinby en kieperde alles maar in een Excel-file.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vaak is het ook veel lastiger om de data goed te ordenen in dat programma en om alle assumpties te testen dan het daadwerkelijk doen van je regressies.
Tien keer zo kwalijk? Dat ik iemand bv een sneukees noemt is dus erger dan iemand meerdere keren vertellen dat hij zijn pilletjes moet nemen. Ok duidelijk dan.quote:Op zondag 12 februari 2017 14:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Niet zo hypocriet doen. Wat jij hier zegt is vaak tien keer zo kwalijk en wordt ook niet altijd direct aangepast. Daarnaast is het kenbaar gemaakt dat we het niet op prijs stellen dus om nu autistisch over een aanpassing te gaan zitten meuten in een sc vind ik maar matig.
Deze discussie is afgelopen, beste Jaap.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tien keer zo kwalijk? Dat ik iemand bv een sneukees noemt is dus erger dan iemand meerdere keren vertellen dat hij zijn pilletjes moet nemen. Ok duidelijk dan.
Whehe, Excel is veel fijner ja. Helaas moet ik de do file ook inleveren, dus zou hij erachter komen. Moest deze week op een gegeven moment in die database van miljoenen dagelijkse aandelenprijzendata van duizenden verschillende bedrijven om een bepaalde analyse uit te kunnen voeren eerst een variabele creëren die achter elke observatie noteerde wat op die dag de gemiddelde verandering van de market-to-book ratio is van bedrijven uit dezelfde industrie waar dan ook in die database op exact diezelfde dag, ten opzichte van de vorige beursdag (dus excl weekenden en feestdagen en zo). Was door dat op het oog kleine obstakeltje zo weer ruim vier uur verder.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Vaak gaf ik het op om te mergen/joinby en kieperde alles maar in een Excel-file.
vlookup is uiteindelijk betrouwbaarder dan zo'n gaar stata-commando.
Dus eigenlijk volg je een studie Excel?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Whehe, Excel is veel fijner ja. Helaas moet ik de do file ook inleveren, dus zou hij erachter komen. Moest deze week op een gegeven moment in die database van miljoenen dagelijkse aandelenprijzendata van duizenden verschillende bedrijven om een bepaalde analyse uit te kunnen voeren eerst een variabele creëren die achter elke observatie noteerde wat op die dag de gemiddelde verandering van de market-to-book ratio is van bedrijven uit dezelfde industrie waar dan ook in die database op exact diezelfde dag, ten opzichte van de vorige beursdag (dus excl weekenden en feestdagen en zo). Was door dat op het oog kleine opstakeltje zo weer ruim vier uur verder.
Valt me nog mee. Uiteindelijk levert het vaak wel aardige resultaten op als je een beetje een robuuste analyse uitvoert, maar dan ben je dus wel tig uur verder met een dikke kans op endogeniteit.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Whehe, Excel is veel fijner ja. Helaas moet ik de do file ook inleveren, dus zou hij erachter komen. Moest deze week op een gegeven moment in die database van miljoenen dagelijkse aandelenprijzendata van duizenden verschillende bedrijven om een bepaalde analyse uit te kunnen voeren eerst een variabele creëren die achter elke observatie noteerde wat op die dag de gemiddelde verandering van de market-to-book ratio is van bedrijven uit dezelfde industrie waar dan ook in die database op exact diezelfde dag, ten opzichte van de vorige beursdag (dus excl weekenden en feestdagen en zo). Was voor dat kleine opstakeltje zo weer ruim vier uur verder.
Obstakeltje.quote:
Een studie STATA. Excel mag niet. Maar verder lijkt het nu wel zo ja.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:14 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk volg je een studie Excel?
Gelukkig heb je later nooit meer Stata nodig.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een studie STATA. Excel mag niet. Maar verder lijkt het nu wel zo ja.
Alle P-waardes zijn .000 in zo een grote database, maar daar kan je je eenvoudig door laten misleiden ja.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Valt me nog mee. Uiteindelijk levert het vaak wel aardige resultaten op als je een beetje een robuuste analyse uitvoert, maar dan ben je dus wel tig uur verder met een dikke kans op endogeniteit.
Ik heb STATA voor de grap wel op m'n werk gebruikt om via een dummy die 1 aanneemt op het moment dat ik daar werk aan m'n baas te tonen dat onze website siginificant meer viewers heeft wanneer ik ermee bezig ben.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig heb je later nooit meer Stata nodig.
Beetje idioot wel, zoiets als STATA moet een tool zijn, geen doel op zich of ben ik nou gek?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig heb je later nooit meer Stata nodig.
Als dikke stroop door een trechter.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:18 schreef remlof het volgende:
Zo, done. MySQL blijkt telkens steeds krachtiger dan ik vermoed.
Is het ook, maar volg toevallig een seminar empirical blablabla en dan is het even belangrijk om die tool goed onder de knie te krijgen.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:19 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Beetje idioot wel, zoiets als STATA moet een tool zijn, geen doel op zich of ben ik nou gek?
Gewoon postgres gebruiken.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:18 schreef remlof het volgende:
Zo, done. MySQL blijkt telkens steeds krachtiger dan ik vermoed.
Dan laat dit ook achterwege dan, of kom jij ergens in je dakpan iets tekort?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:08 schreef Tijger_nootje het volgende:
Voor de poster waar ik niet op reageer
Ik was vergeten dat je gewoon dingen alsquote:Op zondag 12 februari 2017 15:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als dikke stroop door een trechter.
*significantquote:Op zondag 12 februari 2017 15:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb STATA voor de grap wel op m'n werk gebruikt om via een dummy die 1 aanneemt op het moment dat ik daar werk aan m'n baas te tonen dat onze website siginificant meer viewers heeft wanneer ik ermee bezig ben.
Hey, hey, wat is dit, Nerds on Sunday?quote:Op zondag 12 februari 2017 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
*significant
En vervolgens om aan te tonen dat je significant meer produceert als je salaris stijgt met x?
Voor elke x stijging neemt je productie toe met 5%. Vind ik altijd zo'n mooie stelling, helemaal omdat je eigenlijk met een ECM terug zou gaan naar een zeker equilibrium als de stijging van x voor de afhankelijke variabele te groot wordt.
Maak er een .dll van.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik was vergeten dat je gewoon dingen als
CREATE TABLE test_a SELECT * FROM a ORDER BY RAND() LIMIT 100
CREATE TABLE test_b SELECT * FROM b WHERE 1=0
kan doen.
Ach, als Pokkel en erik hier samen zijn gaat het ook over allerlei gare arresten.quote:Op zondag 12 februari 2017 15:23 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Hey, hey, wat is dit, Nerds on Sunday?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |