abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:25:25 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_168830765
'Veel kiezers overwegen strategische stem op VVD tegen PVV'

quote:
Een vijfde van de kiezers overweegt een strategische stem uit te brengen op de VVD om Geert Wilders uit het torentje te houden. Dat blijkt uit een kiezersonderzoek van Kantar Public (voorheen TNS Nipo).

Het onderzoek is gedaan in opdracht van de Volkskrant en de Universiteit van Amsterdam. 1806 mensen deden aan het onderzoek mee. Als de PVV hoog in de peilingen eindigt, overwegen vooral veel aanhangers van D66 (22 procent) en CDA (17 procent) niet op hun eigen partij, maar op de VVD te stemmen.

'Veilig alternatief'

De kiezers hopen met die strategische stem te voorkomen dat de partij van Geert Wilders de grootste wordt. Zelfs stemmers van GroenLinks (14 procent) en de PvdA (13 procent) overwegen zo'n strategische stem.

Andersom levert de tweestrijd tussen de VVD en de PVV Wilders veel minder op: alleen aanhangers van de SP en 50Plus overwegen een stem op Wilders. De cijfers bevestigen dat Rutte zich succesvol kan presenteren als een veilig alternatief voor Wilders, schrijft de Volkskrant.

D66-leider Alexander Pechtold scoort onder kiezers hoog als het gaat om vertrouwen. Premier Rutte komt er minder goed vanaf: slechts een op de drie kiezers vertrouwt de VVD-leider. In de afgelopen twintig jaar kon een zittend premier steeds rekenen op een vertrouwensscore van rond de 50 procent.

Uit het kiezersonderzoek blijkt dat de thema's gezondheidszorg en werkgelegenheid het meeste leven onder kiezers. Daarnaast maken veel kiezers zich zorgen om de bedreiging van de Nederlandse identiteit. De stelling 'Vandaag de dag hebben veel mensen geen respect voor traditionele Nederlandse waarden' wordt onderschreven door bijna twee op de drie kiezers.

BRON
Beste mensen op FOK!

Om uiteenlopende redenen zijn het voor mij drukke en voortvarende tijden waardoor voor mij soms tijd tekortschiet voor FOK!. Daarbij verheugen wij ons al op het verdere verloop van 2017 en al het extra's wat dit jaar ons nog meer zal gaan brengen. :s) :s) :s)
Het gaat hier allemaal zeer goed, zowel privé als financieel op de zaak, en naar alle waarschijnlijkheid ligt er nog meer moois voor ons in het verschiet. In andere zin geldt dit misschien óók voor veel andere landgenoten, maar dit geval in de vorm van een mogelijke verkiezingsuitslag.

De steeds naderbij komende verkiezingen houden veel burgers bezig. Zo ook de gemoederen van mijn partner en ik. In harmonieuze Haerlemsche sferen hebben wij onlangs nog met 'n aantal ondernemers en hoogwaardigheidsbekleders in de Jopenkerk gezamenlijk geklonken op 'n mogelijk goede afloop van de verkiezingen. :Y)

Maar, wat wilt u eigenlijk voor de toekomst van ons land? Wij in het Haerlemsche verwachten al geruime tijd dat de kiezer straks wederom dé juiste keuze zal gaan maken als zij binnenkort wederom de klassieke gang naar de stembus maakt. ''Naar verluidt zouden wij absoluut de enige niet zijn die er zo over denkt.
Uiteindelijk hoeft men niet eens per se VVD te willen stemmen, maar een duidelijke stem op de reeds genoemde partij kan echter soelaas bieden tegen Wilders' PVV '', dunkt mij. :{w

Kun je nagaan, als zélfs veel linkse kiezers al overwegen om zo'n strategische stem te wagen dan zegt dat natuurlijk best wat. ''Het is 'n groot goed om alle prima ontwikkelingen van de laatste tijd niet zonder meer om zeep te laten helpen door de PVV. Oók in het kader van het kiezersonderzoek is nu gebleken dat het uitbrengen van 'n noodzakelijke strategische stem wel degelijk verstandig kan zijn. Trouwe stemmers op partijen als SP en 50 Plus zouden zichzelf evengoed buitenspel zetten bij 'n eventuele stem op Geert Wilders.''

Dus beste lezer, ik kan u vertellen dat de VVD mogelijk opnieuw de grootste zal gaan worden. Tenminste, als de kiezer liever géén PVV in het Torentje verkiest. ;)

Allen 'n fijn weekend!!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_168830951
Wat is er zo strategisch aan stemmen op een partij waar een leugenaar aan het roer staat?

VVD PVV allebei niks :{w
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:33:27 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_168830984
Laten we het hopen. :{
pi_168831137
OP niet gelezen, maar PVV gaat alleen regeren als zij grootste partij is, maar ook VVD groot uit de bus komt. Als je dus strategisch VVD stemt ipv D66, CDA, GL zorg je er wrs voor dat zowel VVD als PVV als grootsten uit de bus komen. Kans dat die dan zelfs op elkaar aangewezen zijn om te regeren wordt alleen maar groter.
I´m back.
pi_168831151
De vrolijke gehuwden hebben met hun domme ongehuwde vazallen nog steeds elke verkiezing gewonnen. Dat is dus nauwelijks nieuws te noemen. Waar men ook op stemt de vrolijke gehuwden kunnen niet in hun portemonnee geraakt worden. Zou dat wel zo zijn, dan was Nederland wel te klein.
pi_168831486
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
OP niet gelezen, maar PVV gaat alleen regeren als zij grootste partij is, maar ook VVD groot uit de bus komt. Als je dus strategisch VVD stemt ipv D66, CDA, GL zorg je er wrs voor dat zowel VVD als PVV als grootsten uit de bus komen. Kans dat die dan zelfs op elkaar aangewezen zijn om te regeren wordt alleen maar groter.
Eigenlijk precies hetzelfde als de vorige verkiezingen, toen tussen PvdA en VVD.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168831583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Eigenlijk precies hetzelfde als de vorige verkiezingen, toen tussen PvdA en VVD.
Ja, alleen kon je toen minder goed voorspellen dat zij met elkaar zouden gaan regeren.
In dit geval lijkt me dat duidelijker voor de strategische VVD-stemmers van D66, CDA, GL-huize dat je een regering van minimaal VVD en PVV juist bespoedigt.
I´m back.
pi_168831624
quote:
Dit inderdaad. Het zegt volgens mij iets over de mate van ratio bij degenen die zoiets overwegen. Het is gebaseerd op "hoop" en niet op gezond verstand.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:52:27 #9
345631 Scjvb
pi_168831633
@Ryan3: er bestaat inderdaad 'n gerede kans dat beide partijen dan de grootste zullen gaan worden. Maar voor anti-PVV stemmers, waaronder de hierboven genoemde partijen, is 'n heuse strategische stem zéker het proberen waard, dunkt mij.

Hierbij zullen we de verkiezingsuitslag allemaal geduldig moeten afwachten.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_168831639
Schijnt trouwens een soort geheim partijprogramma van gekke Greet te zijn waarmee hij de CDA wil paaien, zodat na de verkiezingen een VVD-PVV-CDA herhaling tot stand gebracht kan worden.
I´m back.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:53:21 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_168831665
VVD kruipt gewoon met PVV in bed hoor, trap er niet in.
pi_168831691
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:52 schreef Scjvb het volgende:
@Ryan3: er bestaat inderdaad 'n gerede kans dat beide partijen dan de grootste zullen gaan worden. Maar voor anti-PVV stemmers, waaronder de hierboven genoemde partijen, is 'n heuse strategische stem zeker het proberen waard, dunkt mij.

Nee, dat is dom, juist als D66, CDA en GL zoveel mogelijk stemmen behalen is eventueel een regering VVD-CDA-D66-GL-CU het meest voor de hand liggend.
I´m back.
pi_168831736
pi_168831785
Wiebes en Van der Steur zijn best capabele VVD-ministers waardoor ik op de VVD zou kunnen stemmen.
Maar vanwege Mark Rutte en zijn opportunistisch gedraai doe ik het niet. En ook niet als PVV daardoor de grootste partij dreigt te worden.
pi_168831790
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het zegt volgens mij iets over de mate van ratio bij degenen die zoiets overwegen. Het is gebaseerd op "hoop" en niet op gezond verstand.
Ja, idd logisch is het niet iig en VVD ontwikkelt zich gewoon als een PVV-light ook, echt een heel groot fundamenteel verschil is er eigenlijk niet tussen die twee, is meer gradueel verschil.
I´m back.
pi_168831827
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:52 schreef Scjvb het volgende:
@Ryan3: er bestaat inderdaad 'n gerede kans dat beide partijen dan de grootste zullen gaan worden. Maar voor anti-PVV stemmers, waaronder de hierboven genoemde partijen, is 'n heuse strategische stem zéker het proberen waard, dunkt mij.

Als mensen dan zo nodig strategisch willen stemmen kunnen ze beter op D'66 of GroenLinks stemmen.

2 partijen waarvan het veel minder waarschijnlijk is dat zij bereid zijn om met de PVV samen te werken.

Overigens is hier al een topic over in zowel NWS als in POL.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:59:15 #17
345631 Scjvb
pi_168831878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat is dom, juist als D66, CDA en GL zoveel mogelijk stemmen behalen is eventueel een regering VVD-CDA-D66-GL-CU het meest voor de hand liggend.
Oké, maar hoe moet men anders proberen de PVV buiten het Torentje te houden? ;) Welke mogelijk gunstige scenario's ziet u daartoe? :o
pi_168831950
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:59 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Hoe moet men anders proberen de PVV buiten het Torentje te houden? ;) Welke mogelijk gunstige scenario's ziet u daartoe? :o
PVV kan best de grootste worden en toch buiten torentje gehouden worden.
Daarom moeten D66, CDA, GL zo groot mogelijk worden. Dan kunnen ze na eerste mislukte ronde formatie met PVV een regering VVD-CDA-D66-GL en evt CU formeren.
I´m back.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 20:02:46 #19
345631 Scjvb
pi_168832000
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

PVV kan best de grootste worden en toch buiten torentje gehouden worden.
Daarom moeten D66, CDA, GL zo groot mogelijk worden. Dan kunnen ze na eerste mislukte ronde formatie met PVV een regering VVD-CDA-D66-GL en evt CU formeren.
Laat eventueel maar gebeuren, we zullen het wel zien. :)

Hoop het meeste op VVD-stemmen, uiteraard. ;)
pi_168832169
Strategisch stemmen op de VVD... Wie verzint zoiets? :{
pi_168832645
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
Een VVD troll?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 20:59:11 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168834324
Grappig zou zijn wanneer al die D66 en GL-stemmers 'strategisch' Rutte gestemd hebben en er vervolgens een PVV-VVD coalitie komt met Wilders aan het roer!
The End Times are wild
pi_168834905
Wacht even begrijp ik dit nu goed: Linkse stemmers gaan op rechts stemmen om extreem recht van de macht te houden. Dit is toch compleet mesjokke jongens.

Allereerst is de heer Wilders geschoold bij de VVD en dit is precies wat de VVD wil. Als je denkt dat het erg wordt wanneer de PVV almachtig is, wacht maar wat er staat te gebeuren als Rutte en zijn kornuiten het volledig voor het zeggen hebben. ( weg minimum loon, weg ontslag bescherming, eigen risico 10.000 euro, mega huurverhoging, weg sociale huurwoningen, alles privatiseren, banken en verzekeringsmaatschappijen worden nog machtiger dan ze al zijn, en heel veel fraude tussen de VVD politici) Ik zou nog eerder PVV stemmen om tegenwicht te bieden dan andersom. de PVV is een demon, maar de VVD is de duivel. puur kwaad als je het mij vraagt waar niks maar dan ook niks sociaals in de genen zit van de VVD.

Bovendien als je niet op de PVV of VVD stemt, halen zij samen de 75 zetels ook niet, dus waarom in vredesnaam strategisch stemmen, dat is precies wat Rutte en Wilders wil.
pi_168835402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:13 schreef MakkieR het volgende:
Wacht even begrijp ik dit nu goed: Linkse stemmers gaan op rechts stemmen om extreem recht van de macht te houden. Dit is toch compleet mesjokke jongens.

Allereerst is de heer Wilders geschoold bij de VVD en dit is precies wat de VVD wil. Als je denkt dat het erg wordt wanneer de PVV almachtig is, wacht maar wat er staat te gebeuren als Rutte en zijn kornuiten het volledig voor het zeggen hebben. ( weg minimum loon, weg ontslag bescherming, eigen risico 10.000 euro, mega huurverhoging, weg sociale huurwoningen, alles privatiseren, banken en verzekeringsmaatschappijen worden nog machtiger dan ze al zijn, en heel veel fraude tussen de VVD politici) Ik zou nog eerder PVV stemmen om tegenwicht te bieden dan andersom. de PVV is een demon, maar de VVD is de duivel. puur kwaad als je het mij vraagt waar niks maar dan ook niks sociaals in de genen zit van de VVD.

Bovendien als je niet op de PVV of VVD stemt, halen zij samen de 75 zetels ook niet, dus waarom in vredesnaam strategisch stemmen, dat is precies wat Rutte en Wilders wil.
De pvv is op een punt maar rechts. Verder halen ze de SP links zo'n beetje in.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_168835484
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Qua verkiezingsprogramma ja (of wat daarvoor door moet gaan).

In de praktijk stemmen ze in de Tweede kamer voor 90℅ met de VVD mee de afgelopen jaren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_168835546
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is wat de PVV je doet geloven, Maar Wilders is gewoon een VVDer geschoold door Bolkestein. De man heeft gewoon zijn eigen agenda, en schijt aan het volk, zoals een echte VVDer denkt.

Dit mogen wij niet weten: maar de PVV en VVD zijn beste maatjes van elkaar, hel dat zijn ze allemaal in de politiek. Het toneelspel begint pas wanneer de camera's gaan draaien. Een grote hypocriete bende als je het mij vraagt.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 21:39:19 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168835944
Als je linksig bent, is stemmen op de VVD onstrategisch en dom. :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 21:40:46 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168836006
Ik zou het iedereen afraden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 11 februari 2017 @ 21:51:23 #29
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_168836503
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
Inderdaad hoe dom kan je zijn. :?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 11 februari 2017 @ 21:52:06 #30
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_168836538
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:39 schreef Perrin het volgende:
Als je linksig bent, is stemmen op de VVD onstrategisch en dom. :{
Stemmen op de VVD is sowieso dom.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 11 februari 2017 @ 21:53:23 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168836592
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:52 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Niet voor iedereen.
The End Times are wild
pi_168836739
1 pot nat. Ik vind het zo erg dat juist arme mensen op PVV stemmen terwijl Wilders geen donder om deze mensen geeft
pi_168836959
quote:
dit dus.

ik vertrouw die rutte echt niet met zijn. "kans op regeren met de PVV is nul" geneuzel. hij heeft de PVV voor het pluche salohfahig gemaakt door met hem in zee te gaan.

toen wisten we al precies wat nu weten over PVV. als het toen kon, kan het nu ook. alles voor het pluche.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168837096
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit dus.

ik vertrouw die rutte echt niet met zijn. "kans op regeren met de PVV is nul" geneuzel. hij heeft de PVV voor het pluche salohfahig gemaakt door met hem in zee te gaan.

toen wisten we al precies wat nu weten over PVV. als het toen kon, kan het nu ook. alles voor het pluche.
Rutte wil maar wat graag met de PVV een kabinet vormen 'waar rechts Nederland z'n vingers bij kan aflikken'.

Hij heeft de PVV ook bewust niet uitgesloten.
pi_168837211
Ik overweeg strategisch op de PVV te stemmen. Moet er niet aan denken om nog 4 jaar tegen mr. Kukident met zijn cavia-smile aan te kijken
pi_168837297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik overweeg strategisch op de PVV te stemmen. Moet er niet aan denken om nog 4 jaar tegen mr. Kukident met zijn cavia-smile aan te kijken
Daar is ook weinig strategisch aan. Want de meest voor de hand liggende coalitiepartner voor de PVV is de VVD.

Al wordt het sowieso moeilijk om een coalitie te vormen zonder de VVD na 15 maart ben ik bang.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 22:12:47 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_168837464
De D66 en GL-stemmers die niet strategisch op de VVD gaan stemmen ga ik overhalen om strategisch op de PVV te stemmen en zo Rutte van het premierschap af te houden!
The End Times are wild
pi_168837475
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daar is ook weinig strategisch aan. Want de meest voor de hand liggende coalitiepartner voor de PVV is de VVD.

Al wordt het sowieso moeilijk om een coalitie te vormen zonder de VVD na 15 maart ben ik bang.
Beter dat de PVV groter wordt dan de VVD. We hebben allemaal gezien wat er met de PvdA gebeurde: hebben 4 jaar aan de leiband van de VVD gelopen
  zaterdag 11 februari 2017 @ 22:14:43 #39
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_168837526
Strategisch stemmen op de VVD ,mooie contradictio in terminis :D
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_168837534
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:12 schreef LXIV het volgende:
De D66 en GL-stemmers die niet strategisch op de VVD gaan stemmen ga ik overhalen om strategisch op de PVV te stemmen en zo Rutte van het premierschap af te houden!
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 11 februari 2017 @ 22:15:11 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168837539
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:12 schreef LXIV het volgende:
Hoppa, rechts 100 zetels. Oh oh wat strategisch van links :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_168838164
Strategisch stemmen, wat een droeftoeters :')

Stel dat Geert de meeste stemmen krijgt gaan linkse planteneters zeker de straat op en winkelruiten en auto's vernielen. En met spandoeken staan "welkom in mijn land". :r
pi_168841153
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:33 schreef trippleh het volgende:
linkse planteneters
:) Hij is fijn!
pi_168844529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:52 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd van mensen die SP, CU, D66, SGP, GL, DENK etc.. willen gaan stemmen.

Dom volk.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 12 februari 2017 @ 02:40:20 #45
3542 Gia
User under construction
pi_168844549
Ik ga strategisch stemmen op 50 plus.
pi_168844612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:33 schreef Zwansen het volgende:
Laten we het hopen. :{
Mijn hoop doet er niet toe, hoe vaak ik niet mijn hoop gevestigd erop had dat het eindelijk zou vallen is ook niet gebeurd dus nou heeft het ook geen doel om iets te hopen.
pi_168844618
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:37 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd van mensen die SP, CU, D66, SGP, GL, DENK etc.. willen gaan stemmen.

Dom volk.
Zeg me niet dat jij vanuit Zwitserland gaat stemmen wat heb jij ervan?
pi_168844631
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zeg me niet dat jij vanuit Zwitserland gaat stemmen wat heb jij ervan?
Een punthoofd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168844638
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:55 schreef hottentot het volgende:

[..]

Een punthoofd.
Waarom bemoei jij ermee, niet genoeg dat jij er niks mee van doen wil hebben, met het land, ook nog onrust stoken?
pi_168844653
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom bemoei jij ermee, niet genoeg dat jij er niks mee van doen wil hebben, met het land, ook nog onrust stoken?
Dat is omdat ik op een partij wil stemmen die een verplicht minimaal taalniveau gaat opleggen aan alle ingezetenen _O_

Los daarvan heb ik bezittingen, vermogen en opgebouwde rechten in Nederland, en de éne partij verdedigt die beter voor mij dan een andere.
pi_168844664
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat is omdat ik op een partij wil stemmen die een verplicht minimaal taalniveau gaat opleggen aan alle ingezetenen _O_

Los daarvan heb ik bezittingen, vermogen en opgebouwde rechten in Nederland, en de éne partij verdedigt die beter voor mij dan een andere.
Voor elk jaar wat jij in het buitenland verblijft krijg jij aftrek op jouw AOW wist jij dat nog niet?

Maak dat gat in je hand maar snel dicht!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 03:01:10 ]
pi_168844676
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:00 schreef john2406 het volgende:
Voor elk jaar wat jij in het buitenland verblijft krijg jij aftrek op jouw AOW wist jij dat nog niet?
Aftrek nog wel... _O- _O- _O-

Ik stel voor dat als jij er echt zo weinig van afweet dat jij je stembiljet verscheurt, links haalt zijn stemmen dan wel bij andere domme mensen.
pi_168844680
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:56 schreef Idisrom het volgende:
Wiebes en Van der Steur zijn best capabele VVD-ministers waardoor ik op de VVD zou kunnen stemmen.
Maar vanwege Mark Rutte en zijn opportunistisch gedraai doe ik het niet. En ook niet als PVV daardoor de grootste partij dreigt te worden.
De woningmarkt naar de klote, de belastingdienst naar de klote, de integriteit van het justitiële apparaat naar de klote en structureel persoonlijk dan wel partijbelang boven het landsbelang stellen. Geweldige lui inderdaad.
pi_168844681
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:03 schreef hottentot het volgende:

[..]

http://www.lbv.nl/veel-ge(...)trek-naar-buitenland

Korting AOW

Wie voor zijn 65e naar het buitenland vertrekt, levert AOW-pensioen in: 2% voor elk buitenlands jaar tot aan het 65e levensjaar. Wie bij vertrek al 65 is en tot die leeftijd altijd in Nederland heeft gewoond, kan bij emigratie gewoon AOW blijven ontvangen. Maar dat hangt wel af van het land waar u zich gaat vestigen. In het ene land verloopt het soepeler dan in het andere.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 03:05:45 ]
  zondag 12 februari 2017 @ 03:04:25 #55
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168844683
Dom, gehersenspoeld land. Dom gehersenspoeld klapvolk.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168844685
quote:
Leer het verschil tussen "Niet opbouwen" en "Aftrek".

Praten we dan wel weer verder.
  zondag 12 februari 2017 @ 03:05:49 #57
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168844686
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:03 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik stel voor dat als jij er echt zo weinig van afweet dat jij je stembiljet verscheurt, links haalt zijn stemmen dan wel bij andere domme mensen.
Leg dan gewoon uit hoe het volgens jou zit i.p.v. iemand uit te lachen.
pi_168844687
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Leg dan gewoon uit hoe het volgens jou zit i.p.v. iemand uit te lachen.
Heb ik boven jou reeds gedaan.
  zondag 12 februari 2017 @ 03:07:51 #59
179075 hugecooll
pi_168844693
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Leer het verschil tussen "Niet opbouwen" en "Aftrek".

Praten we dan wel weer verder.
staat toch dat je gekort wordt? Da's eraf, niet 'niet erbij'.
pi_168844694
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Heb ik boven jou reeds gedaan.
Korting AOW

Wie voor zijn 65e naar het buitenland vertrekt, levert AOW-pensioen in: 2% voor elk buitenlands jaar tot aan het 65e levensjaar. Wie bij vertrek al 65 is en tot die leeftijd altijd in Nederland heeft gewoond, kan bij emigratie gewoon AOW blijven ontvangen. Maar dat hangt wel af van het land waar u zich gaat vestigen. In het ene land verloopt het soepeler dan in het andere.

Hoeveel jaar wil jij in Zwitserland blijven 2% per jaar aftrek dan!

Begin maar te sparen als ze het in Zwitserland niet kennen.
pi_168844700
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

staat toch dat je gekort wordt? Da's eraf, niet 'niet erbij'.
Hij stelt dat er AOW word afgetrokken, maar dat kan helemaal niet. Je kunt alleen iets van mij afnemen wat ik al in bezit heb. En ik heb net als elke andere Nederlander die nog geen 65 de rechten nog niet volledig in bezit. Mijn opbouw stopt, maar er word niets van wat ik heb afgetrokken, en dat is toch echt een wezenlijk verschil.
pi_168844709
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:11 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hij stelt dat er AOW word afgetrokken, maar dat kan helemaal niet. Je kunt alleen iets van mij afnemen wat ik al in bezit heb. En ik heb net als elke andere Nederlander die nog geen 65 de rechten nog niet volledig in bezit. Mijn opbouw stopt, maar er word niets van wat ik heb afgetrokken, en dat is toch echt een wezenlijk verschil.
Ben jij nog ooit van plan terug te komen dan?
Daar jij iets hebt opgebouwd hier zoals jij beweerd en bezittingen hebt?

Hoe oud ben jij nu, of doe jij net een blauwe maandag mee aan het opbouwen en was jij het toen al zat?
pi_168844711
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:08 schreef john2406 het volgende:
Hoeveel jaar wil jij in Zwitserland blijven 2% per jaar aftrek dan!
Tot ik dood ga, of naar weer een ander land verhuis, naar Nederland ga ik nooit meer terug, en dat de opbouw van de AOW is stopgezet zal mij echt helemaal een rotzorg zijn, ik betaal er nu ook niet meer voor.
pi_168844715
quote:

[..]

Kwestie van semantiek. De voorwendselen waren gunstiger en dus vals.
pi_168844717
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben jij nog ooit van plan terug te komen dan?
Daar jij iets hebt opgebouwd hier zoals jij beweerd en bezittingen hebt?

Hoe oud ben jij nu, of doe jij net een blauwe maandag mee aan het opbouwen en was jij het toen al zat?
Huis, pensioenen, spaarfonds, aow.
pi_168844719
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tot ik dood ga, of naar weer een ander land verhuis, naar Nederland ga ik nooit meer terug, en dat de opbouw van de AOW is stopgezet zal mij echt helemaal een rotzorg zijn, ik betaal er nu ook niet meer voor.
En opeens is het je een rotzorg daarnet was het nog dit.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

pi_168844721
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:16 schreef hottentot het volgende:

[..]

Huis, pensioenen, spaarfonds, aow.
Hoeveel jaar ben jij dan?

AOW heb jij al kunnen lezen dus!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 03:20:26 ]
pi_168844731
Alsof het een spelletje is...
pi_168844736
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

En opeens is het je een rotzorg daarnet was het nog dit.

[..]

Altijd verdomd lastig om met jou een gesprek te voeren.

Het is mij een rotzorg dat de opbouw is stopgezet, wat heeft dat met de rest nodig?

Daarnaast kan ik als ik zou willen mij voor ¤ 5.267,00 per jaar vrijwillig verzekeren voor de AOW in Nederland, maar zonde van het geld. Ik zal dat bedrag nu zeker gaan betalen om 20,- in de maand terug te zien
pi_168844738
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:20 schreef RobbieRonald het volgende:
Alsof het een spelletje is...
Is het toch ook, ook een toneelspel vind ik.

Farage anders geschreven ik kan het niet vraag maar aan hottentot, het is wel niet dat dom geboren ben en niks bijgeleerd heb, echter alleen in die dingen waar mijn interesses liggen.
pi_168844739
Ik als rechtgeaard linkse jongen, gutmensch van de bovenste plank, wil me ook aansluiten bij de linkse kliek die op vvd stemt. Strategisch slim van ons om de PVV buiten de regering te houden!!1 Samen doorbreken wij het partijkartel linkse rakkers van me.
pi_168844747
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

Altijd verdomd lastig om met jou een gesprek te voeren.

Het is mij een rotzorg dat de opbouw is stopgezet, wat heeft dat met de rest nodig?

Daarnaast kan ik als ik zou willen mij voor ¤ 5.267,00 per jaar vrijwillig verzekeren voor de AOW in Nederland, maar zonde van het geld. Ik zal dat bedrag nu zeker gaan betalen om 20,- in de maand terug te zien
Druk je dan goed uit, het ligt niet aan mij het is niet dat ik niet begrijpend lezen kan, als ik het ook niet perfect schrijven doe.
Hoeveel leg jij nog in je pensioen in, doe jij dat wel nog, ik weet nog steeds jouw leeftijd niet, ik heb zo een vermoeden met een jonge knul te doen te hebben.
pi_168844749
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het toch ook, ook een toneelspel vind ik.
Ja helaas wel, over de rug van 'het volk' aan welke kant dan ook.
pi_168844754
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:23 schreef skysherrif het volgende:
Ik als rechtgeaard linkse jongen, gutmensch van de bovenste plank, wil me ook aansluiten bij de linkse kliek die op vvd stemt. Strategisch slim van ons om de PVV buiten de regering te houden!!1 Samen doorbreken wij het partijkartel linkse rakkers van me.
Nog niet tegen de lamp genoeg gelopen?
pi_168844761
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:25 schreef john2406 het volgende:
Druk je dan goed uit, het ligt niet aan mij het is niet dat ik niet begrijpend lezen kan,
Godsamme zeg, hoe fucking duidelijk wil je het hebben:

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als jij niet kunt lezen moet je niet gaan beweren dat anderen niet kunnen schrijven.

Ben ook wel weer klaar met jou, heeft nog nooit zin gehad om een poging te ondernemen om met jou een gesprek te voeren, want zoals je hier ook weer keurig demonstreert ligt het toch aan de anderen dat jij niet kunt lezen.
pi_168844762
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zal dat bedrag nu zeker gaan betalen om 20,- in de maand terug te zien
Ik zou het zelf aan de kant houden, als ik niet dan minstens mijn erfgenamen, zie eerst eens zo oud te worden kerel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 03:30:20 ]
pi_168844765
Ik stem Trump die doet tenminste wat 'ie zegt!!
pi_168844767
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

[..]

Als jij niet kunt lezen moet je niet gaan beweren dat anderen niet kunnen schrijven.

Ben ook wel weer klaar met jou, heeft nog nooit zin gehad om een poging te ondernemen om met jou een gesprek te voeren, want zoals je hier ook weer keurig demonstreert ligt het toch aan de anderen dat jij niet kunt lezen.
Dat was met die andere dingen ook zo met dat erven ging jij ook met de staart tussen de benen ervan door, ik ben niet anders gewend van jouw.
Fijne aanwinst heeft Zwitserland met jouw heb ik al eerder beweerd trouwens!
pi_168844774
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

[..]

Landverrader. awoert weg van dit forum.
pi_168844776
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat was met die andere dingen ook zo met dat erven ging jij ook met de staart tussen de benen ervan door, ik ben niet anders gewend van jouw.
Fijne aanwinst heeft Zwitserland met jouw heb ik al eerder beweerd trouwens!
Nee, ik kap gesprekken met jou af omdat het niet mogelijk is om met jou een gesprek te voeren.

Wat jij daar verder van denkt zal mij een rotzorg zijn.

Doei :W :W :W
pi_168844778
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:31 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee, ik kap gesprekken met jou af omdat het niet mogelijk is om met jou een gesprek te voeren.

Oei alweer een rotzorg, voor hoelang?
Hoeveel jaar ben jij nu?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 03:32:19 ]
pi_168844785
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:31 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Landverrader. awoert weg van dit forum.
Ik stel dat ajax fans die Belgisch willen praten aan hun mammie een nieuwe luier gaan vragen.
pi_168844790
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik stel dat ajax fans die Belgisch willen praten aan hun mammie een nieuwe luier gaan vragen.
Jij stelt helemaal niets, buitenlander
pi_168844793
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:31 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik ben zeer nieuwsgierig naar jouw leeftijd zodat ik je kan voor rekenen wat jij al opgebouwd hebt.
pi_168845220
Dit komt uit de koker van het VVD campagneteam en bepaalde media nemen het klakkeloos over.
VVD doet alles om de stemmen binnen te harken, met list en bedrog hebben ze totaal geen moeite.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_168846017
Alle arme sloebers zullen idd pvv gaan stemmen en een groot deel van de rijken zullen strategisch op een tegenpartij van de pvv stemmen. Is dat nu zo vreemd?
pi_168846104
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:06 schreef Fisherman het volgende:
Alle arme sloebers zullen idd pvv gaan stemmen en een groot deel van de rijken zullen strategisch op een tegenpartij van de pvv stemmen. Is dat nu zo vreemd?
Moeten ze dan maar zorgen voor meer rijken?

Of ik mij tot de rijken mag rekenen?
Toch stem ik geen VVD heb het ook nog nooit gedaan.

Of bedoel jij de pantoffel rijken?
Weet niet of ik het goed stel de stelling hoor, het jeukt mij ook niet of het goed is of niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2017 10:26:28 ]
  zondag 12 februari 2017 @ 15:24:40 #88
179075 hugecooll
pi_168853313
quote:

[..]

Hij stelt dat er AOW word afgetrokken
Dat stelt de overheid ook
pi_168853484
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat stelt de overheid ook
Vind ik ook van de overheid een vreemde conclusie, want het is een verzekering waarbij de waardeopbouw word stopgezet.
pi_168853501
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 03:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben zeer nieuwsgierig naar jouw leeftijd zodat ik je kan voor rekenen wat jij al opgebouwd hebt.
Dat hoef jij niet voor mij uit te rekenen, daarbij heb jij ook niets aan alleen mijn leeftijd daarvoor.
  zondag 12 februari 2017 @ 15:38:09 #91
179075 hugecooll
pi_168853677
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vind ik ook van de overheid een vreemde conclusie, want het is een verzekering waarbij de waardeopbouw word stopgezet.
Is ook wel zo, staat ook bij mijn AOW-opbouw (is nog geen 100%). Maar ik denk dat ze bedoelen dat je zoveel procent minder krijgt de norm.
pi_168853696
Dit is gekocht nieuws door de diepe zakken van de corrupte VVD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')