abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168690287
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 17:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er zijn denk ik twee mogelijkheden post-Trump: of alles is onherroepelijk stuk en ze zitten nog jaren en jaren met een senaat die niets doet en een steeds grotere polarisatie of hierna is iedereen zo murw en zo geschrokken dat er een periode van rust en samenwerking is.

Ik vrees het ergste.
Het is feitelijk een voortzetting van een trend die al langere tijd aan de gang is. Trump maakt het hooguit nog iets erger.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 februari 2017 @ 18:11:30 #127
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168690319
quote:
quote:
“I don’t think there’s any equivalency,” McConnell said of the human rights records of the United States and Russia.

America is exceptional," he added. “There’s a clear distinction here.”
Bloody myth of American exceptionalism... :r
are we infinite or am I alone
  zondag 5 februari 2017 @ 18:15:00 #128
192592 SureD1
------------------------------
pi_168690395
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Bloody myth of American exceptionalism... :r
True that :Y
  zondag 5 februari 2017 @ 18:26:19 #129
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168690637
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is feitelijk een voortzetting van een trend die al langere tijd aan de gang is. Trump maakt het hooguit nog iets erger.
Klopt, er is steeds meer sprake van politieke segregatie in de VS (van de media waar je naar luistert tot de keuze waar je woont en een steeds mindere bereidheid tot compromissen (niet alleen in de VS maar daar is het wel héél erg zichtbaar de laatste jaren).

Dat kan niet goed aflopen, op een gegeven moment is er zo weinig ruimte dat je een Montague/Capulet situatie krijgt; from ancient grudge breaks to new mutiny, where civil blood makes civil hands unclean, laten we maar zeggen.
Alhoewel daar een schokerende gebeurtenis nog leidde tot een toenadering en verzoening.
Het zou hier ook op een Milo/Clodius kunnen uitlopen en een complete ineenstorting van de republiek.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 5 februari 2017 @ 19:00:22 #130
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168691625
Interessante twitterthread van een law professor van Cornell Law
https://twitter.com/joshchafetz/status/828232307370778624

quote:
Some thoughts on the current state of the separation of powers with respect to Trump:
Legal and political elites, as a class, and for pretty obvious reasons, don't like Trump
This dislike, combined with his historic unpopularity for a new POTUS, has emboldened them to push back, and they have.
We see this pushback from judges, bureaucrats, and Ds and some Rs in Congress, across a range of issues.
Because of the surrounding political circumstances, those pushing back have been emboldened to test the bounds their role-morality.
So, we see heightened leaking & resistance from the bureaucracy; orders with very thin reasoning from judges; high obstruction in Cong.
At the same time, POTUS is a child and an ignoramus. He doesn't seem to care about norms as they apply to him.
And he lashes out when he perceives others to be violating the norms that he wants them to follow.
These tweeted outbursts provoke elite condemnation, which further emboldens those pushing back from inside the state apparatus.
This is one way norms evolve over time--elites test the political waters to see if they can achieve their desired outcomes more easily.
But what the endgame will be depends on who wins the public politics of this. If Trump's popularity (mass & elite) begins to rebound...
then the internal opposition will melt. Bureaucrats will quit or fall in line, judges will by and large uphold his policies, and...
... Republicans in Cong will rally around him.
But, if he gets into a cycle where each new confrontation hurts his standing in the public sphere, it will utterly wreck his admin.
Which of those will happen? ¯\_(ツ)_/¯ But I do think that those of us who oppose this administration are best advised ...
... to put our effort into making sure he gets more unpopular, rather than putting faith into governing institutions.
If he gets more popular, those institutions will fall into line.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zondag 5 februari 2017 @ 19:05:17 #131
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168691783
Video in tweet
pi_168691909
Trump heeft al 17 uur niet getwitterd. Record?
  zondag 5 februari 2017 @ 19:09:56 #133
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168691949
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:08 schreef DrDentz het volgende:
Trump heeft al 17 uur niet getwitterd. Record?
Ja, ik zie wel meer mensen zich afvragen of Ivanka z'n telefoon afgepakt heeft.
  zondag 5 februari 2017 @ 19:14:48 #134
192592 SureD1
------------------------------
pi_168692121
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:05 schreef Dagonet het volgende:
Video in tweet
Mooi gebaar van Pope Frankie... Ik ben alleen bang dat de prachtige subtiele dubbele laag aan president Cheeto voorbij gaat...
  zondag 5 februari 2017 @ 19:29:14 #135
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  zondag 5 februari 2017 @ 19:32:38 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_168692729
Een impeachment wegens landverraad zou wel het mooiste zijn.
Yankee go home!
  zondag 5 februari 2017 @ 19:33:28 #137
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168692757
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:32 schreef remlof het volgende:
Een impeachment wegens landverraad zou wel het mooiste zijn.
De ultieme meltdown die dat tot gevolg zou hebben
  zondag 5 februari 2017 @ 19:39:18 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_168692944
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De ultieme meltdown die dat tot gevolg zou hebben
De ultieme meltdown voor het nationaalpopulisme.

En dan het liefst nog voor de Franse presidentsverkiezingen.
Yankee go home!
  zondag 5 februari 2017 @ 19:41:31 #139
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168693019
quote:
Dit is trouwens ook wel een indicatie van de zwakheid van Trump, McConnel zou dat nooit doen als Trump populair was.

quote:
While McConnell says there is voter fraud, he doesn’t believe it’s as widespread as Trump claims or requires federal intervention. He says that cleaning up voter rolls is best left to the states.

“Election fraud does occur,” he told CNN’s “State of the Union.” But he added that “there’s no evidence that occurred in such a significant number that it would have changed the presidential election.”

“I don’t think we ought to spend any federal money investigating that. I think the states can take a look at this issue. Many of them have tried to tighten their voter rolls, tried to purge people who are dead,” he added.
  zondag 5 februari 2017 @ 19:46:30 #140
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168693156
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dit is trouwens ook wel een indicatie van de zwakheid van Trump, McConnel zou dat nooit doen als Trump populair was.

[..]

Yep. Eigenlijk wel treurige gedachte, dat als hij populairder was geweest ze wel geld hadden willen steken in fictieve nonsense.
  zondag 5 februari 2017 @ 19:52:24 #141
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168693321
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 19:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Yep. Eigenlijk wel treurige gedachte, dat als hij populairder was geweest ze wel geld hadden willen steken in fictieve nonsense.
Alles voor de herverkiezing (beide partijen). De verleiding van het pluche is daar gigantisch.
pi_168693405
Nog een stuk over de strategie van Trump op het gebied van buitenlandbeleid:

http://buff.ly/2jMeelY
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 februari 2017 @ 20:21:33 #143
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168694373
Fox News live stream, Trump interview over een paar uur:

Er was net een interview met Pence, dus je kan effe terugspoelen als je dat wil. Ze gaan er vanuit dat Pence de tie breaker zal doen voor DeVos.
pi_168694861
quote:
Een tijdje terug een poll gezien op MSNBC. 35% van de GOP vertrouwt Putin. 9% Obama.

Heb je eens een president die de waarheid zegt over het eigen land is het weer niet goed.

Die tweet van Rubio is belachelijk. Weliswaar geen vergiftiging, maar Lincoln werd dus door een DNC agent vermoord. De DNC was toen voor slavernij
pi_168694899
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:33 schreef Schorpioen65 het volgende:

[..]

Een tijdje terug een poll gezien op MSNBC. 35% van de GOP vertrouwt Putin. 9% Obama.

Heb je eens een president die de waarheid zegt over het eigen land is het weer niet goed.

Die tweet van Rubio is belachelijk. Weliswaar geen vergiftiging, maar Lincoln werd dus door een DNC agent vermoord. De DNC was toen voor slavernij
Lincoln? :D

Halen we straks nog de slag bij Nieuwpoort bij? Hoezo een gebrek aan arugmenten? :D
pi_168695006
quote:
Yoehoe antiderivative, die vraag die je nooit wilde beantwoorden:

quote:
Trump is the sole beneficiary of the Donald J. Trump Revocable Trust, which is tied to his Social Security number as the taxpayer identification number, according to documents published online by the investigative nonprofit ProPublica. And Trump can revoke the trust, which was amended three days before his inauguration, at any time.
  zondag 5 februari 2017 @ 20:39:09 #147
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168695081
quote:

Wat een baarlijke nonsens, ga lekker in C&H/BNW crossover spelen.
  zondag 5 februari 2017 @ 20:42:35 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168695201
quote:

[..]

Ja, toen bleek dat Putin de GOP geholpen had schoot hij wat in populariteit omhoog bij dat deel. Is dacht ik ook nog wel hoger geweest dan dat. Wel treurig dat het land zo verdeeld is dat men iemand die gifgas inzet tegen burgers meer vertrouwt dan de binnenlandse politieke opponent.

quote:
Ja, alleen hij had tegelijkertijd ook wel Putin mogen veroordelen. Het feit dat de VS in het verleden ook smerig spel gespeeld heeft, maakt Putin niet beter, dus waarom dat niet gewoon zeggen? De republikeinen zijn op zich wel enigszins consequent in dit geval, in het verleden heeft Obama ook wel eens zoiets gezegd en werd toen aangevallen.

quote:
Voor zover ik weet was Booth geen agent van de DNC. Zie ook verder niet in hoe dit relevant is voor de moderne situatie. Wel jammer dat de partij die Lincoln leverde zo is afgegleden.
pi_168695351
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, toen bleek dat Putin de GOP geholpen had schoot hij wat in populariteit omhoog bij dat deel. Is dacht ik ook nog wel hoger geweest dan dat. Wel treurig dat het land zo verdeeld is dat men iemand die gifgas inzet tegen burgers meer vertrouwt dan de binnenlandse politieke opponent.

[..]

Ja, alleen hij had tegelijkertijd ook wel Putin mogen veroordelen. Het feit dat de VS in het verleden ook smerig spel gespeeld heeft, maakt Putin niet beter, dus waarom dat niet gewoon zeggen? De republikeinen zijn op zich wel enigszins consequent in dit geval, in het verleden had Obama ook wel eens zoiets gezegd en werd toen aangevallen.

[..]

Voor zover ik weet was Booth geen agent van de DNC. Zie ook verder niet in hoe dit relevant is voor de moderne situatie. Wel jammer dat de partij die Lincoln leverde zo is afgegleden.
Booth was gewoon de patsy. Kijk, zo gaat dat. Amerikaanse presidenten en hun opponenten gaan elkaar niet vermoorden. Dan ontwikkel je even een keten en de patsy voert het uit
  zondag 5 februari 2017 @ 20:46:24 #150
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168695372
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 20:21 schreef Dagonet het volgende:
Fox News live stream, Trump interview over een paar uur:

Er was net een interview met Pence, dus je kan effe terugspoelen als je dat wil. Ze gaan er vanuit dat Pence de tie breaker zal doen voor DeVos.
Ik heb die stream op de achtergrond op, maar mijn god wat een enorme meuk reclame.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')