SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Nou tot nu toe maakt ie oorlog met iedereen, inclusief sterke tegenstanders van ISIS, behalve ISIS zelfquote:
haha, ja de copy paste ging verkeerd. had dat trump plaatje bij een andere topic geplaatstquote:Op zaterdag 4 februari 2017 12:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Nou tot nu toe maakt ie oorlog met iedereen, inclusief sterke tegenstanders van ISIS, behalve ISIS zelf.
Hee, hier stond net Retard in Chief Trump.
twitter:sayed_ridha twitterde op zaterdag 04-02-2017 om 11:30:58SDF leadership announce start of phase 3 of Wrath of Euphrates to capture eastern countryside & continue op to isolate Raqqa city https://t.co/Gs2HuNm1Gp reageer retweet
abo zindan bedoel je?quote:Op zondag 5 februari 2017 16:57 schreef Szura het volgende:
Overigens wisselende geluiden over die weg naar de westkant van Al Bab die wel of niet geblokkeerd is voor SAA door Turken en hun vazallen.
Nee Shamawiyah of hoe je het ook schrijft. Maar goed, ik lees de laatste meerdere tweets van pro-Assad twitteraars die verwachten dat SAA niet naar Al Bab gaat maar meteen Deir Hafer.quote:
twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 05-02-2017 om 17:22:55FSA have retreated from Bza'ah reageer retweet
ISIS claimde dat Turkse luchtaanvallen hun eigen mannen hadden geraaktquote:Op zondag 5 februari 2017 18:31 schreef Zahreddine het volgende:
Wat een gepruts....twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 05-02-2017 om 17:22:55FSA have retreated from Bza'ah reageer retweet
Nog niet gezien, ach komt ons beter uit....quote:Op zondag 5 februari 2017 18:33 schreef Szura het volgende:
[..]
ISIS claimde dat Turkse luchtaanvallen hun eigen mannen hadden geraakt
De Tigers zouden nu voor Bza'ah en Tadef moeten gaan, dan is Bab van hunquote:Op zondag 5 februari 2017 18:31 schreef Zahreddine het volgende:
Wat een gepruts....twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 05-02-2017 om 17:22:55FSA have retreated from Bza'ah reageer retweet
Maar ISIS gaat dan troepen van de westkant elders moeten sturen wat ten voordele van de Turken is....quote:Op zondag 5 februari 2017 18:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Tigers zouden nu voor Bza'ah en Tadef moeten gaan, dan is Bab van hun
twitter:NatDefFor twitterde op zondag 05-02-2017 om 18:32:52Syrian Army captured the Ayashia hill (north of the town) / #EastAleppo reageer retweet
Wel de enige manier, of heb je betere plannen?quote:Op zondag 5 februari 2017 18:47 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
Maar ISIS gaat dan troepen van de westkant elders moeten sturen wat ten voordele van de Turken is....
De Turken naar verdoemnis sturenquote:Op zondag 5 februari 2017 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wel de enige manier, of heb je betere plannen?
twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 05-02-2017 om 18:56:02While TSK & FSA were failing at Bza'ah, SAA took control of 'Awaysha + hill giving them fire control over IS supply… https://t.co/5GGYODXDkC reageer retweet
close combat. zeker een mogelijkheid.quote:Op zondag 5 februari 2017 18:33 schreef Szura het volgende:
[..]
ISIS claimde dat Turkse luchtaanvallen hun eigen mannen hadden geraakt
ik gok dat er een deal is tussen de turken en assadisten en dat ze in al bab handjes gaan schuddenquote:Op zondag 5 februari 2017 17:17 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee Shamawiyah of hoe je het ook schrijft. Maar goed, ik lees de laatste meerdere tweets van pro-Assad twitteraars die verwachten dat SAA niet naar Al Bab gaat maar meteen Deir Hafer.
meedeinen met de aanvallen heet datquote:Op zondag 5 februari 2017 18:31 schreef Zahreddine het volgende:
Dan moet je de Turken aanvallen, ze grenzen aan tfsa gebied.quote:Op zondag 5 februari 2017 18:57 schreef Zahreddine het volgende:
[..]
De Turken naar verdoemnis sturen
turken wilden het gewoon spannen maken je weet togggquote:Op zondag 5 februari 2017 19:26 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dan moet je de Turken aanvallen, ze grenzen aan tfsa gebied.
Zodra Turken Bzhaa stevig in handen krijgen aankomende dagen wordt het helemaal moeilijk voor baathisten om al bab militair te veroveren.
Het heeft even geduurd maar Turken hebben het eindelijk door dat het handig is om een stad eerst te omsingelen ipv constant van een kant aan te vallen.
Dat noem ik bluf. Zoveel lef heeft Assad en zijn dictator steunende leger niet. Hij heeft een legertje van 50.000 man. Die blaast Turkije omver als het nodig is.quote:Op zondag 5 februari 2017 19:26 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dan moet je de Turken aanvallen, ze grenzen aan tfsa gebied.
Zodra Turken Bzhaa stevig in handen krijgen aankomende dagen wordt het helemaal moeilijk voor baathisten om al bab militair te veroveren.
Het heeft even geduurd maar Turken hebben het eindelijk door dat het handig is om een stad eerst te omsingelen ipv constant van een kant aan te vallen.
jij bent turk of nie?quote:Op zondag 5 februari 2017 20:10 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Dat noem ik bluf. Zoveel lef heeft Assad en zijn dictator steunende leger niet. Hij heeft een legertje van 50.000 man. Die blaast Turkije omver als het nodig is.
Wat boeit het of ik Turk of Arab of weet ik veel ben. Ik ben moslim(Koranist). En dat is wat van belang is. God gaat na onze dood vragen stellen over het religie zelf , niet over wat jou afkomst of ras is.quote:
Psst, goden zijn verzinsels van mensen.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:14 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Wat boeit het of ik Turk of Arab of weet ik veel ben. Ik ben moslim(Koranist). En dat is wat van belang is. God gaat na onze dood vragen stellen over het religie zelf , niet over wat jou afkomst of ras is.
Tja dat is jou mening. Na onze dood zullen we zien wie er gelijk heeft. Als ik gelijk heb , jij gaat verbranden in de diepste putten van de hell. Als jij gelijk hebt , tja heb ik niet zo heel erg veel verloren. Enige wat ik verlies is dat tijdens mijn leven als moslim door het leven ben gegaan. Ik vind het wel prettig om moslim te zijn.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Psst, goden zijn verzinsels van mensen.
wtf is een koranist?quote:Op zondag 5 februari 2017 20:14 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Wat boeit het of ik Turk of Arab of weet ik veel ben. Ik ben moslim(Koranist). En dat is wat van belang is. God gaat na onze dood vragen stellen over het religie zelf , niet over wat jou afkomst of ras is.
tovbe tovbeeeequote:Op zondag 5 februari 2017 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Psst, goden zijn verzinsels van mensen.
Als je snapt hoe hersenen werken, snap je dat je na je dood helemaal níks meer zult merken.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:16 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Tja dat is jou mening. Na onze dood zullen we zien wie er gelijk heeft. Als ik gelijk heb , jij gaat verbranden in de diepste putten van de hell. Als jij gelijk hebt , tja heb ik niet zo heel erg veel verloren. Enige wat ik verlies is dat tijdens mijn leven als moslim door het leven ben gegaan. Ik vind het wel prettig om moslim te zijn.
Dat zijn vaak gematigde , democratische , pro-reform mensen. Die volgen de koran van God. En dus niet andere boeken zoals hadiths die soennieten en shia's volgen.quote:
Jep. Machtige en grote leger waarmee je beter niet mee kunt auwehoeren.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:18 schreef Szura het volgende:
Die grootspraak weer over het Turkse leger
veel succes met het begrijpen de koran zonder kennis van de hadithquote:Op zondag 5 februari 2017 20:18 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Dat zijn vaak gematigde , democratische , pro-reform mensen. Die volgen de koran van God. En dus niet andere boeken zoals hadiths die soennieten en shia's volgen.
Shia's en soennieten volgen de koran(gedeeltelijk) MAAR volgen naast de koran ook andere boeken die zij hadith boeken noemen.
Moslims , of te wel /koranisten/ volgen puur en alleen de koran en accepteren andere bronnen buiten de koran niet als religie. De koran zelf is zeer gematigd vergeleken met hadith boeken.
maar dit is een turkse "koranist"quote:Op zondag 5 februari 2017 20:18 schreef Szura het volgende:
Die grootspraak weer over het Turkse leger
badumtsssquote:Op zondag 5 februari 2017 20:20 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Jep. Machtige en grote leger waarmee je beter niet mee kunt auwehoeren.
Makkelijk. Zolang je die hadith boeken niet als religie ziet dan heb je die muur tussen jou en de koran niet. Ik begrijp het met gemak. Het is erg duidelijk zoals God het zelf ook aangeeft in de koran:quote:Op zondag 5 februari 2017 20:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
veel succes met het begrijpen de koran zonder kennis van de hadith
Test ze uit zou ik zeggen. Voordat je het weet zijn de Turken in Damascus aan het barbecueën. En dit is dus geen grap. Een leger met ruim 680.000 man. Ze hebben een flinke slagkracht die alles op zijn kop kan zetten in Syrië.quote:
mensen als jij die denken dat ze islam wetenschappers zijnquote:Op zondag 5 februari 2017 20:21 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Makkelijk. Zolang je die hadith boeken niet als religie ziet dan heb je die muur tussen jou en de koran niet. Ik begrijp het met gemak. Het is erg duidelijk zoals God het zelf ook aangeeft in de koran:
22:16 En zo hebben Wij hem neergezonden als duidelijke tekenen. En het is zo dat Allah de goede richting wijst aan wie hij wenst.
15:1 A[lif] L[aam] R[aa]. Dit zijn de tekenen van het boek en een duidelijke Koran.
36:69 Wij hebben hem de dichtkunst niet geleerd, zij betaamt hem ook niet. Het is niets anders dan een vermaning en een duidelijke Koran
54:17, 54:22, 54:32, 54:40 Wij hebben de Koran toch gemakkelijk gemaakt om erdoor vermaand te worden; maar is er dan iemand die zich laat vermanen?
ze kunnen na maanden niet eens een dorp als al bab innemen, just sayin'quote:Op zondag 5 februari 2017 20:23 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Test ze uit zou ik zeggen. Voordat je het weet zijn de Turken in Damascus aan het barbecueën. En dit is dus geen grap. Een leger met ruim 680.000 man. Ze hebben een flinke slagkracht die alles op zijn kop kan zetten in Syrië.
Het is makkelijk ik volg de koran en ben zeer blij dat ik die zionistische hadith boeken niet volg. Door die hadith boeken zijn de moslims verdeeld in allerlei sectes zoals shia's en soennieten. Terwijl ze allemaal 1 groep zijn , namelijk moslims.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
mensen als jij die denken dat ze islam wetenschappers zijn![]()
![]()
Omdat ze tot nu toe niet volop tegenaan gaan. Anders waren ze allang al in Raqqa. Erdogan stuurt zijn leger niet ''head-on'' om dodelijke incidenten te voorkomen. Ze proberen ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk soldaten sneuvelen. En dan zal het langzamer gaan.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze kunnen na maanden niet eens een dorp als al bab innemen, just sayin'
Ja ga nou maar weer met je circusactquote:Op zondag 5 februari 2017 20:26 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Omdat ze tot nu toe niet volop tegenaan gaan. Anders waren ze allang al in Raqqa. Erdogan stuurt zijn leger niet ''head-on'' om dodelijke incidenten te voorkomen. Ze proberen ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk soldaten sneuvelen. En dan zal het langzamer gaan.
Als ze volop zouden gaan dan zijn ze binnen een week in de centrum van Raqqa.
quote:Op zondag 5 februari 2017 20:25 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Het is makkelijk ik volg de koran en ben zeer blij dat ik die zionistische hadith boeken
Ik ga nog een stap verder. Als de Turken het echt willen dan nemen ze Damascus + Athene tegelijkertijd over. Turkije tegen Syrië is oneerlijk omdat Syrië compleet verwoest is en een leger heeft die je zo om ver kunt duwen. Dus doe Griekenland ook maar erbij.quote:
gast ben je 12 ofzo?quote:Op zondag 5 februari 2017 20:30 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Ik ga nog een stap verder. Als de Turken het echt willen dan nemen ze Damascus + Athene tegelijkertijd over. Turkije tegen Syrië is oneerlijk omdat Syrië compleet verwoest is en een leger heeft die je zo om ver kunt duwen. Dus doe Griekenland ook maar erbij.
Zeg kleuter, we proberen het hier een beetje op niveau te houden.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:30 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Ik ga nog een stap verder. Als de Turken het echt willen dan nemen ze Damascus + Athene tegelijkertijd over. Turkije tegen Syrië is oneerlijk omdat Syrië compleet verwoest is en een leger heeft die je zo om ver kunt duwen. Dus doe Griekenland ook maar erbij.
Dat is dus geen grap. Vergeet niet dat Turkije een populatie heeft van ruim 80 miljoen en een leger die momenteel in de top 10 lijst zit van de meest machtigste legers ter wereld. (nummer 8 om precies te zijn)quote:
ja man. i give up. you got me there.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:32 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Dat is dus geen grap. Vergeet niet dat Turkije een populatie heeft van ruim 80 miljoen en een leger die momenteel in de top 10 lijst zit van de meest machtigste legers ter wereld. (nummer 8 om precies te zijn)
Syrië heeft een populatie van 18 miljoen , waarvan 10% aleviet is. En Assad krijgt steun van de alevieten. lol. Dat is een populatie van rond de 2 miljoen.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja man. i give up. you got me there.
twitter:sayed_ridha twitterde op zondag 05-02-2017 om 19:43:25Graphic: IS suicide bombing on Euphrates Shield in Bza'ah https://t.co/igaPaBrndL reageer retweet
Turkije is een papieren tijger. Dat heeft Syrië allang bewezen.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:32 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Dat is dus geen grap. Vergeet niet dat Turkije een populatie heeft van ruim 80 miljoen en een leger die momenteel in de top 10 lijst zit van de meest machtigste legers ter wereld. (nummer 8 om precies te zijn)
dont feed the trollquote:Op zondag 5 februari 2017 20:45 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Turkije is een papieren tijger. Dat heeft Syrië allang bewezen.
dit aub. Laten we het hier op het niveau houden wat ik gewend ben. Hoog dus.quote:
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op zondag 05-02-2017 om 22:37:34After new armoured convoy reached today #Azaz region, #TSK started shelling #SDF/#YPG positions around Tell Rifaat. reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op zondag 05-02-2017 om 22:06:27E. #Aleppo: reports a Su-22 crashed in #Nayrab Airbase, killing its pilot Colonel Basil Salah. https://t.co/75nLPjtQnE reageer retweet
Door dit soort grootheidswaanzin kotst haast heel de wereld Turken en Turkije uit.quote:Op zondag 5 februari 2017 20:30 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
Deze gast noemt zichzelf ook nog eens gematigd en democratisch. Maar praat ondertussen wel over een tweede groot Ottomaans rijk. Er rennen in Syrië duizenden van die jongens met waanideeën over een beloofd kalifaat rond die denken dat ze door god zelf gestuurd zijn. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 6 februari 2017 00:53 schreef Charleville het volgende:
[..]
Door dit soort grootheidswaanzin kotst haast heel de wereld Turken en Turkije uit.
de russen beginnen nu ook jordanie uit de invloedssfeer van de amerikanen te trekkentwitter:Charles_Lister twitterde op donderdag 02-02-2017 om 16:00:03Important - The 1st criminal case against #Assad regime officials (based on #Caesar files) has begun in #Spain:... https://t.co/QuxXw1Bhgz reageer retweet
alternative facts je weetztwitter:sayed_ridha twitterde op maandag 06-02-2017 om 08:03:38Russia, Iran Turkey begin trilateral meeting in Astana with UN + Jordan participating after being invited by Russia https://t.co/x1bmXCBNvm reageer retweet
http://www.understandingw(...)earning-russia-syriaquote:Iranian military cooperation with Russia in Syria is dramatically increasing Tehran’s ability to plan and conduct complex conventional operations. Iranians are learning by seeing and by doing, and are consciously trying to capture lessons-learned in Syria for use throughout their military and para-military forces. Iran is fielding a conventional force capability to complement and in some cases supplant its reliance on asymmetric means of combat. Russia is assisting Iran’s military leadership conduct this effort. It is introducing Iran and its proxies to signature Russian campaign-design concepts such as cauldron battles, multiple simultaneous and successive operations, and frontal aviation in Syria. These concepts are the fruit of almost a century of advanced Soviet and Russian thought and hard-won experience in conventional military operations. This knowledge-transfer can help the Iranian military advance its understanding of conventional war far more rapidly than it might otherwise be able to do. It can help Iran become a formidable conventional military power in the Middle East in relatively short order, permanently changing the balance of power and the security environment in the region.
The Iranian military is using the Syrian conflict as a learning environment for its forces. The Islamic Revolutionary Guards Corps (IRGC)’s Imam Hossein University (IHU), which is home to the IRGC’s advanced military education programs, has deployed students to Syria almost certainly as part of an internal study and educational program for Iranian officers. Iranian officers recognize the benefits of experiencing Russian military operations. One Iranian major general, for example, praised Russia’s use of the Shahid Nojeh Air Base in Iran’s Hamedan province for exposing Iranian Air Force personnel to “[Russian] planes and the way they were operated.” Iran has also recently conducted exercises specifically to capture and practice lessons learned from Syria.
Conventional Military Planning
Close cooperation between Russian and Iranian military personnel at the operational and tactical levels enables this knowledge transfer between the two militaries. Senior Russian and Iranian officers engaged in operational planning are in frequent contact in joint operations rooms. On the ground, at least some Russian special forces cooperate closely within Iranian-backed proxy forces, such as Lebanese Hezbollah, likely putting them in close contact with IRGC officers who also partner with, and in some cases command, those forces. Iranian troops are probably supporting targeting for Russian air strikes, although Iranian forces are likely not serving as forward air controllers for Russian aircraft. Moreover, the Russian-Iranian security axis in Syria is able to coordinate efforts across multiple fronts. Russia will surge airstrikes in northern Syria so that Iran and the Syrian regime can focus their own efforts near the capital, for example.
Iran and its local proxy forces including Hezbollah and Iraqi Shia militias demonstrated their ability to use signature Russian doctrinal approaches in their successful campaign against the opposition in Aleppo City with support from Russian airstrikes and advisors. Pro-regime forces supported by Hezbollah, Afghan, and Iraqi Shi’a militia fighters led by regular IRGC Ground Forces and Quds Force operatives began launching simultaneous and successive operations against opposition-held districts in and around Aleppo City beginning as early as October 2015. Pro-regime and Iranian-backed forces continued to use simultaneous and successive operations to envelop opposition-held Aleppo City and tighten their siege throughout late 2016. Iran and pro-regime forces had not demonstrated the capability to conduct operations of this type on the Syrian battlefield prior to the Russian intervention in September 2015.
Iran, Russia, and the Syrian regime recaptured Aleppo City from the opposition as the result of a three-phased campaign plan to siege and collapse opposition-held districts of the city that demonstrated Russian campaign design. Pro-regime forces supported by Russia and Iran first severed the opposition-held ground line of communication north of Aleppo City on February 3 and subsequently completed the siege by severing the final opposition-held ground line of communication northwest of Aleppo City on July 28. Russia, Iran, and the Syrian regime collapsed the opposition-held pocket through an aggressive air and ground campaign in Aleppo City, forcing the surrender and full withdrawal of the opposition on December 13 and 22 respectively. This type of envelopment is a signature of Russian cauldron battles seen in operations in eastern Ukraine, and was not employed at this scale in Syria prior to the Russian intervention in September 2015.
Russia has also introduced Iran to frontal aviation (the use of strike aircraft assigned to ground forces to provide a mix of close air support and battlefield air interdiction operations that are hallmarks of Soviet operational art). Russia regularly conducts airstrikes against multiple opposition frontlines to fix opposition forces along multiple axes and hinder the movement of reinforcements, facilitating advances by pro-regime forces supported by Iran and Iranian proxy forces. Iranian-backed fighters are probably directly engaged in supporting Russian airstrikes by supplying intelligence to Russian forces, possibly in cooperation to Russian Special Forces active on the ground in Syria. Iranian forces enabled pro-regime forces on the ground to exploit Russian airpower over the course of the 15-month campaign to recapture Aleppo, particularly during the February operation to relieve the siege of Nubl and al Zahra north of Aleppo. Iranian forces suffered over 50 casualties during the first half of February, the majority of which likely participated in this operation.
Conventional Capabilities
Iranian military planners have probably learned from the success of the Russian air campaign to prioritize the development of a close air support capability that would allow Iran to replicate the effects of Russian air support with proxy forces in other theaters. Iranian military planners are more than willing to use Russian airpower to enable pro-regime gains, but they would almost certainly prefer to possess such a capability themselves. The IRGC Ground Forces created a new air assault unit in late February 2016, possibly influenced by observing Russian Special Forces operations around Aleppo earlier that year. Iran has also asked Russia to sell it an entire fleet of advanced Su-30 fighter-bombers (roughly equivalent in capability with the US F-15E Strike Eagle). Such a capability would significantly reduce Tehran’s reliance on Russian (and, in Iraq, American) fixed-wing aviation to support its ground operations.
The Syrian campaign has also allowed Iranian military officials to observe methods of integrating surface-to-surface and surface-to-air-missile capabilities into conventional military operations. Russia has demonstrated the utility of pairing long-range missile capabilities with air defense systems in order to showcase regional power projection and constrain U.S. freedom of maneuver in the theater. This knowledge transfer is significant considering that Iranian military officials have signaled their intention to boost the conventional applications of their formidable missile arsenal. With the Russian delivery of the advanced S-300 air defense system to Iran in October 2016, Iran can now begin to deploy its increasingly-advanced ballistic missile systems with advanced air-defense systems to create an offensive-defensive strike complex similar to what the Russians have established in Syria.
Implications
The knowledge transfer between Iran and Russia presents the U.S. with a more capable Iran that remains hostile to the U.S. and its allies in the region. This transfer of Russian capabilities represents the latest high-water mark in Iran’s effort to increase its own conventional military capabilities. Iranian conventional military capabilities will continue to increase rapidly as long as Russian and Iranian forces continue to operate alongside each other in Syria simply by learning the best practices for developing, deploying, and using such forces in combat. Russia is poised to teach Iran additional methods of warfare as it prepares for the next phase of the pro-regime campaign in Syria. The expansion of Iranian maneuver and combined force capabilities will not be limited to Syria, however. Iran will likely export these capabilities to other theaters such as Iraq. The U.S. and its regional partners must recognize that the deep Russo-Iranian military cooperation in Syria is in itself a major threat to the balance of power within the Middle East.
Jordan eyes center stage in Russia’s anti-terrorism policyquote:Op maandag 6 februari 2017 11:05 schreef Slayage het volgende:
de russen beginnen nu ook jordanie uit de invloedssfeer van de amerikanen te trekken![]()
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op maandag 06-02-2017 om 11:40:54#EuphratesShield forces in outskirts of #Bzaah preparing for assault on #ISIS (#TSK reinforcements arrived yesterda… https://t.co/6Z4XAiSCH9 reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op maandag 06-02-2017 om 10:00:41#EuphratesShield forces launched another assault on #Bzaah backed by #TAF F-16s. Intense clashes ongoing with #ISIS... https://t.co/IrhOrgAcya reageer retweet
http://www.reuters.com/ar(...)-albab-idUSKBN15L0UFquote:Syria's army and its allies advanced towards the northern Islamic-State held city of al-Bab on Monday, cutting off the last main supply route that connects to militant strongholds further east towards Iraq, a monitor said.
The Syrian Observatory for Human Rights, a British-based group monitoring the war, said the army and the Lebanese Hezbollah group made gains southeast of al-Bab overnight.
Backed by air strikes, government forces and their allies severed the main road that links the city near the Turkish border to other IS-held territory in Raqqa and Deir al-Zor provinces.
Islamic State militants are now effectively besieged in the area, by the army from the south and by Turkish-backed rebels from the north, as Damascus and Ankara race to capture the largest IS stronghold in Aleppo province.
The Syrian army's advance towards al-Bab risks triggering a confrontation with the Turkish military and its allies, groups fighting under the Free Syria Army banner, which have been waging their own campaign to take the city.
In less than three weeks, Syrian army units moved to within 5 km (3 miles) of al-Bab, as Damascus seeks to stop its neighbor, Turkey, penetrating deeper into a strategic area of northern Syria.
quote:#Syrie: FSA/TSK. regain control of the city of #Bzaa total /#Bzaah several members of ISIS (ISIS) were killed. #EuphratesShield
quote:Op maandag 6 februari 2017 15:18 schreef Stabiel het volgende:
Syrian army, allies cut off Islamic State supply route near al-Bab: monitor
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)-albab-idUSKBN15L0UF
Die haatbaarden kunnen natuurlijk nog steeds weilandje cross doen maar het wordt wel steeds lastiger ja. Ik ben echt benieuwd of de SAA daadwerkelijk Al-Bab wil pakken of wil voorkomen dat IS zich vanuit Al-Bab richting Deir Hafer kan begeven zodat dat weer lastiger wordt in te nemen.quote:Op maandag 6 februari 2017 15:30 schreef Slayage het volgende:
kijken of ze in de avond weer gaan terugtrekken
[..]
[..]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/sayed_ridha/status/828661008000442370quote:IS says it repelled today's attack by FSA on Bza'ah, this is the 4th failed attempt in 3 days
Het zou dom zijn om dat op het spel te zetten, vind je niet?quote:Op zondag 5 februari 2017 20:32 schreef Orangecollorr het volgende:
[..]
http://newsmonkey.be/article/56627quote:Op maandag 6 februari 2017 20:08 schreef sp3c het volgende:
er is niet zoiets als 'de top 10 lijst van de meest machtigste legers ter wereld'
het is Idols niet ofzo
Op basis van materiaal en uitgaven zouden de Saoediers vandaag de dag tot de sterkste legers ter wereld behoren, maar de praktijk wijst gelukkig uit dat kwantiteit niet altijd een kwaliteit op zichzelf is. Iran heeft conventioneel gezien veelal verouderd wapentuig in vergelijking met Saoedie Arabie, maar is veel bekwamer in 'power projecting' dan de Saoediers dat zijn. Waarom? Een goed opgeleide officierskorps; een eeuwenoude militaire cultuur; focus op zelfvoorzieningheid waardoor ze veel materiaal zelf produceren; vermogen tot aanpassing om de continue veranderende situaties in de regio het hoofd te bieden; 'strategic patience' waardoor lange termijn denken en planning boven korte termijn winsten worden gewaardeerd; etc.quote:Op maandag 6 februari 2017 20:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
http://newsmonkey.be/article/56627
En die noemen nog niet eens het christendom of islam alleen maar landen toch?
das hun mening, zo zijn er nog meer mensen met een mening, ik heb er ook 1quote:Op maandag 6 februari 2017 20:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
http://newsmonkey.be/article/56627
die hebben dan ook geen staande legersquote:En die noemen nog niet eens het christendom of islam alleen maar landen toch?
quote:Amnesty: duizenden Syriërs opgehangen in 'slachthuis'
Het Syrische regime heeft in een gevangenis buiten Damascus mogelijk meer dan tienduizend gevangenen geëxecuteerd. Amnesty International trekt die conclusie na gesprekken met voormalige gevangenen en cipiers van de Saydnaya-gevangenis.
In een rapport bericht de mensenrechtenorganisatie uitvoerig over de buitengerechtelijke massa-executies. Amnesty zegt dat tussen 2011 en 2015 iedere week twintig tot vijftig gevangenen werden opgehangen. De executies werden uitgevoerd na schijnprocessen, die in de meeste gevallen niet langer duurden dan drie minuten. De executies waren meestal in de nacht van maandag op dinsdag. De gevangenisleiding sprak dan van 'het feest'.
Amnesty heeft een grove schatting gemaakt van het aantal gevangen dat in de periode van september 2011 tot december 2015 is geëxecuteerd. De mensenrechtenorganisatie heeft het over 5000 tot 13.000 Syriërs die in de Saydnaya-gevangenis in die periode zijn opgehangen.
Vermoedelijk gingen de executies na december 2015 verder.
De Saydnaya-gevangenis is onder gevangenen bekend als 'het slachthuis'. Aan de executies gingen vaak gruwelijke martelingen vooraf. De lichamen werden voor identificatie naar ziekenhuizen gebracht en uiteindelijk gedumpt in massagraven.
Amnesty heeft voor het rapport Human Slaughterhouse gesproken met 31 voormalige gevangenen, die nu in het Westen wonen. Ze hadden zich op tijd vrijgekocht. Ook heeft de organisatie gesproken met meer dan vijftig bewakers en 'rechters' die de schijnprocessen voerden.
Amnesty heeft vaker rapporten gepubliceerd over huiveringwekkende praktijken in Syrische gevangenissen. Het regime van president Assad gaat er nooit op in en noemt de rapporten propaganda.http://nos.nl/artikel/215(...)n-in-slachthuis.html
Wat een lachwekkende propaganda dit zeg. Ex-gevangenen die in het Westen wonen hebben gewoon een motief om dit soort sprookjes te verzinnen. Zelfs mijn Syrische onderburen die uit Damascus komen en anti regime zijn komen niet met dit soort spookverhalen.quote:
tuurlijk moet jij dit soort onderzoeken afdoen als propaganda. een assad fanboy zijn heeft nu eenmaal een tol. namelijk dat je je geweten op een zijspoor dient te zetten. anders kan je niet slapen snachts, wetende dat je indirect dit soort praktijken toejuichtquote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een lachwekkende propaganda dit zeg.
Nepnieuws. Misschien dat er een kern van waarheid in zit. En als ze inderdaad wat gewelddadige baarden ophangen, is de wereld daardoor beter af.quote:
het regime zou nooit zoiets doen iddquote:
Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Dagelijkse realiteit in al die kutlanden. Dus rationaliseer het dan zo: Syrie, Saudie Arabië, Jordanië, Egypte...allemaal zelfde. Lekker vrouwen verkrachten ook in gevangenis enzo, mannen elkaar laten kontneuken, ondersteboven hangen en testikels wat stroom op zetten, in Marokko hebben ze colafles methode...mag je paar uurtjes op gaan zitten met je blote reet totdat je blauw ziet.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:04 schreef Richestorags het volgende:
israelquote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:33 schreef Odaiba het volgende:
Wie zijn er onderhand aan de winnende hand in deze oorlog?
syrie, een van de belangrijkste vijanden van israel is vernietigd. bestaat gewoon niet meer. wat men het SAA noemt doet niet meer ter zake. die paar elementen die nog leven worden bij elkaar gehouden door lapwerk van iran. het regime kan in hun hartland van latakia niet eens hun eigen broek omhoog houden en hebben ze sjia milities uit irak/iran en afghanistan nodig.quote:
aah ok dank.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
syrie, een van de belangrijkste vijanden van israel is vernietigd. bestaat gewoon niet meer. wat men het SAA noemt doet niet meer ter zake. die paar elementen die nog leven worden bij elkaar gehouden door lapwerk van iran. het regime kan in hun hartland van latakia niet eens hun eigen broek omhoog houden en hebben ze sjia milities uit irak/iran en afghanistan nodig.
daarnaast is hezz en iran, andere grote vijanden van israel, aan het bloeden in het conflict. uiteraard is er voor de israelisch nu wel de dreiging dat deze spelers veel gevechtservaring opdoen in het land en het erop lijkt dat iran prominenter in syrie aanwezig zal zijn, wat in de toekomst een bedreiging zal vormen, maar vooralsnog is dat toekomst muziek en kan het nog alle kanten op gaan, hoewel ik het niet verwacht. maar trump kan in syrie een echte game changer zijn wat iran betreft omdat hij zich heel erg pro israel lijkt te profileren en pro israel betekent anti iran dus anti assad.
de asssadisten lijken atm aan de winnende hand, maar dit conflict kan weer een nieuwe fase ingaan als trump besluit om zich duidelijke pro israel (dus anti assad en anti iran) te profileren in syrie.
in een ideale scenario voor israel gaat dit conflict dan ook door tot het einde der tijden. de vijanden van israel moorden elkaar uit en israel gaat verder met annexeren van het westelijke jordaanoever
Net het artikel gelezen, te gruwelijk.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
het regime zou nooit zoiets doen idd
'Ik voelde de spieren in mijn polsen langzaam scheuren en schreeuwde het uit van de pijn', blikt Hamada terug in een café nabij het asielopvangcentrum in Wageningen, waar hij sinds drie weken verblijft. Zijn polsen, benen en rug zitten nog altijd vol brandplekken, striemen en bobbelige littekens. Anderhalf jaar heeft hij vastgezeten in het detentiecentrum bij het militaire Mazza-vliegveld in de hoofdstad Damascus, een van de beruchtste martelgevangenissen in het land. De bijnaam, 'het slachthuis', zegt eigenlijk al genoeg.
Hopelijk neemt Israel nog een stukje Syrie in.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
syrie, een van de belangrijkste vijanden van israel is vernietigd. bestaat gewoon niet meer. wat men het SAA noemt doet niet meer ter zake. die paar elementen die nog leven worden bij elkaar gehouden door lapwerk van iran. het regime kan in hun hartland van latakia niet eens hun eigen broek omhoog houden en hebben ze sjia milities uit irak/iran en afghanistan nodig.
daarnaast is hezz en iran, andere grote vijanden van israel, aan het bloeden in het conflict. uiteraard is er voor de israelisch nu wel de dreiging dat deze spelers veel gevechtservaring opdoen in het land en het erop lijkt dat iran prominenter in syrie aanwezig zal zijn, wat in de toekomst een bedreiging zal vormen, maar vooralsnog is dat toekomst muziek en kan het nog alle kanten op gaan, hoewel ik het niet verwacht. maar trump kan in syrie een echte game changer zijn wat iran betreft omdat hij zich heel erg pro israel lijkt te profileren en pro israel betekent anti iran dus anti assad.
de asssadisten lijken atm aan de winnende hand, maar dit conflict kan weer een nieuwe fase ingaan als trump besluit om zich duidelijke pro israel (dus anti assad en anti iran) te profileren in syrie.
in een ideale scenario voor israel gaat dit conflict dan ook door tot het einde der tijden. de vijanden van israel moorden elkaar uit en israel gaat verder met annexeren van het westelijke jordaanoever
quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hopelijk neemt Israel nog een stukje Syrie in.
Nee. Hezbollah en Iran hebben hun footprint in Syrië enkel vergroot. Israël is absoluut niet de winnaar in het conflict.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat gele stukje op de kaart gesteund door de VS en dat groene stukje die zichzelf de rebellen noemen. Over deze stukjes heeft de Hez, Iran en Syrie helemaal , maar ook helemaal , 0,0 dus, niets te zeggen. Het overgebleven zwart stukje wordt nu verdeeld door deze 3.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:18 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Nee. Hezbollah en Iran hebben hun footprint in Syrië enkel vergroot. Israël is absoluut niet de winnaar in het conflict.
Joh, ik zeg toch ook dat het een kwaadaardig regime is en die veiligheidsdiensten gewoon martelen ? Dat is algemeen bekend. Slayage snapt echter de loskoppeling veiligheidsdienst - regime niet. Die veiligheidsdiensten zijn ook gewoon een soort wilde milities.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:31 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Dagelijkse realiteit in al die kutlanden. Dus rationaliseer het dan zo: Syrie, Saudie Arabië, Jordanië, Egypte...allemaal zelfde. Lekker vrouwen verkrachten ook in gevangenis enzo, mannen elkaar laten kontneuken, ondersteboven hangen en testikels wat stroom op zetten, in Marokko hebben ze colafles methode...mag je paar uurtjes op gaan zitten met je blote reet totdat je blauw ziet.
Onder Saddam werden de Sjiieten, de meerderheid, keihard aangepakt. Daar hoor ik je niet over. Waarom zou de meerderheid van het land geen matties mogen worden met Iran?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:32 schreef Slayage het volgende:
als het huidige iraakse regime weer in dezelfde valkuilen trapt als toen onder maliki en dikke matties wordt met iran en hun sjia ideologie, is het een kwestie van tijd dat we weer te maken hebben met een nieuwe incarnatie van "al qaida in irak" en zijn we weer bij af.
Hoe herbouw je een miljoenenstad na twee jaar IS-regime?
Mosul stuit bij heropbouw op de wortels van het kalifaat
...
Het ergst waren de sjiitische milities, de zogenoemde Volksmobilisatie, die openlijk gesteund worden door buurland Iran. Voordat IS de stad innam, waren de militiestrijders overal in Mosul, met willekeurige arrestaties tot gevolg. 'Hun checkpoints gaven problemen in het verkeer. Ze horen niet bij Mosul. Daarom konden extremisten de hoofden van de mensen manipuleren.'
Zelfs de hoogopgeleide Wafaa met haar glitterhoofddoek, die buiten Mosul graag de wind door haar korte kapsel laat waaien, zag daarom wel iets goeds in IS, toen die in de rommelige zomer van 2014 van binnenuit de stad overnamen. 'Toen Islamitische Staat kwam, waren we eerst blij, want alle milities waren weg.'
Ruim een week na de bevrijding is het eerste militiecheckpoint in Oost-Mosul alweer een feit, vlak bij de Grote Moskee. Aan de rand van de stad verzamelen de militiestrijders zich in konvooien, behangen met vlaggen van sjiitische geestelijken, klaar om de stad in te trekken, wachtend op een laatste bevel uit Bagdad. Wafaa is er stellig over. 'Als zij terugkomen, dan komt IS ook terug.'
Ironisch om dat uit de mond van een Erdogan aanhanger te horenquote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
tuurlijk moet jij dit soort onderzoeken afdoen als propaganda. een assad fanboy zijn heeft nu eenmaal een tol. namelijk dat je je geweten op een zijspoor dient te zetten. anders kan je niet slapen snachts, wetende dat je indirect dit soort praktijken toejuicht![]()
assad of we branden het land
![]()
ze hebben iig woord bij daad gehouden
Al die stukjes, met wellicht uitzondering van het grensgebied met Irak (onder IS-controle nu), hebben nauwelijks strategische waarde voor Iran. Je dacht toch niet dat het achterland van Idlib cruciaal is voor Teheran om haar dominante positie in de Levant te beschermen? Damascus, Aleppo, Homs, Golan, Latakia, etc. daarentegen wel.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 12:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Dat gele stukje op de kaart gesteund door de VS en dat groene stukje die zichzelf de rebellen noemen. Over deze stukjes heeft de Hez, Iran en Syrie helemaal , maar ook helemaal , 0,0 dus, niets te zeggen. Het overgebleven zwart stukje wordt nu verdeeld door deze 3.
http://www.understandingw(...)ns-new-way-war-syriaquote:Iran is transforming its military to be able to conduct quasi-conventional warfare hundreds of miles from its borders. This capability, which very few states in the world have, will fundamentally alter the strategic calculus and balance of power within the Middle East. It is not a transitory phenomenon. Iranian military leaders have rotated troops from across the Islamic Revolutionary Guards Corps, Artesh, and Basij into Syria in order to expose a significant portion of its force to this kind of operation and warfare. Iran intends to continue along the path of developing a conventional force-projection capability.
Iranian military planners deployed thousands of soldiers from across its military branches over a 15-month operation to set conditions for the envelopment and eventual recapture of Aleppo City by pro-Assad forces in December 2016. They reoriented forces that had traditionally focused on defensive operations into an expeditionary force capable of conducting sustained operations abroad for the first time since the end of the Iran-Iraq War.
These developments signal a larger strategic shift on the part of Iran’s military leadership toward a more aggressive posture in the region. Iran is finding that asymmetric capabilities designed to deter the U.S. or Israel are insufficient to conduct the more conventional military operations required in Syria and elsewhere. The Iranian military is overcoming significant institutional obstacles to meet these new requirements.
The campaign for Aleppo reflects Iran’s success in applying this new approach to waging war. Iranian ground troops boosted the capabilities of Iranian-backed proxies and enabled pro-regime forces to seize and hold key terrain from opposition forces. Iranian forces successfully generated campaign plans, fought alongside local and foreign partners, took heavy casualties, and returned to the front in a sustained rotational pattern. The Iranian military also exposed its next generation of leaders to the fight, positioning them to continue evolving Iranian military doctrine and institutions along this path.
Iran’s continued evolution of its hybrid model of warfare in Syria will strengthen its capacity to project power in the Middle East. The procedures and tactics that Iranian forces have developed in Syria will facilitate Tehran’s efforts to deploy forces alongside similar proxy forces in other theaters, such as Iraq or Lebanon. Allowing Iran to consolidate its influence in Syria enables Tehran to expand and improve the capabilities of its proxies and direct them against U.S. interests and allies if it chooses.
The scope of Iranian combat operations in Syria guarantees that Iran will remain a dominant player on the ground, regardless of any shifts in Russia’s official position on Iranian involvement. Russia has outsourced the ground campaign to Iran and would not be willing to commit the many thousands of Russian troops required to replace Iranian troops or Iranian-backed proxies in the conflict. Most importantly, it signals that Iran’s leaders have decided for the first time in the history of the Islamic Republic to focus on developing a conventional force projection capability that can seriously challenge the armed forces of its neighbors. The balance of power in the region may be forever altered by that decision.
quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hebben jullie daar ook nog enige onderbouwing voor?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:21 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nepnieuws. Misschien dat er een kern van waarheid in zit.
Ja. Waar wordt het bewijs geleverd?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie daar ook nog enige onderbouwing voor?
Je hebt het niet gelezen? Je kunt het hier vinden.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja. Waar wordt het bewijs geleverd?
twitter:JulianRoepcke twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 14:27:37#FootageRussian TV with pro-#Assad forces in #Aran, 7 km south of #alBab.https://t.co/Ph2wzMdS5r#Syria https://t.co/HdrgvF5g09 reageer retweet
niet naar al bab?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:32 schreef IPA35 het volgende:
Ik denk dat SAA wil oprukken tot de SDF linies ten oosten van Al-Bab om zo de Turken af te snijden.
hollondse betweterigheidquote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:13 schreef IPA35 het volgende:
PMU bestond amper voor ISIS Mosul innam. Die vrouw met de glitter hoofddoek moet dus niet zo dom lullen.
quote:Turkish President Erdogan to talk on phone with US president Trump
Turkish President Recep Tayyip Erdogan is expected to talk with U.S. President Donald Trump on the phone on the night of Feb. 7, Turkish broadcaster CNN Türk has reported.
Trump will also speak leader of Spain, Mariano Rajoy in a separate telephone call, according to the White House.
In a statement, the White House said Trump will speak with Spanish Prime Minister Mariano Rajoy, followed by a call 20 minutes later with Turkish President Tayyip Erdogan.
February/07/2017
Kap eens met die sektarische onzin. Dat sektarische gelul is de hele reden dat het Midden-Oosten in brand staat. Welke concrete aanwijzingen zijn er dat Iraanse invloeden in Irak slecht zijn voor Irak. Slechter dan bijvoorbeeld Saudische invloeden? Of Amerikaanse?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
hollondse betweterigheid
over trump gesproken. kijken of hij weer ruzie gaat maken aan de telefoon
[..]
Ah, gossie. De Turken prijzen zichzelf weer aan bij Uncle Sam als ware puppets.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 14:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet naar al bab?
een turkse kijk op iran vis a vis syrie/irak
Clash with Iran helps Trump turn to Turkey
It seems Trump will not try to walk in Obama's shoes and is aware of Turkey's strong presence in the Middle East as he focuses on determining the U.S.'s road map in the region.
With the arrival of U.S. President Donald Trump it was a foregone conclusion that American relations with Iran would sour and that the nuclear deal would be threatened. However, what was surprising was the speed with which relations between Washington and Tehran soured and the two countries came to the brink of trading punches.
Je kunt er hier ook over lezen:quote:Op dinsdag 7 februari 2017 13:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je hebt het niet gelezen? Je kunt het hier vinden.
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 16:20:16Last moments of Sham Humanitarian's rescuer Majid Al-Turk while heading to help people hit by an airstrike in… https://t.co/9lF5W3l5bH reageer retweet
ja joh laat de mollahs van iran, irak maar overnemen. het zal een feest worden van vrijheid, democratie en pluralisme, zoals we dat gewend zijn in iranquote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kap eens met die sektarische onzin. Dat sektarische gelul is de hele reden dat het Midden-Oosten in brand staat. Welke concrete aanwijzingen zijn er dat Iraanse invloeden in Irak slecht zijn voor Irak. Slechter dan bijvoorbeeld Saudische invloeden? Of Amerikaanse?
Ondanks dat het moonofalabama is heb ik het serieus geprobeerd te lezen. Ik ben echter afgehaakt nadat de schrijver de moefti, die oproep tot massale zelfmoordaanslagen op westerse doelen, probeerde neer te zetten als een beschaafde en gematigde man. Wat ze daarvoor beweren is niet veel beter. Er wordt beweerdt dat er sprake is van slechte analyses en hearsay en dat is duidelijk niet het geval:quote:Op dinsdag 7 februari 2017 17:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Je kunt er hier ook over lezen:
http://www.moonofalabama.org/2017/02/amnesty-report-hearsay.html
Waar overlijdt die bestuurder aan?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:20 schreef Slayage het volgende:
de double taps zijn weer terug. langzaam aan gaat dit "staakt het vuren" weer officieel begraven worden. het regime zit weer zoals we eerder meerdere malen hebben gezien steeds meer en meer te escaleren en de russen helpen dit keer mee uiteraard.twitter:QalaatAlMudiq twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 16:20:16Last moments of Sham Humanitarian's rescuer Majid Al-Turk while heading to help people hit by an airstrike in… https://t.co/9lF5W3l5bH reageer retweet
Ze weten dat de strijd om de stad een hel gaat worden voor de SDF. Daarnaast olie- en gasinkomsten ofzo? Ik snap hun keuzes ook niet helemaal. Maar ze houden de SAA iig goed bezig.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:08 schreef Szura het volgende:
Waarom levert dat walgelijke ISIS amper strijd bij het Raqqa-front maar wel in die woestijn in Homs.
Bron dat de mollahs van Iran Irak gaan overnemen? Gelukkig staan Soennieten in het Midden-Oosten bekend om hun verdraagzaamheid richting Sjiieten, jouw ongefundeerde fear mongering is daar ook een voorbeeld van trouwens.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 19:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja joh laat de mollahs van iran, irak maar overnemen. het zal een feest worden van vrijheid, democratie en pluralisme, zoals we dat gewend zijn in iran
Geen idee dan waarom ze Hayyan opbliezen. Die tumor moet zo snel mogelijk uitgeroeid wordenquote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze weten dat de strijd om de stad een hel gaat worden voor de SDF. Daarnaast olie- en gasinkomsten ofzo? Ik snap hun keuzes ook niet helemaal. Maar ze houden de SAA iig goed bezig.
Ja man, want martelgevangenissen zul je echt niet vinden in het Midden-Oosten. Allemaal propaganda !!quote:Op dinsdag 7 februari 2017 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een lachwekkende propaganda dit zeg. Ex-gevangenen die in het Westen wonen hebben gewoon een motief om dit soort sprookjes te verzinnen. Zelfs mijn Syrische onderburen die uit Damascus komen en anti regime zijn komen niet met dit soort spookverhalen.
Uiteraard zijn de veiligheidsdiensten daar kwaadaardig (en opereren in grote mate autonoom) en is de Baath partij een dictatoriale partij die repressie niet schuwt. Maar dit soort spookverhalen
Als deze burgeroorlog trouwens een ding heeft bewezen is het wel dat Bashar > "rebellen". Die gasten zijn niet in staat eenheid te bewaren, slaan elkaar de kop in, hebben geen enkele economische agenda maar slechts een Islamitische en vermoorden minderheden alsof het een lieve lust is. Er zullen best alternatieven voor Bashar zijn, maar die vinden we niet bij de "rebellen".
Gecoördineerde luchtaanvallen doet ze daar de das om, tegenaanvallen worden simpel afgeslagenquote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:08 schreef Szura het volgende:
Waarom levert dat walgelijke ISIS amper strijd bij het Raqqa-front maar wel in die woestijn in Homs.
twitter:sayed_ridha twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 21:09:40Clashes reported at Sheikh Aqeel mountain in west Al-Bab, attack is once again being led by Turks reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 21:23:46Turkey is throwing everything it has in this attack on al-Bab after the Syrian Arab Army quickly advanced and is now 5km from the city reageer retweet
Ik lees juist dat ze All-in gaan overal rondom Al Bab.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:40 schreef Szura het volgende:
Turken en hun vazallen ineens weer vol op Al Bab trouwens, na hun fails bij Bazaa.
Hallo nightsfilledwithterror, Orangecollorr.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:30 schreef TurkseMilitair het volgende:
Laten we hopen van wel. We kunnen in ieder geval concluderen dat de ooit zo machtige turkse leger in sterkte en aanzien is gedaald door die coup. Bijna de helft van de generale staf is de laan uit gestuurd. Dit heeft een merkbaar effect op de slagkracht van het leger.
Nee. Ik had enkele jaren geleden wel een account op fok (psycoturko). Nu ben ik weer terug.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:33 schreef marsan het volgende:
[..]
Hallo nightsfilledwithterror, Orangecollorr.
Weer een nieuw account?
Ok, dacht ff dat je die ander was.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:40 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
Nee. Ik had enkele jaren geleden wel een account op fok (psycoturko). Nu ben ik weer terug.
Wie spreekt daarover?quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:55 schreef TurkseMilitair het volgende:
Daarnaast spreekt men van een heuse samenwerking tussen de TSK en SAA.
Dat is het ook. Dit is sowieso een zeer ongebruikelijke tijdstip om te vechten. Nietzozeer omdat het ongebruikelijk is binnen de krijgskunst maar meer omdat het nooit eerder gebeurd is tijdens de Turkse interventie in Syrië. Er komen al geluiden binnen dat IS hard gepenetreerd wordt aan alle kanten (letterlijk en figuurlijk).quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:58 schreef Slayage het volgende:
Een nacht operatie door TFSA op albab en omgeving. Das voor het eerst meen ik.
We zullen morgen ochtend wel zien wie wie gepenetreerd heeft. Sabah ola hayır olaquote:Op woensdag 8 februari 2017 00:01 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
Dat is het ook. Dit is sowieso een zeer ongebruikelijke tijdstip om te vechten. Nietzozeer omdat het ongebruikelijk is binnen de krijgskunst maar meer omdat het nooit eerder gebeurd is tijdens de Turkse interventie in Syrië. Er komen al geluiden binnen dat IS hard gepenetreerd wordt aan alle kanten (letterlijk en figuurlijk).
https://mobile.twitter.com/arabthomnessquote:
Natuurlijk bestaan die wel, ook in Syrië. Dit verhaal komt op mij over als de gebruikelijke propaganda. Hier een andere kant van het verhaal, bekijk zelf maar wat je gelooft. Er is al te vaak propaganda tegen de Syrische overheid gebruikt (die overigens verre van onschuldig is!).quote:Op dinsdag 7 februari 2017 21:49 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Ja man, want martelgevangenissen zul je echt niet vinden in het Midden-Oosten. Allemaal propaganda !!
Man o man...
https://www.almasdarnews.(...)ely-based-guesswork/quote:"It has published an 80-page report (hey if it's 80 pages long it must be authoritative!) alleging that since 2011 the Syrian government has secretly killed between 5,000 and 13,000 (!) people in just one of its prisons and then dumped the bodies in various mass graves.
Think about it. If you're someone who won't flinch at killing 13,000 people why would you leave behind witnesses? And how come these witnesses only popped up now when the mass killing has supposed to have been going since 2011?"
Russian Insider.
Bij zoveel moordzaken zijn er getuigen, laat staan als het gaat om duizenden moorden.quote:Op woensdag 8 februari 2017 07:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan die wel, ook in Syrië. Dit verhaal komt op mij over als de gebruikelijke propaganda. Hier een andere kant van het verhaal, bekijk zelf maar wat je gelooft. Er is al te vaak propaganda tegen de Syrische overheid gebruikt (die overigens verre van onschuldig is!).
[..]
https://www.almasdarnews.(...)ely-based-guesswork/
https://www.almasdarnews.(...)damascus-russian-mp/
Lijkt me dat de coup er vrij weinig te maken mee heeft. Onervarenheid met dit soort conflicten en een grove overschatting van het eigen kunnen liggen er meer ten grondslag aan.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:30 schreef TurkseMilitair het volgende:
Laten we hopen van wel. We kunnen in ieder geval concluderen dat de ooit zo machtige turkse leger in sterkte en aanzien is gedaald door die coup. Bijna de helft van de generale staf is de laan uit gestuurd. Dit heeft een merkbaar effect op de slagkracht van het leger.
PARDON? je hebt me aan de lachen gekregen in de vroege ochtenduren!quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:27 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Lijkt me dat de coup er vrij weinig te maken mee heeft. Onervarenheid met dit soort conflicten en een grove overschatting van het eigen kunnen liggen er meer ten grondslag aan.
Het leger is ontdaan van vele competente officieren, dat heeft echt wel effect langs alle linies en op het moraal. Dat alles vanwege temperamentvolle Erdo in zijn blinde woede en wraakzucht. Waarmee hij de strategische zwakte van de Turken blootlegt: emotie boven ratio.quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:27 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Lijkt me dat de coup er vrij weinig te maken mee heeft. Onervarenheid met dit soort conflicten en een grove overschatting van het eigen kunnen liggen er meer ten grondslag aan.
Juist. Toevallig waren dit allemaal generaals die bekend stonden als pro-navo. Deze zijn nu vervangen door nationalisten. Niet dat dit automatisch verkeerd is. Uiteindelijk heeft dit ook weer zijn voordelen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het leger is ontdaan van vele competente officieren, dat heeft echt wel effect langs alle linies en op het moraal. Dat alles vanwege temperamentvolle Erdo in zijn blinde woede en wraakzucht. Waarmee hij de strategische zwakte van de Turken blootlegt: emotie boven ratio.
de coup heeft wel behoorlijk ingehakt op vele onderdelen van het leger. hoe diep dat is doorgesijpeld in syrie weet ik niet, maar als voorbeeld wil ik wel aangeven dat er mensen door justitie zijn opgeroepen om zich te melden voor verhoor, maar deze mensen konden niet op komen dagen omdat ze in de operaties rondom al bab zaten.quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:27 schreef Stabiel het volgende:
[..]
trump wil met erdo raqqa innemen en morgen drinken de turken met de cia een kopje theequote:Op woensdag 8 februari 2017 07:24 schreef Richestorags het volgende:
De Trump trein dendert gewoon door
quote:'VS en Turkije willen samen strijden in Syrië'
De Amerikaanse president Donald Trump heeft met zijn Turkse ambtsgenoot Tayyip Erdogan afgesproken dat de landen samen optrekken om de Syrische steden Raqqa en al-Bab te bevrijden van Islamitische Staat.
De twee spraken elkaar in de nacht van dinsdag op woensdag telefonisch, zo lieten bronnen rond Erdogan woensdag weten.
In het gesprek vroeg Erdogan de VS om de steun aan de Koerdische milities van de YPG te staken. De nieuwe directeur van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA Mike Pompeo brengt donderdag een bezoek aan Turkije om onder andere over de YPG te praten.
Ook zal dan de Turkse geestelijke Fethullah Gülen onderwerp van gesprek zijn. Die zat volgens Erdogan achter de mislukte coup vorig jaar en verblijft in de VS.
Je weet totaal niet waar je het over hebt. De asymmetrische oorlogsvoering tegen de PKK is van een guerilla aard, terwijl ISIS asymmetrische elementen mengt met conventionele. Wanneer heeft de PKK ooit een stad zo fanatiek verdedigd, waarbij complexe netwerken van tunnels, boobytraps, TOW-eenheden, snipers, artillerie-eenheden, pantservoertuigen, VBIEDs, etc. in concert werden ingezet? Dat is dezelfde fout die de IDF maakte toen het dacht dat Hezbollah met dezelfde competentie en militaire tactieken haar troepen zou confronteren als Hamas in de Gazastrook.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:07 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
PARDON? je hebt me aan de lachen gekregen in de vroege ochtenduren!
Als er 1 leger op de wereld ervaring heeft met asymmetrische oorlogsvoering, dan is dat wel het Turkse leger. Ze hebben ongelooflijk veel ervaring opgedaan na 30 jaar strijd leveren tegen de PKK in de bergen en steden. Praat aub geen onzin.
Enige reden waarom de Turkse leger ondermaats presteert, is door de afwezigheid van meer dan 50℅ van de generale staf. Daarnaast zijn die incompetente arabieren van de FSA de grootste prutsers allertijden. En natuurlijk moet men niet vergeten dat er maar maximaal 1500 turkse militairen meedoen aan de operatie.
Ja tuurlijk. En ondertussen worden de koerden weer volop bewapend. Ze proberen ons gwn voor de gek te houden.quote:Op woensdag 8 februari 2017 10:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
trump wil met erdo raqqa innemen en morgen drinken de turken met de cia een kopje thee
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat die purge Turkije de capaciteit heeft ontnomen om een redelijk kleinschalige operatie uit te voeren tegen honderden IS-strijders in een stad van om en nabij 60.000 inwoners. We hebben het bovendien over Turkije's beste eenheden die opereren in de regio.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het leger is ontdaan van vele competente officieren, dat heeft echt wel effect langs alle linies en op het moraal. Dat alles vanwege temperamentvolle Erdo in zijn blinde woede en wraakzucht. Waarmee hij de strategische zwakte van de Turken blootlegt: emotie boven ratio.
Goede stroman wel.quote:Op woensdag 8 februari 2017 07:13 schreef Richestorags het volgende:
"It has published an 80-page report (hey if it's 80 pages long it must be authoritative!) alleging that since 2011 the Syrian government has secretly killed between 5,000 and 13,000 (!) people in just one of its prisons and then dumped the bodies in various mass graves.
Goede redenering, zie ik ook altijd gebruikt worden door negationisten.quote:Think about it. If you're someone who won't flinch at killing 13,000 people why would you leave behind witnesses?
Zeker gemist wat er allemaal wel niet gepubliceerd is sinds 2011?quote:And how come these witnesses only popped up now when the mass killing has supposed to have been going since 2011?"
Het Turks leger heeft amper meegedaan. Ja, als je al je ervaren officieren kwijt bent, dan ga je het wel merken. Ik bedoel het feit al om de FSA echt te gebruiken, zegt al genoeg.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:15 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat die purge Turkije de capaciteit heeft ontnomen om een redelijk kleinschalige operatie uit te voeren tegen honderden IS-strijders in een stad van om en nabij 60.000 inwoners. We hebben het bovendien over Turkije's beste eenheden die opereren in de regio.
Iets van 50 Turkse doden en drie a vier keer zoveel gewonden maakt het totaal aantal uitgeschakelden tussen de 200-300 troepen. Dat kwalificeer ik niet als 'amper meedoen'.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:35 schreef Mathemaat het volgende:
Het Turks leger heeft amper meegedaan. Ja, als je al je ervaren officieren kwijt bent, dan ga je het wel merken. Ik bedoel het feit al om de FSA echt te gebruiken.
Dit.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:15 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat die purge Turkije de capaciteit heeft ontnomen om een redelijk kleinschalige operatie uit te voeren tegen honderden IS-strijders in een stad van om en nabij 60.000 inwoners. We hebben het bovendien over Turkije's beste eenheden die opereren in de regio.
Als je soldaten uit FSA bestaat en zij vluchten, dan ga je het met tanks ook niet volhouden. Dus nee, Turkije deed alleen ondersteunend mee.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:37 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Iets van 50 Turkse doden en drie a vier keer zoveel gewonden maakt het totaal aantal uitgeschakelden tussen de 200-300 troepen. Dat kwalificeer ik niet als 'amper meedoen'.
Dat is niet wat ik zei. Ik heb het over ongeveer 250 Turkse troepen die zijn uitgeschakeld in de al-Bab operatie. Dat krijg je echt niet enkel met een ondersteunende of adviserende rol. Turkije's special forces participeren gewoon in de gevechten.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:43 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je soldaten uit FSA bestaat en zij vluchten, dan ga je het met tanks ook niet volhouden. Dus nee, Turkije deed alleen ondersteunend mee.
Dat de cijfers 'geschat' zijn is toch evident?quote:Op woensdag 8 februari 2017 07:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan die wel, ook in Syrië. Dit verhaal komt op mij over als de gebruikelijke propaganda. Hier een andere kant van het verhaal, bekijk zelf maar wat je gelooft. Er is al te vaak propaganda tegen de Syrische overheid gebruikt (die overigens verre van onschuldig is!).
[..]
https://www.almasdarnews.(...)ely-based-guesswork/
https://www.almasdarnews.(...)damascus-russian-mp/
Onzin, US ondersteunt de SDF ook. Hoeveel Amerikaanse soldaten gestorven terwijl ze een ondersteunende rol bij het helpen van de SDF?quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:43 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je soldaten uit FSA bestaat en zij vluchten, dan ga je het met tanks ook niet volhouden. Dus nee, Turkije deed alleen ondersteunend mee.
trump heeft veel praatjes. uiteindelijk moet blijken hoe het beleid zich zal ontwikkelen op de grond.quote:Op woensdag 8 februari 2017 10:52 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. En ondertussen worden de koerden weer volop bewapend. Ze proberen ons gwn voor de gek te houden.
zo ver is het nog nietquote:Op woensdag 8 februari 2017 11:24 schreef gargoyle3d het volgende:
Interessante ontwikkelingen vandaag (toch maar een keer een account aangemaakt).
Al-Bab lijkt dan toch eindelijk overlopen te worden.
trump heeft zo zijn eigen realiteit.quote:Op woensdag 8 februari 2017 10:19 schreef Szura het volgende:
Trump geeft weer blijk totaal geen zicht te hebben op de realiteit op de grond
twitter:SonKaleTurkiye2 twitterde op woensdag 08-02-2017 om 12:46:51#Sondakika#Fıratkalkanı operasyonunda #Bizaa kasabasının tamamen deaşten temizlenmesi için operasyon başladı..… https://t.co/FgphuMj1dv reageer retweet
strategisch eigenlijk alleen het ziekenhuis en aqil heuvel. niet echt schokkend. dat hadden ze eerder gedaan. consolideren is lastig gebleken.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:00 schreef SecretPret het volgende:
Het lijkt zo te zijn dat meerdere strategische plekken zijn ingenomen.
Dat is zeker waar, er bestaan in Syrië martelgevangenissen waar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Die bestaan echter ook in Jordanië, Saudi-Arabië, Egypte en noem het maar op. Daar voeren we echter geen hetze tegen. Ik stel vraagtekens bij de industriële schaal, de slachtoffers (burgers of rebellen?) en de getuigenverklaringen (gevluchte mannen, notoir onbetrouwbaar want dienstplichtontduikers). Maar goed, dat neemt niet weg dat Syrië absoluut niet aan Westerse standaarden van democratie voldoet.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:51 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Dat de cijfers 'geschat' zijn is toch evident?
Doet niets af van het feit dat die taferelen plaatsvinden in Syrië.
Precies, ik ben nog niet echt onder de indruk.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
strategisch eigenlijk alleen het ziekenhuis en aqil heuvel. niet echt schokkend. dat hadden ze eerder gedaan. consolideren is lastig gebleken.
sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Precies, ik ben nog niet echt onder de indruk.
1 miljoen, dat is net genoeg om een dorpje als Al Bab te veroverenquote:Op woensdag 8 februari 2017 13:04 schreef Gulmez het volgende:
Turkije wil leger verdubbelen naar 1 miljoen man
Erdogan impliceert nieuw Ottomaans Rijk inclusief Sarajevo en Jeruzalem
Turkije heeft over een paar jaar één van de grootste en modernste legers ter wereld, dat ingezet lijkt te gaan worden voor het herstel van het Ottomaanse Rijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag een mooie stap in de goede richting van herstel van Turkije
ALLAHU AKBARquote:Op woensdag 8 februari 2017 13:04 schreef Gulmez het volgende:
Turkije heeft over een paar jaar één van de grootste en modernste legers ter wereld, dat ingezet lijkt te gaan worden voor het herstel van het Ottomaanse Rijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
1 miljoen, dat is net genoeg om een dorpje als Al Bab te veroveren
69 IS leden uitschakelen is wel goed.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Precies, ik ben nog niet echt onder de indruk.
3quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:07 schreef SecretPret het volgende:
[..]
69 IS leden uitschakelen is wel goed.
Ik niet snappen.quote:
Die getallen neem ik van alle zijden met een korreltje zoutquote:Op woensdag 8 februari 2017 13:07 schreef SecretPret het volgende:
[..]
69 IS leden uitschakelen is wel goed.
hzo.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Die getallen neem ik van alle zijden met een korreltje zout
Omdat ze onbetrouwbaar zijn en niet te checken.quote:
Ik heb net een bron gestuurd.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:23 schreef Szura het volgende:
[..]
Omdat ze onbetrouwbaar zijn en niet te checken.
als isis lid zou ik me graag doodvechten om gegarandeerd te zijn van een plek in de hemelquote:Op woensdag 8 februari 2017 13:14 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben benieuwd of IS zich na Raqqa overgeeft..
nooit verifieerbaar dat soort cijfersquote:
En daar helpt de rest van de wereld ze graag een handje mee. Win-win!quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
als isis lid zou ik me graag doodvechten om gegarandeerd te zijn van een plek in de hemel
jij begrijp!quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En daar helpt de rest van de wereld ze graag een handje mee. Win-win!
Ja, dat was beschamend maar er was meer aan de hand. Ik geef een mooie voorbeeld: in nusaybin was de turkse leger weken bezig met het belegeren. Na de coup werden de generaals die daar bezig waren opgepakt en werden er een andere generaal aangesteld als verantwoordelijke. Na amper 2 weken hadden ze het afgemaakt. De oude generaals werden later in verband gebracht met FETO. Niet dat ik nu beweer dat ik heel dat FETO gedoe geloof... Maar het is wel heel opvallend.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:39 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit.
Mensen vergeten ook blijkbaar dat Turkije moeite had met paar Koerden in steden die ze weken hadden belegerd. Deze Koerden hadden geen aanvoerlijn zoals IS dat wel heeft in Al-Bab. Toch konden zij het weken uit houden tegen het Turkse leger.
Dus het is ook geen verassing dat IS het uithoudt tegen Turken. Plus ze zijn niet eens volleig omsingeld.
Ach vriend, ik wil je graag uit je waan helpen. TSK is zo hard genaaid door de coup, dat de slagkracht dusdanig is ingeperkt dat ze incompetent zijn geworden. De TSK van de jaren 90 was velen malen beter en effectiever, ondanks het feit dat de turkse leger nu vele malen moderner is tov toen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:04 schreef Gulmez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:05 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
.... de meeste AKP-schapen.
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op woensdag 08-02-2017 om 14:13:32Next wave of #EuphratesShield forces ready to enter Al-Bab. https://t.co/q5uujnbvXF reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op woensdag 08-02-2017 om 12:59:20#EuphratesShield: Faylaq Al-Sham is also involved in ongoing assault on #ISIS-held Al-Bab. https://t.co/wC7tXo9xfu reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op woensdag 08-02-2017 om 14:03:22#TSK soldier with MK-19 grenade launcher on Al-Bab front, tkhs to @Acemal71. https://t.co/0kl0Yt8mvZ reageer retweet
Generaal? Je hebt het over al-Bab, een verlaten stad met een preoorlogse populatie van 60.000. Je hebt geen complexe strijdplan nodig om de stad te ontzetten. Veel belangrijker dan een generaal is een goed opgeleide officierskorps dat ervaring heeft met dit soort asymmetrische oorlogsvoering, en troepen die weten hoe je een vijand als IS moet benaderen. Tactische kennis is wat dat betreft van een grotere waarde dan strategische kennis.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:00 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
Ja, dat was beschamend maar er was meer aan de hand. Ik geef een mooie voorbeeld: in nusaybin was de turkse leger weken bezig met het belegeren. Na de coup werden de generaals die daar bezig waren opgepakt en werden er een andere generaal aangesteld als verantwoordelijke. Na amper 2 weken hadden ze het afgemaakt. De oude generaals werden later in verband gebracht met FETO. Niet dat ik nu beweer dat ik heel dat FETO gedoe geloof... Maar het is wel heel opvallend.
Het belang van goede generaals wordt wederom weer onderstreept met dit voorval. Ten tijde van generaal Osman Pamukoğlu, de legendarische generaal (jaren 90) die in grote mate verantwoordelijk was voor de successen in de strijd tegen de PKK, had meer dan 7000 (van de 13000) pkk strijders geneutraliseerd. De hoogste generaal van de TSK destijds zei niet voor niets dat ze nog 3 generaals nodig hebben zoals Pamukoglu om de PkK definitief te ontmantelen. Ter illustratie... Deze beste heer heeft 22 van de 26 operaties die zijn uitgevoerd in noord irak (rond de jaren 90) op zn naam staan.
twitter:DailySabah twitterde op woensdag 08-02-2017 om 13:34:48LIVE — Yıldırım: Coordination with US-led coalition and Russia prevents clash with Assad forces as their troops move closer to al-Bab reageer retweet
Bang dat Assad Al-Bab wel onder de voet loopt?quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:29 schreef Slayage het volgende:
twitter:DailySabah twitterde op woensdag 08-02-2017 om 13:34:48LIVE — Yıldırım: Coordination with US-led coalition and Russia prevents clash with Assad forces as their troops move closer to al-Bab reageer retweet
assad kan niet eens zijn eigen broek omhoog houden, laat staan dat hij al bab onder de voet looptquote:Op woensdag 8 februari 2017 15:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bang dat Assad Al-Bab wel onder de voet loopt?
Ik heb laatst nog een paper geschreven over relaties tussen Turkije en de Koerdische Regionale Regering (KRG) in noord-Irak. De PKK werd inderdaad een grote slag toegediend, maar dat was niet exclusief te wijten aan het Turkse leger.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:00 schreef TurkseMilitair het volgende:
Ten tijde van generaal Osman Pamukoğlu, de legendarische generaal (jaren 90) die in grote mate verantwoordelijk was voor de successen in de strijd tegen de PKK, had meer dan 7000 (van de 13000) pkk strijders geneutraliseerd. De hoogste generaal van de TSK destijds zei niet voor niets dat ze nog 3 generaals nodig hebben zoals Pamukoglu om de PkK definitief te ontmantelen. Ter illustratie... Deze beste heer heeft 22 van de 26 operaties die zijn uitgevoerd in noord irak (rond de jaren 90) op zn naam staan.
quote:During the Kurdish civil war from 1994 to 1998, the PKK tried to take advantage of the chaos and political instability by moving a large portion of its fighters to the mountains of northern Iraq. The Turkish army reacted by initiating a number of large-scale operations, involving tens of thousands of troops who invaded the Kurdish autonomous zone in Iraq and tried to eradicate the PKK from these areas.
During these operations, in which approximately 555 PKK-militants and only 61 Turkish soldiers were killed, the Kurdish Democratic Party (KDP) of Masoud Barzani supported the Turkish army. 'According to the Kurdistan Democratic Party representative in Turkey at the time, however, cooperating Iraqi KDP Peshmerga (fighters) neutralized more PKK militants than the Turkish military did during these operations. He explained that ''you can't use a wagon to chase mice,'' meaning that tanks and aircraft were ill-suited to chase down guerillas hiding in mountain caves and ravines, and the KDP Peshmerga knew the terrain while Turkey's soldiers did not. Turkey secured the cooperation of Iraqi Kurds of the KDP through a combination of competence and positive inducements''.
Despite the fact that the Turkish army was not able to completely eradicate PKK-fighters from northern Iraq, Turkey’s counterinsurgency strategy against the PKK in the southeastern parts of Turkey, the capture of Öcalan in Kenya (after coercive diplomacy vis-à-vis Syria ) and the support it had received from the KDP, the PKK saw its operational strength severely weakened. As a result of all this, the PKK significantly reduced its activity in both Turkey and Iraq from 1998 to 2004, which resulted in a relatively peaceful Turkish-KRG border.
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op woensdag 08-02-2017 om 15:18:04#EuphratesShield forces storming Zamzam district (S. of Al-Bab) from several directions. https://t.co/uJdv45jJA2 reageer retweet
Ik had het niet zo zeer over El Bab. Ik doelde meer op het feit dat men zegt dat de Turkse leger niet a.g.v. de coup minder presteert.quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:27 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Generaal? Je hebt het over al-Bab, een verlaten stad met een preoorlogse populatie van 60.000. Je hebt geen complexe strijdplan nodig om de stad te ontzetten. Veel belangrijker dan een generaal is een goed opgeleide officierskorps dat ervaring heeft met dit soort asymmetrische oorlogsvoering, en troepen die weten hoe je een vijand als IS moet benaderen. Tactische kennis is wat dat betreft van een grotere waarde dan strategische kennis.
Turkije heeft simpelweg geen ervaring met dit soort oorlogsvoering. En bovendien hebben ze een bij elkaar geraapt zooitje aan incompetente huurlingen verzameld.
Is dat nieuw? Dus net gebeurt?quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:57 schreef Slayage het volgende:
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op woensdag 08-02-2017 om 15:18:04#EuphratesShield forces storming Zamzam district (S. of Al-Bab) from several directions. https://t.co/uJdv45jJA2 reageer retweet
Ik wil best onderschrijven dat het Turkse leger aan slagkracht, competentie en moraal heeft verloren, maar wat ik bedoel te zeggen is dat al-Bab in wezen geen dusdanig complexe operatie is dat de purge hier een groot invloed op heeft, of althans hoort te hebben. Dat zou anders zijn als Turkije nu in een groot conventioneel oorlog zou geraken met één van haar buurlanden, waar de gevolgen van de coup wel effect zouden hebben op haar slagkracht. Zie bijvoorbeeld Iran vlak na de revolutie en de zuiveringen in het leger, waar Saddam op anticipeerde door het land aan te vallen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:04 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
Ik had het niet zo zeer over El Bab. Ik doelde meer op het feit dat men zegt dat de Turkse leger niet a.g.v. de coup minder presteert.
Net als de 'rebellen'quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
assad kan niet eens zijn eigen broek omhoog houden, laat staan dat hij al bab onder de voet loopt
Ik dank dat Assad al-Bab allang afgeschreven heeft.quote:Op woensdag 8 februari 2017 17:49 schreef Djibril het volgende:
Als de turken zo door gaan kan assad al-bab mooi vergeten.
Wordt aan de andere kant weer wel kut voor de turken, die kunnen het niet overdragen aan tfsa. Dan ben je het morgen alweer kwijt.
De SAA vecht tegen strijders uit tientallen landen, financieel en met wapens gesteund door tientallen landen. Dat is dus geen kwestie van "niet eens".quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
assad kan niet eens zijn eigen broek omhoog houden, laat staan dat hij al bab onder de voet loopt
Jouw quote, aannemen dat het waar is, geldt ook voor Syrië. Je zag dat SAA grote moeite had met de "rebellen" in het begin omdat het meer een guerrila oorlogvoering was. SAA had er totaal geen ervaring mee.quote:Op woensdag 8 februari 2017 15:36 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog een paper geschreven over relaties tussen Turkije en de Koerdische Regionale Regering (KRG) in noord-Irak. De PKK werd inderdaad een grote slag toegediend, maar dat was niet exclusief te wijten aan het Turkse leger.
Ik quote uit mijn eigen paper:
[..]
twitter:ittihadiislamen twitterde op woensdag 08-02-2017 om 12:17:01#Aleppo: Video shows fighting between #FSA and #ISIS in the Western outskirts of #Al_Bab. https://t.co/Tc8BJMmh4D reageer retweet
twitter:islamlie2 twitterde op woensdag 08-02-2017 om 06:35:26Syria: 10,000 students are taking exams in Latakia. There are more 'Muslim' girls without Hijab in Syria than in EU... https://t.co/kspXVL7Pka reageer retweet
Ook Syrië had inderdaad geen ervaring met dit type oorlogsvoering. We moeten niet vergeten dat SAA met verschillende complexe factoren geconfronteerd werd, waaronder niet enkel guerilla oorlogsvoering, maar ook met wijdverspreide desertie, gebrek aan moraal, sektarische spanningen in haar gelederen, etc.quote:Op woensdag 8 februari 2017 18:52 schreef Djibril het volgende:
Jouw quote, aannemen dat het waar is, geldt ook voor Syrië. Je zag dat SAA grote moeite had met de "rebellen" in het begin omdat het meer een guerrila oorlogvoering was. SAA had er totaal geen ervaring mee.
Toen Hezbaollah zich ermee bemoeide zag je al gelijk hoe veel dat scheelde. Zij wisten ook alle ins and outs van guerrila voering en konden zo samen met de slagkracht van SAA makkelijk Qusayr veroveren. En van daar meer.
US heeft dat ook slim aangepakt in Syrië, stuur de luchtmacht er naar toe en paar adviseurs maar niet je zware landmacht apparatuur. Je zal dan misschien IS snel verslaan maar daarna gaat IS zich verschuilen en guerrila oorlogvoering plegen. Koerden weten alle ins and outs van guerrila voering, die kunnen IS in een guerilla oorlogvoering verslaan. Met de slagkracht van de VS erbij.
Turkije aan de andere kant keek ook raar op hoe snel ze bij Al-Bab waren. Maar daar begon de guerilla oorlogvoering van IS en dat ga je niet snel winnen. Ookal ben je qua materiaal de bovenliggende partij. TFSA zijn meer huurlingen, die kennen de ins and outs niet, en rennen weg bij het eerste schot dat op hun wordt afgevuurd. Turkije heeft al meer dan 30 jaar moeite met de guerilla’s van PKK, en dat zagen we in Nusaybin weer.
Wat de SAA ook met name parten speelde is het grootschalige systeem van cliëntelisme en nepotisme binnen het leger, waardoor veel manschappen amper getraind waren. Later is dat ook deels haar redding gebleken, de trouw aan bepaalde officieren / eenheden i.p.v. aan de overheid als geheel.quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:23 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ook Syrië had inderdaad geen ervaring met dit type oorlogsvoering. We moeten niet vergeten dat SAA met verschillende complexe factoren geconfronteerd werd, waaronder niet enkel guerilla oorlogsvoering, maar ook met wijdverspreide desertie, gebrek aan moraal, sektarische spanningen in haar gelederen, etc.
Hezbollah daarentegen was niet doorslaggevend vanwege haar mankracht (initieel niet meer dan een paar duizend strijders), maar omdat het een kwaliteit ejectie bleek te zijn. Veel van de tactieken die IS en andere rebellen groepen vandaag de dag hanteren (tunnels, TOW-eenheden, IEDs, etc.) zijn door Hezbollah uitgevonden en geperfectioneerd.
Daarnaast heb je de IRGC waarvan de meeste van haar officieren in Syrië veteranen uit de Iran-Irak Oorlog zijn. Je kunt net zoals Saoedie Arabië miljarden aan wapentuig kopen, maar oorlogservaring is gewoonweg onbetaalbaar. Turkije (net zoals Syrië vroeger) heeft enkel een reguliere strijdmacht, terwijl Iran een heel aparte militaire organisatie (de Revolutionaire Garde) heeft dat gespecialiseerd is in (semi) asymmetrische oorlogsvoering.
Wat wel duidelijk is dat Syrië uiteindelijk sterker uit het conflict gaat komen qua intrinsieke militaire capaciteiten dan voorheen, ondanks significante verliezen in mankracht en wapentuig.
Zonder meer. Corruptie zorgde er bijvoorbeeld ook voor dat belegerde rebellen in stedelijk gebied maanden- en jarenlang een omsingeling konden trotseren doordat ze in het geheim wapens (en voedsel) konden kopen van pro-regerings (militaire) figuren.quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:27 schreef Richestorags het volgende:
Wat de SAA ook met name parten speelde is het grootschalige systeem van cliëntelisme en nepotisme binnen het leger, waardoor veel manschappen amper getraind waren. Later is dat ook deels haar redding gebleken, de trouw aan bepaalde officieren / eenheden i.p.v. aan de overheid als geheel.
jawelquote:Op woensdag 8 februari 2017 15:59 schreef Stabiel het volgende:
Nog geen IS-VBIEDs gemeld in al-Bab toch?
uiteraardquote:
why?quote:Op woensdag 8 februari 2017 17:53 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Ik dank dat Assad al-Bab allang afgeschreven heeft.
dit soort clowns tweets hier postenquote:Op woensdag 8 februari 2017 19:06 schreef Richestorags het volgende:
twitter:islamlie2 twitterde op woensdag 08-02-2017 om 06:35:26Syria: 10,000 students are taking exams in Latakia. There are more 'Muslim' girls without Hijab in Syria than in EU... https://t.co/kspXVL7Pka reageer retweet
Want het is niet waar? Over vijfentwintig jaar zal men in Europa denken: dat Syrië, dat was zo'n gek land nog niet.quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit soort clowns tweets hier posten
"stop islam" je weet je twitteraars wel te vindenquote:Op woensdag 8 februari 2017 19:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want het is niet waar? Over vijfentwintig jaar zal men in Europa denken: dat Syrië, dat was zo'n gek land nog niet.
ik weet het niet. ik weet niet wat ik van de situatie moet maken. of er afspraken zijn? wat de afspraken zijn? als er geen afspraken zijn dan kunnen de assadisten net zo goed de stad overnemen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:49 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Omdat Turkije en haar proxies al aan de poorten van de stad staan. Het is simpelweg te laat.
Ik zoek niet op dit soort twitteraars, hun tweets verschijnen ook als je op normale hashtags zoekt. Daarnaast mag je mij aanwijzen wat hier feitelijk onjuist aan is.quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
"stop islam" je weet je twitteraars wel te vinden
.quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:51 schreef Slayage het volgende:
Ik weet het niet. ik weet niet wat ik van de situatie moet maken. of er afspraken zijn? wat de afspraken zijn? als er geen afspraken zijn dan kunnen de assadisten net zo goed de stad overnemen.
https://twitter.com/CNNTURK_ENG/status/829306913234046977quote:Turkish PM: Necessary precautions taken as result of coordination with coalition & Russia to avoid confrontation with regime forces around Al Bab
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Het is overduidelijk dat de Russen vrede hebben met al Bab in Turkse handen. De vraag is wat ze in de deal ervoor terugkrijgen. Voor de Russen staat nu na het innemen van Aleppo centraal er zelf met Turkije en Iran uit te komen en Amerika er geheel buiten te laten. Zeker nu weten dat Turkije weet dat Assad blijft. Tijd om over vrede te onderhandelen dus.quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet het niet. ik weet niet wat ik van de situatie moet maken. of er afspraken zijn? wat de afspraken zijn? als er geen afspraken zijn dan kunnen de assadisten net zo goed de stad overnemen.
anti islam militanten die de hoofddoek gebruiken om een punt te maken voor hun eigen agendaquote:Op woensdag 8 februari 2017 19:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zoek niet op dit soort twitteraars, hun tweets verschijnen ook als je op normale hashtags zoekt. Daarnaast mag je mij aanwijzen wat hier feitelijk onjuist aan is.
quote:Op woensdag 8 februari 2017 19:58 schreef UpsideDown het volgende:
Met de inname van Tadef controleert de SAA de snelweg, wat al-Bab waardeloos maakt voor de TurkenWaarom? Snelweg zal dan wel als grens gaan functioneren als Turken Al-Bab innemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tadif zal nu net als Bzhaa wel goed gefortifeerd zijn.
Met de inname van Tadef controleert de SAA de snelweg, wat al-Bab waardeloos maakt voor de Turkenmisschien wordt de snelweg een soort grens?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Lekker onder fire control van het Syrisch leger, toppositiequote:Op woensdag 8 februari 2017 20:02 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waarom? Snelweg zal dan wel als grens gaan functioneren als Turken Al-Bab innemen.
Tadif zal nu net als Bzhaa wel goed gefortifeerd zijn.
turken en russen zijn ook klaar met dit comflict imo. echter hoe zitten de iraniers/het regime erin?quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat de Russen vrede hebben met al Bab in Turkse handen. De vraag is wat ze in de deal ervoor terugkrijgen. Voor de Russen staat nu na het innemen van Aleppo centraal er zelf met Turkije en Iran uit te komen en Amerika er geheel buiten te laten. Zeker nu weten dat Turkije weet dat Assad blijft. Tijd om over vrede te onderhandelen dus.
Al-Bab innemen, top positie. Kan je in de toekomst als Syrië weer eens onrustig wordt als sprinkplank gebruiken.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lekker onder fire control van het Syrisch leger, toppositie
als er een deal is maakt dat weinig uitquote:Op woensdag 8 februari 2017 20:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lekker onder fire control van het Syrisch leger, toppositie
Met de inname van Tadef controleert de SAA de snelweg, wat al-Bab waardeloos maakt voor de TurkenErdogan schijnt met Trump afgesproken te hebben om samen richting Raqqa te bewegen, maar hoe denkt Erdogan Raqqa te bereiken? SAA staat nooit toe dat TSK verder zuidwaarts trekt, en ik zie het Turkse leger ook niet door Koerdische gebied kruizen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klonk als Trump die weer met alle winden meelulde.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:08 schreef Stabiel het volgende:
[..]
Erdogan schijnt met Trump afgesproken te hebben om samen richting Raqqa te bewegen, maar hoe denkt Erdogan Raqqa te bereiken? SAA staat nooit toe dat TSK verder zuidwaarts trekt, en ik zie het Turkse leger ook niet door Koerdische gebied kruizen.
Cyprus 2.0. Of Hatay 2.0.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:10 schreef Szura het volgende:
Alles leuk en wel, maar die Turken hebben natuurlijk geen flikker in Syrië te zoeken? Blijven ze die grond confisqueren of laten ze het over een paar maanden achter voor hun vazallen?
als je kijkt in de geschiedenis van conflictsituaties zie je daar veel variaties op.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:10 schreef Szura het volgende:
Alles leuk en wel, maar die Turken hebben natuurlijk geen flikker in Syrië te zoeken? Blijven ze die grond confisqueren of laten ze het over een paar maanden achter voor hun vazallen?
fo shizzlequote:
Hatay wou zich zelf aansluiten bij Turkije, dus ik zie het probleem niet.quote:
Syrische regering regelt wekelijks wat aanslagen in al-Bab en laat wat wilde jihadisten los daar om de boel te blijven ontregelenquote:Op woensdag 8 februari 2017 20:10 schreef Szura het volgende:
en in cyprus was turkije 1 van de beschermheren voor het 1 land wat hen het recht gaf om in te grijpenquote:Op woensdag 8 februari 2017 20:13 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Hatay wou zich zelf aansluiten bij Turkije, dus ik zie het probleem niet.
Zal uiteindelijk wel worden overgedragen als er een nationale reconciliatie heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:10 schreef Szura het volgende:
Turkij ging cyprus in omdat de grieken de Trukse bevolking in het noorden steeds meer en meer lastig viel. Ik vind dat Turkije daar goed gehandeld heeft. Laat die mensen gewoon met rust.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
en in cyprus was turkije 1 van de beschermheren voor het 1 land wat hen het recht gaf om in te grijpen
En jij denkt dat Mustafa Kemal een regime wat Erdogan aan het opbouwen is zou toestaan? Dan ken jij Turkije en Mustafa wel heel slecht.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:04 schreef Gulmez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zitten er toch ook niet? Syrische Turkmenen en FSA-arabieren zitten er.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:10 schreef Szura het volgende:
Het Turkse leger is flink vertegenwoordigd bij Al Bab, met manschappen en materieel.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ze zitten er toch ook niet? Syrische Turkmenen en FSA-arabieren zitten er.
Ja, nou en. Prima toch.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Het Turkse leger is flink vertegenwoordigd bij Al Bab, met manschappen en materieel.
Nee. Zouden zo snel mogelijk weer weg moeten uit Syrië.quote:
Strijd tegen IS he. Gelukkig maar. En de Amerikanen en Russen vinden het ook goed.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:34 schreef Szura het volgende:
Het Turkse leger is flink vertegenwoordigd bij Al Bab, met manschappen en materieel.
quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee. Zouden zo snel mogelijk weer weg moeten uit Syrië.
Prima, maar het liefst zo snel mogelijk weg als de klus daar in Noord-Syrië geklaard is.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Strijd tegen IS he. Gelukkig maar. En de Amerikanen en Russen vinden het ook goed.
Iran is ook actief in Syrië tegen IS, en de Russen vinden het goed. Gelukkig maar?quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Strijd tegen IS he. Gelukkig maar. En de Amerikanen en Russen vinden het ook goed.
Ja.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:22 schreef Djibril het volgende:
Iran is ook actief in Syrië tegen IS, en de Russen vinden het goed. Gelukkig maar?
Dan kan je nog lang wachten. Turkije gaat namelijk nog menbic innemen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 21:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Prima, maar het liefst zo snel mogelijk weg als de klus daar in Noord-Syrië geklaard is.
En terecht natuurlijk dat niemand op Turkije zit te wachten.quote:Op donderdag 9 februari 2017 00:04 schreef xaban06 het volgende:
Turkije doet niks tegen IS, iedereen huilie. Turkije bestrijd IS, nog steeds iedereen huilie.
Waarom ben je zo defensief?quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
anti islam militanten die de hoofddoek gebruiken om een punt te maken voor hun eigen agenda![]()
![]()
maar kennelijk triggert jou dit soort tweets/twitteraars, dat jij je geroepen voelt om dat te delen met ons.
Turkije heeft geen flikker te zoeken in het Midden-Oosten. Mensen spreken geeneens Turks daar.quote:Op woensdag 8 februari 2017 23:51 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het was al voorheen van Turkije, toen is het met oorlog van Turkije afgenomen en nu neemt Turkije weer het terug met oorlog.
Israël gaat de Palestijnse gebieden in omdat Hamas hen steeds lastig viel. Ik vind dat Israël daar goed gehandeld heeft. Laat die mensen gewoon met rust.quote:Op woensdag 8 februari 2017 20:17 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Turkij ging cyprus in omdat de grieken de Trukse bevolking in het noorden steeds meer en meer lastig viel. Ik vind dat Turkije daar goed gehandeld heeft. Laat die mensen gewoon met rust.
Helaas moeten de mensen van mijn vlag terugvallen op Turkije, waar Assad dat op de Russen en Iraniers doet. Als dat de verdeling is so be it. Meer valt er nu niet uit te halen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 22:12 schreef Djibril het volgende:
Financiers van jou vlag denken er anders over.
Israël gaat de Westbank in omdat Hamas in Gaza hen lastig valt. Dat is er een van "we gaan Jeruzalem bevrijden en de weg gaat eerst via Damascus!" Hezbollahquote:Op donderdag 9 februari 2017 07:01 schreef Richestorags het volgende:
Israël gaat de Palestijnse gebieden in omdat Hamas hen steeds lastig viel. Ik vind dat Israël daar goed gehandeld heeft. Laat die mensen gewoon met rust.
Het is meer een spiegel voor de belachelijke stelling van de wolfjes hierquote:Op donderdag 9 februari 2017 07:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Israël gaat de Westbank in omdat Hamas in Gaza hen lastig valt. Dat is er een van "we gaan Jeruzalem bevrijden en de weg gaat eerst via Damascus!" Hezbollah
twitter:NatDefFor twitterde op woensdag 08-02-2017 om 22:49:17''50 SS-21 short-range ballistic missiles arrived at the #Tartous in the past two days'' https://t.co/K4GXm01y55 reageer retweet
israel heeft niks te zoeken in het midden oosten. stelletje europese kolonistenquote:Op donderdag 9 februari 2017 07:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israël gaat de Palestijnse gebieden in omdat Hamas hen steeds lastig viel. Ik vind dat Israël daar goed gehandeld heeft. Laat die mensen gewoon met rust.
twitter:SonKaleTurkiye2 twitterde op donderdag 09-02-2017 om 11:12:26#F?ratkalkan? operasyonunda#Elbab al?nmas?na yönelik baslat?lan operasyondan kareler..Drone çekimi ile konvoyu du... https://t.co/sIFhJtYCps reageer retweet
weer een melding over een luchtaanval op TFSAtwitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 09-02-2017 om 10:25:51SAA take control of Deirqaq village south-west of al-Bab https://t.co/K12KP8vCZ9 reageer retweet
twitter:altuncuserkan twitterde op donderdag 09-02-2017 om 11:33:22Birliklerimizin hava sald?r?s?na maruz kald?g? sehid ve yaral? askerlerimizin oldugu rapor ediliyor. Henüz #TSK aç?klamas? yok.#Bab reageer retweet
twitter:altuncuserkan twitterde op donderdag 09-02-2017 om 11:58:14Sald?r?ya ugrayan birligimizin mevzilendigi bina ..#Bab#f?ratkalkan? https://t.co/YQYsm9MlEa reageer retweet
twitter:ehli_sam twitterde op donderdag 09-02-2017 om 12:07:47Breaking: 4 Turkish soldiers martyred 2 wounded in an air attack by Syrian regime forces on a building near Al Bab. https://t.co/waZRulmxRD reageer retweet
twitter:GissiSim twitterde op donderdag 09-02-2017 om 12:15:19Big news. Reports coming in of a Syrian regime attack on Turkish Euphrates Shield in al-Bab. https://t.co/KGID1qrKHt reageer retweet
deze manquote:Op donderdag 9 februari 2017 09:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
israel heeft niks te zoeken in het midden oosten. stelletje europese kolonisten
Israel heeft al helemaal niks te zoeken in Palestina. Het huidige Israël bestaat voornamelijk uit immigranten. een kunstmatig gecreëerde land ten koste van de Ottomaanse rijk. Wij hebben die gebieden voor meer dan 600 jaar in vrede onder onze gezag gehad, totdat jullie Europeanen daar de boel kwamen verkloten. Net zoals jullie dat gedaan hebben in Afrika en in het verre oosten.quote:Op donderdag 9 februari 2017 06:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Turkije heeft geen flikker te zoeken in het Midden-Oosten. Mensen spreken geeneens Turks daar.
'Jullie Europeanen' betalen toevallig wel jouw uitkering.quote:Op donderdag 9 februari 2017 13:07 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
Israel heeft al helemaal niks te zoeken in Palestina, hypocriete lullo. Het huidige Israël bestaat voornamelijk uit immigranten. een kunstmatig gecreëerde land ten koste van de Ottomaanse rijk. Wij hebben die gebieden voor meer dan 600 jaar in vrede onder onze gezag gehad, totdat jullie Europeanen daar de boel kwamen verkloten. Net zoals jullie dat gedaan hebben in Afrika en in het verre oosten.
wat kunnen turken wel.twitter:GissiSim twitterde op donderdag 09-02-2017 om 13:28:45Turkey now lost at least 10 soldiers fighting for al-Bab yesterday and today. If this push doesn't take it quickly... they are in trouble. reageer retweet
Minder vermoeiend dan om al die onzin te moeten lezen in dit topic.quote:Op donderdag 9 februari 2017 13:27 schreef BEFEM het volgende:
Wat lijkt het mij vermoeiend om Turks te zijn zeg.
Mijn Irakeze kapper heeft ook een hekel aan de Turken vertelde hij vandaagquote:Op donderdag 9 februari 2017 14:18 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Minder vermoeiend dan om al die onzin te moeten lezen in dit topic.
https://www.ft.com/content/791ad3bc-ecfc-11e6-930f-061b01e23655quote:There was a time when “Abu Ahmad”, a bulky man with a heavy limp, held court in the smoke-filled cafés of southern Turkey. Fellow Syrian opposition leaders looked to him for help; foreign intelligence officers sought his opinion. When he crossed into Syria, he brought bags filled with hundred-dollar bills to hand out to rebel fighters. His comrades received US-approved anti-tank missiles, discreetly delivered at the border.
Some rebels called him the CIA’s man in Syria. Now, he struggles to get his calls returned. “We used to joke, ‘If you want something from Barack Obama, call Abu Ahmad,’” another CIA-backed rebel commander recalls. “If someone in the opposition wanted to meet the Americans, they went to him. Now, guys like us, we’re headed to the rubbish bin of history.”
After two years as the CIA’s “fixer”, distributing arms and planning military operations in Syria, Abu Ahmad was thrown into prison. On his release, he was temporarily forced into hiding, then fell into ignominy in the eyes of fellow rebels. For security reasons, he asked for his name and those of several others who discussed his story to be changed, and their exact location withheld.
The story of his rise and fall offers a rare insight into how the CIA operated within the confines of President Obama’s halfhearted Syria policy. It reveals how the rivalries between US bureaucracies — and, even more importantly, the growing divergence between Washington and its Nato ally Turkey — exacerbated Syria’s mayhem.
Als dat echt waar is kunnen er echte problemen ontstaan. Met de nadruk op echte...quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:13 schreef Bieselke het volgende:
https://syria.liveuamap.c(...)es-between-euphrates
Euphrate boys en Tiger forces blijkbaar toch niet 2 handen op 1 buik.
Voor Turkije.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:18 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Als dat echt waar is kunnen er echte problemen ontstaan. Met de nadruk op echte...
syrie staat bekend om zijn domino effectenquote:
Ik bedoelde het meer zo van Syrie is toch al helemaal aan gort geschoten en gebombardeerd, Turkije heeft meer te verliezen. Maar je hebt gelijk dat het helemaal uit de hand kan escalerenquote:Op donderdag 9 februari 2017 15:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
syrie staat bekend om zijn domino effecten
Turkije,quote:
zolang dit conflict blijft aanmodderen zijn alle spelers verliezers, omdat iedereen aan het bloeden is, letterlijk als in middelen. het conflict moet opgelost worden in internationaal verband en niet anders. ik had gehoopt dat de turken en de russen een passende oplossing hadden of iig een road map achtig iets, maar als de assadisten nu openlijk de turken bombarderen, lijkt me dat geen reële optie meer en staan we misschien aan de vooravond van nog verdere escalatie en voor je het weet zijn weer drie jaar verder eer er weer een reële kans is om het conflict op te lossen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer zo van Syrie is toch al helemaal aan gort geschoten en gebombardeerd, Turkije heeft meer te verliezen. Maar je hebt gelijk dat het helemaal uit de hand kan escaleren
Ik draag meerdere genen, ik weet niet precies wie je met jullie bedoelt. Daarnaast waren wij er beiden niet bij in die tijd, het praten over "wij hadden dit en jullie deden dit" is volkomen nutteloos. Als je dat dan toch wil en vingertjes wil wijzen, vraag dan even aan de mensen op de Balkan hoe de Turkse kolonisatie is bevallen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 13:07 schreef TurkseMilitair het volgende:
[..]
Israel heeft al helemaal niks te zoeken in Palestina. Het huidige Israël bestaat voornamelijk uit immigranten. een kunstmatig gecreëerde land ten koste van de Ottomaanse rijk. Wij hebben die gebieden voor meer dan 600 jaar in vrede onder onze gezag gehad, totdat jullie Europeanen daar de boel kwamen verkloten. Net zoals jullie dat gedaan hebben in Afrika en in het verre oosten.
Turkije bevindt zich niet op eigen grondgebied dus navo is helemaal niets verplicht aan ze.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:30 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Turkije,
Rusland > navo > Europa VS > wereldoorlog.
Bye good old day.
beelden van gevechten op dat front (kennelijk)quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:13 schreef Bieselke het volgende:
https://syria.liveuamap.c(...)es-between-euphrates
Euphrate boys en Tiger forces blijkbaar toch niet 2 handen op 1 buik.
twitter:ehli_sam twitterde op donderdag 09-02-2017 om 15:37:02Fırat Kalkanı grupları ile Esad rejimi arasındaki çatışma anları.. https://t.co/B5DgWbOzWz reageer retweet
twitter:QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 09-02-2017 om 15:44:15Footage: clashes between #FSA (1st Reg. & Samarkand Brig.) from #EuphratesShield and pro-Regime forces in outskirts... https://t.co/qkulQUISQL reageer retweet
Of dat nou wel of niet zo is maakt niet uit. Rusland gaat heel Turkije aanvallen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 15:44 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Turkije bevindt zich niet op eigen grondgebied dus navo is helemaal niets verplicht aan ze.
twitter:ehli_sam twitterde op donderdag 09-02-2017 om 15:48:05Bazı muhalif kaynaklar TSK topçularının Ebu Zendin ve Guz'dan rejim bölgelerini vurduğunu duyurdu. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |