abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168634304
quote:
'Politie moet van diversiteit prioriteit maken'

De nationale politie moet meer mensen met een multiculturele achtergrond aannemen en daarvan moeten er bovendien meer doorstromen naar de top van de organisatie. De politie verliest anders draagvlak in de samenleving. Dat beweert Max Daniel van de nationale politie in een interview met de Volkskrant.

Redactie 03-02-17, 06:26 Laatste update: 07:11

Volgens Daniel moet etnische diversiteit een prioriteit worden binnen het korps. De urgentie van het probleem wordt door de organisatie niet voldoende gevoeld, stellen de politiecommissaris Noord-Nederland en algemeen commandant van de Nationale Staf Grootschalig Bijzonder Onderzoek (NSGBO) asielstromen en mensensmokkel. Daniel denkt dat een gebrek aan een afspiegeling van de samenleving in het korps gevolgen heeft voor het vertrouwen in de politie.

Van de mensen in de hoogste politieleiding, de zogeheten Top 71, is de Nederlands-Indische Daniel de enige met een niet-westerse achtergrond.

De politiecommissaris wordt in zijn pleidooi gesteund door collega's van de nationale politie. Samen vormen ze sinds 2007 de onafhankelijke denktank Pharessia. De groep komt geregeld samen om te praten over diversiteit.

Korpschef Erik Akerboom zegt zich te herkennen in het verhaal van Daniel en de leden van Pharresia. ,,Er is de afgelopen jaren te weinig bereikt als het gaat om het diverser maken van de politie", zegt hij in de Volkskrant. ,,De toenemende polarisatie in de samenleving zie ik ook om mij heen. Dat is een extra reden om echt werk te maken van meer diversiteit binnen het korps."
De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_168634368
Meer getinte wouten...juist. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_168634405
Het is lastig uit te leggen aan een doorsnee pauper.
pi_168634432
Afdeling Sharia?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_168634711
En daar gaan we weer...
pi_168634768
En terecht
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:32:01 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_168634782
Discriminatie promoten :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:32:50 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168634796
Laat ze de politie eerst maar eens bevoegdheid geven harder op te treden tegen straattuig voordat ze weer met dit soort kunstgrepen moeten komen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:33:11 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168634802
Iedereen weet dat getinte mensen betere politieagenten zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:33:45 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168634804
De bemensing bij de politie hoort een afspiegeling te zijn van de maatschappij, geen opvangplaats voor blanke mannen die geen vak hebben geleerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168634864
Spreekt wel over hoe de politie/politiek naar onze maatschappij kijkt.

De politie wordt dus niet meer serieus genomen als het te blank is?

Juist... volgens mij worden ze hard uitgelachen in bepaalde kringen
Why stay small, if you can grow big..
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:39:09 #13
45206 Pietverdriet
pi_168634891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
pi_168634961
De reden is dat veel allochtonen niet door de screening heen komen. Voor hogere functies vooral wordt de hele familie doorgelicht en kan het strafblad van een broer of neef redenen zijn voor afwijzing van promotie.

De enige oplossing om meer niet westerse allochtonen bij de politie te krijgen is een verlaging van de criterea.

Juist wanneer de politie straks opeens meer allochtonen heeft zal het vertrouwen afnemen, dit omdat dan de mogelijkheid van criminele verstrengeling veel groter is.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:46:01 #15
45206 Pietverdriet
pi_168635016
Verder zal de politiek er gewoon voor moeten zorgen dat de politie een aantrekkelijke werkgever is. Begreep dat hun CAO een van de beroerdste is.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:49:50 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168635070
Ja, meer diversiteit is beter. Maar de grote vraag is waarom er nu onvoldoende diversiteit is, ondanks decennia van positieve discriminatie, specifieke werving bij minderheden, speciale programma's voor diverse groepen... en dan heb ik het niet over tv-programma's waarin de politieteams standaard zeer divers zijn om het goede voorbeeld te geven.

Willen de niet-witten wel bij de politie werken, zich in dienst stellen van de Nederlandse burger en loyaliteit tonen met de Nederlandse staat?
En mogen bepaalde groepen dat wel, als er een screening is op gedrag, strafblad en chantagegevoeligheid? Zeker in de hogere regionen?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:50:45 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_168635089
Dan mogen ze het aantal mensen bij de Rijksrecherche ook wel flink uitbreiden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:51:01 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168635095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:04 schreef Hathor het volgende:
Meer getinte wouten...juist. :')
Meer blauw op straat, inderdaad.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 09:53:35 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168635135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:50 schreef MichaelScott het volgende:
Dan mogen ze het aantal mensen bij de Rijksrecherche ook wel flink uitbreiden.
Goed voor de werkgelegenheid dus ^O^
pi_168635170
Diversiteit geneuzel :'). De grootste kanker van deze maatschappij.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:09:07 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168635371
Dat allochtonen geen respect hebben voor autochtone agenten heeft geen hol met 'draagvlak in de maatschappij' te maken en daar moet je ook niet op in willen spelen.
pi_168635433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:37 schreef D.D.W. het volgende:
Spreekt wel over hoe de politie/politiek naar onze maatschappij kijkt.

De politie wordt dus niet meer serieus genomen als het te blank is?

Juist... volgens mij worden ze hard uitgelachen in bepaalde kringen
Het maakt weinig uit. Iemand blijft net zo hard schreeuwen dat er sprake is van racisme al er een gekleurde agent bij zit.

Overigens krijgen allochtonen al jaren voorrang bij sollicitaties.
pi_168635503
Tsja, de politie moet zich aanpassen aan de doelgroep zegmaar. Reken maar dat Marokkaanse agenten ook niet geaccepteerd worden.
Whatever...
pi_168635552
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
Ik ben wel eens op zo'n bureau geweest, als getuige, en wat me opviel was dat daar uitermate inefficient gewerkt werd. Maar ja, n = 1.

Wasting police time van PC Copperfield is een leuk blog/boek over de Britse politie, en daar kwam uit naar voren dat veel Britse politieagenten het liefste achter een bureau zitten, en dat het werk op straat laag in aanzien stond.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:29:44 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_168635694
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja als al die mensen nou eens aangifte zouden doen van moord. Nu lijkt het alleen maar alsof er minder moorden worden gepleegd elk jaar. Oh wacht.. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:30:02 #26
451005 Grems
Clown World
pi_168635698
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:49 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, meer diversiteit is beter. Maar de grote vraag is waarom er nu onvoldoende diversiteit is, ondanks decennia van positieve discriminatie, specifieke werving bij minderheden, speciale programma's voor diverse groepen... en dan heb ik het niet over tv-programma's waarin de politieteams standaard zeer divers zijn om het goede voorbeeld te geven.

Willen de niet-witten wel bij de politie werken, zich in dienst stellen van de Nederlandse burger en loyaliteit tonen met de Nederlandse staat?
En mogen bepaalde groepen dat wel, als er een screening is op gedrag, strafblad en chantagegevoeligheid? Zeker in de hogere regionen?
Meer diversiteit is helemaal niet beter.
pi_168635748
Diversiteit != kwaliteit. En daar dient het *altijd* om te draaien, of je nou bruin paars of grijs bent.
pi_168635752
Een allochtone agent is ook per direct een verrader voor dat soort types. Dus wat maakt het uit.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:44:32 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168635944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef Scrummie het volgende:
Diversiteit != kwaliteit. En daar dient het *altijd* om te draaien, of je nou bruin paars of grijs bent.
Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168635967
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De bemensing bij de politie hoort een afspiegeling te zijn van de maatschappij, geen opvangplaats voor blanke mannen die geen vak hebben geleerd
Juist.
pi_168636000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
De reden is dat veel allochtonen niet door de screening heen komen. Voor hogere functies vooral wordt de hele familie doorgelicht en kan het strafblad van een broer of neef redenen zijn voor afwijzing van promotie.

De enige oplossing om meer niet westerse allochtonen bij de politie te krijgen is een verlaging van de criterea.

Juist wanneer de politie straks opeens meer allochtonen heeft zal het vertrouwen afnemen, dit omdat dan de mogelijkheid van criminele verstrengeling veel groter is.
Ach kom op er zijn zoveel gekleurde Nederlanders die net zoals jij een bord boerenkool eten. Natuurlijk moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving, anders krijg je juist polarisatie en segregatie in de maatschappij en dat is nou juist wat je niet wil.
pi_168636011
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?
Niets? Dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Dat is exact het hele punt; gelijk weer in de verdediging. Diversiteit moet gewoon helemaal geen argument zijn.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:49:14 #33
38496 Perrin
pi_168636023
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ach kom op er zijn zoveel gekleurde Nederlanders die net zoals jij een bord boerenkool eten. Natuurlijk moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving, anders krijg je juist polarisatie en segregatie in de maatschappij en dat is nou juist wat je niet wil.
Omdat de maatschappij bestaat uit racisten die alleen naar de huidskleur van politieagenten kijken?
pi_168636030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:55 schreef Scrummie het volgende:
Diversiteit geneuzel :'). De grootste kanker van deze maatschappij.
Want alleen roomblanke Nederlanders moeten alle machtsposities behouden? De beste mensen moeten daar staan, of je nou een donkere huidpigment hebt of een blanke. Als je elkaars waarde en normen maar respecteert.
pi_168636034
Wat nou 'de juiste persoon voor de baan', heb je een kleurtje ? Hop, to the top you go!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:51:05 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168636060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niets? Dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Dat is exact het hele punt; gelijk weer in de verdediging. Diversiteit moet gewoon helemaal geen argument zijn.
:?

Waarom zou het geen argument moeten zijn? Nu suggereer je alsof er wel iets mis is met diversiteit :?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_168636085
quote:

[..]

Ja alsof alleen blanken per definitie staan voor kwaliteit, hoe kortzichtig.
pi_168636145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Want alleen roomblanke Nederlanders moeten alle machtsposities behouden? De beste mensen moeten daar staan, of je nou een donkere huidpigment hebt of een blanke. Als je elkaars waarde en normen maar respecteert.
Nee, dat zeg ik dus niet. Waarom moet diversiteit een argument zijn om iemand aan te nemen? Waarom is dat een kwaliteit? Gaat iemand beter boeven vangen als ie bruin is? Of paars? Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?
pi_168636152
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:51 schreef Ryon het volgende:

[..]

:?

Waarom zou het geen argument moeten zijn? Nu suggereer je alsof er wel iets mis is met diversiteit :?
Nee, dat suggereer ik niet. Je legt nu al 2 keer woorden in mijn mond die ik niet zeg. Godsgruwelijk vervelend.
pi_168636167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ja alsof alleen blanken per definitie staan voor kwaliteit, hoe kortzichtig.
Nogmaals, dat heb ik helemaal niet gezegd.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:56:52 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168636177
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, dat suggereer ik niet. Je legt nu al 2 keer woorden in mijn mond die ik niet zeg. Godsgruwelijk vervelend.
quote:

[..]
Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?
Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.

Man, man, man. Val jij even door de mand.
--
pi_168636195
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.

Man, man, man. Val jij even door de mand.
Je begrijpt echt compleet niet wat ik zeg. Of ik leg het compleet verkeerd uit, of jij bent nogal dom. Ik ga voor het laatste.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 10:58:36 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168636208
Maar als ik het goed begrijp is eigenlijk discriminatie van blanke agenten door bruine boefjes het probleem?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168636229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat de maatschappij bestaat uit racisten die alleen naar de huidskleur van politieagenten kijken?
Blijkbaar is dat de nieuwe gang van zaken in dit verziekte land.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:00:50 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168636250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Lekker kinderachtig.
Uitspraken als:
quote:
Of ik leg het compleet verkeerd uit, of jij bent nogal dom. Ik ga voor het laatste.
Zijn inderdaad heel volwassen. Het is niet erg om af en toe onderuit te gaan. Maar wees er wel eerlijk over.

Anders zul je echt beter je best moeten gaan doen om het beter uit te leggen wat je werkelijk bedoelt.
--
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:03:13 #46
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168636316
Ja mensen, wen er maar aan. In het buitenland heeft het werven van hoofddoekjes bij de politie al de hoogste prioriteit.

Alsof het tuig zich iets aantrekt van vrouwen. :|W
Ze kunnen zich in ieder geval wel verstaanbaar maken in de verrijkte parallelle samenlevingen.
pi_168636341
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 09:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Meer blauw op straat, inderdaad.
Niet dat soort blauw
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:06:13 #48
451005 Grems
Clown World
pi_168636395
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Uitspraken als:

[..]

Zijn inderdaad heel volwassen. Het is niet erg om af en toe onderuit te gaan. Maar wees er wel eerlijk over.

Anders zul je echt beter je best moeten gaan doen om het beter uit te leggen wat je werkelijk bedoelt.
Jij bent gewoon simpel. Niet iedereen is docent speciaal onderwijs.
pi_168636430
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel wat er gebeurt bij dit soort "positieve discriminatie". Kun je het wel ridiculiseren maar dat doet niets af aan wat het probleem is bij geforceerde diversiteit.
pi_168636465
quote:

[..]

Nee, dat zeg ik dus niet. Waarom moet diversiteit een argument zijn om iemand aan te nemen? Waarom is dat een kwaliteit? Gaat iemand beter boeven vangen als ie bruin is? Of paars? Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?
Echter kan een "bruine agent" met mindere kwalificaties (dan de "blanke agent") maar echter wel met meer culturele achtergrond kennis en bepaalde aanzien in bepaalde wijken van meer waarde zijn in dergelijke wijken. Zo zou de "bruine agent" dus beter gekwalificeerd zijn voor zijn werkgebied dan de "blanke agent" met iets betere papieren. Ja het is af en toe de omgekeerde wereld, maar de maatschappij is helaas niet perfect.

Nog beter is wanneer je met een divers cultureel team op pad gaat in dergelijke wijken.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:09:54 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168636468
Niet dat ik iets heb tegen diversiteit in het algemeen, maar is dat mantra 'de politie moet een afspiegeling van de maatschappij zijn' ergens op gebaseerd? Heb er nog nooit enige onderbouwing voor gezien. Behalve dan dat gesuggereerd wordt dat Marokkaanse criminelen liever praten met Marokkaanse agenten. Maar dat heeft dan weer niets met afspiegeling te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 11:10:12 #52
8781 crew  Frutsel
pi_168636476
quote:

[..]

Juist, de beste mensen moeten daar staan met een goeie opleiding, correcte screening en fatsoenlijke uitrusting. Maakt geen zak uit of ze bruin wit zwart of paars zijn. En als dat meer witte zijn dan paarse dan zal me dat een bal jeuken.

Maar volgens mij bedoelde Scrummie dat ook en zegt hij niet dat wat jij denkt :)
pi_168636535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Juist, de beste mensen moeten daar staan met een goeie opleiding, correcte screening en fatsoenlijke uitrusting. Maakt geen zak uit of ze bruin wit zwart of paars zijn. En als dat meer witte zijn dan paarse dan zal me dat een bal jeuken.

Maar volgens mij bedoelde Scrummie dat ook en zegt hij niet dat wat jij denkt :)
Maar als er binnen het korps discriminatie plaatsvind gaat een goed gekwalificeerde donker getinte man/vrouw dergelijke posities niet behalen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:15:38 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168636587
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Meer diversiteit is helemaal niet beter.
Natuurlijk wel, het moet alleen niet geforceerd worden.
Als er een team is van twee hetero's dan roept een homo dat ie alleen maar wordt gepakt omdat ie homo is. Heb je een team van een hetero en een homo, dan kan die dat niet roepen. Hoe meer je kunt mixen, hoe beter.

Was laatst die zaak met die Amerikaanse zwarte juriste, die had naar de zwarte agent die haar mede arresteerde geroepen "waarom doe je dit, je bent toch ook zwart?" (of iets van die strekking). Dat soort (door de juriste gedroomde) klassejustitie voorkom je ook door diversiteit, gemengde teams.

Om nog maar te zwijgen dat mensen uit verschillende bevolkingsgroepen elkaar heel goed kunnen aanvullen door de kennis die ze hebben van die mensen, van taal, cultuur, gebruiken omdat ze de groep van binnenuit kennen.
pi_168636589
Is de helft van die politietop eigenlijk wel vrouw?

:7
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 11:18:27 #56
8781 crew  Frutsel
pi_168636640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:13 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar als er binnen het korps discriminatie plaatsvind gaat een goed gekwalificeerde donker getinte man/vrouw dergelijke posities niet behalen.
als ja... daar kopen we alleen niets voor.. maar als het gebeurd is dat een kwalijke zaak.

als de beste mensen volgens screening en opleiding blank blijken te zijn krijgt het ook een 'dat is discriminatie stempel'...

etc etc...

Ik vind niet dat je kwalitatief 'minder goeie ' agenten moet aannemen omdat ze toevallig Chinees, Marokkaan of Nederlander zijn zodat ze het beter zouden begrijpen hoe Nederlandse, Marokkaanse of Chinese criminelen zich gedragen en om ze op het rechte padje te houden.
Beetje omgekeerde wereld.

Het moeten gewoon goed gekwalificeerde lui zijn ongeacht kleur, afkomst of weet ik ut.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:21:47 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168636714
quote:

[..]

Het schijnt een feit te zijn dat percentueel gezien meer allochtonen in de gevangenis zitten (dus een strafbald hebben) of met de politie in aanraking zijn gekomen (dus mogelijk een strafblad hebben) dan autochtonen. Die maken dus geen kans.
Daar komt bij dat wanneer ze wel een bord boerenkool eten en verder zelf niks verkeerd doen, er een grote kans is dat ze niet door de screening komen omdat familie of naaste vrienden wel in aanraking zijn gekomen met de politie. Daar kun je dus problemen mee krijgen als je wilt doorgroeien binnen de politie.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:22:53 #58
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168636728
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat is wel wat er gebeurt bij dit soort "positieve discriminatie". Kun je het wel ridiculiseren maar dat doet niets af aan wat het probleem is bij geforceerde diversiteit.
Ah, zeg dat dan! In dat geval heeft diversiteit dus wel degelijk te maken met de kwaliteit.

Mensen zijn bang dat "bruine agenten met minder kwalificaties" de voorkeur gaan genieten boven de "superieure" witte agenten.

Daar hoeft natuurlijk geen aanleiding voor te zijn. Positieve discriminatie vindt plaats bij "gelijke geschiktheid". Natuurlijk is het zuur voor Jan met zijn havo diploma als zijn gewenste baantje naar Achmed met zijn havo diploma gaat, maar daar staat tegenover dat Jan in de huidige situatie als een vergrote kans had om het baantje te krijgen boven Achmed.
--
pi_168636742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

als ja... daar kopen we alleen niets voor.. maar als het gebeurd is dat een kwalijke zaak.

als de beste mensen volgens screening en opleiding blank blijken te zijn krijgt het ook een 'dat is discriminatie stempel'...

etc etc...

Ik vind niet dat je kwalitatief 'minder goeie ' agenten moet aannemen omdat ze toevallig Chinees, Marokkaan of Nederlander zijn zodat ze het beter zouden begrijpen hoe Nederlandse, Marokkaanse of Chinese criminelen zich gedragen en om ze op het rechte padje te houden.
Beetje omgekeerde wereld.

Het moeten gewoon goed gekwalificeerde lui zijn ongeacht kleur, afkomst of weet ik ut.
Ik kan me nog best voorstellen dat een Marokkaanse (of Chinese, of.. etc) agent in je team een voordeel kan zijn. Ook als die iets minder goed zou zijn.

Het gaat in dit geval echter om de topposities, en die politiemannen komen volgens mij niet meer in de wijken? Dus dan valt dat voordeel weg.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:23:38 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168636743
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:58 schreef Hyperdude het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is eigenlijk discriminatie van blanke agenten door bruine boefjes het probleem?
Daar komt het wel op neer. De lichtgetinte boefjes hebben geen respect voor blanke autochtone mannen. Die luisteren hooguit naar hun allochtone buurtvader, als ze al naar iemand luisteren.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:28:10 #61
38496 Perrin
pi_168636837
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. De lichtgetinte boefjes hebben geen respect voor blanke autochtone mannen. Die luisteren hooguit naar hun allochtone buurtvader, als ze al naar iemand luisteren.
Dan is er maar één oplossing mogelijk, weg met die blanken uit het politieapparaat :(
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:29:18 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168636861
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:09 schreef Fir3fly het volgende:
Niet dat ik iets heb tegen diversiteit in het algemeen, maar is dat mantra 'de politie moet een afspiegeling van de maatschappij zijn' ergens op gebaseerd? Heb er nog nooit enige onderbouwing voor gezien. Behalve dan dat gesuggereerd wordt dat Marokkaanse criminelen liever praten met Marokkaanse agenten. Maar dat heeft dan weer niets met afspiegeling te maken.
In een gezonde samenleving is elk wat groter bedrijf automatisch min of meer een afspiegeling van de maatschappij, inclusief de overheid. Iedereen heeft dan de gelijke kansen om voor de kwalificaties te lere, niemand wordt uitgesloten bij de sollicitatie, iedereen heeft gelijke kansen op promotie.

Dat dat niet zo is, kan op discriminatie wijzen, of op andere factoren (bijvoorbeeld: minder vrouwen in de top want die werken liever in deeltijd in verband met kinderen en de neiging van vrouwen om een (iets) oudere partner te kiezen, die dus meer werkervaring heeft en daarom meer verdient, waardoor het financieel gunstiger is als hij full-time blijft werken). Die andere factoren moet je onderzoeken om discriminatie uit te sluiten.
pi_168636870
De politiecommissaris pleit voor etnisch profileren :?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:29:56 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168636871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:15 schreef Physsic het volgende:
Is de helft van die politietop eigenlijk wel vrouw?

:7
Er is een top 71, dus dat kan niet.
pi_168636939
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ah, zeg dat dan! In dat geval heeft diversiteit dus wel degelijk te maken met de kwaliteit.

Mensen zijn bang dat "bruine agenten met minder kwalificaties" de voorkeur gaan genieten boven de "superieure" witte agenten.

Daar hoeft natuurlijk geen aanleiding voor te zijn. Positieve discriminatie vindt plaats bij "gelijke geschiktheid". Natuurlijk is het zuur voor Jan met zijn havo diploma als zijn gewenste baantje naar Achmed met zijn havo diploma gaat, maar daar staat tegenover dat Jan in de huidige situatie als een vergrote kans had om het baantje te krijgen boven Achmed.
Nee nou draai je ook met mijn woorden. Vermoeiend.
pi_168636956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Juist! Jij snapt mij wel :).
pi_168636991
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Uitspraken als:

[..]

Sorry, maar ik was duidelijk zat, frutsel snapte mij wel namelijk.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:38:40 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168637039
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Sorry, maar ik was duidelijk zat, frutsel snapte mij wel namelijk.
Helaas, ik ben maar een eenvoudige ziel die weinig chocola kan maken van wat jij allemaal loopt te bazelen. Maar ik ben blij dat jij je tegen anderen wel verstaanbaar weet te maken.
--
pi_168637048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef Scrummie het volgende:
Hoe meet je kwaliteit?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:39:17 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168637052
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:33 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nee nou draai je ook met mijn woorden. Vermoeiend.
Even kijken wat jij stelt:

quote:
Dat is wel wat er gebeurt bij dit soort "positieve discriminatie".
Wat verdraai ik precies?
--
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 11:39:35 #71
8781 crew  Frutsel
pi_168637061
Ja ja, laten we het gezellig houden... als je iets snapt kan je dat normaal ff vragen zonder onderbuik en ook zonder onderbuik uitleggen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik vatte de post anders op dan iemand anders, kan gebeuren lijkt me.
pi_168637079
Krijgen we weer die sjit dat geschiktheid ondergeschikt is aan afkomst/geslacht?.....

|:( |:( |:(

Ze leren het ook nooit... neem de meest geschikte persoon aan voor de functie !
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:40:46 #73
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_168637093
Wanneer stopt men nou eens met het continue willen afdwingen van het multiculturele gebeuren.
De Nederlandse samenleving kan niet multicultureel zijn omdat maar een kleine minderheid een andere culturele afkomst heeft. Omdat grote groepen binnen die minderheid zich niet of nauwelijks aan willen passen aan onze normen en waarden, en ze daar ook alle ruimte voor krijgen, botst dat met de autochtone meerderheid. Meer diversiteit is geen afspiegeling van de samenleving maar een onrealistische natte droom van de beleidsmakers.

En dan komt men met drogredenen op de proppen als; ''Marokkaanse criminelen willen liever niet praten met een autochtone agent'', die gasten hebben niets te willen, ze horen zich te gedragen.
Het kromme is dat er ook nog begrip is voor het feit dat een allochtoon liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft, dat is je reinste kolder.
pi_168637099
Terwijl 80% van de misdrijven nog geeneens geregistreerd worden en terwijl van die 20% die wel geregistreerd wordt het oplossingspercentage niet erg florissant is is etnische diversiteit binnen het korps een prioriteit voor de politie. |:( Je zou denken dat er wel betere prioriteiten te bedenken waren.
pi_168637147
quote:

[..]

Dat heeft niks te maken met wat ik schreef: allochtonen komen grotendeels niet de screening door.

En de screening bestaat niet uit controleren of iemand boerenkool eet maar of er een mogelijke verstrengeling met criminaliteit bestaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 03-02-2017 11:51:55 ]
pi_168637300
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoe meet je kwaliteit?
Van een agent? Geen idee, ik hoef ze niet in te huren. Ik weet wel welke kwaliteiten iemand moet hebben om in mijn eigen vakgebied te slagen.
pi_168637350
Waarom zou je politieagent worden als veel van je vrienden/leeftijdsgenoten/buurtbewoners in de criminaliteit zitten?
pi_168637406
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Zo kun je ook het in twijfel trekken van de politie (zie bijv. Den Haag) de kop indrukken. Ik heb zelf ook het gevoel dat de politie nu veel te veel wordt bekeken als een organisatie van 'blanke mannen'. Ik denk dat het uiterst positief kan werken door meer mensen van ethnische diversiteit aan te nemen, uiteraard na goede screening, maar dat geldt voor iedereen :).

Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn met een allochtone achtergrond en een gedegen verstand/opleiding die interesse hebben om bij de politie te gaan werken.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 11:59:26 #79
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168637424
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:57 schreef Dejannn het volgende:

Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn met een allochtone achtergrond en een gedegen verstand/opleiding die interesse hebben om bij de politie te gaan werken.
Dat denk ik ook. Al jarenlang zijn er aanzienlijk meer aanmeldingen dan vacatures bij de politie. Het kost geen moeite om kwalitatief sterke "bruine" agenten te vinden. Alleen de wil moet er zijn.
--
pi_168637470
Nederland is NEDERLAND. Bij de politie werken dus Nederlanders. Geen andere etniciteiten, tenzij iemand met ouders van andere komaf bij de politie komt, dat kan. Maar gericht beleid is onzin.

Rond de 10% van Nederland is allochtoon. Maar in reclameuitingen en op televisie is het aandeel wel 30%. Nederland wordt afgepakt van de Nederlanders :r
pi_168637478
De PVV moet 80 zetels hebben zodat al dat diversiteitsvolk zich kan verantwoorden voor een tribunaal.
pi_168637483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:40 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Krijgen we weer die sjit dat geschiktheid ondergeschikt is aan afkomst/geslacht?.....

|:( |:( |:(

Ze leren het ook nooit... neem de meest geschikte persoon aan voor de functie !
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168637506
Dus omdat ethisch andere personen de agent niet respecteren die voor ze staat, moet er meer 'diversiteit' komen?

Wie is er hier nu racistisch?
1947-2016
pi_168637524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nederland is NEDERLAND. Bij de politie werken dus Nederlanders. Geen andere etniciteiten, tenzij iemand met ouders van andere komaf bij de politie komt, dat kan. Maar gericht beleid is onzin.

Rond de 10% van Nederland is allochtoon. Maar in reclameuitingen en op televisie is het aandeel wel 30%. Nederland wordt afgepakt van de Nederlanders :r
Hoe je zoveel stront tegelijk kunt typen snap ik werkelijk helemaal niets van. :X

Mogen blanke Duitse Nederlanders wel bij de politie werken en donkere Surinaamse Nederlanders niet? Beiden zijn allochtoon en geen Nederlander toch?
pi_168637534
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:40 schreef Pielemenneke het volgende:
En dan komt men met drogredenen op de proppen als; ''Marokkaanse criminelen willen liever niet praten met een autochtone agent'', die gasten hebben niets te willen, ze horen zich te gedragen.
Het kromme is dat er ook nog begrip is voor het feit dat een allochtoon liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft, dat is je reinste kolder.
Ja, ze horen zich te gedragen, dat zijn allemaal van die makkelijke uitspraken. Er is een duidelijke groep waar nog altijd een groot probleem mee is. De huidige aanpak werkt niet, je kunt er dan nog harder tegen gaan optreden, hoe groter het probleem zal worden, daar ben ik van overtuigd.

Het is juist belangrijk deze problemen tactischer te benaderen, ik zou bv. een groepje allochtone jongeren wel eens willen zien als ze worden aangesproken door een paar agenten van allochtone achtergrond. Durf er in elk geval op te wedden dat die benadering geheel anders is dan tegen een blanke agent. Kun je zeggen dat dit niet zou mogen, racisme, enz. enz. maar als je bepaalde problematiek op deze manier kunt oplossen zou dat het hele land ten goede komen. Ik denk ook dat allochtone groepen zich prettiger voelen als er een meer mensen van allochtone achtergrond in functies in de publieke sector terug te vinden zijn. En dat is prima, uiteindelijk gaat het er ook niet om wie dergelijke functies bekleed, als ze maar goed worden uitgevoerd.
pi_168637541
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hoe je zoveel stront tegelijk kunt typen snap ik werkelijk helemaal niets van. :X

Mogen Duitse Nederlanders wel bij de politie werken en Surinaamse Nederlanders niet? Beiden zijn allochtoon en geen Nederlander toch?
Surineaamse Nederlanders bestaan niet. Je bent of Surinamer of Nederlander.
Als jouw (voor)ouders afkomstig zijn uit Suriname en je bent Nederlander, natuurlijk mag je dan bij de politie werken. Maar dat mag geen streepje voor zijn, dat is racisme.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:07:29 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_168637559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:04 schreef Red_85 het volgende:
Dus omdat ethisch andere personen de agent niet respecteren die voor ze staat, moet er meer 'diversiteit' komen?

Wie is er hier nu racistisch?
Grappig. De Speld had het onlangs ook al over dat de politie meer ging doen met ethische anderen:

quote:
De politie gaat voortaan ethisch profileren. De wetshandhavers zullen voortaan alleen nog maar mensen oppakken die slechte dingen doen.De politie hoopt met de nieuwe strategie tijd te besparen. “In de praktijk zie je toch weer dat het slechte mensen zijn die onethische dingen doen,” aldus politiewoordvoerder Delano Yilgun. “Je kan dan wel heel principieel zijn en ook goede mensen aan gaan houden, maar slechte mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, vind ik.”Slechte mensen zijn niet te spreken over het plan.

Fredo K., alias de kettingzaagmoordenaar van Bussum: “Het is al moeilijk genoeg om als psychopathische seriemoordenaar een baan te vinden. Als ze me nu ook al mogen oppakken alleen maar omdat ik onethische dingen doe dan vraag ik me af: waar zijn we als maatschappij nou helemaal mee bezig?”
https://speld.nl/2017/01/30/politie-gaat-ethisch-profileren/
--
pi_168637563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja, ze horen zich te gedragen, dat zijn allemaal van die makkelijke uitspraken. Er is een duidelijke groep waar nog altijd een groot probleem mee is. De huidige aanpak werkt niet, je kunt er dan nog harder tegen gaan optreden, hoe groter het probleem zal worden, daar ben ik van overtuigd.
Nee. Politieagenten moeten de garantie krijgen dat ze niet vervolgd worden als ze allochtoon tuig aanpakken. Klachten over racisme moeten direct de prullenbak in. De politie kan dan zijn werk weer doen.
pi_168637595
Het oplossen van zaken moet prioriteit hebben lijkt me. Maar ja, de politie in dit land zijn toch al verworden tot veredelde sociaal medewerkers.
pi_168637649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee. Politieagenten moeten de garantie krijgen dat ze niet vervolgd worden als ze allochtoon tuig aanpakken. Klachten over racisme moeten direct de prullenbak in. De politie kan dan zijn werk weer doen.
Dat werkt momenteel niet echt he, er zijn zelfs linkse politieke partijen die het hele 'race-card' gebeuren nog toejuichen ook. Ook zulke belachelijke figuren kun je de mond snoeren door kleine aanpassing in de publieke sector.

Dit is geen kwestie van trots of voet bij stuk houden, het is kijken hoe je problematiek het beste kunt oplossen. Je kunt onmogelijk zeggen nou jongens, steeds meer vluchtingen en mensen van allochtone afkomst, maar de publieke sector blijft (grotendeels) blank, en op dit moment is dat dus nog wel het geval.
pi_168637660
Gaan we weer :N

Inb4:
Meer diversiteit op universiteiten
Meer vrouwen in de top
etc
etc :X
pi_168637703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat werkt momenteel niet echt he, er zijn zelfs linkse politieke partijen die het hele 'race-card' gebeuren nog toejuichen ook. Ook zulke belachelijke figuren kun je de mond snoeren door kleine aanpassing in de publieke sector.

Dit is geen kwestie van trots of voet bij stuk houden, het is kijken hoe je problematiek het beste kunt oplossen. Je kunt onmogelijk zeggen nou jongens, steeds meer vluchtingen en mensen van allochtone afkomst, maar de publieke sector blijft (grotendeels) blank, en op dit moment is dat dus nog wel het geval.
En dat laatste is maar goed ook. Anders wordt Nederland net zo'n failed state als waar die mensen vandaan komen. Is dat een agument vóór racisme? In tegendeel. Je moet mensen aannemen louter op kwaliteit, niet op afkomst. Dit is een anti-racistische werkwijze. Mocht als gevolg daarvan de publieke sector blank blijven, het zij zo. Mochten er toch allochtonen bij komen via een niet-racistische selectieprocedure, ook prima.

Als er zo veel "vluchtelingen" en ander niet-westers volk bij komt dat de publieke sector geen representatie meer is van de samenleving, welke vraag moet je dan stellen:
- Moeten we niet meer niet-westerse mensen via voorkeursbeleid de publieke sector in trekken?
- Hebben we niet allang een kritiek punt bereikt wat aantallen niet-westerse allochtonen betreft en moeten de grenzen dicht?

Ik denk aan dat laatste. Ik wil Nederland behouden voor de Nederlanders.
pi_168637728
Gebeurd nu toch al? Politie lekker wit en bruin oppakken. Goeie mix toch?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_168637839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:13 schreef Opkloter het volgende:
Gaan we weer :N

Inb4:
Meer diversiteit op universiteiten
Meer vrouwen in de top
etc
etc :X
En het levert vooral ellende op. Ze moeten gewoon de meest geschikte nemen.

Grappig is dat mensen die blanke mannen uitmaken voor seksisten zelf voortdurend roepen dat vrouwen aan de top moeten. Wie is hier nou de seksist? Hetzelfde geldt ook voor het begrip racist. Racisme, seksisme en racisme zit vooral bij mensen die zichzelf "progressief" noemen.
pi_168637910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Grappig is dat mensen die blanke mannen uitmaken voor seksisten zelf voortdurend roepen dat vrouwen aan de top moeten. Wie is hier nou de seksist? Hetzelfde geldt ook voor het begrip racist. Racisme, seksisme en racisme zit vooral bij mensen die zichzelf "progressief" noemen.
Net zoals vrouwenliefde ook bij Korps Mariniers wilden. Gelijke behandeling voor vrouwen, maar dan sommige vervolgens wel janken dat selectie procedure voor de vrouw soepeler moet, omdat een vrouw fysiek niet zo veel kan als de man.

Dan wil je geen gelijkheid, dan wil je een voorkeursbehandeling.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_168637927
Minder mensen met een multiculturele achtergrond in de criminaliteit.

Lijkt me een beter streven.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:33:04 #97
451005 Grems
Clown World
pi_168638007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je zou dergelijke ongewensten ook gewoon kunnen weren uit je land. Dan hoef he ook niets aan the passen verder.
pi_168638023
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En dat laatste is maar goed ook. Anders wordt Nederland net zo'n failed state als waar die mensen vandaan komen. Is dat een agument vóór racisme? In tegendeel. Je moet mensen aannemen louter op kwaliteit, niet op afkomst. Dit is een anti-racistische werkwijze. Mocht als gevolg daarvan de publieke sector blank blijven, het zij zo. Mochten er toch allochtonen bij komen via een niet-racistische selectieprocedure, ook prima.

Als er zo veel "vluchtelingen" en ander niet-westers volk bij komt dat de publieke sector geen representatie meer is van de samenleving, welke vraag moet je dan stellen:
- Moeten we niet meer niet-westerse mensen via voorkeursbeleid de publieke sector in trekken?
- Hebben we niet allang een kritiek punt bereikt wat aantallen niet-westerse allochtonen betreft en moeten de grenzen dicht?

In je eerste regel ga je er dus al indirect vanuit dat het een beter is dat de publieke sector blank blijft. Geeft volgens mij wel aan hoe je hier eigenlijk over denkt :).

Als er meer mensen van allochtone achtergrond in functies bij de publieke sector komen zegt dat weinig over de kwaliteit, die is momenteel ook nog altijd twijfelachtig namelijk. Helemaal als je via een dergelijke weg bepaalde problematiek beter kunt benaderen is het een zeer interessante mogelijkheid.

Niemand heeft het verder over dat dit op zeer grote schaal moet worden toegepast, je doet net alsof de hele publieke sector straks 80% allochtoon is 20% autochtoon. Ik denk vooral dat het in bepaalde grote steden uitkomst zou bieden, vergeet niet dat bijv. een stad als Den Haag voor ongeveer 50% uit mensen bestaat met een andere ethnische afkomst. Gok dat het voor Rotterdam ook wel zoiets zal zijn, Amsterdam idem dito.

Ga er tevens maar vanuit dat we het eigenlijk alleen over allochtone achtergrond moeten hebben, want het zal mensen betreffen met een Nederlands paspoort, die dus ook Nederlands zijn.

Grenzen dicht is een compleet andere onderwerp, ik ben daar zeker niet op tegen, maar daarmee los je nog niet de problemen op die er nu al zijn.
pi_168638254
quote:

[..]

Als we er van uit mogen gaan dat de politie nu tijdens sollicitaties de mensen met de beste capaciteiten / de meest geschikte mensen selecteert en daarbij niet op huidskleur let (wat volgens mij geen hele rare aanname is, maar ik zal er op het einde even op terug komen), dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn:

Optie 1: mensen van allochtone afkomst zijn over het algemeen gezien minder geschikt. Eerlijk gezegd lijkt me dat bijzonder sterk, want volgens mij zegt huidskleur niets over iemands capaciteiten. Het kan zijn dat allochtone gezinnen relatief gezien in een sociaal-economisch zwakker milieu opgroeien (want pas enkele generaties in dit land en zoiets doe je niet zomaar even). Maar dan nog lijkt me dat er inmiddels toch wel genoeg mensen van allochtone afkomst met de juiste capaciteiten rondlopen. Het lijkt me iig zeer sterk dat die er niet zijn.

Wodanisgroot geeft in post 14 een mogelijke verklaring: "De reden is dat veel allochtonen niet door de screening heen komen. Voor hogere functies vooral wordt de hele familie doorgelicht en kan het strafblad van een broer of neef redenen zijn voor afwijzing van promotie."

Dat zou een deel van het verschil kunnen verklaren, maar ik gok dat dat bij lange na niet het hele verschil verklaart. Want dan zeg je eigenlijk dat elke allochtoon, criminelen in de familie heeft zitten. En volgens mij rijmt dat niet helemaal met de statistieken.

Optie 2: mensen van allochtone afkomst zijn over het algemeen minder geïnteresseerd in een functie bij de politie. Een logisch gevolg is dan dat er blijkbaar een stuk minder allochtone mensen met de juiste capaciteiten solliciteren tov autochtone mensen met de juiste capaciteiten.

Hoe zou dat te verklaren kunnen zijn? Ik gok niet door de vergoeding die een agent voor zijn werk krijgt. Het lijkt me iig sterk dat allochtone mensen een hogere eis qua compensatie voor hun werk hebben, en dat autochtone mensen het werk wel voor een crappy loon willen doen. Dus dat zal het verschil ook niet echt verklaren.

Een mogelijke verklaring is imo het aanzien van de politie zelf: Wellicht hebben allochtone mensen relatief vaker een negatiever beeld van de politie (of politieagenten) dan het geval bij autochtone mensen. Misschien hebben ze het gewoon simpelweg minder op autoriteit of mensen met een geweldsmonopolie. Misschien komen allochtone mensen relatief gezien! vaker in contact met de politie en hebben ze het daarom niet echt op die lui. Wellicht omdat er relatief gezien meer criminaliteit onder allochtonen is, wellicht omdat ze vaker onterecht staande gehouden worden.

Feit blijft dan iig dat de reputatie van de politie onder allochtone mensen lager is dan onder autochtone mensen. Etnisch profileren kan daar een rol in spelen, maar me dunkt dat dat (zoals bij zo'n beetje elk complex probleem) geen verklaring is voor het gehele verschil.

Hier kan je als politie iets aan doen, om de populariteit (of het aanzien) van de politie onder een bepaalde bevolkingsgroep te vergroten. Al gok ik dat een media-campagne en wat postbus51 spotjes niet echt genoeg zal zijn om dat negatieve beeld te verbreken wat blijkbaar relatief meer allochtone mensen van de politie hebben. Dat zit er inmiddels toch wel sterk ingebakken en verander je niet 123 met wat mooie woorden. Dus een media-campagne lijkt me op de korte termijn geen fuck uithalen.

Je kan ook je beleid wijzigen. Hierbij doel ik dus voornamelijk op etnisch profileren. De politie kan proberen om dat tegen te gaan door / onder haar werknemers. Een langzaam proces, want de betreffende agenten zelf zullen daar natuurlijk niet van het ene op het andere moment stoppen, en hun werk gaan uitvoeren op een compleet andere manier dan dat ze gewend zijn (en wellicht zelfs zelf juist achten). En dan zal er dus nog veel meer tijd overheen gaan voordat die positievere behandeling van politie tov allochtonen, daadwerkelijk een verandering in het aanzien van de politie onder allochtone mensen teweeg brengt. Daarbij lijkt het me, net zoals bij alle andere mogelijke verklaringen in deze post, bijzonder sterk dat dat gehele verschil (in positief aanzien van de politie door allochtone versus autochtone mensen) volledig toe te schrijven is aan de politie zelf (en hun mogelijk etnisch profileren of 'andere' behandeling van allochtonen).

Kortom; er is geen makkelijke en/of snelle oplossing voor dit diversiteitsverschil. Behalve positieve discriminatie. Dan heb je binnen no-time de gewenste diversiteit. Maar dan doe je dus afbraak aan de kwaliteit van je selectieprocedure, omdat afkomst een grotere rol gaat spelen en daardoor andere criteria relatief minder waarde krijgen. Nogmaals, ik zeg niet dat er geen allochtone mensen met de juiste capaciteiten zijn (en de politie dus water bij de wijn moet gaan doen wanneer ze een allochtoon aannemen), maar wel dat ze blijkbaar niet bij de politie willen werken. Want anders zouden er dus wel meer allochtone politieagenten zijn, en zou dit bericht niet bestaan.

* Tot slot: even terugkomend op de aanname in het begin van deze post, dat 'de politie selecteert op de beste capaciteiten / kwalificaties'. Als ze dat niet zouden doen, dan discrimineren ze dus in hun selectieprocedure. Nogmaals, het lijkt me bijzonder sterk dat dat de enige verklaring voor het diversiteitsverschil is. En totdat er daadwerkelijk bewijs is van discriminatie in de selectieprocedure, is dat nogal een fikse beschuldiging. Zonder bewijs geef ik de politie dan ook het voordeel van de twijfel. Dat lijkt me ook geen rare positie, want zo werkt onze rechtstaat zo ongeveer (behalve als de belastingdienst denkt dat je schuldig bent maar er geen bewijs voor heeft, dan ben je gewoon de lul.) Daarmee wil ik niet zeggen dat discriminatie tijdens de selectieprocedure nooit voor zal komen (want mensen blijven mensen), maar het zal iig zeer moeilijk of helemaal niet aan te tonen zijn. En zelfs dan geen 100% verklaring voor dat gebrek aan diversiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 03-02-2017 13:13:33 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:48:29 #100
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_168638271
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het is juist belangrijk deze problemen tactischer te benaderen, ik zou bv. een groepje allochtone jongeren wel eens willen zien als ze worden aangesproken door een paar agenten van allochtone achtergrond. Durf er in elk geval op te wedden dat die benadering geheel anders is dan tegen een blanke agent. Kun je zeggen dat dit niet zou mogen, racisme, enz. enz. maar als je bepaalde problematiek op deze manier kunt oplossen zou dat het hele land ten goede komen. Ik denk ook dat allochtone groepen zich prettiger voelen als er een meer mensen van allochtone achtergrond in functies in de publieke sector terug te vinden zijn. En dat is prima, uiteindelijk gaat het er ook niet om wie dergelijke functies bekleed, als ze maar goed worden uitgevoerd.
Dat zijn geen makkelijke uitspraken, zo hoort het gewoon.
Tactische benadering en al die onzin haalt geen zak uit, dat doen we al jaren, buurthuisje hier, jeugdhonkje daar .....

Heeft allemaal geen zin, het is een cultuur verschil, de Nederlandse benadering is te soft, en dat heeft natuurlijk ook te maken met de angst voor de racismekaart en al de procedures achteraf.
De reden dat die gasten wel willen luisteren naar een agent van allochtone afkomst is omdat deze hen benaderd op de manier die ze wel begrijpen, namelijk de manier waar geen ruimte is voor discussie of een grote bek, daar dwingt een agent respect mee af.
Het eeuwige praten en begrip tonen werkt gewoon niet.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:48:50 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168638277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De PVV moet 80 zetels hebben zodat al dat diversiteitsvolk zich kan verantwoorden voor een tribunaal.
:')

Neem je pilletje even...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:52:05 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168638330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mwoh, ik zie weinig progressieven hele bevolkingsgroepen wegzetten als imbeciel op basis van IQ-statistiekjes. Of dat Afrikanen halve wilden zijn en nauwelijks onder doen voor apen. Dat soort spul komt vooral uit jouw hoek, Tribunaal Opperrechter Jan.

Natuurlijk is die hele geforceerde diversiteitspolitiek te zot voor woorden en vooral contraproductief; het zorgt voor nog meer polarisering. Kwaliteit moet gelden, niet afkomst, gender of seksuele voorkeur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:53:08 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168638344
M.a.w. positieve discriminatie is gewoon discriminatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 februari 2017 @ 12:58:49 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168638449
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De Nederlander zal de Nederlander worst wezen, zolang hijzelf de zaakjes op orde heeft. Voor die individualistische mentaliteit mag je de VVD en ander rechts spul bedanken, die al decennia iedere vorm van sociale cohesie hebben afgebroken en weggehoond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168638646
Maar dit gedoe berust dus allemaal op de aanname dat meer diversiteit zorgt voor 'betere politie' (of genuanceerder; betere binding met de burger).

Let wel; ik ben niet zo'n persoon die iets tegen allochtonen (bij de politie) heeft, of denkt dat ze minder in staat zijn hetzelfde werk goed uit te voeren. Van die onzin moet ik echt helemaal niets hebben.

En ja, het klinkt in ieder geval best logisch; dat de politie meer binding met de burgers heeft (wat hopelijk weer leidt tot een grotere effectiviteit van de politie, want meer onderlinge bereidwilligheid etc etc.) wanneer de politie een afspiegeling is van de burgers.

Ik ben echter wel van nature erg kritisch. En dan vind ik zo'n bewering dus nogal boud om zonder enig wetenschappelijk bewijs zomaar aan te nemen. En dan niet alleen maar 'voor waarheid aannemen' maar zelfs zodanig dat het belangrijk is dat er actie ondernomen moet worden.

Of ik heb dat bewijs gemist, kan ook. Lijkt me echter sterk, want dan was meneer Daniel daar hopelijk wel mee op de proppen gekomen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 13:25:00 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_168639027
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Grappig. De Speld had het onlangs ook al over dat de politie meer ging doen met ethische anderen:

[..]

Fucking auto correctie hhahaahah
1947-2016
  vrijdag 3 februari 2017 @ 13:31:17 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_168639155
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')

Neem je pilletje even...
Waanzin ideeën zorgen voor waanzin reacties.

Zaaien en oogsten.
1947-2016
  vrijdag 3 februari 2017 @ 13:32:42 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_168639184
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mwoh, ik zie weinig progressieven hele bevolkingsgroepen wegzetten als imbeciel op basis van IQ-statistiekjes
Maar zodra je een andere mening dan de 'progressieve' hebt, mag je wel mishandeld worden natuurlijk....
1947-2016
  vrijdag 3 februari 2017 @ 13:34:21 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168639220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar zodra je een andere mening dan de 'progressieve' hebt, mag je wel mishandeld worden natuurlijk....
Geen idee, ik zie mezelf niet als progressief... eerder links conservatief.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_168639272
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

quote:
CBS . februari 2nd, 2017
Aanvulling.

Voortaan spreken wij niet meer in de stigmatiserende term ‘buitenlanders’ maar over ‘Nederlanders met een ALTERNATIEF paspoort’.

Vriendelijke groet,
Uw CBS
Die reacties altijd. :9
pi_168639717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:40 schreef Pielemenneke het volgende:
Zal ik je een voorbeeld geven: Persoon X is een beruchte sluwe crimineel, maar de politie kan hem niet oppakken bij gebrek aan bewijs. Persoon X spreekt een taaltje dat maar door 2 miljoen mensen wereldwijd gesproken word. Jan de blanke boerenlul zal never nooit kunnen ontcijferen waar persoon X het over heeft en niet in staat zijn om bewijs te verzamelen om persoon X achter slot en grendel te plaatsen. De politie heeft meer diversiteit nodig om dit probleem op te lossen, want Jan is duidelijk incompetent gebleken.

Dit probleem reduceren tot "een allochtoon die liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft" dat is pas je reinste kolder.
pi_168639829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

In je eerste regel ga je er dus al indirect vanuit dat het een beter is dat de publieke sector blank blijft. Geeft volgens mij wel aan hoe je hier eigenlijk over denkt :).
Ik wil Nederland Nederlands houden, en Nederlanders zijn nou eenmaal blank. Jij maakt er weer een huidskleur-verhaal van.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:11:47 #113
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_168639861
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:03 schreef justarandomdude het volgende:

[..]

Zal ik je een voorbeeld geven: Persoon X is een beruchte sluwe crimineel, maar de politie kan hem niet oppakken bij gebrek aan bewijs. Persoon X spreekt een taaltje dat maar door 2 miljoen mensen wereldwijd gesproken word. Jan de blanke boerenlul zal never nooit kunnen ontcijferen waar persoon X het over heeft en niet in staat zijn om bewijs te verzamelen om persoon X achter slot en grendel te plaatsen. De politie heeft meer diversiteit nodig om dit probleem op te lossen, want Jan is duidelijk incompetent gebleken.

Dit probleem reduceren tot "een allochtoon die liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft" dat is pas je reinste kolder.
En jij denkt dat jouw voorbeeld de daadwerkelijke reden is dat men meer diversiteit in het Politiekorps wil ?
pi_168639865
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik wil Nederland Nederlands houden, en Nederlanders zijn nou eenmaal blank.
Nee hoor, er leven genoeg Nederlanders in Nederland die niet blank zijn.
pi_168639929
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee hoor, er leven genoeg Nederlanders in Nederland die niet blank zijn.
In de regel. En de "Nederlanders" met een kleurtje kunnen gewoon net zo behandeld worden als andere Nederlanders.
pi_168639938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In de regel. En de "Nederlanders" met een kleurtje kunnen gewoon net zo behandeld worden als andere Nederlanders.
Alleen worden ze dat niet. Daarom is meer diversiteit in de hogere segmenten van het politiekorps ook goed.
pi_168639939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:11 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

En jij denkt dat jouw voorbeeld de daadwerkelijke reden is dat men meer diversiteit in het Politiekorps wil ?
Het Coudenhove-Kalergi plan in uitvoering.
pi_168640066
Wat een achterlijk nieuwsbericht weer. Volstrekt belachelijk.
pi_168640241
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef indiaantje89 het volgende:
Een allochtone agent is ook per direct een verrader voor dat soort types. Dus wat maakt het uit.
Voor welk soort types ?
Van het soort type van autochtonen met crimineel gedrag die een hekel aan politie hebben.
Maakt het daarom niks uit als er geen autochtone agenten zijn ?

Het maakt wel uit als gewone burgers van allochtone afkomst zien dat er ook politieagenten van hun groep zijn. Dat verhoogt het vertrouwen in de politie.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:41:21 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168640269
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 13:07 schreef probeer het volgende:
Maar dit gedoe berust dus allemaal op de aanname dat meer diversiteit zorgt voor 'betere politie' (of genuanceerder; betere binding met de burger).

En ja, het klinkt in ieder geval best logisch; dat de politie meer binding met de burgers heeft (wat hopelijk weer leidt tot een grotere effectiviteit van de politie, want meer onderlinge bereidwilligheid etc etc.) wanneer de politie een afspiegeling is van de burgers.

Ik ben echter wel van nature erg kritisch. En dan vind ik zo'n bewering dus nogal boud om zonder enig wetenschappelijk bewijs zomaar aan te nemen. En dan niet alleen maar 'voor waarheid aannemen' maar zelfs zodanig dat het belangrijk is dat er actie ondernomen moet worden.

Of ik heb dat bewijs gemist, kan ook. Lijkt me echter sterk, want dan was meneer Daniel daar hopelijk wel mee op de proppen gekomen.
Dit zou ik ook wel eens willen weten. Het is inmiddels dogma, maar behalve anekdotisch hebben we geen enkel bewijs.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:41:44 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168640272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het maakt wel uit als gewone burgers van allochtone afkomst zien dat er ook politieagenten van hun groep zijn. Dat verhoogt het vertrouwen in de politie.
Is dat waar? Hoe weet je dat?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:43:33 #122
451005 Grems
Clown World
pi_168640299
quote:

[..]

2 miljoen mensen en google translate :')
pi_168640368
quote:

[..]

Daar gebruiken ze natuurlijk gewoon vertalers en (tap)tolken voor.
pi_168640425
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Helaas, ik ben maar een eenvoudige ziel die weinig chocola kan maken van wat jij allemaal loopt te bazelen. Maar ik ben blij dat jij je tegen anderen wel verstaanbaar weet te maken.
vroeg weekend?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 14:51:33 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168640430
Mooi voorstel. Baat het niet, dan schaadt het niet.
pi_168640464
Want laten we niet mensen aannemen op basis van kwaliteit maar gewoon huidskleur! :D :D
pi_168640510
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor welk soort types ?
Van het soort type van autochtonen met crimineel gedrag die een hekel aan politie hebben.
Maakt het daarom niks uit als er geen autochtone agenten zijn ?

De types die (met regelmaat) in aanraking komen met politie. Die hebben ook geen respect voor agenten met dezelfde achtergrond als hunzelf. Dat soort types willen vooral "niet" aangepakt worden en dat de politie zich nergens mee bemoeit. Wanneer dat wel gebeurt dan hebben ze toch wel iets tegen meneer/mevrouw agent, ongeacht de achtergrond van die agent.
pi_168641035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:56 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

De types die (met regelmaat) in aanraking komen met politie. Die hebben ook geen respect voor agenten met dezelfde achtergrond als hunzelf. Dat soort types willen vooral "niet" aangepakt worden en dat de politie zich nergens mee bemoeit. Wanneer dat wel gebeurt dan hebben ze toch wel iets tegen meneer/mevrouw agent, ongeacht de achtergrond van die agent.
Dit.

Beetje raar verhaal dat die "afspiegeling van de samenleving" er moet komen, om zo een beter draagvlak te creeeren bij crimineeltjes.

Iets zegt me dat die knulletjes zich in de VS anders gedragen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 15:50:39 #129
451005 Grems
Clown World
pi_168641559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het moet alleen niet geforceerd worden.
Als er een team is van twee hetero's dan roept een homo dat ie alleen maar wordt gepakt omdat ie homo is. Heb je een team van een hetero en een homo, dan kan die dat niet roepen. Hoe meer je kunt mixen, hoe beter.

Was laatst die zaak met die Amerikaanse zwarte juriste, die had naar de zwarte agent die haar mede arresteerde geroepen "waarom doe je dit, je bent toch ook zwart?" (of iets van die strekking). Dat soort (door de juriste gedroomde) klassejustitie voorkom je ook door diversiteit, gemengde teams.

Om nog maar te zwijgen dat mensen uit verschillende bevolkingsgroepen elkaar heel goed kunnen aanvullen door de kennis die ze hebben van die mensen, van taal, cultuur, gebruiken omdat ze de groep van binnenuit kennen.
Natuurlijk niet. De voorkeuren van criminelen zijn niet relevant.
pi_168641633
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:53 schreef Vriezer. het volgende:
Want laten we niet mensen aannemen op basis van kwaliteit maar gewoon huidskleur! :D :D
Ik heb het ook nooit begrepen waarom er perse diversiteit moet zijn.

Net zoals meer vrouwelijke CEO's namelijk. :')
  vrijdag 3 februari 2017 @ 15:56:39 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168641688
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:54 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ik heb het ook nooit begrepen waarom er perse diversiteit moet zijn.

Net zoals meer vrouwelijke CEO's namelijk. :')
Misschien is dit een mooi moment om uit te zoeken waarom mensen streven naar meer diversiteit.
pi_168641689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:56 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik betwijfel het eerste, waarom denk je dat? Zware criminelen even buiten beschouwing gelaten, in die categorie zou je aanname nog wel kunnen kloppen, maar verder denk ik absoluut dat het verschil kan maken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:50 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik denk niet zo zeer dat het heeft te maken met voorkeuren, immers als het aan criminelen lag was er totaal geen handhaving van de veiligheid. Ik zou het vooral willen bekijken als een interessante mogelijkheid om problematiek (die er toch sowieso al is) beter te bestrijden.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 15:58:43 #133
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168641730
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het maakt weinig uit. Iemand blijft net zo hard schreeuwen dat er sprake is van racisme al er een gekleurde agent bij zit.

Overigens krijgen allochtonen al jaren voorrang bij sollicitaties.
Dan is die gekleurde agent gewoon verkaasd :r
pi_168641745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien is dit een mooi moment om uit te zoeken waarom mensen streven naar meer diversiteit.
Nou, vertel. Ik kan me niet voorstellen dat hier ook maar een rationeel antwoord op te geven is.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 15:59:48 #135
451005 Grems
Clown World
pi_168641749
quote:

[..]

Omdat de realiteit ondergeschikt is aan de droomwereld van de goede goedmens.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:01:10 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168641773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:59 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nou, vertel.
Neuh, daar heb ik geen zin in. Je kunt het ook zelf even googlen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:02:05 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168641787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:59 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat de realiteit ondergeschikt is aan de droomwereld van de goede goedmens.
Dat is niet het argument dat zij geven. Het klinkt meer als de vooringenomen onzin van iemand die niet bereid is het standpunt van een ander te overwegen.
pi_168641818
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, daar heb ik geen zin in. Je kunt het ook zelf even googlen.
Nee, ik kan namelijk niet in discussie met google zoekresultaten. Bang dat je dit zelf niet goed kan onderbouwen (omdat het niet op een rationele manier te onderbouwen is)?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:04:06 #139
451005 Grems
Clown World
pi_168641820
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is niet het argument dat zij geven. Het klinkt meer als de vooringenomen onzin van iemand die niet bereid is het standpunt van een ander te overwegen.
Niet het argument, wel de dagelijkse praktijk.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:04:38 #140
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168641827
Begint wel een behoorlijk trieste bedoeling te worden hier. Maar eens informeren over emigratie naar Rusland.
Fade to Black
pi_168641844

Interessant de filmpje, iedereen is tevreden over deze vloggende youtuber. Maar die reactie hij soms krijgt zijn ook :') daarnaast ben ik benieuwd hoe ze op hem reageren als hij wel een boete uitschrijft. Die gast in die rode auto mag gewoon vrolijk wegrijden nadat hij de politie heeft mogen uitschelden, ja dan hebben ze geen problemen met die agent nee.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:06:58 #142
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168641864
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:04 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nee, ik kan namelijk niet in discussie met google zoekresultaten. Bang dat je dit zelf niet goed kan onderbouwen (omdat het niet op een rationele manier te onderbouwen is)?
De enige reden dat je het niet weet, is omdat je het niet wilt opzoeken. Misschien omdat je te lui bent, misschien omdat je het niet wilt weten, misschien om een andere reden. Het heeft voor mij geen zin om in discussie te gaan met iemand die nog niet bereid is om zich op de hoogte te brengen van het standpunt van de mensen die hij aanvalt.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:07:13 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168641868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:04 schreef Grems het volgende:

[..]

Niet het argument, wel de dagelijkse praktijk.
Nee.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:07:46 #144
451005 Grems
Clown World
pi_168641874
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee.
Zeker wel.
pi_168641895
Dat komt omdat westerlingen fascisten zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:09:18 #146
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168641902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Zeker wel.
Bron?
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:13:03 #147
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_168641969
quote:

[..]

Dat 'hoeft' niet zo te zijn, maar in het geval van geforceerde diversifiëring is dat vaak wel zo. Bij de politie gebeurt dat bij de selectieprocedure bijvoorbeeld al door (fysiek) minder zware eisen te stellen aan vrouwen.
pi_168641980
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De enige reden dat je het niet weet, is omdat je het niet wilt opzoeken. Misschien omdat je te lui bent, misschien omdat je het niet wilt weten, misschien om een andere reden. Het heeft voor mij geen zin om in discussie te gaan met iemand die nog niet bereid is om zich op de hoogte te brengen van het standpunt van de mensen die hij aanvalt.
Het is hier een forum, ik kom hier niet om door iemand anders erop gewezen te worden dat ik zijn standpunten maar moet gaan googelen. Zo kan ik elke discussie wel ontwijken :')
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:13:37 #149
451005 Grems
Clown World
pi_168641981
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bron?
http://nypost.com/2015/05(...)n-into-firefighting/

Wensdenken: vrouwen zijn fysiek even capabel als mannen.

Realiteit: Dat zijn ze niet.

Dagelijkse praktijk: Dan passen we gewoon de standaarden aan.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:20:18 #150
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168642130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:13 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het is hier een forum, ik kom hier niet om door iemand anders erop gewezen te worden dat ik zijn standpunten maar moet gaan googelen. Zo kan ik elke discussie wel ontwijken :')
Je kunt ook iedere discussie ontwijken door te zeggen dat je het nooit begrepen hebt. Dat is makkelijker dan jezelf inlezen en een weloverwogen standpunt innemen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:21:15 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168642152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:13 schreef Grems het volgende:

[..]

http://nypost.com/2015/05(...)n-into-firefighting/

Wensdenken: vrouwen zijn fysiek even capabel als mannen.

Realiteit: Dat zijn ze niet.

Dagelijkse praktijk: Dan passen we gewoon de standaarden aan.
Wensdenken: je tegenstanders zijn allemaal idioten.

Realiteit: dat zijn ze niet.

Dagelijkse praktijk: dan rukken we maar dingen uit de context om hen als idioten af te schilderen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:24:21 #152
451005 Grems
Clown World
pi_168642219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dagelijkse praktijk: dan rukken we maar dingen uit de context om hen als idioten af te schilderen.
In het geval van diversiteitsfetisjisten is dat zeker wel de realiteit.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:26:29 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168642250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:24 schreef Grems het volgende:

[..]

In het geval van diversiteitsfetisjisten is dat zeker wel de realiteit.
Nou, als je het zo stellig zegt, moet het wel waar zijn.
pi_168642274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt ook iedere discussie ontwijken door te zeggen dat je het nooit begrepen hebt. Dat is makkelijker dan jezelf inlezen en een weloverwogen standpunt innemen.
Dat je het niet begrijpt is toch een standpunt? Ik ben het er dus niet mee eens. Maargoed, ik heb niet het idee dat jij nog uit je schuilplaats komt.
pi_168642297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat klinkt als de redenatie van Gutmenschen tegen alles wat niet als hen denkt.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:34:06 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168642409
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:27 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat je het niet begrijpt is toch een standpunt? Ik ben het er dus niet mee eens. Maargoed, ik heb niet het idee dat jij nog uit je schuilplaats komt.
Klopt. Zoals ik al zei, ik heb geen zin om het je uit te leggen.

Als je het wel begrijpt maar je het er gewoon niet mee eens bent, zou je de zaak al helpen door dat te posten. Nu doe je net alsof het onbegrijpelijk is; dat is het niet. Door ook nog aan te geven waar je het precies mee eens bent, kun je misschien ook nog een fijne discussie beginnen.

Wellicht zelfs met mij. :*
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:35:25 #157
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168642440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:28 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat klinkt als de redenatie van Gutmenschen tegen alles wat niet als hen denkt.
Gutmenschen zijn niet zo van het uit context trekken, maar meer van het 'racist' roepen toch? Of zijn ze plots van tactiek veranderd?
pi_168642549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gutmenschen zijn niet zo van het uit context trekken, maar meer van het 'racist' roepen toch? Of zijn ze plots van tactiek veranderd?
Dat ook, maar ik het bijvoorbeeld ook termen gehoord als 'moslimverbod' door Trump. Aardig uit de context getrokken volgens mij.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:45:51 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168642615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:41 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat ook, maar ik het bijvoorbeeld ook termen gehoord als 'moslimverbod' door Trump. Aardig uit de context getrokken volgens mij.
Ach ja, dat soort dingen gebeurt ook voortdurend in discussie over bijvoorbeeld quota. Maar dan verkondigen figuren als jij ook trots dat ze er helemaal niets van begrijpen. Nee, dat is niet raar: het zijn argumenten die helemaal niet gemaakt worden door voorstanders van quota. Ze worden verzonnen door tegenstanders omdat ze een stuk makkelijker aan te vallen zijn.

Dus ik weet niet waarom je je er zo druk over maakt als het bij Trump gebeurt, terwijl je er hier vrolijk aan meedoet.
pi_168642626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:41 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Neuh, volgens mij waren dat de woorden van Trump, volgens mij was dat de intentie van Trump, volgens mij was dat het initiële plan van Trump, volgens mij was dat ook als zodanig een of meerdere dagen gehandhaafd en volgens mij is het uiteindelijk iets aangepast omdat het zo niet verkocht kon worden.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 16:48:20 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168642657
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, volgens mij waren dat de woorden van Trump, volgens mij was dat de intentie van Trump, volgens mij was dat het initiële plan van Trump, volgens mij was dat ook als zodanig een of meerdere dagen gehandhaafd
Dat laatste is niet waar. Mensen weigeren op basis van geloofsovertuiging is niet mogelijk.
pi_168642826
Gezien blanke mensen (agenten) niet serieus genomen worden door de grootste probleemgroepen lijkt het me eigenlijk niet zo een heel verkeerd idee. Ik denk dat we daarom ook zoveel mogelijk blanke rechters en politici moeten vervangen met donkere allochtonen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2017 16:59:39 ]
pi_168643374
quote:

[..]

Exact. Alleen zijn er verrot weinig Marokkanen te vinden met de juiste instelling en vaardigheid. De talenten worden veelal verspild aan criminaliteit...

Die paar die er zijn hebben prima posities, of was aboutaleb er alleen om zijn afkomst?
Whatever...
  vrijdag 3 februari 2017 @ 17:37:52 #164
45206 Pietverdriet
pi_168643438
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Exact. Alleen zijn er verrot weinig Marokkanen te vinden met de juiste instelling en vaardigheid. De talenten worden veelal verspild aan criminaliteit...

Die paar die er zijn hebben prima posities, of was aboutaleb er alleen om zijn afkomst?
Er zijn er genoeg, alleen hebben die wél een vak geleerd cq opleiding gedaan en betere baan dan agent. Heb verschillende collegas van Marokkaanse afkomst.
pi_168643482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:58 schreef LelijKnap het volgende:
Gezien blanke mensen (agenten) niet serieus genomen worden door de grootste probleemgroepen lijkt het me eigenlijk niet zo een heel verkeerd idee. Ik denk dat we daarom ook zoveel mogelijk blanke rechters en politici moeten vervangen met donkere allochtonen.
vooral degenen die shariarecht ondersteunen. :)
  vrijdag 3 februari 2017 @ 18:09:09 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168643882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 15:50 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over de voorkeuren van criminelen.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 18:15:37 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168643972
Diversiteit op de werkvloer kan goed zijn voor de prestaties van het team: http://www.academyleiders(...)r-prestaties-95.html

Een van de dingen die je in de gaten moet houden:
Wensdenken: iedereen is gelijk
Realiteit: iedereen heeft zijn plussen en minnen
Ideale realiteit: zet de mensen neer waar hun plussen tot hun recht komen en waar ze het minste last hebben van hun minnen. Dan heb je binnen een team alle vaardigheden vertegenwoordigd.
Dagelijkse praktijk: alleen type X wordt aangenomen, iedereen is concurrent op dezelfde vaardigheden en allerlei andere vaardigheden ontbreken.
pi_168644630
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:54 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom zou je politieagent worden als veel van je vrienden/leeftijdsgenoten/buurtbewoners in de criminaliteit zitten?
Omdat je misschien anders bent dan die gasten uit je buurt. Of niet je ook maar die gasten achterna.
pi_168647449
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi voorstel. Baat het niet, dan schaadt het niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 12:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Kortom; er is geen makkelijke en/of snelle oplossing voor dit diversiteitsverschil. Behalve positieve discriminatie. Dan heb je binnen no-time de gewenste diversiteit. Maar dan doe je dus afbraak aan de kwaliteit van je selectieprocedure, omdat afkomst een grotere rol gaat spelen en daardoor andere criteria relatief minder waarde krijgen. Nogmaals, ik zeg niet dat er geen allochtone mensen met de juiste capaciteiten zijn (en de politie dus water bij de wijn moet gaan doen wanneer ze een allochtoon aannemen), maar wel dat ze blijkbaar niet bij de politie willen werken. Want anders zouden er dus wel meer allochtone politieagenten zijn, en zou dit bericht niet bestaan.

[..]

Wellicht zin om hierover, en met name dikgedrukte, je mening te geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 03-02-2017 21:11:07 ]
pi_168647971
quote:

[..]

Omdat een grotere diversiteit in aanwezige normen en waarden binnen een bepaalde groep er volgens de theorieen van sommige sociale wetenschappers aan bijdraagt dat wanneer die normen en waarden gedeeld en besproken worden, dit kan leiden tot een betere definiëring van en reflectie op de eigen normen en waarden. Daarbij draagt die interactie ook bij aan het onderlinge begrip en de betrokkenheid. Deze zaken vergroten het vermogen van mensen om in ieder ander persoon een volwaardig en gelijkwaardig mens-zijn te kunnen zien en erkennen. Wat gezien wordt als een belangrijke voorwaarde voor een rechtvaardige(re) samenleving gestoeld op principes van gelijkwaardigheid en de mogelijkheid tot zelfontplooiing. Niet mijn idee, maar van Nussbaum volgens mij.

Wat simpeler gezien en meer gedacht vanuit het individu .. iemand zal zich waarschijnlijk sneller veiliger / gemakkelijker voelen wanneer de ander op hem/haar lijkt.

Maar goed ... In theorie allemaal heel leuk. in de praktijk zijn er echter nogal wat haken en ogen bij het toepassen van dat soort dingen. Zoals je inderdaad al aanhaalt is er bijvoorbeeld wel een bereidheid nodig om de ander te willen begrijpen. Wat me dan ook nogal een obstakel bij dit idee over politie-beleid lijkt: hartstikke leuk dat de agent qua afkomst lijkt op de enigszins recalcitrante jongere. Maar gaat dat serieus bereiken dat die jongere opeens meer geïnteresseerd is in het standpunt van de politie-agent?

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 04-02-2017 08:12:42 ]
pi_168652969
... daarvan moeten er bovendien meer doorstromen naar de top van de organisatie... .

Dit wordt al jaren rondgebazuind en tot nu toe is niets hiervan terechtgekomen. En dat ervaren de huidige allochtone politieagenten nu ook al. Ze geloven er niets van.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_168653130
Dit gaat nooit werken, alles er allemaal lichtbruinen tot zwarte agenten zijn, gaan die dan hun eigen familie arresteren of hoe zit dat.
<hr>
pi_168654496
Creëer je hiermee niet een beetje het beeld dat blanke agenten niet goed genoeg zijn? Blijkbaar accepteert dat allochtoontuig het gezag van een allochtone agent eerder dan die van een blanke agent. Dat zegt toch alleen dat allochtonentuig er racistische opvattingen op na houdt en zegt niets over de politie zelf?
pi_168656000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 00:44 schreef RobbieRonald het volgende:
Creëer je hiermee niet een beetje het beeld dat blanke agenten niet goed genoeg zijn? Blijkbaar accepteert dat allochtoontuig het gezag van een allochtone agent eerder dan die van een blanke agent. Dat zegt toch alleen dat allochtonentuig er racistische opvattingen op na houdt en zegt niets over de politie zelf?
Politieagenten vormen een team, een soort van clan. Het worden geestverwanten van elkaar om mekaar te beschermen en dan maakt het niet uit tot welk ras ze behoren. Het probleem is eigenlijk niet de witte collega's van de zwarte agenten, maar de leidinggevende van de zwarte agent die onderscheid maakt en de zwarte agent achterstelt in het maken van promotie. En om deze racistische overwegingen door de leidinggevende willen migranten niet bij de politie werken.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_168656258
[quote]1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 17:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

vooral degenen die shariarecht ondersteunen. :)
[/quoten]

Inderdaad. Daarom lijkt het mij ook beter dat we alle leraren met imams gaan vervangen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 06:17:37 #176
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_168656265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 16:58 schreef LelijKnap het volgende:
Om eerlijk te zijn neem ik die blanke snotneuzen die net van de politie school komen die je veel op straat ziet ook niet serieus.

En ben zelf een product van de superieure westerse cultuur. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_168656305
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 06:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn neem ik die blanke snotneuzen die net van de politie school komen die je veel op straat ziet ook niet serieus.

En ben zelf een product van de superieure westerse cultuur. :')
Nou ja, ik eigenlijk ook niet, maar wel genoeg om gehoor aan ze t geven en ze niet te beledigen of te negeren. Maar dat komt misschien ook omdat ik het instituut (zijnde een verlenging van de democratische staat) respecteer. Misschien ligt het probleem bij de probleemgroep dan ook meer daar.
pi_168656965
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat je misschien anders bent dan die gasten uit je buurt. Of niet je ook maar die gasten achterna.
Ik bedoelde het ook niet lullig, maar het lijkt me wel een realiteit waar veel van die gasten mee te maken hebben. Je zal niet zo snel politieman worden als je veel criminelen kent. Want dan word je waarschijnlijk verstoten door je groep. Dus de vijver waar je uit kan vissen om minderheden bij de politie te krijgen is gewoon een stuk kleiner. Hoop dat iedereen dat zich ook beseft.
pi_168657399
Ja nog meer onverstaanbare agenten, nee dat is handig.
pi_168658983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook niet lullig, maar het lijkt me wel een realiteit waar veel van die gasten mee te maken hebben. Je zal niet zo snel politieman worden als je veel criminelen kent. Want dan word je waarschijnlijk verstoten door je groep. Dus de vijver waar je uit kan vissen om minderheden bij de politie te krijgen is gewoon een stuk kleiner. Hoop dat iedereen dat zich ook beseft.
Dat is ook de realiteit. Omdat je geen omgang met mag hebben met deze mensen.
Dat houdt dus in dat als je criminele neef op het feest is van je familie, jij daar niet aanwezig mag zijn.

Praktisch dus niet uitvoerbaar. Daarom haken veel mensen af als ze verder willen komen.
  zaterdag 4 februari 2017 @ 11:51:32 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168659100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 20:43 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Wellicht zin om hierover, en met name dikgedrukte, je mening te geven?
Positieve discriminatie hoeft niet te leiden tot kwaliteitsvermindering, zeker niet op de lange termijn.
Door voorkeursaannamebeleid (i.e., bij gelijke geschiktheid krijgt de kandidaat met een bepaalde achtergrond de baan) of door begeleiding (i.e., mensen met een bepaalde achtergrond krijgen begeleiding om op het niveau te komen) is er geen kwaliteitsvermindering.
Quota zullen op de lange termijn ook niet leiden tot kwaliteitsvermindering. Door positieve voorbeelden, horizontale beïnvloeding en beter imago zal de wervingspoel groter en beter worden, waardoor de kwaliteit van de aangenomen mensen ook beter zal worden.

Overigens ben ik geen fan van positieve discriminatie; niet omdat ik denk dat het niet werkt, maar omdat ik er principieel op tegen ben dat de overheid discrimineert.
pi_169192882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Positieve discriminatie hoeft niet te leiden tot kwaliteitsvermindering, zeker niet op de lange termijn.
Door voorkeursaannamebeleid (i.e., bij gelijke geschiktheid krijgt de kandidaat met een bepaalde achtergrond de baan) of door begeleiding (i.e., mensen met een bepaalde achtergrond krijgen begeleiding om op het niveau te komen) is er geen kwaliteitsvermindering.
Quota zullen op de lange termijn ook niet leiden tot kwaliteitsvermindering. Door positieve voorbeelden, horizontale beïnvloeding en beter imago zal de wervingspoel groter en beter worden, waardoor de kwaliteit van de aangenomen mensen ook beter zal worden.

Overigens ben ik geen fan van positieve discriminatie; niet omdat ik denk dat het niet werkt, maar omdat ik er principieel op tegen ben dat de overheid discrimineert.
Dus dan moet je extra middelen inzetten om de kwaliteitsvermindering te compenseren zodat er geen kwaliteitsvermindering is? Zo kan je alles wel goedpraten.
pi_169466698
Hoe staat het nu met deze discussie? met de rellen de we nog gaan krijgen de komende dagen.
  zondag 12 maart 2017 @ 19:48:29 #184
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169468150
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:51 schreef WodanIsGroot het volgende:
Hoe staat het nu met deze discussie? met de rellen de we nog gaan krijgen de komende dagen.
Zag volgens mij een NLT- agent met die ministeres praten gisteravond. Dan is het toch wel handig als een agentje bv. Turks spreekt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169469170
Diversiteit als doel is waanzin.
pi_169469188
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Positieve discriminatie leidt per definitie tot kwaliteitsvermindering. Je neemt niet de beste, maar iemand op racistische gronden.
  zondag 12 maart 2017 @ 20:26:13 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169469295
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Positieve discriminatie leidt per definitie tot kwaliteitsvermindering. Je neemt niet de beste, maar iemand op racistische gronden.
Joh, anders kick je een topic van meer dan een maand oud.
pi_169469633
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Joh, dat deed ik. Leek me wel actueel
pi_169470488
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als we dan toch weer bezig zijn.

Ik miste gisteren de aanwezigheid van het wervingsteam in Rotterdam.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169470805
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 11:22 schreef Ryon het volgende:
Positieve discriminatie vindt plaats bij "gelijke geschiktheid".
Als positieve discriminatie wordt afgedwongen door een quotum, is de praktijk vaak dat "gelijke geschiktheid" wordt vervangen door "acceptabel genoeg". En dan krijg je inderdaad het laten zakken van criteria om de cijfertjes maar rond te krijgen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')