De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.quote:'Politie moet van diversiteit prioriteit maken'
De nationale politie moet meer mensen met een multiculturele achtergrond aannemen en daarvan moeten er bovendien meer doorstromen naar de top van de organisatie. De politie verliest anders draagvlak in de samenleving. Dat beweert Max Daniel van de nationale politie in een interview met de Volkskrant.
Redactie 03-02-17, 06:26 Laatste update: 07:11
Volgens Daniel moet etnische diversiteit een prioriteit worden binnen het korps. De urgentie van het probleem wordt door de organisatie niet voldoende gevoeld, stellen de politiecommissaris Noord-Nederland en algemeen commandant van de Nationale Staf Grootschalig Bijzonder Onderzoek (NSGBO) asielstromen en mensensmokkel. Daniel denkt dat een gebrek aan een afspiegeling van de samenleving in het korps gevolgen heeft voor het vertrouwen in de politie.
Van de mensen in de hoogste politieleiding, de zogeheten Top 71, is de Nederlands-Indische Daniel de enige met een niet-westerse achtergrond.
De politiecommissaris wordt in zijn pleidooi gesteund door collega's van de nationale politie. Samen vormen ze sinds 2007 de onafhankelijke denktank Pharessia. De groep komt geregeld samen om te praten over diversiteit.
Korpschef Erik Akerboom zegt zich te herkennen in het verhaal van Daniel en de leden van Pharresia. ,,Er is de afgelopen jaren te weinig bereikt als het gaat om het diverser maken van de politie", zegt hij in de Volkskrant. ,,De toenemende polarisatie in de samenleving zie ik ook om mij heen. Dat is een extra reden om echt werk te maken van meer diversiteit binnen het korps."
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.
Goed voor de werkgelegenheid dusquote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:50 schreef MichaelScott het volgende:
Dan mogen ze het aantal mensen bij de Rijksrecherche ook wel flink uitbreiden.
Het maakt weinig uit. Iemand blijft net zo hard schreeuwen dat er sprake is van racisme al er een gekleurde agent bij zit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:37 schreef D.D.W. het volgende:
Spreekt wel over hoe de politie/politiek naar onze maatschappij kijkt.
De politie wordt dus niet meer serieus genomen als het te blank is?
Juist... volgens mij worden ze hard uitgelachen in bepaalde kringen
Ik ben wel eens op zo'n bureau geweest, als getuige, en wat me opviel was dat daar uitermate inefficient gewerkt werd. Maar ja, n = 1.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
Ja als al die mensen nou eens aangifte zouden doen van moord. Nu lijkt het alleen maar alsof er minder moorden worden gepleegd elk jaar. Oh wacht..quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
Meer diversiteit is helemaal niet beter.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:49 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, meer diversiteit is beter. Maar de grote vraag is waarom er nu onvoldoende diversiteit is, ondanks decennia van positieve discriminatie, specifieke werving bij minderheden, speciale programma's voor diverse groepen... en dan heb ik het niet over tv-programma's waarin de politieteams standaard zeer divers zijn om het goede voorbeeld te geven.
Willen de niet-witten wel bij de politie werken, zich in dienst stellen van de Nederlandse burger en loyaliteit tonen met de Nederlandse staat?
En mogen bepaalde groepen dat wel, als er een screening is op gedrag, strafblad en chantagegevoeligheid? Zeker in de hogere regionen?
Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef Scrummie het volgende:
Diversiteit != kwaliteit. En daar dient het *altijd* om te draaien, of je nou bruin paars of grijs bent.
Juist.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De bemensing bij de politie hoort een afspiegeling te zijn van de maatschappij, geen opvangplaats voor blanke mannen die geen vak hebben geleerd
Ach kom op er zijn zoveel gekleurde Nederlanders die net zoals jij een bord boerenkool eten. Natuurlijk moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving, anders krijg je juist polarisatie en segregatie in de maatschappij en dat is nou juist wat je niet wil.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
De reden is dat veel allochtonen niet door de screening heen komen. Voor hogere functies vooral wordt de hele familie doorgelicht en kan het strafblad van een broer of neef redenen zijn voor afwijzing van promotie.
De enige oplossing om meer niet westerse allochtonen bij de politie te krijgen is een verlaging van de criterea.
Juist wanneer de politie straks opeens meer allochtonen heeft zal het vertrouwen afnemen, dit omdat dan de mogelijkheid van criminele verstrengeling veel groter is.
Niets? Dat zeg ik toch ook helemaal niet?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?
Omdat de maatschappij bestaat uit racisten die alleen naar de huidskleur van politieagenten kijken?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ach kom op er zijn zoveel gekleurde Nederlanders die net zoals jij een bord boerenkool eten. Natuurlijk moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving, anders krijg je juist polarisatie en segregatie in de maatschappij en dat is nou juist wat je niet wil.
Want alleen roomblanke Nederlanders moeten alle machtsposities behouden? De beste mensen moeten daar staan, of je nou een donkere huidpigment hebt of een blanke. Als je elkaars waarde en normen maar respecteert.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:55 schreef Scrummie het volgende:
Diversiteit geneuzel. De grootste kanker van deze maatschappij.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets? Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Dat is exact het hele punt; gelijk weer in de verdediging. Diversiteit moet gewoon helemaal geen argument zijn.
Ja alsof alleen blanken per definitie staan voor kwaliteit, hoe kortzichtig.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?
Nee, dat zeg ik dus niet. Waarom moet diversiteit een argument zijn om iemand aan te nemen? Waarom is dat een kwaliteit? Gaat iemand beter boeven vangen als ie bruin is? Of paars? Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Want alleen roomblanke Nederlanders moeten alle machtsposities behouden? De beste mensen moeten daar staan, of je nou een donkere huidpigment hebt of een blanke. Als je elkaars waarde en normen maar respecteert.
Nee, dat suggereer ik niet. Je legt nu al 2 keer woorden in mijn mond die ik niet zeg. Godsgruwelijk vervelend.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom zou het geen argument moeten zijn? Nu suggereer je alsof er wel iets mis is met diversiteit
Nogmaals, dat heb ik helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja alsof alleen blanken per definitie staan voor kwaliteit, hoe kortzichtig.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat suggereer ik niet. Je legt nu al 2 keer woorden in mijn mond die ik niet zeg. Godsgruwelijk vervelend.
Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?
Je begrijpt echt compleet niet wat ik zeg. Of ik leg het compleet verkeerd uit, of jij bent nogal dom. Ik ga voor het laatste.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.
Man, man, man. Val jij even door de mand.
Blijkbaar is dat de nieuwe gang van zaken in dit verziekte land.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat de maatschappij bestaat uit racisten die alleen naar de huidskleur van politieagenten kijken?
Uitspraken als:quote:
Zijn inderdaad heel volwassen. Het is niet erg om af en toe onderuit te gaan. Maar wees er wel eerlijk over.quote:Of ik leg het compleet verkeerd uit, of jij bent nogal dom. Ik ga voor het laatste.
Niet dat soort blauwquote:
Jij bent gewoon simpel. Niet iedereen is docent speciaal onderwijs.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Uitspraken als:
[..]
Zijn inderdaad heel volwassen. Het is niet erg om af en toe onderuit te gaan. Maar wees er wel eerlijk over.
Anders zul je echt beter je best moeten gaan doen om het beter uit te leggen wat je werkelijk bedoelt.
Dat is wel wat er gebeurt bij dit soort "positieve discriminatie". Kun je het wel ridiculiseren maar dat doet niets af aan wat het probleem is bij geforceerde diversiteit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.
Echter kan een "bruine agent" met mindere kwalificaties (dan de "blanke agent") maar echter wel met meer culturele achtergrond kennis en bepaalde aanzien in bepaalde wijken van meer waarde zijn in dergelijke wijken. Zo zou de "bruine agent" dus beter gekwalificeerd zijn voor zijn werkgebied dan de "blanke agent" met iets betere papieren. Ja het is af en toe de omgekeerde wereld, maar de maatschappij is helaas niet perfect.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik dus niet. Waarom moet diversiteit een argument zijn om iemand aan te nemen? Waarom is dat een kwaliteit? Gaat iemand beter boeven vangen als ie bruin is? Of paars? Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?
Juist, de beste mensen moeten daar staan met een goeie opleiding, correcte screening en fatsoenlijke uitrusting. Maakt geen zak uit of ze bruin wit zwart of paars zijn. En als dat meer witte zijn dan paarse dan zal me dat een bal jeuken.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Want alleen roomblanke Nederlanders moeten alle machtsposities behouden? De beste mensen moeten daar staan, of je nou een donkere huidpigment hebt of een blanke. Als je elkaars waarde en normen maar respecteert.
Maar als er binnen het korps discriminatie plaatsvind gaat een goed gekwalificeerde donker getinte man/vrouw dergelijke posities niet behalen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Juist, de beste mensen moeten daar staan met een goeie opleiding, correcte screening en fatsoenlijke uitrusting. Maakt geen zak uit of ze bruin wit zwart of paars zijn. En als dat meer witte zijn dan paarse dan zal me dat een bal jeuken.
Maar volgens mij bedoelde Scrummie dat ook en zegt hij niet dat wat jij denkt
Natuurlijk wel, het moet alleen niet geforceerd worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Meer diversiteit is helemaal niet beter.
als ja... daar kopen we alleen niets voor.. maar als het gebeurd is dat een kwalijke zaak.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:13 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar als er binnen het korps discriminatie plaatsvind gaat een goed gekwalificeerde donker getinte man/vrouw dergelijke posities niet behalen.
Het schijnt een feit te zijn dat percentueel gezien meer allochtonen in de gevangenis zitten (dus een strafbald hebben) of met de politie in aanraking zijn gekomen (dus mogelijk een strafblad hebben) dan autochtonen. Die maken dus geen kans.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ach kom op er zijn zoveel gekleurde Nederlanders die net zoals jij een bord boerenkool eten. Natuurlijk moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving, anders krijg je juist polarisatie en segregatie in de maatschappij en dat is nou juist wat je niet wil.
Ah, zeg dat dan! In dat geval heeft diversiteit dus wel degelijk te maken met de kwaliteit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:07 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat is wel wat er gebeurt bij dit soort "positieve discriminatie". Kun je het wel ridiculiseren maar dat doet niets af aan wat het probleem is bij geforceerde diversiteit.
Ik kan me nog best voorstellen dat een Marokkaanse (of Chinese, of.. etc) agent in je team een voordeel kan zijn. Ook als die iets minder goed zou zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als ja... daar kopen we alleen niets voor.. maar als het gebeurd is dat een kwalijke zaak.
als de beste mensen volgens screening en opleiding blank blijken te zijn krijgt het ook een 'dat is discriminatie stempel'...
etc etc...
Ik vind niet dat je kwalitatief 'minder goeie ' agenten moet aannemen omdat ze toevallig Chinees, Marokkaan of Nederlander zijn zodat ze het beter zouden begrijpen hoe Nederlandse, Marokkaanse of Chinese criminelen zich gedragen en om ze op het rechte padje te houden.
Beetje omgekeerde wereld.
Het moeten gewoon goed gekwalificeerde lui zijn ongeacht kleur, afkomst of weet ik ut.
Daar komt het wel op neer. De lichtgetinte boefjes hebben geen respect voor blanke autochtone mannen. Die luisteren hooguit naar hun allochtone buurtvader, als ze al naar iemand luisteren.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:58 schreef Hyperdude het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is eigenlijk discriminatie van blanke agenten door bruine boefjes het probleem?
Dan is er maar één oplossing mogelijk, weg met die blanken uit het politieapparaatquote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. De lichtgetinte boefjes hebben geen respect voor blanke autochtone mannen. Die luisteren hooguit naar hun allochtone buurtvader, als ze al naar iemand luisteren.
In een gezonde samenleving is elk wat groter bedrijf automatisch min of meer een afspiegeling van de maatschappij, inclusief de overheid. Iedereen heeft dan de gelijke kansen om voor de kwalificaties te lere, niemand wordt uitgesloten bij de sollicitatie, iedereen heeft gelijke kansen op promotie.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:09 schreef Fir3fly het volgende:
Niet dat ik iets heb tegen diversiteit in het algemeen, maar is dat mantra 'de politie moet een afspiegeling van de maatschappij zijn' ergens op gebaseerd? Heb er nog nooit enige onderbouwing voor gezien. Behalve dan dat gesuggereerd wordt dat Marokkaanse criminelen liever praten met Marokkaanse agenten. Maar dat heeft dan weer niets met afspiegeling te maken.
Er is een top 71, dus dat kan niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:15 schreef Physsic het volgende:
Is de helft van die politietop eigenlijk wel vrouw?
Nee nou draai je ook met mijn woorden. Vermoeiend.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah, zeg dat dan! In dat geval heeft diversiteit dus wel degelijk te maken met de kwaliteit.
Mensen zijn bang dat "bruine agenten met minder kwalificaties" de voorkeur gaan genieten boven de "superieure" witte agenten.
Daar hoeft natuurlijk geen aanleiding voor te zijn. Positieve discriminatie vindt plaats bij "gelijke geschiktheid". Natuurlijk is het zuur voor Jan met zijn havo diploma als zijn gewenste baantje naar Achmed met zijn havo diploma gaat, maar daar staat tegenover dat Jan in de huidige situatie als een vergrote kans had om het baantje te krijgen boven Achmed.
Juist! Jij snapt mij welquote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Juist, de beste mensen moeten daar staan met een goeie opleiding, correcte screening en fatsoenlijke uitrusting. Maakt geen zak uit of ze bruin wit zwart of paars zijn. En als dat meer witte zijn dan paarse dan zal me dat een bal jeuken.
Maar volgens mij bedoelde Scrummie dat ook en zegt hij niet dat wat jij denkt
Sorry, maar ik was duidelijk zat, frutsel snapte mij wel namelijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Uitspraken als:
[..]
Zijn inderdaad heel volwassen. Het is niet erg om af en toe onderuit te gaan. Maar wees er wel eerlijk over.
Anders zul je echt beter je best moeten gaan doen om het beter uit te leggen wat je werkelijk bedoelt.
Helaas, ik ben maar een eenvoudige ziel die weinig chocola kan maken van wat jij allemaal loopt te bazelen. Maar ik ben blij dat jij je tegen anderen wel verstaanbaar weet te maken.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sorry, maar ik was duidelijk zat, frutsel snapte mij wel namelijk.
Hoe meet je kwaliteit?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef Scrummie het volgende:
Diversiteit != kwaliteit. En daar dient het *altijd* om te draaien, of je nou bruin paars of grijs bent.
Even kijken wat jij stelt:quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee nou draai je ook met mijn woorden. Vermoeiend.
Wat verdraai ik precies?quote:Dat is wel wat er gebeurt bij dit soort "positieve discriminatie".
Dat heeft niks te maken met wat ik schreef: allochtonen komen grotendeels niet de screening door.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Van een agent? Geen idee, ik hoef ze niet in te huren. Ik weet wel welke kwaliteiten iemand moet hebben om in mijn eigen vakgebied te slagen.quote:
Helemaal mee eens. Zo kun je ook het in twijfel trekken van de politie (zie bijv. Den Haag) de kop indrukken. Ik heb zelf ook het gevoel dat de politie nu veel te veel wordt bekeken als een organisatie van 'blanke mannen'. Ik denk dat het uiterst positief kan werken door meer mensen van ethnische diversiteit aan te nemen, uiteraard na goede screening, maar dat geldt voor iedereenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Al jarenlang zijn er aanzienlijk meer aanmeldingen dan vacatures bij de politie. Het kost geen moeite om kwalitatief sterke "bruine" agenten te vinden. Alleen de wil moet er zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:57 schreef Dejannn het volgende:
Ik denk ook dat er genoeg mensen zijn met een allochtone achtergrond en een gedegen verstand/opleiding die interesse hebben om bij de politie te gaan werken.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:40 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Krijgen we weer die sjit dat geschiktheid ondergeschikt is aan afkomst/geslacht?.....
![]()
![]()
![]()
Ze leren het ook nooit... neem de meest geschikte persoon aan voor de functie !
Hoe je zoveel stront tegelijk kunt typen snap ik werkelijk helemaal niets van.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nederland is NEDERLAND. Bij de politie werken dus Nederlanders. Geen andere etniciteiten, tenzij iemand met ouders van andere komaf bij de politie komt, dat kan. Maar gericht beleid is onzin.
Rond de 10% van Nederland is allochtoon. Maar in reclameuitingen en op televisie is het aandeel wel 30%. Nederland wordt afgepakt van de Nederlanders
Ja, ze horen zich te gedragen, dat zijn allemaal van die makkelijke uitspraken. Er is een duidelijke groep waar nog altijd een groot probleem mee is. De huidige aanpak werkt niet, je kunt er dan nog harder tegen gaan optreden, hoe groter het probleem zal worden, daar ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:40 schreef Pielemenneke het volgende:
En dan komt men met drogredenen op de proppen als; ''Marokkaanse criminelen willen liever niet praten met een autochtone agent'', die gasten hebben niets te willen, ze horen zich te gedragen.
Het kromme is dat er ook nog begrip is voor het feit dat een allochtoon liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft, dat is je reinste kolder.
Surineaamse Nederlanders bestaan niet. Je bent of Surinamer of Nederlander.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hoe je zoveel stront tegelijk kunt typen snap ik werkelijk helemaal niets van.![]()
Mogen Duitse Nederlanders wel bij de politie werken en Surinaamse Nederlanders niet? Beiden zijn allochtoon en geen Nederlander toch?
Grappig. De Speld had het onlangs ook al over dat de politie meer ging doen met ethische anderen:quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:04 schreef Red_85 het volgende:
Dus omdat ethisch andere personen de agent niet respecteren die voor ze staat, moet er meer 'diversiteit' komen?
Wie is er hier nu racistisch?
https://speld.nl/2017/01/30/politie-gaat-ethisch-profileren/quote:De politie gaat voortaan ethisch profileren. De wetshandhavers zullen voortaan alleen nog maar mensen oppakken die slechte dingen doen.De politie hoopt met de nieuwe strategie tijd te besparen. “In de praktijk zie je toch weer dat het slechte mensen zijn die onethische dingen doen,” aldus politiewoordvoerder Delano Yilgun. “Je kan dan wel heel principieel zijn en ook goede mensen aan gaan houden, maar slechte mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, vind ik.”Slechte mensen zijn niet te spreken over het plan.
Fredo K., alias de kettingzaagmoordenaar van Bussum: “Het is al moeilijk genoeg om als psychopathische seriemoordenaar een baan te vinden. Als ze me nu ook al mogen oppakken alleen maar omdat ik onethische dingen doe dan vraag ik me af: waar zijn we als maatschappij nou helemaal mee bezig?”
Nee. Politieagenten moeten de garantie krijgen dat ze niet vervolgd worden als ze allochtoon tuig aanpakken. Klachten over racisme moeten direct de prullenbak in. De politie kan dan zijn werk weer doen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:06 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ja, ze horen zich te gedragen, dat zijn allemaal van die makkelijke uitspraken. Er is een duidelijke groep waar nog altijd een groot probleem mee is. De huidige aanpak werkt niet, je kunt er dan nog harder tegen gaan optreden, hoe groter het probleem zal worden, daar ben ik van overtuigd.
Dat werkt momenteel niet echt he, er zijn zelfs linkse politieke partijen die het hele 'race-card' gebeuren nog toejuichen ook. Ook zulke belachelijke figuren kun je de mond snoeren door kleine aanpassing in de publieke sector.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee. Politieagenten moeten de garantie krijgen dat ze niet vervolgd worden als ze allochtoon tuig aanpakken. Klachten over racisme moeten direct de prullenbak in. De politie kan dan zijn werk weer doen.
En dat laatste is maar goed ook. Anders wordt Nederland net zo'n failed state als waar die mensen vandaan komen. Is dat een agument vóór racisme? In tegendeel. Je moet mensen aannemen louter op kwaliteit, niet op afkomst. Dit is een anti-racistische werkwijze. Mocht als gevolg daarvan de publieke sector blank blijven, het zij zo. Mochten er toch allochtonen bij komen via een niet-racistische selectieprocedure, ook prima.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat werkt momenteel niet echt he, er zijn zelfs linkse politieke partijen die het hele 'race-card' gebeuren nog toejuichen ook. Ook zulke belachelijke figuren kun je de mond snoeren door kleine aanpassing in de publieke sector.
Dit is geen kwestie van trots of voet bij stuk houden, het is kijken hoe je problematiek het beste kunt oplossen. Je kunt onmogelijk zeggen nou jongens, steeds meer vluchtingen en mensen van allochtone afkomst, maar de publieke sector blijft (grotendeels) blank, en op dit moment is dat dus nog wel het geval.
En het levert vooral ellende op. Ze moeten gewoon de meest geschikte nemen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:13 schreef Opkloter het volgende:
Gaan we weer![]()
Inb4:
Meer diversiteit op universiteiten
Meer vrouwen in de top
etc
etc
Net zoals vrouwenliefde ook bij Korps Mariniers wilden. Gelijke behandeling voor vrouwen, maar dan sommige vervolgens wel janken dat selectie procedure voor de vrouw soepeler moet, omdat een vrouw fysiek niet zo veel kan als de man.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En het levert vooral ellende op. Ze moeten gewoon de meest geschikte nemen.
Grappig is dat mensen die blanke mannen uitmaken voor seksisten zelf voortdurend roepen dat vrouwen aan de top moeten. Wie is hier nou de seksist? Hetzelfde geldt ook voor het begrip racist. Racisme, seksisme en racisme zit vooral bij mensen die zichzelf "progressief" noemen.
Je zou dergelijke ongewensten ook gewoon kunnen weren uit je land. Dan hoef he ook niets aan the passen verder.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat werkt momenteel niet echt he, er zijn zelfs linkse politieke partijen die het hele 'race-card' gebeuren nog toejuichen ook. Ook zulke belachelijke figuren kun je de mond snoeren door kleine aanpassing in de publieke sector.
Dit is geen kwestie van trots of voet bij stuk houden, het is kijken hoe je problematiek het beste kunt oplossen. Je kunt onmogelijk zeggen nou jongens, steeds meer vluchtingen en mensen van allochtone afkomst, maar de publieke sector blijft (grotendeels) blank, en op dit moment is dat dus nog wel het geval.
In je eerste regel ga je er dus al indirect vanuit dat het een beter is dat de publieke sector blank blijft. Geeft volgens mij wel aan hoe je hier eigenlijk over denktquote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En dat laatste is maar goed ook. Anders wordt Nederland net zo'n failed state als waar die mensen vandaan komen. Is dat een agument vóór racisme? In tegendeel. Je moet mensen aannemen louter op kwaliteit, niet op afkomst. Dit is een anti-racistische werkwijze. Mocht als gevolg daarvan de publieke sector blank blijven, het zij zo. Mochten er toch allochtonen bij komen via een niet-racistische selectieprocedure, ook prima.
Als er zo veel "vluchtelingen" en ander niet-westers volk bij komt dat de publieke sector geen representatie meer is van de samenleving, welke vraag moet je dan stellen:
- Moeten we niet meer niet-westerse mensen via voorkeursbeleid de publieke sector in trekken?
- Hebben we niet allang een kritiek punt bereikt wat aantallen niet-westerse allochtonen betreft en moeten de grenzen dicht?
Ik denk aan dat laatste. Ik wil Nederland behouden voor de Nederlanders.
Als we er van uit mogen gaan dat de politie nu tijdens sollicitaties de mensen met de beste capaciteiten / de meest geschikte mensen selecteert en daarbij niet op huidskleur let (wat volgens mij geen hele rare aanname is, maar ik zal er op het einde even op terug komen), dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn:quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat zijn geen makkelijke uitspraken, zo hoort het gewoon.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:06 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ja, ze horen zich te gedragen, dat zijn allemaal van die makkelijke uitspraken. Er is een duidelijke groep waar nog altijd een groot probleem mee is. De huidige aanpak werkt niet, je kunt er dan nog harder tegen gaan optreden, hoe groter het probleem zal worden, daar ben ik van overtuigd.
Het is juist belangrijk deze problemen tactischer te benaderen, ik zou bv. een groepje allochtone jongeren wel eens willen zien als ze worden aangesproken door een paar agenten van allochtone achtergrond. Durf er in elk geval op te wedden dat die benadering geheel anders is dan tegen een blanke agent. Kun je zeggen dat dit niet zou mogen, racisme, enz. enz. maar als je bepaalde problematiek op deze manier kunt oplossen zou dat het hele land ten goede komen. Ik denk ook dat allochtone groepen zich prettiger voelen als er een meer mensen van allochtone achtergrond in functies in de publieke sector terug te vinden zijn. En dat is prima, uiteindelijk gaat het er ook niet om wie dergelijke functies bekleed, als ze maar goed worden uitgevoerd.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De PVV moet 80 zetels hebben zodat al dat diversiteitsvolk zich kan verantwoorden voor een tribunaal.
Mwoh, ik zie weinig progressieven hele bevolkingsgroepen wegzetten als imbeciel op basis van IQ-statistiekjes. Of dat Afrikanen halve wilden zijn en nauwelijks onder doen voor apen. Dat soort spul komt vooral uit jouw hoek, Tribunaal Opperrechter Jan.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En het levert vooral ellende op. Ze moeten gewoon de meest geschikte nemen.
Grappig is dat mensen die blanke mannen uitmaken voor seksisten zelf voortdurend roepen dat vrouwen aan de top moeten. Wie is hier nou de seksist? Hetzelfde geldt ook voor het begrip racist. Racisme, seksisme en racisme zit vooral bij mensen die zichzelf "progressief" noemen.
De Nederlander zal de Nederlander worst wezen, zolang hijzelf de zaakjes op orde heeft. Voor die individualistische mentaliteit mag je de VVD en ander rechts spul bedanken, die al decennia iedere vorm van sociale cohesie hebben afgebroken en weggehoond.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En dat laatste is maar goed ook. Anders wordt Nederland net zo'n failed state als waar die mensen vandaan komen. Is dat een agument vóór racisme? In tegendeel. Je moet mensen aannemen louter op kwaliteit, niet op afkomst. Dit is een anti-racistische werkwijze. Mocht als gevolg daarvan de publieke sector blank blijven, het zij zo. Mochten er toch allochtonen bij komen via een niet-racistische selectieprocedure, ook prima.
Als er zo veel "vluchtelingen" en ander niet-westers volk bij komt dat de publieke sector geen representatie meer is van de samenleving, welke vraag moet je dan stellen:
- Moeten we niet meer niet-westerse mensen via voorkeursbeleid de publieke sector in trekken?
- Hebben we niet allang een kritiek punt bereikt wat aantallen niet-westerse allochtonen betreft en moeten de grenzen dicht?
Ik denk aan dat laatste. Ik wil Nederland behouden voor de Nederlanders.
Fucking auto correctie hhahaahahquote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Grappig. De Speld had het onlangs ook al over dat de politie meer ging doen met ethische anderen:
[..]
https://speld.nl/2017/01/30/politie-gaat-ethisch-profileren/
Waanzin ideeën zorgen voor waanzin reacties.quote:
Maar zodra je een andere mening dan de 'progressieve' hebt, mag je wel mishandeld worden natuurlijk....quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mwoh, ik zie weinig progressieven hele bevolkingsgroepen wegzetten als imbeciel op basis van IQ-statistiekjes
Geen idee, ik zie mezelf niet als progressief... eerder links conservatief.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar zodra je een andere mening dan de 'progressieve' hebt, mag je wel mishandeld worden natuurlijk....
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Grappig. De Speld had het onlangs ook al over dat de politie meer ging doen met ethische anderen:
[..]
https://speld.nl/2017/01/30/politie-gaat-ethisch-profileren/
Die reacties altijd.quote:CBS . februari 2nd, 2017
Aanvulling.
Voortaan spreken wij niet meer in de stigmatiserende term ‘buitenlanders’ maar over ‘Nederlanders met een ALTERNATIEF paspoort’.
Vriendelijke groet,
Uw CBS
Zal ik je een voorbeeld geven: Persoon X is een beruchte sluwe crimineel, maar de politie kan hem niet oppakken bij gebrek aan bewijs. Persoon X spreekt een taaltje dat maar door 2 miljoen mensen wereldwijd gesproken word. Jan de blanke boerenlul zal never nooit kunnen ontcijferen waar persoon X het over heeft en niet in staat zijn om bewijs te verzamelen om persoon X achter slot en grendel te plaatsen. De politie heeft meer diversiteit nodig om dit probleem op te lossen, want Jan is duidelijk incompetent gebleken.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:40 schreef Pielemenneke het volgende:
En dan komt men met drogredenen op de proppen als; ''Marokkaanse criminelen willen liever niet praten met een autochtone agent'', die gasten hebben niets te willen, ze horen zich te gedragen.
Het kromme is dat er ook nog begrip is voor het feit dat een allochtoon liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft, dat is je reinste kolder.
Ik wil Nederland Nederlands houden, en Nederlanders zijn nou eenmaal blank. Jij maakt er weer een huidskleur-verhaal van.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
In je eerste regel ga je er dus al indirect vanuit dat het een beter is dat de publieke sector blank blijft. Geeft volgens mij wel aan hoe je hier eigenlijk over denkt.
En jij denkt dat jouw voorbeeld de daadwerkelijke reden is dat men meer diversiteit in het Politiekorps wil ?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:03 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Zal ik je een voorbeeld geven: Persoon X is een beruchte sluwe crimineel, maar de politie kan hem niet oppakken bij gebrek aan bewijs. Persoon X spreekt een taaltje dat maar door 2 miljoen mensen wereldwijd gesproken word. Jan de blanke boerenlul zal never nooit kunnen ontcijferen waar persoon X het over heeft en niet in staat zijn om bewijs te verzamelen om persoon X achter slot en grendel te plaatsen. De politie heeft meer diversiteit nodig om dit probleem op te lossen, want Jan is duidelijk incompetent gebleken.
Dit probleem reduceren tot "een allochtoon die liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft" dat is pas je reinste kolder.
Nee hoor, er leven genoeg Nederlanders in Nederland die niet blank zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wil Nederland Nederlands houden, en Nederlanders zijn nou eenmaal blank.
In de regel. En de "Nederlanders" met een kleurtje kunnen gewoon net zo behandeld worden als andere Nederlanders.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee hoor, er leven genoeg Nederlanders in Nederland die niet blank zijn.
Alleen worden ze dat niet. Daarom is meer diversiteit in de hogere segmenten van het politiekorps ook goed.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de regel. En de "Nederlanders" met een kleurtje kunnen gewoon net zo behandeld worden als andere Nederlanders.
Het Coudenhove-Kalergi plan in uitvoering.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:11 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
En jij denkt dat jouw voorbeeld de daadwerkelijke reden is dat men meer diversiteit in het Politiekorps wil ?
Voor welk soort types ?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef indiaantje89 het volgende:
Een allochtone agent is ook per direct een verrader voor dat soort types. Dus wat maakt het uit.
Dit zou ik ook wel eens willen weten. Het is inmiddels dogma, maar behalve anekdotisch hebben we geen enkel bewijs.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 13:07 schreef probeer het volgende:
Maar dit gedoe berust dus allemaal op de aanname dat meer diversiteit zorgt voor 'betere politie' (of genuanceerder; betere binding met de burger).
En ja, het klinkt in ieder geval best logisch; dat de politie meer binding met de burgers heeft (wat hopelijk weer leidt tot een grotere effectiviteit van de politie, want meer onderlinge bereidwilligheid etc etc.) wanneer de politie een afspiegeling is van de burgers.
Ik ben echter wel van nature erg kritisch. En dan vind ik zo'n bewering dus nogal boud om zonder enig wetenschappelijk bewijs zomaar aan te nemen. En dan niet alleen maar 'voor waarheid aannemen' maar zelfs zodanig dat het belangrijk is dat er actie ondernomen moet worden.
Of ik heb dat bewijs gemist, kan ook. Lijkt me echter sterk, want dan was meneer Daniel daar hopelijk wel mee op de proppen gekomen.
Is dat waar? Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het maakt wel uit als gewone burgers van allochtone afkomst zien dat er ook politieagenten van hun groep zijn. Dat verhoogt het vertrouwen in de politie.
2 miljoen mensen en google translatequote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:03 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Zal ik je een voorbeeld geven: Persoon X is een beruchte sluwe crimineel, maar de politie kan hem niet oppakken bij gebrek aan bewijs. Persoon X spreekt een taaltje dat maar door 2 miljoen mensen wereldwijd gesproken word. Jan de blanke boerenlul zal never nooit kunnen ontcijferen waar persoon X het over heeft en niet in staat zijn om bewijs te verzamelen om persoon X achter slot en grendel te plaatsen. De politie heeft meer diversiteit nodig om dit probleem op te lossen, want Jan is duidelijk incompetent gebleken.
Dit probleem reduceren tot "een allochtoon die liever met een agent praat die dezelfde culturele achtergrond heeft" dat is pas je reinste kolder.
Daar gebruiken ze natuurlijk gewoon vertalers en (tap)tolken voor.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:03 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
vroeg weekend?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas, ik ben maar een eenvoudige ziel die weinig chocola kan maken van wat jij allemaal loopt te bazelen. Maar ik ben blij dat jij je tegen anderen wel verstaanbaar weet te maken.
De types die (met regelmaat) in aanraking komen met politie. Die hebben ook geen respect voor agenten met dezelfde achtergrond als hunzelf. Dat soort types willen vooral "niet" aangepakt worden en dat de politie zich nergens mee bemoeit. Wanneer dat wel gebeurt dan hebben ze toch wel iets tegen meneer/mevrouw agent, ongeacht de achtergrond van die agent.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voor welk soort types ?
Van het soort type van autochtonen met crimineel gedrag die een hekel aan politie hebben.
Maakt het daarom niks uit als er geen autochtone agenten zijn ?
Het maakt wel uit als gewone burgers van allochtone afkomst zien dat er ook politieagenten van hun groep zijn. Dat verhoogt het vertrouwen in de politie.
Dit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De types die (met regelmaat) in aanraking komen met politie. Die hebben ook geen respect voor agenten met dezelfde achtergrond als hunzelf. Dat soort types willen vooral "niet" aangepakt worden en dat de politie zich nergens mee bemoeit. Wanneer dat wel gebeurt dan hebben ze toch wel iets tegen meneer/mevrouw agent, ongeacht de achtergrond van die agent.
Natuurlijk niet. De voorkeuren van criminelen zijn niet relevant.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het moet alleen niet geforceerd worden.
Als er een team is van twee hetero's dan roept een homo dat ie alleen maar wordt gepakt omdat ie homo is. Heb je een team van een hetero en een homo, dan kan die dat niet roepen. Hoe meer je kunt mixen, hoe beter.
Was laatst die zaak met die Amerikaanse zwarte juriste, die had naar de zwarte agent die haar mede arresteerde geroepen "waarom doe je dit, je bent toch ook zwart?" (of iets van die strekking). Dat soort (door de juriste gedroomde) klassejustitie voorkom je ook door diversiteit, gemengde teams.
Om nog maar te zwijgen dat mensen uit verschillende bevolkingsgroepen elkaar heel goed kunnen aanvullen door de kennis die ze hebben van die mensen, van taal, cultuur, gebruiken omdat ze de groep van binnenuit kennen.
Ik heb het ook nooit begrepen waarom er perse diversiteit moet zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:53 schreef Vriezer. het volgende:
Want laten we niet mensen aannemen op basis van kwaliteit maar gewoon huidskleur!![]()
Misschien is dit een mooi moment om uit te zoeken waarom mensen streven naar meer diversiteit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:54 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik heb het ook nooit begrepen waarom er perse diversiteit moet zijn.
Net zoals meer vrouwelijke CEO's namelijk.
Ik betwijfel het eerste, waarom denk je dat? Zware criminelen even buiten beschouwing gelaten, in die categorie zou je aanname nog wel kunnen kloppen, maar verder denk ik absoluut dat het verschil kan maken.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:56 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De types die (met regelmaat) in aanraking komen met politie. Die hebben ook geen respect voor agenten met dezelfde achtergrond als hunzelf. Dat soort types willen vooral "niet" aangepakt worden en dat de politie zich nergens mee bemoeit. Wanneer dat wel gebeurt dan hebben ze toch wel iets tegen meneer/mevrouw agent, ongeacht de achtergrond van die agent.
Ik denk niet zo zeer dat het heeft te maken met voorkeuren, immers als het aan criminelen lag was er totaal geen handhaving van de veiligheid. Ik zou het vooral willen bekijken als een interessante mogelijkheid om problematiek (die er toch sowieso al is) beter te bestrijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De voorkeuren van criminelen zijn niet relevant.
Dan is die gekleurde agent gewoon verkaasdquote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het maakt weinig uit. Iemand blijft net zo hard schreeuwen dat er sprake is van racisme al er een gekleurde agent bij zit.
Overigens krijgen allochtonen al jaren voorrang bij sollicitaties.
Nou, vertel. Ik kan me niet voorstellen dat hier ook maar een rationeel antwoord op te geven is.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien is dit een mooi moment om uit te zoeken waarom mensen streven naar meer diversiteit.
Omdat de realiteit ondergeschikt is aan de droomwereld van de goede goedmens.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien is dit een mooi moment om uit te zoeken waarom mensen streven naar meer diversiteit.
Dat is niet het argument dat zij geven. Het klinkt meer als de vooringenomen onzin van iemand die niet bereid is het standpunt van een ander te overwegen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:59 schreef Grems het volgende:
[..]
Omdat de realiteit ondergeschikt is aan de droomwereld van de goede goedmens.
Nee, ik kan namelijk niet in discussie met google zoekresultaten. Bang dat je dit zelf niet goed kan onderbouwen (omdat het niet op een rationele manier te onderbouwen is)?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Neuh, daar heb ik geen zin in. Je kunt het ook zelf even googlen.
Niet het argument, wel de dagelijkse praktijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is niet het argument dat zij geven. Het klinkt meer als de vooringenomen onzin van iemand die niet bereid is het standpunt van een ander te overwegen.
De enige reden dat je het niet weet, is omdat je het niet wilt opzoeken. Misschien omdat je te lui bent, misschien omdat je het niet wilt weten, misschien om een andere reden. Het heeft voor mij geen zin om in discussie te gaan met iemand die nog niet bereid is om zich op de hoogte te brengen van het standpunt van de mensen die hij aanvalt.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:04 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Nee, ik kan namelijk niet in discussie met google zoekresultaten. Bang dat je dit zelf niet goed kan onderbouwen (omdat het niet op een rationele manier te onderbouwen is)?
Nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Niet het argument, wel de dagelijkse praktijk.
Dat 'hoeft' niet zo te zijn, maar in het geval van geforceerde diversifiëring is dat vaak wel zo. Bij de politie gebeurt dat bij de selectieprocedure bijvoorbeeld al door (fysiek) minder zware eisen te stellen aan vrouwen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is hier een forum, ik kom hier niet om door iemand anders erop gewezen te worden dat ik zijn standpunten maar moet gaan googelen. Zo kan ik elke discussie wel ontwijkenquote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De enige reden dat je het niet weet, is omdat je het niet wilt opzoeken. Misschien omdat je te lui bent, misschien omdat je het niet wilt weten, misschien om een andere reden. Het heeft voor mij geen zin om in discussie te gaan met iemand die nog niet bereid is om zich op de hoogte te brengen van het standpunt van de mensen die hij aanvalt.
http://nypost.com/2015/05(...)n-into-firefighting/quote:
Je kunt ook iedere discussie ontwijken door te zeggen dat je het nooit begrepen hebt. Dat is makkelijker dan jezelf inlezen en een weloverwogen standpunt innemen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:13 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Het is hier een forum, ik kom hier niet om door iemand anders erop gewezen te worden dat ik zijn standpunten maar moet gaan googelen. Zo kan ik elke discussie wel ontwijken
Wensdenken: je tegenstanders zijn allemaal idioten.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:13 schreef Grems het volgende:
[..]
http://nypost.com/2015/05(...)n-into-firefighting/
Wensdenken: vrouwen zijn fysiek even capabel als mannen.
Realiteit: Dat zijn ze niet.
Dagelijkse praktijk: Dan passen we gewoon de standaarden aan.
In het geval van diversiteitsfetisjisten is dat zeker wel de realiteit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wensdenken: je tegenstanders zijn allemaal idioten.
Realiteit: dat zijn ze niet.
Dagelijkse praktijk: dan rukken we maar dingen uit de context om hen als idioten af te schilderen.
Nou, als je het zo stellig zegt, moet het wel waar zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:24 schreef Grems het volgende:
[..]
In het geval van diversiteitsfetisjisten is dat zeker wel de realiteit.
Dat je het niet begrijpt is toch een standpunt? Ik ben het er dus niet mee eens. Maargoed, ik heb niet het idee dat jij nog uit je schuilplaats komt.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt ook iedere discussie ontwijken door te zeggen dat je het nooit begrepen hebt. Dat is makkelijker dan jezelf inlezen en een weloverwogen standpunt innemen.
Dat klinkt als de redenatie van Gutmenschen tegen alles wat niet als hen denkt.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wensdenken: je tegenstanders zijn allemaal idioten.
Realiteit: dat zijn ze niet.
Dagelijkse praktijk: dan rukken we maar dingen uit de context om hen als idioten af te schilderen.
Klopt. Zoals ik al zei, ik heb geen zin om het je uit te leggen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:27 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat je het niet begrijpt is toch een standpunt? Ik ben het er dus niet mee eens. Maargoed, ik heb niet het idee dat jij nog uit je schuilplaats komt.
Gutmenschen zijn niet zo van het uit context trekken, maar meer van het 'racist' roepen toch? Of zijn ze plots van tactiek veranderd?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:28 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat klinkt als de redenatie van Gutmenschen tegen alles wat niet als hen denkt.
Dat ook, maar ik het bijvoorbeeld ook termen gehoord als 'moslimverbod' door Trump. Aardig uit de context getrokken volgens mij.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gutmenschen zijn niet zo van het uit context trekken, maar meer van het 'racist' roepen toch? Of zijn ze plots van tactiek veranderd?
Ach ja, dat soort dingen gebeurt ook voortdurend in discussie over bijvoorbeeld quota. Maar dan verkondigen figuren als jij ook trots dat ze er helemaal niets van begrijpen. Nee, dat is niet raar: het zijn argumenten die helemaal niet gemaakt worden door voorstanders van quota. Ze worden verzonnen door tegenstanders omdat ze een stuk makkelijker aan te vallen zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:41 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik het bijvoorbeeld ook termen gehoord als 'moslimverbod' door Trump. Aardig uit de context getrokken volgens mij.
Neuh, volgens mij waren dat de woorden van Trump, volgens mij was dat de intentie van Trump, volgens mij was dat het initiële plan van Trump, volgens mij was dat ook als zodanig een of meerdere dagen gehandhaafd en volgens mij is het uiteindelijk iets aangepast omdat het zo niet verkocht kon worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:41 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik het bijvoorbeeld ook termen gehoord als 'moslimverbod' door Trump. Aardig uit de context getrokken volgens mij.
Dat laatste is niet waar. Mensen weigeren op basis van geloofsovertuiging is niet mogelijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, volgens mij waren dat de woorden van Trump, volgens mij was dat de intentie van Trump, volgens mij was dat het initiële plan van Trump, volgens mij was dat ook als zodanig een of meerdere dagen gehandhaafd
Exact. Alleen zijn er verrot weinig Marokkanen te vinden met de juiste instelling en vaardigheid. De talenten worden veelal verspild aan criminaliteit...quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg, alleen hebben die wél een vak geleerd cq opleiding gedaan en betere baan dan agent. Heb verschillende collegas van Marokkaanse afkomst.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 17:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Exact. Alleen zijn er verrot weinig Marokkanen te vinden met de juiste instelling en vaardigheid. De talenten worden veelal verspild aan criminaliteit...
Die paar die er zijn hebben prima posities, of was aboutaleb er alleen om zijn afkomst?
vooral degenen die shariarecht ondersteunen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:58 schreef LelijKnap het volgende:
Gezien blanke mensen (agenten) niet serieus genomen worden door de grootste probleemgroepen lijkt het me eigenlijk niet zo een heel verkeerd idee. Ik denk dat we daarom ook zoveel mogelijk blanke rechters en politici moeten vervangen met donkere allochtonen.
Ik heb het dan ook niet over de voorkeuren van criminelen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:50 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De voorkeuren van criminelen zijn niet relevant.
Omdat je misschien anders bent dan die gasten uit je buurt. Of niet je ook maar die gasten achterna.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:54 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom zou je politieagent worden als veel van je vrienden/leeftijdsgenoten/buurtbewoners in de criminaliteit zitten?
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi voorstel. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Wellicht zin om hierover, en met name dikgedrukte, je mening te geven?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Kortom; er is geen makkelijke en/of snelle oplossing voor dit diversiteitsverschil. Behalve positieve discriminatie. Dan heb je binnen no-time de gewenste diversiteit. Maar dan doe je dus afbraak aan de kwaliteit van je selectieprocedure, omdat afkomst een grotere rol gaat spelen en daardoor andere criteria relatief minder waarde krijgen. Nogmaals, ik zeg niet dat er geen allochtone mensen met de juiste capaciteiten zijn (en de politie dus water bij de wijn moet gaan doen wanneer ze een allochtoon aannemen), maar wel dat ze blijkbaar niet bij de politie willen werken. Want anders zouden er dus wel meer allochtone politieagenten zijn, en zou dit bericht niet bestaan.
[..]
Omdat een grotere diversiteit in aanwezige normen en waarden binnen een bepaalde groep er volgens de theorieen van sommige sociale wetenschappers aan bijdraagt dat wanneer die normen en waarden gedeeld en besproken worden, dit kan leiden tot een betere definiëring van en reflectie op de eigen normen en waarden. Daarbij draagt die interactie ook bij aan het onderlinge begrip en de betrokkenheid. Deze zaken vergroten het vermogen van mensen om in ieder ander persoon een volwaardig en gelijkwaardig mens-zijn te kunnen zien en erkennen. Wat gezien wordt als een belangrijke voorwaarde voor een rechtvaardige(re) samenleving gestoeld op principes van gelijkwaardigheid en de mogelijkheid tot zelfontplooiing. Niet mijn idee, maar van Nussbaum volgens mij.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 15:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Politieagenten vormen een team, een soort van clan. Het worden geestverwanten van elkaar om mekaar te beschermen en dan maakt het niet uit tot welk ras ze behoren. Het probleem is eigenlijk niet de witte collega's van de zwarte agenten, maar de leidinggevende van de zwarte agent die onderscheid maakt en de zwarte agent achterstelt in het maken van promotie. En om deze racistische overwegingen door de leidinggevende willen migranten niet bij de politie werken.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:44 schreef RobbieRonald het volgende:
Creëer je hiermee niet een beetje het beeld dat blanke agenten niet goed genoeg zijn? Blijkbaar accepteert dat allochtoontuig het gezag van een allochtone agent eerder dan die van een blanke agent. Dat zegt toch alleen dat allochtonentuig er racistische opvattingen op na houdt en zegt niets over de politie zelf?
Om eerlijk te zijn neem ik die blanke snotneuzen die net van de politie school komen die je veel op straat ziet ook niet serieus.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 16:58 schreef LelijKnap het volgende:
Gezien blanke mensen (agenten) niet serieus genomen worden door de grootste probleemgroepen lijkt het me eigenlijk niet zo een heel verkeerd idee. Ik denk dat we daarom ook zoveel mogelijk blanke rechters en politici moeten vervangen met donkere allochtonen.
Nou ja, ik eigenlijk ook niet, maar wel genoeg om gehoor aan ze t geven en ze niet te beledigen of te negeren. Maar dat komt misschien ook omdat ik het instituut (zijnde een verlenging van de democratische staat) respecteer. Misschien ligt het probleem bij de probleemgroep dan ook meer daar.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 06:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn neem ik die blanke snotneuzen die net van de politie school komen die je veel op straat ziet ook niet serieus.
En ben zelf een product van de superieure westerse cultuur.
Ik bedoelde het ook niet lullig, maar het lijkt me wel een realiteit waar veel van die gasten mee te maken hebben. Je zal niet zo snel politieman worden als je veel criminelen kent. Want dan word je waarschijnlijk verstoten door je groep. Dus de vijver waar je uit kan vissen om minderheden bij de politie te krijgen is gewoon een stuk kleiner. Hoop dat iedereen dat zich ook beseft.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 18:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat je misschien anders bent dan die gasten uit je buurt. Of niet je ook maar die gasten achterna.
Dat is ook de realiteit. Omdat je geen omgang met mag hebben met deze mensen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 09:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet lullig, maar het lijkt me wel een realiteit waar veel van die gasten mee te maken hebben. Je zal niet zo snel politieman worden als je veel criminelen kent. Want dan word je waarschijnlijk verstoten door je groep. Dus de vijver waar je uit kan vissen om minderheden bij de politie te krijgen is gewoon een stuk kleiner. Hoop dat iedereen dat zich ook beseft.
Positieve discriminatie hoeft niet te leiden tot kwaliteitsvermindering, zeker niet op de lange termijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 20:43 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Wellicht zin om hierover, en met name dikgedrukte, je mening te geven?
Dus dan moet je extra middelen inzetten om de kwaliteitsvermindering te compenseren zodat er geen kwaliteitsvermindering is? Zo kan je alles wel goedpraten.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Positieve discriminatie hoeft niet te leiden tot kwaliteitsvermindering, zeker niet op de lange termijn.
Door voorkeursaannamebeleid (i.e., bij gelijke geschiktheid krijgt de kandidaat met een bepaalde achtergrond de baan) of door begeleiding (i.e., mensen met een bepaalde achtergrond krijgen begeleiding om op het niveau te komen) is er geen kwaliteitsvermindering.
Quota zullen op de lange termijn ook niet leiden tot kwaliteitsvermindering. Door positieve voorbeelden, horizontale beïnvloeding en beter imago zal de wervingspoel groter en beter worden, waardoor de kwaliteit van de aangenomen mensen ook beter zal worden.
Overigens ben ik geen fan van positieve discriminatie; niet omdat ik denk dat het niet werkt, maar omdat ik er principieel op tegen ben dat de overheid discrimineert.
Zag volgens mij een NLT- agent met die ministeres praten gisteravond. Dan is het toch wel handig als een agentje bv. Turks spreekt.quote:Op zondag 12 maart 2017 18:51 schreef WodanIsGroot het volgende:
Hoe staat het nu met deze discussie? met de rellen de we nog gaan krijgen de komende dagen.
Positieve discriminatie leidt per definitie tot kwaliteitsvermindering. Je neemt niet de beste, maar iemand op racistische gronden.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Positieve discriminatie hoeft niet te leiden tot kwaliteitsvermindering, zeker niet op de lange termijn.
Door voorkeursaannamebeleid (i.e., bij gelijke geschiktheid krijgt de kandidaat met een bepaalde achtergrond de baan) of door begeleiding (i.e., mensen met een bepaalde achtergrond krijgen begeleiding om op het niveau te komen) is er geen kwaliteitsvermindering.
Quota zullen op de lange termijn ook niet leiden tot kwaliteitsvermindering. Door positieve voorbeelden, horizontale beïnvloeding en beter imago zal de wervingspoel groter en beter worden, waardoor de kwaliteit van de aangenomen mensen ook beter zal worden.
Overigens ben ik geen fan van positieve discriminatie; niet omdat ik denk dat het niet werkt, maar omdat ik er principieel op tegen ben dat de overheid discrimineert.
Joh, anders kick je een topic van meer dan een maand oud.quote:Op zondag 12 maart 2017 20:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Positieve discriminatie leidt per definitie tot kwaliteitsvermindering. Je neemt niet de beste, maar iemand op racistische gronden.
Joh, dat deed ik. Leek me wel actueelquote:Op zondag 12 maart 2017 20:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, anders kick je een topic van meer dan een maand oud.
Als we dan toch weer bezig zijn.quote:Op zondag 12 maart 2017 20:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, anders kick je een topic van meer dan een maand oud.
Als positieve discriminatie wordt afgedwongen door een quotum, is de praktijk vaak dat "gelijke geschiktheid" wordt vervangen door "acceptabel genoeg". En dan krijg je inderdaad het laten zakken van criteria om de cijfertjes maar rond te krijgen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:22 schreef Ryon het volgende:
Positieve discriminatie vindt plaats bij "gelijke geschiktheid".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |