De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.quote:'Politie moet van diversiteit prioriteit maken'
De nationale politie moet meer mensen met een multiculturele achtergrond aannemen en daarvan moeten er bovendien meer doorstromen naar de top van de organisatie. De politie verliest anders draagvlak in de samenleving. Dat beweert Max Daniel van de nationale politie in een interview met de Volkskrant.
Redactie 03-02-17, 06:26 Laatste update: 07:11
Volgens Daniel moet etnische diversiteit een prioriteit worden binnen het korps. De urgentie van het probleem wordt door de organisatie niet voldoende gevoeld, stellen de politiecommissaris Noord-Nederland en algemeen commandant van de Nationale Staf Grootschalig Bijzonder Onderzoek (NSGBO) asielstromen en mensensmokkel. Daniel denkt dat een gebrek aan een afspiegeling van de samenleving in het korps gevolgen heeft voor het vertrouwen in de politie.
Van de mensen in de hoogste politieleiding, de zogeheten Top 71, is de Nederlands-Indische Daniel de enige met een niet-westerse achtergrond.
De politiecommissaris wordt in zijn pleidooi gesteund door collega's van de nationale politie. Samen vormen ze sinds 2007 de onafhankelijke denktank Pharessia. De groep komt geregeld samen om te praten over diversiteit.
Korpschef Erik Akerboom zegt zich te herkennen in het verhaal van Daniel en de leden van Pharresia. ,,Er is de afgelopen jaren te weinig bereikt als het gaat om het diverser maken van de politie", zegt hij in de Volkskrant. ,,De toenemende polarisatie in de samenleving zie ik ook om mij heen. Dat is een extra reden om echt werk te maken van meer diversiteit binnen het korps."
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De politie moet van het vangen van boeven een prioriteit maken. Je zult zien dat het dan met het draagvlak van de politie wel snor zit.
Goed voor de werkgelegenheid dusquote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:50 schreef MichaelScott het volgende:
Dan mogen ze het aantal mensen bij de Rijksrecherche ook wel flink uitbreiden.
Het maakt weinig uit. Iemand blijft net zo hard schreeuwen dat er sprake is van racisme al er een gekleurde agent bij zit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:37 schreef D.D.W. het volgende:
Spreekt wel over hoe de politie/politiek naar onze maatschappij kijkt.
De politie wordt dus niet meer serieus genomen als het te blank is?
Juist... volgens mij worden ze hard uitgelachen in bepaalde kringen
Ik ben wel eens op zo'n bureau geweest, als getuige, en wat me opviel was dat daar uitermate inefficient gewerkt werd. Maar ja, n = 1.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
Ja als al die mensen nou eens aangifte zouden doen van moord. Nu lijkt het alleen maar alsof er minder moorden worden gepleegd elk jaar. Oh wacht..quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de politiek moet de pakkans voor criminelen tot prioriteit maken, niet de verkeersboeteopbrengst. Meeste Agenten willen niets liever dan hun werk doen, als in boeven vangen. Politiek beslist hierin, niet de politie. Die liegt al jaren over dalende criminaliteit. Feit is dat de criminaliteit niet daalt maar de wil aangifte te doen.
Meer diversiteit is helemaal niet beter.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:49 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, meer diversiteit is beter. Maar de grote vraag is waarom er nu onvoldoende diversiteit is, ondanks decennia van positieve discriminatie, specifieke werving bij minderheden, speciale programma's voor diverse groepen... en dan heb ik het niet over tv-programma's waarin de politieteams standaard zeer divers zijn om het goede voorbeeld te geven.
Willen de niet-witten wel bij de politie werken, zich in dienst stellen van de Nederlandse burger en loyaliteit tonen met de Nederlandse staat?
En mogen bepaalde groepen dat wel, als er een screening is op gedrag, strafblad en chantagegevoeligheid? Zeker in de hogere regionen?
Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:33 schreef Scrummie het volgende:
Diversiteit != kwaliteit. En daar dient het *altijd* om te draaien, of je nou bruin paars of grijs bent.
Juist.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De bemensing bij de politie hoort een afspiegeling te zijn van de maatschappij, geen opvangplaats voor blanke mannen die geen vak hebben geleerd
Ach kom op er zijn zoveel gekleurde Nederlanders die net zoals jij een bord boerenkool eten. Natuurlijk moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving, anders krijg je juist polarisatie en segregatie in de maatschappij en dat is nou juist wat je niet wil.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
De reden is dat veel allochtonen niet door de screening heen komen. Voor hogere functies vooral wordt de hele familie doorgelicht en kan het strafblad van een broer of neef redenen zijn voor afwijzing van promotie.
De enige oplossing om meer niet westerse allochtonen bij de politie te krijgen is een verlaging van de criterea.
Juist wanneer de politie straks opeens meer allochtonen heeft zal het vertrouwen afnemen, dit omdat dan de mogelijkheid van criminele verstrengeling veel groter is.
Niets? Dat zeg ik toch ook helemaal niet?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?
Omdat de maatschappij bestaat uit racisten die alleen naar de huidskleur van politieagenten kijken?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ach kom op er zijn zoveel gekleurde Nederlanders die net zoals jij een bord boerenkool eten. Natuurlijk moet de politie een afspiegeling zijn van de samenleving, anders krijg je juist polarisatie en segregatie in de maatschappij en dat is nou juist wat je niet wil.
Want alleen roomblanke Nederlanders moeten alle machtsposities behouden? De beste mensen moeten daar staan, of je nou een donkere huidpigment hebt of een blanke. Als je elkaars waarde en normen maar respecteert.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 09:55 schreef Scrummie het volgende:
Diversiteit geneuzel. De grootste kanker van deze maatschappij.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets? Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Dat is exact het hele punt; gelijk weer in de verdediging. Diversiteit moet gewoon helemaal geen argument zijn.
Ja alsof alleen blanken per definitie staan voor kwaliteit, hoe kortzichtig.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en wat doet jou vermoeden dat de kwaliteit in het geding komt als het korps diverser wordt?
Nee, dat zeg ik dus niet. Waarom moet diversiteit een argument zijn om iemand aan te nemen? Waarom is dat een kwaliteit? Gaat iemand beter boeven vangen als ie bruin is? Of paars? Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Want alleen roomblanke Nederlanders moeten alle machtsposities behouden? De beste mensen moeten daar staan, of je nou een donkere huidpigment hebt of een blanke. Als je elkaars waarde en normen maar respecteert.
Nee, dat suggereer ik niet. Je legt nu al 2 keer woorden in mijn mond die ik niet zeg. Godsgruwelijk vervelend.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom zou het geen argument moeten zijn? Nu suggereer je alsof er wel iets mis is met diversiteit
Nogmaals, dat heb ik helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja alsof alleen blanken per definitie staan voor kwaliteit, hoe kortzichtig.
quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat suggereer ik niet. Je legt nu al 2 keer woorden in mijn mond die ik niet zeg. Godsgruwelijk vervelend.
Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?
Je begrijpt echt compleet niet wat ik zeg. Of ik leg het compleet verkeerd uit, of jij bent nogal dom. Ik ga voor het laatste.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.
Man, man, man. Val jij even door de mand.
Blijkbaar is dat de nieuwe gang van zaken in dit verziekte land.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat de maatschappij bestaat uit racisten die alleen naar de huidskleur van politieagenten kijken?
Uitspraken als:quote:
Zijn inderdaad heel volwassen. Het is niet erg om af en toe onderuit te gaan. Maar wees er wel eerlijk over.quote:Of ik leg het compleet verkeerd uit, of jij bent nogal dom. Ik ga voor het laatste.
Niet dat soort blauwquote:
Jij bent gewoon simpel. Niet iedereen is docent speciaal onderwijs.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 11:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Uitspraken als:
[..]
Zijn inderdaad heel volwassen. Het is niet erg om af en toe onderuit te gaan. Maar wees er wel eerlijk over.
Anders zul je echt beter je best moeten gaan doen om het beter uit te leggen wat je werkelijk bedoelt.
Dat is wel wat er gebeurt bij dit soort "positieve discriminatie". Kun je het wel ridiculiseren maar dat doet niets af aan wat het probleem is bij geforceerde diversiteit.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Meen je dit? Je zegt nota bene in de post ervoor dat "diversiteit" een reden zou zijn om "bruine sollicitanten met mindere kwalificaties" aan te nemen.
Echter kan een "bruine agent" met mindere kwalificaties (dan de "blanke agent") maar echter wel met meer culturele achtergrond kennis en bepaalde aanzien in bepaalde wijken van meer waarde zijn in dergelijke wijken. Zo zou de "bruine agent" dus beter gekwalificeerd zijn voor zijn werkgebied dan de "blanke agent" met iets betere papieren. Ja het is af en toe de omgekeerde wereld, maar de maatschappij is helaas niet perfect.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 10:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik dus niet. Waarom moet diversiteit een argument zijn om iemand aan te nemen? Waarom is dat een kwaliteit? Gaat iemand beter boeven vangen als ie bruin is? Of paars? Nee dus. Waarom zou je iemand die blank is niet aannemen, en de bruine sollicitant wel terwijl die minder kwalificaties heeft, onder het mom van "diversiteit"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |