SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaakSPOILER: de eedOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben ook een Facebookpagina: klik
DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk, dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's
Nee hoor, heb vele stijlen.quote:Op zondag 29 januari 2017 01:20 schreef Tuned22 het volgende:
Nou Piet dit is wel mijlenver uit je comfortzone of niet
Ja dat was wel een bekende.quote:Op zondag 29 januari 2017 01:26 schreef Tuned22 het volgende:
Wist ik niet![]()
Piet die Fatboy Slim draait...
Maar tis zondag, laten we het maar op openbaringen gooien dan
Draaide Dub op EleKtro Festivals.quote:Op zondag 29 januari 2017 01:35 schreef Tuned22 het volgende:
Eat Sleep Rave RePIET was toepasselijker geweest
Wat verkoopt ie daar?quote:Op zondag 29 januari 2017 08:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mogguh bijklusser
Mogguhquote:Op zondag 29 januari 2017 08:49 schreef Diaan73 het volgende:
GoedemorgenEn weer een verjaardag overleefd. De laatsten gingen om 21:30 uur weg. Daarna uitgeput op de bank en in slaap gevallen.
Hoe was het bij Green Day Oscar? Daar was je gisteren naartoe toch?
Vandaag taartresten eten.quote:Op zondag 29 januari 2017 08:49 schreef Diaan73 het volgende:
GoedemorgenEn weer een verjaardag overleefd. De laatsten gingen om 21:30 uur weg. Daarna uitgeput op de bank en in slaap gevallen.
Hoe was het bij Green Day Oscar? Daar was je gisteren naartoe toch?
Ow okay.quote:Op zondag 29 januari 2017 08:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mogguh
Green Day is dinsdag. Zit nu in London.
quote:Op zondag 29 januari 2017 09:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja maar ook beetje opruimen en schoonmaken.
Dat hoort er bij na een feestje. Maar 21.30 iedereen weg is mooi op tijd.quote:Op zondag 29 januari 2017 09:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja maar ook beetje opruimen en schoonmaken.
Vanaf 14:00 uur 's middags hč?quote:Op zondag 29 januari 2017 09:12 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
Dat hoort er bij na een feestje. Maar 21.30 iedereen weg is mooi op tijd.
Zekersquote:
Dat is minder dan. Alles naar wens verlopen?quote:Op zondag 29 januari 2017 09:20 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zekers
Straks wel weer naar huis
quote:
quote:Op zondag 29 januari 2017 10:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Ik denk zo'n 15 volwassenen en 8 kinderen.
Maar de woonkamer en keuken zijn weer fris en fruitig. Vanmiddag Lennons kamer nog. Daar is een kleine ramp voltrokken.
Leuk initiatief, Doenquote:Op zaterdag 28 januari 2017 21:05 schreef D. het volgende:
[..]
We hebben een Top 2000 jaren 80 actie waarbij een lijst samengesteld wordt.
Ik wilde de uitslag bekend maken door deze uit te zenden.
Nouja, als dat een probleem is dan doen we maar 2 uurtjes
Alles goed bij jou?quote:
gaat lekker, gelukkig niet meer zo koud. Ik doe lekker rustig aan vandaagquote:Op zondag 29 januari 2017 10:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Alles goed bij jou?
Het is grauw en grijs hier, maar gelukkig gaan de temperaturen weer omhoog
Goedemorgen. Leuk je weer eens te zien hier.quote:
Ik heb vandaag ook een chill dagje. Denk dat ik koekjes ga bakkenquote:Op zondag 29 januari 2017 10:46 schreef Karzai het volgende:
[..]
gaat lekker, gelukkig niet meer zo koud. Ik doe lekker rustig aan vandaag
Meltingquote:Op zondag 29 januari 2017 10:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen. Leuk je weer eens te zien hier.
Fijne dag.quote:Op zondag 29 januari 2017 11:05 schreef just me het volgende:
* just me gaat er op uit.fijne dag allen
quote:Op zondag 29 januari 2017 10:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is minder dan. Alles naar wens verlopen?
wat ons betreft zaterdagquote:Op zondag 29 januari 2017 13:23 schreef D. het volgende:
eejjjjjjjj
Voor de Top 2000'ers hier, gaat jullie voorkeur naar de zaterdag of de zondag?
2000 platen red je niet in 1 dag.quote:Op zondag 29 januari 2017 13:23 schreef D. het volgende:
eejjjjjjjj
Melting bood aan een uurtje te schuiven, dus afhankelijk van de resultaten kan ik dan van 20:00u tot 22:00u, gewoon iets ingekortquote:
bedankt voor de tipquote:Op zondag 29 januari 2017 13:31 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
2000 platen red je niet in 1 dag.
quote:Op zondag 29 januari 2017 13:34 schreef D. het volgende:
[..]
Melting bood aan een uurtje te schuiven, dus afhankelijk van de resultaten kan ik dan van 20:00u tot 22:00u, gewoon iets ingekort
quote:Op zondag 29 januari 2017 13:31 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
2000 platen red je niet in 1 dag.
Dat hangt helemaal af van de einduitslagquote:Op zondag 29 januari 2017 13:23 schreef D. het volgende:
eejjjjjjjj
maak er dan 3 uur van, om 19 uur beginnen, red je dat? Wij gooien onze planning gewoon om, wij zijn er zeker bij op zaterdag, uit eten gaan met schoonmoeder kan een week later ofzo ook wel.quote:Op zondag 29 januari 2017 13:34 schreef D. het volgende:
[..]
Melting bood aan een uurtje te schuiven, dus afhankelijk van de resultaten kan ik dan van 20:00u tot 22:00u, gewoon iets ingekort
quote:Op zondag 29 januari 2017 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal af van de einduitslag
Ik wil eventueel ook wel een weekje skippen hoor. Dan heb je nog langer.quote:Op zondag 29 januari 2017 13:34 schreef D. het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 januari 2017 14:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik wil eventueel ook wel een weekje skippen hoor. Dan heb je nog langer.
firebirdquote:Op zondag 29 januari 2017 14:10 schreef Karzai het volgende:
wie gebruikt er allemaal sam broadcaster weet iemand welk database systeem je moet kiezen bij installatie? firebird?
Ja erg tof.quote:Op zondag 29 januari 2017 14:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]![]()
Top![]()
Maar de oldies niet skippen ge op donderdag. Oldies raden is tof
Vraag je het ook nog in hetTop 2000 topic?quote:Op zondag 29 januari 2017 13:23 schreef D. het volgende:
eejjjjjjjj
Bij welke uitslag gaat jouw voorkeur naar de zaterdag?quote:Op zondag 29 januari 2017 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal af van de einduitslag
quote:Op zondag 29 januari 2017 14:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik wil eventueel ook wel een weekje skippen hoor. Dan heb je nog langer.
quote:
Nu niet meerquote:Op zondag 29 januari 2017 14:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Vraag je het ook nog in hetTop 2000 topic?
Bij een puike muzieklijst. Op zondagavond kan ik toch zelden.quote:Op zondag 29 januari 2017 14:34 schreef D. het volgende:
[..]
Bij welke uitslag gaat jouw voorkeur naar de zaterdag?
Jammer dat je er niet bent, maar het geeft wel kansen voor ons.quote:Op zondag 29 januari 2017 14:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
As. donderdag ben ik waarschijnlijk niet van de partij, dus je kunt rustig typen dan...
n00bie valt voor mij in...quote:Op zondag 29 januari 2017 14:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jammer dat je er niet bent, maar het geeft wel kansen voor ons.
Het is 'onze' jaren 80 lijst he, die is bij voorbaat puikquote:Op zondag 29 januari 2017 14:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Bij een puike muzieklijst. Op zondagavond kan ik toch zelden.
Nou, ik vind niet alles even best wat erin staatquote:Op zondag 29 januari 2017 14:52 schreef D. het volgende:
[..]
Het is 'onze' jaren 80 lijst he, die is bij voorbaat puik
helaas, dan ben ik ook verhinderdquote:
Daarmee heb je Diaan en DDM toch weer blij gemaakt...quote:Op zondag 29 januari 2017 14:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
helaas, dan ben ik ook verhinderd
Dat doe ik met alle liefdequote:Op zondag 29 januari 2017 14:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarmee heb je Diaan en DDM toch weer blij gemaakt...
Ik ga ook niet alles draaien hequote:Op zondag 29 januari 2017 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nou, ik vind niet alles even best wat erin staat
Ik ga er maar vanuit dat er wijselijk gestemd wordt...quote:
Kansen voor DDM en mijquote:Op zondag 29 januari 2017 14:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
helaas, dan ben ik ook verhinderd
quote:
Alles met 2 of meer stemmen haal ik vast binnenquote:Op zondag 29 januari 2017 14:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]heb je mooi even de tijd voor. Maar je weet nog niet wat er in gaat komen...
Mag ik stemmen na de tracks gehoord te hebben tijdens de uitzending hier?quote:Op zondag 29 januari 2017 14:58 schreef D. het volgende:
[..]
Alles met 2 of meer stemmen haal ik vast binnen
Ja, tuurlijk, maar het telt niet meer meequote:Op zondag 29 januari 2017 15:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik stemmen na de tracks gehoord te hebben tijdens de uitzending hier?
Dat is dan dus de eindlijst?quote:Op zondag 29 januari 2017 15:02 schreef D. het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar het telt niet meer mee
Okay! Goed bedacht.quote:Op zondag 29 januari 2017 14:58 schreef D. het volgende:
[..]
Alles met 2 of meer stemmen haal ik vast binnen
Wel een maand van tevoren de top 3 bekend maken hequote:
Bij nr 1 beginnen, is stuk handiger plannen.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wel een maand van tevoren de top 3 bekend maken he
Er is toch nog wel een escape mogelijkheid voor uitvoerenden die in de loop van dit jaar overlijden?quote:
Raar, eerst stemmen en ze dan pas mogen horen...quote:Op zondag 29 januari 2017 15:02 schreef D. het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar het telt niet meer mee
Nee het is de bekendmaking van de lijst na het stemmen. Je kunt ze nu luisteren op de spotifylijstjes van Cee of n00bie.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Raar, eerst stemmen en ze dan pas mogen horen...
Je mag ze best alvast horen hoorquote:Op zondag 29 januari 2017 15:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Raar, eerst stemmen en ze dan pas mogen horen...
Lajeniegekmake, dat weet ie heel goedquote:Op zondag 29 januari 2017 15:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee het is de bekendmaking van de lijst na het stemmen. Je kunt ze nu luisteren op de spotifylijstjes van Cee of n00bie.
Ja hč. Boefje.quote:Op zondag 29 januari 2017 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Lajeniegekmake, dat weet ie heel goed
Dat nog wel...quote:Op zondag 29 januari 2017 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Lajeniegekmake, dat weet ie heel goed
Firebird is volgens mij de standaard, maar tenzij je SAM officieel hebt gekocht OF nog Windows XP hebt, zal het zeer moeilijk zijn om SAM aan het lopen te krijgen.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:48 schreef peaceman het volgende:
Vraagje:
Als ik SAM wil installeren krijg ik de opdracht om een database te kiezen:
Firebird
MySQL
PostgreSQL
MS SQL
Welke moet ik kiezen?
Ik heb de bovenste en onderste geprobeerd, maar dan krijgt ie geen verbinden. Dat kan zitten in de settings.
Je hebt default settings en specify custom settings. De eerste werkt dus niet, maar bij de tweede heb ik geen enkel idee wat ik daar moet kiezen/invullen.
Help!
Bij Mixxx heb ik ook problemen. Zal ongetwijfeld er mee te maken hebben dat ik er (nog) weinig van begrijp, maar als ik het programma start begint ie dat er geen uitvoerapparaten zijn ingesteld. (geen idee wat ik daar moet gaan invullen)quote:Op zondag 29 januari 2017 17:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Firebird is volgens mij de standaard, maar tenzij je SAM officieel hebt gekocht OF nog Windows XP hebt, zal het zeer moeilijk zijn om SAM aan het lopen te krijgen.
Mixxx werkt bijna net zo prettig en is gratis en is makkelijk te installeren.
Uitvoerapparaat is je geluidskaart, of anders je speakers.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bij Mixxx heb ik ook problemen. Zal ongetwijfeld er mee te maken hebben dat ik er (nog) weinig van begrijp, maar als ik het programma start begint ie dat er geen uitvoerapparaten zijn ingesteld. Zonder dat kan ik volgens mij niets. Zelfs niet lokaal iets afspelen.
ja oke, maar waar en hoe stel je dat in.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Uitvoerapparaat is je geluidskaart, of anders je speakers.
Opties - Voorkeuren - Geluidsapparatuur.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja oke, maar waar en hoe stel je dat in.
Zie DM...quote:Op zondag 29 januari 2017 17:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja oke, maar waar en hoe stel je dat in.
helpt dit? Is wel de shoutcastvariant maar het principe blijft hetzelfdequote:Op zondag 29 januari 2017 18:10 schreef peaceman het volgende:
Hij doet iets![]()
![]()
![]()
Dank allen tot zover!
Nu mijn volgende vraag...
Ik heb van Melting inlognaam en code gekregen en Encoder instellingen.
Waar vul ik die in?
quote:Op zondag 29 januari 2017 18:10 schreef peaceman het volgende:
Hij doet iets![]()
![]()
![]()
Dank allen tot zover!
Waar vul ik die in?
In Mixxx?quote:Op zondag 29 januari 2017 18:10 schreef peaceman het volgende:
Hij doet iets![]()
![]()
![]()
Dank allen tot zover!
Waar vul ik die in?
Aangezien Gup niet wordt onderbroken door stilte of iets dergelijks, lijkt het erop dat je überhaupt niet kunt inloggen?quote:
Ik hoor peaceman in de woonkamer bezig zijn met zijn testuitzending en ik hoor op radio 49 ook Boudewijn de Groot.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Technisch probleem of drankprobleem?(Ik hoor hier alleen Boudewijn de Groot)
Ah zo. Gelukkig is dit waar testuitzendingen voor bedoeld zijn. De boel testen en goed instellen.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik hoor peaceman in de woonkamer bezig zijn met zijn testuitzending en ik hoor op radio 49 ook Boudewijn de Groot.
Ik ben via DM bezig met Peaceman, ik denk dat een setting bij hem niet goed staat...quote:Op zondag 29 januari 2017 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Aangezien Gup niet wordt onderbroken door stilte of iets dergelijks, lijkt het erop dat je überhaupt niet kunt inloggen?
Doe ik wel...quote:Op zondag 29 januari 2017 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
Is het handig als ik ondertussen de eindtijd van de testuitzending verleng? Het is bijna 20:00 uur namelijk.
Op basis van de settings in het 'Live uitzenden' scherm wel.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef peaceman het volgende:
de dingen de MM en ik gecheckt hebben staan goed lijkt het.
quote:Op zondag 29 januari 2017 19:53 schreef MadMaster het volgende:
Is ToT in het huis?
Ik ben even door mijn mogelijke oplossingen heen...
Ik heb nog wel zo'n jpg-plaatje dat ik ooit van Melting heb ontvangen. Je gebruikt ook Mixxx, toch?quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef peaceman het volgende:
de dingen de MM en ik gecheckt hebben staan goed lijkt het.
Stuur mij die ook eens.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nog wel zo'n jpg-plaatje dat ik ooit van Melting heb ontvangen. Je gebruikt ook Mixxx, toch?
heb password opnieuw ingevoerd...quote:Op zondag 29 januari 2017 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op basis van de settings in het 'Live uitzenden' scherm wel.
Ik kan alleen niet zien of je je password goed hebt ingesteld...
De Message-service van FOK! heeft niet zo veel zin vandaag, geloof ik.quote:Op zondag 29 januari 2017 19:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Stuur mij die ook eens.
Ik heb mijn eigen plaatje gebruikt, op basis van mijn eigen settings.
Een URL van Imgur is voldoende...quote:Op zondag 29 januari 2017 19:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Message-service van FOK! heeft niet zo veel zin vandaag, geloof ik.
Even denken.
Of je vergeet de welbekende dll te installeren...quote:Op zondag 29 januari 2017 20:09 schreef Stien_Struis het volgende:
Instellingen kan niet zoveel fout aan, wachtwoord zal wel het probleem zijn, ergens een typo met doorgeven ofzo.
Ik verleng zo wel weer...quote:Op zondag 29 januari 2017 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik moet me even bezighouden met de avondmaaltijd. Hopelijk hoor ik een testuitzending als ik terug ben...
Neem aan dat die erop staat, melding daarvan is duidelijk.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Of je vergeet de welbekende dll te installeren...
Nee en ja.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:18 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Neem aan dat die erop staat, melding daarvan is duidelijk.
Recente MP3 's? Wie heeft die niet?quote:Op zondag 29 januari 2017 20:27 schreef MadMaster het volgende:
Stien, heb jij recente MP3's voor Peaceman?
Die van mij willen niet...
Wacht maar...quote:Op zondag 29 januari 2017 20:29 schreef Stien_Struis het volgende:
Hernoemd naar lame_enc.dll ? Heb 'm zelf voor de zekerheid ook in Windows/ System 32 gezet.
Dll's bedoelde ik, maar ik weet denk ik al waar het probleem zit.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:31 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Recente MP3 's? Wie heeft die niet?
Ok, als die niet klopt dan werkt het niet idd.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, verkeerde naam van de dll waarschijnlijk.
Wordt nu aan gewerkt...
quote:Op zondag 29 januari 2017 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Ik moet nu even wat anders doen, ik heb 11 gevraagd de boel even over te nemen...
Oké.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:38 schreef Diaan73 het volgende:
peaceman gaat pc nu even helemaal herstarten.
Ik heb verder ook niet zo veel meer ideeën meer over wat het probleem kan zijn. Echt alles is zo'n beetje gecheckt nu.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Ik moet nu even wat anders doen, ik heb 11 gevraagd de boel even over te nemen...
Nope.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:47 schreef peaceman het volgende:
ik ga mixxx weer starten zo.. ik doe een nummer van Ray Lamontagne dus als je dat hoort...
moet ik misschien dat eerste bestand wat MM mij stuurde weer verwijderen? dat dat een stoorzender is?quote:
Nee. Die codec heb je nodig om te kunnen draaien.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
moet ik misschien dat eerste bestand wat MM mij stuurde weer verwijderen? dat dat een stoorzender is?
dat is die tweede toch? of allebei?quote:Op zondag 29 januari 2017 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Die codec heb je nodig om te kunnen draaien.
Ik weet niet wat MadMaster je heeft gestuurd. Zie DM met instructie over het downloaden van de juiste codec.quote:Op zondag 29 januari 2017 20:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat is die tweede toch? of allebei?
daar zit wat in. ik ga er mee aan de gang...quote:Op zondag 29 januari 2017 20:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet wat MadMaster je heeft gestuurd. Zie DM met instructie over het downloaden van de juiste codec.
Ik denk dat je beter *eerst* de juiste codec kunt downloaden en op de goede plaats zetten en pas daarna Mixxx weer moet starten.
Ik heb lamemp3lib.dll en lame_enc.dll gestuurd en laten plaatsen....quote:Op zondag 29 januari 2017 20:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet wat MadMaster je heeft gestuurd. Zie DM met instructie over het downloaden van de juiste codec.
Ik denk dat je beter *eerst* de juiste codec kunt downloaden en op de goede plaats zetten en pas daarna Mixxx weer moet starten.
De 1e hernoemen naar lame_enc.dll .quote:Op zondag 29 januari 2017 20:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb lamemp3lib.dll en lame_enc.dll gestuurd en laten plaatsen....
ja snap ik, maar als MM mij die versie heeft gestuurd, hoeft dat niet lijkt me. Of praat ik nu onzin?quote:Op zondag 29 januari 2017 21:02 schreef Elfletterig het volgende:
https://www.mixxx.org/wiki/doku.php/internet_broadcasting
Peaceman moet nu de 64-bits versie van de codec downloaden en op de juiste plek zetten.
Ik weet niet welke versie MM je heeft gestuurd. Zie DMquote:Op zondag 29 januari 2017 21:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
ja snap ik, maar als MM mij die versie heeft gestuurd, hoeft dat niet lijkt me. Of praat ik nu onzin?
Ja, je hebt zowel een Program files en Program X86 files dan, in beide staat Mixxx map, in de 1e moet je de lame_enc.dll zetten.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:02 schreef peaceman het volgende:
ik heb de 64 bits versie van Mixxx, maakt dat nog verschil?
Stien jij zegt dus dat ik dat eerste bestand wat MM heeft gestuurd heeft moet hernoemen en die tweede weg moet gooien?
Om de chaos niet groter te laten worden, zeg ik even niks nu...quote:Op zondag 29 januari 2017 21:07 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ja, je hebt zowel een Program files en Program X86 files dan, in beide staat Mixxx map, in de 1e moet je de lame_enc.dll zetten.
Met als tussenstap dat je eerst het gedownloade zip-bestand moet uitpakken. Vervolgens zet je inderdaad dat bestand in de genoemde map.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:07 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ja, je hebt zowel een Program files en Program X86 files dan, in beide staat Mixxx map, in de 1e moet je de lame_enc.dll zetten.
quote:Copy libmp3lame.dll to the location you have installed Mixxx, probably C:\Program Files\Mixxx\
Waarom zou je Mixxx opnieuw installeren? Dat werkt toch gewoon als je het opstart?quote:Op zondag 29 januari 2017 21:12 schreef peaceman het volgende:
is het verstandig misschien dat ik mixxx helemaal opnieuw ga installeren en dan alle stappen volg die jullie genoemd hebben?
ik had dat bestand er al bij gezet elf.. en ook toen hoorden jullie helaas niets veranderenquote:Op zondag 29 januari 2017 21:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zou je Mixxx opnieuw installeren? Dat werkt toch gewoon als je het opstart?
Sluit Mixxx af, volg de procedure zoals hierboven beschreven. Daarna Mixxx weer starten en verbinding maken.
Ik moet helaas ook afhaken nu. Ik heb de eindtijd op 21:30 uur gezet. Misschien wil Stien je nog verder helpen; anders houdt het helaas even op.
Ok, ik heb inderdaad nog laatste versie met 2 decks.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:12 schreef Elfletterig het volgende:
Bestanden re-namen is alleen nodig bij lagere versies van Mixxx, niet bij de versie die Peaceman heeft gedownload.
Da's 1.11quote:Op zondag 29 januari 2017 21:17 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ok, ik heb inderdaad nog laatste versie met 2 decks.
2.0.0 is de versie die ik hebquote:Op zondag 29 januari 2017 21:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's 1.11
Peaceman heeft 1.12 of hoger, als die er al is...
Heb je niet nog een Mixxx map?quote:Op zondag 29 januari 2017 21:20 schreef peaceman het volgende:
ik sta weer aan, maar er gebeurt niets...
Die dll is essentieel, daar zit het probleem, denk ik...quote:Op zondag 29 januari 2017 21:41 schreef Diaan73 het volgende:
Nou dat gaat niet echt voorspoedig. Er is ook geen andere map te vinden op de pc...
Die staat wel in de map.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die dll is esentieel, daar zit het probleem, denk ik...
Die in program files is de Mixxx map waar die Lame dll in gezet moet worden, dan zou het moeten werken.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:41 schreef Diaan73 het volgende:
Nou dat gaat niet echt voorspoedig. Er is ook geen andere map te vinden op de pc...
Het gekke is dat de Mixxx map niet in program files maar in: "gebruikers/diana/appdata/local" staat.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:47 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Die in program files is de Mixxx map waar die Lame dll in gezet moet worden, dan zou het moeten werken.
Da's een vreemde plek voor programma's, daar staat normaal alleen je data tbv programma's.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het gekke is dat de Mixxx map niet in program files maar in: gebruikers/diana/appdata/local
Dit is volgens mij standaard ingesteseld ooit dat programma's daar gezet worden.
Moeten we de map naar program files verplaatsen (als dat kan)
Ja, ik denk ook dat dat het verstandigste is...quote:Op zondag 29 januari 2017 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's een vreemde plek voor programma's, daar staat normaal alleen je data tbv programma's.
Misschien dan toch verwijderen en opnieuw installeren in Program Files...
Daar staat ook een Mixxx map idd maar in program files installeert de EXE normaal gesproken.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het gekke is dat de Mixxx map niet in program files maar in: "gebruikers/diana/appdata/local" staat.
Dit is volgens mij standaard ingesteld dat programma's daar gezet worden.
Moeten we de map naar program files verplaatsen (als dat kan) dus opnieuw installeren.
Als je die nu nog niet zou weten...quote:Op zondag 29 januari 2017 21:55 schreef peaceman het volgende:
het is ook het enige wat ik nog kan bedenken. Gewoon mixxx eraf gooien en opnieuw beginnen. Ik weet nu in elk geval welke instellingen goed zouden moeten zijn.
Dat dus...quote:Op zondag 29 januari 2017 21:55 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Daar staat ook een Mixxx map idd maar in program files installeert de EXE normaal gesproken.
Ja, maar in de local user-map die jij noemt is niet logisch...quote:Op zondag 29 januari 2017 21:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Daar staat toch ook dat het in andere folder geïnstalleerd mag worden?
Dat kun je veranderen wanneer je op bijv andere HD programs zet.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Daar staat toch ook dat het in andere folder geïnstalleerd mag worden?
"gebruikers/diana/appdata/local" is normaal al verborgenquote:Op zondag 29 januari 2017 21:56 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar staat Program Files niet verborgen/hidden?
Zie je die map wel?
Ja dat wel. We zien program files en program files (x86)quote:Op zondag 29 januari 2017 21:56 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar staat Program Files niet verborgen/hidden?
Zie je die map wel?
Daar hoort normaal Mixxx map te staan.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja dat wel. We zien program files en program files (x86)
Snap ik. We gaan hem gewoon verwijdefen en opnieuw installeren. En dan de stappen van Elf volgen.quote:Op zondag 29 januari 2017 21:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, maar in de local user-map die jij noemt is niet logisch...
De eerste of tweede? Dan doen we het meteen goed.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:02 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Daar hoort normaal Mixxx map te staan.
Voor 64bit moet je in de 1e zijn om DLL te plaatsen.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
De eerste of tweede? Dan doen we het meteen goed.
In de volksmond ook wel bekend als de Raad van Elfquote:Op zondag 29 januari 2017 22:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Snap ik. We gaan hem gewoon verwijdefen en opnieuw installeren. En dan de stappen van Elf volgen.
quote:Op zondag 29 januari 2017 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de volksmond ook wel bekend als de Raad van Elf
Bij mij staat Mixxx onder C:\ Program filesquote:Op zondag 29 januari 2017 22:05 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Voor 64bit moet je in de 1e zijn om DLL te plaatsen.
Heb zelf oudere versie en staat bij mij ook in X86 Mixxx map maar daar heb ik niets veranderd.
Daar zijn we nu mee bezigquote:Op zondag 29 januari 2017 22:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij mij staat Mixxx onder C:\ Program files
En nergens anders.
In C:\ Program files (x86) heb ik geen Mixxx-map of iets dergelijks staan.
De procedure:
Installeer Mixxx (64-bits), versie 2.0.0.
Volg de instructie onder Mp3 streaming -> Windows
op deze pagina: https://www.mixxx.org/wiki/doku.php/internet_broadcasting
Download hier: http://www.rarewares.org/mp3-lame-libraries.php
Het als tweede genoemde bestand: x64-Win64 (379kB)
Pak dit zip-bestand uit. Kopieer libmp3lame.dll naar C:\ Program files \ Mixxx
Open Mixxx
Ga naar Opties -> Voorkeuren -> Live uitzenden
Voer hier de opgegeven instellingen in. Zorg dat de gebruikersnaam letterlijk overeenstemt met wat er op het toegestuurde voorbeeld-plaatje staat. Voer je wachtwoord in en maak verbinding.
Hij heeft nu al een record, die Peaceman. Zelden is een testuitzending zo vaak verlengd....quote:Op zondag 29 januari 2017 22:14 schreef MadMaster het volgende:
Het leven van een aspirant DJ gaat niet altijd over rozen...
Ik wel, geen idee waarom? Werkt ook gewoon wanneer ik EXE opstart in die X86 map.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:11 schreef Elfletterig het volgende:
In C:\ Program files (x86) heb ik geen Mixxx-map of iets dergelijks staan.
Heb ik ook, maar dat maakt niets uit.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ik wel, geen idee waarom? Werkt ook gewoon wanneer ik EXE opstart in die X86 map.
Waarschijnlijk omdat 1.11 versie er eerst opgezet is. Bij mij is dat nog steeds de versie die ik gebruik.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb ik ook, maar dat maakt niets uit.
Werkt allebei...
Oeps.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij heeft nu al een record, die Peaceman. Zelden is een testuitzending zo vaak verlengd....
ik zou er bijna om kunnen lachenquote:Op zondag 29 januari 2017 22:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hij heeft nu al een record, die Peaceman. Zelden is een testuitzending zo vaak verlengd....
Helaas?quote:
Ik heb ze er allebei nog op staan, allebei in (x86)-map...quote:Op zondag 29 januari 2017 22:20 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat 1.11 versie er eerst opgezet is. Bij mij is dat nog steeds de versie die ik gebruik.
Jij hebt keer geupgrade toch?
Je krijgt wél verbinding met de uitzendserver, begrijp ik?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik zou er bijna om kunnen lachen![]()
Bedankt allemaal voor alle hulp, maar ik geef het op voor vandaag.
Hij maakt verbinding, maar er gebeurt helaas niet.
Tijd voor een borrel!
Kreeg ik maar foutmeldingen...quote:Op zondag 29 januari 2017 22:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Helaas?
Welke foutmeldingen krijgt Peaceman eigenlijk? Kan hij geen verbinding maken met de uitzendserver?
Helaas...quote:Op zondag 29 januari 2017 22:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik zou er bijna om kunnen lachen![]()
Bedankt allemaal voor alle hulp, maar ik geef het op voor vandaag.
Hij maakt verbinding, maar er gebeurt helaas niet.
Tijd voor een borrel!
Kun je eens een speedtest uitvoeren? http://www.speedtest.net/quote:
Yeps. Hii geeft succesvol verbonden aan. Muziek draait op pc en hoten we thuis maar niet op radio49.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je krijgt wél verbinding met de uitzendserver, begrijp ik?
Doe ik wel even.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kun je eens een speedtest uitvoeren? http://www.speedtest.net/
En daarna je download- en uploadsnelheid posten?
Ik had ook al gevraagd of Peaceman via Wifi of kabel verbonden was.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kun je eens een speedtest uitvoeren? http://www.speedtest.net/
En daarna je download- en uploadsnelheid posten?
Was eerst wifi maar hebben nu pc aangesloten op kabel.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had ook al gevraagd of Peaceman via Wifi of kabel verbonden was.
Dat wil ook nog wel eens verschil maken...
Opvallend dat de upload hoger is dan de download. Dat is normaal gesproken (ruimschoots) andersom. Maar de uploadsnelheid vormt zeker geen probleem.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:25 schreef Diaan73 het volgende:
Download : 81,65 Mbps
Upload: 88,40 Mbps
Anders zouden we het toch ook niet thuis horen?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:26 schreef d4v1d het volgende:
Staat het volumeknopje wel omhoog?
(En heb je een Output device om te streamen?)
Hé Grappenmaker, jij hier.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:26 schreef d4v1d het volgende:
Staat het volumeknopje wel omhoog?
(En heb je een Output device om te streamen?)
Nog een keer gedaan en dan is upload weer hoger.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opvallend dat de upload hoger is dan de download. Dat is normaal gesproken (ruimschoots) andersom. Maar de uploadsnelheid vormt zeker geen probleem.
Zie edit.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Anders zouden we het toch ook niet thuis horen?
Output device?
Zie edit voor nog een waardevolle toevoegingquote:Op zondag 29 januari 2017 22:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hé Grappenmaker, jij hier.
De suggestie van een output device is zo gek nog niet.
Dat heet glasvezel.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opvallend dat de upload hoger is dan de download. Dat is normaal gesproken (ruimschoots) andersom. Maar de uploadsnelheid vormt zeker geen probleem.
Goeie vraag.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:29 schreef peaceman het volgende:
Kun je zeggen waar dat staat in Mixxx??
Ja dat klopt denk ik. Ik kreeg melding: verbonden en daarna ontkoppeld. Kan het daar mee te maken hebben?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoor nu wel voortdurend onderbrekingen van Gup, maar steeds maar een paar seconden. Het lijkt net alsof -ie er dan weer uitknalt.
Opties / Voorkeuren. Daar staat output gelijk danquote:Op zondag 29 januari 2017 22:29 schreef peaceman het volgende:
Kun je zeggen waar dat staat in Mixxx??
Vreemd. Gebruik je een microfoon of iets dergelijks?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja dat klopt denk ik. Ik kreeg melding: verbonden en daarna ontkoppeld. Kan het daar mee te maken hebben?
quote:Op zondag 29 januari 2017 22:32 schreef Elfletterig het volgende:
Wordt nu afgespeeld : Donna Summer - On The Radio - ~Verzoekje~
Bij ons staat geen digital audio. Alleen 3 speakers en 2 microfoons. Kan dat het probleem geven?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:38 schreef d4v1d het volgende:
Ik had bijna dezelfde problemen met de volgende situatie:
- Speakers aangesloten met een USB kabel. Dit ziet Windows als aparte geluidskaart..
- Voorin mijn PC-kast zit een ingang voor Microfoon en een Ingang voor Koptelefoon. De koptelefoon gebruikte ik af en toe, en met de microfoon kon ik onzinnig lullen.. Maar dat betekende ook dat je twee geluidskaarten hebt.
Ik weet niet of die bug inmiddels is verholpen, maar vroeger vond Mixxx dat niet grappig en moest ik steeds reconnecten
Om te zien hoeveel geluidskaarten Windows (en dus ook Mixxx) ziet doe het volgende
• Druk op de Windows toets op je toetsenbord, druk tegelijkertijd op R. (Dus Winkey+R tegelijk indrukken)
• Tik hier in devmgmt.msc. Dit opent Windows apparaatbeheer.
• Kijk hier onder Audio (een van de eerste opties)
In mijn geval heb ik drie geluidskaarten (USB, Analoog en via HDMI van beeldscherm)
[ afbeelding ]
Nu is dat niet zo erg.. Tenzij je meer dan één van deze geluidskaarten in Mixxx wil gebruiken... Dat veroorzaakt dit misschien.
Neuh, per geluidskaart heet het gewoon anders.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bij ons staat geen digital audio. Alleen 3 speakers en 2 microfoons. Kan dat het probleem geven?
Binnen mixxx, welke speaker heb je ingesteld staan, en welke microfoon? Kan je anders eens enkel een Speaker instellen. Zonder dat je nog een microfoon kiest.. Kijk dus of je Microfoon kan leeglaten.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bij ons staat geen digital audio. Alleen 3 speakers en 2 microfoons. Kan dat het probleem geven?
Wacht heel even af, ik ben anders wel benieuwd naar een screenshotje.. Het kan verwarrend zijn als je niet heel veel van Computers af weet. Namen kunnen hetzelfde zijn of op elkaar lijkenquote:Op zondag 29 januari 2017 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Neuh, per geluidskaart heet het gewoon anders.
Moet ik even screenshotje maken?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:42 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wacht heel even af, ik ben anders wel benieuwd naar een screenshotje.. Het kan verwarrend zijn als je niet heel veel van Computers af weet. Namen kunnen hetzelfde zijn of op elkaar lijken
Probeer anders eerst even m'n edit (mic uit) . Anders een screenshotquote:
Microfoon kan ik alleen kiezen:quote:Op zondag 29 januari 2017 22:43 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Probeer anders eerst even m'n edit (mic uit) . Anders een screenshot
venster selecteren, dan alt+printscreen drukken.quote:
Goh... nooit geweten dat je met alt+printscreen een specifiek venster kunt kopiëren. Zo leer ik nog eens wat.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:50 schreef d4v1d het volgende:
[..]
venster selecteren, dan alt+printscreen drukken.
Ga dan in je browser naar imgur.com. Druk hier op ctrl+v terwijl je de pagina voor je hebt.
Wat deed ik nu niet goed dan?quote:
Dat wist ik wel... dan doen we ook op het werk omdat we met 2 schermen werken.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goh... nooit geweten dat je met alt+printscreen een specifiek venster kunt kopiëren. Zo leer ik nog eens wat.
Hee just mequote:Op zondag 29 januari 2017 22:54 schreef just me het volgende:
en weer een weekend voorbij, op naar het volgende
hij heeft het opgegeven ?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hee just me![]()
ik ben het trouwens... op de pc en inlog van peaceman, hij is op de bank gaan zitten![]()
quote:Op zondag 29 januari 2017 22:54 schreef just me het volgende:
en weer een weekend voorbij, op naar het volgende
quote:Op zondag 29 januari 2017 22:55 schreef d4v1d het volgende:
Oke, als je in Mixxx naar de instellingen gaat.
Dan zie je het eerste scherm voor je. "Geluid" (oid.. Sound hardware in t engels)
Druk dan eerst op Query Devices
[ afbeelding ]
Kijk dan wat er bij Output->master staat.
Dan bij Input-> Microphone 1-4
Post dat hier(Of een screenshot van het hele scherm)
Voor nu wel even.quote:
Staat bij Input alles op Geen? zet dan anders daarop (for the time being.. Kan je alleen even niet praten)quote:
Daar staat 192... moet dat lager misschien?quote:Op zondag 29 januari 2017 22:56 schreef d4v1d het volgende:
En bij Live Broadcasten, de Bitrate die je daar zelf invult bij Encoding, komt die overeen met wat de stream aankan?
dan is het goedquote:
Streaminstellingen weet ik niet.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar staat 192... moet dat lager misschien?
Nee is goed.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar staat 192... moet dat lager misschien?
Bij mij staat Hoofduitgang op "Primair geluidsstuurprogramma" en bij Hoofdtelefoons staat niks.quote:
Bij input staat alles op geen. Ik heb hoofdtelefoon nu ook op geen gezet.quote:Op zondag 29 januari 2017 22:58 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Staat bij Input alles op Geen? zet dan anders daarop (for the time being.. Kan je alleen even niet praten)
En dan hoofdtelefoon ook even voor de zekrheid op Geen. Dan kunnen we alles uitsluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |