abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2017 @ 11:53:24 #251
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168510950
Dit is Richard Spencer:

Breitbart heeft dit over hem te zeggen, naast dat ze hem zien als een alt-right intellectueel:

quote:
The media empire of the modern-day alternative right coalesced around Richard Spencer during his editorship of Taki’s Magazine. In 2010, Spencer founded AlternativeRight.com, which would become a center of alt-right thought.
Bannon, mede-oprichter en voormalig hoofd van Breitbart heeft over Breitbart gezegd: "We're the platform for the alt-right."

Je zult hem niet hem armpjes zien zwaaien of meer van dat soort gekkigheid, maar om nou te doen alsof hun gedachtegoed ver uit elkaar zal liggen lijkt me lastig aan te tonen.
pi_168510969
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit is Richard Spencer:

Breitbart heeft dit over hem te zeggen:

[..]

Bannon, mede-oprichter en voormalig hoofd van Breitbart heeft over Breitbart gezegd: "We're the platform for the alt-right."

Je zult hem niet hem armpjes zien zwaaien of meer van dat soort gekkigheid, maar om nou te doen alsof hun gedachtegoed ver uit elkaar zal liggen lijkt me lastig aan te tonen.
Abu-Bakr heeft ook genoeg over de islam te zeggen. Zijn alle moslims het daar mee eens als ze het over hun religie hebben?
pi_168511019
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:53 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Niet meegaan met de linkse gewoonte om karaktermoord te plegen op mensen die een andere mening hebben heeft niet zoveel met politieke correctheid te maken.
Tsja, ik ben niet links, knul. Helaas.

Bannon zit gewoon in die hoek. Dat is wellicht even slikken als je het presidentschap van Trump beschouwt als een godsgeschenk, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 januari 2017 @ 11:57:35 #254
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511056
Ja, voor de goede orde, ik ben ook niet links (in Nederland, in de VS zou ik wel als links gezien worden), maar Bannon vind ik serieus een engerd.
pi_168511060
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Abu-Bakr heeft ook genoeg over de islam te zeggen. Zijn alle moslims het daar mee eens als ze het over hun religie hebben?
Net als dat de islam een repressieve en achterlijke religie is, is alt-right een repressieve en achterlijke politieke ideologie. Dus nee, niet elke alt-righter hoeft met zijn arm omhoog te staan, net als niet elke moslim ongelovigen vermoordt. Maar net als in de islam is er in de alt-right een brede steun voor het onderdrukken van media, verbieden van meningen die hun niet bevallen en het selecteren van mensen op hun ideologische en raciale achtergronden.

Dus in plaats van de sleutels van het land aan repressieve moslims te geven, geeft men ze aan repressieve nazi's. Van hetzelfde laken een pak, van de regen in de drup. Langzaam worden de vrijheden opgedoekt en het klapvee van alt-right vindt het maar prachtig.
pi_168511061
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bannon zit gewoon in die hoek. Dat is wellicht even slikken als je het presidentschap van Trump beschouwt als een godsgeschenk, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Bewijs dat Bannon een nazi is?
pi_168511110
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb nog niets gezien van dat hij een neo-nazi is.

Meestal komt men met iets van Breitbart, een website waar de Joodse senior editor-in-chief Joel Pollak recent Bannon nog sterk heeft verdedigd tegen dit soort onzin-claims:

pi_168511171
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:57 schreef JanCees het volgende:

[..]

Bewijs dat Bannon een nazi is?
Tsja, ik kan hier verschillende bronnen posten die Bannon zo noemen. Maar elk artikel dat ik post zullen jij en je vrienden wegwuiven als 'linkse' demonisering.
pi_168511197
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:59 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Heb nog niets gezien van dat hij een neo-nazi is.

Meestal komt men met iets van Breitbart, een website waar de Joodse senior editor-in-chief Joel Pollak recent Bannon nog sterk heeft verdedigd tegen dit soort onzin-claims:

Aha, z'n (voormalige) personeel spreekt het tegen. Nee, nu ben ik overtuigd.
  zondag 29 januari 2017 @ 12:03:38 #260
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168511207
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:53 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Niet meegaan met de linkse gewoonte om karaktermoord te plegen op mensen die een andere mening hebben heeft niet zoveel met politieke correctheid te maken.
Dat is een linkse gewoonte, ja? Hoe verklaar je dan dat iemand als Hillary Clinton zo'n drie decennia lang constant door de conservatieve media onder vuur werd genomen?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 29 januari 2017 @ 12:03:48 #261
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511214
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Net als dat de islam een repressieve en achterlijke religie is, is alt-right een repressieve en achterlijke politieke ideologie. Dus nee, niet elke alt-righter hoeft met zijn arm omhoog te staan, net als niet elke moslim ongelovigen vermoordt. Maar net als in de islam is er in de alt-right een brede steun voor het onderdrukken van media, verbieden van meningen die hun niet bevallen en het selecteren van mensen op hun ideologische en raciale achtergronden.

Dus in plaats van de sleutels van het land aan repressieve moslims te geven, geeft men ze aan repressieve nazi's. Van hetzelfde laken een pak, van de regen in de drup. Langzaam worden de vrijheden opgedoekt en het klapvee van alt-right vindt het maar prachtig.
Goed gezegd.
pi_168511231
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik kan hier verschillende bronnen posten die Bannon zo noemen. Maar elk artikel dat ik post zullen jij en je vrienden wegwuiven als 'linkse' demonisering.
Omdat het niet waar is. Wanneer is volgens jou iemand een 'nazi'?
pi_168511274
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:04 schreef JanCees het volgende:

[..]

Omdat het niet waar is. Wanneer is volgens jou iemand een 'nazi'?
Extreem conservatief en extreem xenofoob. Overgoten met een beetje jodenhaat. Dat is Bannon.
pi_168511289
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, voor de goede orde, ik ben ook niet links (in Nederland, in de VS zou ik wel als links gezien worden), maar Bannon vind ik serieus een engerd.
Ik vind Bannon een schatje :P
pi_168511362
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Extreem conservatief en extreem xenofoob. Overgoten met een beetje jodenhaat. Dat is Bannon.
Uit de lucht gegrepen
pi_168511370
Fake news springt er weer op, tijd voor wat feiten

quote:
You can read the entire executive order from start to finish, reread it, then read it again, and you will not find a Muslim ban. It’s not there. Nowhere.
http://www.nationalreview.com/article/444370/donald-trump-refugee-executive-order-no-muslim-ban-separating-fact-hysteria
  zondag 29 januari 2017 @ 12:15:34 #267
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511440
Ah ja, pivot terug naar Trump?

Hoe corrupt is het dat de man een ban instelt voor alle moslimlanden, behalve de landen waar zijn eigen business zit? Bron
pi_168511461
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ah ja, pivot terug naar Trump?

Hoe corrupt is het dat de man een ban instelt voor alle moslimlanden, behalve de landen waar zijn eigen business zit? Bron
Deze lijst landen is samengesteld door Obama
  Redactie Games zondag 29 januari 2017 @ 12:16:42 #269
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168511469
quote:
Nee tuurlijk niet, Trump is niet zo stom om de jure te zeggen dat het om moslims gaat omdat dat tegen de grondwet is. De facto echter - het bevoordelen van landen waar Trump zaken mee doet, terwijl de landen die op de lijst staan al sinds 1975 geen aanslag meer op Amerikaanse bodem of op Amerikaanse staatsburgers hebben gepleegd - gaat zeker om moslims, en ook om belangenverstrengeling.

Het is een beetje zoals met Noord-Korea, ondanks dat het zegt dat het een republiek is is het gewoon een dictatuur.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 29 januari 2017 @ 12:18:53 #270
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168511507
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:16 schreef JanCees het volgende:

[..]

Deze lijst landen is samengesteld door Obama
Oh Obama heeft de lijst samengesteld, dan zal het wel kosjer zijn.
pi_168511578
Het blijkt dus achteraf niet een ban op geloof.

En, niet vergeten inderdaad, Trump heeft enkel landen toegevoegd aan een lijst, een lijst die Obama heeft opgezet.

Was er vorig topic niet iemand die Trump hierom een racist noemde? (verkeerd gebruik van dat woord, maar dat is een andere discussie).
Volgens diezelfde logica is op basis hiervan dus Obama een nog grotere racist! Want Obama 4 landen, en Trump 3 landen.
pi_168511595
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:22 schreef Refragmental het volgende:
Het blijkt dus achteraf niet een ban op geloof.

En, niet vergeten inderdaad, Trump heeft enkel landen toegevoegd aan een lijst, een lijst die Obama heeft opgezet.

Was er vorig topic niet iemand die Trump hierom een racist noemde? (verkeerd gebruik van dat woord, maar dat is een andere discussie).
Volgens diezelfde logica is op basis hiervan dus Obama een nog grotere racist! Want Obama 4 landen, en Trump 3 landen.
Zwarte mannen kunnen geen racist zijn.
pi_168511612
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:23 schreef JanCees het volgende:

[..]

Zwarte mannen kunnen geen racist zijn.
Dat fabeltje leeft inderdaad ook.
pi_168511656
We zijn tegen alternatieve feiten maar politieke correctheid is wel bon ton. Ook als dat gebaseerd is op alternatieve feiten, maar dat is anders toch.
pi_168511668
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:16 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, Trump is niet zo stom om de jure te zeggen dat het om moslims gaat omdat dat tegen de grondwet is. De facto echter - het bevoordelen van landen waar Trump zaken mee doet, terwijl de landen die op de lijst staan al sinds 1975 geen aanslag meer op Amerikaanse bodem of op Amerikaanse staatsburgers hebben gepleegd - gaat zeker om moslims, en ook om belangenverstrengeling.

Het is een beetje zoals met Noord-Korea, ondanks dat het zegt dat het een republiek is is het gewoon een dictatuur.
Dit zijn allemaal landen in oorlog of burgeroorlog of die oorlogen steunen, onder het sanctiebeleid van de VS vallen:

quote:
Second, the order imposes a temporary, 90-day ban on people entering the U.S. from Iraq, Syria, Iran, Libya, Somalia, Sudan, and Yemen. These are countries either torn apart by jihadist violence or under the control of hostile, jihadist governments.
en dan is er nog dit:

quote:
“Secretaries of State and Homeland Security may, on a case-by-case basis, and when in the national interest, issue visas or other immigration benefits to nationals of countries for which visas and benefits are otherwise blocked.” In other words, the secretaries can make exceptions — a provision that would, one hopes, fully allow interpreters and other proven allies to enter the U.S. during the 90-day period.
Kortom, strengere grenscontroles geen moslim ban. Wat wel is gebeurd en wat niet in de EO staat, is dat luchtvaartmaatschappijen, zoals KLM en Lufthansa helemaal geen Moslims meer toe laten tot de vliegtuigen.

Het probleem met hoe de Executive Order nu is, gaat voornamelijk om de handhaving ervan en de onduidelijkheid over bepaalde Visa's en andere regelingen (Green Cards). Er is nog 0 bewijs van het daadwerkelijk invoeren van een Moslim ban.

We hebben tot nu toe twee berichten gezien. Het ene bericht was 187 Iraniers die werken voor Google die moeilijk het land weer in komen.

Daarnaast 2 mensen die op JFK airport vast zaten en na tussenkomst van een rechtbank door mochten. Eigenlijk, exact, zoals de extra provisie mogelijk maakt. Er is een hoop hysterie en heisa om niks. Men kan zich beter richten op het duidelijk krijgen van de details van de ban, als dat ze er na een maand procederen achter komen dat het beeld wat zij hebben van de ban helemaal niet klopt met wat er in staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')