abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168481984
Trump gaat migranten uit 7 islamitische landen en jihadisten weren
Gepubliceerd: 27 januari 2017 18:17 Laatste update: 27 januari 2017 23:41

President Donald Trump heeft op vrijdag in het Pentagon een besluit getekend om de toestroom van radicale islamisten naar de Verenigde Staten tegen te gaan. Details over deze plannen zijn niet bekendgemaakt. Eerder op de dag maakte hij bekend migranten uit zeven islamitische landen tijdelijk te gaan weren.

Trump zette ook zijn handtekening onder een besluit om de Amerikaanse strijdkrachten te moderniseren. Hij wil dat realiseren door voor nieuwe vliegtuigen, schepen en andere uitrusting te zorgen. James Mattis werd in het Pentagon beëdigd als minister van Defensie.

Het Witte Huis maakte vrijdag al bekend dat Trump een presidentieel decreet gaat ondertekenen waarmee tijdelijk een halt wordt toegeroepen aan de instroom van mensen uit een aantal islamitische landen. Het zou gaan om het stopzetten van de instroom van vluchtelingen en het opschorten van visa voor mensen uit Syrië, Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan en Jemen.

Het immigratieverbod is niet zo strikt als Trump aankondigde in zijn campagne. Daarin stelde hij dat hij migranten uit alle islamitische landen zou weren. Nu stelt Trump dat het verbod zich richt op landen waarvan de immigranten een bedreiging zouden kunnen vormen.

Grondwet
"De decreten liggen binnen zijn presidentiële macht, maar zijn vanuit een humanitair oogpunt een erg slecht idee", aldus Stephen Legomsky. Legomsky was onder de regering Obama onderdeel van de Amerikaanse immigratiedienst en is nu professor aan de Washington University School of Law.

Het is de verwachting dat mensenrechtengroeperingen en advocaten de besluiten gaan aanvechten. Het verbod wordt door hen gezien als gericht tegen moslims, en dat zou in strijd zijn met de grondwet van de Verenigde Staten.

Christenen
Trump liet in een interview met het Christian Broadcasting Network weten dat hij christenen uit Syrië wel wil toelaten. "Als moslim kon je binnenkomen, maar als christen was het vrijwel onmogelijk, dat was oneerlijk want ze hakten van iedereen de hoofden af maar des te meer van christenen", zei hij.

Volgens het onderzoekscentrum Pew kwamen vorig jaar 38.901 moslimvluchtelingen binnen in de VS. Het aantal christelijke vluchtelingen lag daar maar iets onder, namelijk 37.521.

Theresa May
Vrijdag ontving Trump ook de Britse premier Theresa May als eerste buitenlandse regeringsleider in het Witte Huis. Tijdens een persconferentie benadrukten beide leiders de goede band tussen het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Ook zeiden Trump en May uit te kijken naar verdere samenwerking in de toekomst tussen de landen.

Zij spraken ook over de NAVO, het militaire bondgenootschap waarvan Trump eerder had gezegd dat het achterhaald was. Volgens May had Trump haar verzekerd voor "honderd procent" achter de organisatie te staan.

Ook gingen Trump en May tijdens de gezamenlijke persconferentie in op de banden met Rusland. Trump zei vooral een goede relatie te willen met het land en kon nog niet zeggen of hij de sancties tegen Rusland zal opheffen. May was hierover duidelijk: de sancties moeten blijven.

Brexit
Daarnaast maakte Trump opnieuw zijn steun kenbaar voor de uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie. "Ik denk dat de Brexit iets schitterends gaat worden", zei hij. Volgens Trump krijgen de Britten door de uittreding hun identiteit weer terug.

Beide leiders verklaarden zich te willen inzetten voor het versterken van de zakelijke banden tussen de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. De onderhandelingen over handelsakkoorden kunnen pas beginnen als de Britten de Europese Unie hebben verlaten, maar Trump zei "snel" tot een akkoord te willen komen als het zo ver is.

Mexico
Eerder op vrijdag had Trump een telefonisch onderhoud met de Mexicaanse president Enrique Peña Nieto. Volgens Trump, die van plan is een muur te bouwen op de grens met Mexico, was het een "goed" en "erg vriendelijk" gesprek. Hij sprak het vertrouwen uit in een uitkomst die goed is voor beide landen.

Peña Nieto zegde donderdag een geplande afspraak met de Amerikaanse president in het Witte Huis af. Het besluit van Peña Nieto volgde op de discussie over de bouw van de muur. Trump had woensdag aangekondigd dat er "binnen enkele maanden" een begin wordt gemaakt met de bouw van de muur.

Mars tegen abortus
Tegelijk met May's bezoek protesteerden in Washington tienduizenden mensen tegen abortus. De Amerikaanse vicepresident Mike Pence sprak de tienduizenden anti-abortusactivisten toe. Hij is de hoogste Amerikaanse gezagsdraaier tot nog toe die deelnemers aan de March for Life heeft toegesproken.

"Het leven wint weer in Amerika", zei Pence, al lang een held van de antiabortusbeweging in Amerika. Hij zei door Trump te zijn gestuurd om de mensen te bedanken voor hun stem.

In het Congres zijn tegenstanders van abortus nu in de meerderheid. Bovendien heeft Trump een besluit getekend om geen geld van de federale overheid meer beschikbaar te stellen aan organisaties die abortussen aanbieden in het buitenland. Ook wil Trump binnenkort een tegenstander van abortus benoemen in het hooggerechtshof.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ihadisten-weren.html

Waarom krijgen wij dit in Europa niet voor elkaar? Onze overheden beschermen ons niet tegen terugkerende jihadisten en laten ze vrij rondlopen als wolven tussen de weerloze schapen. ;(
pi_168482037
Goed bezig!

Het wordt tijd dat we hier de grenzen sluiten voor mensen die geïndoctrineerd zijn met kwaadaardige sprookjes!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 23:56:54 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_168482068
Jihadistan? Is dat Urk van de moslims?
pi_168482081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:55 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Goed bezig!

Het wordt tijd dat we hier de grenzen sluiten voor mensen die geïndoctrineerd zijn met kwaadaardige sprookjes!
Goed idee, maar dan zullen ook Limburg en Brabant verstoten moeten worden om het enigszins effectief te laten zijn.
pi_168482110
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Goed idee, maar dan zullen ook Limburg en Brabant verstoten moeten worden om het enigszins effectief te laten zijn.
Wij hadden na de 17e eeuw al helemaal genoeg van religieoorlogen
pi_168482122
quote:

[..]

En Vies/en/of/Friesland ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_168482127
Verfrissend, iemand die eens doet wat 'ie zegt ^O^
pi_168482131
quote:

[..]

:D
pi_168482156
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:59 schreef RobbieRonald het volgende:
Wat doet ie dan precies? Waar kwamen de lieden vandaan die vliegles kregen in de VS?
pi_168482173
quote:
Bij Trump hebben lobbyisten geen kans omdat hij al te rijk is en zijn ego is te groot om niet aan zijn beloftes te voldoen.
pi_168482190
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat doet ie dan precies?
Zie OP.
pi_168482221
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:01 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Zie OP.
Ja, uit welke van die landen hebben mensen terroristische aanslagen gepleegd in de VS?
pi_168482222
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:01 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Zie OP.
Hoi Henk
pi_168482241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, uit welke van die landen hebben mensen terroristische aanslagen gepleegd in de VS?
Zoek even op Google zou ik zeggen?
pi_168482316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:02 schreef gelly het volgende:

[..]

We weten nog niet eens welke landen hij blockt.
pi_168482331
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:02 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Zoek even op Google zou ik zeggen?
Waarom niet Egypte, Afghanistan, Pakistan, Saudi-Arabie?
pi_168482338
Hij doet wat hij zegt
Hij zegt wat hij doet
Hij heeft er zin an
pi_168482345
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom niet Egypte, Afghanistan, Pakistan, Saudi-Arabie?
Waarom vraag je dit aan mij?
pi_168482372
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:06 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Je schijnt het nogal een ding te vinden, iets constructiefs en daadkrachtig.
pi_168482383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Je schijnt het nogal een ding te vinden, iets constructiefs en daadkrachtig.
Quote?
pi_168482385
Zit al de hele avond met Amerikanen te conserveren, want die zeggen dan dit:

Stl_Manifest twitterde op vrijdag 27-01-2017 om 20:25:04 My name is Joachim Hirsch. The US turned me away at the border in 1939. I was murdered in Auschwitz https://t.co/pfvJtMpIps reageer retweet

Ik begrijp het sentiment an sich wel, maar in 1939 wist men nog niet dat de Holocaust zou gebeuren natuurlijk. Mooi sentiment wel, Holocaust verbinden aan nu deze maatregel van Trump, maar ik vind dat historisch, maar ook moreel niet echt accuraat...
I´m back.
pi_168482396
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:07 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Quote?
quote:

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2017 00:08:55 ]
pi_168482436
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:08 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Zie je mij daar een waardeoordeel geven?
pi_168482455
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:11 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Zie je mij daar een waardeoordeel geven?
Die reactie is 1 groot waardeoordeel?
pi_168482490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:06 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Prachtig deze conversatie.
pi_168482498
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:07 schreef Ryan3 het volgende:

Stl_Manifest twitterde op vrijdag 27-01-2017 om 20:25:04 My name is Joachim Hirsch. The US turned me away at the border in 1939. I was murdered in Auschwitz https://t.co/pfvJtMpIps reageer retweet
[ afbeelding ]

Ik begrijp het sentiment an sich wel, maar in 1939 wist men nog niet dat de Holocaust zou gebeuren natuurlijk. Mooi sentiment wel, Holocaust verbinden aan nu deze maatregel van Trump, maar ik vind dat historisch, maar ook moreel niet echt accuraat...
Maar ik denk niet dat de joden in 1939 deze gedachtegang hadden:

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kans is groot dat wij je land over nemen binnen 10 jaar. Droom door.

Ahahhaha
Wij moeten snel een Trump-achtig beleid gaan voeren voordat de Stimorol-'s alles overnemen en het Vrije Westen ten einde komt imho.
pi_168482534
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Die reactie is 1 groot waardeoordeel?
Nee hoor. Ook als je het niet eens bent met zijn beleid vind ik het verfrissend dat iemand daad bij woord voegt. Als in: zie je niet vaak.
pi_168482565
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat de joden in 1939 deze gedachtegang hadden:

Niet van een Holocaust. Ze waren wel van alle burgerrechten afgesneden en iedere legale status na de Nürenberger wetten al in 1935, maar niemand geen joden en en niemand anders kon iets verwachten als een Holocaust en dus werden ze terug gescheept.
En dan de vergelijking met moslims uit die 7 landen, ontgaat me helemaal. Behalve Yemen misschien, maar dat is maatje S-A van de VS die hen bombardeert met wapens van de VS gekocht.
I´m back.
pi_168482615
quote:
Dit inderdaad.
pi_168482638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet van een Holocaust. Ze waren wel van alle burgerrechten afgesneden en iedere legale status na de Nürenberger wetten al in 1935, maar niemand geen joden en en niemand anders kon iets verwachten als een Holocaust en dus werden ze terug gescheept.
En dan de vergelijking met moslims uit die 7 landen, ontgaat me helemaal.
Maar waarom kunnen joden niet meer veilig met een keppeltje op over straat in Nederland? Die hele vergelijking waarin moslims zichzelf in de jodenrol plaatsen vind ik misselijkmakend. Ze zijn de grootste jodenhaters die er rondlopen.
pi_168482701
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar waarom kunnen joden niet meer veilig met een keppeltje op over straat in Nederland? Die hele vergelijking waarin moslims zichzelf in de jodenrol plaatsen vind ik misselijkmakend. Ze zijn de grootste jodenhaters die er rondlopen.
Sterker nog, er vluchten steeds meer joden weg uit Europa als gevolg van de toenemde moslimterreur en de islamisering.
pi_168482719
Amerikaanse terroristen hebben in Syrië, Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan en Jemen bommen gedropt en vele tienduizenden van hen gedood. En daar bovenop verbieden ze hen nu een visum.

Ondertussen leven moslims in bijna alle landen ter wereld en kunnen ze de VS nog steeds binnenkomen. Net of de Boston attackers Tsjetsjenen uit die zeven landen afkomstig waren? Net of de Afghaan in Orlando uit die zeven landen afkomstig was? Net of die Pakistaan in San Bernardino uit die zeven landen afkomstig was? Net of die Palestijn in Texas uit die zeven landen afkomstig was? Net of die Florida shooter van 6 januari geen Latino was die Santiago heette, een ex-soldaat en waarschijnlijk IS-gerelateerd? Net of de underwear bomber geen Nigeriaan was en afkomstig was uit die zeven landen?

Trump's symboolpolitiek zal alleen maar nog meer mensen vervreemden en in de handen van de globale jihad drijven, als je de achtergronden van de jihadisten wilt weten dan hoef je alleen maar te kijken naar de buitenlandse strijders in IS-gebied afkomstig uit 100+ landen.

Trump is dommer dan een ezel. En zijn uitspraak dat hij Iraakse olie gaat roven, grapjas, dat wordt Amerika's einde.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 00:24:07 #34
451005 Grems
Clown World
pi_168482782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:21 schreef justarandomdude het volgende:
Ondertussen leven moslims in bijna alle landen ter wereld en kunnen ze de VS nog steeds binnenkomen. Net of de Boston attackers Tsjetsjenen uit die zeven landen afkomstig waren? Net of de Afghaan in Orlando uit die zeven landen afkomstig was? Net of die Pakistaan in San Bernardino uit die zeven landen afkomstig was? Net of die Palestijn in Texas uit die zeven landen afkomstig was? Net of die Florida shooter van 6 januari geen Latino was die Santiago heette, een ex-soldaat en waarschijnlijk IS-gerelateerd? Net of de underwear bomber geen Nigeriaan was en afkomstig was uit die zeven landen?
Precies, daarom dient het Westen alle subversieve elementen zo snel mogelijk te deporteren terug naar hun islamitische hel.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 00:26:47 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168482840
quote:

[ afbeelding ]

Standaard reactie van softe politiek correcter: ferme besluiten vergelijken met Hitler en de Holocaust.
pi_168482905
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet denk ik. Die liberal Amerikanen willen die moslims uit die 7 landen wel binnenhalen. En als voorbeeld zeggen ze: kijk dit grappige joodse knulletje eens, mocht USA ook niet in, in 1939, maar werd vermoord in Auschwitz.
Echter niemand kon weten dat dat knulletje in iets als de Holocaust zou doodgaan. Niet in de VS, niet in nazi-Dld, nergens niet, zijn ouders wisten dat ook niet (die wrs ook vermoord zijn daar).
Dus de reden waarom hij uitgezet werd, lag niet daarin. O, jood, ga maar lekker dood in Auschwitz. Had een andere internationaal-juridische reden.
I´m back.
pi_168482921
Welk besluit een politicus ook neemt, er zal altijd een individueel geval zijn die er nadeel van ondervindt. Och kijk nu doe je de grenzen dicht maar daar zit Pietje te huilen bij de grens. En dan komt Pietje in de media en een zangeres zingt daar dan een zielig liedje over en Pietje moet blijven enzo dat zul je toch houden maar daar moeten beleidsmakers redelijk immuun voor zijn.
pi_168482931
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Standaard reactie van softe politiek correcter: ferme besluiten vergelijken met Hitler en de Holocaust.
Helaas wel, want die vergelijking gaat mank. Hadden ze wel geweten dat dat knulletje vermoord zou worden in de Holocaust dan hadden ze hem in de VS gehouden.
(Mannetje net zo oud als wijlen mijn moeder, denk ik).
I´m back.
pi_168482980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Helaas wel, want die vergelijking gaat mank. Hadden ze wel geweten dat dat knulletje vermoord zou worden in de Holocaust dan hadden ze hem in de VS gehouden.
(Mannetje net zo oud als wijlen mijn moeder, denk ik).
Ik ken het precieze verhaal niet, is daar een bron van dan? Kleine Joachim stond aan boord van de MS St. Louis en werd teruggestuurd naar Nazi-Duitsland.

[ Bericht 3% gewijzigd door DrDentz op 28-01-2017 00:40:25 ]
pi_168482987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:29 schreef DrDentz het volgende:
Welk besluit een politicus ook neemt, er zal altijd een individueel geval zijn die er nadeel van ondervindt. Och kijk nu doe je de grenzen dicht maar daar zit Pietje te huilen bij de grens. En dan komt Pietje in de media komen en een zangeres zingt daar dan een zielig liedje over en Pietje moet blijven enzo dat zul je toch houden maar daar moeten beleidsmakers redelijk immuun voor zijn.
Trump geeft dan ook geen ene fuck wat de huilers er van vinden. Dat is wel het mooiste bij alles wat hij doet. Wat hij doet mag allemaal letterlijk volgens de grondwet van de VS. De refugees welcome roepers en haatzaaiers uit Saudi Arabie en Qatar worden helemaal leip. Valt niemand het op dat het sinds 20 januari doodstil is uit die hoek? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168483036
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:29 schreef DrDentz het volgende:
Welk besluit een politicus ook neemt, er zal altijd een individueel geval zijn die er nadeel van ondervindt. Och kijk nu doe je de grenzen dicht maar daar zit Pietje te huilen bij de grens. En dan komt Pietje in de media komen en een zangeres zingt daar dan een zielig liedje over en Pietje moet blijven enzo dat zul je toch houden maar daar moeten beleidsmakers redelijk immuun voor zijn.
Liberal Amerikanen trekken het alleen naar de Holocaust toe, wat ik onvergelijkbaar vind. Situatie met die 7 moslim landen is ook onvergelijkbaar met jaren 30 vorige eeuw en WO2.
En ja, ik stoor me wel een beetje aan de geringe kennis van Amerikanen mbt WO2 en de Holocaust hoor
I´m back.
pi_168483056
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Liberal Amerikanen trekken het alleen naar de Holocaust toe, wat ik onvergelijkbaar vind. Situatie met die 7 moslim landen is ook onvergelijkbaar met jaren 30 vorige eeuw en WO2.
En ja, ik stoor me wel een beetje aan de geringe kennis van Amerikanen mbt WO2 en de Holocaust hoor
Toen Japan getroffen werd door een tsunami twitterden Amerikanen dat het hun karma was voor Pearl Harbour. Zijn ze die atoombommen daar helemaal vergeten?
pi_168483354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Toen Japan getroffen werd door een tsunami twitterden Amerikanen dat het hun karma was voor Pearl Harbour. Zijn ze die atoombommen daar helemaal vergeten?
Stel vol-idoten zijn het, ze hebben niets geleerd op hun middelbare schooltjes en later ook niet en boeken zoals van hun eigen Timothy Snyder lezen niet eens. Het is gewoon te erg voor worden. Ik wist al meer van de Holocaust toen ik 12 was dan zij nu.
Gebruik goeie argumenten en ga niet dit soort dingen uithalen, zeg ik dan... ja, word je lekker uitgescholden zeg.
Ze zijn net zo erg als Trump, op zijn minst... echt werkelijk waar, ik sta er wel van te kijken.
I´m back.
pi_168483412
Iets valt me op. Trump is de eerste president die niet (glim)lacht op zijn officiële portret sinds Franklin D. Roosevelt (onder wie Amerika in oorlog raakte in WO2)

https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States

Wat zegt dit? Hmm..
pi_168483467
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:47 schreef DrDentz het volgende:
Iets valt me op. Trump is de eerste president die niet (glim)lacht op zijn officiële portret sinds Franklin D. Roosevelt (onder wie Amerika in oorlog raakte in WO2)

Wat zegt dit? Hmm..
Wat moet dat zeggen dan?
Man is uiterst gespannen?
I´m back.
pi_168483502
Bill Clinton
Born 1946
George W. Bush
Born 1946
Donald Trump
Born 1946

1946 was een goed jaar voor presidenten, babyboomers houden de touwtjes in handen.
pi_168483537
George W. Bush is ouder dan Bill Clinton, en Donald Trump is nog ouder dan George W. Bush. Steeds een oudere gast.. na Trump komt Bernie Sanders?
pi_168483674

Garbage in, garbage out
pi_168483812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:47 schreef DrDentz het volgende:

Wat zegt dit? Hmm..
Hmm, ligt eraan. Hoe staan Putin en Erdogan op hun officiële portret?
pi_168483877
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, ligt eraan. Hoe staan Putin en Erdogan op hun officiële portret?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Presidents_of_Turkey

Turkse presidenten hebben ietwat gedateerde portretten, ze kijken nooit naar de kiezer, ze kijken langs ons heen, alsof ze in direct contact staan met hogere machten.
pi_168484076
Trouwens geen Saoedi Arabië? :') Hypocriet :r Ik wil Saoedi Arabië zien branden tot er niets over is. Tot het weer puur zand is.
pi_168484095
Als we ruzie maken met Saoedi-Arabië, moeten we meer betalen aan de pomp. Dat is het niet waard. Saoedi-Arabië is oké.
pi_168484107
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:18 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens geen Saoedi Arabië? :') Hypocriet :r Ik wil Saoedi Arabië zien branden tot er niets over is. Tot het weer puur zand is.
Volgens mij heeft Trump daar vastgoed.
pi_168484144
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:19 schreef DrDentz het volgende:
Als we ruzie maken met Saoedi-Arabië, moeten we meer betalen aan de pomp. Dat is het niet waard. Saoedi-Arabië is oké.
Meer betalen vind ik helemaal top zolang het maar niet zo'n kut land als S-A helpt. Ik gun ze niets behalve ellende. En ach er komen toch al nieuwe technieken met auto's over 20 jaar ofzo rijdt iedereen wel elektrisch.
pi_168484159
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Trump daar vastgoed.
Ja dat vind ik gewoon zwaar hypocriet dan. Die vieze gedachtegoed van ISIS komt uit Saoedi-Arabië. Hoe wil je moslim terroristen bestrijden zonder S-A te bestrijden? Dat kut land stelt toch al niets voor militair gezien. S-A is samen met Iran een kankergezwel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2017 01:37:36 ]
pi_168484164
Maar Donald is matties met de Saudies.

pi_168484242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik ken het precieze verhaal niet, is daar een bron van dan? Kleine Joachim stond aan boord van de MS St. Louis en werd teruggestuurd naar Nazi-Duitsland.
Nee, het precieze verhaal is oncontroleerbaar idd, ook dat nog, maar de suggestie is duidelijk.
I´m back.
pi_168484249
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:23 schreef DrDentz het volgende:

[ afbeelding ]
Ook al. :').
I´m back.
pi_168484308
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja dat vind ik gewoon zwaar hypocriet dan. Dat vieze gedachtegoed van ISIS komt uit Saoedi-Arabië. Hoe wil je moslim terroristen bestrijden zonder S-A te bestrijden? Dat kut land stelt toch al niets voor militair gezien. S-A is samen met Iran een kankergezwel.
SA heeft geld, dus SA doet ertoe.
Dan is dat het risico nog wel waard. In tegenstelling tot een land als Somalië.

Zou dat een gedachte van Trump kunnen zijn?
pi_168484374
Weet je dat er veel Somaliërs in Minnesota zitten? Somaliërs! In Minnesota!
pi_168484409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:37 schreef DrDentz het volgende:
Weet je dat er veel Somaliërs in Minnesota zitten? Somaliërs! In Minnesota!
Wat is veel? 100?
pi_168484453
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat is veel? 100?
25.000 ongeveer. Dat is toch geen klimaat voor Somaliërs..
pi_168484518
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

25.000 ongeveer. Dat is toch geen klimaat voor Somaliërs..
Bron?
pi_168484663
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:23 schreef DrDentz het volgende:

[ afbeelding ]
dat is geen saudier , maar Hussain Sajwani , CEO van DAMAC group uit Dubai.

dit is zijn saudies

[ Bericht 2% gewijzigd door Mytho op 28-01-2017 02:13:03 ]
pi_168484894
Wat een fucking held!

Nog geen week aan de macht en het tempo waarin die z'n beloftes waarmaakt is bijna niet bij te houden. Dit is nog eens orde op zaken stellen. Meteen er vol in. Trump _O_
pi_168485056
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:21 schreef justarandomdude het volgende:
Amerikaanse terroristen hebben in Syrië, Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan en Jemen bommen gedropt en vele tienduizenden van hen gedood. En daar bovenop verbieden ze hen nu een visum.

Trump's symboolpolitiek zal alleen maar nog meer mensen vervreemden en in de handen van de globale jihad drijven, als je de achtergronden van de jihadisten wilt weten dan hoef je alleen maar te kijken naar de buitenlandse strijders in IS-gebied afkomstig uit 100+ landen.
Speciaal voor jou dan:

Trump was niet de enigste die het gevaar inzag van reizigers uit die schurkenstaten.
De Obama regering dacht er net zo over :D

Bericht van Januari 2016:
http://www.ibtimes.com/un(...)-syria-sudan-2275006
quote:
Under New Obama Administration Visa Waiver Restrictions, Travel From Iran, Iraq, Syria And Sudan Will Be Tough
The Department of State announced that it had begun implementing new restrictions to the visa waiver program, which will require some foreign nationals once eligible under the program to now obtain visas, various outlets reported Thursday. Individuals who hold dual citizenship with or have traveled to Iran, Iraq, Syria or Sudan since March 1, 2011 are no longer eligible under the program, U.S. officials said.

The announcement comes amid a debate in the U.S. over homeland security as extremist groups like the Islamic State group, also known as ISIS, have carried out attacks on foreign soil in recent months. Dual nationals and travelers who have spent time in the listed countries will have to go through a full screening process and will no longer be eligible for expedited electronic processing.
December 2015
http://fox13now.com/2015/(...)ng-u-s-without-visa/
quote:
WASHINGTON – The House overwhelmingly passed legislation on Tuesday (407 to 19) that would overhaul the federal visa waiver program and bar those from Iraq, Syria, Iran and the Sudan, or those who have visited those countries in the last five years, from traveling to the United States without a visa.

Action on the proposal comes in response to the recent attacks in Paris from ISIS operatives, and the shooting in California by a couple that expressed support for the terror group on social media.

“This will help neutralize the threat from foreign terrorists entering our country,” House Speaker Paul Ryan said on Tuesday.
En van de officiele site:
https://travel.state.gov/(...)-waiver-program.html
quote:
Visa Waiver Program Improvement and Terrorist Travel Prevention Act of 2015

Under the Visa Waiver Program Improvement and Terrorist Travel Prevention Act of 2015, travelers in the following categories are no longer eligible to travel or be admitted to the United States under the Visa Waiver Program (VWP):

Nationals of VWP countries who have traveled to or been present in Iran, Iraq, Libya, Somalia, Sudan, Syria, or Yemen on or after March 1, 2011 (with limited exceptions for travel for diplomatic or military purposes in the service of a VWP country).
Nationals of VWP countries who are also nationals of Iran, Iraq, Sudan, or Syria.
Dit is misschien niet zo streng als wat Trump wil, maar ook Obama was niet zo naief en lief als iedereen denkt.
En als ze dus nu ook al een visum moesten aanvragen dan ga je door een lang screening programma, persoonlijk bezoekje aan de US ambassade/consulaat enzo, een verkeerd antwoord op een vraag van de ambtenaar of de haatbaard is iets te lang dan krijg je geen visum.
Dat is heel wat anders als het Visa Waiver Programma wat je als Nederlander mag gebruiken.

Bush kon er ook wat van:
https://en.wikipedia.org/(...)_Registration_System
quote:
The National Security Entry-Exit Registration System (NSEERS) or INS Special Registration was a system for registering certain non-citizens within the United States, initiated in September 2002 as part of the War on Terrorism. Portions were suspended as of April 27, 2011, and the entirety of the regulation was deleted on December 22, 2016
The program was started in 2002 under the Bush administration to increase screening of travelers from specific countries. Because a majority of these countries were predominantly Muslim cultures, the American Civil Liberties Union said the program unjustly targeted individuals based on religion
quote:
The system was discontinued in 2011 under the Obama administration, whereupon the Department of Homeland Security said that the registration system had become outdated in the wake of new technology.
Dus: ze hebben er tegenwoordig geen apart systeem meer voor nodig, het kan op andere manieren wel geregistreerd worden _O-
quote:
The registration system was ordered to be removed near the end of the President Obama's second term 2016 as a preemptive effort to stem his successor, Donald Trump, from using it.
However, because the order occurred within the last 60 days of a President's term, if it is a "major regulation," (major social policy significance or cost of more than $100 million dollars) it is subject to Congressional review (see Midnight regulations), and may be voided by an act such as the proposed Midnight Rules Relief Act, which has already passed the House of Representatives.
Trump's advisers had suggested keeping the system to track immigrants.
The Obama administration's order to remove the system indicates the program was redundant because it called for manual collection of data that is now captured automatically.
Big brother is watching you }) :7 8-)

[ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 28-01-2017 03:12:54 ]
pi_168485151
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 02:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou dan:

Trump was niet de enigste die het gevaar inzag van reizigers uit die schurkenstaten.
De Obama regering dacht er net zo over :D

Bericht van Januari 2016:
http://www.ibtimes.com/un(...)-syria-sudan-2275006

[..]

December 2015
http://fox13now.com/2015/(...)ng-u-s-without-visa/

[..]

En van de officiele site:

[..]

Dit is misschien niet zo streng als wat Trump wil, maar ook Obama was niet zo naief en lief als iedereen denkt.
En als ze dus nu ook al een visum moesten aanvragen dan ga je door een lang screening programma, persoonlijk bezoekje aan de US ambassade/consulaat enzo, een verkeerd antwoord op een vraag van de ambtenaar of de haatbaard is iets te lang dan krijg je geen visum.
Dat is heel wat anders als het Visa Waiver Programma wat je als Nederlander mag gebruiken.

Bush kon er ook wat van:
https://en.wikipedia.org/(...)_Registration_System

[..]

[..]

Dus: ze hebben er tegenwoordig geen apart systeem meer voor nodig, het kan op andere manieren wel geregistreerd worden _O-

[..]

Big brother is watching you }) :7 8-)

Gevaar zien is een ding, mensen maar gewoon volledig weren uit de betreffende landen is weer een heel ander verhaal.
pi_168485181
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 02:35 schreef Roberta_J het volgende:
Wat een fucking held!

Nog geen week aan de macht en het tempo waarin die z'n beloftes waarmaakt is bijna niet bij te houden. Dit is nog eens orde op zaken stellen. Meteen er vol in. Trump _O_
Mwah. Als je kijkt naar het vermeende doel van deze maatregel is het niet bepaald goed gelukt, want de meeste terroristen zijn juist afkomstig uit landen waar Trump nog zaken mee wil doen. Die staan dus niet op de lijst. Maar het scoort wel lekker makkelijk, blijkbaar.
pi_168485186
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 03:41 schreef Xa1pt het volgende:Mwah. Als je kijkt naar het vermeende doel van deze maatregel is het niet bepaald goed gelukt, want de meeste terroristen zijn juist afkomstig uit landen waar Trump nog zaken mee wil doen. Die staan dus niet op de lijst. Maar het scoort wel lekker makkelijk, blijkbaar.
Daar heb je gelijk in, Saudi Arabie en de Emiraten zouden ook op zo`n lijst thuishoren.
Wat dat betreft is het wel hypocriet ja.
Dat er duizenden Saudische prinsen zijn en dat die waarschijnlijk allemaal wel een diplomatiek paspoort hebben maakt het ook wel wat lastiger

De maatregel is niet onbeperkt, voor 90 dagen voor zover ik het begrijp:

De Exutive Order volgens de NY Times, https://www.nytimes.com/2(...)ive-order-trump.html hij staat nog niet op de officiele site https://www.whitehouse.go(...)ons/executive-orders
quote:
Suspension of Issuance of Visas and Other Immigration Benefits to Nationals of Countries of Particular Concern.
(a) The Secretary of Homeland Security, in consultation with the Secretary of State and the Director of National Intelligence, shall immediately conduct a review to determine the information needed from any country to adjudicate any visa, admission, or other benefit under the INA (adjudications) in order to determine that the individual seeking the benefit is who the individual claims to be and is not a security or public-safety threat.

(b) The Secretary of Homeland Security, in consultation with the Secretary of State and the Director of National Intelligence, shall submit to the President a report on the results of the review described in subsection (a) of this section,

To temporarily reduce investigative burdens on relevant agencies during the review period described in subsection (a) of this section, to ensure the proper review and maximum utilization of available resources for the screening of foreign nationals, and to ensure that adequate standards are established to prevent infiltration by foreign terrorists or criminals, bla bla bla
I hereby suspend entry into the United States, as immigrants and nonimmigrants, of such persons for 90 days from the date of this order
pi_168485231
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 01:18 schreef vigen98 het volgende:
Ook geen Afghanistan en Pakistan, dit is dus gewoon symboolpolitiek en stelt geen reet voor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_168485236
Trump speelt een ongelofelijk hypocriet spelletje, en nog zijn er mensen die denken dat hij goed bezig is. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_168485261
quote:

[ afbeelding ]

Ik zou eerst maar ff kijken of het gebeurd. Dan zeggen we achteraf wel nou en poehee.. dat hadden we nooit zien aankomen.

Er zit een narcistische ramp op de troon. Als ze na een week al in een dikke mesthoop zitten, waar zouden ze na 4 jaar zijn wil trump steeds meer gas geven en relevant blijven?

Ik ben geen nostradamus maar er gaan binnenkort weer kernproeven plaatsvinden. En dan moeten we maar ff zien wie de sjaak wordt. Als ie t al presteert om met Mexico overhoop te liggen om niets dan valt die bom straks ook om dezelfde reden ergens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 28-01-2017 05:50:58 ]
  zaterdag 28 januari 2017 @ 05:58:36 #74
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168485274
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan de vergelijking met moslims uit die 7 landen, ontgaat me helemaal. Behalve Yemen misschien, maar dat is maatje S-A van de VS die hen bombardeert met wapens van de VS gekocht.
Het vluchtelingenverdrag van 1951 was grotendeels een reactie op de holocaust, en het is dat verdrag dat Trump nu lijkt te overtreden.
are we infinite or am I alone
pi_168485277
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 05:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ook geen Afghanistan en Pakistan, dit is dus gewoon symboolpolitiek en stelt geen reet voor.
Symboolpolitiek :? Als Nederland vluchtelingen uit die landen zou weren is dat dan ook symboolpolitiek? In dat geval hoop ik dat de Nederlandse regering ook dat soort symboolpolitiek uit gaat voeren.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 06:00:20 #76
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_168485278
moeten ze hier ook doen
pi_168485283
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 05:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Symboolpolitiek :? Als Nederland vluchtelingen uit die landen zou weren is dat dan ook symboolpolitiek? In dat geval hoop ik dat de Nederlandse regering ook dat soort symboolpolitiek uit gaat voeren.
Als je jezelf van kant maakt ben je er ook vanaf hae..
pi_168485287
Maar uhh, volgens de vluchtelingenknuffelaars was dit onmogelijk. De wederkomst van Jezus, Pasen en Pinksteren die op 1 dag vallen, Rutte die een keer niet liegt, was allemaal waarschijnlijker dan dat vluchtelingen geweerd konden worden.
pi_168485291
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 06:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je jezelf van kant maakt ben je er ook vanaf hae..
Zo makkelijk komen de landverraders niet van me af.
pi_168485324
Ik snap dat dit voor sommige mensen nogal confronterend is, maar Trump doet gewoon iets dat hij tijdens zijn campagne heeft beloofd. Het was een voornaam speerpunt. Hij is verkozen tot president en doet datgene waar een democratie om draait, namelijk de wil van het volk uitvoeren. Het is wat hè? In een democratie zomaar een beetje zoiets raars als de wil van het volk centraal stellen...

Hij zit amper een week op z'n plek en is nu al verder dan de EU. Hier hebben we leiders die namens iedereen even doodleuk "Wir schaffen das" roepen, gevolgd door een immense, nauwelijks controleerbare instroom van asielzoekers. Onder hen een groot percentage niet-oorlogsvluchtelingen én terroristen.

Een ongekende reeks geweldsincidenten in AZC's, allerhande vormen van overlast en geweld.... nee, zelfs een serie terroristische aanslagen is niet genoeg om het naïeve beleid te staken; eerst moest Trump in de VS worden verkozen en is de groeiende angst voor oprukkend 'populisme' nu de reden waarom de EU eindelijk langzaam van standpunt lijkt te wijzigen. Geen veerdienst meer zijn voor mensen die uit zee worden gevist, maar terugbrengen naar het vertrekpunt. Stoppen met de import van meer islam, gezien de levensgrote integratieproblemen die er al zijn.

Wat Trump doet, is wat hij al tijden roept en wat cruciaal is geweest in zijn verkiezing: de belangen van de VS voorop zetten; America First. Op een misplaatst superieur toontje uiten we kritiek, maar ondertussen zijn we stiekem stikjaloers op een land dat wél paal en perk weet te stellen, wél maatregelen neemt en wél z'n eigen grenzen effectief weet te bewaken.

De EU is zo lek als een mandje en is tot op het bot toe verdeeld. Crimineel, gewelddadig asieltuig komt vanuit Duitsland gezellig "shoppen" en overlast veroorzaken in Nederland en het lukt ons nog niet eens om dit uitschot terug te sturen naar het land van herkomst; het enige land waarvan deze figuren een paspoort hebben. Dat is waar de EU nu staat. Slappe leiders die met een moreel opgeheven vingertje een falend beleid voeren en verdedigen - en dan net doen alsof Trump verkeerd bezig is. Verder dan slechte Godwins komen ze niet.

Trump is effectief én doelgericht bezig en stelt de belangen van de VS voorop; heel verstandig. En bovendien ook nog eens wat de bevolking wil.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2017 07:09:46 ]
pi_168485334
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 07:04 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap dat dit voor sommige mensen nogal confronterend is, maar Trump doet gewoon iets dat hij tijdens zijn campagne heeft beloofd. Het was een voornaam speerpunt. Hij is verkozen tot president en doet datgene waar een democratie om draait, namelijk de wil van het volk uitvoeren. Het is wat hè? In een democratie zomaar een beetje zoiets raars als de wil van het volk centraal stellen...

Hij zit amper een week op z'n plek en is nu al verder dan de EU. Hier hebben we leiders die namens iedereen even doodleuk "Wir schaffen das" roepen, gevolgd door een immense, nauwelijks controleerbare instroom van asielzoekers. Onder hen een groot percentage niet-oorlogsvluchtelingen én terroristen.

Een ongekende reeks geweldsincidenten in AZC's, allerhande vormen van overlast en geweld.... nee, zelfs een serie terroristische aanslagen is niet genoeg om het naïeve beleid te staken; eerst moest Trump in de VS worden verkozen en is de groeiende angst voor oprukkend 'populisme' nu de reden waarom de EU eindelijk langzaam van standpunt lijkt te wijzigen. Geen veerdienst meer zijn voor mensen die uit zee worden gevist, maar terugbrengen naar het vertrekpunt. Stoppen met de import van meer islam, gezien de levensgrote integratieproblemen die er al zijn.

Wat Trump doet, is wat hij al tijden roept en wat cruciaal is geweest in zijn verkiezing: de belangen van de VS voorop zetten; America First. Op een misplaatst superieur toontje uiten we kritiek, maar ondertussen zijn we stiekem stikjaloers op een land dat wél paal en perk weet te stellen, wél maatregelen neemt en wél z'n eigen grenzen effectief weet te bewaken.

De EU is zo lek als een mandje en is tot op het bot toe verdeeld. Crimineel, gewelddadig asieltuig komt vanuit Duitsland gezellig "shoppen" en overlast veroorzaken in Nederland en het lukt ons nog niet eens om dit uitschot terug te sturen naar het land van herkomst; het enige land waarvan deze figuren een paspoort hebben. Dat is waar de EU nu staat. Slappe leiders die met een moreel opgeheven vingertje een falend beleid voeren en verdedigen - en dan net doen alsof Trump verkeerd bezig is. Verder dan slechte Godwins komen ze niet.

Trump is effectief én doelgericht bezig en stelt de belangen van de VS voorop; heel verstandig. En bovendien ook nog eens wat de bevolking wil.
_O_
pi_168485372
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 07:13 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

_O_
En ondertussen in Nederland:

quote:
'Onderwereld helpt jihadisten steeds vaker aan wapens'
De banden tussen jihadisten en criminelen worden nauwer. Dat zegt Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) Dick Schoof in een interview in het AD. Jihadisten komen daardoor makkelijker aan wapens en dat baart de inlichtingendiensten zorgen.

Volgens Schoof is de verwevenheid tussen de onderwereld en jihadisten iets van de laatste tijd. "Dat zagen we een paar jaar geleden echt nog minder. Als Syriëgangers terugkomen, dan weten ze waar ze aan spullen en diensten moeten komen."

Schoof zegt dat criminelen niet alleen wapens of explosieven leveren, maar ook helpen om mensen het land in of uit te smokkelen. Als voorbeeld noemt de NCTV de arrestatie van een Franse Syriëganger, vorig jaar maart in Rotterdam. Daarbij werd onder meer munitie in beslag genomen die was gekocht van Antilliaanse criminelen, schrijft het AD.

"Ik kan me niet herinneren dat er ooit eerder in relatie tot terreur zo'n grote wapenvondst is gedaan", zegt Schoof in de krant. "Een verontrustende ontwikkeling." Volgens Schoof zijn de inlichtingendiensten en de politie bezig om de netwerken van jihadisten en criminelen in kaart te brengen.
Bron: http://nos.nl/artikel/215(...)aker-aan-wapens.html
pi_168485392
quote:

Ho, ho, wij hebben onze eigen Trump die Netherlands first plaatst.

_O-
pi_168485469
Ik vind het een goede actie van Trump. Nergens zegt hij dat er nooit meer vluchtelingen binnenkomen, maar ik heb meer het vermoeden dat ze nu een "pauze" inlassen om de zaken op orde te krijgen en een systeem te bedenken waarmee ze jihadisten en gelukzoekers beter kunnen identificeren en weren.
pi_168485506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:03 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik vind het een goede actie van Trump. Nergens zegt hij dat er nooit meer vluchtelingen binnenkomen, maar ik heb meer het vermoeden dat ze nu een "pauze" inlassen om de zaken op orde te krijgen en een systeem te bedenken waarmee ze jihadisten en gelukzoekers beter kunnen identificeren en weren.
Ik denk dat er een verband is tussen gebeurtenis Orlando en verkiezing Trump en Trump zal er alles aan willen doen om meerdere 'Orlando's' te voorkomen. Al is het maar symbolisch, want het zal moeilijk zijn.
pi_168485603
quote:
Huh? Heeft hij toch zijn aangiftes geopenbaard?
pi_168485641
quote:
Begrijp je dan niet dat de situatie in de VS compleet anders is dan in Europa? In laatstgenoemde presteren moslims bovengemiddeld, zowel qua educatie als in welvaart. Sterker nog, de meeste van de nationaliteiten die nu geweerd worden uit de VS zijn hoger opgeleid dan witte autochtone Amerikanen, en hebben bijna een twee keer zo hoog inkomen. Wat betreft terrorisme: van de 800.000 vluchtelingen in de VS, zijn er slechts 3 verdacht voor terrorisme sinds 9/11. De meeste nationaliteiten op de lijst, zoals Iraniers, hebben nooit een terroristische aanslag gepleegd in de VS. De Saoediers, Egyptenaren en Emiratis wel. Waarom zijn die niet opgenomen in die lijst? Of is het wellicht omdat Trump economische belangen in deze landen heeft, en ondanks dat de ideologische basis van het huidige terrorisme in Saoedie Arabië ligt, zij hun hand boven het hoofd wordt gehouden omdat de VS miljarden aan wapens aan deze landen verkoopt?

Deze maatregel is lachwekkend en triest. Het heeft niets met terrorisme of veiligheid van doen. Het is Islamofobie en geopolitiek in optima forma.
pi_168485643
verkeerde topic.

Ben benieuwd of trump dit wettelijk kan doorzetten.
pi_168485660
quote:

Als je wil dat er niemand doodgeschoten wordt, dan kun je beter wapenbezit aan banden leggen.

Wedden dat er de komende maanden wel een incident in de VS is en in Nederland geen (zoals in Nederland gebruikelijk)?

Misschien dat het incident in de VS niet moslimgerelateerd is, want gek genoeg hoef je helemaal geen moslim te zijn om mensen te doden.
pi_168485664
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:34 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Begrijp je dan niet dat de situatie in de VS compleet anders is dan in Europa? In laatstgenoemde presteren moslims bovengemiddeld, zowel qua educatie als in welvaart. Sterker nog, de meeste van de nationaliteiten die nu geweerd worden uit de VS zijn hoger opgeleid dan witte autochtone Amerikanen, en hebben bijna een twee keer zo hoog inkomen. Wat betreft terrorisme: van de 800.000 vluchtelingen in de VS, zijn er slechts 3 gearresteerd voor terrorisme sinds 9/11. De meeste nationaliteiten op de lijst, zoals Iraniers, hebben nooit een terroristische aanslag gepleegd in de VS. De Saoediers, Egyptenaren en Emiratis wel. Waarom zijn die niet opgenomen in die lijst? Of is het wellicht omdat Trump economische belangen in deze landen heeft, en ondanks dat de ideologische basis van het huidige terrorisme in Saoedie Arabië ligt, zij hun hand boven het hoofd wordt gehouden omdat de VS miljarden aan wapens aan deze landen verkoopt?

Dit maatregel is lachwekkend en triest. Het heeft niets met terrorisme of veiligheid van doen. Het is Islamofobie en geopolitiek in optima forma.
Wat hij zegt.
pi_168485674
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:34 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Begrijp je dan niet dat de situatie in de VS compleet anders is dan in Europa? In laatstgenoemde presteren moslims bovengemiddeld, zowel qua educatie als in welvaart. Sterker nog, de meeste van de nationaliteiten die nu geweerd worden uit de VS zijn hoger opgeleid dan witte autochtone Amerikanen, en hebben bijna een twee keer zo hoog inkomen. Wat betreft terrorisme: van de 800.000 vluchtelingen in de VS, zijn er slechts 3 gearresteerd voor terrorisme sinds 9/11. De meeste nationaliteiten op de lijst, zoals Iraniers, hebben nooit een terroristische aanslag gepleegd in de VS. De Saoediers, Egyptenaren en Emiratis wel. Waarom zijn die niet opgenomen in die lijst? Of is het wellicht omdat Trump economische belangen in deze landen heeft, en ondanks dat de ideologische basis van het huidige terrorisme in Saoedie Arabië ligt, zij hun hand boven het hoofd wordt gehouden omdat de VS miljarden aan wapens aan deze landen verkoopt?

Dit maatregel is lachwekkend en triest. Het heeft niets met terrorisme of veiligheid van doen. Het is Islamofobie en geopolitiek in optima forma.
Daarom is Elfletterig ook zo enthousiast!
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 08:40:08 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_168485709
Hoeveel aanslagen door extremistische moslims zijn er in Amerika gepleegd ? Hoeveel doden door legaal wapenbezit ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168485733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:40 schreef tong80 het volgende:
Hoeveel aanslagen door extremistische moslims zijn er in Amerika gepleegd ? Hoeveel doden door legaal wapenbezit ?

tegen ons zeiden ze ook dat er tussen de migranten geen terroristen zaten. Aanslag in Parijs bewees tegendeel. Berlijn same same

Trump snapt dat aanslagen voorkomen beste is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 08:44:53 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_168485736
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

tegen ons zeiden ze ook dat er tussen de migranten geen terroristen zaten. Aanslag in Parijs bewees tegendeel. Berlijn same same

Alsof dat te voorkomen is :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168485748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

uh ja, als die knakker van Berlijn buiten was gehouden hadden er nu nog heel wat mensen geleefd
Jij bent het zonnetje!!!
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 08:46:45 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_168485753
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

uh ja, als die knakker van Berlijn buiten was gehouden hadden er nu nog heel wat mensen geleefd
Ik zou vrachtwagens verbieden.

pi_168485792
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zou vrachtwagens verbieden.

heel raar dat je over iets als dit niet serieus kunt zijn!
Jij bent het zonnetje!!!
pi_168485856
quote:

[..]

Berlijn sowieso al niet en Parijs 7 niet en bij 3 is het onbekend.

Kortom: beiden bewijzen niet dat het vanuit de vluchtelingenstroom komt. Eerder integendeel.
pi_168485863
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:03 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Klopt het gaat om een tijdelijke maatregel:

quote:
Trump wil de komende vier maanden geen vluchtelingen meer toelaten in de VS. Ook zijn bezoekers uit zeven islamitische landen de komende drie maanden niet welkom in de Verenigde Staten. Het gaat om mensen uit Irak, Iran, Jemen, Libië, Somalië, Soedan en Syrië. Dat heeft de Amerikaanse president Donald Trump bepaald in een decreet. Op die manier wil hij radicale moslims voorlopig buiten de VS houden.

Voor christenen uit Syrië maakt hij een uitzondering, zei hij eerder op de dag in een televisie-interview.

Trump zei dat straks alleen vluchtelingen uit landen welkom zijn die „de Verenigde Staten steunen en van Amerikanen houden.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)ampaign=facebookpage
pi_168485875
Hebben christenen uit Syrië een apart paspoort of ander dna?
pi_168485887
quote:

[..]

Als het uitgangspunt is dat alles 100% voorkomen moet worden, het anders geen nut heeft, dan kunnen we ook wel per direct de politie en de overheid afschaffen.
pi_168485973
quote:

Maar u bent waarschijnlijk van de generatie 'geen mens is illegaal', dat ouderwetse hippiegezwam, dat is niet meer relevant in de 21e eeuw.
pi_168486054
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daarom is Elfletterig ook zo enthousiast!
Ik ben niet specifiek enthousiast of iets dergelijks, want ik woon niet in de VS. Ik stel slechts het verschil vast tussen de houding van de VS en de naïeve houding die Europa kenmerkt.

Een land waar moslims bovengemiddeld presteren komt wél tot dit soort ingrepen, een continent waar moslims ondermaats presteren, slecht zijn geïntegreerd en alle foute lijstjes aanvoeren, laat alles lekker op z'n beloop.

De maatregelen zijn trouwens ook niet gericht tegen Amerikaanse moslims die normaal functioneren. Ze zijn gericht op het tegengaan van de komst van dubieuze figureren. In tegenstelling tot naïeve politici als Merkel die hypocriet vooraan staat te janken na de zoveelste terreuraanslag in Europa, snapt Trump namelijk wél welke risico's gepaard gaan met de ongecontroleerde instroom van migranten.
pi_168486080
Trump my nigga! Goed bezig kerel.
<hr>
pi_168486081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben niet specifiek enthousiast of iets dergelijks, want ik woon niet in de VS. Ik stel slechts het verschil vast tussen de houding van de VS en de naïeve houding die Europa kenmerkt.

Een land waar moslims bovengemiddeld presteren komt wél tot dit soort ingrepen, een continent waar moslims ondermaats presteren, slecht zijn geïntegreerd en alle foute lijstjes aanvoeren, laat alles lekker op z'n beloop.

De maatregelen zijn trouwens ook niet gericht tegen Amerikaanse moslims die normaal functioneren. Ze zijn gericht op het tegengaan van de komst van dubieuze figureren. In tegenstelling tot naïeve politici als Merkel die hypocriet vooraan staat te janken na de zoveelste terreuraanslag in Europa, snapt Trump namelijk wél welke risico's gepaard gaan met de ongecontroleerde instroom van migranten.
Maar dat de landen waar terroristen normaal gesproken vandaan komen niet op Trump z'n lijstje staan is niet relevant voor jou?
pi_168486191
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
Trump my nigga! Goed bezig kerel.
^O^ ^O^ ^O^
pi_168486230
quote:

[..]

Weet je wat naïef is? Denken dat je terroristen tegenhoudt door ze te verbieden te komen.
pi_168486320
quote:
De maatregelen zijn trouwens ook niet gericht tegen Amerikaanse moslims die normaal functioneren. Ze zijn gericht op het tegengaan van de komst van dubieuze figureren.
Uuh, nee. De VS kent al maatregelen tegen specifieke personen met vermeende banden met terroristische groeperingen of gedachtegoed. Wat Trump met deze maatregel daarentegen hoopt te bereiken is inspelen op de irrationele angst die veel onwetende Amerikanen koesteren jegens moslims.
pi_168486495
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Weet je wat naïef is? Denken dat je terroristen tegenhoudt door ze te verbieden te komen.
Het is altijd nog beter om barricades op te werpen en controles te verscherpen dan achterover te leunen terwijl je buitengrenzen wagenwijd open staan.
pi_168486575
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:57 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Uuh, nee. De VS kent al maatregelen tegen specifieke personen met vermeende banden met terroristische groeperingen of gedachtegoed. Wat Trump met deze maatregel daarentegen hoopt te bereiken is inspelen op de irrationele angst die veel onwetende Amerikanen koesteren jegens moslims.
Angst is wat vooraf gaat aan het nemen van bepaalde maatregelen, geen gevolg. Als bang zijn dat mensen op een bochtige weg verongelukken, zetten we een bord met 60 neer. Het is niet zo dat we eerst een bord neerzetten, om vervolgens angst voor dodelijke ongelukken op te wekken.

Overigens is het zeer de vraag in hoeverre de angst voor moslims, voor zover deze bestaat, irrationeel is. Amerika wordt overal in de moslimwereld gaat. Moslims plegen overal in het westen terreuraanslagen. En wat ook nog heel goed mogelijk is - ik acht het zelfs zeer denkbaar - is dat Trump de puinhoop in Europa gade slaat, ziet welke problemen hier zoal spelen (radicalisering, islamisering, etc.) en dat gewoon vóór wil zijn in eigen land.
pi_168486674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:20 schreef Elfletterig het volgende:
Angst is wat vooraf gaat aan het nemen van bepaalde maatregelen, geen gevolg. Als bang zijn dat mensen op een bochtige weg verongelukken, zetten we een bord met 60 neer. Het is niet zo dat we eerst een bord neerzetten, om vervolgens angst voor dodelijke ongelukken op te wekken.

Overigens is het zeer de vraag in hoeverre de angst voor moslims, voor zover deze bestaat, irrationeel is. Amerika wordt overal in de moslimwereld gaat. Moslims plegen overal in het westen terreuraanslagen. En wat ook nog heel goed mogelijk is - ik acht het zelfs zeer denkbaar - is dat Trump de puinhoop in Europa gade slaat, ziet welke problemen hier zoal spelen (radicalisering, islamisering, etc.) en dat gewoon vóór wil zijn in eigen land.
De angst, zowel in gehalte als vorm, staat totaal niet verhouding tot het gevaar. Het is niet enkel irrationeel, maar ook nog eens niet proportioneel. Dat Amerika overal in de moslimwereld wordt gehaat is een gevolg van haar desastreuze Midden Oosten beleid, sinds dat het de Moedjahedin steunde tegen de Sovjets en het de Saoediers een hand boven het hoofd houdt. Deze maatregel voorkomt daarentegen geen radicalisering. Zoals eerder vermeldt, gedragen moslims zich in de VS over het algemeen keurig.
pi_168486692
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:24 schreef Grems het volgende:
Moslims zijn niet verenigbaar met enige vorm van beschaving. Van irrationele angst is dan ook geen sprake.
Wat een kolder. Moslims in de VS zijn hoger opgeleid dan witte autochtone Amerikanen en verdienen bijna twee keer zoveel.
pi_168486713
TRUMPGOD pakt lekker door :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168486745
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik gok dan ook dat dat niet de primaire reden is voor Trump om dit te doen.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:36:16 #115
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168486805
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:24 schreef Grems het volgende:

[..]

Moslims zijn niet verenigbaar met enige vorm van beschaving. Van irrationele angst is dan ook geen sprake.
En jouw soort mensen vinden vergelijkingen met de jaren dertig niet passend. Best wel grappig eigenlijk.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:38:17 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_168486834
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:17 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar u bent waarschijnlijk van de generatie 'geen mens is illegaal', dat ouderwetse hippiegezwam, dat is niet meer relevant in de 21e eeuw.
Precies, nu gaan we weer voor het veel oudere pseudo-wetenschappelijk genetisch/racistisch geneuzel uit de 19e eeuw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:40:33 #117
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168486884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Door mensen te bannen uit landen waar hij geen investeringen heeft?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:46:18 #118
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_168486991
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 03:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah. Als je kijkt naar het vermeende doel van deze maatregel is het niet bepaald goed gelukt, want de meeste terroristen zijn juist afkomstig uit landen waar Trump nog zaken mee wil doen. Die staan dus niet op de lijst. Maar het scoort wel lekker makkelijk, blijkbaar.
Dit dus en verder niks meer.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_168487057
Ik vraag me overigens af in hoeverre deze maatregel betrekking heeft op mij als Nederlander van Iraanse afkomst.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:49:31 #120
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168487064
TrumpGOD _O_

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 10:50:30 #121
451005 Grems
Clown World
pi_168487083
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En jouw soort mensen vinden vergelijkingen met de jaren dertig niet passend. Best wel grappig eigenlijk.
Zijn zeker passend. Mutti Merkel haalt massaal totalitaire fascisten binnen. Moeten we niet willen.
pi_168487090
Iran ertussen... Dat is ook echt alleen maar omdat SA in een machtsstrijd met Iran verwikkeld is.
En mede daardoor Iran ook nogal hard tegen isis vecht, heerlijk hypocriet dit dus, de bron van het wabbahisme en de zeer agressieve tak van islam wel toelaten (Sa), sjiieten die knokken tegen isis en worden geslacht door isis niet toelaten.

Erg opvallend dat de landen op de lijst vrijwel allemaal gaan over grotendeels sjiieten, waar SA tegen gekant is. Deze hele lijst steunt eerder isis (en vooral SA) dan wat anders.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168487143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:50 schreef erodome het volgende:
Iran ertussen... Dat is ook echt alleen maar omdat SA in een machtsstrijd met Iran verwikkeld is.
En mede daardoor Iran ook nogal hard tegen isis vecht, heerlijk hypocriet dit dus, de bron van het wabbahisme en de zeer agressieve tak van islam wel toelaten (Sa), sjiieten die knokken tegen isis en worden geslacht door isis niet toelaten.

Erg opvallend dat de landen op de lijst vrijwel allemaal gaan over grotendeels sjiieten, waar SA tegen gekant is. Deze hele lijst steunt eerder isis (en vooral SA) dan wat anders.
Het zijn allemaal landen die de Amerikaanse hegemonie niet geaccepteerd hebben. Dat is de reden waarom Saoedie Arabië, Qatar en Jordanië niet op de lijst staan.
pi_168487174
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:53 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Het zijn allemaal landen die de Amerikaanse hegemonie niet geaccepteerd hebben. Dat is de reden waarom Saoedie Arabië, Qatar en Jordanië niet op de lijst staan.
Het heeft idd gewoonweg niets met jihadisten te maken dit. De jihadisten zijn soenieten van de extreme wabahistische tak, gevoed en beschermt door SA.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:11:21 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168487440
quote:

[..]

Waarom worden Saudi's dan niet geweerd? Die hebben de afgelopen twintig jaar de meeste doden (+/- 3000) in de VS op hun geweten als we het hebben over terrorisme.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168487451
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:53 schreef Stabiel het volgende:

[..]

CNN meld zojuist dat de lijst nog groter gaat worden. Dat landen als SA er niet op staan zal gedeeltelijk met het bondgenootschap te maken hebben maar zeker ook omdat er geen immigratiestroom vanuit dat land naar de VS plaatsvind.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_168487513
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat er een verband is tussen gebeurtenis Orlando en verkiezing Trump en Trump zal er alles aan willen doen om meerdere 'Orlando's' te voorkomen. Al is het maar symbolisch, want het zal moeilijk zijn.
Ik denk niet dat je nooit 100% zekerheid kunt geven dat zoiets nooit meer gebeurd. Maar je kunt wel de kans drastisch verkleinen en die kans verklein je met zulke maatregelen. Mag Europa eens een voorbeeld aan nemen, de kans in Europa neemt dagelijks toe doordat ze de grenzen maar laten openstaan, gegijzeld door politieke correctheid omdat anders mensen zich beledigd voelen. Trump heeft zijn prioriteiten op orde, een mensenleven is meer waard dan het gevoel van moslims die anders toch wel iets anders zoeken om kwaad over te zijn.

Ik hoop dat ze dit in Europa ook doen, hoeft niet permanent, maar tijdelijk om de huidige invasie onder controle te krijgen en de huidige puinhopen op te ruimen en dan een tactiek/systeem te bedenken waarbij de echte vluchtelingen geholpen worden en de radicalen inclusief gelukszoekers buiten de deur worden gehouden. Maar met de huidige politieke elite heb ik er een hard hoofd in. Misschien als ze zien dat het in Amerika werkt gaan ze alsnog overstag, maar dan zijn wij hier alweer miljoenen vluchtelingen rijker in Europa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 28-01-2017 11:41:34 ]
pi_168487527
Trump is nu al een legende.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:17:11 #129
403588 mcmlxiv
pi_168487560
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:50 schreef Grems het volgende:

[..]

Zijn zeker passend. Mutti Merkel haalt massaal totalitaire fascisten binnen. Moeten we niet willen.
Dus alle moslims, inclusief de kleinste kinderen, zijn facisten? Enkel en alleen omdat ze moslim zijn? Dat is wat je zegt? Het feit dat iemand moslim is, is voldoende om hem of haar te wantrouwen, haten, vervolgen of erger?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:18:54 #130
403588 mcmlxiv
pi_168487592
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:15 schreef Infection het volgende:
Trump is nu al een legende.
Klopt. Trumpolini kan zomaar eens perfect gaan passen in een heel bekend rijtje uit het verleden.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:20:34 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168487623
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:14 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je ooit 100% zekerheid kunt geven dat zoiets nooit meer gebeurd. Maar je kunt wel de kans drastisch verkleinen en die kans verklein je met zulke maatregelen. Mag Europa eens een voorbeeld aan nemen, de kans in Europa neemt dagelijks toe doordat ze de grenzen maar laten openstaan, gegijzeld door politieke correctheid omdat anders mensen zich beledigd voelen. Trump heeft zijn prioriteiten op orde, een mensenleven is meer waard dan het gevoel van moslims die anders toch wel iets anders zoeken om kwaad over te zijn.

Ik hoop dat ze dit in Europa ook doen, hoeft niet permanent, maar tijdelijk om de huidige invasie onder controle te krijgen en de huidige puinhopen op te ruimen en dan een tactiek/systeem te bedenken waarbij de echte vluchtelingen geholpen worden en de radicalen inclusief gelukszoekers buiten de deur worden gehouden. Maar met de huidige politieke elite heb ik er een hard hoofd in. Misschien als ze zien dat het in Amerika werkt gaan ze alsnog overstag, maar dan zijn wij hier alweer miljoenen vluchtelingen rijker in Europa.
Dude, kijk eens naar de cijfers. De vluchtelingenstroom is al scherp afgenomen mede door een dubieuze Turkije-deal en ook door dat ISIS op haar laatste benen loopt. Je leeft nog in eind 2015 met dit soort geraaskal.

Ik ben benieuwd naar hoeveel moslims Trump denkt tegen te houden worden per jaar, die anders wel binnengekomen zouden zijn. Wat denk jij? Graag een getal noemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168487661
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Dude, kijk eens naar de cijfers. De vluchtelingenstroom is al scherp afgenomen mede door een dubieuze Turkije-deal en ook door dat ISIS op haar laatste benen loopt. Je leeft nog in eind 2015 met dit soort geraaskal.

Ik ben benieuwd naar hoeveel moslims Trump denkt tegen te houden worden per jaar, die anders wel binnengekomen zouden zijn. Wat denk jij? Graag een getal noemen.
Dagelijks worden er nog duizenden schooiers voor de kust van Libië opgehaald door veerdienst Europa.
pi_168487683
Prima besluit met de kennis van de afgelopen 15 jaar. Eerst je troep opruimen en daarna kijken we wel weer of de rest welkom is. Totaal onverantwoord om de grenzen voor die landen open te houden.

Politiek correcte gutmenschen schuimbekken much zie ik al.
Maar wees eens eerlijk, onbetrouwbare mensen aan de grens weigeren of je familie de lucht in?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168487721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:23 schreef Red_85 het volgende:
Prima besluit met de kennis van de afgelopen 15 jaar. Eerst je troep opruimen en daarna kijken we wel weer of de rest welkom is. Totaal onverantwoord om de grenzen voor die landen open te houden.
Welke troep? De mensen met de genoemde nationaliteiten presteren bovengemiddeld in de VS.
pi_168487723
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Minstens 20 miljoen natuurlijk. Immigratie vanuit moslimlanden was natuurlijk al jaren een enorm probleem in de vs :+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:25:24 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168487740
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dagelijks worden er nog duizenden schooiers voor de kust van Libië opgehaald door veerdienst Europa.
Cijfers graag
pi_168487744
quote:

En een combi daarvan?

Als die moslim extremisten er niet waren geweest, waren de doden nu nog levend en de overlevenden zonder angst.
Snap niet zo goed waarom er altijd een vergelijking wordt getrokken...

Beetje dooddoener dat ' jamaar zij dan'
1947-2016
pi_168487779
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Cijfers graag
:')
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:27:22 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168487783
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En een combi daarvan?

Als die moslim extremisten er niet waren geweest, waren de doden nu nog levend en de overlevenden zonder angst.
Snap niet zo goed waarom er altijd een vergelijking wordt getrokken...

Beetje dooddoener dat ' jamaar zij dan'
Waarom worden Saudi's dan niet geweerd? Die hebben de afgelopen twintig jaar de meeste doden (+/- 3000) in de VS op hun geweten als we het hebben over terrorisme.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:27:38 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168487790
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Oke doei. Je bralt weer eens wat :D
pi_168487800
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:24 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Welke troep? De mensen met de genoemde nationaliteiten presteren bovengemiddeld in de VS.
Maar zet ook de deur open voor moordenaars. Als ze zo slim zijn, kunnen ze ook thuis hun land opbouwen ipv te migreren en te profiteren.
1947-2016
pi_168487845
Gelukkig staat de deur naar S.A. nog steeds open.
pi_168487847
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja echt.. Die cijfers worden iedere week op het nieuws getoond zo'n beetje en zou parate kennis dienen te zijn. Maar meneertje houdt zoch van de domme om in de discussie een punt te maken van 'jij hebt ongelijk mèèèh'.

Doen er meer hier met een bepaalde mening, met dat soort maniertjes vermoord je een discussie.
1947-2016
pi_168487848
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Oke doei. Je bralt weer eens wat :D
Je weet dondersgoed dat er nog steeds een tsunami aan illegale migranten via Libië de oversteek maken.

Hier een mooi filmpje van veerdienst Europa. In slechts twee maanden tijd halen ze 39k illegale Afrikanen over. En dat is van eind 2016.

pi_168487885
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:28 schreef Red_85 het volgende:
Maar zet ook de deur open voor moordenaars. Als ze zo slim zijn, kunnen ze ook thuis hun land opbouwen ipv te migreren en te profiteren.
Nonsense. Zoals ik al zei, ze presteren bovengemiddeld ik de VS. Criminaliteit in de States wordt voornamelijk gepleegd door inheemse autochtone groepen. en het meest lachwekkende is nog wel dat het 'thuis' waar jij het over hebt wordt gebombardeerd door de VS. Deze hele vluchtelingenstroom is gang gekomen nadat de VS bewust landen in het Midden Oosten destabiliseerde door interventies en covert steun aan 'gematigde rebellen'.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:34:04 #146
451005 Grems
Clown World
pi_168487891
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dus alle moslims, inclusief de kleinste kinderen, zijn facisten? Enkel en alleen omdat ze moslim zijn? Dat is wat je zegt? Het feit dat iemand moslim is, is voldoende om hem of haar te wantrouwen, haten, vervolgen of erger?
De kleinste kinderen zijn de strijders en incubatoren van morgen.
pi_168487915
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:34 schreef Grems het volgende:

[..]

De kleinste kinderen zijn de strijders en incubatoren van morgen.
Meer de wetenschappers en ondernemers van morgen. Zeker in de VS.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:38:30 #148
451005 Grems
Clown World
pi_168487961
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:35 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Meer de wetenschappers en ondernemers van morgen. Zeker in de VS.
Nee hoor, alle raketgeleerden en tandartsen komen naar Europa.
pi_168488020
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:25 schreef Falco het volgende:

[..]

Cijfers graag
Nee nee, eerst de cijfers dat de vluchtelingenstroom is afgenomen. Jij roept eerst ;)
pi_168488070
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:38 schreef Grems het volgende:
Nee hoor, alle raketgeleerden en tandartsen komen naar Europa.
Moslims presteren bovengemiddeld in de VS. Dat maakt deze hele maatregel symbolisch en lachwekkend.

Iraanse Amerikanen:

quote:
The Small Business Administration (SBA) conducted a study that found Iranian immigrants among the top 20 immigrant groups with the highest rate of business ownership, contributing substantially to the U.S. economy. According to the report, there were 33,570 active and contributing Iranian American business owners in the U.S., with a 21.5% business ownership rate. The study also found that the total net business income generated by Iranian Americans was $2.56 billion. Almost one in three Iranian American households have annual incomes of more than $100K (compared to one in five for the overall U.S. population).
quote:
According to Census 2000, 50.9 percent of Iranian immigrants have attained a bachelor's degree or higher, compared to 28.0 percent national average. According to the latest census data available, more than one in four Iranian-Americans holds a master's or doctoral degree, the highest rate among 67 ethnic groups studied.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iranian_Americans

Syrische Amerikanen:

quote:
The median household income for Syrian families is higher than the national earning median; employed Syrian men earned an average $46,058 per year, compared with $37,057 for all Americans and $41,687 for Arab Americans. Syrian American families also had a higher median income than all families and lower poverty rates than those of the general population.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Syrian_Americans
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:46:51 #151
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168488088
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:42 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nee nee, eerst de cijfers dat de vluchtelingenstroom is afgenomen. Jij roept eerst ;)

Vluchtelingenstroom vanuit Griekenland en Italië

Bezetting COA, vrijwel weer op het oude niveau.

Je laat allerlei schrikwekkende waanbeelden toe in jouw beleveniswereld.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 11:49:14 #152
54593 crew  Olga
Cheese
pi_168488130
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 11:46 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vluchtelingenstroom vanuit Griekenland en Italië

[ afbeelding ]
Bezetting COA, vrijwel weer op het oude niveau.

Je laat allerlei schrikwekkende waanbeelden toe in jouw beleveniswereld.
Alternative facts joh :{w
Dat wil men niet lezen
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zaterdag 28 januari 2017 @ 11:56:22 #153
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168488261
@Verrekte Koekwaus: hoeveel moslims gaat Trump nou tegenhouden met zijn decreet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168488295
pi_168488335
Eindelijk iemand die gewoon dit soort zaken durft aan te kaarten en ook nog laat uitvoeren.
pi_168488407
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:02 schreef Odaiba het volgende:
Eindelijk iemand die gewoon dit soort zaken durft aan te kaarten en ook nog laat uitvoeren.
Met welk beoogd effect?
pi_168488422
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met welk beoogd effect?
Heb je niet naar Trump geluisterd? Ik zou blij zijn met minder moslim immigranten.
pi_168488450
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:09 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Heb je niet naar Trump geluisterd? Ik zou blij zijn met minder moslim immigranten.
Dus eigenlijk puur om mensen met een bepaald geloof te discrimineren?
pi_168488502
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, puur om dat :) Maar voor nu gaat het gewoon om 7 islamitische landen en is net voor een bepaalde tijd.
pi_168488518
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mensen die dit bepaalde geloof uitoefenen doen zelf niet aan discriminatie?
pi_168488519
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:13 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, puur om dat :) Maar voor nu gaat het gewoon om 7 islamitische landen en is net voor een bepaalde tijd.
M.a.w. is deze maatregel dus gewoon totale onzin.
pi_168488535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mensen die dit bepaalde geloof uitoefenen doen zelf niet aan discriminatie?
Ja maar hullie doen het ook!!!11 :'( :'( :'(
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:16:26 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168488551
quote:

[..]

Waarom worden Saudi's dan niet geweerd? Die hebben de afgelopen twintig jaar de meeste doden (+/- 3000) in de VS op hun geweten als we het hebben over terrorisme. Dit is een nogal loze maatregel.
pi_168488623
quote:

[..]

Wat voor redenen heeft hij dan nog meer en zal dat werken? Het lijkt namelijk vooral weer erg ondoordacht allemaal.
pi_168488632
Ik mis Saoedi-Arabië in het lijstje, een land waar terreurverdachten een groot exportproduct zijn. Ra ra welke beweegredenen zou deze president daarvoor hebben? En heeft het allemaal iets met de nationale veiligheid te maken?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_168488638
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

M.a.w. is deze maatregel dus gewoon totale onzin.
Denk je dat dat iemand kan schelen?
pi_168488649
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom worden Saudi's dan niet geweerd? Die hebben de afgelopen twintig jaar de meeste doden (+/- 3000) in de VS op hun geweten als we het hebben over terrorisme. Dit is een nogal loze maatregel.
Geen idee. Moet je Trump vragen.
pi_168488680
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat voor redenen heeft hij dan nog meer en zal dat werken? Het lijkt namelijk vooral weer erg ondoordacht allemaal.
Geen idee of het gaat werken en wat voor redenen er nog meer zijn. Misschien kun je het Trump zelf vragen?

We moeten afwachten wat dit voor effect gaat hebben, maar het signaal is iets wat ik zeer verwelkom.
pi_168488695
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:20 schreef Jihawti het volgende:
Ik mis Saoedi-Arabië in het lijstje, een land waar terreurverdachten een groot exportproduct zijn. Ra ra welke beweegredenen zou deze president daarvoor hebben? En heeft het allemaal iets met de nationale veiligheid te maken?
Tsja, vul zelf maar in.
pi_168488706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:20 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Denk je dat dat iemand kan schelen?
Nee, want stoere praat over minderheden/vluchtelingen/allochtonen doet het al sinds mensenheugenis erg goed. Men zou onderhand eens beter moeten weten, maar men blijft er in trappen.
pi_168488757
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee, want stoere praat over minderheden/vluchtelingen/allochtonen doet het al sinds mensenheugenis erg goed. Men zou onderhand eens beter moeten weten, maar men blijft er in trappen.
Tsja, kan er niet wakker van liggen. Niemand klaagt over deze groep als zij zich gewoon aanpassen en accepteren dat ze niet hetzelfde zijn dan de autochtone. ze zullen altijd iets meer hun best moeten doen, altijd iets meer aangekeken worden, noem het maar op. MAar als je echt vecht kun je het maken en daar hebben uiteindelijk je kinderen ook baat bij.
pi_168488804
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik vroeg je welk effect het zou moetenn hebben. Je juicht het immers toe. Maar uiteindelijk gaat het je dus vooral om de symboolpolitiek?
Nee, want de immigratie uit 7 islamtisiche landen wordt tijdelijk stopgezet. Dus dat vind ik fijn nieuws. Zal vast niet allemaal waterdicht zijn, maar daar mogen zij zich mee bezig houden.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:33:42 #173
438527 MissButterflyy
pi_168488889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:28 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee, want de immigratie uit 7 islamtisiche landen wordt tijdelijk stopgezet. Dus dat vind ik fijn nieuws. Zal vast niet allemaal waterdicht zijn, maar daar mogen zij zich mee bezig houden.
Je bent Amerikaan?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:34:53 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168488912
VN :')

quote:
Net als Save the Children wijst de Council on American-Islamic Relations (CAIR) erop dat vluchtelingen al de meest gecontroleerde groep is die de VS binnenkomt. CAIR is bang dat Trump ook in de toekomst immigratie uit moslimlanden zal blijven verbieden en stapt daarom naar de rechter. CAIR noemt dat voornemen ongrondwettelijk.

"Dit komt voort uit fanatisme, niet de werkelijkheid", stelt CAIR-directeur Masri. "Er is geen enkel bewijs dat vluchtelingen een gevaar vormen voor de veiligheid."
Het gaat niet om gewone vluchtelingen maar om moslims. De opmerking over fanatisme en de werkelijkheid vind ik ook tenenkrommend dom. Als iets valt onder fanatisme dat niks te maken heeft met de werkelijkheid is het de islam en de volgelingen daarvan wel.
Elke moslim die je buiten je land kunt houden in mooi meegenomen denk ik. Zolang als ze stug weigeren zich aan te passen en hun eigen islam hoog willen houden, zoeken ze het maar zelf onderling uit. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168488921
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je bent Amerikaan?
Nee hoor, jij?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:38:06 #176
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_168488980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:20 schreef Jihawti het volgende:
Trump heeft een Saudische pik zo diep in zijn keel dat hij niet kan protesteren ook al zou hij dat willen. Hij is hun bitch. Net als de rest van de wereld.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:43:52 #177
438527 MissButterflyy
pi_168489085
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee hoor, jij?
Nee. En als ik er kom heb ik geen last van immigranten uit deze landen.
Ik vraag me ook af in hoeverre Amerikanen zelf last van ze hebben zo in het dagelijkse leven.

Snap niet hoe je dan blij kunt worden van zulk nieuws.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:45:29 #178
438527 MissButterflyy
pi_168489110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:38 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Trump heeft een Saudische pik zo diep in zijn keel dat hij niet kan protesteren ook al zou hij dat willen. Hij is hun bitch. Net als de rest van de wereld.
Daar kiest hij en de rest van de wereld helemaal zelf voor
pi_168489128
quote:

[..]

[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:51:09 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168489220
Relevant nieuwsbericht hierbij: https://www.nytimes.com/i(...)mp-refugee-plan.html

Het is echt symboolpolitiek want er worden echt maar weinig echte vluchtelingen geweerd. De mensen die uit Irak en Iran komen, zijn meestal voor business-doeleinden (Oil & Gas) in de VS.
pi_168489223
Trump blijft migranten uit 7 islamitische landen en jihadisten verwelkomen.

Was ook een optie.

Ik ga, als ik moet kiezen, dan liever voor de andere optie.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:54:39 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168489322
Waarom zou je mensen gaan weren puur gebaseerd op hun geloof?

Als je dat toch wilt doen, scherp dan gewoon de immigratieregels drastisch aan en stop met het uitdelen van verblijfsvergunningen en paspoorten aan mensen die nog geen 3 zinnen in hun nieuwe taal rechtuit kunnen spreken. Maak het verplicht om werk te hebben en scholing te volgen. Geen gratis huizen en uitkeringen voor immigranten.

Dan filter je 90 procent van Afrika en het MO er al uit.
pi_168489324
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zou je je willen verlagen tot zeer bedenkelijk niveau?
Ik stelde een simpele vraag. Geef daar nu eens gewoon antwoord op, alstublieft, ipv een wedervraag te stellen.
pi_168489335
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee. En als ik er kom heb ik geen last van immigranten uit deze landen.
Ik vraag me ook af in hoeverre Amerikanen zelf last van ze hebben zo in het dagelijkse leven.

Snap niet hoe je dan blij kunt worden van zulk nieuws.
Ten eerste, ben ik geen Amerikaan, dus ik weet niet wat de gemiddelde Tump kiezer beweegt om op deze man met deze ideeën te stemmen, maar dat is ook democratie.

Sommige zullen stemmen omdat ze een bepaald beeld hebben waar ze Amerika naartoe willen brengen en andere zullen puur stemmen omdat ze nare ervaringen hebben met moslims.
pi_168489353
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:27 schreef Stabiel het volgende:

[..]

De angst, zowel in gehalte als vorm, staat totaal niet verhouding tot het gevaar. Het is niet enkel irrationeel, maar ook nog eens niet proportioneel. Dat Amerika overal in de moslimwereld wordt gehaat is een gevolg van haar desastreuze Midden Oosten beleid, sinds dat het de Moedjahedin steunde tegen de Sovjets en het de Saoediers een hand boven het hoofd houdt. Deze maatregel voorkomt daarentegen geen radicalisering. Zoals eerder vermeldt, gedragen moslims zich in de VS over het algemeen keurig.
Het is fijn dat jij vindt dat de angst niet in verhouding staat tot het gevaar. In de VS denken ze daar anders over. Ik kan ze op basis van de puinhoop in Europa geen ongelijk geven. In de VS is slechts 0,9 procent van de bevolking moslim. In een land als Nederland is dat al 6 procent, in Frankrijk 7-9 procent. Naarmate populaties groeien - en vooral de concentratie van die populaties - zien we de problemen toenemen.

We krijgen dan taferelen zoals in de Parijse buitenwijk Sevran: http://www.hln.be/hln/nl/(...)er-welkom-zijn.dhtml En België heeft met Molenbeek ook al zo'n voorbeeld in huis. Dat is gewoon een jihad-vrijstaat, een broeinest van terrorisme, waar de politie met een grote boog omheen rijdt.

Trump is echt niet achterlijk en heeft geen zin in grotere populaties moslims = grotere problemen. Dat Europa voor Gekke Henkie speelt en grote aantallen moslims binnenlaat (waarvan de meesten nooit meer weggaan), wil niet zeggen dat de VS ook zo gek moet zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2017 12:56:33 ]
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:03:33 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168489526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is fijn dat jij vindt dat de angst niet in verhouding staat tot het gevaar. In de VS denken ze daar anders over. Ik kan ze op basis van de puinhoop in Europa geen ongelijk geven. In de VS is slechts 0,9 procent van de bevolking moslim. In een land als Nederland is dat al 6 procent, in Frankrijk 7-9 procent. Naarmate populaties groeien - en vooral de concentratie van die populaties - zien we de problemen toenemen.

We krijgen dan taferelen zoals in de Parijse buitenwijk Sevran: http://www.hln.be/hln/nl/(...)er-welkom-zijn.dhtml En België heeft met Molenbeek ook al zo'n voorbeeld in huis. Dat is gewoon een jihad-vrijstaat, een broeinest van terrorisme, waar de politie met een grote boog omheen rijdt.

Trump is echt niet achterlijk en heeft geen zin in grotere populaties moslims = grotere problemen. Dat Europa voor Gekke Henkie speelt en grote aantallen moslims binnenlaat (waarvan de meesten nooit meer weggaan), wil niet zeggen dat de VS ook zo gek moet zijn.
In de grote West-Europese steden zijn de percentages al veel hoger. Hele wijken/buurten vol met werkloosheid, criminaliteit, schooluitval etc.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:04:26 #187
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168489546
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat men zo'n vergelijkingen maakt, op de Internationale Herdenkingsdag voor de Holocaust (27 jan), lijkt me niet zo vreemd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 00:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stel vol-idoten zijn het, ze hebben niets geleerd op hun middelbare schooltjes en later ook niet en boeken zoals van hun eigen Timothy Snyder lezen niet eens. Het is gewoon te erg voor worden. Ik wist al meer van de Holocaust toen ik 12 was dan zij nu.
Gebruik goeie argumenten en ga niet dit soort dingen uithalen, zeg ik dan... ja, word je lekker uitgescholden zeg.
Ze zijn net zo erg als Trump, op zijn minst... echt werkelijk waar, ik sta er wel van te kijken.
Noem je nu de voorzitter van de Anti-Defamation League een vol-idioot die niets over de holocaust weet?
http://www.haaretz.com/opinion/1.767914
pi_168489559
Wat een mannetje is Trump toch. In een week al zo veel veranderingen doorgevoerd. Het blijft een genot om iedere dag te kijken wat voor briljante ideeen hij weer heeft. :*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_168489565
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In de grote West-Europese steden zijn de percentages al veel hoger. Hele wijken/buurten vol met werkloosheid, criminaliteit, schooluitval etc.
Dat noemen ze in dit land "kwetsbare groepen".
pi_168489581
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:05 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Wat een mannetje is Trump toch. In een week al zo veel veranderingen doorgevoerd. Het blijft een genot om iedere dag te kijken wat voor briljante ideeen hij weer heeft. :*
Ik vind het zeer vermakelijk inderdaad
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:11:13 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168489715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:05 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat noemen ze in dit land "kwetsbare groepen".
Kansloze groepen is een betere typering.
pi_168489791
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:05 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Nu al meer slagkracht dan Obama. Lol.
pi_168489812
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Correct, maar ANGST!!! Mag nie!!!!
pi_168489824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik vind het zeer vermakelijk inderdaad
Het is alleen niet waar. Trump heeft een wensenlijstje gemaakt. Technisch gezien is er nog niets besloten. De volksvertegenwoordiging moet zich nog over zijn executive orders buigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168489828
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kansloze groepen is een betere typering.
Kansloze asielplaag.
pi_168489839
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is alleen niet waar. Trump heeft een wensenlijstje gemaakt. Technisch gezien is er nog niets besloten. De volksvertegenwoordiging moet zich nog over zijn executive orders buigen.
Daar ben ik mij van bewust.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:17:51 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168489851
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Kansloze asielplaag.
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:51 schreef Falco het volgende:
Relevant nieuwsbericht hierbij: https://www.nytimes.com/i(...)mp-refugee-plan.html

Het is echt symboolpolitiek want er worden echt maar weinig echte vluchtelingen geweerd. De mensen die uit Irak en Iran komen, zijn meestal voor business-doeleinden (Oil & Gas) in de VS.
pi_168489872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iedereen die moslims met open armen ontvangen zijn nog nooit in zo'n wijk geweest. Gewoon die naïeve mensen die pro-ongebreidelde moslim intergratie zijn dwingen naar zo'n wijk te verhuizen, met familie en al. Dat zal ze leren.
pi_168489878
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Kansloze asielplaag.
Bill Clinton sprak in 1996 al over illegal aliëns en kreeg een staande ovatie.

pi_168489905
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump heeft in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat een meerderheid, dus dat komt wel goed.
pi_168489916
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:19 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Ik had het gezien. Geeft wel weer mooi aan hoe hypocriet de linkse media en de SJW's zijn.
pi_168489957
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:17 schreef Falco het volgende:

[..]

[..]

pi_168489964
Waarom staan Saudi Arabië en Kirgistan (of hoe dat land dan ook heet) er niet tussen? Daar kwamen de WTC en Boston Bombers vandaan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 13:23:54 #204
54593 crew  Olga
Cheese
pi_168489971
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Iedereen die moslims met open armen ontvangen zijn nog nooit in zo'n wijk geweest. Gewoon die naïeve mensen die pro-ongebreidelde moslim intergratie zijn dwingen naar zo'n wijk te verhuizen, met familie en al. Dat zal ze leren.
Want alle moslims wonen in 1 wijk _O-
Wat een onzin zeg het verschil niet weten tussen een radicale moslim en een moslim die gewoon net als jij en ik normaal meedraait :)
pi_168490041
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:23 schreef Olga het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg het verschil niet weten tussen een radicale moslim en een moslim die gewoon net als jij en ik normaal meedraait :)
Niet snappen dat er niet zoiets bestaat als 'normaal meedraaien' :')
Die mensen hebben altijd een conflict: hun geloof vs de maatschappij. Drie keer raden waar ze voor kiezen als het eropaan komt?
pi_168490068
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Trump heeft in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat een meerderheid, dus dat komt wel goed.
Voor een aantal voorstellen heeft hij ook een aantal Democraten nodig. Dat wordt lastig.

Maar Obama had inderdaad de Senaat en het Huis tegen zich. Dat maakte het voor hem lastig om zijn volledige agenda door te voeren.
pi_168490071
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:23 schreef Olga het volgende:

[..]

jouw 'normale moslims' zijn expliciet fan van Jihadisten.

Cijfertjes: http://www.geenstijl.nl/m(...)op_de_haatmeter.html

Veel succes met je 'normaal meedraaien' joh.
pi_168490110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:19 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Raakt dat niet de essentie van het probleem? Politici die van alles beloven, die precies weten wat ze moeten zeggen, maar uiteindelijk niets doen?

Ik ben ook geen 100 procent fan van het Trump-beleid, maar de man voegt in elk geval de daad bij het woord. Hij houdt het niet bij loze verkiezingsbeloftes, maar geeft concreet invulling aan het beleid waarop Amerikanen hem hebben verkozen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 13:30:53 #209
54593 crew  Olga
Cheese
pi_168490121
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Niet snappen dat er niet zoiets bestaat als 'normaal meedraaien' :')
Die mensen hebben altijd een conflict: hun geloof vs de maatschappij. Drie keer raden waar ze voor kiezen als het eropaan komt?
Maar dat hebben mensen die een ander geloof hebben ook.
pi_168490147
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:30 schreef Olga het volgende:

[..]

Maar dat hebben mensen die een ander geloof hebben ook.
Nee, want die andere geloven zijn moderner van opzet en houden er geen middeleeuwse gedachtengangen zoals burqa's en andere onwenselijke praktijken zoals de scheiding mannen versus vrouwen op na.
pi_168490198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik had het gezien. Geeft wel weer mooi aan hoe hypocriet de linkse media en de SJW's zijn.
Yep over dat er onder Obama meer illegalen uitgezet zijn dan door al zijn voorgangers bij elkaar opgeteld hoor je ze ook niet.
pi_168490284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:34 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Yep over dat er onder Obama meer illegalen uitgezet zijn dan door al zijn voorgangers bij elkaar opgeteld hoor je ze ook niet.
Dat is algemeen bekend en alle media hebben daar melding van gemaakt, en er zelfs aan herinnerd nu Trump zich opstelt als fel tegenstander van immigratie.

Gelieve dus niet liegen.
pi_168490298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:34 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Hier op het forum hoor je de Obama fans ook niet hierover hoor. Die houden krampachtig vast.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 13:39:38 #214
54593 crew  Olga
Cheese
pi_168490333
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

jouw 'normale moslims' zijn expliciet fan van Jihadisten.

Cijfertjes: http://www.geenstijl.nl/m(...)op_de_haatmeter.html

Veel succes met je 'normaal meedraaien' joh.
Dat gaat om jongeren. De moslims die ik ken werken gewoon, en draaien mee in de maatschappij. Ik heb ze zelfs in de familie. Ik ben niet iemand die bevolkingsgroepen/geloven over een kam scheert zoals ik verschillende mensen in dit topic zie doen.
pi_168490352
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:39 schreef Olga het volgende:

[..]

Dat gaat om jongeren. De moslims die ik ken werken gewoon, en draaien mee in de maatschappij. Ik heb ze zelfs in de familie. Ik ben niet iemand die bevolkingsgroepen/geloven over een kam scheert zoals ik verschillende mensen in dit topic zie doen.
Oh anekdotisch bewijs, daar kunnen de onderbouwde en onderzochte cijfers natuurlijk niet tegenop.
pi_168490368
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:39 schreef Olga het volgende:

[..]

Vraag trouwens even aan de moslims in je familie wat ze vinden van homo's en lesbiennes op een verjaardag. Succes gegarandeerd.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:42:19 #217
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168490383
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nee, want die andere geloven zijn moderner van opzet en houden er geen middeleeuwse gedachtengangen zoals burqa's en andere onwenselijke praktijken zoals de scheiding mannen versus vrouwen op na.
Verbod op vrouwelijke priesters, tegen voorbehoedsmiddelen zijn, vrouwen- en mannenkloosters waar niemand va het andere geslacht binnen mag..
Verplichte pruiken voor getrouwde vrouwen en een draad die door Amsterdam loopt omdat ze anders op de sabbat niet mogen buitenkomen...
Verbod op bloedtransfusies en transplantaties...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 13:44:46 #218
54593 crew  Olga
Cheese
pi_168490431
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh anekdotisch bewijs, daar kunnen de onderbouwde en onderzochte cijfers natuurlijk niet tegenop.
Ik zeg nergens dat die cijfers wel of niet kloppen. Ik zeg alleen dat het een onderzoek is over moslimjongeren en die ken ik niet
pi_168490470
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:44 schreef Olga het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat die cijfers wel of niet kloppen. Ik zeg alleen dat het een onderzoek is over moslimjongeren en die ken ik niet
Nou, bedankt dan maar voor je bijdrage, ofzo.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2017 @ 13:46:40 #220
54593 crew  Olga
Cheese
pi_168490477
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vraag trouwens even aan de moslims in je familie wat ze vinden van homo's en lesbiennes op een verjaardag. Succes gegarandeerd.
Sorry maar daar hebben ze geen problemen mee. Nu zijn het zeker geen echte moslims
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:46:46 #221
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_168490479
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je wil dat er niemand doodgeschoten wordt, dan kun je beter wapenbezit aan banden leggen.

Wedden dat er de komende maanden wel een incident in de VS is en in Nederland geen (zoals in Nederland gebruikelijk)?

Misschien dat het incident in de VS niet moslimgerelateerd is, want gek genoeg hoef je helemaal geen moslim te zijn om mensen te doden.
Ja, dat heeft in Frankrijk ook zo goed gewerkt. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:48:59 #222
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168490517
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik ben moslims en heb niets tegen homo's of lesbiennes. Ken ook genoeg moslims die hetzelfde over denken. Niet iedereen over een kam scheren aub.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:58:09 #223
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168490674
Voor veel van de landen was dit al het geval trouwens. Ik zie dus niet wat er veranderd is. Het is zelfs zo dat als jij als kaaskop Iran bezoekt dat je vervolgens niet meer de VS binnen komt.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_168490795
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hier op het forum hoor je de Obama fans ook niet hierover hoor. Die houden krampachtig vast.
En nu begint Timmerfrans ook al van die gekke populistische dingen te roepen..

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160125_02089191

quote:
Meer dan de helft van de vluchtelingen die naar Europa komen, is niet op de vlucht voor een oorlog. Dat zegt eurocommissaris Frans Timmermans in een opmerkelijk interview met de Nederlandse openbare omroep NOS.

‘Het gaat om 60 procent van alle vluchtelingen’, zegt Timmermans in het interview dat vanavond wordt uitgezonden. Volgens hem zijn het ‘mensen uit landen waarvan je kunt aannemen dat ze geen enkele reden hebben om de vluchtelingenstatus aan te vragen’. Het gaat dan onder meer over mensen uit landen als Marokko en Tunesië, die via Turkije naar Europa willen reizen.

Volgens de voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk moet de vluchtelingencrisis in Europa over twee maanden opgelost zijn. Lukt dat niet, dan vreest hij dat het vrije verkeer van personen en goederen binnen Europa moet worden beëindigd.

Timmermans sluit zich daarbij aan. ‘Als er geen haast gemaakt wordt, moeten we teruggrijpen naar de invoering van interne grenscontroles
pi_168490869
Terecht
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:10:23 #226
66825 Reya
Fier Wallon
pi_168490884
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:04 schreef Reya het volgende:
De persoonlijke discussie is nu wel weer afgelopen.
pi_168490959
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:04 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

[..]

Timmermans :') als zelfs hij het roept moeten EU-fans zich op dit forum eens gaan afvragen wat er aan de hand is.
pi_168491102
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Timmermans :') als zelfs hij het roept moeten EU-fans zich op dit forum eens gaan afvragen wat er aan de hand is.
Volgens mij zitten ook EU-fans niet te wachten op 'asielzoekers' die afkomstig zijn uit veilige landen.
pi_168491176
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij zitten ook EU-fans niet te wachten op 'asielzoekers' die afkomstig zijn uit veilige landen.
Ik heb een hoop EU-fans hier op het forum anders wel alles wat werd aangedragen als oplossing tegen de influx van migranten standaard in de 'kan niet, hoort niet, mag niet,wil niet, is immoreel' hoek zien drukken.
pi_168491202
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik heb een hoop EU-fans hier op het forum anders wel alles wat werd aangedragen als oplossing tegen de influx van migranten standaard in de 'kan niet, hoort niet, mag niet,wil niet, is immoreel' hoek zien drukken.
Werkelijk? Of is dat stiekem toch vooral perceptie?
pi_168491212
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is altijd nog beter om barricades op te werpen en controles te verscherpen dan achterover te leunen terwijl je buitengrenzen wagenwijd open staan.
Het is symboolpolitiek. Het lost helemaal niets op en levert alleen maar meer gezeik op.

Dat je zoiets niet ziet.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:25:07 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168491222
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij zowat de enige die ietwat genuanceerd kijkt hier in NWS.
Ja. Namen maar mensen een voorbeeld aan mij
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:25:47 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168491239
gelukkig mag het terrorisme bolwerk S-A nog gewoon vrij reizen, stel je voor al die miljarden investeringen van Trump down the drain...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168491276
quote:

[..]

Er is in Europa draagvlak voor de opvang van daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen. En terecht, trouwens. Vind ik persoonlijk ook prima. Europa kan best een steentje bijdragen om Syriërs op te vangen. Over het algemeen zijn het prima mensen die bovendien bijzonder snel onze taal leren en hun best doen om te integreren.

Maar het probleem is dat slechts 34 procent van de binnengekomen asielzoekers in 2016 uit Syrië kwam. De rest komt van elders. Er zit van alles tussen; van kansloze gelukszoekers uit Afrika tot terroristen uit IS-gebied en criminelen uit Noord-Afrika. Begrijpelijkerwijs is het draagvlak voor de opvang van die groepen bijzonder gering.

Vrijwel overal in West-Europa spelen dezelfde problemen rondom integratie en immigratie. Als je die problemen eindelijk eens een keer serieus te lijf wilt, zul je twee dingen moeten doen: immigratie naar nul terugbrengen, met alleen nog daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen uitgezonderd. En radicalisering veel harder aanpakken dan nu het geval is. In diverse buitenwijken van steden moet orde en gezag worden gesteld, haatzaaiers moeten waar mogelijk worden uitgezet, radicale moslims moeten voor het blok worden gezet: integreren of vertrekken. We kunnen dat laatste op z'n minst eens actiever gaan aanmoedigen.

Ondertussen ziet Trump de puinhoop in Europa en denkt: ik wil niet dat het hier ook zover komt. Dus neemt hij nu maatregelen. Beetje draconisch, maar het is een uitdrukkelijke wens die onder de kiezers leeft. De democratie doet dus gewoon z'n werk.
pi_168491300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij wel mee. Het probleem is vooral dat elke vorm van nuance met betrekking tot dit onderwerp wordt gezien als een pleidooi om 'heel Afrika' maar binnen te halen.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van het opvangen van mensen uit veilige landen. Ook vind ik het goed dat de instroom van Syriërs een halt is toegeroepen, omdat het onze maatschappij teveel onder druk zet. Dat neemt echter niet weg dat ik het een goede zaak vind dat we asielzoekers opvangen.
pi_168491316
quote:
Niet gelezen.
pi_168491365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is in Europa draagvlak voor de opvang van daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen. En terecht, trouwens. Vind ik persoonlijk ook prima. Europa kan best een steentje bijdragen om Syriërs op te vangen. Over het algemeen zijn het prima mensen die bovendien bijzonder snel onze taal leren en hun best doen om te integreren.

Maar het probleem is dat slechts 34 procent van de binnengekomen asielzoekers in 2016 uit Syrië kwam. De rest komt van elders. Er zit van alles tussen; van kansloze gelukszoekers uit Afrika tot terroristen uit IS-gebied en criminelen uit Noord-Afrika. Begrijpelijkerwijs is het draagvlak voor de opvang van die groepen bijzonder gering.

Vrijwel overal in West-Europa spelen dezelfde problemen rondom integratie en immigratie. Als je die problemen eindelijk eens een keer serieus te lijf wilt, zul je twee dingen moeten doen: immigratie naar nul terugbrengen, met alleen nog daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen uitgezonderd. En radicalisering veel harder aanpakken dan nu het geval is. In diverse buitenwijken van steden moet orde en gezag worden gesteld, haatzaaiers moeten waar mogelijk worden uitgezet, radicale moslims moeten voor het blok worden gezet: integreren of vertrekken. We kunnen dat laatste op z'n minst eens actiever gaan aanmoedigen.

Ondertussen ziet Trump de puinhoop in Europa en denkt: ik wil niet dat het hier ook zover komt. Dus neemt hij nu maatregelen. Beetje draconisch, maar het is een uitdrukkelijke wens die onder de kiezers leeft. De democratie doet dus gewoon z'n werk.
Zou trump echt bang zijn dat er dobbernegers naar de VS gaan uitwijken?

En wat dan nog: mijnenveld langs de kust erbij (rekening sturen naar Afrika)?
pi_168491371
quote:

[..]

[..]

Ik kan me herinneren dat Timmerfrans dit ook al een jaar geleden ofzo zei. Ondertussen halen de schepen NGO's iedere dag duizenden Afrikaanse aasgieren op voor de kust van Libië.
pi_168491421
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat Timmerfrans dit ook al een jaar geleden ofzo zei. Ondertussen halen de schepen NGO's iedere dag duizenden Afrikaanse aasgieren op voor de kust van Libië.
Taxidienst Timmermans, at your service!
pi_168491422
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zou trump echt bang zijn dat er dobbernegers naar de VS gaan uitwijken?

En wat dan nog: mijnenveld langs de kust erbij (rekening sturen naar Afrika)?
Bootjes uit Afrika bereiken de VS niet, maar er bestaat ook zoiets als een vliegtuig.

Mijn standpunt is overigens niet dat ik het allemaal geweldig beleid vind, maar ik vind het wel begrijpelijk en ik verbaas me over de minachting richting het democratische proces die zichtbaar is.
pi_168491482
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 05:58 schreef crystal_meth het volgende:
Het vluchtelingenverdrag van 1951 was grotendeels een reactie op de holocaust, en het is dat verdrag dat Trump nu lijkt te overtreden.
Dat verdrag loopt inmiddels dan ook gierend uit de klauwen.
En doet al lang niet meer waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.
quote:

Ja, met die instelling komen we nergens natuurlijk, zullen we ook maar gelijk defensie en de politie afschaffen ?
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
Berlijn sowieso al niet en Parijs 7 niet en bij 3 is het onbekend.

Kortom: beiden bewijzen niet dat het vanuit de vluchtelingenstroom komt. Eerder integendeel.
Say what ?? |:( |:(
Die Anis Amri van de aanslag in Berlijn kwam met een bootje vanuit Tunesie aan op het Italiaanse eilandje Lampedusa.
In Italie zorgde hij al voor veel ellende en zat daar 4 jaar in de gevangenis.
Na vrijlaten kon hij gewoon op doorreis in de gehele EU, niemand die hem tegenhield.

Trump weet dat natuurlijk ook wel.
Maar wat doet de EU ? Die haalt ze nu eigenhandig met bootjes op van de Noord-Afrikaanse kust 8)7 8)7
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:34 schreef deedeetee het volgende:
Net als Save the Children wijst de Council on American-Islamic Relations (CAIR) erop dat vluchtelingen al de meest gecontroleerde groep is die de VS binnenkomt. CAIR is bang dat Trump ook in de toekomst immigratie uit moslimlanden zal blijven verbieden en stapt daarom naar de rechter. CAIR noemt dat voornemen ongrondwettelijk.
Dat CAIR is ook niet echt een clubje met schone handen, daar hangen heel wat controversies aan.
Banden met HAMAS en de Muslim Brutherhood enzo.
quote:
[quote]Meer dan de helft van de vluchtelingen die naar Europa komen, is niet op de vlucht voor een oorlog. Dat zegt eurocommissaris Frans Timmermans in een opmerkelijk interview met de Nederlandse openbare omroep NOS.

‘Het gaat om 60 procent van alle vluchtelingen’, zegt Timmermans in het interview dat vanavond wordt uitgezonden. Volgens hem zijn het ‘mensen uit landen waarvan je kunt aannemen dat ze geen enkele reden hebben om de vluchtelingenstatus aan te vragen’. Het gaat dan onder meer over mensen uit landen als Marokko en Tunesië, die via Turkije naar Europa willen reizen.
Tja, het is binnenkort weer verkiezingstijd in Nederland en andere Europese landen, daarna draait hij weer om als een blad aan een boom.
quote:
Niet ? Waarom moedigen ze het dan aan ? Ze halen ze zelfs persoonlijk op vanuit Afrika, en hun wordt geen strobreed in de weg gelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 28-01-2017 14:53:23 ]
pi_168491591
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bootjes uit Afrika bereiken de VS niet, maar er bestaat ook zoiets als een vliegtuig.

Mijn standpunt is overigens niet dat ik het allemaal geweldig beleid vind, maar ik vind het wel begrijpelijk en ik verbaas me over de minachting richting het democratische proces die zichtbaar is.
Wat heeft commentaar op een maatregel te maken met minachting richting democratisch proces?

Het probleem in Europa betreft vooral wat per boot komt.
pi_168491633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat verdrag loopt inmiddels dan ook gierend uit de klauwen.
En doet al lang niet meer waar het oorspronkelijk voor bedoeld was.

[..]

Ja, met die instelling komen we nergens natuurlijk, zullen we ook maar gelijk defensie en de politie afschaffen ?

[..]

Die Anis Amri van de aanslag in Berlijn kwam met een bootje vanuit Tunesie aan op het Italiaanse eilandje Lampedusa.
Na vrijlaten kon hij gewoon op doorreis in de gehele EU, niemand die hem tegenhield.

Maar wat doet de EU ? Die haalt ze nu eigenhandig met bootjes op van de Noord-Afrikaanse kust 8)7 8)7

[..]

Dat CAIR is ook niet echt een clubje met schone handen, daar hangen heel wat controversies aan.
Banden met HAMAS en de Muslim Brutherhood enzo.

[..]

Tja, het is binnenkort weer verkiezingstijd in Nederland en andere Europese landen, daarna draait hij weer om als een blad aan een boom.

[..]

Niet ? Waarom moedigen ze het dan aan ? Ze halen ze zelfs persoonlijk op vanuit Afrika, en hun wordt geen strobreed in de weg gelegd.
[/quote]

Anis Amri hoorde gewoon niet bij de groep waarvan gezegd is dat er geen terroristen tussen zaten.

En was illegaal. Zijn aanwezigheid was al verboden. Nou, wat helpt zo'n verbod goed zeg!
pi_168491640
Meteen al resultaat:

http://www.telegraaf.nl/b(...)ampaign=facebookpage

quote:
CAÏRO - Vijf Irakezen en een man uit Jemen zijn zaterdag door EgyptAir geweigerd voor een vlucht van Caïro naar New York. Daarmee geeft de vliegmaatschappij gehoor aan Trumps reisverbod naar de Verenigde Staten uit zes islamitische landen. Dat melden bronnen op de luchthaven van Caïro.

De passagiers kwam in Caïro aan via een transitvlucht en zouden doorreizen naar New York, maar werden teruggestuurd naar het land waar ze vandaan kwamen. Volgens de bronnen hadden de passagiers wel geldige visa voor de Verenigde Staten.
pi_168491698
quote:

[..]

Dat laatste is de smoes die Trump gebruikt zodat mensen het slikken, maar als je een beetje oplet zie je dat er wat anders aan de hand is.

Nogmaals, let eens goed op de landen op de lijst.
Als het werkelijk om terrorisme ging, om de jihadisten, zou het veel logischer zijn de landen met sterke wabahistische stromingen op de lijst te zetten. Dus SA, Afghanistan, Pakistan e.d.
Dit heeft meer te maken met de proxy oorlog tussen Iran en SA, waarbij Trump (wat te verwachten was, andere president had waarschijnlijk dezelfde kant gekozen) de kant van SA kiest.

Dit is gewoon politiek, waarbij het onder de noemer veiligheid, bescherming tegen terrorisme alleen maar bedoeld is om het aan het volk te verkopen.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:28:07 #246
438527 MissButterflyy
pi_168492770
quote:
Ik vind dit echt niet kunnen.

Als het klopt dat er verder echt niks met ze aan de hand was.
pi_168492833
Trump is echt een debiel
Potentiële oscarwinnaars uit Irak worden waarschijnlijk ook geweigerd

1939 all over.
blablablabla
pi_168492874
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik vind dit echt niet kunnen.

Als het klopt dat er verder echt niks met ze aan de hand was.
Komen het land ook niet meer in:

quote:
I am an Iranian PhD student at Yale Uni. Now overseas to do research. Trump's EO might prevent me from returning to the US!
https://twitter.com/AliAbdi88/status/825190426806276096

quote:
Iranian studying in CA was visiting family in Austria due to father’s health scare. Flew back last night to LA and was sent back.
https://twitter.com/hdagres/status/825292253048557568

Schandalig.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:34:21 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168492947
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat laatste is de smoes die Trump gebruikt zodat mensen het slikken, maar als je een beetje oplet zie je dat er wat anders aan de hand is.

Nogmaals, let eens goed op de landen op de lijst....

Dit is gewoon politiek, waarbij het onder de noemer veiligheid, bescherming tegen terrorisme alleen maar bedoeld is om het aan het volk te verkopen.
Hadden ze maar mooie golfbanen door Donald in hun land moeten laten bouwen. 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_168493043
quote:

[..]

Maar het probleem is dat slechts 34 procent van de binnengekomen asielzoekers in 2016 uit Syrië kwam.
Een groot deel van Syrië is veilig, daarbij kunnen mensen in de regio opgevangen worden.

Ik begrijp best dat mensen naar hier willen komen, maar hoezo moeten wij mensen opvangen van duizenden kilometers ver?

Dan nog over de integratie van de Syriërs:

pi_168493085
quote:
En dan krijgen wij in Nederland altijd te horen dat dat niet mogelijk is omdat het in strijd is met blablabla.. kan gewoon.
pi_168493120
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

En dan krijgen wij in Nederland altijd te horen dat dat niet mogelijk is omdat het in strijd is met blablabla.. kan gewoon.
Wat kan precies niet in Nederland?
pi_168493177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 06:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar uhh, volgens de vluchtelingenknuffelaars was dit onmogelijk. De wederkomst van Jezus, Pasen en Pinksteren die op 1 dag vallen, Rutte die een keer niet liegt, was allemaal waarschijnlijker dan dat vluchtelingen geweerd konden worden.
Het was ook onmogelijk dat Trump de Republikeinse kandidaat zou worden
Het was ook onmogelijk dat Trump president ging worden
Het was ook onmogelijk dat Trump Obamacare ging afschaffen
Het was ook onmogelijk dat Trump een muur gingen bouwen
En het was onmogelijk dat Trump moslims ging weren.

Niets is onmogelijk als het om Trumpgod gaat.
pi_168493236
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:58 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Voor veel van de landen was dit al het geval trouwens. Ik zie dus niet wat er veranderd is. Het is zelfs zo dat als jij als kaaskop Iran bezoekt dat je vervolgens niet meer de VS binnen komt.
Iran lijkt me een bijzonder mooi land eigenlijk. Zou ik eerder bezoeken dan de VS. :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:44:52 #255
438527 MissButterflyy
pi_168493278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:55 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ten eerste, ben ik geen Amerikaan, dus ik weet niet wat de gemiddelde Tump kiezer beweegt om op deze man met deze ideeën te stemmen, maar dat is ook democratie.

Sommige zullen stemmen omdat ze een bepaald beeld hebben waar ze Amerika naartoe willen brengen en andere zullen puur stemmen omdat ze nare ervaringen hebben met moslims.
Ik kan me niet voorstellen dat Amerikanen, waarvan het merendeel nog altijd op het platteland in dorpen en kleine steden woont, zo veel nare ervaringen hebben met moslims.

Misschien zijn ze wel bang. Maar de angst zal op andere dingen gebaseerd zijn.
pi_168493442
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:30 schreef Elan het volgende:
Trump is echt een debiel
Potentiële oscarwinnaars uit Irak worden waarschijnlijk ook geweigerd
Het gaat om een Iraakse regisseur die een anti-IS-film heeft geproduceerd. Weg ermee, lmao!

IS lacht zich de ballen uit hun broek, oh wat zijn de kruisvaarders toch dom, zullen ze wel denken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, Trump weet dat natuurlijk wel, daarom staat Tunesië ook op zijn lijst van zeven islamitische landen, OH NEE, toch niet. :')
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:50:37 #257
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168493467
Het zal ook de buitenlanders in Europa verminderen, want Amerikaanse bedrijven als google willen hun medewerkers niet meer naar het buitenland laten vertrekken, uit vrees dat ze het land niet meer in mogen...

quote:
Alphabet Inc.'s Google delivered a sharp message to staff traveling overseas who may be impacted by a new executive order on immigration from President Donald Trump: Get back to the U.S. now.

[..]

"We are advising our clients from those seven countries who have green cards or any type of H-1B visa not to travel outside the U.S." said Ava Benach, a partner at immigration law firm Benach Collopy LLP, while noting that the order takes effect immediately.

"No one is really sure whether a green card holder from these seven countries can return to the U.S. now. It's fairly clear that an H-1B visa holder can't," Benach said. The H-1B lets U.S. companies employ graduate-level workers from other countries in technical occupations such as technology, engineering and science.
https://www.bloomberg.com(...)mp-immigration-order
pi_168493506
Irakezen die ten tijde van de Amerikaanse bezetting in Irak met gevaar voor eigen leven dienst deden als vertaler voor het Amerikaanse leger worden nu ook vastgezet en geweigerd:

quote:
Among those detained at JFK was an Iraqi interpreter who had worked for the US Army, starting in 2003.
https://twitter.com/nycjim/status/825344810747850753

pi_168493584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:50 schreef justarandomdude het volgende:

[..]

Het gaat om een Iraakse regisseur die een anti-IS-film heeft geproduceerd. Weg ermee, lmao!

IS lacht zich de ballen uit hun broek, oh wat zijn de kruisvaarders toch dom, zullen ze wel denken.

Ach, dat gebeurde in 2006 ook met 1 van de acteurs uit United 93, kon de premiere van de film in New York niet bijwonen daardoor. Woonde destijds al ruim 10 jaar in de UK en zat in een procedure om de Britse nationaliteit te krijgen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_168493627
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:51 schreef Stabiel het volgende:
Irakezen die ten tijde van de Amerikaanse bezetting in Irak met gevaar voor eigen leven dienst deden als vertaler voor het Amerikaanse leger worden nu ook vastgezet en geweigerd:

[..]

https://twitter.com/nycjim/status/825344810747850753

[ afbeelding ]
Bedankt voor je hulp en tabee dan maar, succes met in leven blijven daar :W Schandalig dit :N
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:01:56 #261
438527 MissButterflyy
pi_168493722
Als dit echt waar is is het schandalig. Echt, ben oprecht verbaasd over deze berichten.
pi_168493738
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Bedankt voor je hulp en tabee dan maar, succes met in leven blijven daar :W Schandalig dit :N
Nou ja, hier heeft Amerika voor gekozen. Ze hadden tijd zat om hun stemsysteem te herzien of een fatsoenlijke tegenkandidaat tegenover Trump te zetten. Bovendien waren er genoeg mensen die de afweging hadden kunnen maken om, gezien het alternatief, dan toch maar op Clinton te stemmen.

Niet gebeurd, dus hier hebben ze het maar mee te doen. Les voor de toekomst.
pi_168493799
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat Amerikanen, waarvan het merendeel nog altijd op het platteland in dorpen en kleine steden woont, zo veel nare ervaringen hebben met moslims.

Misschien zijn ze wel bang. Maar de angst zal op andere dingen gebaseerd zijn.
Ik denk dat je niet echt een goed beeld van de VS hebt. 70% woont in steden 50,000 en groter.

http://www.citylab.com/ho(...)an-really-mean/1589/

Maar er zijn natuurlijk wel maar 1% moslims, dus dat is niet zo veel.
pi_168493801
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Als dit echt waar is is het schandalig. Echt, ben oprecht verbaasd over deze berichten.
Het is wat ongebruikelijk maar door bizarre globalisering zijn we een aantal beginsel uit het oog verloren. Toegang krijgen tot het grondgebied van een ander land is puur vrijblijvend. Het is geen recht. Ze mogen zonder, of met welke reden dan ook, iemand weigeren.
pi_168493820
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat het democratische proces op oneigenlijke gronden verloopt. Mensen worden voorgelogen.
pi_168493874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:05 schreef Confetti het volgende:
Het is wat ongebruikelijk maar door bizarre globalisering zijn we een aantal beginsel uit het oog verloren. Toegang krijgen tot het grondgebied van een ander land is puur vrijblijvend. Het is geen recht. Ze mogen zonder, of met welke reden dan ook, iemand weigeren.
Ironisch dat je het over beginselen hebt. De VS is bij uitstek en in beginsel een land van immigranten.
pi_168493913
Trump refugee order dashes hopes of Iraqis who helped the U.S.

quote:
Iraqis who say their lives are in danger because they worked with the U.S. government in Iraq fear their chances of finding refuge in the United States may vanish under a new order signed on Friday by President Donald Trump.

The order temporarily suspends the United States' main refugee program and halts visas being issued to citizens of several predominantly Muslim countries, including Iraq. It is expected to affect two programs U.S. lawmakers created a few years after the 2003 invasion of Iraq to help the tens of thousands of Iraqis who risked their lives helping Americans.

Trump says the order is necessary to prevent Islamist militants from coming to the United States posing as refugees, but refugee advocacy groups say the lengthy screening of applicants by multiple U.S. agencies makes this fear unfounded.

Iraqis coming to the United States under the Special Immigrant Visa program for Iraqis, which stopped accepting new applications in 2014, or the ongoing Direct Access Program for U.S.-Affiliated Iraqis are losing hope of ever getting out.

"Mr. Trump, the new president, killed our dreams," said one Baghdad man whose wife worked for the United States Agency for International Development (USAID) as a bookkeeper.

"I don't have any hope to go to the United States," he said in a telephone interview, speaking on condition of anonymity for fear of retribution by Iraq's Sunni and Shia militant groups and also of unfavorable treatment by the Trump administration.

More than 7,000 Iraqis, many of them interpreters for the U.S. military, have resettled in the United States under the Special Immigrant Visa program since 2008, while another 500 or so are still being processed, according to State Department figures. Another 58,000 Iraqis were awaiting interviews under the Direct Access program, according to the International Refugee Assistance Project. Tens of thousands have already arrived under the second program, but no recent total was available.

"A lot of translators were trying to get the hell out of there because they had a mark on their head for working with U.S. forces," Allen Vaught, a former U.S. Army captain who went to Fallujah in western Iraq in 2003, said in a telephone interview. "They're viewed as collaborators."

He fears the order would endanger American troops by making it harder to recruit local support in war zones, a belief echoed by several advocacy groups working on behalf of America's Iraqi employees.

While in Iraq, Vaught employed five local interpreters who initially earned $5 a week traveling with troops, sometimes without weapons or armor. He helped two of the interpreters come to the United States as refugees with their families, putting them up initially in his home in Dallas, Texas. Another two were executed by militia groups, he said.

The fifth was still mired in the refugee screening process, which can last months or years even after the initial interview. Vaught had expected to also welcome him into his home this year before he had seen a draft of Trump's order.

"This executive order is based on ignorance and fear," he said. "And you do not lead a country with ignorance and fear."
http://www.reuters.com/ar(...)n-iraq-idUSKBN15C036
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:11:20 #268
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168493952
Trump best president ever
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_168493957
quote:

[..]

Klopt, maar dan is het wel belangrijk dat je mensen weigert op inhoudelijke gronden wat mij betreft. Niet omdat ze er Arabisch uitzien of islamitisch zijn.
pi_168493969
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
Als figurant in een South Park-aflevering wellicht. Maar verder... mwah.
pi_168493984
Het zou wel een zeperd zijn als in zijn eerste honderd dagen mensen zouden binnenkomen die een aanslag gaan plegen.
Ik denk dat het over een tijdje wel weer soepeler wordt.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:14:04 #272
78780 deedeetee
pi_168494014
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:07 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ironisch dat je het over beginselen hebt. De VS is bij uitstek en in beginsel een land van immigranten.
Ze hebben in het verleden vaker immigranten toegang geweigerd, dus waarom zouden ze dat dan nu niet ook mogen doen ?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:14:33 #273
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168494025
quote:

[..]

Dit had je moeten prediken in 1600 aan de oostkust van de USA :D
pi_168494081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze hebben in het verleden vaker immigranten toegang geweigerd, dus waarom zouden ze dat dan nu niet ook mogen doen ?
Omdat het compleet ongegrond is wellicht? Men weigerde immigranten destijds op specifieke basis. Nu is het niets meer dan mensen weigeren omdat ze toevallig een bepaalde nationaliteit hebben, zelfs wanneer ze al jaren in de VS studeren/wonen.
pi_168494084
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat dat niet mag, het gaat er om dat mensen nu worden geweigerd op basis van oppervlakkige criteria. Hoe ze er uit zien en welke religie ze belijden, tot welke groep ze behoren of waar ze vandaan komen. En niet langer om wie ze zijn.
pi_168494095
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit had je moeten prediken in 1600 aan de oostkust van de USA :D
ja dat had idd toen ook veel ellende voor die mensen kunnen schelen.
..///
pi_168494157
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
Best president ever die aan pure symboolpolitiek doet, mensen weigert uit specifieke landen, maar de grootste ideologische bron van terrorisme, Saoedi Arabië, het hand boven het hoofd houdt omdat zijn bedrijf financiële assets in het land heeft.

Chapeau hoor.
pi_168494179
En zelfs onze eigenste KLM doet er aan mee. :D

KLM weigert eerste VS-reizigers vanwege maatregel Trump
http://nos.nl/artikel/215(...)maatregel-trump.html
pi_168494185
Jezus Christus, dit decreet is toch wel echt debiliteit van de bovenste plank zeg. 8)7 8)7 8)7
pi_168494240
Moeten we hier ook doen,
pi_168494245
quote:
US Border patrol is deciding reentry for green card holders on a case by case basis - questions about political views, checking facebook, etc
https://twitter.com/Law_Mana/status/825341992934727680

zaterdag 28 januari 2017 @ 16:23:01 #282
78780 deedeetee
pi_168494261
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:16 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Omdat het compleet ongegrond is wellicht? Men weigerde immigranten destijds op specifieke basis. Nu is het niets meer dan mensen weigeren omdat ze toevallig een bepaalde nationaliteit hebben, zelfs wanneer ze al jaren in de VS studeerden.
Ik vind het helemaal niet ongegrond. Met een grote hoeveelheid moslims in je land haal je een hoop ellende binnen. Waarom zou je dit dan doen ? Omdat er mss ook mensen tussen zitten die zich wel aanpassen en zich wrs niet vervelend ( of erger ) gaan gedragen ? Die kunnen beter thuisblijven om de rest thuis een goed voorbeeld te geven :P
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:23:38 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168494270
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet ongegrond. Met een grote hoeveelheid moslims in je land haal je een hoop ellende binnen. Waarom zou je dit dan doen ? Omdat er mss ook mensen tussen zitten die zich wel aanpassen en zich wrs niet vervelend ( of erger ) gaan gedragen ? Die kunnen beter thuisblijven om de rest thuis een goed voorbeeld te geven :P
Hoeveel moslims uit die zeven landen zijn de VS binnengekomen? En hoeveel moslims in totaal zijn de VS binnengekomen?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:24:36 #284
78780 deedeetee
pi_168494283
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:23 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoeveel moslims uit die zeven landen zijn de VS binnengekomen? En hoeveel moslims in totaal zijn de VS binnengekomen?
Wat maakt dat uit ?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:24:39 #285
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168494284
Hopelijk leidt het ertoe dat multinationals als google meer activiteiten naar Europa verplaatsen, waar hun medewerkers niet on a whim geweigerd kunnen worden.
pi_168494288
quote:
"Case by case basis"?

Het is überhaupt al ABSURD dat mensen met een permanente verblijfsvergunning het land niet meer in kunnen.
pi_168494303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoevaak moet ik idioten als jou nog duidelijk maken dat moslims in de VS bovengemiddeld presteren? Ze zijn hoger opgeleid en verdienen meer dan witte autochtone Amerikanen.

Lees je eens in voordat je allerlei nonsense over tafel gooit.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:25:36 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168494308
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit ?
Hieruit kun je bepalen hoe effectief dit beleid is. Erg relevant!
pi_168494317
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:19 schreef Igen het volgende:
Jezus Christus, dit decreet is toch wel echt debiliteit van de bovenste plank zeg. 8)7 8)7 8)7
Het is volkomen zinloos en doet helemaal niks voor de veiligheid van de USA. Het zal eerder voor meer onveiligheid en radicalisering zorgen denk ik.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:26:41 #290
438527 MissButterflyy
pi_168494334
Deze maatregel geldt 30 dagen. Ik denk dat Trump even speelt met de nieuwe macht die hij heeft gekregen.

Vent spoort niet denk ik
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:27:34 #291
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168494353
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Deze maatregel geldt 30 dagen. Ik denk dat Trump even speelt met de nieuwe macht die hij heeft gekregen.

Vent spoort niet denk ik
4 maand dacht ik
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:27:45 #292
242879 Onnoman
The On And Only
pi_168494358
best bizar wat er gaande is in de USA
het onethische waakhondje van de wereld
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:27:59 #293
438527 MissButterflyy
pi_168494364
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

4 maand dacht ik
Ik las op nrc 30 dagen
pi_168494367
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is volkomen zinloos en doet helemaal niks voor de veiligheid van de USA. Het zal eerder voor meer onveiligheid en radicalisering zorgen denk ik.
Geen één van de landen wiens burgers achter 9/11 zaten zijn opgenomen in deze lijst.

Maar feiten doen er helemaal niet toe joh. Onderbuikgevoelens en complete kortzichtigheid is in de mode nu.
pi_168494382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:24 schreef crystal_meth het volgende:
Hopelijk leidt het ertoe dat multinationals als google meer activiteiten naar Europa verplaatsen, waar hun medewerkers niet on a whim geweigerd kunnen worden.
Zou wat zijn als grote multinationals de VS zouden verlaten om deze reden... Alhoewel ik dat niet snel zie gebeuren.
pi_168494403
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:28 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Geen één van de landen wiens burgers achter 9/11 zaten zijn opgenomen in deze lijst.

Maar feiten doen er helemaal niet toe joh. Onderbuikgevoelens en complete kortzichtigheid is in de mode nu.
Dat blijkt wel als je sommige reacties hier leest idd... Je zou er maar trots op zijn zeg.
pi_168494412
Kijk ze verbaasd zijn. Het achtste wereldwonder heeft zich voltrokken. Internationale afspraken zouden in geen miljard jaar ongedaan kunnen worden gemaakt en Trump doet het gewoon binnen een week.

Zo waarlijk helpe mij, Trump is almachtig. _O_
pi_168494425
Dit soort waanzin (en nog heel veel meer!) krijg je dus als het nieuwe extreemrechts aan de macht is. Misschien dat de Europese tokkies door Trump eindelijk inzien dat deze richting toch niet de juiste is.

Maar goed, ik overschatte die sukkels wel vaker.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:31:21 #299
242879 Onnoman
The On And Only
pi_168494430
hypocriet.. militair ingrijpen in landen als Syrië en vervolgens de mensen aan hun lot overlaten en Europa het vuile karweitje laten opknappen.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:31:34 #300
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168494433
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik las op nrc 30 dagen
90 dagen
quote:
Trump signed an executive order Friday prohibiting entry by people from seven majority-Muslim nations for 90 days. Citizens of Syria, Iraq, Iran, Sudan, Somalia, Yemen and Libya would be banned from entering the U.S. for the period, while the government determines what information it needs to safely admit visitors.
pi_168494434
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 16:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Kijk ze verbaasd zijn. Het achtste wereldwonder heeft zich voltrokken. Internationale afspraken zouden in geen miljard jaar ongedaan kunnen worden gemaakt en Trump doet het gewoon binnen een week.

Zo waarlijk helpe mij, Trump is almachtig. _O_
Ja, je kan ook jezelf met benzine overgieten en in brand steken. Dat kán ja. Maar dat is het punt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')