quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:41 schreef Tweek het volgende:
[..]
Vertel de consumenten maar eens dat wat zij gewend zijn niet meer mogelijk is.
Als je geld op is dan is je geld op hoor, wat snap je niet? Of ben je van de krediet?quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:41 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op rekenen.
De VS kan de productie van Iphones niet overnemen van China, zonder hele hoge investeringen te doen die duurder zijn door de zelfde invoer tax. Je kan niet uit het niets schermen, processoren en ram gaan maken. Die Iphone die zo duur is, daar komt nog eens 30 procent op.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:48 schreef MangoTree het volgende:
[..]
[..]
Als je geld op is dan is je geld op hoor, wat snap je niet? Of ben je van de krediet?
Waarom zou je geld op zijn dan? Die begrijp ik niet helemaal.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:48 schreef MangoTree het volgende:
[..]
[..]
Als je geld op is dan is je geld op hoor, wat snap je niet? Of ben je van de krediet?
Het geld is op omdat ieder land ook invoerbelasting gaat invoeren. Als ze van mais houden dan gaat het goed.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:52 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Waarom zou je geld op zijn dan? Die begrijp ik niet helemaal.
Oh, op die fiets. Zo werkt dat niet helemaal. Als de VS invoerrechten invoert voor China zal China hetzelfde doen voor de VS maar dat houd niet in dat WIJ dan invoerrechten betalen. Zelfde geld voor de EU en de VS.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:54 schreef Tweek het volgende:
[..]
Het geld is op omdat ieder land ook invoerbelasting gaat invoeren. Als ze van mais houden dan gaat het goed.
Oh, ik dacht juist dat alles 'onbetaalbaar' zou worden voor de gewone man. Ingewikkeld zeg.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:52 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Waarom zou je geld op zijn dan? Die begrijp ik niet helemaal.
IN DE VS.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:56 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Oh, ik dacht juist dat alles 'onbetaalbaar' zou worden voor de gewone man. Ingewikkeld zeg.
Klopt de apparaten die ASML levert bijvoorbeeld leveren ons veel geld op. Want die zijn ook ineens duurder. Terwijl ASML ook nog eens garen gaat spanen met de deal met China, want dat wordt de belangrijkste markt. En de VS zal ze moeten kopen bij hun, want ze zijn marktleider en als ze computers en telefoons willen leveren zullen ze daar moeten kopen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:55 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Oh, op die fiets. Zo werkt dat niet helemaal. Als de VS invoerrechten invoert voor China zal China hetzelfde doen voor de VS maar dat houd niet in dat WIJ dan invoerrechten betalen. Zelfde geld voor de EU en de VS.
Oh, ik bedoelde consumenten wereldwijd, ja ook buiten de VS, die wel wat duurzamer kunnen gaan handelen.quote:
Al die producten worden buiten de VS gemaakt. Er is geen reden dat het voor ons duurder word.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:59 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Oh, ik bedoelde consumenten wereldwijd, ja ook buiten de VS, die wel wat duurzamer kunnen gaan handelen.
Duidelijk verhaal. Fijne voortzetting nog vannachtquote:Op woensdag 25 januari 2017 01:00 schreef Tweek het volgende:
[..]
Al die producten worden buiten de VS gemaakt. Er is geen reden dat het voor ons duurder word.
Dat is zeker waar en het zou ook heel goed zijn maar ik denk niet dat de consument daar klaar voor is in het heden. Triest genoeg, maar ja, mensen zijn nu eenmaal klootzakken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:59 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Oh, ik bedoelde consumenten wereldwijd, ja ook buiten de VS, die wel wat duurzamer kunnen gaan handelen.
Totdat je gedwongen wordt!quote:Op woensdag 25 januari 2017 01:02 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Dat is zeker waar en het zou ook heel goed zijn maar ik denk niet dat de consument daar klaar voor is in het heden. Triest genoeg, maar ja, mensen zijn nu eenmaal klootzakken.
China steekt meer geld in zonne energie dan de VS momenteel. Een groot gedeelte van de zonnepanelen komt daar al vandaan. Nog een reden waarom de VS onder Trump niet meer mee gaat tellen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 01:01 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Fijne voortzetting nog vannacht
Niet echt geopolitiek, wel een teken hoe zeer de Amerikanen de boot missen op dit gebied. Duitsland en China leiden de wereld nu en het levert ze bakken met geld op door die technologie te exporteren. Had de VS kunnen wezen maar die concentreren zich liever op het ontkennen van climate change.quote:Op woensdag 25 januari 2017 01:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vond het nieuws ook wel interessant dat China in Chernobyl een gigantische zonne energie centrale gaat bouwen. Misschien ongerelateerd met geopolitiek, mss ook niet.
Plaats je daar ook even een foto bij van een ontploffende olietrein ?quote:
De opmerking van Trump over illegale stemmers pas perfect in het rijtje vanquote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:51 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens ik ben wel in shock dat je in de VS geen ID moet laten zien als je moet stemmenHoe dom is dat wel niet... Kut democraten...
Naja, Ukraine is wel een dingetje nogsteeds, dus vandaar.quote:Op woensdag 25 januari 2017 01:04 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Niet echt geopolitiek, wel een teken hoe zeer de Amerikanen de boot missen op dit gebied. Duitsland en China leiden de wereld nu en het levert ze bakken met geld op door die technologie te exporteren. Had de VS kunnen wezen maar die concentreren zich liever op het ontkennen van climate change.
Ik weet het....ach, wachten we toch gewoon tot Florida onder water staat, duurt niet zo gek lang meer, kijken of het dan doordringt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 01:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Naja, Ukraine is wel een dingetje nogsteeds, dus vandaar.
Wat klimaatverandering betreft:
Trump bans agencies from 'providing updates on social media or to reporters'
WISSENSCHAFT VERBOTENquote:Op woensdag 25 januari 2017 01:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Naja, Ukraine is wel een dingetje nogsteeds, dus vandaar.
Wat klimaatverandering betreft:
Trump bans agencies from 'providing updates on social media or to reporters'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |