abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168244432
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:53 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Bron of is het weer fake news? :O
niet op reageren, dan gaan ze vanzelf weg..
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 januari 2017 @ 15:00:16 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_168244524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:53 schreef antiderivative het volgende:
Na de Brexit speech van Theresa May gisteren (waarin ze ook Trump en de VS noemde in een rijtje van landen waarmee direct een deal kan worden opgezet) zegt Anthony Scaramucci namens het Trump team dat het snel kan:

Top Trump adviser says post-Brexit trade deal feasible within 6 to 12 months

Farage zit natuurlijk al langer bij Trump, ondanks dat hij geen officiele Britse afgevaardigde is, BoJo was er vorige week en Theresa May zal snel een ontmoeting hebben.
moeten ze alleen eerst uit de EU zijn lijkt me en dat gaat jaren duren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_168244565
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:55 schreef antiderivative het volgende:

[..]

niet op reageren, dan gaan ze vanzelf weg..
Waarom zou je niet reageren op zaken die inhoudelijk wel eens belangrijk zouden kunnen zijn, zoals een mogelijke fusie tussen Bayer en Monsanto als wisselgeld voor wat banen onder Trump? Dat die gesprekken tussen beide partijen gevoerd worden is geen geheim, die zijn vrijwel rond, en ik neem aan dat jij niet denkt dat die bedrijven niks terug willen voor hun investeringen in Amerika.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168244658
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 14:53 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Bron of is het weer fake news? :O
http://www.cnbc.com/2017/(...)bs-after-merger.html

Dat zeggen ze zelf gewoon. Alles ligt klaar voor de fusie, ze moeten alleen een akkoord krijgen. Dus gaan ze even bij The Donald op bezoek (zijn administratie moet dat namelijk beoordelen), geven ze aan dat ze erg veel gaan investeren als het mag zodat hij met een paar duizend nieuwe banen kan schermen op zijn twitter en hop, die fusie is er ook weer door.
  Redactie Games woensdag 18 januari 2017 @ 15:09:46 #230
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168244718
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

http://www.cnbc.com/2017/(...)bs-after-merger.html

Dat zeggen ze zelf gewoon. Alles ligt klaar voor de fusie, ze moeten alleen een akkoord krijgen. Dus gaan ze even bij The Donald op bezoek (zijn administratie moet dat namelijk beoordelen), geven ze aan dat ze erg veel gaan investeren als het mag zodat hij met een paar duizend nieuwe banen kan schermen op zijn twitter en hop, die fusie is er ook weer door.

Is dat niet illegaal als twee zulke grote bedrijven met elkaar fuseren?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168244740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:00 schreef rubbereend het volgende:

[..]

moeten ze alleen eerst uit de EU zijn lijkt me en dat gaat jaren duren
Dit zijn de deals waaraan nu gewerkt gaat worden en die klaar staan na de definitieve 'Brexit'. Hoe lang de scheiding gaat duren ligt aan de partijen zelf, maar aangezien ze (vooral uit EU hoek) aandringen op een snelle scheiding lijkt het me goed om die initiële 2 jaar in het achterhoofd te houden als tijdlijn.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168244780
quote:
Niet per definitie, nee. Maar het moet wel beoordeeld worden door mensen die Trump aan gaat stellen.
pi_168244849
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou je niet reageren op zaken die inhoudelijk wel eens belangrijk zouden kunnen zijn, zoals een mogelijke fusie tussen Bayer en Monsanto als wisselgeld voor wat banen onder Trump? Dat die gesprekken tussen beide partijen gevoerd worden is geen geheim, die zijn vrijwel rond, en ik neem aan dat jij niet denkt dat die bedrijven niks terug willen voor hun investeringen in Amerika.
Die bedrijven kijgen zeker wat terug, dat is ook 1 van de redenen waarom een enorm optimisme heerst onder investeerders, of zoals CNBC het noemt de 'Trump Rally'. Men anticipeert op lagere belastingen en deregulatie onder het, wat velen noemen, 'the most business-oriented administration"

Mijn reactie had overigens betrekking op die ene poster, invalid nog wat, die maar schijnt te denken dat er overal een show bezig is.
pi_168245052
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:15 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Die bedrijven kijgen zeker wat terug, dat is ook 1 van de redenen waarom een enorm optimisme heerst onder investeerders, of zoals CNBC het noemt de 'Trump Rally'. Men anticipeert op lagere belastingen en deregulatie onder het, wat velen noemen, 'the most business-oriented administration"

Mijn reactie had overigens betrekking op die ene poster, invalid nog wat, die maar schijnt te denken dat er overal een show bezig is.
En jij hebt er verder geen problemen mee dat Trump zich persoonlijk in dit soort deals gaat mengen? Terwijl hij zijn eigen bedrijven ook nog heeft?
pi_168245781
^^ Ik weet niet of hij 'zijn eigen bedrijven' nog steeds heeft. Het feit dat men sinds de verkiezing ermee bezig is geweest en de persconferentie hebben moeten uitstellen, zegt mij dat ze eerst iets rond moesten hebben. Ik moet overigens hard gaan denken om te zien hoe hij met bijvoorbeeld Lockheed of Bayer kan profiteren, gezien zijn eigen imperium.

Maar naar vandaag, weer een dag Senate hearings:

10 a.m.: Nikki Haley, for Ambassador to the United Nations
10 a.m.: Tom Price, for Secretary of Health and Human Services
10 a.m.: Scott Pruitt, for Administrator of the Environmental Protection Agency
10 a.m.: Wilbur Ross, for Secretary of Commerce

dus over enkele minuten. Opzich allemaal interessante hearings. Te zien op de gebruikelijke kanalen.
pi_168246171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:56 schreef antiderivative het volgende:
^^ Ik weet niet of hij 'zijn eigen bedrijven' nog steeds heeft. Het feit dat men sinds de verkiezing ermee bezig is geweest en de persconferentie hebben moeten uitstellen, zegt mij dat ze eerst iets rond moesten hebben. Ik moet overigens hard gaan denken om te zien hoe hij met bijvoorbeeld Lockheed of Bayer kan profiteren, gezien zijn eigen imperium.
Die heeft hij. Zijn zoons beheren het voornaamste deel, en een paar kleine dingen zijn verkocht, maar het imperium bestaat en dat krijgt hij weer in bezit als hij terugkomt.

Profiteren zal vooral indirect gaan. Hij heeft bijvoorbeeld een belang in bedrijf A, dat product A maakt. Bedrijf B en C zijn actief op de Amerikaanse markt, en bedrijf B betrekt product A in zijn eigen product B, terwijl bedrijf C inkopen doet bij een ander bedrijf. Trump heeft dan een persoonlijk belang bij bedrijf B, wat het extra opmerkelijk maakt als hij dit soort deals persoonlijk gaat managen.

Dit is natuurlijk vrij simpel uitgeschreven, het kan ook zijn dat Lockheed bijvoorbeeld toezegt vijf congressen ergens in een Trump-resort te organiseren, dat Boeing een contract sluit waardoor monteurs die moeten vliegen kunnen overnachten in Trump-hotels, of dat Bayer de expats die het aantrekt gaat huisvesten in gebouwen van Trump. Je kan het zo gek niet bedenken of het is wel mogelijk.
pi_168246282
quote:
Het effect van die trump ralley was tussen 9 november en halverwege december, daarna is de groei opgedroogt en na 10 december s de koers bijna geheel vlak gebleven...

Een maand slechts en qua koerswinst een kleiner effect dan de koerswinst in begin 2016.
Bv de S&P500 is in die Trump Rallye met ongeveer 175 punten gestegen
Tussen half februari 2016 en halverwege april steeg hij zo'n 350 punten (een tweemaal zo lange periode maar ook een tweemaal zo sterk effect en voral procentueel een grotere stijging dan de Trump-ralley...

Wil Trump nu hebben dat de markten positief reageren, zal ij daden moeten leveren...
Zn tweet-politiek heeft tot nu toe eerder een negatief effect op de markten, en genereert de laatste tijd vaker koers-drops.

Dat zal vanaf zn inauguratie enkel sterker worden, hij kan niet enkel lucht leveren, maar zal iets tastbaars moeten bieden...
Overigens verwachten de markten ook snel duidelijkheid over zn infratstructuur-paketten waarmee hij de economie op gang wil brengen en duidelijkheid over zn tax-plannen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168246707
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die heeft hij. Zijn zoons beheren het voornaamste deel, en een paar kleine dingen zijn verkocht, maar het imperium bestaat en dat krijgt hij weer in bezit als hij terugkomt.

Profiteren zal vooral indirect gaan. Hij heeft bijvoorbeeld een belang in bedrijf A, dat product A maakt. Bedrijf B en C zijn actief op de Amerikaanse markt, en bedrijf B betrekt product A in zijn eigen product B, terwijl bedrijf C inkopen doet bij een ander bedrijf. Trump heeft dan een persoonlijk belang bij bedrijf B, wat het extra opmerkelijk maakt als hij dit soort deals persoonlijk gaat managen.

Dit is natuurlijk vrij simpel uitgeschreven, het kan ook zijn dat Lockheed bijvoorbeeld toezegt vijf congressen ergens in een Trump-resort te organiseren, dat Boeing een contract sluit waardoor monteurs die moeten vliegen kunnen overnachten in Trump-hotels, of dat Bayer de expats die het aantrekt gaat huisvesten in gebouwen van Trump. Je kan het zo gek niet bedenken of het is wel mogelijk.
Ik weet niet precies wat je verstaat onder 'een belang hebben in', maar als je doelt op aandelen: die heeft hij niet. Hij heeft zijn portefeuilles al anderhalf jaar geleden moeten verkopen.

Zijn imperium zit in een trust. Hoe die werkwijze gaat, kun je hier lezen: http://fortune.com/2017/01/11/trumps-ethics-conflicts-lawyer/

Aangaande je laatste alinea, ook hier is tijdens de persco een antwoord op gegeven, en staat ook in bovenstaande link. Mocht die situatie zich voordoen, inzake expats, diplomaten etc, dan gaat dat naar de US treasury.
pi_168246855
quote:

[..]

Humor. Nee, de CEO van Bayer was op weg naar Trump, toen die per ongeluk de CEO van Monsanto tegenkwam op 5th avenue. Hey, zei die, ik ga babbelen met Trump, ga jij voor de gezelligheid even mee. Maar heeft niks met de merger te maken hoor. Als ie de CEO van Disney was tegengekomen was die gewoon ff gezellig aangeschoven... :D
pi_168246899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:31 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je verstaat onder 'een belang hebben in', maar als je doelt op aandelen: die heeft hij niet. Hij heeft zijn portefeuilles al anderhalf jaar geleden moeten verkopen.

Zijn imperium zit in een trust. Hoe die werkwijze gaat, kun je hier lezen: http://fortune.com/2017/01/11/trumps-ethics-conflicts-lawyer/

Aangaande je laatste alinea, ook hier is tijdens de persco een antwoord op gegeven, en staat ook in bovenstaande link. Mocht die situatie zich voordoen, inzake expats, diplomaten etc, dan gaat dat naar de US treasury.
Was dat die persco met die stapel mappen met blanco papier, om de indruk te wekken dat het allemaal heel indrukwekkend en juridisch uitzag?

Wie is beneficiary van die trust?
pi_168246934
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:31 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Niet per sé. Aandelen die hij zelf bezat wel, maar als de Trump Organization ergens een aandeel in had hoeft dat niet. Zolang hij dus wel de Trump Organization nog heeft kan hij best aandelen hebben in andere bedrijven.

quote:
Ik weet hoe een trust werkt, dankjewel.

quote:
Nee, in die persconferentie is aangegeven dat de opbrengst van buitenlandse diplomaten in zijn hotels naar de schatkist gaat, zodat hij geen problemen krijgt met de emolumenten. Over opbrengsten van expats in gebouwen van de Trump Organization is met geen woord gerept. Dat is ook niet gek, want dat valt niet onder de emolumenten-wetgeving.
pi_168247280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het effect van die trump ralley was tussen 9 november en halverwege december, daarna is de groei opgedroogt en na 10 december s de koers bijna geheel vlak gebleven...

Een maand slechts en qua koerswinst een kleiner effect dan de koerswinst in begin 2016.
Bv de S&P500 is in die Trump Rallye met ongeveer 175 punten gestegen
Tussen half februari 2016 en halverwege april steeg hij zo'n 350 punten (een tweemaal zo lange periode maar ook een tweemaal zo sterk effect en voral procentueel een grotere stijging dan de Trump-ralley...

Wil Trump nu hebben dat de markten positief reageren, zal ij daden moeten leveren...
Zn tweet-politiek heeft tot nu toe eerder een negatief effect op de markten, en genereert de laatste tijd vaker koers-drops.

Dat zal vanaf zn inauguratie enkel sterker worden, hij kan niet enkel lucht leveren, maar zal iets tastbaars moeten bieden...
Overigens verwachten de markten ook snel duidelijkheid over zn infratstructuur-paketten waarmee hij de economie op gang wil brengen en duidelijkheid over zn tax-plannen
Ga je nou echt willekeurige periodes in de geschiedenis nemen onder het mom van: "de stijging was toen groter, dus die van Trump is maar slecht?" Misschien was een stijging rond july-augustus 1951 ook wel groter of tijdens maart-mei 1992. Met andere woorden: who cares?

Overigens zijn de cijfers eerder voorbijgekomen van presidenten inzake het effect op de S&P, Dow, post-election to Inaug. en daar scoort de huidige Pres. toch behoorlijk goed, in de slechte categorie welteverstaan. Dus Trump hoeft zich niet zo'n zorgen te maken.

Je 2e deel: hoe is dat anders dan wat ik schreef? Ik zei: ze anticiperen op lagere belastingen en deregulatie. En jij komt met: hij zal toch echt moeten gaan leveren. No shit!
pi_168247332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:56 schreef antiderivative het volgende:

Maar naar vandaag, weer een dag Senate hearings:

10 a.m.: Nikki Haley, for Ambassador to the United Nations
10 a.m.: Tom Price, for Secretary of Health and Human Services
10 a.m.: Scott Pruitt, for Administrator of the Environmental Protection Agency
10 a.m.: Wilbur Ross, for Secretary of Commerce

dus over enkele minuten. Opzich allemaal interessante hearings. Te zien op de gebruikelijke kanalen.
Aandelen? Ooit van gehoord? Dan wel insider trading.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168247336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:36 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Humor. Nee, de CEO van Bayer was op weg naar Trump, toen die per ongeluk de CEO van Monsanto tegenkwam op 5th avenue. Hey, zei die, ik ga babbelen met Trump, ga jij voor de gezelligheid even mee. Maar heeft niks met de merger te maken hoor. Als ie de CEO van Disney was tegengekomen was die gewoon ff gezellig aangeschoven... :D
Dit is nou de reden waarom je niet serieus genomen wordt, zie je dat nou niet zelf?
pi_168247397
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:57 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Dit is nou de reden waarom je niet serieus genomen wordt, zie je dat nou niet zelf?
Sad.
pi_168247410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:54 schreef antiderivative het volgende:
Ga je nou echt willekeurige periodes in de geschiedenis nemen onder het mom van: "de stijging was toen groter, dus die van Trump is maar slecht?
Nee, ik maak duidelijk dat die vermeende Trump-ralley allang over is, en het eigenlijk niet eens de sterkste stijging in 2016 geweest is..

Het heeft weinig te maken met 'economische successen' maar lijkt eerder een emotionele reactie van beleggers op het voorbij zijn van de onzekerheid die de verkiezingen opleverde, maar op dt moment lijkt juist diezelfde onzekerheid van voor de verkiezingen weer terug te komen en lijken beleggers eerder erg angst te zijn, wat zich vertaald in veelal paniekachtige koersvallen ... die overigens tot nu toe veelal zich snel herstellen.

Die Trump-ralley te presenteren als teken van vertrouwen van de Bedrijven en beleggers in Trump is zachts gezegd erg dom en voorbarig
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_168247617
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet per sé. Aandelen die hij zelf bezat wel, maar als de Trump Organization ergens een aandeel in had hoeft dat niet. Zolang hij dus wel de Trump Organization nog heeft kan hij best aandelen hebben in andere bedrijven.

[..]

Ik weet hoe een trust werkt, dankjewel.

[..]

Nee, in die persconferentie is aangegeven dat de opbrengst van buitenlandse diplomaten in zijn hotels naar de schatkist gaat, zodat hij geen problemen krijgt met de emolumenten. Over opbrengsten van expats in gebouwen van de Trump Organization is met geen woord gerept. Dat is ook niet gek, want dat valt niet onder de emolumenten-wetgeving.
Als je het weet, zoals je zelf claimt, waarom stel je dan vreemde vragen? Trump Org. is een holding, Trump Hotels en ander vastgoed zitten in die holding. Trump distantieert zich van de Trump Organization, niet alleen van de verschillende Trump hotels. Dus je vragen slaan nergens op.
pi_168247654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:56 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Aandelen? Ooit van gehoord? Dan wel insider trading.
nope, was al beantwoord.
pi_168247678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:10 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Als je het weet, zoals je zelf claimt, waarom stel je dan vreemde vragen? Trump Org. is een holding, Trump Hotels en ander vastgoed zitten in die holding. Trump distantieert zich van de Trump Organization, niet alleen van de verschillende Trump hotels. Dus je vragen slaan nergens op.
Wie is de beneificairy van die trust, derivaatje?
pi_168247692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:10 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Volgens zijn advocaat neemt Trump inderdaad (voldoende) afstand van zijn bedrijven, persoonlijk hecht ik toch meer waarde aan de woorden van de voorzitter van het Amerikaanse Ethiekbureau voor de Overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')