Misschien is dat wel heul fijnquote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Akela Robin zegt van niet, dus kop dicht.
Anders slaat ze 'm dicht...
Onzin, dat jij het niet lekker vind maakt het niet vies, is een prima groente. Ook het blad ervan is erg lekkerquote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Omdat koolraap vies is. Ik ga het ook echt zeker niet zelf eens proberen te maken, als ze het in restaurants al niet lekker kunnen maken. En de koolraapsmurrie van Fiets werkt ook niet erg overtuigend.
Nu ja, 'vies is' lijkt me nogal bekrompen om te zeggen over verder normale voedingsmiddelen. Ik hou er wel van hoor, dus algemeen 'vies' kan het niet zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Omdat koolraap vies is. Ik ga het ook echt zeker niet zelf eens proberen te maken, als ze het in restaurants al niet lekker kunnen maken. En de koolraapsmurrie van Fiets werkt ook niet erg overtuigend.
Van knolselderij? Dat wordt meestal toch aan pulp geslagen door een loofklapper?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, dat jij het niet lekker vind maakt het niet vies, is een prima groente. Ook het blad ervan is erg lekker
Da's weer een andere knol. Puree daarvan is vrij pittig. 1/5 knolselderij 2/5 koolraap en de rest aardappel is wel weer erg lekker vind ik persoonlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van knolselderij? Dat wordt meestal toch aan pulp geslagen door een loofklapper?
Meeste recepten die ik er van ben tegengekomen zijn met aardappel erbij, en dan zeer fijn geperst. Dan zie je er helemaal niets van.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:20 schreef RobinOok het volgende:
Presenatie maakt me niet uit, dasr kijk ik wel doorheen.
Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat eruit ziet.
Begrijp wel meteen waarom daar niet veel foto's van op internet te vinden zijn....
Kwijlquote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:23 schreef Kreator het volgende:
Ik post even een foto van een kaasplankje. Hij was lekker.
[ afbeelding ]
Ik bied aardpeer.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:23 schreef mjan het volgende:
Zijn de schorseneren en prei al voorbij gekomen?
Ik ken wel meer recepten waarvan jij weinig foto's weet te vinden online... Dat zegt hooguit wat over de verspreidheid ipv smakelijkheid.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:20 schreef RobinOok het volgende:
Presenatie maakt me niet uit, dasr kijk ik wel doorheen.
Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat eruit ziet.
Begrijp wel meteen waarom daar niet veel foto's van op internet te vinden zijn....
Daar zag ik die man van Dagelijkse Kost nog een leuke pasta mee maken afgelopen week.quote:
Rode kool (deels fijn, deels grof gesneden)quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind de rode kool smeriger klinken dan de koolraap. Maar ik vind rode kool ook alleen maar rauw lekker.
Schorseneren vind ik vaak beetje arm aan smaakquote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:23 schreef mjan het volgende:
Zijn de schorseneren en prei al voorbij gekomen?
Ik heb het twee keer op, beide als soep. Een keer fantastisch, een keer extreem smerig. Interessante groente, zou ik eens iets mee moeten doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar zag ik die man van Dagelijkse Kost nog een leuke pasta mee maken afgelopen week.
Frank is me prinses!quote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat dat langharig tuig dat ze nooit meer uit dat glazen huis hadden moeten loslaten?
Dat zijn toch die rood-achtige knolletjes met beetje glazige binnenkant?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het twee keer op, beide als soep. Een keer fantastisch, een keer extreem smerig. Interessante groente, zou ik eens iets mee moeten doen.
Maar nu noem je er ook 3 op waarvan het een raadsel is waarom die radio mogen maken?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Frank is me prinses!![]()
Ik had t niet verwacht maar ik vind t een leuke gast, aardige jongen. Beter dan die kwalleballen van een Coen en Sander of Giel
Als de engelsen het heel eufemistisch uitdrukken dat koolraap nooit iemands favoriete groente zal zijn, dan is vies de Nederlandse manier van uitdrukken. Niet voor niks dat die krengen bijna vergeten waren.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nu ja, 'vies is' lijkt me nogal bekrompen om te zeggen over verder normale voedingsmiddelen.
Het kookdeel. En die sultana's hoeven van mij ook niet in het water maar ik kan er wel mee leven als ze geweld zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Rode kool (deels fijn, deels grof gesneden)
Sultana's
2 in blokjes gesneden goudreinetten
3 kruidnagels en 3 jeneverbessen, 3 blaadjes laurier
Koken met water (+- 5cm in de pan)
Vlak voor opdienen nog 1 goudreinet in blokjes er doorheen.
Waar is het dan smerig?
Veel rode kool recepten zijn met suiker; de sultana's leveren die zoet-heid.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het kookdeel. En die sultana's hoeven van mij ook niet in het water maar ik kan er wel mee leven als ze geweld zijn.
Bruinrood ja. Kunnen een gemberachtige vorm hebben. Lijkt me leuk om zelf te kweken maar schijnt nogal te woekeren.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 23:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat zijn toch die rood-achtige knolletjes met beetje glazige binnenkant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |