Ik doe het niet meer, ooit een die niet afsloeg met bijknijpen. Na 10l bijknijpen maar gestopt, kwam ik na afrekenen terug, hele plas diesel onder mijn 307.quote:Op zondag 22 januari 2017 16:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doe ik ook, scheelt bij sommige pompen gewoon 5 liter.
In veel landen is dat normaal, zeker als het druk is.quote:Op zondag 22 januari 2017 20:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bij de pomp waar ik vaak lpg tank is het gangbaar om, als iemand aansluit terwijl je aan het tanken bent, direct na het tanken in de auto te stappen en even naar de parkeerplaats een paar meter verderop te rijden en daarna pas binnen af te rekenen. Ik maak dat bij benzinerijders eigenlijk nooit mee. Komt die hoffelijkheid vaker voor? Ik vind het altijd wel iets moois.
Ja, je kunt ook opletten wat je staat te doen natuurlijkquote:Op zondag 22 januari 2017 20:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik doe het niet meer, ooit een die niet afsloeg met bijknijpen. Na 10l bijknijpen maar gestopt, kwam ik na afrekenen terug, hele plas diesel onder mijn 307.
Zondag 8 januari kwam ik terug uit Frankrijk, overal ijzel, dus er werd flink gestrooid. Op een gegeven moment reed ik in een auto met matglazen ramen, aan alle kanten. Dus voorzichtig sproeien en wissen. Snel rijden was er niet bij, die pekelwagens reden 3 breed met 60 over de autoroute.quote:Op donderdag 19 januari 2017 21:16 schreef Scuidward het volgende:
Ik snap mensen die op de snelweg de behoefte voelen om met hun ruitenwisservloeistof te spelen ook niet. Of het nu is om degene achterop iets duidelijk te maken of omdat ze in plaats van een bril te dragen met schone ruiten hun zicht willen vergroten ... het komt hoe dan ook op mijn ruit terecht.
Dat begrijp ik.quote:Op zondag 22 januari 2017 21:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
als er veel gestrooid wordt en het is verder droog dan moet je wel, je wilt wel iets kunnen zien.
Mijn achterruit is bijna zwart van smurrie en troep, valt inderdaad weinig te zien.quote:Op zondag 22 januari 2017 21:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Allicht dat mensen te weinig in hun achteruitkijkspiegel kijken. Dat is natuurlijk ook een verklaring.
Waarom is dat een irritatie, als iedereen dat doet betekend gaat minder tankbeurten dus minder wachten.quote:Op zondag 22 januari 2017 16:24 schreef kaasplankje het volgende:
Van die mensen die nog een beetje bijknijpen als de slang al is afgeslagen. Zodat er nog een scheutje extra in de tank kan.
Ik werd van de week afkeurend aangekeken toen ik om de auto's heen reed en een vrije pomp pakte op het achterste eiland in plaats van het voorste eiland. Ding was leeg toen ik aan kwam, sloot netjes aan, gaf een flitser door op mijn telefoon en was toen nog leeg (minuut later). Dan ga ik niet nog langer in de rij staan als stom schaap (er stonden nog 2 auto's voor mij), maar ga ik daar lekker staan tanken.quote:Op zondag 22 januari 2017 20:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bij de pomp waar ik vaak lpg tank is het gangbaar om, als iemand aansluit terwijl je aan het tanken bent, direct na het tanken in de auto te stappen en even naar de parkeerplaats een paar meter verderop te rijden en daarna pas binnen af te rekenen. Ik maak dat bij benzinerijders eigenlijk nooit mee. Komt die hoffelijkheid vaker voor? Ik vind het altijd wel iets moois.
Rotondes waarbij het verkeer op de rotonde geen voorrang heeft moeten verboden worden.quote:Op zondag 22 januari 2017 20:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Irritatie (van gisteren): kutbejaarde die het nodig vond om vlak voor me de rotonde op te klappen en vervolgens niet door te rijden. En me dan uiterst afkeurend aankijken als ik hem verderop op een volkomen legale wijze inhaal. Stort dan lekker in elkaar met je verschoten kleine kutauto erbij.
Dus dat werd een botsing?quote:Op maandag 23 januari 2017 17:24 schreef jitzzzze het volgende:
Mensen die maar 1 autolengte aan licht voor zich hebben op een onverlichte weg
Hebben joden tegenwoordig ook al een sluier ?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 17:52 schreef Fer het volgende:
Op de autobahn, een dikke 328i cabriolet met MIL'F in het kenteken. Kijk je erin, twee lelijke gesluierde haakneuzen
Natuurlijk niet, gewoon een beetje opletten voor 2. En genoeg afstand houden.quote:
Wat mijn ergernis is: automobilisten die fietsers voorrang geven bij een rotonde, die helemaal geen voorrang hebben. En dat ik er dus eigenlijk er niet op reken dat er ineens voorrang verleend wordtquote:Op maandag 23 januari 2017 00:59 schreef starla het volgende:
[..]
Rotondes waarbij het verkeer op de rotonde geen voorrang heeft moeten verboden worden.
Ik snap dat je officiëel een andere weg inslaat, ook al ga je rechtdoor op de rotonde, maar die fietsers zijn gewoon bloedirritant en hebben een veel beter overzicht van de verkeerssituatie dan jij op de rotonde.
En het is zó geweldig om te wachten op een rotonde als er een kilometer lange stoet aankomt van scholieren waardoor je gewoon een gridlock krijgt van auto's
[ afbeelding ]
Sowieso mensen die ineens de regels gaan negeren om "vriendelijk" (lees: gevaarlijk) te doen. Vandaag stond ik te wachten tot een auto van rechts voor mij langs af zou slaan. Ik stond nog op een uitrit ook. Hij ging maar niet, ging maar niet, ging ie ineens staan seinen dat ik maar eerst moest. Was geen enkele noodzaak toe, hij kon er gewoon langs, alles stroomde goed door. Ja, totdat ik en alles achter hem en mij voor Jan Piet Hein Snot stonden te wachten en hij maar niet kwam.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat mijn ergernis is: automobilisten die fietsers voorrang geven bij een rotonde, die helemaal geen voorrang hebben. En dat ik er dus eigenlijk er niet op reken dat er ineens voorrang verleend wordt
Dan zit je ook te overdrijven met maar 1 autolengte licht.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 19:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, gewoon een beetje opletten voor 2. En genoeg afstand houden.
Oh, je was erbij?quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan zit je ook te overdrijven met maar 1 autolengte licht.
Dus als ik het goed begrijp naderde jij iemand met 1 autolengte licht die je op 4 meter afstand pas zag en je reed toen hoe hard?quote:
Je kan iemand best van achteren naderen en dan bij veilig inhalen constateren dat iemand maar 1 autolengte voor zich aan het verlichten is met zijn/haar automobiel.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 20:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp naderde jij iemand met 1 autolengte licht die je op 4 meter afstand pas zag en je reed toen hoe hard?
Omschrijf de situatie dan wat duidelijker, hier hebben we niks aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je kan iemand best van achteren naderen en dan bij veilig inhalen constateren dat iemand maar 1 autolengte voor zich aan het verlichten is met zijn/haar automobiel.
van baan wisselen is engquote:Op woensdag 25 januari 2017 09:22 schreef Pizzahut het volgende:
Waarom blijven mensen altijd op de middelste baan plakken op een driebaansweg...
In ander nieuws. Gister heeft mijn auto de APK weer doorstaan, in maart omruilen voor mijn nieuwe!
Sowieso was het gister rampzalig met idioten met hun mistlichten aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 09:14 schreef karr-1 het volgende:
idioten die in de mist vanmorgen rondrijden met een te hoge snelheid en elke lamp die ze maar hebben op de auto op volle kracht aan. En dan boos worden als ik wat voorzichtiger rijd op een donkere bosweg in de mist. Sterf !!
Precies dat idd. Hoe vaak het ook herhaald word, er zijn nog steeds mensen die geen idee hebben wanneer en hoe je een mistlicht gebruikt. de situatie waarin het gerechtvaardigd is komt in NL niet zo heel vaak voor.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Sowieso was het gister rampzalig met idioten met hun mistlichten aan.
Sommige ook nog eens in de bebouwde kom
Het is erg goed dat ik het regelmatig op RTL Weer het uitgelegd zie worden door Helga maar voor de rest zou dat eigenlijk niet nodig zijn. Het zijn nota bene een van de simpelste regels die er zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies dat idd. Hoe vaak het ook herhaald word, er zijn nog steeds mensen die geen idee hebben wanneer en hoe je een mistlicht gebruikt. de situatie waarin het gerechtvaardigd is komt in NL niet zo heel vaak voor.
Ik weet het....quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is erg goed dat ik het regelmatig op RTL Weer het uitgelegd zie worden door Helga maar voor de rest zou dat eigenlijk niet nodig zijn. Het zijn nota bene een van de simpelste regels die er zijn.
En dan heb je ook nog eens van die auto's met dubbele mistachterlichten.. Peugeot 308SW bijvoorbeeld....
Gedeelde smart is halve smart?quote:
En toch weet ik dat me er elke keer weer aan ergerquote:
Ik ook.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En toch weet ik dat me er elke keer weer aan erger
Bij heel veel mensen vraag ik me serieus af hoe die ooit aan een rijbewijs zijn gekomen, laat staan in staat zijn om het te behouden. Als ik ooit zo oud wordt dat ik zo ga rijden dan lever ik vrijwillig mijn rijbewijs in en ga ik met de bus.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik kan het niet uitstaan dat mensen zo dom zijn in het verkeer.
Ik heb het geluk dat ik een moderne auto kan rijden met een uitstekende lichtsensor maar als ik zo eind van de middag in mistige omstandigheden mensen zonder licht of alleen DRL ofzo zie rijden, of in het pikkedonker met stadslicht dan vraag ik me precies hetzelfde afquote:Op woensdag 25 januari 2017 12:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bij heel veel mensen vraag ik me serieus af hoe die ooit aan een rijbewijs zijn gekomen, laat staan in staat zijn om het te behouden.
Ja gister 200m zicht allemaal die mistachterlicht aan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies dat idd. Hoe vaak het ook herhaald word, er zijn nog steeds mensen die geen idee hebben wanneer en hoe je een mistlicht gebruikt. de situatie waarin het gerechtvaardigd is komt in NL niet zo heel vaak voor.
Ik heb ze ook op mijn auto en op zich is het prima te doen. Het ontslaat je alleen niet van de plicht om zelf ook logisch na te denken en te kijken wanneer licht wel en niet handig is.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Lichtsensors moeten ze echt verbieden.
Die zijn wat mij betreft één van de grootste oorzaken dat mensen te dom geworden zijn om zelf na te kunnen denken of ze hun verlichting aan moeten hebben.
Echt, lichtsensors lossen een probleem op wat helemaal geen probleem is. Zelfs in het kader van luiheid kun je niet zeggen dat je licht aan doen moeite kost!
Precies.... een lichtsensor is geen excuus om je als een mak dom schaap te gedragen. altijd kijken of je licht brandt of niet. Maar ik snap de kritiek wel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:31 schreef karr-1 het volgende:
Het ontslaat je alleen niet van de plicht om zelf ook logisch na te denken en te kijken wanneer licht wel en niet handig is.
Het staat ook in de handleiding van je auto dat automatische systemen niet bedoeld zijn om de verantwoordelijkheid van een bestuurder over te nemen. Je weet wel, handleiding, dat boekje dat niemand leest...quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Precies.... een lichtsensor is geen excuus om je als een mak dom schaap te gedragen. altijd kijken of je licht brandt of niet. Maar ik snap de kritiek wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |