abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2017 @ 12:07:29 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_167852610
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
disclaimer
pi_167852665
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 12:04 schreef WupWup het volgende: Oh, dat is balen joh. Gewoon blijven proberen, komt echt wel goed. Had ze honger? Of was het hele wennen misschien al indrukwekkend genoeg.
Er was grote honger toen ik haar kwam halen. We hebben de Avent Natural gehaald omdat ze die op kdv ook hebben. Ik zou zo nog wel even een speen kunnen halen met een kleiner gat, het loopt er nu uit als ik de fles op kop hou. Dat is ze ook niet gewend natuurlijk.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167852703
Oh ik ben zo blij met mijn man. Ik vertel dat alles goed ging en dat ze niet onder de indruk was van alle extra geluid maar gewoon lekker uk bleef en dat de fles niet goed ging. Ik maak me dan druk om de fles terwijl hij supertrots is dat ze het goed gedaan heeft :) Even relativeren en daar helpen jullie ook bij :*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  dinsdag 3 januari 2017 @ 12:13:45 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_167852724
Dat is eigenlijk bij alle flesspenen wel zo behalve de Medela Calma. Flesdrinken is nou eenmaal anders dan borstdrinken en heel veel baby's hebben er in het begin erg veel moeite mee. Ik weet precies hoe je je voelt, en heb er zelf destijds ook nachten van wakker gelegen. Maar er zijn echt maar heel weinig kindjes die het uiteindelijk niet gaan snappen :*
disclaimer
pi_167852795
Frits had ook geen zin in de fles de eerste keren wennen op het kdv. Verschillende spenen geprobeerd, maar dat maakte het verschil niet.
Uiteindelijk was de mamspeen die wel werkte.

De eerste echte dag op het kdv dronk hij uit de fles alsof hij nooit anders had gedaan.
pi_167876685
Ik heb toch een speen 1 meegegeven vanmorgen en ze heeft eruit gedronken! *O* Garantie tot de deur natuurlijk maar ik heb weer wat meer vertrouwen. Ben trots op uk O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167890247
Ha fijn Nectarientje :) Alleen al de geruststelling dat het dus wel kan is al lekker kan ik me zo voorstellen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 5 januari 2017 @ 23:27:32 #8
269689 crew  Viv
pi_167915291
Vandaag de huurkolf ingeleverd, door het totaalbedrag weet ik dat ik nu 53 dagen onderweg ben qua fulltime kolven. :o Nu verder met de Spectra S1. :Y)
pi_167916273
Mooi Vivi O+.
Gaat dat inmiddels een beetje makkelijker? Misschien heb ik wat updates gemist, weet niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 januari 2017 @ 05:49:45 #10
269689 crew  Viv
pi_167917602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 00:14 schreef Unihipili het volgende:
Mooi Vivi O+.
Gaat dat inmiddels een beetje makkelijker? Misschien heb ik wat updates gemist, weet niet.
Ik geef inmiddels makkelijker een fles Nutrilon tussendoor, maar het kolven is net zo makkelijk/moeilijk als voorheen aangezien ZZ nog steeds weinig slaapt en veel drinkt overdag. Ik doe nu 's avonds standaard een power pumping sessie van 1-2 uur (met een kolf-bh, dus geen verloren tijd _O_ ) om mijn productie op peil te houden en een voorraadje voor de volgende dag te hebben.
pi_167918903
Ik heb Google even los moeten laten op kolfbh :D Stel nou he, dat je een hometrainer hebt.. Dan kun je power pump exercise sessies doen! Netflix op het stuur en gaan! Of de wasmand met te vouwen was en netflix :D Ik zie het wel voor me.

Ukje heeft het gisteren op het kdv goed gedaan! Flessen gingen erin. Helaas 's avonds bij papa niet en ik was pas om half tien thuis maar goed, het is papa's meisje dus ze hebben zich alsnog vermaakt O+ Bij thuiskomst ben ik helemaal leeggezogen door onze piranha maar ik ben trots op mijn kleine meisje! *;
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 6 januari 2017 @ 09:45:48 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_167918920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 05:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik geef inmiddels makkelijker een fles Nutrilon tussendoor, maar het kolven is net zo makkelijk/moeilijk als voorheen aangezien ZZ nog steeds weinig slaapt en veel drinkt overdag. Ik doe nu 's avonds standaard een power pumping sessie van 1-2 uur (met een kolf-bh, dus geen verloren tijd _O_ ) om mijn productie op peil te houden en een voorraadje voor de volgende dag te hebben.
twee uur kolven? Onafgebroken?
Ik dacht dat powerpumping vooral korte krachtige sessies waren?
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 6 januari 2017 @ 10:00:54 #13
269689 crew  Viv
pi_167919131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
twee uur kolven? Onafgebroken?
Ik dacht dat powerpumping vooral korte krachtige sessies waren?
Niet onafgebroken nee, ik zit dan gewoon 2 uur achter mijn pc met de hele mikmak aangesloten op mijn kolf-bh en druk af en toe op de knopjes van de kolf. ;)
pi_167952035
Wat fijn, Nectarientje!

En Vivi, wat knap dat je het fulltime kolven zo volhoudt!

Blue, gaat het met jou(w productie) weer wat beter?

Regeldagje hier, gisteren ook, precies dag 9/10. In de avond wel echt moe daarvan (zij zelf ook gelukkig :P ) maar het loopt verder best soepel allemaal O+
pi_167953855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:39 schreef Heliotrope het volgende:
Wat fijn, Nectarientje!

En Vivi, wat knap dat je het fulltime kolven zo volhoudt!

Blue, gaat het met jou(w productie) weer wat beter?

Regeldagje hier, gisteren ook, precies dag 9/10. In de avond wel echt moe daarvan (zij zelf ook gelukkig :P ) maar het loopt verder best soepel allemaal O+
+1 :D

Hier geen regeldag (nog?) met de voldoende productie.
Ben wel inmiddels gestopt met het dagelijks 1 keer kolven en mijn borsten lijken het te accepteren en kleine J ook.
Ze laat rustig minimaal 4 uur tussen de voedingen alleen vind ik dat overdag nog iets te gortig om zo'n klein pukkie van nog geen 2 weken op minder dan 8 voedingen per dag te hebben.
pi_167957970
Oh, dat klinkt al een stuk beter weer. En dat kan ik me wel voorstellen, al 'mag' iets van 7 voedingen in principe ook wel toch na de kraamweek?
pi_167970581
Regeldag *O* :')

Of eigenlijk regelnacht :O
Ik ga op de kraamvisite na een dag bedhangen houden met mini-me O+
pi_167970777
Hi Y'all.. Bij het spullen uitzoeken is mijn voedingskussen geklapt. En ja, dat gaf een zooitje met al die balletjes :'(

Nu kan ik natuurlijk een nieuwe kopen. Maar ik vroeg me af of er nog andere handige opties zijn ipv een voedingskussen :)
pi_167970912
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 07:54 schreef BlueEyes het volgende:
Regeldag *O* :')

Of eigenlijk regelnacht :O
Ik ga op de kraamvisite na een dag bedhangen houden met mini-me O+
fokwet *O*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 8 januari 2017 @ 10:13:13 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167971382
Ik las 'm zo en snapte er niks van:
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 07:54 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ga op de kraamvisite, na een dag bedhangen houden met mini-me O+
Wel lief dat ze het in het weekend doet O+.
KuikenGuppy
pi_167971433
Whehe, dat is de fokwet indeed BE :P Hangze ;)

Hilz, gewoon een dik kussen van de bank? En je hebt ook voedingskussens zonder balletjes, maar met een soort schuimpluizen ( _O- wat een goor woord, dat moet anders kunnen)
pi_167971716
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 08:53 schreef Hilzillah het volgende:
Hi Y'all.. Bij het spullen uitzoeken is mijn voedingskussen geklapt. En ja, dat gaf een zooitje met al die balletjes :'(

Nu kan ik natuurlijk een nieuwe kopen. Maar ik vroeg me af of er nog andere handige opties zijn ipv een voedingskussen :)
Ik heb nooit een voedingskussen gebruikt. Wel aangeschaft bij de eerste maar snel weer verkocht, vond het een onding en kon er niks mee. Kussens van de bank pakte ik en verder spieren kweken denk ik.
pi_167971723
Schuimpluizen :D ik vind hem leuk én ik begrijp wat je bedoelt. Misschien daar eens voor kijken. Ik gebruik hem verder niet om te slapen ofzo. Echt straks alleen om te voeden.
pi_167972096
Ik kon ook niks met het voedingskussen. Echt precies waar ik ondersteuning wilde zakte natuurlijk al die bolletjes weg. Op de bank gebruikte ik 2 van deze onder mijn arm en soms een derde onder mini: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30320024/

Deze leek me trouwens wel handig, maar zelf nog nooit gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/(...)/?s2a=#product_title
pi_167972783
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:00 schreef Dot. het volgende:
Ik kon ook niks met het voedingskussen. Echt precies waar ik ondersteuning wilde zakte natuurlijk al die bolletjes weg. Op de bank gebruikte ik 2 van deze onder mijn arm en soms een derde onder mini: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30320024/

Deze leek me trouwens wel handig, maar zelf nog nooit gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/(...)/?s2a=#product_title
die isi mini heb ik. Vind m heel erg leuk maar echt handig? Neh. Nou heb ik geen ander voedingskussen maar ik zat met dat ding alsnog een heel fort te bouwen. Veel te laag. Maar ik denk dat dat met alle voedingskussens wel zo is.
We gebruiken hem nog wel steeds voor flesjes geven op de stoel op zijn kamer. Ik denk dat het ook een fijn ding is als hij groter is voor in de nek etc. Daar vind ik hem in ieder geval wel fijn voor :+

Oh ja idioot groot nadeel: er zijn geen hoezen voor te krijgen. Wie dat verzonnen heeft? :{ je kan de hoes wel uitwassen maar ik weet niet of je hem er nog overheen krijgt.
  zondag 8 januari 2017 @ 12:12:13 #26
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167973271
Voedingskussen. Ik heb zo'n stevig ding van Bambino. Alleen de eerste maanden gebruikt en het blijf toch wel een gedoe om hem goed te krijgen met baby. Had er altijd nog bankkussens bij.

Hier een aantal beroerde nachten nadat mevrouw niet meer wilde slapen na de voeding. Twee nachten geleden heeft mijn man haar om half twee in haar eigen bed gedeponeerd waarna ze zonder mokken sliep tot zes uur. Afgelopen nacht heb ik haar in haar eigen bed laten liggen en kwam ze ook pas om zes uur (hallo ploftieten!).

Het lijkt erop dat ze in haar eigen bed beter slaapt dan in de cosleeper. Nu wil ik haar eigenlijk nog niet missen maar nachten zoalsde laatste weken trek ik ook niet lang. In haar eigen bed leggen betekent waarschijnlijk twee voedingen minder (rond 23 en rond 3 uur). Ben natuurlijk bang voor mijn productie :') nu zit ik te denken: kan of kolven voor t slapen gaan of haar aanleggen op haar kamer en hopen dat ze daarna weer gaat slapen (bij ons op de kamer gaat dat terugleggen de laatste tijd dus mis). Wat denken jullie?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 8 januari 2017 @ 13:10:57 #27
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167974572
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:40 schreef Hilzillah het volgende:
Schuimpluizen :D ik vind hem leuk én ik begrijp wat je bedoelt. Misschien daar eens voor kijken. Ik gebruik hem verder niet om te slapen ofzo. Echt straks alleen om te voeden.
de ergobaby!!! morgen bij limango.
Voorgevormd en daardoor altijd in de juiste houding en je kan met 2 handen vrij je kind laten aanhappen met behulp van je handen.
pi_167974782
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:00 schreef Dot. het volgende:
Ik kon ook niks met het voedingskussen. Echt precies waar ik ondersteuning wilde zakte natuurlijk al die bolletjes weg. Op de bank gebruikte ik 2 van deze onder mijn arm en soms een derde onder mini: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30320024/

Deze leek me trouwens wel handig, maar zelf nog nooit gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/(...)/?s2a=#product_title
Die kleine kussens kunnen natuurlijk ook. Zo'n voedingsgevaarte is weer gelijk zo groot...
pi_167974820
quote:
17s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:10 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

de ergobaby!!! morgen bij limango.
Voorgevormd en daardoor altijd in de juiste houding en je kan met 2 handen vrij je kind laten aanhappen met behulp van je handen.
De draagzakergo bedoel je? :o Ik weet niet of ik dat durf hoor... Dragend voeden.
  zondag 8 januari 2017 @ 13:22:57 #30
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167974835
nee ergobaby voedingskussen :D
pi_167975349
quote:
17s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
nee ergobaby voedingskussen :D
Oh! :D Bestaat dat ook nog! Heb je perongeluk een linkje?
pi_167975414
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:12 schreef Chanty het volgende:
Voedingskussen. Ik heb zo'n stevig ding van Bambino. Alleen de eerste maanden gebruikt en het blijf toch wel een gedoe om hem goed te krijgen met baby. Had er altijd nog bankkussens bij.

Hier een aantal beroerde nachten nadat mevrouw niet meer wilde slapen na de voeding. Twee nachten geleden heeft mijn man haar om half twee in haar eigen bed gedeponeerd waarna ze zonder mokken sliep tot zes uur. Afgelopen nacht heb ik haar in haar eigen bed laten liggen en kwam ze ook pas om zes uur (hallo ploftieten!).

Het lijkt erop dat ze in haar eigen bed beter slaapt dan in de cosleeper. Nu wil ik haar eigenlijk nog niet missen maar nachten zoalsde laatste weken trek ik ook niet lang. In haar eigen bed leggen betekent waarschijnlijk twee voedingen minder (rond 23 en rond 3 uur). Ben natuurlijk bang voor mijn productie :') nu zit ik te denken: kan of kolven voor t slapen gaan of haar aanleggen op haar kamer en hopen dat ze daarna weer gaat slapen (bij ons op de kamer gaat dat terugleggen de laatste tijd dus mis). Wat denken jullie?
Ik zou denk ik ook voor de droomvoeding om 23u gaan. 2 voedingen minder is gelijk zo veel hč.
  zondag 8 januari 2017 @ 13:56:36 #33
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167975591
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik zou denk ik ook voor de droomvoeding om 23u gaan. 2 voedingen minder is gelijk zo veel hč.
Ja op werkdagen betekent dat dat ze dan nog maar 2 livevoedingen krijgt. Hoewel ik me realiseer dat ze inmiddels een half jaar is en al die nachtvoedingen wellicht niet meer nosig heeft, vind ik het toch eng om het zo rap af te bouwen. Ga t vanavond gewoon proberen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167976862
Ik zat me net te bedenken dat ik morgen een uitdaging heb.
Moet om om 9u op de dagbehandeling innhet ziekenhuis zijn ivm cystogram en checken of mijn blaasfunctie het nog/weer doet.
Tijdens ks hebben ze per ongeluk het topje van mn blaas eraf gesneden tgv verkleving door eerdere ks, dikke vette pech, nu al die tijd dus een catheter.
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 8 januari 2017 @ 14:56:00 #35
269689 crew  Viv
pi_167977136
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
Die contrastvloeistof zal waarschijnlijk in je blaas worden gespoten via jouw catheter (en daarna weer uitgeplast) en niet rechtstreeks in je bloedvaten, dat scheelt nogal voor de hoeveelheid die in de moedermelk terechtkomt. Succes morgen! :*
pi_167977418
Dat had ik ook al bedacht dat het minimaler is dan als het i.v. gegeven wordt.
Neem uit voorzorg maar m'n kolf mee en een voeding.
En dan hoor ik het morgen verder.
  zondag 8 januari 2017 @ 15:06:28 #37
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167977482
Jeetje wat heftig Blue :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167977796
Wow Blue wat heftig! :{
pi_167978267
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zat me net te bedenken dat ik morgen een uitdaging heb.
Moet om om 9u op de dagbehandeling innhet ziekenhuis zijn ivm cystogram en checken of mijn blaasfunctie het nog/weer doet.
Tijdens ks hebben ze per ongeluk het topje van mn blaas eraf gesneden tgv verkleving door eerdere ks, dikke vette pech, nu al die tijd dus een catheter.
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
Jeetje, wat een vervelende complicatie!
Wat je kan doen, is morgenochtend vroeg de afdeling radiologie bellen en vragen welke contrastvloeistof ze gaan gebruiken en of het alleen in je blaas wordt gebracht of in je bloedbaan (intraveneus). Met die informatie kun je (of je man) La Leche League of je lactatiekundige bellen om te weten hoe lang je moet kolven en weggooien.
Veel succes in elk geval!
pi_167979453
Wup goeie van je, die gaan we morgen maar even checken idd!
pi_167998002
Blue, veel sterkte! Wat een rottige complicatie weer zeg. :{ . Hopelijk knap je snel weer wat op. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 9 januari 2017 @ 10:11:30 #42
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167998201
Terugleggen om half elf in haar eigen bes ging goed. Toen ze om vier uur kwam heb ik haar meegenomen en na de voeding in de cosleeper gelegd waarna ze om de haverklap weer wakker werd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167998328
Sterkte Blue! Klinkt echt vervelend. Hopelijk valt het erg mee qua combinatie met voeden, en natuurlijk wens ik je ook een snel en fijn herstel :)

Hier verloopt het nog prima, zoon nu 6,5 maand. Wel heb ik besloten dat ik op werkdagen naar 1x kolven ga, ik zag er steeds zo tegenop en het doorbrak zo m'n dag! Dit betekent 3 of 4 keer per week 1 flesje flesvoeding. En ik moest toch even slikken haha, terwijl ik het rationeel dikke prima vind. Liever zo ontspannen het nog volhouden met die paar flesjes voorlopig dan dat ik sneller helemaal kap omdat ik het zat ben.
  maandag 9 januari 2017 @ 13:09:18 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168001633
Weet iemand of er een Avent naar Medela adapter bestaat? Ik wil dus een Medela flesje op mijn Avent kolf hebben. Andersom bestaat hij sowieso, deze kon ik niet zo snel vinden.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 januari 2017 @ 13:51:14 #45
269689 crew  Viv
pi_168002695
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:09 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand of er een Avent naar Medela adapter bestaat? Ik wil dus een Medela flesje op mijn Avent kolf hebben. Andersom bestaat hij sowieso, deze kon ik niet zo snel vinden.
Ja die bestaat: http://www.belovedbaby.co(...)duct&product_id=1247
(Geen idee of het ook in/naar NL leverbaar is.)

Hier nog een andere (Spectra en Avent hebben dezelfde wijde hals): https://www.amazon.com/Ma(...)DTFX15W0TFA33RE&th=1
pi_168004842
Lijkt me een goede ontspannen beslissing Svane!

Wat een nare complicatie Blue. Hopelijk kon LLL goed meedenken en ben je het goed doorgekomen.

Hier loopt het ook niet helemaal zoals gepland, mini ligt aan infuus antibiotica in het ziekenhuis. Niet heel ziek gelukkig en ze drinkt supergoed en is gewoon tevreden. Even meegedacht hier door voor en na een voeding te wegen, maar nu mag dat ook weer zonder gelukkig. Hoewel ze hier best wat van borstvoeding lijken te weten ben ik wel blij dat het mijn tweede is, aanleggen gaat gewoon soepel en onzinnige adviezen leg ik gauw naast me neer.
  maandag 9 januari 2017 @ 18:07:32 #47
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168008172
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zat me net te bedenken dat ik morgen een uitdaging heb.
Moet om om 9u op de dagbehandeling innhet ziekenhuis zijn ivm cystogram en checken of mijn blaasfunctie het nog/weer doet.
Tijdens ks hebben ze per ongeluk het topje van mn blaas eraf gesneden tgv verkleving door eerdere ks, dikke vette pech, nu al die tijd dus een catheter.
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
Hee Blue, hier ben je! Ik vroeg me al af hoe het met je was!
Hoe is het gegaan vandaag? Wat een narigheid met je blaas en heel de tijd een catheter! :o
Ik hoop dat je een goede uitslag hebt gekregen vandaag.
Hoe gaat het verder met jou en je kleine en je grote?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 9 januari 2017 @ 18:12:22 #48
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168008272
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:39 schreef Heliotrope het volgende:
Lijkt me een goede ontspannen beslissing Svane!

Wat een nare complicatie Blue. Hopelijk kon LLL goed meedenken en ben je het goed doorgekomen.

Hier loopt het ook niet helemaal zoals gepland, mini ligt aan infuus antibiotica in het ziekenhuis. Niet heel ziek gelukkig en ze drinkt supergoed en is gewoon tevreden. Even meegedacht hier door voor en na een voeding te wegen, maar nu mag dat ook weer zonder gelukkig. Hoewel ze hier best wat van borstvoeding lijken te weten ben ik wel blij dat het mijn tweede is, aanleggen gaat gewoon soepel en onzinnige adviezen leg ik gauw naast me neer.
In het zh! :o
Watskebeurt??
Veel beterschap en fijn dat het met de bv wel goed gaat!

Hier ook de ervaring dat de bv veel soepeler gaat met de 2e :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168010186
Mag je erbij blijven, helio?
pi_168012980
Ja borstontsteking heeft ze. Zij, niet ik, ondanks dit topic ;) hoewel de afdeling er niet op is ingericht hebben we de enige kamer waar je er wel bij mag blijven gelukkig. En de hele dag samen cocoonen, knuffelen en voeden maakt het niet al te erg!

Fijn dat jij die ervaring van dat het soepeler gaat ook hebt Radyhyn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Heliotrope op 09-01-2017 20:37:47 ]
  maandag 9 januari 2017 @ 20:50:16 #51
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168013666
Ahwww helio sterkte :* hopelijk knapt ze snel op
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168014720
Borstontsteking bij zo'n kleintje, dat hoor je niet vaak! Arm ding. Beterschap gewenst en wat onwijs fijn dat je erbij mag blijven.
pi_168015595
Dankjulliewel! Komt niet vaak voor nee.
Het er bij mogen blijven is heerlijk ja. :Y
pi_168017512
Beterschap! Wat sneu zeg!

Hier ook zo'n klein stevig voedingskussen van boppy. Nu met 9.5mnd gebruik ik hem nog bij 90% van de voedingen :)

Benieuwd naar de komende periode hier. E heeft eindelijk de smaak te pakken qua bijvoeding en liet deze week een voeding vallen. Donderdag na 2wk weer aan t werk voor t eerst zonder kolfrecht dus ik ga 1 ipv 2x kolven en dan nu in mijn pauze.

Kolven vind ik niet vervelend, maar met 1x red ik niet om genoeg te kolven. Eens kijken of ik dan savonds t fut heb voor de rest van de cc's
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_168018234
Vraagje: ik wilde (in het kader van oriënteren) naar een voorlichtingsavond over borstvoeding van mijn kraamzorgorganisatie. Maar de enige avond dat wij kunnen, zit helaas al vol. Hoe hebben jullie je georiënteerd op de vraag borst- of kunstvoeding? Tips voor sites/boeken e.d.? Ik ga de links in de OP zeker bekijken, maar ben vooral benieuwd wat jullie tips zijn.
pi_168018352
Ik heb bij dochter geen voorlichtingsavond gehad maar achteraf was het wellicht wel fijn geweest. Bij zoon ook geen avond maar wel veel meer ingelezen.

De melkfabriek van Sofie van den Enk vond ik een fijn boek om te lezen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 januari 2017 @ 23:58:17 #57
269689 crew  Viv
pi_168020334
Kussens: ik heb het grote Doomoo voedingskussen, maar ik vond het maar gedoe. Voordat ik dat kussen, de baby en mijzelf volgens het boekje gepositioneerd had (vaak lag zij nog te laag en moest er een kussen bij), was zij meestal al te ongeduldig geworden om nog aan te happen. :') Mijn man moest dan een rondje met haar door de kamer om haar te kalmeren voor poging 2. Als ik nu aanleg doe ik dat liever in een "verkeerde" houding, maar dan wel met een tevreden baby.

Oriënteren: ik ben naar voorlichtingsavonden geweest, heb dit handboek van LLL gekocht (en de eerste hoofdstukken gelezen voordat de baby kwam), veel in dit topic meegelezen en op websites als borstvoeding.com én ik heb er beroepsmatig veel mee te maken.

Geen garantie voor succes dus, misschien werkt het wel averechts op een gegeven moment. Laatst zag ik deze video over borstvoeding, van een vrouw die "soo confused" zou zijn geweest als ze poedermelk had moeten bereiden. :D
pi_168022831
Boek: borstvoeding van Kleintjes en Broekhuijsen. Duidelijke, volledige info. Ik gebruik hem zelf ook graag als naslag.
pi_168022907
Gogo, je kan ook nog verder zoeken. Hier werden dergelijke avonden georganiseerd door mijn vk, maar ook door de kraamzorg en andere bureau's. Vaak kun je je daar ook gewoon voor inschrijven omdat je er toch geld voor betaald.

Ik heb een info avond en workshop gedaan, en dat was een beetje dubbelop. Alleen de workshop was genoeg geweest, die behandelde ook de basis van de info avond. De info avond was ook deels voor partners bedoeld, bij de workshop waren die niet welkom. Ik was iig blij met de kennis die ik daar had op gedaan, maar ik ben dan ook geen informatieve boekenlezer.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_168023057
Ik heb vooral hier meegelezen en daar veel van geleerd! Veel oude topics ook teruggelezen in het begin. En borstvoeding.com inderdaad, hoewel ik die soms ook weer wat overweldigend uitgebreid en wel heel erg pro- (goh...) vind, dan krijg je van hier lezen wel weer meer een genuanceerd beeld.
pi_168023381
Ik heb van tevoren hier veel (mee)gelezen en heb een info avond van het ziekenhuis bijgewoond. Die avond was best nuttig ondanks dat ik er niets nieuws heb gehoord, maar het bevestigde voor mij dat ik zelf al goed geīnformeerd was. Toch zou ik zo'n avond wel aanraden, ook voor je partner die misschien niet zo van het inlezen is. Er zijn idd meerdere instanties die zulke cursussen geven.

Wat voor mij denk ik het meest zinvol was, is dat ik wist waar ik meer informatie kon krijgen indien nodig. Dus dat ik hier vragen kon posten, de info van borstvoeding.com, de wetenschap dat er lactatiekundigen bestaan en hoe je die kunt vinden, etc.

Ik had ook nog om een kraamhulp gevraagd met kennis van bv, maar dat viel best tegen.
pi_168027491
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nog even verder gekeken, maar alle avonden hier in de buurt komen slecht uit.. Ik zit twee avonden op school en in februari hebben we ook nog een aantal avonden met voorlichting van het ziekenhuis en een cursus... Dus ik ga denk ik maar gewoon zelf inlezen en hier meelezen. :) Voor manl vraag ik wel een borstvoedingsspoedcursus bij de kraamhulp. De organisatie waar ik dat afneem heeft alleen kraamhulpen die aanvullende cursussen hebben gedaan, dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Of ik laat 'm lezen wat voor hem belangrijk is. Bedankt nogmaals!
pi_168028081
Ik heb ook alleen maar hier gelezen als voorbereiding. Ik geloof dat het belangrijkste is om te weten dat het niet altijd vanzelf gaat, dat het begin best lastig kan zijn, en waar je terecht kunt bij vragen/problemen.

Om je van te voren druk te maken over problemen helpt toch niet, pas op het moment zelf kun je op zoek naar een plan van aanpak..
pi_168028199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb ook alleen maar hier gelezen als voorbereiding. Ik geloof dat het belangrijkste is om te weten dat het niet altijd vanzelf gaat, dat het begin best lastig kan zijn, en waar je terecht kunt bij vragen/problemen.

Om je van te voren druk te maken over problemen helpt toch niet, pas op het moment zelf kun je op zoek naar een plan van aanpak..
Daar heb je sowieso gelijk in. :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:42:42 #65
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168029037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:35 schreef Gogo83 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nog even verder gekeken, maar alle avonden hier in de buurt komen slecht uit.. Ik zit twee avonden op school en in februari hebben we ook nog een aantal avonden met voorlichting van het ziekenhuis en een cursus... Dus ik ga denk ik maar gewoon zelf inlezen en hier meelezen. :) Voor manl vraag ik wel een borstvoedingsspoedcursus bij de kraamhulp. De organisatie waar ik dat afneem heeft alleen kraamhulpen die aanvullende cursussen hebben gedaan, dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Of ik laat 'm lezen wat voor hem belangrijk is. Bedankt nogmaals!
Welke aanvullende cursus was dat, weet je dan ook?

Ik zou als de borstvoeding niet loopt wel echt vertrouwen op een lactatiekundige en niet op de kraamulp.
pi_168029930
Ik had ook zoeen die aanvullende cursussen had gedaan (gewoon centraal vanuit de kraamzorg), klinkt allemaal heel goed maar had er niet voldoende aan. Als ik me niet zo erin verdiept had van tevoren had ik daarop vertrouwd en was het misgelopen. Ik zou dus inderdaad vertrouwen op een lactatiekundige, en dan ook niet die van de kraamzorg zelf maar een aparte.
pi_168029946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb ook alleen maar hier gelezen als voorbereiding. Ik geloof dat het belangrijkste is om te weten dat het niet altijd vanzelf gaat, dat het begin best lastig kan zijn, en waar je terecht kunt bij vragen/problemen.

Om je van te voren druk te maken over problemen helpt toch niet, pas op het moment zelf kun je op zoek naar een plan van aanpak..
Dit ja! Ik vind borstvoeding echt een kunstje dat je (allebei!) door moet krijgen, bij elk kind opnieuw weer, ondanks talentvolle baby of tig maanden ervaring. Het kan best veel moeite en inzet vereisen, en het is goed je daar van tevoren al bewust van te zijn denk ik. Dat gezegd hebbende, het is ook weer geen rocket science waarvoor je per se cursussen en examens moet afleggen om het te kunnen laten slagen. :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:35 schreef Gogo83 het volgende:
De organisatie waar ik dat afneem heeft alleen kraamhulpen die aanvullende cursussen hebben gedaan, dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Of ik laat 'm lezen wat voor hem belangrijk is. Bedankt nogmaals!
Not to burst your bubble, maar dat zeggen veel kraamhulporganisaties en ik geloof meteen dat ze het ook wel doen hoor, maar toch kan hun kennis in de praktijk erg tegenvallen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 15:35:04 #68
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168030078
Ik had helemaal niks gelezen, ik nam aan dat de kraamhulp me dat wel zou leren (naief much :P ). Gelukkig ging het allemaal eigenlijk prima, ik heb één keer een Lk laten langskomen en verder hier nog advies gevraagd als ik ergens tegenaan liep.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168030124
Ik lees nu pas van je complicatie Blue, wat naar zeg :o Beterschap!

En helio jij ook beterschap voor je kleintje, wat heftig ook, borstontsteking. Fijn dat je gewoon de hele tijd erbij mag blijven!
pi_168030415
Mijn vk's zijn ook lactiekundige, dus dat was makkelijk. Had de vragen die ik had met hen besproken, ze kwamen toch regelmatig langs. Na de eerste nacht heeft de kraamhulp in overleg met de vk een tepelhoedje aangeraden in verband met een ingetrokken tepel/vlakke tepel.
Waar ik mijzelf achteraf gezien meer in had willen verdiepen waren verschillende houdingen. Maar dat kan je ook in boeken vinden en er zijn ook filmpjes enzo.

Bij een eventueel volgend kindje zou ik er op staan dat ik meteen goed geholpen word na de bevalling. Ik was bevallen in het ziekenhuis en het was druk ofzo, want ik kreeg niet echt hulp. Eerste 24 uur heeft M dan ook weinig gedronken. Bij een eventuele volgende zou ik willen kijken of het ook lukt zonder tepelhoedje.

Beterschap Blue en Helio!
pi_168030732
Ja houdingen, die was ik vergeten beter te bekijken van tevoren :D. Al vraag ik me af hoeveel dat geholpen zou hebben, alleen kijken. En vk's die lk zijn klinkt wel handig! Mijn vk wist er ook meer van dan de kraamzorg, had ik het idee.
pi_168031111
Ik weet niet welke cursussen de kraamhulpen van mijn organisatie hebben gevolgd. Wel hebben ze een borstvoedingscertificaat en staat er op hun site dat ze de tien vuistregels voor het slagen van borstvoeding van WHO/Unicef dus naleven. Hoeveel dit in de praktijk betekent weet ik dan weer niet.
Ik heb de kennismaking tzt ook met de kraamverzorgster die in principe (tenzij calamiteiten) bij ons komt. Dus ik kan bij haar ook aangeven dat ik iig na de bevalling snel geholpen wil worden bij aanleggen e.d. Als er echte moeilijkheden zijn schroom ik niet om een lactatiekundige om hulp te vragen, thanks voor die tip in ieder geval!

Boek van Sofie van den Enk heb ik besteld trouwens, dat boek van Kleintjes en Broekhuijsen was helaas niet meer beschikbaar. Mocht iemand die nog hebben liggen en niet meer gebruiken dan neem ik 'm graag over!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:24:03 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_168031261
Mijn ervaring met borstvoedingsbegeleiding via de kraamzorg is wél erg positief. De vpk in het ziekenhuis had goede bedoelingen maar drukte ook gewoon mijn baby vrij dwingend met het hoofd op mijn tepel. De kraamhulp keek juist echt goed mee met het aanhappen, hielp me met houdingen, handkolven en het stimuleren van de baby tijdens de voeding. Het enige "ouderwetse" wat ze er op nahield was de 15/15 regel, maar goed, daar ben ik zelf later snel vanaf gestapt.

Ons kraamburo heeft een "echte" lactatiekundige in dienst en al die kraamhulpen (kleinschalig bureau) hadden met haar meegelopen.

Heb je een cursus nodig? Nee. Maar het heeft mij wel degelijk geholpen. Ik zou eens kijken of je via een lactatiekundige in je stad een uurtje 1:1 voorlichting kan krijgen. Verzekeraars vergoeden vaak nog best veel op dat gebied namelijk. Want het nadeel van sites als borstvoeding.com vind ik zelf dat ze nogal rigide en militant overkomen - de informatie die zo'n lactatiekundige je geeft is feitelijk hetzelfde, maar veel genuanceerder gebracht en geeft dus (voor mij iig) minder onzekerheid ;)
disclaimer
pi_168031334
+1 op de post van Sq.
pi_168032596
Bedankt voor je post SQ! Toch maar eens kijken of ik nog ergens een cursus ingepropt krijg of een lactatiekundige kan benaderen voor 1 op 1.
pi_168033165
Ah, en toen kreeg ik toch mail terug dat we toch naar die cursus kunnen op die ene datum dat ik wel kan (ik had nog even een mail gestuurd dat ik echt echt echt niet kan op die andere data). Fijn!! :D
pi_168037181
Hola,

Ik heb een vraag. Had er laatst al iets over gepost maar geen idee of er op is gereageerd (de meldingen zijn weg).

Mijn laatste voeding was rond mei gok ik, of ik ben toen af gaan bouwen. iig lang geleden allemaal, terwijl het eindelijk goed liep na maanden kutten (vaatvernauwing waar ik pas heel laat achter ben gekomen). Altijd spijt gehad dat ik gestopt ben, maar heb het echt heel erg druk.

Verder heb ik tijdens de voedingsperiode wel echt een overschot aan melk gehad (liep de hele dag te lekken, moest op handdoeken slapen omdat het bed zeiknat werd 's nachts, baby kon de toestroom ook niet aan dus moest afkolven voor de voedingen) en een veel te hard toeschietreflex, ik hoop dat dat nu mee kan gaan spelen in het wel/niet slagen.

Ik ben dus vandaag echt begonnen met relacteren. Ik heb een kolfruimte op school en mag tijdens de lessen weg gaan om te kolven.

Vandaag een dubbele kolf bij het ziekenhuis gehaald, en vanmiddag gestart. Ik had bij handkolven al wel steeds en dikke, transparantgele (meer transparant) stroperige en hele plakkerige druppel. Net had ik die ook, iets dikker dan normaal.

Is dit goed of heeft het niets met melk te maken? Ik heb nog geen contact met een lk, omdat ik vermoed dat ze me hetzelfde gaat vertellen als internet. Er is al zat informatie over te vinden (ik heb overigens wel een vergoeding daarvoor, dus het is niet financieel), zat schema's ook.

Ik heb geen domperidon, ik wil eerst kijken wat er gebeurt als ik het zonder doe, hormonen zijn het hem gewoon niet voor mij en extra moe zijn kan ik niet gebruiken.

Goed, die druppel dus. Hij is even zout als tijdens de opdroog periode (destijds mineralen), en plakt nog erger dan honing. Is dit een begin? Of is het iets anders?

Mocht ik straks in de knoop raken, dan raadpleeg ik uiteraard alsnog een lk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 20:33:22 ]
pi_168037548
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:31 schreef Myrr het volgende:
Hola,

Ik heb een vraag. Had er laatst al iets over gepost maar geen idee of er op is gereageerd (de meldingen zijn weg).

Mijn laatste voeding was rond mei gok ik, of ik ben toen af gaan bouwen. iig lang geleden allemaal, terwijl het eindelijk goed liep na maanden kutten (vaatvernauwing waar ik pas heel laat achter ben gekomen). Altijd spijt gehad dat ik gestopt ben, maar heb het echt heel erg druk.

Verder heb ik tijdens de voedingsperiode wel echt een overschot aan melk gehad (liep de hele dag te lekken, moest op handdoeken slapen omdat het bed zeiknat werd 's nachts, baby kon de toestroom ook niet aan dus moest afkolven voor de voedingen) en een veel te hard toeschietreflex, ik hoop dat dat nu mee kan gaan spelen in het wel/niet slagen.

Ik ben dus vandaag echt begonnen met relacteren. Ik heb een kolfruimte op school en mag tijdens de lessen weg gaan om te kolven.

Vandaag een dubbele kolf bij het ziekenhuis gehaald, en vanmiddag gestart. Ik had bij handkolven al wel steeds en dikke, transparantgele (meer transparant) stroperige en hele plakkerige druppel. Net had ik die ook, iets dikker dan normaal.

Is dit goed of heeft het niets met melk te maken? Ik heb nog geen contact met een lk, omdat ik vermoed dat ze me hetzelfde gaat vertellen als internet. Er is al zat informatie over te vinden (ik heb overigens wel een vergoeding daarvoor, dus het is niet financieel), zat schema's ook.

Ik heb geen domperidon, ik wil eerst kijken wat er gebeurt als ik het zonder doe, hormonen zijn het hem gewoon niet voor mij en extra moe zijn kan ik niet gebruiken.

Goed, die druppel dus. Hij is even zout als tijdens de opdroog periode (destijds mineralen), en plakt nog erger dan honing. Is dit een begin? Of is het iets anders?

Mocht ik straks in de knoop raken, dan raadpleeg ik uiteraard alsnog een lk.
Als ik jou was zou ik is contact zoeken met een leidster van la leche league. Die kun je telefonisch bereiken ook. Die weten er wellicht meer van dan wij hier, ik kan je in ieder geval niet helpen...
pi_168038521
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik is contact zoeken met een leidster van la leche league. Die kun je telefonisch bereiken ook. Die weten er wellicht meer van dan wij hier, ik kan je in ieder geval niet helpen...
Ik heb ze een mail gestuurd, thanks!
pi_168038606
Myrr, ik heb geen advies, maar wel een (wellicht persoonlijke) vraag: Waarom wil je dit doen? Als ik het goed heb is jouw kleintje nu een jaar, toch? Ik ben erg nieuwsgierig!
pi_168039132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Myrr, ik heb geen advies, maar wel een (wellicht persoonlijke) vraag: Waarom wil je dit doen? Als ik het goed heb is jouw kleintje nu een jaar, toch? Ik ben erg nieuwsgierig!
Ik kan het idee gewoon niet los laten, het blijft steeds terugkomen (vrijwel dagelijks) en ik wil in ieder geval een poging wagen. Mocht het niet lukken, dan kan ik het los laten, maar heb die rotdingen niet gekregen om er maar een paar maanden gebruik van te maken. Mooi zijn ze toch al niet meer dus kan ze net zo goed gebruiken voor waar ze voor bedoeld zijn. :+ Daarnaast heeft mijn vriend de laatste tijd weer om de haverklap een koortslip, ik ben hier resistent tegen en mijn ha heeft destijds verteld dat zo lang ik bv geef, ik me nergens druk om hoef te maken. Het is lastig om te zien dat hij zich steeds in moet houden, omdat hij J. niet wil besmetten.
pi_168041240
Ik ben benieuwd of het je lukt, myrr. Denk je dat je kleine de borst nog zou nemen? Succes, hou je ons op de hoogte?
pi_168043649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben benieuwd of het je lukt, myrr. Denk je dat je kleine de borst nog zou nemen? Succes, hou je ons op de hoogte?
Ik zal tussendoor wel posten. Nu even douchen en weer kolven. Twee uur terug viel de druppel bijna. :o

Hij heeft eergisteren, toen hij nog in slaapmodus was, wel aangehapt (met tepelhoedje, ervanuit gaande dat het een speen was) maar toen kwam de poes vijf seconde later binnenlopen met een harde mauw, werd hij alert, trok het hondje eraf, keek heel raar en daarna begon hij aan mijn tepel te pielleken. Toen ik het daarna weer probeerde beet hij, begon te lachen en daarna was het wel klaar met de poging. }:| :')

Eerst maar de melk op gang zien te krijgen. Morgen even langs de Tuinen, kijken wat ze daar allemaal hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 23:13:21 ]
pi_168045021
Ah, yup, it's milk. _O_
pi_168045054
Ben benieuwd myr!

Gogo succes!
En nog als tip...
Mijn Kraamzorgsters waren beide ook van de extra certificaten ed. Beide hebben mij te lang laten aanmodderen. (Eerste keer daarom ook de bv mislukt) bij tweede stootte ik mijzelf toch weer tegen die steen. Hoewel nu wel sneller actie dus wel geslaagd nu.

Dus bij twijfel niet wachten met een lk inschakelen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_168051489
Wat goed Myrr!

Ik denk trouwens dat al te veel van tevoren inlezen het weer extra ingewikkeld maakt. Maar inderdaad weten waar je terecht kunt als er problemen zijn, en weten hoe je goed aanlegt is wel handig.
pi_168055409
Thanks voor de aanmoediging. *O*

Vandaag op school elke twee uur een kwartier gekolfd, steeds maar 1 druppel, maar de deur kan blijkbaar ook niet op slot (ehbo ruimte met rood lampje naast de deur). Het slot werkt elektrisch, maar doet niet wat het moet doen. Thuis gaat het iets beter.

Heb fenegriekcapsules en gezegende distel kruid gehaald, even afwachten dus of dat iets gaat doen.

I will keep you posted.
pi_168063882
Iemand tips?

E heeft nu 4 tanden en zijn bovenste 2 tandjes groeien hard nu. Sinds een weekje ongeveer heb ik links na het drinken afdrukken naast mijn tepel van deze 2 boven tandjes. Rechts gebeurt dit niet.

Zorgvuldig aanleggen, beetje verschuiven qua houding helpt niet. Gelukkig is het (nog) niet stuk maar de afdrukken zijn best flink.

Wil voorkomen dat het wel stuk gaat
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 januari 2017 @ 23:22:02 #89
269689 crew  Viv
pi_168066106
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:16 schreef Myrr het volgende:
Daarnaast heeft mijn vriend de laatste tijd weer om de haverklap een koortslip, ik ben hier resistent tegen en mijn ha heeft destijds verteld dat zo lang ik bv geef, ik me nergens druk om hoef te maken. Het is lastig om te zien dat hij zich steeds in moet houden, omdat hij J. niet wil besmetten.
Even los van je andere redenen, maar misschien hoef je je hierom sowieso minder druk te maken nu je kindje geen pasgeborene meer is (en dus geen verhoogde kans op een ernstig beloop meer heeft).
pi_168068063
Is het niet zo dat als je het ooit zelf al gehad hebt je herpes toch wel bij je draagt dus toch al antistoffen voor doorgeeft? Of euh hoe zat het :@.
En idd geen pasgeborene meer.

En heel mooi dat je het gaat proberen Myrr O+.
  donderdag 12 januari 2017 @ 08:47:24 #91
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168069544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:19 schreef Lamb29 het volgende:
Iemand tips?

E heeft nu 4 tanden en zijn bovenste 2 tandjes groeien hard nu. Sinds een weekje ongeveer heb ik links na het drinken afdrukken naast mijn tepel van deze 2 boven tandjes. Rechts gebeurt dit niet.

Zorgvuldig aanleggen, beetje verschuiven qua houding helpt niet. Gelukkig is het (nog) niet stuk maar de afdrukken zijn best flink.

Wil voorkomen dat het wel stuk gaat
Geen tips. Ik heb van Lucas altijd een compleet gebit erin staan maar geen last van. Doet het ook pijn? Anders even LLL bellen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 januari 2017 @ 09:34:33 #92
269689 crew  Viv
pi_168070220
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:50 schreef Unihipili het volgende:
Is het niet zo dat als je het ooit zelf al gehad hebt je herpes toch wel bij je draagt dus toch al antistoffen voor doorgeeft? Of euh hoe zat het :@.
En idd geen pasgeborene meer.
Antistoffen (gevormd na een infectie of vaccinatie) die je als moeder doorgeeft via de placenta of moedermelk worden na verloop van tijd afgebroken in het lichaam van het kindje
pi_168097774
En dan lopen hier straks twee koortslippers rond :D en besmet hij nichtje neefje weer of kinders bij de gastouder en moet ik thuis blijven als hij er een heeft. Neh, ik geef het wel weer even door zo lang het kan. :D

Maargoed. Gisteren dus de hele dag niets. Geen druppel, in de avond een mini, maargoed, ik ben vanochtend begonnen te bloeden dus hopelijk is dat de reden. Wel een domper zo, nadat het dinsdagavond duidelijk vloeibaarder begon te worden en bijna viel.

Vanochtend wel een klein drupje trouwens. Heb 'm eraf gevist met een theelepel en aan m'n zoontje gegeven. _O-

-Edit-

De eerste valdruppel is binnen. *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2017 13:13:46 ]
pi_168170762
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:36 schreef Myrr het volgende:
En dan lopen hier straks twee koortslippers rond :D en besmet hij nichtje neefje weer of kinders bij de gastouder en moet ik thuis blijven als hij er een heeft. Neh, ik geef het wel weer even door zo lang het kan. :D

Maargoed. Gisteren dus de hele dag niets. Geen druppel, in de avond een mini, maargoed, ik ben vanochtend begonnen te bloeden dus hopelijk is dat de reden. Wel een domper zo, nadat het dinsdagavond duidelijk vloeibaarder begon te worden en bijna viel.

Vanochtend wel een klein drupje trouwens. Heb 'm eraf gevist met een theelepel en aan m'n zoontje gegeven. _O-

-Edit-

De eerste valdruppel is binnen. *O*
Wat een doorzettingsvermogen, respect hoor _O_

Na 7 weken slechte nachten, deze week naar de huisarts gegaan en die verdenkt F ervan reflux te hebben. De slechte nachten zijn begonnen na een buikgriep (12 uur lang braken). Daarna bleef ze maar door kwakkelen met verkoudheden, longontstekingen etc maar de nachten bleven extreem slecht. Ik heb zelf de eerste 3 maanden op verschillende plekken aangegeven dat ze frequent spuugde, veel opboerde, veel slikte en hoeste na de voeding, maar toen deed iedereen dat af als normaal. Waarschijnlijk door het blokvoeden ging het ook aardig goed. Nu had ik eigenlijk dit als oorzaak niet meer verwacht.

We zijn nu dus begonnen met jbpm, eerst de avonden en dat was een groot verschil (doorslapen!) en dit weekend alle voedingen, maar na 6,5 maand ineens fulltime kolven valt me een beetje tegen en F raakt er verstopt van. Het fulltime verdikken van de voeding heeft geen extra verbetering gegeven. Ik wil nu dus weer alleen de avond en laatste voeding verdikken.

Heeft iemand ervaring met reflux en borstvoeding en heeft nog goede tips? Is er een houding die bv beter is? Is er een alternatief voor jbpm (rijstebloem?)
pi_168175073
Medicatie om het zuur te neutraliseren ipv het in te dikken. Kun je gewoon blijven voeden.
pi_168175442
Bij ons kwam de hoeveelheid jbpm heel nauw, het evenwicht tussen minder spugen en niet verstoppen. Dat lukte met een jbpm papje voor, halverwege en na de bv.
Maar als indikken niet werkt, kun je beter teruggaan naar de arts en medicatie uitproberen?
pi_168185687
Hoi dames!
Ik heb even een vraagje aan jullie, hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik sta zo'n beetje op het punt te gaan werpen en ben van plan na de bevalling borstvoeding te gaan geven. Nou heb ik van een vriendin haar Medela Freestyle kolf overgenomen. Zij heeft hem aangeschaft en na een korte tijd ging het apparaat stuk. Het is toen opgestuurd en ze heeft van Medela een nieuwe motor en nieuwe slangetjes gekregen. In de tussentijd was de borstvoeding bij haar echter gestopt, dus ze heeft deze nieuwe onderdelen nooit gebruikt. De rest van de onderdelen is wel gebruikt, niet erg lang maar wel een aantal weken. Is het nodig om deze te vervangen? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten overal. Soms staat er dat alles wat in aanraking is geweest met melk moet worden vervangen, maar mij lijkt dat het goed uitkoken (minimaal 5 minuten in een pan ruim kokend water) van deze onderdelen toch ook ervoor zorgt dat er geen bacteriën en schimmels kunnen overleven. Voor zover ik weet heeft ze geen spruw of borstontsteking gehad. Wat zouden jullie doen?
  maandag 16 januari 2017 @ 11:18:33 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_168185767
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:14 schreef Syba het volgende:
Hoi dames!
Ik heb even een vraagje aan jullie, hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik sta zo'n beetje op het punt te gaan werpen en ben van plan na de bevalling borstvoeding te gaan geven. Nou heb ik van een vriendin haar Medela Freestyle kolf overgenomen. Zij heeft hem aangeschaft en na een korte tijd ging het apparaat stuk. Het is toen opgestuurd en ze heeft van Medela een nieuwe motor en nieuwe slangetjes gekregen. In de tussentijd was de borstvoeding bij haar echter gestopt, dus ze heeft deze nieuwe onderdelen nooit gebruikt. De rest van de onderdelen is wel gebruikt, niet erg lang maar wel een aantal weken. Is het nodig om deze te vervangen? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten overal. Soms staat er dat alles wat in aanraking is geweest met melk moet worden vervangen, maar mij lijkt dat het goed uitkoken (minimaal 5 minuten in een pan ruim kokend water) van deze onderdelen toch ook ervoor zorgt dat er geen bacteriën en schimmels kunnen overleven. Voor zover ik weet heeft ze geen spruw of borstontsteking gehad. Wat zouden jullie doen?
In principe is goed uitkoken voldoende. Freestyle heeft een gesloten circuit maar gezien het feit dat de motor en slangetjes nooit door haar gebruikt zijn is dat sowieso geen issue.
Ik zou wel even kijken of het borstschild de juiste maat heeft voor jou!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 16-01-2017 11:23:13 (ouwe informatie kennelijk) ]
disclaimer
pi_168186946
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

In principe is goed uitkoken voldoende. Freestyle heeft een gesloten circuit maar gezien het feit dat de motor en slangetjes nooit door haar gebruikt zijn is dat sowieso geen issue.
Ik zou wel even kijken of het borstschild de juiste maat heeft voor jou!
Dank voor je reactie! Dat dacht ik ook al. Alleen de membranen mogen volgens mij maar maximaal 5 minuten uitgekookt worden, maar dat leek mij ook al wel afdoende. Ga ik het zo doen! :)
pi_168189385
Sull, mijn baby wordt ook van reflux verdacht en krijgt hier nu omeprazol voor. Misschien zoiets vragen aan de huisarts? Wat WupWup dus eigenlijk zegt.
  maandag 16 januari 2017 @ 19:42:33 #101
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168200779
Sull ik zou ook voor medicatie gaan. Sterkte!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168231636
Vanmiddag zat ik op de bank te voeden en F zat naast me zeer geīnteresseerd toe te kijken hoe zijn kleine zusje dronk.
Het duurde een tijdje en ik zag hem gewoon denken en het hoofdje draaide volle toeren.
Hij heeft nog niet gevraagd of hij ook drinken mag dus ik verwachtte de vraag elk moment.
Komt ineens de opmerking: 'Kijk mama is helemaal bruin, is vies, moet je even schoonmaken. Ik haal wel een doekje'
En hij stoof van de bank om een doekje uit de keuken te halen

:')
pi_168232671
Haha, BE :D

Zo was mijn peuter pas aan het bekijken hoe de jongste van mignonne lag te drinken. "Mama, de baby is aan het drinken! Ik ben ook nog klein hoor!" Ben benieuwd of ze over een paar weken ook nog vindt dat ze moet drinken.
pi_168239312
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:58 schreef Mies_poes het volgende:
Sull, mijn baby wordt ook van reflux verdacht en krijgt hier nu omeprazol voor. Misschien zoiets vragen aan de huisarts? Wat WupWup dus eigenlijk zegt.
Mijn huisarts wou dat nu niet meer geven, omdat de jbpm werkt ;( Dit weekend de jbpm van alleen de avonden, ook de hele dag gegeven om te kijken of dat voor haar nog fijner was maar dat bood weinig extra verbetering. En nu had ze dus wel last van obstipatie :'(

CB zei, gewoon veel meer hapjes gaan geven, dat gaat het ook beter... :?
pi_168239403
CB is vaak heel erg gebrand op het supersnel laten eten van baby's, omdat je met flesvoeding nr 2 max 800 ml kan geven én ze flessen gauw afbouwen tot 0. Ze zijn simpelweg niet ingericht op begeleiding van borstvoedingsbaby's en eetontwikkeling. Je mag ze daar best op wijzen, dat die adviezen niet passend zijn voor jouw situatie.
Ook tegen de huisarts kun je zeggen dat zijn conclusie niet klopt. De JBPM is níet de oplossing, want jij moet nu fulltime kolven en dat werkt niet. Het kost honderd extra handelingen (tijd!) én je mist nu een kind live aan de borst wat hechting en gezondheid bevordert (gezondheid!). Daarnaast heeft je baby nu ook nog obstipatie (gezondheid!).
Kun je hier wat mee?
pi_168239469
Wat een bijzonder advies, Sull. Jbpm is inmiddels toch ook een achterhaald advies bij reflux? Niet minder zuur, wel moeilijker om te verwerken, had ik ergens begrepen (ik weet daar het fijne niet van) Ik sluit me helemaal aan bij Wup.
pi_168240818
Volgens mij wordt het alleen wat zwaarder op de maag met jbpm, dat het er niet meer uit komt maar nog wel omhoog kan komen en zo de slokdarm blijven irriteren. Maar bron heb ik ook even niet :@.

Omeprazol kan als bijwerking misselijkheid hebben... waardoor weer minder gedronken kan worden. Misschien praktisch bij reflux maar niet voor de groei. Hoeft natuurlijk geen problemen te geven maar iets om rekening mee te houden.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:06:21 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168240943
Mijn baby spuugt ook best veel, maar heeft er geen last van. Dan hoef ik er niks mee toch?
KuikenGuppy
pi_168241259
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:06 schreef Burdie het volgende:
Mijn baby spuugt ook best veel, maar heeft er geen last van. Dan hoef ik er niks mee toch?
Nope. Een goede wasmachine kopen wellicht :P
pi_168241266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:43 schreef Bloesem. het volgende:
Wat een bijzonder advies, Sull. Jbpm is inmiddels toch ook een achterhaald advies bij reflux? Niet minder zuur, wel moeilijker om te verwerken, had ik ergens begrepen (ik weet daar het fijne niet van) Ik sluit me helemaal aan bij Wup.
Het helpt om de melk beter in de maag te houden, maar als het dan toch omhoog komt, blijft het zure maagzuur langer in de slokdarm zitten, wat voor extra irritatie zorgt. Dus het kan werken, maar het kan het ook juist erger maken.
pi_168241377
Ik heb helaas geen tips. Maar wat is dat toch met cb en artsen, dat ze kinderen huphup zo nel mogelijk aan het vaste voedsel willen hebben? Waar komt dat vandaan?
Als je naar de ontwikkeling van een baby kijkt (wanneer ze gaan zitten, wanneer tandjes doorkomen, wanneer ze dingen bewust in hun mond kunnen stoppen) dan is het toch totaal tegennatuurlijk om zo snel mogelijk aan voedsel te beginnen?

Nou ja, Sull, ik zou dus inderdaad aandringen op medicatie. Sterkte!
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:50:17 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168241849
Room, omdat het cb heel erg op kv is ingesteld, wat Wup net ook zei. Ik vind ons cb redelijk meedenkend en bv-minded, maar ook zij geven gewoon slechte adviezen qua bv.

Offtopic, maar om dezelfde reden snap ik dus ook niet zo goed waarom zo veel mensen al zo vroeg met bijvoeding (en dan vooral met potjes - ik zie daar echt 0 voordelen van) beginnen.
KuikenGuppy
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:53:38 #113
409579 LuDann
All the way
pi_168241904
Wat lastig Sull. Fulltime kolven is ook niks, ik zou inderdaad toch eens kijken of je nog eens kunt overleggen.

Burdie: bij Wolk was veel spugen achteraf gezien te wijten aan een aantal voedselallergieën. Maar dat komt niet zo veel voor.

Ik heb ook een probleempje. Wolk (17 mnd) heeft sinds een week aften in haar mond en haar tandvlees en binnenkant van haar mond is ontstoken en opgezet. Daarom was aanhappen moeilijk en kreeg ik een kloof rechts. Die kloof is nu een echte wond geworden.

Ik heb een tijdje stug doorgevoed maar het is behoorlijk pijnlijk nu. Zou het kwaad kunnen voor mijn productie om gewoon een paar dagen niet meer te voeden met die kant? Ik heb weinig trek in kolven.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:02:17 #114
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168242063
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:50 schreef Burdie het volgende:
Room, omdat het cb heel erg op kv is ingesteld, wat Wup net ook zei. Ik vind ons cb redelijk meedenkend en bv-minded, maar ook zij geven gewoon slechte adviezen qua bv.

Offtopic, maar om dezelfde reden snap ik dus ook niet zo goed waarom zo veel mensen al zo vroeg met bijvoeding (en dan vooral met potjes - ik zie daar echt 0 voordelen van) beginnen.
Omdat het zo leuk is O+ volgens mij kijken een hoop moeders er echt naar uit. Ik vind het maar gedoe en een bende :+

Hier zei de cb arts vandaag dat het helemaal niet erg is als ze nog geen interesse heeft in eten. Ze doet het goed op de borstvoeding en we moesten maar gewoon blijven aanbieden en dan komt het vanzelf O+ daar word ik nou blij van.

Sull ik zou toch nog eens terug gaan naar de arts. Fulltime kolven is geen doen, je hebt ook nog een tweede rondlopen. Ik heb bij Lucas destijds voor de voeding een papje gemaakt van nutriton en wat melk of water en dat gegeven voor het aanleggen. Weet niet of dat voor je werkt? Vond ik ook maar gedoe trouwens en het hielp ook niet maar dat terzijde.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:04:32 #115
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168242107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:53 schreef LuDann het volgende:
Wat lastig Sull. Fulltime kolven is ook niks, ik zou inderdaad toch eens kijken of je nog eens kunt overleggen.

Burdie: bij Wolk was veel spugen achteraf gezien te wijten aan een aantal voedselallergieën. Maar dat komt niet zo veel voor.

Ik heb ook een probleempje. Wolk (17 mnd) heeft sinds een week aften in haar mond en haar tandvlees en binnenkant van haar mond is ontstoken en opgezet. Daarom was aanhappen moeilijk en kreeg ik een kloof rechts. Die kloof is nu een echte wond geworden.

Ik heb een tijdje stug doorgevoed maar het is behoorlijk pijnlijk nu. Zou het kwaad kunnen voor mijn productie om gewoon een paar dagen niet meer te voeden met die kant? Ik heb weinig trek in kolven.
Je productie kan dat volgens mij wel hebben, die is na negen maanden aardig stabiel. Alleen denk ik wel dat je de borst af en toe leeg moet kolven ivm stuwing.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168242174
Je productie is niet stabiel in hoeveelheid, maar flexibeler. Het is vraag-aanbodgestuurd, niet meer hormonaal. Alhoewel die flexibiliteit bij mij vooral gold voor in de negatieve zin :') : ik kreeg het na een jaar niet makkelijk meer opgekrikt. Weet niet hoe dat voor anderen is?
pi_168242205
Hoi! Ik post hier eigenlijk niet mee, maar hopelijk mag ik een vraag stellen.

Ik heb een zoontje van bijna 4 weken. Borstvoeding gaat eigenlijk probleemloos. Nou ontdekte ik gister op een borst een rode ronde vlek naast mijn tepel. Ik voelde dat mijn borst onder mijn oksel een beetje harder was, dus ik heb het gemasseerd en eigenlijk hielp dat goed. Het deed ook geen pijn.

Vandaag zit de rode vlek er nog (is overigens niet vuurrood en ook niet extra warm), het harde gevoel is nog steeds weg, maar vandaag heb ik ineens korte felle steekjes in dezelfde borst. Wel op een andere plek, meer richting borstbeen. Nog steeds geen pijn bij massage of bij voeding, maar korte speldenprikken op dezelfde plek die een paar seconde aanhouden.

Enig idee wat dit kan zijn? Is dit iets van een voorbode op een ontsteking of verstopping? En wat kan ik er tegen doen?
pi_168242738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:09 schreef WupWup het volgende:
Je productie is niet stabiel in hoeveelheid, maar flexibeler. Het is vraag-aanbodgestuurd, niet meer hormonaal. Alhoewel die flexibiliteit bij mij vooral gold voor in de negatieve zin :') : ik kreeg het na een jaar niet makkelijk meer opgekrikt. Weet niet hoe dat voor anderen is?
Ik heb ook het idee dat het niet meer even opgekrikt wordt. Alhoewel mijn dreumes wel altijd tevreden is na een voeding (alhoewel hij verder ook als een beer vv eet dus hoeveel 'ie daadwerkelijk nog drinkt weet ik ook niet). Als ik kolf is de opbrengt om te huilen in ieder geval, dus dat doe ik gewoon niet meer :') .

Ludann: ik heb pas 48 uur niet gevoed, omdat ik weg van huis was. Wel een keer gekolfd, maar dat leverde praktisch niks op. Ik merkte daarna niks aan W. qua drinkgedrag, dus geloof niet dat de productie gedipt was.
Echt comfortabel was het trouwens niet, ik had wel behoorlijk stuwing en harde plekken.
pi_168243102
Ooi, volgens mij kan het een voorbode van beide zijn, masseren helpt inderdaad. Warme douche er op volgens mij ook, en vooral goed leeg laten drinken (evt met andere voedingshouding). Maar ik heb er geen ervaring mee, misschien hebben anderen meer tips.

Blue, hoe was het afgelopen met de contrastvloeistof? En hihi voor je peuter.

Sull, geen aanvullende tips, snap wel dat je het anders wil!
pi_168244368
Ooi, klinkt inderdaad als een verstopping. Onderzoek je borst even goed, ook diep en masseer evt harde plekken weg richting tepel. Let op dat je borst goed leeg gaat. Voorverwarmen kan goed helpen bij het legen.
pi_168244382
Helio, hoe is het met jouw kleintje?
pi_168245440
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:53 schreef LuDann het volgende:


Ik heb ook een probleempje. Wolk (17 mnd) heeft sinds een week aften in haar mond en haar tandvlees en binnenkant van haar mond is ontstoken en opgezet. Daarom was aanhappen moeilijk en kreeg ik een kloof rechts. Die kloof is nu een echte wond geworden.

Ik heb een tijdje stug doorgevoed maar het is behoorlijk pijnlijk nu. Zou het kwaad kunnen voor mijn productie om gewoon een paar dagen niet meer te voeden met die kant? Ik heb weinig trek in kolven.
Toen I 16 maanden was, ben ik tien dagen weggeweest voor mijn werk. Tijdens die reis kolfde ik hooguit 1x per dag en dan ook minimaal. Daarna kon ik gewoon nog bv geven, al is het wel logisch dat de productie achteruit gaat. Ik vond dat geen probleem. Heel kort af en toe kolven is misschien wel handig voor de stimulans?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168245601
Wup, lief dat je het vraagt! :) Goed, alweer bijna een week thuis nu, ze knapte heel goed op! Nog wel een week thuis antibiotica maar daar mogen we ook bijna mee stoppen gelukkig, naar spul dat het is. Behalve krampjes daarvan is ze haar tevreden zelf :)

LuDann, volgens mij kan dat prima. Hoogstens neemt de andere kant het over uiteindelijk, maar met één kant voeden kan in principe ook.
pi_168245849
AB is inderdaad 'goed' voor krampjes Helio, hoop dat ze er snel vanaf is als het gestopt is.
Hier kreeg J ook krampjes ervan terwijl IK degene was met de AB. Arme poppetjes.

Met de contrastvloeistof is het goed afgelopen. Had de bijsluiter van de laborant gekregen, de radioloog had al gezegd dat ik niet hoefde te kolven en de gynaecoloog bevestigde dat ook.
Dus melk en kolfspullen meegenomen voor niks. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar.
(En de catheter ben ik ook kwijt na 2 weken, nu alleen nog wat residu na plassen maar acceptabel volgens uroloog en zal beter worden)
pi_168248851
Ja rotspul is het voor babydarmen, arme meisjes. Fijn dat het meeviel uiteindelijk en ook dat je je katheter kwijt bent!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 21:17:04 #126
269689 crew  Viv
pi_168255062
Wat fijn BE!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:38 schreef WupWup het volgende:
jij moet nu fulltime kolven en dat werkt niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:53 schreef LuDann het volgende:
Fulltime kolven is ook niks
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:02 schreef Chanty het volgende:
Fulltime kolven is geen doen
w/ Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:26:01 #127
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168255427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn BE!

[..]


[..]


[..]

w/ Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
Ja diep respect dat je het volhoudt hoor!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:37:36 #128
409579 LuDann
All the way
pi_168255815
Bedankt voor de antwoorden. @wup: ik merk ook dat het nu een stuk lastiger is om mijn productie weer op te krikken als die eenmaal gedaald is.

Ik heb vanmiddag toch weer even aangelegd, ik kreeg toch al vrij snel stuwing (dit verbaasde me) en Wolk pikte het minder goed dan ik verwacht had om maar 1 borst te krijgen. Huilen en 'andede! andere!' borst wilde ze, daarbij driftig op de betreffende borst tikkend.

Ik kijk het even aan, ik heb wel een stuk minder aangelegd met de pijnlijke kant. Ik was vergeten hoe zeer dit kon doen, pff. Hopelijk herstelt het zo ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn BE!

[..]


[..]


[..]

w/ Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
Respect hoor! Ik heb het ook een aantal weken gedaan vanwege aanhapproblemen maar was erg blij toen het met tepelhoedje toch lukte uiteindelijk.

Oh ja, tepelhoedje, misschien kan ik dat nu ook proberen...
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:07:38 #129
409579 LuDann
All the way
pi_168256759
Oh en Helio, blij te lezen dat het weer beter gaat met je ukje.

BE, mooi dat het goed ging met de contrastvloeistof en ik hoop dat je blaasproblemen snel helemaal tot het verleden behoren.
pi_168257826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn BE!

[..]


[..]


[..]

w/ Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
Ja ho, je quote mij, maar ik heb het specifiek over Sull hier.
Overigens wel fijn dat het voor jou goed gaat!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 22:54:20 #131
269689 crew  Viv
pi_168258208
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:43 schreef WupWup het volgende:
Ja ho, je quote mij, maar ik heb het specifiek over Sull hier.
Overigens wel fijn dat het voor jou goed gaat!
Ik vond het opvallend, zo veel anti-reclame onder elkaar. ;) Het is heel fijn dat mijn dochter nog steeds grotendeels moedermelk krijgt (de laatste tijd 4 flessen moedermelk, 1 fles poeder per dag) en dat ze sinds de start van het kolven enorm goed groeit, maar het blijft erg jammer dat het nodig was.
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:44:40 #132
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_168269462
Ik kom ook nog even spuitelleven over (verborgen) reflux.
Sull: hier een compleet ander kind na medicatie, was even zoeken welke werkte voor hem (protopomremmers als nexium en losec/omeprazol niet, want extreme verstopping en krampen) maar nu met ranitidine is het Zo vrolijk en gelukkig O+
Ik vond de stap ook groot naar medicatie maar het helpt hem enorm.

KA keek wel raar op vandaag bij controle dat we pas gaam bijvoeden vanaf 6 maanden. Maargoed hij drong ook aan op jbpm maar dat heb ik ook geweigerd.
pi_168270089
Ik kolf ook bijna fulltime omdat het aan de borst soms zoveel energie kostte. Kort drinken, na een uur weer komen etc. Nou heb ik geluk dat ik vrij makkelijk kolf dus ervaar kolven als minder belastend dan live voeden :@ Soms voel ik me daar wel schuldig over maar ja happy mama is ook belangrijk natuurlijk.

Ik vond het CB bij mij trouwens best relaxed toen ik zei met 6 maanden te gaan starten met bijvoeding. Weer een meevallertje.
M is nu 5,5 maand en krijgt dus ook alweer 5,5 maand volledig BV. Bijna 6 maanden, wat stiekem toch wel mijn minimum doel was.
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:11:13 #134
409579 LuDann
All the way
pi_168271247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:13 schreef Miezziej het volgende:
Ik kolf ook bijna fulltime omdat het aan de borst soms zoveel energie kostte. Kort drinken, na een uur weer komen etc. Nou heb ik geluk dat ik vrij makkelijk kolf dus ervaar kolven als minder belastend dan live voeden :@ Soms voel ik me daar wel schuldig over maar ja happy mama is ook belangrijk natuurlijk.

Ik vond het CB bij mij trouwens best relaxed toen ik zei met 6 maanden te gaan starten met bijvoeding. Weer een meevallertje.
M is nu 5,5 maand en krijgt dus ook alweer 5,5 maand volledig BV. Bijna 6 maanden, wat stiekem toch wel mijn minimum doel was.
Heb je ook niet de intentie om het op een gegeven moment weer te proberen? Kindjes gaan steeds effectiever drinken naarmate ze ouder worden.

Ik heb vanochtend een tepelhoedje geprobeerd maar Wolk vond het maar gek. :P Ze hapte in de eerste instantie wel aan maar liet toen los, wees ernaar en zei 'oh!' :D Helaas dus. :P
pi_168311400
Ik was een paar dagen gestopt met kolven. Veel te druk met mijn project, maar heb een inhaalslag gedaan voor school en kan het dit weekend rustig afmaken.

Ook was het steeds amper een druppel, in de avond niets meer, dus was een beetje ontmoedigd en dacht nou ja ik kijk wel. Eerst project afmaken, dan evt. toch een lk. Slik aantal dagen ook geen fenegriek meer maar heb er wel nog tot gisteren naar gestonken uit mijn oksels. :@ grappig ook wel dat toen ik bevallen was, ik ook een hele poos die geur had. Verschrikkelijk. _O-

Vanochtend dacht ik Nah, laat ik mezelf weer eens aanpluggen (wilde hem eigenlijk inpakken en terug brengen), ben ook niet meer ongesteld, wie weet. Keek gewoon televisie en na een minuut kijk ik naar beneden en ligt er gewoon een wit laagje vocht onder mijn tepel in het borstschild. Geen plakdruppel maar gewoon echte melk. Jompel. Geloofde het eigenlijk niet zo goed. Net weer even gedaan, zelfde resultaat. *O*

Aankomende twee weken weer grotendeels vrij (examen en inhaalweken waar ik niets hoef bij te dragen verder) dus ik ga gewoon weer verder met kolven. Dan te bedenken dat ik vanochtend vroeg nog dacht de kolf terug te gaan brengen. :+

Ik gooi de 'slechte' start maar even op m'n bloeding.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2017 23:55:39 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 januari 2017 @ 00:47:16 #136
269689 crew  Viv
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:27:45 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168320660
Wat goed myrr. Wat ik me wel afvraag: weet je kindje nog hoe het moet aanhappen? Of ga je alles kolven en in de fles geven?

In de tijd dat ik zwanger was van de eerste droomden veel mensen over borstvoeding geven aan de kat. Vanochtend had ik mijn oudste aan de borst en gebeurde er dit :D

Edit: foto weer weg

Nee ze ging niet drinken maar ze vond het wel reuze gezellig en lag Lucas kopjes te geven O+

[ Bericht 19% gewijzigd door Chanty op 22-01-2017 22:33:14 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 januari 2017 @ 22:39:53 #138
269689 crew  Viv
pi_168357171
Lief, Chanty!

ZZ had vandaag zo'n bui waarbij werkelijk niks goed was: wandelwagen, bedje, speelkleed, dragen, op schoot, ze was zelfs niet rustig te krijgen met een pink. Wat is het dan fijn om in het grote bed te kruipen en je baby aan te leggen! Ze kalmeerde meteen, heeft best goed gedronken en een lang dutje op mij gedaan. O+
pi_168360402
Ik breng best veel op bed door, nagenoeg elke voeding thuis, wel lekker even rusten en terugtrekken, voor beiden fijn <3.

Miezziej ik vond het in het begin ook enorm zwaar. Het is nu alleen nog qua spierkracht zwaar wat meer gewicht tillen maar hoef wel veel minder te ondersteunen want meer nek- en rompstabiliteit enzo... En liggend gaat inmiddels heel gemakkelijk, geen vergelijk met de eerste 2 a 3 maanden. En minder vaak is ook een stuk relaxter O+. Niet meer elk uur / elke 2u. Dus weer eens proberen misschien?

[ Bericht 66% gewijzigd door Unihipili op 23-01-2017 00:14:15 ]
  maandag 23 januari 2017 @ 02:37:27 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168363673
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
Lief, Chanty!

ZZ had vandaag zo'n bui waarbij werkelijk niks goed was: wandelwagen, bedje, speelkleed, dragen, op schoot, ze was zelfs niet rustig te krijgen met een pink. Wat is het dan fijn om in het grote bed te kruipen en je baby aan te leggen! Ze kalmeerde meteen, heeft best goed gedronken en een lang dutje op mij gedaan. O+
O+ O+ O+
KuikenGuppy
pi_168365119
Fijn Myr dat het vooruit gaat! Aw zo lief zo'n kroelpoes Chanty. Die van mij heeft weleens aan schoot delen gedaan toen de kindjes nog te klein waren om pluis uit te trekken :P. Wat heerlijk zo n drink/knuffel/slaap sessie Vivi O+
pi_168369902
Ik had net een grote broer van 2,5 die klaar zat met shirt en hemd omhoog en blote buik om zijn zusje drinken te geven O+
Helaas voor hem kon dat niet en moest zijn zusje toch bij mama uit de borstels drinken (krijg het er maar niet in dat hij die dingen borsten noemt :') )
pi_168369907
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

Heb je ook niet de intentie om het op een gegeven moment weer te proberen? Kindjes gaan steeds effectiever drinken naarmate ze ouder worden.

Ik heb vanochtend een tepelhoedje geprobeerd maar Wolk vond het maar gek. :P Ze hapte in de eerste instantie wel aan maar liet toen los, wees ernaar en zei 'oh!' :D Helaas dus. :P
Ja en nee. Ik zou graag in de ochtend en avond voeden en dan het kolven eromheen afbouwen. Op werk kolf ik nu om de 3 uur, en dan ga ik afbouwen naar 4, 5, 6 uur etc. Eigenlijk wil ik dat niet maar ja mijn werkgever gaat mij niet 3 keer per dag laten kolven zodra het kolfrecht voorbij is. Dubbel allemaal weer.
Ik vind het voeden wel gezellig O+ Maar nu hebben we een avondritueel waar man haar de fles geeft etc, ik weet niet hoe het zal gaan als we daar aan gaan sleutelen. Nouja, trial and error natuurlijk.

Heb haar vanochtend toevallig weer aan de borst gehad O+ Alleen zat ze steeds aan het randje van het tepelhoedje te pulken, mij te bijten (gelukkig geen tandjes nog :D :+) etc, dus helemaal ontspannen was het niet :+ Maar wel weer lief O+
pi_168370236
Wij hebben een zoontje van inmiddels bijna 10 weken oud (is 3 weken te vroeg geboren met een geboortegewicht van 3210 gr). Hij weegt nu 5490 gram. De eerste weken kwam hij snel en veel aan qua gewicht, maar sinds eind december lijkt dit af te nemen; zie onderstaande groeicurve.


Hij spuugde de afgelopen weken veel, dus in overleg met het CB hebben we de keuze gemaakt om de voeding in te dikken met nutriton. Afgekolfde melk indikken en geven via een flesje gaat goed; hij spuugt dan bijna niet. Maar een papje van nutriton voorafgaand aan borstvoeding lijkt niet te werken.

Hij drinkt nu overdag om de 2.5 uur en slaapt 's nachts door van 23 uur t/m 6 uur.

Is dit een normale groeicurve? Of is het verstandiger om over te stappen op flesvoeding i.v.m. het spugen?
  maandag 23 januari 2017 @ 13:20:33 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_168370274
Flesvoeding gaat het spugen denk ik niet verhelpen. De curve ziet er prachtig uit m.i.! Maar waarom weeg je bijna dagelijks?
disclaimer
pi_168370314
+1 op Sq, exact mijn gedachten
pi_168370520
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
Flesvoeding gaat het spugen denk ik niet verhelpen. De curve ziet er prachtig uit m.i.! Maar waarom weeg je bijna dagelijks?
Bedankt voor je reactie. Hij heeft een lastige start gehad; is geboren met 36 weken en 5 dagen met een infectie door langdurig gebroken vliezen en had hierdoor de kracht niet om te drinken uit de borst. Op advies van het ziekenhuis moesten we regelmatig wegen om te kijken of hij zelfstandig voldoende uit de borst kon halen. En zodat we eventueel tijdig konden ingrijpen met bijvoeding.

Inmiddels kunnen we dus wel stoppen met bijna dagelijks wegen :)
pi_168373057
Wat fijn dat jullie bijna wat minder vaak kunnen gaan wegen Isane. Dan mis je ook lekker tijdelijke dipjes en afbuiginkjes :). Ik begreep hier van het CB altijd dat ze pas ongerust worden als een groeilijntje twee lijnen doorsnijdt. Als er goed gepoept, geplast wordt en kindje is alert en meestentijds tevreden dan gaat het goed. Trouwens, mocht je ooit wel aanleiding hebben tot verder ingrijpen, dan kun je naast allerlei andere dingen (bijv droomvoeding geven) ook kleine beetjes kv bijgeven. Er zijn zat mensen die bv en kv combineren ;)
pi_168373810
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:02 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik zou graag in de ochtend en avond voeden en dan het kolven eromheen afbouwen. Op werk kolf ik nu om de 3 uur, en dan ga ik afbouwen naar 4, 5, 6 uur etc. Eigenlijk wil ik dat niet maar ja mijn werkgever gaat mij niet 3 keer per dag laten kolven zodra het kolfrecht voorbij is. Dubbel allemaal weer.
Ik vind het voeden wel gezellig O+ Maar nu hebben we een avondritueel waar man haar de fles geeft etc, ik weet niet hoe het zal gaan als we daar aan gaan sleutelen. Nouja, trial and error natuurlijk.

Heb haar vanochtend toevallig weer aan de borst gehad O+ Alleen zat ze steeds aan het randje van het tepelhoedje te pulken, mij te bijten (gelukkig geen tandjes nog :D :+) etc, dus helemaal ontspannen was het niet :+ Maar wel weer lief O+
Heb je dan in je hoofd de voedingen overdag te vervangen voor kunstvoeding of ben je van plan op je vrije dagen/avonden zo veel mogelijk te gaan kolven? (Dit houdt mij ook bezig nl. heb gelukkig nog vijf maanden)
pi_168374395
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:22 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Heb je dan in je hoofd de voedingen overdag te vervangen voor kunstvoeding of ben je van plan op je vrije dagen/avonden zo veel mogelijk te gaan kolven? (Dit houdt mij ook bezig nl. heb gelukkig nog vijf maanden)
In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik ( ;().

Ik weet niet wat het met mijn productie zou doen als ik de ene dag veel kolf en de andere dag niet. Ik ga denk ik vanaf half februari 4 uur ertussen laten, kijken hoe dat gaat. Maar het blijft emotioneel nog wel een dingetje.
pi_168375715
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:43 schreef Miezziej het volgende:

[..]

In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik ( ;().

Ik weet niet wat het met mijn productie zou doen als ik de ene dag veel kolf en de andere dag niet. Ik ga denk ik vanaf half februari 4 uur ertussen laten, kijken hoe dat gaat. Maar het blijft emotioneel nog wel een dingetje.
Snap ik helemaal. Stoppen terwijl het niet je eigen keuze is lijkt me zo rot.
Maar M. heeft tegen die tijd misschien minder bv nodig? Als je dan kolft tijdens de koffie- en lunchpauze, zou je het misschien redden? Zo zou ik het denk ik doen. En tot op zekere hoogte is je productie na negen maanden relatief stabiel.
pi_168376474
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:43 schreef Miezziej het volgende:

[..]

In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik ( ;().

Ik weet niet wat het met mijn productie zou doen als ik de ene dag veel kolf en de andere dag niet. Ik ga denk ik vanaf half februari 4 uur ertussen laten, kijken hoe dat gaat. Maar het blijft emotioneel nog wel een dingetje.
Er zijn best wat vrouwen hier, ik ook, die al eerder op werkdagen zijn gestopt met kolven of lang niet zoveel kolfden overdag. Toen mijn baby acht maanden was en ik weer aan het werk ging (vier dagen p/w) heb ik het kolven na twee werkdagen al opgegeven. :') . Met voedingen in de ochtend (dat lukte ook niet altijd trouwens) maar met name 's avonds bleef mijn productie wel behoorlijk op peil. I kreeg dan overdag op het kdv flesvoeding. En als ze 's avonds erg hongerig was, omdat de bijvoeding nog niet veel voorstelde, kreeg ze 's avonds voor het slapen gaan ook nog een fles kv. Het zal je productie wellicht wel beīnvloeden maar het hoeft niet meteen helemaal over te zijn! Het is voor je productie wellicht wel goed om na het werk wel 'live' te voeden, denk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168381959
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:54 schreef Vosje6 het volgende:
Wat fijn dat jullie bijna wat minder vaak kunnen gaan wegen Isane. Dan mis je ook lekker tijdelijke dipjes en afbuiginkjes :). Ik begreep hier van het CB altijd dat ze pas ongerust worden als een groeilijntje twee lijnen doorsnijdt. Als er goed gepoept, geplast wordt en kindje is alert en meestentijds tevreden dan gaat het goed. Trouwens, mocht je ooit wel aanleiding hebben tot verder ingrijpen, dan kun je naast allerlei andere dingen (bijv droomvoeding geven) ook kleine beetjes kv bijgeven. Er zijn zat mensen die bv en kv combineren ;)
Bedankt voor je reactie! :)
pi_168414912
Wie weet of de Hema zoogkompressen een plakstrip hebben?
  woensdag 25 januari 2017 @ 11:57:50 #155
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_168414959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:55 schreef WupWup het volgende:
Wie weet of de Hema zoogkompressen een plakstrip hebben?
Zit geen plakstrip op.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_168415217
thanks
pi_168417888
Wij hadden net de intake bij het kdv en daar vroegen ze naar onze nachten. M. komt gemiddeld twee keer per nacht, terwijl ze van 8-15 weken maar een keer per nacht kwam (7-3-7 uur). Toen vroeg ze of ze bv of kv kreeg en of we al begonnen waren met groentehapjes. Ze krijgt dus bv en we zijn nog niet begonnen. Volgens die vrouw is het raadzaam om wel al te beginnen met groente, want bij bv zie je vanaf vier maanden dat baby's vaker 's nachts komen, omdat de melkproductie wat terugloopt omdat de moeder steeds meer doet (werken etc). Volgens haar komt M. 's nachts omdat haar bloedsuikerspiegel te laag wordt en ze dus niet genoeg heeft aan mijn voeding. Als ze groente krijgt zou de bloedsuikerspiegel volgens haar langer op peil blijven.
Het lijkt mij dat de hoeveelheden die ze nu aan groente binnen zou krijgen, zo weinig is dat het geen invloed heeft op die spiegel.
Ik vind het niet erg dat ze 2/3 keer per nacht komt, maar als ik over twee weken weer moet werken is het wel pittig.
Meningen?
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:42:14 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168418036
Ja, dat het KDV zich niet met jouw nachten en borstvoeding moet bemoeien.

Als jij geen probleem hebt, hoef je niks te veranderen. Als je wel wat wil veranderen mag je gelukkig zelf bedenken waar je je kennis vandaan haalt. En wat er straks met je nachten en energie gebeurt als je weer gaat werken, is nu toch niet te voorspellen. Maar dat je kind van wat muizehapjes groenten opeens meer gaat doorslapen klinkt mij onlogisch in de oren, en er zijn andere redenen om bijvoeding juist uit te stellen. Dat is een persoonlijke keuze die je lekker zelf moet maken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:42:41 #159
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168418043
groentehapjes hebben veel minder te bieden, als jij jezelf wil vullen kies je ook niet voor alleen groentes. Er klopt dat er een 4 maanden dip is maar die zie je ook bij niet werkende moeders.

soms heeft je kind geen honger, maar vindt hij het fijn om zich te laten troosten door voeding en ook het geven van bv of kunstvoeding hoeft hierin niets uit te maken.

ik vind het nogal een suf advies om te concluderen dat het aan je voeding ligt.
pi_168418501
Ik vind het in eerste instantie gewoon geīnteresseerd overkomen, een 'hoe gaat het' gesprekje en daarbij een poging tot (ongevraagd) meedenken :) Dus ik zou zelf teruglachen, bedanken voor haar adviezen en vervolgens m'n eigen plan trekken :+

Die viermaandendip klopt idd, en dat ligt misschien ook wel aan een lagere productie, maar dat komt dan mi vooral doordat veel moeders niet zo veel en vaak kunnen of willen kolven als de baby voorheen (tijdens het verlof) dronk. Plus baby heeft meer oog voor de omgeving en drinkt overdag minder effectief -> gaat dat 's nachts inhalen. Groente geven draagt daar weinig aan bij, maar vanaf vier maanden bijvoeden is geloof ik het CB advies nu? Dus zo bijzonder ook niet dat ze het meldt. Alleen haar redenering erbij klopt mi niet helemaal, het klinkt een beetje als een klok klepel verhaal.
pi_168418926
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:35 schreef Mies_poes het volgende:
Wij hadden net de intake bij het kdv en daar vroegen ze naar onze nachten. M. komt gemiddeld twee keer per nacht, terwijl ze van 8-15 weken maar een keer per nacht kwam (7-3-7 uur). Toen vroeg ze of ze bv of kv kreeg en of we al begonnen waren met groentehapjes. Ze krijgt dus bv en we zijn nog niet begonnen. Volgens die vrouw is het raadzaam om wel al te beginnen met groente, want bij bv zie je vanaf vier maanden dat baby's vaker 's nachts komen, omdat de melkproductie wat terugloopt omdat de moeder steeds meer doet (werken etc). Volgens haar komt M. 's nachts omdat haar bloedsuikerspiegel te laag wordt en ze dus niet genoeg heeft aan mijn voeding. Als ze groente krijgt zou de bloedsuikerspiegel volgens haar langer op peil blijven.
Het lijkt mij dat de hoeveelheden die ze nu aan groente binnen zou krijgen, zo weinig is dat het geen invloed heeft op die spiegel.
Ik vind het niet erg dat ze 2/3 keer per nacht komt, maar als ik over twee weken weer moet werken is het wel pittig.
Meningen?
"...dus niet genoeg heeft..": ze komt toch zelf, slaapt weer lekker in en groeit prima? Dan klopt die zin van geen kant. Als de groei goed is, hoezo krijgt ze dan te weinig melk?
Kans is groter dat het niet je melkproductie is, maar een ontwikkelingsdingetje, en dus zo veranderlijk als het weer met deze leeftijd. :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 25 januari 2017 @ 15:37:02 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168419309
Die vier maanden dip heeft volgens mij niks te maken met gaan werken. Ik was bij Lucas werkloos en ondanks dat had hij gewoon die vier maandendip. En met Amelie werk ik wel en die had een veel lichtere dip. Verder moet je doen wat voor jou goed voelt. Wil je nog niet starten met hapjes, dan doe je dat niet. Melk is hoofdvoeding en het duurt wel even voor ze genoeg binnen krijgen. Ik zou verder gewoon afwachten hoe je nachten straks verlopen en hoe je daarop reageert. Ik heb 9 maanden lang nachten gehad waarbij lucas elke 1,5 a 2 uur kwam (en ja ik werkte weer 6 van die 9 maanden) en toch heb ik dat somehow prima gered. Hoeveel slaap ik miste, merkte ik pas toen ik weer normale nachten kreeg ;) mensen zijn opmerkelijk flexibel soms.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 25 januari 2017 @ 15:59:14 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168419756
Op zich fijn dat ze meedenken (ook al is het ongevraagd) maar ik zou me er niet veel van aantrekken en scharen bij alle andere ongevraagde adviezen die je als nieuwbakken moeder van Jan en alleman krijgt.
Dus ook dit advies :7 ;).
KuikenGuppy
pi_168419888
Waar kun je zo'n groentenprakje bestellen waar ze van doorslapen? :+ c_/
Ff serieus: ik vond het zelfs bij mijn slokop meer voor de hand liggen dat hij extra wakker werd omdat hij simpelweg mama zo had gemist O+
pi_168420037
Die viermaandendip is niks meer dan een natuurlijke afvlakking van de groeicurve. Als we zo door zouden groeien als in de eerste 3 maanden, zouden we met 12 maanden al zo'n 14 a 15 kilo wegen. Extrapoleer voor de grap eens door tot volwassenleeftijd ;)
En verder: groente bevat amper calorieën. Als je kind 's nachts komt, heeft het misschien voeding nodig, maar wellicht ook gewoon mama, veiligheid. Beide vervang je niet met hapjes. Ik zou willen zeggen dat die kdv-leidster zich vooral bij haar eigen werk dient te houden.
pi_168420290
Morretje, ze krijgt zeker genoeg melk, volgens die mevrouw dus doordat ze 's nachts een aantal keer komt ;)

De vraag was inderdaad gewoon geīnteresseerd bedoelt :)
Fijn dat de dip herkenbaar is. Alleen, ik merk niks van de dip :') ze groeit hartstikke prima en zit tussen het +1 en +2 lijntje in. Volgens die mevrouw was ze zelfs al wat verder in haar ontwikkeling en leek het haar daarom hoed om te beginnen met groente.
Nou ja, blij te lezen hoe jullie erover denken. Dank daarvoor.
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:09:08 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168421088
Het is goedbedoeld ongevraagd advies, ongetwijfeld. Maar het brengt je toch aan het twijfelen en daarom vind ik het stom. Want door haar functie heeft ze toch een soort autoriteit, meer dan de kassajuffrouw of een moeder op het schoolplein.

Mies_poes, fijn dat het zo goed gaat, en succes met de crčche straks!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168422058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:09 schreef Lemijn het volgende:
Het is goedbedoeld ongevraagd advies, ongetwijfeld. Maar het brengt je toch aan het twijfelen en daarom vind ik het stom. Want door haar functie heeft ze toch een soort autoriteit, meer dan de kassajuffrouw of een moeder op het schoolplein.

Mies_poes, fijn dat het zo goed gaat, en succes met de crčche straks!
Daar heb je gelijk in, als je een onzeker trien bent als ik :')
pi_168422319
Vrijwel iedereen is (zeker in het begin) wel onzeker over zulke dingen geloof ik.

Wat ik wel zou willen aanraden is om met deze kdv-leidster goede afspraken te maken over het eten. Want kennelijk heeft zij daar wat andere opvattingen over en wie weet gaat ze je baby ook wel extra dingen geven op het kdv. Dus duidelijk aangeven wat jij wel en niet wil en heldere afspraken maken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168423092
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:06 schreef Franny_G het volgende:
Vrijwel iedereen is (zeker in het begin) wel onzeker over zulke dingen geloof ik.

Wat ik wel zou willen aanraden is om met deze kdv-leidster goede afspraken te maken over het eten. Want kennelijk heeft zij daar wat andere opvattingen over en wie weet gaat ze je baby ook wel extra dingen geven op het kdv. Dus duidelijk aangeven wat jij wel en niet wil en heldere afspraken maken.
Ze is gelukkig geen leidster, maar een manager-achting iets.
Als mijn baby naar het kdv gaat is ze al 5.5 maand en misschien krijgt ze dan al wel wat groente van ons. Zo niet, ga ik het zeker aangeven, want dat zou ik heel vervelend vinden.
pi_168455815
Weer een vraag: mijn baby van vier maanden heeft soms moeite met poepen; krampjes, persen zonder resultaat etc. Ze poept vaak eens in de vier dagen, nu heeft ze echter al een week niet gepoept, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Is een week niet poepen normaal bij borstvoeding?
pi_168456339
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:18 schreef Mies_poes het volgende:
Weer een vraag: mijn baby van vier maanden heeft soms moeite met poepen; krampjes, persen zonder resultaat etc. Ze poept vaak eens in de vier dagen, nu heeft ze echter al een week niet gepoept, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Is een week niet poepen normaal bij borstvoeding?
Ja, dat is normaal. Zolang ze er geen last van hebben is geloof ik ééns per 14 dagen ook nog "normaal" bij uitsluitend bv.
pi_168456435
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:18 schreef Mies_poes het volgende:
Weer een vraag: mijn baby van vier maanden heeft soms moeite met poepen; krampjes, persen zonder resultaat etc. Ze poept vaak eens in de vier dagen, nu heeft ze echter al een week niet gepoept, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Is een week niet poepen normaal bij borstvoeding?
Het record van de mijnes was 15 dagen. Zonder er last van te hebben, ook geen krampjes of persen oid. Daarvoor had ze er ook al regelmatig 10+ dagen tussen laten zitten. Uiteindelijk heb ik (ondanks dat we een week later met rapley zouden beginnen) een peer voor haar gepureerd en die naar binnen gelepeld en de volgende dag was er poep. Veel poep. :D De huisarts begon over lactulose of andere medicatie, maar in overleg heb ik toch voor deze manier gekozen, ook omdat ze dus al bijna 6 maanden was.
pi_168456672
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja, dat is normaal. Zolang ze er geen last van hebben is geloof ik ééns per 14 dagen ook nog "normaal" bij uitsluitend bv.
14 dagen? Oh wauw, dan zit ze onder van haar teentjes tot haar kruin en weer terug :D
pi_168456731
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:31 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Het record van de mijnes was 15 dagen. Zonder er last van te hebben, ook geen krampjes of persen oid. Daarvoor had ze er ook al regelmatig 10+ dagen tussen laten zitten. Uiteindelijk heb ik (ondanks dat we een week later met rapley zouden beginnen) een peer voor haar gepureerd en die naar binnen gelepeld en de volgende dag was er poep. Veel poep. :D De huisarts begon over lactulose of andere medicatie, maar in overleg heb ik toch voor deze manier gekozen, ook omdat ze dus al bijna 6 maanden was.
Zo dat werkte! Waarom ben je dat gaan geven, als ik vragen mag, als ze er toch geen last van had?
pi_168457029
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:37 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Zo dat werkte! Waarom ben je dat gaan geven, als ik vragen mag, als ze er toch geen last van had?
Ik was gewend aan 10 dagen ongeveer, 15 zat me toch niet helemaal lekker en het begon een beetje te kriebelen. Ik wilde geen medicatie gebruiken omdat ze er geen last van had, maar een beetje fruit leek me geen kwaad te kunnen. :) Bij de komende mini zou ik het best nog iets langer aan durven te kijken als hij/zij er geen last van heeft verder.
pi_168460550
Record hier staat op 21 of 22 dagen... Is normaal inderdaad, zolang ze er geen last van hebben.
pi_168461201
Hier nu officieel dreumes aan de borst! :D alhoewel hij erg weinig drinkt de laatste week. Net weer een fikse griep+megasnot+oorontsteking achter de rug dus was wel logisch, maar hij leek aardig opgeknapt. Even geen idee of zijn weinige drinken 'gewoon' is of dat hij toch nog ergens last van heeft. Mijn eerste dronk soms nog 8x per etmaal, maar kleine man gister maar 5x waarvan 3x op mijn initiatief en maar slokjes :?
pi_168461573
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:10 schreef Vosje6 het volgende:
Hier nu officieel dreumes aan de borst! :D alhoewel hij erg weinig drinkt de laatste week. Net weer een fikse griep+megasnot+oorontsteking achter de rug dus was wel logisch, maar hij leek aardig opgeknapt. Even geen idee of zijn weinige drinken 'gewoon' is of dat hij toch nog ergens last van heeft. Mijn eerste dronk soms nog 8x per etmaal, maar kleine man gister maar 5x waarvan 3x op mijn initiatief en maar slokjes :?
Gefeliciteerd!

5x voor een dreumes die ook gewoon met de pot mee eet is toch niet weinig? Die van mij drinkt nog 2-3x, en dat vind ik eigenlijk wel veel. Ik ben van plan de ochtend voeding er af te gooien, iig door de weeks, want het neemt zoveel tijd in beslag en de ochtenden zijn nogal hectisch soms...
pi_168461578
Gefeliciteerd Vosje! Elk kind is anders, ook qua drinkpatroon. Mijn oudste en jongste waren wat dat betreft precies vergelijkbaar met de jouwe.
pi_168461797
Hehe: dat anders zijn zit er hier inderdaad goed in: alle 'oplossingen' bij de eerste (qua vermaak, voeding, troost, slapen) werkten net weer niet bij de tweede ;). Zo ging er wat tijd overheen voordat we uitgevogeld hadden dat deze dus NIET wilde clusteren als minibeeb, maar in een bedje gelegd wilde worden... :P Gelukkig hebben ze wel dezelfde voorkeuren voor actief zijn en knuffels O+ O: en ze doen aan synchroonpoepen tegenwoordig: superhandig :D
pi_168461885
Ochtendvoeding wordt hier trouwens dus de laatste dagen overgeslagen, en dat gooit de dagplanning weer overhoop :'). Ben zo benieuwd hoe het voeden in jaar twee gaat verlopen. Ik heb me vast voorgenomen om er goed van te genieten dat hij nu echt niet meer afhankelijk is van de moedermelk en alles meer flexibel is en die grote kerel als hij daar behoefte aan heeft toch nog lekker de geborgenheid van de borst kan opzoeken :).
  vrijdag 27 januari 2017 @ 10:25:44 #183
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_168462237
Hier is het na 1,5 jaar wel klaar. Sinds ik 2 maanden geleden voor het eerst ongesteld werd is m'n productie volledig ingestort (wel blij dat ik m'n kleinere pre-zwangerschap cupmaat terugheb *O* ). Dreumes sabbelt nog wel 2 minuten aan de borst maar klooit vooral, en het heeft eigenlijk weinig meer met borstvoeding te maken. Nu al twee dagen niet aangeboden. Vind het wel een ding om er definitief mee te stoppen. ;(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_168462578
Mariposas: gewoon niet doen dan (definitief stoppen) :) Jij gaat gewoon mee met waar je kindje behoefte aan heeft :* Kan me helemaal voorstellen dat het heel raar voelt, maar voor hetzelfde geld heeft je dreumes over een tijdje ineens wel behoefte aan de borst
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:04:09 #185
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168462834
Hier wordt nog vrolijk en veel gevoed, ze is nu bijna 18 maanden. Ik heb er eerder wel eens over gepost, dat ik me een beetje zorgen maakte, maar ik laat het nu maar gewoon los. Ze eet trouwens een stuk meer als ik er niet bij ben, dus ze kan het wel. Maarja, als mama er is, is de borst wel echt het lekkerst, en makkelijkst ook, denk ik.

Gelukkig vraagt ze nu om 'melk!' en niet meer om 'tiet!' zoals eerst ;)

Wat vinden jullie trouwens van de discussie of je in het openbaar zou moeten voeden (over die vrouw in de Mediamarkt laatst)? Ik doe dat dus ook, hup trui omhoog en drinken maar. Zonder doek of iets erover... Ik heb er nooit klachten over gehad, alleen mijn man vroeg laatst of ik er alsjeblieft iets overheen wilde doen, want hij vond het gęnant... Nu vraag ik me af, ben ik zo raar dat ik open en bloot mijn borsten laat zien, of moeten mensen dat maar normaal vinden? Als zelfs mijn man het raar vindt, die echt heel ruimdenkend is, dan heeft ie misschien een punt. Soms weet ik gewoon echt niet wat sociaal acceptabel is. Meningen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168463214
Voor mij hoeft niemand bedekt te voeden onder doeken en lappen.
Ben zelf alleen wel gestopt met openbaar voeden vanaf het moment dat de omgeving interessanter werd dan drinken. Dat vond ik niet fijn steeds half bloot ergens te zitten.

Ik denk wel dat de manier waarop je bv geeft wat uitmaakt.
Het hoeft voor mij niet perse zo van gooi alles open en zwiep die borsten maar om de oren bij anderen.
Beetje discreet vind ik wel zo prettig, ook als ik een ander zie voeden.
Zal er alleen niets van zeggen als anderen daar anders over denken en wel er zo mee omgaan dat alles erop en eraan te zien is.
pi_168463254
Ik vind het niet erg als ik iemand anders zie voeden, zelf doe ik het alleen niet. Vind het toch wat gedoe met dat tepelhoedje etc en dan ben ik misschien toch een beetje preuts :@

M poept trouwens sinds haar geboorte echt elke dag :D Deze week steeds 1 keer per dag, dat vonden wij al weinig :+ (vaak toch wel iets van 3 keer per dag)
pi_168463270
SaskiaR: ik wilde dat het doodgewoon werd gevonden (ikzelf zou het ubernormaal vinden als iemand dat deed in mijn nabijheid) en ik wilde dat ik dat zelf zo kon doen. Door alle opgeklopte social media verhalen en onwennigheid vanuit mijn nabije omgeving voedt ik buitenshuis alleen als het niet anders kan en zo discreet mogelijk :@
pi_168463281
Ik voed ook in het openbaar. Ik vind die hele mediamarkt-vertoning van onlangs echt genant. Het is je recht om je kind te voeden, dan heb je zo'n rare medewerker en manager die daar een onwijs debacle van gaan maken en dan kan de PR van mediamarkt zelf nog niet eens een goed antwoord maken. Ik heb mijn koelkast vorige week dan ook bij coolblue besteld :Y)
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:29:32 #190
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168463402
Ik heb dus echt geen schaamte blijkbaar :D terwijl ik laatst zelf nog een double-take deed toen ik een vrouw zag voeden, in het babycafé nog wel 8)7 Gek hoe die sociale normen er zo ingeramd zitten.
Ik was eerlijk gezegd verbaasd over de hoeveelheid vrouwen die op social media reageerden op dat Mediamarktverhaald, en die het dus ook raar vonden dat iemand in het openbaar zat te voeden. Blijkbaar is het onder vrouwen dus ook niet normaal.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168463526
De grootste roeptoeters reageren, over het algemeen. En dat zijn meestal niet de mensen met de meest genuanceerde meningen. Ik zag hier ook iemand schrijven over discretie vs rondvliegende borsten, maar werkelijk, WIE gooit zijn hele hebben en houwen op tafel om z'n kind te voeden? Ik zie redelijk vaak vrouwen voeden, maar dat doet iedereen discreet. Vaak moet je het zelfs weten om het te kunnen zien.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:38:00 #192
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168463610
Ik ben dus niet echt heel discreet, soms zijn beide borsten bloot en dan zie je er wel eentje. Maargoed, je hoeft niet te kijken.

Ik had wel vorige week de eerste 'geef jij nog bv dan???' te pakken. Maar van een oudtante in de 80, die gewoon echt niet wist dat dat met anderhalf nog kon. Toen ik dat uitgelegd had, vond ze het wel prima. Gek hoe die standaarden veranderen door de tijd heen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168463617
Ik heb het mediamarktverhaal gemist? Ik voed in het openbaar maar ik zoek wel even een rustig hoekje op. Meer voor mezelf en uk dan voor schaamte, ze drinkt fijner als het rustiger is. In de trein zoek ik dan wel een tweezit uit en geen vierzit bijv. Nooit nare reacties gehad ook, wel thumbs up en van de conducteur wat meer tijd om mn ovkaart te zoeken :+

Mies, uk poept ook dagelijks en vaak ook meerdere keren :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168463674
Goede vraag Saskia. Ik weet het niet zo goed. Ik vind wel dat je inderdaad gewoon in het openbaar moet kunnen voeden en dat het jammer is als mensen zich daardoor belemmerd voelen om bv te geven. Maar ik voel me er zelf niet prettig bij om overal maar te pas en te onpas te flashen omdat mijn kind wil drinken. Met een kleintje logisch, maar met mijn al wat oudere kind dat prima andere dingen eet en drinkt of op een andere manier getroost kan worden vind ik het niet echt nodig. Maar dat is dus heel persoonlijk. En ik voedde wel buitenshuis, maar ik ging wel altijd zoveel mogelijk apart zitten of met mijn rug naar mensen toe. Ook bij familie of vrienden thuis. Met name omdat ik dan zelf relaxter erbij zat, baby rustiger kon drinken en niet werd afgeleid, maar ook omdat ik anderen niet voor het hoofd wil stoten en geen zin heb in opmerkingen.

In het openbaar voeden kan ook wel op verschillende manieren. Zo in your face hoeft voor mij niet echt. Ook omdat ik uit eigen ervaring dus weet dat je heel prima discreet kan voeden zonder jezelf onder complete tafelkleden te verstoppen.

Ik heb geen idee hoe dat in die winkel ging, maar op zich vind ik de vraag of je misschien ergens anders zou willen voeden niet heel ongepast. Het ligt een beetje aan de situatie en de manier waarop het gevraagd worden. Het kan ook best bedoeld zijn om een rustiger plek aan te bieden, al geloof ik dat het hier anders lag. Ik vind wel dat de normalisering van voeden in het openbaar mi z'n doel een beetje voorbij schiet met van dat barricadegedrag als heel recalcitrant in de etalage te gaan zitten voeden 'omdat het toch gewoon normaal moet worden gevonden'... Je hoeft niet per se te shockeren om je punt te maken.
pi_168463855
Heel verhaal getikt, weg verbinding en weg nuancering op mn vorige post :(

Ik heb het wel degelijk verschillende keren zien gebeuren. En ik vind echt dat mensen het zelf moeten weten of ze alles bloot gooien.
Ik denk juist door het in your face gebeuren dat mensen er een mening over gaan geven en er negatief reacties komen.
Ik kan ook niets in de mediamarktdiscussie van kom we gaan massaal daar openbaar voeden.
Waarom moet het perse met een statement op zo'n manier?

En verder +1 op Mineola
pi_168463909
Hier vind ik in openbaar voeden echt geen enkel probleem, en heb ook het idee dat ik echt nog nooit rare blikken ofzo heb gehad, juist eerder 'bemoedigende' blikken! Ik zoek ook niet specifiek een rustig plekje, maarrrrr bij mij is er bij voeden ook echt nooit ook maar iets van borst te zien? Daar zit baby met z'n hoofd de hele tijd voor, behalve misschien de seconde van aan- of afkoppelen, maar dat is echt zo voorbij.

Ik snap ook niet zo goed waarom 2 borsten in beeld zouden zijn bij voeden, eerlijk gezegd snap ik dan best dat mensen kijken. Alsnog moet het gewoon kunnen maar ik snap best dat er mensen zijn die dan denken/kijken met een idee van 'mwah, dat had ik niet per se hoeven zien'. Maar goed, dat is dus alleen als ik visualiseer dat iemand met compleet naakt bovenlijf voedt en dat heb ik nog nooit gezien. :+

Bij dochter voedde ik na een tijdje niet meer/veel minder vaak in het openbaar maar dat was omdat ze dan bijvoorbeeld zelf ook mee at.

Oh en als ik iemand anders zie voeden in het openbaar kijk ik soms ook, en dat is meer van 'aaaaaah baby ligt zoet te drinken', maar ik bedenk me nu dat als iemand het superspannend vindt om in het openbaar te voeden wellicht denkt 'AAAAAH ZE ZIET ME HELP IEDEREEN KIJKT', terwijl dat dus geenszins zo bedoeld is.

Zo. Megapost. :Y)
pi_168464008
mini T heb ik echt overal en nergens gevoed, dat vond ik geen enkel probleem. Dreumes T voed ik eigenlijk alleen maar thuis, dat voelt veel gekker om in het openbaar te doen. Veel persoonlijker ofzo. De enige plek waar ik nog wel voed is tijdens een lange treinreis ofzo, zodat hij dan makkelijk in slaap komt. Voor de rest krijgt hij gewoon normaal eten als hij honger heeft, en een knuffel als hij wil knuffelen.

Wat ik erg lastig vind zijn de vragen "hoe lang wil je nog door blijven bv geven?", want daar zit voor mij de ondertoon in verstopt "jeetje, geef je nu nog steeds bv, wat stom". Vooral mijn ouders hebben een handje om dat elke keer te vragen, wat maakt dat ik het ook lastig vind om T te voeden als ik daar ben... 8)7
pi_168464029
Zeg het hardop, Svane! Gewoon iets als "wat leuk om te zien" of "wat een lief tafereel, ga zo door" Die steun van een random voorbijganger is zo fijn!
pi_168464133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:56 schreef Svane het volgende:

Oh en als ik iemand anders zie voeden in het openbaar kijk ik soms ook, en dat is meer van 'aaaaaah baby ligt zoet te drinken', maar ik bedenk me nu dat als iemand het superspannend vindt om in het openbaar te voeden wellicht denkt 'AAAAAH ZE ZIET ME HELP IEDEREEN KIJKT', terwijl dat dus geenszins zo bedoeld is.

Dat zou ik dus idd hebben als iemand iets erover zegt :D En dan vind ik het na zoveel maanden en twee kinderen echt niet meer superspannend om in het openbaar te voeden, maar ik voel me wel heel kwetsbaar of zo.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:44:06 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_168468431
Ik ben ook pro voeden in het openbaar maar ik snap ook niet waarom iemand bijvoorbeeld in de Ikea per se op een bank in de showroom wil zetten terwijl het 5 meter naar het restaurant is bijvoorbeeld.

En verder +1 op Mineola.
pi_168468691
Ik doe ook een +1 op mineola.
pi_168470644
Mijn peuter heeft net een slok bv gehad en wist niet hoe snel hij geen babietje meer moest zijn :')

Hij kroop over de vloer en zei steeds dat hij een babietje was.
Ik moest in zijn spel op de bank zitten met het voedingskussen en hij ging in mijn armen liggen.
Mag ik ook drinken zei hij, heb eerst gevraagd wil je limonade. Nee mama borstel. Weet je het zeker? Ja!
Hij doet een teug en ik zag hem 'schrikken' :D
Dat is warm mama!
Meteen rechtop zitten en de opmerking ik ben geen baby meer.
Nu wil ik Snurfjes kijken met de draak O+
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:12:05 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168471170
Blue :D.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 januari 2017 @ 18:16:10 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_168471236
Hahahaha, geweldig blue :D
disclaimer
pi_168471517
Lol cute Blue :D.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:38 schreef nectarientje het volgende:
Ik heb het mediamarktverhaal gemist? Ik voed in het openbaar maar ik zoek wel even een rustig hoekje op. Meer voor mezelf en uk dan voor schaamte, ze drinkt fijner als het rustiger is. In de trein zoek ik dan wel een tweezit uit en geen vierzit bijv. Nooit nare reacties gehad ook, wel thumbs up en van de conducteur wat meer tijd om mn ovkaart te zoeken :+

Mies, uk poept ook dagelijks en vaak ook meerdere keren :)
Dit, maar ik pak liever wel een vierzit tenzij er al 3 mensen zitten want meer ruimte voor doek knopen en tassen enzo.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 januari 2017 @ 18:38:57 #206
269689 crew  Viv
  vrijdag 27 januari 2017 @ 19:29:49 #207
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168472890
Haha Blue :D

Ik heb ook geen problemen met in het openbaar voeden. Zelf doe ik het zo discreet mogelijk en liever uit de loop (ivm afleiding voor baby) maar ja het kan dat je een stuk buik ziet of wat borst met aanhappen ed. Als iemand daar aanstoot aan neemt, heeft ie pech.

Lucas voedt ik niet meer in het openbaar omdat het gewoon al heel lang niet meer nodig is. Als hij echter echt heel verdrietig of ziek zou zijn of zo dan zou ik het wel doen. Heb hem laatst bv wel op het kdv gevoed. Niet echt openbaar en ze weten dat hij nog aan de borst drinkt maar moest wel even mijn /care filter aan zetten :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 28 januari 2017 @ 12:42:11 #208
409579 LuDann
All the way
pi_168489063
Ik heb geen probleem met in het openbaar voeden, niet bij anderen en ook niet voor mezelf. (Hoewel ik voor nurse ins als protest dan weer niks voel trouwens, daarmee maak je het mijn inziens juist zo'n ding).

Wolk wil alleen sinds ze een maand of 8/9 is nergens anders meer drinken dan thuis op bed, behalve bij hoge uitzondering. De eerste keer was dat nogal problematisch, ik kwam na een hele dag Artis doodziek van de stuwing thuis. :')
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:22:02 #209
409579 LuDann
All the way
pi_168560961
Stomme kloof (a la Grand canyon) is nog steeds niet genezen en nu is die borst er mee gekapt. Ben daar best een beetje verdrietig over. -O-
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:02:30 #210
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168561502
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 15:44 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook pro voeden in het openbaar maar ik snap ook niet waarom iemand bijvoorbeeld in de Ikea per se op een bank in de showroom wil zetten terwijl het 5 meter naar het restaurant is bijvoorbeeld.

En verder +1 op Mineola.
Ik zou kunnen kiezen voor de bank omdat ik dan beter zit = effectiever drinken = sneller klaar = minder vaak weer aanleggen.

Daarom ging ik vroeger altijd naar de la place om te voeden.


Ik voed openbaar, zo discreet mogelijk. Leeftijd van kind maakt weinig uit.
pi_168564776
Ik voed heel soms nog in het openbaar, als ik A. niet kan troosten op een andere manier of hij echt geen ander drinken wil en ik voorzie dat hij drama gaat maken :+. Maar hij drinkt sowieso nog maar sporadisch, en als hij drinkt is het 3 slokken en klaar. Verder mag ik vaak mijn borst niet bedekken daarna, maar wil hij ook niet meer drinken. Dat vind ik thuis al redelijk onhandig, buitenshuis is het vooral heel gęnant :').
Venus in pocketformaat
Š loveli
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:42:23 #212
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168565513
Ja dar heeft N ook, bij het drinken moeten beide borsten zichtbaar zijn. Alsof ze anders niet gelooft dat die andere er ook nog is :? Ze wisselt ook heel vaak, 10 sec de ene, 10 de andere etc. Erg handig.

Jammer van je kloof Lu! Geneest het nu wel, nu je hem niet meer gebruikt?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168565704
Blue :D

LuDann, wat balen zeg..

Phaidra, dat lijkt me ook onhandig ja :P

Openbaar voeden: ik vind het bij anderen alleen maar 'mooi', zelf doe ik het liever niet of in ieder geval zo discreet mogelijk. En dan gaat het wel om baby, als het met iets anders af kan zou ik dat doen.

Mijn baby is alweer een kilo aangekomen, ik was het trotse gevoel wat daarbij hoort vergeten. :D wij kunnen dit. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 14:05:27 #214
269689 crew  Viv
pi_168565999
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:51 schreef Heliotrope het volgende:
Mijn baby is alweer een kilo aangekomen, ik was het trotse gevoel wat daarbij hoort vergeten. :D wij kunnen dit. O+
O+
Mijn baby krijgt 4 van de 5 flessen moedermelk, en ik heb een fase gehad dat ik me daarom ook maar voor 80% trots voelde op haar groei. :')
pi_168566006
Wat fijn, Helio!

En Ludann, wat balen van die kloof. En Saskia, dat lijkt me onhandig en onrustig, dat vele wisselen.
T heeft hier ontdekt dat ik het niet zo fijn vindt als hij aan m'n andere tepel zit te pielen, dus dat doet hij tegenwoordig heel vaak. Of met z'n vlakke hand op m'n borst slaan, of in m'n neus peuteren. Zo leuk, een dreumes aan de borst... O+
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:22:12 #216
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168566357
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn, Helio!
En Ludann, wat balen van die kloof. En Saskia, dat lijkt me onhandig en onrustig, dat vele wisselen.
T heeft hier ontdekt dat ik het niet zo fijn vindt als hij aan m'n andere tepel zit te pielen, dus dat doet hij tegenwoordig heel vaak. Of met z'n vlakke hand op m'n borst slaan, of in m'n neus peuteren. Zo leuk, een dreumes aan de borst... O+
Aww Helio :)

Het valt wel mee, want in totaal drinkt ze ook maar kort. Behalve bij het in slaap vallen, dan lurkt ze soms wel drie kwartier.
Dat frunniken is idd soms wel irritant. Als ik haar hand weghaal wordt ze ook echt boos :( Een borstvoedingsketting helpt ook niet echt. Ach ja :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:50:34 #217
409579 LuDann
All the way
pi_168569467
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:42 schreef SaskiaR het volgende:
Ja dar heeft N ook, bij het drinken moeten beide borsten zichtbaar zijn. Alsof ze anders niet gelooft dat die andere er ook nog is :? Ze wisselt ook heel vaak, 10 sec de ene, 10 de andere etc. Erg handig.

Jammer van je kloof Lu! Geneest het nu wel, nu je hem niet meer gebruikt?
Het geneest heel traag. Ik heb met een LK overlegd, als het niet snel beter gaat dan even naar de huisarts voor een crčme die zowel schimmels doodt als bacteriën.
pi_168570053
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:02 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik zou kunnen kiezen voor de bank omdat ik dan beter zit = effectiever drinken = sneller klaar = minder vaak weer aanleggen.
Ja dat idd en rugklachten laten me ook een meest comfortabele plek kiezen, dan kan ik een fijnere mama zijn. Ik voed niet voor niks thuis op bed (bank is ruk en molt m'n rug).
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:43:09 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_168573496
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:02 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ik zou kunnen kiezen voor de bank omdat ik dan beter zit = effectiever drinken = sneller klaar = minder vaak weer aanleggen.

Daarom ging ik vroeger altijd naar de la place om te voeden.

Ik voed openbaar, zo discreet mogelijk. Leeftijd van kind maakt weinig uit.
In het Ikea restaurant hier heb je ook banken :+
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:37:41 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168575358
Balen LuDann ;( misschien komt t weer op gang als je er straks wat tijd instopt? Moet je wel willen maar als ik lees over het relacteren van Myrr dan zou je denken dat het moet kunnen.

Frunniken... Ik kan daar ook echt niet tegen. Lucas doen dat enorm veel. Friemelen aan mijn andere tepel (dus die kant pak ik altijd weer in/dek ik af), plukken aan mijn kleding, op mijn borst slaan of erin knijpen, met een vinger in mijn navel peuteren, aan mijn gezicht Frunniken. En ik telkens maar die handjes wegleggen en zeggen dat ik dat niet fijn vind maar vooralsnog zonder succes.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 31 januari 2017 @ 20:47:05 #221
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_168575745
Ik word altijd geslagen. :{ Hij mag me high-fiven, dat is voor ons allebei een acceptabel alternatief.

[ Bericht 95% gewijzigd door Mariposas op 31-01-2017 20:52:23 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_168576162
Het is wat mij betreft heel simpel (bij een al wat ouder kind aan de borst), als je iets doet waar ik last van hebt, dan krijg je de keuze: of je stopt ermee, of we stoppen met de bv. I kiest dan meestal voor de eerste optie en af en toe voor de tweede. Ook goed. Ik vind wel dat ik hoe dan ook de baas blijf over mijn lichaam en dat ze mijn grenzen moet respecteren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168576525
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:58 schreef Franny_G het volgende:
Het is wat mij betreft heel simpel (bij een al wat ouder kind aan de borst), als je iets doet waar ik last van hebt, dan krijg je de keuze: of je stopt ermee, of we stoppen met de bv. I kiest dan meestal voor de eerste optie en af en toe voor de tweede. Ook goed. Ik vind wel dat ik hoe dan ook de baas blijf over mijn lichaam en dat ze mijn grenzen moet respecteren.
Daar was ik ook vrij strikt in qua of stoppen met het een of de borst gaat weer weg.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:09:50 #224
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168576582
Ik zou daar idd wat strenger moeten zijn wat dat aangaat. Ik dreig wel dat we stoppen met drinken als hij niet stopt met friemelen maar doe dat vrijwel nooit omdat ik geen zin heb in het drama erna :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:42:37 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168577853
Chanty, wil hij anders misschien een labeldoekje oid om aan te frunniken? Of zo'n borstvoedingsketting?
KuikenGuppy
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:42:59 #226
409579 LuDann
All the way
pi_168577861
Chanty: ik ga straks wel weer aanleggen maar heb geen zin in kolven eigenlijk. Misschien dat ik het toch ga doen, maar ik denk van niet. Met 1 borst kan ik ook nog wel een tijd doorvoeden denk ik.

Ik heb vanaf dat ik op een dieet ging vanwege de allergieën van Wolk een heel rustig kind aan de borst gekregen. Echt een groot contrast met het gevecht wat het daarvoor was. Ze wil nog wel eens een poging doen tot wriemelen aan de andere tepel maar dan stop ik die weg en is het prima.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:13:43 #227
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168578745
Kan me voorstellen dat je in al dat gedoe geen zin hebt. Vooral doen wat voor jou goed voelt :*

Ruim een jaar geleden wel eea geprobeerd met dingen in de hand geven maar daar had hij geen interesse in. Kan het natuurlijk nog eens proberen :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:55:08 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168580340
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:50 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het geneest heel traag. Ik heb met een LK overlegd, als het niet snel beter gaat dan even naar de huisarts voor een crčme die zowel schimmels doodt als bacteriën.
Ah dat heb ik een tijd geleden gehad (fucidin creme), en dat hielp wel echt heel goed.

Alleen is het bij mij daarna weer opengegaan :X en nu is het weer een grand canyon idd...

En ik mocht niet rechtstreeks voeden met die zalf dus heb gekolfd, maar wel te weinig dus ook nauwelijks nog productie in wat ooit juist de supertiet was ;(
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:55:30 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168580350
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:58 schreef Franny_G het volgende:
Het is wat mij betreft heel simpel (bij een al wat ouder kind aan de borst), als je iets doet waar ik last van hebt, dan krijg je de keuze: of je stopt ermee, of we stoppen met de bv. I kiest dan meestal voor de eerste optie en af en toe voor de tweede. Ook goed. Ik vind wel dat ik hoe dan ook de baas blijf over mijn lichaam en dat ze mijn grenzen moet respecteren.
+1
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 23:05:08 #230
269689 crew  Viv
pi_168580609
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
Alleen is het bij mij daarna weer opengegaan :X en nu is het weer een grand canyon idd...
Ah nee! -O-
pi_168583476
Ai LB, naar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+
Mijn baby krijgt 4 van de 5 flessen moedermelk, en ik heb een fase gehad dat ik me daarom ook maar voor 80% trots voelde op haar groei. :')
'Gehad' betekent hopelijk dat je er nu weer anders over denkt! :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 februari 2017 @ 08:52:03 #232
269689 crew  Viv
pi_168583983
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 08:01 schreef Heliotrope het volgende:
'Gehad' betekent hopelijk dat je er nu weer anders over denkt! :*
Klopt! :) Ik ben nu sowieso trots, het gaat niet om percentages of milliliters.
  woensdag 1 februari 2017 @ 13:42:45 #233
409579 LuDann
All the way
pi_168589653
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ah dat heb ik een tijd geleden gehad (fucidin creme), en dat hielp wel echt heel goed.

Alleen is het bij mij daarna weer opengegaan :X en nu is het weer een grand canyon idd...

En ik mocht niet rechtstreeks voeden met die zalf dus heb gekolfd, maar wel te weinig dus ook nauwelijks nog productie in wat ooit juist de supertiet was ;(
Ach, dat is wel extra vervelend met een jonger kind! Hier is het gelukkig de borst die al minder was, dus mijn dominante borst kan de vraag wel aan.

Ik heb dit nog nooit gehad, na 2,5 week was het nog een gat ter grote van de top van mijn pink en zeker een halve cm diep.
pi_168640162
Boh, wat een klovenleed! Tot nu toe van verschoont gebleven op een minikloofje na toen mijn oudste nog dronk toen ik zwanger was. Nu even branderig gevoel bij het drinken; waarschijnlijk weer kiezen op komst want fikse bobbels in de onderkaak :X
pi_168640234
:O Mijn kind van krap 6 dagen vindt best dat ze alvast een regeldag in kan zetten nu. :P Gewoon aan toegeven toch? Verder is ze een natuurtalent en hapt ze echt als een piranha als de borst in de buurt komt. Bijzonder vind ik het weer. O+
pi_168640312
Oh LuDann, dat klinkt ook wel heel fors!

Vivi, gelukkig maar :Y

Selvaria, welkom weer hier! Snelle regeldag al, inderdaad lekker aan toegeven en fijn dat het zo goed loopt!
pi_168640315
O+ lekker aan toegeven ja: is zes dagen niet precies volgens het boekje, of was het tien?
pi_168642201
Ik dacht regeldagen tussen 6-10 dagen dus mooi optijd!

Mijn bolletje van 5 weken woog trouwens vandeweek 5200g. Ze zet haar +2,5 lijn qua gewicht keurig voort :D O+
pi_168643789
Ze is er lekker snel bij dan. :Y)

Lekker hoor Blue, slagroom. :9
pi_168658217
Wow +2,5! Das een heerlijk bolletje: plooitjes! O+
pi_168695567
Wat is een dreumes trouwens snel afgeleid zeg: twee dagen op rij hectisch feestjesprogramma gehad met als gevolg: alleen sochtends en savonds bv. Ach ja; rietbekers en zo zijn natuurlijk ook veel makkelijker te snacken als je snel weer wil doorspelen :Y
  zondag 5 februari 2017 @ 22:44:51 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168699864
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ach, dat is wel extra vervelend met een jonger kind! Hier is het gelukkig de borst die al minder was, dus mijn dominante borst kan de vraag wel aan.

Ik heb dit nog nooit gehad, na 2,5 week was het nog een gat ter grote van de top van mijn pink en zeker een halve cm diep.
Whoa :X Hoe is het nu?

Ik ben met mezelf aan het overleggen wat ik moet doen. Het doet echt wel veel pijn nu als S drinkt, maar niet meer tussendoor (en dat was eerst wel). Mijn boerenverstand zegt dat daarom antischimmel of antibacterieel nu niet echt nodig is... Ik zit ook echt niet te wachten op links wéér meer stilleggen (of kolven). Maarja, wat dan wel? Het is nu ook aanmodderen.

En eigenlijk moet ik juist veel aanleggen want door vaak ziekzwakmisselijk zijn was mn jongetje sinds begin december niks aangekomen... :{ Hij ging juist zo mooi richting -1, maar zakt zo terug naar -2.
  maandag 6 februari 2017 @ 08:39:04 #243
409579 LuDann
All the way
pi_168704533
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Whoa :X Hoe is het nu?

Ik ben met mezelf aan het overleggen wat ik moet doen. Het doet echt wel veel pijn nu als S drinkt, maar niet meer tussendoor (en dat was eerst wel). Mijn boerenverstand zegt dat daarom antischimmel of antibacterieel nu niet echt nodig is... Ik zit ook echt niet te wachten op links wéér meer stilleggen (of kolven). Maarja, wat dan wel? Het is nu ook aanmodderen.

En eigenlijk moet ik juist veel aanleggen want door vaak ziekzwakmisselijk zijn was mn jongetje sinds begin december niks aangekomen... :{ Hij ging juist zo mooi richting -1, maar zakt zo terug naar -2.
Het heelt wel, maar heel traag. Hier deed het de eerste 2 weken ook de hele dag pijn, op een gegeven moment zo erg dat ik niet meer op die zij kon slapen en zelfs mijn arm aan die kant optillen erg lastig was.

Maar goed, het gaat beter. Ik probeer nu wel 1 keer per dag door de pijn heen te bijten en aan te leggen of te kolven nu, dat heb ik een week helemaal niet gedaan. Op die momenten gaat het echter ook weer open natuurlijk.

Klinkt zo onschuldig hč, kloofjes! Maar wat een rotdingen zijn het.

Succes met aanmodderen, tis echt lastig en een goede oplossing is er eigenlijk niet. -O- Echt jammer qua timing ook, net nu je jongetje wel wat extra's kan gebruiken.

Heb je al een tepelhoedje geprobeerd trouwens? Wolk pikt dat niet maar die van jou is wat jonger natuurlijk, misschien dat dat werkt.
pi_168704765
Even vloeken in de kerk dames, maar volledig met 1 borst nog voeden dan als het steeds dezelfde borst is?
Heb ik bij F gedaan vanaf 9 mnd tot 2 jaar.
Niet vanwege een kloof oid, maar hij weigerde rechts gewoon en had voorkeurskant voor links.
pi_168704938
Is even overleggen met een lactatiekundige een idee?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 februari 2017 @ 09:41:01 #246
269689 crew  Viv
pi_168705164
Wat lastig LB! :* Heb je misschien nog gekolfde melk in de vriezer (en/of sta je open voor poedermelk) om je jongetje even wat extra's te geven zonder die kloof extra te belasten?
pi_168705317
Sterkte met de kloven, het klinkt zo gruwelijk. ;( .

Ik heb ongemerkt met I de drie jaar aangetikt. *O* . Ze drinkt niet meer vaak en we slaan ook wel dagen over (werk/kdv-dagen met name), maar vooral 's ochtends in bed vindt ze het nog heel fijn. Het doet nu ook minder pijn dan in de eerste maanden van de zwangerschap.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168705410
Wat een mooie mijlpaal Franny! 3 jaar!

Had vannacht een hele post getypt dat ik het allemaal niet begreep (onrust, loslaten, niet willen drinken) en of het geen spruw kon zijn (hoewel ik niets zie), maar vanochtend drinkt ze wel weer veel rustiger gelukkig. En minder vaak, misschien bood ik gewoon te veel/vaak aan. Wat kan je het soms toch allemaal niet snappen met zo'n mini :P
  maandag 6 februari 2017 @ 12:35:49 #249
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168708514
Wat een mijlpaal Franny *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 6 februari 2017 @ 12:47:59 #250
409579 LuDann
All the way
pi_168708719
Ik voed nu eigenlijk met 1 borst ja, maar wil die andere nog niet opgegeven eigenlijk.

Ik heb wel overlegd met een LK online, die heeft foto's gezien. Ze had de tip om met de hand af te kolven en een zalfje wat ik van de ha kan krijgen, maar het gaat duurt volgens haar vooral lang omdat het een redelijk grote en diepe plek is.

Wauw Franny, 3 jaar! *O*
  maandag 6 februari 2017 @ 15:41:30 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_168712352
Wauw Franny, wat mooi <3

Oh en wat mijn stieftiet betreft, geen idee of ie nog weer op volle sterkte gaat komen, maar dat hoeft niet perse. Tepelhoedje had ik idd geprobeerd, maar daar ging ie heel gemeen van bijten :X

Poedermelk krijgt ie allang ;) Dus ja, ik probeer misschien die antischimmelzalf nog wel, daar kon ik wel mee doorvoeden. Gewoon omdat 's nachts aanleggen makkelijker is dan een flesje maken ;)

Contact met een lk heb ik gehad, die verwees me naar de huisarts, en daar heb ik toen die twee zalfjes van gekregen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 23:20:28 #252
269689 crew  Viv
pi_168748120
Ik heb een luxeprobleem hier, inmiddels staan er 12 voedingen (a 165 ml) in de koelkast. :o Hoelang je moedermelk in de koelkast zou mogen bewaren verschilt nogal per bron: Voedingscentrum 3 dagen, borstvoeding.com 5 dagen, La Leche League 8 dagen. Wat houden jullie aan?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 23:54:18 #253
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168748944
la leche, 8 dagen dus
pi_168751094
Ik hield 5 dagen aan. Moest het langer bewaard, dan vroor ik het in.
  woensdag 8 februari 2017 @ 08:18:14 #255
409579 LuDann
All the way
pi_168751444
Hier is het na 5 dagen wel eens niet meer goed geweest. 5 dagen was voor mij dus echt de grens. Hangt ook van de temperatuur van je koelkast af denk ik?
pi_168753894
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:18 schreef LuDann het volgende:
Hier is het na 5 dagen wel eens niet meer goed geweest. 5 dagen was voor mij dus echt de grens. Hangt ook van de temperatuur van je koelkast af denk ik?
En waar je het neerzet. Onderin, achterin je koelkast is minder gevoelig voor temperatuurswisselingen, dus dan zal het langer goed blijven.
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:31:19 #257
409579 LuDann
All the way
pi_168755083
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:29 schreef WupWup het volgende:

[..]

En waar je het neerzet. Onderin, achterin je koelkast is minder gevoelig voor temperatuurswisselingen, dus dan zal het langer goed blijven.
Daar zet ik het altijd neer. :Y

Ik heb met dat kolven nu ook weer een voorraad opgebouwd. Kan er niks mee alleen, ze wil geen melk meer uit een flesje. :')
pi_168756524
Zijn er hier mensen met ervaring met domperidon om de productie te verhogen? Ik ben op zoek naar ervaringen :)
pi_168757719
LuDann, pap? hoe heet dat spul ook weer wat wél bindt met moedermelk?

Mies, ik heb het in 2010 gebruikt. Wat wil je weten?
pi_168757930
Is dat biobim, dat mengt met bv?
pi_168757939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:53 schreef WupWup het volgende:
LuDann, pap? hoe heet dat spul ook weer wat wél bindt met moedermelk?

Mies, ik heb het in 2010 gebruikt. Wat wil je weten?
Is het iets wat je moet blijven gebruiken om het effect te behouden of kun je op gegeven moment stoppen en blijf je productie dan stabiel?
Merkte je veel effect?
pi_168757987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:05 schreef Svane het volgende:
Is dat biobim, dat mengt met bv?
Ja! Dank, dat scheelt weer een nachtrust ;)

Mies, in principe gebruik je het tijdelijk en bouw je dan af. Volgens mij creëer je niet per se afhankelijkheid.
https://www.ntvg.nl/artik(...)ring-van-de-lactatie
pi_168758112
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja! Dank, dat scheelt weer een nachtrust ;)

Mies, in principe gebruik je het tijdelijk en bouw je dan af. Volgens mij creëer je niet per se afhankelijkheid.
https://www.ntvg.nl/artik(...)ring-van-de-lactatie
Dit artikel kreeg ik inderdaad door van mijn lactatiekundige :) het lijkt alleen wel dat je het moet blijven gebruiken om de verhoogde productie te behouden. Lijkt dat als je stopt, je productie weer wordt zoals daarvoor. Tenminste, zo lees ik het.
pi_168758576
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:14 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dit artikel kreeg ik inderdaad door van mijn lactatiekundige :) het lijkt alleen wel dat je het moet blijven gebruiken om de verhoogde productie te behouden. Lijkt dat als je stopt, je productie weer wordt zoals daarvoor. Tenminste, zo lees ik het.
Ik heb het een tijdje gebruikt. Productie ging duidelijk omhoog, had meer stuwing en per kolfsessie meer opbrengst. Bij mij was het wel zo dat afbouwen ook tot vermindering van de productie leidde, maar er zijn ook vrouwen waarbij het na een aantal weken wél langzaam kan worden afgebouwd met behoud hogere productie. Kwestie van uitproberen denk ik...
pi_168759433
Ik heb domperidon gebruikt om mijn productie weer op niveau te krijgen na een flinke buikgriep. Toen dat gelukt was, kon ik zonder problemen stoppen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 februari 2017 @ 16:47:56 #266
269689 crew  Viv
pi_168760086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 11:29 schreef WupWup het volgende:
En waar je het neerzet.
Ja ik hou daar wel rekening mee, heb ook een koelkastthermometer. :)

Ik bedacht me trouwens dat die houdbaarheid van 8 dagen vast niet geldt als je kolfset maar 1 keer per dag gesteriliseerd wordt. :')

Edit: als je vaker per dag kolft bedoel ik. Ik gebruik wel steeds gesteriliseerde flesjes maar de andere onderdelen spoel ik tussendoor alleen af onder de kraan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 08-02-2017 17:19:51 ]
  woensdag 8 februari 2017 @ 16:56:03 #267
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_168760251
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

In het Ikea restaurant hier heb je ook banken :+
Ik ga misschien iets te diep in op het ikea verhaal. Maar in de Ikea in amersfoort hebben ze beneden, naast de toilets een ruimte waar je baby kan verschonen ook een mooie stoel neergezet en een lampje waar je superchill zou kunnen voeden.

Zelf durf ik niet goed in het openbaar te voeden. Ik heb het nu 1 keer gedaan en kan me niet herinneren ooit zelf iemand anders het zien doen. Daardoor voelt het ook niet gewoon natuurlijk.
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  woensdag 8 februari 2017 @ 17:16:12 #268
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168760635
Ik plof dus gewoon neer in de showroom op een bank... maar het is interessant om te zien hoe anderen hier tegenaan kijken!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168761291
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 17:16 schreef SaskiaR het volgende:
Ik plof dus gewoon neer in de showroom op een bank... maar het is interessant om te zien hoe anderen hier tegenaan kijken!
Heb ik ook gedaan toen ik een nieuwe auto ging kopen (en A kleiner was en nog alleen bv kreeg). Die verkoper was zo langzaam met alles en mijn kind had honger. Dus het boeide me toen totaal niet dat ik geen privéruimte had o.i.d...mijn prioriteit was A voeden en met mijn jas en loshangende sjaal viel er toch niks te zien ;) Heb vaker andere moeders zien voeden in openbare gelegenheden, en heb eigenlijk nog nooit gezien dat mensen daarnaar zaten te staren ofzo. Op één keer na dan, maar die vrouw had gewoon haar hele blouse opengeknoopt en zat halfnaakt in de trein :')
pi_168763794
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 15:35 schreef Madivi het volgende:

[..]

Ik heb het een tijdje gebruikt. Productie ging duidelijk omhoog, had meer stuwing en per kolfsessie meer opbrengst. Bij mij was het wel zo dat afbouwen ook tot vermindering van de productie leidde, maar er zijn ook vrouwen waarbij het na een aantal weken wél langzaam kan worden afgebouwd met behoud hogere productie. Kwestie van uitproberen denk ik...
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 16:17 schreef Kyara het volgende:
Ik heb domperidon gebruikt om mijn productie weer op niveau te krijgen na een flinke buikgriep. Toen dat gelukt was, kon ik zonder problemen stoppen.
Thanks voor jullie ervaringen! :) ik ga morgen starten :s)
  woensdag 8 februari 2017 @ 20:03:49 #271
409579 LuDann
All the way
pi_168763888
Hier ook met succes domperidom gebruikt om mijn productie op te krikken na een blindedarmontsteking en operatie.

Geen afhankelijkheid gemerkt, heb het 2 weken gebruikt en toen was mijn productie wel weer op orde.
pi_168765880
Ik breek even in met een vraagje; zijn er hier dames met ervaring met voorkolven tijdens de zwangerschap?
Eerste dochter moest na de geboorte een week in het ziekenhuis blijven en is door laag geboortegewicht bijgevoed met oa kunstvoeding. Nu is er geen indicatie voor herhaling (maar er was bij oudste ook geen indicatie/vermoeden) maar ik wil voor de zekerheid wat moedermelk klaar hebben liggen.

Hoe vaak kolf je?
Hoe veel ml is handig om in huis te hebben?

Ervaringen? O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_168765980
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:05 schreef tombolafan het volgende:
Ik breek even in met een vraagje; zijn er hier dames met ervaring met voorkolven tijdens de zwangerschap?
Eerste dochter moest na de geboorte een week in het ziekenhuis blijven en is door laag geboortegewicht bijgevoed met oa kunstvoeding. Nu is er geen indicatie voor herhaling (maar er was bij oudste ook geen indicatie/vermoeden) maar ik wil voor de zekerheid wat moedermelk klaar hebben liggen.

Hoe vaak kolf je?
Hoe veel ml is handig om in huis te hebben?

Ervaringen? O+
Zelf geen ervaring, maar hier wel nuttige informatie: https://www.lalecheleague(...)dens-de-zwangerschap
pi_168766746
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zelf geen ervaring, maar hier wel nuttige informatie: https://www.lalecheleague(...)dens-de-zwangerschap
ja die heb ik gelezen, maar hoeveelheden melk zie ik niet staan...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_168767114
Hoe merk je dan dat het bedorven is als je het in de koelkast bewaart? Ik ruik geen verschil na zo'n 10-14 dagen (restje oeps).
pi_168768955
quote:
17s.gif Op woensdag 8 februari 2017 21:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja die heb ik gelezen, maar hoeveelheden melk zie ik niet staan...
Ik denk dat je voor je bevalling nog maar weinig kolft, eigenlijk. Dus alles wat je kan bewaren is meegenomen. Mijn zoontje moest ook wat bijvoeding de eerste dagen maar dat is al met al max 100 ml geweest. Niet zo extreem veel dus..
pi_168771850
Ik las iets over houdbaarheid van moedermelk. Het is maar wonderbaarlijk spul met ontsmettende werking :). Ikzelf heb altijd aangehouden: de kolfspullen eenmaal per etmaal door sopje en daarna uitkoken. Tussen kolfbeurten spoelen en droogmaken. Verse melk max 5 dagen in de koelkast onderin en achteraan. Melk voor de vriezer binnen 24 uur na afkolven erin. Vanuit de vriezer first-in, first-out principe. Werkt prima! Vivi: jij hebt dus net zoveel nu in de koelkast staan als mijn totale vriezervoorraad :D. Is vast wel lekker na in het begin net wel/niet kunnen bijhouden met kolven :)
pi_168772044
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat je voor je bevalling nog maar weinig kolft, eigenlijk. Dus alles wat je kan bewaren is meegenomen. Mijn zoontje moest ook wat bijvoeding de eerste dagen maar dat is al met al max 100 ml geweest. Niet zo extreem veel dus..
Ik kolf nu 3 dagen druppels met de hand en heb elke dag 5 ml (ingevroren in een spuitje), gaat wel elke dag beter/sneller :)

Denk dat ik kijk hoe het loopt, heb 10 spuitjes van 5 ml en erna wellicht per grotere hoeveelheden invriezen. Maar eigenlijk hoop ik dan al bevallen te zijn :7 :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_168772114
Houdbaarheid ben ik totaal uit vrees ik :+
Heb altijd zo snel mogelijk ingevroren en tijdje zelfs gepasteuriseerd ivm spruw...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 februari 2017 @ 08:52:52 #280
269689 crew  Viv
pi_168772121
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:22 schreef Vosje6 het volgende:
Werkt prima! Vivi: jij hebt dus net zoveel nu in de koelkast staan als mijn totale vriezervoorraad :D. Is vast wel lekker na in het begin net wel/niet kunnen bijhouden met kolven :)
Ah mooi, dan blijf ik het qua schoonmaken ook zo doen en houd ik 5 dagen aan. :)

Mijn opbrengst nam toe door de overstap van huurkolf Medela Symphony naar koopkolf Spectra S1, dat ding triggert bij mij extra toeschietreflexen! Verder heb ik sinds ik weer werk 3 dagen per week waarop ik overdag 3 keer rustig kan kolven. :D
  donderdag 9 februari 2017 @ 09:20:04 #281
409579 LuDann
All the way
pi_168772512
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:53 schreef WupWup het volgende:
LuDann, pap? hoe heet dat spul ook weer wat wél bindt met moedermelk?

Mies, ik heb het in 2010 gebruikt. Wat wil je weten?
Had hier overheen gelezen, bedankt voor de tip!

Zal eens zoeken naar biobim. Ze eet wel speltpap maar dat wil echt niet mengen.
pi_168772527
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 09:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Had hier overheen gelezen, bedankt voor de tip!

Zal eens zoeken naar biobim. Ze eet wel speltpap maar dat wil echt niet mengen.
Reformwinkel!
  donderdag 9 februari 2017 @ 09:22:43 #283
409579 LuDann
All the way
pi_168772547
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ah mooi, dan blijf ik het qua schoonmaken ook zo doen en houd ik 5 dagen aan. :)

Mijn opbrengst nam toe door de overstap van huurkolf Medela Symphony naar koopkolf Spectra S1, dat ding triggert bij mij extra toeschietreflexen! Verder heb ik sinds ik weer werk 3 dagen per week waarop ik overdag 3 keer rustig kan kolven. :D
Wat fijn dat de Spectra zo goed werkt bij je, en dat je genoeg rust en tijd hebt om te kolven.
  donderdag 9 februari 2017 @ 09:23:01 #284
409579 LuDann
All the way
pi_168772551
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 09:21 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Reformwinkel!
^O^
pi_168772630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 08:22 schreef Vosje6 het volgende:
Ik las iets over houdbaarheid van moedermelk. Het is maar wonderbaarlijk spul met ontsmettende werking :). Ikzelf heb altijd aangehouden: de kolfspullen eenmaal per etmaal door sopje en daarna uitkoken. Tussen kolfbeurten spoelen en droogmaken. Verse melk max 5 dagen in de koelkast onderin en achteraan. Melk voor de vriezer binnen 24 uur na afkolven erin. Vanuit de vriezer first-in, first-out principe. Werkt prima! Vivi: jij hebt dus net zoveel nu in de koelkast staan als mijn totale vriezervoorraad :D. Is vast wel lekker na in het begin net wel/niet kunnen bijhouden met kolven :)
Precies dit heb ik ook altijd aangehouden. :Y
  donderdag 9 februari 2017 @ 13:50:30 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168777530
Welke anticonceptie gebruiken jullie icm bv?
KuikenGuppy
  donderdag 9 februari 2017 @ 13:55:30 #287
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_168777616
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:50 schreef Burdie het volgende:
Welke anticonceptie gebruiken jullie icm bv?
Desogestrel. Plus condooms, want ik ken genoeg mensen die door de pil heen zwanger zijn geraakt...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 februari 2017 @ 17:20:07 #288
269689 crew  Viv
pi_168782119
Nog bedankt voor de Spectra-tip LuDann. ;)

Burdie, ik heb een koperspiraaltje. Ook zodat ik mijn eigen cyclus alvast terug heb als we ooit een tweede willen. En omdat mijn man niet met condooms kan omgaan. :')
pi_168784860
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:50 schreef Burdie het volgende:
Welke anticonceptie gebruiken jullie icm bv?
Ik ben gesteriliseerd :o
pi_168785819
Geheelonthouding :+ . Nee, condomen. Geen hormonen meer in m'n lichaam...
pi_168786286
Koperspiraal.
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:29:37 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168786680
Mirenaspiraal en geheelonthouding :') qua borstvoeding geen verschil gemerkt maar mijn libido is weg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:35:35 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168786892
Van geen enkele optie word ik erg enthousiast eigenlijk :').
KuikenGuppy
pi_168787737
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:23 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik ben gesteriliseerd :o
Mijn moeder was gesteriliseerd na de geboorte van mijn oudere zus dus.. *) :P

Hier condooms.
En een beetje geheelonthouding ook wel :')

Paar keer oefenen aan de borst en ging wel okee, M was wel veel afgeleid. En vandaag weigert ze de borst weer, echt huilen ;( Misschien moet ik me er maar bij neerleggen dat ik haar 'verpest' heb met de fles ofzo ;(
  vrijdag 10 februari 2017 @ 20:48:42 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168810473
Ik riep iets te hard dat Gup vandaag 3 maanden is, want hij hoorde het zelf ook en dacht toen: "oja, regeldag!" Ben er flauwwwwwwww van joh... :').
KuikenGuppy
pi_168813419
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 20:48 schreef Burdie het volgende:
Ik riep iets te hard dat Gup vandaag 3 maanden is, want hij hoorde het zelf ook en dacht toen: "oja, regeldag!" Ben er flauwwwwwwww van joh... :').
oi, sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 11 februari 2017 @ 11:57:41 #297
409579 LuDann
All the way
pi_168822178
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Nog bedankt voor de Spectra-tip LuDann. ;)
Gelukkig viel het niet tegen. :D Maar voor die prijs doet hij echt niet onder voor andere, duurdere merken.

Oef Burdie, sterkte.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:00:24 #298
409579 LuDann
All the way
pi_168822213
Ik merk dat Wolk gewoon niet meer normaal kan aanhappen aan mijn borst met kloof. Ze maakt geen grote hap maar slurpt met een zuinig mondje mijn tepel naar binnen. Dat zal de reden zijn dat het maar niet wil genezen.

Probleem is alleen, hoe verander je dat bij een kind van 18 maanden? Ik vraag wel of ze en grote hap wil maken en doe het voor, en dan lacht ze en doet ook haar mond wijd open maar met drinken lukt het toch niet op de een of andere manier. En snachts natuurlijk al helemaal niet, want dan slaapt ze half.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:32:54 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168822650
Doe je al de nippleflip LuDann?
KuikenGuppy
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:11:17 #300
409579 LuDann
All the way
pi_168824465
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:32 schreef Burdie het volgende:
Doe je al de nippleflip LuDann?
Ik probeer het wel ja, maar ze weigert dan vaak.
  maandag 13 februari 2017 @ 12:23:35 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168871847
Vol.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')