abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2017 @ 12:07:29 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_167852610
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
disclaimer
pi_167852665
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 12:04 schreef WupWup het volgende: Oh, dat is balen joh. Gewoon blijven proberen, komt echt wel goed. Had ze honger? Of was het hele wennen misschien al indrukwekkend genoeg.
Er was grote honger toen ik haar kwam halen. We hebben de Avent Natural gehaald omdat ze die op kdv ook hebben. Ik zou zo nog wel even een speen kunnen halen met een kleiner gat, het loopt er nu uit als ik de fles op kop hou. Dat is ze ook niet gewend natuurlijk.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167852703
Oh ik ben zo blij met mijn man. Ik vertel dat alles goed ging en dat ze niet onder de indruk was van alle extra geluid maar gewoon lekker uk bleef en dat de fles niet goed ging. Ik maak me dan druk om de fles terwijl hij supertrots is dat ze het goed gedaan heeft :) Even relativeren en daar helpen jullie ook bij :*
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  dinsdag 3 januari 2017 @ 12:13:45 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_167852724
Dat is eigenlijk bij alle flesspenen wel zo behalve de Medela Calma. Flesdrinken is nou eenmaal anders dan borstdrinken en heel veel baby's hebben er in het begin erg veel moeite mee. Ik weet precies hoe je je voelt, en heb er zelf destijds ook nachten van wakker gelegen. Maar er zijn echt maar heel weinig kindjes die het uiteindelijk niet gaan snappen :*
disclaimer
pi_167852795
Frits had ook geen zin in de fles de eerste keren wennen op het kdv. Verschillende spenen geprobeerd, maar dat maakte het verschil niet.
Uiteindelijk was de mamspeen die wel werkte.

De eerste echte dag op het kdv dronk hij uit de fles alsof hij nooit anders had gedaan.
pi_167876685
Ik heb toch een speen 1 meegegeven vanmorgen en ze heeft eruit gedronken! *O* Garantie tot de deur natuurlijk maar ik heb weer wat meer vertrouwen. Ben trots op uk O+
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_167890247
Ha fijn Nectarientje :) Alleen al de geruststelling dat het dus wel kan is al lekker kan ik me zo voorstellen
  Manager PR/Moderator donderdag 5 januari 2017 @ 23:27:32 #8
269689 crew  Viv
pi_167915291
Vandaag de huurkolf ingeleverd, door het totaalbedrag weet ik dat ik nu 53 dagen onderweg ben qua fulltime kolven. :o Nu verder met de Spectra S1. :Y)
pi_167916273
Mooi Vivi O+.
Gaat dat inmiddels een beetje makkelijker? Misschien heb ik wat updates gemist, weet niet.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 05:49:45 #10
269689 crew  Viv
pi_167917602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 00:14 schreef Unihipili het volgende:
Mooi Vivi O+.
Gaat dat inmiddels een beetje makkelijker? Misschien heb ik wat updates gemist, weet niet.
Ik geef inmiddels makkelijker een fles Nutrilon tussendoor, maar het kolven is net zo makkelijk/moeilijk als voorheen aangezien ZZ nog steeds weinig slaapt en veel drinkt overdag. Ik doe nu 's avonds standaard een power pumping sessie van 1-2 uur (met een kolf-bh, dus geen verloren tijd _O_ ) om mijn productie op peil te houden en een voorraadje voor de volgende dag te hebben.
pi_167918903
Ik heb Google even los moeten laten op kolfbh :D Stel nou he, dat je een hometrainer hebt.. Dan kun je power pump exercise sessies doen! Netflix op het stuur en gaan! Of de wasmand met te vouwen was en netflix :D Ik zie het wel voor me.

Ukje heeft het gisteren op het kdv goed gedaan! Flessen gingen erin. Helaas 's avonds bij papa niet en ik was pas om half tien thuis maar goed, het is papa's meisje dus ze hebben zich alsnog vermaakt O+ Bij thuiskomst ben ik helemaal leeggezogen door onze piranha maar ik ben trots op mijn kleine meisje! *;
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  vrijdag 6 januari 2017 @ 09:45:48 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_167918920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 05:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik geef inmiddels makkelijker een fles Nutrilon tussendoor, maar het kolven is net zo makkelijk/moeilijk als voorheen aangezien ZZ nog steeds weinig slaapt en veel drinkt overdag. Ik doe nu 's avonds standaard een power pumping sessie van 1-2 uur (met een kolf-bh, dus geen verloren tijd _O_ ) om mijn productie op peil te houden en een voorraadje voor de volgende dag te hebben.
twee uur kolven? Onafgebroken?
Ik dacht dat powerpumping vooral korte krachtige sessies waren?
disclaimer
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 10:00:54 #13
269689 crew  Viv
pi_167919131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
twee uur kolven? Onafgebroken?
Ik dacht dat powerpumping vooral korte krachtige sessies waren?
Niet onafgebroken nee, ik zit dan gewoon 2 uur achter mijn pc met de hele mikmak aangesloten op mijn kolf-bh en druk af en toe op de knopjes van de kolf. ;)
pi_167952035
Wat fijn, Nectarientje!

En Vivi, wat knap dat je het fulltime kolven zo volhoudt!

Blue, gaat het met jou(w productie) weer wat beter?

Regeldagje hier, gisteren ook, precies dag 9/10. In de avond wel echt moe daarvan (zij zelf ook gelukkig :P ) maar het loopt verder best soepel allemaal O+
pi_167953855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:39 schreef Heliotrope het volgende:
Wat fijn, Nectarientje!

En Vivi, wat knap dat je het fulltime kolven zo volhoudt!

Blue, gaat het met jou(w productie) weer wat beter?

Regeldagje hier, gisteren ook, precies dag 9/10. In de avond wel echt moe daarvan (zij zelf ook gelukkig :P ) maar het loopt verder best soepel allemaal O+
+1 :D

Hier geen regeldag (nog?) met de voldoende productie.
Ben wel inmiddels gestopt met het dagelijks 1 keer kolven en mijn borsten lijken het te accepteren en kleine J ook.
Ze laat rustig minimaal 4 uur tussen de voedingen alleen vind ik dat overdag nog iets te gortig om zo'n klein pukkie van nog geen 2 weken op minder dan 8 voedingen per dag te hebben.
pi_167957970
Oh, dat klinkt al een stuk beter weer. En dat kan ik me wel voorstellen, al 'mag' iets van 7 voedingen in principe ook wel toch na de kraamweek?
pi_167970581
Regeldag *O* :')

Of eigenlijk regelnacht :O
Ik ga op de kraamvisite na een dag bedhangen houden met mini-me O+
pi_167970777
Hi Y'all.. Bij het spullen uitzoeken is mijn voedingskussen geklapt. En ja, dat gaf een zooitje met al die balletjes :'(

Nu kan ik natuurlijk een nieuwe kopen. Maar ik vroeg me af of er nog andere handige opties zijn ipv een voedingskussen :)
pi_167970912
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 07:54 schreef BlueEyes het volgende:
Regeldag *O* :')

Of eigenlijk regelnacht :O
Ik ga op de kraamvisite na een dag bedhangen houden met mini-me O+
fokwet *O*
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  zondag 8 januari 2017 @ 10:13:13 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167971382
Ik las 'm zo en snapte er niks van:
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 07:54 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ga op de kraamvisite, na een dag bedhangen houden met mini-me O+
Wel lief dat ze het in het weekend doet O+.
KuikenGuppy
pi_167971433
Whehe, dat is de fokwet indeed BE :P Hangze ;)

Hilz, gewoon een dik kussen van de bank? En je hebt ook voedingskussens zonder balletjes, maar met een soort schuimpluizen ( _O- wat een goor woord, dat moet anders kunnen)
pi_167971716
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 08:53 schreef Hilzillah het volgende:
Hi Y'all.. Bij het spullen uitzoeken is mijn voedingskussen geklapt. En ja, dat gaf een zooitje met al die balletjes :'(

Nu kan ik natuurlijk een nieuwe kopen. Maar ik vroeg me af of er nog andere handige opties zijn ipv een voedingskussen :)
Ik heb nooit een voedingskussen gebruikt. Wel aangeschaft bij de eerste maar snel weer verkocht, vond het een onding en kon er niks mee. Kussens van de bank pakte ik en verder spieren kweken denk ik.
pi_167971723
Schuimpluizen :D ik vind hem leuk n ik begrijp wat je bedoelt. Misschien daar eens voor kijken. Ik gebruik hem verder niet om te slapen ofzo. Echt straks alleen om te voeden.
pi_167972096
Ik kon ook niks met het voedingskussen. Echt precies waar ik ondersteuning wilde zakte natuurlijk al die bolletjes weg. Op de bank gebruikte ik 2 van deze onder mijn arm en soms een derde onder mini: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30320024/

Deze leek me trouwens wel handig, maar zelf nog nooit gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/(...)/?s2a=#product_title
pi_167972783
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:00 schreef Dot. het volgende:
Ik kon ook niks met het voedingskussen. Echt precies waar ik ondersteuning wilde zakte natuurlijk al die bolletjes weg. Op de bank gebruikte ik 2 van deze onder mijn arm en soms een derde onder mini: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30320024/

Deze leek me trouwens wel handig, maar zelf nog nooit gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/(...)/?s2a=#product_title
die isi mini heb ik. Vind m heel erg leuk maar echt handig? Neh. Nou heb ik geen ander voedingskussen maar ik zat met dat ding alsnog een heel fort te bouwen. Veel te laag. Maar ik denk dat dat met alle voedingskussens wel zo is.
We gebruiken hem nog wel steeds voor flesjes geven op de stoel op zijn kamer. Ik denk dat het ook een fijn ding is als hij groter is voor in de nek etc. Daar vind ik hem in ieder geval wel fijn voor :+

Oh ja idioot groot nadeel: er zijn geen hoezen voor te krijgen. Wie dat verzonnen heeft? :{ je kan de hoes wel uitwassen maar ik weet niet of je hem er nog overheen krijgt.
  zondag 8 januari 2017 @ 12:12:13 #26
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167973271
Voedingskussen. Ik heb zo'n stevig ding van Bambino. Alleen de eerste maanden gebruikt en het blijf toch wel een gedoe om hem goed te krijgen met baby. Had er altijd nog bankkussens bij.

Hier een aantal beroerde nachten nadat mevrouw niet meer wilde slapen na de voeding. Twee nachten geleden heeft mijn man haar om half twee in haar eigen bed gedeponeerd waarna ze zonder mokken sliep tot zes uur. Afgelopen nacht heb ik haar in haar eigen bed laten liggen en kwam ze ook pas om zes uur (hallo ploftieten!).

Het lijkt erop dat ze in haar eigen bed beter slaapt dan in de cosleeper. Nu wil ik haar eigenlijk nog niet missen maar nachten zoalsde laatste weken trek ik ook niet lang. In haar eigen bed leggen betekent waarschijnlijk twee voedingen minder (rond 23 en rond 3 uur). Ben natuurlijk bang voor mijn productie :') nu zit ik te denken: kan of kolven voor t slapen gaan of haar aanleggen op haar kamer en hopen dat ze daarna weer gaat slapen (bij ons op de kamer gaat dat terugleggen de laatste tijd dus mis). Wat denken jullie?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 8 januari 2017 @ 13:10:57 #27
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167974572
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:40 schreef Hilzillah het volgende:
Schuimpluizen :D ik vind hem leuk n ik begrijp wat je bedoelt. Misschien daar eens voor kijken. Ik gebruik hem verder niet om te slapen ofzo. Echt straks alleen om te voeden.
de ergobaby!!! morgen bij limango.
Voorgevormd en daardoor altijd in de juiste houding en je kan met 2 handen vrij je kind laten aanhappen met behulp van je handen.
pi_167974782
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:00 schreef Dot. het volgende:

Die kleine kussens kunnen natuurlijk ook. Zo'n voedingsgevaarte is weer gelijk zo groot...
pi_167974820
quote:
17s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:10 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

de ergobaby!!! morgen bij limango.
Voorgevormd en daardoor altijd in de juiste houding en je kan met 2 handen vrij je kind laten aanhappen met behulp van je handen.
De draagzakergo bedoel je? :o Ik weet niet of ik dat durf hoor... Dragend voeden.
  zondag 8 januari 2017 @ 13:22:57 #30
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_167974835
nee ergobaby voedingskussen :D
pi_167975349
quote:
17s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
nee ergobaby voedingskussen :D
Oh! :D Bestaat dat ook nog! Heb je perongeluk een linkje?
pi_167975414
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:12 schreef Chanty het volgende:
Voedingskussen. Ik heb zo'n stevig ding van Bambino. Alleen de eerste maanden gebruikt en het blijf toch wel een gedoe om hem goed te krijgen met baby. Had er altijd nog bankkussens bij.

Hier een aantal beroerde nachten nadat mevrouw niet meer wilde slapen na de voeding. Twee nachten geleden heeft mijn man haar om half twee in haar eigen bed gedeponeerd waarna ze zonder mokken sliep tot zes uur. Afgelopen nacht heb ik haar in haar eigen bed laten liggen en kwam ze ook pas om zes uur (hallo ploftieten!).

Het lijkt erop dat ze in haar eigen bed beter slaapt dan in de cosleeper. Nu wil ik haar eigenlijk nog niet missen maar nachten zoalsde laatste weken trek ik ook niet lang. In haar eigen bed leggen betekent waarschijnlijk twee voedingen minder (rond 23 en rond 3 uur). Ben natuurlijk bang voor mijn productie :') nu zit ik te denken: kan of kolven voor t slapen gaan of haar aanleggen op haar kamer en hopen dat ze daarna weer gaat slapen (bij ons op de kamer gaat dat terugleggen de laatste tijd dus mis). Wat denken jullie?
Ik zou denk ik ook voor de droomvoeding om 23u gaan. 2 voedingen minder is gelijk zo veel h.
  zondag 8 januari 2017 @ 13:56:36 #33
52229 Chanty
pi_167975591
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik zou denk ik ook voor de droomvoeding om 23u gaan. 2 voedingen minder is gelijk zo veel h.
Ja op werkdagen betekent dat dat ze dan nog maar 2 livevoedingen krijgt. Hoewel ik me realiseer dat ze inmiddels een half jaar is en al die nachtvoedingen wellicht niet meer nosig heeft, vind ik het toch eng om het zo rap af te bouwen. Ga t vanavond gewoon proberen.
pi_167976862
Ik zat me net te bedenken dat ik morgen een uitdaging heb.
Moet om om 9u op de dagbehandeling innhet ziekenhuis zijn ivm cystogram en checken of mijn blaasfunctie het nog/weer doet.
Tijdens ks hebben ze per ongeluk het topje van mn blaas eraf gesneden tgv verkleving door eerdere ks, dikke vette pech, nu al die tijd dus een catheter.
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
  Manager PR/Moderator zondag 8 januari 2017 @ 14:56:00 #35
269689 crew  Viv
pi_167977136
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
Die contrastvloeistof zal waarschijnlijk in je blaas worden gespoten via jouw catheter (en daarna weer uitgeplast) en niet rechtstreeks in je bloedvaten, dat scheelt nogal voor de hoeveelheid die in de moedermelk terechtkomt. Succes morgen! :*
pi_167977418
Dat had ik ook al bedacht dat het minimaler is dan als het i.v. gegeven wordt.
Neem uit voorzorg maar m'n kolf mee en een voeding.
En dan hoor ik het morgen verder.
  zondag 8 januari 2017 @ 15:06:28 #37
52229 Chanty
pi_167977482
Jeetje wat heftig Blue :{
pi_167977796
Wow Blue wat heftig! :{
pi_167978267
quote:
Moet om om 9u op de dagbehandeling innhet ziekenhuis zijn ivm cystogram en checken of mijn blaasfunctie het nog/weer doet.
Tijdens ks hebben ze per ongeluk het topje van mn blaas eraf gesneden tgv verkleving door eerdere ks, dikke vette pech, nu al die tijd dus een catheter.
Jeetje, wat een vervelende complicatie!
Wat je kan doen, is morgenochtend vroeg de afdeling radiologie bellen en vragen welke contrastvloeistof ze gaan gebruiken en of het alleen in je blaas wordt gebracht of in je bloedbaan (intraveneus). Met die informatie kun je (of je man) La Leche League of je lactatiekundige bellen om te weten hoe lang je moet kolven en weggooien.
Veel succes in elk geval!
pi_167979453
Wup goeie van je, die gaan we morgen maar even checken idd!
pi_167998002
Blue, veel sterkte! Wat een rottige complicatie weer zeg. :{ . Hopelijk knap je snel weer wat op. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 9 januari 2017 @ 10:11:30 #42
52229 Chanty
pi_167998201
Terugleggen om half elf in haar eigen bes ging goed. Toen ze om vier uur kwam heb ik haar meegenomen en na de voeding in de cosleeper gelegd waarna ze om de haverklap weer wakker werd.
pi_167998328
Sterkte Blue! Klinkt echt vervelend. Hopelijk valt het erg mee qua combinatie met voeden, en natuurlijk wens ik je ook een snel en fijn herstel :)

Hier verloopt het nog prima, zoon nu 6,5 maand. Wel heb ik besloten dat ik op werkdagen naar 1x kolven ga, ik zag er steeds zo tegenop en het doorbrak zo m'n dag! Dit betekent 3 of 4 keer per week 1 flesje flesvoeding. En ik moest toch even slikken haha, terwijl ik het rationeel dikke prima vind. Liever zo ontspannen het nog volhouden met die paar flesjes voorlopig dan dat ik sneller helemaal kap omdat ik het zat ben.
  maandag 9 januari 2017 @ 13:09:18 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168001633
Weet iemand of er een Avent naar Medela adapter bestaat? Ik wil dus een Medela flesje op mijn Avent kolf hebben. Andersom bestaat hij sowieso, deze kon ik niet zo snel vinden.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 13:51:14 #45
269689 crew  Viv
pi_168002695
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 13:09 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand of er een Avent naar Medela adapter bestaat? Ik wil dus een Medela flesje op mijn Avent kolf hebben. Andersom bestaat hij sowieso, deze kon ik niet zo snel vinden.
Ja die bestaat: http://www.belovedbaby.co(...)duct&product_id=1247
(Geen idee of het ook in/naar NL leverbaar is.)

Hier nog een andere (Spectra en Avent hebben dezelfde wijde hals): https://www.amazon.com/Ma(...)DTFX15W0TFA33RE&th=1
pi_168004842
Lijkt me een goede ontspannen beslissing Svane!

Wat een nare complicatie Blue. Hopelijk kon LLL goed meedenken en ben je het goed doorgekomen.

Hier loopt het ook niet helemaal zoals gepland, mini ligt aan infuus antibiotica in het ziekenhuis. Niet heel ziek gelukkig en ze drinkt supergoed en is gewoon tevreden. Even meegedacht hier door voor en na een voeding te wegen, maar nu mag dat ook weer zonder gelukkig. Hoewel ze hier best wat van borstvoeding lijken te weten ben ik wel blij dat het mijn tweede is, aanleggen gaat gewoon soepel en onzinnige adviezen leg ik gauw naast me neer.
  maandag 9 januari 2017 @ 18:07:32 #47
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168008172
quote:
Hee Blue, hier ben je! Ik vroeg me al af hoe het met je was!
Hoe is het gegaan vandaag? Wat een narigheid met je blaas en heel de tijd een catheter! :o
Ik hoop dat je een goede uitslag hebt gekregen vandaag.
Hoe gaat het verder met jou en je kleine en je grote?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 9 januari 2017 @ 18:12:22 #48
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_168008272
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:39 schreef Heliotrope het volgende:
Lijkt me een goede ontspannen beslissing Svane!

Wat een nare complicatie Blue. Hopelijk kon LLL goed meedenken en ben je het goed doorgekomen.

Hier loopt het ook niet helemaal zoals gepland, mini ligt aan infuus antibiotica in het ziekenhuis. Niet heel ziek gelukkig en ze drinkt supergoed en is gewoon tevreden. Even meegedacht hier door voor en na een voeding te wegen, maar nu mag dat ook weer zonder gelukkig. Hoewel ze hier best wat van borstvoeding lijken te weten ben ik wel blij dat het mijn tweede is, aanleggen gaat gewoon soepel en onzinnige adviezen leg ik gauw naast me neer.
In het zh! :o
Watskebeurt??
Veel beterschap en fijn dat het met de bv wel goed gaat!

Hier ook de ervaring dat de bv veel soepeler gaat met de 2e :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_168010186
Mag je erbij blijven, helio?
pi_168012980
Ja borstontsteking heeft ze. Zij, niet ik, ondanks dit topic ;) hoewel de afdeling er niet op is ingericht hebben we de enige kamer waar je er wel bij mag blijven gelukkig. En de hele dag samen cocoonen, knuffelen en voeden maakt het niet al te erg!

Fijn dat jij die ervaring van dat het soepeler gaat ook hebt Radyhyn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Heliotrope op 09-01-2017 20:37:47 ]
  maandag 9 januari 2017 @ 20:50:16 #51
52229 Chanty
pi_168013666
Ahwww helio sterkte :* hopelijk knapt ze snel op
pi_168014720
Borstontsteking bij zo'n kleintje, dat hoor je niet vaak! Arm ding. Beterschap gewenst en wat onwijs fijn dat je erbij mag blijven.
pi_168015595
Dankjulliewel! Komt niet vaak voor nee.
Het er bij mogen blijven is heerlijk ja. :Y
pi_168017512
Beterschap! Wat sneu zeg!

Hier ook zo'n klein stevig voedingskussen van boppy. Nu met 9.5mnd gebruik ik hem nog bij 90% van de voedingen :)

Benieuwd naar de komende periode hier. E heeft eindelijk de smaak te pakken qua bijvoeding en liet deze week een voeding vallen. Donderdag na 2wk weer aan t werk voor t eerst zonder kolfrecht dus ik ga 1 ipv 2x kolven en dan nu in mijn pauze.

Kolven vind ik niet vervelend, maar met 1x red ik niet om genoeg te kolven. Eens kijken of ik dan savonds t fut heb voor de rest van de cc's
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_168018234
Vraagje: ik wilde (in het kader van orinteren) naar een voorlichtingsavond over borstvoeding van mijn kraamzorgorganisatie. Maar de enige avond dat wij kunnen, zit helaas al vol. Hoe hebben jullie je georinteerd op de vraag borst- of kunstvoeding? Tips voor sites/boeken e.d.? Ik ga de links in de OP zeker bekijken, maar ben vooral benieuwd wat jullie tips zijn.
pi_168018352
Ik heb bij dochter geen voorlichtingsavond gehad maar achteraf was het wellicht wel fijn geweest. Bij zoon ook geen avond maar wel veel meer ingelezen.

De melkfabriek van Sofie van den Enk vond ik een fijn boek om te lezen
We'll have love aplenty
You and Me
  Manager PR/Moderator maandag 9 januari 2017 @ 23:58:17 #57
269689 crew  Viv
pi_168020334
Kussens: ik heb het grote Doomoo voedingskussen, maar ik vond het maar gedoe. Voordat ik dat kussen, de baby en mijzelf volgens het boekje gepositioneerd had (vaak lag zij nog te laag en moest er een kussen bij), was zij meestal al te ongeduldig geworden om nog aan te happen. :') Mijn man moest dan een rondje met haar door de kamer om haar te kalmeren voor poging 2. Als ik nu aanleg doe ik dat liever in een "verkeerde" houding, maar dan wel met een tevreden baby.

Orinteren: ik ben naar voorlichtingsavonden geweest, heb dit handboek van LLL gekocht (en de eerste hoofdstukken gelezen voordat de baby kwam), veel in dit topic meegelezen en op websites als borstvoeding.com n ik heb er beroepsmatig veel mee te maken.

Geen garantie voor succes dus, misschien werkt het wel averechts op een gegeven moment. Laatst zag ik deze video over borstvoeding, van een vrouw die "soo confused" zou zijn geweest als ze poedermelk had moeten bereiden. :D
pi_168022831
Boek: borstvoeding van Kleintjes en Broekhuijsen. Duidelijke, volledige info. Ik gebruik hem zelf ook graag als naslag.
pi_168022907
Gogo, je kan ook nog verder zoeken. Hier werden dergelijke avonden georganiseerd door mijn vk, maar ook door de kraamzorg en andere bureau's. Vaak kun je je daar ook gewoon voor inschrijven omdat je er toch geld voor betaald.

Ik heb een info avond en workshop gedaan, en dat was een beetje dubbelop. Alleen de workshop was genoeg geweest, die behandelde ook de basis van de info avond. De info avond was ook deels voor partners bedoeld, bij de workshop waren die niet welkom. Ik was iig blij met de kennis die ik daar had op gedaan, maar ik ben dan ook geen informatieve boekenlezer.
pi_168023057
Ik heb vooral hier meegelezen en daar veel van geleerd! Veel oude topics ook teruggelezen in het begin. En borstvoeding.com inderdaad, hoewel ik die soms ook weer wat overweldigend uitgebreid en wel heel erg pro- (goh...) vind, dan krijg je van hier lezen wel weer meer een genuanceerd beeld.
pi_168023381
Ik heb van tevoren hier veel (mee)gelezen en heb een info avond van het ziekenhuis bijgewoond. Die avond was best nuttig ondanks dat ik er niets nieuws heb gehoord, maar het bevestigde voor mij dat ik zelf al goed genformeerd was. Toch zou ik zo'n avond wel aanraden, ook voor je partner die misschien niet zo van het inlezen is. Er zijn idd meerdere instanties die zulke cursussen geven.

Wat voor mij denk ik het meest zinvol was, is dat ik wist waar ik meer informatie kon krijgen indien nodig. Dus dat ik hier vragen kon posten, de info van borstvoeding.com, de wetenschap dat er lactatiekundigen bestaan en hoe je die kunt vinden, etc.

Ik had ook nog om een kraamhulp gevraagd met kennis van bv, maar dat viel best tegen.
pi_168027491
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nog even verder gekeken, maar alle avonden hier in de buurt komen slecht uit.. Ik zit twee avonden op school en in februari hebben we ook nog een aantal avonden met voorlichting van het ziekenhuis en een cursus... Dus ik ga denk ik maar gewoon zelf inlezen en hier meelezen. :) Voor manl vraag ik wel een borstvoedingsspoedcursus bij de kraamhulp. De organisatie waar ik dat afneem heeft alleen kraamhulpen die aanvullende cursussen hebben gedaan, dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Of ik laat 'm lezen wat voor hem belangrijk is. Bedankt nogmaals!
pi_168028081
Ik heb ook alleen maar hier gelezen als voorbereiding. Ik geloof dat het belangrijkste is om te weten dat het niet altijd vanzelf gaat, dat het begin best lastig kan zijn, en waar je terecht kunt bij vragen/problemen.

Om je van te voren druk te maken over problemen helpt toch niet, pas op het moment zelf kun je op zoek naar een plan van aanpak..
pi_168028199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:00 schreef Jagrtrut het volgende:
Ik heb ook alleen maar hier gelezen als voorbereiding. Ik geloof dat het belangrijkste is om te weten dat het niet altijd vanzelf gaat, dat het begin best lastig kan zijn, en waar je terecht kunt bij vragen/problemen.

Om je van te voren druk te maken over problemen helpt toch niet, pas op het moment zelf kun je op zoek naar een plan van aanpak..
Daar heb je sowieso gelijk in. :)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 14:42:42 #65
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168029037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:35 schreef Gogo83 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nog even verder gekeken, maar alle avonden hier in de buurt komen slecht uit.. Ik zit twee avonden op school en in februari hebben we ook nog een aantal avonden met voorlichting van het ziekenhuis en een cursus... Dus ik ga denk ik maar gewoon zelf inlezen en hier meelezen. :) Voor manl vraag ik wel een borstvoedingsspoedcursus bij de kraamhulp. De organisatie waar ik dat afneem heeft alleen kraamhulpen die aanvullende cursussen hebben gedaan, dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Of ik laat 'm lezen wat voor hem belangrijk is. Bedankt nogmaals!
Welke aanvullende cursus was dat, weet je dan ook?

Ik zou als de borstvoeding niet loopt wel echt vertrouwen op een lactatiekundige en niet op de kraamulp.
pi_168029930
Ik had ook zoeen die aanvullende cursussen had gedaan (gewoon centraal vanuit de kraamzorg), klinkt allemaal heel goed maar had er niet voldoende aan. Als ik me niet zo erin verdiept had van tevoren had ik daarop vertrouwd en was het misgelopen. Ik zou dus inderdaad vertrouwen op een lactatiekundige, en dan ook niet die van de kraamzorg zelf maar een aparte.
pi_168029946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 14:00 schreef Jagrtrut het volgende:

Dit ja! Ik vind borstvoeding echt een kunstje dat je (allebei!) door moet krijgen, bij elk kind opnieuw weer, ondanks talentvolle baby of tig maanden ervaring. Het kan best veel moeite en inzet vereisen, en het is goed je daar van tevoren al bewust van te zijn denk ik. Dat gezegd hebbende, het is ook weer geen rocket science waarvoor je per se cursussen en examens moet afleggen om het te kunnen laten slagen. :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 13:35 schreef Gogo83 het volgende:
De organisatie waar ik dat afneem heeft alleen kraamhulpen die aanvullende cursussen hebben gedaan, dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Of ik laat 'm lezen wat voor hem belangrijk is. Bedankt nogmaals!
Not to burst your bubble, maar dat zeggen veel kraamhulporganisaties en ik geloof meteen dat ze het ook wel doen hoor, maar toch kan hun kennis in de praktijk erg tegenvallen.
pi_168030078
Ik had helemaal niks gelezen, ik nam aan dat de kraamhulp me dat wel zou leren (naief much :P ). Gelukkig ging het allemaal eigenlijk prima, ik heb n keer een Lk laten langskomen en verder hier nog advies gevraagd als ik ergens tegenaan liep.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168030124
Ik lees nu pas van je complicatie Blue, wat naar zeg :o Beterschap!

En helio jij ook beterschap voor je kleintje, wat heftig ook, borstontsteking. Fijn dat je gewoon de hele tijd erbij mag blijven!
pi_168030415
Mijn vk's zijn ook lactiekundige, dus dat was makkelijk. Had de vragen die ik had met hen besproken, ze kwamen toch regelmatig langs. Na de eerste nacht heeft de kraamhulp in overleg met de vk een tepelhoedje aangeraden in verband met een ingetrokken tepel/vlakke tepel.
Waar ik mijzelf achteraf gezien meer in had willen verdiepen waren verschillende houdingen. Maar dat kan je ook in boeken vinden en er zijn ook filmpjes enzo.

Bij een eventueel volgend kindje zou ik er op staan dat ik meteen goed geholpen word na de bevalling. Ik was bevallen in het ziekenhuis en het was druk ofzo, want ik kreeg niet echt hulp. Eerste 24 uur heeft M dan ook weinig gedronken. Bij een eventuele volgende zou ik willen kijken of het ook lukt zonder tepelhoedje.

Beterschap Blue en Helio!
pi_168030732
Ja houdingen, die was ik vergeten beter te bekijken van tevoren :D. Al vraag ik me af hoeveel dat geholpen zou hebben, alleen kijken. En vk's die lk zijn klinkt wel handig! Mijn vk wist er ook meer van dan de kraamzorg, had ik het idee.
pi_168031111
Ik weet niet welke cursussen de kraamhulpen van mijn organisatie hebben gevolgd. Wel hebben ze een borstvoedingscertificaat en staat er op hun site dat ze de tien vuistregels voor het slagen van borstvoeding van WHO/Unicef dus naleven. Hoeveel dit in de praktijk betekent weet ik dan weer niet.
Ik heb de kennismaking tzt ook met de kraamverzorgster die in principe (tenzij calamiteiten) bij ons komt. Dus ik kan bij haar ook aangeven dat ik iig na de bevalling snel geholpen wil worden bij aanleggen e.d. Als er echte moeilijkheden zijn schroom ik niet om een lactatiekundige om hulp te vragen, thanks voor die tip in ieder geval!

Boek van Sofie van den Enk heb ik besteld trouwens, dat boek van Kleintjes en Broekhuijsen was helaas niet meer beschikbaar. Mocht iemand die nog hebben liggen en niet meer gebruiken dan neem ik 'm graag over!
  dinsdag 10 januari 2017 @ 16:24:03 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_168031261
Mijn ervaring met borstvoedingsbegeleiding via de kraamzorg is wl erg positief. De vpk in het ziekenhuis had goede bedoelingen maar drukte ook gewoon mijn baby vrij dwingend met het hoofd op mijn tepel. De kraamhulp keek juist echt goed mee met het aanhappen, hielp me met houdingen, handkolven en het stimuleren van de baby tijdens de voeding. Het enige "ouderwetse" wat ze er op nahield was de 15/15 regel, maar goed, daar ben ik zelf later snel vanaf gestapt.

Ons kraamburo heeft een "echte" lactatiekundige in dienst en al die kraamhulpen (kleinschalig bureau) hadden met haar meegelopen.

Heb je een cursus nodig? Nee. Maar het heeft mij wel degelijk geholpen. Ik zou eens kijken of je via een lactatiekundige in je stad een uurtje 1:1 voorlichting kan krijgen. Verzekeraars vergoeden vaak nog best veel op dat gebied namelijk. Want het nadeel van sites als borstvoeding.com vind ik zelf dat ze nogal rigide en militant overkomen - de informatie die zo'n lactatiekundige je geeft is feitelijk hetzelfde, maar veel genuanceerder gebracht en geeft dus (voor mij iig) minder onzekerheid ;)
disclaimer
pi_168031334
+1 op de post van Sq.
pi_168032596
Bedankt voor je post SQ! Toch maar eens kijken of ik nog ergens een cursus ingepropt krijg of een lactatiekundige kan benaderen voor 1 op 1.
pi_168033165
Ah, en toen kreeg ik toch mail terug dat we toch naar die cursus kunnen op die ene datum dat ik wel kan (ik had nog even een mail gestuurd dat ik echt echt echt niet kan op die andere data). Fijn!! :D
pi_168037181
Hola,

Ik heb een vraag. Had er laatst al iets over gepost maar geen idee of er op is gereageerd (de meldingen zijn weg).

Mijn laatste voeding was rond mei gok ik, of ik ben toen af gaan bouwen. iig lang geleden allemaal, terwijl het eindelijk goed liep na maanden kutten (vaatvernauwing waar ik pas heel laat achter ben gekomen). Altijd spijt gehad dat ik gestopt ben, maar heb het echt heel erg druk.

Verder heb ik tijdens de voedingsperiode wel echt een overschot aan melk gehad (liep de hele dag te lekken, moest op handdoeken slapen omdat het bed zeiknat werd 's nachts, baby kon de toestroom ook niet aan dus moest afkolven voor de voedingen) en een veel te hard toeschietreflex, ik hoop dat dat nu mee kan gaan spelen in het wel/niet slagen.

Ik ben dus vandaag echt begonnen met relacteren. Ik heb een kolfruimte op school en mag tijdens de lessen weg gaan om te kolven.

Vandaag een dubbele kolf bij het ziekenhuis gehaald, en vanmiddag gestart. Ik had bij handkolven al wel steeds en dikke, transparantgele (meer transparant) stroperige en hele plakkerige druppel. Net had ik die ook, iets dikker dan normaal.

Is dit goed of heeft het niets met melk te maken? Ik heb nog geen contact met een lk, omdat ik vermoed dat ze me hetzelfde gaat vertellen als internet. Er is al zat informatie over te vinden (ik heb overigens wel een vergoeding daarvoor, dus het is niet financieel), zat schema's ook.

Ik heb geen domperidon, ik wil eerst kijken wat er gebeurt als ik het zonder doe, hormonen zijn het hem gewoon niet voor mij en extra moe zijn kan ik niet gebruiken.

Goed, die druppel dus. Hij is even zout als tijdens de opdroog periode (destijds mineralen), en plakt nog erger dan honing. Is dit een begin? Of is het iets anders?

Mocht ik straks in de knoop raken, dan raadpleeg ik uiteraard alsnog een lk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 20:33:22 ]
pi_168037548
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:31 schreef Myrr het volgende:
Hola,

Ik heb een vraag. Had er laatst al iets over gepost maar geen idee of er op is gereageerd (de meldingen zijn weg).

Mijn laatste voeding was rond mei gok ik, of ik ben toen af gaan bouwen. iig lang geleden allemaal, terwijl het eindelijk goed liep na maanden kutten (vaatvernauwing waar ik pas heel laat achter ben gekomen). Altijd spijt gehad dat ik gestopt ben, maar heb het echt heel erg druk.

Verder heb ik tijdens de voedingsperiode wel echt een overschot aan melk gehad (liep de hele dag te lekken, moest op handdoeken slapen omdat het bed zeiknat werd 's nachts, baby kon de toestroom ook niet aan dus moest afkolven voor de voedingen) en een veel te hard toeschietreflex, ik hoop dat dat nu mee kan gaan spelen in het wel/niet slagen.

Ik ben dus vandaag echt begonnen met relacteren. Ik heb een kolfruimte op school en mag tijdens de lessen weg gaan om te kolven.

Vandaag een dubbele kolf bij het ziekenhuis gehaald, en vanmiddag gestart. Ik had bij handkolven al wel steeds en dikke, transparantgele (meer transparant) stroperige en hele plakkerige druppel. Net had ik die ook, iets dikker dan normaal.

Is dit goed of heeft het niets met melk te maken? Ik heb nog geen contact met een lk, omdat ik vermoed dat ze me hetzelfde gaat vertellen als internet. Er is al zat informatie over te vinden (ik heb overigens wel een vergoeding daarvoor, dus het is niet financieel), zat schema's ook.

Ik heb geen domperidon, ik wil eerst kijken wat er gebeurt als ik het zonder doe, hormonen zijn het hem gewoon niet voor mij en extra moe zijn kan ik niet gebruiken.

Goed, die druppel dus. Hij is even zout als tijdens de opdroog periode (destijds mineralen), en plakt nog erger dan honing. Is dit een begin? Of is het iets anders?

Mocht ik straks in de knoop raken, dan raadpleeg ik uiteraard alsnog een lk.
Als ik jou was zou ik is contact zoeken met een leidster van la leche league. Die kun je telefonisch bereiken ook. Die weten er wellicht meer van dan wij hier, ik kan je in ieder geval niet helpen...
pi_168038521
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik is contact zoeken met een leidster van la leche league. Die kun je telefonisch bereiken ook. Die weten er wellicht meer van dan wij hier, ik kan je in ieder geval niet helpen...
Ik heb ze een mail gestuurd, thanks!
pi_168038606
Myrr, ik heb geen advies, maar wel een (wellicht persoonlijke) vraag: Waarom wil je dit doen? Als ik het goed heb is jouw kleintje nu een jaar, toch? Ik ben erg nieuwsgierig!
pi_168039132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:05 schreef Jagrtrut het volgende:
Myrr, ik heb geen advies, maar wel een (wellicht persoonlijke) vraag: Waarom wil je dit doen? Als ik het goed heb is jouw kleintje nu een jaar, toch? Ik ben erg nieuwsgierig!
Ik kan het idee gewoon niet los laten, het blijft steeds terugkomen (vrijwel dagelijks) en ik wil in ieder geval een poging wagen. Mocht het niet lukken, dan kan ik het los laten, maar heb die rotdingen niet gekregen om er maar een paar maanden gebruik van te maken. Mooi zijn ze toch al niet meer dus kan ze net zo goed gebruiken voor waar ze voor bedoeld zijn. :+ Daarnaast heeft mijn vriend de laatste tijd weer om de haverklap een koortslip, ik ben hier resistent tegen en mijn ha heeft destijds verteld dat zo lang ik bv geef, ik me nergens druk om hoef te maken. Het is lastig om te zien dat hij zich steeds in moet houden, omdat hij J. niet wil besmetten.
pi_168041240
Ik ben benieuwd of het je lukt, myrr. Denk je dat je kleine de borst nog zou nemen? Succes, hou je ons op de hoogte?
pi_168043649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:05 schreef Jagrtrut het volgende:
Ik ben benieuwd of het je lukt, myrr. Denk je dat je kleine de borst nog zou nemen? Succes, hou je ons op de hoogte?
Ik zal tussendoor wel posten. Nu even douchen en weer kolven. Twee uur terug viel de druppel bijna. :o

Hij heeft eergisteren, toen hij nog in slaapmodus was, wel aangehapt (met tepelhoedje, ervanuit gaande dat het een speen was) maar toen kwam de poes vijf seconde later binnenlopen met een harde mauw, werd hij alert, trok het hondje eraf, keek heel raar en daarna begon hij aan mijn tepel te pielleken. Toen ik het daarna weer probeerde beet hij, begon te lachen en daarna was het wel klaar met de poging. }:| :')

Eerst maar de melk op gang zien te krijgen. Morgen even langs de Tuinen, kijken wat ze daar allemaal hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 23:13:21 ]
pi_168045021
Ah, yup, it's milk. _O_
pi_168045054
Ben benieuwd myr!

Gogo succes!
En nog als tip...
Mijn Kraamzorgsters waren beide ook van de extra certificaten ed. Beide hebben mij te lang laten aanmodderen. (Eerste keer daarom ook de bv mislukt) bij tweede stootte ik mijzelf toch weer tegen die steen. Hoewel nu wel sneller actie dus wel geslaagd nu.

Dus bij twijfel niet wachten met een lk inschakelen.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_168051489
Wat goed Myrr!

Ik denk trouwens dat al te veel van tevoren inlezen het weer extra ingewikkeld maakt. Maar inderdaad weten waar je terecht kunt als er problemen zijn, en weten hoe je goed aanlegt is wel handig.
pi_168055409
Thanks voor de aanmoediging. *O*

Vandaag op school elke twee uur een kwartier gekolfd, steeds maar 1 druppel, maar de deur kan blijkbaar ook niet op slot (ehbo ruimte met rood lampje naast de deur). Het slot werkt elektrisch, maar doet niet wat het moet doen. Thuis gaat het iets beter.

Heb fenegriekcapsules en gezegende distel kruid gehaald, even afwachten dus of dat iets gaat doen.

I will keep you posted.
pi_168063882
Iemand tips?

E heeft nu 4 tanden en zijn bovenste 2 tandjes groeien hard nu. Sinds een weekje ongeveer heb ik links na het drinken afdrukken naast mijn tepel van deze 2 boven tandjes. Rechts gebeurt dit niet.

Zorgvuldig aanleggen, beetje verschuiven qua houding helpt niet. Gelukkig is het (nog) niet stuk maar de afdrukken zijn best flink.

Wil voorkomen dat het wel stuk gaat
We'll have love aplenty
You and Me
  Manager PR/Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 23:22:02 #89
269689 crew  Viv
pi_168066106
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:16 schreef Myrr het volgende:
Daarnaast heeft mijn vriend de laatste tijd weer om de haverklap een koortslip, ik ben hier resistent tegen en mijn ha heeft destijds verteld dat zo lang ik bv geef, ik me nergens druk om hoef te maken. Het is lastig om te zien dat hij zich steeds in moet houden, omdat hij J. niet wil besmetten.
Even los van je andere redenen, maar misschien hoef je je hierom sowieso minder druk te maken nu je kindje geen pasgeborene meer is (en dus geen verhoogde kans op een ernstig beloop meer heeft).
pi_168068063
Is het niet zo dat als je het ooit zelf al gehad hebt je herpes toch wel bij je draagt dus toch al antistoffen voor doorgeeft? Of euh hoe zat het :@.
En idd geen pasgeborene meer.

En heel mooi dat je het gaat proberen Myrr O+.
  donderdag 12 januari 2017 @ 08:47:24 #91
52229 Chanty
pi_168069544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 22:19 schreef Lamb29 het volgende:
Iemand tips?

E heeft nu 4 tanden en zijn bovenste 2 tandjes groeien hard nu. Sinds een weekje ongeveer heb ik links na het drinken afdrukken naast mijn tepel van deze 2 boven tandjes. Rechts gebeurt dit niet.

Zorgvuldig aanleggen, beetje verschuiven qua houding helpt niet. Gelukkig is het (nog) niet stuk maar de afdrukken zijn best flink.

Wil voorkomen dat het wel stuk gaat
Geen tips. Ik heb van Lucas altijd een compleet gebit erin staan maar geen last van. Doet het ook pijn? Anders even LLL bellen?
  Manager PR/Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 09:34:33 #92
269689 crew  Viv
pi_168070220
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 00:50 schreef Unihipili het volgende:
Is het niet zo dat als je het ooit zelf al gehad hebt je herpes toch wel bij je draagt dus toch al antistoffen voor doorgeeft? Of euh hoe zat het :@.
En idd geen pasgeborene meer.
Antistoffen (gevormd na een infectie of vaccinatie) die je als moeder doorgeeft via de placenta of moedermelk worden na verloop van tijd afgebroken in het lichaam van het kindje
pi_168097774
En dan lopen hier straks twee koortslippers rond :D en besmet hij nichtje neefje weer of kinders bij de gastouder en moet ik thuis blijven als hij er een heeft. Neh, ik geef het wel weer even door zo lang het kan. :D

Maargoed. Gisteren dus de hele dag niets. Geen druppel, in de avond een mini, maargoed, ik ben vanochtend begonnen te bloeden dus hopelijk is dat de reden. Wel een domper zo, nadat het dinsdagavond duidelijk vloeibaarder begon te worden en bijna viel.

Vanochtend wel een klein drupje trouwens. Heb 'm eraf gevist met een theelepel en aan m'n zoontje gegeven. _O-

-Edit-

De eerste valdruppel is binnen. *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2017 13:13:46 ]
pi_168170762
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 09:36 schreef Myrr het volgende:
En dan lopen hier straks twee koortslippers rond :D en besmet hij nichtje neefje weer of kinders bij de gastouder en moet ik thuis blijven als hij er een heeft. Neh, ik geef het wel weer even door zo lang het kan. :D

Maargoed. Gisteren dus de hele dag niets. Geen druppel, in de avond een mini, maargoed, ik ben vanochtend begonnen te bloeden dus hopelijk is dat de reden. Wel een domper zo, nadat het dinsdagavond duidelijk vloeibaarder begon te worden en bijna viel.

Vanochtend wel een klein drupje trouwens. Heb 'm eraf gevist met een theelepel en aan m'n zoontje gegeven. _O-

-Edit-

De eerste valdruppel is binnen. *O*
Wat een doorzettingsvermogen, respect hoor _O_

Na 7 weken slechte nachten, deze week naar de huisarts gegaan en die verdenkt F ervan reflux te hebben. De slechte nachten zijn begonnen na een buikgriep (12 uur lang braken). Daarna bleef ze maar door kwakkelen met verkoudheden, longontstekingen etc maar de nachten bleven extreem slecht. Ik heb zelf de eerste 3 maanden op verschillende plekken aangegeven dat ze frequent spuugde, veel opboerde, veel slikte en hoeste na de voeding, maar toen deed iedereen dat af als normaal. Waarschijnlijk door het blokvoeden ging het ook aardig goed. Nu had ik eigenlijk dit als oorzaak niet meer verwacht.

We zijn nu dus begonnen met jbpm, eerst de avonden en dat was een groot verschil (doorslapen!) en dit weekend alle voedingen, maar na 6,5 maand ineens fulltime kolven valt me een beetje tegen en F raakt er verstopt van. Het fulltime verdikken van de voeding heeft geen extra verbetering gegeven. Ik wil nu dus weer alleen de avond en laatste voeding verdikken.

Heeft iemand ervaring met reflux en borstvoeding en heeft nog goede tips? Is er een houding die bv beter is? Is er een alternatief voor jbpm (rijstebloem?)
pi_168175073
Medicatie om het zuur te neutraliseren ipv het in te dikken. Kun je gewoon blijven voeden.
pi_168175442
Bij ons kwam de hoeveelheid jbpm heel nauw, het evenwicht tussen minder spugen en niet verstoppen. Dat lukte met een jbpm papje voor, halverwege en na de bv.
Maar als indikken niet werkt, kun je beter teruggaan naar de arts en medicatie uitproberen?
pi_168185687
Hoi dames!
Ik heb even een vraagje aan jullie, hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik sta zo'n beetje op het punt te gaan werpen en ben van plan na de bevalling borstvoeding te gaan geven. Nou heb ik van een vriendin haar Medela Freestyle kolf overgenomen. Zij heeft hem aangeschaft en na een korte tijd ging het apparaat stuk. Het is toen opgestuurd en ze heeft van Medela een nieuwe motor en nieuwe slangetjes gekregen. In de tussentijd was de borstvoeding bij haar echter gestopt, dus ze heeft deze nieuwe onderdelen nooit gebruikt. De rest van de onderdelen is wel gebruikt, niet erg lang maar wel een aantal weken. Is het nodig om deze te vervangen? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten overal. Soms staat er dat alles wat in aanraking is geweest met melk moet worden vervangen, maar mij lijkt dat het goed uitkoken (minimaal 5 minuten in een pan ruim kokend water) van deze onderdelen toch ook ervoor zorgt dat er geen bacterin en schimmels kunnen overleven. Voor zover ik weet heeft ze geen spruw of borstontsteking gehad. Wat zouden jullie doen?
  maandag 16 januari 2017 @ 11:18:33 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_168185767
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:14 schreef Syba het volgende:
Hoi dames!
Ik heb even een vraagje aan jullie, hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik sta zo'n beetje op het punt te gaan werpen en ben van plan na de bevalling borstvoeding te gaan geven. Nou heb ik van een vriendin haar Medela Freestyle kolf overgenomen. Zij heeft hem aangeschaft en na een korte tijd ging het apparaat stuk. Het is toen opgestuurd en ze heeft van Medela een nieuwe motor en nieuwe slangetjes gekregen. In de tussentijd was de borstvoeding bij haar echter gestopt, dus ze heeft deze nieuwe onderdelen nooit gebruikt. De rest van de onderdelen is wel gebruikt, niet erg lang maar wel een aantal weken. Is het nodig om deze te vervangen? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten overal. Soms staat er dat alles wat in aanraking is geweest met melk moet worden vervangen, maar mij lijkt dat het goed uitkoken (minimaal 5 minuten in een pan ruim kokend water) van deze onderdelen toch ook ervoor zorgt dat er geen bacterin en schimmels kunnen overleven. Voor zover ik weet heeft ze geen spruw of borstontsteking gehad. Wat zouden jullie doen?
In principe is goed uitkoken voldoende. Freestyle heeft een gesloten circuit maar gezien het feit dat de motor en slangetjes nooit door haar gebruikt zijn is dat sowieso geen issue.
Ik zou wel even kijken of het borstschild de juiste maat heeft voor jou!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 16-01-2017 11:23:13 (ouwe informatie kennelijk) ]
disclaimer
pi_168186946
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 11:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

In principe is goed uitkoken voldoende. Freestyle heeft een gesloten circuit maar gezien het feit dat de motor en slangetjes nooit door haar gebruikt zijn is dat sowieso geen issue.
Ik zou wel even kijken of het borstschild de juiste maat heeft voor jou!
Dank voor je reactie! Dat dacht ik ook al. Alleen de membranen mogen volgens mij maar maximaal 5 minuten uitgekookt worden, maar dat leek mij ook al wel afdoende. Ga ik het zo doen! :)
pi_168189385
Sull, mijn baby wordt ook van reflux verdacht en krijgt hier nu omeprazol voor. Misschien zoiets vragen aan de huisarts? Wat WupWup dus eigenlijk zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')