Er was grote honger toen ik haar kwam halen. We hebben de Avent Natural gehaald omdat ze die op kdv ook hebben. Ik zou zo nog wel even een speen kunnen halen met een kleiner gat, het loopt er nu uit als ik de fles op kop hou. Dat is ze ook niet gewend natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 12:04 schreef WupWup het volgende: Oh, dat is balen joh. Gewoon blijven proberen, komt echt wel goed. Had ze honger? Of was het hele wennen misschien al indrukwekkend genoeg.
Ik geef inmiddels makkelijker een fles Nutrilon tussendoor, maar het kolven is net zo makkelijk/moeilijk als voorheen aangezien ZZ nog steeds weinig slaapt en veel drinkt overdag. Ik doe nu 's avonds standaard een power pumping sessie van 1-2 uur (met een kolf-bh, dus geen verloren tijdquote:Op vrijdag 6 januari 2017 00:14 schreef Unihipili het volgende:
Mooi Vivi.
Gaat dat inmiddels een beetje makkelijker? Misschien heb ik wat updates gemist, weet niet.
twee uur kolven? Onafgebroken?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 05:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik geef inmiddels makkelijker een fles Nutrilon tussendoor, maar het kolven is net zo makkelijk/moeilijk als voorheen aangezien ZZ nog steeds weinig slaapt en veel drinkt overdag. Ik doe nu 's avonds standaard een power pumping sessie van 1-2 uur (met een kolf-bh, dus geen verloren tijd) om mijn productie op peil te houden en een voorraadje voor de volgende dag te hebben.
Niet onafgebroken nee, ik zit dan gewoon 2 uur achter mijn pc met de hele mikmak aangesloten op mijn kolf-bh en druk af en toe op de knopjes van de kolf.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
twee uur kolven? Onafgebroken?
Ik dacht dat powerpumping vooral korte krachtige sessies waren?
+1quote:Op zaterdag 7 januari 2017 15:39 schreef Heliotrope het volgende:
Wat fijn, Nectarientje!
En Vivi, wat knap dat je het fulltime kolven zo volhoudt!
Blue, gaat het met jou(w productie) weer wat beter?
Regeldagje hier, gisteren ook, precies dag 9/10. In de avond wel echt moe daarvan (zij zelf ook gelukkig) maar het loopt verder best soepel allemaal
fokwetquote:Op zondag 8 januari 2017 07:54 schreef BlueEyes het volgende:
Regeldag![]()
![]()
Of eigenlijk regelnacht![]()
Ik ga op de kraamvisite na een dag bedhangen houden met mini-me
Wel lief dat ze het in het weekend doetquote:Op zondag 8 januari 2017 07:54 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ga op de kraamvisite, na een dag bedhangen houden met mini-me
Ik heb nooit een voedingskussen gebruikt. Wel aangeschaft bij de eerste maar snel weer verkocht, vond het een onding en kon er niks mee. Kussens van de bank pakte ik en verder spieren kweken denk ik.quote:Op zondag 8 januari 2017 08:53 schreef Hilzillah het volgende:
Hi Y'all.. Bij het spullen uitzoeken is mijn voedingskussen geklapt. En ja, dat gaf een zooitje met al die balletjes![]()
Nu kan ik natuurlijk een nieuwe kopen. Maar ik vroeg me af of er nog andere handige opties zijn ipv een voedingskussen
die isi mini heb ik. Vind m heel erg leuk maar echt handig? Neh. Nou heb ik geen ander voedingskussen maar ik zat met dat ding alsnog een heel fort te bouwen. Veel te laag. Maar ik denk dat dat met alle voedingskussens wel zo is.quote:Op zondag 8 januari 2017 11:00 schreef Dot. het volgende:
Ik kon ook niks met het voedingskussen. Echt precies waar ik ondersteuning wilde zakte natuurlijk al die bolletjes weg. Op de bank gebruikte ik 2 van deze onder mijn arm en soms een derde onder mini: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30320024/
Deze leek me trouwens wel handig, maar zelf nog nooit gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/(...)/?s2a=#product_title
de ergobaby!!! morgen bij limango.quote:Op zondag 8 januari 2017 10:40 schreef Hilzillah het volgende:
Schuimpluizenik vind hem leuk n ik begrijp wat je bedoelt. Misschien daar eens voor kijken. Ik gebruik hem verder niet om te slapen ofzo. Echt straks alleen om te voeden.
Die kleine kussens kunnen natuurlijk ook. Zo'n voedingsgevaarte is weer gelijk zo groot...quote:Op zondag 8 januari 2017 11:00 schreef Dot. het volgende:
Ik kon ook niks met het voedingskussen. Echt precies waar ik ondersteuning wilde zakte natuurlijk al die bolletjes weg. Op de bank gebruikte ik 2 van deze onder mijn arm en soms een derde onder mini: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30320024/
Deze leek me trouwens wel handig, maar zelf nog nooit gebruikt: https://www.bol.com/nl/p/(...)/?s2a=#product_title
De draagzakergo bedoel je?quote:Op zondag 8 januari 2017 13:10 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
de ergobaby!!! morgen bij limango.
Voorgevormd en daardoor altijd in de juiste houding en je kan met 2 handen vrij je kind laten aanhappen met behulp van je handen.
Ik zou denk ik ook voor de droomvoeding om 23u gaan. 2 voedingen minder is gelijk zo veel h.quote:Op zondag 8 januari 2017 12:12 schreef Chanty het volgende:
Voedingskussen. Ik heb zo'n stevig ding van Bambino. Alleen de eerste maanden gebruikt en het blijf toch wel een gedoe om hem goed te krijgen met baby. Had er altijd nog bankkussens bij.
Hier een aantal beroerde nachten nadat mevrouw niet meer wilde slapen na de voeding. Twee nachten geleden heeft mijn man haar om half twee in haar eigen bed gedeponeerd waarna ze zonder mokken sliep tot zes uur. Afgelopen nacht heb ik haar in haar eigen bed laten liggen en kwam ze ook pas om zes uur (hallo ploftieten!).
Het lijkt erop dat ze in haar eigen bed beter slaapt dan in de cosleeper. Nu wil ik haar eigenlijk nog niet missen maar nachten zoalsde laatste weken trek ik ook niet lang. In haar eigen bed leggen betekent waarschijnlijk twee voedingen minder (rond 23 en rond 3 uur). Ben natuurlijk bang voor mijn productienu zit ik te denken: kan of kolven voor t slapen gaan of haar aanleggen op haar kamer en hopen dat ze daarna weer gaat slapen (bij ons op de kamer gaat dat terugleggen de laatste tijd dus mis). Wat denken jullie?
Ja op werkdagen betekent dat dat ze dan nog maar 2 livevoedingen krijgt. Hoewel ik me realiseer dat ze inmiddels een half jaar is en al die nachtvoedingen wellicht niet meer nosig heeft, vind ik het toch eng om het zo rap af te bouwen. Ga t vanavond gewoon proberen.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:50 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik zou denk ik ook voor de droomvoeding om 23u gaan. 2 voedingen minder is gelijk zo veel h.
Die contrastvloeistof zal waarschijnlijk in je blaas worden gespoten via jouw catheter (en daarna weer uitgeplast) en niet rechtstreeks in je bloedvaten, dat scheelt nogal voor de hoeveelheid die in de moedermelk terechtkomt. Succes morgen!quote:Op zondag 8 januari 2017 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
Jeetje, wat een vervelende complicatie!quote:Op zondag 8 januari 2017 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zat me net te bedenken dat ik morgen een uitdaging heb.
Moet om om 9u op de dagbehandeling innhet ziekenhuis zijn ivm cystogram en checken of mijn blaasfunctie het nog/weer doet.
Tijdens ks hebben ze per ongeluk het topje van mn blaas eraf gesneden tgv verkleving door eerdere ks, dikke vette pech, nu al die tijd dus een catheter.
Maar zal dan contrastvloeistof gebruikt worden en ik geloof dat dat niet compatibel is met bv.
En nu voel ik me er een beetje sip onder want dan zal ze over moeten op de fles voor ik heb geen idee hoeveel uur.
Ja die bestaat: http://www.belovedbaby.co(...)duct&product_id=1247quote:Op maandag 9 januari 2017 13:09 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand of er een Avent naar Medela adapter bestaat? Ik wil dus een Medela flesje op mijn Avent kolf hebben. Andersom bestaat hij sowieso, deze kon ik niet zo snel vinden.
Hee Blue, hier ben je! Ik vroeg me al af hoe het met je was!quote:Op zondag 8 januari 2017 14:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zat me net te bedenken dat ik morgen een uitdaging heb.
Moet om om 9u op de dagbehandeling innhet ziekenhuis zijn ivm cystogram en checken of mijn blaasfunctie het nog/weer doet.
Tijdens ks hebben ze per ongeluk het topje van mn blaas eraf gesneden tgv verkleving door eerdere ks, dikke vette pech, nu al die tijd dus een catheter.
In het zh!quote:Op maandag 9 januari 2017 15:39 schreef Heliotrope het volgende:
Lijkt me een goede ontspannen beslissing Svane!
Wat een nare complicatie Blue. Hopelijk kon LLL goed meedenken en ben je het goed doorgekomen.
Hier loopt het ook niet helemaal zoals gepland, mini ligt aan infuus antibiotica in het ziekenhuis. Niet heel ziek gelukkig en ze drinkt supergoed en is gewoon tevreden. Even meegedacht hier door voor en na een voeding te wegen, maar nu mag dat ook weer zonder gelukkig. Hoewel ze hier best wat van borstvoeding lijken te weten ben ik wel blij dat het mijn tweede is, aanleggen gaat gewoon soepel en onzinnige adviezen leg ik gauw naast me neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |