abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2017 @ 19:42:33 #101
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168200779
Sull ik zou ook voor medicatie gaan. Sterkte!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168231636
Vanmiddag zat ik op de bank te voeden en F zat naast me zeer geīnteresseerd toe te kijken hoe zijn kleine zusje dronk.
Het duurde een tijdje en ik zag hem gewoon denken en het hoofdje draaide volle toeren.
Hij heeft nog niet gevraagd of hij ook drinken mag dus ik verwachtte de vraag elk moment.
Komt ineens de opmerking: 'Kijk mama is helemaal bruin, is vies, moet je even schoonmaken. Ik haal wel een doekje'
En hij stoof van de bank om een doekje uit de keuken te halen

:')
pi_168232671
Haha, BE :D

Zo was mijn peuter pas aan het bekijken hoe de jongste van mignonne lag te drinken. "Mama, de baby is aan het drinken! Ik ben ook nog klein hoor!" Ben benieuwd of ze over een paar weken ook nog vindt dat ze moet drinken.
pi_168239312
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2017 13:58 schreef Mies_poes het volgende:
Sull, mijn baby wordt ook van reflux verdacht en krijgt hier nu omeprazol voor. Misschien zoiets vragen aan de huisarts? Wat WupWup dus eigenlijk zegt.
Mijn huisarts wou dat nu niet meer geven, omdat de jbpm werkt ;( Dit weekend de jbpm van alleen de avonden, ook de hele dag gegeven om te kijken of dat voor haar nog fijner was maar dat bood weinig extra verbetering. En nu had ze dus wel last van obstipatie :'(

CB zei, gewoon veel meer hapjes gaan geven, dat gaat het ook beter... :?
pi_168239403
CB is vaak heel erg gebrand op het supersnel laten eten van baby's, omdat je met flesvoeding nr 2 max 800 ml kan geven én ze flessen gauw afbouwen tot 0. Ze zijn simpelweg niet ingericht op begeleiding van borstvoedingsbaby's en eetontwikkeling. Je mag ze daar best op wijzen, dat die adviezen niet passend zijn voor jouw situatie.
Ook tegen de huisarts kun je zeggen dat zijn conclusie niet klopt. De JBPM is níet de oplossing, want jij moet nu fulltime kolven en dat werkt niet. Het kost honderd extra handelingen (tijd!) én je mist nu een kind live aan de borst wat hechting en gezondheid bevordert (gezondheid!). Daarnaast heeft je baby nu ook nog obstipatie (gezondheid!).
Kun je hier wat mee?
pi_168239469
Wat een bijzonder advies, Sull. Jbpm is inmiddels toch ook een achterhaald advies bij reflux? Niet minder zuur, wel moeilijker om te verwerken, had ik ergens begrepen (ik weet daar het fijne niet van) Ik sluit me helemaal aan bij Wup.
pi_168240818
Volgens mij wordt het alleen wat zwaarder op de maag met jbpm, dat het er niet meer uit komt maar nog wel omhoog kan komen en zo de slokdarm blijven irriteren. Maar bron heb ik ook even niet :@.

Omeprazol kan als bijwerking misselijkheid hebben... waardoor weer minder gedronken kan worden. Misschien praktisch bij reflux maar niet voor de groei. Hoeft natuurlijk geen problemen te geven maar iets om rekening mee te houden.
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:06:21 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168240943
Mijn baby spuugt ook best veel, maar heeft er geen last van. Dan hoef ik er niks mee toch?
KuikenGuppy
pi_168241259
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:06 schreef Burdie het volgende:
Mijn baby spuugt ook best veel, maar heeft er geen last van. Dan hoef ik er niks mee toch?
Nope. Een goede wasmachine kopen wellicht :P
pi_168241266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:43 schreef Bloesem. het volgende:
Wat een bijzonder advies, Sull. Jbpm is inmiddels toch ook een achterhaald advies bij reflux? Niet minder zuur, wel moeilijker om te verwerken, had ik ergens begrepen (ik weet daar het fijne niet van) Ik sluit me helemaal aan bij Wup.
Het helpt om de melk beter in de maag te houden, maar als het dan toch omhoog komt, blijft het zure maagzuur langer in de slokdarm zitten, wat voor extra irritatie zorgt. Dus het kan werken, maar het kan het ook juist erger maken.
pi_168241377
Ik heb helaas geen tips. Maar wat is dat toch met cb en artsen, dat ze kinderen huphup zo nel mogelijk aan het vaste voedsel willen hebben? Waar komt dat vandaan?
Als je naar de ontwikkeling van een baby kijkt (wanneer ze gaan zitten, wanneer tandjes doorkomen, wanneer ze dingen bewust in hun mond kunnen stoppen) dan is het toch totaal tegennatuurlijk om zo snel mogelijk aan voedsel te beginnen?

Nou ja, Sull, ik zou dus inderdaad aandringen op medicatie. Sterkte!
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:50:17 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168241849
Room, omdat het cb heel erg op kv is ingesteld, wat Wup net ook zei. Ik vind ons cb redelijk meedenkend en bv-minded, maar ook zij geven gewoon slechte adviezen qua bv.

Offtopic, maar om dezelfde reden snap ik dus ook niet zo goed waarom zo veel mensen al zo vroeg met bijvoeding (en dan vooral met potjes - ik zie daar echt 0 voordelen van) beginnen.
KuikenGuppy
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:53:38 #113
409579 LuDann
All the way
pi_168241904
Wat lastig Sull. Fulltime kolven is ook niks, ik zou inderdaad toch eens kijken of je nog eens kunt overleggen.

Burdie: bij Wolk was veel spugen achteraf gezien te wijten aan een aantal voedselallergieën. Maar dat komt niet zo veel voor.

Ik heb ook een probleempje. Wolk (17 mnd) heeft sinds een week aften in haar mond en haar tandvlees en binnenkant van haar mond is ontstoken en opgezet. Daarom was aanhappen moeilijk en kreeg ik een kloof rechts. Die kloof is nu een echte wond geworden.

Ik heb een tijdje stug doorgevoed maar het is behoorlijk pijnlijk nu. Zou het kwaad kunnen voor mijn productie om gewoon een paar dagen niet meer te voeden met die kant? Ik heb weinig trek in kolven.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:02:17 #114
52229 Chanty
pi_168242063
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:50 schreef Burdie het volgende:
Room, omdat het cb heel erg op kv is ingesteld, wat Wup net ook zei. Ik vind ons cb redelijk meedenkend en bv-minded, maar ook zij geven gewoon slechte adviezen qua bv.

Offtopic, maar om dezelfde reden snap ik dus ook niet zo goed waarom zo veel mensen al zo vroeg met bijvoeding (en dan vooral met potjes - ik zie daar echt 0 voordelen van) beginnen.
Omdat het zo leuk is O+ volgens mij kijken een hoop moeders er echt naar uit. Ik vind het maar gedoe en een bende :+

Hier zei de cb arts vandaag dat het helemaal niet erg is als ze nog geen interesse heeft in eten. Ze doet het goed op de borstvoeding en we moesten maar gewoon blijven aanbieden en dan komt het vanzelf O+ daar word ik nou blij van.

Sull ik zou toch nog eens terug gaan naar de arts. Fulltime kolven is geen doen, je hebt ook nog een tweede rondlopen. Ik heb bij Lucas destijds voor de voeding een papje gemaakt van nutriton en wat melk of water en dat gegeven voor het aanleggen. Weet niet of dat voor je werkt? Vond ik ook maar gedoe trouwens en het hielp ook niet maar dat terzijde.
  woensdag 18 januari 2017 @ 13:04:32 #115
52229 Chanty
pi_168242107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:53 schreef LuDann het volgende:
Wat lastig Sull. Fulltime kolven is ook niks, ik zou inderdaad toch eens kijken of je nog eens kunt overleggen.

Burdie: bij Wolk was veel spugen achteraf gezien te wijten aan een aantal voedselallergieën. Maar dat komt niet zo veel voor.

Ik heb ook een probleempje. Wolk (17 mnd) heeft sinds een week aften in haar mond en haar tandvlees en binnenkant van haar mond is ontstoken en opgezet. Daarom was aanhappen moeilijk en kreeg ik een kloof rechts. Die kloof is nu een echte wond geworden.

Ik heb een tijdje stug doorgevoed maar het is behoorlijk pijnlijk nu. Zou het kwaad kunnen voor mijn productie om gewoon een paar dagen niet meer te voeden met die kant? Ik heb weinig trek in kolven.
Je productie kan dat volgens mij wel hebben, die is na negen maanden aardig stabiel. Alleen denk ik wel dat je de borst af en toe leeg moet kolven ivm stuwing.
pi_168242174
Je productie is niet stabiel in hoeveelheid, maar flexibeler. Het is vraag-aanbodgestuurd, niet meer hormonaal. Alhoewel die flexibiliteit bij mij vooral gold voor in de negatieve zin :') : ik kreeg het na een jaar niet makkelijk meer opgekrikt. Weet niet hoe dat voor anderen is?
pi_168242205
Hoi! Ik post hier eigenlijk niet mee, maar hopelijk mag ik een vraag stellen.

Ik heb een zoontje van bijna 4 weken. Borstvoeding gaat eigenlijk probleemloos. Nou ontdekte ik gister op een borst een rode ronde vlek naast mijn tepel. Ik voelde dat mijn borst onder mijn oksel een beetje harder was, dus ik heb het gemasseerd en eigenlijk hielp dat goed. Het deed ook geen pijn.

Vandaag zit de rode vlek er nog (is overigens niet vuurrood en ook niet extra warm), het harde gevoel is nog steeds weg, maar vandaag heb ik ineens korte felle steekjes in dezelfde borst. Wel op een andere plek, meer richting borstbeen. Nog steeds geen pijn bij massage of bij voeding, maar korte speldenprikken op dezelfde plek die een paar seconde aanhouden.

Enig idee wat dit kan zijn? Is dit iets van een voorbode op een ontsteking of verstopping? En wat kan ik er tegen doen?
pi_168242738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:09 schreef WupWup het volgende:
Je productie is niet stabiel in hoeveelheid, maar flexibeler. Het is vraag-aanbodgestuurd, niet meer hormonaal. Alhoewel die flexibiliteit bij mij vooral gold voor in de negatieve zin :') : ik kreeg het na een jaar niet makkelijk meer opgekrikt. Weet niet hoe dat voor anderen is?
Ik heb ook het idee dat het niet meer even opgekrikt wordt. Alhoewel mijn dreumes wel altijd tevreden is na een voeding (alhoewel hij verder ook als een beer vv eet dus hoeveel 'ie daadwerkelijk nog drinkt weet ik ook niet). Als ik kolf is de opbrengt om te huilen in ieder geval, dus dat doe ik gewoon niet meer :') .

Ludann: ik heb pas 48 uur niet gevoed, omdat ik weg van huis was. Wel een keer gekolfd, maar dat leverde praktisch niks op. Ik merkte daarna niks aan W. qua drinkgedrag, dus geloof niet dat de productie gedipt was.
Echt comfortabel was het trouwens niet, ik had wel behoorlijk stuwing en harde plekken.
pi_168243102
Ooi, volgens mij kan het een voorbode van beide zijn, masseren helpt inderdaad. Warme douche er op volgens mij ook, en vooral goed leeg laten drinken (evt met andere voedingshouding). Maar ik heb er geen ervaring mee, misschien hebben anderen meer tips.

Blue, hoe was het afgelopen met de contrastvloeistof? En hihi voor je peuter.

Sull, geen aanvullende tips, snap wel dat je het anders wil!
pi_168244368
Ooi, klinkt inderdaad als een verstopping. Onderzoek je borst even goed, ook diep en masseer evt harde plekken weg richting tepel. Let op dat je borst goed leeg gaat. Voorverwarmen kan goed helpen bij het legen.
pi_168244382
Helio, hoe is het met jouw kleintje?
pi_168245440
quote:

Toen I 16 maanden was, ben ik tien dagen weggeweest voor mijn werk. Tijdens die reis kolfde ik hooguit 1x per dag en dan ook minimaal. Daarna kon ik gewoon nog bv geven, al is het wel logisch dat de productie achteruit gaat. Ik vond dat geen probleem. Heel kort af en toe kolven is misschien wel handig voor de stimulans?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168245601
Wup, lief dat je het vraagt! :) Goed, alweer bijna een week thuis nu, ze knapte heel goed op! Nog wel een week thuis antibiotica maar daar mogen we ook bijna mee stoppen gelukkig, naar spul dat het is. Behalve krampjes daarvan is ze haar tevreden zelf :)

LuDann, volgens mij kan dat prima. Hoogstens neemt de andere kant het over uiteindelijk, maar met één kant voeden kan in principe ook.
pi_168245849
AB is inderdaad 'goed' voor krampjes Helio, hoop dat ze er snel vanaf is als het gestopt is.
Hier kreeg J ook krampjes ervan terwijl IK degene was met de AB. Arme poppetjes.

Met de contrastvloeistof is het goed afgelopen. Had de bijsluiter van de laborant gekregen, de radioloog had al gezegd dat ik niet hoefde te kolven en de gynaecoloog bevestigde dat ook.
Dus melk en kolfspullen meegenomen voor niks. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg maar.
(En de catheter ben ik ook kwijt na 2 weken, nu alleen nog wat residu na plassen maar acceptabel volgens uroloog en zal beter worden)
pi_168248851
Ja rotspul is het voor babydarmen, arme meisjes. Fijn dat het meeviel uiteindelijk en ook dat je je katheter kwijt bent!
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 21:17:04 #126
269689 crew  Viv
pi_168255062
Wat fijn BE!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 10:38 schreef WupWup het volgende:
jij moet nu fulltime kolven en dat werkt niet.
quote:
Fulltime kolven is ook niks
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 13:02 schreef Chanty het volgende:
Fulltime kolven is geen doen
w/ Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:26:01 #127
52229 Chanty
pi_168255427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn BE!

[..]

[..]

[..]

w/ Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
Ja diep respect dat je het volhoudt hoor!
  woensdag 18 januari 2017 @ 21:37:36 #128
409579 LuDann
All the way
pi_168255815
Bedankt voor de antwoorden. @wup: ik merk ook dat het nu een stuk lastiger is om mijn productie weer op te krikken als die eenmaal gedaald is.

Ik heb vanmiddag toch weer even aangelegd, ik kreeg toch al vrij snel stuwing (dit verbaasde me) en Wolk pikte het minder goed dan ik verwacht had om maar 1 borst te krijgen. Huilen en 'andede! andere!' borst wilde ze, daarbij driftig op de betreffende borst tikkend.

Ik kijk het even aan, ik heb wel een stuk minder aangelegd met de pijnlijke kant. Ik was vergeten hoe zeer dit kon doen, pff. Hopelijk herstelt het zo ook.

quote:
Wat fijn BE!

[..]

[..]

[..]

Respect hoor! Ik heb het ook een aantal weken gedaan vanwege aanhapproblemen maar was erg blij toen het met tepelhoedje toch lukte uiteindelijk.

Oh ja, tepelhoedje, misschien kan ik dat nu ook proberen...
  woensdag 18 januari 2017 @ 22:07:38 #129
409579 LuDann
All the way
pi_168256759
Oh en Helio, blij te lezen dat het weer beter gaat met je ukje.

BE, mooi dat het goed ging met de contrastvloeistof en ik hoop dat je blaasproblemen snel helemaal tot het verleden behoren.
pi_168257826
quote:
Wat fijn BE!

[..]

[..]

[..]

Ja ho, je quote mij, maar ik heb het specifiek over Sull hier.
Overigens wel fijn dat het voor jou goed gaat!
  Manager PR/Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 22:54:20 #131
269689 crew  Viv
pi_168258208
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:43 schreef WupWup het volgende:
Ja ho, je quote mij, maar ik heb het specifiek over Sull hier.
Overigens wel fijn dat het voor jou goed gaat!
Ik vond het opvallend, zo veel anti-reclame onder elkaar. ;) Het is heel fijn dat mijn dochter nog steeds grotendeels moedermelk krijgt (de laatste tijd 4 flessen moedermelk, 1 fles poeder per dag) en dat ze sinds de start van het kolven enorm goed groeit, maar het blijft erg jammer dat het nodig was.
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:44:40 #132
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_168269462
Ik kom ook nog even spuitelleven over (verborgen) reflux.
Sull: hier een compleet ander kind na medicatie, was even zoeken welke werkte voor hem (protopomremmers als nexium en losec/omeprazol niet, want extreme verstopping en krampen) maar nu met ranitidine is het Zo vrolijk en gelukkig O+
Ik vond de stap ook groot naar medicatie maar het helpt hem enorm.

KA keek wel raar op vandaag bij controle dat we pas gaam bijvoeden vanaf 6 maanden. Maargoed hij drong ook aan op jbpm maar dat heb ik ook geweigerd.
pi_168270089
Ik kolf ook bijna fulltime omdat het aan de borst soms zoveel energie kostte. Kort drinken, na een uur weer komen etc. Nou heb ik geluk dat ik vrij makkelijk kolf dus ervaar kolven als minder belastend dan live voeden :@ Soms voel ik me daar wel schuldig over maar ja happy mama is ook belangrijk natuurlijk.

Ik vond het CB bij mij trouwens best relaxed toen ik zei met 6 maanden te gaan starten met bijvoeding. Weer een meevallertje.
M is nu 5,5 maand en krijgt dus ook alweer 5,5 maand volledig BV. Bijna 6 maanden, wat stiekem toch wel mijn minimum doel was.
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:11:13 #134
409579 LuDann
All the way
pi_168271247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:13 schreef Miezziej het volgende:
Ik kolf ook bijna fulltime omdat het aan de borst soms zoveel energie kostte. Kort drinken, na een uur weer komen etc. Nou heb ik geluk dat ik vrij makkelijk kolf dus ervaar kolven als minder belastend dan live voeden :@ Soms voel ik me daar wel schuldig over maar ja happy mama is ook belangrijk natuurlijk.

Ik vond het CB bij mij trouwens best relaxed toen ik zei met 6 maanden te gaan starten met bijvoeding. Weer een meevallertje.
M is nu 5,5 maand en krijgt dus ook alweer 5,5 maand volledig BV. Bijna 6 maanden, wat stiekem toch wel mijn minimum doel was.
Heb je ook niet de intentie om het op een gegeven moment weer te proberen? Kindjes gaan steeds effectiever drinken naarmate ze ouder worden.

Ik heb vanochtend een tepelhoedje geprobeerd maar Wolk vond het maar gek. :P Ze hapte in de eerste instantie wel aan maar liet toen los, wees ernaar en zei 'oh!' :D Helaas dus. :P
pi_168311400
Ik was een paar dagen gestopt met kolven. Veel te druk met mijn project, maar heb een inhaalslag gedaan voor school en kan het dit weekend rustig afmaken.

Ook was het steeds amper een druppel, in de avond niets meer, dus was een beetje ontmoedigd en dacht nou ja ik kijk wel. Eerst project afmaken, dan evt. toch een lk. Slik aantal dagen ook geen fenegriek meer maar heb er wel nog tot gisteren naar gestonken uit mijn oksels. :@ grappig ook wel dat toen ik bevallen was, ik ook een hele poos die geur had. Verschrikkelijk. _O-

Vanochtend dacht ik Nah, laat ik mezelf weer eens aanpluggen (wilde hem eigenlijk inpakken en terug brengen), ben ook niet meer ongesteld, wie weet. Keek gewoon televisie en na een minuut kijk ik naar beneden en ligt er gewoon een wit laagje vocht onder mijn tepel in het borstschild. Geen plakdruppel maar gewoon echte melk. Jompel. Geloofde het eigenlijk niet zo goed. Net weer even gedaan, zelfde resultaat. *O*

Aankomende twee weken weer grotendeels vrij (examen en inhaalweken waar ik niets hoef bij te dragen verder) dus ik ga gewoon weer verder met kolven. Dan te bedenken dat ik vanochtend vroeg nog dacht de kolf terug te gaan brengen. :+

Ik gooi de 'slechte' start maar even op m'n bloeding.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2017 23:55:39 ]
  Manager PR/Moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 00:47:16 #136
269689 crew  Viv
  zaterdag 21 januari 2017 @ 14:27:45 #137
52229 Chanty
pi_168320660
Wat goed myrr. Wat ik me wel afvraag: weet je kindje nog hoe het moet aanhappen? Of ga je alles kolven en in de fles geven?

In de tijd dat ik zwanger was van de eerste droomden veel mensen over borstvoeding geven aan de kat. Vanochtend had ik mijn oudste aan de borst en gebeurde er dit :D

Edit: foto weer weg

Nee ze ging niet drinken maar ze vond het wel reuze gezellig en lag Lucas kopjes te geven O+

[ Bericht 19% gewijzigd door Chanty op 22-01-2017 22:33:14 ]
  Manager PR/Moderator zondag 22 januari 2017 @ 22:39:53 #138
269689 crew  Viv
pi_168357171
Lief, Chanty!

ZZ had vandaag zo'n bui waarbij werkelijk niks goed was: wandelwagen, bedje, speelkleed, dragen, op schoot, ze was zelfs niet rustig te krijgen met een pink. Wat is het dan fijn om in het grote bed te kruipen en je baby aan te leggen! Ze kalmeerde meteen, heeft best goed gedronken en een lang dutje op mij gedaan. O+
pi_168360402
Ik breng best veel op bed door, nagenoeg elke voeding thuis, wel lekker even rusten en terugtrekken, voor beiden fijn <3.

Miezziej ik vond het in het begin ook enorm zwaar. Het is nu alleen nog qua spierkracht zwaar wat meer gewicht tillen maar hoef wel veel minder te ondersteunen want meer nek- en rompstabiliteit enzo... En liggend gaat inmiddels heel gemakkelijk, geen vergelijk met de eerste 2 a 3 maanden. En minder vaak is ook een stuk relaxter O+. Niet meer elk uur / elke 2u. Dus weer eens proberen misschien?

[ Bericht 66% gewijzigd door Unihipili op 23-01-2017 00:14:15 ]
  maandag 23 januari 2017 @ 02:37:27 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168363673
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 22:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
Lief, Chanty!

ZZ had vandaag zo'n bui waarbij werkelijk niks goed was: wandelwagen, bedje, speelkleed, dragen, op schoot, ze was zelfs niet rustig te krijgen met een pink. Wat is het dan fijn om in het grote bed te kruipen en je baby aan te leggen! Ze kalmeerde meteen, heeft best goed gedronken en een lang dutje op mij gedaan. O+
O+ O+ O+
KuikenGuppy
pi_168365119
Fijn Myr dat het vooruit gaat! Aw zo lief zo'n kroelpoes Chanty. Die van mij heeft weleens aan schoot delen gedaan toen de kindjes nog te klein waren om pluis uit te trekken :P. Wat heerlijk zo n drink/knuffel/slaap sessie Vivi O+
pi_168369902
Ik had net een grote broer van 2,5 die klaar zat met shirt en hemd omhoog en blote buik om zijn zusje drinken te geven O+
Helaas voor hem kon dat niet en moest zijn zusje toch bij mama uit de borstels drinken (krijg het er maar niet in dat hij die dingen borsten noemt :') )
pi_168369907
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

Heb je ook niet de intentie om het op een gegeven moment weer te proberen? Kindjes gaan steeds effectiever drinken naarmate ze ouder worden.

Ik heb vanochtend een tepelhoedje geprobeerd maar Wolk vond het maar gek. :P Ze hapte in de eerste instantie wel aan maar liet toen los, wees ernaar en zei 'oh!' :D Helaas dus. :P
Ja en nee. Ik zou graag in de ochtend en avond voeden en dan het kolven eromheen afbouwen. Op werk kolf ik nu om de 3 uur, en dan ga ik afbouwen naar 4, 5, 6 uur etc. Eigenlijk wil ik dat niet maar ja mijn werkgever gaat mij niet 3 keer per dag laten kolven zodra het kolfrecht voorbij is. Dubbel allemaal weer.
Ik vind het voeden wel gezellig O+ Maar nu hebben we een avondritueel waar man haar de fles geeft etc, ik weet niet hoe het zal gaan als we daar aan gaan sleutelen. Nouja, trial and error natuurlijk.

Heb haar vanochtend toevallig weer aan de borst gehad O+ Alleen zat ze steeds aan het randje van het tepelhoedje te pulken, mij te bijten (gelukkig geen tandjes nog :D :+) etc, dus helemaal ontspannen was het niet :+ Maar wel weer lief O+
pi_168370236
Wij hebben een zoontje van inmiddels bijna 10 weken oud (is 3 weken te vroeg geboren met een geboortegewicht van 3210 gr). Hij weegt nu 5490 gram. De eerste weken kwam hij snel en veel aan qua gewicht, maar sinds eind december lijkt dit af te nemen; zie onderstaande groeicurve.

Hij spuugde de afgelopen weken veel, dus in overleg met het CB hebben we de keuze gemaakt om de voeding in te dikken met nutriton. Afgekolfde melk indikken en geven via een flesje gaat goed; hij spuugt dan bijna niet. Maar een papje van nutriton voorafgaand aan borstvoeding lijkt niet te werken.

Hij drinkt nu overdag om de 2.5 uur en slaapt 's nachts door van 23 uur t/m 6 uur.

Is dit een normale groeicurve? Of is het verstandiger om over te stappen op flesvoeding i.v.m. het spugen?
  maandag 23 januari 2017 @ 13:20:33 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_168370274
Flesvoeding gaat het spugen denk ik niet verhelpen. De curve ziet er prachtig uit m.i.! Maar waarom weeg je bijna dagelijks?
disclaimer
pi_168370314
+1 op Sq, exact mijn gedachten
pi_168370520
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
Flesvoeding gaat het spugen denk ik niet verhelpen. De curve ziet er prachtig uit m.i.! Maar waarom weeg je bijna dagelijks?
Bedankt voor je reactie. Hij heeft een lastige start gehad; is geboren met 36 weken en 5 dagen met een infectie door langdurig gebroken vliezen en had hierdoor de kracht niet om te drinken uit de borst. Op advies van het ziekenhuis moesten we regelmatig wegen om te kijken of hij zelfstandig voldoende uit de borst kon halen. En zodat we eventueel tijdig konden ingrijpen met bijvoeding.

Inmiddels kunnen we dus wel stoppen met bijna dagelijks wegen :)
pi_168373057
Wat fijn dat jullie bijna wat minder vaak kunnen gaan wegen Isane. Dan mis je ook lekker tijdelijke dipjes en afbuiginkjes :). Ik begreep hier van het CB altijd dat ze pas ongerust worden als een groeilijntje twee lijnen doorsnijdt. Als er goed gepoept, geplast wordt en kindje is alert en meestentijds tevreden dan gaat het goed. Trouwens, mocht je ooit wel aanleiding hebben tot verder ingrijpen, dan kun je naast allerlei andere dingen (bijv droomvoeding geven) ook kleine beetjes kv bijgeven. Er zijn zat mensen die bv en kv combineren ;)
pi_168373810
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:02 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik zou graag in de ochtend en avond voeden en dan het kolven eromheen afbouwen. Op werk kolf ik nu om de 3 uur, en dan ga ik afbouwen naar 4, 5, 6 uur etc. Eigenlijk wil ik dat niet maar ja mijn werkgever gaat mij niet 3 keer per dag laten kolven zodra het kolfrecht voorbij is. Dubbel allemaal weer.
Ik vind het voeden wel gezellig O+ Maar nu hebben we een avondritueel waar man haar de fles geeft etc, ik weet niet hoe het zal gaan als we daar aan gaan sleutelen. Nouja, trial and error natuurlijk.

Heb haar vanochtend toevallig weer aan de borst gehad O+ Alleen zat ze steeds aan het randje van het tepelhoedje te pulken, mij te bijten (gelukkig geen tandjes nog :D :+) etc, dus helemaal ontspannen was het niet :+ Maar wel weer lief O+
Heb je dan in je hoofd de voedingen overdag te vervangen voor kunstvoeding of ben je van plan op je vrije dagen/avonden zo veel mogelijk te gaan kolven? (Dit houdt mij ook bezig nl. heb gelukkig nog vijf maanden)
pi_168374395
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:22 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Heb je dan in je hoofd de voedingen overdag te vervangen voor kunstvoeding of ben je van plan op je vrije dagen/avonden zo veel mogelijk te gaan kolven? (Dit houdt mij ook bezig nl. heb gelukkig nog vijf maanden)
In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik ( ;().

Ik weet niet wat het met mijn productie zou doen als ik de ene dag veel kolf en de andere dag niet. Ik ga denk ik vanaf half februari 4 uur ertussen laten, kijken hoe dat gaat. Maar het blijft emotioneel nog wel een dingetje.
pi_168375715
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:43 schreef Miezziej het volgende:

[..]

In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik ( ;().

Ik weet niet wat het met mijn productie zou doen als ik de ene dag veel kolf en de andere dag niet. Ik ga denk ik vanaf half februari 4 uur ertussen laten, kijken hoe dat gaat. Maar het blijft emotioneel nog wel een dingetje.
Snap ik helemaal. Stoppen terwijl het niet je eigen keuze is lijkt me zo rot.
Maar M. heeft tegen die tijd misschien minder bv nodig? Als je dan kolft tijdens de koffie- en lunchpauze, zou je het misschien redden? Zo zou ik het denk ik doen. En tot op zekere hoogte is je productie na negen maanden relatief stabiel.
pi_168376474
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:43 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Er zijn best wat vrouwen hier, ik ook, die al eerder op werkdagen zijn gestopt met kolven of lang niet zoveel kolfden overdag. Toen mijn baby acht maanden was en ik weer aan het werk ging (vier dagen p/w) heb ik het kolven na twee werkdagen al opgegeven. :') . Met voedingen in de ochtend (dat lukte ook niet altijd trouwens) maar met name 's avonds bleef mijn productie wel behoorlijk op peil. I kreeg dan overdag op het kdv flesvoeding. En als ze 's avonds erg hongerig was, omdat de bijvoeding nog niet veel voorstelde, kreeg ze 's avonds voor het slapen gaan ook nog een fles kv. Het zal je productie wellicht wel beīnvloeden maar het hoeft niet meteen helemaal over te zijn! Het is voor je productie wellicht wel goed om na het werk wel 'live' te voeden, denk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168381959
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:54 schreef Vosje6 het volgende:
Wat fijn dat jullie bijna wat minder vaak kunnen gaan wegen Isane. Dan mis je ook lekker tijdelijke dipjes en afbuiginkjes :). Ik begreep hier van het CB altijd dat ze pas ongerust worden als een groeilijntje twee lijnen doorsnijdt. Als er goed gepoept, geplast wordt en kindje is alert en meestentijds tevreden dan gaat het goed. Trouwens, mocht je ooit wel aanleiding hebben tot verder ingrijpen, dan kun je naast allerlei andere dingen (bijv droomvoeding geven) ook kleine beetjes kv bijgeven. Er zijn zat mensen die bv en kv combineren ;)
Bedankt voor je reactie! :)
pi_168414912
Wie weet of de Hema zoogkompressen een plakstrip hebben?
  woensdag 25 januari 2017 @ 11:57:50 #155
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_168414959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:55 schreef WupWup het volgende:
Wie weet of de Hema zoogkompressen een plakstrip hebben?
Zit geen plakstrip op.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_168415217
thanks
pi_168417888
Wij hadden net de intake bij het kdv en daar vroegen ze naar onze nachten. M. komt gemiddeld twee keer per nacht, terwijl ze van 8-15 weken maar een keer per nacht kwam (7-3-7 uur). Toen vroeg ze of ze bv of kv kreeg en of we al begonnen waren met groentehapjes. Ze krijgt dus bv en we zijn nog niet begonnen. Volgens die vrouw is het raadzaam om wel al te beginnen met groente, want bij bv zie je vanaf vier maanden dat baby's vaker 's nachts komen, omdat de melkproductie wat terugloopt omdat de moeder steeds meer doet (werken etc). Volgens haar komt M. 's nachts omdat haar bloedsuikerspiegel te laag wordt en ze dus niet genoeg heeft aan mijn voeding. Als ze groente krijgt zou de bloedsuikerspiegel volgens haar langer op peil blijven.
Het lijkt mij dat de hoeveelheden die ze nu aan groente binnen zou krijgen, zo weinig is dat het geen invloed heeft op die spiegel.
Ik vind het niet erg dat ze 2/3 keer per nacht komt, maar als ik over twee weken weer moet werken is het wel pittig.
Meningen?
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:42:14 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168418036
Ja, dat het KDV zich niet met jouw nachten en borstvoeding moet bemoeien.

Als jij geen probleem hebt, hoef je niks te veranderen. Als je wel wat wil veranderen mag je gelukkig zelf bedenken waar je je kennis vandaan haalt. En wat er straks met je nachten en energie gebeurt als je weer gaat werken, is nu toch niet te voorspellen. Maar dat je kind van wat muizehapjes groenten opeens meer gaat doorslapen klinkt mij onlogisch in de oren, en er zijn andere redenen om bijvoeding juist uit te stellen. Dat is een persoonlijke keuze die je lekker zelf moet maken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 25 januari 2017 @ 14:42:41 #159
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168418043
groentehapjes hebben veel minder te bieden, als jij jezelf wil vullen kies je ook niet voor alleen groentes. Er klopt dat er een 4 maanden dip is maar die zie je ook bij niet werkende moeders.

soms heeft je kind geen honger, maar vindt hij het fijn om zich te laten troosten door voeding en ook het geven van bv of kunstvoeding hoeft hierin niets uit te maken.

ik vind het nogal een suf advies om te concluderen dat het aan je voeding ligt.
pi_168418501
Ik vind het in eerste instantie gewoon geīnteresseerd overkomen, een 'hoe gaat het' gesprekje en daarbij een poging tot (ongevraagd) meedenken :) Dus ik zou zelf teruglachen, bedanken voor haar adviezen en vervolgens m'n eigen plan trekken :+

Die viermaandendip klopt idd, en dat ligt misschien ook wel aan een lagere productie, maar dat komt dan mi vooral doordat veel moeders niet zo veel en vaak kunnen of willen kolven als de baby voorheen (tijdens het verlof) dronk. Plus baby heeft meer oog voor de omgeving en drinkt overdag minder effectief -> gaat dat 's nachts inhalen. Groente geven draagt daar weinig aan bij, maar vanaf vier maanden bijvoeden is geloof ik het CB advies nu? Dus zo bijzonder ook niet dat ze het meldt. Alleen haar redenering erbij klopt mi niet helemaal, het klinkt een beetje als een klok klepel verhaal.
pi_168418926
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:35 schreef Mies_poes het volgende:
Wij hadden net de intake bij het kdv en daar vroegen ze naar onze nachten. M. komt gemiddeld twee keer per nacht, terwijl ze van 8-15 weken maar een keer per nacht kwam (7-3-7 uur). Toen vroeg ze of ze bv of kv kreeg en of we al begonnen waren met groentehapjes. Ze krijgt dus bv en we zijn nog niet begonnen. Volgens die vrouw is het raadzaam om wel al te beginnen met groente, want bij bv zie je vanaf vier maanden dat baby's vaker 's nachts komen, omdat de melkproductie wat terugloopt omdat de moeder steeds meer doet (werken etc). Volgens haar komt M. 's nachts omdat haar bloedsuikerspiegel te laag wordt en ze dus niet genoeg heeft aan mijn voeding. Als ze groente krijgt zou de bloedsuikerspiegel volgens haar langer op peil blijven.
Het lijkt mij dat de hoeveelheden die ze nu aan groente binnen zou krijgen, zo weinig is dat het geen invloed heeft op die spiegel.
Ik vind het niet erg dat ze 2/3 keer per nacht komt, maar als ik over twee weken weer moet werken is het wel pittig.
Meningen?
"...dus niet genoeg heeft..": ze komt toch zelf, slaapt weer lekker in en groeit prima? Dan klopt die zin van geen kant. Als de groei goed is, hoezo krijgt ze dan te weinig melk?
Kans is groter dat het niet je melkproductie is, maar een ontwikkelingsdingetje, en dus zo veranderlijk als het weer met deze leeftijd. :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 25 januari 2017 @ 15:37:02 #162
52229 Chanty
pi_168419309
Die vier maanden dip heeft volgens mij niks te maken met gaan werken. Ik was bij Lucas werkloos en ondanks dat had hij gewoon die vier maandendip. En met Amelie werk ik wel en die had een veel lichtere dip. Verder moet je doen wat voor jou goed voelt. Wil je nog niet starten met hapjes, dan doe je dat niet. Melk is hoofdvoeding en het duurt wel even voor ze genoeg binnen krijgen. Ik zou verder gewoon afwachten hoe je nachten straks verlopen en hoe je daarop reageert. Ik heb 9 maanden lang nachten gehad waarbij lucas elke 1,5 a 2 uur kwam (en ja ik werkte weer 6 van die 9 maanden) en toch heb ik dat somehow prima gered. Hoeveel slaap ik miste, merkte ik pas toen ik weer normale nachten kreeg ;) mensen zijn opmerkelijk flexibel soms.
  woensdag 25 januari 2017 @ 15:59:14 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_168419756
Op zich fijn dat ze meedenken (ook al is het ongevraagd) maar ik zou me er niet veel van aantrekken en scharen bij alle andere ongevraagde adviezen die je als nieuwbakken moeder van Jan en alleman krijgt.
Dus ook dit advies :7 ;).
KuikenGuppy
pi_168419888
Waar kun je zo'n groentenprakje bestellen waar ze van doorslapen? :+ c_/
Ff serieus: ik vond het zelfs bij mijn slokop meer voor de hand liggen dat hij extra wakker werd omdat hij simpelweg mama zo had gemist O+
pi_168420037
Die viermaandendip is niks meer dan een natuurlijke afvlakking van de groeicurve. Als we zo door zouden groeien als in de eerste 3 maanden, zouden we met 12 maanden al zo'n 14 a 15 kilo wegen. Extrapoleer voor de grap eens door tot volwassenleeftijd ;)
En verder: groente bevat amper calorieën. Als je kind 's nachts komt, heeft het misschien voeding nodig, maar wellicht ook gewoon mama, veiligheid. Beide vervang je niet met hapjes. Ik zou willen zeggen dat die kdv-leidster zich vooral bij haar eigen werk dient te houden.
pi_168420290
Morretje, ze krijgt zeker genoeg melk, volgens die mevrouw dus doordat ze 's nachts een aantal keer komt ;)

De vraag was inderdaad gewoon geīnteresseerd bedoelt :)
Fijn dat de dip herkenbaar is. Alleen, ik merk niks van de dip :') ze groeit hartstikke prima en zit tussen het +1 en +2 lijntje in. Volgens die mevrouw was ze zelfs al wat verder in haar ontwikkeling en leek het haar daarom hoed om te beginnen met groente.
Nou ja, blij te lezen hoe jullie erover denken. Dank daarvoor.
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:09:08 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168421088
Het is goedbedoeld ongevraagd advies, ongetwijfeld. Maar het brengt je toch aan het twijfelen en daarom vind ik het stom. Want door haar functie heeft ze toch een soort autoriteit, meer dan de kassajuffrouw of een moeder op het schoolplein.

Mies_poes, fijn dat het zo goed gaat, en succes met de crčche straks!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168422058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:09 schreef Lemijn het volgende:
Het is goedbedoeld ongevraagd advies, ongetwijfeld. Maar het brengt je toch aan het twijfelen en daarom vind ik het stom. Want door haar functie heeft ze toch een soort autoriteit, meer dan de kassajuffrouw of een moeder op het schoolplein.

Mies_poes, fijn dat het zo goed gaat, en succes met de crčche straks!
Daar heb je gelijk in, als je een onzeker trien bent als ik :')
pi_168422319
Vrijwel iedereen is (zeker in het begin) wel onzeker over zulke dingen geloof ik.

Wat ik wel zou willen aanraden is om met deze kdv-leidster goede afspraken te maken over het eten. Want kennelijk heeft zij daar wat andere opvattingen over en wie weet gaat ze je baby ook wel extra dingen geven op het kdv. Dus duidelijk aangeven wat jij wel en niet wil en heldere afspraken maken.
pi_168423092
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:06 schreef Franny_G het volgende:
Vrijwel iedereen is (zeker in het begin) wel onzeker over zulke dingen geloof ik.

Wat ik wel zou willen aanraden is om met deze kdv-leidster goede afspraken te maken over het eten. Want kennelijk heeft zij daar wat andere opvattingen over en wie weet gaat ze je baby ook wel extra dingen geven op het kdv. Dus duidelijk aangeven wat jij wel en niet wil en heldere afspraken maken.
Ze is gelukkig geen leidster, maar een manager-achting iets.
Als mijn baby naar het kdv gaat is ze al 5.5 maand en misschien krijgt ze dan al wel wat groente van ons. Zo niet, ga ik het zeker aangeven, want dat zou ik heel vervelend vinden.
pi_168455815
Weer een vraag: mijn baby van vier maanden heeft soms moeite met poepen; krampjes, persen zonder resultaat etc. Ze poept vaak eens in de vier dagen, nu heeft ze echter al een week niet gepoept, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Is een week niet poepen normaal bij borstvoeding?
pi_168456339
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:18 schreef Mies_poes het volgende:
Weer een vraag: mijn baby van vier maanden heeft soms moeite met poepen; krampjes, persen zonder resultaat etc. Ze poept vaak eens in de vier dagen, nu heeft ze echter al een week niet gepoept, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Is een week niet poepen normaal bij borstvoeding?
Ja, dat is normaal. Zolang ze er geen last van hebben is geloof ik ééns per 14 dagen ook nog "normaal" bij uitsluitend bv.
pi_168456435
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:18 schreef Mies_poes het volgende:
Het record van de mijnes was 15 dagen. Zonder er last van te hebben, ook geen krampjes of persen oid. Daarvoor had ze er ook al regelmatig 10+ dagen tussen laten zitten. Uiteindelijk heb ik (ondanks dat we een week later met rapley zouden beginnen) een peer voor haar gepureerd en die naar binnen gelepeld en de volgende dag was er poep. Veel poep. :D De huisarts begon over lactulose of andere medicatie, maar in overleg heb ik toch voor deze manier gekozen, ook omdat ze dus al bijna 6 maanden was.
pi_168456672
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja, dat is normaal. Zolang ze er geen last van hebben is geloof ik ééns per 14 dagen ook nog "normaal" bij uitsluitend bv.
14 dagen? Oh wauw, dan zit ze onder van haar teentjes tot haar kruin en weer terug :D
pi_168456731
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:31 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Het record van de mijnes was 15 dagen. Zonder er last van te hebben, ook geen krampjes of persen oid. Daarvoor had ze er ook al regelmatig 10+ dagen tussen laten zitten. Uiteindelijk heb ik (ondanks dat we een week later met rapley zouden beginnen) een peer voor haar gepureerd en die naar binnen gelepeld en de volgende dag was er poep. Veel poep. :D De huisarts begon over lactulose of andere medicatie, maar in overleg heb ik toch voor deze manier gekozen, ook omdat ze dus al bijna 6 maanden was.
Zo dat werkte! Waarom ben je dat gaan geven, als ik vragen mag, als ze er toch geen last van had?
pi_168457029
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:37 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Zo dat werkte! Waarom ben je dat gaan geven, als ik vragen mag, als ze er toch geen last van had?
Ik was gewend aan 10 dagen ongeveer, 15 zat me toch niet helemaal lekker en het begon een beetje te kriebelen. Ik wilde geen medicatie gebruiken omdat ze er geen last van had, maar een beetje fruit leek me geen kwaad te kunnen. :) Bij de komende mini zou ik het best nog iets langer aan durven te kijken als hij/zij er geen last van heeft verder.
pi_168460550
Record hier staat op 21 of 22 dagen... Is normaal inderdaad, zolang ze er geen last van hebben.
pi_168461201
Hier nu officieel dreumes aan de borst! :D alhoewel hij erg weinig drinkt de laatste week. Net weer een fikse griep+megasnot+oorontsteking achter de rug dus was wel logisch, maar hij leek aardig opgeknapt. Even geen idee of zijn weinige drinken 'gewoon' is of dat hij toch nog ergens last van heeft. Mijn eerste dronk soms nog 8x per etmaal, maar kleine man gister maar 5x waarvan 3x op mijn initiatief en maar slokjes :?
pi_168461573
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 09:10 schreef Vosje6 het volgende:
Hier nu officieel dreumes aan de borst! :D alhoewel hij erg weinig drinkt de laatste week. Net weer een fikse griep+megasnot+oorontsteking achter de rug dus was wel logisch, maar hij leek aardig opgeknapt. Even geen idee of zijn weinige drinken 'gewoon' is of dat hij toch nog ergens last van heeft. Mijn eerste dronk soms nog 8x per etmaal, maar kleine man gister maar 5x waarvan 3x op mijn initiatief en maar slokjes :?
Gefeliciteerd!

5x voor een dreumes die ook gewoon met de pot mee eet is toch niet weinig? Die van mij drinkt nog 2-3x, en dat vind ik eigenlijk wel veel. Ik ben van plan de ochtend voeding er af te gooien, iig door de weeks, want het neemt zoveel tijd in beslag en de ochtenden zijn nogal hectisch soms...
pi_168461578
Gefeliciteerd Vosje! Elk kind is anders, ook qua drinkpatroon. Mijn oudste en jongste waren wat dat betreft precies vergelijkbaar met de jouwe.
pi_168461797
Hehe: dat anders zijn zit er hier inderdaad goed in: alle 'oplossingen' bij de eerste (qua vermaak, voeding, troost, slapen) werkten net weer niet bij de tweede ;). Zo ging er wat tijd overheen voordat we uitgevogeld hadden dat deze dus NIET wilde clusteren als minibeeb, maar in een bedje gelegd wilde worden... :P Gelukkig hebben ze wel dezelfde voorkeuren voor actief zijn en knuffels O+ O: en ze doen aan synchroonpoepen tegenwoordig: superhandig :D
pi_168461885
Ochtendvoeding wordt hier trouwens dus de laatste dagen overgeslagen, en dat gooit de dagplanning weer overhoop :'). Ben zo benieuwd hoe het voeden in jaar twee gaat verlopen. Ik heb me vast voorgenomen om er goed van te genieten dat hij nu echt niet meer afhankelijk is van de moedermelk en alles meer flexibel is en die grote kerel als hij daar behoefte aan heeft toch nog lekker de geborgenheid van de borst kan opzoeken :).
  vrijdag 27 januari 2017 @ 10:25:44 #183
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_168462237
Hier is het na 1,5 jaar wel klaar. Sinds ik 2 maanden geleden voor het eerst ongesteld werd is m'n productie volledig ingestort (wel blij dat ik m'n kleinere pre-zwangerschap cupmaat terugheb *O* ). Dreumes sabbelt nog wel 2 minuten aan de borst maar klooit vooral, en het heeft eigenlijk weinig meer met borstvoeding te maken. Nu al twee dagen niet aangeboden. Vind het wel een ding om er definitief mee te stoppen. ;(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_168462578
Mariposas: gewoon niet doen dan (definitief stoppen) :) Jij gaat gewoon mee met waar je kindje behoefte aan heeft :* Kan me helemaal voorstellen dat het heel raar voelt, maar voor hetzelfde geld heeft je dreumes over een tijdje ineens wel behoefte aan de borst
pi_168462834
Hier wordt nog vrolijk en veel gevoed, ze is nu bijna 18 maanden. Ik heb er eerder wel eens over gepost, dat ik me een beetje zorgen maakte, maar ik laat het nu maar gewoon los. Ze eet trouwens een stuk meer als ik er niet bij ben, dus ze kan het wel. Maarja, als mama er is, is de borst wel echt het lekkerst, en makkelijkst ook, denk ik.

Gelukkig vraagt ze nu om 'melk!' en niet meer om 'tiet!' zoals eerst ;)

Wat vinden jullie trouwens van de discussie of je in het openbaar zou moeten voeden (over die vrouw in de Mediamarkt laatst)? Ik doe dat dus ook, hup trui omhoog en drinken maar. Zonder doek of iets erover... Ik heb er nooit klachten over gehad, alleen mijn man vroeg laatst of ik er alsjeblieft iets overheen wilde doen, want hij vond het gęnant... Nu vraag ik me af, ben ik zo raar dat ik open en bloot mijn borsten laat zien, of moeten mensen dat maar normaal vinden? Als zelfs mijn man het raar vindt, die echt heel ruimdenkend is, dan heeft ie misschien een punt. Soms weet ik gewoon echt niet wat sociaal acceptabel is. Meningen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_168463214
Voor mij hoeft niemand bedekt te voeden onder doeken en lappen.
Ben zelf alleen wel gestopt met openbaar voeden vanaf het moment dat de omgeving interessanter werd dan drinken. Dat vond ik niet fijn steeds half bloot ergens te zitten.

Ik denk wel dat de manier waarop je bv geeft wat uitmaakt.
Het hoeft voor mij niet perse zo van gooi alles open en zwiep die borsten maar om de oren bij anderen.
Beetje discreet vind ik wel zo prettig, ook als ik een ander zie voeden.
Zal er alleen niets van zeggen als anderen daar anders over denken en wel er zo mee omgaan dat alles erop en eraan te zien is.
pi_168463254
Ik vind het niet erg als ik iemand anders zie voeden, zelf doe ik het alleen niet. Vind het toch wat gedoe met dat tepelhoedje etc en dan ben ik misschien toch een beetje preuts :@

M poept trouwens sinds haar geboorte echt elke dag :D Deze week steeds 1 keer per dag, dat vonden wij al weinig :+ (vaak toch wel iets van 3 keer per dag)
pi_168463270
SaskiaR: ik wilde dat het doodgewoon werd gevonden (ikzelf zou het ubernormaal vinden als iemand dat deed in mijn nabijheid) en ik wilde dat ik dat zelf zo kon doen. Door alle opgeklopte social media verhalen en onwennigheid vanuit mijn nabije omgeving voedt ik buitenshuis alleen als het niet anders kan en zo discreet mogelijk :@
pi_168463281
Ik voed ook in het openbaar. Ik vind die hele mediamarkt-vertoning van onlangs echt genant. Het is je recht om je kind te voeden, dan heb je zo'n rare medewerker en manager die daar een onwijs debacle van gaan maken en dan kan de PR van mediamarkt zelf nog niet eens een goed antwoord maken. Ik heb mijn koelkast vorige week dan ook bij coolblue besteld :Y)
pi_168463402
Ik heb dus echt geen schaamte blijkbaar :D terwijl ik laatst zelf nog een double-take deed toen ik een vrouw zag voeden, in het babycafé nog wel 8)7 Gek hoe die sociale normen er zo ingeramd zitten.
Ik was eerlijk gezegd verbaasd over de hoeveelheid vrouwen die op social media reageerden op dat Mediamarktverhaald, en die het dus ook raar vonden dat iemand in het openbaar zat te voeden. Blijkbaar is het onder vrouwen dus ook niet normaal.
pi_168463526
De grootste roeptoeters reageren, over het algemeen. En dat zijn meestal niet de mensen met de meest genuanceerde meningen. Ik zag hier ook iemand schrijven over discretie vs rondvliegende borsten, maar werkelijk, WIE gooit zijn hele hebben en houwen op tafel om z'n kind te voeden? Ik zie redelijk vaak vrouwen voeden, maar dat doet iedereen discreet. Vaak moet je het zelfs weten om het te kunnen zien.
pi_168463610
Ik ben dus niet echt heel discreet, soms zijn beide borsten bloot en dan zie je er wel eentje. Maargoed, je hoeft niet te kijken.

Ik had wel vorige week de eerste 'geef jij nog bv dan???' te pakken. Maar van een oudtante in de 80, die gewoon echt niet wist dat dat met anderhalf nog kon. Toen ik dat uitgelegd had, vond ze het wel prima. Gek hoe die standaarden veranderen door de tijd heen.
pi_168463617
Ik heb het mediamarktverhaal gemist? Ik voed in het openbaar maar ik zoek wel even een rustig hoekje op. Meer voor mezelf en uk dan voor schaamte, ze drinkt fijner als het rustiger is. In de trein zoek ik dan wel een tweezit uit en geen vierzit bijv. Nooit nare reacties gehad ook, wel thumbs up en van de conducteur wat meer tijd om mn ovkaart te zoeken :+

Mies, uk poept ook dagelijks en vaak ook meerdere keren :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_168463674
Goede vraag Saskia. Ik weet het niet zo goed. Ik vind wel dat je inderdaad gewoon in het openbaar moet kunnen voeden en dat het jammer is als mensen zich daardoor belemmerd voelen om bv te geven. Maar ik voel me er zelf niet prettig bij om overal maar te pas en te onpas te flashen omdat mijn kind wil drinken. Met een kleintje logisch, maar met mijn al wat oudere kind dat prima andere dingen eet en drinkt of op een andere manier getroost kan worden vind ik het niet echt nodig. Maar dat is dus heel persoonlijk. En ik voedde wel buitenshuis, maar ik ging wel altijd zoveel mogelijk apart zitten of met mijn rug naar mensen toe. Ook bij familie of vrienden thuis. Met name omdat ik dan zelf relaxter erbij zat, baby rustiger kon drinken en niet werd afgeleid, maar ook omdat ik anderen niet voor het hoofd wil stoten en geen zin heb in opmerkingen.

In het openbaar voeden kan ook wel op verschillende manieren. Zo in your face hoeft voor mij niet echt. Ook omdat ik uit eigen ervaring dus weet dat je heel prima discreet kan voeden zonder jezelf onder complete tafelkleden te verstoppen.

Ik heb geen idee hoe dat in die winkel ging, maar op zich vind ik de vraag of je misschien ergens anders zou willen voeden niet heel ongepast. Het ligt een beetje aan de situatie en de manier waarop het gevraagd worden. Het kan ook best bedoeld zijn om een rustiger plek aan te bieden, al geloof ik dat het hier anders lag. Ik vind wel dat de normalisering van voeden in het openbaar mi z'n doel een beetje voorbij schiet met van dat barricadegedrag als heel recalcitrant in de etalage te gaan zitten voeden 'omdat het toch gewoon normaal moet worden gevonden'... Je hoeft niet per se te shockeren om je punt te maken.
pi_168463855
Heel verhaal getikt, weg verbinding en weg nuancering op mn vorige post :(

Ik heb het wel degelijk verschillende keren zien gebeuren. En ik vind echt dat mensen het zelf moeten weten of ze alles bloot gooien.
Ik denk juist door het in your face gebeuren dat mensen er een mening over gaan geven en er negatief reacties komen.
Ik kan ook niets in de mediamarktdiscussie van kom we gaan massaal daar openbaar voeden.
Waarom moet het perse met een statement op zo'n manier?

En verder +1 op Mineola
pi_168463909
Hier vind ik in openbaar voeden echt geen enkel probleem, en heb ook het idee dat ik echt nog nooit rare blikken ofzo heb gehad, juist eerder 'bemoedigende' blikken! Ik zoek ook niet specifiek een rustig plekje, maarrrrr bij mij is er bij voeden ook echt nooit ook maar iets van borst te zien? Daar zit baby met z'n hoofd de hele tijd voor, behalve misschien de seconde van aan- of afkoppelen, maar dat is echt zo voorbij.

Ik snap ook niet zo goed waarom 2 borsten in beeld zouden zijn bij voeden, eerlijk gezegd snap ik dan best dat mensen kijken. Alsnog moet het gewoon kunnen maar ik snap best dat er mensen zijn die dan denken/kijken met een idee van 'mwah, dat had ik niet per se hoeven zien'. Maar goed, dat is dus alleen als ik visualiseer dat iemand met compleet naakt bovenlijf voedt en dat heb ik nog nooit gezien. :+

Bij dochter voedde ik na een tijdje niet meer/veel minder vaak in het openbaar maar dat was omdat ze dan bijvoorbeeld zelf ook mee at.

Oh en als ik iemand anders zie voeden in het openbaar kijk ik soms ook, en dat is meer van 'aaaaaah baby ligt zoet te drinken', maar ik bedenk me nu dat als iemand het superspannend vindt om in het openbaar te voeden wellicht denkt 'AAAAAH ZE ZIET ME HELP IEDEREEN KIJKT', terwijl dat dus geenszins zo bedoeld is.

Zo. Megapost. :Y)
pi_168464008
mini T heb ik echt overal en nergens gevoed, dat vond ik geen enkel probleem. Dreumes T voed ik eigenlijk alleen maar thuis, dat voelt veel gekker om in het openbaar te doen. Veel persoonlijker ofzo. De enige plek waar ik nog wel voed is tijdens een lange treinreis ofzo, zodat hij dan makkelijk in slaap komt. Voor de rest krijgt hij gewoon normaal eten als hij honger heeft, en een knuffel als hij wil knuffelen.

Wat ik erg lastig vind zijn de vragen "hoe lang wil je nog door blijven bv geven?", want daar zit voor mij de ondertoon in verstopt "jeetje, geef je nu nog steeds bv, wat stom". Vooral mijn ouders hebben een handje om dat elke keer te vragen, wat maakt dat ik het ook lastig vind om T te voeden als ik daar ben... 8)7
pi_168464029
Zeg het hardop, Svane! Gewoon iets als "wat leuk om te zien" of "wat een lief tafereel, ga zo door" Die steun van een random voorbijganger is zo fijn!
pi_168464133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:56 schreef Svane het volgende:

Oh en als ik iemand anders zie voeden in het openbaar kijk ik soms ook, en dat is meer van 'aaaaaah baby ligt zoet te drinken', maar ik bedenk me nu dat als iemand het superspannend vindt om in het openbaar te voeden wellicht denkt 'AAAAAH ZE ZIET ME HELP IEDEREEN KIJKT', terwijl dat dus geenszins zo bedoeld is.

Dat zou ik dus idd hebben als iemand iets erover zegt :D En dan vind ik het na zoveel maanden en twee kinderen echt niet meer superspannend om in het openbaar te voeden, maar ik voel me wel heel kwetsbaar of zo.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 15:44:06 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_168468431
Ik ben ook pro voeden in het openbaar maar ik snap ook niet waarom iemand bijvoorbeeld in de Ikea per se op een bank in de showroom wil zetten terwijl het 5 meter naar het restaurant is bijvoorbeeld.

En verder +1 op Mineola.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')