Ik kan het idee gewoon niet los laten, het blijft steeds terugkomen (vrijwel dagelijks) en ik wil in ieder geval een poging wagen. Mocht het niet lukken, dan kan ik het los laten, maar heb die rotdingen niet gekregen om er maar een paar maanden gebruik van te maken. Mooi zijn ze toch al niet meer dus kan ze net zo goed gebruiken voor waar ze voor bedoeld zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Myrr, ik heb geen advies, maar wel een (wellicht persoonlijke) vraag: Waarom wil je dit doen? Als ik het goed heb is jouw kleintje nu een jaar, toch? Ik ben erg nieuwsgierig!
Ik zal tussendoor wel posten. Nu even douchen en weer kolven. Twee uur terug viel de druppel bijna.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben benieuwd of het je lukt, myrr. Denk je dat je kleine de borst nog zou nemen? Succes, hou je ons op de hoogte?
Even los van je andere redenen, maar misschien hoef je je hierom sowieso minder druk te maken nu je kindje geen pasgeborene meer is (en dus geen verhoogde kans op een ernstig beloop meer heeft).quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:16 schreef Myrr het volgende:
Daarnaast heeft mijn vriend de laatste tijd weer om de haverklap een koortslip, ik ben hier resistent tegen en mijn ha heeft destijds verteld dat zo lang ik bv geef, ik me nergens druk om hoef te maken. Het is lastig om te zien dat hij zich steeds in moet houden, omdat hij J. niet wil besmetten.
Geen tips. Ik heb van Lucas altijd een compleet gebit erin staan maar geen last van. Doet het ook pijn? Anders even LLL bellen?quote:Op woensdag 11 januari 2017 22:19 schreef Lamb29 het volgende:
Iemand tips?
E heeft nu 4 tanden en zijn bovenste 2 tandjes groeien hard nu. Sinds een weekje ongeveer heb ik links na het drinken afdrukken naast mijn tepel van deze 2 boven tandjes. Rechts gebeurt dit niet.
Zorgvuldig aanleggen, beetje verschuiven qua houding helpt niet. Gelukkig is het (nog) niet stuk maar de afdrukken zijn best flink.
Wil voorkomen dat het wel stuk gaat
Antistoffen (gevormd na een infectie of vaccinatie) die je als moeder doorgeeft via de placenta of moedermelk worden na verloop van tijd afgebroken in het lichaam van het kindjequote:Op donderdag 12 januari 2017 00:50 schreef Unihipili het volgende:
Is het niet zo dat als je het ooit zelf al gehad hebt je herpes toch wel bij je draagt dus toch al antistoffen voor doorgeeft? Of euh hoe zat het.
En idd geen pasgeborene meer.
Wat een doorzettingsvermogen, respect hoorquote:Op vrijdag 13 januari 2017 09:36 schreef Myrr het volgende:
En dan lopen hier straks twee koortslippers ronden besmet hij nichtje neefje weer of kinders bij de gastouder en moet ik thuis blijven als hij er een heeft. Neh, ik geef het wel weer even door zo lang het kan.
Maargoed. Gisteren dus de hele dag niets. Geen druppel, in de avond een mini, maargoed, ik ben vanochtend begonnen te bloeden dus hopelijk is dat de reden. Wel een domper zo, nadat het dinsdagavond duidelijk vloeibaarder begon te worden en bijna viel.
Vanochtend wel een klein drupje trouwens. Heb 'm eraf gevist met een theelepel en aan m'n zoontje gegeven.
-Edit-
De eerste valdruppel is binnen.![]()
In principe is goed uitkoken voldoende. Freestyle heeft een gesloten circuit maar gezien het feit dat de motor en slangetjes nooit door haar gebruikt zijn is dat sowieso geen issue.quote:Op maandag 16 januari 2017 11:14 schreef Syba het volgende:
Hoi dames!
Ik heb even een vraagje aan jullie, hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Ik sta zo'n beetje op het punt te gaan werpen en ben van plan na de bevalling borstvoeding te gaan geven. Nou heb ik van een vriendin haar Medela Freestyle kolf overgenomen. Zij heeft hem aangeschaft en na een korte tijd ging het apparaat stuk. Het is toen opgestuurd en ze heeft van Medela een nieuwe motor en nieuwe slangetjes gekregen. In de tussentijd was de borstvoeding bij haar echter gestopt, dus ze heeft deze nieuwe onderdelen nooit gebruikt. De rest van de onderdelen is wel gebruikt, niet erg lang maar wel een aantal weken. Is het nodig om deze te vervangen? Ik lees nogal tegenstrijdige berichten overal. Soms staat er dat alles wat in aanraking is geweest met melk moet worden vervangen, maar mij lijkt dat het goed uitkoken (minimaal 5 minuten in een pan ruim kokend water) van deze onderdelen toch ook ervoor zorgt dat er geen bacteriën en schimmels kunnen overleven. Voor zover ik weet heeft ze geen spruw of borstontsteking gehad. Wat zouden jullie doen?
Dank voor je reactie! Dat dacht ik ook al. Alleen de membranen mogen volgens mij maar maximaal 5 minuten uitgekookt worden, maar dat leek mij ook al wel afdoende. Ga ik het zo doen!quote:Op maandag 16 januari 2017 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In principe is goed uitkoken voldoende. Freestyle heeft een gesloten circuit maar gezien het feit dat de motor en slangetjes nooit door haar gebruikt zijn is dat sowieso geen issue.
Ik zou wel even kijken of het borstschild de juiste maat heeft voor jou!
Mijn huisarts wou dat nu niet meer geven, omdat de jbpm werktquote:Op maandag 16 januari 2017 13:58 schreef Mies_poes het volgende:
Sull, mijn baby wordt ook van reflux verdacht en krijgt hier nu omeprazol voor. Misschien zoiets vragen aan de huisarts? Wat WupWup dus eigenlijk zegt.
Nope. Een goede wasmachine kopen wellichtquote:Op woensdag 18 januari 2017 12:06 schreef Burdie het volgende:
Mijn baby spuugt ook best veel, maar heeft er geen last van. Dan hoef ik er niks mee toch?
Het helpt om de melk beter in de maag te houden, maar als het dan toch omhoog komt, blijft het zure maagzuur langer in de slokdarm zitten, wat voor extra irritatie zorgt. Dus het kan werken, maar het kan het ook juist erger maken.quote:Op woensdag 18 januari 2017 10:43 schreef Bloesem. het volgende:
Wat een bijzonder advies, Sull. Jbpm is inmiddels toch ook een achterhaald advies bij reflux? Niet minder zuur, wel moeilijker om te verwerken, had ik ergens begrepen (ik weet daar het fijne niet van) Ik sluit me helemaal aan bij Wup.
Omdat het zo leuk isquote:Op woensdag 18 januari 2017 12:50 schreef Burdie het volgende:
Room, omdat het cb heel erg op kv is ingesteld, wat Wup net ook zei. Ik vind ons cb redelijk meedenkend en bv-minded, maar ook zij geven gewoon slechte adviezen qua bv.
Offtopic, maar om dezelfde reden snap ik dus ook niet zo goed waarom zo veel mensen al zo vroeg met bijvoeding (en dan vooral met potjes - ik zie daar echt 0 voordelen van) beginnen.
Je productie kan dat volgens mij wel hebben, die is na negen maanden aardig stabiel. Alleen denk ik wel dat je de borst af en toe leeg moet kolven ivm stuwing.quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:53 schreef LuDann het volgende:
Wat lastig Sull. Fulltime kolven is ook niks, ik zou inderdaad toch eens kijken of je nog eens kunt overleggen.
Burdie: bij Wolk was veel spugen achteraf gezien te wijten aan een aantal voedselallergieën. Maar dat komt niet zo veel voor.
Ik heb ook een probleempje. Wolk (17 mnd) heeft sinds een week aften in haar mond en haar tandvlees en binnenkant van haar mond is ontstoken en opgezet. Daarom was aanhappen moeilijk en kreeg ik een kloof rechts. Die kloof is nu een echte wond geworden.
Ik heb een tijdje stug doorgevoed maar het is behoorlijk pijnlijk nu. Zou het kwaad kunnen voor mijn productie om gewoon een paar dagen niet meer te voeden met die kant? Ik heb weinig trek in kolven.
Ik heb ook het idee dat het niet meer even opgekrikt wordt. Alhoewel mijn dreumes wel altijd tevreden is na een voeding (alhoewel hij verder ook als een beer vv eet dus hoeveel 'ie daadwerkelijk nog drinkt weet ik ook niet). Als ik kolf is de opbrengt om te huilen in ieder geval, dus dat doe ik gewoon niet meerquote:Op woensdag 18 januari 2017 13:09 schreef WupWup het volgende:
Je productie is niet stabiel in hoeveelheid, maar flexibeler. Het is vraag-aanbodgestuurd, niet meer hormonaal. Alhoewel die flexibiliteit bij mij vooral gold voor in de negatieve zin: ik kreeg het na een jaar niet makkelijk meer opgekrikt. Weet niet hoe dat voor anderen is?
Toen I 16 maanden was, ben ik tien dagen weggeweest voor mijn werk. Tijdens die reis kolfde ik hooguit 1x per dag en dan ook minimaal. Daarna kon ik gewoon nog bv geven, al is het wel logisch dat de productie achteruit gaat. Ik vond dat geen probleem. Heel kort af en toe kolven is misschien wel handig voor de stimulans?quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:53 schreef LuDann het volgende:
Ik heb ook een probleempje. Wolk (17 mnd) heeft sinds een week aften in haar mond en haar tandvlees en binnenkant van haar mond is ontstoken en opgezet. Daarom was aanhappen moeilijk en kreeg ik een kloof rechts. Die kloof is nu een echte wond geworden.
Ik heb een tijdje stug doorgevoed maar het is behoorlijk pijnlijk nu. Zou het kwaad kunnen voor mijn productie om gewoon een paar dagen niet meer te voeden met die kant? Ik heb weinig trek in kolven.
quote:Op woensdag 18 januari 2017 10:38 schreef WupWup het volgende:
jij moet nu fulltime kolven en dat werkt niet.
quote:
quote:
Ja diep respect dat je het volhoudt hoor!quote:Op woensdag 18 januari 2017 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn BE!
[..]
[..]
[..]Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
Respect hoor! Ik heb het ook een aantal weken gedaan vanwege aanhapproblemen maar was erg blij toen het met tepelhoedje toch lukte uiteindelijk.quote:Op woensdag 18 januari 2017 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn BE!
[..]
[..]
[..]Hier nu 9 weken bezig en het gaat best goed, maar als ik het kon omzeilen met omeprazol zou ik dat doen.
Ja ho, je quote mij, maar ik heb het specifiek over Sull hier.quote:Op woensdag 18 januari 2017 21:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat fijn BE!
[..]
[..]
Ik vond het opvallend, zo veel anti-reclame onder elkaar.quote:Op woensdag 18 januari 2017 22:43 schreef WupWup het volgende:
Ja ho, je quote mij, maar ik heb het specifiek over Sull hier.
Overigens wel fijn dat het voor jou goed gaat!
Heb je ook niet de intentie om het op een gegeven moment weer te proberen? Kindjes gaan steeds effectiever drinken naarmate ze ouder worden.quote:Op donderdag 19 januari 2017 16:13 schreef Miezziej het volgende:
Ik kolf ook bijna fulltime omdat het aan de borst soms zoveel energie kostte. Kort drinken, na een uur weer komen etc. Nou heb ik geluk dat ik vrij makkelijk kolf dus ervaar kolven als minder belastend dan live voedenSoms voel ik me daar wel schuldig over maar ja happy mama is ook belangrijk natuurlijk.
Ik vond het CB bij mij trouwens best relaxed toen ik zei met 6 maanden te gaan starten met bijvoeding. Weer een meevallertje.
M is nu 5,5 maand en krijgt dus ook alweer 5,5 maand volledig BV. Bijna 6 maanden, wat stiekem toch wel mijn minimum doel was.
quote:Op zondag 22 januari 2017 22:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
Lief, Chanty!
ZZ had vandaag zo'n bui waarbij werkelijk niks goed was: wandelwagen, bedje, speelkleed, dragen, op schoot, ze was zelfs niet rustig te krijgen met een pink. Wat is het dan fijn om in het grote bed te kruipen en je baby aan te leggen! Ze kalmeerde meteen, heeft best goed gedronken en een lang dutje op mij gedaan.
Ja en nee. Ik zou graag in de ochtend en avond voeden en dan het kolven eromheen afbouwen. Op werk kolf ik nu om de 3 uur, en dan ga ik afbouwen naar 4, 5, 6 uur etc. Eigenlijk wil ik dat niet maar ja mijn werkgever gaat mij niet 3 keer per dag laten kolven zodra het kolfrecht voorbij is. Dubbel allemaal weer.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:11 schreef LuDann het volgende:
[..]
Heb je ook niet de intentie om het op een gegeven moment weer te proberen? Kindjes gaan steeds effectiever drinken naarmate ze ouder worden.
Ik heb vanochtend een tepelhoedje geprobeerd maar Wolk vond het maar gek.Ze hapte in de eerste instantie wel aan maar liet toen los, wees ernaar en zei 'oh!'
Helaas dus.
Bedankt voor je reactie. Hij heeft een lastige start gehad; is geboren met 36 weken en 5 dagen met een infectie door langdurig gebroken vliezen en had hierdoor de kracht niet om te drinken uit de borst. Op advies van het ziekenhuis moesten we regelmatig wegen om te kijken of hij zelfstandig voldoende uit de borst kon halen. En zodat we eventueel tijdig konden ingrijpen met bijvoeding.quote:Op maandag 23 januari 2017 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
Flesvoeding gaat het spugen denk ik niet verhelpen. De curve ziet er prachtig uit m.i.! Maar waarom weeg je bijna dagelijks?
Heb je dan in je hoofd de voedingen overdag te vervangen voor kunstvoeding of ben je van plan op je vrije dagen/avonden zo veel mogelijk te gaan kolven? (Dit houdt mij ook bezig nl. heb gelukkig nog vijf maanden)quote:Op maandag 23 januari 2017 13:02 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik zou graag in de ochtend en avond voeden en dan het kolven eromheen afbouwen. Op werk kolf ik nu om de 3 uur, en dan ga ik afbouwen naar 4, 5, 6 uur etc. Eigenlijk wil ik dat niet maar ja mijn werkgever gaat mij niet 3 keer per dag laten kolven zodra het kolfrecht voorbij is. Dubbel allemaal weer.
Ik vind het voeden wel gezelligMaar nu hebben we een avondritueel waar man haar de fles geeft etc, ik weet niet hoe het zal gaan als we daar aan gaan sleutelen. Nouja, trial and error natuurlijk.
Heb haar vanochtend toevallig weer aan de borst gehadAlleen zat ze steeds aan het randje van het tepelhoedje te pulken, mij te bijten (gelukkig geen tandjes nog
![]()
) etc, dus helemaal ontspannen was het niet
Maar wel weer lief
In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik (quote:Op maandag 23 januari 2017 15:22 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Heb je dan in je hoofd de voedingen overdag te vervangen voor kunstvoeding of ben je van plan op je vrije dagen/avonden zo veel mogelijk te gaan kolven? (Dit houdt mij ook bezig nl. heb gelukkig nog vijf maanden)
Snap ik helemaal. Stoppen terwijl het niet je eigen keuze is lijkt me zo rot.quote:Op maandag 23 januari 2017 15:43 schreef Miezziej het volgende:
[..]
In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik ().
Ik weet niet wat het met mijn productie zou doen als ik de ene dag veel kolf en de andere dag niet. Ik ga denk ik vanaf half februari 4 uur ertussen laten, kijken hoe dat gaat. Maar het blijft emotioneel nog wel een dingetje.
Er zijn best wat vrouwen hier, ik ook, die al eerder op werkdagen zijn gestopt met kolven of lang niet zoveel kolfden overdag. Toen mijn baby acht maanden was en ik weer aan het werk ging (vier dagen p/w) heb ik het kolven na twee werkdagen al opgegeven.quote:Op maandag 23 januari 2017 15:43 schreef Miezziej het volgende:
[..]
In het begin de vriezervoorraad opmaken en zodra die op is zal ik wel over moeten denk ik ().
Ik weet niet wat het met mijn productie zou doen als ik de ene dag veel kolf en de andere dag niet. Ik ga denk ik vanaf half februari 4 uur ertussen laten, kijken hoe dat gaat. Maar het blijft emotioneel nog wel een dingetje.
Bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 23 januari 2017 14:54 schreef Vosje6 het volgende:
Wat fijn dat jullie bijna wat minder vaak kunnen gaan wegen Isane. Dan mis je ook lekker tijdelijke dipjes en afbuiginkjes. Ik begreep hier van het CB altijd dat ze pas ongerust worden als een groeilijntje twee lijnen doorsnijdt. Als er goed gepoept, geplast wordt en kindje is alert en meestentijds tevreden dan gaat het goed. Trouwens, mocht je ooit wel aanleiding hebben tot verder ingrijpen, dan kun je naast allerlei andere dingen (bijv droomvoeding geven) ook kleine beetjes kv bijgeven. Er zijn zat mensen die bv en kv combineren
Zit geen plakstrip op.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:55 schreef WupWup het volgende:
Wie weet of de Hema zoogkompressen een plakstrip hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |