Er slingeren nog steeds wat rond in onderstaande topics, waarbij het verbazingwekkend is om te zien dat dit dan vaak mensen zijn die wel degelijk gestudeerd hebben.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De meeste 'klimaatontkenners' die ik irl en online ken zijn ondertussen wel op zijn minst gedeeltelijk bijgedraaid. Jaartje of 10 geleden wilden hele volksstammen er nog niet eens aan dát er überhaupt sprake was van opwarming. Die crowd is nu toch echt wel een stuk kleiner.
Voor veel mensen is 'daar kan ik me geen voorstelling van maken' een doorslaggevend argument om wetenschap te ontkennen. Zie je ook bijvoorbeeld bij evolutie.quote:Op maandag 2 januari 2017 15:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er slingeren nog steeds wat rond in onderstaande topics, waarbij het verbazingwekkend is om te zien dat dit dan vaak mensen zijn die wel degelijk gestudeerd hebben.
W&T / Klimaatsverandering - twijfel
Kijk ook eens wat voor titel de zelf benoemde sceptici het hebben gegeven.![]()
Weer, Klimaat en Natuurrampen
Dat zou ik vooral zeggen over mondiale geboortebeperking.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:21 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dit. Zo hard dit. Ik kan d'r met m'n kop niet bij waarom men zo hard tegen de transitie wil vechten. One way or another zal 'ie moeten komen.
Dat Fok een openbaar W&T hoekje heeft zegt vrij weinig tot niets over de wetenschap.quote:Op maandag 2 januari 2017 15:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er slingeren nog steeds wat rond in onderstaande topics, waarbij het verbazingwekkend is om te zien dat dit dan vaak mensen zijn die wel degelijk gestudeerd hebben.
W&T / Klimaatsverandering - twijfel
Kijk ook eens wat voor titel de zelf benoemde sceptici het hebben gegeven.![]()
Weer, Klimaat en Natuurrampen
Dat mensen vroeger dachten dat de aarde plat was, was volgens mij ook niet helemaal juist inderdaad. Mening van de minderheid en gekoesterd tijdens de renaissance om de middeleeuwers als dom te bestempelen. Zelfs de oude Grieken hadden de omtrek van de ronde aarde al goed op een paar km na. Die snapten het concept van het schip dat aan de horizon verdwijnt.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:32 schreef Leandra het volgende:
Ha, dat de aarde niet plat was, was destijds ook maar "een mening" en een gevaarlijke ook.
Maar goed, ook nog beweren dat de aarde 5500 jaar oud is (leuk die bijbel, kunnen ze precies terugtellen van Jezus naar Adam en Eva), is wel heel triest.....
Je kan een schip helemaal niet aan de horizon zien verdwijnen. Daarvoor is de kromming van de aarde te vlak en wordt het zicht teveel belemmerd met lucht/mist.quote:Op maandag 2 januari 2017 16:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat mensen vroeger dachten dat de aarde plat was, was volgens mij ook niet helemaal juist inderdaad. Mening van de minderheid en gekoesterd tijdens de renaissance om de middeleeuwers als dom te bestempelen. Zelfs de oude Grieken hadden de omtrek van de ronde aarde al goed op een paar km na. Die snapten het concept van het schip dat aan de horizon verdwijnt.
Hij vindt gelukkig ook de zwartepiet discussie onzin en bij ons blijven de pieten welkomquote:Op maandag 2 januari 2017 13:16 schreef TUFKAL het volgende:
Ook onze eigen Danny vind het allemaal maar lulkoek die klimaatdiscussie.Nou dan komt het wel heel dichtbij!
Gelukkig. Nu ben ik weer helemaal gerustgesteld.quote:Op maandag 2 januari 2017 17:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij vindt gelukkig ook de zwartepiet discussie onzin en bij ons blijven de pieten welkom
Nee, geenszins. Ik wil ook niet meteen zeggen dat je geen zaken moet doen met lieden met dergelijke ideeën. Je kunt over het huidige beleid eens zijn zonder dat je het eens bent over de geboortedatum van Moeder Aarde, of over de herkomst van de CO-2 uitstoot. Ik vind het echter wel opmerkelijk genoeg om ter kennisgeving aan te nemen. Het is altijd goed om oog te houden voor de feilen van de machthebbers.quote:Op maandag 2 januari 2017 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Trouwens... In de Nederlandse politiek komen dergelijke overtuigingen ook voor hoor. Dergelijke stupiditeit is echt niet uniek voor Amerika.
Interessant.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee, geenszins. Ik wil ook niet meteen zeggen dat je geen zaken moet doen met lieden met dergelijke ideeën. Je kunt over het huidige beleid eens zijn zonder dat je het eens bent over de geboortedatum van Moeder Aarde, of over de herkomst van de CO-2 uitstoot. Ik vind het echter wel opmerkelijk genoeg om ter kennisgeving aan te nemen. Het is altijd goed om oog te houden voor de feilen van de machthebbers.
En het blijft toch wel een "achterhetoorkrabding" dat een adviseur van straks de machtigste man ter wereld dergelijke overtuigingen heeft.
Ik denk overigens dat "Moeder Aarde" als vrouwelijke entiteit wel gevleid is met een schatting van 5500 jaar.
Het is altijd charmant wanneer je jonger wordt geschat dan dat de dame in kwestie in feite is.
Ik heb me geconcentreerd op de mogelijkheid tot samenwerking met lieden waar de huidige problemen mee kunnen worden besproken. Ik kan in mijn dagelijks leven prima communiceren zonder dat de vraag essentieel wordt mbt het ontstaan (schepping / evolutie) van onze aarde.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Interessant.
Wanneer zetten we de eerste chimpansees op belangrijke posities?
Nou... Een kabinet van VVD/D66/GroenLinks/PvdA is niet ondenkbaar hoor. De kans is niet groot, maar het kan.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik heb me geconcentreerd op de mogelijkheid tot samenwerking met lieden waar de huidige problemen mee kunnen worden besproken. Ik kan in mijn dagelijks leven prima communiceren zonder dat de vraag essentieel wordt mbt het ontstaan (schepping / evolutie) van onze aarde.
Ik loop een beetje vooruit op de coalitie die wij in NL moeten vervolmaken eind maart a.s.
Willen wij de PVV buiten de coalitie houden, moeten er emmers met water met zeer kleine glaasjes wijn worden vermengd. GL zal samen moeten gaan met de VVD (liberalen onder elkaar) en tegelijkertijd (gedoog?)-steun van de Gristenen van CU en SGP.
Dat wordt een zware dobber en dan kun je je het niet permitteren om een breekpunt te formuleren over een kwestie uit de prehistorie.
Wat is jouw plan B?quote:Op maandag 2 januari 2017 19:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een kabinet van VVD/D66/GroenLinks/PvdA is niet ondenkbaar hoor. De kans is niet groot, maar het kan.
98% kans dat de VVD het met de PVV en evt het CDA wil gaan proberen. De rest is in theorie nooit uitgesloten maar in de praktijk wel.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Een kabinet van VVD/D66/GroenLinks/PvdA is niet ondenkbaar hoor. De kans is niet groot, maar het kan.
Plan B: +CDA. Eventueel zelfs die extremisten van de CU daar dan weer bij.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat is jouw plan B?
Wil je de Gristenen (incl CDA) definitief als een no-go beschouwen? Het huidige kabinet geniet ook gedoogsteun van de goddelozen van D'66, alsmede de calvinisten van de SGP.
Je levert een koopzondag in en zie daar: Meneer van der Staaij steunt een economisch wetsvoorstel. En dat laatste (de centen en de banen) is toch het belangrijkste.
No way.quote:Op maandag 2 januari 2017 19:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
98% kans dat de VVD het met de PVV en evt het CDA wil gaan proberen.
Nee. De kromming van de aarde is juist veel sterker dan je denkt. Zelfs bij korte afstandjes als een paar km zie je dingen al niet meer. Bij een heldere lucht kun je normaal gesproken tientallen km's ver kijken terwijl het schip al na een km of 15 verdwenen is.quote:Op maandag 2 januari 2017 17:23 schreef luxerobots het volgende:
Je kan een schip helemaal niet aan de horizon zien verdwijnen. Daarvoor is de kromming van de aarde te vlak en wordt het zicht teveel belemmerd met lucht/mist.
yes sir.quote:
CDA heeft nog een trauma vd vorige samenwerking met de PVV. VVD ook, maar in mindere mate. Die zijn nog wel over te halen. Voor het CDA is het nog te vroeg verwacht ik.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
yes sir.
wat je veelal ziet is dat de Nederlandse politiek min of meer de westerse wereld volgt. Daarnaast zijn kleine coalities werkbaarder en een rechtse koers zal het minst botsen met Trump's VS. Het CDA zal weer moeten verrechtsen maar met wat er in de VS op tafel komt gaan we hier waarschijnlijk ook weer wat in de blender gooien.
Toch zal Trump niet zonder kunnen, als hij daadwerkelijk het Amerikaanse nucleaire arsenaal wil uitbreiden en versterkenquote:Op maandag 2 januari 2017 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
al die geleerde typetjes en boekenwurmen van de universiteiten zijn maar links.
Ik wacht eerst de verkiezingsuitslag af voordat ik 'no way' ga roepen over welke coalitie dan ook. Als die met z'n tweeën een (bijna) meerderheid hebben dan ligt het toch voor de hand dat dat 'm wordt.quote:
Goed, ik kan niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar het zou wel het WTF-moment van het jaar worden.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wacht eerst de verkiezingsuitslag af voordat ik 'no way' ga roepen over welke coalitie dan ook. Als die met z'n tweeën een (bijna) meerderheid hebben dan ligt het toch voor de hand dat dat 'm wordt.
Het CDA is een partij van de verantwoordelijkheid en ze halveren om vervolgens weer op volle sterkte terug te komen.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
CDA heeft nog een trauma vd vorige samenwerking met de PVV. VVD ook, maar in mindere mate. Die zijn nog wel over te halen. Voor het CDA is het nog te vroeg verwacht ik.
Mwoh. Ze zullen bij de VVD niet staan te springen om met de PVV in zee te gaan maar dan kunnen ze wel lekker rechts gaan. Dat zal ze ook wat waard zijn.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Goed, ik kan niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar het zou wel het WTF-moment van het jaar worden.
Ik zou eerlijk gezegd geen haalbare rechtse programmapunten van de PVV kunnen noemen.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh. Ze zullen bij de VVD niet staan te springen om met de PVV in zee te gaan maar dan kunnen ze wel lekker rechts gaan. Dat zal ze ook wat waard zijn.
Dat gezever dat de PVV 'knetterlinks' is, is namelijk ook gewoon onzin. Geert roept soms wat over de verzorgingsstaat wat linksig overkomt maar we weten allemaal dat dat gewoon voor de bühne is.
Zie je dan Wilders of Rutte als premier. Ik kan me bij "premier Wilders" werkelijk niks voorstellen, en volgens mij wil Geert dat zelf ook niet. Wilders voelt zich happy'er in het internationale veld. Lekker in Amerika vertoeven, of in Israel. Stampij maken op vliegvelden als ie niet verder mag. etc. Dat dorpse pluche in Den Haag. Dat is niet zijn ding. Zijn uitspraken (Minder minder en kopvoddentax) maken het onmogelijk om premier voor alle Nederlanders te worden.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wacht eerst de verkiezingsuitslag af voordat ik 'no way' ga roepen over welke coalitie dan ook. Als die met z'n tweeën een (bijna) meerderheid hebben dan ligt het toch voor de hand dat dat 'm wordt.
Het is sowieso zo'n beetje onmogelijk om precies te destilleren wat de PVV wil. Ze worden zelden concreet. One liners, dat lukt ze wel aardig maar echt uitgewerkte politiek, nergens te vinden....quote:Op maandag 2 januari 2017 20:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd geen haalbare rechtse programmapunten van de PVV kunnen noemen.
In mijn beleving waren en zijn er weinig ontkenners. Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is en was dat het klimaat verandert. De invloed van de mens hierop is over het algemeen het discussiepunt.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De meeste 'klimaatontkenners' die ik irl en online ken zijn ondertussen wel op zijn minst gedeeltelijk bijgedraaid. Jaartje of 10 geleden wilden hele volksstammen er nog niet eens aan dát er überhaupt sprake was van opwarming. Die crowd is nu toch echt wel een stuk kleiner.
Klopt. Maar ze hebben de tijdsgeest mee. Dat is al genoeg om mede aan het roer te staan. Het PvdA had ook ooit de tijdsgeest aan zn zijde.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is sowieso zo'n beetje onmogelijk om precies te destilleren wat de PVV wil. Ze worden zelden concreet. One liners, dat lukt ze wel aardig maar echt uitgewerkte politiek, nergens te vinden....
In de wetenschap zijn er bij mijn weten maar verdomd weinig ontkenners, ook verdomd weinig die nog steeds niet geloven dat de mens er invloed op heeft. In de politiek daarintegen...quote:Op maandag 2 januari 2017 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
In mijn beleving waren en zijn er weinig ontkenners. Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is en was dat het klimaat verandert. De invloed van de mens hierop is over het algemeen het discussiepunt.
Ook nu nog zijn er nog wel een stel die te pas en te onpas roepen dat de opwarming volledig tot stilstand is gekomen. Wat dan al wel weer vooruitgang is tov 10+ jaar geleden. Toen werd de hele opwarming betwist.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
In mijn beleving waren en zijn er weinig ontkenners. Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is en was dat het klimaat verandert. De invloed van de mens hierop is over het algemeen het discussiepunt.
Voor die mensen:quote:Op maandag 2 januari 2017 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook nu nog zijn er nog wel een stel die te pas en te onpas roepen dat de opwarming volledig tot stilstand is gekomen. Wat dan al wel weer vooruitgang is tov 10+ jaar geleden. Toen werd de hele opwarming betwist.
En als je er tegenin gaat is het de schuld van de media of demoniseer je. Helaas het klimaat (haha klimaat) vandaag de dag.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is sowieso zo'n beetje onmogelijk om precies te destilleren wat de PVV wil. Ze worden zelden concreet. One liners, dat lukt ze wel aardig maar echt uitgewerkte politiek, nergens te vinden....
Aan de andere kant heb je dan weer types als Al Gore...quote:Op maandag 2 januari 2017 20:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Klimaatsceptici zijn een kleine minderheid. Ze schreeuwen hun boodschap in het algemeen wel onevenredig hard de wereld over.
De mate van invloed is negen van de tien keer het twistpunt, zo ook hier op Fok!. Tenminste daar ging het over het algemeen over in de topics hier die ik wat half half volgde.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In de wetenschap zijn er bij mijn weten maar verdomd weinig ontkenners, ook verdomd weinig die nog steeds niet geloven dat de mens er invloed op heeft. In de politiek daarintegen...
Dergelijke twistpunten op een internetforum zijn natuurlijk niet zo belangrijk. Wat jij en ik vinden zal niet zoveel invloed hebben.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
De mate van invloed is negen van de tien keer het twistpunt, zo ook hier op Fok!. Tenminste daar ging het over het algemeen over in de topics hier die ik wat half half volgde.
Absoluut.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dergelijke twistpunten op een internetforum zijn natuurlijk niet zo belangrijk. Wat jij en ik vinden zal niet zoveel invloed hebben.
Maar als beleidsmakers gaan praten over een hoax als het op het klimaat aankomt, en daarbij bergen wetenschappelijke raporten negeren omdat het niet in hun straatje past wordt het allemaal wat minder gezellig natuurlijk....
Bannon:twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 20:15:52The concept of global warming was created by and for the Chinese in order to make U.S. manufacturing non-competitive. reageer retweet
Trump:quote:"I want to bring everything crashing down, and destroy all of today’s establishment.”
quote:“You know what solves it?” he said of America’s sorry state. “When the economy crashes, when the country goes to total hell and everything is a disaster. Then you’ll have a [chuckles], you know, you’ll have riots to go back to where we used to be when we were great.”
http://edition.cnn.com/2016/12/10/opinions/government-is-the-problem-jacobs/quote:Trump is appointing people who hate the agencies they will lead
Nee hoor. Hij zegt toch echt dat de wereld 5500 jaar oud isquote:Op maandag 2 januari 2017 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Want kennelijk zei hij niet zozeer dat de aarde 5500 jaar oud is maar dat de menselijke geschiedenis 5500 jaar oud is.
Dat hebben we in Nederland ook vaak gedaan op het minsterie van defensiequote:Op maandag 2 januari 2017 20:53 schreef Nintex het volgende:
Trump is appointing people who hate the agencies they will lead
quote:Officials from Donald Trump’s transition team submitted requests to at least two cabinet departments demanding they hand over the names of any government employees who are working on programs that seek to combat the rise of violent extremism, according to a report from Reuters.
Trump's bringing down the systemquote:The request made by Trump’s transition team bears striking resemblance to a similar request filed with the Department of Energy earlier this month. In that case, the incoming administration was seeking the names of employees doing any work related to climate change
Dit is om verdrietig van te worden....quote:Op maandag 2 januari 2017 21:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
Trump's bringing down the system
Inderdaad, knap staaltje Trump bashen hier weer.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
Waar is het oorspronkelijke filmpje dan. Want kennelijk zei hij niet zozeer dat de aarde 5500 jaar oud is maar dat de menselijke geschiedenis 5500 jaar oud is. Even voor 5:00 zegt die andere knaap dat.
Als je geschiedenis opvat als de periode waarover geschreven bronnen zijn overgeleverd uit het verleden, dan is dat wrs nog ruim genomen namelijk, 5500 jaar menselijke geschiedenis.
Ik zou dan eerder inzetten op nog iets korter.
Hier in dit fragment verbetert hij zichzelf onmiddelijk en zegt hij Human History. https://archive.org/detai(...)ay/start/720/end/780quote:Many anthropologists and historians would agree with Scaramucci on this final point. The written historical record is generally thought to begin at around that time with advent of Sumerian cuneiform tablets, which is roughly in line with his assertion that 5,500 years referred to written human history.
twitter:Scaramucci twitterde op woensdag 14-12-2016 om 15:23:43I think the earth is approximately 4.5 Billion years old. @CNN @ChrisCuomo but there approximately 5,500 yrs of human history. reageer retweet
twitter:Scaramucci twitterde op vrijdag 16-12-2016 om 02:44:00There seems to be no science about that but a biblical view. I believe it is 4.5BN years old. https://t.co/7pI2zvZovA reageer retweet
twitter:Scaramucci twitterde op vrijdag 16-12-2016 om 16:52:01No, but I've done that with a dozen tweets. Not a climate change denier. Not a young-earther. A pragmatist who want… https://t.co/o2UlSpSqur reageer retweet
twitter:Scaramucci twitterde op zaterdag 17-12-2016 om 14:31:06You are a liar. Can't be right on the facts so create fake news. I corrected myself immediately on the air and issu... https://t.co/zjN7uojjT5 reageer retweet
Ah, toch dus, vond het al zo bezopen.quote:Op maandag 2 januari 2017 21:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Inderdaad, knap staaltje Trump bashen hier weer.
De mensen bestaan ook al langer dan die 5500 jaar, maar gedocumenteerde geschiedenis komt daar aardig bij in de buurt.
http://www.snopes.com/201(...)not-sold-on-science/
[..]
Hier in dit fragment verbetert hij zichzelf onmiddelijk en zegt hij Human History. https://archive.org/detai(...)ay/start/720/end/780
Heeeeel toevallig was dat het moment waarop het filmpje in de OP eindigt en hoor je dat dus niet.![]()
twitter:Scaramucci twitterde op woensdag 14-12-2016 om 15:23:43I think the earth is approximately 4.5 Billion years old. @CNN @ChrisCuomo but there approximately 5,500 yrs of human history. reageer retweet
twitter:Scaramucci twitterde op vrijdag 16-12-2016 om 02:44:00There seems to be no science about that but a biblical view. I believe it is 4.5BN years old. https://t.co/7pI2zvZovA reageer retweet
twitter:Scaramucci twitterde op vrijdag 16-12-2016 om 16:52:01No, but I've done that with a dozen tweets. Not a climate change denier. Not a young-earther. A pragmatist who want… https://t.co/o2UlSpSqur reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |