SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
![]()
![]()
Als de trein niet rijdt hou je natuurlijk wel meer tijd over om te profiteren van de Mega Sale bij Dirk.quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:56 schreef MTL het volgende:
Moet een fotosjop zijn. Iedereen weet dat treinen niet kunnen rijden in de sneeuw![]()
Verrek. Zelfs de klok staat stilquote:Op zaterdag 31 december 2016 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie nergens bewijs dat ie echt rijdt![]()
![]()
Helaas, van mij geen flitsend overzicht met een mooi treinplaatje per maand om het jaar mee af te sluiten. Wel laat ik jullie graag meegenieten van een foto van weliswaar matige kwaliteit, maar met een voor mij bijzondere betekenis.
17 oktober 2016
Op deze dag mag ik voor het eerst na een periode van 2 en half jaar afwezigheid weer een dienstje meedraaien op het spoor![]()
Op de voor mij tijdelijke, doch vertrouwde standplaats Nijmegen zien we hier een deel van de cabine van het materieel SGMm, een trein die inmiddels ook alweer een jaar of veertig trouw zijn rondes rijdt. Vandaag is dit echter even niet het geval, want dit stel wordt hier door ondergetekende afgerangeerd. Oorspronkelijk zou dit stel ritnummer 4451 (sprinter Nijmegen - Den Bosch) gaan rijden, maar een defect in de tractie-installatie zorgde ervoor dat deze trein niet veel harder dan 40km/u kon. De boosdoener, zo bleek enige tijd later, was een dolgedraaide aanzetsnelheidsknop.
Bonusdetail: deze foto is één van de laatste foto's die ik met mijn oude telefoon heb gemaakt voordat deze de geest gaf. Begin 2014 maakte ik, met dezelfde toen nog gloednieuwe telefoon, ook een foto vanuit een cabine. Achteraf bleek dat de laatste foto te zijn voordat er een vroegtijdig einde aan mijn spoorcarriere kwam. Voor 2017 hoop ik dat mijn huidige nieuwe telefoon me wat meer geluk gaat brengenproost!
![]()
De ICd 1000 serie komt aan in Amsterdam op 14a, loost daar z'n klanten, rijdt 250 meter door naar 14b waarna er weer mensen in mogen stappen....
Welke [bleep] heeft dit verzonnen
[ Bericht 1% gewijzigd door Maegrim op 31-12-2016 18:58:16 ]![]()
Een paar jaar geleden heeft Network Rail een stel video's gemaakt om interesse in engineering op te wekken bij scholieren en studenten.
Er zitten best wel wat interessante video's bij, zo laten ze wat zien over hoe rails en wissels gemaakt worden, wordt er een kijkje genomen in de snelste meettrein van het VK (de New Measurement Train, ook wel bekend als de "flying banana") en wordt er een kijkje genomen in een testlab voor materialen.
![]()
Jep. Benelux staat op 14b (vaak ook nog eens vertraagd), dus jij komt op 14a binnen. Vervolgens gaat de Benelux naar de Meer, en rij jij er achteraan naar 14b. Op 14a kan dan de volgende icd alweer binnen komen. 15a wordt op dat moment bezet door de icd naar Breda en 15b door de Benelux naar Brussel.quote:Op zaterdag 31 december 2016 17:14 schreef Maegrim het volgende:
De ICd 1000 serie komt aan in Amsterdam op 14a, loost daar z'n klanten, rijdt 250 door naar 14b waarna er weer mensen in mogen stappen....
Welke [bleep] heeft dit verzonnen
Onnodig te zeggen dat dit geintje vrijwel altijd in de soep loopt omdat het op papier past, maar in het echt totaal niet.
Gevolg: icd te laat met keren, dus vertrekt te laat. Binnenkomende icd moet buiten het station wachten. Dus ook te laat.
En om het nog leuker te maken is de Benelux niet echt van het doorrijden vanaf Schiphol, dus die is meestal ook al te laat op Amsterdam, waardoor heel 14b niet beschikbaar is.
Ik geloof dat dit in het wijzigingsblad van februari gerepareerd gaat worden
Ben benieuwd waar ze dan weer mee komen![]()
![]()
Ja wat is dit nou. De nachttrein naar Haarlem gaat niet
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Guten Rutsch allemaal!, vanuit een buiten ijzig koud en zonnig maar sneeuwloos Freiburg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
De beste wensen! Dat een ieder maar veel groene seinen mag passeren en dit jaar niet gaat ontsporen
dag![]()
quote:Op zondag 1 januari 2017 11:34 schreef derLudolf het volgende:
Nou, vooruit dan maar, de beste wensenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Ja jij ook vieze vette lelijke patsnek!quote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voor jou heb ik nog wel wat matige wensen liggenquote:Op zondag 1 januari 2017 11:34 schreef derLudolf het volgende:
Nou, vooruit dan maar, de beste wensen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gelukkig nieuwjaar treinenvriendjes
De hoogtepunt van januari 2016 was voor mij het traditionele Nieuwjaarsrondje, dit keer was gingen we door NRW via de mooie route Hagen - Siegen.
Februari 2016 was voor mij niet heel spannend. Het hoogtepunt was de doorkomst van een MerwedeLingeLijn-GTW van Arriva, op weg naar de wasstraat in Rotterdam Centraal. Het rood-wit van Arriva is een leuke afwisseling tussen al het geel-blauw.
In maart 2016 bracht ik een bezoekje aan het Verenigd Koninkrijk om een vriendin op te zoeken. Aan de treinenhobby heb ik verder niks gedaan, deze plaat van de kont van een Meridian van East Midlands Trains is de enige treinenfoto die ik heb gemaakt.
Het hoogtepunt van april 2016 was de komst van een Eurostar e320-treinstel voor testritten. Ik stond 'm in Nispen op te wachten.
In mei 2016 ging ik opnieuw naar het Verenigd Koninkrijk, dit keer voor een vakantie. Ook hier werd er maar weinig gedaan aan de treinenhobby, maar er moest wel een bezoekje worden gebracht aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.
Na ruim 3 jaar kwam er in juni 2016 een einde aan mijn inzet bij een klant in Den Haag. Op de allerlaatste dag kwam dit schattige trammetje door de Rijnstraat gestoven, waarvan ik nog net deze zaadplaat kon maken.
In juli 2016 had ik zin in een dagje weg, en belandde ik uiteindelijk in Koblenz. Pas toen ik weer thuis was kwam ik tot de ontdekking dat Koblenz niet in NRW ligt en dat het NRW-ticket er ook niet geldig is.
Na vele jaren van bouwen werd er in september 2016 een kroon op het werk gezet: met een feestje dat maarliefst 4 dagen duurde werd het nieuwe stationscomplex van Breda officieel geopend.
Dit jaar was ik mede-verantwoordelijk voor de organisatie van de NVBS Railquiz in oktober 2016. De uiteindelijke winnaars waren 'Team 010', die dit jaar de quiz mogen organiseren, en mede-FOK!ker Dennis ging in de individuele ronde aan kop.
December 2016 was een tijd van nieuwe dingen en de terugkeer van een oude bekende. Nieuwe treinen van Arriva en R-Net namen het stokje over van hun voorgangers, en de Eurostar e320 kwam nieuwe proefritten maken.![]()
Hierbij ook mijn jaaroverzicht. Helaas heb ik in oktober, november en december nauwelijks tijd en moed gehad om te hobbyen, omdat opa (vader zijn vader) en oma (moeder haar moeder) in deze maanden beide na een ziektebed (en geen nieuwe behandelingen meer, dus het was wachten op het einde) de laatste adem hebben geblazen op 77 jarige respectievelijk 85 jarige leeftijd.
Tevens zijn er periodes geweest dat ik door andere omstandigheden nauwelijks foto's heb kunnen maken (verbouwingen thuis, bezoek aan familie etc), maar ook minder noodzaak, vanwege de erg lange werkweken waarbij ik ma-vr niet thuis kom en in de vrachtwagen slaap.
Januari 2016
In Januari ben ik maar één keer op reis geweest voor foto's, en niet eens ver weg. Dit was op zondag 3 januari 2016, en dat is de regio Rotterdam geweest.
LTE 6409 + biodieseltrein by Durk Houtsma., on Flickr
LTE haalde op 3 januari 2016 een biodieseltrein uit bij de BotlekTankTerminal in de Rotterdamse Botlek. Met veel gebulder komt de trein moeizaam op snelheid, onderweg naar emplacement Botlek en na omlopen zou de trein tijdelijk op de Europoort gestald worden.
Februari 2016
Pas anderhalve maand later werd er weer een reis ondernomen. Ditmaal ging het om 2 zondagen. De eerste omdat er toevallig een melding gelezen was (waarvoor dank), 28 februari ging het op pad voor oa de Railpromo Austria Express met 2 lokken en de Nosta met een Class66. De foto van deze maand wordt de Austria Express bij het Belgische Essen.
NMBS 2829 + 2822 + Austria Express by Durk Houtsma., on Flickr
Maart 2016
In Maart ging het 3 zaterdagen op stap. Onder andere even naar Duitsland, een keer een rondje treinen en nog een keer in de omgeving.
CT 6609 + autotrein by Durk Houtsma., on Flickr
Hier passeert de autotrein door CapTrain gereden, maar nu met de Class66. In Roosendaal wordt de 1600 gewisseld met de Class66.
April 2016
In April waren het meerdere Zondagse havenbedieningen. Ook werd er een bonus in Antwerpen geklikt tijdens een dagje "kijken wat er in Antwerpen rijdt" voor Engeland. Ook ging het met de SSN naar Dresden, en konden her en der foto's geklikt worden. De keuze wordt er, in tegenstelling tot de vorige 3 maanden, wat ingewikkelder.
Uiteindelijk verkies ik een foto uit Vlaardingen, waar we net op tijd waren om LTE te klikken met een keteltreintje.
LTE 6406 + keteltrein (51990) by Durk Houtsma., on Flickr
Mei 2016
In Mei ging het weer even naar Rotterdam, maar daarna ging ik al op vakantie. Via een lange treinreis naar Montenegro, en via een paar bussen naar Albanië, en via Italië terug. Deze vakantie heb ik vrij weinig foto's gemaakt, het was absoluut geen treintjes klik-vakantie.
HSH T669 1051 + 2 rijtuigen ri. Vlorë en T669 1054 rangeert by Durk Houtsma., on Flickr
De foto die ik verkies is er één uit Albanië, waar het treinverkeer sterk verminderd is de afgelopen jaren. Mede door schulden, laksheid in spoorwegonderhoud en materieel en lage reizigersaantallen.
Hier wordt er gerangeerd in Rroghozine, want de gemoderniseerde lokomotief T668 1054 is met de andere trein in opzending meegekomen, en zal 2 rijtuigen die hier een halve dag geparkeerd staan, weer mee terugnemen naar Dürres. De ezel trekt zich hier niks van aan en blijft rustig doorgrazen.
Juni 2016
In Juni ging het ook even via een bliksembezoek naar het Maintal, en werd er nog een andere keer naar de Emslandstrecke gereden. Ook werd er weer in de havens rondgeneusd.
RRF 108 + ERS-Poznan shuttle by Durk Houtsma., on Flickr
De foto van Juni wordt er één uit de havens. RRF haalt hier een Poznan-shuttle uit bij de P&O-terminal in de Europoort.
Juli 2016
Juli stond volgens mij elk weekend in het teken van havenbedieningen in Rotterdam, maar er werd ook richting Duitsland en Twente gereden voor een nieuwe Arriva Flirt.
EGP 212 279 + Arriva 450 by Durk Houtsma., on Flickr
De foto van Juni wordt een foto van de overbrenging van een nieuwe Flirt voor Arriva Limburg, en hier door EGP naar Nederland gesleept wordt.
Augustus 2016
Augustus kende weer havenbedieningen, er werd een dagje Duitsland ondernomen, en nog even naar de Sloeboog voor de Nosta; die wilde ik graag daar nog hebben en dat kan niet het hele jaar qua zonstand.
Uiteindelijk is de foto gevallen op de overbrenging van de NSM Blokkendoos van Goes naar Leidschendam. Deze foto was mogelijk door goede info en de luxe dat ik een keer vroeg klaar was met werken, kon ik dit net op tijd halen in Zeeland.
NSR 1741 + Blokkkendoos by Durk Houtsma., on Flickr
September 2016
Ik heb in September geen foto's gemaakt, dit vanwege de eerder aangehaalde slechte gezondheid van 2 familieleden.
Oktober 2016
In Oktober werd er voornamelijk havenbedieningen geklikt. Ook even kort naar de Hoekse Lijn, maar verder ben ik niet geweest vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden.
LC 1796 + 4 ketelwagens naar Shell spoorpoort 7 by Durk Houtsma., on Flickr
Op 1 Oktober 2016 plaatst Locon 4 ketelwagens bij Shell Spoorpoort 7 in Pernis.
November 2016
In November ben ik 2 keer op stap geweest, maar verder eveneens geen activiteiten vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden (en de eerste eind November overleden is).
DBC 189 067 + SSN ARmh + Bm + Bm (47787) by Durk Houtsma., on Flickr
Het nieuwe SSN ARmh217-rijtuig, ook wel Kakadu genoemd, wordt hier overgebracht vanuit Duitsland naar het SSN-depot in Rotterdam.
December 2016
December kent eveneens geen foto's, ook omdat ik hier een crematie had en een 3 dagen na kerst mijn oma overleden is.
Bonussen
Omdat ik nog geen 12 foto's heb, krijgen jullie 2 bonussen.
DB 139 314 + lege autotrein by Durk Houtsma., on Flickr
Inmiddels geheel verleden tijd bij DB in Duitsland: De BR139/140'ers. Rijden er nog een aantal rond bij privaten. Hier passeert een lege autotrein richting Osnabrück Rbf bij Salzbergen.
01 2118 + 16 rijtuigen + 52 8154 over de Tharandter Rampe by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens de SSN-reis naar Dresden was er ook vrije tijdsbesteding. Er werd even een reisje ondernomen naar de Tharandter Rampe. Hier zou een stoomtrein passeren met de 01 2118 en een lange sleep rijtuigen, en opgedrukt door de 52 8154. De trein komt met veel gestamp de fotografen voorbij over de steile helling.
Ik hoop dat jullie genoten hebben. Hopelijk wordt 2017 een beter jaar voor mij, ook qua familie-omstandigheden.![]()
Gecondoleerd Durk, pittig laatste kwartaal.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
dat idd jaquote:Op zondag 1 januari 2017 21:25 schreef Duvel het volgende:
Gecondoleerd Durk, pittig laatste kwartaal.![]()
Voorts moeten terugblikken en overzichten natuurlijk VOOR de jaarwisseling. We zijn nu weer met frisse blik VOORuit aan het kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voorts is het falen in 2017 weer op tijd begonnen:Een dag niet gefaald, is immers een dag niet geleefd, niewaar NS?quote:Ook het treinverkeer ondervindt hinder
van het weer.Zo rijden er tussen
Hilversum en Schiphol,Amsterdam en
Almere geen treinen doordat er rijp op
de bovenleidingen zit.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zo zeg... Sterkte!quote:Op zondag 1 januari 2017 21:25 schreef Duvel het volgende:
Gecondoleerd Durk, pittig laatste kwartaal.
Beetje rijp op de bovenleiding. Plus 40 naar huis nu. Ach. Vandaag mag het.Bier.![]()
Tijd voor Tonzon HR folie?quote:Op zondag 1 januari 2017 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Voorts is het falen in 2017 weer op tijd begonnen:
[..]
Een dag niet gefaald, is immers een dag niet geleefd, niewaar NS?![]()
![]()
dank, allen.
Provincie Friesland is momenteel met ProRail in gesprek om ALLE vier onbewaakte spoorwegovergangen in Friesland te beveiligen. Sluiten wil de provincie niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 02-01-2017 08:51:42 ]![]()
Sterkte, Durk.Het gaat hier om de openbare overpaden. Er zijn daarnaast ook nog een stuk of wat particuliere overpaden.quote:Op maandag 2 januari 2017 08:43 schreef greavy het volgende:
dank, allen.
Provincie Friesland is momenteel met ProRail in gesprek om ALLE vier onbewaakte spoorwegovergangen in Friesland te beveiligen. Sluiten wil de provincie niet.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
En... Schiphol ligt er weer uit. Eens niet door een tunnelstoring, maar een lijkvinding richting Amsterdam Zuid.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
En dat terwijl er toch wel mooiere trajecten bestaan hiervoor.quote:Op maandag 2 januari 2017 09:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En... Schiphol ligt er weer uit. Eens niet door een tunnelstoring, maar een lijkvinding richting Amsterdam Zuid.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Ik denk dat "mooi" geen argument is in iemands baanvakkeuze.quote:Op maandag 2 januari 2017 09:44 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
En dat terwijl er toch wel mooiere trajecten bestaan hiervoor.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja dat snap ik welquote:Op maandag 2 januari 2017 10:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat "mooi" geen argument is in iemands baanvakkeuze.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Die is echt een heel stuk trefzekerder!quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Trein vertrekt zonder machinist en ontspoort in VorstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Mensen die expres tegenover je gaan zitten terwijl de hele coupe bijna leeg is
Daarom heb ik een bloedhekel aan vierzitjes.
Deze mensen![]()
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Daar heb ik een oplossing voor. Het enige wat je nodig hebt is jezelf en wat creativiteit, de methode heb ik beproefd en hij werkt.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:25 schreef Zelfscanner het volgende:
Mensen die expres tegenover je gaan zitten terwijl de hele coupe bijna leeg is
Daarom heb ik een bloedhekel aan vierzitjes.
Deze mensen![]()
Als dit gebeurt, dan ga je zachtjes wiegen met je hoofd en je begint te mompelen. Ogen open, open dicht en dingen als "Neeneenee, dat wil ik NIET" zeggen. Gevolgd door een evil lachje misschien. Als je full crazy wil gaan kan je je hoofd tegen het raam of de muur aanbobben een paar keer achter elkaar.Bier.![]()
Wtfquote:Op maandag 2 januari 2017 11:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb ik een oplossing voor. Het enige wat je nodig hebt is jezelf en wat creativiteit, de methode heb ik beproefd en hij werkt.
Als dit gebeurt, dan ga je zachtjes wiegen met je hoofd en je begint te mompelen. Ogen open, open dicht en dingen als "Neeneenee, dat wil ik NIET" zeggen. Gevolgd door een evil lachje misschien. Als je full crazy wil gaan kan je je hoofd tegen het raam of de muur aanbobben een paar keer achter elkaar.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!![]()
Benen over elkaar, iets onderuitgezakt gaan zitten tot je met je voeten bijna tegen de zitting tegenover je aankomt. Tenzij het heel druk is en er geen andere plekken beschikbaar zijn is succes gegarandeerd.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:25 schreef Zelfscanner het volgende:
Mensen die expres tegenover je gaan zitten terwijl de hele coupe bijna leeg is
Daarom heb ik een bloedhekel aan vierzitjes.
Deze mensen![]()
![]()
Ik knoop altijd de bovenste zes knoopjes van mijn overhemd los en ga enorm breed uit onderuitgezakt zitten. Een open fles rode wijn op het tafeltje doet de restquote:Op maandag 2 januari 2017 11:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb ik een oplossing voor. Het enige wat je nodig hebt is jezelf en wat creativiteit, de methode heb ik beproefd en hij werkt.
Als dit gebeurt, dan ga je zachtjes wiegen met je hoofd en je begint te mompelen. Ogen open, open dicht en dingen als "Neeneenee, dat wil ik NIET" zeggen. Gevolgd door een evil lachje misschien. Als je full crazy wil gaan kan je je hoofd tegen het raam of de muur aanbobben een paar keer achter elkaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op maandag 2 januari 2017 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trein vertrekt zonder machinist en ontspoort in VorstHoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat vroeg ik me ook af, maar dat heb ik wel vaker bij vlaamse uitsprakenquote:Op maandag 2 januari 2017 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
De aarde draait. Dat lukt dus wel binnen een uurtje of vijf.quote:Op maandag 2 januari 2017 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Het zonnestelsel draait nog sneller om het centrum van de melkweg en de melkweg beweegt ook met een achterlijke snelheid door het universum. Dus minder.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De aarde draait. Dat lukt dus wel binnen een uurtje of vijf.Bier.![]()
Ik bedoel maar.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het zonnestelsel draait nog sneller om het centrum van de melkweg en de melkweg beweegt ook met een achterlijke snelheid door het universum. Dus minder.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
In dat geval moet die belg (ze zijn de hoofdletter niet waard) niet zeveren want een uur stilstaan in het hele leven van een trein is niet het ergste op aarde.Bier.![]()
om de 8000 kilometer onderhoudquote:Op maandag 2 januari 2017 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?
Ansaldo zou een gat in de lucht springen als hun treinen dat zouden halen
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Er staan geen Belgische treinen meer op de evenaar beste man.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De aarde draait. Dat lukt dus wel binnen een uurtje of vijf.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ach, dan duurt het zes uur.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er staan geen Belgische treinen meer op de evenaar beste man.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik vind van wel eigenlijk. Het valt me even zwaar om vandaag net zo positief als gisteren te zijn. Komt wel weer denk ik.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Goeeie. Dan eerst maar ff boodschappen doen op het motorrijtuigje.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind van wel eigenlijk. Het valt me even zwaar om vandaag net zo positief als gisteren te zijn. Komt wel weer denk ik.Bier.![]()
Ik heb er alweer een werkdag op zitten. Nu nog even op en neer naar Zaandam.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Nog een keertje terugblikken maar dan![]()
Ik was het allang vergeten, maar Darkwing had in april vorig jaar bij het afscheid van een serie oud schroot van de RATP een aantal setjes ansichtkaarten weten te scoren. Heeft iemand misschien interesse? Voorgratiesj. Alleen ff je adres doorgeven per pm/dm. Er zijn voor de liefhebbers 6 setjes beschikbaar. First come first serve, op is op, vol is vol, wilders heeft een kleine plasser, ditdatalles lastigmoeilijk![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ovchipkaart verlopen. Goed.
Bij het NS servicepunt in Alkmaar krijg ik een formulier in handen en kan ik postzegels gaan kopen om het op te sturen.
Eerst eens proberen om automatisch opwaarderen stop te zetten.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Waar heb je dat formulier dan voor nodig? En waarom wil je automatisch opwaarderen op een verlopen kaart opzeggen? Een verlopen kaart kan niet eens meer opwaarderen.
En nu het over post gaat: ik heb een brief ontvangen van de NS met de vraag of ik graag aanbiedingen van ze wil gaan ontvangen per e-mail, en dat dat selectievakje nu uit staat bij mij. Blijkbaar kost mijn poging om mijn digitale postvak opgeruimd te houden tegenwoordig dus nutteloze dode boom door mijn fysieke brievenbus...![]()
ik merk nu pas dat ik een formulier 'Aanvraag vervangende kaart' heb gekregen. dat is als je kaart defect of gestolen is. of als je niet meer op de foto lijkt![]()
m'n ovchipkaart is 'verlopen' en nu moet ik volgens de NS website het product automatisch opwaarderen stopzetten voordat het bedrag wat er nog op staat, kan terug vragen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Als je automatisch opladen hebt, dan heeft TLS je bankgegevens al. Is de theorie dan niet dat ze automatisch het saldo bij een verlopen kaart terugsturen?![]()
Ik kijk een programma van de EO nu. Ik snap dat het niet vergelijkbaar is met wat wij onderweg gaan zien maar het is wel prachtig.![]()
![]()
Bij een persoonlijke kaart heb ik nog nooit zelf iets hoeven doen. Automagisch opladen is het enige wat niet werd overgezet bij mij maar dat is lang geleden. En ik heb nu alles afgekocht dus niet meer zo boeiend.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je automatisch opladen hebt, dan heeft TLS je bankgegevens al. Is de theorie dan niet dat ze automatisch het saldo bij een verlopen kaart terugsturen?Bier.![]()
"krijg" je niet gewoon automatisch een nieuwe kaart toegestuurd, en wordt er daarvoor 7,50 extra "automatisch afgeschreven doch niet opgeladen"? Als ze nou nog EEN greintje geloofwaardigheid op het gebied van klantvriendelijkheid willen hebben, dan toch dat.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je automatisch opladen hebt, dan heeft TLS je bankgegevens al. Is de theorie dan niet dat ze automatisch het saldo bij een verlopen kaart terugsturen?
Of minimaal een mailtje dat je een nieuwe pasfoto moet uploaden omdat hun Stasi-dossiers verlept zijn.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh ja hoere. Rail Away deze week. Ik zit maar op de Dartsfinale te wachten.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:10 schreef liesje1979 het volgende:
Ik kijk een programma van de EO nu. Ik snap dat het niet vergelijkbaar is met wat wij onderweg gaan zien maar het is wel prachtig.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Is net afgelopen.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja hoere. Rail Away deze week. Ik zit maar op de Dartsfinale te wachten.
Maar was wel heel mooi, ik had het nog nooit gezien.![]()
Geen idee, ik weet dat ik na het verlopen van mijn kaart recht heb op een nieuwe op kosten van NS (al schijnen ze dat regelmatig te "vergeten") dus ik probeer zo min mogelijk te maken te hebben met hun dochterbedrijf.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"krijg" je niet gewoon automatisch een nieuwe kaart toegestuurd, en wordt er daarvoor 7,50 extra "automatisch afgeschreven doch niet opgeladen"?![]()
Dat zijn wel mooie treinen.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een keertje terugblikken maar dan![]()
Ik was het allang vergeten, maar Darkwing had in april vorig jaar bij het afscheid van een serie oud schroot van de RATP een aantal setjes ansichtkaarten weten te scoren. Heeft iemand misschien interesse? Voorgratiesj. Alleen ff je adres doorgeven per pm/dm. Er zijn voor de liefhebbers 6 setjes beschikbaar. First come first serve, op is op, vol is vol, wilders heeft een kleine plasser, ditdatalles lastigmoeilijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Lekker digitaal doen, gaat stuk vlotter en wordt er meer voor je geregeldquote:Op maandag 2 januari 2017 19:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ovchipkaart verlopen. Goed.
Bij het NS servicepunt in Alkmaar krijg ik een formulier in handen en kan ik postzegels gaan kopen om het op te sturen.
Eerst eens proberen om automatisch opwaarderen stop te zetten.![]()
Ik heb nog 5 setjes te weggeefquote:Op maandag 2 januari 2017 20:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dat zijn wel mooie treinen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hoe? Dat is de vraag.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Lekker digitaal doen, gaat stuk vlotter en wordt er meer voor je geregeld
ik kan nu niets meer aanpassen. want: de kaart is verlopen.
Deze kaart is niet meer actief. Je kunt de instellingen niet meer wijzigen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Tsja, dan besta je niet meer voor NS. Geloof je in reïncarnatie? Ik zou 't maar doenquote:Op maandag 2 januari 2017 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe? Dat is de vraag.
ik kan nu niets meer aanpassen. want: de kaart is verlopen.
Deze kaart is niet meer actief. Je kunt de instellingen niet meer wijzigen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Bellen en vragenquote:Op maandag 2 januari 2017 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe? Dat is de vraag.
ik kan nu niets meer aanpassen. want: de kaart is verlopen.
Deze kaart is niet meer actief. Je kunt de instellingen niet meer wijzigen.![]()
Daar staat eigenlijk alles wat je wilt weten:quote:Op maandag 2 januari 2017 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik merk nu pas dat ik een formulier 'Aanvraag vervangende kaart' heb gekregen. dat is als je kaart defect of gestolen is. of als je niet meer op de foto lijkt![]()
m'n ovchipkaart is 'verlopen' en nu moet ik volgens de NS website het product automatisch opwaarderen stopzetten voordat het bedrag wat er nog op staat, kan terug vragen.
https://www.ov-chipkaart.(...)n-verlopen-kaart.htmwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weggeef. Voorgratiesj. Werden destijds gratis uitgedeeld, dus wie ben ik om er geld voor te vragen.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik wil best wel 1 hebben !!quote:Op maandag 2 januari 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weggeef. Voorgratiesj. Werden destijds gratis uitgedeeld, dus wie ben ik om er geld voor te vragen.![]()
![]()
Aantal mensen maken zich nogal druk over een frontje dat verwisseld is na een aanrijding en een andere kleur heeft
https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/997152223724380![]()
Ach ja, waar je je druk om kunt maken... Herstellen ze een keer iets snel zodat er minder uitval is, is het weer niet goed.quote:Op maandag 2 januari 2017 23:05 schreef b2py het volgende:
Aantal mensen maken zich nogal druk over een frontje dat verwisseld is na een aanrijding en een andere kleur heeft
https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/997152223724380Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nou dan moet je even je adres doorgeven via DM of PM he. Moeilijker wordt het leven nietquote:Op maandag 2 januari 2017 22:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik wil best wel 1 hebben !!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wetsontwerp betreffende de verwerking van passagiersgegevens.
Leuke klus![]()
In België moet 24 uur voor aanvang van je rit allerlei gegevens over jezelf bekend zijn bij de Belgische overheid per 1 januari.
meer op: https://www.zugreiseblog.de/belgien-europaweite-bahn-datenbank/I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
goed idee zouden ze hier ook moeten doen. en iedereen die zijn niet niet of niet af maakt automagisch een boete geven.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:00 schreef bork het volgende:
Wetsontwerp betreffende de verwerking van passagiersgegevens.
Leuke klus![]()
In België moet 24 uur voor aanvang van je rit allerlei gegevens over jezelf bekend zijn bij de Belgische overheid per 1 januari.
meer op: https://www.zugreiseblog.de/belgien-europaweite-bahn-datenbank/![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:00 schreef bork het volgende:
Wetsontwerp betreffende de verwerking van passagiersgegevens.
Leuke klus![]()
In België moet 24 uur voor aanvang van je rit allerlei gegevens over jezelf bekend zijn bij de Belgische overheid per 1 januari.
meer op: https://www.zugreiseblog.de/belgien-europaweite-bahn-datenbank/![]()
![]()
Wacht, even aandelen in een paar hardeschijfboeren kopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
goed. heb een aanvraag gedaan om het saldo van m'n verlopen chipkaart terug te vorderen.
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Kom op hee, denk eens zelf na.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hoe zie je dan voor je dat dat automatisch opwaarderen gaat gebeuren? Je moet dan op zijn minst de kaart langs een ov-paal halen, en die weigert de kaart omdat die verlopen is. Het saldo staat namelijk letterlijk op de kaart.![]()
Automatisch opwaarderen vervalt zodra je een nieuwe kaart aanvraagt en/of deze verloopt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed. heb een aanvraag gedaan om het saldo van m'n verlopen chipkaart terug te vorderen.
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.
Daar hoef je niets voor te doen.
Als je een vervangende kaart ter vervanging van je verlopen/verloren/defecte aanvraagt, worden je abonnementen wel overgezet, maar automatisch opwaarderen niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies. Automatisch opwaarderen wordt pas getriggerd als er iets verandert aan het saldo, en dat kan nu niet meer.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:37 schreef dcm360 het volgende:
Hoe zie je dan voor je dat dat automatisch opwaarderen gaat gebeuren? Je moet dan op zijn minst de kaart langs een ov-paal halen, en die weigert de kaart omdat die verlopen is. Het saldo staat namelijk letterlijk op de kaart.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zal ik doen!!quote:Op dinsdag 3 januari 2017 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan moet je even je adres doorgeven via DM of PM he. Moeilijker wordt het leven niet![]()
Hoogeveen heeft weer een manier gevonden om een intercitystop af te willen dwingenhttp://www.rtvdrenthe.nl/(...)-en-trein-naar-Emmenquote:Burgemeester Hoogeveen wil snelweg naar Twente en trein naar Emmen
Een goede en snelle autoverbinding met Twente en een rechtstreekse spoorverbinding met Emmen waarbij Hoogeveen als logische intercitystop moet fungeren.
Daar moet de gemeente Hoogeveen op inzetten, zei burgemeester Karel Loohuis vanavond in zijn nieuwjaarstoespraak.
Volgens de burgemeester is er de laatste jaren sprake van de ontwikkeling van een economische corridor Randstad - Noord-Nederland - Scandinavië. Hoogeveen is daarin een logische volgende stap en mag niet overgeslagen worden. "Men moet niet meteen doorschieten naar Emmen en Groningen. Maar daarvoor moet wel wat gebeuren", vindt Loohuis.
"Als Hoogeveen toonaangevend wil blijven en boven het maaiveld wil blijven uitsteken, moet de weg van voorzichtigheid, middelmaat en zuinigheid worden verlaten."Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ondertussen in Baflo...
De spoorlijn Groningen - Roodeschool werd aangelegd door de Groninger Locaalspoorweg-Maatschappij en is geopend op 16 augustus 1893. De stations langs de lijn werden in twee klassen gebouwd. Het stationsgebouw in Baflo behoorde tot de 1e klasse en is anno 2017 het enige nog resterende originele station aan deze spoorlijn.
Omdat het vandaag, dinsdag 3 januari 2017, droog en grijs weer was, besloot ik de meerdere malen per week rijdende aardgascondenstaat bij het stationsgebouw van Baflo vast te leggen. Omdat je blik hier richting het zuiden is zijn alleen opnames zonder zon mogelijk.
Keurig volgens dienstregeling rijdt om 13:49 DB Cargo-lok 6416 "Arie" met vijf lege ketelwagens als trein 62330 vanuit Onnen het station van Baflo binnen. Na de kruising met de Arriva-trein naar Groningen wordt doorgereden naar Roodeschool.![]()
Tactisch geplaatst, dat bakbord of wat het ook is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarom meerdere malen per week zo'n kort treintje, zo'n 6400 trek toch met gemak heel wat meer?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ondertussen in Baflo...
[ link | afbeelding ]
De spoorlijn Groningen - Roodeschool werd aangelegd door de Groninger Locaalspoorweg-Maatschappij en is geopend op 16 augustus 1893. De stations langs de lijn werden in twee klassen gebouwd. Het stationsgebouw in Baflo behoorde tot de 1e klasse en is anno 2017 het enige nog resterende originele station aan deze spoorlijn.
Omdat het vandaag, dinsdag 3 januari 2017, droog en grijs weer was, besloot ik de meerdere malen per week rijdende aardgascondenstaat bij het stationsgebouw van Baflo vast te leggen. Omdat je blik hier richting het zuiden is zijn alleen opnames zonder zon mogelijk.
Keurig volgens dienstregeling rijdt om 13:49 DB Cargo-lok 6416 "Arie" met vijf lege ketelwagens als trein 62330 vanuit Onnen het station van Baflo binnen. Na de kruising met de Arriva-trein naar Groningen wordt doorgereden naar Roodeschool.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Omdat er niet meer dan dat nodig is?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom meerdere malen per week zo'n kort treintje, zo'n 6400 trek toch met gemak heel wat meer?Bier.![]()
Or rather, er is wel ruimte voor 20 wagons, alleen het gebied waar de familie Jankenzaad er geen last van heeft, is niet groter dan 5 wagons
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nou dat is deels waar, ware het niet dat het beladen van de wagens achter het hek gebeurd (en dus niet op het emplacement zelf) en daar is wel degelijk maar ruimte voor een stuk of 5-6 wagens.![]()
Ik bedoel, eens in de week 20 is goedkoper dan 4*5quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat er niet meer dan dat nodig is?![]()
Maar goed, bange mensen dus zijn de oorzaak.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Volgens mij zijn de omloop spoortjes in Roodeschool ook niet dermate lang dat er lange treinen uitgehaald kunnen worden. Plus je kan nu met 2 wagensets van 5 wagens uit, ipv 1 wagenset van 20 wagens.![]()
Eerste goederentrein vanuit China naar Londen vertrokken
Gepubliceerd op 03-01-2017 om 16:56
Goederentrein, Nieuwe Zijderoute, China-Rotterdam
Vanuit China is zondag de eerste spoorgoederentrein vertrokken met als eindbestemming de Britse hoofdstad Londen. De trein rijdt van de Chinese stad Yiwa in 18 dagen naar Londen en doorkruist tijdens de route zeven landen. Deze spoorverbinding moet de tijd en kosten van het goederenvervoer tussen de twee landen verminderen en China hoopt door deze verbinding de lagere exportcijfers en tegenvallende economische groei tegen te gaan.
De kosten voor het vervoer van goederen per spoor zijn beduidend lager dan de kosten voor vervoer per vliegtuig en de treinreis duurt bovendien maar half zo lang als vervoer per zee, zo meldt nieuwsmedium China Daily. De goederentrein is zondag vertrokken van het Yiwu West en moet circa 12.000 kilometer afleggen om in het Verenigd Koninkrijk te kunnen arriveren. Tijdens de proefperiode zal de trein eens per week vertrekken.
Verbindingen tussen Europa en China
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk. De Chinese overheid wil de handel en het vervoer richting Europa stimuleren, om handel en economische groei in de hand te werken. China heeft in 2015 minder geëxporteerd dan in 2014 en ook de economische groei was lager dan een jaar eerder. Daarvoor wil China de oude zijderoutes nieuw leven inblazen.
De eerste containertrein is in juli via de Nieuwe Zijderoute in Rotterdam gearriveerd. Het ging toen om een trein met zo’n twintig containers die helemaal over het spoor door Azië en via Rusland zijn vervoerd, waarin kleding, elektronica en machineonderdelen zaten. De Chinese overheid heeft voor het verder uitbouwen van de Nieuwe Zijderoute circa 36 miljard euro uitgetrokken.
http://www.spoorpro.nl/go(...)r-londen-vertrokken/
Moet een mooie fim(pje) kunnen opleveren, succesvol ondernemingsplan jullie inziens?![]()
Ja, prima middenmaat voor duur vliegtuig en traag schip.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
Eerste goederentrein vanuit China naar Londen vertrokken
Gepubliceerd op 03-01-2017 om 16:56
Goederentrein, Nieuwe Zijderoute, China-Rotterdam
Vanuit China is zondag de eerste spoorgoederentrein vertrokken met als eindbestemming de Britse hoofdstad Londen. De trein rijdt van de Chinese stad Yiwa in 18 dagen naar Londen en doorkruist tijdens de route zeven landen. Deze spoorverbinding moet de tijd en kosten van het goederenvervoer tussen de twee landen verminderen en China hoopt door deze verbinding de lagere exportcijfers en tegenvallende economische groei tegen te gaan.
De kosten voor het vervoer van goederen per spoor zijn beduidend lager dan de kosten voor vervoer per vliegtuig en de treinreis duurt bovendien maar half zo lang als vervoer per zee, zo meldt nieuwsmedium China Daily. De goederentrein is zondag vertrokken van het Yiwu West en moet circa 12.000 kilometer afleggen om in het Verenigd Koninkrijk te kunnen arriveren. Tijdens de proefperiode zal de trein eens per week vertrekken.
Verbindingen tussen Europa en China
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk. De Chinese overheid wil de handel en het vervoer richting Europa stimuleren, om handel en economische groei in de hand te werken. China heeft in 2015 minder geëxporteerd dan in 2014 en ook de economische groei was lager dan een jaar eerder. Daarvoor wil China de oude zijderoutes nieuw leven inblazen.
De eerste containertrein is in juli via de Nieuwe Zijderoute in Rotterdam gearriveerd. Het ging toen om een trein met zo’n twintig containers die helemaal over het spoor door Azië en via Rusland zijn vervoerd, waarin kleding, elektronica en machineonderdelen zaten. De Chinese overheid heeft voor het verder uitbouwen van de Nieuwe Zijderoute circa 36 miljard euro uitgetrokken.
http://www.spoorpro.nl/go(...)r-londen-vertrokken/
Moet een mooie fim(pje) kunnen opleveren, succesvol ondernemingsplan jullie inziens?![]()
hea?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk.Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hoe kom je erbij dat 1x in de week 20 goedkoper is dan 4*5?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik bedoel, eens in de week 20 is goedkoper dan 4*5![]()
Maar goed, bange mensen dus zijn de oorzaak.Bier.![]()
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat 1x in de week 20 goedkoper is dan 4*5?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat jaquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Stukjesschrijver heeft waarschijnlijk ook nog nooit een bosatlas ingezien.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hea?Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?
![]()
Het is ook een stukje politiek he, een trein met vijf wagons brandbaar materiaal kan je beter verkopen dan een 'kolos' van 20..quote:![]()
Ze rijden meestal maar tot Onnen. Daar wordt de trein volgens mij gecombineerd met andere cargo om een langere trein richting Rotterdam te krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Een trein met 20 wagons kun je vanuit het oogpunt van milieu dan weer beter verkopen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is ook een stukje politiek he, een trein met vijf wagons brandbaar materiaal kan je beter verkopen dan een 'kolos' van 20..Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Aha.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze rijden meestal maar tot Onnen. Daar wordt de trein volgens mij gecombineerd met andere cargo om een langere trein richting Rotterdam te krijgen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
En het opslaan van het product op de doellokatie dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?Bier.![]()
![]()
KIJKALARM
Dalek op NPO 2.quote:19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen.Afl.:
Japan:Hitoyoshi- Kumamoto-Aso.
De aflevering begint in Hitoyoshi,op
het eiland Kyushu.Daar is de start
van een toeristische treinrit met een
stoomtrein.In het futuristisch ogende
station van Shin-Yatsushiro stappen we
op de hogesnelheidstrein:de Shinkansen.
We rijden in een recordtijd we naar ons
volgende station:Kumamoto.Daar brengen
we een bezoek aan een kasteel.In de
laatste trein kom je als westerling
ogen en oren tekort:de Aso Boy Train.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wais ich vielquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En het opslaan van het product op de doellokatie dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hoeft niet per se duurder te zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En het opslaan van het product op de doellokatie dan?
Als je bulk goedkoper kunt inkopen kan een grotere opslag lonen
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat werkt met chemische producten in ieder geval niet zo. Alle opslagtanks moeten iedere zoveel tijd of iedere zoveel gebruikskeren gereinigd en geinspecteerd worden. Dat zijn geen goedkope grapjes. Tevens zijn grote voorraden altijd problematisch.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeft niet per se duurder te zijn
Als je bulk goedkoper kunt inkopen kan een grotere opslag lonenBier.![]()
Vooral smerig schipquote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, prima middenmaat voor duur vliegtuig en traag schip.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ligt het nu aan mij of staat er totaal niet in dat Rotterdam in Frankrijk ligt?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hea?Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?
![]()
Dit is De Speld, toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
Hoogeveen heeft weer een manier gevonden om een intercitystop af te willen dwingen
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-en-trein-naar-EmmenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik mag het hopen.quote:
Een snelle busverbinding tussen Hoogeveen en Emmen is enkele jaren geleden niet voor niets geschrapt. Er zat namelijk geen hond in.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Schip blijft waarschijnlijk meest milieuvriendelijk aangezien elektriciteit nog steeds gruwelijk smerig verwekt wordt.quote:![]()
Rotterdam ligt niet in Frankrijk nee, maar de eerste trein uit China is al in juli in Rotterdam aangekomen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hea?Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?
De eerste met eindbestemming London is nu ook onderweg.dag![]()
In Zandvoort stonden er herten op de trein te wachten
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)0station%20ZandvoortAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Schip blijft waarschijnlijk meest milieuvriendelijk aangezien elektriciteit nog steeds gruwelijk smerig verwekt wordt.![]()
Nou, wat die vrachtschepen uitstoten is ook niet heel gezond hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Schip blijft waarschijnlijk meest milieuvriendelijk aangezien elektriciteit nog steeds gruwelijk smerig verwekt wordt.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Kernenergiequote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Toch moet je wel heel ver gaan wil je schoner per kilo vervoerd spul uit komen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Klopt, maar het blijft rotzooi waar die schepen op varen. Lijkt meer op asfalt dan de vloeibare olie die je in je autootje gooit.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch moet je wel heel ver gaan wil je schoner per kilo vervoerd spul uit komen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het is een van de dingen waar ik binnen "mijn" partij meer steun voor probeer te krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaatBier.![]()
Oh echt is dat ter ziele? Ik was van plan er klant te worden tzt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaatKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Alstoomstroom?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaat![]()
Jouw partij?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is een van de dingen waar ik binnen "mijn" partij meer steun voor probeer te krijgen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik ben nog lekker ouderwets linksliberaal verzuild. Met abonnementen op bijbehorende zenders en krant.quote:Bier.![]()
Wordt De Waarheid nog steeds gedrukt ja?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben nog lekker ouderwets linksliberaal verzuild. Met abonnementen op bijbehorende zenders en krant.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Abonnement op een zender?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben nog lekker ouderwets linksliberaal verzuild. Met abonnementen op bijbehorende zenders en krant.![]()
![]()
Tjemig, kan dat nog: PvdA - Volkskrant - VARA?quote:
Ik zou dat niet als linksliberaal omschrijven...? Of GroenLinks - VPRO - ...?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Heb jij ook al een partij?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is een van de dingen waar ik binnen "mijn" partij meer steun voor probeer te krijgen.![]()
Zonder eigen partij
Hoor je er niet meer bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
50+quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tjemig, kan dat nog: PvdA - Volkskrant - VARA?
Ik zou dat niet als linksliberaal omschrijven...? Of GroenLinks - VPRO - ...?![]()
"Lijst Eigenbelang"quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij ook al een partij?![]()
Zonder eigen partij
Hoor je er niet meer bijNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, daar praat je natuurlijk leuk GeenStijl na. Ken je Volkskrant lezers?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Zure bejaarden lezen de volkskrant naar mijn meningNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja 2, en eentje kent Deadlock ookquote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar praat je natuurlijk leuk GeenStijl na. Ken je Volkskrant lezers?(Fles ook trouwens)
![]()
pH?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja 2, en eentje kent Deadlock ook(Fles ook trouwens)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Waar kon je tijden van badslippers vinden? Sta bij Haren/emmeln aan de Emslandstrecke. Had tijd over, is mooi weer en had camera mee. Westfahlenbahn komt over 10 minuten. De IC naar Bonn rond 13:15Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Echt veel aan DSO heb je niet hoor als je naar tijden zoekt. Erg rommelig vind ik dat.
Maar de Emsland is voornamelijk autoverkeer van- en naar Emden. Kunnen 3 cargo's achterelkaar zijn, maar kan ook 2 uur niks komen qua cargo. Meestal als je een RE/RB/IC hebt gehad kan er weer wat achteraan zitten.![]()
Ja ben ik ook achter.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:39 schreef greavy het volgende:
Echt veel aan DSO heb je niet hoor als je naar tijden zoekt. Erg rommelig vind ik dat.Klopt zie die regelmatig rijden ja, met auto's. Nu een Wfb RB gehad en een IC. Straks nog even IC en WFB kieken en zien of ik mazzel heb. Best frips buitenquote:Maar de Emsland is voornamelijk autoverkeer van- en naar Emden. Kunnen 3 cargo's achterelkaar zijn, maar kan ook 2 uur niks komen qua cargo. Meestal als je een RE/RB/IC hebt gehad kan er weer wat achteraan zitten.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Trein klapt op een stootblok in New York: ruim 100 gewonden
http://nos.nl/artikel/215(...)an-100-gewonden.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
![]()
KIJKALARM
quote:19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen,
afl.:Slovenië.
De stad Bled is bekend van het mooie
kasteel dat ruim 100 meter hoog op een
rots boven het Meer van Bled uittorent.
Vanuit Bled volgen we het Bohinj-spoor
tot aan de stad Nova Gorica op de grens
van Italië.De route is 79 kilometer
lang,waarvan 15 kilometer door tunnels.
Vanaf de plaats Most na Soci volgt de
treinroute de loop van de Soca-rivier,
bekend om de wandelroutes en kanoërs.
Vlak voor het eindstation rijdt de
trein over de op een na grootste stenen
boogbrug ter wereld:de Solkan-brug.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Helaas rij ik op dat moment zelf over een voormalige spoorlijn, om precies te zijn Oldenzaal-Enschede
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Kon het zo 123 niet terugvinden in eerdere posts...
http://www.spoorzonedelft(...)en_delft_en_rijswijk![]()
Je maakt zo maar niet mooie plaatjes...
Volgende keer trekker en klepelmaaier mee
IC 2204 van Koblenz naar Emden, getrokken door een 101 raast door station Haren (Ems) met enkele rijtuigen. De zon kwam net even door de wolken, wat de foto niet ten goede kwam.
RE 15 van Emden Hbf naar Muenster (Westf) Hbf - WFB90305 met Flirt 408
Een latere RE 15 op weg naar Muenster, gereden met twee Flirts. Nu vanaf de andere kant van het spoor en iets grauwer weer.
IC 2203 vanaf Norddeich Mole onderweg naar Bonn-Bad Godesberg. Sinds deze dienstregeling rijden er weer 'gewone' IC rijtuigen op dit traject, vorig jaar waren het 145'ers met dubbeldeks IC rijtuigen.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Mwoa. Alle treinen zitten er stijf onder de grafitti. Maar het land is wel mooiquote:Op woensdag 4 januari 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom lees ik dit nu pas? Slovenie is mooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jup. Het meer van Bled is ook erg mooi, heb d'r nog lekker in gezwommen 6,5 jaar geleden.quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa. Alle treinen zitten er stijf onder de grafitti. Maar het land is wel mooiKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik wilde je dit figuur van het World Economic Forum niet onthouden:quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...
Uit dit rapport: http://www3.weforum.org/d(...)tion_Report_2009.pdf![]()
Klopt, maar al zou je de zwaveluitstoot van die vrachtschepen met een halve procent laten dalen, scheelt dat enorm.quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik wilde je dit figuur van het World Economic Forum niet onthouden:
[ afbeelding ]
Uit dit rapport: http://www3.weforum.org/d(...)tion_Report_2009.pdf
Wegvervoer stoot nauwelijks zwavel meer uit. Spoorvervoer weet ik niet, geen idee of locs EN590 drinken of wat smeriger diesel.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Sinds gister zou de Eurobahn weer ieder uur rijden tussen Venlo en Mönchengladbach, nadat men daar ongeveer 2,5-3 weken maar 1x/2u reed door personeelsgebrek. Uitgevallen treinen werden door bussen vervangen.![]()
zometeen maar eens op weg voor mijn rondje niet om de kerk. van Rotterdam via Den Haag naar Utrecht en Venlo om over Breda terug te gaan naar Rotterdam![]()
Teletijdmasjienquote:Op donderdag 5 januari 2017 10:28 schreef Salatrel het volgende:
van +1442 naar +159 is best netjes op zon klein stukjeAltijd onderweg naar het avontuur![]()
"Zou" impliceert dat dat niet het geval is?quote:Op donderdag 5 januari 2017 08:54 schreef greavy het volgende:
Sinds gister zou de Eurobahn weer ieder uur rijden tussen Venlo en Mönchengladbach, nadat men daar ongeveer 2,5-3 weken maar 1x/2u reed door personeelsgebrek. Uitgevallen treinen werden door bussen vervangen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Leuk stukjequote:Op donderdag 5 januari 2017 10:29 schreef Salatrel het volgende:
zometeen maar eens op weg voor mijn rondje niet om de kerk. van Rotterdam via Den Haag naar Utrecht en Venlo om over Breda terug te gaan naar Rotterdam![]()
Waarschijnlijk omdat je een tamme retard bentquote:Op woensdag 4 januari 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
Waarom lees ik dit nu pas? Slovenie is mooiBij deze voor jou een
PREMATURE EJA.. KIJKALARM
Let op: Half uur vroeger dan normaal. Al vindt de nu.nl/tvgids van niet. Toch maar even in de gaten houdenquote:19.25-20.00 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Stockholm - Gävle - Borlänge io-Calvi
Een kennismaking vanaf het water met de
Zweedse hoofdstad Stockholm:de stad is
namelijk gebouwd op veertien eilanden.
Daarna volgt een bezoek aan Gamla Stan,
de Oude Stad.
De Zweedse spoorwegmaatschappij SJ
brengt ons naar de noordelijk gelegen
stad Gävle,aan de Botnische Golf.Daarna
hervatten we onze reis met de treinen
van vervoerder Tagkompaniet,via Falun
naar Borlänge.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
http://www.railjournal.co(...)deployment-plan.html
EC accepteert nieuwe uitrolstrategie ERTMS en krijgt nu een latere opleveringsdatum![]()
Fles, je bent je koffer vergeten!
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=260381PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wauw. Niks te zien hier hoor. Ja 1 politiebusje op 300 meter van die uitgang.quote:Op donderdag 5 januari 2017 13:24 schreef dennistd het volgende:
Fles, je bent je koffer vergeten!
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=260381Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
- Frits, wil jij even alle treinen in Deventer opheffen?
+ Is goed Kees, wat rijdt daar ook alweer?
- Euh, volgens mij de 1600, 1700, 3600 en 7000
+ Ok, dan zijn nu alle treinen opgeheven daarPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
De Pimpel naar Amsterdam heeft inmiddels +54, en lijkt gezien de AV van Oldenzaal daar op spoor 1 de tijd af te wachten (Syntus van spoor 2): https://www.ovtijden.com/avtdag/odzPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Waarschijnlijk is het inderdaad ongeveer zo gegaan zijn ja. Maar dan heet Frits in dit geval Henk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Pimpel rijdt nu tussen Oldenzaal en Hengelo. Althans, ik zie loc 1761 daar rijden op de NS Live app.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Voorgenomen hervatting 14:30 met de IC van 14:30 naar EnschedeSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ennnn alles rijdt weer normaal behalve de Pimpel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Quizvraag: Na hoeveel uur gestrand te zijn is de voorraad van de bordbistro op?quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ennnn alles rijdt weer normaal behalve de Pimpel.
Indicatie: Thalys 4 uur...![]()
Ligt er aan wie er in de trein zitten? Zakenlui of mensen die een voetbalwedstrijd in Hannover gaan kijkenquote:Op donderdag 5 januari 2017 14:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Quizvraag: Na hoeveel uur gestrand te zijn is de voorraad van de bordbistro op?
Indicatie: Thalys 4 uur...
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het is een Middelmatige treinquote:Op donderdag 5 januari 2017 15:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt er aan wie er in de trein zitten? Zakenlui of mensen die een voetbalwedstrijd in Hannover gaan kijken![]()
![]()
Ik gok op 6 uur. Eten zit meestal wel goed bij Duitsersquote:Op donderdag 5 januari 2017 15:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is een Middelmatige treinKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Deutsche Bahn heeft zich de afgelopen tijd voorbereid op de winter. Nu Koning Winter z'n intrede heeft gedaan in het land van de Bockwurst en de Schnitzel (en de vele lekkere bieren) heeft DB extra maatregelen genomen om overlast door winterse omstandigheden zoveel mogelijk te beperken.
Meer bij de bron![]()
Postillonquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:46 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn heeft zich de afgelopen tijd voorbereid op de winter. Nu Koning Winter z'n intrede heeft gedaan in het land van de Bockwurst en de Schnitzel (en de vele lekkere bieren) heeft DB extra maatregelen genomen om overlast door winterse omstandigheden zoveel mogelijk te beperken.
Meer bij de bron
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Kan iemand me uitleggen waarom ze bij de NS en streekvervoerders nog steeds lopen te kutten met dagkaarten en maling hebben aan de afstand waarop je de fiets mee neemt?
Ik heb hier een traject waar het opzich wel relaxed is om met de trein te gaan maar waar de eindbestemming 3 kilometer van het station ligt.
Prima aan te fietsen en dan kan ik daar ook een biertje pakken maar een fietskaartje kost meer dan m'n eigen retourtje![]()
![]()
ov-fiets, abbo is gratis, je betaalt alleen als je een fiets gebruikt. http://www.ns.nl/binaries(...)particulier-2017.pdfquote:Op donderdag 5 januari 2017 18:29 schreef Erasmo het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom ze bij de NS en streekvervoerders nog steeds lopen te kutten met dagkaarten en maling hebben aan de afstand waarop je de fiets mee neemt?
Ik heb hier een traject waar het opzich wel relaxed is om met de trein te gaan maar waar de eindbestemming 3 kilometer van het station ligt.
Prima aan te fietsen en dan kan ik daar ook een biertje pakken maar een fietskaartje kost meer dan m'n eigen retourtje
Gebruik ik in Tilburg en Breda ook voornamelijk voor horecabezoek![]()
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Nadeel is dat ov fiets ook niet overal beschikbaar is. Heb NS al eens voorgesteld om het meenemen van een ov fiets in de trein gratis te maken maar daar hebben ze niks mee gedaan...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Waarschijnlijk wel eerst hard om gelachen en toen in het kampvuur gegooid.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:53 schreef dennistd het volgende:
Nadeel is dat ov fiets ook niet overal beschikbaar is. Heb NS al eens voorgesteld om het meenemen van een ov fiets in de trein gratis te maken maar daar hebben ze niks mee gedaan...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En zelfs als er al een OV-fiets beschikbaar is kun je er nog niet zomaar eentje meenemen. Je moet namelijk eerst een abonnement afsluiten (kost ¤ 0,01 per jaar) en je moet een Nederlandse bankrekening hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:53 schreef dennistd het volgende:
Nadeel is dat ov fiets ook niet overal beschikbaar is.
Ik werk nu sinds enige tijd samen met iemand uit Denemarken, elke paar weken komt hij een paar dagen naar Nederland. Hij zou graag een fiets huren, maar omdat hij geen Nederlandse bankrekening heeft kan hij niet zelf een OV-fiets huren.![]()
![]()
Dat zou toch een no-brainer moeten zijn met een credit card" />
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Toch gewoon 19:50 dus.quote:Op donderdag 5 januari 2017 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je een tamme retard bentBij deze voor jou een
PREMATURE EJA.. KIJKALARM
[..]
Let op: Half uur vroeger dan normaal. Al vindt de nu.nl/tvgids van niet. Toch maar even in de gaten houdenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Daar heeft hij ook nog vaak gedoe mee, bijvoorbeeld wanneer hij een taxi wil nemen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou toch een no-brainer moeten zijn met een credit card" />
![]()
![]()
Standaard afwimpelverhaal van dat het vaste prijzen zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zei de klantenservice toen je ze belde?Is niet beschikbaar hierquote:Op donderdag 5 januari 2017 18:49 schreef bork het volgende:
[..]
ov-fiets, abbo is gratis, je betaalt alleen als je een fiets gebruikt. http://www.ns.nl/binaries(...)particulier-2017.pdf
Gebruik ik in Tilburg en Breda ook voornamelijk voor horecabezoek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik suggereerde dat aan de webcare van NS. De reactie?quote:Op donderdag 5 januari 2017 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou toch een no-brainer moeten zijn met een credit card" />
Ik snap waarom OV-fiets een postpaid systeem is (langer huren, ergens anders inleveren, fiets beschadigd/gestolen) maar dat kan met een creditcard net zo goed. Daar zijn reserveringen voor.quote:Helaas is dat niet mogelijk. Wel kan er op 1 kaart 2 fietsen gehuurd worden, verder is het abonnement ¤0,01 mogelijk dat iemand anders dit voor hem zou kunnen afsluiten?![]()
Ik heb je pakketje al binnen,heb ik toch nog een klein verjaardagscadeautje!!quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zei de klantenservice toen je ze belde?
30 jaar oud vandaag![]()
![]()
![]()
Hoe steek je met een smalspoor een normaalspoor over? Met een ophaalbrug natuurlijk!
&Blue Panther gefeli
dag![]()
Vanaf 0.56 seconden:
Een trein die je vanuit je slaapkamer bijna aan kunt rakenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dit is zo'n antwoord van "Wat jij wil kan niet. Ik kan wel een plaatje van een konijn met een pannenkoek op zijn hoofd voor je opzoeken!"quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik suggereerde dat aan de webcare van NS. De reactie?
[..]
Ik snap waarom OV-fiets een postpaid systeem is (langer huren, ergens anders inleveren, fiets beschadigd/gestolen) maar dat kan met een creditcard net zo goed. Daar zijn reserveringen voor.
En dan van jezelf vinden dat je klantgericht bezig bent.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vanavond weer
quote:19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen.
Zwitserland:Bergün-Davos-Parsenn
Vanuit Bergün rijden we met de trein
naar Filisur,een bekend knooppunt van
de Rhätische Bahn.We verlaten de trein
richting Chur en stappen op de
spoorlijn naar Davos.Dit traject is nog
geen twintig kilometer lang,maar kent
maar liefst 28 bruggen en 14 tunnels.
Dat levert mooie plaatjes op.
Als we in Davos arriveren is de wereld
om ons heen compleet wit geworden en
kun je met De Parsennbahn naar het
skigebied bij de Weissfluhjoch.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat een mooie oplossing. Wel wat omslachtig, een vast kruis wil ook.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:06 schreef Peter het volgende:
Hoe steek je met een smalspoor een normaalspoor over? Met een ophaalbrug natuurlijk!
&Blue Panther gefeliMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Jeej gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 januari 2017 21:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb je pakketje al binnen,heb ik toch nog een klein verjaardagscadeautje!!
30 jaar oud vandaag![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 januari 2017 21:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb je pakketje al binnen,heb ik toch nog een klein verjaardagscadeautje!!
30 jaar oud vandaag![]()
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
https://twitter.com/jordyvandersand/status/817359190641483777
Het lijkt op de 2e NS flirt met schade, door aanrijding met auto dit keer. Heftig weerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De viertjes mogen nog niet ingezet worden, omdat de documentatie van een draaistel nog niet op orde is ...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wat is er zo enorm verschillend aan?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
De viertjes mogen nog niet ingezet worden, omdat de documentatie van een draaistel nog niet op orde is ...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Volgens Somda heeft het te maken met het ontbreken van een magneetrem op dat draaistelquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat is er zo enorm verschillend aan?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
NS gaat het proberen morgen, volgens hun website wordt om 1600 gecommuniceerd op aangepaste dienstregeling en dat is tot op heden niet gebeurd. Ben benieuwd hoe het gaat, KNMI heeft landelijk code oranje afgegeven![]()
En dat schijnt al heel wat te zijn, of...?quote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is toch helemaal niet zo heel gedacht dat ze ook hadden kunnen zeggen "het is weekend, de ballen"quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat schijnt al heel wat te zijn, of...?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja dat is gek gedacht, je hebt een 24 uurs bedrijf, dus moeten de honneurs gewoon waar genomen worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is toch helemaal niet zo heel gedacht dat ze ook hadden kunnen zeggen "het is weekend, de ballen"
Dat er afdelingen dicht zijn, ok...maar dit soort dingen moeten gewoon ten 24/24 aangepast kunnen worden![]()
Ik had toch al geen ambitie om dit weekend met de trein te gaan, Rotterdam - Dordrecht ligt er voor het zoveelste weekend uit in korte tijd, voorzover er nog wat over was van de hoeveelheid doorgaande IC treinen sinds de nieuwe dienstregeling.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:02 schreef b2py het volgende:
NS gaat het proberen morgen, volgens hun website wordt om 1600 gecommuniceerd op aangepaste dienstregeling en dat is tot op heden niet gebeurd. Ben benieuwd hoe het gaat, KNMI heeft landelijk code oranje afgegevenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
helemaal niet waar joh. Treinen rijden gewoon stoppen alleen niet op blaak... hooguit andere tijden omdat er maar 2 sporen in de willemstunnel beschikbaar zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik had toch al geen ambitie om dit weekend met de trein te gaan, Rotterdam - Dordrecht ligt er voor het zoveelste weekend uit in korte tijd![]()
Je kan claimen zo te zien, maar hoe dat vertellen ze niet duidelijk op de site van Rover...?
https://www.rover.nl/actu(...)naar-rotterdam-blaakUw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Eens in de zoveel tijd het wel proberen en dan zoveel blunderen dat je weer "begrip" creëert voor de volgende keer weer alles preventief knippen "want toen op 7 januari 2016...".quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat schijnt al heel wat te zijn, of...?"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
2017quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd het wel proberen en dan zoveel blunderen dat je weer "begrip" creëert voor de volgende keer weer alles preventief knippen "want toen op 7 januari 2016...".![]()
![]()
Idd, zin in
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ja, heb vandaag eindelijk weer eens een paar uur in het boekje kunnen stekenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:19 schreef James1988 het volgende:
Nog een weekje (en een paar uur) tot het nieuwjaarsrondjeEind van het weekend zal het klaar zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze doen wel leuke proefritten met sandwichstammen met negen rijtuigen vanaf Den Haag CS. Gaan die door naar Breda?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik had toch al geen ambitie om dit weekend met de trein te gaan, Rotterdam - Dordrecht ligt er voor het zoveelste weekend uit in korte tijd, voorzover er nog wat over was van de hoeveelheid doorgaande IC treinen sinds de nieuwe dienstregeling.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Jazeker, die keren hier onder de kap.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze doen wel leuke proefritten met sandwichstammen met negen rijtuigen vanaf Den Haag CS. Gaan die door naar Breda?![]()
Haha. Ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jazeker, die keren hier onder de kap.
Zonder code oranje misschien ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zag er eentje binnenkomen en de ander vertrekken uit Den Haag. Best indrukwekkend lang op de een of andere manier.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:52 schreef James1988 het volgende:
De afgelopen week heb ik ze in ieder geval elk half uur gezien.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het is vooral weer even wennen, denk ik. Tot een paar jaar terug reed er standaard een 1700 + 10 bakken ICRm op die verbinding, later werd dat ingekort naar 9 bakken.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Best indrukwekkend lang op de een of andere manier.
Sinds half 2013 was het vooral ICMm (7, 8 of 10 bakken) en DDZ (6, 8 of 10 bakken).![]()
En toch waren de treinen op dat traject vroeger langerquote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zag er eentje binnenkomen en de ander vertrekken uit Den Haag. Best indrukwekkend lang op de een of andere manier.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Toen er ICK reed waren ze nog langer?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En toch waren de treinen op dat traject vroeger langer![]()
Ik dacht 11. BAB-BAB-BAB-B-BD? Op Haarlem - Maastricht reden 12 bakken. Dus het is vooral opvallend omdat het zo lang niet in beeld geweest is.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toen er ICK reed waren ze nog langer?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Filmpje gevonden, inderdaad 11 bakken ICK.
Vaste samenstellingen van zo'n lengte hebben we een tijd niet meer gezien, inderdaad.![]()
Leuk! Inderdaad 3x BAB en B-BD. Is toch al heel wat jaar geleden dat ik daar in zat. Ik werkte toen een paar dagen per week in Eindhoven. Rotterdam - Eindhoven reed lekker door.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik heb ze ook nog wel een tijdje meegemaakt, toen ik heen en weer reisde tussen mijn huis en een kantoor in Eindhoven. Ik heb zelfs nog een keertje ICL gehad![]()
![]()
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze doen wel leuke proefritten met sandwichstammen met negen rijtuigen vanaf Den Haag CS. Gaan die door naar Breda?
![]()
Nadeel was wel dat je drie conducteurs op die trein moest hebben en dat hierdoor voor de NS de personeelskosten hoog lagenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:10 schreef Duvel het volgende:
Leuk! Inderdaad 3x BAB en B-BD. Is toch al heel wat jaar geleden dat ik daar in zat. Ik werkte toen een paar dagen per week in Eindhoven. Rotterdam - Eindhoven reed lekker door.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oh ja, die meuk. Reed de sneltreinen op Den Haag - Arnhem. Overvol, kleine klotedeurtjes.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ze ook nog wel een tijdje meegemaakt, toen ik heen en weer reisde tussen mijn huis en een kantoor in Eindhoven. Ik heb zelfs nog een keertje ICL gehad
[x] ONGESCHIKTNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ICK vond ik ook niet echt geweldig. Het deed wat het moest doen (mensen vervoeren), maar ICR is comfortabeler.![]()
![]()
Maar een coupétje ICK kon je opstoken tot 30 graden, wel zo fijn toen ik een keer met koorts naar huis ging.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:17 schreef James1988 het volgende:
ICK vond ik ook niet echt geweldig. Het deed wat het moest doen (mensen vervoeren), maar ICR is comfortabeler.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Mooi om te zien hoe waanzinnig maf die HSL eigenlijk is: hij rijdt door de spanningssluis de HSL op, maar geeft pas tractie een eind na de fasescheiding.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, dan vraag je je toch echt af waarom die fasescheiding niet naast de flyover is gebouwd i.p.v. een paar kilometer verderop...![]()
Met ICK in de omgeleide 1900 over de Hofpleinlijn
(alleen jammer dat de oorzaak van dat soort ritjes vaak minder rooskleurig was)
So we just called him Fred![]()
Omdat ie voor de deur van het onderstation ligt. En het onderstation ligt daar omdat eh. Iemand dat handig vond of dat er relatief eenvoudig een 150kV-aansluiting gemaakt kon worden...? Geen idee.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:
Ja, dan vraag je je toch echt af waarom die fasescheiding niet naast de flyover is gebouwd i.p.v. een paar kilometer verderop...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat kon ook maar tot 2002 of zo? Nooit meegemaakt helaas.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:35 schreef FredvZ het volgende:
Met ICK in de omgeleide 1900 over de Hofpleinlijn
(alleen jammer dat de oorzaak van dat soort ritjes vaak minder rooskleurig was)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
excuus ik was een weekend te vroeg. volgend weekend en het weekend erop.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 20:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
helemaal niet waar joh. Treinen rijden gewoon stoppen alleen niet op blaak... hooguit andere tijden omdat er maar 2 sporen in de willemstunnel beschikbaar zijnwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is echt gestoord. Zo rond 9.48 gaat ie de HSL op (als je het baseert op de uitvoering van de bovenleidingportalen), bij 12.48 gaat de tractie er weer eens op, om vervolgens om 18:56 ruim voor Kijfhoek weer uit te schakelen. Zo'n twee minuten later rij je de HSL weer af.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:
Ja, dan vraag je je toch echt af waarom die fasescheiding niet naast de flyover is gebouwd i.p.v. een paar kilometer verderop...
Dus je rijdt maar liefst 11 minuten op de HSL, waarvan 6 minuten met tractie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En als de machinist na de Kijfhoek nog een beetje doorstampt sta je alsnog met -2 in Rotterdamquote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus je rijdt maar liefst 11 minuten op de HSL, waarvan 6 minuten met tractie.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er op de HSL iets stuk was. We kwamen gewoon op de normale tijd aan in Breda![]()
![]()
Maar dan moet je niet stoppen in Dordt. Anders ben je te laat in Breda. Er moet toch iets van een argument zijn om Dordrecht links (of rechts, afhankelijk van de rijrichting) te laten liggen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er op de HSL iets stuk was. We kwamen gewoon op de normale tijd aan in BredaNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Komt deels ook door de Traxx. Die heeft behoorlijk wat beveiliging tegen verkeerde bovenleidingsspanning, dus voor je de stroomafnemers op hebt en de snelschakelaar überhaupt in mag schakelen ben je alweer een slordige 15 tot 20 seconden verder. Dan wordt alles pas opgestart, dat duurt ook weer een tiental seconden, en je kan daarna de treinverwarmingsleiding weer inschakelen, waarna de rijtuigen weer van spanning voorzien worden en je ook weer tractie kan geven.quote:Op hvrijdag 6 januari 2017 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is echt gestoord. Zo rond 9.48 gaat ie de HSL op (als je het baseert op de uitvoering van de bovenleidingportalen), bij 12.48 gaat de tractie er weer eens op, om vervolgens om 18:56 ruim voor Kijfhoek weer uit te schakelen. Zo'n twee minuten later rij je de HSL weer af.
Dus je rijdt maar liefst 11 minuten op de HSL, waarvan 6 minuten met tractie.
Overigens wordt de tractie al op 18:50 uitgeschakeld, rond 19:09 passeer je de balises die de locs vertellen dat de stroomafnemers weer naar beneden moeten voor de spanningssluis. De rest is simpelweg uit laten rollen (je moet van 160 naar 140 naar 130). Uiteindelijk rij je met zo'n 115 de Willemsspoortunnel in, die weer naar beneden gaat uiteraard, dus daar win je weer wat aan snelheid. Dan afremmen naar 80 en 60 voor Rotterdam.
Edit: en inderdaad, als de treindienstleider meewerkt kan je via Dordrecht ook precies op tijd in Rotterdam of Breda aankomen. Zelf ook meerdere malen gedaan.![]()
Tot 3 juni 2006 om precies te zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kon ook maar tot 2002 of zo? Nooit meegemaakt helaas.So we just called him Fred![]()
Waarom staan die Traxx ICR combo's eigenlijk vaak op de Dijksgracht te niksen? Ruimtegebrek op de Watergraafsmeer??quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):![]()
Is er ooit een doorlopende aansluiting Hofplein - Blaak geweest dan?quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Maegrim kan dat vast beter vertellen, maar voor zover ik weet inderdaad deels. Het gaat om stalling voor langere tijd van de tussen-rijtuigen die voor de 9 wagenstam bedoeld zijn en tijdelijk ingekort waren tot 6 wagenstam voor de IC direct.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 23:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom staan die Traxx ICR combo's eigenlijk vaak op de Dijksgracht te niksen? Ruimtegebrek op de Watergraafsmeer??
Inmiddels zijn er een aantal stammen weer teruggebracht naar 9 en worden de rijtuigen die op de Dijksgracht stonden nog voorzien van volwielen en andere constructiewijzigingen. Daarna worden ze weer teruggeplaatst in de oorspronkelijke stam.![]()
HSL stopt niet eens op DH Holland Spoor en TGV ook niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):![]()
![]()
![]()
Nee, die Sint Franciscusdriehoek is echt eerder buiten dienst gegaan!quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat ding is inderdaad sloom, maar dat zijn volgens mij alle meerspanningstreinen. En je wilt als machinist zeker niet stranden in een sluis, dus ik snap dat je vroeg uitschakelt, zeker als de rijtijd ruim voldoende is. Het verbaast me gewoon, al die heisa voor zo'n kort stukje. Misschien gaat het beter als die nieuwe IC's er zijn die 200 mogen?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Komt deels ook door de Traxx. Die heeft behoorlijk wat beveiliging tegen verkeerde bovenleidingsspanning, dus voor je de stroomafnemers op hebt en de snelschakelaar überhaupt in mag schakelen ben je alweer een slordige 15 tot 20 seconden verder. Dan wordt alles pas opgestart, dat duurt ook weer een tiental seconden, en je kan daarna de treinverwarmingsleiding weer inschakelen, waarna de rijtuigen weer van spanning voorzien worden en je ook weer tractie kan geven.
Overigens wordt de tractie al op 18:50 uitgeschakeld, rond 19:09 passeer je de balises die de locs vertellen dat de stroomafnemers weer naar beneden moeten voor de spanningssluis. De rest is simpelweg uit laten rollen (je moet van 160 naar 140 naar 130). Uiteindelijk rij je met zo'n 115 de Willemsspoortunnel in, die weer naar beneden gaat uiteraard, dus daar win je weer wat aan snelheid. Dan afremmen naar 80 en 60 voor Rotterdam.
Edit: en inderdaad, als de treindienstleider meewerkt kan je via Dordrecht ook precies op tijd in Rotterdam of Breda aankomen. Zelf ook meerdere malen gedaan.
Edit:
Lijkt op sluitseinen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Forum Opties Forumhop: Hop naar: