ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Helaas, van mij geen flitsend overzicht met een mooi treinplaatje per maand om het jaar mee af te sluiten. Wel laat ik jullie graag meegenieten van een foto van weliswaar matige kwaliteit, maar met een voor mij bijzondere betekenis.
17 oktober 2016 Op deze dag mag ik voor het eerst na een periode van 2 en half jaar afwezigheid weer een dienstje meedraaien op het spoor Op de voor mij tijdelijke, doch vertrouwde standplaats Nijmegen zien we hier een deel van de cabine van het materieel SGMm, een trein die inmiddels ook alweer een jaar of veertig trouw zijn rondes rijdt. Vandaag is dit echter even niet het geval, want dit stel wordt hier door ondergetekende afgerangeerd. Oorspronkelijk zou dit stel ritnummer 4451 (sprinter Nijmegen - Den Bosch) gaan rijden, maar een defect in de tractie-installatie zorgde ervoor dat deze trein niet veel harder dan 40km/u kon. De boosdoener, zo bleek enige tijd later, was een dolgedraaide aanzetsnelheidsknop.
Bonusdetail: deze foto is één van de laatste foto's die ik met mijn oude telefoon heb gemaakt voordat deze de geest gaf. Begin 2014 maakte ik, met dezelfde toen nog gloednieuwe telefoon, ook een foto vanuit een cabine. Achteraf bleek dat de laatste foto te zijn voordat er een vroegtijdig einde aan mijn spoorcarriere kwam. Voor 2017 hoop ik dat mijn huidige nieuwe telefoon me wat meer geluk gaat brengen proost!
De ICd 1000 serie komt aan in Amsterdam op 14a, loost daar z'n klanten, rijdt 250 meter door naar 14b waarna er weer mensen in mogen stappen.... Welke [bleep] heeft dit verzonnen
[ Bericht 1% gewijzigd door Maegrim op 31-12-2016 18:58:16 ]
Een paar jaar geleden heeft Network Rail een stel video's gemaakt om interesse in engineering op te wekken bij scholieren en studenten.
Er zitten best wel wat interessante video's bij, zo laten ze wat zien over hoe rails en wissels gemaakt worden, wordt er een kijkje genomen in de snelste meettrein van het VK (de New Measurement Train, ook wel bekend als de "flying banana") en wordt er een kijkje genomen in een testlab voor materialen.
Op zaterdag 31 december 2016 17:14 schreef Maegrim het volgende: De ICd 1000 serie komt aan in Amsterdam op 14a, loost daar z'n klanten, rijdt 250 door naar 14b waarna er weer mensen in mogen stappen.... Welke [bleep] heeft dit verzonnen
Jep. Benelux staat op 14b (vaak ook nog eens vertraagd), dus jij komt op 14a binnen. Vervolgens gaat de Benelux naar de Meer, en rij jij er achteraan naar 14b. Op 14a kan dan de volgende icd alweer binnen komen. 15a wordt op dat moment bezet door de icd naar Breda en 15b door de Benelux naar Brussel.
Onnodig te zeggen dat dit geintje vrijwel altijd in de soep loopt omdat het op papier past, maar in het echt totaal niet. Gevolg: icd te laat met keren, dus vertrekt te laat. Binnenkomende icd moet buiten het station wachten. Dus ook te laat. En om het nog leuker te maken is de Benelux niet echt van het doorrijden vanaf Schiphol, dus die is meestal ook al te laat op Amsterdam, waardoor heel 14b niet beschikbaar is.
Ik geloof dat dit in het wijzigingsblad van februari gerepareerd gaat worden Ben benieuwd waar ze dan weer mee komen
Guten Rutsch allemaal!, vanuit een buiten ijzig koud en zonnig maar sneeuwloos Freiburg .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De hoogtepunt van januari 2016 was voor mij het traditionele Nieuwjaarsrondje, dit keer was gingen we door NRW via de mooie route Hagen - Siegen.
Februari 2016 was voor mij niet heel spannend. Het hoogtepunt was de doorkomst van een MerwedeLingeLijn-GTW van Arriva, op weg naar de wasstraat in Rotterdam Centraal. Het rood-wit van Arriva is een leuke afwisseling tussen al het geel-blauw.
In maart 2016 bracht ik een bezoekje aan het Verenigd Koninkrijk om een vriendin op te zoeken. Aan de treinenhobby heb ik verder niks gedaan, deze plaat van de kont van een Meridian van East Midlands Trains is de enige treinenfoto die ik heb gemaakt.
Het hoogtepunt van april 2016 was de komst van een Eurostar e320-treinstel voor testritten. Ik stond 'm in Nispen op te wachten.
In mei 2016 ging ik opnieuw naar het Verenigd Koninkrijk, dit keer voor een vakantie. Ook hier werd er maar weinig gedaan aan de treinenhobby, maar er moest wel een bezoekje worden gebracht aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.
Na ruim 3 jaar kwam er in juni 2016 een einde aan mijn inzet bij een klant in Den Haag. Op de allerlaatste dag kwam dit schattige trammetje door de Rijnstraat gestoven, waarvan ik nog net deze zaadplaat kon maken.
In juli 2016 had ik zin in een dagje weg, en belandde ik uiteindelijk in Koblenz. Pas toen ik weer thuis was kwam ik tot de ontdekking dat Koblenz niet in NRW ligt en dat het NRW-ticket er ook niet geldig is.
Na vele jaren van bouwen werd er in september 2016 een kroon op het werk gezet: met een feestje dat maarliefst 4 dagen duurde werd het nieuwe stationscomplex van Breda officieel geopend.
Dit jaar was ik mede-verantwoordelijk voor de organisatie van de NVBS Railquiz in oktober 2016. De uiteindelijke winnaars waren 'Team 010', die dit jaar de quiz mogen organiseren, en mede-FOK!ker Dennis ging in de individuele ronde aan kop.
December 2016 was een tijd van nieuwe dingen en de terugkeer van een oude bekende. Nieuwe treinen van Arriva en R-Net namen het stokje over van hun voorgangers, en de Eurostar e320 kwam nieuwe proefritten maken.