Jouw partij?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is een van de dingen waar ik binnen "mijn" partij meer steun voor probeer te krijgen.
Ik ben nog lekker ouderwets linksliberaal verzuild. Met abonnementen op bijbehorende zenders en krant.quote:
Wordt De Waarheid nog steeds gedrukt ja?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben nog lekker ouderwets linksliberaal verzuild. Met abonnementen op bijbehorende zenders en krant.
Abonnement op een zender?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben nog lekker ouderwets linksliberaal verzuild. Met abonnementen op bijbehorende zenders en krant.
Op een pornozender misschien?quote:
Tjemig, kan dat nog: PvdA - Volkskrant - VARA?quote:
Heb jij ook al een partij?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is een van de dingen waar ik binnen "mijn" partij meer steun voor probeer te krijgen.
50+quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tjemig, kan dat nog: PvdA - Volkskrant - VARA?
Ik zou dat niet als linksliberaal omschrijven...? Of GroenLinks - VPRO - ...?
S.v.p. rijtje afmaken.quote:
"Lijst Eigenbelang"quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij ook al een partij?
Zonder eigen partij
Hoor je er niet meer bij
Volkskrant? Apart.quote:
Zure bejaarden lezen de volkskrant naar mijn meningquote:
Ja, daar praat je natuurlijk leuk GeenStijl na. Ken je Volkskrant lezers?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Zure bejaarden lezen de volkskrant naar mijn mening
Ja 2, en eentje kent Deadlock ook (Fles ook trouwens)quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar praat je natuurlijk leuk GeenStijl na. Ken je Volkskrant lezers?
pH?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja 2, en eentje kent Deadlock ook (Fles ook trouwens)
Oh echt, hahaha!quote:
quote:
Ja ben ik ook achter.quote:Op woensdag 4 januari 2017 12:39 schreef greavy het volgende:
Echt veel aan DSO heb je niet hoor als je naar tijden zoekt. Erg rommelig vind ik dat.
Klopt zie die regelmatig rijden ja, met auto's. Nu een Wfb RB gehad en een IC. Straks nog even IC en WFB kieken en zien of ik mazzel heb. Best frips buitenquote:Maar de Emsland is voornamelijk autoverkeer van- en naar Emden. Kunnen 3 cargo's achterelkaar zijn, maar kan ook 2 uur niks komen qua cargo. Meestal als je een RE/RB/IC hebt gehad kan er weer wat achteraan zitten.
quote:19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen,
afl.:Slovenië.
De stad Bled is bekend van het mooie
kasteel dat ruim 100 meter hoog op een
rots boven het Meer van Bled uittorent.
Vanuit Bled volgen we het Bohinj-spoor
tot aan de stad Nova Gorica op de grens
van Italië.De route is 79 kilometer
lang,waarvan 15 kilometer door tunnels.
Vanaf de plaats Most na Soci volgt de
treinroute de loop van de Soca-rivier,
bekend om de wandelroutes en kanoërs.
Vlak voor het eindstation rijdt de
trein over de op een na grootste stenen
boogbrug ter wereld:de Solkan-brug.
Niet alles wat geel is, is goud.quote:
Waarom lees ik dit nu pas? Slovenie is mooiquote:
Mwoa. Alle treinen zitten er stijf onder de grafitti. Maar het land is wel mooiquote:Op woensdag 4 januari 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom lees ik dit nu pas? Slovenie is mooi
Jup. Het meer van Bled is ook erg mooi, heb d'r nog lekker in gezwommen 6,5 jaar geleden.quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa. Alle treinen zitten er stijf onder de grafitti. Maar het land is wel mooi
Ik wilde je dit figuur van het World Economic Forum niet onthouden:quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...
Klopt, maar al zou je de zwaveluitstoot van die vrachtschepen met een halve procent laten dalen, scheelt dat enorm.quote:Op woensdag 4 januari 2017 21:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik wilde je dit figuur van het World Economic Forum niet onthouden:
[ afbeelding ]
Uit dit rapport: http://www3.weforum.org/d(...)tion_Report_2009.pdf
Teletijdmasjienquote:Op donderdag 5 januari 2017 10:28 schreef Salatrel het volgende:
van +1442 naar +159 is best netjes op zon klein stukje
"Zou" impliceert dat dat niet het geval is?quote:Op donderdag 5 januari 2017 08:54 schreef greavy het volgende:
Sinds gister zou de Eurobahn weer ieder uur rijden tussen Venlo en Mönchengladbach, nadat men daar ongeveer 2,5-3 weken maar 1x/2u reed door personeelsgebrek. Uitgevallen treinen werden door bussen vervangen.
Leuk stukjequote:Op donderdag 5 januari 2017 10:29 schreef Salatrel het volgende:
zometeen maar eens op weg voor mijn rondje niet om de kerk. van Rotterdam via Den Haag naar Utrecht en Venlo om over Breda terug te gaan naar Rotterdam
Waarschijnlijk omdat je een tamme retard bent Bij deze voor jou eenquote:Op woensdag 4 januari 2017 20:28 schreef derLudolf het volgende:
Waarom lees ik dit nu pas? Slovenie is mooi
Let op: Half uur vroeger dan normaal. Al vindt de nu.nl/tvgids van niet. Toch maar even in de gaten houdenquote:19.25-20.00 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Stockholm - Gävle - Borlänge io-Calvi
Een kennismaking vanaf het water met de
Zweedse hoofdstad Stockholm:de stad is
namelijk gebouwd op veertien eilanden.
Daarna volgt een bezoek aan Gamla Stan,
de Oude Stad.
De Zweedse spoorwegmaatschappij SJ
brengt ons naar de noordelijk gelegen
stad Gävle,aan de Botnische Golf.Daarna
hervatten we onze reis met de treinen
van vervoerder Tagkompaniet,via Falun
naar Borlänge.
Wauw. Niks te zien hier hoor. Ja 1 politiebusje op 300 meter van die uitgang.quote:Op donderdag 5 januari 2017 13:24 schreef dennistd het volgende:
Fles, je bent je koffer vergeten!
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=260381
Quizvraag: Na hoeveel uur gestrand te zijn is de voorraad van de bordbistro op?quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ennnn alles rijdt weer normaal behalve de Pimpel.
Ligt er aan wie er in de trein zitten? Zakenlui of mensen die een voetbalwedstrijd in Hannover gaan kijkenquote:Op donderdag 5 januari 2017 14:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Quizvraag: Na hoeveel uur gestrand te zijn is de voorraad van de bordbistro op?
Indicatie: Thalys 4 uur...
Het is een Middelmatige treinquote:Op donderdag 5 januari 2017 15:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt er aan wie er in de trein zitten? Zakenlui of mensen die een voetbalwedstrijd in Hannover gaan kijken
Ik gok op 6 uur. Eten zit meestal wel goed bij Duitsersquote:Op donderdag 5 januari 2017 15:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is een Middelmatige trein
Postillonquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:46 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn heeft zich de afgelopen tijd voorbereid op de winter. Nu Koning Winter z'n intrede heeft gedaan in het land van de Bockwurst en de Schnitzel (en de vele lekkere bieren) heeft DB extra maatregelen genomen om overlast door winterse omstandigheden zoveel mogelijk te beperken.
Meer bij de bron
ov-fiets, abbo is gratis, je betaalt alleen als je een fiets gebruikt. http://www.ns.nl/binaries(...)particulier-2017.pdfquote:Op donderdag 5 januari 2017 18:29 schreef Erasmo het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom ze bij de NS en streekvervoerders nog steeds lopen te kutten met dagkaarten en maling hebben aan de afstand waarop je de fiets mee neemt?
Ik heb hier een traject waar het opzich wel relaxed is om met de trein te gaan maar waar de eindbestemming 3 kilometer van het station ligt.
Prima aan te fietsen en dan kan ik daar ook een biertje pakken maar een fietskaartje kost meer dan m'n eigen retourtje
Waarschijnlijk wel eerst hard om gelachen en toen in het kampvuur gegooid.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:53 schreef dennistd het volgende:
Nadeel is dat ov fiets ook niet overal beschikbaar is. Heb NS al eens voorgesteld om het meenemen van een ov fiets in de trein gratis te maken maar daar hebben ze niks mee gedaan...
En zelfs als er al een OV-fiets beschikbaar is kun je er nog niet zomaar eentje meenemen. Je moet namelijk eerst een abonnement afsluiten (kost ¤ 0,01 per jaar) en je moet een Nederlandse bankrekening hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:53 schreef dennistd het volgende:
Nadeel is dat ov fiets ook niet overal beschikbaar is.
Toch gewoon 19:50 dus.quote:Op donderdag 5 januari 2017 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je een tamme retard bent Bij deze voor jou een
PREMATURE EJA.. KIJKALARM
[..]
Let op: Half uur vroeger dan normaal. Al vindt de nu.nl/tvgids van niet. Toch maar even in de gaten houden
Daar heeft hij ook nog vaak gedoe mee, bijvoorbeeld wanneer hij een taxi wil nemen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou toch een no-brainer moeten zijn met een credit card " />
Standaard afwimpelverhaal van dat het vaste prijzen zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zei de klantenservice toen je ze belde?
Is niet beschikbaar hierquote:Op donderdag 5 januari 2017 18:49 schreef bork het volgende:
[..]
ov-fiets, abbo is gratis, je betaalt alleen als je een fiets gebruikt. http://www.ns.nl/binaries(...)particulier-2017.pdf
Gebruik ik in Tilburg en Breda ook voornamelijk voor horecabezoek
Ik suggereerde dat aan de webcare van NS. De reactie?quote:Op donderdag 5 januari 2017 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zou toch een no-brainer moeten zijn met een credit card " />
Ik snap waarom OV-fiets een postpaid systeem is (langer huren, ergens anders inleveren, fiets beschadigd/gestolen) maar dat kan met een creditcard net zo goed. Daar zijn reserveringen voor.quote:Helaas is dat niet mogelijk. Wel kan er op 1 kaart 2 fietsen gehuurd worden, verder is het abonnement ¤0,01 mogelijk dat iemand anders dit voor hem zou kunnen afsluiten?
Ik heb je pakketje al binnen,heb ik toch nog een klein verjaardagscadeautje!!quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zei de klantenservice toen je ze belde?
Dit is zo'n antwoord van "Wat jij wil kan niet. Ik kan wel een plaatje van een konijn met een pannenkoek op zijn hoofd voor je opzoeken!"quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik suggereerde dat aan de webcare van NS. De reactie?
[..]
Ik snap waarom OV-fiets een postpaid systeem is (langer huren, ergens anders inleveren, fiets beschadigd/gestolen) maar dat kan met een creditcard net zo goed. Daar zijn reserveringen voor.
quote:19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen.
Zwitserland:Bergün-Davos-Parsenn
Vanuit Bergün rijden we met de trein
naar Filisur,een bekend knooppunt van
de Rhätische Bahn.We verlaten de trein
richting Chur en stappen op de
spoorlijn naar Davos.Dit traject is nog
geen twintig kilometer lang,maar kent
maar liefst 28 bruggen en 14 tunnels.
Dat levert mooie plaatjes op.
Als we in Davos arriveren is de wereld
om ons heen compleet wit geworden en
kun je met De Parsennbahn naar het
skigebied bij de Weissfluhjoch.
Wat een mooie oplossing. Wel wat omslachtig, een vast kruis wil ook.quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:06 schreef Peter het volgende:
Hoe steek je met een smalspoor een normaalspoor over? Met een ophaalbrug natuurlijk!
&Blue Panther gefeli
Jeej gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 januari 2017 21:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb je pakketje al binnen,heb ik toch nog een klein verjaardagscadeautje!!
30 jaar oud vandaag
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 januari 2017 21:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb je pakketje al binnen,heb ik toch nog een klein verjaardagscadeautje!!
30 jaar oud vandaag
Wat is er zo enorm verschillend aan?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
De viertjes mogen nog niet ingezet worden, omdat de documentatie van een draaistel nog niet op orde is ...
Volgens Somda heeft het te maken met het ontbreken van een magneetrem op dat draaistelquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat is er zo enorm verschillend aan?
En dat schijnt al heel wat te zijn, of...?quote:
Het is toch helemaal niet zo heel gedacht dat ze ook hadden kunnen zeggen "het is weekend, de ballen"quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat schijnt al heel wat te zijn, of...?
Ja dat is gek gedacht, je hebt een 24 uurs bedrijf, dus moeten de honneurs gewoon waar genomen worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is toch helemaal niet zo heel gedacht dat ze ook hadden kunnen zeggen "het is weekend, de ballen"
Ik had toch al geen ambitie om dit weekend met de trein te gaan, Rotterdam - Dordrecht ligt er voor het zoveelste weekend uit in korte tijd, voorzover er nog wat over was van de hoeveelheid doorgaande IC treinen sinds de nieuwe dienstregeling.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:02 schreef b2py het volgende:
NS gaat het proberen morgen, volgens hun website wordt om 1600 gecommuniceerd op aangepaste dienstregeling en dat is tot op heden niet gebeurd. Ben benieuwd hoe het gaat, KNMI heeft landelijk code oranje afgegeven
Ik kom morgen weer richting Overijssel, hopelijk rijdt er watquote:
helemaal niet waar joh. Treinen rijden gewoon stoppen alleen niet op blaak... hooguit andere tijden omdat er maar 2 sporen in de willemstunnel beschikbaar zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik had toch al geen ambitie om dit weekend met de trein te gaan, Rotterdam - Dordrecht ligt er voor het zoveelste weekend uit in korte tijd
Eens in de zoveel tijd het wel proberen en dan zoveel blunderen dat je weer "begrip" creëert voor de volgende keer weer alles preventief knippen "want toen op 7 januari 2016...".quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat schijnt al heel wat te zijn, of...?
2017quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd het wel proberen en dan zoveel blunderen dat je weer "begrip" creëert voor de volgende keer weer alles preventief knippen "want toen op 7 januari 2016...".
Ook .quote:
Ja, heb vandaag eindelijk weer eens een paar uur in het boekje kunnen steken Eind van het weekend zal het klaar zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:19 schreef James1988 het volgende:
Nog een weekje (en een paar uur) tot het nieuwjaarsrondje
Ze doen wel leuke proefritten met sandwichstammen met negen rijtuigen vanaf Den Haag CS. Gaan die door naar Breda?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 17:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik had toch al geen ambitie om dit weekend met de trein te gaan, Rotterdam - Dordrecht ligt er voor het zoveelste weekend uit in korte tijd, voorzover er nog wat over was van de hoeveelheid doorgaande IC treinen sinds de nieuwe dienstregeling.
Jazeker, die keren hier onder de kap.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze doen wel leuke proefritten met sandwichstammen met negen rijtuigen vanaf Den Haag CS. Gaan die door naar Breda?
Haha. Ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jazeker, die keren hier onder de kap.
Ik zag er eentje binnenkomen en de ander vertrekken uit Den Haag. Best indrukwekkend lang op de een of andere manier.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:52 schreef James1988 het volgende:
De afgelopen week heb ik ze in ieder geval elk half uur gezien.
Het is vooral weer even wennen, denk ik. Tot een paar jaar terug reed er standaard een 1700 + 10 bakken ICRm op die verbinding, later werd dat ingekort naar 9 bakken.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Best indrukwekkend lang op de een of andere manier.
En toch waren de treinen op dat traject vroeger langerquote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zag er eentje binnenkomen en de ander vertrekken uit Den Haag. Best indrukwekkend lang op de een of andere manier.
Toen er ICK reed waren ze nog langer?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En toch waren de treinen op dat traject vroeger langer
Ik dacht 11. BAB-BAB-BAB-B-BD? Op Haarlem - Maastricht reden 12 bakken. Dus het is vooral opvallend omdat het zo lang niet in beeld geweest is.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toen er ICK reed waren ze nog langer?
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):quote:Op vrijdag 6 januari 2017 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze doen wel leuke proefritten met sandwichstammen met negen rijtuigen vanaf Den Haag CS. Gaan die door naar Breda?
Nadeel was wel dat je drie conducteurs op die trein moest hebben en dat hierdoor voor de NS de personeelskosten hoog lagenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:10 schreef Duvel het volgende:
Leuk! Inderdaad 3x BAB en B-BD. Is toch al heel wat jaar geleden dat ik daar in zat. Ik werkte toen een paar dagen per week in Eindhoven. Rotterdam - Eindhoven reed lekker door.
Oh ja, die meuk. Reed de sneltreinen op Den Haag - Arnhem. Overvol, kleine klotedeurtjes.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ze ook nog wel een tijdje meegemaakt, toen ik heen en weer reisde tussen mijn huis en een kantoor in Eindhoven. Ik heb zelfs nog een keertje ICL gehad
Maar een coupétje ICK kon je opstoken tot 30 graden, wel zo fijn toen ik een keer met koorts naar huis ging.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:17 schreef James1988 het volgende:
ICK vond ik ook niet echt geweldig. Het deed wat het moest doen (mensen vervoeren), maar ICR is comfortabeler.
Mooi om te zien hoe waanzinnig maf die HSL eigenlijk is: hij rijdt door de spanningssluis de HSL op, maar geeft pas tractie een eind na de fasescheiding.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):
Omdat ie voor de deur van het onderstation ligt. En het onderstation ligt daar omdat eh. Iemand dat handig vond of dat er relatief eenvoudig een 150kV-aansluiting gemaakt kon worden...? Geen idee.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:
Ja, dan vraag je je toch echt af waarom die fasescheiding niet naast de flyover is gebouwd i.p.v. een paar kilometer verderop...
Dat kon ook maar tot 2002 of zo? Nooit meegemaakt helaas.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:35 schreef FredvZ het volgende:
Met ICK in de omgeleide 1900 over de Hofpleinlijn
(alleen jammer dat de oorzaak van dat soort ritjes vaak minder rooskleurig was )
excuus ik was een weekend te vroeg. volgend weekend en het weekend erop.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 20:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
helemaal niet waar joh. Treinen rijden gewoon stoppen alleen niet op blaak... hooguit andere tijden omdat er maar 2 sporen in de willemstunnel beschikbaar zijn
Het is echt gestoord. Zo rond 9.48 gaat ie de HSL op (als je het baseert op de uitvoering van de bovenleidingportalen), bij 12.48 gaat de tractie er weer eens op, om vervolgens om 18:56 ruim voor Kijfhoek weer uit te schakelen. Zo'n twee minuten later rij je de HSL weer af.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:33 schreef James1988 het volgende:
Ja, dan vraag je je toch echt af waarom die fasescheiding niet naast de flyover is gebouwd i.p.v. een paar kilometer verderop...
En als de machinist na de Kijfhoek nog een beetje doorstampt sta je alsnog met -2 in Rotterdamquote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dus je rijdt maar liefst 11 minuten op de HSL, waarvan 6 minuten met tractie.
Maar dan moet je niet stoppen in Dordt. Anders ben je te laat in Breda. Er moet toch iets van een argument zijn om Dordrecht links (of rechts, afhankelijk van de rijrichting) te laten liggen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat Rotterdam - Breda via Dordrecht werd gereden omdat er op de HSL iets stuk was. We kwamen gewoon op de normale tijd aan in Breda
Komt deels ook door de Traxx. Die heeft behoorlijk wat beveiliging tegen verkeerde bovenleidingsspanning, dus voor je de stroomafnemers op hebt en de snelschakelaar überhaupt in mag schakelen ben je alweer een slordige 15 tot 20 seconden verder. Dan wordt alles pas opgestart, dat duurt ook weer een tiental seconden, en je kan daarna de treinverwarmingsleiding weer inschakelen, waarna de rijtuigen weer van spanning voorzien worden en je ook weer tractie kan geven.quote:Op hvrijdag 6 januari 2017 22:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is echt gestoord. Zo rond 9.48 gaat ie de HSL op (als je het baseert op de uitvoering van de bovenleidingportalen), bij 12.48 gaat de tractie er weer eens op, om vervolgens om 18:56 ruim voor Kijfhoek weer uit te schakelen. Zo'n twee minuten later rij je de HSL weer af.
Dus je rijdt maar liefst 11 minuten op de HSL, waarvan 6 minuten met tractie.
Tot 3 juni 2006 om precies te zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kon ook maar tot 2002 of zo? Nooit meegemaakt helaas.
Waarom staan die Traxx ICR combo's eigenlijk vaak op de Dijksgracht te niksen? Ruimtegebrek op de Watergraafsmeer??quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):
Is er ooit een doorlopende aansluiting Hofplein - Blaak geweest dan?quote:
Maegrim kan dat vast beter vertellen, maar voor zover ik weet inderdaad deels. Het gaat om stalling voor langere tijd van de tussen-rijtuigen die voor de 9 wagenstam bedoeld zijn en tijdelijk ingekort waren tot 6 wagenstam voor de IC direct.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 23:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom staan die Traxx ICR combo's eigenlijk vaak op de Dijksgracht te niksen? Ruimtegebrek op de Watergraafsmeer??
HSL stopt niet eens op DH Holland Spoor en TGV ook niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Vanaf een ander forum een cabinerit gekopied/pastaed voor de mensen die dat leuk vinden (kwaliteit helaas niet al te denderend):
Nee, die Sint Franciscusdriehoek is echt eerder buiten dienst gegaan!quote:
Dat ding is inderdaad sloom, maar dat zijn volgens mij alle meerspanningstreinen. En je wilt als machinist zeker niet stranden in een sluis, dus ik snap dat je vroeg uitschakelt, zeker als de rijtijd ruim voldoende is. Het verbaast me gewoon, al die heisa voor zo'n kort stukje. Misschien gaat het beter als die nieuwe IC's er zijn die 200 mogen?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 22:55 schreef MTL het volgende:
[..]
Komt deels ook door de Traxx. Die heeft behoorlijk wat beveiliging tegen verkeerde bovenleidingsspanning, dus voor je de stroomafnemers op hebt en de snelschakelaar überhaupt in mag schakelen ben je alweer een slordige 15 tot 20 seconden verder. Dan wordt alles pas opgestart, dat duurt ook weer een tiental seconden, en je kan daarna de treinverwarmingsleiding weer inschakelen, waarna de rijtuigen weer van spanning voorzien worden en je ook weer tractie kan geven.
Overigens wordt de tractie al op 18:50 uitgeschakeld, rond 19:09 passeer je de balises die de locs vertellen dat de stroomafnemers weer naar beneden moeten voor de spanningssluis. De rest is simpelweg uit laten rollen (je moet van 160 naar 140 naar 130). Uiteindelijk rij je met zo'n 115 de Willemsspoortunnel in, die weer naar beneden gaat uiteraard, dus daar win je weer wat aan snelheid. Dan afremmen naar 80 en 60 voor Rotterdam.
Edit: en inderdaad, als de treindienstleider meewerkt kan je via Dordrecht ook precies op tijd in Rotterdam of Breda aankomen. Zelf ook meerdere malen gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |