abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167499098
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:34 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op zondag 14-10-2012 om 20:43:44 I have never seen a thin person drinking Diet Coke. reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op maandag 21-07-2014 om 22:50:46 Many people have said I’m the world’s greatest writer of 140 character sentences. reageer retweet
8-)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_167499119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:09 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch heel gebruikelijk? Bush heeft ook te maken gehad met hertellingen in Florida, en Hillary ligt al een paar decennia constant onder vuur bij de media.
Ja en Bush en Clinton zijn politici, die denken in 90% van de gevallen aan hun carriere. Of het feit dat ze die media ook weer eens nodig hebben. Volgens mij interesseert dat hem niet. En Twiiert hij zelf wel ik vraag me af of iemand als Trump daar tijd voor heeft terwijl hij er ook iemand voor kan aannemen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167499272
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:47 schreef KrappeAuto het volgende:
Kom op, zeg. Je hebt je een beetje gek laten maken door de linkse media. Iemand als Trump bereikt niet wat hij heeft bereikt zonder goede emotionele balans en zelfbeheersing. Denk dat hij straks veel mensen gaat verrassen.
Oh jawel hoor. Je moet eens in de wereld rondkijken wat (blanke) mannen die geboren worden met miljoenen op hun bankrekening kunnen bereiken zonder veel intelligentie, zelfbeheersing of empathie naar anderen toe. Juist de empathieloze mensen onder ons kunnen keihard misbruik maken van anderen. Trump is sluw. Dat moet je hem nageven. Tientallen jaren in het schimmige vastgoedwereldje en in de wondere wereld van het entertainment.
Lees een paar boeken over hem en je ziet echter dat hij altijd onder de hoede was van zijn familie en gebruik kon maken van de schimmige netwerkjes, dat het mis ging zodra hij zichzelf met de zaken ging bemoeien en het niet overliet aan zijn CEO's. Dat hij op een paar juiste beslissingen op het juiste moment na vooral verkeerde beslissingen neemt en hij daardoor failliet ging. Zijn redding is zijn naamsbekendheid geweest en daar teert hij nu op. De tientallen Trump-objecten waaraan hij slechts zijn naam heeft gelicenseerd. En het feit dat ie extreem weinig (of geen) belasting hoeft te betalen dankzij de fiscale truukjes.

Mensen moeten eens beginnen met objectief naar hem te kijken en de interviews te lezen van de mensen die jaren om hem heen zijn geweest (zijn biografen bijv.). Dan kun je nog steeds fan van 'm zijn en vinden dat een beslissingennemer is die niet eindeloos leutert of twijfelt is wat de VS nu nodig heeft.

Maar hij is en blijft gewoon een niet al te intelligente doch sluwe impulsieve narcist die geen tegenspraak duldt, weinig tot geen gevoel voor humor heeft (je ziet hem zelden spontaan lachen, bijna altijd is het het truukje, de grimas).

Natuurlijk is het een slimme truuk om tweets de wereld in te sturen waar ophef over komt zodat dingen die werkelijk ophef verdienen naar de achtergrond verdwijnen, maar je ziet ook dat hij het allemaal meent, zijn eigen gedrag/gedachten projecteert op anderen en vooral liegt. Heel vaak en overal. Waarom? Omdat op dat moment in dat gezelschap de mensen dat willen horen. Sluwheid. En zijn narcistische stoornis: het onvermogen om iets te laten liggen als het aan zijn gevoel voor eigenwaarde komt. Nooit je ongelijk toegeven en daardoor volharden in alles wat je zegt en doet. Of het gewoon negeren.

En zelfs dan kun je best een goede president zijn, zolang je de juiste mensen om je heen verzamelt. En als je naar die mensen kijkt, zie je dat de GOP een stijfje krijgt. Voor die ideologie zal hij ongetwijfeld een goede president zijn. Een narcistische kleinzielige impulsieve president. Dat dan weer wel.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_167500002
Eens in de zoveel tijd komt weer zo'n zelfde betoog voorbij. Ik zal eens happen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Lees een paar boeken over hem en je ziet echter dat hij altijd onder de hoede was van zijn familie en gebruik kon maken van de schimmige netwerkjes, dat het mis ging zodra hij zichzelf met de zaken ging bemoeien en het niet overliet aan zijn CEO's.

En welke boeken zijn dat dan? Die boeken waaraan hij medewerking heeft gegeven of degene zonder zijn medewerking en het moesten doen met '2nd/3rd hand info'? En welke voorbeelden kan jij noemen van die zaken?

Dat hij op een paar juiste beslissingen op het juiste moment na vooral verkeerde beslissingen neemt en hij daardoor failliet ging.

Gezien zijn financial disclosure form die officieel bij de overheid bekend is en publiekelijk te zien is, zijn de juiste beslissingen en het aantal succesvolle projecten/bedrijven nog altijd vele malen groter dan het verhaal van begin jaren 90 nadat de vastgoedwereld een moeilijke tijd had.

Zijn redding is zijn naamsbekendheid geweest en daar teert hij nu op. De tientallen Trump-objecten waaraan hij slechts zijn naam heeft gelicenseerd. En het feit dat ie extreem weinig (of geen) belasting hoeft te betalen dankzij de fiscale truukjes.

Maar je noemde hem toch niet intelligent? Lijkt me geweldig, veel binnenharken, weinig afdragen. Nieuwe gebouwen die al in de steigers staan op dit moment.[i][/b]

Mensen moeten eens beginnen met objectief naar hem te kijken en de interviews te lezen van de mensen die jaren om hem heen zijn geweest (zijn biografen bijv.).

[b][i]Laat me raden. De co-auteur van 'the art of the deal'? De man die royalties nam, een 2e boek met Trump in de pijplijn had en nooit een kik gaf, behalve toen het duidelijk werd dat het zou gaan tussen Hillary en Trump. De man die zijn op-ed in de NYT begon met 'As a Liberal'.

Maar hij is en blijft gewoon een niet al te intelligente doch sluwe impulsieve narcist die geen tegenspraak duldt, weinig tot geen gevoel voor humor heeft (je ziet hem zelden spontaan lachen, bijna altijd is het het truukje, de grimas).

Hij mag dan sluw en een narcist zijn, maar niemand weet wat zijn intelligentie is. Dat is leuk geleuter voor de oppositie, maar vrij zinloos. Humor? Youtube staat er vol mee. De man neemt zichzelf helemaal niet zo serieus, 40 jaar in de spotlights, talloze cameos en momenten.

Natuurlijk is het een slimme truuk om tweets de wereld in te sturen waar ophef over komt zodat dingen die werkelijk ophef verdienen naar de achtergrond verdwijnen, maar je ziet ook dat hij het allemaal meent, zijn eigen gedrag/gedachten projecteert op anderen en vooral liegt. Heel vaak en overal. Waarom? Omdat op dat moment in dat gezelschap de mensen dat willen horen. Sluwheid. En zijn narcistische stoornis: het onvermogen om iets te laten liggen als het aan zijn gevoel voor eigenwaarde komt. Nooit je ongelijk toegeven en daardoor volharden in alles wat je zegt en doet. Of het gewoon negeren.

Ja, of het heeft hem gebracht waar hij nu is. Never change a winning strategy. In zijn boeken heeft ie nog wel leuk advies over hoe je de media moet bespelen. Wat waren de kritieken ook alweer? Ohja, hij krijgt gratis airtime zonder te investeren en journalisten klagen steeds over hoe ze in de maling genomen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door antiderivative op 21-12-2016 16:14:53 ]
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_167500214
Trump is gewoon god, mensen. Eindelijk mag weer kerst worden gevierd in de US of A en verdienen arbeiders weer een fatsoenlijke boterham. En dat allemaal dankzij Trump en zijn team van superrijken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_167500392
megtirrell twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 18:57:37 19 Democratic senators write President-Elect Trump asking for help bringing down drug prices, including allowing HHS to negotiate https://t.co/uctCEJzWXH reageer retweet
pi_167500506
Wat een stom idee. Gewoon alles met 400% omhoog, net zoals Heather Bresch en Martin Shkreli een goed idee vonden. Al die legale drugsverslaafden, psh.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 21 december 2016 @ 16:31:07 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167500642
Toch vind ik het bizar dat Trump al is afgefakkeld voordat hij überhaupt als president is ingehuldigd terwijl Obama met minder credentials (wat had die eigenlijk bereikt voordat hij president werd?) als de messias werd binnengehaald en binnen een maand na aantreden een Nobelprijs kreeg op basis van huidskleur. (Het siert hem ook niet dat hij die prijs aannam, maar dat terzijde)

Misschien brengt Trump's onorthodoxe manier van werken wel de verfrissende "hope" en "change" die Obama beloofde maar nooit waarmaakte. Je weet het niet... Sowieso is dit gewoon de president voor de komende 4 jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167500835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:31 schreef SeLang het volgende:
Toch vind ik het bizar dat Trump al is afgefakkeld voordat hij überhaupt als president is ingehuldigd terwijl Obama met minder credentials (wat had die eigenlijk bereikt voordat hij president werd?) als de messias werd binnengehaald en binnen een maand na aantreden een Nobelprijs kreeg op basis van huidskleur. (Het siert hem ook niet dat hij die prijs aannam, maar dat terzijde)
Nou, onder andere was hij docent aan een universiteit, advocaat, lid van de senaat van Illinois, senator in het huis van afgevaardigden en jarenlang organisatorisch actief in de zwarte gemeenschap. Enige politieke ervaring kan je hem dus niet ontzeggen.

quote:
Misschien brengt Trump's onorthodoxe manier van werken wel de verfrissende "hope" en "change" die Obama beloofde maar nooit waarmaakte. Je weet het niet... Sowieso is dit gewoon de president voor de komende 4 jaar.
Als je zijn kabinet tot nu toe ziet heb ik daar bijzonder weinig vertrouwen in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_167500891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:19 schreef antiderivative het volgende:
megtirrell twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 18:57:37 19 Democratic senators write President-Elect Trump asking for help bringing down drug prices, including allowing HHS to negotiate https://t.co/uctCEJzWXH reageer retweet
Ik wil ook wel eens wat, maar van een regering waarvan het devies vooral 'meer markt' is zou ik niet teveel verwachten op het gebied van ingrijpen bij de prijsstelling van verzekeraars en farmaceutische bedrijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_167501265
The Presidential Inauguration Committee releases the inaugural schedule of events for President-elect Trump

[ Bericht 5% gewijzigd door antiderivative op 21-12-2016 17:06:26 ]
  woensdag 21 december 2016 @ 17:26:47 #237
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_167501898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:30 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Mensen die op niveau 1 denken zien Trump's tweets als frustratie. Mensen die wat dieper en kritischer kunnen denken zien dat hij tweet om te trollen.
Mensen die nog iets dieper denken zien een man met nogal wat kenmerken van iemand met behoorlijke psychische problemen.

De komende tijd zal duidelijk maken of we hier te maken hebben met een briljante politieke speler die inderdaad de nadelige kanten van globalisering voor de "gewone burger" weet weg te poetsen of dat we te maken hebben met de ultieme narcist die in zijn drang aanbeden te moeten worden tot het uiterste is gegaan. Een Berlusconi, een Erdogan met kernwapens dus.

Laten we allemaal hopen dat het eerste waar is. Ik persoonlijk vrees ernstig voor het tweede met alle mogelijke gevolgen van dien.
  woensdag 21 december 2016 @ 17:31:12 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167501985
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:38 schreef Ludachrist het volgende:

Als je zijn kabinet tot nu toe ziet heb ik daar bijzonder weinig vertrouwen in.
Ik heb er ook weinig vertrouwen in. Daarnaast is Trump een ruk naar links met zijn protectionisme en verhoogde overheidsuitgaven. Ik zou precies het omgekeerde willen zien.

Maar het contrast met hoe Obama werd ontvangen kan gewoon niet groter zijn. En dat vind ik onterecht. Er was evenveel reden om sceptisch te zijn over Obama, en naar nu blijkt terecht. Obama is de reden dat je nu Trump krijgt.

Toch kan Trump wel de nodige verandering brengen, juist door de manier waarop het establishment in paniek is geraakt. Een aardig voorbeeld is Paul Krugman (linkse Nobelprijs winnaar economie met veel invloed, columnist NYT, adviseur Japanse Centrale bank, etc). Om één of andere reden krijgt die vent altijd veel gehoor.

Pre Trump pleitte hij er voor om een buitenaardse invasie te faken om overheidsuitgaven te verhogen, want dat "stimuleert" de economie en staatsschuld doet er volgens hem niet toe. Alle overheidsuitgaven zijn goed ongeacht waaraan.

Nu heeft Trump een plan om de de overheidsuitgaven fors te verhogen en plotseling is hij 180 graden gedraaid omdat Trump nu gaat doen waar hij altijd voor pleitte. Nu is dat opeens slecht (waar ik het overigens mee eens ben) en zegt hij opeens dat de staatsschuld wel een probleem is. Omdat het Trump's plan is.

Door dit soort politiek gemotiveerd gedraai van de "intellectuele" elite zou het zomaar kunnen gebeuren dat het hele economische narrative van de afgelopen 10-15 jaar op de schop gaat. Dat is geen verdienste van Trump maar wel een reactie op Trump. En via die weg zou je toch de verandering kunnen gaan zien in het systeem. Ik volg het toch wel met belangstelling.
Mijn reisverslagen
pi_167502337
Geruchten:

Ambassador to UK: Woody Johnson (Businessman, philanthropist)
Ambassador to Italy: Lew Eisenberg (RNC Finance Chairman)

Al eerder benoemd: Ambassador to the UN: Nikki Haley, Ambassador to China: Terry Branstad, Ambassador to Israel: David Friedman

andere namen in de mix voor ambassadorships in verschillende landen: Peter S. Kalikow, Jon M. Huntsman, Robert Pence, Ronald J. Gidwitz, Michèle A. Flournoy, Morris Goldfarb, James Gilmore, John Jay LaValle, Georgette Mosbacher, Duke Buchan, Joseph Forgione, William E. Simon Jr

Historisch gezien zijn dit soort benoemingen altijd een mix van personen die trouw zijn aan de kandidaat/campagne, en personen die een bepaalde band hebben met het betreffende land. Voor de rest niet zo heel erg belangrijk.
pi_167503352
IS DAT WAAR JIJ JE FAPJES OP MAAKT?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167505012
Vandaag o.a. National Security briefings en de Presidential Daily Briefing.

Reince komt aan bij Trump's residentie Mar-A-Lago:

woensdag 21 december 2016 @ 19:43:26 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167505367
quote:
Ik vind het echt jammer dat ik die verkiezingen niet live heb meegemaakt. Ik zat in een tentje in de jungle zonder telefoon/ internet. Pas ruim een week later (17 nov) toen ik thuiskwam hoorde ik dat Trump had gewonnen. LOLWUTTF!!! _O-

Tijdens de verkiezingen op 15 maart zit ik trouwens in een tentje in de woestijn bij de Mexicaanse grens, ongeveer waar Trump die muur gaat bouwen. Dus die landslide overwinning van de PVV ga ik ook niet live meemaken.

Tijdens Brexit zat ik ook in een tentje maar toen had ik een radio bij me dus dat heb ik wel een beetje kunnen volgen.

Ik mis wel veel ;(
Mijn reisverslagen
pi_167506022
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Om te beginnen zou je kunnen beargumenteren dat Obama zwart is en de GOP voornamelijk bestaat uit blanke kerels.

Dan is de kans op racisme groter dan wanneer een groep blanke kerels van de DNC de plannen van hun blonde president willen dwarsbomen.

Uiteraard is racisme niet de reden dat de GOP Obama zo graag dwarsboomde. Dat komt gewoon omdat ze het niet eens zijn met zijn plannen.
Precies, dat bedoel ik.
  woensdag 21 december 2016 @ 20:08:44 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167506251

De special snowflakes zijn kennelijk toch in de minderheid, al doet al het gehuil dat je overal ziet anders vermoeden.
Mijn reisverslagen
pi_167512950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:50 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Is toch niet normaal allemaal?
De televisiezenders krijgen geld van dezelfde bedrijven die de politici betalen. Als die sponsors de zenderbaas opbellen en vertellen dat mevrouw X niet meer voor de camera mag verschijnen...
Dit terwijl Brezezinski juist heel erg mild was en slechts de vinger op de zere plek legde. Als ze verstandig waren geweest dan hadden geluisterd en dan hadden ze een gesprek gehad waarin ze haar meer in detail haar zorgen laten toelichten. Niet alleen haar, ook al die adviseurs die waarschuwden voor de ontstellende hubris bij het team van HRC, wat haar uiteindelijk de verkiezingen kostte. Ze voerde niet eens campagne in tal van staten die Trump won, zoals Michigan. Er zijn nu trouwens aanwijzingen dat er in Michigan werd valsgespeeld, in een county waarin de meeste stemmen naar HRC gingen waren er veel meer stemmen uitgebracht dan dat er stemformulieren waren. Dat is geen smoking gun (er zijn andere verklaringen mogelijk) maar het mag wel worden vermeld. Er zijn ook aanwijzingen dat stemcomputers werden gehackt (door welke partij dan ook), de FBI waarschuwde hiervoor. Een van de vele redenen om geen stemcomputer te gebruiken maar gewoon met pen en papier te stemmen en de stemmen te laten tellen door gewone mensen onder het toezicht van andere gewone mensen (iedereen die het bij wil wonen). In dit geval is het niet zo relevant wat er technisch gezien wel en niet mogelijk is, het gaat erom in welke mate het transparant is voor de doorsnee burger.

Dat ze met kiesmannen werken en dat die zelf mogen bepalen op wie ze stemmen is natuurlijk niet erg democratisch. Ik heb geen moeite met het feit dat je niet op basis van de popular vote de president aanwijst, ik heb er ook geen bezwaar tegen als je dat wel doet. Als je echter met kiesmannen werkt dan moeten de kiesmannen per staat verdeeld worden volgens de verhouding waarin is gestemd en maak dan maar van die kiesmannen iets anders zodat er geen personen bij betrokken zijn. :)
In de kern ligt het probleem bij het winner takes all principe wat in veel staten wordt toegepast. Dit is een beslissing van de staten zelf, er is geen federale wetgeving die deze staten hiertoe verplicht, staten mogen de kiesmannen ook verdelen conform de verhoudingen waarin is gestemd, zowel bij de primary's als bij de GE. De meeste staten doen dit momenteel niet en er zijn in principe geen middelen waarmee kiesmannen kunnen worden gedwongen om te stemmen op de kandidaat van de partij die won bij de verkiezing.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167515643
zerohedge twitterde op woensdag 21-12-2016 om 23:32:02 Black Man Arrested In "Vote Trump" Arson Of Mississippi Black Church https://t.co/36uwT3EjM4 reageer retweet
  donderdag 22 december 2016 @ 00:01:43 #248
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_167516456
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
zerohedge twitterde op woensdag 21-12-2016 om 23:32:02 Black Man Arrested In "Vote Trump" Arson Of Mississippi Black Church https://t.co/36uwT3EjM4 reageer retweet
[ afbeelding ]
Al die post-election racisme hysterie blijken hoaxes. Graffiti teksten als "VOTE TRUMP KKK NAZI HITLER KILL BLACKS AND JEWS" liggen er ook iets teveel bovenop.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_167517508
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Al die post-election racisme hysterie blijken hoaxes. Graffiti teksten als "VOTE TRUMP KKK NAZI HITLER KILL BLACKS AND JEWS" liggen er ook iets teveel bovenop.
Het mooiste was wel de verkeerd getekende hakenkruizen. Allemaal paniekerige linkse mensjes. Alsof de Pepe brigades niet zouden weten hoe een hakenkruis eruit ziet. :')
pi_167517575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:50 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het mooiste was wel de verkeerd getekende hakenkruizen. Allemaal paniekerige linkse mensjes. Alsof de Pepe brigades niet zouden weten hoe een hakenkruis eruit ziet. :')
Nee, sommige racisten zijn zo kankerdom dat ze dat niet weten inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')