abonnement Unibet Coolblue
pi_167331293




SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_167332754
Ik heb er een besteld :) De Joyetech eGo one V2.
Met een tabak en vanille smaak. Ben zeer benieuwd of het mij gaat bevallen.
  donderdag 15 december 2016 @ 15:06:07 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167344623
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb er een besteld :) De Joyetech eGo one V2.
Met een tabak en vanille smaak. Ben zeer benieuwd of het mij gaat bevallen.
En zo niet; andere smaken proberen.
Het vinden van dé smaak der smaken is lastiger dan het vinden van de juiste hardware

Er was iemand met een Ijoy RDTA box hier. Is deze al in gebruik genomen?
Mai pben rai~!
pi_167345092
Ik hoop dat ik het een dag vol kan houden met de 12.9 ml van de ijoy box, maar ik vrees het ergste
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 15 december 2016 @ 15:38:22 #5
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167345202
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:31 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoop dat ik het een dag vol kan houden met de 12.9 ml van de ijoy box, maar ik vrees het ergste
Dus nog niet binnen ?
Mai pben rai~!
pi_167346534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:38 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dus nog niet binnen ?
nee. Die van mijn buurman wel, het is echt een monster
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167347496
Ja hoi, ik had nog een vraagje.

Gisteravond nog een en ander zitten inlezen; nu las ik iets waar ik eerder nooit bij stil gestaan heb en wat ik simpelweg niet wist.

Ik lees over zogenaamde lungvapen en mouth to lung vapen.

Ik was in de abusievelijke veronderstelling dat iedereen gewoon eerst de damp in zijn mond trok en vervolgens inhaleerde over de longen. Het klassieke rookgebeuren zegmaar. Dat blijkt niet zo te zijn.

Is er veel verschil in apparatuur? Ik las dat als ik dat wil dat ik dan eentje nodig heb die niet veel valse lucht trekt zegmaar. Klopt dat en wat moet ik dan hebben?

Ergo: wat raden jullie aan als je vanuit je mond en dan over de longen wil dampen ipv direct over de longen? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167347530
Ow en het moet iets zijn wat met VG goed overweg kan, want dat wil ik nog wel proberen of daar na een paar dagen die vieze smaak niet ineens op komt zetten wat ik in mijn eerdere dampervaring wel had.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 15 december 2016 @ 20:52:53 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167353229
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:40 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee. Die van mijn buurman wel, het is echt een monster
Monster tank inhoud
Monster formaat

Wat dampen betreft is ie (ga ik vanuit) gelijk aan m'n limitless classic waar ik helemaal happy mee ben.
Dus,..

Monster(lijk) fijn dampen ;)

Heb die Steamcrave 30mm wat nader bekeken....en denk dat ik um ook wil :p. Maar goed dat ik me heb weten in te houden niet die Ijoy RDTA te kopen. Toch lastig andere tanks erop te zetten.
Mai pben rai~!
  donderdag 15 december 2016 @ 23:55:54 #10
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167360892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:56 schreef mappo het volgende:
Na een hele tijd niets gekocht te hebben toch maar weer even in de buidel getast, helaas beiden pre-order, dus nog geduld:

Een sx mini G class gereserveerd:

[ link | afbeelding ]

en een bij behorende 30mm tank

[ link | afbeelding ]

Had nog geen "over the top" tank, dus eentje moest er toch i de collectie :-)

13:45

:D

Daar moet je gelijk minimaal 6 reserve glaasjes bij bestellen, 1x omvallen en hij is mol
Mai pben rai~!
  vrijdag 16 december 2016 @ 00:08:53 #11
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167361307
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:31 schreef Catch22- het volgende:
.
Krijgen we nog een linkje naar die geheime kortingspagina van CF?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:10:46 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369367
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:15 schreef Geralt het volgende:
Ja hoi, ik had nog een vraagje.

Gisteravond nog een en ander zitten inlezen; nu las ik iets waar ik eerder nooit bij stil gestaan heb en wat ik simpelweg niet wist.

Ik lees over zogenaamde lungvapen en mouth to lung vapen.

Ik was in de abusievelijke veronderstelling dat iedereen gewoon eerst de damp in zijn mond trok en vervolgens inhaleerde over de longen. Het klassieke rookgebeuren zegmaar. Dat blijkt niet zo te zijn.

Is er veel verschil in apparatuur? Ik las dat als ik dat wil dat ik dan eentje nodig heb die niet veel valse lucht trekt zegmaar. Klopt dat en wat moet ik dan hebben?

Ergo: wat raden jullie aan als je vanuit je mond en dan over de longen wil dampen ipv direct over de longen? :@
mouth to lung doe je meestal met beginnerssetjes, die laten weinig lucht door en produceren ook (relatief) weinig damp. Daarmee kun je goed beginnen. Het gevorderde spul (lagere weerstanden e. d.) levert meer damp, hebben ook vaak grotere airslots en driptips en die dien je direct over je longen te inhaleren. Klinkt eng, maar na 2 keer gaat het bijna vanzelf. Met meer damp is het ook niet mee te doen om mouth to lung te vapen, dan gaat ook een doorgewinterde wolkenmakert gewoon kuchiekuchie doen.
Hoog- of 100% VG werkt eigenlijk het beste in de laatste categorie. In de beginners setjes kun je vaak probleemloos 50/50 gooien, soms ook wel 70/30, maar 100% zou ik niet doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167369392
Ik heb dus die eGo binnen. De instructies gevolgd, batt opgeladen maar hij doet het niet elke keer. Het lampje brand wel. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
pi_167369436
Als ik hem indruk zonder atomizer tube doet die het wel?
pi_167369448
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mouth to lung doe je meestal met beginnerssetjes, die laten weinig lucht door en produceren ook (relatief) weinig damp. Daarmee kun je goed beginnen. Het gevorderde spul (lagere weerstanden e. d.) levert meer damp, hebben ook vaak grotere airslots en driptips en die dien je direct over je longen te inhaleren. Klinkt eng, maar na 2 keer gaat het bijna vanzelf. Met meer damp is het ook niet mee te doen om mouth to lung te vapen, dan gaat ook een doorgewinterde wolkenmakert gewoon kuchiekuchie doen.
Hoog- of 100% VG werkt eigenlijk het beste in de laatste categorie. In de beginners setjes kun je vaak probleemloos 50/50 gooien, soms ook wel 70/30, maar 100% zou ik niet doen.
Dat direct over de longen is meteen bij het hijsen je longen inzuigen en zodra je dat ding van je mond afhaalt uitblazen toch?

Zijn daar nog relatief goedkope apparaten die aan te bevelen zijn die goed werken met een hoog VG gehalte in de liquid? Ergo: wat is rotzooi en wat is goed voor je geld. Ik hoef niet zo nodig meteen allemaal voltages en weet ik wat allemaal aan te kunnen passen of zelf liquids te mengen of lonten te maken en weet ik wat al dies meer.

Tips? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:14:00 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369449
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb dus die eGo binnen. De instructies gevolgd, batt opgeladen maar hij doet het niet elke keer. Het lampje brand wel. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
connectie ws. check of hij er goed op zit, en let op dat je niet als een dolle alles gaat aandraaien, want dan kun je later 'lachen'.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167369493
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

connectie ws. check of hij er goed op zit, en let op dat je niet als een dolle alles gaat aandraaien, want dan kun je later 'lachen'.
er stond dat ik een paar druppels in die atomizer head moest doen. Heb 3 druppels gedaan, misschien is dat teveel?
pi_167369590
Hmm volgens mij zat er overal vloeistof. Weg gehaald en nu werkt die wel ja . Veel damp :o
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:21:07 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369605
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat direct over de longen is meteen bij het hijsen je longen inzuigen en zodra je dat ding van je mond afhaalt uitblazen toch?

Zijn daar nog relatief goedkope apparaten die aan te bevelen zijn die goed werken met een hoog VG gehalte in de liquid? Ergo: wat is rotzooi en wat is goed voor je geld. Ik hoef niet zo nodig meteen allemaal voltages en weet ik wat allemaal aan te kunnen passen. Tips? :)
ja, zo ongeveer. Ervaring leert dat tussen inhaleren en uitblazen, je een keertje moet/kunt slikken, dat voorkomt in veel gevallen een hoestbui bij te volle longen of een scherp smaakje.

Qua hardware zou ik je niet echt iets kunnen aanbevelen, ik heb mijn hardware, dat werkt prima, en dus shop ik heel weinig. Echt geen flauw idee wat er tegenwoordig trending en/of goed is om mee te beginnen.

Een beetje fatsoenlijke boxmod heeft sowieso al regelbaar voltage (ja dat wil je wél ;) ), temp control is wmb net zoiets als cruise control.. soms handig, maar meer een gimmick. Ik heb het op mijn boxen, maar ik gebruik het helemaal niet. Ik zoek gewoon de sweet spot van mijn liquid en laat hem daar op staan. Soms wil ik hem wat hoger, soms wat lager. Het is fijn om keuzes te hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:23:10 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmm volgens mij zat er overal vloeistof. Weg gehaald en nu werkt die wel ja . Veel damp :o
Mooi zo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167371238
Hmmm volgens mij lekt hij.
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:57:40 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167371653
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmmm volgens mij lekt hij.
Standaard bij goedkope Ego's. Soms wat meer, soms wat minder, soms ook helemaal niet. In de tijd dat ik die dingen gebruikte had ik standaard 'vaping towel' (keukenrol :') ) in mijn zak.. In een iets later stadium overgestapt op Kangertech tanks; die waren iets beter, maar op een gegeven moment begonnen die coils ook minder te worden en ben ik gaan zelfbouwen. Zelfbouw lekt bij mij bijna nooit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167371666
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Standaard bij goedkope Ego's. Soms wat meer, soms wat minder, soms ook helemaal niet. In de tijd dat ik die dingen gebruikte had ik standaard 'vaping towel' (keukenrol :') ) in mijn zak.. In een iets later stadium overgestapt op Kangertech tanks; die waren iets beter, maar op een gegeven moment begonnen die coils ook minder te worden en ben ik gaan zelfbouwen. Zelfbouw lekt bij mij bijna nooit.
Ah. Nou dan is die tenminste niet stuk :P
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:58:24 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167371668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmmm volgens mij lekt hij.
Ik ken het apparaat wat jij hebt niet, maar lekken waar? Uit luchttoevoer ? Of driptip(waar je je mond aan zet?). Even doorpaffen en zien of je niet gewoonweg iets teveel liquid erin hebt gedruppeld. Na wat paffen dampt de overtollige juice op en zou het dan moeten stoppen met lekken
Mai pben rai~!
pi_167371712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:58 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik ken het apparaat wat jij hebt niet, maar lekken waar? Uit luchttoevoer ? Of driptip(waar je je mond aan zet?). Even doorpaffen en zien of je niet gewoonweg iets teveel liquid erin hebt gedruppeld. Na wat paffen dampt de overtollige juice op en zou het dan moeten stoppen met lekken
Tussen die atomizer en waar de batt zit zeg maar. Zou best kunnen dat ik er teveel in heb gedaan.
pi_167371738
Heb toch nog erg sterk de neiging om een sigaret aan te steken maar dat zal wel die gewoonte zijn denk ik?
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:15 #27
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167371824
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb toch nog erg sterk de neiging om een sigaret aan te steken maar dat zal wel die gewoonte zijn denk ik?
Rokende users zijn hier verboten! ;)

Je hebt al genoeg stappen gezet naar de oplossing, dus zonde als je alsnog die gore stokken in je mond gaat stoppen. en ja, gewoonte,.. Na 20 jaar roken had ik het ook niet makkelijk. Is me uiteindelijk geweldig gelukt
Mai pben rai~!
pi_167371985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:05 schreef KNAK het volgende:

[..]

Rokende users zijn hier verboten! ;)

Je hebt al genoeg stappen gezet naar de oplossing, dus zonde als je alsnog die gore stokken in je mond gaat stoppen. en ja, gewoonte,.. Na 20 jaar roken had ik het ook niet makkelijk. Is me uiteindelijk geweldig gelukt
Ben je zo van de sigaret op de esigaret over gestapt?
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:24:29 #29
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben je zo van de sigaret op de esigaret over gestapt?
Vrijwel een directe overgang ja, maar had dan ook wel een aantal gezondheidsklachten die redelijk motiverend werkten om er direct mee te stoppen. Met de hulp van de mensen hier (zoals SD, Marc en nog een aantal anderen waar ze nu nog littekens van hebben :') ) is het gelukt.

In de eerste plaats moet je het zelf echt willen, daarnaast kan je als er wat moeilijkheden bestaan nog heen en weer hobbelen naar ander vape gear, meer/minder nicotine in je liquid en/of andere smaakjes proberen die mogelijk lekkerder zijn.
Mai pben rai~!
pi_167372322
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:24 schreef KNAK het volgende:

[..]

Vrijwel een directe overgang ja, maar had dan ook wel een aantal gezondheidsklachten die redelijk motiverend werkten om er direct mee te stoppen. Met de hulp van de mensen hier (zoals SD, Marc en nog een aantal anderen waar ze nu nog littekens van hebben :') ) is het gelukt.

In de eerste plaats moet je het zelf echt willen, daarnaast kan je als er wat moeilijkheden bestaan nog heen en weer hobbelen naar ander vape gear, meer/minder nicotine in je liquid en/of andere smaakjes proberen die mogelijk lekkerder zijn.
Nou moet zeggen dat de smaak mij nu wel goed bevalt. Heb nu een tabak smaak met een beetje vanille ijs er bij :p En moet nog even leren hoe hard ik er nou aan moet zuigen want het is echt veel damp.

Heb het besteld bij Vapekings.nl en daar hebben ze ook een chat. En die persoon of bot zei dat ik 6 mg moest nemen. Hoe weet ik precies of dat genoeg is?

Oh en raak je gewend aan de hoeveelheid damp? Of is die dan gewoon te krachtig?
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:35:13 #31
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou moet zeggen dat de smaak mij nu wel goed bevalt. Heb nu een tabak smaak met een beetje vanille ijs er bij :p En moet nog even leren hoe hard ik er nou aan moet zuigen want het is echt veel damp.

Heb het besteld bij Vapekings.nl en daar hebben ze ook een chat. En die persoon of bot zei dat ik 6 mg moest nemen. Hoe weet ik precies of dat genoeg is?
Das lastig te bepalen.
Als ik teveel nicotine damp voel ik me net Jezus en denk ik over water te kunnen lopen. Niet handig als je daarnaast ook de nodige drankjes nuttigt. Teveel nicotine maakt mij enorm draaierig, geeft een drukkend gevoel op de borst.
Te weinig nicotine zorgt ervoor dat je 25/8 met je vaporizer in je hand door het leven gaat; je blijf paffen om de nicotine die je gewend bent binnen te krijgen.

Je zei net zelf dat je de neiging kreeg een peuk op te steken. Als je dat meer hebt de komende dagen kan je een iets zwaardere liquid bestellen (9? 12?). Als dat dan weer te zwaar is weet je hoe of wat (en die liquid die zwaarder is kan je dan weer mengen met je 6mg. Zo hoef je het niet weg te gooien, zolang het maar dezelfde smaak is of smaken die goed samengaan)

Teveel damp? Dat moet gij niet aan mij vragen :D. Er bestaat niet iets als "teveel damp" ;)
Zit er een knopje op waarmee je het vermogen omlaag kan draaien op je vaporizer ? Zo ja, knal um naar beneden naar wat jij fijn vindt
Mai pben rai~!
pi_167372529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tussen die atomizer en waar de batt zit zeg maar. Zou best kunnen dat ik er teveel in heb gedaan.
Zat de coil er al in of heb je hem er zelf in gedraaid? Als ie er al in zat; even extra (handvast) aandraaien. Van fabriek af zit ie niet vast-vast.
pi_167372550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:35 schreef KNAK het volgende:

[..]

Das lastig te bepalen.
Als ik teveel nicotine damp voel ik me net Jezus en denk ik over water te kunnen lopen. Niet handig als je daarnaast ook de nodige drankjes nuttigt. Teveel nicotine maakt mij enorm draaierig, geeft een drukkend gevoel op de borst.
Te weinig nicotine zorgt ervoor dat je 25/8 met je vaporizer in je hand door het leven gaat; je blijf paffen om de nicotine die je gewend bent binnen te krijgen.

Je zei net zelf dat je de neiging kreeg een peuk op te steken. Als je dat meer hebt de komende dagen kan je een iets zwaardere liquid bestellen (9? 12?). Als dat dan weer te zwaar is weet je hoe of wat (en die liquid die zwaarder is kan je dan weer mengen met je 6mg. Zo hoef je het niet weg te gooien, zolang het maar dezelfde smaak is of smaken die goed samengaan)
Als jezus :D Dat lijkt mij wel vet :p

Maar ik had al zo'n vermoeden. Al zou het ook zo moeten zijn dat het lichaam na een paar dagen toch gewend is deze hoeveelheid nicotine?

Ze hebben trouwens echt super interessante smaken. Zag appeltaart voorbij komen. En de Heisenberg, das een liquid met een subtiele snoepjessmaak :@
pi_167372567
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Zat de coil er al in of heb je hem er zelf in gedraaid? Als ie er al in zat; even extra (handvast) aandraaien. Van fabriek af zit ie niet vast-vast.
Nee heb em er zelf in gedaan. Denk dat ik een beetje heb gemorst. Het stukje waar de liquid in zit is ook wel vrij krapjes.
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:47:10 #35
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372760
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als jezus :D Dat lijkt mij wel vet :p

Maar ik had al zo'n vermoeden. Al zou het ook zo moeten zijn dat het lichaam na een paar dagen toch gewend is deze hoeveelheid nicotine?

Ze hebben trouwens echt super interessante smaken. Zag appeltaart voorbij komen. En de Heisenberg, das een liquid met een subtiele snoepjessmaak :@
Ik zit nu op 2mg. Ben subtiel aan het afbouwen en damp nu eigenlijk nog maar omdat het lekker is, met daarbij de gewoonte iets in handen te hebben. Ik kan eigenlijk zonder nicotine maar heb zoveel nicotine houdende liquid (wat nog steeds te koop is ;) ) dat ik er maar mee blijf door gaan.

Zorg eerst maar dat het hele idee van het roken van een normale sigaret uit je gedachte is verdwenen. Lach van binnen iedereen uit om je heen die nog normaal rookt en zich scheel betaalt aan met teer vervuilde longen, wetende dat jij er vanaf bent. Als je er klaar voor bent kan je lager gaan in nicotine.

Heisenberg is trouwens lekker. Heb um er nu in zitten. Pinkman van datzelfde merk is ook goed te doen, smaakt naar die rode winegums! Genoeg om te ontdekken voor je ;)
Mai pben rai~!
pi_167372782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:47 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik zit nu op 2mg. Ben subtiel aan het afbouwen en damp nu eigenlijk nog maar omdat het lekker is, met daarbij de gewoonte iets in handen te hebben. Ik kan eigenlijk zonder nicotine maar heb zoveel nicotine houdende liquid (wat nog steeds te koop is ;) ) dat ik er maar mee blijf door gaan.

Zorg eerst maar dat het hele idee van het roken van een normale sigaret uit je gedachte is verdwenen. Lach van binnen iedereen uit om je heen die nog normaal rookt en zich scheel betaalt aan met teer vervuilde longen, wetende dat jij er vanaf bent. Als je er klaar voor bent kan je lager gaan in nicotine.

Heisenberg is trouwens lekker. Heb um er nu in zitten. Genoeg om te ontdekken voor je ;)
Oh je kent hem :D Vond alleen de naam al vet. Maar tot nu bevalt het mij wel ja :)

Thnx voor je hulp :)
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:50:35 #37
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372829
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh je kent hem :D Vond alleen de naam al vet. Maar tot nu bevalt het mij wel ja :)

Thnx voor je hulp :)
Geen probleem. Ik heb zelf de mensen hier misbruikt tot op het bot 2 jaar geleden. Doe dus graag zover mogelijk ook iets terug voor de ander ;)
Had m'n vorige post geedit, maar probeer ook Pinkman van datzelfde merk. Ook lekker
Als heisenberg bevalt is ook Thug Juice van Mount Baker flavor een aanrader, met daarbij Red Astair van T-Juice. Zoet als de neten, maar zalig te dampen!
Mai pben rai~!
pi_167373965
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:50 schreef KNAK het volgende:
Doe dus graag zover mogelijk ook iets terug voor de ander ;)
Nog adviezen voor mij wellicht na mijn eerdere debacle mbt vapen? (staat in het vorige topic op het einde).
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167375788
Is dit iets:
http://www.eleafworld.com/istick-power-nano-kit/

Daar staat het volgende bij:
quote:
With the new ECML 0.75ohm Head, this optimal match will give you a great vaping experience with nice flavor especially for mouth to lung inhaling.
Is een 0,75 ohm head speciaal voor mouth to lung gebeuren of hoe zit dat precies? :)

Kan dat ding overweg met VG, of kunnen dit soort apparaten dat eigenlijk allemaal wel? :@

[ Bericht 13% gewijzigd door Geralt op 16-12-2016 18:58:23 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:20:34 #40
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167376667
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nog adviezen voor mij wellicht na mijn eerdere debacle mbt vapen? (staat in het vorige topic op het einde).
Er zitten mensen hier die mijlenver voorop lopen qua kennis. Jij had het over 100% VG

quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoi, Krea wist niets over hardware. Kan jij daar nog wat tips over geven, ik zie door de bomen het bos niet meer. En is het raadzaam om een liquid met volledig VG te nemen of juist niet en waarom dan niet? Die ik had toen was volledig PG dacht ik, of heeft dat nooit bestaan? We hebben het denk ik over een jaar of 4 geleden. :)
Of het raadzaam is volledig 100VG te gebruiken? Als je een PG allergie hebt misschien (?)
Puur VG is stroperig, en dat wil weleens belabberd gaan in beginnerssetjes. Zoals Anne daar ook al zei, nieuw spul zou er misschien beter mee overweg kunnen. Daar ik al snel naar zelfbouwprojecten ben overgestapt ben ik niet op de hoogte of wat er nu verkocht wordt aan starters spul ook zonder dry hits e.d. werkt op 100%VG

Als we het over hardware gaan hebben kan ik niet andere zeggen dat zelf bouwen met tanks en eventueel drippers het fijnste (eventueel voordeligst ) is. Dat op een goede, veilige mod en het werkt als een gigant

*zelf bouwen wordt in de regel niet direct aangeraden, het is toch iets wat risico's met zich mee kan brengen als maar wat klooit
Mai pben rai~!
pi_167376920
Nouja ik denk/weet niet of het 100% VG moet zijn. Het enige wat ik weet is dat ik destijds dunne liquids had en die na een paar dagen allemaal dezelfde gore smaak hadden en het lag niet aan de apparatuur, want die is compleet vervangen geweest voor nieuwe verschillende keren. Het enige wat ik zeker weet is dat de verschillende liquids die ik gebruikte, van verschillende merken ook, allemaal net zo dun waren en net zo ranzig smaakte na een paar dagen. Ik denk dat dat meer dan de helft PG was of misschien wel helemaal PG, ik weet het niet.

Ik heb ook geen idee of het met 100% VG wel lekker blijft bij mij, en ook weet ik niet of het wel 100% moet zijn. In elk geval eentje die ermee overweg kan lijkt me om het dampen toch nog een kans te geven.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167378714
PG is een heel goed medium voor de smaak. VG dan weer voor de damphoeveelheid.
PG is wat scherper in je keel en kan, bij gevoeligheid, blaasjes, blaren en zweertjes in de mond en keel veroorzaken.
VG wordt dan aangeraden. Is ook veel zachter voor je keel.
De smaak kan wat minder sterk zijn.

Bij mij was 50/50 genoeg om van het gevoel van een strakke band om mijn borst af te komen.

Wat jij waarschijnlijk ervaren hebt, is Vapors tongue.
Dit is een verschijnsel, wat veel beginnende dampers ervaren.
Je papillen krijgen een overload aan smaakprikkels, waardoor ze zichzelf uitschakelen.
Dat is vaak op te lossen, door smaakjes regelmatig te wisselen.

Aan een advies voor een startsetje kan ik je niet helpen.
Daar ben ik al te lang uit, om daar wat zinnigs over te zeggen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_167379323
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:52 schreef Geralt het volgende:
Is dit iets:
http://www.eleafworld.com/istick-power-nano-kit/

Daar staat het volgende bij:

[..]

Is een 0,75 ohm head speciaal voor mouth to lung gebeuren of hoe zit dat precies? :)

Kan dat ding overweg met VG, of kunnen dit soort apparaten dat eigenlijk allemaal wel? :@
Zo. Ik zit even achter een PC, waardoor wat uitgebreider reageren makkelijker is, dan via mijn aaj-feun.

Prima setje opzich; niks mis mee.
Al denk ik wel dat die 0.75 Ohm coil, ook al is die voor Mouth to Lung bedoeld, alsnog best heftig is voor een beginneling. Houd daar rekening mee in de keuze van je e-liquid (al was je dat sowieso al van plan qua PG/VG, maar zorg ook dat het nicotinegehalte niet te hoog is; liever té laag dan té hoog. Te hoog is niet leuk voor je).

100% VG of 70% VG kunnen deze coils in ieder geval wel aan; zoals eerder gezegd; dan moet je de (wat stroperige) vloeistof gewoon wat langer laten intrekken en meestal het wattage wat hoger zetten dan bij een wat minder stroperige e-liquid.

Het eeeeeeeenige waar ik niet zo'n fan van ben bij de iStick Power Nano is de interne batterij.
Een batterij slijt. En dan moet je dus op een gegeven moment een heel nieuwe device kopen. Aan de andere kant; die iStick Power Nano is best wel voordelig, zeker als set, en zeker ten opzichte van vele setjes waar je wél nog een externe batterij bij moet aanschaffen.

Maar, mocht je toch iets meer centjes over hebben voor je poging, zou je ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Aspire Odyssey Mini (wel een klein stukje groter dan de iStick Power Nano; want die is echt mini). Hierbij maak je wél gebruik van een losse 18650 batterij (die je voor een paar euro weer kunt vervangen voor een nieuwe) en die set maakt zéker gebruik van een tankje (de Aspire Triton Mini) met Mouth to Lung coils. Met name de Clapton coils geven een verdomd goede smaak af.

Ander dingetje: Een losse 18650 batterij (neem iets van een Sony VTC batterij; die zijn perfect) vraagt eigenlijk wel om een externe lader (ja, weer extra centjes). Het opladen van een batterij in een metalen huls (met niet zo heel veel luchtgaatjes) is niet super raadzaam (batterij wordt tijdens het opladen best warm en die warmte moet ergens heen), maar kan wel. Toch is een externe oplader veiliger, sneller en naar mijn mening ook een stuk makkelijker (vraag de heren hier maar eens). Daarnaast is zo'n Micro-USB poortje vaak wat fragiel en je zou hem maar net nodig hebben voor een update..

Ofwel: Wil je voordelig een poging wagen, waarbij je altijd nog een andere box mod kunt aanschaffen, of een ander tankje; dan zou ik zeker voor de iStick Power Nano gaan; niks mis mee. Wil je het toch op safe spelen (wat betreft mouth to lung) en meteen wat meer geld uit geven, zou ik voor de Aspire Odyssey gaan.
  vrijdag 16 december 2016 @ 20:50:35 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167379598
Wat marc al zegt; PG is een betere smaakdrager dan VG. Uitgelegd vanuit zelf mengen ervaring; als ik 100ml van een smaakje wil maken pak ik bijvoorbeeld 90ml blanco 100% PG en kieper daar 10ml smaakstof bij, het resultaat vind ik dan lekker. Als ik dat met VG doe, moet ik misschien wel 80ml met 20ml smaakstof mengen voor hetzelfde resultaat.
VG liquids die je kant en klaar koopt zijn meestal ook wat fletser van smaak. beter pak je iets wat 50/50 of 70/30 is..

Tasteblok is een dingetje waar we allemaal wel eens tegenaan zijn gewandeld, komt vanzelf goed, pak effe iets wat helemaal anders is als wat je gewend bent, houd dat een paar dagen vol, switch terug en je hebt je lekkere smaakje weer terug.

Wat ook iedere beginner krijgt is dat pijntje in je keel, meestal na een week tot twee weken. Komt vaak door te veel lekker goedkope PG troep van de sigarenboer om de hoek. Gaat vanzelf weer over, pak een hoger VGtje tussendoor en gewoon doorpaffen. Als je er eenmaal doorheen bemt komt het niet meer terug. Houd het bij gespecialiseerde en gerenommeerde online shops en je hebt een keur aan fatsoenlijke liquids en daarbij behorend goed advies.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167379758
Niet onbelangrijk; de nicotine is trouwens ook een smaakdrager :Y.
pi_167380073
Oh. En ik denk ook niet dat je écht allergisch bent voor VG; dat ga je echt héél snel merken.
En dat uit zich meer in klachten waar je echt last van hebt, dan een smaak die veranderd in iets zuur.

En dat kan een taste-block zijn geweest; al proef je vaak dan helemįįl niks meer (een fikse menthol-smaak dampen helpt dan vaak). Het kan ook zomaar zijn dat je e-liquid lekker gerijpt werd, doordat ie heet werd gestookt in je tankje en je toen pas de ware smaak van de e-liquid/het merk proefde.

:r B-) :P.
pi_167381447
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:01 schreef Anne het volgende:
Oh. En ik denk ook niet dat je écht allergisch bent voor VG;
PG ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_167381818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:33 schreef marc0871 het volgende:

[..]

PG ;)
:@. Dat dus.
pi_167384593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 20:27 schreef marc0871 het volgende:
Wat jij waarschijnlijk ervaren hebt, is Vapors tongue.
Dit is een verschijnsel, wat veel beginnende dampers ervaren.
Je papillen krijgen een overload aan smaakprikkels, waardoor ze zichzelf uitschakelen.
Dat is vaak op te lossen, door smaakjes regelmatig te wisselen.
Nee zeker niet. Ik heb destijds tig verschillende smaken geprobeerd. Met verschillende clearomizers, verschillende van die coils of hoe het alweer heette, verschillende batterij, alles nieuw, weer verschillende smaken. Dat is het allemaal niet. Elke liquid smaakte hetzelfde na een paar dagen dampen en dan bedoel ik niet een paar dagen met liquid x die dan ronduit smerig was en dan een paar dagen switschen naar een andere en die dan weer smerig werd.

Het ging gewoon een paar dagen goed met dampen en dan maakte het geen fuck uit welke liquid ik erin had, en dan na een paar dagen smaakte alle liquids allemaal net zo goor (zurige smaak). En dat waren best veel verschillende liquids en verschillende merken ook. Ik proefde dan bv wel nog appel of vanille of bourbon of nootjes of weet ik welke smaken ik allemaal had destijds, maar die gore zure smaak kwam er dan bij allemaal overheersend doorheen. :r

Dus dat geloof ik niet zo als ik heel eerlijk ben. Wat het wel was weet ik niet. De winkel waar ik het spul gekocht had heeft zelfs 2x toe een compleet nieuwe set gegeven of daar iets niet goed mee was misschien, maar dat was het ook niet.

Ik gok echt dat het iets met dat PG te maken had, maar allergisch ben ik er dan niet voor denk ik, want ik had geen blaren in mn mond. Anyway, ik wil het wel nog een kans geven en dan met VG of 70/30 VG/PG ofzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door Geralt op 16-12-2016 22:57:12 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167384888
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
Tasteblok is een dingetje waar we allemaal wel eens tegenaan zijn gewandeld, komt vanzelf goed, pak effe iets wat helemaal anders is als wat je gewend bent, houd dat een paar dagen vol, switch terug en je hebt je lekkere smaakje weer terug.

quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:01 schreef Anne het volgende:
En dat kan een taste-block zijn geweest; al proef je vaak dan helemįįl niks meer (een fikse menthol-smaak dampen helpt dan vaak). Het kan ook zomaar zijn dat je e-liquid lekker gerijpt werd, doordat ie heet werd gestookt in je tankje en je toen pas de ware smaak van de e-liquid/het merk proefde.
Nogmaals ik geloof daar niet zo in. Ik heb van allerlei totaal verschillende smaken geprobeerd destijds en van verschillende merken en die smaakte allemaal net zo zuur en vies. Ongeacht welke smaak er dan in zat, als ik het een paar dagen aan de kant legde en dan nog een keer probeerde met die laatste smaak erin dan smaakte dat prima. Ook wisselen naar een andere smaak smaakte dan prima. Een dag of 2 a 3 en dan was het weer mis.

Ik geloof er niks van dat dat een dingetje is waar je even doorheen moet en dat dan alles goed komt. Het was een smaak waarvan je nog net niet over je nek ging, maar dat scheelde niet veel. Een soort van aangebrande zure melk smaak ofzo. Niet dat ik weet hoe aangebrande zure melk smaakt, maar zoiets stel ik het me voor.

Ik weet niet. Daarom ben ik ook redelijk sceptisch met maar weer achteloos 80+ euro over de balk smijten en maar hopen dat ik die gore smaak niet terug ga krijgen binnen afzienbare tijd omdat ik nu dan VG zou pakken.

What to do ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167384977
Het woordje aangebrand klinkt toch meer als een coil probleempje, dan een smaak-probleempje.
pi_167385095
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:56 schreef Anne het volgende:
Het woordje aangebrand klinkt toch meer als een coil probleempje, dan een smaak-probleempje.
Ja maar die zijn ook vervangen toen. Misschien dat daar iets niet goed mee gegaan is? Ik heb geen idee hoe een coil probleempje of dry hit ofzo moet smaken.

Die ego wat ik toen had zat zo een draaiknop op aan de onderkant, misschien stond die niet goed dan qua voltages of iets? Dat ik binnen een paar dagen iedere keer de coil om zeep hielp of gewoon pech had met die coils of iets? Wel vreemd dat als ik het ding weglegde zodra het goor werd en er niets mee deed hij een paar dagen later weer prima smaakte voor een dag of 2.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167385368
Overigens nog een vraagje. Ik heb een 18650 in mn zaklampje zitten. Kan dat ook gewoon in dit soort apparaten? :@

Deze heb ik. Daar zit geloof ik iets van protectie in ivm opladen ofzo.
http://www.olightstore.co(...)-ion-3400mah-battery

Kan ik zo een ding gewoon gebruiken in esigs die op een 18650 lopen? Of moet ik daar weer aparte batterijen voor hebben? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167385388
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja maar die zijn ook vervangen toen. Misschien dat daar iets niet goed mee gegaan is? Ik heb geen idee hoe een coil probleempje of dry hit ofzo moet smaken.

Die ego wat ik toen had zat zo een draaiknop op aan de onderkant, misschien stond die niet goed dan qua voltages of iets? Dat ik binnen een paar dagen iedere keer de coil om zeep hielp of gewoon pech had met die coils of iets? Wel vreemd dat als ik het ding weglegde zodra het goor werd en er niets mee deed hij een paar dagen later weer prima smaakte voor een dag of 2.
Een draai-ring aan de onderzijde, betekent inderdaad dat je het voltage kunt regelen.

Gezien de simpele batterij; Ik ga er dan ook even vanuit dat je dan ook een relatief simpele clearomizer had; dan mag het voltage misschien op standje 2, misschien standje 3, maar veel hoger zou dat soort coils inderdaad kunnen verbranden.

Maar goed; ik weet het verder ook niet met de vage informatie die je geeft :P (is verder geen verwijt) Maar zoiets mag niet voor komen bij de juiste spulletjes en instellingen.
pi_167385544
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:07 schreef Geralt het volgende:
Overigens nog een vraagje. Ik heb een 18650 in mn zaklampje zitten. Kan dat ook gewoon in dit soort apparaten? :@

Deze heb ik. Daar zit geloof ik iets van protectie in ivm opladen ofzo.
http://www.olightstore.co(...)-ion-3400mah-battery

Kan ik zo een ding gewoon gebruiken in esigs die op een 18650 lopen? Of moet ik daar weer aparte batterijen voor hebben? :@
Die specifieke batterij kun je niet gebruiken; de ampčre van 4 is veel te laag.

Tegenwoordig is dat 20, liever zelfs nog 30. Zeker wanneer je een keertje wel een Sub Ohm (-1) coil wilt gebruiken.

En helaas hebben de meeste van dat soort 18650 batterijen geen protectie meer. Je mod of externe oplader gelukkig weer wel.
pi_167385555
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:07 schreef Anne het volgende:
Ik ga er dan ook even vanuit dat je dan ook een relatief simpele clearomizer had
Vivi nova of mini nova? Iets met nova in elk geval. Later ook nog eentje die lijkt op kanker maar waarvan ik niet meer op de naam kom precies.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167385622
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vivi nova of mini nova? Iets met nova in elk geval. Later ook nog eentje die lijkt op kanker maar waarvan ik niet meer op de naam kom precies.
Vivi Mini Nova zelfs :P (is dus inderdaad niks bijzonders, sorry.)
En Kanger, maar dat is een merk.
pi_167385747
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:13 schreef Anne het volgende:
En Kanger, maar dat is een merk.
Ja nou van dat merk had ik eentje dus. Vraag me niet welke.

Maar even wat anders; ik moet dus als ik het goed begrijp sowieso met externe laders aan de gang met batterijen die niet protected zijn? Zijn er geen opties die ik gewoon in de usb kan tiefen om op te laden?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 16 december 2016 @ 23:16:49 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167385762
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:54 schreef Geralt het volgende:

[..]


[..]

Nogmaals ik geloof daar niet zo in. Ik heb van allerlei totaal verschillende smaken geprobeerd destijds en van verschillende merken en die smaakte allemaal net zo zuur en vies. Ongeacht welke smaak er dan in zat, als ik het een paar dagen aan de kant legde en dan nog een keer probeerde met die laatste smaak erin dan smaakte dat prima. Ook wisselen naar een andere smaak smaakte dan prima. Een dag of 2 a 3 en dan was het weer mis.

Ik geloof er niks van dat dat een dingetje is waar je even doorheen moet en dat dan alles goed komt. Het was een smaak waarvan je nog net niet over je nek ging, maar dat scheelde niet veel. Een soort van aangebrande zure melk smaak ofzo. Niet dat ik weet hoe aangebrande zure melk smaakt, maar zoiets stel ik het me voor.

Ik weet niet. Daarom ben ik ook redelijk sceptisch met maar weer achteloos 80+ euro over de balk smijten en maar hopen dat ik die gore smaak niet terug ga krijgen binnen afzienbare tijd omdat ik nu dan VG zou pakken.

What to do ;(
Ok, dan niet.

Ga ik weer lekker verder met ziekies zijn, succes ermee ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167385777
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja nou van dat merk had ik eentje dus. Vraag me niet welke.

Maar even wat anders; ik moet dus als ik het goed begrijp sowieso met externe laders aan de gang met batterijen die niet protected zijn? Zijn er geen opties die ik gewoon in de usb kan tiefen om op te laden?
Ja. Die iStick Power Nano dus ;).
pi_167385792
Om te proberen dan of het alsnog aan die PG heeft gelegen destijds dan bedoel ik.

Tevens wil ik Joyetech vermijden. Wellicht dat het daar niet aan lag, maar dat ding wat ik toen had was dat merk en dat heeft een beetje een vieze nasmaak achter gelaten. Letterlijk :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167385812
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja. Die iStick Power Nano dus ;).
Ok dan zal ik daar nog eens naar kijken.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167385829
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, dan niet.

Ga ik weer lekker verder met ziekies zijn, succes ermee ^O^
Beterschap en bedankt voor het advies tot dusver :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167385989
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:17 schreef Geralt het volgende:
Om te proberen dan of het alsnog aan die PG heeft gelegen destijds dan bedoel ik.

Tevens wil ik Joyetech vermijden. Wellicht dat het daar niet aan lag, maar dat ding wat ik toen had was dat merk en dat heeft een beetje een vieze nasmaak achter gelaten. Letterlijk :P
Dan moet je de iStick Power Nano ook maar links laten liggen :D :'). Eleaf en Joyetech = hetzelfde bedrijf.

Maar sorry; aan het merkje kan het inderdaad niet liggen. Aparte redenering :+. Je hebt sowieso in het verleden gebruik gemaakt van plastic 'rommel' blijkbaar, dat kįn een nasmaak geven. Tegenwoordig is zo'n beetje alles van metaal en glas en bestaan de wicks van de coils uit organisch en smaakloze katoen.
pi_167386079
Ik ga ook weer verder met ziek zijn :').
Succes met keuzes maken!
pi_167386091
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:21 schreef Anne het volgende:
Je hebt sowieso in het verleden gebruik gemaakt van plastic 'rommel' blijkbaar, dat kįn een nasmaak geven.
Wel raar dat die smaak na een paar dagen kwam. Maargoed, het was destijds een van de meest gebruikte beginners sets geloof ik. Ego nogiets. En die mini novas waren destijds ook populair denk ik.

Wat anders, als het nu van glas is, kan dat nog veilig in je broekzak of gaat dat dan stuk als je niet oplet? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167394092
fokkers, ik heb nu een paar keer m'n eigen liquid gemaakt wat prima bevalt, maar bijna altijd is de juice bij het vapen altijd scherp. Waar kan dit aan liggen? Zit op ongeveer 75/25 VG/PG en 4,8 mg nic. Ook niet teveel flavour, daar mag juist wel wat meer van (of is dat juist het probleem). Heb de ClubBasis 100ml flesjes base van Savevape
  zaterdag 17 december 2016 @ 15:44:23 #68
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167394314
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:29 schreef no1uknow het volgende:
fokkers, ik heb nu een paar keer m'n eigen liquid gemaakt wat prima bevalt, maar bijna altijd is de juice bij het vapen altijd scherp. Waar kan dit aan liggen? Zit op ongeveer 75/25 VG/PG en 4,8 mg nic. Ook niet teveel flavour, daar mag juist wel wat meer van (of is dat juist het probleem). Heb de ClubBasis 100ml flesjes base van Savevape
Tijdje geen post hier van jou voorbij zien komen ( of ik ben kippig )

Hoeveel aroma voeg je er aan toe?

De vraag is natuurlijk of die scherpe smaak niet van je coil/bouwsel/wick/wattage/etc komt.
Nic is niet hoog te noemen.
De base van savevape is prima, gebruik dat al lange tijd. Misschien dat het een slechte batch is? Zou kunnen al denk ik van niet
Wat aroma betreft zou je lege flesjes (van 5 of 10ml) kunnen pakken en een aantal samples kunnen maken met verschillende aroma-%. Zo weet je snel genoeg of aroma het probleem is of niet.
Mai pben rai~!
pi_167394609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Tijdje geen post hier van jou voorbij zien komen ( of ik ben kippig )

Hoeveel aroma voeg je er aan toe?

De vraag is natuurlijk of die scherpe smaak niet van je coil/bouwsel/wick/wattage/etc komt.
Nic is niet hoog te noemen.
De base van savevape is prima, gebruik dat al lange tijd. Misschien dat het een slechte batch is? Zou kunnen al denk ik van niet
Wat aroma betreft zou je lege flesjes (van 5 of 10ml) kunnen pakken en een aantal samples kunnen maken met verschillende aroma-%. Zo weet je snel genoeg of aroma het probleem is of niet.
Eerste batch was 2 tot 3% (Club der dampfen flavour), nu een mix van banaan en aardbei (3% banaan 5% aardbei, flavourart), zelfde verhaal. Ondertussen ook al op 2 verschillende tanks en meerdere coils gedampt (toptank, .2 ohm, 2x .5 ohm crown uwell 2).

Er zit/zat ook nog wat weinig smaak aan omdat ik voorzichtig de flavours wilde proberen met mixen. Nu een 15ml gemaakt met 5% aardbei flavourart.

edit: en klopt ja, weinig gepost, maar weinig FOK sowieso. Deze reeks is ook niet zo levendig :P
pi_167394667
Het scherpe gevoel is overigens vergelijkbaar met subohm vapen met iets teveel PG. Maar ik zit meer richting 80+ VG dan andersom.
  zaterdag 17 december 2016 @ 16:06:35 #71
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167394767
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:58 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Eerste batch was 2 tot 3% (Club der dampfen flavour), nu een mix van banaan en aardbei (3% banaan 5% aardbei, flavourart), zelfde verhaal. Ondertussen ook al op 2 verschillende tanks en meerdere coils gedampt (toptank, .2 ohm, 2x .5 ohm crown uwell 2).

Er zit/zat ook nog wat weinig smaak aan omdat ik voorzichtig de flavours wilde proberen met mixen. Nu een 15ml gemaakt met 5% aardbei flavourart.

edit: en klopt ja, weinig gepost, maar weinig FOK sowieso. Deze reeks is ook niet zo levendig :P
Ik zou het dan niet weten. Zou denken aan de CdD aroma, maar als je het ook met FA ervaart, iets wat ik ook gebruik (alleen de Forrest fruit), dan is dat het wss niet. Misschien dat de pro's hier en nog wat over kunnen zeggen
Mai pben rai~!
pi_167394948
Hallo, ik rook niet, maar wil mijn partner zo'n apparaat cadeau doen.

Is een Joyetech Ego One v2 een goede omhet te proberen? En welk merk Juice (kant en klaar) zijn het beste om proeven of het was is voor je?
.
pi_167398104
Lees op het inet eea over het eerst goed schudden van je nic-base. Nou is dat 100%VG dus dat wordt hard schudden, maar dat zou een verklaring kunnen zijn? Net een 100%PG nicbase binnengekregen (met een 1L fles VG base :9 ), daar ook maar eens mee experimenteren.

En van de week alleen base vapen, kijken of dat het is.
pi_167398988
Heb een Eleaf Power Nano set besteld met een stuk of 5 liquids. Hopelijk bevalt het. Dan kan het later altijd nog meer/beter/duurder etc :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167399038
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:45 schreef no1uknow het volgende:
Lees op het inet eea over het eerst goed schudden van je nic-base. Nou is dat 100%VG dus dat wordt hard schudden, maar dat zou een verklaring kunnen zijn? Net een 100%PG nicbase binnengekregen (met een 1L fles VG base :9 ), daar ook maar eens mee experimenteren.

En van de week alleen base vapen, kijken of dat het is.
Even in warm water leggen, dan is de VG een stuk vloeibaarder :)
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2016 @ 20:15:24 #76
230491 Zith
pls tip
pi_167400491
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:17 schreef Fer het volgende:
Hallo, ik rook niet, maar wil mijn partner zo'n apparaat cadeau doen.

Is een Joyetech Ego One v2 een goede omhet te proberen? En welk merk Juice (kant en klaar) zijn het beste om proeven of het was is voor je?
Het is zeker een goed model van een goed merk. Ik zou zelf liever de eleaf pico hebben of joyetech Evic mini... Ziet er misschien niet uit als een sigaret... Maar ligt veel fijner in de hand,grotere batterij capaciteit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_167400629
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:25 schreef julius123 het volgende:

[..]

Even in warm water leggen, dan is de VG een stuk vloeibaarder :)
Zou dat helpen dan? Het schudden? Heb net een flesje aangelengd met een enkele ml 0 nic PG, lijkt wat zachter te zijn. Wel de smaak minder natuurlijk..

[ Bericht 1% gewijzigd door no1uknow op 17-12-2016 20:23:54 ]
  zaterdag 17 december 2016 @ 20:28:44 #78
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167401066
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:17 schreef Fer het volgende:
Hallo, ik rook niet, maar wil mijn partner zo'n apparaat cadeau doen.

Is een Joyetech Ego One v2 een goede omhet te proberen? En welk merk Juice (kant en klaar) zijn het beste om proeven of het was is voor je?
Als er 1 in de buurt zit een dampwinkel binnenstappen ( je partner we geblinddoekt naar binnen trekken. ;) ) en hem/haar laten proberen wat fijn is. Gelijk wat voorlichting erbij met de mogelijkheid wat smaakjes te testen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 17-12-2016 21:29:51 ]
Mai pben rai~!
pi_167402738
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Het is zeker een goed model van een goed merk. Ik zou zelf liever de eleaf pico hebben of joyetech Evic mini... Ziet er misschien niet uit als een sigaret... Maar ligt veel fijner in de hand,grotere batterij capaciteit.
Ok, die zijn wel weer iets duurder. Straks vind ze het helemaal niks. Ik zal er eens naar kijken.
.
pi_167407169
Update: Het aanlengen met PG heeft geholpen. Moet wel zeggen dat ik niet zo nauwkeurig de VG heb afgemeten bij het mixen, maar dan nog, dan kan het nooit hoger zijn dan 6mg (want de VG base is 6 mg en er gaat sowieso PG bij).
  zondag 18 december 2016 @ 00:29:13 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167409584
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 23:13 schreef no1uknow het volgende:
Update: Het aanlengen met PG heeft geholpen. Moet wel zeggen dat ik niet zo nauwkeurig de VG heb afgemeten bij het mixen, maar dan nog, dan kan het nooit hoger zijn dan 6mg (want de VG base is 6 mg en er gaat sowieso PG bij).
niet te benauwd, ik pletter net zo makkelijk 4 verschillende liquids in een potje. Zolang het eindresultaat dampbaar is ben je goed bezig. :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167410834
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

niet te benauwd, ik pletter net zo makkelijk 4 verschillende liquids in een potje. Zolang het eindresultaat dampbaar is ben je goed bezig. :7
Volgens mij hebben jullie een half laboratorium in huis of niet? :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 18 december 2016 @ 02:19:49 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167410941
Nee hoor, dat valt best mee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167410995
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 02:19 schreef Sounddragon het volgende:
Nee hoor, dat valt best mee.
Dat zelf mengen; ik weet niet. Misschien bevalt mijn 2de damp-ervaring heel erg goed en begin ik er ook ooit aan. Eerst maar zien hoe dat kleine dingetje wat ik gekocht heb bevalt en of eerder negatieve dingen achterwege blijven deze keer. Wie weet heb ik straks ook een mengerij in huis :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167411034
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 02:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zelf mengen; ik weet niet. Misschien bevalt mijn 2de damp-ervaring heel erg goed en begin ik er ook ooit aan. Eerst maar zien hoe dat kleine dingetje wat ik gekocht heb bevalt en of eerder negatieve dingen achterwege blijven deze keer. Wie weet heb ik straks ook een mengerij in huis :P
Doe maar niet, dat zelf mengen, mensen haken af omdat die eigen brouwsels niet lekker zijn. Meestal. Tenzij je een gat in de markt vind of heel veel bekenden die je aardig vinden. ;)
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  zondag 18 december 2016 @ 05:22:45 #86
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167411543
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 02:31 schreef Impressme het volgende:

[..]

Doe maar niet, dat zelf mengen, mensen haken af omdat die eigen brouwsels niet lekker zijn. Meestal. Tenzij je een gat in de markt vind of heel veel bekenden die je aardig vinden. ;)
Oeh

Als beginnend menger kan je weinig fout doen aan het kopen van een flesje base met je gewenste PG/VG/nicotine verhouding met daarbij een flesje stand-alone aroma en deze op basis van info van de fabrikant en/of reviews van mededampers mixen.

Ga je zelf je base en nicotine samenstellen? Iets lastiger maar meer dan een kleine berekening is het niet.

Ga je smaakjes creėeren op basis van verschillende/meerdere aroma's ? Ook iets lastiger, maar recepten met reviews zijn overal te vinden. Kinderlijk eenvoudig. Kans dat het niet lekker is bestaat altijd, zoals dat evengoed ook bij een kant en klaar flesje liquid het geval kan zijn,

Ga je zo uit de losse pols aroma's bij elkaar flikkeren? Dat is spannend! Als je fout zit kan je altijd aanlengen en een andere richting op gaan. En als het een totale mislukking is heeft het je amper wat gekost (vooropgesteld dat je niet gaat experimenteren met honderden ml's base/tientallen ml's aroma's maar eerst iets kleinschaligs probeert)
Mai pben rai~!
  Official ESF Kreviewer zondag 18 december 2016 @ 09:13:00 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167411898
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 02:31 schreef Impressme het volgende:

[..]

Doe maar niet, dat zelf mengen, mensen haken af omdat die eigen brouwsels niet lekker zijn. Meestal. Tenzij je een gat in de markt vind of heel veel bekenden die je aardig vinden. ;)
Eens. Dat is leuk voor later en lang niet voor iedereen.
  zondag 18 december 2016 @ 11:37:46 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167413556
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 05:22 schreef KNAK het volgende:

[..]

Oeh

Als beginnend menger kan je weinig fout doen aan het kopen van een flesje base met je gewenste PG/VG/nicotine verhouding met daarbij een flesje stand-alone aroma en deze op basis van info van de fabrikant en/of reviews van mededampers mixen.

Ga je zelf je base en nicotine samenstellen? Iets lastiger maar meer dan een kleine berekening is het niet.

Ga je smaakjes creėeren op basis van verschillende/meerdere aroma's ? Ook iets lastiger, maar recepten met reviews zijn overal te vinden. Kinderlijk eenvoudig. Kans dat het niet lekker is bestaat altijd, zoals dat evengoed ook bij een kant en klaar flesje liquid het geval kan zijn,

Ga je zo uit de losse pols aroma's bij elkaar flikkeren? Dat is spannend! Als je fout zit kan je altijd aanlengen en een andere richting op gaan. En als het een totale mislukking is heeft het je amper wat gekost (vooropgesteld dat je niet gaat experimenteren met honderden ml's base/tientallen ml's aroma's maar eerst iets kleinschaligs probeert)
KNAKsel, jongeh, die jongen weet net hoe hij dat ding aan moet zetten. Neem es een pilletje; je bent weer achter je eigen staart aan aan het rennen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167413599
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2016 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
KNAKsel, jongeh, die jongen weet net hoe hij dat ding aan moet zetten.
Sterker nog, dat weet ik helemaal nog niet, want ik heb hem nog niet, komt dinsdag pas :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 18 december 2016 @ 13:08:16 #90
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167415026
:')

Heb niet meegekregen dat er nog aan begonnen moet worden.
Of misschien wel...

Was nogal laat vannacht en had ideeėn als "als je karvan cevitam kan mengen met water, kan je ook je juice maken"

Over minder dan 2 weken op vakantie... Daar zal ook dit topic van gaan profiteren :p
(En helemaal als ik eruit gevist ga worden met 1 liter juice in m'n koffer aan de Thaise grens :') )
Mai pben rai~!
pi_167415119
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:08 schreef KNAK het volgende:
(En helemaal als ik eruit gevist ga worden met 1 liter juice in m'n koffer aan de Thaise grens :') )
Is dat wel zo verstandig om mee te nemen naar zo een land? :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167415199
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:08 schreef KNAK het volgende:
Was nogal laat vannacht en had ideeėn als "als je karvan cevitam kan mengen met water, kan je ook je juice maken
dit is natuurlijk ook gewoon waar

Weet iemand hier waar ik voor goedkoop glazen flesjes (bij voorkeur met pipet) kan bestellen in de maat 10, 15 of 30 (heeft de voorkeur) ml?

En welke supplies gebruiken jullie bij het maken van juice?
  zondag 18 december 2016 @ 13:26:44 #93
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167415366
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 13:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is dat wel zo verstandig om mee te nemen naar zo een land? :X
Je mag het niet importeren met als doel het te verkopen. Flesje van 50ml is geen probleem. Een liter zal wel anders bekeken worden p. Moet nog even nadenken of ik het ga wagen. Kans is aanwezig dat ik er toch vanaf ga zien en maar heel weinig mee ga nemen. Ik zal eerst een aantal daagjes bij een maat in Cambodia verblijven alvorens ik de Thaise grens op ga zoeken. Neem alleen het hoognodige mee en accepteer maar dat ik die dagen daar eventueel zonder kom te zitten. Anders zuip ik gewoon zoveel Thaise rum dat ik het niet eens mis (omdat ik m'n mod gewoonweg niet kan vasthouden :') )

Thailand is met Singapore het enige land waar moeilijk wordt gedaan. Was laatst in de Filipijnen en daar heb ik meer mensen zien dampen in die paar weken tijd dan in die 2 jaar hier in Nederland dat ik het doe,
Mai pben rai~!
  zondag 18 december 2016 @ 14:00:11 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416099
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 13:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is dat wel zo verstandig om mee te nemen naar zo een land? :X
kwestie van duidelijk etiketteren denk ik, dan ben je al een hoop vragen voor. Ik moet binnenkort ook naar zo'n twijfelachtig oord, maar de zooi gaat toch echt gewoon mee. Al ga ik geen hele friggin liter meenemen natuurlijk, dat is redelijk debiel en zonde van mijn luggage weight :+.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 december 2016 @ 14:06:02 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416208
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2016 13:18 schreef no1uknow het volgende:

[..]

dit is natuurlijk ook gewoon waar

Weet iemand hier waar ik voor goedkoop glazen flesjes (bij voorkeur met pipet) kan bestellen in de maat 10, 15 of 30 (heeft de voorkeur) ml?

En welke supplies gebruiken jullie bij het maken van juice?
gewoon in Sjina bestellen, kost een pepernoot en end of story komen in nl gekochte flesjes daar ook vandaan.

Ik kocht vroegah van die 115ml. flesjes base, die zijn qua inhoud perfect om kleine batches te maken, ik heb 50ml flesjes voor pakvoorraad onderweg, en 30ml langwerpige flesjes als graai/vulflesje, die zitten in de lugs van mijn tactical backpack alsof ze ervoor gemaakt zijn _O_

Riptide (mijn no.1 smaakje) maak ik per halve liter in een lege base fles.

Edit: doseren doe ik meestal óf domweg per flessie van 10ml. of met een injectiespuitje (Sjina of apotheek). Voor bijvoorbeeld het splitten van een bepaalde hoeveelheid base kom je ook een heel eind met een op de gram nauwkeurige keukenweegschaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sounddragon op 18-12-2016 14:56:09 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 december 2016 @ 14:06:04 #96
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167416210
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

kwestie van duidelijk etiketteren denk ik, dan ben je al een hoop vragen voor. Ik moet binnenkort ook naar zo'n twijfelachtig oord, maar de zooi gaat toch echt gewoon mee. Al ga ik geen hele friggin liter meenemen natuurlijk, dat is redelijk debiel en zonde van mijn luggage weight :+.
Wat voor oord mag dat zijn?

Heb nu al een aantal keer gevlogen sinds ik damp en nergens issues gehad. Wel ergens tijdens een binnenlandse vlucht een dame werkzaam bij zo een x-ray voor handbagage met wat gefrondse wenkbrauwen die loopband heen en weer zien bewegen terwijl m'n tas er in lag. Tas zat vol met tanks en coil draad...

Ik moet kilo's kaas en stroopwafels meenemen, das pas zonde van m'n weight :+. Kan dat litertje er ook wel bij.
Mai pben rai~!
  zondag 18 december 2016 @ 14:20:54 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416467
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

Wat voor oord mag dat zijn?

Heb nu al een aantal keer gevlogen sinds ik damp en nergens issues gehad. Wel ergens tijdens een binnenlandse vlucht een dame werkzaam bij zo een x-ray voor handbagage met wat gefrondse wenkbrauwen die loopband heen en weer zien bewegen terwijl m'n tas er in lag. Tas zat vol met tanks en coil draad...

Ik moet kilo's kaas en stroopwafels meenemen, das pas zonde van m'n weight :+. Kan dat litertje er ook wel bij.
Een listig landje in Afrika ;)

Ik zorg dat mijn gear goed en correct verpakt zit, sowieso niet in mijn handbagage op de batterijen na, dan heb je weinig gezeur. Ik heb volgens de regels sowieso teveel power bij me (18650's en 2 10000Ma banks), maar daar hoor je niemand over zolang het goed verpakt zit. Draad enzo neem ik niet mee, lapje reservewick en 3 versgebouwde lege reservetanks, en dat moet maar genoeg zijn.
Ik heb ~45 kilo ruimbagage en mijn rugzak bij me, en dat is krap zat qua werkgear (overalls, schoenen, helm, handschoenen, veiligheidsbrillen, valgordel+acc.) dus ik ga geen grammetje onnodige troep meeslepen, kan gewoon niet..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 december 2016 @ 14:22:51 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416509
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 11:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Sterker nog, dat weet ik helemaal nog niet, want ik heb hem nog niet, komt dinsdag pas :P
sim-pol, 5 keer snel op het knoppie drukken, is bijna standaard :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 december 2016 @ 14:34:24 #99
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167416718
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een listig landje in Afrika ;)

Ik zorg dat mijn gear goed en correct verpakt zit, sowieso niet in mijn handbagage op de batterijen na, dan heb je weinig gezeur. Ik heb volgens de regels sowieso teveel power bij me (18650's en 2 10000Ma banks), maar daar hoor je niemand over zolang het goed verpakt zit. Draad enzo neem ik niet mee, lapje reservewick en 3 versgebouwde lege reservetanks, en dat moet maar genoeg zijn.
Ik heb ~45 kilo ruimbagage en mijn rugzak bij me, en dat is krap zat qua werkgear (overalls, schoenen, helm, handschoenen, veiligheidsbrillen, valgordel+acc.) dus ik ga geen grammetje onnodige troep meeslepen, kan gewoon niet..
Groot verschil tussen jouw dienstreis (vermoed ik, tenzij je de Kilimanjaro gaat beklimmen :+ ) en mijn pleziertripje(s) naar Aziė. Met batterijen zit dat ook wel goed. Met 12x 18650 gevlogen in handbagage, in die siliconen sleeves, geen issue. Op internationale vluchten duw ik alles behalve batts ook in check-in bagage.

Dampen in Afrika ... Probeer het wel gevarieerd uit te blazen daar voordat je dalijk hele stammen daar de oorlog verklaart met je rooksignalen :p.
Mai pben rai~!
  zondag 18 december 2016 @ 14:51:58 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167417090
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:34 schreef KNAK het volgende:

[..]

Groot verschil tussen jouw dienstreis (vermoed ik, tenzij je de Kilimanjaro gaat beklimmen :+ ) en mijn pleziertripje(s) naar Aziė. Met batterijen zit dat ook wel goed. Met 12x 18650 gevlogen in handbagage, in die siliconen sleeves, geen issue. Op internationale vluchten duw ik alles behalve batts ook in check-in bagage.

Dampen in Afrika ... Probeer het wel gevarieerd uit te blazen daar voordat je dalijk hele stammen daar de oorlog verklaart met je rooksignalen :p.
Het boeit die douanier geen hol wat je komt doen, je shit moet volgens de regels zijn. In bananenrepublieken kost alles wat niet normaal-normaal is, je gewoon 'extra taxes' en met wat pech oponthoud en veel gezeik :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167417422
quote:
12s.gif Op zondag 18 december 2016 14:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

sim-pol, 5 keer snel op het knoppie drukken, is bijna standaard :P
Ik heb de handleiding al gedownload en doorgenomen:
http://www.eleafworld.com(...)Nano-User-Manual.zip

Wat me niet heel duidelijk is, is welke instelling ik zou moeten gebruiken met dat ding. Als ik het goed heb werkt TC niet met de coils die meegeleverd worden toch? :@

Maar verder, geen idee wat voor watts of temperatuur ik in moet stellen. Ik ben voornemens om de 0,75 ohm coil te gebruiken; die zou schijnbaar voor MTL geschikt zijn. Liquids die ik erbij heb besteld zijn allemaal 75/25% VG/PG en dat zou prima werken aldus de verkoper.

Is dat met die wattages en temperatuur instellen gewoon een kwestie van proberen wat voor die persoon het beste werkt/fijnste is? Of zijn daar richtlijnen voor dat als je die temperatuur instelt dat je dit wattage moet hebben of iets? En of ik daar iets verkeerd aan kan doen/onbedoeld stuk kan maken? :@

Enige hulp is uiteraard welkom, ook van andere users als die zich geroepen voelen om op mijn vragen te reageren :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167417506
Die 0.75 Ohm is geschikt voor wattages tussen de 8 en 25 watt en inderdaad niet geschikt voor een TC-modus. Enkel en alleen de wattage of bypass modus gebruiken dus :Y.
pi_167417552
Wel grappig dat je "schijnbaar" zegt, terwijl ik dat al eerder zei;

LIF / Elektronisch roken #39 Op 1 tank de week door

Niet gelezen?

Edit; ik ben ook wel benieuwd naar je nicotinegehalte.
  zondag 18 december 2016 @ 15:17:39 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167417732
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 15:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb de handleiding al gedownload en doorgenomen:
http://www.eleafworld.com(...)Nano-User-Manual.zip

Wat me niet heel duidelijk is, is welke instelling ik zou moeten gebruiken met dat ding. Als ik het goed heb werkt TC niet met de coils die meegeleverd worden toch? :@

Maar verder, geen idee wat voor watts of temperatuur ik in moet stellen. Ik ben voornemens om de 0,75 ohm coil te gebruiken; die zou schijnbaar voor MTL geschikt zijn. Liquids die ik erbij heb besteld zijn allemaal 75/25% VG/PG en dat zou prima werken aldus de verkoper.

Is dat met die wattages en temperatuur instellen gewoon een kwestie van proberen wat voor die persoon het beste werkt/fijnste is? Of zijn daar richtlijnen voor dat als je die temperatuur instelt dat je dit wattage moet hebben of iets? En of ik daar iets verkeerd aan kan doen/onbedoeld stuk kan maken? :@

Enige hulp is uiteraard welkom, ook van andere users als die zich geroepen voelen om op mijn vragen te reageren :)
gewoon lekker laag beginnen (10-15 watt ofzo), airflow bijna dicht, en korte trekjes van een seconde ofzo.. easy does it.. dan merk je vanzelf wat werkt en wat niet. Het is geen rook, het is damp, dus je longen kunnen een beetje autistisch reageren in het begin :+

Dont's.. sja ehh.. ding meteen op standje knallen zetten, dan verbrand je je coil, die kun je dan meteen wegkiepen. Coil goed presoaken, paar druppies erin, ding in de tank, tank vullen, effe een paar minuten laten staan. Hoeft alleen bij nieiwe cpils, niet elke keer als je vult.

Voor de rest zoek je het maar lekker effe uit :P

Op JIJbuis staan trouwens duizenden filmpjes van voorgangers van je.. kun je tot die tijd mooi eens kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 18-12-2016 15:26:16 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167419509
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2016 15:09 schreef Anne het volgende:
Wel grappig dat je "schijnbaar" zegt, terwijl ik dat al eerder zei;

LIF / Elektronisch roken #39 Op 1 tank de week door

Niet gelezen?

Edit; ik ben ook wel benieuwd naar je nicotinegehalte.
wel gelezen, maar alweer vergeten :@

Ik heb 6mg gepakt. Ik las namelijk dat bij subohm je beter iets lager kon zitten. Bij mijn vorige ervaring jaren terug had ik 12mg en 70/30 PG/VG. Meer VG zou minder heftig voor de keel zijn. Ik maak me daar verder niet zo druk om. Normaal rook ik een pakje per dag. Ik heb inmiddels alweer een hoop gelezen en bekeken en ben wel weer enthousiast geworden :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 18 december 2016 @ 17:03:28 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167420561
Pakje per dag zegt niks, Belinda menthol, Marlboro of VanNelle export? meer nicotine geeft in de regel ook meer throathit, dus 'scherpere' damp.

Dampen is een praktijkdingetje, gewoon klooien en proberen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167420665
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 16:24 schreef Geralt het volgende:

[..]

wel gelezen, maar alweer vergeten :@

Ik heb 6mg gepakt. Ik las namelijk dat bij subohm je beter iets lager kon zitten.
No shit sherlock, ook dat staat in m'n post :').
De volgende keer bespaar ik mij de moeite wel, als je het toch zo snel vergeet :6.

Succes met overstappen.
pi_167422076
Doe eens niet zo boos jij :*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167422144
Ik zeg toch dat ik dat las. Waar denk je dat ik dat las. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167422178
En dank je. Ik meld me vanaf dinsdag wel weer hier. Als je niet zo boos doet dan. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167423956
Nou... ik ga er een nachtje over slapen!
pi_167426516
quote:
12s.gif Op zondag 18 december 2016 18:40 schreef Anne het volgende:
Nou... ik ga er een nachtje over slapen!
Ik 2!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Official ESF Kreviewer zondag 18 december 2016 @ 20:51:48 #113
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167429216
Anne is echt heel schattig als ze boos is.
  zondag 18 december 2016 @ 21:23:00 #114
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167430345
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 20:51 schreef Kreator het volgende:
Anne is echt heel schattig als ze boos is.
het spijt mij dat ik destijds door mijn intensieve gezever alle geduld en credits heb verspeeld bij de professionals hier...

:P
Mai pben rai~!
pi_167430518
  zondag 18 december 2016 @ 21:34:22 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167430813
Ok.

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167431857
quote:
3s.gif Op zondag 18 december 2016 17:05 schreef Anne het volgende:

[..]

No shit sherlock, ook dat staat in m'n post :').
De volgende keer bespaar ik mij de moeite wel, als je het toch zo snel vergeet :6.

Succes met overstappen.
jeetje wat boos. Pms?!
pi_167432047
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 22:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

jeetje wat boos. Pms?!
Oef
Fout! Fout! Fout! Zo Fout!
Zoiets moet je nooit tegen een vrouw zeggen, want dan heb je het echt gedaan.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 18 december 2016 @ 22:18:55 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167432474
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 22:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

jeetje wat boos. Pms?!
Is derLudolf jouw broer?

:|W :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 december 2016 @ 23:10:28 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167434104
_O-
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 19 december 2016 @ 12:00:15 #121
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167440340
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 23:10 schreef Catch22- het volgende:
_O-
Linkje?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167440463
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:18 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Zou dat helpen dan? Het schudden? Heb net een flesje aangelengd met een enkele ml 0 nic PG, lijkt wat zachter te zijn. Wel de smaak minder natuurlijk..
ik schud alles voordat ik ga mixen of voor ik het ga gebruiken :)
sommige bestanddelen kunnen naar de bodem zakken of juist naar boven drijven.
pi_167442362
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

gewoon in Sjina bestellen, kost een pepernoot en end of story komen in nl gekochte flesjes daar ook vandaan.

Ik kocht vroegah van die 115ml. flesjes base, die zijn qua inhoud perfect om kleine batches te maken, ik heb 50ml flesjes voor pakvoorraad onderweg, en 30ml langwerpige flesjes als graai/vulflesje, die zitten in de lugs van mijn tactical backpack alsof ze ervoor gemaakt zijn _O_

Riptide (mijn no.1 smaakje) maak ik per halve liter in een lege base fles.

Edit: doseren doe ik meestal óf domweg per flessie van 10ml. of met een injectiespuitje (Sjina of apotheek). Voor bijvoorbeeld het splitten van een bepaalde hoeveelheid base kom je ook een heel eind met een op de gram nauwkeurige keukenweegschaal.
Waar bestel jij je riptide? Bij Savevape is die al weken uitverkocht!
pi_167442371
quote:
11s.gif Op zondag 18 december 2016 22:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is derLudolf jouw broer?

:|W :|W
wie? :*
  maandag 19 december 2016 @ 13:47:47 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167442537
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2016 13:38 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Waar bestel jij je riptide? Bij Savevape is die al weken uitverkocht!
ff googelen, zijn zat shoppies die het verkopen. Ik bestel het gewoon waar ze het hebben en dat is lang niet altijd bij dezelfde. Het maakt de postbode ook niks uit waar het vandaan komt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 19 december 2016 @ 16:33:56 #126
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167446580
Bedankt voor het linkje Catch22-.

Waarom je het via DM hebt gestuurd en niet gewoon in het topic hebt geplaatst is mij dan weer niet duidelijk want zo hebben anderen er natuurlijk niets aan.

Bij deze dus:

https://www.facebook.com/groups/792633707439427/

:)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 19 december 2016 @ 16:45:16 #127
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167446860
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2016 17:03 schreef Sounddragon het volgende:
Dampen is een praktijkdingetje, gewoon klooien en proberen.
Dit is een waarheid als een koe.

Het is echt supersubjectief. Je moet door trial and error uitvinden wat je bevalt en wat niet. Dat geldt voor alle aspecten; type mod, type tank, prefab coils of DIY, liquidsmaak, PG/VG verhouding, prefab liquid of DIY, nic sterkte, wattage, weerstand, TC, etc. Het is voor iedereen weer anders. En bovendien heb je een dikke kans dat de behoefte naarmate je langer dampt steeds anders wordt. Dat kost wat investeren. Maar goed, als je straks een pakje peuken per dag uitspaart dan heb je dat er supersnel weer uit.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 19 december 2016 @ 16:54:05 #128
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167447048
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 02:31 schreef Impressme het volgende:

[..]

Doe maar niet, dat zelf mengen, mensen haken af omdat die eigen brouwsels niet lekker zijn. Meestal. Tenzij je een gat in de markt vind of heel veel bekenden die je aardig vinden. ;)
Dat is echt onzin.

Als je volgens een beproefd recept liquids maakt dan kan er weinig misgaan want hoe moeilijk is het om een paar precies afgemeten drupjes van dit en dat bij elkaar te gooien?

Als je zelf gaat experimenteren om nieuwe smaken te creėren dan bestaat er ongetwijfeld een flinke learning curve maar waarom zou je afhaken als dat niet lukt?

Alsof je nooit meer een pizza uit de supermarkt haalt omdat je eigengemaakte pizza mislukt was.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 19 december 2016 @ 17:29:32 #129
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167447876
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 16:54 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is echt onzin.

Als je volgens een beproefd recept liquids maakt dan kan er weinig misgaan want hoe moeilijk is het om een paar precies afgemeten drupjes van dit en dat bij elkaar te gooien?

Als je zelf gaat experimenteren om nieuwe smaken te creėren dan bestaat er ongetwijfeld een flinke learning curve maar waarom zou je afhaken als dat niet lukt?

Alsof je nooit meer een pizza uit de supermarkt haalt omdat je eigengemaakte pizza mislukt was.
Eens... Ik heb al genoeg mensen aan het mixen geholpen en allen zijn uiteindelijk helemaal blij om nóg meer geld te kunnen besparen naast dat het ook leuk is om zelf wat in elkaar te knutselen

Echter ging het hier om iemand die nog niet eens z'n gear had ontvangen :p. Kan me voorstellen dat DIY liquids bouwen dan nog niet aan de orde is.
Mai pben rai~!
  maandag 19 december 2016 @ 18:38:39 #130
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167449957
Beginnen met kant en klare base en oneshots. Kan er weinig misgaan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 19 december 2016 @ 18:46:25 #131
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167450230
Op 3FM.nl, serious request, live stream en dan plein - view. Staan een hoop dampers hun wolkjes de lucht in te schieten.
Mai pben rai~!
  maandag 19 december 2016 @ 19:10:29 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167450983
Mensen die SR kijken :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167451532
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 12:09 schreef julius123 het volgende:

[..]

ik schud alles voordat ik ga mixen of voor ik het ga gebruiken :)
sommige bestanddelen kunnen naar de bodem zakken of juist naar boven drijven.
Dit lijkt zelfs te helpen bij m'n al-gemaakte flesjes juice
pi_167454544
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 17:29 schreef KNAK het volgende:
Echter ging het hier om iemand die nog niet eens z'n gear had ontvangen :p. Kan me voorstellen dat DIY liquids bouwen dan nog niet aan de orde is.
Nope dat is niet aan de orde hier. Eerst maar eens kijken en proberen hoe en wat en hoe ik dat ding moet instellen naar mn smaak en of de smaak lekker blijft na een aantal dagen. Buiten dat wil ik het dampen niet nog een kans geven vanuit financieel oogpunt. Het boeit me niet dat ik elke maand 150+ euro wegpaf. Als het met dampen met minder uit kan prima, maar ik zie mezelf echt zo snel nog niet met jerrycannen slepen en een half drugslab opzetten niet hoor :P

Morgen rond de middag komt ie binnen als het goed is. Ongetwijfeld dat ik tegen de avond al wat vragen heb of iets te melden heb. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167454636
Ergo: het is meer een gezondheidsdingetje. Dat geld maakt me niks uit. Ik ben verslaafd aan roken. Dat kost geld. Nou en.

Mijn gezondheid is belangrijker dan die paar rotte knatsers wat dat roken kost, dus eigenlijk zou ik ook niet eens moeten dampen maar gewoon compleet stoppen, maar daar ben ik een te slappe lul voor denk ik :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167459905
Toen ik begon met roken, pafte ik voor zo'n 600 gulden per jaar weg.
Tegen de tijd dat ik stopte (en begon met dampen) was dat al 900 euro :o . en ik rookte niet eens zo gek veel meer ;(
Daar kan je toch heel wat leuke vapedingetjes voor halen ;)

Nou was geldbesparing ook bij mij niet echt een dingetje. Eerder een leuke bijkomstigheid bij het gezondheidsaspect.

Nou is er van het besparen het eerste half jaar niet zoveel terechtgekomen, omdat er elke keer wel wat nieuws en beters moest komen.
Dat heeft me minstens zoveel gekost als dat ik kwijt zou zijn geweest aan roken.
Bovendien ging met elk stapje omhoog, ook de liquidconsumptie omhoog. Daar hoefde ik dus ook geen besparing meer mee te verwachten.

Dat werd pas leuk, toen ik zelf eens wat ging mengen. Scheelt al gauw een factortje 10.
Coils bouw ik ook zelf, wat ongeveer zo'n zelfde besparing betekent. De levensduur van die coils verveelvoudigd dat nog eens, omdat ze vele malen te re-conditioneren zijn tot bijna nieuw. Langste wat ik met een coil heb gedaan is ruim 4 maanden. Kon nog langer, maar ik trok hem kapot met rewicken ;(

Ondertussen ben ik nog steeds met de zelfde 4 rolletjes draad bezig, die ik anderhalf jaar geleden eens gekocht heb, voor bij elkaar nog geen 20 euro.
Een pak watten bij de super kost ook niks. Kan ik nog jaren mee vooruit *)
Zet dat maar eens af tegen coils van 15 tot ruim 20 euro de 5, waar je er elke 2 į 3 weken 1 van moet weggooien ;).

Ik heb de afgelopen 9 maanden niets meer gekocht dan een paar liter base en wat smaakstoffen.
Daar heb ik alleen al ruim 700 euro mee bespaart, ten opzichte van de prijs van shag, ten tijde van dat ik stopte.
Ondertussen is de prijs van tabak nog behoorlijk gestegen.

De grootste besparing is die op mijn gezondheid;
Geen piepende en reutelende ademhaling meer,
Mijn conditie is een stuk beter geworden,
Mijn huid heeft weer een kleurtje gekregen,
Ik ruik niet meer naar asbak.

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 19-12-2016 22:42:19 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 19 december 2016 @ 23:13:36 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167461446
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 22:34 schreef marc0871 het volgende:
Toen ik begon met roken, pafte ik voor zo'n 600 gulden per jaar weg.
Tegen de tijd dat ik stopte (en begon met dampen) was dat al 900 euro :o . en ik rookte niet eens zo gek veel meer ;(
Daar kan je toch heel wat leuke vapedingetjes voor halen ;)

Nou was geldbesparing ook bij mij niet echt een dingetje. Eerder een leuke bijkomstigheid bij het gezondheidsaspect.

Nou is er van het besparen het eerste half jaar niet zoveel terechtgekomen, omdat er elke keer wel wat nieuws en beters moest komen.
Dat heeft me minstens zoveel gekost als dat ik kwijt zou zijn geweest aan roken.
Bovendien ging met elk stapje omhoog, ook de liquidconsumptie omhoog. Daar hoefde ik dus ook geen besparing meer mee te verwachten.

Dat werd pas leuk, toen ik zelf eens wat ging mengen. Scheelt al gauw een factortje 10.
Coils bouw ik ook zelf, wat ongeveer zo'n zelfde besparing betekent. De levensduur van die coils verveelvoudigd dat nog eens, omdat ze vele malen te re-conditioneren zijn tot bijna nieuw. Langste wat ik met een coil heb gedaan is ruim 4 maanden. Kon nog langer, maar ik trok hem kapot met rewicken ;(

Ondertussen ben ik nog steeds met de zelfde 4 rolletjes draad bezig, die ik anderhalf jaar geleden eens gekocht heb, voor bij elkaar nog geen 20 euro.
Een pak watten bij de super kost ook niks. Kan ik nog jaren mee vooruit *)
Zet dat maar eens af tegen coils van 15 tot ruim 20 euro de 5, waar je er elke 2 į 3 weken 1 van moet weggooien ;).

Ik heb de afgelopen 9 maanden niets meer gekocht dan een paar liter base en wat smaakstoffen.
Daar heb ik alleen al ruim 700 euro mee bespaart, ten opzichte van de prijs van shag, ten tijde van dat ik stopte.
Ondertussen is de prijs van tabak nog behoorlijk gestegen.

De grootste besparing is die op mijn gezondheid;
Geen piepende en reutelende ademhaling meer,
Mijn conditie is een stuk beter geworden,
Mijn huid heeft weer een kleurtje gekregen,
Ik ruik niet meer naar asbak.
Goed verhaal.


Bij mij eigenlijk precies hetzelfde.. in onze begintijd was er nog veel nieuws en veel ontwikkelingen, elke maand was je gear oud en waren er improved devices, of was er een nieuwe mechmod die je moest hebben.

Inmiddels ben je gesettled met spullen waar je tevreden mee bent, en idd een zelfbouwcoil kun je simpel weer effe op 0 zetten en je doet er maanden mee; langer dan 4 maanden is ook wel done hoor, zeker met titanium of RVS.

Een paar jaar geleden moest je serieus aan een dripper hangen om veel juice te gebruiken, tegenwoordig koop je je octa-clapton coils zo in de shop en sub ohm is meer regel als uitzondering, en daarmee gebruikt de gemiddelde damper redelijk wat millilitertjes per week. Zelfbouwen en - brouwen maakt het voor ons nu goedkoop, maar het traject erheen kost flink wat duitjes als je het geblokte garen graag zelf opnieuw uit wilt vinden :+
De mazzel die newbie-dampers nu hebben dat het qua ontwikkelingen nu redelijk mak aan gaat; je koopt een goede box en 2 goede tanks en je bent redelijk klaar. De betere tanks hebben vaak ook een zelfbouw deck, dus switchen naar zelf een coiltje draaien is een makkie, en zelf een flessie liquid fiksen is zoals eerder gezegd, net zo stomsimpel als een limonadesiroopie inschenken; base met een smaakie in een bepaalde verhouding.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167463958


https://www.fasttech.com/(...)na250w-tc-vw-apv-box

Wil ik eigenlijk wel hebben :@
Tikkie te prijzig naar mijn zin -O- .
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 20 december 2016 @ 00:35:57 #139
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167464251
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:22 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.fasttech.com/(...)na250w-tc-vw-apv-box

Wil ik eigenlijk wel hebben :@
Tikkie te prijzig naar mijn zin -O- .
die heeft al 3x in mn winkelmandje gezeten,,,,

toch maar niet gedaan. ik heb mn dna200 reuleax verpatst en heb nu alleen maar de rx200 in gebruik
Daar ik niet aan TC doe, en dat ding een ophoging heeft wat voor een 30mm tank/dripper wat minder leuk erutziet zie ik er maar van af.. maar die zwarte versie is pure vapeporn.
Er is ook nog een 200w versie, echter maar een klein beetje goedkoper. dus ook dat wordt um niet,

ik haal denk ik een rx200s als er toch nog een nieuwe mod moet komen. 3 tientjes..
Mai pben rai~!
pi_167464333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:35 schreef KNAK het volgende:

[..]

die heeft al 3x in mn winkelmandje gezeten,,,,

toch maar niet gedaan. ik heb mn dna200 reuleax verpatst en heb nu alleen maar de rx200 in gebruik
Daar ik niet aan TC doe, en dat ding een ophoging heeft wat voor een 30mm tank/dripper wat minder leuk erutziet zie ik er maar van af.. maar die zwarte versie is pure vapeporn.

ik haal denk ik een rx200s als er toch nog een nieuwe mod moet komen. 3 tientjes..
Waarom dan ook altijd weer zo overdreven, met je 30mm ~O>

Naar de 200s zit ik ook te kijken. Scheelt toch weer 100 euro.
Maar die Triade is zo mooi :P ;(
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 20 december 2016 @ 00:54:12 #141
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167464587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 00:40 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Waarom dan ook altijd weer zo overdreven, met je 30mm ~O>

Naar de 200s zit ik ook te kijken. Scheelt toch weer 100 euro.
Maar die Triade is zo mooi :P ;(
ik ben er vrijwel zeker van dat ik die steamcrave 30mm wil hebben... 20ml !!! :D

.....nee, ga die 20ml extension niet gebruiken (denk ik). Ben met die 10 al uiterst tevreden.
Ik ben gek op zo min mogelijk bijvullen en aangezien ik toch wel tevreden ben met de aromamizer supreme (al legt ie het af tegen de Limitless Classic) wil ik die steamcrave 30 gaan proberen. Een mod van 169 kopen waar die tank (en wat er nog gekocht gaat worden in de toekomst) niet lekker op past is dan onnozel. Los daarvan doet TC mij niets dus heb ik nog een reden om deze over te slaan. Heb daarnaast als ik thuis ben soms nog de Temple 30mm dripper erop zitten, dus nee. nee....neeee... ik doe het niet.

200s is prima wat dat betreft, die board werkt echt niet slechter dan die dna200 in de triade volgens een aantal reviews . en als ik ga kijken naar hoe een mod er uit gaat zien na verloop van tijd (afbrokkelen van coating) dan houd ik liever die knaken in mn zak.
Mai pben rai~!
  dinsdag 20 december 2016 @ 00:59:19 #142
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167464663
er is verder ook weinig anders te koop wat in de buurt komt van de reuleaux (compactheid/3 batterijen)

er is nog die 2/3 reuleaux, maar das alleen maar interessant voor dual batterij gebruikers.
er is ook nog een reuleaux mini, maar das met interne batterij van 2100mah

verder heb ik niets gezien wat mij eventueel zou verhinderen een 200s te gaan kopen.
Mai pben rai~!
pi_167464860
Zou toch leuk zijn als er in de Triade een niet-DNA bordje zou komen, net als met de Reuleaux.
Dan word het weer wat interessanter.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 20 december 2016 @ 01:13:37 #144
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167464919
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 01:09 schreef marc0871 het volgende:
Zou toch leuk zijn als er in de Triade een niet-DNA bordje zou komen, net als met de Reuleaux.
Dan word het weer wat interessanter.
hij bestaat al een tijdje, is het niet?
denk dat dat niet zal gebeuren, anders had ie er al geweest

werkelijk waar de mooiste mod die ik in 2 jaar tijd heb gezien

maar nee }:| ik doe het niet

was niet zo lang geleden 130 geloof ik, tijdens flash sale of een andere sale. zelfs toen niet gedaan.
Mai pben rai~!
  dinsdag 20 december 2016 @ 14:35:41 #145
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167473534
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 22:34 schreef marc0871 het volgende:
Toen ik begon met roken, pafte ik voor zo'n 600 gulden per jaar weg.
Tegen de tijd dat ik stopte (en begon met dampen) was dat al 900 euro :o . en ik rookte niet eens zo gek veel meer ;(
Daar kan je toch heel wat leuke vapedingetjes voor halen ;)

Nou was geldbesparing ook bij mij niet echt een dingetje. Eerder een leuke bijkomstigheid bij het gezondheidsaspect.

Nou is er van het besparen het eerste half jaar niet zoveel terechtgekomen, omdat er elke keer wel wat nieuws en beters moest komen.
Dat heeft me minstens zoveel gekost als dat ik kwijt zou zijn geweest aan roken.
Bovendien ging met elk stapje omhoog, ook de liquidconsumptie omhoog. Daar hoefde ik dus ook geen besparing meer mee te verwachten.

Dat werd pas leuk, toen ik zelf eens wat ging mengen. Scheelt al gauw een factortje 10.
Coils bouw ik ook zelf, wat ongeveer zo'n zelfde besparing betekent. De levensduur van die coils verveelvoudigd dat nog eens, omdat ze vele malen te re-conditioneren zijn tot bijna nieuw. Langste wat ik met een coil heb gedaan is ruim 4 maanden. Kon nog langer, maar ik trok hem kapot met rewicken ;(

Ondertussen ben ik nog steeds met de zelfde 4 rolletjes draad bezig, die ik anderhalf jaar geleden eens gekocht heb, voor bij elkaar nog geen 20 euro.
Een pak watten bij de super kost ook niks. Kan ik nog jaren mee vooruit *)
Zet dat maar eens af tegen coils van 15 tot ruim 20 euro de 5, waar je er elke 2 į 3 weken 1 van moet weggooien ;).

Ik heb de afgelopen 9 maanden niets meer gekocht dan een paar liter base en wat smaakstoffen.
Daar heb ik alleen al ruim 700 euro mee bespaart, ten opzichte van de prijs van shag, ten tijde van dat ik stopte.
Ondertussen is de prijs van tabak nog behoorlijk gestegen.

De grootste besparing is die op mijn gezondheid;
Geen piepende en reutelende ademhaling meer,
Mijn conditie is een stuk beter geworden,
Mijn huid heeft weer een kleurtje gekregen,
Ik ruik niet meer naar asbak.
Zo ongeveer zelfde verhaal hier.

Ik ben 14 maanden geleden overgestapt. Heb nu zo'n 1760 Euro uitgegeven aan dampen. Waarbij ik wel echt alles meereken, mods, tanks, juice, aroma, batties, tools, katoen, draad, flesjes, spuitjes, etc. en tevens enkele liters 48mg nic in de vriezert, genoeg voor zeker 12 jaar.

Heb nu bijna 1000 uitgespaard aan geen shag meer roken, dus sta nog een kleine 800 in de min maar hoef in principe het komende jaar alleen maar een paar liter PG/VG te kopen en een paar flesjes aroma. Met 50 Euro zou ik heel 2017 prima kunnen bekostigen qua inhalatie-verslaving. Het zal wel wat meer worden want leuk om soms iets te kopen natuurlijk maar ik weet dat ik uiteindelijk wel uit de kosten zal geraken ergens in 2018. :)

Maar de gezondheidsvoordelen zijn het fijnst. Vooral die frisse roze kleur en het niet meer stinken naar tabak. (Wat is dat goor als je die mensen tegenwoordig ruikt. Jezus. :') )
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167473968
Ik heb hem net weer gevuld. Het irritante is dat die het dan gewoon niet doet. Weer opendraaien en liquid weghalen. Dichtdraaien en weer niet.
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:02:12 #147
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167474203
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb hem net weer gevuld. Het irritante is dat die het dan gewoon niet doet. Weer opendraaien en liquid weghalen. Dichtdraaien en weer niet.
Het klinkt alsof je iets niet goed doet. Maar wat..

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je apparaat niet helemaal goed is. Heb je toevallig een stenen winkel in de buurt? Ik zou daar eens om hulp gaan vragen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167474243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je iets niet goed doet. Maar wat..

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je apparaat niet helemaal goed is. Heb je toevallig een stenen winkel in de buurt? Ik zou daar eens om hulp gaan vragen.
Ja heb em nu wat losser gedraaid en dan doet die het wel maar lijkt mij dat het dan overal gaat zitten.
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:06:39 #149
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167474313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja heb em nu wat losser gedraaid en dan doet die het wel maar lijkt mij dat het dan overal gaat zitten.
Wat heb je precies losser gedraaid? Het gedeelte van de tank dat je opendraait om te kunnen vullen of juist de tank losser op de batterij gedraaid?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167474335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:06 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat heb je precies losser gedraaid? Het gedeelte van de tank dat je opendraait om te kunnen vullen of juist de tank losser op de batterij gedraaid?
De tank op de batterij.
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:10:48 #151
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167474430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De tank op de batterij.
In theorie zou de mate van losheid van de tank op de batterij niet moeten uitmaken voor wat betreft wel of niet lekken.

Ik zeg in theorie van ik weet niet exact hoe het systeem werkt wat van JoyEtech Ego One V2.

Het is wel zo dat soms mods niet goed contact maken met tanks. Dan gaat het meestal om slechtere kwaliteit mods en zeker niet om mods en tanks die bij elkaar horen zoals in jouw geval. Dus dat is niet goed.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167474497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:10 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

In theorie zou de mate van losheid van de tank op de batterij niet moeten uitmaken voor wat betreft wel of niet lekken.

Ik zeg in theorie van ik weet niet exact hoe het systeem werkt wat van JoyEtech Ego One V2.

Het is wel zo dat soms mods niet goed contact maken met tanks. Dan gaat het meestal om slechtere kwaliteit mods en zeker niet om mods en tanks die bij elkaar horen zoals in jouw geval. Dus dat is niet goed.
Ja als je de knop indrukt zonder de tank erop dan doet die het wel dus lijkt idd contactpuntje ja.
pi_167474516
Zit trouwens wel zon Rookwinkel.nl winkel in de buurt maar heb em gekocht bij Vapekings.
  dinsdag 20 december 2016 @ 15:15:34 #154
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167474557
Dat maakt niet uit. Bij rookwinkel willen ze je vast helpen. Desnoods koop je een flesje liquid van ze.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167474599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dat maakt niet uit. Bij rookwinkel willen ze je vast helpen. Desnoods koop je een flesje liquid van ze.
Zal er dan wel langsgaan ja :) Misschien ook een flesje met wat meer nicotine halen. De smaak is wel beter dan een sigaret zo met vanille :)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 december 2016 @ 15:58:57 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167475808
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:
De smaak is wel beter dan een sigaret zo met vanille :)
Dat zei ik toch.
pi_167479014
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 01:13 schreef KNAK het volgende:

[..]

hij bestaat al een tijdje, is het niet?
denk dat dat niet zal gebeuren, anders had ie er al geweest

werkelijk waar de mooiste mod die ik in 2 jaar tijd heb gezien

maar nee }:| ik doe het niet

was niet zo lang geleden 130 geloof ik, tijdens flash sale of een andere sale. zelfs toen niet gedaan.
Kweenie. Al een poosje niet op fasttech gekeken.
Volgens mij zag ik hem ergens op youtube voorbij komen.
ben ik eens gaan zoeken.

Voor het gebruik is de 200s mooi zat, Qua mogelijkheden.
Qua design is die Triade dan weer mooier.
De prijs is dan weer minder mooi.
Maar ja; DNA, hč...
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:00:12 #158
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167481787
Die Triade is geil ja. :9

Maar ik heb hem niet nodig. Als 'ie 5 tientjes was had ik hem gekocht puur om het hebben.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:02:44 #159
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167481880
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:31 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Kweenie. Al een poosje niet op fasttech gekeken.
Volgens mij zag ik hem ergens op youtube voorbij komen.
ben ik eens gaan zoeken.

Voor het gebruik is de 200s mooi zat, Qua mogelijkheden.
Qua design is die Triade dan weer mooier.
De prijs is dan weer minder mooi.
Maar ja; DNA, hč...
gewoon de 200s halen als je jeuk om iets nieuws te kopen te erg wordt.
Board in de goedkopere reuleaux modjes werkt net zo fijn als de dna200's, heb maar weinig verschil gemerkt tussen de dna200 reuleaux en de rx200 ( maar ik gebruik dan ook geen TC)

enige kanttekening is wel dat de rx200 een zwak punt heeft volgens vele users, nl die 510 connectie. sommige tanks die je er flink op strak draait kunnen er voor zorgen dat ie te ver ingedukt wordt/naar de knoppen gaat. Heb er zelf nooit problemen mee ervaren. de 200s zou dezelfde 510 als de rx200 hebben, met daarbij dus ook dat zwakke punt

ik ga in ieder geval in januari de 200s halen. Volgende week zal ik vertrekken naar Azie om wat kokosnoten uit te hollen en er whisky uit te drinken, mocht ik um daar tegenkomen voor dezelfde of goedkopere prijs neem ik um mee. Zo niet bestel ik wel als ik terug ben

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
Die Triade is geil ja. :9

Maar ik heb hem niet nodig. Als 'ie 5 tientjes was had ik hem gekocht puur om het hebben.
was het maar zo een feest.

mooie lederen backcover... strak design...
Mai pben rai~!
pi_167491453
Mijn pakketje zou vandaag bezorgd worden. Mooi niet dus. Komt morgen pas. Klotekerst/TNT }:| :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 december 2016 @ 12:53:52 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167496265
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 02:34 schreef Geralt het volgende:
Mijn pakketje zou vandaag bezorgd worden. Mooi niet dus. Komt morgen pas. Klotekerst/TNT }:| :(
Hehe, wacht maar tot je Sjina ontdekt, google maar op Fasttech meme.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 december 2016 @ 12:58:21 #162
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167496327
7 pakketten besteld bij fasttech. 5 waren er retesnel (9 dagen), 2 doen er langzaam over.

raad welke mijn ijoy rdta in zit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 21 december 2016 @ 13:42:46 #163
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167497063
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:58 schreef Catch22- het volgende:
7 pakketten besteld bij fasttech. 5 waren er retesnel (9 dagen), 2 doen er langzaam over.

raad welke mijn ijoy rdta in zit
Klinkt langer dan het is, maar....die krijg je pas volgend jaar

;)
Mai pben rai~!
  woensdag 21 december 2016 @ 13:43:54 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167497087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:42 schreef KNAK het volgende:

[..]

Klinkt langer dan het is, maar....die krijg je pas volgend jaar

;)
heel vreemd, die pakketten er voor waren 4 dagen eerder china uit dan deze en waren dus vorige week al binnen.

Maarja, zie wel, de limitless doet het ook prima
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167497092
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
Fasttech meme


_O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 december 2016 @ 13:46:40 #166
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167497128
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-
:')
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:43 schreef Catch22- het volgende:

[..]

heel vreemd, die pakketten er voor waren 4 dagen eerder china uit dan deze en waren dus vorige week al binnen.

Maarja, zie wel, de limitless doet het ook prima
Heb er al eens mee te maken gehad. Ben er dan ook maar mee gestopt te begrijpen waarom er zoveel verschil zit qua tijd in pakketjes
Mai pben rai~!
  woensdag 21 december 2016 @ 13:49:00 #167
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167497170
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:58 schreef Catch22- het volgende:
7 pakketten besteld bij fasttech. 5 waren er retesnel (9 dagen), 2 doen er langzaam over.

raad welke mijn ijoy rdta in zit
Mai pben rai~!
  woensdag 21 december 2016 @ 14:30:13 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167497908
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167497958
weet iemand tot wanneer die 4,8% mg nicotine flesjes worden verkocht? ik had ooit ergens gelezen dat het na een bepaalde datum niet meer verkocht mocht worden?
..///
pi_167498378
Nou het spul is binnen.

Het pruttelt behoorlijk. Pruttelt zo erg dat ik maar heel voorzichtig hijsjes neem omdat het lijkt alsof het anders in mn mond terecht gaat komen.

Wat is deze? Waarom pruttelt dit zo? En kan ik gewoon doorhijsen of heb ik iets verkeerd gedaan met vullen of iets? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 december 2016 @ 15:09:15 #171
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167498635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:33 schreef wipes66 het volgende:
weet iemand tot wanneer die 4,8% mg nicotine flesjes worden verkocht? ik had ooit ergens gelezen dat het na een bepaalde datum niet meer verkocht mocht worden?
Ik kan het mis hebben maar ergens in het eerste kwartaal van 2017(?) Heb het niet meer gevolgd nu ik dus nog bijna een liter heb terwijl ik van plan ben nicotinevrij te gaan dampen
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 14:57 schreef Geralt het volgende:
Nou het spul is binnen.

Het pruttelt behoorlijk. Pruttelt zo erg dat ik maar heel voorzichtig hijsjes neem omdat het lijkt alsof het anders in mn mond terecht gaat komen.

Wat is deze? Waarom pruttelt dit zo? En kan ik gewoon doorhijsen of heb ik iets verkeerd gedaan met vullen of iets? :@
Iets te veel erin gedaan?
Door blijven dampen tot de overtollige juice weg is. Uiteindelijk zou het prima moeten gaan na een aantal hijsjes
Mai pben rai~!
pi_167498691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:09 schreef KNAK het volgende:
Iets te veel erin gedaan?
Door blijven dampen tot de overtollige juice weg is. Uiteindelijk zou het prima moeten gaan na een aantal hijsjes
Of zou er per ongeluk iets in het midden gelopen zijn van die coil met vullen? :@

De handleiding daarover is niet heel duidelijk in elk geval, want die zegt je moet dat ding voor je het gebruikt vullen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167498750
quote:
Drip a few drops of e-juice directly into the coil to make it fully saturated before first use
Ik heb wat druppels op het gaasje rondom het gaatje in het midden laten druppen. Dat zag ik men in youtubevideo's ook doen.

Als er wat in het midden terecht is gekomen, verdampt dan dan vanzelf bij gewoon blijven gebruiken? Of moet ik alles uit elkaar halen en schoon maken? Of moet ik deze coil nu al wegtiefen?

Hij zit niet te vol in elk geval lijkt me. Tot net boven de gaatjes waardoor de liquid op kan zuigen. Dat is zegmaar 1/3de van het glaasje ongeveer. Tips? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 december 2016 @ 15:15:35 #174
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167498775
De machine die jij hebt ken ik niet maar blijft gewoon door dampen, kijken of het normaal word
Mai pben rai~!
pi_167498836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:15 schreef KNAK het volgende:
De machine die jij hebt ken ik niet maar blijft gewoon door dampen, kijken of het normaal word
Nouja ik durf er niet al te lang aan te hijsen, het geheel wordt nogal warm bij 15 watt en als ik die terugzet naar bv 10 watt dan komt er totaal geen damp vanaf.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167498929
De damp zelf is overigens koud. Smaak ben ik alvast niet kapot van RY4 van vapekings.

Ik meen ook diezelfde rare smaak te herkennen van mn eerdere dampervaring, maar dat zou eventueel nog verbeelding kunnen zijn. Ik zal eens proberen met een van de andere smaken. Dan tief ik dit beetje wat er nu in zit gewoon weg :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 december 2016 @ 15:21:50 #177
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167498932
Het zal wel iets simpels zijn. Zoek even rond en/of wacht even tot er een expert hier iets over kan zeggen. Ik heb welgeteld 3 weken met een startersset/premade coils gedampt 2 jaar geleden
Mai pben rai~!
pi_167499471
Ik heb hem schoongemaakt en opnieuw gevuld met een andere liquid.

Een paar pufjes zonder op de knop te drukken staat er in de handleiding en dan several minuten wachten.

Prima, rook ik wel even een peuk in de tussentijd. Ik las ook dat hard blazen het gorgelen zou verhelpen, dat heb ik geprobeerd maar dat hielp niet.

Ik laat het ding wel even een kwartiertje staan. Heb hem nu iets voller gedaan zodat de "gaatjes" waar de vloeistof door moet helemaal onder water staan zegmaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167500373
Ik ben een beetje huiverig geworden. Als ik kort op dat knopje druk zonder het ding aan mn mond te zetten dan schiet er soms een hele pluim rook uit :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167504381
Nou ik ben erachter wat er nou zo scherp is, het is m'n base:

http://www.savevape.nl/en/cdd-vg-100-ml-06-nicotine.html

Puur de base gevaped met een Crown Uwell 2 .5 ohm, scherp als een motherfucker :{ Jammer hoor. Slechte batch?
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2016 @ 19:34:32 #181
230491 Zith
pls tip
pi_167505115
Vg hoort licht zoet te zijn.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 21 december 2016 @ 19:46:30 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167505453
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 19:11 schreef no1uknow het volgende:
Nou ik ben erachter wat er nou zo scherp is, het is m'n base:

http://www.savevape.nl/en/cdd-vg-100-ml-06-nicotine.html

Puur de base gevaped met een Crown Uwell 2 .5 ohm, scherp als een motherfucker :{ Jammer hoor. Slechte batch?
Effe een domme vraag; hoeveel watt schop je dan door je coil?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 december 2016 @ 19:49:56 #183
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167505565
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:18 schreef Geralt het volgende:
Ik ben een beetje huiverig geworden. Als ik kort op dat knopje druk zonder het ding aan mn mond te zetten dan schiet er soms een hele pluim rook uit :X
Knetterknetter plof.

Niet te vaak doen, want je coil wordt heet. Als je dampt stroomt er lucht langs die de boel weer koelt.
Knetteren kan liggen aan de coil, maar ook aan je liquid. Sommige fabrikanten vinden het een goed idee om er water in te doen. Meestal knettert een nieuwe coil een beetje, soms gaat het weg, soms ook niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 december 2016 @ 19:51:40 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167505606
Ow ennehh..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 december 2016 @ 20:00:50 #185
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167505930
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 19:11 schreef no1uknow het volgende:
Nou ik ben erachter wat er nou zo scherp is, het is m'n base:

http://www.savevape.nl/en/cdd-vg-100-ml-06-nicotine.html

Puur de base gevaped met een Crown Uwell 2 .5 ohm, scherp als een motherfucker :{ Jammer hoor. Slechte batch?
Ticket aanmaken op de site...
Mai pben rai~!
pi_167507942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:00 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ticket aanmaken op de site...
alleen is het flesje wel voor 3/4e leeg :')
pi_167507955
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2016 19:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Effe een domme vraag; hoeveel watt schop je dan door je coil?
nu 47 watt, maar hetzelfde op 40, 50, 55.
pi_167507970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 19:34 schreef Zith het volgende:
Vg hoort licht zoet te zijn.
Zit nicotine in, misschien kan dat het zijn? Smaak is ook wel licht zoet, maar meer dan eens wordt de damp heel scherp, met hoesten en al.
pi_167507997
quote:
3s.gif Op woensdag 21 december 2016 19:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ow ennehh..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O-)
Ik heb dat tegen het autistische 'het is geen rook :'(' nooit begrepen :')
pi_167508195
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:45 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik heb dat tegen het autistische 'het is geen rook :'(' nooit begrepen :')
Ik wel.
Je wilt als damper namelijk liever niet het rookhok in moeten ;(.
  woensdag 21 december 2016 @ 20:56:12 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167508454
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:44 schreef no1uknow het volgende:

[..]

nu 47 watt, maar hetzelfde op 40, 50, 55.
Heb er nu 0.2 in zitten, op 28 watt ofzo.. you do the math. Als ik hem op 50 zet vind ik hem ook een 'beetje scherp'.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 december 2016 @ 20:59:21 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167508589
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:45 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik heb dat tegen het autistische 'het is geen rook :'(' nooit begrepen :')
Je mag mij best een autist noemen hoor, maar rook is een verbrandingsproduct. Damp krijg je als je een vloeistof verwarmt. Vertel mij maar wat het is wat je inhaleert.

Hint: zet je mod eens op vol vermogen en neem een fikse hijs. Nu heb je rook uit je VAPORIZER gekregen, en? ist lekker? O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167509809
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb er nu 0.2 in zitten, op 28 watt ofzo.. you do the math. Als ik hem op 50 zet vind ik hem ook een 'beetje scherp'.
Probeer jij maar eens een Crown Uwell 2 0.5 ohm op minder dan 40 watt te roken.
pi_167509832
quote:
3s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik wel.
Je wilt als damper namelijk liever niet het rookhok in moeten ;(.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je mag mij best een autist noemen hoor, maar rook is een verbrandingsproduct. Damp krijg je als je een vloeistof verwarmt. Vertel mij maar wat het is wat je inhaleert.

Hint: zet je mod eens op vol vermogen en neem een fikse hijs. Nu heb je rook uit je VAPORIZER gekregen, en? ist lekker? O-)
Jaja, ik snap het wel, maar die kruistocht begrijp ik niet
  woensdag 21 december 2016 @ 21:55:18 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167511308
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:25 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens een Crown Uwell 2 0.5 ohm op minder dan 40 watt te roken.
Kweenie, wet van ohm is volgens mij overal en altijd hetzelfde. Stuur maar op, probeer ik het effe. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 21 december 2016 @ 21:56:23 #196
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167511375
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:26 schreef no1uknow het volgende:

[..]


[..]

Jaja, ik snap het wel, maar die kruistocht begrijp ik niet
Tis geen kruistocht, het was sowieso een gag, maar het is gewoon een feit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167512728
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 19:49 schreef Sounddragon het volgende:
Meestal knettert een nieuwe coil een beetje, soms gaat het weg, soms ook niet.
Ok dan probeer ik het nog maar eens straks. Kan dat knetteren geen kwaad? Als ik er voorzichtig aan trek dan voel ik het als het ware borrelen. Lastig uit te leggen.

Overigens de smaak ben ik alvast niet kapot van. Ik proef gewoon wéér diezelfde smaak die ik destijds ook had en waardoor ik gestopt ben. Ik heb er nu 2 verschillende in gehad en ik proef geen enkel verschil in smaak als ik de damp inhaleer en uitblaas. Het is een kruising tussen waterdamp inademen met een licht zure smaak eraan.

Ik vind het vooralsnog niks. En ik had zo gehoopt dat het allemaal beter zou zijn een paar jaar verder. Nou die tank borrelt nog steeds en de smaak is nog net zo goor. :'(

Ik ga morgen nog 3 andere liquids proberen en als dat allemaal net zo vies smaakt dan stop ik er mee en ga ik het niet eens meer proberen :(

Inhaleer ik verkeerd of wat is dit? Ik proef heel licht een vleugje smaak van wat men waarschijnlijk bedoeld met de liquid, maar allesoverheersend proef ik zure waterdamp. Ik kan het niet anders omschrijven. Hier baal ik wel van. Geef je 70 euro uit is je tweede ervaring gewoon net zo kut en net zo goor als je eerste en het borrelt en knettert nog steeds als een gek.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb nu liquid van 75 VG, de vorige keer was 75 PG, dat was nog goorder, maar dezelfde grondsmaak zegmaar.

:'( !

Ik ga morgen nog een kans geven en anders mag iemand dit ding overnemen als ie er interesse in heeft.

:(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513214
Laag beginnen, langzaam hoger zetten.
pi_167513249
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ok dan probeer ik het nog maar eens straks. Kan dat knetteren geen kwaad? Als ik er voorzichtig aan trek dan voel ik het als het ware borrelen. Lastig uit te leggen.

Overigens de smaak ben ik alvast niet kapot van. Ik proef gewoon wéér diezelfde smaak die ik destijds ook had en waardoor ik gestopt ben. Ik heb er nu 2 verschillende in gehad en ik proef geen enkel verschil in smaak als ik de damp inhaleer en uitblaas. Het is een kruising tussen waterdamp inademen met een licht zure smaak eraan.

Ik vind het vooralsnog niks. En ik had zo gehoopt dat het allemaal beter zou zijn een paar jaar verder. Nou die tank borrelt nog steeds en de smaak is nog net zo goor. :'(

Ik ga morgen nog 3 andere liquids proberen en als dat allemaal net zo vies smaakt dan stop ik er mee en ga ik het niet eens meer proberen :(

Inhaleer ik verkeerd of wat is dit? Ik proef heel licht een vleugje smaak van wat men waarschijnlijk bedoeld met de liquid, maar allesoverheersend proef ik zure waterdamp. Ik kan het niet anders omschrijven. Hier baal ik wel van. Geef je 70 euro uit is je tweede ervaring gewoon net zo kut en net zo goor als je eerste en het borrelt en knettert nog steeds als een gek.

Wat doe ik verkeerd? Ik heb nu liquid van 75 VG, de vorige keer was 75 PG, dat was nog goorder, maar dezelfde grondsmaak zegmaar.

:'( !

Ik ga morgen nog een kans geven en anders mag iemand dit ding overnemen als ie er interesse in heeft.

:(
Welke smaakjes gebruik je? Wat zijn precies je instellingen? etc
pi_167513258

Ik ben dat eens aan het kijken. Kan het niet zijn dat ik gewoon teweinig watts ingesteld heb en dat ik geen smaak proef daardoor? Die knaker in dat filmpje heeft bij de lagere instellingen not taste zegt ie. Zou die vieze smaak die ik proef de no taste zijn en ben ik gewoon op te weinig watt aan het testen? Ik ruik de smaak wel in de damp, maar proeven doe ik hem niet.

Ik heb die 0,75 ohm coil erin zitten. Die kan van 8 tot 25 watt, maar ik ben nog niet hoger dan 15 watt geweest.

Zou dat kunnen? En gaat zo een coil niet snel stuk als je meteen op maximum gaat? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513333
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:38 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Welke smaakjes gebruik je? Wat zijn precies je instellingen? etc
15 watt, 0,75 ohm MTL coil, smaken die ik geprobeerd heb zijn RY4 en US red mix, allebei van vapekings.nl in 6mg nicotine en 75/25 VG/PG

Met hoger zetten borrelt dat ding ook harder en ben ik bang dat ik vloeistof in mn mond krijg, maar misschien is dat onzin en moet ik hem gewoon op 20 zetten of iets?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513377
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:43 schreef Geralt het volgende:
Ik heb hem schoongemaakt en opnieuw gevuld met een andere liquid.

Een paar pufjes zonder op de knop te drukken staat er in de handleiding en dan several minuten wachten.

Prima, rook ik wel even een peuk in de tussentijd. Ik las ook dat hard blazen het gorgelen zou verhelpen, dat heb ik geprobeerd maar dat hielp niet.

Ik laat het ding wel even een kwartiertje staan. Heb hem nu iets voller gedaan zodat de "gaatjes" waar de vloeistof door moet helemaal onder water staan zegmaar.
Dit moet ook altijd SOWIESO. Anders verbrand je het katoen wat in de coil zit (datgene wat de liquid opneemt in de coil). Misschien is dat ook wat je nu proeft, omdat je mogelijk hebt geprobeerd te dampen terwijl het katoen nog helemaal niet verzadigd was met liquid.
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 15:21 schreef Geralt het volgende:
De damp zelf is overigens koud. Smaak ben ik alvast niet kapot van RY4 van vapekings.

Ik meen ook diezelfde rare smaak te herkennen van mn eerdere dampervaring, maar dat zou eventueel nog verbeelding kunnen zijn. Ik zal eens proberen met een van de andere smaken. Dan tief ik dit beetje wat er nu in zit gewoon weg :)
Smaak kan een hoop bepalen ja.
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 16:18 schreef Geralt het volgende:
Ik ben een beetje huiverig geworden. Als ik kort op dat knopje druk zonder het ding aan mn mond te zetten dan schiet er soms een hele pluim rook uit :X
Dat hoort.
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:39 schreef Geralt het volgende:

Ik ben dat eens aan het kijken. Kan het niet zijn dat ik gewoon teweinig watts ingesteld heb en dat ik geen smaak proef daardoor? Die knaker in dat filmpje heeft bij de lagere instellingen not taste zegt ie. Zou die vieze smaak die ik proef de no taste zijn en ben ik gewoon op te weinig watt aan het testen? Ik ruik de smaak wel in de damp, maar proeven doe ik hem niet.

Ik heb die 0,75 ohm coil erin zitten. Die kan van 8 tot 25 watt, maar ik ben nog niet hoger dan 15 watt geweest.

Zou dat kunnen? En gaat zo een coil niet snel stuk als je meteen op maximum gaat? :@
Als het er staat kan het blijkbaar. Wat Colt zegt, laag beginnen, langzaam omhoog gaan. Zorg dat je tankje altijd vol zit. En als je, zoals ik bij de reactie hierboven zei, je coil mogelijk al verbandt hebt, dan zal je die moeten verwisselen.
pi_167513414
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

15 watt, 0,75 ohm MTL coil, smaken die ik geprobeerd heb zijn RY4 en US red mix, allebei van vapekings.nl in 6mg nicotine en 75/25 VG/PG

Met hoger zetten borrelt dat ding ook harder en ben ik bang dat ik vloeistof in mn mond krijg, maar misschien is dat onzin en moet ik hem gewoon op 20 zetten of iets?
Probeer het gewoon. Ik krijg ook soms na het bijvullen liquid in m'n mond (dan is het direct de coil ingelopen) en in het ergste geval loop ik naar de wasbak en spoel ik m'n mond even met water. Is allemaal niet zo erg, altijd nog beter dan longkanker.
pi_167513448
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

15 watt, 0,75 ohm MTL coil, smaken die ik geprobeerd heb zijn RY4 en US red mix, allebei van vapekings.nl in 6mg nicotine en 75/25 VG/PG

Met hoger zetten borrelt dat ding ook harder en ben ik bang dat ik vloeistof in mn mond krijg, maar misschien is dat onzin en moet ik hem gewoon op 20 zetten of iets?
Ik damp op 22watt met een 0.8 coil.

Us red mix is sowieso kut. Ry4 moet wel aardig smaken, een beetje zoet.
pi_167513475
En dan de tip die mij het meest geholpen heeft: vapen is ook wel een beetje een kwestie van trial and error. Lees bijv. dat plaatje in de OP helemaal door, google nog wat verder, dan leer je zaken als VG/PG, ohm, subohm, spitback etc beter kennen en daar heb je alleen maar profijt van.

Heb je niet iemand in je omgeving die je een beetje op weg kan helpen? Dat heeft bij mij enorm geholpen en zo heb ik ondertussen iets van 4 man aan het vapen geholpen.
pi_167513582
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:43 schreef no1uknow het volgende:
Heb je niet iemand in je omgeving die je een beetje op weg kan helpen?
Nope niet echt. Hoewel er is een collega die ik eens zou kunnen polsen. Die is ook nogal bezig met dampen en zelf dingen in elkaar fabriceren en alles. Rookt al een paar jaar niet meer inmiddels.

Kloterij is eigenlijk wel dat ik dus niet weet of die coil al mogelijk naar de kloten is. En er werd er maar 1 bijgeleverd en nieuwe kosten ook weer 12 euro ofzo. :{

Die collega zie ik overigens pas in het nieuwe jaar weer, dus daar heb ik nu weinig aan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513649
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nope niet echt. Hoewel er is een collega die ik eens zou kunnen polsen. Die is ook nogal bezig met dampen en zelf dingen in elkaar fabriceren en alles. Rookt al een paar jaar niet meer inmiddels.

Kloterij is eigenlijk wel dat ik dus niet weet of die coil al mogelijk naar de kloten is. En er werd er maar 1 bijgeleverd en nieuwe kosten ook weer 12 euro ofzo. :{

Die collega zie ik overigens pas in het nieuwe jaar weer, dus daar heb ik nu weinig aan.
12 euro voor een coil? Is dat ding van goud? :D
pi_167513668
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nope niet echt. Hoewel er is een collega die ik eens zou kunnen polsen. Die is ook nogal bezig met dampen en zelf dingen in elkaar fabriceren en alles. Rookt al een paar jaar niet meer inmiddels.

Kloterij is eigenlijk wel dat ik dus niet weet of die coil al mogelijk naar de kloten is. En er werd er maar 1 bijgeleverd en nieuwe kosten ook weer 12 euro ofzo. :{

Die collega zie ik overigens pas in het nieuwe jaar weer, dus daar heb ik nu weinig aan.
Als je coil verbrand is dan proef je dat wel een beetje, je hebt het alleen over een 'raar smaakje', maar waar proeft het naar?

En heb je het apparaat gebruikt terwijl de gaten van coil niet helemaal bedekt waren met liquid (omdat je dit zei: Heb hem nu iets voller gedaan zodat de "gaatjes" waar de vloeistof door moet helemaal onder water staan zegmaar.)?
pi_167513676
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:47 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

12 euro voor een coil? Is dat ding van goud? :D
ongetwijfeld per package
pi_167513694
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:47 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

12 euro voor een coil? Is dat ding van goud? :D
Per 5 }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513722
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:47 schreef no1uknow het volgende:
je hebt het alleen over een 'raar smaakje', maar waar proeft het naar?
Lastig te beschrijven. Het smaakt als zure waterdamp. Ofzo. Ik kan het moeilijk uitleggen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513738
Ik ben zeer tevreden over de Council of vapor mini volt.

Coil kost in nl 4 euro, in het buitenland 2,8 dollar
pi_167513768
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:47 schreef no1uknow het volgende:
En heb je het apparaat gebruikt terwijl de gaten van coil niet helemaal bedekt waren met liquid (omdat je dit zei: Heb hem nu iets voller gedaan zodat de "gaatjes" waar de vloeistof door moet helemaal onder water staan zegmaar.)?
Paar pufjes geprobeerd. Die sleuven die erin zitten zaten voor denk ik 80-90% onder de liquid en een klein beetje erboven, maar ik heb wel goed rondgedraaid en alles, de hele binnenkant was wel nat zegmaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513817
Dat heb ik overigens gedaan omdat het me nogal ridicuul leek dat dit een probleem zou zijn. Ik bedoel als je wil wisselen van smaak dan moet je een halve tank wegflikkeren. Iedere keer. Dus ik dacht dat zal geen kwaad kunnen. En de handleiding zei er ook niets over. Filmpjes op internet ook zo 123 niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167513937
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Lastig te beschrijven. Het smaakt als zure waterdamp. Ofzo. Ik kan het moeilijk uitleggen :@
En als je nou een compleet ander smaakje probeert? Iets zoetigs/fruitigs? Die nep-tabaksmaken zijn allemaal kut.
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Paar pufjes geprobeerd. Die sleuven die erin zitten zaten voor denk ik 80-90% onder de liquid en een klein beetje erboven, maar ik heb wel goed rondgedraaid en alles, de hele binnenkant was wel nat zegmaar.
Dan gok ik dat het wel meevalt.
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:51 schreef Geralt het volgende:
Dat heb ik overigens gedaan omdat het me nogal ridicuul leek dat dit een probleem zou zijn. Ik bedoel als je wil wisselen van smaak dan moet je een halve tank wegflikkeren. Iedere keer. Dus ik dacht dat zal geen kwaad kunnen. En de handleiding zei er ook niets over. Filmpjes op internet ook zo 123 niet.
Sja. Je vraagt er natuurlijk wel om je coil te verkloten als het katoen nog niet goed gesoaked is. Goed, je kan ook gewoon met een ander smaakje bijvullen, op een gegeven moment (vrij snel in mijn ervaring) verdwijnt de oude smaak wel.
pi_167513998
Ohja, ook niet vergeten: in het begin is het ook gewoon een beetje wennen. Als je al lange tijd roken gewend bent, smaakt dit natuurlijk anders (ook vwb dampervaring, stoffen die je binnenkrijgt en invloed op smaak en reuk hebben). Misschien is het ook een beetje een kwestie van wennen.
pi_167514093
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:55 schreef no1uknow het volgende:
Misschien is het ook een beetje een kwestie van wennen.
Misschien. Ik ga er morgen nog eens mee aan de slag en dan probeer ik een volgende smaak. Overigens zijn dat allemaal sigarettensmaken zegmaar. Ik weet dat die echte smaak er niet is, maar als het er een beetje op lijkt dan vind ik het prima. Ik ga morgen nog eens kijken hoe of wat.

Die coil hoe maak ik die schoon, gewoon een beetje deppen met een doekje of onder de kraan en laten drogen, of gewoon niet en de volgende vloeistof gewoon erin en ju?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167514235
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 22:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Misschien. Ik ga er morgen nog eens mee aan de slag en dan probeer ik een volgende smaak. Overigens zijn dat allemaal sigarettensmaken zegmaar. Ik weet dat die echte smaak er niet is, maar als het er een beetje op lijkt dan vind ik het prima. Ik ga morgen nog eens kijken hoe of wat.

Die coil hoe maak ik die schoon, gewoon een beetje deppen met een doekje of onder de kraan en laten drogen, of gewoon niet en de volgende vloeistof gewoon erin en ju?
Coil niet schoonmaken. Gewoon doordampen.

Vwb tabaksmaakjes, zo ongeveer iedereen in dit topic en iedereen in m'n omgeving was daar binnen no-time van af. Probeer dus echt eens een ander smaakje.
pi_167514397
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:01 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Coil niet schoonmaken. Gewoon doordampen.

Vwb tabaksmaakjes, zo ongeveer iedereen in dit topic en iedereen in m'n omgeving was daar binnen no-time van af. Probeer dus echt eens een ander smaakje.
Luister niet lullig bedoeld, maar dit is poging 2 met dampen, ik heb 5 smaken. Als die allemaal dezelfde vieze smaak geven gooi ik het dat het kotst en kap ik ermee. Ik ga nu niet nog meer smaken kopen omdat het dan wel allemaal goed gaat komen. Ik proef de smaak die bedoeld is simpelweg niet. Vooralsnog dan. Bij mn vorige poging had ik wel een paar andere smaken (appel, aardbei etc) en daar proefde ik ook alleen die rare smaak ipv de bedoelde smaak.

Dus dat ga ik niet nogmaals doen.

Ik ruik aan de damp wel verschil en weet dus wat ik ongeveer zou moeten proeven. Maar dat proef ik niet. En dat staat imo compleet los van tabaksmakenliquids.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167514420
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Luister niet lullig bedoeld, maar dit is poging 2 met dampen, ik heb 5 smaken. Als die allemaal dezelfde vieze smaak geven gooi ik het dat het kotst en kap ik ermee. Ik ga nu niet nog meer smaken kopen omdat het dan wel allemaal goed gaat komen. Ik proef de smaak die bedoeld is simpelweg niet. Vooralsnog dan. Bij mn vorige poging had ik wel een paar andere smaken (appel, aardbei etc) en daar proefde ik ook alleen die rare smaak ipv de bedoelde smaak.

Dus dat ga ik niet nogmaals doen.

Ik ruik aan de damp wel verschil en weet dus wat ik ongeveer zou moeten proeven. Maar dat proef ik niet. En dat staat imo compleet los van tabaksmakenliquids.

:)
ok
pi_167514481
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:05 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ok
Ik bedoelde het niet lullig verder ofzo, ik baal hier gewoon weer stevig van. Niet om die 75 euro of wat het kostte, dat kan me geen hol schelen, maar gewoon, omdat niet roken beter zou zijn en ik ben een slappe zak wat dat aangaat en dat ik baal dat het niet werkt zoals ik gehoopt had. ;(

Don't take it personal :*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167514516
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Luister niet lullig bedoeld, maar dit is poging 2 met dampen, ik heb 5 smaken. Als die allemaal dezelfde vieze smaak geven gooi ik het dat het kotst en kap ik ermee. Ik ga nu niet nog meer smaken kopen omdat het dan wel allemaal goed gaat komen. Ik proef de smaak die bedoeld is simpelweg niet. Vooralsnog dan. Bij mn vorige poging had ik wel een paar andere smaken (appel, aardbei etc) en daar proefde ik ook alleen die rare smaak ipv de bedoelde smaak.

Dus dat ga ik niet nogmaals doen.

Ik ruik aan de damp wel verschil en weet dus wat ik ongeveer zou moeten proeven. Maar dat proef ik niet. En dat staat imo compleet los van tabaksmakenliquids.

:)
Tip, cold ducat ;)
pi_167514526
quote:
3s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet lullig verder ofzo, ik baal hier gewoon weer stevig van. Niet om die 75 euro of wat het kostte, dat kan me geen hol schelen, maar gewoon, omdat niet roken beter zou zijn en ik ben een slappe zak wat dat aangaat.

Don't take it personal :*
als je dat ding van je wilt doorverkopen voor een goed prijsje let me know
pi_167514857
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:08 schreef no1uknow het volgende:

[..]

als je dat ding van je wilt doorverkopen voor een goed prijsje let me know
Nee dat wil ik niet :P

Ik wil dat het werkt en ik tevreden erover ben.

Als dit morgen niks wordt knal ik die andere meegeleverde coil erin die voor direct lung is ipv mouth to lung en dan kijk ik of dat beter bevalt. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 december 2016 @ 23:18:19 #225
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167514920
quote:
3s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet lullig verder ofzo, ik baal hier gewoon weer stevig van. Niet om die 75 euro of wat het kostte, dat kan me geen hol schelen, maar gewoon, omdat niet roken beter zou zijn en ik ben een slappe zak wat dat aangaat en dat ik baal dat het niet werkt zoals ik gehoopt had. ;(

Don't take it personal :*
Misschien woon je wel in de buurt van een dampende fokker.
Mocht je hier om de hoek wonen ben ik bereid om te helpen... Den Haag?
Mai pben rai~!
pi_167515433
Limburg hier. En ja ik weet dat Anne en SD redelijk in de buurt wonen, maar dat vind ik ook weer zowat om zomaar "wildvreemden" lastig te vallen in hun priveleven.

Ik kijk morgen even aan met andere liquid en misschien wat hoger watts wat ie dan doet en anders die andere coil erin en proberen en als dat niks wordt dan schakel ik denk ik die collega volgend jaar in. Die kan (en wil) zeker helpen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167515453
Vloeken in de kerk:

Ik steek nog even een peukje op :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 22 december 2016 @ 00:15:11 #228
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167516756
quote:
12s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:33 schreef Geralt het volgende:
Vloeken in de kerk:

Ik steek nog even een peukje op :@
:'( zo zonde

Afijn, heb weer een kleine 150ml aan aroma's binnen wat ik langzaam ga mixen voor mn tripje naar Aziė volgende week. Heb o.a. weer eens red Astair van t-juice gehaald en deze maar eens met heisenberg gemixt

:Y) Hij is lekker!! Paars kleurtje, moet nog wel even staan maar zo direct is ie al prima. Zoet als de neten maar voor de liefhebber zeker de moeite waard
Mai pben rai~!
  donderdag 22 december 2016 @ 00:26:30 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167517054
Ik wil um best een beetje op weg helpen maar ik ga morgen eerst aan mijn Benz klooien, dat heeft prio.

Moet 'ie wel effe laten weten waar hij zo'n beetje zit, want ik ga er ook geen 200km voor rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167517115
Ik heb het idee dat je gewoon van de tabakssmaken af moet stappen.
Ik heb er begin dit jaar ook mee geėxperimenteerd maar het bleef bij mij ook ranzig smaken. Paar maanden terug maar een nieuwe starterset gekocht op aandringen van een collega. Ik had al een paar keer van mijn collega een paar smaken geprobeerd en dat was 10 keer beter dan alles wat ik daarvoor had geprobeerd.
Ik ben uiteindelijk begonnen met watermeloen. Tweede flesje was toevallig ook usa mix, gadverdammme wat goor.

In mijn ervaring is een slechte smaak nog te dampen maar damp van een verbrande coil krijg ik niet eens mijn strot door. Dat zou echt een typische damp moeten zijn die heel scherp is.

Mijn advies dus: probeer bij een winkel een paar fruitsmaken en kijk of dat beter bevalt. De meeste vapeshops hebben wel een keur aan diverse smaken gereed staan om te testen.
pi_167517226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:15 schreef KNAK het volgende:

[..]
Afijn, heb weer een kleine 150ml aan aroma's binnen wat ik langzaam ga mixen voor mn tripje naar Aziė volgende week. Heb o.a. weer eens red Astair van t-juice gehaald en deze maar eens met heisenberg gemixt
Ik heb beide eens geprobeerd van een vriend maar ik vind het mint/menthol/anijs ondertoon smaakje niks. Persoonlijk ben ik wel fan van tropical island van Vampire Vape. Daar heb ik ondertussen al 300 ml van weggedampt. Heb jij misschien andere tips in de fruitige hoek zonder die frisse ondertoon?
  donderdag 22 december 2016 @ 00:35:55 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167517246
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:30 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb het idee dat je gewoon van de tabakssmaken af moet stappen.
Ik heb er begin dit jaar ook mee geėxperimenteerd maar het bleef bij mij ook ranzig smaken. Paar maanden terug maar een nieuwe starterset gekocht op aandringen van een collega. Ik had al een paar keer van mijn collega een paar smaken geprobeerd en dat was 10 keer beter dan alles wat ik daarvoor had geprobeerd.
Ik ben uiteindelijk begonnen met watermeloen. Tweede flesje was toevallig ook usa mix, gadverdammme wat goor.

In mijn ervaring is een slechte smaak nog te dampen maar damp van een verbrande coil krijg ik niet eens mijn strot door. Dat zou echt een typische damp moeten zijn die heel scherp is.

Mijn advies dus: probeer bij een winkel een paar fruitsmaken en kijk of dat beter bevalt. De meeste vapeshops hebben wel een keur aan diverse smaken gereed staan om te testen.
Het eerste wat ik bij hem ga doen is die zooi eruit, nieuwe coil erin en volpleuren met Riptide of iets anders zoets.. wedden dat hij die 5 flessies meteen kiept? :7 O-)

Hij heeft óf die coil verneukt, óf die liquids zijn gewoon smerig, dus hij moet effe wachten met die coil vervangen, want die tabakssmaakies gaan er bijna niet meer uit.

Hij kan sowieso wel een doosie nieuwe bestellen, deze gaan niet eeuwig mee :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167517437
Ik ben blij dat ik bij mijn 2e starterset eerst een fruitsmaak heb geprobeerd. Als ik met de Red USA mix was begonnen had ik misschien wel een zelfde ervaring gehad.
Ik was als roker ook echt opzoek naar diezelfde smaak maar die is er eigenlijk niet. En eigenlijk maar goed ook. Fruit smaakt zo vele maken beter.
pi_167517483
Worden jullie niet misselijk van alleen maar fruit?
pi_167517501
Ik heb echt te vaak dat ik echt flink moet hoesten. Dat het teveel damp is zeg maar. :')
  donderdag 22 december 2016 @ 01:03:13 #236
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167517672
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb beide eens geprobeerd van een vriend maar ik vind het mint/menthol/anijs ondertoon smaakje niks. Persoonlijk ben ik wel fan van tropical island van Vampire Vape. Daar heb ik ondertussen al 300 ml van weggedampt. Heb jij misschien andere tips in de fruitige hoek zonder die frisse ondertoon?
pinkman
doet mij sterk denken aan rode winegums, ook 30ml van ontvangen vandaag

anijs is niet mn favo ondertoon, maar als er toch iets lekkers naast zit neem ik dat voor lief

wat je ook kan doen is alles van o.a. vampire vape proberen... heb dat gedaan en alleen heisenberg en pinkman zijn de moeite waard om vaker te bestellen

goedkoop testen door middel van eppies ;)
http://www.savevape.nl/nl/samples-1ml/vampire-vape-1ml/ (rechtsboven bij 'samples 1ml' meer merken)

edit
nu ik toch bezig ben;
http://www.e-sigaretneder(...)ppy-s-aroma-testers/
nog meer eppies

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Worden jullie niet misselijk van alleen maar fruit?
ik niet.. al die zoete meuk is zalig. Custards en een hoop ander spul is ook wel lekker. Met fruit heb ik vaker succes dan andere smaken en blijf daar dan vaak hangen.

[ Bericht 6% gewijzigd door KNAK op 22-12-2016 01:24:29 ]
Mai pben rai~!
pi_167518147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 01:03 schreef KNAK het volgende:

[..]

pinkman
doet mij sterk denken aan rode winegums, ook 30ml van ontvangen vandaag

anijs is niet mn favo ondertoon, maar als er toch iets lekkers naast zit neem ik dat voor lief

wat je ook kan doen is alles van o.a. vampire vape proberen... heb dat gedaan en alleen heisenberg en pinkman zijn de moeite waard om vaker te bestellen

goedkoop testen door middel van eppies ;)
http://www.savevape.nl/nl/samples-1ml/vampire-vape-1ml/ (rechtsboven bij 'samples 1ml' meer merken)

edit
nu ik toch bezig ben;
http://www.e-sigaretneder(...)ppy-s-aroma-testers/
nog meer eppies

[..]

ik niet.. al die zoete meuk is zalig. Custards en een hoop ander spul is ook wel lekker. Met fruit heb ik vaker succes dan andere smaken en blijf daar dan vaak hangen.
Al die smaakjes. Zoveel keus :o

Ik krijg morgen weer een tabaks variant binnen met meer nicotine. Heb nu 6 mg en rook nog steeds sigaretten.
  donderdag 22 december 2016 @ 01:42:20 #238
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167518203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 01:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Al die smaakjes. Zoveel keus :o

Ik krijg morgen weer een tabaks variant binnen met meer nicotine. Heb nu 6 mg en rook nog steeds sigaretten.
na 2 jaar dampen is het kiezen en vinden van een lekkere juice nog steeds een kwelling :p

wat tabak betreft, cdd heeft een hele hoop diverse smaken... mocht je later ooit zelf gaan mixen is er genoeg over te vinden. even voor de lol een stukje review van allerlei soorten tabakliquids van het merk CdD;

quote:
CdD #1:
Donkere, licht sigaarachtige tabak. Rating: 6.
CdD #2:
Een rokerige tabakssmaak, zacht en zwaar, zonder enig zoetje. Erg lekker. Van mij krijgt-ie een 9!
CdD #7:
Rokerig, met een zweem van een dry-hit, maar erg goed van smaak. Een 8!
CdD #14:
Enigszins zoet, maar vol en lekker. Hint van vanille. Virginia-achtig? Een 7.
CdD #20:
Tabakkerig, licht zoetje, rokerige ondertoon, en iets van fruit. Een 7.
CdD #30:
Heel tabakkerig. Diep en zwaar, als Van Nelle, maar zonder het zoetje. Bij de eerste hijs verslikte ik me zowat. Een 7.
CdD #117:
Donker en zoet. Lichte karamel, noot-achtig. Een 6.
CdD #119:
Een lichte, 'blonde' tabaksmaak, met iets van karamel. Een 6 tot 7.
CdD #150:
Rokerig, vol en rond, niet zwaar, met een fris zoetje. Beetje Samson :). Een 8.
CdD #158:
Droge, donkere. Iets fruitige tabakssmaak, met ondertoon van pure chocolade. Een dikke 9!
CdD #301:
Getver. Zware, licht rokerige tabak, met iets bittere afdronk. Ik werd er misselijk van... Een 2.
CdD #305:
Zware, licht rokerige tabak, met frisse fruitsmaak als afdronk. Een 8.
CdD #713:
Licht rokerige smaak, zacht oriƫntaals, licht zuurtje. Een 8.
uit het dampforum
http://www.dampforum.nu/t(...)er-club-aroma-tabak/

en dat je nog peuken rookt, das dikke foei!
Mai pben rai~!
pi_167518226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 01:42 schreef KNAK het volgende:

[..]

na 2 jaar dampen is het kiezen en vinden van een lekkere juice nog steeds een kwelling :p

wat tabak betreft, cdd heeft een hele hoop diverse smaken... mocht je later ooit zelf gaan mixen is er genoeg over te vinden. even voor de lol een stukje review van allerlei soorten liquids van het merk CdD;

[..]

uit het dampforum
http://www.dampforum.nu/t(...)er-club-aroma-tabak/

en dat je nog peuken rookt, das dikke foei!
Mja. Ik weet het. :p
pi_167519432
quote:
12s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:33 schreef Geralt het volgende:
Vloeken in de kerk:

Ik steek nog even een peukje op :@
ja ik ook, /care maar zit nu op een half pakje per week maximaal tov pakje per dag
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 december 2016 @ 09:10:21 #241
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167519625
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Worden jullie niet misselijk van alleen maar fruit?
Ik niet. Ik damp de gehele dag een blend van fruit. Nooit last van. Sterker nog, :9~.
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 december 2016 @ 09:11:37 #242
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167519645
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 08:51 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ja ik ook, /care maar zit nu op een half pakje per week maximaal tov pakje per dag
Ik heb periodes dat ik totaal niet rook. 0,0. En ik ben echt een verstokte roker. Heel soms als ik naar buiten loop met de collega's rook ik er 1 mee. Maar meestal ben ik dan weer blij dat ik kan dampen.
pi_167520205
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar meestal ben ik dan weer blij dat ik kan dampen.
Dat probleem herken ik wel, ik damp vaak ook ff na een sigaretje om de smaak uit m'n mond te krijgen. Maar de kroeg he..
pi_167520396
Maar hebben jullie dan niet zoiets van dat het superranzig is?
Ik weet nog goed dat ik, toen ik na een lang weekend alleen maar gedampt te hebben, op het werk weer naar het rookhok moest. Wat een graflucht zeg.
Sindsdien eigenlijk ook nooit meer de behoefte gehad om nog maar 1 sigaret aan te raken.
  donderdag 22 december 2016 @ 10:15:21 #245
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167520708
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:55 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar hebben jullie dan niet zoiets van dat het superranzig is?
Ik weet nog goed dat ik, toen ik na een lang weekend alleen maar gedampt te hebben, op het werk weer naar het rookhok moest. Wat een graflucht zeg.
Sindsdien eigenlijk ook nooit meer de behoefte gehad om nog maar 1 sigaret aan te raken.
Ik heb in de afgelopen 3 jaar volgens mij 3 sigaretten gehad ofzo. Maar toen was ik elke keer zo kats lam dat het allemaal weinig meer uitmaakte
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167521891
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 08:51 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ja ik ook, /care maar zit nu op een half pakje per week maximaal tov pakje per dag
Dit is natuurlijk ook een grote vooruitgang 8-)

Ik verwacht niet ineens te kunnen stoppen met roken maar alles wat ik minder rook is mooi mee genomen.
pi_167521919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:55 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar hebben jullie dan niet zoiets van dat het superranzig is?
Ik weet nog goed dat ik, toen ik na een lang weekend alleen maar gedampt te hebben, op het werk weer naar het rookhok moest. Wat een graflucht zeg.
Sindsdien eigenlijk ook nooit meer de behoefte gehad om nog maar 1 sigaret aan te raken.
Ik merk de afgelopen dagen wel dat de sigaretten die ik uiteindelijk aansteek na het dampen eigenlijk niet meer zo smaken als daarvoor. Weinig smaak en gevoel. Maar dat is eigenlijk alleen met de eerste, de tweede smaakt weer zoals vertrouwt.

Wat een walgelijke verslaving is het ook :p
pi_167521966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:55 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar hebben jullie dan niet zoiets van dat het superranzig is?
Ik weet nog goed dat ik, toen ik na een lang weekend alleen maar gedampt te hebben, op het werk weer naar het rookhok moest. Wat een graflucht zeg.
Sindsdien eigenlijk ook nooit meer de behoefte gehad om nog maar 1 sigaret aan te raken.
alcohol maakt meer kapot dan je lief is
pi_167521982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik merk de afgelopen dagen wel dat de sigaretten die ik uiteindelijk aansteek na het dampen eigenlijk niet meer zo smaken als daarvoor. Weinig smaak en gevoel. Maar dat is eigenlijk alleen met de eerste, de tweede smaakt weer zoals vertrouwt.

Wat een walgelijke verslaving is het ook :p
Maar heb je er dan nooit aan gedacht om die eerste sigaret dan gewoon niet op te steken?
pi_167522006
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:29 schreef no1uknow het volgende:

[..]

alcohol maakt meer kapot dan je lief is
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken.
pi_167522018
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar heb je er dan nooit aan gedacht om die eerste sigaret dan gewoon niet op te steken?
Ja natuurlijk wel ;P Dat denk ik eigenlijk heel vaak en ja dan doe ik het toch.

Dat ding blijft lekken trouwens
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 december 2016 @ 11:36:21 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167522098
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:32 schreef Yasmin23 het volgende:

Dat ding blijft lekken trouwens
Dan doe je iets niet goed of je hebt een te goedkope.
Mijn subtank lekt nooit.
pi_167522141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk wel ;P Dat denk ik eigenlijk heel vaak en ja dan doe ik het toch.

Dat ding blijft lekken trouwens
Flikker die sigaretten gewoon op 01-01-2017 weg en maak een deal met jezelf dat je er nooit meer een op steekt. Als je dampapparatuur gewoon werkt zou die behoefte er naar mijn ervaring ook niet moeten zijn.
pi_167522225
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan doe je iets niet goed of je hebt een te goedkope.
Mijn subtank lekt nooit.
Die eGo One V2 is toch geen typische goedkope?

Misschien moet ik die coil vervangen?
pi_167522258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Flikker die sigaretten gewoon op 01-01-2017 weg en maak een deal met jezelf dat je er nooit meer een op steekt. Als je dampapparatuur gewoon werkt zou die behoefte er naar mijn ervaring ook niet moeten zijn.
Ja dat was ook het plan. Ik wacht nu op het pakketje van de post met meer nicotine.
Ben wel erg enthousiast als ik jullie verhalen zo lees en die op andere fora.
Las gisteravond dat mensen die al 30 jaar hadden gerookt en zo ook mee gestopt zijn.
pi_167522806
Hebben jullie trouwens al een keer problemen gehad met het vliegen en deze spullen?
pi_167523929
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Hebben jullie trouwens al een keer problemen gehad met het vliegen en deze spullen?
Nooit, niet naar Oost Europa en niet naar Noord Amerika en volgens mij was er iemand in deze reeks die met 1 liter juice naar Thailand gaat binnenkort, die ervaring even afwachten anders
pi_167524057
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Nooit, niet naar Oost Europa en niet naar Noord Amerika en volgens mij was er iemand in deze reeks die met 1 liter juice naar Thailand gaat binnenkort, die ervaring even afwachten anders
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze moeilijk kunnen doen als er een icoontje van een doodhoofdje op staat?
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 december 2016 @ 13:10:15 #259
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167524074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze moeilijk kunnen doen als er een icoontje van een doodhoofdje op staat?
Nog nooit problemen mee gehad, ook niet naar de VS. Wel in handbagage doen en een plastic zakje eromheen (want gaat heel hard lekken op 10km hoogte) en de batterijen los verpakken.
pi_167524103
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nog nooit problemen mee gehad, ook niet naar de VS. Wel in handbagage doen en een plastic zakje eromheen (want gaat heel hard lekken op 10km hoogte) en de batterijen los verpakken.
Maar dat betekent dus dat je na je vlucht het ding weer opnieuw moet vullen? De atomizer en batterij moet je dus apart van elkaar verpakken?
pi_167524125
Ik heb het nu net ook op het dampforum gevraagd, maar ik heb best wel een licht gevoel in mijn hoofd en tintelende vingers/handen. Is dit omdat ik teveel nicotine binnen krijg of juist te weinig?
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 december 2016 @ 13:13:56 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167524152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dat betekent dus dat je na je vlucht het ding weer opnieuw moet vullen? De atomizer en batterij moet je dus apart van elkaar verpakken?
Buiten de EU sowieso, maar volgens mij altijd wel ja. Ik doe het meestal uit voorzorg. Denk niet dat iedereen dat doet. Ligt er ook aan waar ik heen vlieg.
Afgelopen zomer 2x gevlogen (Hongarije en Serviė) en beide keren 0,0 issues en toen zat ie nog in elkaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb het nu net ook op het dampforum gevraagd, maar ik heb best wel een licht gevoel in mijn hoofd en tintelende vingers/handen. Is dit omdat ik teveel nicotine binnen krijg of juist te weinig?
Dat zal eerder teveel dan te weinig zijn.
pi_167524187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze moeilijk kunnen doen als er een icoontje van een doodhoofdje op staat?
ik kwam met een hamer en sikkel op m'n scherm zonder moeite Hongarije binnen en die staan toch wel bekend om hun anti-commie houding
pi_167524200
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Buiten de EU sowieso, maar volgens mij altijd wel ja. Ik doe het meestal uit voorzorg. Denk niet dat iedereen dat doet. Ligt er ook aan waar ik heen vlieg.
Afgelopen zomer 2x gevlogen (Hongarije en Serviė) en beide keren 0,0 issues en toen zat ie nog in elkaar.

[..]

Dat zal eerder teveel dan te weinig zijn.
Hmm het zijn maar 6 mg liquids die er nu in zitten. En was eigenlijk van plan om straks te mixen met 12mg...

Ik lees namelijk dat een roker die 20 sigaretten per dag rookt 18 mg zou moeten nemen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 december 2016 @ 13:17:42 #265
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167524233
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:15 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ik kwam met een hamer en sikkel op m'n scherm zonder moeite Hongarije binnen en die staan toch wel bekend om hun anti-commie houding
Nu ik er aan terug denk... in Budapest deden ze bij mij wel een volledige drugstest toen ze mijn liquid zagen.
pi_167524244
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nu ik er aan terug denk... in Budapest deden ze bij mij wel een volledige drugstest toen ze mijn liquid zagen.
Niet met handschoentjes toch :p
  Official ESF Kreviewer donderdag 22 december 2016 @ 13:21:02 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167524311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet met handschoentjes toch :p
U mag even bukken en dan een keer hard kuchen.

Nee. Gewoon een swipe over al mijn spullen.
Dus drugs meenemen kan ik wel afraden.
pi_167524317
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm het zijn maar 6 mg liquids die er nu in zitten. En was eigenlijk van plan om straks te mixen met 12mg...

Ik lees namelijk dat een roker die 20 sigaretten per dag rookt 18 mg zou moeten nemen.
Ik ben begonnen op 18, maar ik rookte op het laaste 30 sigaretten per dag. 18 vond ik echter wel heel erg veel en ben na een weekje of 2 overgestapt naar 12. Zit er na 3 maanden nog steeds op.

Misschien dat je toch teveel aan het dampen bent.
Maar ik had het trouwens ook in de eerste weken. Een beetje dat lichte gevoel in je hoofd.
pi_167524379
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ben begonnen op 18, maar ik rookte op het laaste 30 sigaretten per dag. 18 vond ik echter wel heel erg veel en ben na een weekje of 2 overgestapt naar 12. Zit er na 3 maanden nog steeds op.

Misschien dat je toch teveel aan het dampen bent.
Maar ik had het trouwens ook in de eerste weken. Een beetje dat lichte gevoel in je hoofd.
Ja ik heb niet dat voldane gevoel zeg maar :p

Op het dampforum zegt iemand dat ik genoeg moet blijven drinken en merk idd wel een droge mond.
pi_167524495
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ik heb niet dat voldane gevoel zeg maar :p

Op het dampforum zegt iemand dat ik genoeg moet blijven drinken en merk idd wel een droge mond.
Ja het probleem is dus dat je volgens mij te laag in nicotine zit. Dan blijf je aan dat ding lurken waar je vervolgens weer een droge mond van krijgt.
Toch eerst maar eens 12mg proberen ;)
pi_167524526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ja het probleem is dus dat je volgens mij te laag in nicotine zit. Dan blijf je aan dat ding lurken waar je vervolgens weer een droge mond van krijgt.
Toch eerst maar eens 12mg proberen ;)
Maar dat lichte gevoel en tinteling zou ik denk ik meer wijten aan teveel nicotine :p
pi_167524582
Maar de tank zit nu vol met die 6mg dus vind ik zonde om weg te gooien. Ben trouwen zeer blij met de vanille icecream smaak :D
pi_167524638
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dat lichte gevoel en tinteling zou ik denk ik meer wijten aan teveel nicotine :p
Zoals ik zei, omdat het nicotine gehalte te laag is krijg je per hijs niet dat voldane gevoel, daardoor blijf je zuigen en per saldo heb je toch meer nicotine binnen.
pi_167524869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zoals ik zei, omdat het nicotine gehalte te laag is krijg je per hijs niet dat voldane gevoel, daardoor blijf je zuigen en per saldo heb je toch meer nicotine binnen.
Ik heb nu die van 12 mg er in gedaan met vanille gemixt.
pi_167525186
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb nu die van 12 mg er in gedaan met vanille gemixt.
Kijken of het bevalt.
Is het wel dezelfde smaak?
pi_167525249
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Kijken of het bevalt.
Is het wel dezelfde smaak?
Nee. Deze heet Faggy Daddy. :')

Zo smaakt die helaas ook, zeg maar faggy :p

Heb nog een andere ook. Pas Mal. Die is ook 12mg.
pi_167525553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Deze heet Faggy Daddy. :')

Zo smaakt die helaas ook, zeg maar faggy :p

Heb nog een andere ook. Pas Mal. Die is ook 12mg.
In het begin is het veel trial and error. ben dus niet bang om smaakjes of e-liquid weg te kieperen als ze niet bevallen.
Als je echt van plan bent om te stoppen met roken (dat neem ik dan maar even aan) dan wil je wel een goede smaak er aan over houden. Anders is de kans dat je weer terug gaat roken erg groot. Toen ik begon met dampen heb ik meteen ook 10 smaakjes besteld. daarvan zijn er 5 direct naar een ander gegaan, 3 waren wel ok maar zou ik nooit meer bestellen en bij 2 smaken had ik echt zoiets van ja. dit zou ik wel een paar weken kunnen dampen.

Voor iedereen is er een juiste smaak, het is soms alleen even zoeken. Roken ging bij mij de eerste pakjes ook niet zo geweldig (en toch stug door blijven gaan :|W ).
pi_167525644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

In het begin is het veel trial and error. ben dus niet bang om smaakjes of e-liquid weg te kieperen als ze niet bevallen.
Als je echt van plan bent om te stoppen met roken (dat neem ik dan maar even aan) dan wil je wel een goede smaak er aan over houden. Anders is de kans dat je weer terug gaat roken erg groot. Toen ik begon met dampen heb ik meteen ook 10 smaakjes besteld. daarvan zijn er 5 direct naar een ander gegaan, 3 waren wel ok maar zou ik nooit meer bestellen en bij 2 smaken had ik echt zoiets van ja. dit zou ik wel een paar weken kunnen dampen.

Voor iedereen is er een juiste smaak, het is soms alleen even zoeken. Roken ging bij mij de eerste pakjes ook niet zo geweldig (en toch stug door blijven gaan :|W ).
Ja merk nu al dat die ik net heb binnengekregen niks is :P Die van Vapekings die er in zat is best goed te doen. Niet zo zweetsokkerig zeg maar. En ik moet ook niet een typische sigaretten smaak verwachten.

Deze heb ik van Vapekings

https://www.vapekings.nl/(...)bacco-e-liquid-10ml/
pi_167525665
Dat vage gevoel is al een stuk minder trouwens *O*
pi_167525730
Wat ik dan eigenlijk nog wil hebben is een atomizer waarmee ik bovenaf kan vullen. Nu dat losdraaien en vullen werkt niet optimaal Moet em precies zo los/vast draaien dat die het doet maar niet lekt.
pi_167525760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja merk nu al dat die ik net heb binnengekregen niks is :P Die van Vapekings die er in zat is best goed te doen. Niet zo zweetsokkerig zeg maar. En ik moet ook niet een typische sigaretten smaak verwachten.

Deze heb ik van Vapekings

https://www.vapekings.nl/(...)bacco-e-liquid-10ml/
Ik had het hierboven ook al eens gezegd. Ik heb het idee dat beginnende dampers vooral op zoek zijn naar iets wat op een sigatet lijkt. Zelfde smaak, zelfde beleving enz. Dat de de meeste tabakssmaken dan niet overeen komen met de smaak van een echte sigaret zal denk ik voor vele een teleurstelling zijn.
pi_167525796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik had het hierboven ook al eens gezegd. Ik heb het idee dat beginnende dampers vooral op zoek zijn naar iets wat op een sigatet lijkt. Zelfde smaak, zelfde beleving enz. Dat de de meeste tabakssmaken dan niet overeen komen met de smaak van een echte sigaret zal denk ik voor vele een teleurstelling zijn.
Mja nja daar moet je dan maar overheen zetten toch :p Sowieso zou ik nooit normale sigaretten kopen met een vanillesmaak er in. En nu met dit ding vind ik het toch wel erg lekker.

Denk als je het een dag echt volhoudt en dan voldoende nicotine binnen krijgt je er makkelijk gewend aan raakt.
pi_167525904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja nja daar moet je dan maar overheen zetten toch :p Sowieso zou ik nooit normale sigaretten kopen met een vanillesmaak er in. En nu met dit ding vind ik het toch wel erg lekker.

Denk als je het een dag echt volhoudt en dan voldoende nicotine binnen krijgt je er makkelijk gewend aan raakt.
Ik heb de eerste dag mijn sigaretten opgerookt (3 stuks). De tweede dag, toen ik een lekkere smaak had gevonden, geen sigaret meer aangeraakt en ook de behoefte niet gehad.
Als je dat een weekje volhoudt, dan wordt het ook een prestige dingetje; hoelang kun je zonder sigaret. Uiteindelijk wil je gewoon geen sigaretten meer roken.

Ik heb niet het idee dat ik nu een pakje peuken ga kopen als mijn apparatuur het af laat weten want ik zorg gewoon dat ik altijd 2 apparaten bij heb en een oplaadkabel + voldoende liquid. Toevallig had ik vorige week een verbrandde coil op het werk. Genoeg collega's die roken maar geen moment het gevoel gehad dat ik ook maar een sigaret zou willen roken.
pi_167525989
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb de eerste dag mijn sigaretten opgerookt (3 stuks). De tweede dag, toen ik een lekkere smaak had gevonden, geen sigaret meer aangeraakt en ook de behoefte niet gehad.
Als je dat een weekje volhoudt, dan wordt het ook een prestige dingetje; hoelang kun je zonder sigaret. Uiteindelijk wil je gewoon geen sigaretten meer roken.

Ik heb niet het idee dat ik nu een pakje peuken ga kopen als mijn apparatuur het af laat weten want ik zorg gewoon dat ik altijd 2 apparaten bij heb en een oplaadkabel + voldoende liquid. Toevallig had ik vorige week een verbrandde coil op het werk. Genoeg collega's die roken maar geen moment het gevoel gehad dat ik ook maar een sigaret zou willen roken.
Ja dus het was opzich wel een redelijke investering?
pi_167526254
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dus het was opzich wel een redelijke investering?
Ik weet niet of je emotioneel of financieel bedoeld dus laat ik ze beide beantwoorden.
Financieel gezien heb ik de afgelopen 3 maanden zo'n ¤400 uitgegeven. een vergelijkbaar bedrag als toen ik rookte. Heb echter wel 4 mods, een aantal tankjes en 2 AIO boxen in huis dus qua hardware zit ik de eerste maanden wel oke schat ik. Met mijn liquids kom ik ook wel 2 maanden toe. En aangezien ik ze nu zelf maak (en met subtiele winst door verkoop) kan ik ze voorlopig bijna gratis maken.
Emotioneel gezien viel de eerste keer flink tegen omdat het niet was wat ik er van verwachte. De tweede keer is me eigenlijk alles meegevallen en dankzij een paar goede smaken heb ik totaal geen moeite met het stoppen met roken.

Financieel is het een beetje het probleem dat je maar smaken blijft uitproberenen hardware blijft upgraden. Als ik me daar nog eens vanaf kan zetten :P
pi_167526608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik weet niet of je emotioneel of financieel bedoeld dus laat ik ze beide beantwoorden.
Financieel gezien heb ik de afgelopen 3 maanden zo'n ¤400 uitgegeven. een vergelijkbaar bedrag als toen ik rookte. Heb echter wel 4 mods, een aantal tankjes en 2 AIO boxen in huis dus qua hardware zit ik de eerste maanden wel oke schat ik. Met mijn liquids kom ik ook wel 2 maanden toe. En aangezien ik ze nu zelf maak (en met subtiele winst door verkoop) kan ik ze voorlopig bijna gratis maken.
Emotioneel gezien viel de eerste keer flink tegen omdat het niet was wat ik er van verwachte. De tweede keer is me eigenlijk alles meegevallen en dankzij een paar goede smaken heb ik totaal geen moeite met het stoppen met roken.

Financieel is het een beetje het probleem dat je maar smaken blijft uitproberenen hardware blijft upgraden. Als ik me daar nog eens vanaf kan zetten :P
Nja stel je zou net zoveel nu aangeven aan dit als sigaretten heb je tenminste al 1 flinke winst en dat is je gezondheid :) Das ook de reden dat ik het wil doen. Gaat mij niet eens om de besparing financieel gezien.

Je maakt ze zelf met een base neem ik aan?
pi_167526844
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja stel je zou net zoveel nu aangeven aan dit als sigaretten heb je tenminste al 1 flinke winst en dat is je gezondheid :) Das ook de reden dat ik het wil doen. Gaat mij niet eens om de besparing financieel gezien.

Je maakt ze zelf met een base neem ik aan?
Ja, maak het inderdaad zelf met base, nicotine en aroma's.

Voor mijn gezondheid ben ik eerlijk gezegd niet gestopt. Dat is een mooie bijkomstigheid, maar ik had nog niet echt last van het roken. Mijn uitgangspunt was in eerste instantie toch vooral het financiėle aspect, die vieze lucht, de gele vingers en de bruine rokersvlekken op mijn tanden.
  donderdag 22 december 2016 @ 15:37:42 #288
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167526914
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Flikker die sigaretten gewoon op 01-01-2017 weg en maak een deal met jezelf dat je er nooit meer een op steekt.
Kun je dit soort gejank achterwege laten hier en mensen zelf laten bepalen wat ze doen?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167527050
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:37 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Kun je dit soort gejank achterwege laten hier en mensen zelf laten bepalen wat ze doen?
Nja hij heeft wel een punt natuurlijk. Mijn doel is om van de sigaretten af te komen.
pi_167527097
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:37 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Kun je dit soort gejank achterwege laten hier en mensen zelf laten bepalen wat ze doen?
Waarom ben jij begonnen met dampen dan? Omdat je gewoon door wou blijven paffen?
pi_167527193
Wel beetje spijt dat ik mij niet iets beter heb ingelezen. Zoek nu een tank die ik van boven kan vullen. Een site zei via de chat dat ik dan een CUBIS D19 er op kan zetten. Vapekings zegt dat hij niet mooi aan sluit maar wel zou passen.En niet optimaal zou werken.

Weten jullie of er zoiets is voor de eGo one v2?

[ Bericht 4% gewijzigd door bitterbal op 22-12-2016 15:57:51 ]
  donderdag 22 december 2016 @ 16:05:28 #292
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167527571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waarom ben jij begonnen met dampen dan? Omdat je gewoon door wou blijven paffen?
Jij geeft ongevraagd advies over wat iemand wel en niet moet doen. Rot op. Daar heb jij geen reet mee te maken. Bovendien gaat het hier om iemand wiens dampervaring nog lang niet volmaakt is en toch moet meneer de grote ex-roker even laten weten dat ze binnen anderhalve week toch maar even moet stoppen want dat kan allemaal best, is hem immers ook gelukt, blahblah. Ga toch fietsen. Op beter nog: ga op dampforum posten, daar zit het vol met jouw slag mensen. Doei.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167527613
Nou nou het is bijna kersemus en zo :'(
pi_167527714
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:05 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Jij geeft ongevraagd advies over wat iemand wel en niet moet doen. Rot op. Daar heb jij geen reet mee te maken. Bovendien gaat het hier om iemand wiens dampervaring nog lang niet volmaakt is en toch moet meneer de grote ex-roker even laten weten dat ze binnen anderhalve week toch maar even moet stoppen want dat kan allemaal best, is hem immers ook gelukt, blahblah. Ga toch fietsen. Op beter nog: ga op dampforum posten, daar zit het vol met jouw slag mensen. Doei.
Als je een beter advies hebt, spui die dan. Dan kunnen we tenminste op een inhoudelijke manier discussiėren. Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over :P.
  donderdag 22 december 2016 @ 16:26:31 #295
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167528189
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je een beter advies hebt, spui die dan. Dan kunnen we tenminste op een inhoudelijke manier discussiėren. Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over :P.
Niet verrassend dat je dat niet hebt gelezen. Jij lijkt me zo iemand die vooral zelf wil vertellen.. over zichzelf.. en dan vooral over hoe goed je wel niet bent. Dan blijft er natuurlijk weinig tijd over om kennis te nemen van wat anderen schrijven.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_167528673
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2016 13:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nu ik er aan terug denk... in Budapest deden ze bij mij wel een volledige drugstest toen ze mijn liquid zagen.
zal dat niet gewoon aan je kop hebben gelegen
  donderdag 22 december 2016 @ 16:55:09 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167528718
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 15:37 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Kun je dit soort gejank achterwege laten hier en mensen zelf laten bepalen wat ze doen?
Anders reageer je effe een beetje normaal ofzo, waar heb jij last van :?

Zijn 'belerende vingertje' is nog niet 10% van de waffel die jij nu opzet.. neem een pilletje ofzo :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167528751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Deze heb ik van Vapekings

https://www.vapekings.nl/(...)bacco-e-liquid-10ml/
Die heb ik ook. Die smaakt ranzig. Net zo ranzig als alle smaken die ik bij mijn vorige ervaring jaren terug geprobeerd heb. :r

Ik ga nu een andere proberen.

@Sd: midden limburg
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167528778
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die heb ik ook. Die smaakt ranzig. Net zo ranzig als alle smaken die ik bij mijn vorige ervaring jaren terug geprobeerd heb. :r

Ik ga nu een andere proberen.

@Sd: midden limburg
Joh? Ik vind hem vanille er bij erg goed te doen juist :p Heb nu een soort van oude sokken smaak dus heb er nog maar wat vanille bij gedaan:p
pi_167528785
Ik kan kiezen uit Cuban Cigar, El Cigarillo en Becah.

Allemaal van Vapekings. De 2 die ik al geprobeerd heb en nagenoeg hetzelfde smaken (zure waterdamp ofzo) zijn RY4 en US Red Mix; ook van Vapekings.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167528788
doei
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')