SPOILER: OP, the looooong version.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo niet; andere smaken proberen.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb er een besteldDe Joyetech eGo one V2.
Met een tabak en vanille smaak. Ben zeer benieuwd of het mij gaat bevallen.
Dus nog niet binnen ?quote:Op donderdag 15 december 2016 15:31 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoop dat ik het een dag vol kan houden met de 12.9 ml van de ijoy box, maar ik vrees het ergste
nee. Die van mijn buurman wel, het is echt een monsterquote:
Monster tank inhoudquote:Op donderdag 15 december 2016 16:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nee. Die van mijn buurman wel, het is echt een monster
quote:Op woensdag 14 december 2016 15:56 schreef mappo het volgende:
Na een hele tijd niets gekocht te hebben toch maar weer even in de buidel getast, helaas beiden pre-order, dus nog geduld:
Een sx mini G class gereserveerd:
[ link | afbeelding ]
en een bij behorende 30mm tank
[ link | afbeelding ]
Had nog geen "over the top" tank, dus eentje moest er toch i de collectie :-)
mouth to lung doe je meestal met beginnerssetjes, die laten weinig lucht door en produceren ook (relatief) weinig damp. Daarmee kun je goed beginnen. Het gevorderde spul (lagere weerstanden e. d.) levert meer damp, hebben ook vaak grotere airslots en driptips en die dien je direct over je longen te inhaleren. Klinkt eng, maar na 2 keer gaat het bijna vanzelf. Met meer damp is het ook niet mee te doen om mouth to lung te vapen, dan gaat ook een doorgewinterde wolkenmakert gewoon kuchiekuchie doen.quote:Op donderdag 15 december 2016 17:15 schreef Geralt het volgende:
Ja hoi, ik had nog een vraagje.
Gisteravond nog een en ander zitten inlezen; nu las ik iets waar ik eerder nooit bij stil gestaan heb en wat ik simpelweg niet wist.
Ik lees over zogenaamde lungvapen en mouth to lung vapen.
Ik was in de abusievelijke veronderstelling dat iedereen gewoon eerst de damp in zijn mond trok en vervolgens inhaleerde over de longen. Het klassieke rookgebeuren zegmaar. Dat blijkt niet zo te zijn.
Is er veel verschil in apparatuur? Ik las dat als ik dat wil dat ik dan eentje nodig heb die niet veel valse lucht trekt zegmaar. Klopt dat en wat moet ik dan hebben?
Ergo: wat raden jullie aan als je vanuit je mond en dan over de longen wil dampen ipv direct over de longen?
Dat direct over de longen is meteen bij het hijsen je longen inzuigen en zodra je dat ding van je mond afhaalt uitblazen toch?quote:Op vrijdag 16 december 2016 14:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mouth to lung doe je meestal met beginnerssetjes, die laten weinig lucht door en produceren ook (relatief) weinig damp. Daarmee kun je goed beginnen. Het gevorderde spul (lagere weerstanden e. d.) levert meer damp, hebben ook vaak grotere airslots en driptips en die dien je direct over je longen te inhaleren. Klinkt eng, maar na 2 keer gaat het bijna vanzelf. Met meer damp is het ook niet mee te doen om mouth to lung te vapen, dan gaat ook een doorgewinterde wolkenmakert gewoon kuchiekuchie doen.
Hoog- of 100% VG werkt eigenlijk het beste in de laatste categorie. In de beginners setjes kun je vaak probleemloos 50/50 gooien, soms ook wel 70/30, maar 100% zou ik niet doen.
connectie ws. check of hij er goed op zit, en let op dat je niet als een dolle alles gaat aandraaien, want dan kun je later 'lachen'.quote:Op vrijdag 16 december 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb dus die eGo binnen. De instructies gevolgd, batt opgeladen maar hij doet het niet elke keer. Het lampje brand wel. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
er stond dat ik een paar druppels in die atomizer head moest doen. Heb 3 druppels gedaan, misschien is dat teveel?quote:Op vrijdag 16 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
connectie ws. check of hij er goed op zit, en let op dat je niet als een dolle alles gaat aandraaien, want dan kun je later 'lachen'.
ja, zo ongeveer. Ervaring leert dat tussen inhaleren en uitblazen, je een keertje moet/kunt slikken, dat voorkomt in veel gevallen een hoestbui bij te volle longen of een scherp smaakje.quote:Op vrijdag 16 december 2016 14:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat direct over de longen is meteen bij het hijsen je longen inzuigen en zodra je dat ding van je mond afhaalt uitblazen toch?
Zijn daar nog relatief goedkope apparaten die aan te bevelen zijn die goed werken met een hoog VG gehalte in de liquid? Ergo: wat is rotzooi en wat is goed voor je geld. Ik hoef niet zo nodig meteen allemaal voltages en weet ik wat allemaal aan te kunnen passen. Tips?
Mooi zo.quote:Op vrijdag 16 december 2016 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmm volgens mij zat er overal vloeistof. Weg gehaald en nu werkt die wel ja . Veel damp
Standaard bij goedkope Ego's. Soms wat meer, soms wat minder, soms ook helemaal niet. In de tijd dat ik die dingen gebruikte had ik standaard 'vaping towel' (keukenrolquote:
Ah. Nou dan is die tenminste niet stukquote:Op vrijdag 16 december 2016 15:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Standaard bij goedkope Ego's. Soms wat meer, soms wat minder, soms ook helemaal niet. In de tijd dat ik die dingen gebruikte had ik standaard 'vaping towel' (keukenrol) in mijn zak.. In een iets later stadium overgestapt op Kangertech tanks; die waren iets beter, maar op een gegeven moment begonnen die coils ook minder te worden en ben ik gaan zelfbouwen. Zelfbouw lekt bij mij bijna nooit.
Ik ken het apparaat wat jij hebt niet, maar lekken waar? Uit luchttoevoer ? Of driptip(waar je je mond aan zet?). Even doorpaffen en zien of je niet gewoonweg iets teveel liquid erin hebt gedruppeld. Na wat paffen dampt de overtollige juice op en zou het dan moeten stoppen met lekkenquote:
Tussen die atomizer en waar de batt zit zeg maar. Zou best kunnen dat ik er teveel in heb gedaan.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:58 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik ken het apparaat wat jij hebt niet, maar lekken waar? Uit luchttoevoer ? Of driptip(waar je je mond aan zet?). Even doorpaffen en zien of je niet gewoonweg iets teveel liquid erin hebt gedruppeld. Na wat paffen dampt de overtollige juice op en zou het dan moeten stoppen met lekken
Rokende users zijn hier verboten!quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb toch nog erg sterk de neiging om een sigaret aan te steken maar dat zal wel die gewoonte zijn denk ik?
Ben je zo van de sigaret op de esigaret over gestapt?quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:05 schreef KNAK het volgende:
[..]
Rokende users zijn hier verboten!
Je hebt al genoeg stappen gezet naar de oplossing, dus zonde als je alsnog die gore stokken in je mond gaat stoppen. en ja, gewoonte,.. Na 20 jaar roken had ik het ook niet makkelijk. Is me uiteindelijk geweldig gelukt
Vrijwel een directe overgang ja, maar had dan ook wel een aantal gezondheidsklachten die redelijk motiverend werkten om er direct mee te stoppen. Met de hulp van de mensen hier (zoals SD, Marc en nog een aantal anderen waar ze nu nog littekens van hebbenquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben je zo van de sigaret op de esigaret over gestapt?
Nou moet zeggen dat de smaak mij nu wel goed bevalt. Heb nu een tabak smaak met een beetje vanille ijs er bij :p En moet nog even leren hoe hard ik er nou aan moet zuigen want het is echt veel damp.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vrijwel een directe overgang ja, maar had dan ook wel een aantal gezondheidsklachten die redelijk motiverend werkten om er direct mee te stoppen. Met de hulp van de mensen hier (zoals SD, Marc en nog een aantal anderen waar ze nu nog littekens van hebben) is het gelukt.
In de eerste plaats moet je het zelf echt willen, daarnaast kan je als er wat moeilijkheden bestaan nog heen en weer hobbelen naar ander vape gear, meer/minder nicotine in je liquid en/of andere smaakjes proberen die mogelijk lekkerder zijn.
Das lastig te bepalen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou moet zeggen dat de smaak mij nu wel goed bevalt. Heb nu een tabak smaak met een beetje vanille ijs er bij :p En moet nog even leren hoe hard ik er nou aan moet zuigen want het is echt veel damp.
Heb het besteld bij Vapekings.nl en daar hebben ze ook een chat. En die persoon of bot zei dat ik 6 mg moest nemen. Hoe weet ik precies of dat genoeg is?
Zat de coil er al in of heb je hem er zelf in gedraaid? Als ie er al in zat; even extra (handvast) aandraaien. Van fabriek af zit ie niet vast-vast.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Tussen die atomizer en waar de batt zit zeg maar. Zou best kunnen dat ik er teveel in heb gedaan.
Als jezusquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:35 schreef KNAK het volgende:
[..]
Das lastig te bepalen.
Als ik teveel nicotine damp voel ik me net Jezus en denk ik over water te kunnen lopen. Niet handig als je daarnaast ook de nodige drankjes nuttigt. Teveel nicotine maakt mij enorm draaierig, geeft een drukkend gevoel op de borst.
Te weinig nicotine zorgt ervoor dat je 25/8 met je vaporizer in je hand door het leven gaat; je blijf paffen om de nicotine die je gewend bent binnen te krijgen.
Je zei net zelf dat je de neiging kreeg een peuk op te steken. Als je dat meer hebt de komende dagen kan je een iets zwaardere liquid bestellen (9? 12?). Als dat dan weer te zwaar is weet je hoe of wat (en die liquid die zwaarder is kan je dan weer mengen met je 6mg. Zo hoef je het niet weg te gooien, zolang het maar dezelfde smaak is of smaken die goed samengaan)
Nee heb em er zelf in gedaan. Denk dat ik een beetje heb gemorst. Het stukje waar de liquid in zit is ook wel vrij krapjes.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Zat de coil er al in of heb je hem er zelf in gedraaid? Als ie er al in zat; even extra (handvast) aandraaien. Van fabriek af zit ie niet vast-vast.
Ik zit nu op 2mg. Ben subtiel aan het afbouwen en damp nu eigenlijk nog maar omdat het lekker is, met daarbij de gewoonte iets in handen te hebben. Ik kan eigenlijk zonder nicotine maar heb zoveel nicotine houdende liquid (wat nog steeds te koop isquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als jezusDat lijkt mij wel vet :p
Maar ik had al zo'n vermoeden. Al zou het ook zo moeten zijn dat het lichaam na een paar dagen toch gewend is deze hoeveelheid nicotine?
Ze hebben trouwens echt super interessante smaken. Zag appeltaart voorbij komen. En de Heisenberg, das een liquid met een subtiele snoepjessmaak
Oh je kent hemquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:47 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik zit nu op 2mg. Ben subtiel aan het afbouwen en damp nu eigenlijk nog maar omdat het lekker is, met daarbij de gewoonte iets in handen te hebben. Ik kan eigenlijk zonder nicotine maar heb zoveel nicotine houdende liquid (wat nog steeds te koop is) dat ik er maar mee blijf door gaan.
Zorg eerst maar dat het hele idee van het roken van een normale sigaret uit je gedachte is verdwenen. Lach van binnen iedereen uit om je heen die nog normaal rookt en zich scheel betaalt aan met teer vervuilde longen, wetende dat jij er vanaf bent. Als je er klaar voor bent kan je lager gaan in nicotine.
Heisenberg is trouwens lekker. Heb um er nu in zitten. Genoeg om te ontdekken voor je
Geen probleem. Ik heb zelf de mensen hier misbruikt tot op het bot 2 jaar geleden. Doe dus graag zover mogelijk ook iets terug voor de anderquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh je kent hemVond alleen de naam al vet. Maar tot nu bevalt het mij wel ja
![]()
Thnx voor je hulp
Nog adviezen voor mij wellicht na mijn eerdere debacle mbt vapen? (staat in het vorige topic op het einde).quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:50 schreef KNAK het volgende:
Doe dus graag zover mogelijk ook iets terug voor de ander
Is een 0,75 ohm head speciaal voor mouth to lung gebeuren of hoe zit dat precies?quote:With the new ECML 0.75ohm Head, this optimal match will give you a great vaping experience with nice flavor especially for mouth to lung inhaling.
Er zitten mensen hier die mijlenver voorop lopen qua kennis. Jij had het over 100% VGquote:Op vrijdag 16 december 2016 17:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nog adviezen voor mij wellicht na mijn eerdere debacle mbt vapen? (staat in het vorige topic op het einde).
Of het raadzaam is volledig 100VG te gebruiken? Als je een PG allergie hebt misschien (?)quote:Op woensdag 14 december 2016 20:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoi, Krea wist niets over hardware. Kan jij daar nog wat tips over geven, ik zie door de bomen het bos niet meer. En is het raadzaam om een liquid met volledig VG te nemen of juist niet en waarom dan niet? Die ik had toen was volledig PG dacht ik, of heeft dat nooit bestaan? We hebben het denk ik over een jaar of 4 geleden.
Zo. Ik zit even achter een PC, waardoor wat uitgebreider reageren makkelijker is, dan via mijn aaj-feun.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:52 schreef Geralt het volgende:
Is dit iets:
http://www.eleafworld.com/istick-power-nano-kit/
Daar staat het volgende bij:
[..]
Is een 0,75 ohm head speciaal voor mouth to lung gebeuren of hoe zit dat precies?
Kan dat ding overweg met VG, of kunnen dit soort apparaten dat eigenlijk allemaal wel?
PGquote:Op vrijdag 16 december 2016 21:01 schreef Anne het volgende:
Oh. En ik denk ook niet dat je écht allergisch bent voor VG;
Nee zeker niet. Ik heb destijds tig verschillende smaken geprobeerd. Met verschillende clearomizers, verschillende van die coils of hoe het alweer heette, verschillende batterij, alles nieuw, weer verschillende smaken. Dat is het allemaal niet. Elke liquid smaakte hetzelfde na een paar dagen dampen en dan bedoel ik niet een paar dagen met liquid x die dan ronduit smerig was en dan een paar dagen switschen naar een andere en die dan weer smerig werd.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:27 schreef marc0871 het volgende:
Wat jij waarschijnlijk ervaren hebt, is Vapors tongue.
Dit is een verschijnsel, wat veel beginnende dampers ervaren.
Je papillen krijgen een overload aan smaakprikkels, waardoor ze zichzelf uitschakelen.
Dat is vaak op te lossen, door smaakjes regelmatig te wisselen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |