abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167331293

SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167332754
Ik heb er een besteld :) De Joyetech eGo one V2.
Met een tabak en vanille smaak. Ben zeer benieuwd of het mij gaat bevallen.
  donderdag 15 december 2016 @ 15:06:07 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167344623
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb er een besteld :) De Joyetech eGo one V2.
Met een tabak en vanille smaak. Ben zeer benieuwd of het mij gaat bevallen.
En zo niet; andere smaken proberen.
Het vinden van dé smaak der smaken is lastiger dan het vinden van de juiste hardware

Er was iemand met een Ijoy RDTA box hier. Is deze al in gebruik genomen?
Mai pben rai~!
pi_167345092
Ik hoop dat ik het een dag vol kan houden met de 12.9 ml van de ijoy box, maar ik vrees het ergste
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 15 december 2016 @ 15:38:22 #5
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167345202
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:31 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoop dat ik het een dag vol kan houden met de 12.9 ml van de ijoy box, maar ik vrees het ergste
Dus nog niet binnen ?
Mai pben rai~!
pi_167346534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:38 schreef KNAK het volgende:

[..]

Dus nog niet binnen ?
nee. Die van mijn buurman wel, het is echt een monster
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167347496
Ja hoi, ik had nog een vraagje.

Gisteravond nog een en ander zitten inlezen; nu las ik iets waar ik eerder nooit bij stil gestaan heb en wat ik simpelweg niet wist.

Ik lees over zogenaamde lungvapen en mouth to lung vapen.

Ik was in de abusievelijke veronderstelling dat iedereen gewoon eerst de damp in zijn mond trok en vervolgens inhaleerde over de longen. Het klassieke rookgebeuren zegmaar. Dat blijkt niet zo te zijn.

Is er veel verschil in apparatuur? Ik las dat als ik dat wil dat ik dan eentje nodig heb die niet veel valse lucht trekt zegmaar. Klopt dat en wat moet ik dan hebben?

Ergo: wat raden jullie aan als je vanuit je mond en dan over de longen wil dampen ipv direct over de longen? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167347530
Ow en het moet iets zijn wat met VG goed overweg kan, want dat wil ik nog wel proberen of daar na een paar dagen die vieze smaak niet ineens op komt zetten wat ik in mijn eerdere dampervaring wel had.
  donderdag 15 december 2016 @ 20:52:53 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167353229
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:40 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee. Die van mijn buurman wel, het is echt een monster
Monster tank inhoud
Monster formaat

Wat dampen betreft is ie (ga ik vanuit) gelijk aan m'n limitless classic waar ik helemaal happy mee ben.
Dus,..

Monster(lijk) fijn dampen ;)

Heb die Steamcrave 30mm wat nader bekeken....en denk dat ik um ook wil :p. Maar goed dat ik me heb weten in te houden niet die Ijoy RDTA te kopen. Toch lastig andere tanks erop te zetten.
Mai pben rai~!
  donderdag 15 december 2016 @ 23:55:54 #10
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167360892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 15:56 schreef mappo het volgende:
Na een hele tijd niets gekocht te hebben toch maar weer even in de buidel getast, helaas beiden pre-order, dus nog geduld:

Een sx mini G class gereserveerd:

[ link | afbeelding ]

en een bij behorende 30mm tank

[ link | afbeelding ]

Had nog geen "over the top" tank, dus eentje moest er toch i de collectie :-)

13:45

:D

Daar moet je gelijk minimaal 6 reserve glaasjes bij bestellen, 1x omvallen en hij is mol
Mai pben rai~!
  vrijdag 16 december 2016 @ 00:08:53 #11
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_167361307
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:31 schreef Catch22- het volgende:
.
Krijgen we nog een linkje naar die geheime kortingspagina van CF?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:10:46 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369367
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:15 schreef Geralt het volgende:
Ja hoi, ik had nog een vraagje.

Gisteravond nog een en ander zitten inlezen; nu las ik iets waar ik eerder nooit bij stil gestaan heb en wat ik simpelweg niet wist.

Ik lees over zogenaamde lungvapen en mouth to lung vapen.

Ik was in de abusievelijke veronderstelling dat iedereen gewoon eerst de damp in zijn mond trok en vervolgens inhaleerde over de longen. Het klassieke rookgebeuren zegmaar. Dat blijkt niet zo te zijn.

Is er veel verschil in apparatuur? Ik las dat als ik dat wil dat ik dan eentje nodig heb die niet veel valse lucht trekt zegmaar. Klopt dat en wat moet ik dan hebben?

Ergo: wat raden jullie aan als je vanuit je mond en dan over de longen wil dampen ipv direct over de longen? :@
mouth to lung doe je meestal met beginnerssetjes, die laten weinig lucht door en produceren ook (relatief) weinig damp. Daarmee kun je goed beginnen. Het gevorderde spul (lagere weerstanden e. d.) levert meer damp, hebben ook vaak grotere airslots en driptips en die dien je direct over je longen te inhaleren. Klinkt eng, maar na 2 keer gaat het bijna vanzelf. Met meer damp is het ook niet mee te doen om mouth to lung te vapen, dan gaat ook een doorgewinterde wolkenmakert gewoon kuchiekuchie doen.
Hoog- of 100% VG werkt eigenlijk het beste in de laatste categorie. In de beginners setjes kun je vaak probleemloos 50/50 gooien, soms ook wel 70/30, maar 100% zou ik niet doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167369392
Ik heb dus die eGo binnen. De instructies gevolgd, batt opgeladen maar hij doet het niet elke keer. Het lampje brand wel. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
pi_167369436
Als ik hem indruk zonder atomizer tube doet die het wel?
pi_167369448
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mouth to lung doe je meestal met beginnerssetjes, die laten weinig lucht door en produceren ook (relatief) weinig damp. Daarmee kun je goed beginnen. Het gevorderde spul (lagere weerstanden e. d.) levert meer damp, hebben ook vaak grotere airslots en driptips en die dien je direct over je longen te inhaleren. Klinkt eng, maar na 2 keer gaat het bijna vanzelf. Met meer damp is het ook niet mee te doen om mouth to lung te vapen, dan gaat ook een doorgewinterde wolkenmakert gewoon kuchiekuchie doen.
Hoog- of 100% VG werkt eigenlijk het beste in de laatste categorie. In de beginners setjes kun je vaak probleemloos 50/50 gooien, soms ook wel 70/30, maar 100% zou ik niet doen.
Dat direct over de longen is meteen bij het hijsen je longen inzuigen en zodra je dat ding van je mond afhaalt uitblazen toch?

Zijn daar nog relatief goedkope apparaten die aan te bevelen zijn die goed werken met een hoog VG gehalte in de liquid? Ergo: wat is rotzooi en wat is goed voor je geld. Ik hoef niet zo nodig meteen allemaal voltages en weet ik wat allemaal aan te kunnen passen of zelf liquids te mengen of lonten te maken en weet ik wat al dies meer.

Tips? :)
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:14:00 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369449
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb dus die eGo binnen. De instructies gevolgd, batt opgeladen maar hij doet het niet elke keer. Het lampje brand wel. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
connectie ws. check of hij er goed op zit, en let op dat je niet als een dolle alles gaat aandraaien, want dan kun je later 'lachen'.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167369493
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

connectie ws. check of hij er goed op zit, en let op dat je niet als een dolle alles gaat aandraaien, want dan kun je later 'lachen'.
er stond dat ik een paar druppels in die atomizer head moest doen. Heb 3 druppels gedaan, misschien is dat teveel?
pi_167369590
Hmm volgens mij zat er overal vloeistof. Weg gehaald en nu werkt die wel ja . Veel damp :o
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:21:07 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369605
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat direct over de longen is meteen bij het hijsen je longen inzuigen en zodra je dat ding van je mond afhaalt uitblazen toch?

Zijn daar nog relatief goedkope apparaten die aan te bevelen zijn die goed werken met een hoog VG gehalte in de liquid? Ergo: wat is rotzooi en wat is goed voor je geld. Ik hoef niet zo nodig meteen allemaal voltages en weet ik wat allemaal aan te kunnen passen. Tips? :)
ja, zo ongeveer. Ervaring leert dat tussen inhaleren en uitblazen, je een keertje moet/kunt slikken, dat voorkomt in veel gevallen een hoestbui bij te volle longen of een scherp smaakje.

Qua hardware zou ik je niet echt iets kunnen aanbevelen, ik heb mijn hardware, dat werkt prima, en dus shop ik heel weinig. Echt geen flauw idee wat er tegenwoordig trending en/of goed is om mee te beginnen.

Een beetje fatsoenlijke boxmod heeft sowieso al regelbaar voltage (ja dat wil je wél ;) ), temp control is wmb net zoiets als cruise control.. soms handig, maar meer een gimmick. Ik heb het op mijn boxen, maar ik gebruik het helemaal niet. Ik zoek gewoon de sweet spot van mijn liquid en laat hem daar op staan. Soms wil ik hem wat hoger, soms wat lager. Het is fijn om keuzes te hebben.
  vrijdag 16 december 2016 @ 14:23:10 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167369641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmm volgens mij zat er overal vloeistof. Weg gehaald en nu werkt die wel ja . Veel damp :o
Mooi zo.
pi_167371238
Hmmm volgens mij lekt hij.
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:57:40 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167371653
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Standaard bij goedkope Ego's. Soms wat meer, soms wat minder, soms ook helemaal niet. In de tijd dat ik die dingen gebruikte had ik standaard 'vaping towel' (keukenrol :') ) in mijn zak.. In een iets later stadium overgestapt op Kangertech tanks; die waren iets beter, maar op een gegeven moment begonnen die coils ook minder te worden en ben ik gaan zelfbouwen. Zelfbouw lekt bij mij bijna nooit.
pi_167371666
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Standaard bij goedkope Ego's. Soms wat meer, soms wat minder, soms ook helemaal niet. In de tijd dat ik die dingen gebruikte had ik standaard 'vaping towel' (keukenrol :') ) in mijn zak.. In een iets later stadium overgestapt op Kangertech tanks; die waren iets beter, maar op een gegeven moment begonnen die coils ook minder te worden en ben ik gaan zelfbouwen. Zelfbouw lekt bij mij bijna nooit.
Ah. Nou dan is die tenminste niet stuk :P
  vrijdag 16 december 2016 @ 15:58:24 #24
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167371668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ken het apparaat wat jij hebt niet, maar lekken waar? Uit luchttoevoer ? Of driptip(waar je je mond aan zet?). Even doorpaffen en zien of je niet gewoonweg iets teveel liquid erin hebt gedruppeld. Na wat paffen dampt de overtollige juice op en zou het dan moeten stoppen met lekken
Mai pben rai~!
pi_167371712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:58 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik ken het apparaat wat jij hebt niet, maar lekken waar? Uit luchttoevoer ? Of driptip(waar je je mond aan zet?). Even doorpaffen en zien of je niet gewoonweg iets teveel liquid erin hebt gedruppeld. Na wat paffen dampt de overtollige juice op en zou het dan moeten stoppen met lekken
Tussen die atomizer en waar de batt zit zeg maar. Zou best kunnen dat ik er teveel in heb gedaan.
pi_167371738
Heb toch nog erg sterk de neiging om een sigaret aan te steken maar dat zal wel die gewoonte zijn denk ik?
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:15 #27
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167371824
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb toch nog erg sterk de neiging om een sigaret aan te steken maar dat zal wel die gewoonte zijn denk ik?
Rokende users zijn hier verboten! ;)

Je hebt al genoeg stappen gezet naar de oplossing, dus zonde als je alsnog die gore stokken in je mond gaat stoppen. en ja, gewoonte,.. Na 20 jaar roken had ik het ook niet makkelijk. Is me uiteindelijk geweldig gelukt
Mai pben rai~!
pi_167371985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:05 schreef KNAK het volgende:

[..]

Rokende users zijn hier verboten! ;)

Je hebt al genoeg stappen gezet naar de oplossing, dus zonde als je alsnog die gore stokken in je mond gaat stoppen. en ja, gewoonte,.. Na 20 jaar roken had ik het ook niet makkelijk. Is me uiteindelijk geweldig gelukt
Ben je zo van de sigaret op de esigaret over gestapt?
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:24:29 #29
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ben je zo van de sigaret op de esigaret over gestapt?
Vrijwel een directe overgang ja, maar had dan ook wel een aantal gezondheidsklachten die redelijk motiverend werkten om er direct mee te stoppen. Met de hulp van de mensen hier (zoals SD, Marc en nog een aantal anderen waar ze nu nog littekens van hebben :') ) is het gelukt.

In de eerste plaats moet je het zelf echt willen, daarnaast kan je als er wat moeilijkheden bestaan nog heen en weer hobbelen naar ander vape gear, meer/minder nicotine in je liquid en/of andere smaakjes proberen die mogelijk lekkerder zijn.
Mai pben rai~!
pi_167372322
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:24 schreef KNAK het volgende:

[..]

Vrijwel een directe overgang ja, maar had dan ook wel een aantal gezondheidsklachten die redelijk motiverend werkten om er direct mee te stoppen. Met de hulp van de mensen hier (zoals SD, Marc en nog een aantal anderen waar ze nu nog littekens van hebben :') ) is het gelukt.

In de eerste plaats moet je het zelf echt willen, daarnaast kan je als er wat moeilijkheden bestaan nog heen en weer hobbelen naar ander vape gear, meer/minder nicotine in je liquid en/of andere smaakjes proberen die mogelijk lekkerder zijn.
Nou moet zeggen dat de smaak mij nu wel goed bevalt. Heb nu een tabak smaak met een beetje vanille ijs er bij :p En moet nog even leren hoe hard ik er nou aan moet zuigen want het is echt veel damp.

Heb het besteld bij Vapekings.nl en daar hebben ze ook een chat. En die persoon of bot zei dat ik 6 mg moest nemen. Hoe weet ik precies of dat genoeg is?

Oh en raak je gewend aan de hoeveelheid damp? Of is die dan gewoon te krachtig?
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:35:13 #31
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou moet zeggen dat de smaak mij nu wel goed bevalt. Heb nu een tabak smaak met een beetje vanille ijs er bij :p En moet nog even leren hoe hard ik er nou aan moet zuigen want het is echt veel damp.

Heb het besteld bij Vapekings.nl en daar hebben ze ook een chat. En die persoon of bot zei dat ik 6 mg moest nemen. Hoe weet ik precies of dat genoeg is?
Das lastig te bepalen.
Als ik teveel nicotine damp voel ik me net Jezus en denk ik over water te kunnen lopen. Niet handig als je daarnaast ook de nodige drankjes nuttigt. Teveel nicotine maakt mij enorm draaierig, geeft een drukkend gevoel op de borst.
Te weinig nicotine zorgt ervoor dat je 25/8 met je vaporizer in je hand door het leven gaat; je blijf paffen om de nicotine die je gewend bent binnen te krijgen.

Je zei net zelf dat je de neiging kreeg een peuk op te steken. Als je dat meer hebt de komende dagen kan je een iets zwaardere liquid bestellen (9? 12?). Als dat dan weer te zwaar is weet je hoe of wat (en die liquid die zwaarder is kan je dan weer mengen met je 6mg. Zo hoef je het niet weg te gooien, zolang het maar dezelfde smaak is of smaken die goed samengaan)

Teveel damp? Dat moet gij niet aan mij vragen :D. Er bestaat niet iets als "teveel damp" ;)
Zit er een knopje op waarmee je het vermogen omlaag kan draaien op je vaporizer ? Zo ja, knal um naar beneden naar wat jij fijn vindt
Mai pben rai~!
pi_167372529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tussen die atomizer en waar de batt zit zeg maar. Zou best kunnen dat ik er teveel in heb gedaan.
Zat de coil er al in of heb je hem er zelf in gedraaid? Als ie er al in zat; even extra (handvast) aandraaien. Van fabriek af zit ie niet vast-vast.
pi_167372550
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:35 schreef KNAK het volgende:

[..]

Das lastig te bepalen.
Als ik teveel nicotine damp voel ik me net Jezus en denk ik over water te kunnen lopen. Niet handig als je daarnaast ook de nodige drankjes nuttigt. Teveel nicotine maakt mij enorm draaierig, geeft een drukkend gevoel op de borst.
Te weinig nicotine zorgt ervoor dat je 25/8 met je vaporizer in je hand door het leven gaat; je blijf paffen om de nicotine die je gewend bent binnen te krijgen.

Je zei net zelf dat je de neiging kreeg een peuk op te steken. Als je dat meer hebt de komende dagen kan je een iets zwaardere liquid bestellen (9? 12?). Als dat dan weer te zwaar is weet je hoe of wat (en die liquid die zwaarder is kan je dan weer mengen met je 6mg. Zo hoef je het niet weg te gooien, zolang het maar dezelfde smaak is of smaken die goed samengaan)
Als jezus :D Dat lijkt mij wel vet :p

Maar ik had al zo'n vermoeden. Al zou het ook zo moeten zijn dat het lichaam na een paar dagen toch gewend is deze hoeveelheid nicotine?

Ze hebben trouwens echt super interessante smaken. Zag appeltaart voorbij komen. En de Heisenberg, das een liquid met een subtiele snoepjessmaak :@
pi_167372567
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Zat de coil er al in of heb je hem er zelf in gedraaid? Als ie er al in zat; even extra (handvast) aandraaien. Van fabriek af zit ie niet vast-vast.
Nee heb em er zelf in gedaan. Denk dat ik een beetje heb gemorst. Het stukje waar de liquid in zit is ook wel vrij krapjes.
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:47:10 #35
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372760
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als jezus :D Dat lijkt mij wel vet :p

Maar ik had al zo'n vermoeden. Al zou het ook zo moeten zijn dat het lichaam na een paar dagen toch gewend is deze hoeveelheid nicotine?

Ze hebben trouwens echt super interessante smaken. Zag appeltaart voorbij komen. En de Heisenberg, das een liquid met een subtiele snoepjessmaak :@
Ik zit nu op 2mg. Ben subtiel aan het afbouwen en damp nu eigenlijk nog maar omdat het lekker is, met daarbij de gewoonte iets in handen te hebben. Ik kan eigenlijk zonder nicotine maar heb zoveel nicotine houdende liquid (wat nog steeds te koop is ;) ) dat ik er maar mee blijf door gaan.

Zorg eerst maar dat het hele idee van het roken van een normale sigaret uit je gedachte is verdwenen. Lach van binnen iedereen uit om je heen die nog normaal rookt en zich scheel betaalt aan met teer vervuilde longen, wetende dat jij er vanaf bent. Als je er klaar voor bent kan je lager gaan in nicotine.

Heisenberg is trouwens lekker. Heb um er nu in zitten. Pinkman van datzelfde merk is ook goed te doen, smaakt naar die rode winegums! Genoeg om te ontdekken voor je ;)
Mai pben rai~!
pi_167372782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:47 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik zit nu op 2mg. Ben subtiel aan het afbouwen en damp nu eigenlijk nog maar omdat het lekker is, met daarbij de gewoonte iets in handen te hebben. Ik kan eigenlijk zonder nicotine maar heb zoveel nicotine houdende liquid (wat nog steeds te koop is ;) ) dat ik er maar mee blijf door gaan.

Zorg eerst maar dat het hele idee van het roken van een normale sigaret uit je gedachte is verdwenen. Lach van binnen iedereen uit om je heen die nog normaal rookt en zich scheel betaalt aan met teer vervuilde longen, wetende dat jij er vanaf bent. Als je er klaar voor bent kan je lager gaan in nicotine.

Heisenberg is trouwens lekker. Heb um er nu in zitten. Genoeg om te ontdekken voor je ;)
Oh je kent hem :D Vond alleen de naam al vet. Maar tot nu bevalt het mij wel ja :)

Thnx voor je hulp :)
  vrijdag 16 december 2016 @ 16:50:35 #37
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167372829
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh je kent hem :D Vond alleen de naam al vet. Maar tot nu bevalt het mij wel ja :)

Thnx voor je hulp :)
Geen probleem. Ik heb zelf de mensen hier misbruikt tot op het bot 2 jaar geleden. Doe dus graag zover mogelijk ook iets terug voor de ander ;)
Had m'n vorige post geedit, maar probeer ook Pinkman van datzelfde merk. Ook lekker
Als heisenberg bevalt is ook Thug Juice van Mount Baker flavor een aanrader, met daarbij Red Astair van T-Juice. Zoet als de neten, maar zalig te dampen!
Mai pben rai~!
pi_167373965
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 16:50 schreef KNAK het volgende:
Doe dus graag zover mogelijk ook iets terug voor de ander ;)
Nog adviezen voor mij wellicht na mijn eerdere debacle mbt vapen? (staat in het vorige topic op het einde).
pi_167375788
Is dit iets:
http://www.eleafworld.com/istick-power-nano-kit/

Daar staat het volgende bij:
quote:
With the new ECML 0.75ohm Head, this optimal match will give you a great vaping experience with nice flavor especially for mouth to lung inhaling.
Is een 0,75 ohm head speciaal voor mouth to lung gebeuren of hoe zit dat precies? :)

Kan dat ding overweg met VG, of kunnen dit soort apparaten dat eigenlijk allemaal wel? :@

[ Bericht 13% gewijzigd door Geralt op 16-12-2016 18:58:23 ]
  vrijdag 16 december 2016 @ 19:20:34 #40
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167376667
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 17:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nog adviezen voor mij wellicht na mijn eerdere debacle mbt vapen? (staat in het vorige topic op het einde).
Er zitten mensen hier die mijlenver voorop lopen qua kennis. Jij had het over 100% VG

quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoi, Krea wist niets over hardware. Kan jij daar nog wat tips over geven, ik zie door de bomen het bos niet meer. En is het raadzaam om een liquid met volledig VG te nemen of juist niet en waarom dan niet? Die ik had toen was volledig PG dacht ik, of heeft dat nooit bestaan? We hebben het denk ik over een jaar of 4 geleden. :)
Of het raadzaam is volledig 100VG te gebruiken? Als je een PG allergie hebt misschien (?)
Puur VG is stroperig, en dat wil weleens belabberd gaan in beginnerssetjes. Zoals Anne daar ook al zei, nieuw spul zou er misschien beter mee overweg kunnen. Daar ik al snel naar zelfbouwprojecten ben overgestapt ben ik niet op de hoogte of wat er nu verkocht wordt aan starters spul ook zonder dry hits e.d. werkt op 100%VG

Als we het over hardware gaan hebben kan ik niet andere zeggen dat zelf bouwen met tanks en eventueel drippers het fijnste (eventueel voordeligst ) is. Dat op een goede, veilige mod en het werkt als een gigant

*zelf bouwen wordt in de regel niet direct aangeraden, het is toch iets wat risico's met zich mee kan brengen als maar wat klooit
Mai pben rai~!
pi_167376920
Nouja ik denk/weet niet of het 100% VG moet zijn. Het enige wat ik weet is dat ik destijds dunne liquids had en die na een paar dagen allemaal dezelfde gore smaak hadden en het lag niet aan de apparatuur, want die is compleet vervangen geweest voor nieuwe verschillende keren. Het enige wat ik zeker weet is dat de verschillende liquids die ik gebruikte, van verschillende merken ook, allemaal net zo dun waren en net zo ranzig smaakte na een paar dagen. Ik denk dat dat meer dan de helft PG was of misschien wel helemaal PG, ik weet het niet.

Ik heb ook geen idee of het met 100% VG wel lekker blijft bij mij, en ook weet ik niet of het wel 100% moet zijn. In elk geval eentje die ermee overweg kan lijkt me om het dampen toch nog een kans te geven.
pi_167378714
PG is een heel goed medium voor de smaak. VG dan weer voor de damphoeveelheid.
PG is wat scherper in je keel en kan, bij gevoeligheid, blaasjes, blaren en zweertjes in de mond en keel veroorzaken.
VG wordt dan aangeraden. Is ook veel zachter voor je keel.
De smaak kan wat minder sterk zijn.

Bij mij was 50/50 genoeg om van het gevoel van een strakke band om mijn borst af te komen.

Wat jij waarschijnlijk ervaren hebt, is Vapors tongue.
Dit is een verschijnsel, wat veel beginnende dampers ervaren.
Je papillen krijgen een overload aan smaakprikkels, waardoor ze zichzelf uitschakelen.
Dat is vaak op te lossen, door smaakjes regelmatig te wisselen.

Aan een advies voor een startsetje kan ik je niet helpen.
Daar ben ik al te lang uit, om daar wat zinnigs over te zeggen.
pi_167379323
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 18:52 schreef Geralt het volgende:
Is dit iets:
http://www.eleafworld.com/istick-power-nano-kit/

Daar staat het volgende bij:

[..]

Is een 0,75 ohm head speciaal voor mouth to lung gebeuren of hoe zit dat precies? :)

Kan dat ding overweg met VG, of kunnen dit soort apparaten dat eigenlijk allemaal wel? :@
Zo. Ik zit even achter een PC, waardoor wat uitgebreider reageren makkelijker is, dan via mijn aaj-feun.

Prima setje opzich; niks mis mee.
Al denk ik wel dat die 0.75 Ohm coil, ook al is die voor Mouth to Lung bedoeld, alsnog best heftig is voor een beginneling. Houd daar rekening mee in de keuze van je e-liquid (al was je dat sowieso al van plan qua PG/VG, maar zorg ook dat het nicotinegehalte niet te hoog is; liever té laag dan té hoog. Te hoog is niet leuk voor je).

100% VG of 70% VG kunnen deze coils in ieder geval wel aan; zoals eerder gezegd; dan moet je de (wat stroperige) vloeistof gewoon wat langer laten intrekken en meestal het wattage wat hoger zetten dan bij een wat minder stroperige e-liquid.

Het eeeeeeeenige waar ik niet zo'n fan van ben bij de iStick Power Nano is de interne batterij.
Een batterij slijt. En dan moet je dus op een gegeven moment een heel nieuwe device kopen. Aan de andere kant; die iStick Power Nano is best wel voordelig, zeker als set, en zeker ten opzichte van vele setjes waar je wél nog een externe batterij bij moet aanschaffen.

Maar, mocht je toch iets meer centjes over hebben voor je poging, zou je ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Aspire Odyssey Mini (wel een klein stukje groter dan de iStick Power Nano; want die is echt mini). Hierbij maak je wél gebruik van een losse 18650 batterij (die je voor een paar euro weer kunt vervangen voor een nieuwe) en die set maakt zéker gebruik van een tankje (de Aspire Triton Mini) met Mouth to Lung coils. Met name de Clapton coils geven een verdomd goede smaak af.

Ander dingetje: Een losse 18650 batterij (neem iets van een Sony VTC batterij; die zijn perfect) vraagt eigenlijk wel om een externe lader (ja, weer extra centjes). Het opladen van een batterij in een metalen huls (met niet zo heel veel luchtgaatjes) is niet super raadzaam (batterij wordt tijdens het opladen best warm en die warmte moet ergens heen), maar kan wel. Toch is een externe oplader veiliger, sneller en naar mijn mening ook een stuk makkelijker (vraag de heren hier maar eens). Daarnaast is zo'n Micro-USB poortje vaak wat fragiel en je zou hem maar net nodig hebben voor een update..

Ofwel: Wil je voordelig een poging wagen, waarbij je altijd nog een andere box mod kunt aanschaffen, of een ander tankje; dan zou ik zeker voor de iStick Power Nano gaan; niks mis mee. Wil je het toch op safe spelen (wat betreft mouth to lung) en meteen wat meer geld uit geven, zou ik voor de Aspire Odyssey gaan.
  vrijdag 16 december 2016 @ 20:50:35 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167379598
Wat marc al zegt; PG is een betere smaakdrager dan VG. Uitgelegd vanuit zelf mengen ervaring; als ik 100ml van een smaakje wil maken pak ik bijvoorbeeld 90ml blanco 100% PG en kieper daar 10ml smaakstof bij, het resultaat vind ik dan lekker. Als ik dat met VG doe, moet ik misschien wel 80ml met 20ml smaakstof mengen voor hetzelfde resultaat.
VG liquids die je kant en klaar koopt zijn meestal ook wat fletser van smaak. beter pak je iets wat 50/50 of 70/30 is..

Tasteblok is een dingetje waar we allemaal wel eens tegenaan zijn gewandeld, komt vanzelf goed, pak effe iets wat helemaal anders is als wat je gewend bent, houd dat een paar dagen vol, switch terug en je hebt je lekkere smaakje weer terug.

Wat ook iedere beginner krijgt is dat pijntje in je keel, meestal na een week tot twee weken. Komt vaak door te veel lekker goedkope PG troep van de sigarenboer om de hoek. Gaat vanzelf weer over, pak een hoger VGtje tussendoor en gewoon doorpaffen. Als je er eenmaal doorheen bemt komt het niet meer terug. Houd het bij gespecialiseerde en gerenommeerde online shops en je hebt een keur aan fatsoenlijke liquids en daarbij behorend goed advies.
pi_167379758
Niet onbelangrijk; de nicotine is trouwens ook een smaakdrager :Y.
pi_167380073
Oh. En ik denk ook niet dat je écht allergisch bent voor VG; dat ga je echt héél snel merken.
En dat uit zich meer in klachten waar je echt last van hebt, dan een smaak die veranderd in iets zuur.

En dat kan een taste-block zijn geweest; al proef je vaak dan helemáál niks meer (een fikse menthol-smaak dampen helpt dan vaak). Het kan ook zomaar zijn dat je e-liquid lekker gerijpt werd, doordat ie heet werd gestookt in je tankje en je toen pas de ware smaak van de e-liquid/het merk proefde.

:r B-) :P.
pi_167381447
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:01 schreef Anne het volgende:
Oh. En ik denk ook niet dat je écht allergisch bent voor VG;
PG ;)
pi_167381818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:33 schreef marc0871 het volgende:

[..]

PG ;)
:@. Dat dus.
pi_167384593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 20:27 schreef marc0871 het volgende:
Wat jij waarschijnlijk ervaren hebt, is Vapors tongue.
Dit is een verschijnsel, wat veel beginnende dampers ervaren.
Je papillen krijgen een overload aan smaakprikkels, waardoor ze zichzelf uitschakelen.
Dat is vaak op te lossen, door smaakjes regelmatig te wisselen.
Nee zeker niet. Ik heb destijds tig verschillende smaken geprobeerd. Met verschillende clearomizers, verschillende van die coils of hoe het alweer heette, verschillende batterij, alles nieuw, weer verschillende smaken. Dat is het allemaal niet. Elke liquid smaakte hetzelfde na een paar dagen dampen en dan bedoel ik niet een paar dagen met liquid x die dan ronduit smerig was en dan een paar dagen switschen naar een andere en die dan weer smerig werd.

Het ging gewoon een paar dagen goed met dampen en dan maakte het geen fuck uit welke liquid ik erin had, en dan na een paar dagen smaakte alle liquids allemaal net zo goor (zurige smaak). En dat waren best veel verschillende liquids en verschillende merken ook. Ik proefde dan bv wel nog appel of vanille of bourbon of nootjes of weet ik welke smaken ik allemaal had destijds, maar die gore zure smaak kwam er dan bij allemaal overheersend doorheen. :r

Dus dat geloof ik niet zo als ik heel eerlijk ben. Wat het wel was weet ik niet. De winkel waar ik het spul gekocht had heeft zelfs 2x toe een compleet nieuwe set gegeven of daar iets niet goed mee was misschien, maar dat was het ook niet.

Ik gok echt dat het iets met dat PG te maken had, maar allergisch ben ik er dan niet voor denk ik, want ik had geen blaren in mn mond. Anyway, ik wil het wel nog een kans geven en dan met VG of 70/30 VG/PG ofzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door Geralt op 16-12-2016 22:57:12 ]
pi_167384888
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
Tasteblok is een dingetje waar we allemaal wel eens tegenaan zijn gewandeld, komt vanzelf goed, pak effe iets wat helemaal anders is als wat je gewend bent, houd dat een paar dagen vol, switch terug en je hebt je lekkere smaakje weer terug.

quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2016 21:01 schreef Anne het volgende:
En dat kan een taste-block zijn geweest; al proef je vaak dan helemáál niks meer (een fikse menthol-smaak dampen helpt dan vaak). Het kan ook zomaar zijn dat je e-liquid lekker gerijpt werd, doordat ie heet werd gestookt in je tankje en je toen pas de ware smaak van de e-liquid/het merk proefde.
Nogmaals ik geloof daar niet zo in. Ik heb van allerlei totaal verschillende smaken geprobeerd destijds en van verschillende merken en die smaakte allemaal net zo zuur en vies. Ongeacht welke smaak er dan in zat, als ik het een paar dagen aan de kant legde en dan nog een keer probeerde met die laatste smaak erin dan smaakte dat prima. Ook wisselen naar een andere smaak smaakte dan prima. Een dag of 2 a 3 en dan was het weer mis.

Ik geloof er niks van dat dat een dingetje is waar je even doorheen moet en dat dan alles goed komt. Het was een smaak waarvan je nog net niet over je nek ging, maar dat scheelde niet veel. Een soort van aangebrande zure melk smaak ofzo. Niet dat ik weet hoe aangebrande zure melk smaakt, maar zoiets stel ik het me voor.

Ik weet niet. Daarom ben ik ook redelijk sceptisch met maar weer achteloos 80+ euro over de balk smijten en maar hopen dat ik die gore smaak niet terug ga krijgen binnen afzienbare tijd omdat ik nu dan VG zou pakken.

What to do ;(
pi_167384977
Het woordje aangebrand klinkt toch meer als een coil probleempje, dan een smaak-probleempje.
pi_167385095
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:56 schreef Anne het volgende:
Het woordje aangebrand klinkt toch meer als een coil probleempje, dan een smaak-probleempje.
Ja maar die zijn ook vervangen toen. Misschien dat daar iets niet goed mee gegaan is? Ik heb geen idee hoe een coil probleempje of dry hit ofzo moet smaken.

Die ego wat ik toen had zat zo een draaiknop op aan de onderkant, misschien stond die niet goed dan qua voltages of iets? Dat ik binnen een paar dagen iedere keer de coil om zeep hielp of gewoon pech had met die coils of iets? Wel vreemd dat als ik het ding weglegde zodra het goor werd en er niets mee deed hij een paar dagen later weer prima smaakte voor een dag of 2.
pi_167385368
Overigens nog een vraagje. Ik heb een 18650 in mn zaklampje zitten. Kan dat ook gewoon in dit soort apparaten? :@

Deze heb ik. Daar zit geloof ik iets van protectie in ivm opladen ofzo.
http://www.olightstore.co(...)-ion-3400mah-battery

Kan ik zo een ding gewoon gebruiken in esigs die op een 18650 lopen? Of moet ik daar weer aparte batterijen voor hebben? :@
pi_167385388
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja maar die zijn ook vervangen toen. Misschien dat daar iets niet goed mee gegaan is? Ik heb geen idee hoe een coil probleempje of dry hit ofzo moet smaken.

Die ego wat ik toen had zat zo een draaiknop op aan de onderkant, misschien stond die niet goed dan qua voltages of iets? Dat ik binnen een paar dagen iedere keer de coil om zeep hielp of gewoon pech had met die coils of iets? Wel vreemd dat als ik het ding weglegde zodra het goor werd en er niets mee deed hij een paar dagen later weer prima smaakte voor een dag of 2.
Een draai-ring aan de onderzijde, betekent inderdaad dat je het voltage kunt regelen.

Gezien de simpele batterij; Ik ga er dan ook even vanuit dat je dan ook een relatief simpele clearomizer had; dan mag het voltage misschien op standje 2, misschien standje 3, maar veel hoger zou dat soort coils inderdaad kunnen verbranden.

Maar goed; ik weet het verder ook niet met de vage informatie die je geeft :P (is verder geen verwijt) Maar zoiets mag niet voor komen bij de juiste spulletjes en instellingen.
pi_167385544
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:07 schreef Geralt het volgende:
Overigens nog een vraagje. Ik heb een 18650 in mn zaklampje zitten. Kan dat ook gewoon in dit soort apparaten? :@

Deze heb ik. Daar zit geloof ik iets van protectie in ivm opladen ofzo.
http://www.olightstore.co(...)-ion-3400mah-battery

Kan ik zo een ding gewoon gebruiken in esigs die op een 18650 lopen? Of moet ik daar weer aparte batterijen voor hebben? :@
Die specifieke batterij kun je niet gebruiken; de ampère van 4 is veel te laag.

Tegenwoordig is dat 20, liever zelfs nog 30. Zeker wanneer je een keertje wel een Sub Ohm (-1) coil wilt gebruiken.

En helaas hebben de meeste van dat soort 18650 batterijen geen protectie meer. Je mod of externe oplader gelukkig weer wel.
pi_167385555
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:07 schreef Anne het volgende:
Ik ga er dan ook even vanuit dat je dan ook een relatief simpele clearomizer had
Vivi nova of mini nova? Iets met nova in elk geval. Later ook nog eentje die lijkt op kanker maar waarvan ik niet meer op de naam kom precies.
pi_167385622
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vivi nova of mini nova? Iets met nova in elk geval. Later ook nog eentje die lijkt op kanker maar waarvan ik niet meer op de naam kom precies.
Vivi Mini Nova zelfs :P (is dus inderdaad niks bijzonders, sorry.)
En Kanger, maar dat is een merk.
pi_167385747
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:13 schreef Anne het volgende:
En Kanger, maar dat is een merk.
Ja nou van dat merk had ik eentje dus. Vraag me niet welke.

Maar even wat anders; ik moet dus als ik het goed begrijp sowieso met externe laders aan de gang met batterijen die niet protected zijn? Zijn er geen opties die ik gewoon in de usb kan tiefen om op te laden?
  vrijdag 16 december 2016 @ 23:16:49 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167385762
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 22:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals ik geloof daar niet zo in. Ik heb van allerlei totaal verschillende smaken geprobeerd destijds en van verschillende merken en die smaakte allemaal net zo zuur en vies. Ongeacht welke smaak er dan in zat, als ik het een paar dagen aan de kant legde en dan nog een keer probeerde met die laatste smaak erin dan smaakte dat prima. Ook wisselen naar een andere smaak smaakte dan prima. Een dag of 2 a 3 en dan was het weer mis.

Ik geloof er niks van dat dat een dingetje is waar je even doorheen moet en dat dan alles goed komt. Het was een smaak waarvan je nog net niet over je nek ging, maar dat scheelde niet veel. Een soort van aangebrande zure melk smaak ofzo. Niet dat ik weet hoe aangebrande zure melk smaakt, maar zoiets stel ik het me voor.

Ik weet niet. Daarom ben ik ook redelijk sceptisch met maar weer achteloos 80+ euro over de balk smijten en maar hopen dat ik die gore smaak niet terug ga krijgen binnen afzienbare tijd omdat ik nu dan VG zou pakken.

What to do ;(
Ok, dan niet.

Ga ik weer lekker verder met ziekies zijn, succes ermee ^O^
pi_167385777
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja nou van dat merk had ik eentje dus. Vraag me niet welke.

Maar even wat anders; ik moet dus als ik het goed begrijp sowieso met externe laders aan de gang met batterijen die niet protected zijn? Zijn er geen opties die ik gewoon in de usb kan tiefen om op te laden?
Ja. Die iStick Power Nano dus ;).
pi_167385792
Om te proberen dan of het alsnog aan die PG heeft gelegen destijds dan bedoel ik.

Tevens wil ik Joyetech vermijden. Wellicht dat het daar niet aan lag, maar dat ding wat ik toen had was dat merk en dat heeft een beetje een vieze nasmaak achter gelaten. Letterlijk :P
pi_167385812
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja. Die iStick Power Nano dus ;).
Ok dan zal ik daar nog eens naar kijken.
pi_167385829
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok, dan niet.

Ga ik weer lekker verder met ziekies zijn, succes ermee ^O^
Beterschap en bedankt voor het advies tot dusver :)
pi_167385989
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:17 schreef Geralt het volgende:
Om te proberen dan of het alsnog aan die PG heeft gelegen destijds dan bedoel ik.

Tevens wil ik Joyetech vermijden. Wellicht dat het daar niet aan lag, maar dat ding wat ik toen had was dat merk en dat heeft een beetje een vieze nasmaak achter gelaten. Letterlijk :P
Dan moet je de iStick Power Nano ook maar links laten liggen :D :'). Eleaf en Joyetech = hetzelfde bedrijf.

Maar sorry; aan het merkje kan het inderdaad niet liggen. Aparte redenering :+. Je hebt sowieso in het verleden gebruik gemaakt van plastic 'rommel' blijkbaar, dat kán een nasmaak geven. Tegenwoordig is zo'n beetje alles van metaal en glas en bestaan de wicks van de coils uit organisch en smaakloze katoen.
pi_167386079
Ik ga ook weer verder met ziek zijn :').
Succes met keuzes maken!
pi_167386091
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2016 23:21 schreef Anne het volgende:
Je hebt sowieso in het verleden gebruik gemaakt van plastic 'rommel' blijkbaar, dat kán een nasmaak geven.
Wel raar dat die smaak na een paar dagen kwam. Maargoed, het was destijds een van de meest gebruikte beginners sets geloof ik. Ego nogiets. En die mini novas waren destijds ook populair denk ik.

Wat anders, als het nu van glas is, kan dat nog veilig in je broekzak of gaat dat dan stuk als je niet oplet? :@
pi_167394092
fokkers, ik heb nu een paar keer m'n eigen liquid gemaakt wat prima bevalt, maar bijna altijd is de juice bij het vapen altijd scherp. Waar kan dit aan liggen? Zit op ongeveer 75/25 VG/PG en 4,8 mg nic. Ook niet teveel flavour, daar mag juist wel wat meer van (of is dat juist het probleem). Heb de ClubBasis 100ml flesjes base van Savevape
  zaterdag 17 december 2016 @ 15:44:23 #68
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167394314
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:29 schreef no1uknow het volgende:
fokkers, ik heb nu een paar keer m'n eigen liquid gemaakt wat prima bevalt, maar bijna altijd is de juice bij het vapen altijd scherp. Waar kan dit aan liggen? Zit op ongeveer 75/25 VG/PG en 4,8 mg nic. Ook niet teveel flavour, daar mag juist wel wat meer van (of is dat juist het probleem). Heb de ClubBasis 100ml flesjes base van Savevape
Tijdje geen post hier van jou voorbij zien komen ( of ik ben kippig )

Hoeveel aroma voeg je er aan toe?

De vraag is natuurlijk of die scherpe smaak niet van je coil/bouwsel/wick/wattage/etc komt.
Nic is niet hoog te noemen.
De base van savevape is prima, gebruik dat al lange tijd. Misschien dat het een slechte batch is? Zou kunnen al denk ik van niet
Wat aroma betreft zou je lege flesjes (van 5 of 10ml) kunnen pakken en een aantal samples kunnen maken met verschillende aroma-%. Zo weet je snel genoeg of aroma het probleem is of niet.
Mai pben rai~!
pi_167394609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Tijdje geen post hier van jou voorbij zien komen ( of ik ben kippig )

Hoeveel aroma voeg je er aan toe?

De vraag is natuurlijk of die scherpe smaak niet van je coil/bouwsel/wick/wattage/etc komt.
Nic is niet hoog te noemen.
De base van savevape is prima, gebruik dat al lange tijd. Misschien dat het een slechte batch is? Zou kunnen al denk ik van niet
Wat aroma betreft zou je lege flesjes (van 5 of 10ml) kunnen pakken en een aantal samples kunnen maken met verschillende aroma-%. Zo weet je snel genoeg of aroma het probleem is of niet.
Eerste batch was 2 tot 3% (Club der dampfen flavour), nu een mix van banaan en aardbei (3% banaan 5% aardbei, flavourart), zelfde verhaal. Ondertussen ook al op 2 verschillende tanks en meerdere coils gedampt (toptank, .2 ohm, 2x .5 ohm crown uwell 2).

Er zit/zat ook nog wat weinig smaak aan omdat ik voorzichtig de flavours wilde proberen met mixen. Nu een 15ml gemaakt met 5% aardbei flavourart.

edit: en klopt ja, weinig gepost, maar weinig FOK sowieso. Deze reeks is ook niet zo levendig :P
pi_167394667
Het scherpe gevoel is overigens vergelijkbaar met subohm vapen met iets teveel PG. Maar ik zit meer richting 80+ VG dan andersom.
  zaterdag 17 december 2016 @ 16:06:35 #71
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167394767
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:58 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Eerste batch was 2 tot 3% (Club der dampfen flavour), nu een mix van banaan en aardbei (3% banaan 5% aardbei, flavourart), zelfde verhaal. Ondertussen ook al op 2 verschillende tanks en meerdere coils gedampt (toptank, .2 ohm, 2x .5 ohm crown uwell 2).

Er zit/zat ook nog wat weinig smaak aan omdat ik voorzichtig de flavours wilde proberen met mixen. Nu een 15ml gemaakt met 5% aardbei flavourart.

edit: en klopt ja, weinig gepost, maar weinig FOK sowieso. Deze reeks is ook niet zo levendig :P
Ik zou het dan niet weten. Zou denken aan de CdD aroma, maar als je het ook met FA ervaart, iets wat ik ook gebruik (alleen de Forrest fruit), dan is dat het wss niet. Misschien dat de pro's hier en nog wat over kunnen zeggen
Mai pben rai~!
pi_167394948
Hallo, ik rook niet, maar wil mijn partner zo'n apparaat cadeau doen.

Is een Joyetech Ego One v2 een goede omhet te proberen? En welk merk Juice (kant en klaar) zijn het beste om proeven of het was is voor je?
.
pi_167398104
Lees op het inet eea over het eerst goed schudden van je nic-base. Nou is dat 100%VG dus dat wordt hard schudden, maar dat zou een verklaring kunnen zijn? Net een 100%PG nicbase binnengekregen (met een 1L fles VG base :9 ), daar ook maar eens mee experimenteren.

En van de week alleen base vapen, kijken of dat het is.
pi_167398988
Heb een Eleaf Power Nano set besteld met een stuk of 5 liquids. Hopelijk bevalt het. Dan kan het later altijd nog meer/beter/duurder etc :)
pi_167399038
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:45 schreef no1uknow het volgende:
Lees op het inet eea over het eerst goed schudden van je nic-base. Nou is dat 100%VG dus dat wordt hard schudden, maar dat zou een verklaring kunnen zijn? Net een 100%PG nicbase binnengekregen (met een 1L fles VG base :9 ), daar ook maar eens mee experimenteren.

En van de week alleen base vapen, kijken of dat het is.
Even in warm water leggen, dan is de VG een stuk vloeibaarder :)
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2016 @ 20:15:24 #76
230491 Zith
pls tip
pi_167400491
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:17 schreef Fer het volgende:

Is een Joyetech Ego One v2 een goede omhet te proberen? En welk merk Juice (kant en klaar) zijn het beste om proeven of het was is voor je?
Het is zeker een goed model van een goed merk. Ik zou zelf liever de eleaf pico hebben of joyetech Evic mini... Ziet er misschien niet uit als een sigaret... Maar ligt veel fijner in de hand,grotere batterij capaciteit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_167400629
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 19:25 schreef julius123 het volgende:

[..]

Even in warm water leggen, dan is de VG een stuk vloeibaarder :)
Zou dat helpen dan? Het schudden? Heb net een flesje aangelengd met een enkele ml 0 nic PG, lijkt wat zachter te zijn. Wel de smaak minder natuurlijk..

[ Bericht 1% gewijzigd door no1uknow op 17-12-2016 20:23:54 ]
  zaterdag 17 december 2016 @ 20:28:44 #78
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167401066
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:17 schreef Fer het volgende:

Als er 1 in de buurt zit een dampwinkel binnenstappen ( je partner we geblinddoekt naar binnen trekken. ;) ) en hem/haar laten proberen wat fijn is. Gelijk wat voorlichting erbij met de mogelijkheid wat smaakjes te testen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KNAK op 17-12-2016 21:29:51 ]
Mai pben rai~!
pi_167402738
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Het is zeker een goed model van een goed merk. Ik zou zelf liever de eleaf pico hebben of joyetech Evic mini... Ziet er misschien niet uit als een sigaret... Maar ligt veel fijner in de hand,grotere batterij capaciteit.
Ok, die zijn wel weer iets duurder. Straks vind ze het helemaal niks. Ik zal er eens naar kijken.
.
pi_167407169
Update: Het aanlengen met PG heeft geholpen. Moet wel zeggen dat ik niet zo nauwkeurig de VG heb afgemeten bij het mixen, maar dan nog, dan kan het nooit hoger zijn dan 6mg (want de VG base is 6 mg en er gaat sowieso PG bij).
  zondag 18 december 2016 @ 00:29:13 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167409584
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2016 23:13 schreef no1uknow het volgende:
Update: Het aanlengen met PG heeft geholpen. Moet wel zeggen dat ik niet zo nauwkeurig de VG heb afgemeten bij het mixen, maar dan nog, dan kan het nooit hoger zijn dan 6mg (want de VG base is 6 mg en er gaat sowieso PG bij).
niet te benauwd, ik pletter net zo makkelijk 4 verschillende liquids in een potje. Zolang het eindresultaat dampbaar is ben je goed bezig. :7
pi_167410834
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

niet te benauwd, ik pletter net zo makkelijk 4 verschillende liquids in een potje. Zolang het eindresultaat dampbaar is ben je goed bezig. :7
Volgens mij hebben jullie een half laboratorium in huis of niet? :D
  zondag 18 december 2016 @ 02:19:49 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167410941
Nee hoor, dat valt best mee.
pi_167410995
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 02:19 schreef Sounddragon het volgende:
Nee hoor, dat valt best mee.
Dat zelf mengen; ik weet niet. Misschien bevalt mijn 2de damp-ervaring heel erg goed en begin ik er ook ooit aan. Eerst maar zien hoe dat kleine dingetje wat ik gekocht heb bevalt en of eerder negatieve dingen achterwege blijven deze keer. Wie weet heb ik straks ook een mengerij in huis :P
pi_167411034
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 02:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zelf mengen; ik weet niet. Misschien bevalt mijn 2de damp-ervaring heel erg goed en begin ik er ook ooit aan. Eerst maar zien hoe dat kleine dingetje wat ik gekocht heb bevalt en of eerder negatieve dingen achterwege blijven deze keer. Wie weet heb ik straks ook een mengerij in huis :P
Doe maar niet, dat zelf mengen, mensen haken af omdat die eigen brouwsels niet lekker zijn. Meestal. Tenzij je een gat in de markt vind of heel veel bekenden die je aardig vinden. ;)
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  zondag 18 december 2016 @ 05:22:45 #86
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167411543
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 02:31 schreef Impressme het volgende:

[..]

Doe maar niet, dat zelf mengen, mensen haken af omdat die eigen brouwsels niet lekker zijn. Meestal. Tenzij je een gat in de markt vind of heel veel bekenden die je aardig vinden. ;)
Oeh

Als beginnend menger kan je weinig fout doen aan het kopen van een flesje base met je gewenste PG/VG/nicotine verhouding met daarbij een flesje stand-alone aroma en deze op basis van info van de fabrikant en/of reviews van mededampers mixen.

Ga je zelf je base en nicotine samenstellen? Iets lastiger maar meer dan een kleine berekening is het niet.

Ga je smaakjes creëeren op basis van verschillende/meerdere aroma's ? Ook iets lastiger, maar recepten met reviews zijn overal te vinden. Kinderlijk eenvoudig. Kans dat het niet lekker is bestaat altijd, zoals dat evengoed ook bij een kant en klaar flesje liquid het geval kan zijn,

Ga je zo uit de losse pols aroma's bij elkaar flikkeren? Dat is spannend! Als je fout zit kan je altijd aanlengen en een andere richting op gaan. En als het een totale mislukking is heeft het je amper wat gekost (vooropgesteld dat je niet gaat experimenteren met honderden ml's base/tientallen ml's aroma's maar eerst iets kleinschaligs probeert)
Mai pben rai~!
  Official ESF Kreviewer zondag 18 december 2016 @ 09:13:00 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_167411898
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 02:31 schreef Impressme het volgende:

[..]

Eens. Dat is leuk voor later en lang niet voor iedereen.
  zondag 18 december 2016 @ 11:37:46 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167413556
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 05:22 schreef KNAK het volgende:

[..]

Oeh

Als beginnend menger kan je weinig fout doen aan het kopen van een flesje base met je gewenste PG/VG/nicotine verhouding met daarbij een flesje stand-alone aroma en deze op basis van info van de fabrikant en/of reviews van mededampers mixen.

Ga je zelf je base en nicotine samenstellen? Iets lastiger maar meer dan een kleine berekening is het niet.

Ga je smaakjes creëeren op basis van verschillende/meerdere aroma's ? Ook iets lastiger, maar recepten met reviews zijn overal te vinden. Kinderlijk eenvoudig. Kans dat het niet lekker is bestaat altijd, zoals dat evengoed ook bij een kant en klaar flesje liquid het geval kan zijn,

Ga je zo uit de losse pols aroma's bij elkaar flikkeren? Dat is spannend! Als je fout zit kan je altijd aanlengen en een andere richting op gaan. En als het een totale mislukking is heeft het je amper wat gekost (vooropgesteld dat je niet gaat experimenteren met honderden ml's base/tientallen ml's aroma's maar eerst iets kleinschaligs probeert)
KNAKsel, jongeh, die jongen weet net hoe hij dat ding aan moet zetten. Neem es een pilletje; je bent weer achter je eigen staart aan aan het rennen ;)
pi_167413599
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2016 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
KNAKsel, jongeh, die jongen weet net hoe hij dat ding aan moet zetten.
Sterker nog, dat weet ik helemaal nog niet, want ik heb hem nog niet, komt dinsdag pas :P
  zondag 18 december 2016 @ 13:08:16 #90
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167415026
:')

Heb niet meegekregen dat er nog aan begonnen moet worden.
Of misschien wel...

Was nogal laat vannacht en had ideeën als "als je karvan cevitam kan mengen met water, kan je ook je juice maken"

Over minder dan 2 weken op vakantie... Daar zal ook dit topic van gaan profiteren :p
(En helemaal als ik eruit gevist ga worden met 1 liter juice in m'n koffer aan de Thaise grens :') )
Mai pben rai~!
pi_167415119
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:08 schreef KNAK het volgende:
(En helemaal als ik eruit gevist ga worden met 1 liter juice in m'n koffer aan de Thaise grens :') )
Is dat wel zo verstandig om mee te nemen naar zo een land? :X
pi_167415199
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 13:08 schreef KNAK het volgende:
Was nogal laat vannacht en had ideeën als "als je karvan cevitam kan mengen met water, kan je ook je juice maken
dit is natuurlijk ook gewoon waar

Weet iemand hier waar ik voor goedkoop glazen flesjes (bij voorkeur met pipet) kan bestellen in de maat 10, 15 of 30 (heeft de voorkeur) ml?

En welke supplies gebruiken jullie bij het maken van juice?
  zondag 18 december 2016 @ 13:26:44 #93
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167415366
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 13:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je mag het niet importeren met als doel het te verkopen. Flesje van 50ml is geen probleem. Een liter zal wel anders bekeken worden p. Moet nog even nadenken of ik het ga wagen. Kans is aanwezig dat ik er toch vanaf ga zien en maar heel weinig mee ga nemen. Ik zal eerst een aantal daagjes bij een maat in Cambodia verblijven alvorens ik de Thaise grens op ga zoeken. Neem alleen het hoognodige mee en accepteer maar dat ik die dagen daar eventueel zonder kom te zitten. Anders zuip ik gewoon zoveel Thaise rum dat ik het niet eens mis (omdat ik m'n mod gewoonweg niet kan vasthouden :') )

Thailand is met Singapore het enige land waar moeilijk wordt gedaan. Was laatst in de Filipijnen en daar heb ik meer mensen zien dampen in die paar weken tijd dan in die 2 jaar hier in Nederland dat ik het doe,
Mai pben rai~!
  zondag 18 december 2016 @ 14:00:11 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416099
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 13:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

kwestie van duidelijk etiketteren denk ik, dan ben je al een hoop vragen voor. Ik moet binnenkort ook naar zo'n twijfelachtig oord, maar de zooi gaat toch echt gewoon mee. Al ga ik geen hele friggin liter meenemen natuurlijk, dat is redelijk debiel en zonde van mijn luggage weight :+.
  zondag 18 december 2016 @ 14:06:02 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416208
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2016 13:18 schreef no1uknow het volgende:

[..]

dit is natuurlijk ook gewoon waar

Weet iemand hier waar ik voor goedkoop glazen flesjes (bij voorkeur met pipet) kan bestellen in de maat 10, 15 of 30 (heeft de voorkeur) ml?

En welke supplies gebruiken jullie bij het maken van juice?
gewoon in Sjina bestellen, kost een pepernoot en end of story komen in nl gekochte flesjes daar ook vandaan.

Ik kocht vroegah van die 115ml. flesjes base, die zijn qua inhoud perfect om kleine batches te maken, ik heb 50ml flesjes voor pakvoorraad onderweg, en 30ml langwerpige flesjes als graai/vulflesje, die zitten in de lugs van mijn tactical backpack alsof ze ervoor gemaakt zijn _O_

Riptide (mijn no.1 smaakje) maak ik per halve liter in een lege base fles.

Edit: doseren doe ik meestal óf domweg per flessie van 10ml. of met een injectiespuitje (Sjina of apotheek). Voor bijvoorbeeld het splitten van een bepaalde hoeveelheid base kom je ook een heel eind met een op de gram nauwkeurige keukenweegschaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sounddragon op 18-12-2016 14:56:09 ]
  zondag 18 december 2016 @ 14:06:04 #96
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167416210
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

kwestie van duidelijk etiketteren denk ik, dan ben je al een hoop vragen voor. Ik moet binnenkort ook naar zo'n twijfelachtig oord, maar de zooi gaat toch echt gewoon mee. Al ga ik geen hele friggin liter meenemen natuurlijk, dat is redelijk debiel en zonde van mijn luggage weight :+.
Wat voor oord mag dat zijn?

Heb nu al een aantal keer gevlogen sinds ik damp en nergens issues gehad. Wel ergens tijdens een binnenlandse vlucht een dame werkzaam bij zo een x-ray voor handbagage met wat gefrondse wenkbrauwen die loopband heen en weer zien bewegen terwijl m'n tas er in lag. Tas zat vol met tanks en coil draad...

Ik moet kilo's kaas en stroopwafels meenemen, das pas zonde van m'n weight :+. Kan dat litertje er ook wel bij.
Mai pben rai~!
  zondag 18 december 2016 @ 14:20:54 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416467
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

Wat voor oord mag dat zijn?

Heb nu al een aantal keer gevlogen sinds ik damp en nergens issues gehad. Wel ergens tijdens een binnenlandse vlucht een dame werkzaam bij zo een x-ray voor handbagage met wat gefrondse wenkbrauwen die loopband heen en weer zien bewegen terwijl m'n tas er in lag. Tas zat vol met tanks en coil draad...

Ik moet kilo's kaas en stroopwafels meenemen, das pas zonde van m'n weight :+. Kan dat litertje er ook wel bij.
Een listig landje in Afrika ;)

Ik zorg dat mijn gear goed en correct verpakt zit, sowieso niet in mijn handbagage op de batterijen na, dan heb je weinig gezeur. Ik heb volgens de regels sowieso teveel power bij me (18650's en 2 10000Ma banks), maar daar hoor je niemand over zolang het goed verpakt zit. Draad enzo neem ik niet mee, lapje reservewick en 3 versgebouwde lege reservetanks, en dat moet maar genoeg zijn.
Ik heb ~45 kilo ruimbagage en mijn rugzak bij me, en dat is krap zat qua werkgear (overalls, schoenen, helm, handschoenen, veiligheidsbrillen, valgordel+acc.) dus ik ga geen grammetje onnodige troep meeslepen, kan gewoon niet..
  zondag 18 december 2016 @ 14:22:51 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167416509
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2016 11:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Sterker nog, dat weet ik helemaal nog niet, want ik heb hem nog niet, komt dinsdag pas :P
sim-pol, 5 keer snel op het knoppie drukken, is bijna standaard :P
  zondag 18 december 2016 @ 14:34:24 #99
24329 KNAK
ff w88,......
pi_167416718
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2016 14:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een listig landje in Afrika ;)

Ik zorg dat mijn gear goed en correct verpakt zit, sowieso niet in mijn handbagage op de batterijen na, dan heb je weinig gezeur. Ik heb volgens de regels sowieso teveel power bij me (18650's en 2 10000Ma banks), maar daar hoor je niemand over zolang het goed verpakt zit. Draad enzo neem ik niet mee, lapje reservewick en 3 versgebouwde lege reservetanks, en dat moet maar genoeg zijn.
Ik heb ~45 kilo ruimbagage en mijn rugzak bij me, en dat is krap zat qua werkgear (overalls, schoenen, helm, handschoenen, veiligheidsbrillen, valgordel+acc.) dus ik ga geen grammetje onnodige troep meeslepen, kan gewoon niet..
Groot verschil tussen jouw dienstreis (vermoed ik, tenzij je de Kilimanjaro gaat beklimmen :+ ) en mijn pleziertripje(s) naar Azië. Met batterijen zit dat ook wel goed. Met 12x 18650 gevlogen in handbagage, in die siliconen sleeves, geen issue. Op internationale vluchten duw ik alles behalve batts ook in check-in bagage.

Dampen in Afrika ... Probeer het wel gevarieerd uit te blazen daar voordat je dalijk hele stammen daar de oorlog verklaart met je rooksignalen :p.
Mai pben rai~!
  zondag 18 december 2016 @ 14:51:58 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167417090
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2016 14:34 schreef KNAK het volgende:

[..]

Groot verschil tussen jouw dienstreis (vermoed ik, tenzij je de Kilimanjaro gaat beklimmen :+ ) en mijn pleziertripje(s) naar Azië. Met batterijen zit dat ook wel goed. Met 12x 18650 gevlogen in handbagage, in die siliconen sleeves, geen issue. Op internationale vluchten duw ik alles behalve batts ook in check-in bagage.

Dampen in Afrika ... Probeer het wel gevarieerd uit te blazen daar voordat je dalijk hele stammen daar de oorlog verklaart met je rooksignalen :p.
Het boeit die douanier geen hol wat je komt doen, je shit moet volgens de regels zijn. In bananenrepublieken kost alles wat niet normaal-normaal is, je gewoon 'extra taxes' en met wat pech oponthoud en veel gezeik :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')