abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168227156
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 16:19 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik neem het aan, ben zoals aangegeven niet bepaald op de hoogte van de in/outs van de snaartheorie.

Mijn punt was meer dat als een hypothese/theorie geen relevantie blijkt hebben op de werklijkheid/realiteit dit vanzelf "uit gratie" valt bij wetenschappers, al was het maar omdat men daar uiteindelijk geen onderzoek meer in/naar gaat doen.

Je zegt eigenlijk hetzelfde in een post hierboven...dus het ging me niet specifiek om de snaartheorie.:)
Ja. Alleen: de relevantie blijkt wel es anders te zijn dan men aanvankelijk dacht. Wetenschap is geen lineair proces ;)
pi_168238059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Verder negeer je weer inhoudelijk mijn post, maar dat ben ik onderhand van je gewend.
Ik negeer helemaal niets, maar liegen is een atheïst niet vreemd als die op inhoud wordt gemuilkorfd. Tja, dan gaan atheïsten verongelijkt een zielig een potje liggen janken. :')

Feit blijft overeind staan dat zowel de wetenschappelijke 11 veronderstelde dimensies als de christelijke hemel zijn gegrondvest op gelijksoortige geloofsstructuren.
pi_168238084
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 17:54 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk op hoe je met antwoorden op berekeningen tot nieuwe berekeningen kan komen, die mogelijk stroken met de realiteit. Dat laatste moet natuurlijk aangetoond worden. Tot die tijd ziet men het als een mogelijke voorstelling van wat is. Geloof speelt daar geen rol in.
Geen rekensom dus. Helder, maar natuurlijk niet onverwacht.
pi_168238697
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik negeer helemaal niets, maar liegen is een atheïst niet vreemd als die op inhoud wordt gemuilkorfd. Tja, dan gaan atheïsten verongelijkt een zielig een potje liggen janken. :')

Feit blijft overeind staan dat zowel de wetenschappelijke 11 veronderstelde dimensies als de christelijke hemel zijn gegrondvest op gelijksoortige geloofsstructuren.
Als je te beroerd bent om inhoudelijk te reageren en je gebruikelijke "feit blijft" van stal haalt, dan kun je wat mij betreft ook niks zeggen. :)

Die 11 dimensies zijn eigenschappen van M-theorie, een tot nu toe slecht begrepen, wiskundig model waarbij de precieze relatie tot onze wereld niet duidelijk is. Maar M-theorie heeft ons al wel de nodige wiskundige en natuurkundige inzichten verschaft, waaronder de rol van dualiteiten.
pi_168238740
En dat infantiele hokjesdenken spreekt overigens ook niet voor je.
pi_168238758
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je te beroerd bent om inhoudelijk te reageren en je gebruikelijke "feit blijft" van stal haalt, dan kun je wat mij betreft ook niks zeggen. :)

Die 11 dimensies zijn eigenschappen van M-theorie, een tot nu toe slecht begrepen, wiskundig model waarbij de precieze relatie tot onze wereld niet duidelijk is. Maar M-theorie heeft ons al wel de nodige wiskundige en natuurkundige inzichten verschaft, waaronder de rol van dualiteiten.
Door de mens bedachte inzichten. Dat maakt de suggestieve 11 dimensies echt niet zo verschillend dan gelovigen die geloven in verschillende hemels en hellen. Een concept wat feitelijk ook is gegrondvest in een geloof in meerdere dimensies. Alleen bestond dat concept al een paar duizend jaar eerder dan degene die de snaartheorie bedacht.
  woensdag 18 januari 2017 @ 09:58:18 #160
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_168238876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Door de mens bedachte inzichten. Dat maakt de suggestieve 11 dimensies echt niet zo verschillend dan gelovigen die geloven in verschillende hemels en hellen. Een concept wat feitelijk ook is gegrondvest in een geloof in meerdere dimensies. Alleen bestond dat concept al een paar duizend jaar eerder dan degene die de snaartheorie bedacht.
Je zegt: "echt niet zo verschillend". Er is dus wel een verschil. Kun je aangeven wat het verschil ertussen is?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_168240368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Elk idee van de mens is bedacht. Maar om daarmee wetenschap op 1 stapel met religie te gooien, is onzin.
pi_168241173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Elk idee van de mens is bedacht. Maar om daarmee wetenschap op 1 stapel met religie te gooien, is onzin.
Yep. Een klein stukje onzekerheid in wetenschappelijke uitspraken wordt door gelovigen graag gebruikt om uitspraken vanuit totale onwetendheid te rechtvaardigen.

Dat men zelf niet doorheeft hoezeer dat rammelt vind ik eigenlijk best wel wonderlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168243171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:58 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Je zegt: "echt niet zo verschillend". Er is dus wel een verschil. Kun je aangeven wat het verschil ertussen is?
Het statement wordt daarmee ook al weer wat afgezwakt, zie ik. Maar ook ik ben wel benieuwd naar dat verschil :Y
pi_168243253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:19 schreef Molurus het volgende:
Yep. Een klein stukje onzekerheid in wetenschappelijke uitspraken wordt door gelovigen graag gebruikt om uitspraken vanuit totale onwetendheid te rechtvaardigen.

Dat men zelf niet doorheeft hoezeer dat rammelt vind ik eigenlijk best wel wonderlijk.
Ik zie het ook wel eens bij mensen die heel spiritueel worden. Die gaan opeens het mantra "er bestaat geen absolute waarheid, alles is slechts een gedachteconstructie" gebruiken om alles weg te relativeren en/of alles op 1 hoop te gooien. Met name in het Boeddhisme heb je die valkuil. Maar het boeddhisme is, voor zover ik het begrijp, niet nihilistisch en in diverse Boeddhistische teksten en door verschillende leraren wordt hier ook tegen gewaarschuwd. Denk aan het belang van de middenweg in het 8-voudige pad.

Op mij komt het over als een krampachtige kunsgreep als reactie op het inzicht dat ideeën minder solide zijn dan dat de persoon in kwestie eerst had gedacht. Met als antwoord het andere radicale uiterste.
pi_168255020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Geen rekensom dus. Helder, maar natuurlijk niet onverwacht.
Als je het goed herinnert, vroeg ik aan jou wat een som was. Nooit antwoord op gekregen. Maar natuurlijk niet onverwacht.
1 + 1 = blauw
pi_168262422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 09:58 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Laten we voorop stellen dat beide opvattingen een geloofsstructuur behelst. Alleen noemt de ene groep zijn geloofsstructuur een hypothese en de andere groep zijn geloofsstructuur een geloofsovertuiging.
pi_168262458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wetenschap is mensenwerk, net als religie.
pi_168264610
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:
Ja. Dat lijkt me nogal wiedes. Maar het ene idee is wel beter beargumenteerd/plausibeler dan het andere. Een hypothese die gebaseerd is op redenatie die in het verleden nieuwe fenomenen heeft blootgesteld is plausibeler dan een hypothese als "smurfen dragen in de zomer tuinbroeken".

Dat lijkt me ook nogal wiedes, maar voor jou is dat blijkbaar een heel subtiel iets.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:30 schreef Elzies het volgende:
Laten we voorop stellen dat beide opvattingen een geloofsstructuur behelst. Alleen noemt de ene groep zijn geloofsstructuur een hypothese en de andere groep zijn geloofsstructuur een geloofsovertuiging.
Daarmee laat je het weer klinken alsof het alleen een verschil in labeltje is.
pi_168264805
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een vliegtuig en een patatje met zijn ook beide mensenwerk. Dat wil niet zeggen dat ze veel op elkaar lijken.
pi_168265438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja. Dat lijkt me nogal wiedes. Maar het ene idee is wel beter beargumenteerd/plausibeler dan het andere. Een hypothese die gebaseerd is op redenatie die in het verleden nieuwe fenomenen heeft blootgesteld is plausibeler dan een hypothese als "smurfen dragen in de zomer tuinbroeken".

[..]

Duidelijk een gevalletje van iemand die nog nooit een smurf in een tuinbroek heeft gezien. Dat verklaart natuurlijk veel.
pi_168266053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een vliegtuig en een patatje met zijn ook beide mensenwerk. Dat wil niet zeggen dat ze veel op elkaar lijken.
Met Elzies redenatie zou het voor hem/haar niet uitmaken op welke van de 2 hij/zij zichzelf het liefst ziet zitten op 10 kilometer hoogte. :P
pi_168271267
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Met Elzies redenatie zou het voor hem/haar niet uitmaken op welke van de 2 hij/zij zichzelf het liefst ziet zitten op 10 kilometer hoogte. :P
Ik heb nog geen grammetje hard bewijs voor het bestaan van die 11 vermeende dimensies gelezen. Net als de door jouw bekritiseerde christelijke hemel. Maar we hebben geduld.
pi_168271877
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:12 schreef Elzies het volgende:
Ik heb nog geen grammetje hard bewijs voor het bestaan van die 11 vermeende dimensies gelezen.
Die zijn er ook niet.

Maar ik voel er ook heel weinig voor om nuances aan proberen te brengen in dat gebagger van jou als jij verder niet inhoudelijk kunt reageren.
pi_168272351
quote:

[..]

Ik heb nog geen grammetje hard bewijs voor het bestaan van die 11 vermeende dimensies gelezen.
Als je wil mag jij best een geloofsconstructie aanhangen waarin die 11 dimensies niet bestaan hoor.
Conscience do cost.
pi_168272690
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je wil mag jij best een geloofsconstructie aanhangen waarin die 11 dimensies niet bestaan hoor.
Past goed imet de platte aarde waar god door een luikje uit de zevende hemel afdaalt. :Y
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_168273980
quote:

[..]

Ik heb nog geen grammetje hard bewijs voor het bestaan van die 11 vermeende dimensies gelezen. Net als de door jouw bekritiseerde christelijke hemel. Maar we hebben geduld.
Nu doe je net alsof die 11 dimensies arbitrair uit de duim worden gezogen net als die Christelijke hemel.

Ik vermoed dat jij geen flauw idee hebt waarom men op 11 dimensies uitkomt, en niet op 3, 10, 12 of een andere waarde.

Zolang je daar geen flauw idee van hebt is je kritiek echt vrij onzinnig.

Natuurlijk kun je vraagtekens zetten bij de mate waarin snaartheorie empirisch geverifieerd kan worden. Maar dat betekent nog niet dat het even grote onzin is als die Christelijke sprookjes.
  donderdag 19 januari 2017 @ 19:59:35 #177
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_168275327
quote:

[..]

Welke waarde heeft 'bewijs' als datgene waarvoor het bewijs is, toch ook maar een geloofsstructuur is?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_168283639
Als het bestaan van 11 dimensies bewezen was dan zou het geen theorie zijn maar een feit/wet. Een theorie willen ontkrachten op basis van gebrek aan bewijs is per definitie onmogelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door RobbieRonald op 20-01-2017 00:59:59 ]
pi_168287827
Dit is een relevant artikel:

https://www.quantamagazin(...)undaries-of-science/

Over wetenschapsfilosofie en de moderne natuurkunde. Zie ook

http://backreaction.blogs(...)ory-science.html?m=1

Imo laat het zien waarom Elzies redenatie zo simplistisch is: het vertrouwen in een theorie is niet binair als wel falsificeerbaar vs niet falsificeerbaar, maar uit te drukken via Bayesiaanse statistiek in een continu interval.
pi_168289659
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 17:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet.

Maar ik voel er ook heel weinig voor om nuances aan proberen te brengen in dat gebagger van jou als jij verder niet inhoudelijk kunt reageren.
Het was een simpele vraag met opnieuw hetzelfde gegeven antwoord. Nee, ik kan net als bij de christelijke hemel geen grammetje hard bewijs leveren voor het bestaan van deze vermeende 11 dimensies.

Die elf dimensies zijn dus op basis van eigen verzonnen geloofsstructuren precies hetzelfde ten noemen als het geloof in de christelijke hemel. Hetzelfde concept, andere vormgeving, nul bewijsvoering.

Volkomen helder.
pi_168294177
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het was een simpele vraag met opnieuw hetzelfde gegeven antwoord. Nee, ik kan net als bij de christelijke hemel geen grammetje hard bewijs leveren voor het bestaan van deze vermeende 11 dimensies.

Die elf dimensies zijn dus op basis van eigen verzonnen geloofsstructuren precies hetzelfde ten noemen als het geloof in de christelijke hemel. Hetzelfde concept, andere vormgeving, nul bewijsvoering.

Volkomen helder.
Nee, niet "volkomen helder", zoals je ook in die linkjes kunt lezen die ik geef. Je denkt te zwart-wit. :)
pi_168553532
Hoewel ik het in grote mate niet eens ben met Elzies, snap ik wel dat elke overtuiging van een mens een geloofstructuur volgt. Het is altijd een (aangeleerde) aanname, omdat inductie of een systeem nooit absoluutheid verkrijgt, maar waarschijnlijkheden en perspectieven. Dat heeft meer te maken met hoe een organisme leert, informatie verkrijgt en dat vervolgens aanhoudt als (gecategoriseerde) waarheid. De (abstracte) informatie staat altijd buiten het 'pure bewustzijn'. Het zijn of niet zijn van het heden is het enige waaraan geen geloofsovertuiging aan vooraf gaat. De rest is altijd verleden/toekomst of abstract.

Echter op het abstracte niveau van de "kenniswereld", stelt dat religie/fantasie niet gelijk aan wetenschappelijke methoden, pure empirie/inductie of deductie in de zoektocht van die algemeen geldende waarschijnlijkheden/perspectieven.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cockwhale op 30-01-2017 21:57:53 ]
pi_168560170
Wat Elzies niet lijkt te begrijpen is dat het vertrouwen dat we in een "geloofsstructuur" leggen niet discreet, maar continu is. Je kunt bijvoorbeeld met een Bayesiaanse analyse het vertrouwen in een hypothese middels een kans uitdrukken. Elzies lijkt echter het kind met het badwater weg te gooien en via zijn stempeltje "geloofsstructuur' alles op dezelfde waarschijnlijkheidshoop te gooien.
pi_168564377
Zo langzaam aan krijg ik toch steeds meer argwaan bij hoe wetenschap wordt gebracht in de media.

Het voorbeeld van de dag:

'Zee-organisme zonder anus is oudst bekende voorouder van mens'

Nu.nl baseert zich hierbij op een bericht van New Scientist, en beide lijken zich te baseren op dit artikel in Nature.

En wat schetst mijn verbazing? Nature rept met geen woord over voorouders van mensen, of zelfs maar gewervelden.

Hoe moeilijk is het nou om wetenschappelijke ontdekkingen te brengen zoals ze zijn, in plaats van ze om te vormen tot click-bait onzin? Ik heb wel iets beters te doen dan natrekken of nu.nl / new scientist uit hun nek kletsen om clicks te genereren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 31-01-2017 14:22:14 ]
pi_168564642
Media hebben als voornaamste doel commerciële doeleinden en informeren is slechts de secundaire functie. Wetenschap met een creatief tintje leent zich uitstekend voor clickbait.
pi_168565675
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:06 schreef Cockwhale het volgende:
Media hebben als voornaamste doel commerciële doeleinden en informeren is slechts de secundaire functie. Wetenschap met een creatief tintje leent zich uitstekend voor clickbait.
Ik zie dat toch als doelbewuste misleiding. In het kader van politiek nieuws kan ik er nog mee leven... hoewel het ook daar verwerpelijk is.

Maar als het gaat om wetenschappelijk nieuws vind ik dat echt niet kunnen.
pi_168569415
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie dat toch als doelbewuste misleiding. In het kader van politiek nieuws kan ik er nog mee leven... hoewel het ook daar verwerpelijk is.

Maar als het gaat om wetenschappelijk nieuws vind ik dat echt niet kunnen.
Ik vind het ook niet kunnen en inderdaad het is doelbewuste misleiding. Doel = aantal clicks. Ik heb het idee dat de wetenschap hier ook steeds meer voor gebruikt wordt de laatste 5 á 10 jaar. Helaas, loopt het volk daardoor rond met ongefundeerde onzin, waarvan gedacht wordt dat het een redelijk solide fundering heeft.
pi_168572079
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet kunnen en inderdaad het is doelbewuste misleiding. Doel = aantal clicks. Ik heb het idee dat de wetenschap hier ook steeds meer voor gebruikt wordt de laatste 5 á 10 jaar. Helaas, loopt het volk daardoor rond met ongefundeerde onzin, waarvan gedacht wordt dat het een redelijk solide fundering heeft.
Vroegah was zulke onzin voorbehouden aan wat we 'riooljournalistiek' noemden, en sprak iedereen daar schande van. Het was eerder een soort guilty pleasure indertijd.

Tegenwoordig lijkt geen enkele journalist zich nog te schamen voor het blind copy-pasten van artikelen en het structureel verspreiden van onzin. Maatschappelijke verantwoordelijkheid? Wat is dat?

En het ergste hiervan is nog dat een deel van het publiek de wetenschap zelf verantwoordelijk houdt voor die onzin. Een dergelijk wantrouwen van wetenschap is in mijn ogen ronduit schadelijk.
pi_168572472
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vroegah was zulke onzin voorbehouden aan wat we 'riooljournalistiek' noemden, en sprak iedereen daar schande van. Het was eerder een soort guilty pleasure indertijd.

Tegenwoordig lijkt geen enkele journalist zich nog te schamen voor het blind copy-pasten van artikelen en het structureel verspreiden van onzin. Maatschappelijke verantwoordelijkheid? Wat is dat?

En het ergste hiervan is nog dat een deel van het publiek de wetenschap zelf verantwoordelijk houdt voor die onzin. Een dergelijk wantrouwen van wetenschap is in mijn ogen ronduit schadelijk.
Maar wat is er dan onjuist in het artikel, het is een sensatiekop en het wordt weer veel te stellig neergezet, maar ik zie nog niet de misleiding erin? Het werd net op BNR ook door een wetenschappelijk journalist toegelicht, maar die vertelde hetzelfde verhaal, nu kan die natuurlijk ook gewoon onzin roepen, maar ik zie het nog niet? Dit lijkt gewoon een stap in de ontwikkeling van de deuterostomia.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:11:10 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168572587
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar wat is er dan onjuist in het artikel, het is een sensatiekop en het wordt weer veel te stellig neergezet, maar ik zie nog niet de misleiding erin? Het werd net op BNR ook door een wetenschappelijk journalist toegelicht, maar die vertelde hetzelfde verhaal, nu kan die natuurlijk ook gewoon onzin roepen, maar ik zie het nog niet? Dit lijkt gewoon een stap in de ontwikkeling van de deuterostomia.
Heel veel mensen lezen niet verder dan die titel, denk ik. Het erge is dat ze dan van zichzelf denken dat ze goed geinformeerd zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168572589
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De titel wekt de indruk dat de ontdekking hier zou zijn dat we afstammen van een anusloos zeebeestje. Hoewel ik daar geen enkel probleem mee zou hebben verandert deze vondst nul komma niks aan de evolutionaire voorgeschiedenis van de mens zoals de wetenschap die ziet.

In die zin is de titel niet zomaar een sensatiekop en veel te stellig, maar regelrecht onjuist of minimaal zeer misleidend.

Zoals gezegd: het artikel in Nature maakt geen enkele referentie naar de evolutionaire voorgeschiedenis van mensen. Dat is niet waar deze ontdekking over gaat.
pi_168572614
Wat ook een dilemma is met dergelijke berichtgeving is dat het vaak relatief gecompliceerde stof is voor een journalist die daar regelmatig helemaal niet in thuis is. Zelfs als het een 'slimme' (en eerlijke) journalist betreft kan het nog tamelijk lastig zijn om een accuraat artikel te maken.

En je kan moeilijk allerlei wetenschappers met verschillende vakgebieden achter de hand houden om dergelijke wetenschappelijke papers stuk voor stuk te factchecken alvorens het te vertalen naar iets dat Jan met de pet ook enigszins kan begrijpen. Dat soort mensen zijn namelijk de gemiddelde lezers van Nu en al hun sub-onderwerpen.
Conscience do cost.
pi_168572691
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
De titel wekt de indruk dat de ontdekking hier zou zijn dat we afstammen van een anusloos zeebeestje. Hoewel ik daar geen enkel probleem mee zou hebben verandert deze vondst nul komma niks aan de evolutionaire voorgeschiedenis van de mens zoals de wetenschap die ziet.

In die zin is de titel niet zomaar een sensatiekop en veel te stellig, maar regelrecht onjuist of minimaal zeer misleidend.

Zoals gezegd: het artikel in Nature maakt geen enkele referentie naar de evolutionaire voorgeschiedenis van mensen. Dat is niet waar deze ontdekking over gaat.
Maar uiteindelijk is dit organisme waarschijnlijk wel onderdeel van de stam waaruit de gewervelden zijn ontstaan... In die zin klopt het wel.
pi_168572731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk is dit organisme waarschijnlijk wel onderdeel van de stam waaruit de gewervelden zijn ontstaan... In die zin klopt het wel.
Met hetzelfde gemak is het een afgestorven zijtak van de evolutionaire boom. De kans daarop acht ik zelfs groter... er zijn tenslotte meer zijtakken dan hoofdstammen in de evolutionaire boom.

En zoals gezegd... het artikel in Nature zegt er helemaal niets over. (Als het dat wel deed zou het peer review niet overleven denk ik zo.) Het zou kunnen duiden op een cruciale stap in de evolutie van niet alleen mensen maar zo'n beetje al het dierlijk leven, en dat lijkt me op zichzelf interessant genoeg. Ik zie niet waarom in een nieuwsartikel de boel zo verdraaid moet worden. Nou ja, ik zie het wel... maar die motivatie noem ik verwerpelijk.
pi_168572940
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Met hetzelfde gemak is het een afgestorven zijtak van de evolutionaire boom. De kans daarop acht ik zelfs groter... er zijn tenslotte meer zijtakken dan hoofdstammen in de evolutionaire boom.

En zoals gezegd... het artikel in Nature zegt er helemaal niets over. (Als het dat wel deed zou het peer review niet overleven denk ik zo.) Het zou kunnen duiden op een cruciale stap in de evolutie van niet alleen mensen maar zo'n beetje al het dierlijk leven, en dat lijkt me op zichzelf interessant genoeg. Ik zie niet waarom in een nieuwsartikel de boel zo verdraaid moet worden. Nou ja, ik zie het wel... maar die motivatie noem ik verwerpelijk.
Ahja, dat zijn mensen... Die vinden het veel belangrijker dat het een voorloper is van mensen dan een voorloper van het dierenrijk (als het dat blijkt te zijn). Persoonlijk heb ik nog meer problemen met de stelligheid die er weer in zit, dat is kwalijker.
pi_168573458
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ahja, dat zijn mensen... Die vinden het veel belangrijker dat het een voorloper is van mensen dan een voorloper van het dierenrijk (als het dat blijkt te zijn). Persoonlijk heb ik nog meer problemen met de stelligheid die er weer in zit, dat is kwalijker.
Het is natuurlijk wel een buitengewoon interessante vondst. Maar inderdaad... zoals het op diverse websites wordt gebracht is veel te stellig, en nodeloos antropocentrisch.

En er zijn opmerkelijk veel websites die dat doen, ze kopieren elkaar allemaal. Het is puur vechten om aandacht van de lezers. En dat komt de kwaliteit bepaald niet ten goede. Kwaliteit is niet wat aandacht trekt.
pi_168573808
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een buitengewoon interessante vondst. Maar inderdaad... zoals het op diverse websites wordt gebracht is veel te stellig, en nodeloos antropocentrisch.

En er zijn opmerkelijk veel websites die dat doen, ze kopieren elkaar allemaal. Het is puur vechten om aandacht van de lezers. En dat komt de kwaliteit bepaald niet ten goede. Kwaliteit is niet wat aandacht trekt.
Ik vind het allemaal wel weer heel bijzonder, helemaal de tijdspanne waar we het over hebben.Zitten mensen een beetje interessant te doen over de laatste 2000 jaar _O-
pi_168574732
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wel weer heel bijzonder, helemaal de tijdspanne waar we het over hebben.Zitten mensen een beetje interessant te doen over de laatste 2000 jaar _O-
Ja... honderd jaar kunnen we ons nog net een voorstelling van maken. 2000 jaar geleden is 'heeeeeel erg lang geleden'. En alles langer dan dat begrijpen we eenvoudig niet meer. Het verschil tussen 25.000 jaar geleden en 5 miljoen jaar geleden is alleen nog maar cijfers.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:47:51 #199
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168733281
quote:

[..]

De Guardian brengt het ook onder de titel A huge mouth and no anus – this could be our earliest known ancestor, maar schrijft dan:
quote:
Thought to have lived as long as 540 million years ago, the creature is the oldest known member of a large group of animals known as deuterostomes, which includes vertebrates – such as humans – as well as starfish, sea urchins and a host of other fauna.

While it is highly unlikely the new species is our direct ancestor, scientists say the creature could be very similar to it. As a result, the discovery of the fossils sheds light on the early stages of our evolution.
https://www.theguardian.c(...)oronarious-evolution
opvallend wel dat de meeste aandacht gaat naar een aspect waarvan de onderzoekers niet zeker zijn: het ontbreken van een anus
quote:
However, the strong folding found in the fossils makes this conclusion tentative, with Conway Morris, one of the scientists involved in its discovery, admitting the possibility that the team simply has not spotted it.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saccorhytus
are we infinite or am I alone
pi_168920634
Wetenschap staat onder druk. in Washington DC is er za 22 april (earthday) een grote mars van wetenschappers, maar niet alleen in Washington. Over de gehele wereld zullen er van die marsen zijn. Ook in Amsterdam is er een geplanned.

Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_168937808
quote:

[..]

Vandaar dat de wetenschapsontkenning groeiende is.

Mijn verre voorouder is een prehistorische amoebe zonder anus. :')

Dergelijke onzin zou je in 1974 nog bij het grote publiek aan de man kunnen brengen. Maar we leven nu in 2017.Gaat echt niet meer lukken.
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:30:29 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168937837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mijn verre voorouder is een prehistorische amoebe zonder anus. :')

In jouw geval niet zo ver.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_168937939
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In jouw geval niet zo ver.
Daarom loop ik ook met een gerust hart een Franse achterstandswijk in en kaffer ik iedere willekeurige agent rustig uit. Geen anus. Geen penetratie door een wapenstok.

Ja, evolutie heeft hier goed over nagedacht. :)
pi_168939246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vandaar dat de wetenschapsontkenning groeiende is.
Wetenschapsontkenning lijkt me wel iets anders dan bezwaar maken tegen berichtgeving over wetenschap in de media.

Dat de gemiddelde lezer dat verschil niet ziet kan natuurlijk wel betekenen dat dat ook gaat leiden tot wetenschapsontkenning. Juist daarom vind ik die berichtgeving zo kwalijk: de wetenschap treft geen blaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')